Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ook geventileerde stoelen, hetgeen de 2017 modelen niet hebben. Dus ik ben helemaal happy.
Vanaaf volgende week vrijdag rijdt ik hem
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik rijd in de 2017, echt een hele fijne auto... Maar die geventileerde stoelen zouden hem echt compleet maken. Geniet er vanNunzio schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:39:
Ook geventileerde stoelen, hetgeen de 2017 modelen niet hebben. Dus ik ben helemaal happy.
Gasloos sinds 2018.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vanaf januari mogen zowel de Ioniq (gaat wel lukken) als de Kona (gaat niet lukken) komen.
[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 24-10-2018 13:24 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Voor mij was het ook de eerste keer dat ik in een suv reed. Beviel prima. Was de Kona waarin jij reed wel helemaal in orde?
[ Voor 22% gewijzigd door daemonix op 24-10-2018 14:23 ]
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Dat niemand zich hierin vind kan ik wel geloven, SUVs trekken SUV mensen aan. De uitspraak van de dealer lijkt dat te bevestigen, al moet je natuurlijk afvragen of ie de klant niet in de richting van de Ioniq stuurt omdat ie door de lange levertijd van de Kona wellicht een klant verliest.
Ik opteer normaal totaal geen SUV en in elke auto die ik rij staat de stoel op de bodem. Ik rij ook liever een auto met wat minder vermogen, die ik wel fijn vind rijden, dan een auto met veel vermogen, maar met een mindere zit/rijkwaliteit. Ik zeg al, een Ioniq met 64KW en 200Pk en ik had graag tot eind 2019 of zelfs maart 2020 gewacht op die auto
[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 24-10-2018 14:39 ]
Verwijderd
Er zijn inmiddels erg hoge kilometerstanden genoteerd met de Tesla zonder al te veel degradatie.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Na installatie doet android auto een paar keer, maar al snel krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Op het internet kan ik bijzonder weinig vinden.
Ik moet binnenkort wel voor mijn 15km beurt en krijg dan ook een software update. Maar ik betwijfel of dat dit probleem gaat oplossen.
[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 24-10-2018 20:03 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ja zoiets heb ik ook eens gezien.Standeman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:01:
Ik vroeg me af of er nog android auto gebruikers hier zijn?
Na installatie doet android auto een paar keer, maar al snel krijg ik de volgende foutmelding bij het opstarten.
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Op het internet kan ik bijzonder weinig vinden.
Ik moet binnenkort wel voor mijn 15km beurt en krijg dan ook een software update. Maar ik betwijfel of dat dit probleem gaat oplossen.
Ik heb toen de nieuwste versie gedownload daarna werkte het weer.🤔
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Ben het met je eens, ik vond de Kona ook raar rijden. Alsof je er bovenop zit. Power is leuk maar die voorwieltjes kunnen dat helemaal niet aan dus ik vond het maar gevaarlijk rijden.zonoskar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:37:
Zoals ik ook al in het Kona topic uitlegde, mijn verwachting van de HUD waren hoger, meer F-16-like. Ik zat er prima in, iig fijner dan in de eGolf en veeeeel fijner dan in de Leaf. De hoge zit stoorde mij meer dan gedacht en misschien is dat hobbelen wel een gevolg daarvan? Ik neem aan dat de Kona die ik reed prima was, wat kan daar nou aan kapot in zo'n korte tijd (qua onderstel/vering)?
Dat niemand zich hierin vind kan ik wel geloven, SUVs trekken SUV mensen aan. De uitspraak van de dealer lijkt dat te bevestigen, al moet je natuurlijk afvragen of ie de klant niet in de richting van de Ioniq stuurt omdat ie door de lange levertijd van de Kona wellicht een klant verliest.
Ik opteer normaal totaal geen SUV en in elke auto die ik rij staat de stoel op de bodem. Ik rij ook liever een auto met wat minder vermogen, die ik wel fijn vind rijden, dan een auto met veel vermogen, maar met een mindere zit/rijkwaliteit. Ik zeg al, een Ioniq met 64KW en 200Pk en ik had graag tot eind 2019 of zelfs maart 2020 gewacht op die autoMaar ik wil voor 2 jan 2019 een andere auto, anders rij ik nog een jaar in een dure, vervuilende diesel (die wel subliem rijdt en zit overigens).
Overigens rijd ik nu de Ioniq hybrid als leenauto en ik heb al 3 keer een noodstop gehad waarbij de auto mij door de voorruit wilt lanceren. Ik rij veel in de Randstad en als je een beetje door wilt rijden grijpt hij continu in. Ik ben benieuwd of de electric daar minder streng mee is. Wil het systeem opzich niet uitzetten want het is een fijn zekerheidje maar ik kan prima zelf de rem doseren...
Ioniq 5 P45
Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:32:
Zijn er hier mensen met >100dkm/>150dkm/>200dkm en ervaring met de mate van batterij degradatie van de Ioniq? Ik ben hier heel benieuwd naar ivm mijn Kona en de geplande kilometers (+- 50-60dkm per jaar). Wil hem 5 jaar rijden en ben erg benieuwd hoeveel % hij op de lange termijn nog zal hebben.
Voor Tesla's hebben ze deze gegevens verzameld. Zie ookdaemonix schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:47:
Ik denk dat je dan beter kunt vergelijken met een Tesla S 60, het batterijmanagement van de Kona is vermoedelijk beter vergelijkbaar met de Tesla dan met de Ioniq .... Volgens mij is de batterij van de Kona ook vloeistof gekoeld, maar ik kan me vergissen.
Er zijn inmiddels erg hoge kilometerstanden genoteerd met de Tesla zonder al te veel degradatie.
https://www.teslarati.com...acity-840km-1-million-km/
Volgens deze grafiek zou je na 5 jaar (250.000-300.000km) nog iets boven de 90% capaciteit kunnen hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Jan Treur op 25-10-2018 04:45 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Blijkbaar is de Ioniq het niet eens met je agressieve rijstijl en is een heropvoedingsprogramma begonnen...Spiller schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:30:
Ben het met je eens, ik vond de Kona ook raar rijden. (...). Power is leuk maar die voorwieltjes kunnen dat helemaal niet aan dus ik vond het maar gevaarlijk rijden.
Overigens rijd ik nu de Ioniq hybrid als leenauto en ik heb al 3 keer een noodstop gehad waarbij de auto mij door de voorruit wilt lanceren. Ik rij veel in de Randstad en als je een beetje door wilt rijden grijpt hij continu in. Ik ben benieuwd of de electric daar minder streng mee is. Wil het systeem op zich niet uitzetten want het is een fijn zekerheidje maar ik kan prima zelf de rem doseren...
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Nee, geen stickers. Niemand ziet dat je hem (private) leaset.Marc O. schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:02:
Vraag aan degenen die een Ioniq private leasen via Hyundai of rechtstreeks bij Arval: Er zitten toch geen lelijke stickers op waarop de hele buitenwereld kan zien dat je 'm ge-privateleased hebt? Zag gisteren een andere auto rijden met nogal opzichtige bedrukking van een bepaalde leasemaatschappij en geloof dat je via MijnDomein lease ook extra moet betalen om de auto stickervrij afgeleverd te krijgen.
Verwijderd
Priceless comment!Jan Treur schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:52:
[...]
Blijkbaar is de Ioniq het niet eens met je agressieve rijstijl en is een heropvoedingsprogramma begonnen...
Klopt helemaal. Ik denk dat iedereen die zichzelf 'vlot' beschouwd af en toe bij rotondes in de stad wakker geschud zal worden met zo'n city breaking systeem.
Realiseer je dat je als een kneus rijdt en pas je rijstijl aan...
Ik lease hem privé via Arval.. zonder bestickering inderdaad.Marc O. schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:02:
Vraag aan degenen die een Ioniq private leasen via Hyundai of rechtstreeks bij Arval: Er zitten toch geen lelijke stickers op waarop de hele buitenwereld kan zien dat je 'm ge-privateleased hebt? Zag gisteren een andere auto rijden met nogal opzichtige bedrukking van een bepaalde leasemaatschappij en geloof dat je via MijnDomein lease ook extra moet betalen om de auto stickervrij afgeleverd te krijgen.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Mijn ionic zou ergens in de eerste twee weken van Oktober geleverd worden.
is inmiddels eind december/ begin Januari geworden.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2018 15:52 ]
2017 modellen zonder stoelventilatie, dat je zo weet? Het ziet er namelijk naar uit dat ik mijn Volvo verkocht heb (nog even definitief afwachten tot de 'moneys in de bank' zijn) en eindelijk een Ioniq kan gaan bestellen. Zou wel lekker zijn als dat een 2018 model is.zonoskar schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:51:
Is dat een speciale kleur dan? Want ze hadden vorige week nog een aantal modellen (premium wit, zwart) op voorraad.
[ Voor 11% gewijzigd door zonoskar op 26-10-2018 16:15 ]
@Marc O. Private lease zegt dat ze met 2 weken kunnen leveren... En dat zijn 2018 modellen.
je kan korting krijgen als je stickers neemt, hoeft dus nietcacofant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
Ik lease hem privé via Arval.. zonder bestickering inderdaad.
Verwijderd
Blijkt nog steeds 2017 model te zijn, maar er niet minder mooi door 😁. Ben helemaal blij. zie de fotos:
https://photos.app.goo.gl/BgMGup52wY9nttgp6
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2018 06:25 ]
Ioniq 5 P45
Volgens mij niet bij arval, is niet over gesprokenHim_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:59:
[...]
je kan korting krijgen als je stickers neemt, hoeft dus niet
Tesla Model 3 RWD (2023)
Veel rijplezier, maar waarom die "lelijke" hybride voorkant op de EV?! Vind just dat dichte zo mooi.Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:15:
Vandaag mijn Ioniq EV opgehaald 🎉.
Blijkt nog steeds 2017 model te zijn, maar er niet minder mooi door 😁. Ben helemaal blij. zie de fotos:
Tesla Model 3 RWD (2023)
Verwijderd
Die grill is een persoonlijke smaak..cacofant schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:53:
[...]
Veel rijplezier, maar waarom die "lelijke" hybride voorkant op de EV?! Vind just dat dichte zo mooi.
en smaken verschillen 😁.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Gaaf ding, gefeliciteerd. Maar waarom “blijkt” het een 2017 model? Je weet toch wel wat je besteld hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:15:
Vandaag mijn Ioniq EV opgehaald 🎉.
Verwijderd
klopt helemaal, het was meer verwachting anders was en er vanuit gegaan was, maar niet verder naar gekeken..joblamie schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:07:
[...]
Gaaf ding, gefeliciteerd. Maar waarom “blijkt” het een 2017 model? Je weet toch wel wat je besteld hebt?
Hier ook. Vrijdag krijg ik hem en heb hem al gezien. Uiteraard zonder stickerscacofant schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:48:
[...]
Ik lease hem privé via Arval.. zonder bestickering inderdaad.
Hier juist andersom, dacht een voorraad model te krijgen, maar vier weken moeten wachten omdat hyundai NL perse een 2018 model wilde inzetten. Dus nu onverwacht stoelkoeling en aluminium look pedalen, en alles mooi zwart ipv dat lelijke grijze wat ik in eerste instantie dacht te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:14:
[...]
klopt helemaal, het was meer verwachting anders was en er vanuit gegaan was, maar niet verder naar gekeken..
Tesla Model 3 RWD (2023)
een jaar geleden toen ik de ioniq bij hun afnam welcacofant schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:51:
[...]
Volgens mij niet bij arval, is niet over gesproken
Net gekeken op de website en nog steeds mogelijk, je krijgt 10 euro korting als je stickers optie aanvinkt
Sowieso ook zwart front en zwarte achterkantzonoskar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:28:
De 2018 heeft toch alleen als extra geventileerde stoelen?
Lekkere optie hoor, gebruikte dat vaker dan verwarmde stoelen.zonoskar schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:28:
De 2018 heeft toch alleen als extra geventileerde stoelen?
Facts don't care about your feelings
Komt misschien omdat ik in eerste instantie eerst bij de dealer langs ben geweesr, daarna naar Arval omdat die goedkoper kon aanbieden dan de dealer... Maar goed zonder stickers is eigenlijk mooier ook vind ik.Him_ schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:20:
[...]
een jaar geleden toen ik de ioniq bij hun afnam wel
Net gekeken op de website en nog steeds mogelijk, je krijgt 10 euro korting als je stickers optie aanvinkt
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ja en ook aluminum look pedalen. Ziet er ook mooi uit..Nunzio schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:35:
[...]
Sowieso ook zwart front en zwarte achterkant
Tesla Model 3 RWD (2023)
eens, zonder stickers ziet er een stuk beter uitcacofant schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:09:
[...]
Komt misschien omdat ik in eerste instantie eerst bij de dealer langs ben geweesr, daarna naar Arval omdat die goedkoper kon aanbieden dan de dealer... Maar goed zonder stickers is eigenlijk mooier ook vind ik.
behalve voor het zwarte model....Nunzio schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:35:
[...]
Sowieso ook zwart front en zwarte achterkant
Tesla Model 3 RWD (2023)
Waarom niet bij Walibi aan de lader?Alexander6501 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:31:
Weer even wennen met de temperatuur nu: ~165 km range vandaag van Amsterdam Zuid naar Walibi dus even langs de Fastned voor zo’n korte rit. Niet echt gekke dingen gedaan qua snelheid..
Frightnight, dus onvoorstelbaar druk - parkeerplaats was op een of ander grasveld
Maar hoeveel kun je daar effectief van rijden, trouwens? Je kunt hem nooit helemaal leegrijden, anders sta je stil. Hoeveel marge moet je houden? 50km?cacofant schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:02:
Ik heb nu nog steeds 210+ kilometers aan range hoor...
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Tesla Model 3 RWD (2023)
Bij mij precies het zelfde. Vorig jaar gebeurde dit ook niet toen vinkje uitgezet maar nu dus weer aan en de tijd veranderd nietrodyw schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:02:
Ehmmm, ik had verwacht dat de tijd in de auto automatisch een uur terug gezet zou worden. Het vinkje staat aan bij Zomer/Wintertijd. Iemand enig idee waarom dit niet gebeurt? Pas als ik het vinkje uitzet dan springt hij een uur terug.
Zou kunnen te maken hebben met software update dat dit standaard is.
Nou ja even vinkje uitgezet en tijd weer goed
Je kunt wel veel lager dan 50 km hoor dat is geen probleem.Room42 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Maar hoeveel kun je daar effectief van rijden, trouwens? Je kunt hem nooit helemaal leegrijden, anders sta je stil. Hoeveel marge moet je houden? 50km?
Ik heb hem nu op 40 staan en zonder te laden ga ik morgen ochtend rijden naar mijn werk 21 km dus kom ik onder de 20 km .
Ik ga ervan uit dat het wel 12 of 13 km wordt. In de nacht koeld de batterij en daardoor verlies je range. Daar moet je dus wel rekening mee houden. Stel je zet hem weg met 10 km range en na een héle koude nacht kan het zo maar zijn dat de auto niet meer start. Niet doen dus. Maar als je aan het rijden bent en de laadpaal is op 10 km range dat is geen probleem als je hem dan maar oplaad.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik doe eigenlijk net als @evtje - ik ben vandaag thuis gekomen met een 40km range over en kan thuis niet laden; dat doe ik op m'n werk. Afstand enkele reis is 25km, dat gaat prima! Zeker als ik de route heel goed ken, die niet te lang is en ik zeker weet dat ik op de bestemming kan laden, dan durf ik hem wel flink leeg te rijden. Ik geloof dat het minste wat ik ooit op de teller had staan, 5km resterend bereik was. Was wel in turtle mode, dat wel...Room42 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Maar hoeveel kun je daar effectief van rijden, trouwens? Je kunt hem nooit helemaal leegrijden, anders sta je stil. Hoeveel marge moet je houden? 50km?
Lange, onbekendere stukken zijn wel een ander verhaal overigens, en al helemaal in het buitenland. Daar hanteer ik wel iets van 40-50km buffer meestal.
Wat helaas tegenviel was dat voor de volgende jaar er andere kleuren komen. Had heel graag een Marine Blue Ioniq gehad, maar die kleur is vervangen door Intense Blue wat een soort blauwpaars is. Nu heb ik toch maar een Aurora Silver besteld, maar ik weet niet of ik daarmee nou helemaal happy ben. Zijn er hier Aurora Silver-eigenaren die iets over de kleur kunnen zeggen (of eigenaren met een andere kleur die daar helemaal tevreden mee zijn of niet?).
Hoe heeft iedereen trouwens zijn laadpaaltje aangeschaft? Bij de dealer leek me dat redelijk duur (1700 euro startprijs, 2400 euro all-in), zeker ook omdat het service- en garantiecontract 14 euro per maand is.
Eneco lijkt een stuk goedkoper (paaltje vanaf 800 euro, servicecontract 4 euro p/m, komt natuurlijk nog aanlegkosten bij).

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 28-10-2018 22:30 ]
Ik heb het even voor je nagekeken in het handboek. Als je de knop niet indruk dus het lampje niet brand dan is je kabel ter alle tijden vergrendeld. Dan kun je het alleen ontgrendelen met de deurknop of de a.b .joblamie schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:42:
Je hebt een auto/lock knopje links van je stuur, dit heeft iets te maken met het al dan niet vergrendeld houden van de laadstekker als ie vol zit volgens mij, maar ik begrijp niet helemaal wat nou de standaard instelling is en de handleiding word ik ook niet wijs uit. Kan iemand mij helpen?
Als je de knop indrukt en dus het lampje brand dan kunnen andere mensen je stekker eruit halen als je laadsessies nog moet beginnen en,/of als de laadsessies is voltooid. Alleen tijdens het laden zit hij opslot. ( minder veilig) ik gebruik dit niet.
Volgens mij is dit niet de aurora silver, maar eerder een grey versie. Ook volgens de RDW zie ik. De aurora silver is heel lichtblauwig, daarom heb ik hem niet genomen.zonoskar schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:25:
Zijn de Maria Blue's op? Dan hoop ik dat ik de laatste hadBinnenkort contract tekenen. Laadpaal wil ik van Zappi kopen (maar website lijkt uit de lucht), of anders laadt ik met de granny kabel (of een 2de hands Tesla wall connector, maar die laadt niet veel sneller dan de granny kabel). Volgens mij heb ik in een Aurora Silver Ioniq proef gereden, hier wat foto's
Thnx!evtje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:04:
[...]
Ik heb het even voor je nagekeken in het handboek. Als je de knop niet indruk dus het lampje niet brand dan is je kabel ter alle tijden vergrendeld. Dan kun je het alleen ontgrendelen met de deurknop of de a.b .
Als je de knop indrukt en dus het lampje brand dan kunnen andere mensen je stekker eruit halen als je laadsessies nog moet beginnen en,/of als de laadsessies is voltooid. Alleen tijdens het laden zit hij opslot. ( minder veilig) ik gebruik dit niet.
[ Voor 38% gewijzigd door joblamie op 29-10-2018 07:14 ]
Wel lief voor je andere e-rijders als je aan een paal met vaste kabel hangt, kan een ander laden als je vol zit.evtje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:04:
[...]
Alleen tijdens het laden zit hij opslot. ( minder veilig) ik gebruik dit niet.
Met je eigen kabel zou ik het niet doen anders ben je die misschien kwijjt.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Hoewel het een zware auto is, is de wegligging in bochten uitstekend. De veiligheidsvoorzieningen werken ook prima. Laden van de auto (zowel thuis via stopcontact als via laadpaal als via Fastned) werkt zoals het hoort. Bereik viel iets tegen, we hebben 2 dagen meer dan 250 km per dag gereden, en gister kon je goed merken dat het kouder was (en op de heenweg wind tegen) in het bereik. 2 stops bij Fastned nodig gehad vanuit regio Utrecht naar Enschede vv. Alles werkt verder, zoals verwacht.
We hebben de goede keuze gemaakt voor een Ioniq mijns inziens. Nu nog kijken of we ook een weekend met de Kona weg mogen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Dat is zwaar klote. Had afgelopen zaterdag iemand die heeft eventjes tijdens het inparkeren of uit parkeren mijn achterbumper geraakt heel stuk van de rechter zijkant geschaafd. Altijd leuk als je terug komt en het zietStandeman schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:17:
Van het weekend per ongeluk een trekhaak aangetikt. Precies op de parkeersensor dus die ligt er nu uit en er zit een klein scheurtje in de bumper
Balen N3D!
[ Voor 3% gewijzigd door daemonix op 29-10-2018 10:27 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Betekent dit dat de OBD poort uit te lezen is als de auto uit staat? Dat zou voor meer app-loze EVs dan wel een mooie uitkomst zijnzonoskar schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:23:
Iemand deze app als eens geprobeerd? Ik wacht nog op mijn Ioniq, maar ik wil dit iig gaan doen als hij er is.
[YouTube: Hyundai IONIQ electric - Ladezustand per App ÃŒberwachen!]
Nu even overleggen met de leasemaatschappij wat te doen in deze situatie.
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Ja dit is wel erg veel pech hebben. Ik hoop voor je dat er nu een goede oplossing komt.uFx schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:07:
Zojuist m'n 1 jaar oude Ioniq ingeleverd bij de dealer met de sleutel en reservesleutel. Ik wens ze veel succes met deze Ioniq maar ik hoef hem niet meer terug. Dit weekend namelijk weer stilgestaan met 'beperkt vermogen' nadat ik bijna een maand probleemloos heb kunnen rijden.
Nu even overleggen met de leasemaatschappij wat te doen in deze situatie.
Kan je er een foto van maken van de foutmelding. Mogelijk heb je soort gelijke problemen als wat ik heb gehad met mijn ioniq. Ben er 6 maanden mee bezig geweest om het op te lossen nog steeds niet 100% gefixt. Krijg je te zien snellader fout of totaal iets anders?cacofant schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:48:
ik krijg een foutmelding laden van kml.. iemand een idee?
Tesla Model 3 RWD (2023)
De GOM is vrij accuraat. Na een paar maanden is die goed ingeleerd en dan is 0 km gewoon echt 0 km. Het is niet dat er zoals bij een benzine auto nog een reserve in zit. 0 is echt 0 km, heb dat eens aan de lijve ondervonden en dan sta je echt stil. Voor woon-werk verkeer durf ik rustig tot <10 km op de GOM te rijden al een paar keer met 6, 8 km aangekomen. Onder de 3% SoC gaat wel de turtle modus aan dus daar moet je rekening mee houden. In de zomer houdt ik 10 km marge aan minimaal, in de winter 20 km. Voor ritten naar het buitenland altijd 40/50 km zodat je nog kunt uitwijken naar een back-up laadpunt wanneer er eentje defect is.Room42 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
HD4Life @ Full-HD
Hmm, bij mij stond dit knopje bij aflevering al aan, dus dacht dat dit de standaard instelling was, maar mogelijk heeft de dealer dit knopje ingedrukt.evtje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:04:
[...]
Ik heb het even voor je nagekeken in het handboek. Als je de knop niet indruk dus het lampje niet brand dan is je kabel ter alle tijden vergrendeld. Dan kun je het alleen ontgrendelen met de deurknop of de a.b .
Ik heb het knopje uitgezet en ben gaan laden. Toen het laden klaar was en ik de sessie beëindigde, ontgrendelde de kabel aan de kant van de auto niet na het ongrendelen van de auto. De kabel kwam pas los nadat ik het knopje binnen in de auto weer had ingeschakeld. Dat is wel een gedoe.
Ik zal het met de volgende laadsessie nog eens proberen. Je zou inderdaad verwachten dat auto ontgrendelen voldoende zou moeten zijn om ook de laadkabel te ontgrendelen.
[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 29-10-2018 16:17 ]
Hij zegt bij het importeren, dat de persoonlijke POI niet kunnen worden geladen.. Wat doe ik mis. Heb op going electric een ov2 geëxporteerd, ze online ergens omgezet naar kml.N3D schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:02:
[...]
Kan je er een foto van maken van de foutmelding. Mogelijk heb je soort gelijke problemen als wat ik heb gehad met mijn ioniq. Ben er 6 maanden mee bezig geweest om het op te lossen nog steeds niet 100% gefixt. Krijg je te zien snellader fout of totaal iets anders?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik denk dat je het nog niet helemaal goed begrepen heb. De knop in de auto is alleen voor als je anderen mensen die je stekker los willen of mogen halen. Dat is vooral bedoeld als je aan een laadpaal of box zit met een vaste kabel eraan zodat als jouw auto klaar is met laden een andere ev rijder naast jou komt staan en die dan kan gaan laden.joblamie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:16:
[...]
Hmm, bij mij stond dit knopje bij aflevering al aan, dus dacht dat dit de standaard instelling was, maar mogelijk heeft de dealer dit knopje ingedrukt.
Ik heb het knopje uitgezet en ben gaan laden. Toen het laden klaar was en ik de sessie beëindigde, ontgrendelde de kabel aan de kant van de auto niet na het ongrendelen van de auto. De kabel kwam pas los nadat ik het knopje binnen in de auto weer had ingeschakeld. Dat is wel een gedoe.
Ik zal het met de volgende laadsessie nog eens proberen. Je zou inderdaad verwachten dat auto ontgrendelen voldoende zou moeten zijn om ook de laadkabel te ontgrendelen.
Voor een laadpaal met je eigen kabel doe je dit.
Dus normaal gewoon knop uitlaten staan. Dan blijft hij altijd vast zitten. Wat jij dan alleen moet doen om hem los te krijgen is aan de buitenkant van je autodeur de de knop indrukken van je deur dan gaat je stekker los . Wel binnen 10 seconden je stekker eruit halen anders gaat hij weer op slot. Een andere optie is op je afstandsbedieningen op auto open drukken en dan kan je ook de stekker eruit trekken binnen 10 seconden.
Zou zeggen even een paar keer proberen dan krijg je het vanzelf door.
Verwijderd
Alvast bedankt!
hmmm zie in een youtube fimpje .kml bestanden geimporteerd worden, ik lees hier in het forum .gpx bestanden. Net opnieuw een export gemaakt in .gpx, morgen die maar eens proberen :-)cacofant schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Hij zegt bij het importeren, dat de persoonlijke POI niet kunnen worden geladen.. Wat doe ik mis. Heb op going electric een ov2 geëxporteerd, ze online ergens omgezet naar kml.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent . De kml van pmiddeld die gepost is op 3 sep 17.53 uur werkt bij mij gewoon wel. Het moet wel op een usb stick staan als je het b.v vanaf je telefoon het wil importeren dat lukt niet . Althans bij mij.cacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 06:22:
.gpx was de truc.. nu is het geimporteerd, echter nu het volgende.. hoe kan ik deze POIs gebruiken in m'n navigatie? Als ik zoek op Fastned, komt er nog steeds niets naar voren...
Oja ook niet in een map zetten maar direct op je usb stick.
De kml bestand zie ik gewoon staan in poi als ik er op klik komen alle laders in je omgeving.
[ Voor 12% gewijzigd door evtje op 30-10-2018 10:46 ]
ik zie ze alleen niet met zoeken in POI... dat vraag ik nu hier...
[ Voor 52% gewijzigd door cacofant op 30-10-2018 10:01 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Voor zover ik weet is een .gpx een route. Misschien dat dit verklaart waarom je niks ziet?cacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:00:
zie boven, het is gelukt hoor...
ik zie ze alleen niet met zoeken in POI... dat vraag ik nu hier...
Verstuurd vanaf mijn magnetron
Tesla Model 3 RWD (2023)
Tesla Model 3 RWD (2023)
Zo zonde van hun energie. Dan had ik hem liever 5k goedkoper gehad zodat ze die software niet eens hadden hoeven ontwikkelen... als ze het dan toch niet kunnen.
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 30-10-2018 11:06 ]
Tesla Model 3 RWD (2023)
zolang je geen route wilt plannen met een laadstop werkt het primacacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:13:
ik vind de navigatie prima werken op zich...
Als je klaar bent start drukken en navigatie begint.
Its so simple yes...
Tesla Model 3 RWD (2023)
Dit werkt maar is omslachtig, je moet nu van te voren weten waar je wilt laden en de namen van de laadstations kennen.evtje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:08:
Ik heb het even voor jullie uitgeprobeerd maar je kunt gewoon een route plannen. Klik op reisplan maken adress invoeren dan plus tussen stop drukken ga naar MIJN POI dan kml . Daarin je snelllader kiezen . Wil je er nog 1dan plus tussen stop exz.enz.
Als je klaar bent start drukken en navigatie begint.
Its so simple yes...
Ik wil langs mijn route kunnen zien waar de laadstations staan en aan de hand van de range een laadstation selecteren, dat kan niet met de kml methode.
Met de onboard navigatie kan dit wel alleen heeft die niet alle laadpalen, is niet up2date en daardoor niet bruikbaar
Kan ook als je direct naar MIJN POI ga klik op kml dan zie je de laders om je heen klik op een en navigatie gaat er naar toe.cacofant schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:20:
Maar hij geeft dus niet automatisch de optie op een snellader op de route te krijgen, zeg maar als je een adres in voert en de range is niet toereikend ?!