Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:23
Zie antwoord van Him_ .. zo zou het inderdaad moeten werken.. dat werkte zelfs bij de navigatie van mijn Renault Zoe op deze manier ;-(, en die had zelfs standaard een app voor het volgen van het laden op afstand.. bij de Ioniq is het allemaal net niet, geen app, en pas internetverbinding als je telefoon als hotspot hebt...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Zou zeggen gewoon even uitproberen zo mooilijk is het niet.
En ja de laders staan niet standaard op de kaart van hyundai. Dus ze komen niet langs op je scherm. Als je dat wil dat kan maar moet je ze allemaal handmatig erin zetten.
Heb ik een keer met een paar fastned stations gedaan . Is wel een beetje een gedoe maar dan komen ze altijd langs op de kaart. Maar om heel holland zo erop tezetten daar begin ik niet aan pfffff.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
ik zou verwachten door de import van de POIs dat ze dan ook op de kaart verschijnen.. niet dus?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:22
cacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:00:
zie boven, het is gelukt hoor...

ik zie ze alleen niet met zoeken in POI... dat vraag ik nu hier...
Als het laadpunten zijn die je geïmporteerd hebt, moet je ze in de navigatie kunnen opvragen. Druk op NAV > Mijn POI > selecteer de file die je hebt geïmporteerd > jouw laadpunt

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
cacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:47:
ik zou verwachten door de import van de POIs dat ze dan ook op de kaart verschijnen.. niet dus?
Inderdaad, niet dus. Helaas kun je ook niet sorteren op afstand. Dat vind ik nog de grootste blunder.

[ Voor 6% gewijzigd door pmiddeld op 30-10-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:20
Him_ schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:
[...]

Dit werkt maar is omslachtig, je moet nu van te voren weten waar je wilt laden en de namen van de laadstations kennen.

Ik wil langs mijn route kunnen zien waar de laadstations staan en aan de hand van de range een laadstation selecteren, dat kan niet met de kml methode.
Met de onboard navigatie kan dit wel alleen heeft die niet alle laadpalen, is niet up2date en daardoor niet bruikbaar
Je kunt hier veel beter de Android Auto integratie voor gebruiken i.c.m. Google Maps aangezien deze nu ook snellaadstations kent. Je kunt dan met een voice command als "Fastned" of "Allego" alle snelladers langs je route opvragen en Google Maps geeft dan ook meteen aan hoeveel minuten het om rijden is.

Aangezien de Ioniq zelf niet "connected" is zal het met de on-board navigatie nooit goed werken aangezien de POI informatie zeker 12 maanden oud is op elk moment. Deze wordt namelijk enkel met de kaartupdate meegeleverd en zelfs op het moment van updaten loopt deze al achter. Ik gebruik de hele ingebouwde navigatie dan ook niet voor het plannen van laadstops. Dit doe ik of vooraf (bij buitenland) of met Google Maps voor binnen Nederland.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
ok dan maar met de hand toevoegen als POI.. middels coordinaten..? Dat werkt wel dan toch? Laatst gedaan met een Fastned station, die is wel zichtbaar op de kaart als ik er langs rij.

Worden POIs overschreven met een volgende software update ??!

[ Voor 15% gewijzigd door cacofant op 30-10-2018 14:26 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:29
Davidshadow13 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:23:
[...]

Je kunt hier veel beter de Android Auto integratie voor gebruiken i.c.m. Google Maps aangezien deze nu ook snellaadstations kent. Je kunt dan met een voice command als "Fastned" of "Allego" alle snelladers langs je route opvragen en Google Maps geeft dan ook meteen aan hoeveel minuten het om rijden is.

Aangezien de Ioniq zelf niet "connected" is zal het met de on-board navigatie nooit goed werken aangezien de POI informatie zeker 12 maanden oud is op elk moment. Deze wordt namelijk enkel met de kaartupdate meegeleverd en zelfs op het moment van updaten loopt deze al achter. Ik gebruik de hele ingebouwde navigatie dan ook niet voor het plannen van laadstops. Dit doe ik of vooraf (bij buitenland) of met Google Maps voor binnen Nederland.
waar staat hier een goede uitleg over? dus google maps op carplay en dan de snelladers op je route zichtbaar maken?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Volgens mij werkt Google Maps niet op carplay. Dan krijg je Apple maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
pmiddeld schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:50:
Volgens mij werkt Google Maps niet op carplay. Dan krijg je Apple maps
Jawel hoor. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Da’s mooi. Bij gebrek aan beter dan. Ik gebruik Waze in Android Auto. Kan dat ook al in CarPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
pmiddeld schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:55:
Da’s mooi. Bij gebrek aan beter dan. Ik gebruik Waze in Android Auto. Kan dat ook al in CarPlay?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Top Fastned:
autocharge doet het weer. Toch weer 20- 30 seconden van je laadprocedure afgesnoept.

Fijn dat een bedrijf het zo grondig aanpakt (altijd 2 palen, overdekt en nu ook dit werkend gemaakt)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
O dan zit je weer aan die dure Fastned prijzen. Ik wacht wel 30 seconden en pak de MainGau.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
evtje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:22:
O dan zit je weer aan die dure Fastned prijzen. Ik wacht wel 30 seconden en pak de MainGau.
nee hoor, want in de fastned app staat mijn maingau pas als betaalmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik dacht dat die koppeling er niet meer was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
evtje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:08:
Ik dacht dat die koppeling er niet meer was?
fastned - maingau? jawel hoor, staat keurig bij mn betaalmethode (wel door een mdw erin gezet)
autocharge? kan sinds vandaag weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
BarryH schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

fastned - maingau? jawel hoor, staat keurig bij mn betaalmethode (wel door een mdw erin gezet)
autocharge? kan sinds vandaag weer
Meen je? Handig, maingau icm autocharge zou echt fantastisch zijn. Maar volgens de FAQ van fastned is de maingau pas niet te koppelen aan je account, dus dat zal dan idd via een medewerker moeten. Benieuwd of anderen dit ook gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Prima zelf te doen hoor. Koppeling maingau pas in Fastned app, fluitje van een cent..

[ Voor 68% gewijzigd door cacofant op 31-10-2018 16:42 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:48
Volgens Fastned is de Maingaupas niet te koppelen, dat moet dus op een andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn Ioniq is nu echt besteld. Het wordt toch een MY18 model en geen MY17 voorraad auto, dus wachten tot eind januari. Maar ik moest toch al wachten tot eind december voor mijn huidige auto er uit kan, dus die extra paar weken moeten te overbruggen zijn. Het wordt een premium in Marina Blue, verder helemaal standaard (black pack is standaard op MY18).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:30:
Mijn Ioniq is nu echt besteld. Het wordt toch een MY18 model en geen MY17 voorraad auto, dus wachten tot eind januari. Maar ik moest toch al wachten tot eind december voor mijn huidige auto er uit kan, dus die extra paar weken moeten te overbruggen zijn. Het wordt een premium in Marina Blue, verder helemaal standaard (black pack is standaard op MY18).
Nice! Comfort of premium?

edit:
@zonoskar Oef, ik kan niet lezen :o Dubbelnice! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 31-10-2018 17:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Premium, staat overigens in mijn post.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
cacofant schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:34:
Prima zelf te doen hoor. Koppeling maingau pas in Fastned app, fluitje van een cent..
dit is uitgezet door fastned, kon eerst wel nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
Oké vandaar. Ik heb het gewoon zelf kunnen doen destijds inderdaad

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
Vandaag in de Fastned app mijn Maingau gegevens toegevoegd (met de 3 * in het kaartnummer). Maingau als primaire betaalmethode aangevinkt. Vink Autocharge aan voor de Ioniq. Op de terugweg geladen. Start met de app, melding dat Autocharge gereed is. Laden gestopt. Stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in. Begint automatisch te laden.😁😁
Later nog de afrekening bekijken of het inderdaad afgeboekt wordt via Maingau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Hans N schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:57:
Vandaag in de Fastned app mijn Maingau gegevens toegevoegd (met de 3 * in het kaartnummer). Maingau als primaire betaalmethode aangevinkt. Vink Autocharge aan voor de Ioniq. Op de terugweg geladen. Start met de app, melding dat Autocharge gereed is. Laden gestopt. Stekker eruit, ff wachten, stekker er weer in. Begint automatisch te laden.😁😁
Later nog de afrekening bekijken of het inderdaad afgeboekt wordt via Maingau.
maingau in de app toegevoegd of stond die er al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand ooit een Burgundy Red Ioniq gezien? Als ik zoek kom ik alleen de oranje en de fiery red tegen (die laatste kun je niet eens meer bestellen). Die Burgundy Red lijkt een beetje op de kleur van Mazda te lijken (als ik de configurator mag geloven), dat vind ik zo'n toffe kleur. Misschien wel mooier dan de Marina Blue die ik besteld heb. Dus misschien nog gauw even switchen voordat de auto gespoten is.

Dit is volgens mij de oranje kleur:
Afbeeldingslocatie: https://technewshere.com/wp-content/uploads/2017/03/2017-Hyundai-Ioniq-Hybrid-Electric-review-photo-SlashGear00024-1.jpg

En dit is de Fiery red versie, zou de kleuren in GB anders heten dan hier?
Afbeeldingslocatie: https://www.autoweb.co.uk/media/images/43959670/p2.228656YS18JDO3.jpg

Mazda kleur:
Afbeeldingslocatie: https://www.groen7.nl/files/2016/mazda-rood-214.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 01-11-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
Him_ schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

maingau in de app toegevoegd of stond die er al in?
Maingau account in de Fastned app toegevoegd als betaalwijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
Hans N schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:33:
[...]

Maingau account in de Fastned app toegevoegd als betaalwijze.
ok, bij mij werkt dit niet, net fastned gebeld en die geven aan dat het niet meer kan.

raar dat dit gisteren bij jou dan wel gelukt is. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Maingau pas als betaalmiddel in Fastned app gaat inderdaad gewoon niet, klaar. Dus voorlopig geen autocharge in combinatie met Maingau. Had ook eigenlijk te mooi geweest om waar te zijn. Maar wie weet wat de toekomst ons brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Him_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:36:
[...]

ok, bij mij werkt dit niet, net fastned gebeld en die geven aan dat het niet meer kan.

raar dat dit gisteren bij jou dan wel gelukt is. :? 8)7
volgens mij gaat het niet bij zakelijke accounts. ik kreeg ook een nieuw account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Private lease actie is ook weer een maand verlengd.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Philos31 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:07:
Private lease actie is ook weer een maand verlengd.
Dan zijn er dus nog steeds oude 2017 modellen op voorraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RonaldPr schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:01:
Bij mij is een my18 besteld, was niet op voorraad. Maar wel gewoon hetzelfde tarief. Eigenlijk is het zelfs goedkoper, want op de my18 is het blackpack standaard, terwijl op een voorraad auto moet je 10 euro p/mnd extra betalen om het te laten spuiten. (en je krijgt geventileerde stoelen er nog bij ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:01:
[...]

Je moet bereid zijn zelf een beetje op onderzoek uit te gaan bij diverse dealers en te vragen naar hun direct leverbare voorraad. Er zijn er altijd die bepaalde kleuren nog hebben staan en daar zou je dan uit kunnen kiezen. Vervolgens bij Arval aangeven waar ze jouw auto moeten gaan kopen. Op die manier heb ik vorige week de mijne opgehaald (witte MY2018 premium) een eindje uit de buurt, maar die was wel binnen 1 week leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
NL heeft FastNed. Weet iemand waar ik alle quickchargers vind in Vlaanderen? Dus niet alleen die van Total, ga echt geen 60 km omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:17
zonoskar schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:23:
Heeft iemand ooit een Burgundy Red Ioniq gezien? Als ik zoek kom ik alleen de oranje en de fiery red tegen (die laatste kun je niet eens meer bestellen). Die Burgundy Red lijkt een beetje op de kleur van Mazda te lijken (als ik de configurator mag geloven), dat vind ik zo'n toffe kleur. Misschien wel mooier dan de Marina Blue die ik besteld heb. Dus misschien nog gauw even switchen voordat de auto gespoten is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mazda kleur:
[Afbeelding]
Foto's geven sowieso een vertekend beeld. Deze twee zijn beiden een oranje versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y0FUv16sl1OgpWI2rJOPpGQN/full.jpg

en

https://mobile.twitter.co...57651134599438336/photo/1

Mijn advies zou zijn ze in het echt te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
ColdRain schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:02:
NL heeft FastNed. Weet iemand waar ik alle quickchargers vind in Vlaanderen? Dus niet alleen die van Total, ga echt geen 60 km omrijden.
Chargemap kun je veel vinden .
Even app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 15:05
Mijn Ioniq is ook besteld en wordt over een week uitgeleverd. Gaat om een short lease van 6-12maanden om de wachttijd op de Kia Niro EV te overbruggen. Mijn huidige leaseauto moest eruit en ik wilde geen standaard Diesel om te overbruggen. Het is een auto geworden die bij de dealer op voorraad stond en wel een 2018 model is. Helaas geen metallic lak, want daarmee schoot de shortlease prijs 100 euro per maand omhoog. Dat gaat me toch iets te ver voor een tijdelijke overbruggingsauto.

Ik ben echt benieuwd hoe me dit gaat bevallen. De range vind ik eigenlijk te weinig, maar we gaan het wel proberen. :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Hoeveel range heb je dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

ColdRain schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:02:
Smoov is ook een goeie app gebruik ik veel als ik in het buitenland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:18
zonoskar schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:23:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mazda kleur:
[Afbeelding]
Ik krijg deze maand de rode. We vinden de Mazda kleur ook heel mooi, hebben het een beetje op de gok gekozen. Ik zal wel wat foto's posten als ie er is, maar zoals m'n bovenbuurman al zei dat foto's een vertekend beeld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

silentsnake schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:44:
[...]

Ik krijg deze maand de rode. We vinden de Mazda kleur ook heel mooi, hebben het een beetje op de gok gekozen. Ik zal wel wat foto's posten als ie er is, maar zoals m'n bovenbuurman al zei dat foto's een vertekend beeld geven.
Ben benieuwd. Het is wel de burgundy red, niet een kleur met oranje in de naam?

Als het bijvoorbeeld deze kleur is dan lijkt me die super tof. Misschien wel mooier dan de marina blue die ik in bestelling heb.

Afbeeldingslocatie: https://i.blogs.es/a579aa/2016-hyundai-tucson_9/2560_3000.jpg

Afbeeldingslocatie: https://e01-elmundo.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2015/12/23/14508943219748.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 02-11-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Yay ik mag mij vandaag, na 2 maanden wachten, ook Ioniq eigenaar noemen.

MY17 Premium Phoenix Black met zwart leer en geperforeerd leren stuur 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EO0uGdV.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Spiller schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:02:
Yay ik mag mij vandaag, na 2 maanden wachten, ook Ioniq eigenaar noemen.

MY17 Premium Phoenix Black met zwart leer en geperforeerd leren stuur 8)
[Afbeelding]
Is dat standaard af-fabriek? Ziet er gaat uit!

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Nee is niet standaard. Kost iets van 200 euro geloof ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
OK, maar wel een optie van Hyundai zelf dus? Of heb je het zelf door een bekledingsbedrijf laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Is een optie bij Hyundai die het vervolgens door DK-Schweizer in laten bouwen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
OK, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
De Ioniq heeft een heerlijk stuur.
Alleen jammer dat bijna niemand meer een stuur fatsoenlijk vasthoud, met 2 handen zoals geleerd dus maar met 1 handje, ondanks dat het een automaat is.

Even of topic een frustratie van mij, kijk maar eens naar het tv programma bed and breakfast bij de opnames van het autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Menschen, weer een vraag van mijn kant.
Ik heb inmiddels een paar maanden de Maingau pas. Deze werkt bij Allego prima, maar bij Fastned herkent ie de pas niet.
Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?
In mei wil ik naar Denemarken met mijn Ioniq en mijn gezin mag ook mee, dus ik wil alles voor die tijd goed geregeld hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
PapaTomster schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:02:
Ik heb inmiddels een paar maanden de Maingau pas. Deze werkt bij Allego prima, maar bij Fastned herkent ie de pas niet.
In mei wil ik naar Denemarken met mijn Ioniq en mijn gezin mag ook mee, dus ik wil alles voor die tijd goed geregeld hebben.
fastned bellen en hulp vragen om de code van je maingau kaart in te voeren als betaalmethode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
PapaTomster schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:02:
Tot Noorwegen is het prima te doen met de MainGau pas. Eerder in de forum was er iemand die dat gedaan heeft met de MainGau.
Fastned ja dat is nog een puntje. Het moet handmatig er ingezet worden dus dat duurt even maar een paar maanden lijkt me erg lang.
Mag ik vragen hoe je het doe bij Fastned? Als je namelijk direct je pas bij de kaartlezer hou dat gaat niet werken. Maar eerst op schem drukken en laadpas optie kiezen dan de MainGau pas erlangs moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
evtje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:43:
[...]

Tot Noorwegen is het prima te doen met de MainGau pas. Eerder in de forum was er iemand die dat gedaan heeft met de MainGau.
Fastned ja dat is nog een puntje. Het moet handmatig er ingezet worden dus dat duurt even maar een paar maanden lijkt me erg lang.
Mag ik vragen hoe je het doe bij Fastned? Als je namelijk direct je pas bij de kaartlezer hou dat gaat niet werken. Maar eerst op schem drukken en laadpas optie kiezen dan de MainGau pas erlangs moet werken.
Je mag dat wel vragen.
Ik hou de pas inderdaad bij de kaartlezer. Jouw tip ga ik zeker proberen ook.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
BarryH schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:37:
[...]

fastned bellen en hulp vragen om de code van je maingau kaart in te voeren als betaalmethode
Goeie tip. Ga ik wat mee doen. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 13:06
Dank aan de Chargemap en Smoov aanbrengers maar helpt niet. Moet concluderen dat er nog bar weinig quickchargers zijn hier (VL). Bovendien leveren veel van de zogezegde 11 kW amper 16A dus kan ik evengoed thuis laden. Overigens een 32A laadpunt besteld voor thuis, wordt donderdag geplaatst als alles goed loopt.
Fyi, ioniq ev sedert 13/10/18 (executive, nieuwe blauw, besteld begin juli, initiele leverdatum 02/19 maar 09/18 plots 'op de boot') 1200 km op de teller intussen. Héél tevreden. Niks lease, cash betaald dus full owner (eigen bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
RonaldPr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:23:
Alleen jammer dat bijna niemand meer een stuur fatsoenlijk vasthoud, met 2 handen zoals geleerd dus maar met 1 handje, ondanks dat het een automaat is.

Even of topic een frustratie van mij, kijk maar eens naar het tv programma bed and breakfast bij de opnames van het autorijden.
Die andere hand heb je toch nodig om je telefoon te bedienen tijdens het rijden? Met die lane assist is meer niet nodig O-)

Geintje natuurlijk.

Ik heb ook altijd één handje aan het stuur. Rijdt wel gewoon relaxed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
PapaTomster schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:50:
[...]

Je mag dat wel vragen.
Ik hou de pas inderdaad bij de kaartlezer. Jouw tip ga ik zeker proberen ook.
Thnx
Als je dus de pas eerst bij de kaartlezer hou dan doe je het dus fout . Ga er maar vanuit dat je pas dus gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
evtje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:56:
[...]

Als je dus de pas eerst bij de kaartlezer hou dan doe je het dus fout . Ga er maar vanuit dat je pas dus gewoon werkt.
Pas an sich werkt inderdaad wel. Heb die gebruikt bij een openbare Allego laadpaal om dat te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

RonaldPr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:23:

Bedoel je dan ook op de "10 voor 2" wijze, want de consensus begint te verschuiven naar "kwart voor 3" vanwege mogelijke verwondingen wanneer de airbag eruit ploft (delaminatie, geen pretje) en persoonlijk houd ik hem liever nog lager vast (net boven het vlakke deel). Desalniettemin zie ik niet in wat er zo verschrikkelijk is aan met 1 hand sturen. Hij stuurt zo licht dat ik het met mijn pink nog zou kunnen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Het gaat erom dat je in bepaalde situaties in een fractie van een seconde je stuur in een bepaalde hoek moet kunnen draaien (om een aanrijding te voorkomen). Als je je stuur losjes met twee vingers vast hebt, dan gaat dat nooit lukken.

Dat gezegd hebbende, ik houd mijn stuur ook zelden vast zoals 'voorgeschreven', dus met twee handen in kwart voor 3 stand (want dat is tegenwoordig het advies i.p.v. 10 voor 2), al probeer ik dat in druk verkeer wel zoveel mogelijk te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marc O. op 03-11-2018 08:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik ben een ontzettende koukleum, dus ik hou mijn stuur van minimaal oktober t/m april wel netjes met twee handen vast... heerlijk, dat verwarmde stuur! O+ Overigens idd wel meer kwart voor drie dan tien voor twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
juupke schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:08:
Ik ben een ontzettende koukleum, dus ik hou mijn stuur van minimaal oktober t/m april wel netjes met twee handen vast... heerlijk, dat verwarmde stuur! O+ Overigens idd wel meer kwart voor drie dan tien voor twee.
Daar wordt het stuur ook net wat warmer (althans bij mij) :) .

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb geen stuurverwarming helaas. Maar met stand kwart voor 3 kan ik precies de warme blowers op mijn handen richten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:18
zonoskar schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd. Het is wel de burgundy red, niet een kleur met oranje in de naam?

Als het bijvoorbeeld deze kleur is dan lijkt me die super tof. Misschien wel mooier dan de marina blue die ik in bestelling heb.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jep, er staat toch echt burgundy red metallic op m'n offerte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Marc O. schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 08:56:
Het gaat erom dat je in bepaalde situaties in een fractie van een seconde je stuur in een bepaalde hoek moet kunnen draaien (om een aanrijding te voorkomen). Als je je stuur losjes met twee vingers vast hebt, dan gaat dat nooit lukken.

Dat gezegd hebbende, ik houd mijn stuur ook zelden vast zoals 'voorgeschreven', dus met twee handen in kwart voor 3 stand (want dat is tegenwoordig het advies i.p.v. 10 voor 2), al probeer ik dat in druk verkeer wel zoveel mogelijk te doen.
Dat bedoelde ik, met 1 handje kun je nooit snel genoeg reageren. Ik zie dagelijks ongelukken voorbij komen van mensen die van de weg raken door onbekende redenen. Maar het staat natuurlijk wel stoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

silentsnake schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:14:
Jep, er staat toch echt burgundy red metallic op m'n offerte ;)
Oke, ben benieuwd naar de foto's. Wanneer krijg je hem? Ik was bij de dealer in Eindhoven geweest, maar net de Burgundy hadden ze niet aan de muur hangen. Wel de Intense blue en de Phoenix Orange. De Intense blue vond ik toch wel minder mooi dan de Marina blue. Die laatste zou echter niet meer te bestellen zijn. :( Phoenix orange zou ik een keer in het echt moeten zien voordat ik dat zou bestellen, idem met Burgundy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WJg8XUUu9ZRhHp89xoh4yueh/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
Klopt, mij werd vrijdag ook verteld dat Intense Blue in feite de opvolger van Marina Blue is. Maar zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: ikzelf vind dit nieuwe blauw echt veel mooier dan de oude variant, voor mijn gevoel wat minder schreeuwerig en wat chiquer. Als ze twee jaar geleden deze kleur blauw hadden gehad, had ik die zeker wel gekozen! (Ik rij nu een zwarte, wat ik eigenlijk heel saai vind maar beter dan de alternatieven die er toen te kiezen waren.)

Er kwam er toevallig net eentje van de trailer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HkMVhMMbAzdcCMQW0Evklc3s/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Klopt het dat er geen modus op je boordcomputer (achter je stuur) is waar je de maximum snelheid ziet? Je ziet dit wel op het infotainment scherm, dat weet ik. Maar dit scherm is tijdens het rijden veelal in gebruik door Google Maps en deze geeft de snelheidslimiet niet weer. Dus ik zou die graag op de boordcomputer zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

juupke schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:03:
Klopt, mij werd vrijdag ook verteld dat Intense Blue in feite de opvolger van Marina Blue is. Maar zo zie je maar weer hoe smaken verschillen: ikzelf vind dit nieuwe blauw echt veel mooier dan de oude variant, voor mijn gevoel wat minder schreeuwerig en wat chiquer.
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fcdntdreditorials.azureedge.net%2Fcache%2F9%2Fa%2F6%2Fb%2Fa%2F2%2F9a6ba2e52c771fed521dffad51308e076963d4a9.jpg&f=1

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.aqqu.ch%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F05%2FIONIQ-NBG.jpg&f=1

It grows on me zouden de Amerikanen zeggen. Maar ja, ik heb 4 jaar tegen deze kleur aan gekeken, vandaar dat ik de iets lichtere blauw mooier vond :)

Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-si2biPkGNWw%2FVJrtv4nutgI%2FAAAAAAAABxI%2FOqCJTz78sJQ%2Fs1600%2F_MG_1564.jpg&f=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
Haha bij *dat* lichtblauw kan ik niet anders dan op zoek gaan naar het KLM logo! :+

Overigens, @joblamie die maximum snelheid zit idd niet in de boordcomputer. Voor mij geen gemis, want ik persoonlijk vind de navigatie in Google Maps echt niet fijn en gebruik de vaste navi of Waze; en in Waze is de maximum snelheid wel zichtbaar op het scherm. Mocht je Waze een acceptabele vervanger vinden voor Maps dan zou dat dus een optie voor je kunnen zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door juupke op 04-11-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Hoe gebruiken jullie waze of google maps op het scherm?
Als ik mijn telefoon aan de USB doe dan kan ik geen gebruik maken van android auto op de één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Tsja, wel via Android Auto. Heb je de nieuwste download daarvan gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
Als ik mn telefoon aansluit via USB krijg ik altijd de vraag of ik bestandsoverdracht wil inschakelen of niet. Kies ik ja, dan doet Android Auto het bij mij idd ook niet, maar als ik nee kies (annuleren op mijn scherm) dan doet hij het gewoon prima. Heeft bij mij dus te maken met de manier waarop de USB-verbinding wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
pmiddeld schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:21:
Tsja, wel via Android Auto. Heb je de nieuwste download daarvan gebruikt?
Heb je daar aan apk file voor gedownload? Via store zegt ie dat het niet beschikbaar is in dit land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PapaTomster
Ik had mijn mond iets te groot. Eerst kijken en dan vragen Tom.
Heb em gedownload en getest. Werkt perfect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Ik heb afgelopen weekend EVNotify geinstalleerd op een oude android toestel met datasimkaartje. Deze heb ik gekoppeld aan een obd2 dongle (bluetooth). Via telegram integratie kan ik nu overal de status van het opladen opvragen via mijn iPhone. Werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gabbel schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:22:
Ik heb afgelopen weekend EVNotify geinstalleerd op een oude android toestel met datasimkaartje. Deze heb ik gekoppeld aan een obd2 dongle (bluetooth). Via telegram integratie kan ik nu overal de status van het opladen opvragen via mijn iPhone. Werkt erg goed!
Wauw! Dit wil ik (straks) ook. Heb je een how-to liggen? Je geeft wel veel termen om te Googlen (en het zelf te vinden), maar dit is sowieso wel interessante info voor in dit topic! O-)

edit:
Ahh, hier: zonoskar in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"! Got it! :)
YouTube: Hyundai IONIQ electric - Ladezustand per App überwachen!

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 05-11-2018 10:57 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Room42 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:33:
[...]

Wauw! Dit wil ik (straks) ook. Heb je een how-to liggen? Je geeft wel veel termen om te Googlen (en het zelf te vinden), maar dit is sowieso wel interessante info voor in dit topic! O-)
Zie filmpje wat ik een paar dagen geleden gepost heb in dit topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
Room42 schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:33:
[...]

edit:
Ahh, hier: zonoskar in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"! Got it! :)
YouTube: Hyundai IONIQ electric - Ladezustand per App überwachen!
Ik heb de Wiki van de ontwikkelaar gevolgd https://github.com/GPlay97/EVNotify/wiki. En daarnaast het filmpje wat iets eerder in dit forum stond bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
gabbel schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:22:
Datasim?! Welke provider?

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
xs4all? ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Als ik bij mijn IONIQ de achterruit verwarming aanzet dan verdwijnt heel duidelijk alleen het vocht op de kleine rechte ruit onder de spoiler, de grote schuine ruit boven de spoiler daar gebeurt niks mee. Bij gebrek aan een ruitenwisser belemmert dit het zicht ernstig. Is dit een defect of hoort dit zo?

[ Voor 11% gewijzigd door joblamie op 06-11-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
XS4ALL gebruik ik. Als klant krijg je gratis 500mb databundel simkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
joblamie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:20:
Als ik bij mijn IONIQ de achterruit verwarming aanzet dan verdwijnt heel duidelijk alleen het vocht op de kleine rechte ruit onder de spoiler, de grote schuine ruit boven de spoiler daar gebeurt niks mee. Bij gebrek aan een ruitenwisser belemmert dit het zicht ernstig. Is dit een defect of hoort dit zo?
lijkt me defect. dat bovenste deel heeft toch van die draadjes lopen? bij mij wordt het daar wel helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ja, dat moet een defect zijn. Hij hoort gewoon schoon te worden.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Is het dauw aan de buitenkant of is het beslagen aan de binnenkant? Ik kan me indenken dat dauw wat langer blijft liggen op het grote deel van de klep, maar dat zal niet zo snel verdwijnen door die achterruitverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:49
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:59:
Bij laadpaal24.nl zijn ze vanaf 363 euro te koop.
Die wil je echt niet hebben. Ik heb er een besteld daar en hem dezelfde dag nog teruggestuurd. Echt prutzooi was dat.

Ik heb nu deze en ben er zeer tevreden over, net als over de service van EV-company overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SonataArctica schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:09:
[...]

Die wil je echt niet hebben. Ik heb er een besteld daar en hem dezelfde dag nog teruggestuurd. Echt prutzooi was dat.

Ik heb nu deze en ben er zeer tevreden over, net als over de service van EV-company overigens.
Wat is er dan "prutzooi" and want (volgens mij exact) dezelfde zijn hier (en ook andere plekken) te koop voor beduidend meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Marc O. schreef op woensdag 7 november 2018 @ 17:51:
Is het dauw aan de buitenkant of is het beslagen aan de binnenkant? Ik kan me indenken dat dauw wat langer blijft liggen op het grote deel van de klep, maar dat zal niet zo snel verdwijnen door die achterruitverwarming.
Binnen of buiten, druppels of aanslag, alles gaat snel weg door de achterruitverwarming; maar dan moet die natuurlijk wel werken.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:31:
[...]

Wat is er dan "prutzooi" and want (volgens mij exact) dezelfde zijn hier (en ook andere plekken) te koop voor beduidend meer.
Deze laadpalen maken ze zelf door een simpele elektradoos te pakken waar ze vervolgens wat huis-tuin-en-keuken schakelmateriaal in stoppen.De gaten die erin geboord waren voor de doorgangen waren niet netjes afgewerkt waardoor het er a) beun de haas uitzag en b) niet waterdicht was. Ook kom iedereen het ding met elke willekeurige sleutel zo opendraaien omdat de plastic schroeven waarmee het ding in elkaar zat totaal niet stevig vast zaten, zat er geen lock op de kabel en zaten de stickers er scheef op geplakt. Het is gewoon overduidelijk een ding wat ergens in een schuurtje in elkaar geflanst is en geen professioneel gefabriceerd product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
joblamie schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:20:
Klinkt exact hetzelfde als bij mijn Ioniq - 's ochtends warmt hij zichzelf netjes voor maar de 'grote' achterruit is dan nog volledig beslagen. Zelfs na een rit van ~ 40 km is de achterruit niet volledig (wel bijna) helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Jan Treur schreef op donderdag 8 november 2018 @ 05:39:
[...]

Binnen of buiten, druppels of aanslag, alles gaat snel weg door de achterruitverwarming; maar dan moet die natuurlijk wel werken.
Regendruppels aan de buitenkant verdwijnen echt niet 'snel' door de achterruitverwarming. Althans niet bij de inmiddels 10 Volvo's die ik heb gereden. Maar goed, laten we er geen welles/nietes verhaal van gaan maken.

Aan de binnenzijde zou het inderdaad binnen een paar minuten verdwenen moete zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Marc O. op 08-11-2018 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M. Equestre
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-05-2020
Als een sinds kort tevreden rijder van een witte Ioniq premium heb ik een vraag over de oplader. Ik ben thuis in het bezit van een laadpaal(Ev box) met een vaste stekker van het type 1 van mijn vorige auto een Opel Ampera. Omdat de Ioniq een type 2 stekker heeft wil ik deze vervangen. Nu hoor ik uiteenlopende meningen van geen probleem tot aanpassingen in de box zelf. Wie heeft hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
M. Equestre schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:17:
Als een sinds kort tevreden rijder van een witte Ioniq premium heb ik een vraag over de oplader. Ik ben thuis in het bezit van een laadpaal(Ev box) met een vaste stekker van het type 1 van mijn vorige auto een Opel Ampera. Omdat de Ioniq een type 2 stekker heeft wil ik deze vervangen. Nu hoor ik uiteenlopende meningen van geen probleem tot aanpassingen in de box zelf. Wie heeft hier ervaringen mee?
geen ervaring met ev box maar heb onlangs bij mijn laadpaal (new motion lolo) de label gewisseld van type 1 naar type 2.

stelde niet veel voor, zorgen dat je de juiste kleur/aders correct aansluit en ook de communicatie kabel met de auto weer aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 15:05
Korte vraag, weten jullie of bij de aflevering van de auto er een losse type 2 laadkabel bij wordt geleverd. Of moet je die zelf aanschaffen? Ik krijg volgende week mijn shortlease Ioniq en heb wel een losse kabel nodig om te kunnen laden op het werk. Anders koop ik er eentje online.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 16:56

uFx

GAEvakYD schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:57:
Korte vraag, weten jullie of bij de aflevering van de auto er een losse type 2 laadkabel bij wordt geleverd. Of moet je die zelf aanschaffen? Ik krijg volgende week mijn shortlease Ioniq en heb wel een losse kabel nodig om te kunnen laden op het werk. Anders koop ik er eentje online.
Je krijgt een type 2 kabel bij de Ioniq. Daarnaast krijg je ook een granny charger zodat je ook kunt laden bij een regulier stopcontact.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
De bijgeleverde Type 2 kabel is maar 5 meter, veel te kort bij de meeste laadpalen, ook als je achteruit in parkeert. Dit ivm de plek van de laadaansluiting op de Ioniq.

Ik heb direct een 10 meter kabel aangeschaft in ieder geval ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Pagina: 1 ... 41 ... 195 Laatste