Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• heihar
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:02
Marc O. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:05:
[...]

Granny staat idd ingesteld op de laagste stand, maar als dat de reden is dan zou me dat echt verbazen. Als het beschikbare vermogen niet genoeg is om te laden én te verwarmen, dan zou het laden voorrang moeten krijgen. Of op zijn minst moet continueren nadat het verwarmen is beëindigd.

Wat er vermoedelijk is gebeurd is dat ik de auto had ingesteld om de auto volgeladen en verwarmd te hebben om 08:00 (dus ‘laden volgens schema’ en niet ‘direct laden’), maar dat ik dat de avond ervoor te laat heb ingesteld zodat de auto om 08:00 nog niet vol was. Vervolgens denkt de auto dat ie niet meer mag laden (want hij stond niet ingesteld op ‘direct laden’) en zou ie pas de volgende nacht zijn begonnen met het laden tot 100%, wat ie dan de volgende ochtend om 08:00 zou hebben bereikt.

Dus: Als je een tijd instelt waarop je wilt gaan rijden en er bestaat een kans dat je wat later vertrekt, én de tijd om tot 100% te laden is te kort, dan moet je de auto instellen op ‘direct laden’.
Klinkt heel aannemenlijkt.
Ik zelf heb de auto nog niet dus kan niet uitproberen.

Dus even een vraag aan jou.
Hoe lang duurt het automatisch verwarmen. maw wanneer stopt dat? Is dat nadat de temp is bereikt of na x minuten?

• BarryH
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:25
op tijdklok volgens mij (het stoppen)

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 21:20
Hij zal idd stoppen met verwarmen op het ingestelde tijdstip. Wellicht dat er nog een paar minuten langer wordt verwarmd, maar dat heb ik nog niet kunnen uitzoeken (de standkachel in mijn Volvo deed dat wel).

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 20:23
Op vertrektijd stopt hij met verwarmen .

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 WP.

• snaptnie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22-02 21:15
@Motorfret zorg dat de clumatronic op auto staat voordat je de auto uitzet. Je moet op dat display dan ook een symbool zien van de timer (ventilator met klok) als je de auto uitzet zie je in je dashboard ook nog dat dit aanstaat.

• pmiddeld
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 23:26
evtje schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:09:
[...]

Vertrek tijd instellen en vinkje zetten bij welke dagen . Vinkje zetten bij climate . Tijd voor laden instellen vinkje zetten only during time below. Vergeet niet ook het weekend in te stellen anders werkt het ook niet . En uiteraard op je laadpaal aansluiten .
Dus toch alleen maar als je de laadtijd instelt. Dus niet bij "direct opladen"?

Hyundai Ioniq Comfort 2017

• pmiddeld
Jan Treur schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:59:
[...]

Er is een niet al te ingewikkelde manier om dit in beeld te krijgen. Schakel vanaf het begin het scherm van het energieverbruik in en kijk daar hoeveel kW er in de eerste zoveel minuten (totdat het sterk omlaag gaat) aan verwarming besteed wordt. Dat kan tot 7 kW zijn. Kijk dan hoe lang dat hoog blijft en hoeveel dat dan gemiddeld ongeveer aan kW is. Bijvoorbeeld als het gemiddeld 6 kW is en het duurt 10 minuten dan is er 6*10/60 = 1 kWh nodig geweest.
Die 6 of 7 kW komt waarschijnlijk grotendeels van de resistance heater (knopje "heater"), de onderhoudswarmte komt dan van de warmtepomp (knopje "AC"). Althans daar lijkt het op bij mijn waarnemingen (en die van @evtje ). Zou anders ook wel een enorm krachtige warmtepomp zijn voor een auto.

• pmiddeld
heihar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:27:
[...]

Klinkt heel aannemenlijkt.
Ik zelf heb de auto nog niet dus kan niet uitproberen.

Dus even een vraag aan jou.
Hoe lang duurt het automatisch verwarmen. maw wanneer stopt dat? Is dat nadat de temp is bereikt of na x minuten?
De auto zorgt dat-ie op vertrektijd de juiste temperatuur heeft. Duurt meestal zo'n 20 minuten volgens de grafiek van mijn slimme meter. Als je na de vertrektijd niet weggaat (auto + verwarming aan) dan koelt-ie weer vanzelf af.

• evtje
pmiddeld schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:03:
[...]

Dus toch alleen maar als je de laadtijd instelt. Dus niet bij "direct opladen"?
Je kunt volgens mij wel op direct laden drukken als je tijd schema maar ingesteld is in die tijd.en je vertrekt tijd daar tussen valt. Dan zou hij gewoon moeten verwarmen . Stel je heb een laadtijd gezet van 7 tot 17 uur. Je vertrektijd is in gesteld op 16 uur.
Maar je zet hem aan de lader op 14 uur dan kun je direct laden indrukken en zal hij voor vertrek om 16 uur warm zijn.

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-02 08:10
pmiddeld schreef op maandag 21 januari 2019 @ 23:12:
Die 6 of 7 kW komt waarschijnlijk grotendeels van de resistance heater (knopje "heater"), de onderhoudswarmte komt dan van de warmtepomp (knopje "AC"). Althans daar lijkt het op bij mijn waarnemingen (en die van @evtje ). Zou anders ook wel een enorm krachtige warmtepomp zijn voor een auto.
Inderdaad, een warmtepomp die 7 kW aan input neemt (en dus 20 kW of meer aan warmte kan produceren) zou al 2 tot 4 keer zo zwaar zijn als een warmtepomp voor een gemiddeld huis. Die 7 kW zal grotendeels door de resistance heater verbruikt worden, als een boost effect om de auto binnen ca 5 minuten al warm te kunnen hebben.

Tijdens voorverwarmen zou die verhouding wel eens een stuk meer naar de warmtepomp kunnen liggen, omdat er dan meer de tijd genomen wordt, maar dat is moeilijk goed vast te stellen. Als dat inderdaad zo is, dan is voorverwarmen dus ook een heel stuk meer energie-efficient (misschien wel een factor 2 tot 3?) dan verwarmen na het vertrek, nog los van de verliezen van het opslaan in en onttrekken uit de accu die je bij verwarmen na vertrek hebt.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• evtje
Ik heb laast in de laadt setting het vinkje AC aan staan en geen heat knop. Nu wordt de auto lauw warm voor vertrek. Ik gebruik dat alleen in de middag omdat ik dan aan de stekker sta.
Het voordeel wat ik ondervonden heb is dat de auto niet beslaat. Dat doet hij wel in de heat stand.
Ps hieruit kun je ook opmaken dat de warmtepomp only niet zoveel warmte/kracht heeft.

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:57
Waarschijnlijk is de warmtepomp gesized om de auto warm te houden, niet om hem warm te maken. Om de auto op te warmen schakelt een traditionele elektrische kachel bij. En die gebruikt 3x zoveel energie.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 00:37
En bij huidige vrieskou kan de warmtepomp sowieso niet zoveel warmte uit de buitenlucht onttrekken?

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• BarryH
Wat zijn de ervaringen met evnotify?
Ik zit te kijken naar een dongle voor zowel uitlezen laadstatus als het online koppelen met abetterrouteplanner.com zodat de live planning daarvan beter werkt (automatisch SoC terugkoppelen).
Wat het nog wat lastiger maakt is dat ik een Iphone gebruik en alleen nog een oude android met 4.1.1 heb (wat net genoeg zou zijn voor evnotify)

En ik lees nogal wisselende ervaringen met obd2 dongles. Waarbij er bij sommigen staat dat ze niet met iOS werken?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV

• Jan Treur
Stefanovic45 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:05:
En bij huidige vrieskou kan de warmtepomp sowieso niet zoveel warmte uit de buitenlucht onttrekken?
Dat valt wel mee. De performance factor zal meer naar 2 of 1.5 gaan in plaats van 3 of 4, maar dus nog steeds beter dan de resistance heater (performance factor 1).

Er zit in feite maar weinig minder warmte in lucht van -10 vergeleken met +10 bijvoorbeeld. Wanneer er echt niet veel warmte meer in lucht zit, is als je het absolute nulpunt van -273 graden C gaat bereiken...

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2017 28 kWh Hyundai Ioniq Electric

• pmiddeld
BarryH schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:21:
Wat zijn de ervaringen met evnotify?
Ik zit te kijken naar een dongle voor zowel uitlezen laadstatus als het online koppelen met abetterrouteplanner.com zodat de live planning daarvan beter werkt (automatisch SoC terugkoppelen).
Wat het nog wat lastiger maakt is dat ik een Iphone gebruik en alleen nog een oude android met 4.1.1 heb (wat net genoeg zou zijn voor evnotify)

En ik lees nogal wisselende ervaringen met obd2 dongles. Waarbij er bij sommigen staat dat ze niet met iOS werken?
Mijn ervaringen zijn redelijk goed. Het enige is dat er af en toe updates bij zitten die niet goed werken. Daarom heb ik de automatische updates uitgezet. Oudere versies zijn nog steeds beschikbaar als APK-files op Github. Volgens mij staan daar ook de dongles die het zouden moeten doen. Ik heb zelf een Konnwei KW902. Deze werkt prima, ook met Torque. Hij is alleen niet achter het klepje weg te werken. Daarvoor zijn er wel wat kleinere versies of moet je een beetje rommelen in het zekeringenkastje ("contactdoos" losmaken, daar heb ik mij nooit aan gewaagd).

Hier een overzicht welke getest en goedbevonden zijn:
https://github.com/EVNotify/EVNotify/wiki/Compatibility

Overigens, Android 4.1 wordt zeer slecht ondersteund. Als je kunt upgraden, moet je het doen. De iOS-versie komt er waarschijnlijk dit weekend aan. Volgens mij wordt die getest met een BLE-dongle (Bluetooth low energy).

Let op bij het laten zitten van de dongle voor langere tijd. Bij sommigen kan de dongle de 12V accu leegtrekken. Is bij mij nog nooit gebeurd overigens. Als je bij wilt blijven moet je het topic in dit forum volgen.

https://www.goingelectric...n-elektroauto-t36647.html

pmiddeld wijzigde deze reactie 22-01-2019 14:12 (3%)

• BarryH
Ok, wacht ik die update even af. Bij de dongle koop ik wel een obd verlengsnoer, dan kan het zekeringkastje zonder verbouwing dicht.

• cacofant
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:00
Nee dat dacht ik dus ook maar dat past ook niet met een verlengsnoer.
Heb nu gewoon bij de dealer een vervangend klepje besteld, maak ik daar een gat in voor de obd2.
Mijn Konnwei 902 heeft een aan uit knop, dus kan ie mooi blijven zitten, zonder risico op lege 12v accu denk ik dan.

Hyundai Ioniq Premium Electric (2018)

• pmiddeld
Iemand een idee waarom er van die "putjes" in de sneeuw zitten op mijn motorkap? 8)7

[url][/url]

• evtje
O daar zat ik ook aan te denken.
Bij mij hetzelfde. Allemaal puntjes te zien nu na een half uur snelweg rijden.

• Jan Treur
Interessante manier van communiceren. Hij zegt zoiets als II(X)II.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:50
Hoe doen de LED lampen het eigenlijk met dit weer? Blijven ze sneeuwvrij?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• evtje
Jan Treur schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:57:
Interessante manier van communiceren. Hij zegt zoiets als II(X)II.
Code 1100011
Ik kan het bij mij niet meer zo goed zien de helft is weg . Volgende keer maar eens op letten of ik een andere code heb. O-)

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
Blokker_1999 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:09:
Hoe doen de LED lampen het eigenlijk met dit weer? Blijven ze sneeuwvrij?
Absoluut niet. Dikke klomp ijs erop. Ook ijspegels aan de voorbumper en de motorkap blijft een laag sneeuw op liggen.
Waar ik op vochtig/nat wegdek al veel last heb van wielspin valt me op hoe stabiel de Ioniq door de sneeuw gaat, zelfs zonder winterbanden.

Ioniq EV

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:32
Ledlampen worden (vrijwel) niet warm en dus smelt ijs en sneeuw niet.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-02 12:42

azz_kikr

Heet patatje :o

Spiller schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:09:
[...]

Absoluut niet. Dikke klomp ijs erop. Ook ijspegels aan de voorbumper en de motorkap blijft een laag sneeuw op liggen.
Waar ik op vochtig/nat wegdek al veel last heb van wielspin valt me op hoe stabiel de Ioniq door de sneeuw gaat, zelfs zonder winterbanden.
Smalle hoge bandjes met beperkt vermogen zijn ideaal voor sneeuw....

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-02 15:54
Heeft iemand of kan iemand hier eventueel een foto maken van de mattenset welke gebruikt worden voor de EV comfort standaard aflevering?

• John_Otters
  • Laatst online: 21:36
Spiller schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:09:
[...]

De Electronische Stabiliteitsregeling (ESC) helpt ook mee. Die was vrij actief bij mij vandaag op de dik besneeuwde wegen. Vond hem zelfs een beetje overdreven. Maar hier ook geen winterbanden en ging inderdaad lekker soepeltjes. Jammer dat alle andere auto's zo langzaam gingen ;)

• ColdRain
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-02 14:54
Oef, pagina 50 bereikt (100 posts/pagina). Hele draad doorgenomen en af en toe copy/paste van dingetjes to remember, een faq zou wel handig zijn. Ben er zo'n 4 dagen mee zoet geweest 8)7 maar ben nu wel weer mee.

Met je twee voeten stevig op de grond, kom je geen stap vooruit.

• azz_kikr
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22-02 12:42

azz_kikr

Heet patatje :o

John_Otters schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:59:
[...]

De Electronische Stabiliteitsregeling (ESC) helpt ook mee. Die was vrij actief bij mij vandaag op de dik besneeuwde wegen. Vond hem zelfs een beetje overdreven. Maar hier ook geen winterbanden en ging inderdaad lekker soepeltjes. Jammer dat alle andere auto's zo langzaam gingen ;)
Weet je ook eens hoe het voelt als,wij weer op de autosnelwel,achter een economische EV rijder hangen...

Esc zitten trouwen std op,iedere wagen. Rijden op sneeuw met zomerbanden is zelden een probleem. Tis vooral remmen :D

• Marc O.
azz_kikr schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 06:33:
[...]

Weet je ook eens hoe het voelt als,wij weer op de autosnelwel,achter een economische EV rijder hangen...

Esc zitten trouwen std op,iedere wagen. Rijden op sneeuw met zomerbanden is zelden een probleem. Tis vooral remmen :D
Remmen is ook geen probleem. De plek waar je tot stilstand komt is het probleem :P

http://www.vomac-nl.com voor onze roadtrips naar de Noordkaap (2016) en Poolcirkel (2010)

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18:00
pmiddeld schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:40:
Iemand een idee waarom er van die "putjes" in de sneeuw zitten op mijn motorkap? 8)7
Geen Idee maar het viel mij ook op inderdaad gisteren. Had precies hetzelfde.

HD4Life @ Full-HD

• cacofant
Is mij niet opgevallen, maar mijn Ioniq zal dan gisteren ook wel een "code" gehad hebben ;-)
Hij staat sinds gistermiddag lekker in z'n garage, ben bang dat ik het nu niet meer kan zien hahaha

• snaptnie
Net gebeld door de dealer dat er een onderdeel vervangen moet worden welke de auto identificeert bij een laadpaal? Heeft iemand hier ook iets van gehoord? Op het terugroepactie register van RDW zie ik er niets over. Heb maar wel een afspraak gepland.

• cacofant
Nee ik nog niet. Van wanneer is jouw Ioniq ?

• snaptnie
@cacofant december 2017 (RH-6##-#)

• cacofant
Ok, mijne is MY 2018, September, (TP-xxx-x)

• BarryH

[url][Afbeelding: Ioniq sneeuw][/url]
Warmteontwikkeling onder de motorkap in combinatie met het laspatroon/gatenpatroon in de steunbalkjes aan de onderkant van de motorkap

• WilliamGeluk
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22-02 21:51
Ik had ze gisteren gemist, maar zag ze vandaag zitten.
Ze zitten zo mooi strak in een raster dat mijn eerste gedacht was dat er wellicht een soort van verwarmingsysteem onder zit om iets te doen tegen een ongebreidelde opbouw van sneeuw en ijs op de motorkap. Zo van laten we gaatjes creëren waar tijdens het rijden wind in slaat waardoor er meer sneeuw van de motorkap wordt afgeblazen.

Mijn tweede gedacht is van zit er aan de binnenkant van de motorkap mogelijk nog iets van isolatiemateriaal wat vast zit aan de binnenkant op de punten waar wij aan de buitenkant die putjes zien ontstaan. Dat er iets van de warmte die onder de motorkap ontstaat door die interne bevestigingspunten doorstraalt.

Het zijn zomaar wat gedachten. Ik nu eigenlijk gewoon benieuwd. Zal vanmiddag de motorkap eens open doen :)

Hyundai Ioniq Electric Premium sinds 01-2018

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22-02 22:04
kreeg toch bijna mijn laadklepje niet dicht vanochtend: vol met vastgevroren sneeuw

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• pmiddeld
Motorfret schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:26:
kreeg toch bijna mijn laadklepje niet dicht vanochtend: vol met vastgevroren sneeuw
Haha, ik kreeg het klepje vanochtend eerst niet open! Uiteindelijk met mijn hand verwarmd en het ijs met een laadpasje uit de kieren geschrapt. :)

• kows
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-02 14:52
ColdRain schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:47:
Oef, pagina 50 bereikt (100 posts/pagina). Hele draad doorgenomen en af en toe copy/paste van dingetjes to remember, een faq zou wel handig zijn. Ben er zo'n 4 dagen mee zoet geweest 8)7 maar ben nu wel weer mee.
care to share uw lijstje? desnoods via PM

• ColdRain
Mail (smtp) is ook 7-bits. Nu nog ontcijferen :)

• ColdRain
kows schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:21:
care to share uw lijstje? desnoods via PM
Zal wel eens een faq samenstellen.

• Ked
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 19-02 17:20
Hier nu ook een Ioniq electric comfort intens blue op de oprit.
En een Zappi laadpaal ( supersnel geleverd).
Mooi hoor.

• RonaldPr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 17:51
Ik vraag me af waarom er nauwelijks Premium uitvoering leverbaar zijn?

Ik denk dat de meeste mensen liever deze uitvoering aanschaffen en zeker zakelijk.

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 19:27
RonaldPr schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:14:
Ik vraag me af waarom er nauwelijks Premium uitvoering leverbaar zijn?

Ik denk dat de meeste mensen liever deze uitvoering aanschaffen en zeker zakelijk.
Beantwoord je hier niet nu gewoon je eigen vraag? :P

• RonaldPr
Misschien, maar het lijkt wel of er veel meer Comfort uitvoeringen zijn, misschien door het schuifdak minder Premium’s?

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
pmiddeld schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Haha, ik kreeg het klepje vanochtend eerst niet open! Uiteindelijk met mijn hand verwarmd en het ijs met een laadpasje uit de kieren geschrapt. :)
Heb ik inmiddels ook 2x gehad. Meerdere keren op het knopje om te openen drukken was voor mij de truc! Na 3 of 4 keer schoot ie open.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn order voor de Premium wordt nu ook omgezet naar een voorraad comfort, ook een Intense blue. Hopelijk volgende week rijden. Op de premium moest ik nog tot mei wachten. Het hele idee van het leasen van de Ioniq was om de tijd te overbruggen totdat de leuke EVs van VW, Volvo, Hyundai (hopelijk nieuwe en betere Ioniq's) etc. uit gaan komen. En hoe later de Ioniq er is, hoe langer je "moet" rijden natuurlijk.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• rodyw
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:52
Hmmm, wat is bij overige gebruikers een gemiddelde actieradius onder de huidige omstandigheden? Ik stap nu 's ochtends in een vers 100% opgeladen (en lekker ontdooide en opgewarmde) auto in met 'maar' 155 km op de teller. Dat vind ik toch wel erg weinig. De verbruiksmeter (nooit gereset) staat ondertussen al op 16.4 Kwh/100km.

rodyw wijzigde deze reactie 23-01-2019 16:42 (5%)

• BarryH
Volgens mij klopt dat redelijk voor iemand die veel op de snelweg zit en daar de max. snelheid aanhoud.
Blijf je veel op N wegen dan zou je wel wat zuiniger rijden

• Blokker_1999
RonaldPr schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:12:
Misschien, maar het lijkt wel of er veel meer Comfort uitvoeringen zijn, misschien door het schuifdak minder Premium’s?
Dan kan je evengoed de grens oversteken en hem in België komen halen. Wij hebben spijtig genoeg een Executive uitvoering (gelijkwaardig aan de Premium in NL) zonder schuifdak, ook niet als optie.

• RaymondD
CarNext heeft 1 van de 100 ex amsterdam Ioniq car sharing in de verkoop. Zullen ze allemaal in de verkoop gaan?

https://www.carnext.com/n...dai/ioniq/vd0w-tg1x-3caa/

• ColdRain
Blokker_1999 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:58:
Dan kan je evengoed de grens oversteken en hem in België komen halen. Wij hebben spijtig genoeg een Executive uitvoering (gelijkwaardig aan de Premium in NL) zonder schuifdak, ook niet als optie.
Ook nooit gesnapt waarom in NL wel een schuifdak en bij ons niet. Oh wacht, NL is een warmer klimaat 8)7

• John_Otters
ColdRain schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:13:
[...]

Ook nooit gesnapt waarom in NL wel een schuifdak en bij ons niet. Oh wacht, NL is een warmer klimaat 8)7
Vreemd, de Franse versie had in 2017 ook geen schuifdak (ik heb een 2017 FR model executive, intro 2018), maar als je nu op de Franse Hyundai site kijkt zie je hem wel. Of zou dat de komende 2019 versie zijn?

Nooit begrepen waarom er zoveel verschillen zijn tussen buurlanden in de modellen. Nissan deed het ook met de Leafs: de (eerste) Franse modellen hadden geen stoelverwarming, want warmer klimaat.

• Blokker_1999
Het is de importeur die bepaald welke uitvoeringen, kleuren en opties er in een land komen. Dat wordt niet bepaald door het merk zelf. In dit geval zijn het dus Hyundai Nederland en Hyundai België die een verschillende keuze gemaakt hebben voor o.a. het schuifdak en het blackpack.

• ColdRain
Ooit business consultant bij TMME in Diegem, zo'n 3000 auto's op de parking, amper 1% met een schuifdak. Was 2004 maar zal nu niet veel veranderd zijn, gewoontebeestjes 'ons' Belgen :)

• henri055
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 02:44
Omdat ik dacht dat een elektrische auto vast heel duur in de lease is heb ik alleen maar een offerte voor de comfort-versie aangevraagd. Toen dat meeviel heb ik die meteen besteld. Ergens ben ik wel benieuwd hoeveel de premium extra had gekost, maar aan de andere kant wil ik het niet weten. Dat glazen dak is namelijk best wel leuk.

• BarryH
Premium zonder schuifdak is best een goede keuze: meer hoofdruimte voor lange mensen

• cihuacoatl
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-02 13:04
RaymondD schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:07:
CarNext heeft 1 van de 100 ex amsterdam Ioniq car sharing in de verkoop. Zullen ze allemaal in de verkoop gaan?

https://www.carnext.com/n...dai/ioniq/vd0w-tg1x-3caa/
Die prijs gaat de goede kant op!

Ik denk niet dat ze er 100 tegelijk op de markt gooien, drukt de prijs. Maar rond de 25k ga ik serieus kijken.

cihuacoatl wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:12 (14%)

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 16:32

Tripl3 D

Brother in Arms

rodyw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:41:
Hmmm, wat is bij overige gebruikers een gemiddelde actieradius onder de huidige omstandigheden? Ik stap nu 's ochtends in een vers 100% opgeladen (en lekker ontdooide en opgewarmde) auto in met 'maar' 155 km op de teller. Dat vind ik toch wel erg weinig. De verbruiksmeter (nooit gereset) staat ondertussen al op 16.4 Kwh/100km.
~200 km, maar ik ben nu wel meer binnendoor gaan rijden ipv over de snelweg.
Kost me 2-3 minuten extra op een rit van ~20 minuten, maar dat is het me wel waard.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Henry_tw
Tripl3 D schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:56:
[...]

~200 km, maar ik ben nu wel meer binnendoor gaan rijden ipv over de snelweg.
Kost me 2-3 minuten extra op een rit van ~20 minuten, maar dat is het me wel waard.
Ik zit ook op 155km, met een max snelheid op de snelweg van 110 valt mij dit een beetje tegen, maar er valt voor mij goed mee te leven. het gebeurt mij 1 a 2 x per maand dat ik onderweg moet laden voor de rest van tijd heb ik voldoende aan deze range.

Hyundai Ionic Orange

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:58
cihuacoatl schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:59:
[...]

Die prijs gaat de goede kant op!

Ik denk niet dat ze er 100 tegelijk op de markt gooien, drukt de prijs. Maar rond de 25k ga ik serieus kijken.
Maar als de €6k subsidie er komt vanaf 2021 zou dit de effectieve nieuwprijs worden, dat houdt mij toch aardig tegen nu aanschaf te overwegen.

Ik weet niet precies hoe het voorstel er uit ziet maar als het alleen voor particuliere aanschaf is zou het effect op de 2e hands markt wel eens beperkt kunnen zijn.

• Nunzio
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 21-02 22:06
ColdRain schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:47:
Mooi :) Mag je voor ons nu een samenvatting maken hier op forum >:) >:)

• Nunzio
joblamie schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Heb ik inmiddels ook 2x gehad. Meerdere keren op het knopje om te openen drukken was voor mij de truc! Na 3 of 4 keer schoot ie open.
Jup hier idem dito.
ik had ook last van vastgevroren spiegel. Hij wilde eerste keer niet goed openklappen

• Nunzio
zonoskar schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:51:
Mijn order voor de Premium wordt nu ook omgezet naar een voorraad comfort, ook een Intense blue. Hopelijk volgende week rijden. Op de premium moest ik nog tot mei wachten. Het hele idee van het leasen van de Ioniq was om de tijd te overbruggen totdat de leuke EVs van VW, Volvo, Hyundai (hopelijk nieuwe en betere Ioniq's) etc. uit gaan komen. En hoe later de Ioniq er is, hoe langer je "moet" rijden natuurlijk.
Ik had de premium (in november 2018) binnen 6 weken. Heb ik zeker geluk gehad of een dealer die weet hoe het moet?

• Nunzio
rodyw schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:41:
Ligt er ook aan hoe instensief je de verwarming gebruikt. Hij maakt een inschatting van je vorige ritten.

• Nunzio
henri055 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:45:
Omdat ik dacht dat een elektrische auto vast heel duur in de lease is heb ik alleen maar een offerte voor de comfort-versie aangevraagd. Toen dat meeviel heb ik die meteen besteld. Ergens ben ik wel benieuwd hoeveel de premium extra had gekost, maar aan de andere kant wil ik het niet weten. Dat glazen dak is namelijk best wel leuk.
Voor mij 15 euro meer in de maand. Voor die extra opties vond ik het niet veel

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nunzio schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Ik had de premium (in november 2018) binnen 6 weken. Heb ik zeker geluk gehad of een dealer die weet hoe het moet?
Had ik ook kunnen hebben als Arval niet oneindig aan het treuzelen was (3 weken gedaan over het contract). Maar de voorraad auto die ik op het oog had, was na al dat getreuzel dus al weg. Toen vond Arval het een beter idee om dan maar een MY2018 te bestellen, want stoel ventilatie en blackpack standaard = betere deal, levertijd feb 2019 (3 maanden levertijd dus). Maar Hyundai vond het (volgens mij) beter om wat Ioniq's op te offeren en vooral veel Kona's te maken. Dus toen werd het mei. Daar had ik geen zin in. En schijnbaar is het onmogelijk om een Premium van een andere dealer te laten komen, dus nu een voorraad Comfort besteld dan maar. Maar ook daarvan duurt het bij Arval weer dagen (bijna een week) voordat ik een contract te zien krijg. Koppijn krijg je er van!

• Nunzio
zonoskar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Had ik ook kunnen hebben als Arval niet oneindig aan het treuzelen was (3 weken gedaan over het contract). Maar de voorraad auto die ik op het oog had, was na al dat getreuzel dus al weg. Toen vond Arval het een beter idee om dan maar een MY2018 te bestellen, want stoel ventilatie en blackpack standaard = betere deal, levertijd feb 2019 (3 maanden levertijd dus). Maar Hyundai vond het (volgens mij) beter om wat Ioniq's op te offeren en vooral veel Kona's te maken. Dus toen werd het mei. Daar had ik geen zin in. En schijnbaar is het onmogelijk om een Premium van een andere dealer te laten komen, dus nu een voorraad Comfort besteld dan maar. Maar ook daarvan duurt het bij Arval weer dagen (bijna een week) voordat ik een contract te zien krijg. Koppijn krijg je er van!
Oef, bij mij is via Arval alles redelijk snel en goed verlopen. |k heb ok het MY2018 Premium model, maar ben dan toch blij dat de problemen die ik overal lees niet bij mij van toepassing waren,

• Ked
Vraag mij af waar de vakken in de achterbak ( onder de vloer) voor bedoeld zijn?
De granny lader kan je er volgens mij niet echt kwijt en ook de losse laadkabel is er moeilijk kwijt te raken.

• Henry_tw
Ked schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:31:
Vraag mij af waar de vakken in de achterbak ( onder de vloer) voor bedoeld zijn?
De granny lader kan je er volgens mij niet echt kwijt en ook de losse laadkabel is er moeilijk kwijt te raken.
beide liggen er bij onder, past prima. is alleen handig als je niet zo vaak nodig hebt :P

Hyundai Ionic Orange

• pmiddeld
Ked schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:31:
Reservelampjes, (gele) hesjes, gevarendriehoek... :+

• Tripl3 D
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 21-02 16:32

Tripl3 D

Brother in Arms

Voor al de mensen die via Arval geprivateleased hebben: Even deze invullen:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57795106

Voor alle anderen.......
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.....ook :+

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• John_Otters
Henry_tw schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:41:
[...]

beide liggen er bij onder, past prima. is alleen handig als je niet zo vaak nodig hebt :P
Bij mij de granny kabel wel. Gewone kabel gebruik ik te vaak :)
En andere rommel, doekjes, een dekentje. lekke band kit, gevarendriehoek, reservelampjes....

• Marc O.
Zijn er mensen die bij Arval private leasen en winterbanden in het pakket hebben? Ook gedwogen tot Bridgestone? Ik zou persoonlijk liever Michelins hebben of een ander A-merk, en dan liefst nog iets met een zuiniger energielabel (alhoewel ik niet weet wat het label van die Bridgestones is, maar voor zover ik weet staan die niet bekend om zuinige banden).

• Ked
Henry_tw schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Moet nog even puzzelen begrijp ik, leuke vakken eronder, ook klitteband riempjes. Maar hoe het erin moet liggen??
Staat in ieder geval niet in het boekje :?
Nog maar eens passen en meten, als het wat warmer is.

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
Die ruimte onder de klep is bedoeld om je "hoedenplank" (dat rolgeval) in op te kunnen bergen.
Al heb ook ik daar de kleine rommel in liggen

Lead, follow, or get the hell out of my way....!!

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Marc O. schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:28:
Zijn er mensen die bij Arval private leasen en winterbanden in het pakket hebben? Ook gedwogen tot Bridgestone? Ik zou persoonlijk liever Michelins hebben of een ander A-merk, en dan liefst nog iets met een zuiniger energielabel (alhoewel ik niet weet wat het label van die Bridgestones is, maar voor zover ik weet staan die niet bekend om zuinige banden).
Ja ik heb winterbanden via Arval. Ik heb hen vriendelijk verzocht toestemming te geven voor de in dit topic alom geprezen Continental Wintercontact TS 860, maar ze waren erg hardnekkig in dat je geen specifieke keuze zou kunnen maken. Ik heb echter bij Euromaster alsnog heel duidelijk aangegeven dat ik de TS 860 er onder wilde en deze hebben ze uiteindelijk ook gewoon gemonteerd. Dus Arval heeft daar blijkbaar toch akkoord op gegeven richting Euromaster.

joblamie wijzigde deze reactie 24-01-2019 22:32 (3%)

• evtje
Vandaag is me wat opgevallen bij het snelladen met de ioniq. Bij 11 minuten rest tijd duurt het zo'n 7 minuten voordat er weer een minuut naar beneden gaat , erg vreemd.
Zijn er hier ook andere die dat mee gemaakt hebben?

En ik had vandaag 2 keer een zelfde trip in de morgen heen en terug 100km en ook weer in de middag heen en weer 100km.ik heb de eerste trip alleen AC aan. Bij de tweede trip AC in combinatie met Heat.en het verschil is.......alle twee 15.6/100. Dus precies het zelfde. Hoe is het mogelijk.

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:38
Wind? Drafting? Snelheid?

Spiller wijzigde deze reactie 24-01-2019 23:02 (25%)

Ioniq EV

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ja, hoogteverschil is niet zo geloofwaardig :)

• cacofant
Marc O. schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:28:
Ik heb all season banden bij Arval in m'n private lease contract laten zetten. Er is niet gesproken over merk (had zelf liever Michelin Crossclimate+ gehad), er zit nu Vredestein Quatrac 5 onder.. ook prima denk ik.

• evtje
Alle twee ritten geprobeerd het zelfde te rijden. Geen drafting .snelheid deels 100 120 130.

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

evtje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:54:
Vandaag is me wat opgevallen bij het snelladen met de ioniq. Bij 11 minuten rest tijd duurt het zo'n 7 minuten voordat er weer een minuut naar beneden gaat , erg vreemd.
Zijn er hier ook andere die dat mee gemaakt hebben?
Is dat misschien het punt dat je op 80% lading komt en de laadsnelheid omlaag gaat?

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• cacofant
Bij mij gaat ie pas na 85% over naar 22kw laden geloof ik

• evtje
Maasluip schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:25:
[...]

Is dat misschien het punt dat je op 80% lading komt en de laadsnelheid omlaag gaat?
Dat zal het ook wel zijn maar je kijkt toch raar als je denkt dat het nog 11 minuten is en dan blijkt het 18 te zijn.

• EHA1337
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-02 15:54
zonoskar schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:48:
[...]

Ik herken de problemen eerlijk gezegd totaal niet. De levertijd is bij mij vanaf eerste contact tot bestellen ruim 3 weken. Daarvan zijn er twee weken afkoelperiode die verplicht zijn. Auto besteld via de website, daarna gebeld of ze niet andere kleuren hadden. Uiteindelijk voorraad auto gepakt van een dealer die ik zelf heb benaderd. :)

• cihuacoatl
23.495,- ?! Volgens mij inclusief, want als ik er 21% bij optel kom ik op net zoveel als een Premium met minder kilometers die ze ook hebben staan.

https://www.autogroeptwente.nl/voorraad/?sid=18275995

Zouden 'de 100' een beetje verspreid opgekocht zijn?

• Shapeshifter
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-02 11:44

Shapeshifter

Get it over with

cacofant schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:04:
Bij mij gaat ie pas na 85% over naar 22kw laden geloof ik
Ietsje eerder al:

Zie ook de test van Bjorn Nyland: YouTube: Charging Hyundai Ioniq on 100 kW CCS

Op een 175kW lader laadt hij tot 77% met 70kW, van 77 - 83% zakt het al in naar 40kW en vanaf 83% laadt hij met 22kW. Op een 50kW lader zit je rond de 83% op 30kW.

Ik zou zelf dus altijd maar tot 83% laden als je snel door wilt en als je niet meer nodig hebt kun je bij 78% al stoppen...

Shapeshifter wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:08 (15%)

HP EliteBook 8530w

• RaymondD
cihuacoatl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:42:
23.495,- ?! Volgens mij inclusief, want als ik er 21% bij optel kom ik op net zoveel als een Premium met minder kilometers die ze ook hebben staan.

https://www.autogroeptwente.nl/voorraad/?sid=18275995

Zouden 'de 100' een beetje verspreid opgekocht zijn?
De premium is ook exclusief btw. En het is niet 1 van de 100.

• cihuacoatl
RaymondD schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:58:
[...]

De premium is ook exclusief btw. En het is niet 1 van de 100.
Daar lijkt het wel op :(

(Wordt zo sch*tziek van dat adverteren ex btw. zeker als het er niet duidelijk bij staat. Het is nota bene verboden!)

Die van 26.900 bij leaseplan stond gisteravond al op gereserveerd, binnen een dag dus.

[Edit: even gezeurd bij ze over adverteren zonder duidelijk ex btw erbij en het feit dat dat niet meer mag]

cihuacoatl wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:38 (11%)

• DonChaot
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:39
Die staat weer gewoon beschikbaar. Ze zetten hem al op gereserveerd denk ik als er iemand komt kijken.

• cihuacoatl
DonChaot schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:44:
Die staat weer gewoon beschikbaar. Ze zetten hem al op gereserveerd denk ik als er iemand komt kijken.
Waarschijnlijk huilend afgedropen toen hij hoorde wat zijn inruilbod was, heb ik enige ervaring mee bij leaseplan ;w

Is ook niet onderhandelbaar, dus ik was indertijd (2016) met 20 minuten en een bakkie weer weg toen ik een Leaf kwam bekijken..

cihuacoatl wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:50 (4%)

• RonaldPr
Het staat er wel bij een stukje naar beneden.
Maar inderdaad vreemd dat bpm vrije auto’s vaak ex btw geadverteerd worden en altijd de vermelding erbij met 4% bijtelling, iemand die voor zo’n auto kijkt weet dat heus wel.
cihuacoatl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Daar lijkt het wel op :(

(Wordt zo sch*tziek van dat adverteren ex btw. zeker als het er niet duidelijk bij staat. Het is nota bene verboden!)

Die van 26.900 bij leaseplan stond gisteravond al op gereserveerd, binnen een dag dus.

[Edit: even gezeurd bij ze over adverteren zonder duidelijk ex btw erbij en het feit dat dat niet meer mag]

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:32
cihuacoatl schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:15:

Bij Gaspedaal hebben sommige adverteert ook een handje van. Soms staat pas helemaal onderaan dat het ex BTW is.

• Nunzio
Deed de stucadoor bij mij ook. Schijthekel aan

• ColdRain
Shapeshifter schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:55:
Op een 175kW lader laadt hij tot 77% met 70kW, van 77 - 83% zakt het al in naar 40kW en vanaf 83% laadt hij met 22kW. Op een 50kW lader zit je rond de 83% op 30kW.
Vanwaar dat verschil op 83% tussen 50kW en 175kW laders?
Een 100kW DC lader biedt max 500V en max 200A aan, een 50kW max 100A, van een 175kW vind ik te weinig terug (max 350A of ook een hogere V ?).
De Ioniq heeft een 360V batterij, toevallig (?) is dat 72% van 500V. Allicht heeft de Ioniq ook een max A en dus wellicht daarom dat je op een 100kW (of 175kW, maakt volgens mij voor een Ioniq niks uit) niet zomaar in de helft van de tijd laadt als op een 50kW.
Weet iemand de max laadstroom voor een Ioniq?

• Jan Treur
Dat moet wel ergens te vinden zijn op het wereldwijde Ioniq forum: https://www.ioniqforum.com/

Pagina: 1 ... 50 ... 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True