Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:40
DarknessAwaits schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:51:
Weet iemand hoe de verschillende vloermatten van de Ioniq te onderscheiden zijn?

Ik had gekozen voor het luxe afleverpakket met de eveneens luxe vloermatten, maar de diefstalbeveiliging voor de kentekenplaten zijn ze ook vergeten en de matjes voelen nou niet bepaald dik aan.
Dit zijn de luxe matten (na 25k km):
Matten IONIQ
Zoals je ziet heb ik geen aluminium pedalen (de auto is een premium, geleverd in augustus 2017).

[ Voor 7% gewijzigd door orillion op 28-08-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Hoe is de audio in een Ioniq? Klinkt het een beetje en heeft het volume? Zit een woofer achterin in de zijkant zag ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Spiller schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 17:49:
Hoe is de audio in een Ioniq? Klinkt het een beetje en heeft het volume? Zit een woofer achterin in de zijkant zag ik.
Audio viel mij ook vies tegen.
Ik had standaard in mijn honda jazz een veel betere bass.
Ik heb alle schuifjes op 10 staan in de ioniq.
Nu moet ik wel zeggen nu ik Spotify op Android auto gebruik het wel beter is.
Denk dat de radio gewoon wat minder is .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:00
Hoppa, sinds deze week ook een tevreden berijder van een premium ioniq (MY 2017). Moet mezelf nog wegwijs te maken in de vele opties maar wat ik me vanochtend dus afvroeg: heeft dit model verwarmbare buitenspiegels? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Audio viel mij ook vies tegen.
Ik had standaard in mijn honda jazz een veel betere bass.
Ik heb alle schuifjes op 10 staan in de ioniq.
...
Ik moet ook wel even wennen aan de mindere audio.

Mijn BMW begon destijds met de entry-level speakers die werkelijk verschrikkelijk slecht klonken, beneden alle peil. Omdat de versterker zelf prima was heb ik toen de speakers geupgrade met een specifieke set van Gladen. Wereld van verschil.

Nu in de Ioniq mis ik eigenlijk wel van alles, prikkend hoog, weinig diepgaande bas... maar met wat EQ is het gewoon best OK te maken. Geweldig zal het nooit worden met deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Ik ben gisteren bij de dealer geweest voor wat info over de Ioniq EV. Hij gaat een offerte voor me opstellen :) Ik ben benieuwd waar ze mee komen. Er waren nog wel een aantal modellen op voorraad bij de importeur ( Comfort modellen ). Die hebben alleen standaard geen parkeersensoren voor :(

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
jvandun schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:44:
Hoppa, sinds deze week ook een tevreden berijder van een premium ioniq (MY 2017). Moet mezelf nog wegwijs te maken in de vele opties maar wat ik me vanochtend dus afvroeg: heeft dit model verwarmbare buitenspiegels? :)
Staat dat niet in je handleiding? >:)
Ja, als je de achterruitverwarming aan doet gaan ze aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
De Premium versie is ook nog behoorlijk op voorraad heb ik net gehoord.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvandun
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:00
orillion schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Staat dat niet in je handleiding? >:)
Ja, als je de achterruitverwarming aan doet gaan ze aan.
hahaha, had snel gezocht maar kon zo snel niets vinden :) Thanks!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:24
Wel frappant dat er nu Ioniq’s op voorraad staan, er was een lange levertijd. Komt dat door de Kona of wachten we op de grotere accu?

• Spiller
Er staan nog 2017 modellen op voorraad, kun je binnen 2 weken rijden is mij net verteld.
Tot 30 september is de 50/50 deal: helft aanbetalen en de andere helft over 3 jaar per maand aflossen tegen 1,9% rente. Klinkt aantrekkelijk maar ik vraag me af of prive aanschaffen uberhaupt wel verstandig is.

Gister dik 400km proefgereden in de EV. Van Amsterdam naar Leeuwarden, daar bij de Lidl aan de gratis supercharger. Met 2% batterij kwamen we aan, hij ging bij het verlaten van de snelweg net piepen. Laden bij Fastnet aan de 175kW lader is werkelijk waar een lolletje met de Ioniq.

2017 modellen hebben tov 2018 premium model geen geventileerde voorstoelen en geen alu pedalen. Blackpack doen ze bij de dealer op 2017 modellen maar dat is standaard bij 2018.

[ Voor 13% gewijzigd door Spiller op 30-08-2018 11:06 ]

Ioniq 5 P45

• Stefanovic45
Spiller schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:05:
Er staan nog 2017 modellen op voorraad, kun je binnen 2 weken rijden is mij net verteld.
Tot 30 september is de 50/50 deal: helft aanbetalen en de andere helft over 3 jaar per maand aflossen tegen 1,9% rente. Klinkt aantrekkelijk maar ik vraag me af of prive aanschaffen uberhaupt wel verstandig is.
Tja. Ik kan kiezen tussen een EV van 35K of een jonge tweede hands diesel van 15K waarbij ik extra lasten heb van wegenbelasting en dieselkosten (totaal €250 euro). Elektrisch is natuurlijk niet gratis, maar ik wek zelf een groot gedeelte op met zonnepanelen.

Ik ben wel benieuwd naar de concrete plannen uit het klimaatakkoord. Het zou me niet verbazen als op (korte) termijn de MRB voor de diesels omhoog gaat. Daarnaast gaat er aan een ICE auto meer kapot. Onderhoud en reparaties van mijn huidige diesel zit toch al snel op 1500 euro per jaar de laatste paar jaar. Al die technieken om een lagere uitstoot te halen gaan alleen maar kapot.

Verwijderd

Stefanovic45 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Tja. Ik kan kiezen tussen een EV van 35K of een jonge tweede hands diesel van 15K waarbij ik extra lasten heb van wegenbelasting en dieselkosten (totaal €250 euro). Elektrisch is natuurlijk niet gratis, maar ik wek zelf een groot gedeelte op met zonnepanelen.

Ik ben wel benieuwd naar de concrete plannen uit het klimaatakkoord. Het zou me niet verbazen als op (korte) termijn de MBR voor de diesels omhoog gaat. Daarnaast gaat er aan een ICE auto meer kapot. Onderhoud en reparaties van mijn huidige diesel zit toch al snel op 1500 euro per jaar de laatste paar jaar. Al die technieken om een lagere uitstoot te halen gaan alleen maar kapot.
Motorrijtuigenbelasting gaat denk ik vanaf 2021 voor > x gram per km zo’n extra malus krijgen (net als dat er nu al van 15% is), zullen vast bepaalde bandbreedtes krijgen. Hopelijk stappen ze ook af van het gewicht verhaal, anders zijn hybrids de lul. Ik heb er een staan, +- 200 kg zwaarder dan de gewone versie, 7-8 km extra per liter benzine. Als hybrids gelijk worden getrokken, ben ik bang dat hij duurder is om te rijden dan de gewone versie. Vrouwlief moet er 2 dagen per week 60 km mee rijden voor werk en doet er boodschappen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -erres-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2020
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:57:

We weten dat luchtweerstand kwadratisch is dus rustig rijden was wel belangrijk. Met 130 kmh kon je echt maar 120km halen maar achter een vrachtwagen die 90kmh gaat op de cruise (1 streepje afstand) kon je gewoon 240km halen met dakbox helemaal prima en ver boven verwachting.
En bij 100km/u zonder slipstream? Heb je daar een beeld bij qua verbruik? Ben me aan het orienteren op een trip naar de uK volgende zomer met dakkoffer ;)

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
En bij 100km/u zonder slipstream? Heb je daar een beeld bij qua verbruik? Ben me aan het orienteren op een trip naar de uK volgende zomer met dakkoffer ;)
Ben ik ook benieuwd naar. Wij overwegen om in de meivakantie naar Denemarken te gaan met onze twee kids en mijn vrouw en ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
PapaTomster schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:00:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Wij overwegen om in de meivakantie naar Denemarken te gaan met onze twee kids en mijn vrouw en ik.
Ik ben afgelopen zomer naar Denemarken geweest en heb daarbij een Excel sheet bij gehouden, mijn acc stond ingesteld op 100 - 110 km/u, volg de link voor de details.

Dit was wel zonder dakkoffer

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

uFx

Probeer mij maar eens na te doen :D Vol vermogen maar de ecometer staat echter op 2 streepjes. Het groene pijltje met auto is uit. En een halfvolle batterij maar wel schildpadmodus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PVMgx72.jpg

Ondertussen ga je langzaam van 82 naar 20 km per uur.

Maandag wordt de motor vervangen. Ben alleen bang dat het daar niet aan ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door uFx op 31-08-2018 08:48 ]

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uFx schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:47:
Probeer mij maar eens na te doen :D Vol vermogen maar de ecometer staat echter op 2 streepjes. Het groene pijltje met auto is uit. En een halfvolle batterij maar wel schildpadmodus.

[afbeelding]

Ondertussen ga je langzaam van 82 naar 20 km per uur.

Maandag wordt de motor vervangen. Ben alleen bang dat het daar niet aan ligt.
Best knap om zo 17.250 km te hebben gereden, tmnt power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Spiller schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:05:
...
2017 modellen hebben tov 2018 premium model geen geventileerde voorstoelen en geen alu pedalen. Blackpack doen ze bij de dealer op 2017 modellen maar dat is standaard bij 2018.
Ik heb het gevoel dat ik mezelf een beetje ga herhalen, maar aangezien het vorige keer ook zo goed werkte:

Heb je daar een bron van? Ik had namelijk "alu pedalen" te horen gekregen toen ze informeerden naar de daadwerkelijk te leveren auto bij de leverancier, maar uiteindelijk is hij geleverd met de plastic uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
De verkoper bij Dirk Barten Hyundai dealer las het op van een memo..

https://h-static.nl/downl...dai-IONIQ-Electric-EV.pdf

[ Voor 36% gewijzigd door Spiller op 31-08-2018 10:51 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Aha! Goeie intel, maar gezien ik een Comfort heb hoef ik ook geen alu te verwachten zie ik. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:04
Vandaag voor een 60.000 km beurt bij de dealer geweest. Kosten 170 euro, viel mij best tegen. Ze hebben alleen de pollenfilter vervangen. En de remvloeistof gecheckt, naast de reguliere controles. Remvloeistof was (uiteraard) nog goed, dus niet vervangen. Ze waren in een uurtje klaar. Ze wilden ook nog de koelvloeistof checken 8)7
Ik heb zo'n gevoel dat de dealer meer vraagt voor onderhoud dan nodig. Iemand een grote beurt voor minder of meer gehad?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pmiddeld schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:
Vandaag voor een 60.000 km beurt bij de dealer geweest. Kosten 170 euro, viel mij best tegen. Ze hebben alleen de pollenfilter vervangen. En de remvloeistof gecheckt, naast de reguliere controles. Remvloeistof was (uiteraard) nog goed, dus niet vervangen. Ze waren in een uurtje klaar. Ze wilden ook nog de koelvloeistof checken 8)7
Ik heb zo'n gevoel dat de dealer meer vraagt voor onderhoud dan nodig. Iemand een grote beurt voor minder of meer gehad?
Huh? 170 euro vind je veel? Ik ging met mijn Megane pas voor z'n 60K beurt en moest 2 nieuwe banden, 4 nieuwe blokken, luchtfilters, olie enz laten doen en de rekening van 1200+ euro kwam er zo uitrollen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spiller
170 euro voor een pollenfilter is veel ja. Je vergelijkt appels met peren.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:31
pmiddeld schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:09:
mijn 32k beurt was eur 121,- incl. btw, incl. een interieurfilter. (moest wel 2 uur wachten EN de "vip" pas ofzoiets weigeren, dat ging over gratis lampjes vervangen en ruitenvloeistof, en was iets van eur 50).

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
Zo, de mijne staat op de oprit.... Een zwarte 2018 model, zal nog wel even een foto plaatsen. Zonder black pack. De kleur is nu een soort van antraciet grijs, viel me mee.

Besteld eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Marc O. schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:48:
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Hoop dat de proefrit gunstig uitpakt. Alternatief is dat we voor langere ritten de auto van mijn vriendin nemen (Saab cabrio). Qua ruimte achterin ook niet ideaal, maar acceptabel. Bovendien is zij een stuk kleiner waardoor ze haar stoel altijd ver naar voren kan schuiven. Wellicht dat de ruimte achterin de Ioniq daardoor ook acceptabel(er) is.

Neemt dat schuifdak van de Premium uitvoering trouwens veel hoofdruimte in beslag?
Morgen proefrijden in een Ioniq. Ben benieuwd! Iemand hier ervaring (positief of negatief) met de Hyundai dealer in Tilburg, of die me juist een andere dealer in Brabant kan aanbevelen? Mag ook per pb.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
DennusB schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Huh? 170 euro vind je veel? Ik ging met mijn Megane pas voor z'n 60K beurt en moest 2 nieuwe banden, 4 nieuwe blokken, luchtfilters, olie enz laten doen en de rekening van 1200+ euro kwam er zo uitrollen.
Nou ja, ik bedoelde eigenlijk voor een Ioniq electric. Let wel dat de Ioniq elke 15.000 km een beurt moet hebben I.p.v. elke 30.000 km bij een andere auto. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Ik ben afgelopen zomer naar Denemarken geweest en heb daarbij een Excel sheet bij gehouden, mijn acc stond ingesteld op 100 - 110 km/u, volg de link voor de details.

Dit was wel zonder dakkoffer
Super. Thnx! Ga ik op mijn gemak even goed doorkijken.
Was het bijladen een beetje goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Van de week heb ik mijn Maingau pas gekregen. Vanmiddag wil ik opladen bij de Fastned bij Amersfoort A1, maar zegt ie dat het een onbekende pas is.
Hebben meer mensen moeite met Maingau? De app werkt ook niet bij mij. Ik kan dus niet via de app het laden starten. Wel gewoon via de Fastned app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
PapaTomster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 00:39:
Van de week heb ik mijn Maingau pas gekregen. Vanmiddag wil ik opladen bij de Fastned bij Amersfoort A1, maar zegt ie dat het een onbekende pas is.
Hebben meer mensen moeite met Maingau? De app werkt ook niet bij mij. Ik kan dus niet via de app het laden starten. Wel gewoon via de Fastned app.
het kan even duren voordat fastned werkt, zit een enorme vertraging in het doorgeven van maingau naar fastned.
je kan de pas op allego proberen, dan weet je of de pas werkt en dus geactiveerd is.
als allego werkt gaat fastned ook werken, duurt alleen langer.

fastned heeft de maingau pas gedisabled in. de app, je kan dus alleen met de laadpas laden als deze bij fastned bekend is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15
Zonet bestelbon bij mijn dealer getekend. Door de deal die we gemaakt hebben krijg ik mijn (bijna) nieuwe wagen over 10 maanden. Een Ioniq Executive (Belgische naamgeving voor de NL Premium versie) in het Iron Grey. Let the countdown begin.

En een onderhoud om de 15k km? Dat is echt wel kort. Dat Hyundai je 1x per jaar wenst te zien daar kan ik nog inkomen. Maar 15k? Zelfs mijn huidige Diesel vereist maar om de 30k een onderhoud. En ja, dat onderhoud lijkt duur en is het ergens ook (no way dat ze uren naar die wagen zitten te kijken) maar vergeet niet dat de marges bij aankoop zeer klein zijn en dat er aan zo een wagen nu eenmaal veel minder onderhoud moet gebeuren. Die zijn ook niet gek en moeten ergens hun winsten veilig stellen. Je kan perfect je wagen bij een niet erkend garagist laten nakijken 1x per jaar al neem ik aan dat je dan ook in NL je mobiliteitsgarantie van Hyundai verliest.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blokker_1999 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:47:
Zonet bestelbon bij mijn dealer getekend. Door de deal die we gemaakt hebben krijg ik mijn (bijna) nieuwe wagen over 10 maanden. Een Ioniq Executive (Belgische naamgeving voor de NL Premium versie) in het Iron Grey. Let the countdown begin.

En een onderhoud om de 15k km? Dat is echt wel kort. Dat Hyundai je 1x per jaar wenst te zien daar kan ik nog inkomen. Maar 15k? Zelfs mijn huidige Diesel vereist maar om de 30k een onderhoud. En ja, dat onderhoud lijkt duur en is het ergens ook (no way dat ze uren naar die wagen zitten te kijken) maar vergeet niet dat de marges bij aankoop zeer klein zijn en dat er aan zo een wagen nu eenmaal veel minder onderhoud moet gebeuren. Die zijn ook niet gek en moeten ergens hun winsten veilig stellen. Je kan perfect je wagen bij een niet erkend garagist laten nakijken 1x per jaar al neem ik aan dat je dan ook in NL je mobiliteitsgarantie van Hyundai verliest.
15k is idd vaak, mja rather safe than sorry?
Range rover moet om de 30dkm/2 jaar, kona 15dkm/1jaar en de yaris hybrid zelfs 10dkm/1jaar... de yaris hebben we afgelopen jaar 3 keer weg moeten brengen voor onderhoud, echt stom. Voordeel is dat een beurtje dan maar 6-8 tientjes is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Marc O. schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 17:48:
[...]

Morgen proefrijden in een Ioniq. Ben benieuwd! Iemand hier ervaring (positief of negatief) met de Hyundai dealer in Tilburg, of die me juist een andere dealer in Brabant kan aanbevelen? Mag ook per pb.
Zo, dat was een aangename verrassing! Ontzettend fijne auto om te rijden, kan goed meekomen op de snelweg maar daagt niet uit tot een sportieve rijstijl. Waar ik in mijn V70 het idee heb dat die auto het lekkerst rijdt bij 150, en daar ook redelijk voor uitnodigt, heb ik dat bij een Ioniq niet (constatering, geen waardeoordeel). Zitruimte voor mijzelf (ca. 2.05mtr) is met schuifdak nét acceptabel in te stellen. Mijn eveneens flink grote zoon past echter prima achterin met volgens mij zelfs meer beenruimte dan in de Volvo (echter wat minder hoofdruimte, maar niet té weinig).

Helaas geen zwarte Premiums meer op voorraad, dus ik krijg maandag te horen wat de consequenties zijn van het bestellen van een non-voorraad model.

De geboden inruilprijs voor de Volvo was echter bedroevend laag, dus daar zal ik zelf mee moeten gaan leuren.

Kortom, we hebben nóg geen koop gesloten, maar het is wel erg interessant allemaal. Maingau pas is overigens al wel in huis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Goed om te weten dat lange mensen er goed in passen! Ik ga zelf binnenkort ook een proefrit maken. Ik ben zelf 2.03 dus ik ben benieuwd of ik er een beetje relaxt in kan zitten maar zo te lezen gaat dat dus goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Blokker_1999 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:47:
Pff 10 maanden? Is dat de levertjes voor Ioniqs die niet op voorraad zijn? Mooie kleur die Iron Grey, ik zit er zelf ook aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Zelf ben ik 2.00m maar ik vond de stoelen niet echt veel ondersteuning bieden. En achter zat ik met mn hoofd in het plafond.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
De levertijd voor de 2019 is op dit moment 7 maanden in België. Maar de garage koopt deze aan als directiewagen. Dit wil zeggen dat ze er eerst zelf 3 maanden mee gaan rondrijden op handelaarsplaat (niet als demo, maar puur voor de sales manager). Daarna krijgen ze van de invoerder 16% korting die ze doorgeven aan mij als klant. Ik krijg dus een bijna nieuwe wagen die als "nieuw" verkocht wordt met 4k km op de teller. En daar ik eerste eigenaar ben voor de overheid kan ik ook nog beroep doen op de zero emissie bonus van de vlaamse overheid die mij nog eens 3500 euro extra oplevert.

En de kleur? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de Ioniq er in die kleur gaat uitzien. Vind er moeilijk foto's van, zeker in de EV uitvoering. Het was dat of zwart voor mij, maar daar we in België geen blackpak hebben en het laten herspuiten van die onderdelen bij mijn dealer 800 euro kost heb ik de gok genomen op Iron Grey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Blokker_1999 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:26:
De levertijd voor de 2019 is op dit moment 7 maanden in België. Maar de garage koopt deze aan als directiewagen. Dit wil zeggen dat ze er eerst zelf 3 maanden mee gaan rondrijden op handelaarsplaat (niet als demo, maar puur voor de sales manager). Daarna krijgen ze van de invoerder 16% korting die ze doorgeven aan mij als klant. Ik krijg dus een bijna nieuwe wagen die als "nieuw" verkocht wordt met 4k km op de teller. En daar ik eerste eigenaar ben voor de overheid kan ik ook nog beroep doen op de zero emissie bonus van de vlaamse overheid die mij nog eens 3500 euro extra oplevert.

En de kleur? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe de Ioniq er in die kleur gaat uitzien. Vind er moeilijk foto's van, zeker in de EV uitvoering. Het was dat of zwart voor mij, maar daar we in België geen blackpak hebben en het laten herspuiten van die onderdelen bij mijn dealer 800 euro kost heb ik de gok genomen op Iron Grey.
die 16% houden ze in nederland zelf als ik zo prijzen op internet zie

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
In de ioniq hybride staat de accu in de kofferbak (rechterzijkant, achter een klepje)
In mijn EV zit er geen klep daar, is daar dan gewoon loze ruimte? (wat zonde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Rechterzijkant achter zit de ventilator van de batterij pakket.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
BarryH schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:16:
[...]

die 16% houden ze in nederland zelf als ik zo prijzen op internet zie
die 16% is een korting die de dealer krijgt van de importeur omdat hij er eerst zelf 3 maanden mee gaat rijden. Op EVs worden voor zover ik weet zeer weinig kortingen gegeven, en al zeker zo een grote niet, omdat de vraag groter is dan het aanbod. In NL kan je op de Ioniq op dit moment wel kortingen vinden als je 1 uit stock neemt, die heb je bijv. in België dan weer niet. Zelfs de stock van Kona's die sommige dealers in België nog hebben wordt zonder korting verkocht terwijl je op zowat alle andere stockwagens in dit land wel korting krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Stefanovic45 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:10:
Goed om te weten dat lange mensen er goed in passen! Ik ga zelf binnenkort ook een proefrit maken. Ik ben zelf 2.03 dus ik ben benieuwd of ik er een beetje relaxt in kan zitten maar zo te lezen gaat dat dus goed komen.
Ik ben 197 cm en rij de Premium. Ik vind dat ik erg hoog zit; met mn hoofd bijna tegen het dak aan. Mijn andere auto, VW Polo, biedt veel meer hoofdruimte. Komt wellicht door de (vrij hoge) elektrische verstelbare stoel?

Stoelen bieden weinig ondersteuning (Voelen plat aan) maar zitten niet oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ik rijd momenteel zelf een Volvo V70 en durf te beweren dat daar zo'n beetje de best vindbare stoelen in zitten. Desondanks vond ik de Ioniq niet verkeerd zitten. Wellicht is een proefrit van een uurtje te kort om daar een serieus oordeel over te vellen, maar de eerste indruk was beslist niet verkeerd.

Overigens was de verkoper niet helemaal duidelijk over de aanwezige opties in de Premium. Volgens hem was Black Pack niet standaard aanwezig, en tevens zouden geventileerde stoelen niet standaard aanwezig zijn. Ik neem aan dat hij het dan heeft over een model 2017, waarvan de importeur er schijnbaar nog een stel op voorraad heeft. Hij vertelde me wel dat het om voorraadmodellen ging, maar niet dat dat nog een 2017 variant was. Iemand ook bekend met de actuele levertijden van 'echt' nieuwe Ioniqs Premium?

[ Voor 6% gewijzigd door Marc O. op 02-09-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marc O. goed om te horen! Ben zelf ook van Volvo naar Hyundai overgestapt ivm EV keuze en de stoelen bevallen (nog steeds) prima. Enige nadeel is dat er geen memory knop op zit, de zitting zelf is TOP.

Premium durf ik niks over te zeggen, ik denk dat wat je noemt er wel op zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
De Premium die ik gisteren reed had wel een memory functie (met knoppen in de deur), maar helaas niet gekoppeld aan de sleutel zoals o.a. mijn V70 wel heeft. Op zich verder geen major issue aangezien ik 99% van de km's zelf zal rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motorfret

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerh
jerh schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 16:35:
Zo, de mijne staat op de oprit.... Een zwarte 2018 model, zal nog wel even een foto plaatsen. Zonder black pack. De kleur is nu een soort van antraciet grijs, viel me mee.

Besteld eind januari.
Zo de foto's nog even:
ioniq zwart

ioniq zwart 2

Ik zag van de week andere zwarte rijden en daar was de kleur veel lichtergrijs van. Ik denk dus dat ze voor MY2018 het net iets anders hebben gedaan. Dealer werd er niet gelukkig van als ik ze zwart wilde hebben, dat was een boel gedoe.

Vond het wel meevallen dit grijs, dus denk ik nog even over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
is de Ioniq ook een auto met een -makkelijk te foppen - slimme sleutel?

nieuws: Keuringsinstantie keurt vanaf volgend jaar auto met onveilige slimme ...

zo ja, dat moeten blijkbaar wat gaan doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
juupke schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:19:
Ik heb er wel interesse in! Kan me voorstellen dat je het niet dagelijks zult gebruiken, maar vooral bij langere ritten langs onbekende snelladers lijkt het me toch wel handig, al is het alleen maar zodat je makkelijk kunt zien hoe ver het nog precies is naar je geplande lader en dus beter kunt inschatten welke snelheid je kunt aanhouden.
Hierbij de link naar een kml-file met alle snellader in NL (die publiek bereikbaar zijn) voor zover ik weet. Chademo only palen heb ik eruit gelaten. Is alweer een maandje oud, maar zoveel verandert er niet in een maandje in snelladers(Neder)land.

[url href="https://drive.google.com/open?id=12JiS9A3h70k8E3Vmp-55jRQZi32fhObH"] SnelladersNL180805[/url]

De kml-file kun je importeren via de usb poort van de Ioniq. Helaas sorteert de navigatie de snelladers niet op afstand. Je kunt wel zoeken op de eerste twee letters van de plaatsnaam of de naam van de snelweg. Laad even weten als het niet lukt. Als je iets wil veranderen zou ik Google Earth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:46
BarryH schreef op zondag 2 september 2018 @ 20:10:
is de Ioniq ook een auto met een -makkelijk te foppen - slimme sleutel?

nieuws: Keuringsinstantie keurt vanaf volgend jaar auto met onveilige slimme ...

zo ja, dat moeten blijkbaar wat gaan doen...
Ik denk dat alle autofabrikanten dan wat moeten gaan doen aangezien vele 'keyless entry' hebben.
Aan de andere kant moet ik bij dit verhaal denken aan het 'klopsleutel' verhaal. Ook heel veel bombarie over gemaakt dat je met een simpele getande sleutel overal binnen kon komen maar heeft iedereen toen de sloten (laten) vervangen ?

Ik denk dat een simpele oplossing zou kunnen zijn een (verborgen) schakelaar die je startknop onklaar maakt. Maar ja, moet je dat weer niet vergeten natuurlijk.

Andere oplossing zou kunnen zijn dat je je dubbel moet identificeren, bijvoorbeeld door ook je telefoon bij je te hebben.

Overigens, in ander nieuws: aantal autodiefstallen gedaald...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op maandag 3 september 2018 @ 17:53:
[...]

Hierbij de link naar een kml-file met alle snellader in NL (die publiek bereikbaar zijn) voor zover ik weet. Chademo only palen heb ik eruit gelaten. Is alweer een maandje oud, maar zoveel verandert er niet in een maandje in snelladers(Neder)land.

[url href="https://drive.google.com/open?id=12JiS9A3h70k8E3Vmp-55jRQZi32fhObH"] SnelladersNL180805[/url]

De kml-file kun je importeren via de usb poort van de Ioniq. Helaas sorteert de navigatie de snelladers niet op afstand. Je kunt wel zoeken op de eerste twee letters van de plaatsnaam of de naam van de snelweg. Laad even weten als het niet lukt. Als je iets wil veranderen zou ik Google Earth gebruiken.
Mij is het gelukt bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
gertk schreef op maandag 3 september 2018 @ 18:52:
[...]

...

Overigens, in ander nieuws: aantal autodiefstallen gedaald...
Volgens het artikel van de NOS juist een toename onder duurdere auto's:

Over het algemeen daalt het aantal autodiefstallen, maar de diefstal van een aantal relatief nieuwe, dure auto's nam dit jaar sterk toe. Zo werd de Toyota Rav4 vorig jaar 13 keer gestolen, maar dit jaar al 63 keer. De Toyota CHR werd vorig jaar 3 keer gestolen; dit jaar al 57 keer. "Wij denken dat dit komt door misbruik van de passieve sleutel", zegt Jansen.

[ Voor 56% gewijzigd door orillion op 04-09-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:46
Punt blijft natuurlijk: wanneer ze je auto echt graag willen hebben pakken ze hem gewoon op, sleutel of geen sleutel, alarm of geen alarm. Je doet je voor als wegsleepdienst en klaar.

Verborgen GPS tracker is ook niet afdoende: ze zetten de auto in een metalen container en weg signaal.
De inventiviteit van de criminelen is meestal groter dan van de fabrikanten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Marc O. schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 13:59:
[...]

Helaas geen zwarte Premiums meer op voorraad, dus ik krijg maandag te horen wat de consequenties zijn van het bestellen van een non-voorraad model.
Hmm.... dat was gisteren. Niks gehoord en vandaag ook niet. Arrogante dealer die die auto's toch wel verkocht krijgt, of zal ik er morgen zelf maar eens een telefoontje aan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Inmiddels is er een nieuwe elektromotor in mijn Ioniq gelegd... maar helaas stond ik vandaag weer stil met 'beperkt vermogen'. Erg vervelend en ik ben er wel klaar mee. Ik ga even overleggen met de leasemaatschappij maar wat mij betreft gaat de auto naar de dealer en hoef ik hem niet meer terug te zien.

Bijkomend nadeel is dat ik dit weekend op vakantie ga, met de auto. Dat had ik graag met een werkende Ioniq gedaan (tripje Duitsland, Frankrijk) maar dat zal nu wel een ICE worden :( Alleen even overleggen wie die leenauto gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Hate to say it, maar die zag ik van mijlenver aankomen. Die wagen zou voor enkele weken de garage in moeten zodat ze er zelf mee kunnen rijden en proberen. Maar dat gaat hen veel tijd en daarom geld kosten. Kan goed zijn dat als de leasemaatschapij doorduwt dat deze op de schroothoop zal gaan.
Marc O. schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:47:
[...]

Hmm.... dat was gisteren. Niks gehoord en vandaag ook niet. Arrogante dealer die die auto's toch wel verkocht krijgt, of zal ik er morgen zelf maar eens een telefoontje aan wagen?
Die had ik ook. Op donderdagavond vertelde dealer mij: laat me dit bespreken, ik bel je morgen. Op maandagavond nog altijd niets gehoord. Dan maar mailtje gestuurd om hem pas dinsdagavond aan de lijn te krijgen op een moment dat ik niet kon opnemen. Kan zijn dat het arrogantie is, kan zijn dat het een gevalletje is van drukker willen overkomen dan het werkelijk is. Kan ook zijn dat hij geen interesse heeft om een fabriekswagen te verkopen waarvan hij pas volgend jaar resultaat ziet als hij vanuit de invoerder gepushed wordt om de oude stock te verkopen. Beetje de gedachte van: klant laten wachten tot hij terugkomt voor een stockwagen in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Zou best kunnen, maar ik kreeg de indruk dat er bijna geen stock meer was. In ieder geval geen premiums. Er zou nog één witte staan, een grijze en een paar oranje auto's. Vreemd wel dat men zo ontzettend aan het adverteren is voor die private lease aanbieding die schijnbaar alleen voor voorraadmodellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Van mijn dealer;

Van het 2018 model hebben we de volgende kleuren nog op voorraad:

- Aurora Silver

- Platinum Silver

- Polar White

- Burgundy Red

- Marina Blue

- Phantom Black

Ik hoor het graag als hier een kleur tussen, die voor je werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
In Premium uitvoering allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:49
Gisteren voor de derde keer gehad bij de Ioniq. Auto staat de hele dag aan zo'n openbare laadpaal met 2 aansluitingen. Je weet wel die dingen die gemeente palen van PitPoint/Ecotap die je vaak in de openbare ruimte ziet. Ik was s' ochtends de eerste, aan de paal gehangen, laden begonnen geen probleem. Kom ik eind van de middag terug, heb ik er maar 10km bij :(. Staat er een e-Golf naast mij welke laad en ik sta in de "wachtrij". Die dubbele palen lijken maar slechts één aansluiting tegelijk te kunnen bedienen. Is het dan logisch dat ik er automatisch afgegooid wordt als er iemand anders bijkomt?

Toch maar naar EVNotify kijken dan. Wie gebruikt er EVNotify en met welke ODB dongle? Liefst eentje waarbij de originele kap nog past, want leaseauto. Nu baal je toch echt dan Hyundai geen app heeft want zo mag ik 3x per dag checken of de auto nog laad!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
allen Premium inderdaad.
mail is van afgelopen dinsdag

(bestelling voor een witte loopt) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Motorfret op 05-09-2018 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:50:
Gisteren voor de derde keer gehad bij de Ioniq. Auto staat de hele dag aan zo'n openbare laadpaal met 2 aansluitingen. Je weet wel die dingen die gemeente palen van PitPoint/Ecotap die je vaak in de openbare ruimte ziet. Ik was s' ochtends de eerste, aan de paal gehangen, laden begonnen geen probleem. Kom ik eind van de middag terug, heb ik er maar 10km bij :(. Staat er een e-Golf naast mij welke laad en ik sta in de "wachtrij". Die dubbele palen lijken maar slechts één aansluiting tegelijk te kunnen bedienen. Is het dan logisch dat ik er automatisch afgegooid wordt als er iemand anders bijkomt?

Toch maar naar EVNotify kijken dan. Wie gebruikt er EVNotify en met welke ODB dongle? Liefst eentje waarbij de originele kap nog past, want leaseauto. Nu baal je toch echt dan Hyundai geen app heeft want zo mag ik 3x per dag checken of de auto nog laad!
In de Newmotion app kun je zien of de pitpoint paal bezet is.
Dus al er nog een auto komt laden dan kun je altijd even bij je auto kijken.
Pitpoint met load balance kun je toch gewoon met z'n 2 laden.

Even een klein verlengkabel bij de ODB bij bestellen dan kan je hem erin schuiven en het klepje dicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
evtje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:14:
[...]

In de Newmotion app kun je zien of de pitpoint paal bezet is.
Dus al er nog een auto komt laden dan kun je altijd even bij je auto kijken.
Pitpoint met load balance kun je toch gewoon met z'n 2 laden.

Even een klein verlengkabel bij de ODB bij bestellen dan kan je hem erin schuiven en het klepje dicht maken.
welk setje werkt goed met een iPhone? ik heb al eens wat geprobeerd maar heb nog geen goede combi gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Henry_tw schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:07:
[...]

welk setje werkt goed met een iPhone? ik heb al eens wat geprobeerd maar heb nog geen goede combi gevonden.
Heb je het wel goed geïnstalleerd?heb hier een video wel in het Duits met wat uitleg. Misschien heb je hier iets aan.

YouTube: Torque/ OBD2 Installieren - am Ioniq & Soul EV - Daten auslesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
Weet iemand of je de parkeersensoren voor permanent kan aanzetten. Ik werd enorm verrast dat ze niet automatisch aangingen, was dat gewend bij vorige auto. Ik zie wel dat als je ze aanzet, parkeert, auto uitzet, de volgende ochtend het lampje aangaan. Maar nadat ik achteruit ben weggereden gaat het niet meer aan, zonder handmatige bediening, dat is wel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Hoezo , kan je ze uitzetten dan? Ze staan toch altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:24
Uiteraard gaan de voorste parkeersensoren vanzelf uit. Anders wordt filerijden wel heel irritant en ook in de stad rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:48
RonaldPr schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:02:
Uiteraard gaan de voorste parkeersensoren vanzelf uit. Anders wordt filerijden wel heel irritant en ook in de stad rijden.
??? in mijn auto blijven ze gewoon aanstaan. In de file en bij bv tolpoortjes piepen ze dan natuurlijk ook, kwestie van dan even het knopje indrukken. Niet getest of ze bij serieus bumperkleven ook werken :)
Als je het nu dus vergeet aan te zetten kost het je een bumper |:(

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
mjdvandenberg schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:49:
[...]

??? in mijn auto blijven ze gewoon aanstaan. In de file en bij bv tolpoortjes piepen ze dan natuurlijk ook, kwestie van dan even het knopje indrukken. Niet getest of ze bij serieus bumperkleven ook werken :)
Als je het nu dus vergeet aan te zetten kost het je een bumper |:(
en wanneer druk je dat knopje dan in? Ik heb ze graag aanstaan, idd de bumper heel houden. Je vertrouwt er toch snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:48
jerh schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:54:
[...]

en wanneer druk je dat knopje dan in? Ik heb ze graag aanstaan, idd de bumper heel houden. Je vertrouwt er toch snel op.
Als ik vlak achter mijn voorganger stop en denk "o, oeps, iets te weinig afstand". Dan wel vinger op het knopje houden, zodat ik niet kan vergeten ze weer in te schakelen als de we weer optrekken (en dan natuurlijk wat meer afstand houden, zodat het gepiep wegblijft).

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Motorfret schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 22:50:
Van mijn dealer;

Van het 2018 model hebben we de volgende kleuren nog op voorraad:

- Aurora Silver

- Platinum Silver

- Polar White

- Burgundy Red

- Marina Blue

- Phantom Black

Ik hoor het graag als hier een kleur tussen, die voor je werkt.
Ik hoorde gisteren van mijn dealer ook dat de Iron Grey begin oktober weer op voorraad komt. Wel de Comfort versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Motorfret schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:00:
[...]

allen Premium inderdaad.
mail is van afgelopen dinsdag

(bestelling voor een witte loopt) :P
Mailtje van de dealer, er zou tóch nog een zwarte Premium beschikbaar zijn. Gevraagd om 'm een paar dagen in optie te nemen zodat ik kan kijken wat de Volvo nog opbrengt. Zou ik normaliter al eerder hebben gedaan, maar e.e.a. lijkt nu wat in een stroomversnelling te komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiller
Pas maar op, ik ben ook in de markt voor een zwarte premium uit voorraad en heb vandaag iemand langs gehad voor m'n eigen auto >:)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:56:
Pas maar op, ik ben ook in de markt voor een zwarte premium uit voorraad en heb vandaag iemand langs gehad voor m'n eigen auto >:)
:+
Weapons ready, let’s fight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
>:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Hier nog een video van Dave een ioniq met een dakkoffer om in te kamperen.

YouTube: Dachzelt auf dem Ioniq Electric - Montage und Test (10.000 km Feedback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:38
Davidshadow13 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 08:50:
Ik, sinds vandaag. Werkt, maar met beperkingen. De grootste beperking is het vanzelf uitschakelen van de dongle na een periode (15 minuten?), dus het nut van de hele oplossing is wat matig (omdat je juist gedurende de gehele laadcyclus de status wilt weten, niet alleen de eerste 15 minuten).

Verwijderd

Tof ding, maar zou daar nou echt een prettig matrasje in liggen? Wel super compact ingeklapt!
jpiscaer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:26:
[...]

Ik, sinds vandaag. Werkt, maar met beperkingen. De grootste beperking is het vanzelf uitschakelen van de dongle na een periode (15 minuten?), dus het nut van de hele oplossing is wat matig (omdat je juist gedurende de gehele laadcyclus de status wilt weten, niet alleen de eerste 15 minuten).
Ik denk dat de dongel ermee ophoudt ivm de voeding, heeft de Ioniq niet dezelfde camperstand als de Kona? dan zal 'ie blijven draaien lijkt me.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 07:01:
[...]

Tof ding, maar zou daar nou echt een prettig matrasje in liggen? Wel super compact ingeklapt!
Zelfde als een tentje neem ik aan. Ik zie het bij Prius-campers ook wel. Dat gaat soms met een volledig luchtbed achterin.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
evtje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:39:
[...]

Heb je het wel goed geïnstalleerd?heb hier een video wel in het Duits met wat uitleg. Misschien heb je hier iets aan.

YouTube: Torque/ OBD2 Installieren - am Ioniq & Soul EV - Daten auslesen
Bedankt voor de tip, ik ga maar eens een android toestel kopen, voor iphone bijna niks kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Gisteren in Rotterdam de eerste Hyundai Kona electric zien rijden. Moet zeggen mooie ziet er goed uit, heb 11 september eindelijk dat Hyundai Nederland naar mijn auto gaat kijken voor mijn laad problemen. Hopelijk kunnen ze het niet oplossen dan weet ik welke auto ik ga bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
@uFx

ik kwan dit nog tegen op een andere forum.

Na exact 3 km gereden te hebben moest ik weer terug naar de dealer, omdat de auto stotterde, geen vermogen had en alle toeters en bellen afgingen op het dashboard. Sensor van de generator om de accu op te laden bleek kapot.

• uFx

uFx

evtje schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:41:
@uFx

ik kwan dit nog tegen op een andere forum.

Na exact 3 km gereden te hebben moest ik weer terug naar de dealer, omdat de auto stotterde, geen vermogen had en alle toeters en bellen afgingen op het dashboard. Sensor van de generator om de accu op te laden bleek kapot.
Ah, tof! Bedankt voor het melden. De mijne staat nu bij de dealer en ze gaan de hele elektro-besturingskast (?) vervangen. Daarna gaan ze zoveel mogelijk proefrijden en krijg ik hem z.s.m. terug zodat ik zelf ook nog even een dag of 2 kan testen voordat ik op vakantie ga. Want nog steeds liever een (werkende) Ioniq EV dan welke ICE dan ook :|

• evtje
uFx schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:44:
[...]

Ah, tof! Bedankt voor het melden. De mijne staat nu bij de dealer en ze gaan de hele elektro-besturingskast (?) vervangen. Daarna gaan ze zoveel mogelijk proefrijden en krijg ik hem z.s.m. terug zodat ik zelf ook nog even een dag of 2 kan testen voordat ik op vakantie ga. Want nog steeds liever een (werkende) Ioniq EV dan welke ICE dan ook :|
oke ze zijn er nog volop mee bezig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nunzio
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-01-2023
Ik ben binnenkort ook een trotse Ioniq rijder. Ik zit alleen nog te dubben met een laadpaal. Ik wil graag met de grootst mogelijke stroom willen laden thuis, echter zie door het aantal laadpalen aanbod door het bos de bomen niet meer.
Hebben jullie suggesties/ervaringen, dus een thuis laadpaal voor maximaal 32A, mijn kabel 4x6mm2 heb ik reeds onder mijn kruipruimte door gelegd :-) Ik moet hem alleen nog in de meterkast op een aparte groep aansluiten.
Nu de juiste laadpaal.
Bedankt alvast allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx

uFx

uFx schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:44:
[...]
De mijne staat nu bij de dealer en ze gaan de hele elektro-besturingskast (?) vervangen.
De hele elektronische besturing is dus vervangen en vanavond zelf even wat kilometers gemaakt. Wat denk je?

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/2UwXhVYrTZjTENuoyL/giphy.gif

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/10o3Um2U3wa4DK/giphy.gif

Mijn tip aan de Hyundai-dealer morgenvroeg:

Afbeeldingslocatie: https://a.spirited.media/wp-content/uploads/sites/4/2017/10/171023-CRUSHER-KEVINJBEATY-01.gif

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Is het zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uFx schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:12:
[...]

De hele elektronische besturing is dus vervangen en vanavond zelf even wat kilometers gemaakt. Wat denk je?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb jij die auto gekocht? Als mij dit was overkomen dan had ik de sleutels aan ze gegeven, mijn geld terug geëist en een andere dealer (mogelijk: merk) uitgezocht om een nieuwe auto te kopen. Wat een ellende man! Hoop dat ze je vandaag beter helpen, je hebt gewoon een nieuwe auto nodig, dat gekut met stukje bij beetje vervangen, omdat ze geen idee hebben wat het is, is klote. Vergeet niet dat je auto in een fabriek door machines vrij precies in elkaar is gezet en alles wat ze in NL vervangen ‘niet zo precies’ wordt gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
uFx schreef op donderdag 6 september 2018 @ 22:12:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een zooi ,hier wordt je moedeloos van. En nu? Batterij wisselen?daar zitten ook sensoren in .Of omruilen voor een andere auto.
Ps ik snap niet dat ze je auto zo snel hebben mee gegeven. Ze hadden ook zelf eerst even kunnen rijden en testen.
Wat gebeurt er als je auto opnieuw opstart blijft hij dan in turtel mode staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Ja, daar word je behoorlijk gallisch van. Ik meen gelezen te hebben dat het een lease auto is. Heb je al contact opgenomen met de lease maatschappij en om een oplossing gevraagd? De dealer is blijkbaar niet in staat om het op te lossen en doet maar wat. Tijd om het hogerop te spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Marc O. op 07-09-2018 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

Het gaat inderdaad om een leaseauto. Overigens wilde ik na de reparatie zelf snel de auto terug hebben zodat ik kilometers kon maken. Over een paar dagen staat een vakantie op de planning. En als de dealer de auto moest testen kost dat weer een extra dag en dat risico wilde ik niet lopen.

Overigens heb ik eerder deze week al contact gehad met de leasemaatschappij en die zijn ook druk bezig geweest met de dealer om te kijken wat de vervolgstappen zijn. In samenspraak met mij is dus de hele elektronische besturing vervangen als laatste optie zodat ik toch met deze auto op vakantie zou kunnen. Dat heeft dus helaas niet geholpen en vandaag even overleggen met de leasemaatschappij / dealer wat de opties zijn voor een leenauto. Bij voorkeur gewoon een andere Ioniq EV maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden.

Volgens de dealer is er inmiddels 10k aan materiaal en uren in de auto gestoken. Ik verwacht dat hij nu terug gaat naar de importeur en wat die ermee gaat doen weet ik nog niet. Hopelijk total loss verklaren ;)
evtje schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 08:08:
[...]
Wat gebeurt er als je auto opnieuw opstart blijft hij dan in turtel mode staan?
Nee, dan is het probleem voor een minuutje of 2 weg en komt dan weer terug. Vreemd genoeg kan het ook zo zijn dat de schildpad uiteindelijk weer weg gaat (zonder de auto uit te zetten) en alles weer goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
jpiscaer schreef op woensdag 5 september 2018 @ 21:26:
[...]

Dat ligt dan of aan je dongle of aan de telefoon in de auto. Ik had een dergelijk probleem. Dat lag eraan dat de telefoon op slaapstand ging en dan geen gegevens meer verzond. In de EVNotify app kun je ergens aangeven dat de telefoon niet op slaapstand mag. Je kun ook een app downloaden voor "scherm altijd aan. Je moet dan de helderheid op minimum zetten om batterij te sparen. Dan moet het allemaal werken (bij mij iig wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Ik heb een Hyundai ix20 meegekregen als leenauto. Wat een enorme stap terug ;(. Het lijkt wel de middeleeuwen.

De Ioniq gaat terug naar de importeur en hopelijk istie over 3 weken gemaakt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
uFx schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:04:
Ik heb een Hyundai ix20 meegekregen als leenauto. Wat een enorme stap terug ;(. Het lijkt wel de middeleeuwen.

De Ioniq gaat terug naar de importeur en hopelijk istie over 3 weken gemaakt :')
dit is een goed moment om af te spreken wat er gedaan wordt als na deze reparatie de storing weer terugkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

BarryH schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 20:32:
[...]

dit is een goed moment om af te spreken wat er gedaan wordt als na deze reparatie de storing weer terugkomt?
Er is inmiddels wel duidelijk gemaakt (door de leasemaatschappij, want die zijn de uiteindelijke klant) dat er over 3 weken een perfect werkende auto klaar moet staan. Of dat dan deze auto is of een nieuwe is aan Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bevestiging... volgende week wordt mijn Ioniq EV Premium Black Phantom besteld. Helaas geen voorraad bij importeur maar zouden er 7 op de boot staan. Hopelijk snel bevestiging van levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Hadden ze enig idee wat dan de leverdatum zou zijn?

Ik heb mijn auto net verkocht dus moet nu snel gaan beslissen of ik voor het eerst geen BMW ga rijden en mijzelf in een Koreaan zie...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nunzio
Het wordt een Zappi lader. Deze kan tussen 6 en 32A laden en. Heeft ook load balancing
Iemand ervaring met deze laadpaal?
Pagina: 1 ... 36 ... 195 Laatste