De kosten mogen ook voor de dealer niet uitmaken. Dit is garantie en moet de dealer zelf maar weer gaan verhalen bij de importeur die het weer bij Hyundai kan gaan verhalen. En dna maakt het niet uit of het nu 10k of 100k is. Al komt deze wagen wel stilaan in de buurt van het moment waarop je hem moet gaan verschroten (de stelregel op mijn oude job was 40% van nieuwwaarde). Maar die job heeft me ook geleerd dat foutzoeken op een elektronisch systeem soms een speld in een hooiberg kan zijn. Zeker als de fout niet constant voorkomt.uFx schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 09:03:
Het gaat inderdaad om een leaseauto. Overigens wilde ik na de reparatie zelf snel de auto terug hebben zodat ik kilometers kon maken. Over een paar dagen staat een vakantie op de planning. En als de dealer de auto moest testen kost dat weer een extra dag en dat risico wilde ik niet lopen.
Overigens heb ik eerder deze week al contact gehad met de leasemaatschappij en die zijn ook druk bezig geweest met de dealer om te kijken wat de vervolgstappen zijn. In samenspraak met mij is dus de hele elektronische besturing vervangen als laatste optie zodat ik toch met deze auto op vakantie zou kunnen. Dat heeft dus helaas niet geholpen en vandaag even overleggen met de leasemaatschappij / dealer wat de opties zijn voor een leenauto. Bij voorkeur gewoon een andere Ioniq EV maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.
Volgens de dealer is er inmiddels 10k aan materiaal en uren in de auto gestoken. Ik verwacht dat hij nu terug gaat naar de importeur en wat die ermee gaat doen weet ik nog niet. Hopelijk total loss verklaren
[...]
Nee, dan is het probleem voor een minuutje of 2 weg en komt dan weer terug. Vreemd genoeg kan het ook zo zijn dat de schildpad uiteindelijk weer weg gaat (zonder de auto uit te zetten) en alles weer goed is.
En als je zelf geen documentatie hebt die aantoont onder welke voorwaarden de schildpad wordt geactiveerd, tjah, dan kan je blijven zoeken en vervangen. Het kan goed zijn dat het effectief een sensor van 1 euro is die problemen vertoond, maar je moet hem wel gevonden krijgen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.