Klinkt heel aannemenlijkt.Marc O. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:05:
[...]
Granny staat idd ingesteld op de laagste stand, maar als dat de reden is dan zou me dat echt verbazen. Als het beschikbare vermogen niet genoeg is om te laden én te verwarmen, dan zou het laden voorrang moeten krijgen. Of op zijn minst moet continueren nadat het verwarmen is beëindigd.
Wat er vermoedelijk is gebeurd is dat ik de auto had ingesteld om de auto volgeladen en verwarmd te hebben om 08:00 (dus ‘laden volgens schema’ en niet ‘direct laden’), maar dat ik dat de avond ervoor te laat heb ingesteld zodat de auto om 08:00 nog niet vol was. Vervolgens denkt de auto dat ie niet meer mag laden (want hij stond niet ingesteld op ‘direct laden’) en zou ie pas de volgende nacht zijn begonnen met het laden tot 100%, wat ie dan de volgende ochtend om 08:00 zou hebben bereikt.
Dus: Als je een tijd instelt waarop je wilt gaan rijden en er bestaat een kans dat je wat later vertrekt, én de tijd om tot 100% te laden is te kort, dan moet je de auto instellen op ‘direct laden’.
Ik zelf heb de auto nog niet dus kan niet uitproberen.
Dus even een vraag aan jou.
Hoe lang duurt het automatisch verwarmen. maw wanneer stopt dat? Is dat nadat de temp is bereikt of na x minuten?