Die laat ik inderdaad doen, maar via iemand anders dan de dealer. Uiteraard vraag ik eerst toestemming hiervoor.cacofant schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:00:
Ik zou nog getinte ramen erbij nemen!
Ionic komt idd niet uit op de 389. Helaas.cacofant schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:28:
Zou mij verbazen als je op 389 euro uitkomt. Ik zit voor m'n Premium al op bijna 500.
420 is de prijs.. Al heb ik gisteren wel een (voor mij onbekende) leasepartij gevonden waar de Ionic voor 400 te leasen was. Arval zit op 410 als je de basis versie neemt voor 5 jaar en met 10.000 KM.
Vrijdag een proefrit staan. Als de Ionic mij echt verrast zou ik die 15 euro extra kunnen overwegen.
Welke lease maatschappij is dat dan voor 400 ?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Tesla Bjorn heeft een efficienty test aangekondigd tussen de Model 3 en de Ioniq, ik ben benieuwd 😁 Ik gok dat de Ioniq een hogere efficiëntie zou moeten halen door het lagere gewicht.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Hebben ze een aantal maanden geleden in duitsland gedaan:Stefanovic45 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:18:
Tesla Bjorn heeft een efficienty test aangekondigd tussen de Model 3 en de Ioniq, ik ben benieuwd 😁 Ik gok dat de Ioniq een hogere efficiëntie zou moeten halen door het lagere gewicht.
Philos31 in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"
en de Ioniq won.....
Maar ik vind de video's van Bjorn altijd leuk, dus ben benieuwd. Shiiiiiit
[ Voor 7% gewijzigd door Philos31 op 15-01-2019 18:56 ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Iemand hier toevallig ook via arval kort geleden een Ioniq besteld? Zo ja, wat was de levertijd. Ik krijg een levertijd van minimaal 4 maanden op.daemonix schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:04:
Volgens mij zou de levertijd kunnen variëren van enkele weken tot enkele maanden. Geheel afhankelijk van de leasemaatschappij. Kreeg de indruk dat Hyundai/Arval sneller kan leveren dan de andere LM's. Maar het is en blijft een moment opname, ook afhankelijk van de kleurkeuze. Kleurkeuze bij LM levert sneller een auto op dan een kleur kiezen, zeker een minder populaire kleur (rood).
Probeer een dealer te vinden die er nog eentje op voorraad heeft staan. Ik had die van mij binnen ca. twee weken.EHA1337 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:49:
[...]
Iemand hier toevallig ook via arval kort geleden een Ioniq besteld? Zo ja, wat was de levertijd. Ik krijg een levertijd van minimaal 4 maanden op.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Ik heb 9 november besteld (premium uitvoering), levering in eerste instantie eind feb, nu ergens in mei. De dealer is aan het kijken of het sneller kan, maar ik vrees dat het dan een compromis met de kleur zal worden (Intense Blue besteld).EHA1337 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:49:
[...]
Iemand hier toevallig ook via arval kort geleden een Ioniq besteld? Zo ja, wat was de levertijd. Ik krijg een levertijd van minimaal 4 maanden op.
/edit: positief is dat mijn ODB-II dongle binnen is, nu de auto nog
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 15-01-2019 21:58 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik heb ook een intens blue maar dan de comfort besteld. Zaterdag proefrit maken, ben ik toch bij de dealer. Kijken wat zij kunnen betekenen.zonoskar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:58:
[...]
Ik heb 9 november besteld (premium uitvoering), levering in eerste instantie eind feb, nu ergens in mei. De dealer is aan het kijken of het sneller kan, maar ik vrees dat het dan een compromis met de kleur zal worden (Intense Blue besteld).
Verwijderd
Als je bij hyundai.nl kijkt staat onder aan de pagina in een blauw vlak : Voorraad.
Als je dat aanklikt zie je de voorraad van ( denk ik) de importeur.
Zijn nig een aantal comfort uitvoeringen en een aantal premium modellen. Als je natuurlijk een andere kleur wil dan wordt de levertijd een stuk langer.
Als je dat aanklikt zie je de voorraad van ( denk ik) de importeur.
Zijn nig een aantal comfort uitvoeringen en een aantal premium modellen. Als je natuurlijk een andere kleur wil dan wordt de levertijd een stuk langer.
Ja, die voorraad pagina. Die is niet up-to-date. Helaas.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
waar is dat dan?technoaddict schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 16:15:
[...]
Ionic komt idd niet uit op de 389. Helaas.
420 is de prijs.. Al heb ik gisteren wel een (voor mij onbekende) leasepartij gevonden waar de Ionic voor 400 te leasen was. Arval zit op 410 als je de basis versie neemt voor 5 jaar en met 10.000 KM.
Vrijdag een proefrit staan. Als de Ionic mij echt verrast zou ik die 15 euro extra kunnen overwegen.
Bij Arval staat de Ioniq iig niet meer beschikbaar
Ai! Hoop dat de levertijden toch gaan mee vallen.
Ik overweeg ook de Ioniq premium te leasen, maar max levertijd bij ons is 5 maanden....
Ik overweeg ook de Ioniq premium te leasen, maar max levertijd bij ons is 5 maanden....
Die site kan ik niet meer vinden. Arval was overigens 405 euro (niet 410 wat ik schreef), maar heeft vandaag opeens geen voorraad meerPusherman_ schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:44:
[...]
waar is dat dan?
Bij Arval staat de Ioniq iig niet meer beschikbaar
Probeer ze eens op te bellen, geef aan dat je weet dat ze de ioniq beschikbaar hadden en deze graag nog wilt. Kijk wat er mogelijk is.technoaddict schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:14:
[...]
Die site kan ik niet meer vinden. Arval was overigens 405 euro (niet 410 wat ik schreef), maar heeft vandaag opeens geen voorraad meer
Ik heb telefonisch contact met ze gehad en toen was er ook meer mogelijk dan ik uiteindelijk dacht/zag.
Same herezonoskar schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:58:
[...]
Ik heb 9 november besteld (premium uitvoering), levering in eerste instantie eind feb, nu ergens in mei. De dealer is aan het kijken of het sneller kan, maar ik vrees dat het dan een compromis met de kleur zal worden (Intense Blue besteld).
1 februari ga ik mijn Iron Grey comfort ophalen, ik ben benieuwd. De range zal op sommige dagen wel wat krap worden. Ik moet af en toe naar het datacenter of klanten waarbij de afstand zo'n 150km enkele reis is. Er staan laadpalen bij de datacenters, maar geen idee wat de snelheid is. Ik gok 3.7 kW. Dan moet ik toch een uur of 5 tot 6 uur op locatie zijn om weer genoeg te hebben voor de terugweg. Dat zal niet altijd lukken, maargoed gelukkig hebben we FastNed nog.
Ik heb het hier al enkele malen gezegd, Als je écht snel een IONIQ wilt, dan is dat mogelijk. Maar dan zul je daarvoor zelf dealers moeten afbellen en wat verder moeten kijken dan alleen je eigen omgeving. Alleen afgaan op informatie van Arval, Hyundai, de importeur of alleen je eigen dealer heeft geen zin. Die informatie is doorgaans NIET representatief. Er staan echt wel Premium voorraad modellen her en der in het land (ook al zal het niet heel veel zijn), je moet alleen zien uit te zoeken waar en bereid zijn daar wat moeite voor te doen.
Vervolgens even doorgeven aan Arval bij welke dealer die auto dan precies staat, dan bestellen ze hem daar voor je. Op deze manier was ie voor mij binnen 2 weken geleverd.
Vervolgens even doorgeven aan Arval bij welke dealer die auto dan precies staat, dan bestellen ze hem daar voor je. Op deze manier was ie voor mij binnen 2 weken geleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door joblamie op 16-01-2019 18:25 ]
Ik heb Arval net een mail gestuurd met ongeveer 6 of 7 adressen in Nederland die dezelfde configuratie als ik heb besteld voorraad hebben. Ik heb ze alle gegevens meegestuurd incl adres en telefoonnummers. Daarbij aangegeven dat hij mij niet uitmaakt welke dealer hem zal leveren.joblamie schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:23:
Ik heb het hier al enkele malen gezegd, Als je écht snel een IONIQ wilt, dan is dat mogelijk. Maar dan zul je daarvoor zelf dealers moeten afbellen en wat verder moeten kijken dan alleen je eigen omgeving. Alleen afgaan op informatie van Arval, Hyundai, de importeur of alleen je eigen dealer heeft geen zin. Die informatie is doorgaans NIET representatief. Er staan echt wel Premium voorraad modellen her en der in het land (ook al zal het niet heel veel zijn), je moet alleen zien uit te zoeken waar en bereid zijn daar wat moeite voor te doen.
Hopelijk gaan ze hierin mee om de levertijd korter te krijgen dan 4 maanden (16 weken).
Verwijderd
Met Fastned is dat best te overzien. Aangezien de Ioniq de zuinigste auto is op de markt blijft de 'reissnelheid' best te overzien. Fastned heeft nu op 25 locaties 175 kW laders, ook een flinke vooruitgang van zo'n 40 tot 50% snellere laadtijd.Stefanovic45 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:51:
[...]
Same here![]()
1 februari ga ik mijn Iron Grey comfort ophalen, ik ben benieuwd. De range zal op sommige dagen wel wat krap worden. Ik moet af en toe naar het datacenter of klanten waarbij de afstand zo'n 150km enkele reis is. Er staan laadpalen bij de datacenters, maar geen idee wat de snelheid is. Ik gok 3.7 kW. Dan moet ik toch een uur of 5 tot 6 uur op locatie zijn om weer genoeg te hebben voor de terugweg. Dat zal niet altijd lukken, maargoed gelukkig hebben we FastNed nog.
4 weken werden uiteindelijk 6 weken.EHA1337 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:49:
[...]
Bij mij werden tegen eind augustus, van voorraadmodel naar 5 weken wachten
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dat was toen. Dit is nu. Ik hoor van de importeur dat er tussen nu en mei geen Premium Ioniq's binnenkomen, dus als je een Ioniq in Premium uitvoering wilt voor die tijd moet je met een voorraad model doen. Maar er is geen voorraad van de Premium (ook geen MY2017). Dus er zit niks anders op dan wachten tot mei, of voor een Comfort uitvoering gaan (maar ja, ik had me verheugd op het schuifdak). Het voordeel is wel dat ik gewoon bij de blauwe kan blijven.joblamie schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:23:
Op deze manier was ie voor mij binnen 2 weken geleverd.
Heb je al in een versie met schuifdak een proefrit gemaakt? Je raakt een paar cm hoofdruimte kwijt
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Ja, geen probleem. Ik ben maar 180cm, dus dat past altijd wel.
En in mei staat de facelift er die te bestellen is voor levering vanaf september waarschijnlijk.... dus voorlopig geen nieuwe premiums op de weg.zonoskar schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:35:
[...]
Dat was toen. Dit is nu. Ik hoor van de importeur dat er tussen nu en mei geen Premium Ioniq's binnenkomen,
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Dealer heeft wel een Comfort versie in de goede kleur staan, dus ik ben aan het kijken wat ik dan allemaal mis. Ik vrees dat het toch wachten tot mei wordt. Je mist, naast het schuifdak en blindspot collision an rear cross trafic warning, ook stoel verwarming, LED verlichting, inklapbare spiegels, regensensor, verwarmd stuur, 7" TFT scherm, elektrisch verstelbare stoelen, dimmende binnenspiegel, speed warning systeem, parkeersensoren voor, etc.
Dit is de hele lijst:
• LED-koplampen
• Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
• Zonnedak, schuif/kantel
• Deurgrepen, in geborsteld chroomlook
• Stoelverstelling bestuurder, met geheugenfunctie
• Stoelen verwarmd, voor en achter
• Stoelen geventileerd, voor
• Stuurwiel verwarmd
• Pedalen met aluminiumlook
• Dodehoekdetectie (BSD)
• Rear Cross Traffic Collision Warning (RCCW)
• Parkeersensoren voor en achter
• Draadloos opladen smartphone**
Sommige dingen zijn voor mij niet belangrijk, maar LED verlichting, regensensor, het 7" dashboard scherm (al staat die in het overzicht wel bij de Comfort, maar in de lijst staat een 4.2" scherm) en verwarmde stoelen wel. En dat alles voor 14 euro per maand extra. Dilemma....
Dit is de hele lijst:
• LED-koplampen
• Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
• Zonnedak, schuif/kantel
• Deurgrepen, in geborsteld chroomlook
• Stoelverstelling bestuurder, met geheugenfunctie
• Stoelen verwarmd, voor en achter
• Stoelen geventileerd, voor
• Stuurwiel verwarmd
• Pedalen met aluminiumlook
• Dodehoekdetectie (BSD)
• Rear Cross Traffic Collision Warning (RCCW)
• Parkeersensoren voor en achter
• Draadloos opladen smartphone**
Sommige dingen zijn voor mij niet belangrijk, maar LED verlichting, regensensor, het 7" dashboard scherm (al staat die in het overzicht wel bij de Comfort, maar in de lijst staat een 4.2" scherm) en verwarmde stoelen wel. En dat alles voor 14 euro per maand extra. Dilemma....
4.2 scherm is er niet in de ev. Ook de regensensor zit er gewoon op.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Idd het 7 inch scherm is gewoon precies hetzelfde. Enige echte nadelen vond ik parkeer sensoren aan de voorkant en verwarmde stoelen / stuurwiel er niet opzitten. De parkeersensoren voor laad ik achteraf inbouwen
Oke, super. Regensensor en dat 7" scherm zouden echt dealbreakers zijn. Parkeersensoren voor kunnen me gestolen worden. En verwarmde stoelen laat ik dan misschien achteraf installeren. Blijft over de LED verlichting voor en achter. Het missen van de chroom deurgrepen zou zelfs een plus voor de Comfort uitvoering zijn
Ik zou nog wel een verwarmd stuurwiel willen, dat is wel erg lekker in de winter. Iemand ervaring met het achteraf plaatsen van een verwarmd stuurwiel?
Ik dacht dit precies het zelfde in het begin maar nu mis ik de voor sensoren helemaal niet .Stefanovic45 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:41:
Idd het 7 inch scherm is gewoon precies hetzelfde. Enige echte nadelen vond ik parkeer sensoren aan de voorkant en verwarmde stoelen / stuurwiel er niet opzitten. De parkeersensoren voor laad ik achteraf inbouwen
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Over die sensoren: ik vind het jammer dat ze zo ruim staan afgesteld. bij ca. 30 cm ruimte heb je al een continue pieptoon....
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Inmiddels Arval gesproken. Ik heb zelf wat rondgebeld naar dealers in Nederland. Een dealer gevonden welke mijn confiuratie op voorraad heeft. Dit doorgegeven aan Arval. Zij hebben akkoord gegeven.
In plaats van minimaal 4 maanden levertijd nu zeer waarschijnlijk eind januari, begin februari levering.
Nu snel een laadpaal laten plaatsen
In plaats van minimaal 4 maanden levertijd nu zeer waarschijnlijk eind januari, begin februari levering.
Dat zou wel jammer zijn ja... Ik moet vaak nogal krap draaien op de oprit dus het leek me wel handig, maar ik gok dat de ruimte nu al vaak minder dan 30cm is dus dan schiet ik er niet veel mee opBarryH schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:44:
Over die sensoren: ik vind het jammer dat ze zo ruim staan afgesteld. bij ca. 30 cm ruimte heb je al een continue pieptoon....

Hybrid en plugin hybrid al aan de facelift....EV later en krijgt dan grotere accu:
https://www.autoweek.nl/a...elift-voor-hyundai-ioniq/
https://www.autoweek.nl/a...elift-voor-hyundai-ioniq/
Niet zo heel veel veranderd blijkbaar. Al vind ik die achterlichten niet slecht. Het entertainmentscherm daarentegen ben ik geen fan van. Nooit gehouden van die uitstekende schermen. Enige wat ik spijtig vind aan mijn huidig bestelde wagen tov de nieuwe is de capaciteit van de batterij. Als ze de nieuwe aan dezelfde prijs aanbieden als de huidige ga ik me wel bekocht voelen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Jawel hoor, her en der staan er echt nog wel wat Premiums. Tis even zoeken, maar als je écht wilt dan vind je ze wel.zonoskar schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:35:
[...]
Dat was toen. Dit is nu. Ik hoor van de importeur dat er tussen nu en mei geen Premium Ioniq's binnenkomen, dus als je een Ioniq in Premium uitvoering wilt voor die tijd moet je met een voorraad model doen. Maar er is geen voorraad van de Premium (ook geen MY2017). Dus er zit niks anders op dan wachten tot mei, of voor een Comfort uitvoering gaan (maar ja, ik had me verheugd op het schuifdak). Het voordeel is wel dat ik gewoon bij de blauwe kan blijven.
Ioniq EV facelift krijgt blijkbaar 38,3KWh batterij
YouTube: Hyundai IONIQ Facelift mit 38.3 kWh Batterie - erste Bilder!
Ik denk dat die info afkomstig is vanuit dit eerder opgedoken plaatje:vtrke schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:12:
Ioniq EV facelift krijgt blijkbaar 38,3KWh batterij
Motorfret schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:13:
deze al gezien?
https://afbeelding.im/hffD0hdA
de nieuwe updates voor de ioniq vanaf september 2019
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Regensensor zit wel op de comfort. Schijnbaar zit die op een nog lagere spec Ioniq ICE niet op, maar de EV begint bij de comfort. Ook het 7" schermpje zit er op en niet de 4.2". Het enige waar ik nu nog over twijfel is de LED verlichting en stoelverwarming. De dealer zegt dat aan de voorkant makkelijk LED lampen te plaatsen zijn, hij zoekt nog uit wat het kost.EHA1337 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:45:
In de prijslijst staat dat de regensensor niet op de comfort zit? Dit is dus wel zo?
Ik ben alleen bang dat ik nu voor de Comfort kies omdat ik in een Piccanto "moet" rijden. Dat er ergens nog een Premium rondzwerft geloof ik eerlijk gezegd niet. En als dat wel is, zal het wel een grijze zijn, ergens in Groningen. Daar pas ik voor.
Nieuwe Ioniq, ziet er goed uit. Vooral het interieur lijkt een flinke upgrade te hebben gekregen.RaymondD schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:36:
[...]
Ik denk dat die info afkomstig is vanuit dit eerder opgedoken plaatje:
[...]
Hopen dat de EV snel te bestellen is

De Koreanen zijn goed bezig
[ Voor 26% gewijzigd door revolution-nl op 17-01-2019 19:21 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Verwijderd
Staan er nog wel een aantal ( premium) te koop op AutoScout24.zonoskar schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:11:
[...]
Regensensor zit wel op de comfort. Schijnbaar zit die op een nog lagere spec Ioniq ICE niet op, maar de EV begint bij de comfort. Ook het 7" schermpje zit er op en niet de 4.2". Het enige waar ik nu nog over twijfel is de LED verlichting en stoelverwarming. De dealer zegt dat aan de voorkant makkelijk LED lampen te plaatsen zijn, hij zoekt nog uit wat het kost.
Ik ben alleen bang dat ik nu voor de Comfort kies omdat ik in een Piccanto "moet" rijden. Dat er ergens nog een Premium rondzwerft geloof ik eerlijk gezegd niet. En als dat wel is, zal het wel een grijze zijn, ergens in Groningen. Daar pas ik voor.
Denk dat er nog genoeg rondzwerven
Ik bedoel een nieuwe. Bij de dealer.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:23:
[...]
Staan er nog wel een aantal ( premium) te koop op AutoScout24.
Denk dat er nog genoeg rondzwerven
krijg je dan die ioniq voor de arval prijs? ik dacht iets van 420.-?EHA1337 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:44:
Inmiddels Arval gesproken. Ik heb zelf wat rondgebeld naar dealers in Nederland. Een dealer gevonden welke mijn confiuratie op voorraad heeft. Dit doorgegeven aan Arval. Zij hebben akkoord gegeven.
Na 60.000km in mijn 2016 model bevalt de auto, een comfort uitvoering, nog steeds erg goed.
De accu haalt ook nog steeds dezelfde afstand, er rammelt of kraakt niks, het is gewoon een goede kwaliteit auto. Geen rare dingen meegemaakt.
Enige echt minpunt is die rare mode van afgeplatte stuurtjes. Ik zie dat de facelift die nog steeds heeft. Ik snap niet waarom dat nu zo in is, ik vind het super irritant.
Verder is het enige wat ik mis tov de premium de stoel verwarming. De rest voegt m.i. niet veel toe. Ik koos destijds voor de comfort omdat die direct beschikbaar was en de premium een hele lange levertijd had.
De accu haalt ook nog steeds dezelfde afstand, er rammelt of kraakt niks, het is gewoon een goede kwaliteit auto. Geen rare dingen meegemaakt.
Enige echt minpunt is die rare mode van afgeplatte stuurtjes. Ik zie dat de facelift die nog steeds heeft. Ik snap niet waarom dat nu zo in is, ik vind het super irritant.
Verder is het enige wat ik mis tov de premium de stoel verwarming. De rest voegt m.i. niet veel toe. Ik koos destijds voor de comfort omdat die direct beschikbaar was en de premium een hele lange levertijd had.
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
Ja, arval prijs bleef aangehouden. Ik betaal meer vanwege meer kilometers, 30.000 km/j, 36 maanden, 512 euro.wwwmarcel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:34:
[...]
krijg je dan die ioniq voor de arval prijs? ik dacht iets van 420.-?
[ Voor 3% gewijzigd door EHA1337 op 17-01-2019 21:43 ]
Meh, ik weet niet of ik wel fan ben van dat nieuwe infotainment systeem. Zo groot allemaal... Verder lijkt er weinig veranderd, ik neem aan dat de ev toch weer een gladde grill krijgt en dat springt toch het meest in het oog.revolution-nl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:19:
[...]
Nieuwe Ioniq, ziet er goed uit. Vooral het interieur lijkt een flinke upgrade te hebben gekregen.
Hopen dat de EV snel te bestellen is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Smaken verschillen, persoonlijk hou ik van een opgeruimd, clean dashboard met zo min mogelijk knoppen, strakke lijnen en een groot schermStefanovic45 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:03:
[...]
Meh, ik weet niet of ik wel fan ben van dat nieuwe infotainment systeem. Zo groot allemaal... Verder lijkt er weinig veranderd, ik neem aan dat de ev toch weer een gladde grill krijgt en dat springt toch het meest in het oog.
Ik snap niet waarom al die ouderwetse drukknoppen anno 2019

Nieuwe Ioniq dash is dus redelijk in mijn straatje
[ Voor 18% gewijzigd door revolution-nl op 17-01-2019 22:11 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Verwijderd
Ik was in eerste instantie teleurgesteld dat ik alleen een comfort kon bestellen vanwege de vaste keuzelijst van mijn werkgever.zonoskar schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:48:
Oke, super. Regensensor en dat 7" scherm zouden echt dealbreakers zijn. Parkeersensoren voor kunnen me gestolen worden. En verwarmde stoelen laat ik dan misschien achteraf installeren. Blijft over de LED verlichting voor en achter. Het missen van de chroom deurgrepen zou zelfs een plus voor de Comfort uitvoering zijn
Nu ik de auto kan rijden mis ik niets van de premium (waar ik een proefritje in heb gemaakt).
Grootste afknapper vond ik het patroon van de stoffen bekleding en het ontbreken van de stoelverwarming. Dat heb ik opgelost door leder icm stoelverwarming als accessoire in te laten bouwen. Het interieur ziet er nu prima uit.
Ik dacht in eerste instantie dat het ontbreken van de dode hoek sensor een groot gemis zou zijn vanwege het beperkte zicht naar achteren maar in de praktijk is dat totaal geen issue. Kwestie van je buitenspiegels goed afstellen.
Over Full LED kan ik geen uitspraak doen omdat ik nooit een auto heb gereden die daarover beschikte. Misschien is het onwetendheid maar ook dat mis ik in de praktijk niet.
Verwijderd
Zie ik daar de terugkeer van het zilvergrijs op de neus en kont?revolution-nl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:19:
[...]
Nieuwe Ioniq, ziet er goed uit. Vooral het interieur lijkt een flinke upgrade te hebben gekregen.
Hopen dat de EV snel te bestellen is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heb jij dan de originele stoelverwarmingsknoppen? De dealer had het over aparte knoppen op de stoel, of ergens in het dash.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:17:
Over Full LED kan ik geen uitspraak doen omdat ik nooit een auto heb gereden die daarover beschikte. Misschien is het onwetendheid maar ook dat mis ik in de praktijk niet.
Verwijderd
Nee helaas. Bij mij hebben ze twee ronde schakelaars (hoge en lage stand met gekleurd lampje) onder de 12V & USB aansluitingen in de middenconsole gemaakt. Bij het grote opbergvak. Ziet er op zich wel netjes uit. En beter bedienbaar dan knopjes in de stoelen zelf. Maar niet hetzelfde als in de premium idd.zonoskar schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:26:
[...]
Heb jij dan de originele stoelverwarmingsknoppen? De dealer had het over aparte knoppen op de stoel, of ergens in het dash.
Op deze foto's (niet van mij) kun je zien hoe het er uit ziet. Mijn bekleding ziet er wel een stuk beter uit vind ik zelf. Heb koperkleurige stiksels en geperforeerd leder op de zitting en rugleuning.
https://www.autowereld.nl.../foto.html#foto-316915066
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2019 23:45 . Reden: Link toegevoegd ]
Veiligheid, knoppen kan je indrukken zonder je aandacht van de weg af te laten. Met aanraakscherm moet je op je scherm kijken en ben je niet meer met het verkeer bezig...revolution-nl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:05:
[...]
Smaken verschillen, persoonlijk hou ik van een opgeruimd, clean dashboard met zo min mogelijk knoppen, strakke lijnen en een groot scherm![]()
Ik snap niet waarom al die ouderwetse drukknoppen anno 2019nog in een auto moeten.
Nieuwe Ioniq dash is dus redelijk in mijn straatje.
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Ik vind de knoppen in de (huidige) Ioniq EV een goede middenweg. Zonder knoppen kun je niets op het gevoel bedienen, te veel knoppen voor allemaal nonsens features en het oogt heel erg druk. Het scherm is voor mij qua maat ook prima. Zou zeker geen uitstekend scherm willen, eigenlijk het eerste wat ik elke keer doe als ik de auto start is het scherm uitzetten. Ik weet waar ik heen moet en heb verder geen informatie nodig...revolution-nl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:05:
[...]
Smaken verschillen, persoonlijk hou ik van een opgeruimd, clean dashboard met zo min mogelijk knoppen, strakke lijnen en een groot scherm![]()
Ik snap niet waarom al die ouderwetse drukknoppen anno 2019nog in een auto moeten.
Nieuwe Ioniq dash is dus redelijk in mijn straatje.
Hoop ook niet dat ze bij de electric die grote bak voor de knoppen van de "versnelling" gaan weghalen. Op de plaatjes van de brandstofversies zit daar de pook, maar wat een hoop ruimte neemt dat in zeg. Die grote bak is juist briljant.
Heb hem nu ruim anderhalf jaar en ben eigenlijk nog steeds heel erg tevreden. Geen seconde meer aan mijn oude LEAF gedacht. Over een maandje de 75.000 km beurt. Het enige dat ik mis op de comfort is een knop om je spiegels in te klappen. Het zou voor mij persoonlijk fijn zijn om meer in te kunnen stellen over hoe de auto opstart (dat stomme opstartgeluidje uit, stomme voetgangersgeluidje uit, cruise control standaard altijd aan, scherm standaard altijd uit, gordel pas gaan piepen als je daadwerkelijk wegrijdt zonder gordel en niet als je hem aan zet). Verder is het een beetje stom dat je niet kunt pauzeren, terug- en doorspoelen over bluetooth. Ik zou ook graag het gedrag van de ACC willen beïnvloeden met de flippers (alsin dat hij de regeneratie stand gebruikt voor de hoeveelheid vertraging).
Door de updates heb ik sinds ik hem kocht AM uit het menu kunnen mikken en gaat hij tegenwoordig niet automatisch naar de radio als hij je telefoon niet kan vinden. Ook heb ik niet meer gehad dat hij soms zijn rijmodi reset naar de defaults. Prettige wijzigingen
Edit: wat ik me trouwens wel afvraag is of die nieuwe accu op termijn in oude Ioniqs gezet zou kunnen worden...
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Wie nog opzoek is naar direct leverbare Premium voorraad modellen:
- Auto Palace Zwolle-Marslanden (wit)
- Auto Hensgens Maastricht (grijs)
- Oostendorp Auto Hyundai Den Bosch (zilver)
- Van Riel Autobedrijven Breda (zwart)
- Autogroep Twente Enschede (wit)
Mocht het te ver weg zijn voor je; Veel dealers, maar ook leasemaatschappij Arval, bieden de service om de auto thuis bij je af te leveren.
- Auto Palace Zwolle-Marslanden (wit)
- Auto Hensgens Maastricht (grijs)
- Oostendorp Auto Hyundai Den Bosch (zilver)
- Van Riel Autobedrijven Breda (zwart)
- Autogroep Twente Enschede (wit)
Mocht het te ver weg zijn voor je; Veel dealers, maar ook leasemaatschappij Arval, bieden de service om de auto thuis bij je af te leveren.
[ Voor 21% gewijzigd door joblamie op 18-01-2019 08:08 ]
Aangezien er volgens mij best wat klanten van Arval hier zitten. Hebben jullie een laadpaal meegeleased?
Mij werd dit aangeboden, echter voor het bedrag van ruim 70 euro. Dit heb ik toen geweigerd. Echter is via Hyundai (website) de laadpaal voor 3 jaar 28 euro.
Mij werd dit aangeboden, echter voor het bedrag van ruim 70 euro. Dit heb ik toen geweigerd. Echter is via Hyundai (website) de laadpaal voor 3 jaar 28 euro.
Geen laadpaal mee geleased, ik heb een eigen oprit, dus ik vond de meerprijs te hoog. Ik zal de granny lader in het begin gebruiken tot mijn garage aangesloten is op het huis (ben er nog mee bezig). Ik zit te denken aan een Zappi, of een Tesla wall charger. Die laatste is redelijk gunstig wel 2de hands te vinden en heeft als voordeel dat je ook 3 fase auto's kunt laden. Een Ioniq laadt dan wat trager geloof ik.
@joblamie Bedankt voor het uitzoeken. Helaas mag ik van de leasemaatschappij niet meer van dealer switchen
En ook moeten ze toestemming hebben van de importeur om van Premium naar Comfort te switchen omdat de Premium in een actie tarief viel. Nou ja, in het ergste geval krijg ik een Premium in de kleur die ik wil, maar moet ik daar nog 4 maanden op wachten.
@joblamie Bedankt voor het uitzoeken. Helaas mag ik van de leasemaatschappij niet meer van dealer switchen
Verwijderd
Kan mijn Ioniq electric comfort kleur intens bleu metallic volgende week woensdag ophalen.
Besteld voor de kerst, helemaal blij.
Nu nog een laadpaal regelen, gaat een Zappi worden.
Gefeliciteerd! Heb dezelfde configuratie besteld. Mijne wordt 2 feb geleverdVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:26:
Kan mijn Ioniq electric comfort kleur intens bleu metallic volgende week woensdag ophalen.
Vandaag de proefrit gemaakt en de actieradius viel mij toch zwaar tegen met koud weer.
Accu was helemaal vol, maar kon geen 200 km ermee rijden... Helaas dus afgevallen, omdat ik incidenteel ook voor (kort) overleg naar het hoofdkantoor moet en dan heen en terug meer dan 200 km moet afleggen. Toch lastig als er dan net geen paal vrij is om te kunnen laden...
Wellicht de KONA, maar daar zit een levertijd op van 9 maanden
Accu was helemaal vol, maar kon geen 200 km ermee rijden... Helaas dus afgevallen, omdat ik incidenteel ook voor (kort) overleg naar het hoofdkantoor moet en dan heen en terug meer dan 200 km moet afleggen. Toch lastig als er dan net geen paal vrij is om te kunnen laden...
Incidenteel moet je zover rijden, oké.. en daarom voldoet de 200 km in de winter niet.. denk dat je dan beter sowiezo geen EV moet gaan rijden... :-)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Mooie reden om voor die korte vergaderingen lekker remote te skypen. Eerst 2 uur in de auto zitten voor een vergadering van een paar uur. Dat is toch niet effectief?
Langs de snelweg een paar minuutjes snelladen.BastaRhymez schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:47:
Vandaag de proefrit gemaakt en de actieradius viel mij toch zwaar tegen met koud weer.
Hier ook via Arval, maar geen laadpaal geleased maar gekocht De Zappi is een erg prettige laadpaal met loadbalancing. Ook kun je hem als het salderen gedaan is puur alleen op zonne energie laten laden.EHA1337 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:01:
Aangezien er volgens mij best wat klanten van Arval hier zitten. Hebben jullie een laadpaal meegeleased?
Verder komt er binnenkort een erg handige App, waar je alle info en hem van afstand kunt starten. Ik had hem in december verwacht, maar ze zijn hem nog steeds aan het testen jammer genoeg. Ik hoop dat ie volgende maand klaar is.
Verwijderd
Jij gaat voor de Zappi versie 2 paal?Nunzio schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:57:
[...]
Hier ook via Arval, maar geen laadpaal geleased maar gekocht De Zappi is een erg prettige laadpaal met loadbalancing. Ook kun je hem als het salderen gedaan is puur alleen op zonne energie laten laden.
Verder komt er binnenkort een erg handige App, waar je alle info en hem van afstand kunt starten. Ik had hem in december verwacht, maar ze zijn hem nog steeds aan het testen jammer genoeg. Ik hoop dat ie volgende maand klaar is.
Dacht ik eerst ook op te moeten wachten maar, maar ga toch voor de Zappi versie 1. Laden doen ze allebei en ook allebei hebben ze de loadbalancin functie met rekening houdend met zonnepanelen ( extra CT- klem).
Ik kan dat wel, sind het laatste onderhoud in december. Zelfs zo dat als aan het eind van een rit Spotify op een bepaald punt aangekomen was in mijn playlist, dan gaat hij de volgende keer in principe daar verder, maar dan kan ik ook nog weer terugspoelen tot het begin van de playlist als ik dat wil. Ook een paar nummers vooruit doorspoelen gaat prima. En ook pauzeren gaat goed.Shapeshifter schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:04:
Verder is het een beetje stom dat je niet kunt pauzeren, terug- en doorspoelen over bluetooth.
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Nee ik heb ook zappi versie 1 ongeveer half jaar al. Werkt perfect en vergeleken met anderen met al die functie s spotgoedkoopVerwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:13:
[...]
Jij gaat voor de Zappi versie 2 paal?
Dacht ik eerst ook op te moeten wachten maar, maar ga toch voor de Zappi versie 1. Laden doen ze allebei en ook allebei hebben ze de loadbalancin functie met rekening houdend met zonnepanelen ( extra CT- klem).
Bij een gratis Spotify kun je niet achteruit spoelen . Maar nummer vooruit gaat prima met de knop op je stuur.Jan Treur schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:27:
[...]
Ik kan dat wel, sind het laatste onderhoud in december. Zelfs zo dat als aan het eind van een rit Spotify op een bepaald punt aangekomen was in mijn playlist, dan gaat hij de volgende keer in principe daar verder, maar dan kan ik ook nog weer terugspoelen tot het begin van de playlist als ik dat wil. Ook een paar nummers vooruit doorspoelen gaat prima. En ook pauzeren gaat goed.
Dat is ook op je telefoon zo. En heeft niets met het onderhoud te maken hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door evtje op 18-01-2019 22:45 ]
Ook ik deel deze ervaring. Dat is kennelijk bedoeld om de chauffeur de urgentie van laden duidelijk te maken. Benzinemeters in ouderwetse auto's zijn op soortgelijke wijze afgesteld.WilliamGeluk schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:35:
[...]
Ik heb dezelfde ervaring.
Dan denk je tijdens het eerste deel van je rit van als ik dit tempo aan blijf houden, dan kom ik mooi op mijn bestemming / bij de volgende laadstop. Maar in het tweede deel van de rit moet je de rijsnelheid (flink) naar beneden schroeven om de bestemming te halen.
Om deze reden plan ik mijn ritten en oplaadpunten zodanig dat ik nooit onder de 30km resterende afstand kom, dan kom je nooit in problemen.
OK, ik heb inderdaad een Premium gezinsabonnement voor Spotify.evtje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:42:
[...]
Bij een gratis Spotify kun je niet achteruit spoelen . Maar nummer vooruit gaat prima met de knop op je stuur.
Dat is ook op je telefoon zo. En heeft niets met het onderhoud te maken hoor.
Toch is er naar mijn idee na het onderhoud wel iets veranderd, misschien dan alleen dat hij nu doorgaat bij waar hij gebleven was, dat heb ik eerder nooit gezien. Of was ik voor die tijd niet geduldig genoeg om te zien wat hij zelf ging doen??
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Ik zat net wat spy photo's van de 2019 Ioniq EV en het lijkt erop dat de zwarte/grijze neus gaat verdwijnen en er een kona/Niro/Soul neus gaat krijgen.
Ik heb een hele lelijke photoshop gedaan en de neus van de kona in de ioniq geplakt...
Ik weet niet wat ik er van moet vinden...
Ik heb een hele lelijke photoshop gedaan en de neus van de kona in de ioniq geplakt...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Sinds de 15e staat de Ioniq in de haven. Dealer had nog geen idee wanneer hij kon gaan leveren. Het schijnt druk te zijn bij Hyundai 
Iemand een idee hoe lang het duurt om hem van de haven naar de dealer te krijgen?
Iemand een idee hoe lang het duurt om hem van de haven naar de dealer te krijgen?
[ Voor 23% gewijzigd door daemonix op 19-01-2019 15:02 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Vandaag proefrit gehad in de ioniq. Eerste keer in een elektrische auto. Positief verrast.
Bestelling is rond. Vanaf 31 januari staat ie voor me klaar.
Vooral de rust tijdens het rijden, zalig!
Bestelling is rond. Vanaf 31 januari staat ie voor me klaar.
Vooral de rust tijdens het rijden, zalig!
Voorraad model of demo zeker? Gefeliciteerd. Je zult geen spijt krijgen ;-)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ziet er realistisch uit. Met een nummerbord erop is het al zo raar niet meer denk ik.Philos31 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:13:
Ik zat net wat spy photo's van de 2019 Ioniq EV en het lijkt erop dat de zwarte/grijze neus gaat verdwijnen en er een kona/Niro/Soul neus gaat krijgen.
[Afbeelding]
Heb de Ioniq nu anderhalve week en steeds gratis bij de Lidl kunnen laden. Vannacht echter voor het eerst met granny geladen. Ingesteld om deze ochtend om 8:00 gepreconditioneerd te zijn. Vanmorgen echter besloten om met de andere auto weg te gaan en de Ioniq dus te laten staan. Uurtje later weer thuis en wat blijkt, de auto heeft idd voorverwarmd (geen ijs meer op de ruiten) maar is tevens maar tot 88% geladen terwijl granny er nog steeds in zit. Kan het zijn dat het laden automatisch stopt op het ingestelde tijdstip?
Voorraad model. Anders was de levertijd minimaal 4 maanden werd mij verteld.cacofant schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:35:
Voorraad model of demo zeker? Gefeliciteerd. Je zult geen spijt krijgen ;-)
Volgens mij heb jij het over naar het vorige of volgende nummer skippen, dat werkt inderdaad prima. In de LEAF kon ik de skip knop inhouden en dan spoelde hij echt in het nummer. Handig voor audioboeken als je het even mist omdat iemand voor je iets geks doet... Play/pause heeft hij niet op het stuur, alleen mute. Ik pauzeer nu dingen door naar de radio te switchen, dan gaat hij verder als je weer terug switcht...Jan Treur schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:27:
[...]
Ik kan dat wel, sind het laatste onderhoud in december. Zelfs zo dat als aan het eind van een rit Spotify op een bepaald punt aangekomen was in mijn playlist, dan gaat hij de volgende keer in principe daar verder, maar dan kan ik ook nog weer terugspoelen tot het begin van de playlist als ik dat wil. Ook een paar nummers vooruit doorspoelen gaat prima. En ook pauzeren gaat goed.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Heb je het tijdschema voor het laden ingesteld? Dan begint het laden bij de ingestelde begintijd en stopt het laden uiterlijk bij de ingestelde eindtijd. Als-ie eerder vol is stopt-ie uiteraard eerder.Marc O. schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:18:
Heb de Ioniq nu anderhalve week en steeds gratis bij de Lidl kunnen laden. Vannacht echter voor het eerst met granny geladen. Ingesteld om deze ochtend om 8:00 gepreconditioneerd te zijn. Vanmorgen echter besloten om met de andere auto weg te gaan en de Ioniq dus te laten staan. Uurtje later weer thuis en wat blijkt, de auto heeft idd voorverwarmd (geen ijs meer op de ruiten) maar is tevens maar tot 88% geladen terwijl granny er nog steeds in zit. Kan het zijn dat het laden automatisch stopt op het ingestelde tijdstip?
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Nee, aangegeven dat hij direct moest starten met laden (wat ook gebeurde), maar ook ingesteld dat we om 08:00 zouden gaan rijden. Om 09:00 was de auto niét aan het laden en ook niét vol (88%).pmiddeld schreef op zondag 20 januari 2019 @ 11:09:
[...]
Heb je het tijdschema voor het laden ingesteld? Dan begint het laden bij de ingestelde begintijd en stopt het laden uiterlijk bij de ingestelde eindtijd. Als-ie eerder vol is stopt-ie uiteraard eerder.
Vreemd, volgens mij kun je niet het voorverwarmen instellen zonder ook een tijdschema voor laden in te stellen.
/edit: Zie net dat het wel kan. Tsja, dan weet ik ook niet wat er aan de hand is...
/edit: Zie net dat het wel kan. Tsja, dan weet ik ook niet wat er aan de hand is...
[ Voor 28% gewijzigd door pmiddeld op 20-01-2019 16:56 ]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Hier nu al 2x de klok ingesteld voor het voorverwarmen, maar geen warme auto in de ochtend 
zowel de airco aangevinkt als ontwaseming en (in het volgende scherm) het vinkje.
wel "meteen laden" optie gekozen
zowel de airco aangevinkt als ontwaseming en (in het volgende scherm) het vinkje.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
En wel aan de laadpaal?
want bij mij werkt dit wel goed
Andere vraag:
Hoeveel kWh kost het om de ioniq van -2 naar 22,5 graden te krijgen?
Ik vertrok gisteren met een voorgewarmde auto naar kennissen. verbruik 36% van de accu (10,1kWh)
En de terugweg had een verbruik van 47% = 13,1 kWh.
Deel van het verschil was iets lagere temperatuur terug en wellicht hoogteverschil. Maar dan zou van -2 naar 2,5 graden toch ca. 2kWh kosten.
Andere vraag:
Ik vertrok gisteren met een voorgewarmde auto naar kennissen. verbruik 36% van de accu (10,1kWh)
Deel van het verschil was iets lagere temperatuur terug en wellicht hoogteverschil. Maar dan zou van -2 naar 2,5 graden toch ca. 2kWh kosten.
[ Voor 77% gewijzigd door BarryH op 21-01-2019 12:24 ]
Op de terugweg is je accupakket waarschijnlijk afgekoeld waardoor je efficiëntie verliest?
Vertrek tijd instellen en vinkje zetten bij welke dagen . Vinkje zetten bij climate . Tijd voor laden instellen vinkje zetten only during time below. Vergeet niet ook het weekend in te stellen anders werkt het ook niet . En uiteraard op je laadpaal aansluiten .Motorfret schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:29:
Hier nu al 2x de klok ingesteld voor het voorverwarmen, maar geen warme auto in de ochtend
En hoe was de windrichting?BarryH schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:16:
En wel aan de laadpaal?
Andere vraag:
Ik dacht dat de doorlooptijd gemiddeld 2 weken was.daemonix schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:35:
Sinds de 15e staat de Ioniq in de haven. Dealer had nog geen idee wanneer hij kon gaan leveren. Het schijnt druk te zijn bij Hyundai
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Heen mee, terug tegen,
Maar er stond maar 2 Bft
Er is een niet al te ingewikkelde manier om dit in beeld te krijgen. Schakel vanaf het begin het scherm van het energieverbruik in en kijk daar hoeveel kW er in de eerste zoveel minuten (totdat het sterk omlaag gaat) aan verwarming besteed wordt. Dat kan tot 7 kW zijn. Kijk dan hoe lang dat hoog blijft en hoeveel dat dan gemiddeld ongeveer aan kW is. Bijvoorbeeld als het gemiddeld 6 kW is en het duurt 10 minuten dan is er 6*10/60 = 1 kWh nodig geweest.BarryH schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:16:
Andere vraag:
Deel van het verschil was iets lagere temperatuur terug en wellicht hoogteverschil. Maar dan zou van -2 naar 22,5 graden toch ca. 2kWh kosten.
Ik zag gisteren dat er bij het aanzetten van de verwarming circa 12 km afging op de gom, dat komt dan wel in de buurt van die 2 kWh waar jij het over hebt.BarryH schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:16:
En wel aan de laadpaal?
Andere vraag:
Die 12 km is een ruwe schatting, en houdt volgens mij ook rekening met het op temperatuur houden tijdens de verdere trip. Als dat 2 kWh zou zijn samen, dan kan het bijvoorbeeld goed 1 kWh zijn voor opwarmen en 1 kWh voor het warm houden voor de rest van de trip.
Hier zie je een schatting van wat het op temperatuur houden kost. Bij -2 kost het kost het 1 kW, dus na een uur rijden 1 kWh.
Hier zie je een schatting van wat het op temperatuur houden kost. Bij -2 kost het kost het 1 kW, dus na een uur rijden 1 kWh.

[ Voor 27% gewijzigd door Jan Treur op 21-01-2019 15:31 ]
Ik heb ook gehad dat hij mijn instellingen niet bewaarde, na een update van de software was dit voor mij verholpen.Motorfret schreef op maandag 21 januari 2019 @ 11:29:
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
auto is 1,5 week oud, en is up-to-date....
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Heb je de verwarmingknop in het tijd- en temperatuur menu wel aangezet?

[ Voor 38% gewijzigd door Spiller op 21-01-2019 17:24 ]
Ioniq 5 P45
@BarryH
Als je heen voor de wind heb een voordeel van b.v 1Kw/h en terug niet dan is het verschil al gauw 2 Kw/h plus dat het wat kouder is dan krimpt de energy in de accu plus je verbruik wat meer voor je warmte. Dan vindt ik het helemaal nog niet zo raar.
Als je heen voor de wind heb een voordeel van b.v 1Kw/h en terug niet dan is het verschil al gauw 2 Kw/h plus dat het wat kouder is dan krimpt de energy in de accu plus je verbruik wat meer voor je warmte. Dan vindt ik het helemaal nog niet zo raar.
Ik vermoed dat je een granny charger gebruikte om de auto te laden. En dat het vermogen om de auto te verwarmen boven de 2kWh kwam en daardoor meer trok dan dat er uit de granny charger kwam.Marc O. schreef op zondag 20 januari 2019 @ 12:37:
[...]
Nee, aangegeven dat hij direct moest starten met laden (wat ook gebeurde), maar ook ingesteld dat we om 08:00 zouden gaan rijden. Om 09:00 was de auto niét aan het laden en ook niét vol (88%).
(Misschien heb je de granny charger zelfs op een lagere stand)
Is dat misschien een verklaring?
De dealer kon mij niets vertellen over de komst van de 38kWh Ioniq en dus ook niet wanneer deze te bestellen is. Ik hoop dat er snel meer bekend word.
Granny staat idd ingesteld op de laagste stand, maar als dat de reden is dan zou me dat echt verbazen. Als het beschikbare vermogen niet genoeg is om te laden én te verwarmen, dan zou het laden voorrang moeten krijgen. Of op zijn minst moet continueren nadat het verwarmen is beëindigd.heihar schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:05:
[...]
Ik vermoed dat je een granny charger gebruikte om de auto te laden. En dat het vermogen om de auto te verwarmen boven de 2kWh kwam en daardoor meer trok dan dat er uit de granny charger kwam.
(Misschien heb je de granny charger zelfs op een lagere stand)
Is dat misschien een verklaring?
Wat er vermoedelijk is gebeurd is dat ik de auto had ingesteld om de auto volgeladen en verwarmd te hebben om 08:00 (dus ‘laden volgens schema’ en niet ‘direct laden’), maar dat ik dat de avond ervoor te laat heb ingesteld zodat de auto om 08:00 nog niet vol was. Vervolgens denkt de auto dat ie niet meer mag laden (want hij stond niet ingesteld op ‘direct laden’) en zou ie pas de volgende nacht zijn begonnen met het laden tot 100%, wat ie dan de volgende ochtend om 08:00 zou hebben bereikt.
Dus: Als je een tijd instelt waarop je wilt gaan rijden en er bestaat een kans dat je wat later vertrekt, én de tijd om tot 100% te laden is te kort, dan moet je de auto instellen op ‘direct laden’.