Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 08:41
cacofant schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:03:
De bijgeleverde Type 2 kabel is maar 5 meter, veel te kort bij de meeste laadpalen, ook als je achteruit in parkeert. Dit ivm de plek van de laadaansluiting op de Ioniq.

Ik heb direct een 10 meter kabel aangeschaft in ieder geval ;-)
nog nooit last van gehad, ook met de neus naar een paal toe is bij mij 5m ruim voldoende. ik heb wel een enorm dikke kabel gekregen, dat had wel wat minder gemogen, zo'n krulsnoer kabel zou ik nog wel graag op de kop willen tikken.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:23
Dan hangt de kabel straks tegen de auto aan... daar hou ik niet van.. 10 meter geeft net wat meer mogelijkheden..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ioniq zeldzaam? :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4SuZ74Ll.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
waar is dat? Zoveel snelladers ?!

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:10
Alleen als je vooruit inparkeert en de lader staat rechtsvoor dan lukt het niet met de bijgeleverde kabel. Bij achteruit inparkeren lukt het bij mij altijd, of de laadpaal nou links of rechts staat. Het wordt een ander verhaal als je naast het EV-parkeervak moet parkeren omdat er een niet ladende auto op staat. Verder nooit problemen gehad.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Henry_tw schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:19:
[...]

nog nooit last van gehad, ook met de neus naar een paal toe is bij mij 5m ruim voldoende. ik heb wel een enorm dikke kabel gekregen, dat had wel wat minder gemogen, zo'n krulsnoer kabel zou ik nog wel graag op de kop willen tikken.
Met een dunnere kabel (16A) kun je niet met 6,6 kW laden. Max. 3,7 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

cacofant schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:27:
waar is dat? Zoveel snelladers ?!
als het goed is in Amsterdam heb der ook wel eens geladen. 9/10 keer als je daar een ioniq ziet bij een snellader is het een taxi helaas met een chagrijnige bestuurder.

[ Voor 20% gewijzigd door N3D op 09-11-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:18
zonoskar schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:45:
[...]

Oke, ben benieuwd naar de foto's. Wanneer krijg je hem? Ik was bij de dealer in Eindhoven geweest, maar net de Burgundy hadden ze niet aan de muur hangen. Wel de Intense blue en de Phoenix Orange. De Intense blue vond ik toch wel minder mooi dan de Marina blue. Die laatste zou echter niet meer te bestellen zijn. :( Phoenix orange zou ik een keer in het echt moeten zien voordat ik dat zou bestellen, idem met Burgundy.

[Afbeelding]
Weet ik nog niet precies, wel deze maand. De dealer weet pas een exacte datum waneer die bij de importeur staat. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
Gisteren weer nieuws gehad over de levertijd van mijn Ionic:
weer een maand naar achteren verschoven.
Begin het inmiddels aardig zat te worden, aangezien hij midden oktober geleverd zou worden (nu: eind Januari)

voor diegenen die hem in bestelling hebben staan: Hoe zijn jullie levertijden?

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-09 18:22

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
N3D schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:05:
[...]

als het goed is in Amsterdam heb der ook wel eens geladen. 9/10 keer als je daar een ioniq ziet bij een snellader is het een taxi helaas met een chagrijnige bestuurder.
In tegendeel, al meerdere leuke gesprekken gehad met Ioniq taxichauffeurs. Leuk om ze op Maingau te wijzen als ze nu nog honderden euro's per maand aan laden betalen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Spiller schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:45:
[...]

In tegendeel, al meerdere leuke gesprekken gehad met Ioniq taxichauffeurs. Leuk om ze op Maingau te wijzen als ze nu nog honderden euro's per maand aan laden betalen.
Op kantoor ook een snellader vlak bij en daar ook voornamelijk taxis.

Je beseft je wel dat maingau sneller stopt als taxis dat massaal gaan gebruiken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Laatst online: 18-05 20:25
Voor wie per direct een ioniq comfort zoek of wil gaan rijden mijn dealer heb ze op voorraad staan. Meerdere witte maar ook andere kleuren . Het gaat dus alleen voor de comfort uitvoering.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Motorfret schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:37:
Gisteren weer nieuws gehad over de levertijd van mijn Ionic:
weer een maand naar achteren verschoven.
Begin het inmiddels aardig zat te worden, aangezien hij midden oktober geleverd zou worden (nu: eind Januari)

voor diegenen die hem in bestelling hebben staan: Hoe zijn jullie levertijden?
Die van mij is net bevestigd, levering op 22 feb (vooralsnog). Wat heb jij dan voor een uitvoering besteld?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
Ik heb zojuist in een tweede hands Ioniq gezeten uit 2016, een premium model. Het zag er allemaal leuk uit, totdat ik erin ging zitten :( Mijn lichaam (2.03m) met een schuifdak past gewoon niet, in een comfort model zonder schuifdak paste het makkelijk, dus dat viel wel een beetje tegen.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:34

Standeman

Prutser 1e klasse

Stefanovic45 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:20:
Ik heb zojuist in een tweede hands Ioniq gezeten uit 2016, een premium model. Het zag er allemaal leuk uit, totdat ik erin ging zitten :( Mijn lichaam (2.03m) met een schuifdak past gewoon niet, in een comfort model zonder schuifdak paste het makkelijk, dus dat viel wel een beetje tegen.
Stond de stoel wel goed afgesteld? Ik kan me haast niet voorstellen dat het zoveel uitmaakt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik ben 2.00m en zit prima in m'n Ioniq met schuifdak, qua hoofdruimte. Stoel kan alleen niet genoeg kantelen waardoor mn benen boven mn knie geen ondersteuning hebben. Krijg daardoor wel last van mn billen na een poosje.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
@zonoskar een witte premium.

ik zit met mijn 1.95m ook prima, ondanks het schuifdak.
denk dat de elektrische stoel niet in de laagste stand stond.

[ Voor 66% gewijzigd door Motorfret op 09-11-2018 15:36 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:48
Dat stond die zeker wel hoor, alles goed gechecked. In een Volvo v40 had ik ook hetzelfde probleem. Een schuifdak is leuk maar kost je wel een paar centimeter.

Ik heb ook een vrij lange rug in verhouding dus dat kan ook mee spelen.

Past er bij jullie nog een hand tussen het dak en je hoofd?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:33
Spiller schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:32:
Ik ben 2.00m en zit prima in m'n Ioniq met schuifdak, qua hoofdruimte. Stoel kan alleen niet genoeg kantelen waardoor mn benen boven mn knie geen ondersteuning hebben. Krijg daardoor wel last van mn billen na een poosje.
Bouten voorkant stoel 4 slagen losdraaien, blokjes eronder en weer vastdraaien.

En lekker zitten maar :).

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ben zelf ook 2,03mtr en zat tijdens de proefrit prima in een premium met schuifdak. Wel de rugleuning wat verder dan normaal naar achter, maar dat heb ik in de Volvo eigenlijk ook altijd.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
juupke schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:03:
Klopt, mij werd vrijdag ook verteld dat Intense Blue in feite de opvolger van Marina Blue is. Maar zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: ikzelf vind dit nieuwe blauw echt veel mooier dan de oude variant, voor mijn gevoel wat minder schreeuwerig en wat chiquer. Als ze twee jaar geleden deze kleur blauw hadden gehad, had ik die zeker wel gekozen! (Ik rij nu een zwarte, wat ik eigenlijk heel saai vind maar beter dan de alternatieven die er toen te kiezen waren.)
Er kwam er toevallig net eentje van de trailer.

[Afbeelding]
Was dit toevallig in Den Bosch? Zit al maanden te wachten op mijn Intense Blue Ioniq. Zou deze maand binnenkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door heihar op 10-11-2018 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
@heihar Helaas, dit was in Leiden. En stiekem was het ook een hybride. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
heihar schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 07:52:
[...]

Was dit toevallig in Den Bosch? Zit al maanden te wachten op mijn Intense Blue Ioniq. Zou deze maand binnenkomen.
Ik was gisteren bij mij dealer bij Hoorn N-H die heeft de intense Blue in de showroom staan. Ziet er erg mooi uit . Ps heeft er wel 10 stuks van verschillende kleuren op voorraad staan alleen allemaal comfort model.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
BarryH schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:20:
[...]

Bouten voorkant stoel 4 slagen losdraaien, blokjes eronder en weer vastdraaien.

En lekker zitten maar :).
3 ringetjes tussen de bodem en de stoelrails gedaan en zit nu inderdaad een stuk beter! :) Overigens even gecheckt hoeveel hoofdruimte ik nog heb: zeker 5cm.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2020
uFx schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:58:
[...]
Daarnaast krijg je ook een granny charger zodat je ook kunt laden bij een regulier stopcontact.
Die heb ik volgend jaar in de zomer waarschijnlijk in de UK nodig bij het vakantiepark waar ik naartoe ga. Daar heb ik twee vragen over:
- Moet ik daar een aparte kabel voor aanschaffen met een Engelse (stopcontact-) aansluiting of kan ik gewoon een verloopstekker gebruiken?
- Ik heb de vraag uitstaan of ik een stopcontact uit het huisje kan gebruiken, ik weet dat er in de vele pagina's die dit topic intussen lang is al meerdere keren is aangegeven welk Ampèrage er nodig is om te voorkomen dat alles eruit klapt, maar kan iemand dat nog een keertje voor me herhalen? dat scheelt mij 160 pagina's doorzoeken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
Hangt van de verloopstekker af. Als het goed is staat daar een max wattage op. Waarschijnlijk beter om geen goedkoop flutverloopje te gebruiken, je laadt immers met 3,7kw.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het voordeel van een Engelse verloop is dat die apart afgezekerd is. Er zit een glaszekering in. :)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
daemonix schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:58:
Het voordeel van een Engelse verloop is dat die apart afgezekerd is. Er zit een glaszekering in. :)
gewoon een doosje zekeringen meenemen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioniq18ev
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 15:52
BarryH schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:21:
[...]

gewoon een doosje zekeringen meenemen
Zekeringen in de stekkers zijn 13 A, meer mag niet in de UK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Spiller schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:40:
Hangt van de verloopstekker af. Als het goed is staat daar een max wattage op. Waarschijnlijk beter om geen goedkoop flutverloopje te gebruiken, je laadt immers met 3,7kw.
Helemaal gelijk, alleen kan die druppellader volgens mij maar met max. 12A laden, dus max. 2,8 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
ioniq18ev schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:54:
[...]

Zekeringen in de stekkers zijn 13 A, meer mag niet in de UK.
De stekkers die ik heb van Brennenstuhl zijn inderdaad max 13A en afgezekerd op 13A. Zien er wel robuust uit, en daadwerkelijk in staat om die 13A te hanteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:35
Spiller schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:40:
Niet 'waarschijnlijk', maar 'zeker'. 2 jaar geleden bij het huisje in Engeland geladen op 13 Ampere, maar ik kreeg het verloopje niet meer uit het stopcontact, compleet aan elkaar gesmolten |:(

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
mjdvandenberg schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:06:
[...]

Niet 'waarschijnlijk', maar 'zeker'. 2 jaar geleden bij het huisje in Engeland geladen op 13 Ampere, maar ik kreeg het verloopje niet meer uit het stopcontact, compleet aan elkaar gesmolten |:(
Het zijn toch stromen waar niet mee te spotten valt. Het laden van een accu gaat gepaart met hoge stromen, voorzichtigheid geboden.
Ik heb de druppellader nog niet geprobeerd. Tot nog toe niet nodig gehad. Ik heb de Ioniq nu bijna 2 weken weken en heb al de tijd thuis met de Zappi geladen. Een keer publieke paal benut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Toen we de Ioniq een weekend op proef hadden heb ik 2x bij Fastned geladen, 1x bij een publieke paal en 1 nacht aan de druppellader. Gaat allemaal prima. Druppellader werd niet warm, kabel werd niet warm, en ik had hem aangesloten op een verlengkabel (gecertificeerd op 16A). Wel uit voorzorg de auto verteld dat ik op standje medium wilde laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
orillion schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:12:
[...]

Foto's geven sowieso een vertekend beeld. Deze twee zijn beiden een oranje versie:

[Afbeelding]

en

https://mobile.twitter.co...57651134599438336/photo/1

Mijn advies zou zijn ze in het echt te gaan bekijken.
In deze kleur, met die zwarte "grill" heeft de electric toch wel een lekker neusje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16

Tripl3 D

Brother in Arms

Tripl3 D schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:35:
Ik had me hier eigenlijk volgende week pas willen melden met de melding dat ik mijn Ioniq binnen had, maar het is wat anders gelopen.

Ben voor die Private Lease actie gegaan vanaf 429,- per maand voor een voorraadmodel, maar doordat Arval alles zo verdomd traag heeft opgepakt kreeg ik gisteren (ik had vorige week dinsdag al de overeenkomst getekend en verstuurd) het bericht van de Hyundai dealer dat ik mijn auto waarschijnlijk in januari pas krijg. :(
Voorraad was inmiddels al op. Terwijl ik dacht (met 2 weken bedenktijd) dat ik hem ergens volgende week kon ophalen.

Afgelopen maandag de Maingau Plus binnen gekregen. Daar heb ik dus ook niets meer aan. 35 euro down the drain. Grrrr!
Grrrrr deel 2. Bij navraag is het inmiddels februari geworden:
Volgens opgave van de importeur is de verwachte levertijd nog steeds februari 2019.
Hoezo, nog steeds?? Het was januari en daarvoor een voorraadmodel!!! :(

En de APK van mijn huidige auto loopt 05/02/2019 af. APK op zichzelf is niet zo'n dure grap (wel weer zonde), maar er kan ook nog wat kostbaars uitkomen. Mede daarom wilde ik hem nu vervangen.

Heb nu maar gevraagd of ze niet een andere kleur premium nog op voorraad hebben staan.

N.B. Dit is geen oproep om van mijn pas af te komen, die ben ik inmiddels al kwijt

[ Voor 3% gewijzigd door Tripl3 D op 13-11-2018 11:41 . Reden: Nota Beentje toegevoegd ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Wil je de Maingau plus kaart kwijt aan mij ?!? ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
inmiddels dus 3 mensen die een voorraad model zouden krijgen en vervolgens 3 maanden mogen wachten op eentje uit de fabriek.

Heb inmiddels Arval laten weten dat ik het niet accepteer en een oplossing verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

cacofant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:20:
Zie mijn edit, die ben ik inmiddels al kwijt. Het is alleen de zoveelste kostenpost omdat Arval zo vreselijk traag was.
Motorfret schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:25:
inmiddels dus 3 mensen die een voorraad model zouden krijgen en vervolgens 3 maanden mogen wachten op eentje uit de fabriek.

Heb inmiddels Arval laten weten dat ik het niet accepteer en een oplossing verwacht.
Wanneer heb je dat gedaan? En wat was de strekking van je verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
afgelopen woensdag. nog geen reactie gehad

simpelweg vermeld dat ik het vreemd vind dat het om voorraadmodellen ging en dat het achteraf geen voorraad model blijkt te zijn.
levertijd eerst een maand verschoven (van begin oktober naar eind oktober), vervolgens naar begin december, en nu al eind Januari.

bijkomend detail in mijn geval is: ik had 3 kleuren opgegeven. kreeg (na tekening contract) de melding dat 1 kleur niet uit voorraad meer leverbaar was, de andere twee wel. maar geen van beiden zijn ze geleverd/leverbaar.
rare gang van zaken dus.

zit (net als jij) met mijn huidige auto, dus daar mogen ze een oplossing voor bedenken.

[ Voor 87% gewijzigd door Motorfret op 13-11-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Tsja, ik ben benieuwd wat Arval daar mee gaan doen.
Bij mij ging de Hyundai dealer over de voorraad en Arval over het contract.
Pas toen het seintje van Arval kwam dat alles in orde was, kwam de dealer in actie. Voorraad was toen naar hun zeggen inmiddels al op (met een soort van sneer: Tsja, had je maar sneller moeten zijn. Terwijl ik alles dezelfde dag al regelde en Arval flink vertraagde iedere keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
cacofant schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:20:
Kijk maar even op het ev forum daar wil ufx er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Motorfret schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:25:

Volgens mij is dit niet Arval die dit bepaald, maar Hyundai Nederland. Heb ik ook gehad, Ik heb alleen "maar" 6 weken moeten wachten...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Bij mij ook 3.5 week geduurd voordat het allemaal rond was bij Arval en de auto ook echt besteld was. Ook geen voorraad auto dus. Ik moet ook iets verzinnen om de 2 maanden te overbruggen want mijn huidige auto moet ik eind december inleveren. Arval kan wel een short-lease auto inzetten, maar dan krijg je een Aygo ofzo voor 350 euro per maand. Op zich wel te doen voor een paar maanden, maar leuk is anders. Een eUP zou ik dan weer niet zo erg vinden.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:55
@Zonoskar, een E-up! rijdt zeer goed, ik rijd er in.

Ondertussen houd ik de gebruikte markt van Ioniqs in de gaten, er moet ondertussen wel wat gaan loskomen. Er zijn mensen genoeg die hem voor een Kona in gaan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tja, bij Arval verloopt het inderdaad allemaal erg stroperig. Uiteindelijk zijn het goede professionele gasten, maar je moet ze enorm achter de broek aan zitten anders gebeurt er weinig. Ik zou echt aanraden zelf bij dealers aan te kloppen over hun voorraad en dan Arval bij dié dealer je auto laten bestellen. Zo heb ik het ook gedaan, misschien wel 10 dealers gemaild die voor mij qua afstand nog wel te doen waren en uiteindelijk kwamen daar 2 of 3 opties uit. 7 dagen later had ik hem. Dit is nu 3 weken geleden. Wel zowel bij dealer als Arval boven op gezeten om te zorgen dat die 7 dagen gehaald werd, maar het kan dus wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Wel vreemd. Ik dacht dat Hyundai de Ioniq net wilde gaan gebruiken om mensen een tijdelijk alternatief te bieden voor de lange wachttijd van de Kona in NL. Maar als de voorraadmodellen ook niet meer op voorraad zijn zie ik niet direct in hoe ze dat nog gedaan willen krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
De Premium's zijn niet op voorraad, de comfort staan nog 2017 modellen van op voorraad zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik heb vorige week mijn 2017 premium geleverd gekregen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Motorfret schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:54:
De Premium's zijn niet op voorraad, de comfort staan nog 2017 modellen van op voorraad zelfs
Ik zie wel nog Premiums op voorraad. 2 zilveren, een grijze een zwarte en een witte. Allemaal niet de kleur die ik wil :) Volgens mij zijn het ook my18 modellen, want er zit stoel ventilatie op (de witte in ieder geval wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

zonoskar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:19:
Ik zie wel nog Premiums op voorraad. 2 zilveren, een grijze een zwarte en een witte. Allemaal niet de kleur die ik wil :) Volgens mij zijn het ook my18 modellen, want er zit stoel ventilatie op (de witte in ieder geval wel).
Waar/hoe zie je dat dan?

Volgens mijn dealer zijn er überhaupt geen Premium modellen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Volgens Arval hadden wij binnen 2 weken onze Ioniq kunnen rijden (we willen hem pas begin januari hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Dat zeiden zei Arval tegen mij ook, maar zo werkt het niet. Na tekenen, gaat er eerst een afkoelingsperiode in van twee weken (wet kopen op afstand), en daarna gaan ze ook pas daadwerkelijk de bestelling plaatsen bij je dealer.

Hierdoor werd vanuit Hyundai NL bij mij "verboden" een MY2017 Premium voorraadmodel te pakken, moest een nieuwe zijn, dus nog 1,5 week extra wachten ivm transport uit de haven. Al met al 6 weken wachten, wel blij met mijn MY2018 Premium model nu (dat zwarte front en achterkant is toch veel mooier dan dat grijze vind ik)..
In combinatie met getinte achterruiten ziet het er erg mooi uit bij mij inderdaad :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:57
zonoskar schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 22:19:
[...]

Gisteren mijn dealer gesproken, die heeft stad en land afgebeld, maar er is geen enkele Premium my18 meer op voorraad. Jan’19 komen de eerst weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
https://www.destentor.nl/...sten-het-snelst~a5fa00a0/

Dat is lekker.. heb ik weer een roestbak :-) 3 sterren krijgt de Ioniq... hmmm...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@cacofant Je kunt afzien van de afkoelingsperiode. Dat versnelt het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Dat kon niet.. alleen als ik kwam tekenen op kantoor.. en daar had ik geen zin in ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Weird. Wij hebben daar van af kunnen zien. Wel een en ander via de dealer geïnitieerd, dus geen Wet Kopen op Afstand (dat is het sowieso niet, je koopt niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tripl3 D schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:58:
[...]

Waar/hoe zie je dat dan?

Volgens mijn dealer zijn er überhaupt geen Premium modellen meer.
https://www.hyundai.nl/vo...Price=9000&maxPrice=53000

Geen idee hoe accuraat dit is overigens, maar het is de website van Hyundai zelf. Of misschien zijn die alleen beschikbaar voor verkoop, niet private lease.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Geen idee.

Net even een belrondje gedaan voor dealers binnen een straal van 40 km:

GARAGEBEDRIJF W. VAN TRIGT B.V.
Nijverheidstraat 2, 3214CL, ZUIDLAND
Alleen Comfort
AUTOBEDRIJF KOOY SPIJKENISSE B.V.Edisonweg 1, 3208KB, SPIJKENISSEAlleen Comfort
AUTOBEDRIJF KOOY OUD-BEIJERLAND B.V.Jan van der heijdenstraat 38, 3261LE, OUD-BEIJERLANDAlleen Comfort
AUTOBEDRIJF A.J. VAN DER VEER & ZN.Sportlaan 5, 3297TG, PUTTERSHOEKDoen alleen service (geen verkoop)
H-POINTMijlweg 31, 3316BE, DORDRECHTBelt terug
AUTOBEDRIJF NOTEBOOM ROTTERDAM B.V.Kamerlingh onnesweg 32, 2991XL, BARENDRECHTAlleen Comfort
HYUNDAI RIDDERKERK B.V.Zadelmakerstraat 2, 2984CC, RIDDERKERK Demonstratiemodel met 6.000 km op de teller
AUTOBEDRIJF LEO VAN DER WEL B.V.Bergweg-zuid 92A, 2661CV, BERGSCHENHOEKAlleen demo-model
PREUNINGER DELFTAmpèreweg 2, 2627BG, DELFTBelt terug
PREUNINGER HYUNDAI DEN HAAGLaan van waalhaven 365, 2497GM, 'S-GRAVENHAGEZelfde bedrijf als vorige
PREUNINGER KERKETUINENKerketuinenweg 28, 2544CW, 'S-GRAVENHAGEZelfde bedrijf als vorige
VAN DER LINDEN GROEP ZOETERMEER B.V.Zalkerbos 1, 2716KA, ZOETERMEERBelt terug
VAN DER LINDEN GROEP WADDINXVEEN B.V.Coenecoop 141, 2741PJ, WADDINXVEENZelfde bedrijf als vorige

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
Vodafone gaat alle nieuwe Hyundai's met internet verbinden (info)

Hoop dat ze dit met terugwerkende kracht ook voor de Ionic Electric gaan doen, zou namelijk wel fijn zijn om op afstand de verwarming te kunnen aanzetten ipv via het op 1 tijd vastgestelde schema in de auto zelf.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Henry_tw schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:33:
Vodafone gaat alle nieuwe Hyundai's met internet verbinden (info)

Hoop dat ze dit met terugwerkende kracht ook voor de Ionic Electric gaan doen, zou namelijk wel fijn zijn om op afstand de verwarming te kunnen aanzetten ipv via het op 1 tijd vastgestelde schema in de auto zelf.
Nee alleen in de nieuwe modellen:

nieuws: Hyundai-auto's krijgen vanaf 2019 verbinding met iot-netwerk van Voda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Als ze er in 2019 mee komen zijn het waarschijnlijk nieuwe units die vanaf MY2020 geplaatst zullen worden in de wagens.

Met terugwerkende kracht? Zou er niet op hopen. Veel te kostelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tripl3 D schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:12:
Geen idee.

Net even een belrondje gedaan voor dealers binnen een straal van 40 km:
Ik had het nagevraagd via de chat van Hyundai. Dit was hun antwoord
Hierbij moeten wij u helaas meedelen dat de voorraad van de Hyundai IONIQ EV Premium niet juist op onze website staat vermeld.
Alle Hyundai IONIQ EV Premiums zijn klantverkocht. Uiteraard gaan wij direct onze website hierop laten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Via het leaseprogramma van mijn werkgever heb ik een Ioniq Electric Comfort besteld (Premium was helaas niet te kiezen). Vandaag had ik toevallig de leverende dealer aan de lijn. Hij wist mij te vertellen dat het blackpack alleen standaard op de premium modellen wordt geleverd. En dus niet op mijn comfort. Ook al gaat het om een MY2018. Wellicht dat dit nog uitmaakt voor de mensen in dit topic die nog twijfelen hierover.

Het viel mij sowieso al op dat de Hyundai dealers waarbij ik tijdens het rondkijken ben langs geweest geen duidelijk antwoord konden geven op mijn vragen over hoe dat nou zat met de kleur van de neus. Het blackpack is ook niet zichtbaar op de meest recente accessoire lijst.

Toch wel raar dat er zoveel onduidelijkheid is over iets elementairs als het exterieur van een auto. Van het promotiemateriaal op de website en bij de dealers wordt je niet wijzer in ieder geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nunzio
Ik heb mijn Ioniq Premium MY2018 nu 2 weken.
Wat heerlijk om smorgens in een warme auto te stappen zeg. Echt een heerlijke auto om te rijden.
Super tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nunzio schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:57:
Ik heb mijn Ioniq Premium MY2018 nu 2 weken.
Wat heerlijk om smorgens in een warme auto te stappen zeg. Echt een heerlijke auto om te rijden.
Super tevreden!
Werkt dat nou alleen als ie aan een laadpaal staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
ja, idd alleen als hij aan de laadpaal hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmanz72
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik heb het automatisch verwarmen nog niet voor elkaar gekregen😔
In het menu alle dagen ingesteld, maar ik mis vast nog iets.........
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Je moet ook de laadtijd instellen in een ander menuutje. En je moet het bolletje "laden volgens programma " (o.i.d.) aanvinken. Ook als je niet wil laden, dan zet je m op een minuut laden of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Blijkbaar gaat het volgende week sneeuwen las ik net. Weet iemand een setje winterbanden die goed zijn voor de ioniq. Had vorig jaar Michelin Alpin 6 eronder zitten. Tijdens het regeneratief remmen moest de auto constant ingrijpen omdat de banden door slipte tijdens het afremmen in de sneeuw zelfs in standje 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

N3D schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:31:
Blijkbaar gaat het volgende week sneeuwen las ik net. Weet iemand een setje winterbanden die goed zijn voor de ioniq. Had vorig jaar Michelin Alpin 6 eronder zitten. Tijdens het regeneratief remmen moest de auto constant ingrijpen omdat de banden door slipte tijdens het afremmen in de sneeuw zelfs in standje 2.
Heb je hier iets aan: https://www.nu.nl/auto/55...terbanden-kunt-kopen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Als het zo erg is met gladheid, zou ik hem in standje 0 zetten en het zelf in handen/voeten nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 16-11-2018 18:27 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Motorfret schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 13:36:
ja, idd alleen als hij aan de laadpaal hangt
Uiteraard >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
@joblamie @pmiddeld ik heb direct opladen aan staan en hij verwarmt gewoon voor hoor, wel moet je airco en evt voorruit selecteren. Wel is het van belang dat de ventilatie instelling zelf niet uit staat. Je ziet daar dan ook een timertje in beeld. Werkt perfect, ik verheug me alweer op "Krabbende" buren als het vriest..

Wel zou deze functie wat mij betreft ook zonder stekker mogen werken, tot een acculading van zeg 60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Vanochtend wilde m'n audio ineens niet meer meewerken. Ik las dat je kon resetten met een ballpoint maar ik had niks kleins voor het miniscule resetknopje. Ritje Amsterdam - Den Haag gedaan zonder geluid. Bij weg rijden deed de audio het ineens weer. Vaag..

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Heb ik ook een keer gehad. Na nieuwe start deed-ie het weer. Later nooit meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
snaptnie schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:40:
@joblamie @pmiddeld ik heb direct opladen aan staan en hij verwarmt gewoon voor hoor, wel moet je airco en evt voorruit selecteren. Wel is het van belang dat de ventilatie instelling zelf niet uit staat. Je ziet daar dan ook een timertje in beeld. Werkt perfect, ik verheug me alweer op "Krabbende" buren als het vriest..

Wel zou deze functie wat mij betreft ook zonder stekker mogen werken, tot een acculading van zeg 60%.
En via een app, wat een geprutst, als je dan later of vroeger bent heb je er nu niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
hmmm gisteren kreeg ik de melding "aux battery saver+ used while parked".. is dit niet vreemd? Auto is 7 weken oud namelijk. En had daarvoor ook aan een snellader gehangen.. zou er iets met de 12V batterij zijn? Of is dit normaal (het was wel kouder dan de weken hiervoor natuurlijk)..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Laatst online: 23-09 13:24
cacofant schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:28:
hmmm gisteren kreeg ik de melding "aux battery saver+ used while parked".. is dit niet vreemd? Auto is 7 weken oud namelijk. En had daarvoor ook aan een snellader gehangen.. zou er iets met de 12V batterij zijn? Of is dit normaal (het was wel kouder dan de weken hiervoor natuurlijk)..
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken, de 12v batterij in de ioniq is vrij klein (je hoeft hem er niet mee te starten) en met dit koude weer hebben accus het nu eenmaal moeilijk.
Je weet in ieder geval dat de batterij word bijgeladen en je niet zonder prik komt te staan op je 12v batterij.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:37
Ik heb er de Continental WinterContact TS860 op zitten. Een band die zeer goed uit de test kwam wat grip, geluid en (niet onbelangrijk voor een EV) rolweerstand.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
cacofant schreef op maandag 19 november 2018 @ 06:28:
Is niet vreemd. De kleine accu wordt zo nu en dan wat bijgeladen vanuit de grote accu en dan krijg je die melding. Ga je vaker te zien krijgen dus. Geen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Wil je achteruit parkeren, blijft het scherm op zwart. Achteruitrij camera defect. Was toch even een vreemde gewaarwording om zonder hulp van de camera achteruit te rijden en te parkeren.

Zit nu bij de dealer voor vervanging. Gelijk maar gecombineerd met de winterbandenwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
WilliamGeluk schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb er de Continental WinterContact TS860 op zitten. Een band die zeer goed uit de test kwam wat grip, geluid en (niet onbelangrijk voor een EV) rolweerstand.
Ik heb en Vredestein Snowtracs onder zitten, noodgedwongen werd zo afgeleverd door de dealer. Maar die werken vrij goed in de sneeuw / natte sneeuw. Zijn qua verbruik echter wel killing, scheelt zo 20 km range t.o.v. mijn zomerbanden (Michelin Energy Saver EV).

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Davidshadow13 schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:58:
[...]

Ik heb en Vredestein Snowtracs onder zitten, noodgedwongen werd zo afgeleverd door de dealer. Maar die werken vrij goed in de sneeuw / natte sneeuw. Zijn qua verbruik echter wel killing, scheelt zo 20 km range t.o.v. mijn zomerbanden (Michelin Energy Saver EV).
Ik had vooraf met de leasemaatschappij geregeld dat de WinterContact TS860 eronder mocht.
Ook de TS860 zal wat inleveren qua bereik t.o.v. de Michelin Energy Saver, maar hoeveel dat is weet ik niet.
Hoe dan ook, de kou en de winterbanden zijn weer behoorlijk killing voor de range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
WilliamGeluk schreef op maandag 19 november 2018 @ 08:50:
[...]

Is niet vreemd. De kleine accu wordt zo nu en dan wat bijgeladen vanuit de grote accu en dan krijg je die melding. Ga je vaker te zien krijgen dus. Geen zorgen.
oke, dan zal het normaal zijn.. vond het zo raar, zo'n jonge auto en dan al bijladen meldingen...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
cacofant schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:29:
[...]

oke, dan zal het normaal zijn.. vond het zo raar, zo'n jonge auto en dan al bijladen meldingen...
Nee hoor, in een ICE wordt de accu bijna continu bijgeladen. Gaat ook je Electronica en verlichting op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:31
WilliamGeluk schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:03:
[...]
Ook de TS860 zal wat inleveren qua bereik t.o.v. de Michelin Energy Saver, maar hoeveel dat is weet ik niet.
Zelf afgelopen zaterdag de orginele velg+band (205/55/R16 Michelin Energy Saver) omgeruild voor de wintervelg (Lichtmetaal IA Nova) + Continental TS860 (205/55/R16) omgeruild. De winterbanden op 2.5+0.2(volgens continental bij winterbanden)=2.7 bar gezet. De eerste 400KM zijn er inmiddels mee gereden maar het verbruik is merkbaar hoger. In het ergste geval 25% meer vermogen verbruikt met ook 25% hoger kwh/100km volgens de dash bij dezelfde snelheid.

Al met al, van de zomer een gemiddeld verbruik van 13.6kWh/100KM
Zomerbanden met kouder weer afgelopen week 14.5kWh/100KM
Afgelopen weekend naar 18kWh/100KM en vanochtend gereset voor de woon/werk week test naar de 15.5kWh/100KM

Ik vraag me nu af hoeveel hierdoor komt door alleen de band, en hoeveel effect de andere velgen (minder aerodynamisch, meer open) hierin hebben. Kwa temperatuur is het vandaag even koud als vorige week toen ik telkens weg reed naar het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Mobzy schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:00:
[...]

Zelf afgelopen zaterdag de orginele velg+band (205/55/R16 Michelin Energy Saver) omgeruild voor de wintervelg (Lichtmetaal IA Nova) + Continental TS860 (205/55/R16) omgeruild. De winterbanden op 2.5+0.2(volgens continental bij winterbanden)=2.7 bar gezet. De eerste 400KM zijn er inmiddels mee gereden maar het verbruik is merkbaar hoger. In het ergste geval 25% meer vermogen verbruikt met ook 25% hoger kwh/100km volgens de dash bij dezelfde snelheid.

Afgelopen weekend naar 18kWh/100KM en vanochtend gereset voor de woon/werk week test naar de 15.5kWh/100KM

Ik vraag me nu af hoeveel hierdoor komt door alleen de band, en hoeveel effect de andere velgen (minder aerodynamisch, meer open) hierin hebben. Kwa temperatuur is het vandaag even koud als vorige week toen ik telkens weg reed naar het werk.
Gisteren de accu van 100% tot 5% leeg gereden met een verbruik van 16.1kWh/100KM. 80% snelwegkilometers met een rustige rijstijl. Dat was op de zomerbanden. Vond ik nog tegenvallen voor de zomerbanden. Ik heb niet het idee dat als ik op winterbanden had gereden het verbruik nog 25% hoger had uitgevallen. Denk dat na een aantal koude dagen en nachten de kou inmiddels ook goed in de accu zat. Daarnaast is een koude tegenwind ook niet bevorderlijk voor het verbruik. De accu zit vol, de winterbanden eronder, zal de verbruiksmeter ook resetten en het verbruik in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
T
Mobzy schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:00:
[...]

25% lijkt me wat veel, maar ik ken het energielabel van deze banden niet. Verder is het afgelopen weekend merkbaar kouder geworden en er staat nu ook veel wind. Heb je daar rekening mee gehouden? Verder zal een “rustige rijstijl” voor iedereen net weer iets anders betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koudere temperaturen hebben op verschillende manieren invloed op de range:

- Dikke lucht en daardoor meer luchtweerstand
- Vaak winterbanden in plaats van zomerbanden -> meer rolweerstand
- Lucht in de banden krimpt banden worden daardoor zachter -> meer rolweerstand
- De weerstand in de batterij gaat omhoog en daardoor gaat de energie moeilijker in en uit de accu
- Verschil tussen binnentemperatuur en buiten temperatuur is hoger = meer energie om cabine warm te
houden
- Sommige elektrische auto's (Tesla's) houden de batterij in de winter op een bepaalde temperatuur om de
levensduur te verlengen. Dit verbruikt ook energie.

Al deze factoren zorgen voor een lagere actieradius van zo'n 20-30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:58:
- Dikke lucht en daardoor meer luchtweerstand
- Lucht in de banden krimpt banden worden daardoor zachter -> meer rolweerstand
Natuurkundig gezien is dit niet incorrect, maar ik vraag me sterk af of deze twee echt merkbaar/meetbaar bijdragen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warp9
  • Laatst online: 16-04 11:34
Op YouTube kwam ik een voor mij nieuw videootje tegen van een autobeurs waarin de Ioniq 2019 wordt gepresenteerd met (ook) een laadconnector voor het bestuurdersportier. Is iemand daar meer over bekend?
Dat maakt het parkeren bij een laadpunt een stuk flexibeler (lees: makkelijker voor de bijzondere verrichtingen)

YouTube: New 2019 Hyundai Ioniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Volgens mij zit in andere landen (lees USA) de laadconnector op de plek.. voor rest van de wereld zit ie gewoon linksachter volgens mij..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Bijna alsof ze de grille van een Electric op de PHEV hebben gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Blokker_1999 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:58:
Bijna alsof ze de grille van een Electric op de PHEV hebben gezet
of een PHEV een electric badge hebben gegeven (en achter zit ook een klepje)

[ Voor 6% gewijzigd door BarryH op 20-11-2018 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ioniq18ev
  • Laatst online: 21-09 15:52
Dit is een auto met Chademo, achter zit Chademo en voor Type 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op maandag 19 november 2018 @ 23:16:
[...]

Natuurkundig gezien is dit niet incorrect, maar ik vraag me sterk af of deze twee echt merkbaar/meetbaar bijdragen...
Bij 0 graden in plaats van 20 graden neemt de bandenspanning ongeveer 0,2 bar af, dit zorgt voor zo'n 3-5% hogere rolweerstand.

De luchtweerstand neemt 7,3% toe bij 0 graden t.o.v. 20 graden bij een snelheid van 120 km/hr gebaseerd op de Ioniq. Dit aangezien het gewicht van de lucht toeneemt tot 1,293 kg/m3 in plaats van 1,205 kg/m3
Pagina: 1 ... 42 ... 195 Laatste