Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 22:55
Weet iemand hoe strict Hyundai is met de fabrieksgarantie? Officieel moet je elk jaar de servicebeurt doen om telkens de garantie verlengen met een jaar tot aan 5 jaar. Maar wat als je een occassion van 1,5 jaar oud koopt die nog geen beurt heeft gehad?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Op een occasion heb je geen fabrieksgarantie meer. Geen probleem dus.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
zonoskar schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:
"De garantie is overdraagbaar, dus dat maakt de Hyundai aantrekkelijker als occasion. " Aldus Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 08:44
RaymondD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:29:
Weet iemand hoe strict Hyundai is met de fabrieksgarantie? Officieel moet je elk jaar de servicebeurt doen om telkens de garantie verlengen met een jaar tot aan 5 jaar. Maar wat als je een occassion van 1,5 jaar oud koopt die nog geen beurt heeft gehad?
Dan zou ik even snel een servicebeurt laten doen :)

Het is trouwens elk jaar, of elke 15.000km. Voor mij dus 3x per jaar.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-05 19:27
zonoskar schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 17:08:
Mits dealer onderhouden is garantie gewoon overdraagbaar.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
RaymondD schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:29:
Welke occasion van 1.5 jaar heeft nou geen onderhoud gehad? Die onderhoudsbeurten stellen niet veel meer voor dan een handtekening van de dealer. Wel iets om te controleren bij de aanschaf van een occasions, maar zeker bij jonge auto's lijkt me dat geen issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Ben wezen kijken bij een zwarte comfort van 2017 die in Groningen te koop staat bij een autobedrijf. Totaal geen onderhandelruimte kreeg ik de indruk, geen instructie/onderhoudsboekje e.d. Daarnaast leek de auto een tik van achteren te hebben gehad, er zat een scheur in de bumper. Voor de rest erg nette auto. Maar voor een te hoog bedrag. (28900) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb dezelfde ervaring. Ik heb 1 tweede hand bekeken maar heel weinig onderhandelingsruimte en een baggerinruilwaarde terwijl ik bij een nieuwe ioniq een betere inruilwaarde kreeg en nog een korting van €1500. Dat maakte voor mij de keuze voor nieuw wat makkelijker, en geen gezeur met onderhoud/garantie.

Dat autobedrijf is vast geen Huyndai dealer?

[ Voor 7% gewijzigd door Stefanovic45 op 26-01-2019 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:47
ColdRain schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:30:
[...]

Vanwaar dat verschil op 83% tussen 50kW en 175kW laders?
Een 100kW DC lader biedt max 500V en max 200A aan, een 50kW max 100A, van een 175kW vind ik te weinig terug (max 350A of ook een hogere V ?).
De Ioniq heeft een 360V batterij, toevallig (?) is dat 72% van 500V. Allicht heeft de Ioniq ook een max A en dus wellicht daarom dat je op een 100kW (of 175kW, maakt volgens mij voor een Ioniq niks uit) niet zomaar in de helft van de tijd laadt als op een 50kW.
Weet iemand de max laadstroom voor een Ioniq?
Ca 165-175A: YouTube: IONITY - Laden am 350 kW Lader Brohltal Ost

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 23:35
Gisteren een mailtje van FastNed ontvangen dat de CCS kabel op de 175kW laders uitgeschakeld is tot nader order. Dit i.v.m. een mogelijk veiligheidsprobleem met de kabel. De leverancier van de kabel heeft deze actie gestart. De CCS kabels op 50 kW laders werken wel gewoon.
Typisch verhaal...ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Thobon op 27-01-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is niet alleen bij Fastned en het is wereldwijd bij alle 150+ kW laders, oftewel alle vloeistof gekoelde kabels. Er schijnt in een test opstelling een kortsluiting te zijn opgetreden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
daemonix schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:47:
Er schijnt in een test opstelling een kortsluiting te zijn opgetreden.
https://electricrevs.com/...rging-cable-safety-issue/
... “at a charging station on a test site of a customer in Germany, a short-circuit occurred with a HUBER+SUHNER cooled high-power charging cable. Nobody was injured in this incident. The short-circuit occurred in the plug. The cooling circuit with the synthetic, non-conductive coolant can be ruled out as the cause. The product in question is a first-generation prototype.“

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:28
Thobon schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:28:
Gisteren een mailtje van FastNed ontvangen dat de CCS kabel op de 175kW laders uitgeschakeld is tot nader order. Dit i.v.m. een mogelijk veiligheidsprobleem met de kabel. De leverancier van de kabel heeft deze actie gestart. De CCS kabels op 50 kW laders werken wel gewoon.
Typisch verhaal...ben benieuwd hoe lang dit gaat duren :'(
In dit geval better safe than sorry. De stromen die er lopen bij die HPC laadstations zijn natuurlijk enorm. Je wil toch absoluut niet hebben dat je levend gefrituurd wordt wanneer je jouw auto aan de laden bent of dat je auto om zeep geholpen wordt.

Ja het is erg vervelend natuurlijk maar liever niet te laconiek doen dan dat er echt slachtoffers gaan vallen. Ik verwacht dat ze deze week wat tests gaan doen en als ze kunnen uitsluiten dat dit probleem niet voorkomt met de productiekabels worden de locaties weer vrijgegeven. Ik verwacht namelijk dat er met de productie exemplaren niets mis is. Aangezien het probleem optrad met 1st gen prototype van nieuwe laadkabels.

De 175 kw laders met kabels en connector van Phoenix Contact zijn overigens wel open aangezien deze geen gekoelde kabels hebben.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53
Stefanovic45 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:14:
[...]

Mits dealer onderhouden is garantie gewoon overdraagbaar.
Vroeg me af, kun je als occasionkoper ook de garantietermijn verlengen als je nog binnen de 5 jaar fabriekgarantie zit? Bij nieuwkoop kun je een 6e en 7e jaar erbij kopen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:11
Dat kan normaalgezien tot 1 maand voor verloop van de huidige garantie. Of je nu eerste eigenaar bent of niet zou daar geen verschil mogen maken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:54
UniMatrix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:49:
[...]
Waarschijnlijk huilend afgedropen toen hij hoorde wat zijn inruilbod was, heb ik enige ervaring mee bij leaseplan ;w

Is ook niet onderhandelbaar, dus ik was indertijd (2016) met 20 minuten en een bakkie weer weg toen ik een Leaf kwam bekijken..
Een goed inruilbod wil meestal gewoon zeggen dat je teveel voor de auto betaalt. Ik zou in zo'n geval proberen een kleine extra korting te bedingen bij aanschaf zonder inruil.

Wel wat extra gedoe natuurlijk en tijdelijk wat liquiditeit ergens vandaan fietsen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Lees net: "Duitse automobielclub ADAC verkiest Hyundai Ioniq Elektro tot milieuvriendelijkste auto". Bron is helaas een abo-artikel in een Belgisch weekblad (Knack), je ziet (zonder abo) dus slechts de eerste 20 regels ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-05 12:56
daemonix schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:47:
Het is niet alleen bij Fastned en het is wereldwijd bij alle 150+ kW laders, oftewel alle vloeistof gekoelde kabels. Er schijnt in een test opstelling een kortsluiting te zijn opgetreden.
zojuist bericht van Fastned dat de CSS stekkers weer te gebruiken zijn

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:35

Tripl3 D

Brother in Arms

ColdRain schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:26:
Lees net: "Duitse automobielclub ADAC verkiest Hyundai Ioniq Elektro tot milieuvriendelijkste auto". Bron is helaas een abo-artikel in een Belgisch weekblad (Knack), je ziet (zonder abo) dus slechts de eerste 20 regels ofzo.
Apart, ik kom juist op de e-Golf uit en komt de Ioniq niet eens in de top 5:

http://www.grueneautos.co...egen-erste-fuenf-plaetze/

https://www.adac.de/rund-...-ranking-sauberste-autos/

Het jaar er voor was de Ioniq nog wel 1e:

https://www.adac.de/rund-...ing-sauberste-autos/2017/

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Natuurlijk komt een Duitse auto op de eerste plaats. Dat kan toch niet anders in Duitsland. Net als in de UK Jaguar op de eerste plaats komt of in Frankrijk de Zoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
Op zich wel logisch dat de Ioniq de milieuvriendelijkste auto is. Wat overigens niet wil zeggen dat het de beste EV is!

Door de relatief kleine accu en de efficiëntie is de CO2 footprint denk ik een van de laagste van alle EV's die de laatste jaren op de markt zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1138899

Uit het artikel blijkt dat alleen de in 2018 geteste auto's zijn opgenomen in de lijst. De ioniq is blijkbaar niet in 2018 getest want komt überhaupt niet in de lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonVH
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-05-2020
Volgens https://ecomento.de/2019/...-zoe-2018-verkaufszahlen/ is de Zoe de meest verkochte EV in Duitsland geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Maar dat is geen Duitse auto en kan dus nooit op de eerste plaats eindigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:55
daemonix schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:15:
Natuurlijk komt een Duitse auto op de eerste plaats. Dat kan toch niet anders in Duitsland.
Sterker nog: plaats 1 t/m 4 allemaal Duitse auto's!

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-07-2023
ColdRain schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:26:
Bron is helaas een abo-artikel in een Belgisch weekblad (Knack), je ziet (zonder abo) dus slechts de eerste 20 regels ofzo.
Ik heb hier een vrij toegankelijk artikel:https://www.ad.nl/auto/di...to-s-van-europa~a9043849/
De Ioniq wint vanwege het stroomverbruik van 14,7 kilowattuur per 100 kilometer.

Frappant: rijd je onder de condities van deze ADAC-test dan komt de Ioniq met 147Wh/km 190,48km ver op zijn 28kWh batterij (bruikbare capaciteit).
De 40kWh Nissan Leaf met een bruikbare batterij van 38kWh komt met 221Wh/km maar 171,95km ver.

[ Voor 30% gewijzigd door henri055 op 30-01-2019 11:18 ]

Rijdt in een Hyundai Ioniq electric (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

henri055 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:48:
[...]

Ik heb hier een vrij toegankelijk artikel:https://www.ad.nl/auto/di...to-s-van-europa~a9043849/
De Ioniq wint vanwege het stroomverbruik van 14,7 kilowattuur per 100 kilometer.
Waarom staat de i3s op plaats 4 met evenveel punten als de ioniq. Dat ze bij AD niet kunnen tellen wisten we al lang, maar hmm, dat is toch wel heel scheef.

En wel grappig. EV rijders wanen zicht lekker groen en gezond maar een 1.2 dieseltje EURO5 stoot minder CO2 19 van de 20 autos op de lijst. Dus ja, deze lijst is waardeloos imho.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

azz_kikr schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Waarom staat de i3s op plaats 4 met evenveel punten als de ioniq. Dat ze bij AD niet kunnen tellen wisten we al lang, maar hmm, dat is toch wel heel scheef.
Omdat de lijst gesorteerd is op CO2-uitstoot en het aantal punten gebaseerd is op CO2-uitstoot en andere verontreinigende stoffen.
En wel grappig. EV rijders wanen zicht lekker groen en gezond maar een 1.2 dieseltje EURO5 stoot minder CO2 19 van de 20 autos op de lijst. Dus ja, deze lijst is waardeloos imho.
Een Polo 1.2 TDI komt volgens het ADAC op 114g/km. Daarmee zou hij op een gedeelde 8e plaats staan. Dit zijn echt gemeten waardes. De opgegeven verbruikswaarde van 87 g/km is voor de gemiddelde rijder niet te halen (op spritmonitor komt men gemiddeld zelfs maar tot 122 g/km).

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 12:21
Heb mijn Ioniq (premium) nu bijna 3 weken.
bevalt me prima, enige wat jammer is, is dat de binnenspiegel niet (verder) gedimd kan worden. ook het multimedia scherm is me te fel.
Heb hem in de instellingen al op minimaal staan (-5). en als ik dan de complete dashboard verlichting terug schroef om het scherm te zetten zoals ik het wil, is de rest van het dashboard me te donker.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Iets met appels en peren...
De ADAC Ecotest beoordeelt niet alleen de lokale emissies, maar ook de CO2-emissies die het gevolg zijn van de brandstofproductieketen.

[ Voor 19% gewijzigd door pmiddeld op 30-01-2019 14:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

[...]

Bij een EV nemen ze alles mee, incl het opwekken van de stroom en verliezen bij het laden. Bij de diesel kijken ze alleen wat de auto aan CO2 uitstoot. Dus de diesel ontstaat spontaan aan de pomp en kost geen CO2 om te maken. Dat is natuurlijk niet zo. Bovendien kun je een EV met zonnestroom opladen en dan stoot deze helemaal geen CO2 uit. Of zet een dure CO2 scrubber of andere techniek op een kolencentrale en je hebt meteen de uitstoot van alle EV's omlaag gebracht. Centrale CO2 uitstoot is heel wat makkelijker te fixen dan allemaal kleine CO2 producentjes.

Voor de Ioniq kwam ik tot 120 g/km als je alleen grijze stroom gebruikt (incl laadverliezen). Met de gemiddelde energie mix kwam ik op 77 g/km. Als je de auto laadt met zonne energie, stoot je 0 g/km uit, daar zit de echte winst van elektrisch rijden.

Maar als we even uitrekenen wat de well-to-wheel CO2 uitstoot is voor een diesel auto, komen we op een well-to-tank van 624 gram CO2 uitstoot per liter verbruikte diesel. Dit moet je bij de uitstoot van je auto optellen. Dus als die 1.2 eco diesel van je 1:25 rijdt (even optimistisch bekeken), dan stoot deze geen 114 g/km uit, maar 140 g/km. Heb je een zware voet en rijdt je 1:20 (een meer realistisch getal), dan stijgt het al naar 145 g/km. En daar kun je niets aan verbeteren door een betere opwekking van je diesel.

[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 30-01-2019 15:01 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoe snel laadt jullie Ioniq op met een Granny charger op max snelheid? Bij mij haalt die volgens torque zo'n 2.1 kW terwijl mijn meter op de muur dik 2.6kW aan geeft... Dat zou een laadverlies van 20% betekenen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
Stefanovic45 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:06:
Hoe snel laadt jullie Ioniq op met een Granny charger op max snelheid? Bij mij haalt die volgens torque zo'n 2.1 kW terwijl mijn meter op de muur dik 2.6kW aan geeft... Dat zou een laadverlies van 20% betekenen???
Ik had met mijn Renault Zoé een gemiddeld laadverlies van bijna 15% en dat was vooral laden op 11kW, dus 20% op een granny charger kan heel goed: bij lagere snelheid heb je meer verlies.
ik zou alleen met een granny charger verwachten dat hij de 3kW aan kan tikken. Snelheid niet begrensd in de auto of de charger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 12:52
Het zou 12Ax230V moeten zijn, dus laden met 2,7 Kw ongeveer

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
cacofant schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 06:25:
Het zou 12Ax230V moeten zijn, dus laden met 2,7 Kw ongeveer
Dat klinkt inderdaad logischer dan mijn antwoord :)
EV-Database schrijft overigens 10A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Zie in de handleiding dat de granny maar ingesteld kan worden op:

H- Charging current 9 A
M- Charging current 6 A
L- Charging current 8 A

Dus maar 9Ax230V = 2070 W

Had mijn andere lader dus niet moeten verkopen bij mijn Zoe, dat was een Ray thuislader, die kon ik zelfs tot 16A laten gaan (6-16A). Dus laadpaalsnelheid op aparte groep aangesloten wcd.

[ Voor 9% gewijzigd door cacofant op 31-01-2019 09:48 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Laatst online: 21-04 21:10
cacofant schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:44:
Zie in de handleiding dat de granny maar ingesteld kan worden op:

H- Charging current 9 A
M- Charging current 6 A
L- Charging current 8 A

Dus maar 9Ax230V = 2070 W

Had mijn andere lader dus niet moeten verkopen bij mijn Zoe, dat was een Ray thuislader, die kon ik zelfs tot 16A laten gaan (6-16A). Dus laadpaalsnelheid op aparte groep aangesloten wcd.
Welke handleiding heb je? In de ioniq handbook staat
Hoog 12 amp
Midden 9 amp.
Laag 6 amp.

Ik heb wel eens gekeken wat er op hoog bij mij in kwam. Dat was tussen de 2 en 2.1 kw op hoog stand.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik had een 2017 manual gedownload in Engels, misschien dat het daar anders is?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
in de 2018 manual staat nu inderdaad 8-10-12A. Blijkbaar aangepast, en had 2017 een ander type granny misschien.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Laatst online: 21-04 21:10
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/iw84sj.jpg

Op de achterkant van de granny staat input 12 amp output 12 amp.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:53
UniMatrix schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Daar lijkt het wel op :(

(Wordt zo sch*tziek van dat adverteren ex btw. zeker als het er niet duidelijk bij staat. Het is nota bene verboden!)

Die van 26.900 bij leaseplan stond gisteravond al op gereserveerd, binnen een dag dus.

[Edit: even gezeurd bij ze over adverteren zonder duidelijk ex btw erbij en het feit dat dat niet meer mag]
Gna,gna, ze hebben nu 'EXCL BTW' in de advertentietitels gezet n.a.v. mijn screenshot van melding bij de ACM })

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
evtje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Welke handleiding heb je? In de ioniq handbook staat
Hoog 12 amp
Midden 9 amp.
Laag 6 amp.

Ik heb wel eens gekeken wat er op hoog bij mij in kwam. Dat was tussen de 2 en 2.1 kw op hoog stand.
Precies hetzelfde wat ik haal. Ik heb in 1 dag 20kWh geladen, terwijl ik netto dik 16kWh heb verbruikt tijdens het rijden. Ik hoop dat de verliezen bij een vaste laadpaal wel minder zijn, met 20% meer verbruik dan in de business case was meegenomen heeft toch wel enige impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Volgende stap in de Arval soap. Nadat vorige week woensdag de inruil van de Premium voor een Comfort was goedgekeurd door de importeur, is het Arval gelukt om afgelopen dinsdag avond een aangepast contract op te sturen (na 3x bellen van mijn kant). Dit heb ik ondertekent en woensdag ochtend (gisteren) de bevestiging gekregen dat de auto besteld ging worden zodat de dealer het kenteken aan kon vragen. 's Avonds aan de dealer gevraagd, maar daar was nog niks bekend. Zaterdag rijden kan ik dus op mijn buik schrijven, dus het wordt volgende week. Helaas. Echt soepel gaat het niet, ik snap dan ook niet hoe anderen dit zo snel voor elkaar krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 12:55
zonoskar schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:03:
Volgende stap in de Arval soap. Nadat vorige week woensdag de inruil van de Premium voor een Comfort was goedgekeurd door de importeur, is het Arval gelukt om afgelopen dinsdag avond een aangepast contract op te sturen (na 3x bellen van mijn kant). Dit heb ik ondertekent en woensdag ochtend (gisteren) de bevestiging gekregen dat de auto besteld ging worden zodat de dealer het kenteken aan kon vragen. 's Avonds aan de dealer gevraagd, maar daar was nog niks bekend. Zaterdag rijden kan ik dus op mijn buik schrijven, dus het wordt volgende week. Helaas. Echt soepel gaat het niet, ik snap dan ook niet hoe anderen dit zo snel voor elkaar krijgen :)
Wie is jouw contactpersoon bij Arval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Steveedge schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:48:
Wie is jouw contactpersoon bij Arval?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006

uFx

Sinds ik een andere Ioniq heb merk ik tijdens het remmen een heel kleine klik. Volgens de dealer is dit normaal en is dit één of ander pompje wat geactiveerd wordt tijdens het remmen. Ik hoor het soms ook als ik de auto automatisch laat remmen (via de adaptive cruise control). Volgens de dealer is het remsysteem anders dan het remsysteem in mijn vorige Ioniq waar ik dit klikje niet hoorde.

Kan iemand aangeven of ze dit ook horen tijdens het remmen? Het is niet hard maar als de radio/airco uit staat dan moet je het zeker horen. Het lijkt te komen vanaf de linkerkant van de auto ergens onder de motorkap/achter de remmen.

Ik irriteer me er een beetje aan, vooral omdat mijn vorige Ioniq het niet had. En natuurlijk hoor je bij een EV elk dingetje omdat er geen motorgeluid is en gezien de problemen met de vorige Ioniq ga ik nu natuurlijk op alles letten ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik ervaar geen enkel geluid bij het remmen hoor...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
uFx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:48:
Sinds ik een andere Ioniq heb merk ik tijdens het remmen een heel kleine klik. Volgens de dealer is dit normaal en is dit één of ander pompje wat geactiveerd wordt tijdens het remmen.
Ik heb een executive (premium in NL) die besteld werd in juli en geleverd in oktober dus ik vermoed redelijk recent model? Ik rem haast nooit (regen op 3) maar als 't dan toch eens moet heb ik dat klikje toch nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:00
uFx schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:48:
Sinds ik een andere Ioniq heb merk ik tijdens het remmen een heel kleine klik. Volgens de dealer is dit normaal en is dit één of ander pompje wat geactiveerd wordt tijdens het remmen. Ik hoor het soms ook als ik de auto automatisch laat remmen (via de adaptive cruise control). Volgens de dealer is het remsysteem anders dan het remsysteem in mijn vorige Ioniq waar ik dit klikje niet hoorde.

Kan iemand aangeven of ze dit ook horen tijdens het remmen? Het is niet hard maar als de radio/airco uit staat dan moet je het zeker horen. Het lijkt te komen vanaf de linkerkant van de auto ergens onder de motorkap/achter de remmen.

Ik irriteer me er een beetje aan, vooral omdat mijn vorige Ioniq het niet had. En natuurlijk hoor je bij een EV elk dingetje omdat er geen motorgeluid is en gezien de problemen met de vorige Ioniq ga ik nu natuurlijk op alles letten ;)
Ook ik ervaar een geluid bij het remmen. Ik zou het geen klikje noemen, maar eerder een doffe tik. Over 8 000 km (ca drie maanden) vraag ik het na bij de dealer, bij de eerste beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 12:21
Hebben jullie al gelezen dat het een aantal andere ioniq bezitters gelukt is om 'gewone' android apps te installeren op het multimedia systeem? o.a netflix, Vlc player, YouTube, etc?

https://www.goingelectric...ioniq-navi-t23553-20.html

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb een jaar geleden de app Carstream (voorheen youtube auto) gebruikt. Ging op zich goed maar Google blokkeerde telkens de app waardoor er weer een update moest geïnstalleerd worden enz.
Volgens mij is het project gestopt. Was eigenlijk meer een hobby van iemand.

[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 01-02-2019 00:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stefanovic45
Afgelopen dinsdag is mijn Ioniq geleverd :) Het is wel even wennen, dat elektrische rijden als je een pruttelende 3 cilinder diesel gewend was. Maar wat een stilte, zalig! Deze week geeft de GOM 200km aan, en dat lijkt ook aardig te kloppen, niet onaardig met deels snelweg. Ik heb Continental AllSeason banden laten monteren, het verbruik lijkt dus aardig uit te pakken.

Wat betreft het remmen, als de schijven aanpakken hoor je inderdaad wel een tik, maar met regeneratief remmen ( wat meestal voldoende is ) hoor je niks. Ook als ik zacht rem om stil te gaan staan hoor ik geen tik of iets dergelijks. Mijn Ioniq nieuw, hij is in eind oktober in Nederland aangekomen en dus sinds afgelopen dinsdag op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Was die late levering op verzoek, of heb je gewoon moeten wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
Op eigen verzoek. Ik had liever een 2019 auto op papier dan 2018 😉 En dan kon ik nog een paar maanden extra sparen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
Heb vandaag ook mijn auto in ontvangst mogen nemen. Heeft wel even geduurd maar genieten geblazen.

Edit foto:

https://imgur.com/a/gTTCGOS

[ Voor 18% gewijzigd door heihar op 01-02-2019 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:24
Gefeliciteerd met de nieuwe Ioniq's, wees er zuinig op. Ik heb de mijne sinds begin januari en ben begin deze week vanachter aan gereden :( Dat worden wat kunstof delen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
DonChaot schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:07:
Gefeliciteerd met de nieuwe Ioniq's, wees er zuinig op. Ik heb de mijne sinds begin januari en ben begin deze week vanachter aan gereden :( Dat worden wat kunstof delen vervangen.
Oman das erg rot voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37
Vandaag zelf een firmware- en kaartupdate uitgevoerd naar versies:

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)

Er zitten een paar zeer significante functies in! Let vooral op de live laadpaal-informatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GYdDtdpUx3ylB85i3vc3KQZ3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/a0r9kQWSKYL5t4IE4Ljma7jp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hCD44Wphtg7hdtCjysHx78Lm/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PixU5rrHO2ixPMOUunJs9pL2/full.jpg

Er lijkt ook eea te zijn veranderd aan live traffic, maar er stond geen file om dat te controleren :+ Ook nog geen kans gehad om enkele pijnpunten uit de oude kaart (A9, A10, etc) te controleren. Meer info bij de Duitse EV-buren...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Kun je ons vertellen hoe we zelf de update kunnen doen? Waar te downloaden?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
cacofant schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:06:
Kun je ons vertellen hoe we zelf de update kunnen doen? Waar te downloaden?
Nee, helaas. Tweakers beschouwt het linken naar firmware illegaal als deze niet officieel door de fabrikant verspreid wordt, ook al kun je deze gratis krijgen bij je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
die live-laadpalen ziet er veelbelovend uit. Kan je nu ook laadpaal op route vinden met een selectie voor snelladers? dan zou het helemaal feest zijn.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
En hoe wordt de live info binnengehaald? Wifi hotspot met je telefoon?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik heb het inmiddels gevonden :-) is na installatie navigatie nog wel in Nederlands? Zie zo gauw geen NL staan bij de bestanden

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:24
in the screenshots van Tom Paris ziet alles er nog in het nederlands uit dus waarschijnlijk wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1161038

Toettoetdaan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Kaart: https://www.ioniqforum.co...8-available-download.html
Firmware: https://www.ioniqforum.co...e-your-ioniq-ev-home.html

Of je het moet willen en of dat het mag weet ik niet, maar mischien leuk om te kijken of ik het opstart plaatje kan veranderen O-) (EDIT: dat is mischien toch niet zo makkelijk...)
Ik weet niet of dit nog up to date is!
Maar dit zijn links na ander forum met

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
cacofant schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 05:02:
En hoe wordt de live info binnengehaald? Wifi hotspot met je telefoon?
Ik heb al sinds dag 1 een 4g mifi bakje (met data-only sim) in m'n auto liggen. Hangt constant op usb aansluiting in rechter-arm-steun en wordt dus opgeladen als de auto aan staat. Zowel auto als telefoon connecteren hierop en ook passagiers kunnen er op. SSID is overigens m'n nummerplaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Live data komt binnen net zoals dat altijd al kon met filegegevens, via Wifi vanaf je telefoon/Mifi. Taal blijft gewoon Nederlands na de update, en ook alle instellingen/voorkeuren blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Anoniem: 1161038 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 10:49:
[...]

Ik weet niet of dit nog up to date is!
Maar dit zijn links na ander forum met
De laatste post is van gisteren dus ik ga uit van wel ;) Wie heeft hem al geinstalleerd? Ik heb weinig zin om mn nieuwe Ioniq direct te bricken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
ColdRain schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:07:
[...]

Ik heb al sinds dag 1 een 4g mifi bakje (met data-only sim) in m'n auto liggen. Hangt constant op usb aansluiting in rechter-arm-steun en wordt dus opgeladen als de auto aan staat. Zowel auto als telefoon connecteren hierop en ook passagiers kunnen er op. SSID is overigens m'n nummerplaat :)
Heb je voor mij een merk en type en welke 4g Provider is een beetje betaalbaar? Prepaid het liefste. Ik wist niet eens van een usb aansluiting af in de armsteun :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
cacofant schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:38:

Ik wist niet eens van een usb aansluiting af in de armsteun :-)
Die is er ook niet in NL, tenminste bij de NL comfort. Misschien wel in de hybride Ioniq. Volgens mij komt @ColdRain uit België en heeft een variant geproduceerd voor de Belgische markt....
Jammer, ik had wel zo’n aansluiting in de armleuning willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Mifi bakjes heb je in veel soorten, ik heb er eentje van Netgear. Hangt ervan af wat je wil.
Auto is een Ioniq EV executive (in NL is dat de premium). Maar ook al heb je geen usb in dat opbergvak dan zijn er toch de usb's in de console vooraan? Die zijn er in de comfort (=premium in België) toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Er zit maar 1 USB in de console in m'n Premium.. En als ik dan android auto wil gebruiken heb ik die poort nodig.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
cacofant schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:17:
Er zit maar 1 USB in de console in m'n Premium.. En als ik dan android auto wil gebruiken heb ik die poort nodig.
1) Als je Android Auto gebruikt heb je überhaupt weinig aan de live functies.
2) Wat is er mis met een hotspot aanmaken op je telefoon?
3) Er zitten twee 12V plugs in je console, en een 12V-USB lader kost ook maar een paar euro.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik laad m'n telefoon draadloos op in de auto

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
cacofant schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:17:
Mifi bakje kan ook op de 12V sigarettenaansteker-ingang. Ff googelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Weet iemand hier wanneer turtle mode intreed. Ik bedoel bij hoeveel range. Vandaag mijn eerste lange rit gehad. Zou ruim op en neer moeten kunnen. En bij de terug reis leek dat ik zo’n 20km over zou hebben. Echter op 3 kwart van de rit ging de meter in het rood al. En was het nog maar 8 km over bij aankomst ipv 20km. Ben toen de kachel en de airco uit gaan doen. Heb eco modus aangezet. En 15km voor eindbestemming maar binnendoor gaan rijden met 50km/h. Kwam uit eindelijk met 2 streepjes thuis. En nog 15km over. Maar dat was meer omdat binnendoor net wat korter was.
Hoe hard ga je nog in turtle mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Bij mij 1x gebeurd bij 10 km over. Dan trekt-ie heel langzaam op en rijdt-ie max. zo'n 30 km/u. Misschien kan je er doorheen trappen dat-ie sneller gaat maar heb ik niet geprobeerd. Maar dan klopt de GOM niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heihar
pmiddeld schreef op zondag 3 februari 2019 @ 00:12:
Bij mij 1x gebeurd bij 10 km over. Dan trekt-ie heel langzaam op en rijdt-ie max. zo'n 30 km/u. Misschien kan je er doorheen trappen dat-ie sneller gaat maar heb ik niet geprobeerd. Maar dan klopt de GOM niet meer.
Ok dus was een slimme zet om binnendoor te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 20:45
heihar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:36:
Weet iemand hier wanneer turtle mode intreed. Ik bedoel bij hoeveel range. Vandaag mijn eerste lange rit gehad. Zou ruim op en neer moeten kunnen. En bij de terug reis leek dat ik zo’n 20km over zou hebben. Echter op 3 kwart van de rit ging de meter in het rood al. En was het nog maar 8 km over bij aankomst ipv 20km. Ben toen de kachel en de airco uit gaan doen. Heb eco modus aangezet. En 15km voor eindbestemming maar binnendoor gaan rijden met 50km/h. Kwam uit eindelijk met 2 streepjes thuis. En nog 15km over. Maar dat was meer omdat binnendoor net wat korter was.
Op basis van eigen ervaringen:

Turtle modus wordt bij een resterende accu capaciteit van 4 of 5 % ingeschakeld.
In eerste instantie is de snelheidslimiet 80km. Mogelijk wordt dit nog verder beperkt als je verder richting de 0% accu capaciteit gaat, maar zover heb ik het nog niet laten komen. Binnendoor rijden is idd verstandig als je verwacht in turtle modus terecht te gaan komen. Je wilt niet met 80km per uur over de snelweg rijden en ingehaald worden door vrachtauto's.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri055
Kan ik nou werkelijk het klepje van de laadaansluiting alleen maar van binnenuit openen!? Waarom zit daar niet een knopje voor op de afstandsbediening!? :? Of beter nog, gewoon tegenaan drukken zoals bij vrijwel iedere andere auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
pmiddeld schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:54:
[...]

Die is er ook niet in NL, tenminste bij de NL comfort. Misschien wel in de hybride Ioniq. Volgens mij komt @ColdRain uit België en heeft een variant geproduceerd voor de Belgische markt....
Jammer, ik had wel zo’n aansluiting in de armleuning willen hebben.
In de Premium NL zit gewoon een USB aansluiting in de armsteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:58
henri055 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:47:
Kan ik nou werkelijk het klepje van de laadaansluiting alleen maar van binnenuit openen!? Waarom zit daar niet een knopje voor op de afstandsbediening!? :? Of beter nog, gewoon tegenaan drukken zoals bij vrijwel iedere andere auto.
Voor je de deur opendoet/uitstapt het knopje even indrukken.

Aangezien een laadaansluiting gevoelig is voor invloeden van buitenaf vind ik het goed dat deze op slot zit.

Let ook op de modus waarin je vergendeling van de laadaansluiting staat. Omdat ik de auto binnen kan laden heb ik hem in 'automatisch ontgrendelen' staan, maar dat wil je niet wanneer je buiten aan een paal staat, wanneer de auto klaar is met laden zou iemand dan zo de stekker er uit kunnen trekken (en in zijn eigen EV kunnen drukken....)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stefanovic45
Vandaag een leuk tripje gemaakt in m'n Ioniq. In totaal 113 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 12.5 kWh per 100 kilometer. Bijna alleen provinciale wegen, waarbij de cruise control op 86 stond, of binnendoor weggetjes. Ik had een lager verbuik verwacht, maar het is nog wel vrij fris natuurlijk. De batterij temperatuur zat tussen de 6 en 10 graden dus niet optimaal (wel voor verwarmd). En ik zat niet alleen in de auto.

De gemiddelde snelheid was denk ik ongeveer 55 km/u. Ik vind het jammer dat de gemiddelde snelheid niet standaard wordt bijgehouden, evenals hoe lang je hebt gereden. Trip A en B kunnen alleen handmatig worden gereset. Ik heb de manual er nog op na geslagen maar daarin wordt er geen woord over een automatische reset voor de trip meters gerept...

Ik ben wel zeer tevreden over mijn kleurkeuze 😊 Ondanks de smeerwegen en sneeuw valt de smerigheid niet op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3HJ0wdezlf2pb5T3X7bB6dt2/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Stefanovic45 op 03-02-2019 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropshot89
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-05 16:07
gertk schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:58:
[...]
Let ook op de modus waarin je vergendeling van de laadaansluiting staat. Omdat ik de auto binnen kan laden heb ik hem in 'automatisch ontgrendelen' staan, maar dat wil je niet wanneer je buiten aan een paal staat, wanneer de auto klaar is met laden zou iemand dan zo de stekker er uit kunnen trekken (en in zijn eigen EV kunnen drukken....)
Als dit inderdaad zo is, lijkt me dit een vrij kwalijke kinderziekte. De auto communiceert toch met een paal, dus dan kan hij toch ook detecteren dat het een andere auto is?

Automatisch ontkoppelen lijkt me juist erg nuttig op openbare plekken waar 1 paal staat voor meerdere parkeerplaatsen (mits er een kabel aan de paal is bevestigd). Maar dan zou het niet mogen zijn dat je dan voor je buurman betaalt inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Dropshot89 op 04-02-2019 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 10:51
WilliamGeluk schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:44:
[...]

Turtle modus wordt bij een resterende accu capaciteit van 4 of 5 % ingeschakeld.
In eerste instantie is de snelheidslimiet 80km.
Kan ik beamen. Bij 5% ging ie gisteren in turtle modus. Stond nog 11km op de GOM, 2km verderop, onderaan de afrit was het nog maar 6km en zag ik het schildpadje 8)7. Gelukkig een 80km weg en vlakbij huis... overigens de eerste keer in 1 jaar dat dit mij overkomt.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 12-05 12:56
gertk schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:58:
[...]

Voor je de deur opendoet/uitstapt het knopje even indrukken.

Aangezien een laadaansluiting gevoelig is voor invloeden van buitenaf vind ik het goed dat deze op slot zit.

Aangezien je het klepje dagelijks moet gebruiken hadden ze idd er wel wat meer aandacht aan mogen geven, voor de volgende versie zou de manier zoals de E-tron dat doet (elektrisch openen met knopje naast de klep, automatisch sluiten nadat de stekker eruit gehaald wordt, geen aparte kap) wel heel fijn zijn.
Gogogo Hyundai!

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
Mij bevalt het systeem goed dat bij ontgrendelen auto ook de laadstekker vergrendeling (10 seconden) opengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
joblamie schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:34:
[...]

In de Premium NL zit gewoon een USB aansluiting in de armsteun
Inderdaad. Kan ik ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
ik ga zometeen kijken hahaha ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

heihar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:36:
WilliamGeluk schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:44:
[...]

In eerste instantie is de snelheidslimiet 80km. Mogelijk wordt dit nog verder beperkt als je verder richting de 0% accu capaciteit gaat, maar zover heb ik het nog niet laten komen. Binnendoor rijden is idd verstandig als je verwacht in turtle modus terecht te gaan komen. Je wilt niet met 80km per uur over de snelweg rijden en ingehaald worden door vrachtauto's.
Dit kan ik onderschrijven. Turtle modus gaat bij mij ergens tussen 4 en 5% aan. Bij 3% wordt je bereik weergegeven als streepjes (<5 km), gaat het schildpadje knipperen en krijg je een extra waarschuwing. Heb hem net met 3% aan de lader gehangen en hij gaf aan 6 uur en 50 minuten te moeten laden. Zal vanavond eens kijken hoeveel kWh erin gegaan is... Ben er inmiddels aan gewend, heb het een of twee keer per maand denk ik.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 10:51
Shapeshifter schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:57:
Dit kan ik onderschrijven. Turtle modus gaat bij mij ergens tussen 4 en 5% aan. Bij 3% wordt je bereik weergegeven als streepjes (<5 km), gaat het schildpadje knipperen en krijg je een extra waarschuwing. Heb hem net met 3% aan de lader gehangen en hij gaf aan 6 uur en 50 minuten te moeten laden. Zal vanavond eens kijken hoeveel kWh erin gegaan is... Ben er inmiddels aan gewend, heb het een of twee keer per maand denk ik.
Bij mij van 5% (6km range) naar 100% incl. voorverwarmen vanmorgen ( 8) ): 29,25 kWh. Dus dat is incl. laadverliezen en verwarmen.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Tom Paris schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:44:
Vandaag zelf een firmware- en kaartupdate uitgevoerd naar versies:

code:
1
2
3
4
Software: AE_EV.EUR.SOP.006.5.181002
Firmware: AE_EV.EUR.0.5.313.180905.MICOM
Navigatie: STD_AVN_MID.EUR.HMC.180928.b5c9193
Kaart: EUR.11.41.46.704.101.2(D.E2/E.E2)

Er zitten een paar zeer significante functies in! Let vooral op de live laadpaal-informatie
Vandaag wat meer gereden met de nieuwe software-update. In het navigatiescherm (kaart) staat nu ook de actuele vertraging in minuten (TMC of Live) en als je in een trajectcontrole-segment zit wordt dit ook aangegeven. De kaart-update is iets minder interessant, A9 rondom Amsterdam bijv, is nog steeds niet up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Er schijnt ook iets aangepast te zijn in de verwarming en warmtepomp lees ik. Heb je daar al wat van gemerkt? Ik ga morgenmiddag firmware updaten, en daarna kaarten..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
Volgens die reacties is het af te lezen aan het energieverbruik, ik zie dat niet echt terug, maar merk wel dat de auto sneller warm wordt bij hetzelfde bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Ik vind hem nu al snel warm worden in vergelijking met onze andere ICE auto ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
Stephanoff schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:41:
[...]
Stond nog 11km op de GOM, 2km verderop, onderaan de afrit was het nog maar 6km
Dat is toch wel bijzonder. Ik dacht dat de GOM juist erg betrouwbaar was van de Ioniq…

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodyw
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-03-2024
Stefanovic45 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:49:
Vandaag een leuk tripje gemaakt in m'n Ioniq. In totaal 113 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 12.5 kWh per 100 kilometer. Bijna alleen provinciale wegen, waarbij de cruise control op 86 stond, of binnendoor weggetjes. Ik had een lager verbuik verwacht, maar het is nog wel vrij fris natuurlijk. De batterij temperatuur zat tussen de 6 en 10 graden dus niet optimaal (wel voor verwarmd). En ik zat niet alleen in de auto.

De gemiddelde snelheid was denk ik ongeveer 55 km/u. Ik vind het jammer dat de gemiddelde snelheid niet standaard wordt bijgehouden, evenals hoe lang je hebt gereden. Trip A en B kunnen alleen handmatig worden gereset. Ik heb de manual er nog op na geslagen maar daarin wordt er geen woord over een automatische reset voor de trip meters gerept...

Ik ben wel zeer tevreden over mijn kleurkeuze 😊 Ondanks de smeerwegen en sneeuw valt de smerigheid niet op:

[Afbeelding]
Goh, ik ben dan toch wel benieuwd welke kleur dit is. Toen ik begin 2017 mijn Ionic aan het samenstellen was leek deze kleur toch echt veel meer op de kleur die destijds online werd getoond bij 'Aurora Silver'. Omdat ik verder geen echte Aurora Silver bij de dealer kon bekijken en ik het een mooie antracietachtige kleur vond, heb ik toen op basis van de online informatie deze kleur gekozen (waar extra kosten in de lease aan verbonden zaten omdat het een premium kleur was) om er vervolgens achter te komen dat Aurora Silver een verschrikkelijk saaie betonlook grijze kleur is. De eerste keer dat ik de auto zag dacht ik echt dat hij nog in de primer stond |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
rodyw schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:32:
[...]
Goh, ik ben dan toch wel benieuwd welke kleur dit is.
Iron Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri055
@rodyw Ach, ik vind mijn betonlook auto nog wel aardig. Ik vind de kleuren van de Ioniq wat tegenvallen. Er zat niet één kleur bij die er echt uitsprong. Dus deze saaie maar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/10HxhVp/IMG-20190203-113801.jpg

[ Voor 182% gewijzigd door henri055 op 04-02-2019 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45

Pagina: 1 ... 51 ... 187 Laatste