Acties:
  • 0 Henk 'm!
uFx schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
Het gaat inderdaad om een leaseauto. Overigens wilde ik na de reparatie zelf snel de auto terug hebben zodat ik kilometers kon maken. Over een paar dagen staat een vakantie op de planning. En als de dealer de auto moest testen kost dat weer een extra dag en dat risico wilde ik niet lopen.

Overigens heb ik eerder deze week al contact gehad met de leasemaatschappij en die zijn ook druk bezig geweest met de dealer om te kijken wat de vervolgstappen zijn. In samenspraak met mij is dus de hele elektronische besturing vervangen als laatste optie zodat ik toch met deze auto op vakantie zou kunnen. Dat heeft dus helaas niet geholpen en vandaag even overleggen met de leasemaatschappij / dealer wat de opties zijn voor een leenauto. Bij voorkeur gewoon een andere Ioniq EV maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.

Volgens de dealer is er inmiddels 10k aan materiaal en uren in de auto gestoken. Ik verwacht dat hij nu terug gaat naar de importeur en wat die ermee gaat doen weet ik nog niet. Hopelijk total loss verklaren ;)

[...]

Nee, dan is het probleem voor een minuutje of 2 weg en komt dan weer terug. Vreemd genoeg kan het ook zo zijn dat de schildpad uiteindelijk weer weg gaat (zonder de auto uit te zetten) en alles weer goed is.
De kosten mogen ook voor de dealer niet uitmaken. Dit is garantie en moet de dealer zelf maar weer gaan verhalen bij de importeur die het weer bij Hyundai kan gaan verhalen. En dna maakt het niet uit of het nu 10k of 100k is. Al komt deze wagen wel stilaan in de buurt van het moment waarop je hem moet gaan verschroten (de stelregel op mijn oude job was 40% van nieuwwaarde). Maar die job heeft me ook geleerd dat foutzoeken op een elektronisch systeem soms een speld in een hooiberg kan zijn. Zeker als de fout niet constant voorkomt.

En als je zelf geen documentatie hebt die aantoont onder welke voorwaarden de schildpad wordt geactiveerd, tjah, dan kan je blijven zoeken en vervangen. Het kan goed zijn dat het effectief een sensor van 1 euro is die problemen vertoond, maar je moet hem wel gevonden krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zojuist een MY17 premium Phantom black met volleder en lederen stuur besteld. Kreeg 1507 euro korting.
Nog best lastig om het leer uit te zoeken en de kleur stiksels, ze hadden wel wat leerkleuren die ze konden laten zien maar lang niet alles en sowieso geen voorbeelden zodat je kon zien hoe het eruit zou komen.

Volgende maand rijden :)

Ook nog even in de Kona EV gereden, best rap maar kan z'n vermogen niet kwijt op die dunne chinese bandjes..

[ Voor 14% gewijzigd door Spiller op 08-09-2018 15:34 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:45:
Hadden ze enig idee wat dan de leverdatum zou zijn?
zodra op voorraad binnen 3 weken(moeten nog e.e.a. aanpassen ivm. opties) krijg nog bericht of de black op de boot staat en wanneer deze aanmeert.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
De kogel is door de kerk. Vandaag de Volvo te koop gezet. Als ik deze voor een nette prijs kan verkopen dan gaat er een Ioniq komen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

uFx schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:12:
[...]

Er is inmiddels wel duidelijk gemaakt (door de leasemaatschappij, want die zijn de uiteindelijke klant) dat er over 3 weken een perfect werkende auto klaar moet staan. Of dat dan deze auto is of een nieuwe is aan Hyundai.
Hebben ze überhaupt een ingebrekestelling gestuurd? Zo lang aanmodderen lijkt mij ook niet de bedoeling.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Nunzio
Met welke stroomsterkte je kunt laden hangt erg af van je installatie thuis. Hoeveel fasen heb je als hoofdaansluiting? En waar is deze hoofdaansluiting op afgezekert? Hoeveel groepen heb je al?

De Ioniq kan maar op 1 fase laden dus een 3-fase paal heeft daarvoor geen nut.

Om met 32A te kunnen laden zal je hoofdaansluiting minimaal 35A moeten zijn en dat is in de meeste gevallen vaak maar 25A en dus kun je maar maximaal 16-20A gebruiken (3,7-4,6KW).

Als je load balancing gaat gebruiken denk ik dat je er ook een UTP kabeltje bij kan gaan leggen....

Mijn ervaring met load balancing (waarbij het aantal beschikbare A dus wisselend is) is dat ik regelmatig 's ochtends weg wilde en de auto niet opgeladen was omdat de aardlek waar de laadpaal op zat er uitgeklapt was (bij 13A en lager klapt de aardlek er steeds uit). Nu staat de paal zonder load balancing op 16A/3,7KW en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
@Spiegeltje
Bedankt voor je antwoord, maar ik ga toch voor de Zappi. Ik heb inderdaad nog 1x25A, maar deze laat ik verzwaren naar 1x35A. De Zappi reguleert de stroom tussen 8 en 32A, en ik moet het nog even goed nakijken, maar de Zappi heeft een eigen aardlek, dus wil hem alleen afzekeren op 32A. De kabel van 3x6mm2 ligt al in de grond.
Ik was inderdaad ook bang voor wat jij als zegt, dat hij eruit gaat, dat wil ik niet. Dus nog even aan het kijken wat het beste is. Die aardlekschakelaars kunnen veel ellende veroorzaken. Of een aardlek van 300mA.

Oh, en de UTP kabel is niet nodig, het kan ook met de zogenaamde Harvi, die draadloos met de Zappi communiceert. Er zijn veel goede geluiden betreffende deze combinaties. Is misschien wel iets voor meerdere Ioniq gebruikers hier? :P

[ Voor 17% gewijzigd door Nunzio op 10-09-2018 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 17:07
Krijgen wij net als de Kona Electric ook oplaadsuggesties in de navigatie? Tijdens het berekenen van de route, dat ook de laadpalen meegenomen worden, mocht hij de route niet in 1 lading te kunnen doen? Net als wat Tesla ook doet met zijn routeberekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59
albert04 schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:27:
Krijgen wij net als de Kona Electric ook oplaadsuggesties in de navigatie? Tijdens het berekenen van de route, dat ook de laadpalen meegenomen worden, mocht hij de route niet in 1 lading te kunnen doen? Net als wat Tesle ook doet met zijn routeberekening?
tot nu toe niet... zou al blij zijn als de POI op het scherm bijgewerkt werden

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Nee, helaas niet, zoals @BarryH al aangeeft. Maar goed, al was dat wel het geval, zolang hij maar een fractie van het werkelijke aantal laders kent, zou je daar toch ook niks aan hebben. Als je op de snelweg zit wil je gewoon ook aan de snelweg laden bij Fastned ofzo, en heel Fastned is de Ioniq onbekend, om maar even wat te noemen. Daarnaast is mijn ervaring ook dat het merendeel van de langzaam-laders ook niet bestaat als je van de navigatie uit zou gaan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juupke schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:08:
Nee, helaas niet, zoals @BarryH al aangeeft. Maar goed, al was dat wel het geval, zolang hij maar een fractie van het werkelijke aantal laders kent, zou je daar toch ook niks aan hebben. Als je op de snelweg zit wil je gewoon ook aan de snelweg laden bij Fastned ofzo, en heel Fastned is de Ioniq onbekend, om maar even wat te noemen. Daarnaast is mijn ervaring ook dat het merendeel van de langzaam-laders ook niet bestaat als je van de navigatie uit zou gaan. |:(
In de Kona kun je op ‘i’ klikken bij een lader, dan zie je hoeveel kw hij is. Er staan er enorm veel in, dus neem aan dat dit ook via internet is en realtime wordt bijgewerkt. Je moet een hotspot met je telefoon hebben of apple carplay (android auto niet getest) gebruiken. Denk dat deze update ook wel naar de Ioniq zal komen, ziet er erg goed uit. Zelf nog niet gebruikt, maar rij max 3-400 km enkele rit dus laad gewoon thuis/ op locatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik zou het toch wel een afknapper vinden als ik in mijn nieuwe Ioniq (nog niet besteld, de Volvo is nog niet verkocht) een verouderde database met laadpalen zou aantreffen. Ik bedoel, da's nou net één van de belangrijkste zaken om up-to-date te houden. Wordt dat ook niet bijgewerkt op het moment dat je verbinding maakt met een hotspot?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:57
Marc O. schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:42:
Ik zou het toch wel een afknapper vinden als ik in mijn nieuwe Ioniq (nog niet besteld, de Volvo is nog niet verkocht) een verouderde database met laadpalen zou aantreffen. Ik bedoel, da's nou net één van de belangrijkste zaken om up-to-date te houden. Wordt dat ook niet bijgewerkt op het moment dat je verbinding maakt met een hotspot?
Sowieso is de laadpalen zoeker op dat ding echt niet handig. Te onduidelijk op de kaart aangegeven en missen veel palen. Ook staan die dingen alfabetisch gerangschikt en niet op afstand t.o.v. huidige locatie.

Je kunt veel beter Android Auto gebruiken i.c.m. Google Maps. Dan kun je via Voice Assistant, google gewoon vragen naar "snellaadstation" of "Fastned" en dan krijg je keurig in beeld wat de dichtstbijzijnde stations zijn en hoeveel minuten deze afwijken van de route. Dat is pas echt handig. En google kent ze bijna allemaal, die van Allego, FastNed, MisterGreen, Vandebron en NLE staan er sowieso in. In NL gebruik ik dat eigenlijk altijd als ik op onbekend terrein ben. Na een tijdje weet je ook uit je hoofd waar er wel of geen FastNed of snellader is langs de snelweg en dan heb je dat bijna niet meer nodig.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Oh ja, er zullen vast wel workarounds zijn te bedenken, maar dat beschouw ik toch echt als een compromis. Ik bedoel, hoe moeilijk is het nou om dit fatsoenlijk in te richten?

Overigens, als ik in Google Maps zoek op Snelladers dan krijg ik ook de reguliere straatpalen te zien. Hier in Nederland weet je die wel te onderscheiden van de echte snellaadstations, maar in het buitenland wordt dat toch lastiger. Gelukkig is Chargemap er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Vind ik niet, ingebouwde navigatie is in principe altijd out-of-date en zo zullen de laadstations in de ingebouwde navigatie dat ook altijd zijn.

Juist AA of Carplay zorgt ervoor dat je er niet meer van afhankelijk bent. En voor het buitenland kun je er toch nooit vanuit gaan dat de palen ook echt werken dus zal je altijd nog een community based app zoals Chargemap ernaast willen houden voor de actuele status.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nunzio
Ik vraag mij af of een installateur bij 1x 35A wil afzekeren op 32A. Volgens mij wordt er meestal een hogere veiligheidsmarge genomen maar dat even terzijde.

Daarbij heb je ook nog de rest van je huishouden. Met 1x 35A heb je maximaal 8KW voor je hele huishouden incl. laadvoorziening beschikbaar. Dus de theoretisch maximaal haalbare 7,4KW (uitgaande van 32A) zou betekenen dat je tijdens het laden maar 600 Watt over hebt voor je huishouden. Waarschijnlijk ben je dat al kwijt aan koelkast, vriezer, wat verlichting en de opladers van de tablets/mobiele telefoons.

Op het moment dat jij (of iemand van je gezin) tijdens het laadproces iets aanzet van een wasmachine, combi-magnetron, waterkoker, quooker, vaatwasser etc. (of een combinatie van dit soort apparaten) dan haalt dat behoorlijk wat van je beschikbare (laad)vermogen weg (en gaat je gemiddelde al snel naar beneden).

Alleen een apparaat zoals de wasmachine of vaatwasser pakt al gauw rond de 1,5 a 2KW en dan heb je het nog maar over 1 apparaat.... Dus de kans dat je op deze manier kunt laden met (gemiddeld) 16A/3,7KW of meer is naar mijn idee vrij klein.

Heb je ook overwogen/onderzocht om je 1x 25A om te zetten naar 3x 25A en dan bijvoorbeeld 1 fase dedicated (met continue 20A) voor je laadvoorziening te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd 3x35 is hier ook 3x op 32a afgezekerd, 1 voor de auto, 2 voor het huishouden.
1x35 nemen en dan 32a voor je auto reserveren is apart, load balancing kan helpen, maar je gaat nooit 7,4 kwh laden iig. wij hebben zitten rekenen en komen op +- 70a voor het hele huis uit als we alles tegelijk gebruiken, met 64a beschikbaar, das te krap, maar de kans dat alles aan staat is klein. Fases zoveel als mogelijk verdeeld met dag+nacht dingen op 1 lijn, om optimaal te benutten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

Marc O. schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:42:
Het is ook een enorme afknapper. De Ioniq doet helemaal niets met het internet behalve fileinformatie bijwerken. Ik ben ontzettend blij met mijn Ioniq, maar door de volgende punten ga ik over drie jaar de EV's opnieuw langs de meetlat leggen
  • Geen OTA updates van wat dan ook
  • Geen navigatie die rekening houdt met laadpalen
  • Android auto wordt niet ondersteund
  • Geen blue motion app waarbij je je auto kan voorverwarmen of kan zien wat de accustatus is
  • Slechts 1 fase laden
  • Bij aflevering een navigatie kaart van minimaal 3 jaar oud :X (A4 bij schiedam staat er niet op). Bij een auto van bijna 40k verwacht je wel dat ze die even een update geven bij aflevering.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
@Nunzio, ik heb bij mijn Ioniq een Zappi laadpaal in gebruik mogen nemen en dit bevalt uitstekend!

Ik heb een 3x25A installatie en de aansluiting van de Zappi heb ik op 20A kunnen laten afzekeren. Ondanks dat ik alsnog niet het maximale van de Ioniq kan benutten heb ik hiermee toch 25% sneller laden dan de standaard 16A aansluiting.

Het load balancen werkt ook perfect tot nu toe, ik heb hiervoor de simpele CT-klem sensor genomen. Draadloos is leuk, maar een dun draadje naast de stroomdoorvoer was ook geen enkel probleem in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Standeman schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:27:
[...]

Het is ook een enorme afknapper. De Ioniq doet helemaal niets met het internet behalve fileinformatie bijwerken. Ik ben ontzettend blij met mijn Ioniq, maar door de volgende punten ga ik over drie jaar de EV's opnieuw langs de meetlat leggen
  • [s][li]Android auto wordt niet ondersteund[/li][/s]
  • Geen blue motion app waarbij je je auto kan voorverwarmen of kan zien wat de accustatus is
  • Slechts 1 fase laden
  • [s][li]Bij aflevering een navigatie kaart van minimaal 3 jaar oud :X (A4 bij schiedam staat er niet op). Bij een auto van bijna 40k verwacht je wel dat ze die even een update geven bij aflevering.[/li][/s]
FTFY. 8) Android Auto wordt wel degelijk ondersteund in de Ioniq net als Apple Carplay en werkt gewoon uitstekend, zolang je een kwalitatief goede USB kabel gebruikt voor de connectie. Navigatie kaarten waren bij gewoon de nieuwste bij aflevering. Is meer iets wat je de dealer mag aanrekenen dan dat het aan de auto ligt vind ik.

Overige punten ben ik het overigens 100% mee eens. Dat is echt een gemis en moet verbeterd worden door Hyundai in de volgende versie willen ze meekunnen met BMW, VAG en Tesla.

[ Voor 6% gewijzigd door Davidshadow13 op 11-09-2018 11:44 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 08:41
Davidshadow13 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:43:
[...]

FTFY. 8) Android Auto wordt wel degelijk ondersteund in de Ioniq net als Apple Carplay en werkt gewoon uitstekend, zolang je een kwalitatief goede USB kabel gebruikt voor de connectie. Navigatie kaarten waren bij gewoon de nieuwste bij aflevering. Is meer iets wat je de dealer mag aanrekenen dan dat het aan de auto ligt vind ik.

Overige punten ben ik het overigens 100% mee eens. Dat is echt een gemis en moet verbeterd worden door Hyundai in de volgende versie willen ze meekunnen met BMW, VAG en Tesla.
Het probleem bij Hyundai en ook andere autofabrikanten is dat ze geen invloed/controle hebben op laadstations zoals Tesla dat wel heeft.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Niet vervelend bedoeld, maar dat is in mijn ogen een zwaktebod. Waarom bijvoorbeeld niet een koppeling maken met de backend van Chargemap of soortgelijke service? Zal best wat kosten. maar grote blij bij je klanten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:22
[...]

• Slechts 1 fase laden
  • Bij aflevering een navigatie kaart van minimaal 3 jaar oud :X (A4 bij schiedam staat er niet op). Bij een auto van bijna 40k verwacht je wel dat ze die even een update geven bij aflevering.
De nieuwe A4 is "al" sinds februari of maart beschikbaar hoor. Weet niet wanneer je auto is afgeleverd, maar misschien luiheid van je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
is er eigenlijk ergens een plek/website welke bijgehouden word qua actuele software versie's voor de Ioniq EV?

(krijg over 3 a 4 weken mijn witte premium geleverd als het goed is)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

orillion schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:58:
[...]

De nieuwe A4 is "al" sinds februari of maart beschikbaar hoor. Weet niet wanneer je auto is afgeleverd, maar misschien luiheid van je dealer.
Ik heb hem sinds februari, dus dat is net op het randje. Maar ik snap niet dat het drie! jaar duurt voordat de boel uberhaupt bijgewerkt wordt. Zoiets verwacht ik toch wel minstens elk half jaar of zo.

(Dat je niet gelijk een update krijgt van een landweggetje in Schubbekutteveen dat eenrichtingsverkeer is geworden snap ik, maar 20km snelweg die ontbreekt slaat imo nergens op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Marc O. schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:40:
Niet vervelend bedoeld, maar dat is in mijn ogen een zwaktebod. Waarom bijvoorbeeld niet een koppeling maken met de backend van Chargemap of soortgelijke service? Zal best wat kosten. maar grote blij bij je klanten :D
Heb je je Volvo al verkocht? Mijn dealer zei trouwens dat er 5 MY17 Phoenix zwarte premiums bij de importeur stonden. Een daarvan is vandaag onderweg gegaan naar DK-Schweizer 8)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Spiller schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:39:
[...]

Heb je je Volvo al verkocht? Mijn dealer zei trouwens dat er 5 MY17 Phoenix zwarte premiums bij de importeur stonden. Een daarvan is vandaag onderweg gegaan naar DK-Schweizer 8)
Nee, helaas, zou ook wel erg snel zijn. Maar ik zit nog wat aan de hoge kant met de prijs. Komende dagen maar eens aankijken of ik nog wat verder ga zakken.

DK-Schweizer? Dat is toch een bedrijf in autobekleding (toevallig op een spreekwoordelijke steenworp afstand van waar mijn huis woont)? Waarom gaat ie daarheen; Niet tevreden over de standaard lederen bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Standaard lederen bekleding is geen leder. Ik heb de volleder optie gekozen, dat wordt altijd achteraf ingebouwd.
Volgens mij hoef je niet te haasten, kan me niet voorstellen dat ze elke dag een Phoenix zwarte premium verkopen uit voorraad. 1500 euro korting ging vrij makkelijk zonder inruil, volgens mij kan 5% korting op een voorraad model prima.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:11:
@Nunzio
Ik vraag mij af of een installateur bij 1x 35A wil afzekeren op 32A. Volgens mij wordt er meestal een hogere veiligheidsmarge genomen maar dat even terzijde.

Daarbij heb je ook nog de rest van je huishouden. Met 1x 35A heb je maximaal 8KW voor je hele huishouden incl. laadvoorziening beschikbaar. Dus de theoretisch maximaal haalbare 7,4KW (uitgaande van 32A) zou betekenen dat je tijdens het laden maar 600 Watt over hebt voor je huishouden. Waarschijnlijk ben je dat al kwijt aan koelkast, vriezer, wat verlichting en de opladers van de tablets/mobiele telefoons.

Op het moment dat jij (of iemand van je gezin) tijdens het laadproces iets aanzet van een wasmachine, combi-magnetron, waterkoker, quooker, vaatwasser etc. (of een combinatie van dit soort apparaten) dan haalt dat behoorlijk wat van je beschikbare (laad)vermogen weg (en gaat je gemiddelde al snel naar beneden).

Heb je ook overwogen/onderzocht om je 1x 25A om te zetten naar 3x 25A en dan bijvoorbeeld 1 fase dedicated (met continue 20A) voor je laadvoorziening te gebruiken?
Klopt wat je zegt, eigenlijk mag 32A niet eens is nl niet selectief, maar ik wil toch in geval van zo veel mogelijk max kunnen laden (29A voor de Ioniq), maar dat bepaald de Zappi voor mij. Heb ik bijv. tijd zat, dan kan het zijn (overdag) dat hij alleen op mijn zonnepanelen laadt. Wil ik snel laden (als het goed is al de auto nooit helemaal leeg zijn) dan kan dat snachts, waarbij alleen vriezer, koelkast en wat kleinere zaken aan staan. De rest regelt de Zappi wel weer.
3 fasen heb ik niet overwogen, zou wel kunnen aangezien de hoofdkabe;l meeraderig is, maar hoeft voor mij niet, dan moet ik mijn hele verdeler ombouwen en die is pas een jaar oud :-) O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Nunzio op 11-09-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Spiller schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:59:
Standaard lederen bekleding is geen leder. Ik heb de volleder optie gekozen, dat wordt altijd achteraf ingebouwd.
Volgens mij hoef je niet te haasten, kan me niet voorstellen dat ze elke dag een Phoenix zwarte premium verkopen uit voorraad. 1500 euro korting ging vrij makkelijk zonder inruil, volgens mij kan 5% korting op een voorraad model prima.
Ah, ik vond het er ook al niet echt als leer uitzien. Mag ik vragen wat het extra kost om echt leer in te laten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
DarknessAwaits schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:00:
@Nunzio, ik heb bij mijn Ioniq een Zappi laadpaal in gebruik mogen nemen en dit bevalt uitstekend!

Ik heb een 3x25A installatie en de aansluiting van de Zappi heb ik op 20A kunnen laten afzekeren. Ondanks dat ik alsnog niet het maximale van de Ioniq kan benutten heb ik hiermee toch 25% sneller laden dan de standaard 16A aansluiting.

Het load balancen werkt ook perfect tot nu toe, ik heb hiervoor de simpele CT-klem sensor genomen. Draadloos is leuk, maar een dun draadje naast de stroomdoorvoer was ook geen enkel probleem in mijn geval.
Dat klinkt erg goed, ik heb inderdaad ook alleen maar goede reacties gehoord. Dit is precies waar ik naar xzocht om max gebruik te kunnen maken als je je Ioniq aan de laadpaal moet zetten. Er komt binnenkort ook een app uit, waarbij je hem op afstand kunt bedienen en monitoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Marc O. schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:26:
[...]

Ah, ik vond het er ook al niet echt als leer uitzien. Mag ik vragen wat het extra kost om echt leer in te laten bouwen?
269 voor het stuur en 1699 voor het interieur. Mag je zelf leer/kleur kiezen en kleur stiksel, plus geperforeerd of niet.

Ioniq 5 P45

• Marc O.
OK, klinkt niet absurd duur.

Verwijderd

Spiller schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:59:Volgens mij hoef je niet te haasten, kan me niet voorstellen dat ze elke dag een Phoenix zwarte premium verkopen uit voorraad
Nou... je weet het niet... Er waren er 7 op de boot en waarschijlijk recent geleverd. deze week is ook mijn premium Phantom black definitief besteld..🙌. Levering indicatie week 43 (week van 15 okt.) 🎉 mede door enkele extra opties die ik er op wil.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret
Vandaag m'n handtekening gezet voor een witte premium. Komt ook over ca 4 weken.

Nu nog even een zappi lader bestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Motorfret op 13-09-2018 15:58 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
We gaan weer richting de winter... welke banden en velgen hebben jullie? Een standaard wintersere heeft denk ik nogal wat gevolgen voor het bereik

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
Stefanovic45 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:46:
We gaan weer richting de winter... welke banden en velgen hebben jullie? Een standaard wintersere heeft denk ik nogal wat gevolgen voor het bereik
Omdat iedereen zo enthousiast was. heb ik Michelin cross climates onder laten zetten. Gelijk klaar voor alle seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zit de Ioniq te overwegen (lease) maar ik krijg waarschijnlijk net de premium niet binnen de allowance. Nu valt me in de specificaties op dat de Premium een 7-inch 'Supervision-cluster'-scherm heeft, waar de comfort het met 4.7-inch schermpje moet doen.

Is dit het scherm achter het stuur? Heeft iemand ervaring met het verschil tussen deze schermen?
Is het scherm op de middenconsole in beide uitvoeringen inderdaad 8-inch?

Ik ga in de comfort-uitvoering vooral de inklappende spiegels en de dimmende binnenspiegel missen, denk ik. De regensensor overleef ik wel. Maar deze luxes ben ik nu gewend van de Toyota Auris ;(

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 14-09-2018 00:35 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Laatst online: 18-05 20:25
Room42 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 00:25:

Ik ga in de comfort-uitvoering vooral de inklappende spiegels en de dimmende binnenspiegel missen, denk ik. De regensensor overleef ik wel. Maar deze luxes ben ik nu gewend van de Toyota Auris ;(
De ingeklapte spiegels miste ik ook moest er ook even aan wennen. Regensensor zit er gewoon op bij de comfort.
Wat ik wel mis is de ruitenwisser achter.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
[...]

• Slechts 1 fase laden
Android auto is regulier beschikbaar. Even de app via een apk file downloaden, is namelijk niet in de google playstore te vinden. Auto is gewoon voorbereid.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

krizzziz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:14:
[...]

Android auto is regulier beschikbaar. Even de app via een apk file downloaden, is namelijk niet in de google playstore te vinden. Auto is gewoon voorbereid.
Ja, kwam ik ook achter 8)7

Ik krijg alleen wel regelmatig "Network error 6" en dan crashed de heleboel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

• Slechts 1 fase laden
Dit is minder nieuws. Krijg je wel updates als je langs de garage gaat?

(En mijn vraag blijft staan: Hoe is de schermervaring bij de comfort-rijders? Is die 4.7" behelpen of krijg je makkelijk alle info die je wilt?)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 14-09-2018 10:33 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Room42 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:23:
[...]

(En mijn vraag blijft staan: Hoe is de schermervaring bij de comfort-rijders? Is die 4.7" behelpen of krijg je makkelijk alle info die je wilt?)
Ik ben nog niet langs de garage geweest. Ik ga de updates vast wel krijgen bij mijn 15K beurt. Ik vind het alleen raar dat het zo afgeleverd wordt. Maar ja, dat ligt aan de dealer (Preuninger).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Standeman schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:35:
[...]

Ik ben nog niet langs de garage geweest. Ik ga de updates vast wel krijgen bij mijn 15K beurt. Ik vind het alleen raar dat het zo afgeleverd wordt. Maar ja, dat ligt aan de dealer (Preuninger).
Dat ik de auto nieuw heb opgehaald waren ze nog aan het updaten. Dus als je een goede dealer heb doen ze dat nog...... voordat je de deur uitga.

Schermervaring comfort gewoon prima. Good te zien met mijn matige ogen. :)

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanovic45
Room42 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:23:
[...]

Ik ben hier ook naar benieuwd naar, ik heb vanmiddag een proef rit ( weet niet of dat een premium of comfort is ), maar ik ga het zeker aan de dealer vragen.
evtje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:59:
[...]

Dat ik de auto nieuw heb opgehaald waren ze nog aan het updaten. Dus als je een goede dealer heb doen ze dat nog...... voordat je de deur uitga.

Schermervaring comfort gewoon prima. Good te zien met mijn matige ogen. :)
Maar is het vergelijkbaar met de 7 inch tft zoals?:

Afbeeldingslocatie: https://www.cars2.co.uk/wp-content/themes/cc-Cars2/img/ioniq/ioniq-dials.jpg

Of mis je bijvoorbeeld de hele rechtervak? Ik kan me er nog geen voorstelling van maken. :p

[ Voor 33% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-09-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6sgkt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2zpkoxu.jpg

Zo zie ik het vanaf mijn ogen als ik in de stoel zit . Camera moest ik wel een beetje corrigeren vawege dat hij het iets naar de min gaat .

Nu zie ik dat met het uploaden de kwaliteit dus scherpte achteruit gaat , dus het is veel scherper om in het echt te zien. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door evtje op 14-09-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
evtje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:21:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo zie ik het vanaf mijn ogen als ik in de stoel zit . Camera moest ik wel een beetje corrigeren vawege dat hij het iets naar de min gaat .
Thanks! En dat betreft dus de comfort-uitvoering? :)
Nu zie ik dat met het uploaden de kwaliteit dus scherpte achteruit gaat , dus het is veel scherper om in het echt te zien. 8)7
Ja, tinypic is ruk. Je kunt beter imgur.com gebruiken, of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Ja Comfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Dit is beter ja maar je moet er niet op klikken dat is dan weer te dicht bij .
Het blijft moeilijk om te vertellen wat je ziet. Beter is gewoon zelf even naar de dealer gaan en erin zitten voor een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
evtje schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:02:
[...]

Dit is beter ja maar je moet er niet op klikken dat is dan weer te dicht bij .
Het blijft moeilijk om te vertellen wat je ziet. Beter is gewoon zelf even naar de dealer gaan en erin zitten voor een tijdje.
Ja, het ging me vooral om het verschil tussen de Comfort en de Premium. Maar de comfort ziet er prima uit. Ik ga hem aanvragen. Ik zal wel ervaren hoe het is om met de beperkte range te leven (t.o.v. een benzineauto).

Ik hoop nog een kleurtje uit voorraad te kunnen krijgen, anders wordt het gewoon de witte.

offtopic:
@evtje Je kunt beter je vorige bericht bewerken, als je wat wilt toevoegen of aanpassen. Dat staat wat netter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Room42 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:32:
[...]

Ja, het ging me vooral om het verschil tussen de Comfort en de Premium. Maar de comfort ziet er prima uit. Ik ga hem aanvragen. Ik zal wel ervaren hoe het is om met de beperkte range te leven (t.o.v. een benzineauto).

Ik hoop nog een kleurtje uit voorraad te kunnen krijgen, anders wordt het gewoon de witte.

offtopic:
@evtje Je kunt beter je vorige bericht bewerken, als je wat wilt toevoegen of aanpassen. Dat staat wat netter ;)
Ik heb ook gewoon de witte Premium besteld. In 3 a 4 weken als het goed is hier.

Zit er dan verschil in schermpjes van tussen comfort en premium? Ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nunzio schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:20:
[...]

Zit er dan verschil in schermpjes van tussen comfort en premium? Ik dacht dat dat allemaal hetzelfde was.
Volgens de specs zit in de Comfort een 4.2" terwijl er in de Premium een 7"-scherm zit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vkfneH2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Wat me wel is opgevallen bij de Comfort die ik heb is dat de kwaliteit van het centrale display (nav, media, etc) een heel stuk slechter is dan het display in je "echte" dashboard (speedometer, range, etc).

Kan me voorstellen dat er wat beters te krijgen is, maar het scherm zelf functioneert prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb zojuist een proefrit gemaakt in een comfort model, ik zie het verschil inderdaad niet tussen dit display en de andere afbeeldingen / filmpjes op internet. Dus het wordt voor mij gewoon een comfort model :)

De auto rijdt verder erg relaxed! Adaptieve cruise Control in combinatie met lane assist is echt fijn als je het niet had :D

Qua lengte pas ik er net in, achterin zitten is helaas niet mogelijk met mijn lengte :( Ik ben 2.03m dus ik had dat al wel een beetje verwacht.
DarknessAwaits schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 16:27:
Wat me wel is opgevallen bij de Comfort die ik heb is dat de kwaliteit van het centrale display (nav, media, etc) een heel stuk slechter is dan het display in je "echte" dashboard (speedometer, range, etc).

Kan me voorstellen dat er wat beters te krijgen is, maar het scherm zelf functioneert prima.
De kwaliteit is idd wel wat minder, maar het systeem reageert wel super snel! Dat heb ik wel eens anders gezien...

[ Voor 35% gewijzigd door Stefanovic45 op 14-09-2018 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:45:
[...]

Volgens de specs zit in de Comfort een 4.2" terwijl er in de Premium een 7"-scherm zit:

[Afbeelding]
Vreemd, heb zelf nog geen enkele afbeelding kunnen zien waar een klein scherm in de instrumentcluster zit. Zouden het dan 2 low res schermpjes zijn? 1 voor de snelheidsmeter en 1 er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Voor wie geïnteresseerd is Bjorn heeft een uitleg over de informatie systeem van Kia Niro. Wat veel lijkt op die van de ioniq /kona.

YouTube: Kia Niro EV infotainment system walkthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
jerh schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:31:
[...]

Omdat iedereen zo enthousiast was. heb ik Michelin cross climates onder laten zetten. Gelijk klaar voor alle seizoenen.
Ik ga denk ik ook voor All season. In de zomer misschien iets minder efficiënt maar in de winter weer efficiënter en in de winter heb je ook meer aan dat kleine beetje efficiëntie 😊 Je hebt dan in ieder geval geen gedoe met bandenwisselen

Die Michelin cross Climates zijn helemaal niet leverbaar in 205?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
Stefanovic45 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:50:
[...]

Ik ga denk ik ook voor All season. In de zomer misschien iets minder efficiënt maar in de winter weer efficiënter en in de winter heb je ook meer aan dat kleine beetje efficiëntie 😊 Je hebt dan in ieder geval geen gedoe met bandenwisselen

geen idee, ik heb de dealer gevraagd om het te regelen en de banden die er af fabriek op zaten in te ruilen. Vond het wel een fijn idee om in een keer klaar te zijn en geen gedoe met gewissel te hebben. Wintersport doen we met de auto van mijn vrouw en wisselt wel gewoon. Dus ik rijd eigenlijk alleen in NL.

Vind het prettig als de waterafvoer van de banden in de winter veel beter is, naar dat gaan we de komende periode wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 09:51
Blokker_1999 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:21:
[...]

Vreemd, heb zelf nog geen enkele afbeelding kunnen zien waar een klein scherm in de instrumentcluster zit. Zouden het dan 2 low res schermpjes zijn? 1 voor de snelheidsmeter en 1 er naast?
Het verschil zit in de snelheidsmeter. Bij de comfort is dat een gewone mechanische versie, met rechts daarnaast een 4 inch lcd dispay. Bij de premium zijn de mechanische snelheidsmeter en het schermpje rechts ernaast vervangen door één groot 7 inch scherm waarop dan links een analoge snelhiedsmeter wordt weergegeven, een die daardoor qua uiterlijk ook verandert afhankelijk van de gekozen rijmodes normaal, eco of sport. Verder is de resolutie van het scherm in de Premium versie inderdaad iets hoger, maar er veel verschil maakt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik zag gister in een ioniq hybrid het 4" scherm en dat is wel echt lullig vergeleken met het grote touchscreen.

M'n bmw 130i is vrijdag opgehaald door de nieuwe eigenaar. Voor m'n dealer Peter Ursem in Purmerend geen probleem om een leenauto te regelen. Heb nu een oranje gewrapte i10 met enorme bestickering erop voor de komende 3 weken..

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Heb je nog redelijk snel verkocht dan, volgens mij. Mijn V70 D5 staat nog steeds te koop. Helaas nog niet eens een slecht bod gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Sterker nog ik heb hem niet eens echt geadverteerd. 1 post op een forum en was gelijk raak. Maar ik heb dan ook een realistische prijs gevraagd en had zelf ook scherp ingekocht.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Nice! Ik geloof niet dat mijn prijs extreem hoog is maar wijt het eraan dat diesels simpelweg heel snel minder populair zijn geworden (dus indirect zal mijn vraagprijs toch nog wel te hoog zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Heb je geen bod van de dealer gekregen? Bij Dirk Barten in Amsterdam heb ik gevraagd om een bod. Verkoper heeft foto's gemaakt en zou laten weten wat de handel wilde geven. Vervolgens nooit meer wat gehoord, dus heb ik de Ioniq bij de concurrent in Purmerend gekocht :')

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Jawel, maar dat lag op 50% van wat ik er een half jaar geleden zelf voor heb betaald. Hij gaf zelf ook al aan dat het erg laag was.8k afschrijven in een half jaar is met net wat te gortig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Humungus schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:26:
[...]

Het verschil zit in de snelheidsmeter. Bij de comfort is dat een gewone mechanische versie, met rechts daarnaast een 4 inch lcd dispay. Bij de premium zijn de mechanische snelheidsmeter en het schermpje rechts ernaast vervangen door één groot 7 inch scherm waarop dan links een analoge snelhiedsmeter wordt weergegeven, een die daardoor qua uiterlijk ook verandert afhankelijk van de gekozen rijmodes normaal, eco of sport. Verder is de resolutie van het scherm in de Premium versie inderdaad iets hoger, maar er veel verschil maakt het niet.
Kun je een afbeelding posten van hoe dat eruit ziet, want ik heb een Comfort en echt geen mechanische snelheidsmeter... Wel een cirkel met een schermpje erachter die inderdaad verandert met elke mode. Heb wel het idee dat de snelheidsmeter en het schermpje ernaast "losse" schermen zijn, maar kan natuurlijk ook een groot scherm zijn met wat plastic eroverheen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Stefanovic45 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:50:
[...]

Niet leverbaar in 205?
Vreemd want ik heb sinds oktober 2017 Michelin Cross Climate+ banden onder onder mijn Ioniq Electric met de maat 205/55 R 16. Dit is ook de maat die Michelin adviseert op hun site. Ik ben er zeer tevreden over :) . Ze deden het prima tijdens de dagen dat er sneeuw lag en ook in de zomer doen ze het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Shapeshifter schreef op zondag 16 september 2018 @ 14:34:
[...]

Kun je een afbeelding posten van hoe dat eruit ziet, want ik heb een Comfort en echt geen mechanische snelheidsmeter... Wel een cirkel met een schermpje erachter die inderdaad verandert met elke mode. Heb wel het idee dat de snelheidsmeter en het schermpje ernaast "losse" schermen zijn, maar kan natuurlijk ook een groot scherm zijn met wat plastic eroverheen.
Heb net even de handleiding erbij genomen en kan voor de Electric geen instrument cluster vinden met een 4.2" display. Voor de Hybride varianten bestaat deze wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kw4OKOkjNM1swvEQMnz0fijF/full.png

Ik vermoed dus dat het een fout is dat de EV Comfort met een 4.2" display komt. Dat, of het gaat om een manier om de prijs net iets meer te drukken op nieuwere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bedankt voor de info over de dashboards. Wel nog veel verwarring omtrent het instrumentcluster dus, maar ik denk dat het geen dealbreker gaat worden voor mij. Ik denk niet dat ik de keus krijg om de premium te krijgen, dus dan wordt het gewoon de comfort, die ook al lekker comfortabel is (op de inklappende spiegels en de automatisch dimmende binnenspiegel na dan).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Motorfret
Even tussendoor; Ik woon in de regio Nijmegen, waar ik voor de locale motorclub veel leuke toerriten heb uitgezet.
Is het leuk om tzt ook eens zoiets met onze Ioniq EV's te organiseren en rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Motorfret schreef op maandag 17 september 2018 @ 00:00:
Even tussendoor; Ik woon in de regio Nijmegen, waar ik voor de locale motorclub veel leuke toerriten heb uitgezet.
Is het leuk om tzt ook eens zoiets met onze Ioniq EV's te organiseren en rijden?
Ha, dat lijkt me best een leuk idee! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me leuk om een keer te doen! Voorheen met een Nissan Leaf al diverse keren iets vergelijkbaars gedaan met de Nissan Electric Club

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

De buren in elektrische auto's hebben al wel eens wat georganiseerd, meestal wordt het midden van het land geopperd zodat het voor iedereen ongeveer even ver weg is. Bijvoorbeeld bij het AC/McDonalds bij Meerkerk (A27, staat ook een Allego snellader, plus FastNed 100 meter verderop) of meer richting Utrecht (hoewel de meeste snelladers daar bij tankstations staan). Is ook wel leuk om meerdere typen auto's te hebben misschien.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blokker_1999 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:33:
[...]

Heb net even de handleiding erbij genomen en kan voor de Electric geen instrument cluster vinden met een 4.2" display. Voor de Hybride varianten bestaat deze wel.

[Afbeelding]

Ik vermoed dus dat het een fout is dat de EV Comfort met een 4.2" display komt. Dat, of het gaat om een manier om de prijs net iets meer te drukken op nieuwere versies.
Ik denk idd ook dat het een fout betreft. De comfort versie waar ik in heb gereden had echt wel een digitale snelheidswijzer. Dit was wel een 2017 model maar ik ga er niet vanuit dat dit in een nieuwe model is gedowngrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shapeshifter schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:43:
[...]

De buren in elektrische auto's hebben al wel eens wat georganiseerd, meestal wordt het midden van het land geopperd zodat het voor iedereen ongeveer even ver weg is. Bijvoorbeeld bij het AC/McDonalds bij Meerkerk (A27, staat ook een Allego snellader, plus FastNed 100 meter verderop) of meer richting Utrecht (hoewel de meeste snelladers daar bij tankstations staan). Is ook wel leuk om meerdere typen auto's te hebben misschien.
Wat mij betreft is Meerkerk een prima plek. Hoe kunnen we dit van de grond trekken? Aantal data in een datumprikker verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Prima plan. Wel over een week of 4 dan:
Die van mij is namelijk nog onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
12 oktober komt die van mij. 😎

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

uFx

Kleine update over mijn defecte Ioniq: hij heeft een week bij de importeur gestaan en daar zijn ze bij toeval tegen de oorzaak aangelopen van het "beperkt vermogen"-probleem. Het schijnt dat de waterpomp (voor de koeling) soms er mee stopt en uit voorzorg schiet het systeem dan in deze stand. Probleem schijnt nu verholpen te zijn en binnenkort kan ik hem weer ophalen.

... maar nu eerst genieten van een vakantie met ICE :O ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
20 oktober wordt die van mij bezorgd thuis op de oprit. Ben er benieuwd naar de Ioniq!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Motorfret schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:55:
Prima plan. Wel over een week of 4 dan:
Die van mij is namelijk nog onderweg :)
Alle zaterdagen van november even in een datumprikker zetten zodat iedereen kan reageren naar beschikbaarheid? Ik stel voor om het dan als 'Hyundai electric' te doen zodat er misschien ook mensen met een Kona langs kunnen komen. Qua tijd zat ik te denken aan 13:00 tot 17:00. Laat maar even weten wat jullie er van vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessAwaits
uFx schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:47:
Kleine update over mijn defecte Ioniq: hij heeft een week bij de importeur gestaan en daar zijn ze bij toeval tegen de oorzaak aangelopen van het "beperkt vermogen"-probleem. Het schijnt dat de waterpomp (voor de koeling) soms er mee stopt en uit voorzorg schiet het systeem dan in deze stand. Probleem schijnt nu verholpen te zijn en binnenkort kan ik hem weer ophalen.

... maar nu eerst genieten van een vakantie met ICE :O ;)
Kijk, dat klinkt wel als een aannemelijke oorzaak. Wat vreemd dat ze dat dan niet eerder kunnen afleiden uit de foutcodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:59
Balen, lekke band. Gelukkig werkt het pompje redelijk.
Vanavond nog 50km en dan een winterband erop thuis

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:09:
[...]

Alle zaterdagen van november even in een datumprikker zetten zodat iedereen kan reageren naar beschikbaarheid? Ik stel voor om het dan als 'Hyundai electric' te doen zodat er misschien ook mensen met een Kona langs kunnen komen. Qua tijd zat ik te denken aan 13:00 tot 17:00. Laat maar even weten wat jullie er van vinden.
Ik denk niet dat er al veel Kona rijders zijn. Blijkt ook nog erg veel levertijd op te zijn en aangezien hij er maar net pas is...
Ik heb er meer gereden, en ook die rijdt als een zonnetje, mij net wat te duur anders had ik die graag gehad ipv de Ioniq. Maar de Ioniq ben ik ook dik tevreden mee hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:09:
[...]

Ik ben voor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij de link voor iedereen om hun beschikbaarheid door te geven:

https://goo.gl/8jLzQz

Laat het weten als er opmerkingen of vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:35:

Aangemeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Done.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:35:

Hierbij mij aangemeld.

• gabbel
Ook aangemeld!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Hier ook aangemeld.

• Philos31
  • Laatst online: 13:24
Even een verbazing, zie ik op marktplaats bij de plaatselijk Hyundai dealer de ioniq premium private lease staan voor slechts
585 euro per maand op basis van 5000km en 60 maanden.
En dat terwijl Hyundai zelf de premium heeft vanaf 444 met dubbel aantal km.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Zou hij er veel kwijtraken zo? En zijn de dealers niet verplicht om mee te doen met die actie?

[ Voor 7% gewijzigd door Philos31 op 19-09-2018 09:56 ]

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er even een TW van gemaakt. Graag niet allemaal melden dat je komt, dan word het zo'n rommeltje.

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Philos31 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:55:
Even een verbazing, zie ik op marktplaats bij de plaatselijk Hyundai dealer de ioniq premium private lease staan voor slechts
585 euro per maand op basis van 5000km en 60 maanden.
En dat terwijl Hyundai zelf de premium heeft vanaf 444 met dubbel aantal km.
https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Zou hij er veel kwijtraken zo? En zijn de dealers niet verplicht om mee te doen met die actie?
De tijdelijke Hyundai actie vanaf 429 euro betreft 2017 voorraad modellen en dit loopt via leasemaatschappij Arval. Het reguliere privélease aanbod van Hyundai gaat via Leaseplan en komt wel ruim in de 500 uit.

[ Voor 30% gewijzigd door joblamie op 19-09-2018 20:08 ]

• Philos31
  • Laatst online: 13:24
joblamie schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:42:
[...]

De tijdelijke Hyundai actie vanaf 429 euro betreft 2017 voorraad modellen en dit loopt via leasemaatschappij Arval. Het reguliere privélease aanbod van Hyundai gaat via Leaseplan en komt wel ruim in de 500 uit.
Dat verklaart een hoop.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

• Nunzio
Hoe bedoel je. Zijn die 2017 modellen dan zo lang blijven staan? We hebben bijna 2019. Lijkt mij dat je een nieuw model toch versue 2018 krijgt?

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Nunzio schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:22:
Hoe bedoel je. Zijn die 2017 modellen dan zo lang blijven staan? We hebben bijna 2019. Lijkt mij dat je een nieuw model toch versue 2018 krijgt?
Nope, je krijgt een 2017 model, daarom is de tijdelijke private lease prijs ook relatief scherp (neem ik aan). Ik weet niet vanaf wanneer het 2018 model is verschenen en wat behalve het bouwjaar precies het verschil is (in elk geval de grille kleur), maar wellicht valt het wel mee met hoelang die 2017 modellen er staan. Als je per sé een 2018 model wilt kan dat ongetwijfeld ook, maar dan betaal je dus ruim in de 500 ipv vanaf 429.

[ Voor 7% gewijzigd door joblamie op 19-09-2018 21:56 ]

• Nunzio
Nah goed behalve de zwarte grill zal die verder hetzelfde zijn. Ik had wel graag liever de zwarte maar goed.

• Marc O.
Nunzio schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:56:
Nah goed behalve de zwarte grill zal die verder hetzelfde zijn. Ik had wel graag liever de zwarte maar goed.
De geventileerde stoelen ontbreken eveneens in het 2017 model.

• Nunzio
Oké maar daar blijft het toch bij hè haha
Pagina: 1 ... 37 ... 195 Laatste