“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Dat valt wel mee ;-)henri055 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:29:
[...]
Dan rijdt je weinig snelweg. Bedenk dat die route naar Oostenrijk alleen maar snelweg is. Dan ga je die 246km bij lange na niet halen. Mijn ervaring met alleen snelwegkilometers is dat je ongeveer 200 km kunt rijden van vol tot leeg bij een snelheid van 100 km/uur (echte snelheid).
Rijd een prima mix met zelfs de laatste weken méér snelweg dan gemiddeld. In mijn ervaring haal ik 220-230 km bij 100 km/h in deze temperaturen.
Morgenavond kan ik in elk geval update geven over hoe de reis is gegaan.
Fotonerd
Ja, dat idee heb ik ook. Geen idee waarom.TwOkkie schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 18:25:
Ben ik nou gek of remt regen level 3 in Sport modus nou minder hard af dan in de andere modi?
5400Wp op SE5k, 3960 Wp op SE3680H, 40 heat pipes met 300L buffer, Hyundai Ioniq, Zappi laadpaal
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Denk dat in sport modus het verbruik niet hoger ligt als je even hard rijdt en optrekt en remt
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Dat de reis langer was dan gepland had niets met de Ioniq, het laden, of de laadinfrastructuur te maken. Ik had de pech 2 ongevallen op de route te hebben (en bij één van de wegwerkzaamheden flinke file). Dat kostte me samen bijna 2 uur.
Dat gezegd hebbende: Rijden naar Oostenrijk is prima te doen. Ik reed alleen en dan is het verplicht stoppen en de benen strekken geen straf.
Nergens hoefde ik op een lader te wachten, kon steeds gelijk inprikken.
Ook geluk dat overal de Travelcard werd geaccepteerd (die rekening gaat direct naar de werkgever).
Uiteindelijk 8 keer geladen (volgens mij, ik raakte de tel kwijt en ABRP.... tja...). Langste stuk was 170 km, kortste 50 km. Daarin is dus nog wel te optimaliseren. Nu wel zo dat ik steeds ook wat gas kon geven (niet op de randjes van accu-capaciteit rijden), dat gaf nog de indruk van een vlotte reis.
En ABRP...
Prima app en idee, maar moest direct erg wennen aan de (gebrekkige) aanwijzigingen. Uiteindelijk daardoor ook 2 keer verkeerd gereden.
Ook ben je snel je gekozen route kwijt. Klik je op alternatieven en dan “back”, begin maar op nieuw... Daar zitten qua UI en UX echt nog veel verbeteringen (weet niet of Premium daarin helpt).
Al met al: ik zou het zeker niet laten.
De ioniq staat nu te laten hier bij de B&B.
Zal morgen nog even checken welk verbruik de Ioniq aangaf voor de rit, helemaal vergeten te doen (was blij eindelijk op plaats van bestemming te zijn aangekomen).
Fotonerd
[ Voor 55% gewijzigd door baerdt op 31-07-2020 06:28 ]
WhySoSerious schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:45:
Op GOM rijden is beter dan op percentage. Gelukkig dat dat ding zo accuraat is Nederland zo plat is
[ Voor 11% gewijzigd door Xilantof op 31-07-2020 08:21 ]
Fotonerd
Ik vind 'm helemaal niet zo accuraat. Bij lagere SoC verlies ik veel meer range dan wat ik daadwerkelijk aan kilometers heb gereden.WhySoSerious schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:45:
Op GOM rijden is beter dan op percentage. Gelukkig dat dat ding zo accuraat is
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Als je ooit in een Leaf gereden hebt ervaar je hoe ongelofelijk accuraat de GoM van een Hyundai is.Marc O. schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Ik vind 'm helemaal niet zo accuraat. Bij lagere SoC verlies ik veel meer range dan wat ik daadwerkelijk aan kilometers heb gereden.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Dat is mij nooit opgevallen, tot nu altijd meer kunnen rijden dan de GOM aangaf, ook bij een lage SoC.Marc O. schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Ik vind 'm helemaal niet zo accuraat. Bij lagere SoC verlies ik veel meer range dan wat ik daadwerkelijk aan kilometers heb gereden.
Edit. Bij de Leaf die ik had was dat precies andersom. Ging je weg met een bereik van 140km en dan had je na nog geen 10km gereden nog amper 100km over.
[ Voor 17% gewijzigd door PeterZ(on) op 31-07-2020 16:47 ]
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
True that!daemonix schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:34:
[...]
Als je ooit in een Leaf gereden hebt ervaar je hoe ongelofelijk accuraat de GoM van een Hyundai is.![]()
![]()
![]()
Die van Hyundai is echt wel precies als je nagaat hoe je range kan fluctueren op basis van de behoorlijke impact van alle variabelen.
Heb zelf ook de 2012 Leaf gehad en daar had je eerlijk gezegd niets aan de GOM.
Ergens tussen 25 en 10%?, dat heb ik ook. Terwijl ik vanaf 100% naar 90% echt 10km extra kan rijden ofzo.Marc O. schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 19:55:
Vreemd. Ik verlies regelmatig 30km range terwijl ik maar 10km heb afgelegd. Vaak op langere ritten en zoals gezegd aan de onderkant van de acculading.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik krijg EVnotify niet goed werkend met ABRP. Op de een of andere manier wordt er geen data geupload naar ABRP, ik heb een Akey en token gekoppeld.zonoskar schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 17:24:
@tomic Werkt dat EVnotify stabiel? Ik heb een Konwei KW902 (een groene) dongle en als ik die gebruik met Torque pro dan kan ik heel vaak meerdere keren connecten voordat het werkt. Zo frustrerend dat ik het vrijwel niet meer gebruik.
Met Toque krijg ik soms wel data in ABRP, maar ik vind Torque er echt niet uit zien.
Tevens gaat tijdens het rijden (en dan vooral even afwijken en recalculate) heel ABRP op slot... reageert dan nergens meer op, logt niets meer etc..
Op een splinternieuwe Xiaomi MI 10 Pro telefoon, dus power genoeg..
Iemand een idee? Hoe kan ik EVnotify werkend maken>
Tesla Model 3 RWD (2023)
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Tesla Model 3 RWD (2023)
Is volledig normaal, zo onder de 40 procent soc gaat het sneller met de kilometers. Dat komt omdat Koreaanse autofabrikanten de resterende capaciteit uitrekenen op basis van het Amperage van de accu.Marc O. schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 08:27:
[...]
Het verloop van de GOM is hierdoor niet linieair.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Had ik ook. Ik heb toen opnieuw geregistreerd in EVNotify (je krijgt dan een nieuwe akey) en daarna werkte het feilloos. Uiteraard wel even opnieuw koppelen met ABRP vanuit dat nieuwe account.cacofant schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:45:
[...]
Ik krijg EVnotify niet goed werkend met ABRP. Op de een of andere manier wordt er geen data geupload naar ABRP, ik heb een Akey en token gekoppeld.
Met Toque krijg ik soms wel data in ABRP, maar ik vind Torque er echt niet uit zien.
Tevens gaat tijdens het rijden (en dan vooral even afwijken en recalculate) heel ABRP op slot... reageert dan nergens meer op, logt niets meer etc..
En bij mij lockt ABRP ook volledig op een bijna nieuwe iPhone 7, die bovendien gloeiend heet wordt. Overigens weet ik niet of dat laatste aan ABRP ligt of aan het opladen in de auto. Ik vermoedde dat ie door die oververhitting in een soort beveiliging schoot en daardoor blokkeert, maar dat moet ik eens gaan testen door 'm tijdens gebruik van ABRP juist niét aan de laadsnoer te leggen.
Mijn telefoon wordt niet heet, ligt ook niet aan de lader. Toch freezes. Heb het al gemeld aan ABRP team..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Offtopic, een weekje in de buurt van Eindhoven geweest, zonder normale laadpaal binnen 3 km van de locatie. Wat doe je dan? Precies, snelladen..
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ab7r9IBXaqgSKyPQ7OMbkHM5.png?f=user_large)
Shell recharge is trouwens nieuw voor mij, zelfs fijner dan Fastned, maar die laat wel de laadsnelheid op elk moment goed zien, op een gegeven moment maximaal 66 kW
:fill(white):strip_exif()/f/image/5bvz0J9szdX3AHGZC6uYZilb.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door rfcdejong op 01-08-2020 15:12 ]
Het isTorque of Evnotify niet bijde . De eerste die je koppel met ABRP daar moet je het mee doen . Dus koppel je Torque kan je geen koppeling meer maken met Evnotify. Of anderson.cacofant schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 22:45:
[...]
Ik krijg EVnotify niet goed werkend met ABRP. Op de een of andere manier wordt er geen data geupload naar ABRP, ik heb een Akey en token gekoppeld.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Tesla Model 3 RWD (2023)
Frankrijk blijft een land waar infrastructuur voor het laden echt achterblijf. Nu moet ik zeggen dat het iets beter is als vorig jaar lang leve ionyty.....
Maar zomaar even kleine 200 laders ( corridor laders werk nu zeker niet) uitschakelen in de zomer is niet echt klant/ toerist vriendelijk lijkt mij.
Hotels die wanneer je boekt opgeven dat je een ev kunt opladen en bij aankomst is er geen enkele mogelijkheid en moet je zelf op zoek naar een werkende lader.... dit ging dus bijna een keer mis met drie platte streepjes nog net ergens een stopcontact kunnen vinden midden in de nacht ...
Laatste 600 km naar huis vandaag... zouden probleemloos moeten gaan..
Conclusie frankrijk met een E.V anders dan een tesla beter niet doen.
Nou het werkt nog steeds niet lekker..ik zie ook geen logging komen op web.evnotify.decacofant schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 19:06:
Ok. Dat wist ik niet. Heb nu nieuwe evnotify akey en gekoppeld. Maandag maar eens proberen of het nu wel werkt dan...
is er een instelling die ik over het hoofd zie??
Tesla Model 3 RWD (2023)
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Op een iPhone of een Android?cacofant schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
Nou het werkt nog steeds niet lekker..ik zie ook geen logging komen op web.evnotify.de
is er een instelling die ik over het hoofd zie??
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dit is een bekend probleem.cacofant schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:48:
Nu had ik ineens wel data (android). Alleen abrp tegelijk met evnotify gaat het mis heb ik het idee.. live data stond nu wel in abrp toen ik ging rijden.
EVNotify stop zodra het even in background draait
Door in het settings menu een paar keer op het versienummer te tikken kom je in een extra settings menu. Daarin kan je background mode activeren. Dan blijft EVNotify wel actief in de background
Dat had ik al eerder gehoord en staat dus aan.. ik heb het idee dat het aan ABRP ligt...BarryH schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 19:12:
[...]
Dit is een bekend probleem.
EVNotify stop zodra het even in background draait
Door in het settings menu een paar keer op het versienummer te tikken kom je in een extra settings menu. Daarin kan je background mode activeren. Dan blijft EVNotify wel actief in de background
Tesla Model 3 RWD (2023)
Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel
Als je telefoon android 10 heeft, moet je bij apps ook even uitzetten dat hij de app in energie bespaarmodus zetcacofant schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:04:
[...]
Dat had ik al eerder gehoord en staat dus aan.. ik heb het idee dat het aan ABRP ligt...
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
• Alleen USB-apparaten in hetlooyenss schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 21:45:
Heeft iemand ervaring met het afspelen van muziek via de USB-dashboard poort van de IONIQ? is het een exfat of fat32 poort?
FAT12/16/32-formaat worden
herkend; de bestandssystemen
NTFS en ExFAT worden niet
herkend.
Aldus de handleiding (2017)
Een kleine maand verder. De auto is vandaag gerepareerd en we hebben, net voor de volgende serie van warme dagen, weer een heerlijk koude autoMarc O. schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:24:
[...]
Nou, lekker dan, zo'n Koreaanse auto. Gisteren was er eindelijk plaats bij de dealer om de defecte airco te herstellen. Wat blijkt: Er is een onderdeel defect dat niet voorradig is, zelfs niet in andere Europese landen. Onbekend wanneer dit geleverd wordt, en ook onbekend of mijn auto al kan worden gerepareerd als de eerste onderdelen in Europa arriveren. Er zijn alleen al in Nederland 7 anderen die wachten op hetzelfde onderdeel, dus ik vermoed dat dat in heel Europa een veelvoud is.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Tesla Model 3 RWD (2023)
Toch?
Hoe dat dan? Je gebruikt het hendeltje en ze gaan niet op en neer? ... hoe dat dan?Marc O. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 06:26:
Ik mag overigens nóg een keer naar de dealer want nu doen m'n ruitenwissers het niet meer.
Signatures zijn voor boomers.
Ja, precies dat. Misschien moesten ze het stekkertje op de ruitenwissermotor losmaken bij de werkzaamheden aan de airco en zijn ze vergeten om die weer terug te zetten? Geen idee.....Maasluip schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:08:
[...]
Hoe dat dan? Je gebruikt het hendeltje en ze gaan niet op en neer? ... hoe dat dan?
Dan zou ik eerst zelf even kijken of je wat los ziet hangen, scheelt misschien een bezoek aan de garage.Marc O. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Ja, precies dat. Misschien moesten ze het stekkertje op de ruitenwissermotor losmaken bij de werkzaamheden aan de airco en zijn ze vergeten om die weer terug te zetten? Geen idee.....
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Toevallig heb ik ook een slechte ervaring met een Hyundai/Mazda dealer, zal het toeval zijn?Marc O. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:13:
't Is wel goed, ze mogen het mooi zelf oplossen. Misschien dat ze er dan nog iets van leren. Ben normaal niet de beroerdste, maar ik kan vrij slecht tegen slordigheid (bij herhaling) en de wat laconieke reactie van de dealer ('ik heb maar één monteur dus ik weet niet of ik vandaag wel iets kan doen'). Is overigens niet de eerste keer dat ik me erger aan de opstelling van die dealer.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Het was maar een tip hoor.Marc O. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:13:
't Is wel goed, ze mogen het mooi zelf oplossen.
In Tilburg toevallig?SpongeRob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:23:
[...]
Toevallig heb ik ook een slechte ervaring met een Hyundai/Mazda dealer, zal het toeval zijn?
Dan was het dus geen toeval.
Bij mijn Ioniq zitten er 2 luchtbellen in het logo, bij navraag vertelde hij me doodleuk dat in Nederland geen Ioniqs met blackpack geleverd zijn (de mijne is import uit Frankrijk), dus kon hij er niets aan doen....

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ik was ontevreden over de winterbanden (label E op de nieuwe set velgen die ik er nieuw bijkocht), dealer gaf niet thuis, importeur wel
(Met wat chagrijn naar de dealer toe)
Fijn, zo'n meedenkende dealer....NOT...SpongeRob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Dan was het dus geen toeval.![]()
Bij mijn Ioniq zitten er 2 luchtbellen in het logo, bij navraag vertelde hij me doodleuk dat in Nederland geen Ioniqs met blackpack geleverd zijn (de mijne is import uit Frankrijk), dus kon hij er niets aan doen....

Wut? Mijn Ioniq uit 2018 is geleverd met een blackpack op de voorbumper. Toen waren het twee lose opties (voor- en achterbumper los te bestellen).SpongeRob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Het was dus idd een stekkertje dat moest worden losgehaald om bij de bouten te kunnen waarmee het frame van het dashboard (door het schutbord) vastgeschroefd zit. Bij het terugmonteren is vergeten om dat stekkertje weer aan te sluiten. Slordig. We houden het er maar op dat het te warm was om geconcentreerd(er) te werken.Marc O. schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:24:
[...]
Ja, precies dat. Misschien moesten ze het stekkertje op de ruitenwissermotor losmaken bij de werkzaamheden aan de airco en zijn ze vergeten om die weer terug te zetten? Geen idee.....
Blackpack is wel in Nederland als optie geleverd, zeker weten.SpongeRob schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Dan was het dus geen toeval.![]()
En een tip voor je luchtbellen, gewoon een klein gaatje in de bel prikken met een naald en dan de lucht er uit wrijven,
Tesla Model 3 RWD (2023)
bottom line in "Elektrische auto's - deel 5"
"Hyundai gaat voor de elektrificatie van hun modellen een subbrand creeren (Zoals VW de ID. heeft).
IONIQ genaamd (rara waarvan zou die keuze komen
[ Voor 87% gewijzigd door Sonicfreak op 09-08-2020 18:06 ]
Ioniq 5, Ioniq 6 en Ioniq 7 staat erSonicfreak schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:03:
Cross post vanuit het Elektrische auto's topic.
"Hyundai gaat voor de elektrificatie van hun modellen een subbrand creeren (Zoals VW de ID. heeft).
IONIQ genaamd (rara waarvan zou die keuze komen)"
Ik heb van de dealer deze update ook gekregen en merk een verandering op in het route scherm. Voorheen kon je vertrek en bestemming opgeven en dan nog 4 tussenpunten, ideaal om je ABRP stops voor een lange afstand in te bewaren. voor mijn vakantie naar Tsjechie had ik 5 punten nodig dus bestemming veranderd in de laatste stop. maar nu komt het. In de nieuwe navigatie kun je maar 2 tussenpunten opgeven, heeft iemand van jullie hier ook last van en een goede oplossing voor?Kahlessx schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:18:
Ik ben al bijna klaar, de filmware en de nieuwe mappen zijn gedownload.
Hier een album met foto's
https://photos.app.goo.gl/c5m7sE3W1mBBtSHW9
Zodadelijk de nieuwe map plaatsen... maar mijn SD is niet zo snel
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Op het dashboard zelf is niets te zien overigens. Geen andere controlelampjes die knipperden of branden. De accu was niet aan het koelen (niet hoorbaar).
Dus: wat was dit? Hoe komt het?
Goede keuze (die naam), maar dan hoop ik wel dat ze de reden van de naamsbekendheid wel hoog houden met deze nieuwe modellen. Met andere woorden, zeer goede prestaties qua verbruik(energiezuinigheid, luchtweerstand), schappelijke prijs (voor een EV), goede opties en een best vlotte uitstraling.Sonicfreak schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:03:
Als ze dan voor aanzienlijk meer range zorgen, 3 fase laden en maximaal gebruik kunnen maken van snelladen, dan wordt een van deze 3 misschien wel mijn volgende auto.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Hoe zie ik dat? Het stopte zodra ik de auto aanzette.daemonix schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 00:50:
12V accu aan het laden?
Staat in het instructieboekje als ik mij goed herinner.Electrigirl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
Hoe zie ik dat? Het stopte zodra ik de auto aanzette.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63378166
Ik ben benieuwd of deze modellen ook met 800V gaan komen, net zoals Kia op hetzelfde e-GMP platform.Sonicfreak schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:03:
Volgens deze site komt Hyundai met 800V al in 2021
Interessant, dat wist ik niet. Zou wel heel mooi zijn dan is Hyundai naast Porsche de enige fabrikant die 800V tot nu toe aanbiedt. En de snellaad snelheid is ook behoorlijk hoog met 200 kW voor een standaard auto. Daarmee komen ze in de buurt van Tesla. Hopelijk is dan de prijs ook wat lager dan een TeslaZuinigeRijder schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 13:58:
[...]
Ik ben benieuwd of deze modellen ook met 800V gaan komen, net zoals Kia op hetzelfde e-GMP platform.
Volgens deze site komt Hyundai met 800V al in 2021

[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 | Spy Shots]
[ Voor 13% gewijzigd door ZuinigeRijder op 12-08-2020 15:49 ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
https://www.carscoops.com...-everything-else-we-know/
ehhhh..HOI
Op de frontpage al aangehaald, maar deze zal redelijk in het vaarwater van de Kona gaan zitten.
Mogen we trouwens verwachten dat deze nieuwe modellen op 3 fasen kunnen laden?
[ Voor 16% gewijzigd door Jan Treur op 13-08-2020 09:06 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
[ Voor 6% gewijzigd door rfcdejong op 13-08-2020 16:21 ]
Ik mag toch aannemen dat ze in elk geval onder de grens van 45 000 euro voor subsidie willen blijven en misschien wel een stukje daaronder. Als ik daar de subsidie van aftrek, kom ik rond de 40 000 euro uit, dat is maar 3 000 meer dan mijn huidige nieuwwaarde. Dan gaat het afhangen van het bedrag wat ze ervoor over hebben bij de inruil. De vorige keer was ik daar wel positief over.
[ Voor 45% gewijzigd door Jan Treur op 13-08-2020 18:19 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Investeren in 800V technologie voor snel laden (DC) en dan geen 3-fase voor thuisladen (AC)? Onmogelijk.Jan Treur schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 08:53:
Mogen we trouwens verwachten dat deze nieuwe modellen op 3 fasen kunnen laden?
ehhhh..HOI
Bovendien heeft de Kona al 3-fase lader voor het 2020 model, dan zou het vreemd zijn dat de Ioniq 5 ineens geen 3-fase lader zou krijgen. Hyundai heeft namelijk de Kona van 3-fase lader voorzien op verzoek van hun klanten. Hyundai weet dus dat hier vraag naar is en dat het een selling point is.krizzziz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:14:
[...]
Investeren in 800V technologie voor snel laden (DC) en dan geen 3-fase voor thuisladen (AC)? Onmogelijk.
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 14:22 ]
https://uk.motor1.com/new...ev-crossover-nurburgring/
Bij ons is die laatste in de 36000 euro, dus deze lijn doortrekkend zou mogelijk inderdaad de Ioniq 5 aangeboden kunnen gaan worden voor iets tussen de 42000 en 45000 euro.
Ik ga dat dan serieus overwegen, mede gegeven het 3 keer zo snelle 3-fasen laden thuis, het anderhalf keer zo grote bereik en het supersnelle snelladen. Maar helaas lijken de prijzen voor tweedehands Ioniq EV's behoorlijk gedaald te zijn het laatste jaar, dus inruil zou wel eens tegen kunnen vallen...
[ Voor 8% gewijzigd door Jan Treur op 14-08-2020 19:13 ]
Met die nieuwe ranges, hoe snel zullen onze 28kW ioniq's af gaan schrijven
[ Voor 21% gewijzigd door rfcdejong op 14-08-2020 19:59 ]
1000 km met een onrealistische test, 30km/h op een kombaan.Kahlessx schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:56:
Offtopic, Hyundai heeft meer dan 1000 km behaald in de tests met de Kona https://auto.hindustantim...e/amp-41597389288083.html
Met die nieuwe ranges, hoe snel zullen onze 28kW ioniq's af gaan schrijven
https://insideevs.com/new...ill-sell-as-hyundais/amp/
Er wordt gesproken over AR, VR en V2G. Verder kunnen klanten de interieur indeling aanpassen.
In hoeverre dit daadwerkelijk gaat gebeuren is nog even afwachten.
Allemaal aan de nieuwe en heel dure laadpaal? Leuke gedachte, maar de praktijk gaat heel weerbarstig zijn, vooral omdat de afbouw heel geleidelijk is.Jan Treur schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:07:
V2G zou ook erg interessant zijn om te hebben vanaf 2023. Dat spaart de aanschaf van een thuisbatterij uit op termijn na afbouwen van salderen.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Als ik naar mijn energiefactuur kijk zijn de verbruikskosten het kleinste gedeelte.
Wanneer mijn Ioniq over ongeveer 2,5 jaar uit de lease gaat dan ben ik wel heel erg geïnteresseerd in de Ioniq 6.
Ik begrijp dat het nu nog een concept auto is en er veel kan veranderen voor het productiemodel, maar ik ben wel heel erg gecharmeerd van dit model.
Als die ook heel efficiënt wordt dan hoop ik dat die zelfs efficiënter wordt dan de huidige Ioniq. Als je kijkt naar de lijnen van het concept model dan lijkt me dat goed mogelijk.
[ Voor 123% gewijzigd door Sonicfreak op 16-08-2020 17:39 ]
Electrigirl schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:50:
[...]
Hoe zie ik dat? Het stopte zodra ik de auto aanzette.
- BluetoothTethering In de hoop dat de autoradio via bluetooth internet verbinding maakt met mijn iPhone, want anders moet ik dat elke rit handmatig (wifi) activeren. Helaas, werkt niet
- ABRP Transmitter (geen verdere uitleg denk ik.
Komende dagen kijken naar andere nuttige apps.
Hoe heet deze app?baerdt schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 23:06:
Voor het in en uitschakelen van WiFi tethering heeft Hyundai een app
Ik denk dat hij de app Hyundai Access Point bedoelt.
Die installeer je op je telefoon. Als de bluetooth verbinding met de auto tot stand kom zet de app de wifi hotspot aan, en vice versa. Voorwaarde is dus wel dat je ook bluetooth gebruikt.
[ Voor 79% gewijzigd door baerdt op 18-08-2020 03:07 ]