Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 11:44

Shapeshifter

Get it over with

Shapeshifter schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:57:
Dit kan ik onderschrijven. Turtle modus gaat bij mij ergens tussen 4 en 5% aan. Bij 3% wordt je bereik weergegeven als streepjes (<5 km), gaat het schildpadje knipperen en krijg je een extra waarschuwing. Heb hem net met 3% aan de lader gehangen en hij gaf aan 6 uur en 50 minuten te moeten laden. Zal vanavond eens kijken hoeveel kWh erin gegaan is... Ben er inmiddels aan gewend, heb het een of twee keer per maand denk ik.
Stephanoff schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:08:
Bij mij van 5% (6km range) naar 100% incl. voorverwarmen vanmorgen ( 8) ): 29,25 kWh. Dus dat is incl. laadverliezen en verwarmen.
Van 3% naar vol: 27,6 kWh (zonder voorverwarmen oid). Gemeten op de kWh meter in de meterkast, dus met laadverliezen.

HP EliteBook 8530w

• rodyw
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:52
Dat is dan zeker een nieuwe kleur, want ik kan me niet herinneren dat die toen in 2017 ook al te selecteren was.

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-02 21:51
Mmm. Gisteren reed ik op een normale snelheid met het verkeer mee op de snelweg. Op circa 5km van mijn huis popte de 'let op nog 13% accu capaciteit over' melding op. Toen ik 5km verder/later thuis kwam had ik nog 6% capaciteit over. Over 5 normale snelwegkilometers is dat een behoorlijk verlies van accucapaciteit.
Dit is de tweede keer nu dat ik dit verschijnsel waarneem. Ik ga kijken of ik het kan reproduceren.

Is er hier iemand met een soortgelijke ervaring?

Hyundai Ioniq Electric Premium sinds 01-2018

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02:44
Waarom toont de navigatie benzinestations langs de route!?? :? 8)7

henri055 wijzigde deze reactie 06-02-2019 00:44 (6%)

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Als ie nu eens laadpalen liet zien langs de route ;-)

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:23
Laadpalen past niet meer op het icoontje. Dus dan maar niet zeker.

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• cacofant
Maar zijn het wel parkeerplaatsen met laadpalen die hier zichtbaar zijn dan?

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:00
cacofant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 07:38:
Maar zijn het wel parkeerplaatsen met laadpalen die hier zichtbaar zijn dan?
Nee de navigatie bevat gewoon alle POI's van alle rustplaatsen langs de snelwegen, is gewoon aangeleverd door RWS en is voor de Hybrid als EV hetzelfde. Ze hebben dus lang niet allemaal snelladers aanwezig.

Wat je wel even kunt doen is de POI lijst van FastNed en Allego via KML inladen dan heb je het grootste gedeelte wel in de navi staan. Maar langs de route krijg je dan niet te zien. Als je dat wilt kun je beter Google Maps i.c.m. Android Auto gebruiken deze kan via een spraakcommando alle snellaadstations langs de route weergeven.

HD4Life @ Full-HD

• cacofant
Android auto klopt, maar ik vind het zo irritant dat ik dan elke keer de telefoon bekabeld aan de USB moet gaan hangen. Hij ligt altijd in z'n draadloos opladen bakje...

• Stephanoff
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:41
WilliamGeluk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:41:
Mmm. Gisteren reed ik op een normale snelheid met het verkeer mee op de snelweg. Op circa 5km van mijn huis popte de 'let op nog 13% accu capaciteit over' melding op. Toen ik 5km verder/later thuis kwam had ik nog 6% capaciteit over. Over 5 normale snelwegkilometers is dat een behoorlijk verlies van accucapaciteit.
Dit is de tweede keer nu dat ik dit verschijnsel waarneem. Ik ga kijken of ik het kan reproduceren.

Yep, me: Stephanoff op maandag 4 februari 2019 @ 09:41

100% Elektrisch - Hyundai Ioniq Electric - Panasonic 5kW Monoblock warmtepomp - Atlantic Explorer 270C warmtepompboiler - 3500wp

• cacofant
Wat ik net meegemaakt heb.. kreeg met geen mogelijkheid de laadstekker ontgrendeld aan de auto kant. Ik had hem al van de paal af gehaald, mooi niet ontgrendelen.. paal weer aan gezet, toen opnieuw ontgrendeld mbv de knop, toen werd ie pas ontgrendeld.. nog nooit meegemaakt dit.. is dit normaal?

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:26
WilliamGeluk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:41:

En wat zei de GOM?

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• pmiddeld
Davidshadow13 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:30:
[...]

Nee de navigatie bevat gewoon alle POI's van alle rustplaatsen langs de snelwegen, is gewoon aangeleverd door RWS en is voor de Hybrid als EV hetzelfde. Ze hebben dus lang niet allemaal snelladers aanwezig.

Wat je wel even kunt doen is de POI lijst van FastNed en Allego via KML inladen dan heb je het grootste gedeelte wel in de navi staan. Maar langs de route krijg je dan niet te zien. Als je dat wilt kun je beter Google Maps i.c.m. Android Auto gebruiken deze kan via een spraakcommando alle snellaadstations langs de route weergeven.
Bij mijn weten kunnen laadpalen(icoontjes) wel worden weergegeven op de kaart en kun je er naar toe navigeren. Kun je in de instellingen veranderen. Maar tot nu toe was het zo weinig up-to-date en aspecifiek dat ik het uitgezet heb.

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:57
cacofant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:55:
Wat ik net meegemaakt heb.. kreeg met geen mogelijkheid de laadstekker ontgrendeld aan de auto kant. Ik had hem al van de paal af gehaald, mooi niet ontgrendelen.. paal weer aan gezet, toen opnieuw ontgrendeld mbv de knop, toen werd ie pas ontgrendeld.. nog nooit meegemaakt dit.. is dit normaal?
Geen gigantische ervaringsdeskundige, maar regelmatig een Ioniq als deelauto gehuurd in Amsterdam en hetzelfde regelmatig meegemaakt.

• henri055
pmiddeld schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:02:
Bij mijn weten kunnen laadpalen(icoontjes) wel worden weergegeven op de kaart en kun je er naar toe navigeren.
Klopt. Je kunt zelfs filteren op laadsnelheid en aanbieder. Maar Fastned kent ie niet :(

• cacofant
Ja en was het probleem dat je eerst de laadpaal uit zet dan? Normaal doe ik het andersom eigenlijk, dus eerst ontgrendelen, daarna paal uitzetten.. vreemd

• evtje
cacofant schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:03:
Ja en was het probleem dat je eerst de laadpaal uit zet dan? Normaal doe ik het andersom eigenlijk, dus eerst ontgrendelen, daarna paal uitzetten.. vreemd
Dat moet niet uitmaken. Ik heb in het begin ook veel last gehad met het niet loslaten van de stekker. Toen ik dat melde bij de dealer was er opeens een terugroepactie van Hyundai. Er moest een vergrendeling onderdeel vervangen worden. Daarna nooit meer last gehad.

• cacofant
Hmmm maar die van mij is modeljaar 2018, september. Die problemen zouden in de 2017 modellen zitten..

• cacofant
Zal eens een mailtje wagen naar de delaler hierover :-)

• cacofant
Ok dealer mailt me dit terug... net of ik voor het eerst oplaadt...

==

Bedankt voor uw mail.

Het kan soms voorkomen dat de laadstekker zich niet ontgrendeld bij de centrale vergrendeling. Mocht dit het geval zijn dan moet de auto 2 maal worden geopend met de afstandsbediening. Heel soms kan het ook zijn dat iemand aan de kabel trekt als hij vergrendeld is. Hierdoor kan de sluitpin niet helemaal terug om de kabel te ontgrendelen. Dan helpt het vaak als je de kabel iets strakker in de auto doet waardoor de sluitpin vrij komt. Als dan de auto wordt geopend met de afstandsbediening zal de kabel zich ontgrendelen. Voor uw huidige auto zijn geen terugroepacties bekend.

• evtje
Daar zal je het mee moeten doen.

Als het nog een paar keer gebeurt zou ik gewoon het weer melden bij de dealer. Dan kan het zomaar zo zijn dat ze er wel wat aan doen.

• cacofant
Ja precies.. 5 jaar garantie en bovendien private lease. Ze lossen het maar op dan hahaha

• WilliamGeluk
Ik heb erg geen erg in gehad om te kijken of de GOM ook harder terugliep dan je zou mogen verwachten.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-02 22:04
Vandaag op weg naar huis tot 3x toe gehad dat de scc (acc) een foutmelding gaf: "radar geblokkeerd".
Even gestopt en niks te zien. Was gewoon de regen en een normale regenbui.
Jullie ook dergelijke ervaringen?
Mijn mazda Cx-3 heeft hier nooit problemen mee gehad.

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
ik heb het bij heel slecht weer soms kort. b.v. 15 minuten

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:37

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Weer voortgang bij Arval. Vandaag is de auto ook echt besteld, dus morgen wordt het kenteken aangevraagd. Lekker snel weer....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
Na een aantal dagen stoeien met gepland laden lees ik in de handleiding dat gepland laden alleen werkt met een 'normale' laad procedure, dat is met een type 2 kabel. Een druppel lader wordt expliciet genoemd als druppellaadprocedur. Ik ga er dus vanuit dat dat de reden is dat de auto altijd direct begint met laden bij de druppellaadprocedure, ipv op het geplande tijdstip om de accu vol te krijgen. Ik heb namelijk toch echt het bolletje staan bij uitgesteld laden.

Ik neem aan dat anderen hetzelfde hebben?

Het wachten op de Zappi V2 begint nu toch wel erg laat te worden, met een harde brexit in het verschiet is dat niet echt wenselijk... Ik twijfel toch om dan maar een V1 aan te schaffen, is toch al voor de Ioniq. Alleen wat minder toekomst gericht.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-02 08:10
Motorfret schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:33:
Vandaag op weg naar huis tot 3x toe gehad dat de scc (acc) een foutmelding gaf: "radar geblokkeerd".
Ik heb het in twee jaar tijd 1 keer 5 minuten lang gehad bij een stortbui.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:03
Alleen een keer met flinke sneeuw. Heel de voorkant was toen dichtgevroren.

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:55
Ik had het vanavond de melding van de dodehoek detectie. Kennelijk regende het hard.... Na een stop bij de AH was het weer weg.

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:15
henri055 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:03:
[...]

Klopt. Je kunt zelfs filteren op laadsnelheid en aanbieder. Maar Fastned kent ie niet :(
Fake news! ;)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• henri055
@Tom Paris Ik heb blijkbaar iets verkeerds ingesteld. Ik ga er nog eens naar kijken.
Netjes. Maar van een Delta-kwadrant piloot mag je natuurlijk ook wel wat navigatie-skills verwachten.

• Tom Paris
henri055 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:30:
@Tom Paris Ik heb blijkbaar iets verkeerds ingesteld. Ik ga er nog eens naar kijken.
Netjes. Maar van een Delta-kwadrant piloot mag je natuurlijk ook wel wat navigatie-skills verwachten.
Hij kent Fastned niet in het overzicht van aanbieders, maar de stations zelf zijn wel bekend.

• cacofant
je kunt ook niet zoeken op naam ?

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Ah, zaterdag de Ioniq ophalen! Eindelijk. :)

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• BillSPrestonEsq
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-02 12:35
Wat mij opvalt bij opladen aan publieke palen (11 kW bij mij in de buurt schijnbaar) is dat de voorspelde laadtijd die de boordcomputer aangeeft vele malen langer is dan die 'in het boekje' staat. Zonet ongeveer 6 1/2 uur om van 50% naar 100% te laden. Soms zie ik zo'n 9 uur staan als de accu wat leger is. Ik parkeer meestal vlak voor het slapen gaan op een laadplek. Vervolgens is 's ochtends mijn auto vaak wel tot 100% opgeladen en is de laadtijd korter dan voorspeld. Mensen in dit topic met een soortgelijke ervaring? Heeft de computer het mis? Of is het gebruikelijk dat de laadsnelheid fluctueert aan dit soort palen? Ik vind het opvallend omdat de voorspelde laadtijd bij snelladen wel accuraat lijkt.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:50
BillSPrestonEsq schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 19:21:
Wat mij opvalt bij opladen aan publieke palen (11 kW bij mij in de buurt schijnbaar) is dat de voorspelde laadtijd die de boordcomputer aangeeft vele malen langer is dan die 'in het boekje' staat. Zonet ongeveer 6 1/2 uur om van 50% naar 100% te laden. Soms zie ik zo'n 9 uur staan als de accu wat leger is. Ik parkeer meestal vlak voor het slapen gaan op een laadplek. Vervolgens is 's ochtends mijn auto vaak wel tot 100% opgeladen en is de laadtijd korter dan voorspeld. Mensen in dit topic met een soortgelijke ervaring? Heeft de computer het mis? Of is het gebruikelijk dat de laadsnelheid fluctueert aan dit soort palen? Ik vind het opvallend omdat de voorspelde laadtijd bij snelladen wel accuraat lijkt.
Laadpaal geeft op dat moment gewoon minder vermogen. Zeker als je op piekmomenten in het verbruik begint met laden zou het me niet verbazen dat laadpalen gaan knijpen omdat op dat moment elektriciteit enorm duur is en men daarnaast wil voorkomen dat men het net op dat moment te zwaar gaat belasten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-02 21:15
Stefanovic45 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:16:
Na een aantal dagen stoeien met gepland laden lees ik in de handleiding dat gepland laden alleen werkt met een 'normale' laad procedure, dat is met een type 2 kabel. Een druppel lader wordt expliciet genoemd als druppellaadprocedur. Ik ga er dus vanuit dat dat de reden is dat de auto altijd direct begint met laden bij de druppellaadprocedure, ipv op het geplande tijdstip om de accu vol te krijgen. Ik heb namelijk toch echt het bolletje staan bij uitgesteld laden.

Ik neem aan dat anderen hetzelfde hebben?
Ik gebruik dagelijks de "granny charger" dus met een gewone stekker in een 230V stopcontact: elke morgen lekker warm in de auto. Het moet dus echt kunnen, zorg wel dat de climatronic niet uit staat.

• Stefanovic45
Hij warmt ook wel voor, dat is inderdaad super relaxed. Maar hij begint direct met laden in plaats van dat die pas een paar uur van te voren begint 😉 Die specifieke optie schijnt dus alleen te werken met een volwaardige type 2 aansluiting

• WilliamGeluk
Herkenbaar. Dat heb ik vooral op kantoor. Daar zie ik gerust verwachte laadtijden van 12 of meer uren.
Maar uiteindelijk pak ik hem eind van de dag altijd volgeladen mee. We hebben 6 laadpalen en zeker aan het begin van de dag zijn die allemaal bezet waardoor er per aansluiting wat minder vermogen wordt uitgestuurd. Als de Golfjes GTE vol geladen zijn, dan stijgt de laadsnelheid voor o.a. mijn Ioniq.

• N3D
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 18-02 14:39
Dit is meestal een bug in het systeem. Wat je moet doen als hij weer zo'n lange laadtijd aangeeft hem switchen naar langzaam op beide opties en weer terug naar maximum. Ik heb dit namelijk ook wel eens geeft de auto aan 9 uur en als ik dat trucje doe opeens 7 uur bijvoorbeeld.

• pmiddeld
Stefanovic45 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:38:
Hij warmt ook wel voor, dat is inderdaad super relaxed. Maar hij begint direct met laden in plaats van dat die pas een paar uur van te voren begint 😉 Die specifieke optie schijnt dus alleen te werken met een volwaardige type 2 aansluiting
Nee, ook bij type 2 begint-ie direct met laden als de begintijd die je ingesteld hebt is aangebroken. Je kunt het beste inschatten hoe snel het laden gaat en dan een voldoende grote time window instellen. Zo doe ik dat tenminste in het geval dat ik gebruik wil maken van het daltarief.

• Heath
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:22
Stefanovic45 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:49:
...

Ik ben wel zeer tevreden over mijn kleurkeuze 😊 Ondanks de smeerwegen en sneeuw valt de smerigheid niet op:

[Afbeelding]
Ik heb een week geleden besteld in deze kleur. Ben specifiek voor deze gegaan omdat er volgens de configurator van Hyundai een mooi tintje blauw in zou zitten. Daar lijkt dus totaal geen sprake van?
Overigens geen verkeerde keuze, vind het er supermooi uitzien. Mooie foto!

Intel i7 7700K @ 5 Ghz | Asus Strix GTX1080 Advanced Edition | Asus Strix Z270G Gaming | Corsair AX860 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @ 3200MHz

• Stefanovic45
Het bijzondere van de kleur is dat je er meerdere kleuren in kunt zien. Bij zonlicht kan het maarzo zijn dat die inderdaad iets blauwig wordt, dat kan ik mij wel herinneren. Het is de laatste tijd alleen niet zo zonnig :O

• orillion
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:03
uFx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:48:
Sinds ik een andere Ioniq heb merk ik tijdens het remmen een heel kleine klik. Volgens de dealer is dit normaal en is dit één of ander pompje wat geactiveerd wordt tijdens het remmen. Ik hoor het soms ook als ik de auto automatisch laat remmen (via de adaptive cruise control). Volgens de dealer is het remsysteem anders dan het remsysteem in mijn vorige Ioniq waar ik dit klikje niet hoorde.

Kan iemand aangeven of ze dit ook horen tijdens het remmen? Het is niet hard maar als de radio/airco uit staat dan moet je het zeker horen. Het lijkt te komen vanaf de linkerkant van de auto ergens onder de motorkap/achter de remmen.

Ik irriteer me er een beetje aan, vooral omdat mijn vorige Ioniq het niet had. En natuurlijk hoor je bij een EV elk dingetje omdat er geen motorgeluid is en gezien de problemen met de vorige Ioniq ga ik nu natuurlijk op alles letten ;)
Vandaag had ik ineens door wat je bedoelde. Mijn auto heeft het dus ook. Ik hoor het alleen als ik zelf "gas" geef terwijl de cruise control juist aan het afremmen is. Als ie dus abrupt overschakelt.

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:57

Is het al eens iemand opgevallen dat de US versie van de Ioniq EV een iets andere grille heeft met een kleiner Hyundai logo?

• Schlumpie
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23-02 01:01

Schlumpie

Professioneel prutser

RaymondD schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:22:
[Afbeelding]

Is het al eens iemand opgevallen dat de US versie van de Ioniq EV een iets andere grille heeft met een kleiner Hyundai logo?
Dat is de versie zonder radar, dus geen automagisch remmen en geen ACC.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• Gerard S 67
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-02 18:30
Ik merk na de software update eerder deze week dat de LKAS veel beter werkt dan voorheen. Het ‘pingpongen’ tussen de lijntjes is bijna verdwenen en het lijkt erop dat hij netjes in het midden van de rijstrook probeert te blijven. Positief verrast! Ook heb ik het idee dat de climate control minder energie vraagt, alhoewel het de afgelopen dagen natuurlijk ook minder koud was. Nog even aankijken...

• henri055
Wat is de officiële route om die software-update te krijgen? Ik zag wel ergens een linkje naar een Google drive bestand ergens, maar firmware uit onbekende bron op mijn auto installeren ga ik niet doen.

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
20 min bij de dealer staan?

Ioniq EV

• heihar
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:02
Wat mij opvalt bij opladen aan publieke palen (11 kW bij mij in de buurt schijnbaar) is dat de voorspelde laadtijd die de boordcomputer aangeeft vele malen langer is dan die 'in het boekje' staat. Zonet ongeveer 6 1/2 uur om van 50% naar 100% te laden. Soms zie ik zo'n 9 uur staan als de accu wat leger is. Ik parkeer meestal vlak voor het slapen gaan op een laadplek. Vervolgens is ‘s ochtends mijn auto vaak wel tot 100% opgeladen en is de laadtijd korter dan voorspeld. Mensen in dit topic met een soortgelijke ervaring? Heeft de computer het mis? Of is het gebruikelijk dat de laadsnelheid fluctueert aan dit soort palen? Ik vind het opvallend omdat de voorspelde laadtijd bij snelladen wel accuraat lijkt.
Ik heb dat ook. Thuis 2,5uur en dan is hij weer vol. (50%) op werk duurt dat dus 4,5. Ik denk dus dat het of aan de kabel ligt, thuis vaste kabel aan mijn paaltje, op het werk met losse kabel (250v. 32A max dat dan wel). Of de paal op het werk geeft maar 3kWh. Heb je de oranje spiraal kabel? Die gaat niet boven de 4kW/h heb ik begrepen.

Overigens vraagje aan de rijders hier, ik rijd mijn auto als een ‘normale’ benzine auto dus gewoon flink door. Helft van mijn reis is met 130km/h en rest 120, 100, 70km/h. Ik haal nu gemiddeld 16,4kW/h is dat weinig of veel of normaal?

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-02 08:10
Je bedoelt 16,4 kWh/100km neem ik aan.

Voor die snelheden lijkt dat erg normaal met de huidige temperaturen. Het komt neer op 100*28/16,4 = 170 km bereik. Ik heb mijn snelheden een stuk lager (tot 100 km/h), dan kom ik op 13 a 14 kWh/100 km (= 200 a 210 km bereik), mede afhankelijk van wel of niet voorverwarmen, regen en wind.

Jan Treur wijzigde deze reactie 09-02-2019 05:00 (4%)

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• jerh
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:55
Jan Treur schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 04:30:
Je bedoelt 16,4 kWh/100km neem ik aan.

Voor die snelheden lijkt dat erg normaal met de huidige temperaturen. Het komt neer op 100*28/16,4 = 170 km bereik. Ik heb mijn snelheden een stuk lager (tot 100 km/h), dan kom ik op 13 a 14 kWh/100 km (= 200 a 210 km bereik), mede afhankelijk van wel of niet voorverwarmen, regen en wind.
Ik kruip nu ook weer naar de 210 km toe. 's Ochtends voorverwarmd vertrekken is altijd zuiniger dan terug niet voorverwarmd.

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:20
Ik rijd 50km enkele reis, grotendeels over de A58 van Tilburg naar Eindhoven. Snelheden variëren (uiteraard afhankelijk van de drukte) tussen de 90 en 130 km/u met zo nu en dan wat langzamer fileverkeer. Daarnaast een deel door de stad met lagere snelheden. Verbruik schommelt tussen de 15 en 16.5kWh/100km. Merk wel dat het de laatste dagen zo nu en dan ook weer onder de 15 duikt nu de temps wat hoger worden.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• Stefanovic45
Gerard S 67 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 22:19:
Ik merk na de software update eerder deze week dat de LKAS veel beter werkt dan voorheen. Het ‘pingpongen’ tussen de lijntjes is bijna verdwenen en het lijkt erop dat hij netjes in het midden van de rijstrook probeert te blijven. Positief verrast! Ook heb ik het idee dat de climate control minder energie vraagt, alhoewel het de afgelopen dagen natuurlijk ook minder koud was. Nog even aankijken...
Heb je de software zelf geïnstalleerd middels eerder genoemde mirror of heb je de update laten uitvoeren door de garage?

• Gerard S 67
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 22-02 18:30
Stefanovic45 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:18:
[...]

Heb je de software zelf geïnstalleerd middels eerder genoemde mirror of heb je de update laten uitvoeren door de garage?
Zelf gedaan, incl kaartupdate. Via going electric forum een link gevonden via Mega. Simpel om zelf te doen. Had ook nog de 161212 of zo erop staan. Bij 15k beurt in sept/okt vorig jaar heeft de dealer geen update gedaan. Kaarten had ik zelf ook al eerder een keer gedaan.

• henri055
Marc O. schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 09:13:
Verbruik schommelt tussen de 15 en 16.5kWh/100km. Merk wel dat het de laatste dagen zo nu en dan ook weer onder de 15 duikt nu de temps wat hoger worden.
Ik doe iets flink fout :?

Wanneer ik de auto volgeladen aanzet heb ik een range van 163km.

henri055 wijzigde deze reactie 09-02-2019 11:39 (7%)

• Spiller
Mijn range met 100% is 159km en gemiddeld verbruik 178 wh/km. Hypermilen is niet voor mij weggelegd.

Ioniq EV

• Marc O.
Ik doe ook beslist niet aan hypermilen. Maar toch een verbruik van rond de 16kWh/100km gemiddeld.

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• cacofant
Hier momenteel een range van 200 km bij 100 procent. De harde wind vandaag zorgde er echter voor dat ik sneller bij de Fastned stond.. wind pal tegen is funest..

• pmiddeld
Geen garantie. Ik had gisteren de auto binnen voor een kleine beurt en heb de Navi laten bijwerken. Nu heb ik deze:

Als ik dat met de versie van @Tom Paris vergelijk, dan lijkt het niet de nieuwste. Ben teruggegaan naar de dealer en die heeft me op zijn computer laten zien dat dat echt de meest recente versie is, van 2019. Schiet mij maar lek 7(8)7

• Spiller
Van de kaart heb je wel de laatste versie maar van alle andere niet. Peter Ursem in Purmerend heeft mij goed geholpen vorige week.

Ioniq EV

• cacofant
Ik heb nu sinds vorige week ook alles ge-update, vanmorgen een rit van 130 km gemaakt, weet nu niet of het echt beter geworden is, de lka vind ik er flink naast zitten af en toe, dan rij je bijna van de weg af in plaats van tussen de strepen. En een aantal keren remde de auto niet met de ACC voor een auto voor mij! Waardoor ik zelf hard in de remmen moest... dat heb ik met de oude versie nooit zo ervaren..

• evtje
Lkas is totaal andere sofware.
De software wat wordt getoond is alleen maar voor de informatie systeem b.v wat voor telefoons er verbonden mag worden e.d . En natuurlijk de kaarten en laadpalen en informatie e.d.

• cacofant
Dus niet evtje lees andere fora maar door. lKAS is ook aangepast met de laatste update evenals Climate control. Lees bijv goingelectric forum

• evtje
cacofant schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:25:
Dus niet evtje lees andere fora maar door. lKAS is ook aangepast met de laatste update evenals Climate control. Lees bijv goingelectric forum
Nou dat ga ik maar eens bekijken.

Zelf heb ik een systeem dat niet zo goed werkt en ben er mee naar de dealer gegaan . Ik heb het ook over de software updates gehad.
De dealer wist mij te vertellen dat wij alleen maar de informatie systeem zien en dat alles wat met het rijden te maken heeft software is wat alleen de dealer kan zien en daar zit ook Lkas bij.

Maarja hoeveel waarde kun je hebben aan de kennis en kunde van de dealer? :Y :N

• evtje
Spiller schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:38:
Van de kaart heb je wel de laatste versie maar van alle andere niet. Peter Ursem in Purmerend heeft mij goed geholpen vorige week.
Welke versie heb je nu ?
Heb je even een screenshot?

• evtje
Hier nog een interessant filmpje over wat meer instellingen .
YouTube: Hyundai IONIQ Elektro - Zugriff auf Android System

• Spiller
evtje schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:59:
[...]

Welke versie heb je nu ?
Heb je even een screenshot?

Ioniq EV

• Marc O.
Marc O. schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:04:
Ik doe ook beslist niet aan hypermilen. Maar toch een verbruik van rond de 16kWh/100km gemiddeld.
Vandaag op en neer naar Vlissingen. Heenreis flink wind tegen, bijna pal op de kop. Voor de zekerheid maar niet sneller dan 110 gereden zodat ik Fastned Selnisse probleemloos zou halen. Verbruik bijna 18.5kWh/100km. Tegenwind is echt killing.

• henri055
Is er een maximum aantal nummers op een memorystick dat de mediaspeler kan indexeren bekend? Ik heb een flinke memorystick met 7051 bestanden ingevoerd. Ik zie echter niet alle artiesten/albums voorbij komen. Het bestandmenu geeft de meest directe indicatie: de mappen in de root gaan maar tot de S.

• daemonix
  • Niet online
Ioniq (Premium model) is binnen! Heerlijke auto, gister al 200+ km mee gereden. Jammer dat de laadpas van de leasemaatschappij nog niet binnen is, we moesten gister al bij Fastned langs. Laden voorlopig met de granny charger, gaat prima. Deze week gaan we de laadpaal bestellen.

Vanmorgen weer even met de ice weggeweest, wat valt dat tegen... Dat geroer in de versnellingsbak... De herrie... Wachten op de Kona dus.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-02 22:04
Went erg snel zo'n EV. :)
Gefeliciteerd!

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• Humungus
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:55
Ik heb vorig weekend de software ook geupdate, merk echter weinig verschil. Het kaartmateriaal is wel duidelijk nieuwer. De Traverse Dieren staat er nu op, (zij het nog met de noodrotonde bij Elecom) maar qua rijden maakt het verder nul verschil. LKAS werkt echter nog net zo beroerd als voor de update. Echt totaal onbetrouwbaar! Ook qua verwarming merk ik geen verschil. Deze was wat mij betreft echter goed en is dat nog steeds. ACC werkt ook als voorheen, in mijn beleving perfect!

Overigens heb ik uit nieuwsgierigheid vorige week een proefrit in de Kona gemaakt, maar dat viel mij toch tegen. OK, de power en koppel zijn indrukwekkend, maar de zitpositie kreeg ik niet echt lekker. Verder is de algehele ergonomie gewoon niet goed doortdacht. Lichtgrijze knoppen met blauwe achtergrondverlichting (NIET leesbaar), geen apart display voor de verwarming, de middentunnel waar mijn rechter been hinderlijk tegenaan komt, een onhandige plek om je telefoon op te laden en zo zijn er nog wel een paar dingen. Daarentegen werk LKAS op de Kona vele malen beter dan op de Ioniq (al zou ik er nog steeds niet op vertouwen!), en ook is de audio veel beter, althans in de duurste uitvoering. De subwoofer doet tenmiste iets, en het hoog (hét slechtste punt in de Ioniq) is ook wat beter. Ook het headup display is aardig. Belangrijkste is echter dat de Ioniq gewoon plezieriger rijdt. het zal wel subjectief zijn en is wellicht aan gewenning onderhevig, maar zo voelt het wel. Voor mij dus sowieso geen Kona, eerder een upgrade van de Ioniq.

Dan nog even of de radar blocking die sommigen ervaren. Incidenteel heb ik dat ook, en dan altijd midden op de brug bij Dieren (N317), en bijna altijd in de richting Doetinchem. Mijn theorie is dat dit wordt veroorzaakt door een radarsignaal van de daar vaak liggende politie / douane boten. Blijkbaar weerkaatst dat signaal zodanig van de stalen brugdelen dat dit de radar verstoort. 500 meter verder is de radar dan gewoon weer beschikbaar. Verder heb ik dit probleem echter nooit, ook niet met de sneeuw van de afgelopen weken. Dit dit in tegenstelling tot de eerdergenoemde Kona, waarmee ik vorige week minstens 5 minuten geen ACC heb gehad, ik neem aan juist vanwege die sneeuw.

Humungus wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:42 (6%)

• Stefanovic45
Ik heb de update inmiddels ook uitgevoerd, werkt soepel via de link op Ioniq forum.

• evtje
Heb je alle twee links gedownload of alleen de software link.? Ik heb er een filmpje over gezien dat je bepaalde delen moet kopiëren naar een bepaalde deel van het bestaande software. En dat maak mij een beetje nerveus.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:47
De eerste links betreft de software update. Als je die uitgevoerd hebt kan je alles weer van de sd kaart af gooien en de tweede link erop zetten, nu heb je de kaarten draaien.

• evtje
Hoe groot is je sd kaart? Of gebruik je de sd kaart die in de auto zit? Ps de sd kaart van de auto is toch alleen de navi kaarten software? Op schwunkvoll video zie ik dat ie met 2 sd kaartjes bezig is.

• carpebios
Ik gebruik er eentje van 32gb. Een eigen kaartje dus. Om te updaten, daarna leeghalen en de kaarten erop zetten en in de auto laten zitten.

• Stefanovic45
Idd klopt. Ik heb wel eerst een backup gemaakt van het bestaande SD kaartje. Die is 32GB. Op het SD kaartje wat erin zit staat de navigatie software en de kaarten.

Wat ik me wel af vraag, kon je bij de standaard Ioniq navigatie met slepen met je vingers om de route te verkennen? Het viel me op dat het net niet werkte in ieder geval. Met alleen uitzoomen kom je niet zo ver als je wat detail wilt zien.

Stefanovic45 wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:07 (42%)

• carpebios
Dat weet ik niet. Vind de kaarten wel achter de feiten aanlopen. Veel in mijn omgeving is niet aangepast. Terwijl een Flitsmeister wel mooi alle rotondes en opritten laat zien die er al een tijdje liggen.

• BillSPrestonEsq
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-02 12:35
heihar schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 01:21:
[...]

Ik heb dat ook. Thuis 2,5uur en dan is hij weer vol. (50%) op werk duurt dat dus 4,5. Ik denk dus dat het of aan de kabel ligt, thuis vaste kabel aan mijn paaltje, op het werk met losse kabel (250v. 32A max dat dan wel). Of de paal op het werk geeft maar 3kWh. Heb je de oranje spiraal kabel? Die gaat niet boven de 4kW/h heb ik begrepen.

Overigens vraagje aan de rijders hier, ik rijd mijn auto als een ‘normale’ benzine auto dus gewoon flink door. Helft van mijn reis is met 130km/h en rest 120, 100, 70km/h. Ik haal nu gemiddeld 16,4kW/h is dat weinig of veel of normaal?
Ik gebruik de kabel die ik van de dealer (in een hyundai tasje) erbij heb gekregen. Dat is een zware zwarte kabel die zelf moet oprollen. Geen telefoonsnoer/spiraal type. Het zal wel aan het fluctuerende vermogen dat de paal levert liggen. Uiteindelijk is mijn accu wel vol namelijk.

• WilliamGeluk
Morgen voor de 30.000km beurt naar de dealer. Kan ik mooi nog even die updates laten installeren en dan lekker een paar dagen erna naar Oostenrijk met de Ioniq. Heb wel weer zin om even flink wat kilometers te maken.

• evtje
Ben al uren aan het rommelen met de software links maar krijg het niet gedownload.
Was met Windows 7 aan de gang op de links geklikt en vroeg te openen daarna kwam een rar uitpak program .
De link uitgepakt 140 kb of zo.
Die link staat op pc als ik er nu opklik moet ik weer wat installeren torrents of zo . Snap er helemaal geen fluit van.
Ik word hier voor te oud denk ik.

Nog geprobeerd met de ipad maar de reageerde helemaal niet.

• carpebios
Je download een torrent inderdaad. Dan open je dat met een torrent download programma zoals utorrent. En dan wordt het gedownload

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:31

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Mijn Ioniq heb ik deze week een jaar en er staat nu zo'n 29.000 km op de teller. Bevalt nog altijd erg goed. Merk nu, met een eerste volle winterperiode met de Ioniq, dat ik toch wat meer langs de snelweg oplaad.

Ga volgende week misschien lekker op pad met de Ioniq, Duitsland of de Alpen. Dat wordt een leuke rit.

Wetenschap is opgebouwd uit feiten, net als een huis is opgebouwd uit stenen, maar een berg feiten is net zo min wetenschap als een berg stenen een huis is.

• pmiddeld
henri055 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 21:15:
Is er een maximum aantal nummers op een memorystick dat de mediaspeler kan indexeren bekend? Ik heb een flinke memorystick met 7051 bestanden ingevoerd. Ik zie echter niet alle artiesten/albums voorbij komen. Het bestandmenu geeft de meest directe indicatie: de mappen in de root gaan maar tot de S.
Ik weet niet of dit hier aan de hand is, maar als het mp3-files zijn registreert de Ioniq alleen de muziek als je in het Windows-bestandsbeheer in de kolommen "Titel", "Album", "Albumartiest", etc. iets hebt staan (kun je met de rechter muisknop op zichtbaar instellen). De bestandsnaam alleen wordt niet geregistreerd door de muziekspeler. Van een maximum weet ik niks.

• daemonix
  • Niet online
Er is een maximum aantal bestanden in de root directory, ik meen 128. En het is volkomen logisch dat een app niet snapt dat de bestandsnaam toevallig ook de naam van het nummer en/of artiest bevat.

• Tom Paris
evtje schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:37:
Ben al uren aan het rommelen met de software links maar krijg het niet gedownload.
Was met Windows 7 aan de gang op de links geklikt en vroeg te openen daarna kwam een rar uitpak program .
De link uitgepakt 140 kb of zo.
Die link staat op pc als ik er nu opklik moet ik weer wat installeren torrents of zo . Snap er helemaal geen fluit van.
Ik word hier voor te oud denk ik.

Nog geprobeerd met de ipad maar de reageerde helemaal niet.
Met alle respect, maar rijd naar je dealer. Knutselen en leren is leuk, zo zijn we allemaal ooit begonnen, maar niet op een voorwerp van €35k.

• henri055
@pmiddeld Ik heb de USB stick geformatteerd en de muziek er opnieuw opgezet. Nu lijkt de muziek er wel op te staan.

• WilliamGeluk
WilliamGeluk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:14:
Morgen voor de 30.000km beurt naar de dealer. Kan ik mooi nog even die updates laten installeren en dan lekker een paar dagen erna naar Oostenrijk met de Ioniq. Heb wel weer zin om even flink wat kilometers te maken.
Check ik na de grote beurt de firmware en kaarten, zijn het nog de oude versies waarmee ik al meer dan een half jaar rond rij. Ik terug naar binnen. Er werd navraag gedaan bij de werkplaats. Sorry, maar wij hebben de nieuwe software nog niet tot onze beschikking. Raar dacht ik bij mezelf, denkende aan de diverse berichten hier in dit forum van mensen die er al lang en breed me rond rijden. Maar goed, ik had niet de tijd en zin om er een punt van te maken. Heb aangegeven dat ik binnen nog wel even informeer of dan inmiddels wel over de nieuwe software beschikken. Ach ja, hij rijdt en alles functioneert, dus het is geen onoverkomelijk punt.

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

WilliamGeluk schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:14:
Welke plaats ga je heen en welke route volg je? Ik wil ook naar Oostenrijk over twee weken (Lofer) en A3-A67-A8 ziet er wel goed uit. Ga alleen nog optimaliseren voor stukken van 130km in plaats van 140km, dat is met een beetje kou en wind net te krap voor mijn gevoel... Twijfel of ik alvast de 75.000km beurt moet pakken (staat nu 72k op, volgende week 73k denk ik).

Shapeshifter wijzigde deze reactie 12-02-2019 08:41 (7%)

HP EliteBook 8530w

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-02 09:44

revolution-nl

tijdelijk PV-loos :(

Shapeshifter schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:40:
[...]
(staat nu 72k op, volgende week 73k denk ik).
Dat schiet al lekker op, is er al accu degradatie waarneembaar?

tijdelijk PV-loos :(

• Davidshadow13
[...]

Welke plaats ga je heen en welke route volg je? Ik wil ook naar Oostenrijk over twee weken (Lofer) en A3-A67-A8 ziet er wel goed uit. Ga alleen nog optimaliseren voor stukken van 130km in plaats van 140km, dat is met een beetje kou en wind net te krap voor mijn gevoel... Twijfel of ik alvast de 75.000km beurt moet pakken (staat nu 72k op, volgende week 73k denk ik).
Beurt kan niet zoveel kwaad. Ze doen wezelijk toch niks aan de drivetrain. Als je remvloeistof e.d. nog in orde is zou ik me geen zorgen meer maken. Heb ook wel eens 3/4k KM over de interval gezeten omdat het niet uit kan.

Ioniq precies een jaar in bezit deze week, sta nu op 76k KM en moet bij 80k weer voor een beurt geloof ik.
revolution-nl schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:44:
[Dat schiet al lekker op, is er al accu degradatie waarneembaar?
Ik merk in de praktijk nog niks. Ja misschien dat hij in de eerste week soms 5 km hoger stond op de GOM qua range maar wat ik er effectief uithaal is gelijk.

HD4Life @ Full-HD

• WilliamGeluk
[...]

Ik ga naar Schruns. Circa 850km vanuit de Randstad. Ik ga dit jaar over de A61-A6-A8-A7-A96
Pak zo ongeveer alle Ionity stations mee die op die route te vinden zijn. Op 1 stopplek na staan er overal minimaal twee en veelal meer snelladers. Afstanden tussen de laders varieren van 90 -130km. Het streven is om zoveel als mogelijk tot max 80 - 85% te laden en dan snel weer door. Liever 1 extra laadstop erbij dan 6x 10 minuten kwijt zijn aan het stukje laden van 80 - 94% Maar eens kijken hoe dat bevalt. En afhankelijk van hoe het loopt zou het zomaar kunnen zijn dat ik het plan tijdens het rijden nog bijstel.

Die beurt voor of na de vakantie. Ik zou het zelf een prettig idee vinden om het voor de vakantie te doen.

• Davidshadow13
WilliamGeluk schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:41:
Die beurt voor of na de vakantie. Ik zou het zelf een prettig idee vinden om het voor de vakantie te doen.
Hier zou ik misschien wel mee oppassen. Zeker als er ook een nieuwe software/firmware voor het BMS is o.i.d. Voor hetzelfde geld krijg je dan problemen bij een bepaalde snellader of wordt de auto kieskeurig met laden en dat is iets wat je absoluut niet wilt op vakantie lijkt mij.

Zo'n EV is toch meer een computer dan welke ICE dan ook en ik zou niet op vakantie willen met nieuwe productie software zonder deze zelf getest te hebben. Enige wat je zou kunnen doen is een wintercheck en ophanging, banden, remmen en leidingen controleren. Verder kan er toch eigenlijk niks stuk en zou ik mij geen zorgen maken.

HD4Life @ Full-HD

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Davidshadow13 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:48:
[...]

Beurt kan niet zoveel kwaad. Ze doen wezelijk toch niks aan de drivetrain. Als je remvloeistof e.d. nog in orde is zou ik me geen zorgen meer maken. Heb ook wel eens 3/4k KM over de interval gezeten omdat het niet uit kan.

Ioniq precies een jaar in bezit deze week, sta nu op 76k KM en moet bij 80k weer voor een beurt geloof ik.
Neu, dat niet, maar las wat berichten over dat ze an de LKAS hebben gerommeld en die werkt opzich prima bij mij dus het zou jammer zijn als hij dan minder wordt. Aan de andere kant is een kaartenupdate misschien wel handig.

Wat gek, de Ioniq heeft toch een 15k onderhoudsschema, dus 15,30,45,60,75... Hoe kom jij dan aan een beurt bij 80? Vanwege die 3/4k km die je later was? Gaan ze dan niet moeilijk doen over de (mobiliteits)garantie e.d.?
[...]

Ik merk in de praktijk nog niks. Ja misschien dat hij in de eerste week soms 5 km hoger stond op de GOM qua range maar wat ik er effectief uithaal is gelijk.
Ik ook niet, maar ik kan niet zeggen dat ik alles uitgelezen heb toen ik hem kocht zodat ik nu zou kunnen vergelijken. Ik ga op mijn gevoel af als ik zeg dat de afstand behoorlijk consistent is. Bij de LEAF heb ik het toen wel heel duidelijk meegemaakt dat hij aan het degraderen was (dat was ook de reden om een Ioniq te kopen).

HP EliteBook 8530w

• pmiddeld
revolution-nl schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:44:
[...]

Dat schiet al lekker op, is er al accu degradatie waarneembaar?
Ik zit ook al op de 75k. Geen accudegradatie te zien (geen missende streepjes). Ook de SOH via Torque geeft 100%. Ik zit dus waarschijnlijk in de bufferrruimte van de accu.

pmiddeld wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:08 (3%)

• WilliamGeluk
pmiddeld schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:06:
[...]

Ik zit ook al op de 75k. Geen accudegradatie te zien (geen missende streepjes). Ook de SOH via Torque geeft 100%. Ik zit dus waarschijnlijk in de bufferrruimte van de accu.
Ook aan @Davidshadow13

Mooi dat jullie na 75k kilometers nog geen degradatie opmerken in de dagelijkse praktijk.
Gaan jullie nog een soort van zuinig met de accu om in de zin van zoveel mogelijk tussen de 20 - 80% laten schommelen of kijken jullie daar verder niet naar?

• WilliamGeluk
Davidshadow13 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:47:
[...]

Hier zou ik misschien wel mee oppassen. Zeker als er ook een nieuwe software/firmware voor het BMS is o.i.d. Voor hetzelfde geld krijg je dan problemen bij een bepaalde snellader of wordt de auto kieskeurig met laden en dat is iets wat je absoluut niet wilt op vakantie lijkt mij.

Zo'n EV is toch meer een computer dan welke ICE dan ook en ik zou niet op vakantie willen met nieuwe productie software zonder deze zelf getest te hebben. Enige wat je zou kunnen doen is een wintercheck en ophanging, banden, remmen en leidingen controleren. Verder kan er toch eigenlijk niks stuk en zou ik mij geen zorgen maken.
Zit wat in.

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True