Dan kiezen klanten toch voor het nieuwe model, er zit nauwelijks korting op de oude.
Ze zijn alleen sneller leverbaar.
Dat lijkt me ook.RonaldPr schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 12:27:
Dan kiezen klanten toch voor het nieuwe model, er zit nauwelijks korting op de oude.
Je weet toch wel welk model je besteld hebt?Nunzio schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:15:
[...]
Dat lijkt me ook.
Ik ben benieuwd welke model ik komende week (als ie binnen is) krijg. Ik zal het als ik hem wel vermelden hierzo.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Ik schat 5000 euro duurder!!Marc O. schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 20:19:
Konden ze ook iets zeggen over de prijzen voor de 40kWh versie?
Lijkt mij vrij veel, dan is die net zo duur als een 64kWh Kona, waar ook nog een 40kWh versie van komt.
Dit jaar nog, dat zou heel mooi zijn! Is het Hyundai Eindhoven gewoon een dealer of importeur? Ik zal mijn Hyundai dealer ook eens pijlen, maar eind augustus wist die nog van niks.zonoskar schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 19:27:
Ik ben vrijdag even gaan kijken bij Hyundai Eindhoven voor een Kona. Levertjd begin 2020. Oeps. Ze wisten wel te vertellen dat er dit jaar een 40kW optie voor de Ionic komt, maar wanneer precies en prijzen waren niet bekend.
[ Voor 50% gewijzigd door Stefanovic45 op 07-10-2018 07:29 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik heb bij langzaam rijden en wat hobbels in de weg ook een geluidje rechts achter, maar bij mij hangt het ervan af of ik het afdektextiel van de bagageruimte erin heb. Zonder dat is er geen geluid.rodyw schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:00:
Wow, wat toevallig! Ik zit me al een paar dagen af te vragen wat dit zou kunnen zijn. Heb de gordel van de passagiersstoel al vastgeklikt, maar dat is het niet. Alle bakjes etc gecontroleerd.... Maar bij elke optrek, afrem actie in de file hoor ik weer: 'klik'. Alsof er iets van voor naar achteren schuift.
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Verwijderd
vermoedelijk tikt dus de cassette van het afdekrol in de verbindpunten. Het is wilde gok maar lijkt zo als ik bovenstaande lees.Jan Treur schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:07:
[...]
Ik heb bij langzaam rijden en wat hobbels in de weg ook een geluidje rechts achter, maar bij mij hangt het ervan af of ik het afdektextiel van de bagageruimte erin heb. Zonder dat is er geen geluid.
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Dát is een goeie om een te testen!Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:16:
[...]
vermoedelijk tikt dus de cassette van het afdekrol in de verbindpunten. Het is wilde gok maar lijkt zo als ik bovenstaande lees.
RainX helpt bij mij heel goed, ook tegen beslaan ruitenDarknessAwaits schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:18:
[...]
Dát is een goeie om een te testen!
Gisteren de auto eens een goeie wasbeurt gegeven - hij is weer wit - en een laagje RainX op de achterruiten verwerkt. Ben benieuwd of dat zal helpen om een beetje zicht naar achter te houden.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
[ Voor 40% gewijzigd door Spiller op 08-10-2018 18:09 ]
Ioniq 5 P45
Voor zo ver ik weet is de IONIQ er vanaf 33.995, de Kona vanaf 39.195. Dus dan is het verschil op 200 euro na toch echt 5000 euroStefanovic45 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:26:
[...]
Lijkt mij vrij veel, dan is die net zo duur als een 64kWh Kona, waar ook nog een 40kWh versie van komt.
Hoe bedoel je. De goedkoopste Kona kost 40.000 euro, de goedkoopste Ioniq 32.000 euro?
[ Voor 7% gewijzigd door Stefanovic45 op 08-10-2018 22:21 ]
voor 64 vs 28 kwh, dus 36 kwh voor 5000. -> 28 naar 40kwh -> +12 = 5000/3Nunzio schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:12:
~~~~~~~~~~~~
[...]
Voor zo ver ik weet is de IONIQ er vanaf 33.995, de Kona vanaf 39.195. Dus dan is het verschil op 200 euro na toch echt 5000 euro
https://m.hyundai.nl/hyundai-kona-electric
https://m.hyundai.nl/hyundai-ioniq-ev
[ Voor 20% gewijzigd door BarryH op 08-10-2018 22:59 ]
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Philos31 schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:14:
En de private lease actie is alweer een maandje verlengt er staat nu: maar uiterlijk geldig t/m 31-10-2018.
Goed nieuws natuurlijk.
Nou, eindelijk een paar geïnteresseerden, waarvan de eerste morgen komt kijken. Hopelijk is hij ook echt serieus en kunnen we zaken doen. Dan zaterdag maar meteen door naar de Hyundai dealer om te kijken welke Ioniqs nog uit voorraad of anderszins snel te leveren zijn.Marc O. schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:32:
Yes, heel blij mee. De Volvo blijkt een stuk moeilijker te verkopen dan ik in mijn slechtste dromen had kunnen vermoeden....
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Grappig , ioniq for the winn!Philos31 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:51:
Tesla Model 3 vs Ioniq Electric 150 km verbruikstest in Duitsland
YouTube: Tesla Model 3 vs Ioniq Elektro- 1. deutsche Verbrauchsfahrt 150km ko...
Rara wie gaat dat winnen....
Wat me opvalt als je de model 3 en Ionic naast elkaar ziet hoeveel ze op elkaar lijken, en toch wil iedereen alleen de model 3 zien... Maar goed, de Model 3 is dan ook nog steeds niet officieel uit in Europa.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Dat zit er voorlopig niet in... De 40 kWh versie zal hooguit 300 km halen, eerder een wltp van 275 ofzouFx schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:20:
Een Ioniq met een range van 400+ km... Ik krijg nu al de kriebels van de levertijd van zo'n auto
[ Voor 5% gewijzigd door Philos31 op 11-10-2018 18:06 ]
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
wie weet komen er dan wel 2e hands vrij..Philos31 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:06:
Ik hoop dat de Ioniq 28kWh nog ietsjes daalt in prijs als de 40kWh er eenmaal is. De 29kWh is voor mij prima en ik mag over een maandje of 11 nieuw... En ik moet het prive bekostigen dus elke euro telt :-)
[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 12-10-2018 19:18 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Euh, die 40kWh accu is een gerucht, ik heb dat nog nergens bevestigd gezien, of is dat inmiddels gebeurt?Philos31 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:06:
Ik hoop dat de Ioniq 28kWh nog ietsjes daalt in prijs als de 40kWh er eenmaal is. De 29kWh is voor mij prima en ik mag over een maandje of 11 nieuw... En ik moet het prive bekostigen dus elke euro telt :-)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Ioniq 5 P45
Ioniq 5 P45
Verwijderd
Verwijderd
Geen rap bij mij, wordt de grill van de hybrid in geplaatst. 😁Spiller schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:02:
Lekker een week wachten op een wrap en ramen tinten? Ik laat dat in een middagje zelf doen.
Verwijderd
verschil zit er in dat de my17 standaard kunststof grijs is, my18 kunststof mat zwart. de optie "black pack" dan kunststof gespoten is. zo is het mij in ieder geval uitgelegd.RonaldPr schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:22:
Black pack is tegenwoordig toch standaard?
Ooh er kan wel alvast een kenteken aangemaakt worden., Ik dacht dat het pas kon als de auto binnen was. Gelijk dealer aanspreken dan :-)Spiller schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 08:47:
Idem, mijn auto zou eind deze week binnen komen maar de hele week is er niet eens een transport bij ze geweest.
Het nieuwe kenteken lag er al wel: TR-996-J
Bij hyundai vraagt importeur het kenteken aan, maar dan wordt er nog geen eerste registratie vastgelegd. Ze doen dat blijkbaar om dealers te ontmoedigen om op voorraad te kopen (Want door kenteken lijkt de auto oudNunzio schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
Ooh er kan wel alvast een kenteken aangemaakt worden., Ik dacht dat het pas kon als de auto binnen was. Gelijk dealer aanspreken dan :-)
Ik heb de grill van de hybride ook overwogen, maar werd mij afgeraden. Er schijnen sensoren achter de grill of in ieder geval voorkant te zitten die storingen kunnen geven op het moment dat er iets gewisseld wordt dus.Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Geen rap bij mij, wordt de grill van de hybrid in geplaatst. 😁
Dat is toch zonde van de aerodynamica?Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Geen rap bij mij, wordt de grill van de hybrid in geplaatst. 😁
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Tja, het oog wil ook wat. Dat is een overweging die je maakt. Als je niet afhankelijk bent van de volledige actieradius, dan kan ik goed begrijpen dat je een paar kilometer inlevert om de auto er mooier uit te laten zien. Zo enorm veel zal het namelijk echt niet schelen.
Hangt van je snelheid af. Luchtweerstand is evenredig met het kwadraat van de snelheid, dus als je veel snelweg kilometers maakt zal het forse invloed hebben, je Cw verslechtert behoorlijk. Meer dan je verwacht denk ik.joblamie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
[...]
Tja, het oog wil ook wat. Dat is een overweging die je maakt. Als je niet afhankelijk bent van de volledige actieradius, dan kan ik goed begrijpen dat je een paar kilometer inlevert om de auto er mooier uit te laten zien. Zo enorm veel zal het namelijk echt niet schelen.
Lampje eruit gekregen: kleine schroevedraaier eronder van achter af.BarryH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:42:
Mijn lampje in de kofferbak gaat niet aan. Ik heb in de handleiding gekeken hoe ik het kan vervangen, maar krijg het lamphuis niet los uit de zijwand.
Wie heeft een tip?
KleinigheidjeBarryH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:46:
[...] Echter: de reden dat het lampje niet brand is: er is geen kabeltje aangesloten. en daar kan ik natuurlijk niet zomaar bij (want ergens achter de grijze bekleding...
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
Het is een keuze.. het kan inderdaad een paar kilometer schelen..
En daarbij komende ellende die je kunt gaan krijgen met die sensoren achter de grill. Ik zou het liever zo laten en daar niet te veel aankomen.joblamie schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:18:
[...]
https://insideevs.com/next-year-hyundai-ioniq-ev-more-range/joblamie schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 02:07:
40kwh is inderdaad niets meer dan een gerucht en letterlijk nergens bevestigd. Die gaat er dan ook dit jaar echt nog niet komen.
24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer
Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak
[ Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 16-10-2018 15:02 ]
Als het nog effe duurt voordat die Volvo weg is dan inderdaad wel. Anders gewoon de huidige 28kWh variant.zonoskar schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:19:
Kun je mooi wachten op de 40kWh variant.
Deze is overigens voorzien van de motor en batterij van de Kona. Wordt door Hyundai gebruikt voor een speciale race-klasse in de VS. Verder niet verkrijgbaar lijkt me.Spiller schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:57:
Heeft iemand hier zijn Ioniq getjoend? Andere velgen, verlagen, black out, ramen blinderen of iets dergelijks?
Hyundai zelf heeft wel leuke ideeen trouwens:
[Afbeelding]
Dat zou wel een hele mooie uitvoering zijn. 200 Pk, 400 Nm en 64 kWh accu in een gezinsauto, geen SUV. Ik ben filmpjes aan het kijken over de Leaf en afgezien van de rapidgate zie ik wel dingen die ik leuk vind (e-pedal is leuk, de pro-pilot is beter dan de LKA van de Ioniq) Dus ja, waarom zit er geen accu koeling in dat ding? Het is niet zo dat Hyundai dat uitgevonden heeft.Gerard S 67 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 19:52:
[...]
Deze is overigens voorzien van de motor en batterij van de Kona. Wordt door Hyundai gebruikt voor een speciale race-klasse in de VS. Verder niet verkrijgbaar lijkt me.
Verwijderd
Ben nieuw op dit forum, dus beetje late reactie. Maar is er al iemand die meer weet over "het geluid" ?. Ik rij sinds begin dit jaar in de Ioniq Comfort uitvoering. In het begin was ik aangenaam verrast hoe snel de verwarming op gang kwam. Na een paar maanden op een dag ineens een keer of vier ook dat geluid alsof een drukventiel afblies. Had daarna het gevoel dat de verwarming minder goed werkte. Mee naar de dealer gegaan, die een vervormd o-ringetje aan de warmtepomp ontdekte en dat er vloeistof bijgevuld moest worden. Daarna een tijd OK, maar nu de laatste tijd weer het geluid, onvoorspelbaar, soms weken niet en gisteravond tot 12 keer toe op een ritje van 60km.WilliamGeluk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:01:
[...]
Had het een paar weken terug wel 10x bij een rit vanuit de Duitse Eifel naar huis.
Ben n.a.v. daarvan bij de dealer geweest, die hebben de boel nagelopen en konden niks vinden.
Daarna heb ik het een tijd niet meer gehoord, tot afgelopen weekend tijdens een rit naar de Belgische Ardennen, toen heb ik het geluid 1x gehoord.
Ben benieuwd wat jouw dealer er over weet te melden.
Dat geluidje alsof er ergens druk verloren raakt hebben meerdere berijders wel is meegemaakt als je helemaal terug gaat lezen in de forum waaronder ik. Ik heb het tegenwoordig zelden. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat mijn band lek raakte.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:55:
[...]
Ben nieuw op dit forum, dus beetje late reactie. Maar is er al iemand die meer weet over "het geluid" ?. Ik rij sinds begin dit jaar in de Ioniq Comfort uitvoering. In het begin was ik aangenaam verrast hoe snel de verwarming op gang kwam. Na een paar maanden op een dag ineens een keer of vier ook dat geluid alsof een drukventiel afblies. Had daarna het gevoel dat de verwarming minder goed werkte. Mee naar de dealer gegaan, die een vervormd o-ringetje aan de warmtepomp ontdekte en dat er vloeistof bijgevuld moest worden. Daarna een tijd OK, maar nu de laatste tijd weer het geluid, onvoorspelbaar, soms weken niet en gisteravond tot 12 keer toe op een ritje van 60km.
Ga er met de bandenwissel maar weer naar laten kijken.
Iets anders: Heeft iemand de ervaring dat het LKAS de ene keer wel reageert op een schuine streep op de weg (vluchtstrook), soms alleen een geluidwaarschuwing geeft en soms helemaal niet reageert terwijl die wel actief is? En soms op een ogenschijnlijk rechte weg ineens onverwacht bijstuurt?
Verder te gekke auto trouwens
Ik heb het geluid in de zomer nauwelijks meer gehoord, maar de laatste periode weer wel met enige regelmaat. Voor de zomer heb ik er de dealer naar laten kijken, die konden niks geks vinden. Ik heb het idee dat het geluid bij mij vooral ontstaat als het 's avonds na een warme dag lekker aan het afkoelen is buiten. Ik maak me er geen zorgen meer over. Zowel de airco als de verwarming blijven prima hun werk doen. Wel schrik ik me af en toe rot van het geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:55:
[...]
Ben nieuw op dit forum, dus beetje late reactie. Maar is er al iemand die meer weet over "het geluid" ?. Ik rij sinds begin dit jaar in de Ioniq Comfort uitvoering. In het begin was ik aangenaam verrast hoe snel de verwarming op gang kwam. Na een paar maanden op een dag ineens een keer of vier ook dat geluid alsof een drukventiel afblies. Had daarna het gevoel dat de verwarming minder goed werkte. Mee naar de dealer gegaan, die een vervormd o-ringetje aan de warmtepomp ontdekte en dat er vloeistof bijgevuld moest worden. Daarna een tijd OK, maar nu de laatste tijd weer het geluid, onvoorspelbaar, soms weken niet en gisteravond tot 12 keer toe op een ritje van 60km.
Ga er met de bandenwissel maar weer naar laten kijken.
Iets anders: Heeft iemand de ervaring dat het LKAS de ene keer wel reageert op een schuine streep op de weg (vluchtstrook), soms alleen een geluidwaarschuwing geeft en soms helemaal niet reageert terwijl die wel actief is? En soms op een ogenschijnlijk rechte weg ineens onverwacht bijstuurt?
Verder te gekke auto trouwens
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Verwijderd
Haha heel herkenbaar. Je blijft toch een beetje een nerd als je alles goed uitzoekt. Ik vind het echt bizar hoe langzaam de mensen (maar ook dealers) zich aanpassen aan nieuwe technologie en ontwikkelingen.Philos31 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:48:
Mijn buurman mag binnenkort kiezen, de Ioniq of de Leaf en hij gaat voor de Leaf vanwege meer kofferruimte (geen idee of dat ook klopt). Batterij management heeft hij nog nooit van gehoord en ook Rapidgate weet hij niets van af. Ik heb het hem uitgelegd maar het is allemaal niet interessant.
Beter ook, nog een paar maanden dan bestel ik mijn Ioniq en 2 dezelfde auto's voor de deur is ook niet leuk...
Ik rij al sinds het behalen van mijn rijbewijs met Nissan en de LEAF was dan ook mijn eerste optie toen ik begon na te denken over een BEV. Zeker de 2.zero, omdat die er zeer goed uitziet en niet slecht is uitgerust. Had begin dit jaar dan ook een testrit geboekt en me ondertussen wat ingelezen in de wagen. De testrit was niet slecht en de e-pedal was geweldig. Maar perfect was de LEAF toch niet. Zo heb je op de betere uitvoeringen bijvoorbeeld die subwoofer in het koffer waardoor de optionele kofferbakindeling (die je ook nog eens een vlakke laadvloer geeft) er niet meer in past. Het dashboard zag er voor mij zeer gedateerd uit (geef me dan maar de eerste generatie LEAF). De inefficientie van de batterij spreekt zeker ook niet in zijn voordeel (rapidgate trek ik mij minder van aan, rij zo goed als nooit lange afstanden) maar de druppel voor mij om neen te zeggen tegen die wagen was het ontbreken van een snelheidsbegrenzer. Hoe gek dat dat ook klinkt.zonoskar schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:33:
Hebben mensen met een Ionic ook de Nissan Leaf 2.0 overwogen en waarom is het toch een Ionic geworden? Puur voor de accu koeling/verwarming?
In liters verschillen ze inderdaad, maar ook in vormgeving. Afhankelijk van wat je van plan bent om te laden kan het goed zijn dat je met de Ioniq beter af bent.Philos31 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:48:
Mijn buurman mag binnenkort kiezen, de Ioniq of de Leaf en hij gaat voor de Leaf vanwege meer kofferruimte (geen idee of dat ook klopt). Batterij management heeft hij nog nooit van gehoord en ook Rapidgate weet hij niets van af. Ik heb het hem uitgelegd maar het is allemaal niet interessant.
Beter ook, nog een paar maanden dan bestel ik mijn Ioniq en 2 dezelfde auto's voor de deur is ook niet leuk...
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ioniq vind ik in alle opzichten de betere auto t.o.v. de Leaf. Vooral de ergonomie is een stuk beter doordacht bij Hyundai, de uitrusting is completer (Premium is gewoon Full Options) en ze hebben het hele EV stuk bij Hyundai beter doordacht, met name BMS en >50 kW CCS snelladen. Enige jammere is dat er geen 4G module in zit en er geen app is.zonoskar schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:05:
Ik heb de Leaf een dag mee mogen nemen, staat nu voor de deur. Helaas moet ie morgen terug. Ik vind hem een beetje raar zitten, net alsof je er op zit, niet in. Ik kon ook niet echt mijn elleboog kwijt, de armsteun in de deur is te laag, en armsteun in het midden zit te ver naar achter. Het ePedal is fantastisch, de pro-pilot vond ik enorm tegen vallen. Op 80Km wegen doet het ding alleen ACC. Op snelwegen doet hij het ook vaak niet. Dus toegevoegde waarde is nihil vond ik. De ACC doet soms ook vreemde dingen, maar dat zal wel een trekje van ACC zijn. Morgen leen ik de eGolf een dagje (helaas zonder lane keeping optie) en in het weekend de Ioniq. Maar na de Leaf neig ik meer naar de Ioniq, zeker ook vanwege de prijs.
HD4Life @ Full-HD
Hij is al rijk uitgerust. Je kunt niet alles hebbenDavidshadow13 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:07:
[...]
Ioniq vind ik in alle opzichten de betere auto t.o.v. de Leaf. Vooral de ergonomie is een stuk beter doordacht bij Hyundai, de uitrusting is completer (Premium is gewoon Full Options) en ze hebben het hele EV stuk bij Hyundai beter doordacht, met name BMS en >50 kW CCS snelladen. Enige jammere is dat er geen 4G module in zit en er geen app is.
Ja, dat is wel jammer, hoewel ik geen fan ben van apps, vanwege de privacy-policy die er vaak aan kleeft. Ik ben wel benieuwd of er geen api beschikbaar is dat je bijvoorbeeld met een Raspberry Pi een eigen interface kunt bouwen. Maar dat zal wel nietDavidshadow13 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:07:
[...] Enige jammere is dat er geen 4G module in zit en er geen app is.
Ja dat is er zeker, een of andere duitser heeft dat gebouwd.Room42 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:54:
[...]
Ja, dat is wel jammer, hoewel ik geen fan ben van apps, vanwege de privacy-policy die er vaak aan kleeft. Ik ben wel benieuwd of er geen api beschikbaar is dat je bijvoorbeeld met een Raspberry Pi een eigen interface kunt bouwen. Maar dat zal wel niet
Zeer interessant, die ga ik later even goed bekijkenPhilos31 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:08:
[...]
Ja dat is er zeker, een of andere duitser heeft dat gebouwd.
Hier een video:
YouTube: Hyundai IONIQ electric - Live Demo Remote App
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
welke pasjes/apps heb je gebruikt?pmiddeld schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:18:
Ik ben zo'n twee weken terug naar Weilheim im Oberbayern (bij München) geweest voor de jaarlijkse eRUDA, een bijeenkomst en o.a. toertocht voor elektrische auto's. Er deden dit jaar 259 auto's mee.
De toertocht ging dit jaar naar het hoogste wegenpunt van Europa (2800 m), de Ötztaler Gletscherstrasse bij Sölden in Oostenrijk. Het was de eerste keer dat ik met de Ioniq zo een klim heb gemaakt. We hebben het in ieder geval gehaald![]()
[Afbeelding: eruda3]
[Afbeelding: eruda2]
Wel interessant om tijdens de klim de GOM te zien kelderen en tijdens de afdaling de kilometers er weer bij te zien komen. Heb natuurlijk even bijgehouden wat de klim en de afdaling aan energie kosten/opleveren. Vanaf de hoofdweg in Sölden was het naar de top 13,2 km. Tijdens de klim, van 1370 m (18 graden C) naar 2800 m (4 graden C), heb ik 32% SoC (display auto) gebruikt, dus zo'n 9 kWh aan energie. Tijdens de afdaling is de SoC weer met 12% gestegen. Het hangt natuurlijk wel af van hoe hard je rijdt, temperatuur etc. maar je kunt denk ik wel stellen dat je in een flinke afdaling zo'n 35% van de energie terugwint die je voor de klim hebt verbruikt. Dus verhalen als 90% terugwinnen lijken me niet erg realistisch.
Van tevoren was ik benieuwd hoe het afdalen zou gaan zo zonder versnellingen. Het bleek goed mogelijk en ook een leuk spelletje om met de regeneratieflippers de snelheid van de auto te controleren. Behalve in de haarspeldbochten, daar moest toch even de rem worden gebruikt.
Verder de heenweg (2 dagen) en de terugweg (1 dag), totaal 1650 km zonder problemen weer gedaan. Laden in Duitsland langs de snelweg is onderhand geen uitdaging meer.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Je had vorige week dinsdag "al"getekend? Ik heb half september reeds getekend en krijg hem waarschijnlijk pas komende week. Dus zo lang is dat nog niet :-)Tripl3 D schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:35:
Ik had me hier eigenlijk volgende week pas willen melden met de melding dat ik mijn Ioniq binnen had, maar het is wat anders gelopen.
Ben voor die Private Lease actie gegaan vanaf 429,- per maand voor een voorraadmodel, maar doordat Arval alles zo verdomd traag heeft opgepakt kreeg ik gisteren (ik had vorige week dinsdag al de overeenkomst getekend en verstuurd) het bericht van de Hyundai dealer dat ik mijn auto waarschijnlijk in januari pas krijg.
Voorraad was inmiddels al op. Terwijl ik dacht (met 2 weken bedenktijd) dat ik hem ergens volgende week kon ophalen.
Afgelopen maandag de Maingau Plus binnen gekregen. Daar heb ik dus ook niets meer aan. 35 euro down the drain. Grrrr!
Ioniq 5 P45
[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 22-10-2018 12:00 ]
Ja en je hebt 2 weken bedenktijd, dus ik had verwacht, gezien het een voorraadmodel had moeten zijn, dat ik ergens na die 2 weken hem kon ophalen. Boy, was I wrong!Nunzio schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:24:
Je had vorige week dinsdag "al"getekend? Ik heb half september reeds getekend en krijg hem waarschijnlijk pas komende week. Dus zo lang is dat nog niet :-)
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ja helaas, het duurt iets langer. Ik ben ook nog steeds aan het wachten. Heb nog steeds geen officieel bericht van dat ie binnen isTripl3 D schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:08:
[...]
Ja en je hebt 2 weken bedenktijd, dus ik had verwacht, gezien het een voorraadmodel had moeten zijn, dat ik ergens na die 2 weken hem kon ophalen. Boy, was I wrong!
Ik ben met twee kinderen (destijds 1,5 en 3) op vakantie geweest naar Frankrijk en dat ging prima. Twee grote koffers, vier kleinere tassen, een buggy, wat boodschappen, de grannylader en de normale laadkabel gingen mee. Wel lagen die laadkabels inderdaad op de grond bij de achterstoelen. Want de kinderen zitten toch in de kinderzitjes.joblamie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:17:
Wat zijn jullie ervaringen met op vakantie gaan binnen Nederland met de Ioniq? En dan doel ik niet op de actieradius, maar op de bergruimte. Ik ga met vrouw en kind van 1,5 jaar dus denk aan een opvouwbare buggy, 1 grote koffer en wat tassen. Kinderzitje op de achterbank, vrouw naast me.
En; Bewaart iemand bijvoorbeeld de laadkabels (gewone en granny) op een alternatieve plek om ruimte te winnen? Bijvoorbeeld onder de voorstoelen of wellicht zelfs onder de laadvloer? Ik ga mijn Ioniq letterlijk krijgen op de dag dat ik met de auto op vakantie ga (binnen Nederland) en heb dus nog geen goede ervaring kunnen opbouwen met de laadruimte, dat wordt een tikje spannend.
Alternatief is om de Ioniq nog 1 weekje bij de dealer te laten staan en deze vakantie nog mijn Ford Focus wagon te pakken, maarja... ;-)
Hier ook Zuid-Frankrijk met een 2-jarige op de achterbank. Buggy, opvouwbare bolderwagen, fietsje, kinderstoel, krat met speelgoed, Deryan tentje als bedje (heel compact, ideaal!) en een aantal IKEA tassen met kleding/handdoeken ed. (die blauwe). Lieten zich gemakkelijk vormen. Laadkabels lagen op de grond zoals uFx ook aangaf. Ik had ook nog een 20m 3x2,5mm2 verlengsnoer bij mij. Zo kon ik bij de stacaravan eenvoudig opladenjoblamie schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:17:
Wat zijn jullie ervaringen met op vakantie gaan binnen Nederland met de Ioniq? En dan doel ik niet op de actieradius, maar op de bergruimte. Ik ga met vrouw en kind van 1,5 jaar dus denk aan een opvouwbare buggy, 1 grote koffer en wat tassen. Kinderzitje op de achterbank, vrouw naast me.
En; Bewaart iemand bijvoorbeeld de laadkabels (gewone en granny) op een alternatieve plek om ruimte te winnen? Bijvoorbeeld onder de voorstoelen of wellicht zelfs onder de laadvloer? Ik ga mijn Ioniq letterlijk krijgen op de dag dat ik met de auto op vakantie ga (binnen Nederland) en heb dus nog geen goede ervaring kunnen opbouwen met de laadruimte, dat wordt een tikje spannend.
Alternatief is om de Ioniq nog 1 weekje bij de dealer te laten staan en deze vakantie nog mijn Ford Focus wagon te pakken, maarja... ;-)
[ Voor 8% gewijzigd door Stephanoff op 22-10-2018 20:45 ]
Gasloos sinds 2018.
[ Voor 80% gewijzigd door Room42 op 23-10-2018 01:58 ]
Mijn ervaring was eigenlijk heel positief. Ik had de auto toen ook pas 1 maand en ging (bijna) op de bonnefooi richting Frankrijk met 1 laadpasRoom42 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 01:53:
@uFx en @Stephanoff, hadden jullie dezelfde nare ervaringen (part 1 en 2) met de laadpalen als @FrankDoorhof in Frankrijk of is daar inmiddels de infra sterk verbeterd?
En wat waren jullie actieradiussen en laad-tactieken?
[ Voor 18% gewijzigd door uFx op 23-10-2018 09:19 ]
Gasloos sinds 2018.
[ Voor 39% gewijzigd door juupke op 23-10-2018 19:00 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq