Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:04
@FenixOrange kun je daar ook vinden hoe je de tunes bij opstarten en uitzetten kunt laten verdwijnen?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Hoe goed werkt de lane assist?
Ik rij vanmorgen in het het ochtend licht/donker en de lane assist werkt opeens weer waar hij in daglicht niet werkt.
Ik rij op de westfrisiaweg waar aan de weg gewerkt wordt.
Zelf met tijdelijke belijning werkt de lane assist nu in het ochtend licht/donker.
Het heeft de hele zomer niet gewerkt ik dacht nog zal dat aan de rood wite borden komen langs de weg of tijdelijke belijning.
Heeft hier iemand die dit ook heeft of zal het een bug zijn?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
Met een beetje voorbereiding is onze vakantie naar Denemarken heel goed gegaan.

De NewMotion laadpas en het samenstellen van de route via goingelectric was al voldoende, voor afwijkingen op de route gebruik ik de app Chargemap (als ik die goed had bekeken had ik een defect laadstation niet geprobeerd) en ook de laadpas van Plugsurfing had ik bij me.

Tijdens de laadstops van 40 minuten even naar toilet, een kopje koffie en met de kinderen op zoek naar een GeoCache.

In Denemarken zelf kon ik bij het huisje laden waardoor ik elke dag voldoende bereik had.

Ook nog een B&B aangedaan waar ik in de garage kon opladen.

Bij Legoland even een aparte app van EON gedownload (waarom zij nou zo nodig een apart systeem willen gebruiken.... in de App moet je aangeven dat je wil laden en voor hoelang, dan gaat het klepje naar beneden en kun je laden..., stond wel mooi dicht bij de ingang geparkeerd).

Bij een Hostel in Flensburg wilden ze me niet helpen met laden, maar daar viel wel meer tegen.

opmerking van 1 van mijn kinderen was: "ben blij dat we elektrisch gaan, hebben tenminste een echte pauze onderweg" :)

al met al een goede ervaring om elektrisch op vakantie te gaan

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:40
evtje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:31:
Ik rij vanmorgen in het het ochtend licht/donker en de lane assist werkt opeens weer waar hij in daglicht niet werkt.
Zelf met tijdelijke belijning werkt de lane assist nu in het ochtend licht/donker.
Het heeft de hele zomer niet gewerkt ik dacht nog zal dat aan de rood wite borden komen langs de weg of tijdelijke belijning.
Nooit gehad, werkte bij mij alleen niet toen het flink sneeuwde en sporadisch eens een keer niet als de zon onhandig schijnt.
Was je voorruit bij de camera wel schoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
orillion schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:53:
[...]

Nooit gehad, werkte bij mij alleen niet toen het flink sneeuwde en sporadisch eens een keer niet als de zon onhandig schijnt.
Was je voorruit bij de camera wel schoon?
Ja schoon.
Het gekke is dat op de snelweg het wel altijd werkt.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FenixOrange schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:59:
Ik heb voor een week toegang tot de Hyundai Tech site met alle technische informatie over de Hyundai Ioniq. Als er iemand is die specifieke technische informatie wil hebben (shop manuals), laat het me dan even weten.
Aangezien dergelijke sites gesloten zijn voor het algemene publiek en die doorgaans alleen via een betaald abonnement toegang kan krijgen, is het aanbieden van informatie van een dergelijke site op Tweakers niet toegestaan en valt onder warez.

Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:40
evtje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:30:
[...]

Ja schoon.
Het gekke is dat op de snelweg het wel altijd werkt.
Het werkt pas vanaf ~60km/u hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
orillion schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Het werkt pas vanaf ~60km/u hè.
Ook dat doe ik daar 75 km/u.
Zou graag willen weten of er daar ook iemand overdag rijd waarbij het wel werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Hoe kan het dat ik mijn auto 100% heb opgeladen en toch start met een bereik van 186km?
Airco staat dan uit overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
PapaTomster schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 01:00:
Hoe kan het dat ik mijn auto 100% heb opgeladen en toch start met een bereik van 186km?
Airco staat dan uit overigens.
Volgens mij kijkt hij erg naar het verbruik van je vorige lading. Ritje snelweg gehad met wind tegen? 186 km is ongeveer verbruik van 15 kWh/100km. Ik heb het tegenover gestelde: GOM staat op 215 km bij 100% terwijl ik dat makkelijk op krijg op de snelweg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:50
evtje schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:31:
Westfrisiaweg met tijdelijke belijning eigenlijk nooit een probleem gehad. Lane Assist werkt altijd. Wel merk ik dat als er originele en tijdelijke belijning door elkaar is. Zoals bij de Oprit A7 vanaf de Westfrisiaweg een tijd was dat hij dan soms niet de goede lijn volgt of uitvalt. Op A wegen werkt de lane assist bij mij altijd zelf in het donker of met hevige regenval.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Davidshadow13 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Westfrisiaweg met tijdelijke belijning eigenlijk nooit een probleem gehad. Lane Assist werkt altijd. Wel merk ik dat als er originele en tijdelijke belijning door elkaar is. Zoals bij de Oprit A7 vanaf de Westfrisiaweg een tijd was dat hij dan soms niet de goede lijn volgt of uitvalt. Op A wegen werkt de lane assist bij mij altijd zelf in het donker of met hevige regenval.
Oke bedankt

Dan ga ik toch even langs de dealer .
Mijn auto is nog net geen jaar dus dat is nog garantie werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Het zal lastig zijn om uit te zoeken waarom iets niet werkte en nu wel weer werkt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
deepbass909 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:49:
[...]

[mbr]Aangezien dergelijke sites gesloten zijn voor het algemene publiek en die doorgaans alleen via een betaald abonnement toegang kan krijgen, is het aanbieden van informatie van een dergelijke site op Tweakers niet toegestaan en valt onder warez.

Zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright[/]
Dat lijkt me niet correct. Hij wisselt geen inloggegevens of wachtwoorden uit. De kennis die hij verkrijgt uit zijn eigen inlogsessies mag hij uiteraard doorgeven aan anderen. Of moet hij zijn mond houden over wat hij heeft gezien. Lijkt me absurd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Standeman schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

Tja, persoonlijk vind ik het redelijk een non issue en het bericht nogal stemmingsmakend. Er zijn nog nooit zo weinig auto's gestolen de laatste vijftig jaar. En als je paranoïde genoeg bent, kan je altijd nog je sleutel bewaren in een ijzeren blikje.

(Het is een lease auto bij mij. Dat scheelt misschien)
Maak je geen zorgen; je hebt "maar" een Ionic. De in het aangehaalde artikel gebruikte methode wordt voornamelijk bij VAG en BMW groep voertuigen gebruikt en is kinderlijk eenvoudig :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:23:
Het zal lastig zijn om uit te zoeken waarom iets niet werkte en nu wel weer werkt. Succes!
Kan ook aan het software liggen.
Ik heb nog niet de nieuwste.
We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal

Ik heb een technisch probleem met betrekking tot mijn Ioniq dat interessant is maar ook vervelend.

Mijn thuiscircuit heeft een input van 3 x 25A, keurig verdeeld/split over totale huishouden.

Ik heb een NewMotion lader thuis die kan opladen op 20A. Het is juist geïnstalleerd door professionals en dubbel gecontroleerd door andere professionals. Het heeft een aparte groep en aardlek.

Vanwege veiligheid en voor het optimaliseren van het beschikbare vermogen "load balancing interface" geïnstalleerd. Dit zorgt voor maximale kracht voor het oplaadstation (max 20A) wanneer beschikbaar. Wanneer het huishouden veel nodig heeft/gebruikt krijgt dit prioriteit en het beschikbare vermogen voor het oplaadstation zal dalen tot het maximum wat beschikbaar is en die in theorie tussen de 1A en 20A kan liggen.

Dit werkt prima, maar nu komt het. Wanneer het beschikbare vermogen 13A of minder wordt (als gevolg van wat het huishouden nodig heeft) "lekt" de Ioniq een beetje stroom waardoor de aardlek eruit klapt (en het laadproces wat erg vervelend is wanneer je denkt je dat de volgende ochtend vroeg weg kunt...).

Tijdens het opladen op het werk of bij een openbare lader gebeurt dit niet omdat deze een constant vermogen hebben en de hoeveelheid Ampere tijdens het laden niet verandert.

Iemand een verhelderende kijk hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
hoe weet je dat de ioniq een beetje stroom lekt?

ik heb hetzelfde probleem dat af en toe de aardlek eruit klapt dus benieuwd hoe je hier achter gekomen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:30:
Hoi allemaal

Ik heb een technisch probleem met betrekking tot mijn Ioniq dat interessant is maar ook vervelend.

Mijn thuiscircuit heeft een input van 3 x 25A, keurig verdeeld/split over totale huishouden.
Iemand een verhelderende kijk hierop?
Heb je dermate veel verbruik binnenshuis dat je niet 1-fase helemaal vrij kunt maken voor de laadpaal. Dan kan de load balancer er tussen uit en heb je dit probleem niet meer en kun je constant laden met 20A, 25A of 16A?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Davidshadow13 Ik heb 14 groepen thuis.... en dat verdelen over 2 fasen is wat krapjes denk ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:56:
hoe weet je dat de ioniq een beetje stroom lekt?

ik heb hetzelfde probleem dat af en toe de aardlek eruit klapt dus benieuwd hoe je hier achter gekomen bent.
Doordat ik met enige regelmaat merkte dat de aardlek eruit klapte heb ik de laadpaal + technische installatie helemaal laten doorlichten. Allerlei testen gedaan en zaken uitgesloten. Op enig moment is men het aantal Amperes van 20 met stapjes van 1 gaan terugzetten. Zolang het 14A of hoger is gaat het goed maar zodra je een waarde van 13A of lager door de paal naar de auto laat gaan dan klapt de aardlek van de paal eruit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo forumleden, zojuist terug van een ioniq reis naar Noorwegen met 2 kids en dakkoffer. Het is allemaal perfect gegaan met de maingau pas. Je komt ook nog eens op veel leukere plekjes onderweg en de kids zijn het na 1,5 uur toch zat en moeten bewegen. Dit jaar de wintersport ook maar eens proberen!

Totale kosten snelladen slechts 20 euro voor 2200km. Voor het vinden van de juiste laadpalen gebruikte ik de app Nextplug (Android).

Ik merkte in Denemarken bij de snelladers van Clever dat er soms een fast charge error ontstond en het laden zomaar stopte. Deze leek te voorkomen als de de auto voor het snelladen helemaal uit werd gezet. Ik moet ook bekennen dat ik dezelfde error wel eens bij de Lidl in Nederland heb gehad, ik ga nu ook kijken of het helemaal uitzetten van de auto daar invloed op heeft. Bij Allego nog nooit deze error gehad.

We weten dat luchtweerstand kwadratisch is dus rustig rijden was wel belangrijk. Met 130 kmh kon je echt maar 120km halen maar achter een vrachtwagen die 90kmh gaat op de cruise (1 streepje afstand) kon je gewoon 240km halen met dakbox helemaal prima en ver boven verwachting.

Ik heb nu 30.000km gereden en merk wel dat in de schildpadmodus met ca. 7km over er wel heel snel 2 streepjes op het scherm komen (bij 5km), mogelijk iets van batterij degradatie, geen idee.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2018 22:09 ]

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:57:
We weten dat luchtweerstand kwadratisch is dus rustig rijden was wel belangrijk. Met 130 kmh kon je echt maar 120km halen maar achter een vrachtwagen op de cruise (1 streepje afstand) kon je gewoon 240km halen met dakbox helemaal prima en ver boven verwachting.
Nice! Welke dakkoffer heb je gebruikt?

Gasloos sinds 2018.

Verwijderd

Stephanoff schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Nice! Welke dakkoffer heb je gebruikt?
Farad Alumimium Wingbar Aerodynamisch met Farad Crub 450 liter.

• evtje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 20:57:
Hallo forumleden, zojuist terug van een ioniq reis naar Noorwegen met 2 kids en dakkoffer. Het is allemaal perfect gegaan met de maingau pas. Totale kosten snelladen slechts 20 euro voor 2200km. Voor het vinden van de juiste laadpalen gebruikte in de app Nextplug.

Ik merkte in denemarken bij de snelladers van Clever dat er soms een fast charge error ontstond en het laden zomaar stopte. Deze leek niet voor te komen als de de auto voor het snelladen even helemaal uit zette. Je komt ook nog eens op veel leukere plekjes onderweg en de kids zijn het na 1,5 uur toch zat en moeten bewegen. Dit jaar de wintersport ook maar eens proberen!

We weten dat luchtweerstand kwadratisch is dus rustig rijden was wel belangrijk. Met 130 kmh kon je echt maar 120km halen maar achter een vrachtwagen op de cruise (1 streepje afstand) kon je gewoon 240km halen met dakbox helemaal prima en ver boven verwachting.

Ik heb nu 30.000km gereden en merk wel dat in de schildpadmodus met ca. 7km over er wel heel snel 2 streepjes op het scherm komen (bij 5km), mogelijk iets van batterij degradatie, geen idee.
Heb alles met de Maingau pas kunnen laden en of welke andere pas heb je gebruikt ? En of welke laders kun je Maingau gebruiken in Denemarken en Noorwegen? Ik ga er van uit dat de charge en drive in Noorwegen wel zal werken met de Maingau.

Verwijderd

evtje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:58:
[...]

Heb alles met de Maingau pas kunnen laden en of welke andere pas heb je gebruikt ? En of welke laders kun je Maingau gebruiken in Denemarken en Noorwegen? Ik ga er van uit dat de charge en drive in Noorwegen wel zal werken met de Maingau.
Ik heb alleen maar Maingau gebruikt en in Noorwegen zaten bij mij alleen stations van Fortum waar Maingau niet werkt. De Ioniq naar 80% kost echter wel 5-7 euro bij Fortum. Als je Maingau gewend bent is alles duur natuurlijk.

Maingau werkt perfect bij Allego, EnBW ( alleen west duitsland) en Clever, daarmee kom je wel in Noorwegen. Wij hadden wel de boot in Noord Denemarken en zijn dus niet via Zweden gegaan.

• evtje
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:08:
[...]

Ik heb alleen maar Maingau gebruikt en in Noorwegen zaten bij mij alleen stations van Fortum waar Maingau niet werkt. De Ioniq naar 80% kost echter wel 5-7 euro bij Fortum. Als je Maingau gewend bent is alles duur natuurlijk.

Maingau werkt perfect bij Allego, EnBW ( alleen west duitsland) en Clever, daarmee kom je wel in Noorwegen. Wij hadden wel de boot in Noord Denemarken en zijn dus niet via Zweden gegaan.
Das raar dat Fortum niet werkt op Maingau ? Allego en Fortum join together.
Hebben ze dan ook Clever in Noorwegen?Wat voor pas gebruik je dan voor Fortum?
Veel vragen maar ik wil ook wel een keer die kant op met de ioniq.
Ik heb een pas van ev company (lastmilesolution) en een Maingau pas zal ik het daar mee redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:55:
[...]

Farad Alumimium Wingbar Aerodynamisch met Farad Crub 450 liter.
en als ik vragen mag welke dakdragers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Henry_tw schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:02:
[...]

en als ik vragen mag welke dakdragers?
Gezien de dakkoffer vermoed ik deze:
https://www.alleskanmee.n...d-dak-5-deurs-Bj.-2016%3E

@Verwijderd , hoe is jouw ervaring met deze dakdragers? Zitten ze stevig, laten ze geen plekken achter?

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evtje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:53:
[...]

Das raar dat Fortum niet werkt op Maingau ? Allego en Fortum join together.
Hebben ze dan ook Clever in Noorwegen?Wat voor pas gebruik je dan voor Fortum?
Veel vragen maar ik wil ook wel een keer die kant op met de ioniq.
Ik heb een pas van ev company (lastmilesolution) en een Maingau pas zal ik het daar mee redden?
De Maingau pas werkt standaard niet op Fortum heb ik ervaren. Voor Fortum kan je echter makkelijk een app gebruiken (obv. Paypal of een creditcard) en dat werkt prima. Ik heb maar 1x geladen in Noorwegen dus heb geen verder onderzoek gedaan. Ik heb alles op Maingau gedaan en dat ging dus prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stephanoff schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

@Verwijderd , hoe is jouw ervaring met deze dakdragers? Zitten ze stevig, laten ze geen plekken achter?
Ja dat zijn die geweest. Ik heb wel de wingbar versie gekocht (die ziet er iets anders uit dan het plaatje).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6xuf3L3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15
Ik kom net van bij de dealer en tot mijn grote teleurstelling is er nergens in dit belgenland blijkbaar een elektrische Ioniq beschikbaar voor een testrit mee te doen en dat neemt mijn vrees niet weg voor wanneer ik eens met de wagen naar het werk moet. Op zo een dag doe ik ong. 185km heen en weer. In de zomer in principe geen probleem als je niet te veel vraagt van de A/C, maar zou dat met ons klimaat in de winter ook haalbaar blijven?

Hij kon me wel een goede deal geven op een wagen. Ze hebben er net 1 besteld die 3 maanden gebruikt zal worden als directiewagen binnen de garage en waar ze iets van een 4000km op gaan rijden. Daarna mag deze verkocht worden met een korting van 5000 euro. Zal wel pas geleverd worden bij hen in Maart. Tel daar dan nog eens 3 maanden bij en we zitten bijna een jaar in de toekomst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:56

uFx

Verdorie, mijn 'beperkt vermogen'-probleem is vandaag teruggekomen. Op de snelweg kwam de schildpad in beeld met de melding 'beperkt vermogen'. De auto geeft geen vermogen meer en moet dan stoppen op de vluchtstrook. Uit/aanzetten zorgt er voor dat ik weer een paar km kan rijden maar dan komt het probleem weer terug. Accu was halfvol dus normaal gezien geen reden voor een schildpad.

Ik heb dit probleem dus al vanaf dat ik de auto heb en eigenlijk alleen in de zomer. De auto is er nu 3x voor naar de dealer geweest (2 verschillende) maar blijkbaar is het dus nog niet verholpen. Ze weten niet waar het probleem ligt en ze proberen met 'resetten' het probleem te verhelpen. Ondertussen krijg ik dan weer een onbetrouwbare auto terug en heb ik geen idee of ik veilig de weg op kan.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Blijkbaar krijgen ze het niet gemaakt en ben ik een beetje klaar met de dealer-bezoekjes. Ik heb geen vertrouwen meer in deze auto en daarnaast staat er over 3 weken een vakantie gepland waarbij ik zo'n 2000 kilometer met deze auto wilde gaan rijden.

Kan ik eigenlijk 'eisen' dat ik een andere Ioniq krijg? Inmiddels rij ik anderhalf jaar rond met een incorrect werkend product en ben de reparatiefase eigenlijk wel voorbij...

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:17:
Ik kom net van bij de dealer en tot mijn grote teleurstelling is er nergens in dit belgenland blijkbaar een elektrische Ioniq beschikbaar voor een testrit mee te doen en dat neemt mijn vrees niet weg voor wanneer ik eens met de wagen naar het werk moet. Op zo een dag doe ik ong. 185km heen en weer. In de zomer in principe geen probleem als je niet te veel vraagt van de A/C, maar zou dat met ons klimaat in de winter ook haalbaar blijven?

Hij kon me wel een goede deal geven op een wagen. Ze hebben er net 1 besteld die 3 maanden gebruikt zal worden als directiewagen binnen de garage en waar ze iets van een 4000km op gaan rijden. Daarna mag deze verkocht worden met een korting van 5000 euro. Zal wel pas geleverd worden bij hen in Maart. Tel daar dan nog eens 3 maanden bij en we zitten bijna een jaar in de toekomst.
In de winter moet 185 km net te doen zijn, als je zeg maar 100 km/u kruissnelheid aanhoudt (ik ga ervan uit dat je route voornamelijk over de snelweg gaat). Voor mij een beetje te spannend. Als je op je werk ook maar een paar uurtjes aan een (gewoon) stopcontact kunt laden, dan is het al veel minder spannend. Anders kun je beter een auto met meer range nemen (Leaf2, Zoë 40 kWh, model 3). Of natuurlijk de Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
uFx schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:48:

Kan ik eigenlijk 'eisen' dat ik een andere Ioniq krijg? Inmiddels rij ik anderhalf jaar rond met een incorrect werkend product en ben de reparatiefase eigenlijk wel voorbij...
Jee, dat is balen zeg! Ik zou er onderhand ook wel mee klaar zijn. Ik zou even goed de kleine lettertjes van je koopcontract lezen en de algemene voorwaarden. Tot slot kun je nog bij de Consumentenbond proberen informatie te krijgen (en nog even googelen). Ik denk dat een dergelijke kwestie wel vaker optreedt. In feite heb je een ondeugdelijk product gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 18-08-2018 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
@uFx Eisen dat dealer er een goede technisch specialist op zet? Laat auto paar weken staan en vraag een vervangende Ioniq?

Lijkt mij wel redelijk! Resetten probeer je 1x en misschien een tweede keer (als eerder echt iets is vervangen/gerepareerd) maar enkel resetten lijkt mij niet fair, dan is er geen degelijk onderzoek gedaan.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
pmiddeld schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

In de winter moet 185 km net te doen zijn, als je zeg maar 100 km/u kruissnelheid aanhoudt (ik ga ervan uit dat je route voornamelijk over de snelweg gaat). Voor mij een beetje te spannend. Als je op je werk ook maar een paar uurtjes aan een (gewoon) stopcontact kunt laden, dan is het al veel minder spannend. Anders kun je beter een auto met meer range nemen (Leaf2, Zoë 40 kWh, model 3). Of natuurlijk de Kona.
Daar ik meestal niet met de wagen naar het werk ga, heb ik geen eigen parkeerplaats (onze garage is sowieso te klein voor het aantal werknemers) en de bezoekersplaatsen hebben geen stopcontact in de buurt. Wordt dus moeilijk in de winter.

De LEAF zal in de winter echt geen beter bereik hebben dan de Ioniq, ondanks de grotere batterij. De Zoë is echt geen wagen voor mij, komende van een X-trail voelt zelfs de Ioniq al compact aan. En de model 3 ... tjah, wanneer gaat die ooit in Europa uitkomen. Heb ook naar de Kona zitten kijken en die stond heel lang bovenaan mijn verlanglijstje. Het zien van de uitrustingsniveaus met hun prijzen in België deed me de moed al in de schoenen zakken en toen ik hem in het echt zag staan kreeg ik hetzelfde gevoel als bij de Zoë.
...

Ik heb dit probleem dus al vanaf dat ik de auto heb en eigenlijk alleen in de zomer. De auto is er nu 3x voor naar de dealer geweest (2 verschillende) maar blijkbaar is het dus nog niet verholpen. Ze weten niet waar het probleem ligt en ze proberen met 'resetten' het probleem te verhelpen. Ondertussen krijg ik dan weer een onbetrouwbare auto terug en heb ik geen idee of ik veilig de weg op kan.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Blijkbaar krijgen ze het niet gemaakt en ben ik een beetje klaar met de dealer-bezoekjes. Ik heb geen vertrouwen meer in deze auto en daarnaast staat er over 3 weken een vakantie gepland waarbij ik zo'n 2000 kilometer met deze auto wilde gaan rijden.

Dat klinkt vooral als ergens een slecht contact in de elektronica of een sensor wanneer deze warm loopt. Moeilijk om de exacte oorzaak van te achterhalen behalve alles wat er voor kan zorgen 1 voor 1 te vervangen en zien of het daarmee is opgelost. Resetten lost niets op want je neemt de hardware fout er niet mee weg.

Die 2000km gaat dan ook een probleem worden als het weer warm blijft en daar zou ik inderdaad ook niet naar uitkijken. En daar sta je dan ineens met je 5 jaar garantie. Een nieuwe wagen eisen zal niet eenvoudig zijn, maar als je kunt aantonen dat je een niet conform product hebt kan je in principe wel de koop ontbinden, lever je je wagen in en moet men je volledige aankoopbedrag terugbetalen. Dit lost natuurlijk ook je probleem niet op want dan heb je weer een wachttijd voor een nieuwe wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 20:22

Ik zou ze schriftelijk in gebreke stellen en melden dat je de koop wilt ontbinden omdat het product niet voldoet aan de verwachting. Je hebt ze inmiddels enkele malen in de gelgenheid gesteld om het probleem op te lossen maar daar hebben ze niet aan voldaan.

Je kunt het beste even googlen op o "in gebreke stellen" o.i.d., of bij je rechtsbijstandsverzekering informeren als je lid bent van een vakbond dan geven die meestal ook gratis juridisch advies op allerlei terrein.

[ Voor 22% gewijzigd door wfveennl op 18-08-2018 19:25 ]

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Na een kleine 7 maanden wachten kan ik a.s. vrijdag eindelijk mijn IONIQ ophalen, om een paar dagen later naar schiphol te rijden om op vakantie te gaan voor 2 weken. Heeft iemand nog tips hoe de instellingen moeten staan als hij 2 weken stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 09:57:
Na een kleine 7 maanden wachten kan ik a.s. vrijdag eindelijk mijn IONIQ ophalen, om een paar dagen later naar schiphol te rijden om op vakantie te gaan voor 2 weken. Heeft iemand nog tips hoe de instellingen moeten staan als hij 2 weken stil staat?
Aux. Battery saver+ aanzetten (zodat de 12v accu af en toe wordt bijgeladen) en verder genieten van je vakantie :)

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Verdorie, mijn 'beperkt vermogen'-probleem is vandaag teruggekomen. Op de snelweg kwam de schildpad in beeld met de melding 'beperkt vermogen'. De auto geeft geen vermogen meer en moet dan stoppen op de vluchtstrook. Uit/aanzetten zorgt er voor dat ik weer een paar km kan rijden maar dan komt het probleem weer terug. Accu was halfvol dus normaal gezien geen reden voor een schildpad.

Als ik jouw was zou ik er toch even een dongle inzetten en monitoren.
Kun je kijken hoe de temperatuur van je batterij gedraagt en de coolingfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Iedereen bedank voor de reacties! Overigens gaat het in dit geval om een leaseauto en ik ben dan ook wel benieuwd bij wie ik eigenlijk moet zijn in deze situatie. Maar morgenvroeg eerst naar de dealer en kijken wat daar uit komt.
Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:50:
[...]

Dat klinkt vooral als ergens een slecht contact in de elektronica of een sensor wanneer deze warm loopt. Moeilijk om de exacte oorzaak van te achterhalen behalve alles wat er voor kan zorgen 1 voor 1 te vervangen en zien of het daarmee is opgelost. Resetten lost niets op want je neemt de hardware fout er niet mee weg.
Zoiets verwacht ik inderdaad ook. Een sensor die verkeerde waarden geeft of een slecht contact. Wat ik echter niet begrijp is waarom hier niets van terug te vinden is in één of andere log. Dan weet je toch meteen welke sensor zit te miepen en welke waarden daar aan gekoppeld zijn. Maar blijkbaar kunnen ze de storing dus nergens terugvinden en komen ze niet verder dan 'alles even resetten'.

@evtje Ik zou graag zelf eens wat uitlezen maar ik denk dat ik nu eerst de dealer het werk laat doen. Daarnaast wil ik voorkomen dat ze ook maar één reden hebben om het probleem naar mij te schuiven. "Je hebt zelf zitten sleutelen" ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:47
Allen,

Afgelopen donderdag was ik bij de dealer met mijn Mazda CX-3.
Nou is de dealer ook hyundai dealer en ik was al zeer geïnteresseerd in de Ioniq EV
Kreeg tijdens wat onderhoud aan de Mazda de sleutel in m'n handen gedrukt met de opmerking "ga maar een stukje rijden"
Proefrit is erg goed bevallen en nu dus interesse als volgende lease auto.
Daar ik voorlopig geen tijd heb om weer even bij de dealer langs te gaan:
De Ioniq is leverbaar in twee kleuren blauw (mijn voorkeur)
Iemand die de juiste foto's heeft van deze twee blauwe versies?

(google images geeft geen uitsluitsel helaas)

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Motorfret schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:51:
De Ioniq is leverbaar in twee kleuren blauw (mijn voorkeur)
Iemand die de juiste foto's heeft van deze twee blauwe versies?
Wist niet dat er 2 waren, maar een paar posts terug heeft Causing een foto geplaatst van een blauwe (met dakkoffer)!

EDIT:

Ah, het nieuwe model heeft meer kleurtjes... nice! Hierboven zie je dus volgens mij Marina Blue, best wel een fel blauw kleurtje.

[ Voor 16% gewijzigd door Stephanoff op 20-08-2018 15:29 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stephanoff schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Hoi Stephanoff, ervaring is prima. Zojuist e.e.a. gepoetst en geen plekjes te zien. Wel eerst de bevestigingspunten gepoetst en netjes een momentsleutel gebruikt bij het vastzetten.

Ik moet wel vermelden dat de dragers zonder koffer een hele irritante fluit gaven al bij 70kmh! Echter met dakkoffer is alles verdwenen (gelukkig maar). Je hoort een lichte ruis wat begrijpelijk is.

Kwam in duitsland nog een enthousiaste Ioniq rijder tegen bij het snelladen die erover begon dat ze daar trekhaken monteren op de Electric en dan koffers achter de auto hangen, nog aerodynamischer natuurlijk. Ik vraag me af of je er hier ook mee kunt herkeuren bij de RDW. Voor een Mercedes heb ik wel eens een homologatieverzoek van MB gekregen waarmee ik de zitplaatsen van 7 naar 9 heb gekregen maar dat was fabriek af wel een optie voor dat model, een trekhaak op de Ioniq Electric niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Hoi Stephanoff, ervaring is prima. Zojuist e.e.a. gepoetst en geen plekjes te zien. Wel eerst de bevestigingspunten gepoetst en netjes een momentsleutel gebruikt bij het vastzetten.

Ik moet wel vermelden dat de dragers zonder koffer een hele irritante fluit gaven al bij 70kmh! Echter met dakkoffer is alles verdwenen (gelukkig maar). Je hoort een lichte ruis wat begrijpelijk is.

Kwam in duitsland nog een enthousiaste Ioniq rijder tegen bij het snelladen die erover begon dat ze daar trekhaken monteren op de Electric en dan koffers achter de auto hangen, nog aerodynamischer natuurlijk. Ik vraag me af of je er hier ook mee kunt herkeuren bij de RDW. Voor een Mercedes heb ik wel eens een homologatieverzoek van MB gekregen waarmee ik de zitplaatsen van 7 naar 9 heb gekregen maar dat was fabriek af wel een optie voor dat model, een trekhaak op de Ioniq Electric niet.
Ik ben niet 100 percent zeker maar als je een trekhaak laat monteren waar de bol geen echte bol meer is(is voorzien van soort balkje) dan moet het normaal wel lukken. (En het natuurlijk mogelijk is om de trekhaak fysiek te mo,teren.

Met die,trekhaken kan je immers toch geen aanhanger trekken, enkel speciale fietsendragers. Vermoedelijk ook kofferset, desnoods op zelf gemaakte drager.

Nadeel, veel meer dan 40 kilo zou ik er niet op duwen ivm kogeldruk enzo dus echt veel meenemen kan je niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:29:
[...]

Ik ben niet 100 percent zeker maar als je een trekhaak laat monteren waar de bol geen echte bol meer is(is voorzien van soort balkje) dan moet het normaal wel lukken. (En het natuurlijk mogelijk is om de trekhaak fysiek te mo,teren.

Met die,trekhaken kan je immers toch geen aanhanger trekken, enkel speciale fietsendragers. Vermoedelijk ook kofferset, desnoods op zelf gemaakte drager.

Nadeel, veel meer dan 40 kilo zou ik er niet op duwen ivm kogeldruk enzo dus echt veel meenemen kan je niet.
Ik krijg de mijne volgende week en zou er idd graag een fietsendrager op kwijt kunnen. Ik begrijp Hyuandi niet, dat ze niet gewoon een laag gewicht goedkeuring hebben geregeld, 100 kilo of zo. Dat had toch makkelijk gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:48
@jerh als er een trekhaak op zit, maar 0kg op het kentekenbewijs staat als trekgewicht mag er gewoon een fietsendrager op. De kogeldruk is wel belangrijk (i.e. het gewicht dat op de trekhaak mag rusten).

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

jerh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Ik krijg de mijne volgende week en zou er idd graag een fietsendrager op kwijt kunnen. Ik begrijp Hyuandi niet, dat ze niet gewoon een laag gewicht goedkeuring hebben geregeld, 100 kilo of zo. Dat had toch makkelijk gekund.
Die speciale trekhaken mogen 0kilo trekken. Zijn echt gemaakt puur op de kogeldruk.

gaat om zo een trekhaak:
Afbeeldingslocatie: https://brink.eu/app/uploads/2017/03/RMC-inclusief-strip-uitgelichte-afbeelding.jpg

en dit is de officiele hyundai trekhaak ervoor. 0 kilo trekken,

Afbeeldingslocatie: https://configurator.hyundai.be/Data/Accessories/big/a_663_main.png

natuurlijk zijn er mensen die dat bruggetjes eraf slijpen en toch trekken :D maar dan geraak je niet door keuring.

Let wel, bij die trekhaken heb je wel een fietsendrager nodig die erop past...niet een universeel ding.

[ Voor 3% gewijzigd door SadisticPanda op 21-08-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Die speciale trekhaken mogen 0kilo trekken. Zijn echt gemaakt puur op de kogeldruk.

gaat om zo een trekhaak:
[afbeelding]

[afbeelding]

natuurlijk zijn er mensen die dat bruggetjes eraf slijpen en toch trekken :D maar dan geraak je niet door keuring.

Let wel, bij die trekhaken heb je wel een fietsendrager nodig die erop past...niet een universeel ding.
Interessant, wordt deze in NL geleverd dat jij weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

jerh schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

Interessant, wordt deze in NL geleverd dat jij weet?
Die originele trekhaak? Geen idee. Is optie op de Belgische ioniq. Dus ik veronderstel dat die ook wel op de NL versie past :D

Nee geen enkel idee, ik zou es horen bij de dealer zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

uFx schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:32:
Maar morgenvroeg eerst naar de dealer en kijken wat daar uit komt. [...]
Nou, het resultaat is dus dat ze de elektromotor gaan vervangen :P Klinkt rigoureus en aan de ene kant ben ik daar wel blij mee. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel afwachten of daar het probleem in zat. Ik blijf voorlopig een beetje sceptisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
uFx schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:54:
[...]

Nou, het resultaat is dus dat ze de elektromotor gaan vervangen :P Klinkt rigoureus en aan de ene kant ben ik daar wel blij mee. Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel afwachten of daar het probleem in zat. Ik blijf voorlopig een beetje sceptisch.
Als ze daarmee ook een hoop van de elektronica kunnen vervangen, dan zou het wel eens kunnen. Al had men dan volgens mij beter direct de batterij en omvormer met alles eromheen vervangen ipv de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

azz_kikr schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

gaat om zo een trekhaak:
[afbeelding]

[afbeelding]

Maar in Duitsland rijden gewoon Ioniq EV's rond met trekhaken die wel mogen trekken. Waarom is het hier dan zo ingewikkeld? Of moeten we de Ioniq een dagje naar Duitsland ex- en importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Maar in Duitsland rijden gewoon Ioniq EV's rond met trekhaken die wel mogen trekken. Waarom is het hier dan zo ingewikkeld? Of moeten we de Ioniq een dagje naar Duitsland ex- en importeren?
Dan zijn het wss de plugins/hybride IONIQs. Die mogen wel slepen. De volledige EV niet.

Tuurlijk ik weet niet hou duitse keuring werkt, mss kijken ze er niet naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
azz_kikr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:20:
[...]

Dan zijn het wss de plugins/hybride IONIQs. Die mogen wel slepen. De volledige EV niet.

Tuurlijk ik weet niet hou duitse keuring werkt, mss kijken ze er niet naar :D
check deze link, het is wel degelijk een electric met een flinke Caravan erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Hij maakt ook duidelijk dat het nog niet toegelaten is en dat 'ie met een team van mensen bezig is om het toegelaten te krijgen. Hierbij word samengewerkt met een bedrijf dat dit ook al bij de Zoe voor elkaar heeft gekregen.

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:44
Blokker_1999 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:17:

Heb net hetzelfde meegemaakt 1 jaar geleden, geen wagen te vinden, na contact met Hyundai Belgium, een directiewagen met 150km op de teller gevonden in Aarschot, en onmiddellijk gekocht en nog steeds dik tevreden na 14.000km.

• wfveennl
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Ik heb al eens bij het RDW geïnformeerd en het is toegestaan om een normale trekhaak te installeren. Ook de dealer had er geen bezwaar tegen. Er is een bedrijf in de Betuwe als ik het goed heb die de trekhaken installeerd in verschillende smaken, vast of afneembaar, rond de € 800,00. Ze hebben mij toen ook een foto gestuurd van een ioniq met trekhaak met een grote aanhanger erachter, iet wat ik dan weer niet zou doen, ik had intersse alleen om er een fietsendragen op te zetten.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wilde het RDW dan ook nog een aanhangewicht op het kenteken zetten?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Zo, gisteren mijn Ioniq mogen ophalen. Het is nog eventjes wennen, maar wel echt het gevoel voor dit budget veel auto te hebben. Paar dingetjes die me nog irriteren, en met stip op 1: de waarschuwing van het navigatiesysteem wat ik iedere keer dat ik start moet "Bevestigen".

Het lijkt wel de offline equivalent van de cookie wall. Weet iemand een workaround om permanent te bevestigen of simpelweg de navigatie geheel uit te schakelen?

• Henry_tw
DarknessAwaits schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 12:58:
Zo, gisteren mijn Ioniq mogen ophalen. Het is nog eventjes wennen, maar wel echt het gevoel voor dit budget veel auto te hebben. Paar dingetjes die me nog irriteren, en met stip op 1: de waarschuwing van het navigatiesysteem wat ik iedere keer dat ik start moet "Bevestigen".

Het lijkt wel de offline equivalent van de cookie wall. Weet iemand een workaround om permanent te bevestigen of simpelweg de navigatie geheel uit te schakelen?
Die melding verdwijnt vanzelf, heb je alleen last van als je direct na het instappen iets op het scherm wil doen.

wat ik vervelender vindt is dat hij de "auto hold" functie niet onthoud en je die elke keer opnieuw moet aanzetten, zelfd geldt voor Cruise Control. bij Auto hold werkt de truc met een pasje ook niet (Om je Drive mode direct in Sportstand te krijgen) want na een tijdje die knop ingedrukt houden gaat hij in een soort van storingsstand (oranje kleur).

Verwijderd

Afgelopen week ben ik eindelijk bij de Hyundai dealer geweest om mijn Hyundai Ioniq te bestellen met private lease.

Nou word het een Hyundai Ioniq Phoenix Orange, maar wou ik al het grijze (Voor en achter en de zij strips), zwart hebben. Volgens hem was dit vrij duur. Voor het grote vlak, voor en achter was dit 849 euro en nog 250 voor de 2 kleinere vlakken aan de voorkant.
Zelf vond ik dit vrij prijzig (al heb ik weinig verstand van spuitwerk) of zijn dit normale prijzen hiervoor?

• Blokker_1999
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:09:
Afgelopen week ben ik eindelijk bij de Hyundai dealer geweest om mijn Hyundai Ioniq te bestellen met private lease.

Nou word het een Hyundai Ioniq Phoenix Orange, maar wou ik al het grijze (Voor en achter en de zij strips), zwart hebben. Volgens hem was dit vrij duur. Voor het grote vlak, voor en achter was dit 849 euro en nog 250 voor de 2 kleinere vlakken aan de voorkant.
Zelf vond ik dit vrij prijzig (al heb ik weinig verstand van spuitwerk) of zijn dit normale prijzen hiervoor?
Kom net van mijn eigen dealer, beetje verder onderhandeld daar en heb de vraag daar ook gesteld. Daar kwamen ze op een prijs van ongeveer 800 euro voor zowel de voor- en achterkant. Alleen de strips op de zijkant zouden dan in de originele kleur blijven. De kost zit hem ook niet in de verf, maar in de werkuren om alles netjes te monteren en demonteren.

En zelf zit ik nog altijd zonder deal. Dealer wil geen overnamepremie vastleggen om over 10 maanden voor mijn huidige wagen te betalen al stuurde hij op het einde wel aan op een minimaal gegarandeerde waarde die nog altijd een enkele duizenden euro lager lag dan wat ik er voor zou willen krijgen. Hij ging er nog eens over nadenken. Wel grappig. Dacht ik eerst in een zwakke onderhandelingspositie te zitten, blijk ik uiteindelijk diegene te zijn die meer geduld kan opbrengen om tot een gunstige deal te komen. Zaterdag toch maar eens bij mijn andere dealer langsgaan.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Henry_tw schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:17:
[...]

Die melding verdwijnt vanzelf, heb je alleen last van als je direct na het instappen iets op het scherm wil doen.

wat ik vervelender vindt is dat hij de "auto hold" functie niet onthoud en je die elke keer opnieuw moet aanzetten, zelfd geldt voor Cruise Control. bij Auto hold werkt de truc met een pasje ook niet (Om je Drive mode direct in Sportstand te krijgen) want na een tijdje die knop ingedrukt houden gaat hij in een soort van storingsstand (oranje kleur).
Ik vind dat anders ook knap vervelend. Op mijn woon-werk rit heeft het display geen toegevoegde waarde, dus heb ik graag dat hij gewoon uit is (zeker in het donker 's ochtends). Hij onthoudt dat verder niet, dus als ik hem aanzet moet ik eerst die stomme melding wegklikken, dan settings en dan het display uit...

Auto hold gebruik ik dan weer niet, dus daar heb ik minder last van. Cruise control zou fijn zijn als dat altijd aan stond, maar eerlijk gezegd ken ik geen enkele auto waarbij dat zo is. Dat gekke zieke ruimteschipgeluidje (VESS) mag van mij ook standaard uit staan, maar ja... Oh en hij is ook wel erg enthousiast met zijn gordelgeluidje, had liever gezien dat hij dat zou doen als je gaat rijden zonder gordel, niet als je stil staat, al die herrie aan mijn kop gelijk als dat ding aan gaat (opstartgeluidje mag ook stuk wat mij betreft).

Wat ik wel heel prettig vind is dat ze een paar maanden geleden met een software update hebben geregeld dat hij wacht op een verbinding met je telefoon in plaats van dat hij bij het aan gaan automatisch naar de radio schakelt. En aparte volumes voor radio en telefoon is ook _erg_ prettig, dat had de LEAF niet.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wfveennl schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb al eens bij het RDW geïnformeerd en het is toegestaan om een normale trekhaak te installeren. Ook de dealer had er geen bezwaar tegen. Er is een bedrijf in de Betuwe als ik het goed heb die de trekhaken installeerd in verschillende smaken, vast of afneembaar, rond de € 800,00. Ze hebben mij toen ook een foto gestuurd van een ioniq met trekhaak met een grote aanhanger erachter, iet wat ik dan weer niet zou doen, ik had intersse alleen om er een fietsendragen op te zetten.
Weet je misschien welk bedrijf dat is? Ik wil dat avantuur wel aangaan. Ben ook benieuwd naar het trekgewicht wat de RDW dan aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 18:09:

Ik heb ook de Phoenix Orange en alleen de voorkant in Oranje laten spuiten voor € 250,-. In jouw geval dacht ik te hebben gelezen dat Black-pack tegenwoordig standaard is, dus volgens mij wordt hij bij jou al zwart afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

Weet je misschien welk bedrijf dat is? Ik wil dat avantuur wel aangaan. Ben ook benieuwd naar het trekgewicht wat de RDW dan aangeeft.
https://www.marktplaats.n...cd&previousPage=mympBuyer

Ik heb hem benaderd en kreeg foto's van Ioniq electrics waarop het uitgevoerd is. Mijn auto staat inmiddels bij de dealer en ik hoop hem volgende week te krijgen.

En fietsendrager is dan de volgende uitdaging.
Henry_tw schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb ook de Phoenix Orange en alleen de voorkant in Oranje laten spuiten voor € 250,-. In jouw geval dacht ik te hebben gelezen dat Black-pack tegenwoordig standaard is, dus volgens mij wordt hij bij jou al zwart afgeleverd.
Ik krijg een zwarte, maar de dealer belde mij op dat het blackpack niet is doorgevoerd. Hyuandai NL zegt dat de kleur daarvan afwijkt van het zwart van de auto en dat het geen gezicht is. Ik ben nog in dubio wat ik hiermee doe. Zijn er anderen hier die wel een volledig zwarte hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Ik krijg een zwarte, maar de dealer belde mij op dat het blackpack niet is doorgevoerd. Hyuandai NL zegt dat de kleur daarvan afwijkt van het zwart van de auto en dat het geen gezicht is. Ik ben nog in dubio wat ik hiermee doe. Zijn er anderen hier die wel een volledig zwarte hebben gekregen?
Hyundai is natuurlijk ook degene die ooit zelf dat grijze vlak heeft bedacht, dus of je hun mening met betrekking tot kleurstelling moet respecteren.. ;)

Volgens mij staan er in dit topic ook wat voorbeelden van een volledige zwarte uitvoering, dat zag er niet verkeerd uit hoor.

Ik heb overigens vorige week een EV voorbij zien rijden met de Hybrid grille, dat zag er ook prima uit maar kan me voorstellen dat het wat van de efficiëntie wegneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Ik heb een zwarte met black pack. Ziet er fantastisch uit en je ziet echt geen verschil met de originele zwarte delen. Zonder het black pack vind ik de plastic delen erg goedkoop ogen.

[ Voor 34% gewijzigd door PapaTomster op 24-08-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
[b]

Hyundai is natuurlijk ook degene die ooit zelf dat grijze vlak heeft bedacht, dus of je hun mening met betrekking tot kleurstelling moet respecteren.. ;)

Volgens mij staan er in dit topic ook wat voorbeelden van een volledige zwarte uitvoering, dat zag er niet verkeerd uit hoor.

Ik heb overigens vorige week een EV voorbij zien rijden met de Hybrid grille, dat zag er ook prima uit maar kan me voorstellen dat het wat van de efficiëntie wegneemt.
Ik heb overwogen om de hybride grill te late plaatsen, maar werd me afgeraden. Sowieso vanwege de efficiëntie, maar ook omdat er diverse sensoren achter de EV grill zitten die dan overgeplaatst moeten worden op de hybride grill. Dat vergroot het risico op foutmeldingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:55
Henry_tw schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Ik heb ook de Phoenix Orange en alleen de voorkant in Oranje laten spuiten voor € 250,-. I
Kan je hier wellicht een foto van delen? Ik wil dit ook laten doen (of zelf doen), en het zou mooi zijn om nu al te zien hoe dat er dan uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
PapaTomster schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Ik heb een zwarte met black pack. Ziet er fantastisch uit en je ziet echt geen verschil met de originele zwarte delen. Zonder het black pack vind ik de plastic delen erg goedkoop ogen.
is dat een 2018 model? Dan ga ik de dealer opnieuw bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
FenixOrange schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Kan je hier wellicht een foto van delen? Ik wil dit ook laten doen (of zelf doen), en het zou mooi zijn om nu al te zien hoe dat er dan uit gaat zien.
Afbeeldingslocatie: https://uwbrna.am.files.1drv.com/y4msB4L7k1blihGzCN_BUAkc9DXP4nqiQvL2Rv0jhcsmMQq3dCRm4_XSTJVwVHUaCSDBqzM0gplI4O7_pkworN_yJ7j57DJ_SsMRqBsi1P-ViqejxxbuewB7i7tSB2lx72uv90f_0YpXT8mqIGhJcIFMiWyi8kca_EgfMkxlqi4iuSW-kvcMGShEqTukrWZOLlMllX7QXfiNBW6yUm0gRRKIQ?width=461&height=384&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
Henry_tw schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:17:
[...]

Welke truc heb jij 't over met Drive/sportstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@jerh @PapaTomster
De originele grill was voor mij onbespreekbaar. Ik heb zelf de Hybride grill laten plaatsen (zie link) i.c.m. het black-pack.

Voorkant: https://www.place2bie.nl/s/i1f6qXVcRqxNzrV

@DarknessAwaits Deze is aan de achterkant dicht gemaakt en merk zelf weinig verschil in bereik maar al zou dat zo zijn heb ik dat er echt voor over. Er staat nu 20.000 km op en geen enkel probleem met de sensoren/systemen.

Achterkant: https://www.place2bie.nl/s/D9KkKYZyOyyUVIV

En ik heb ook gekozen voor andere velgen: https://www.place2bie.nl/s/flUA8HumugRstNJ

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2018 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:22:
[...]

Het is inderdaad het bedrijf uit de post van jehr. De RDW geeft geen trekgewicht anders dan op het kenteken vermeld staat en dat is "0"

De RDW gaf mij hierover het onderstaande antwoord:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het monteren van een trekhaak zonder trekgewichten op uw kentekenbewijs.
Het is toegestaan om een trekhaak te monteren ten behoeve van een last- en/of fietsendrager. Voor uw voertuig geldt dat er geen trekgewichten bekend zijn, daarom mag er geen aanhangwagen getrokken worden. Wel dient u rekening te houden met de maximale kogeldruk van uw trekhaak en/of voertuig. De fabrikant kan u hierover informeren. Wanneer hierover geen gegevens bekend zijn dan hanteert de wetgever maximaal 75 kg kogeldruk.

Overige eisen en regels voor lastdragers staan beschreven in hoofdstuk 5 afdeling 18 (gebruikerseisen van voertuigen), deze kunt u via de volgende link vinden: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk5/Afdeling18/.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PapaTomster
jerh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:45:
[...]

is dat een 2018 model? Dan ga ik de dealer opnieuw bellen.
Opgehaald bij de dealer op 11 juli 2018. Was een voorraadmodel, dus ik denk model 2017. Ik begreep dat black pack bij 2018 model de standaard is. Ik moest het laten doen dus vandaar dat ik aanneem dat het een 2017 model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
jpiscaer schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Welke truc heb jij 't over met Drive/sportstand?
De Eco of Normal stand onthoud hij wel maar Sport niet bij uit en weer aanzetten.
Je kunt door een klein stukje plastic bij de DriveMode knop te plaatsen de auto aan zetten zodat hij gelijk in de Sport stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PapaTomster schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Opgehaald bij de dealer op 11 juli 2018. Was een voorraadmodel, dus ik denk model 2017. Ik begreep dat black pack bij 2018 model de standaard is. Ik moest het laten doen dus vandaar dat ik aanneem dat het een 2017 model is.
net mijn IONIQ (white) opgehaald en hierbij de bevestiging dat het blackpack er standaard op zit. Klopt het dat de Fastned stations niet standaard in de navigatie staan geprogrammeerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_tw
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:19:
[...]

net mijn IONIQ (white) opgehaald en hierbij de bevestiging dat het blackpack er standaard op zit. Klopt het dat de Fastned stations niet standaard in de navigatie staan geprogrammeerd
Ja dat klopt maar @pmiddeld heeft een mooi overzichtje gemaakt die hier kunt downloaden en via een usb stick kunt importeren in je navigatie. Ik merk zelf dat ik het nauwelijks gebruik en daar dan de Fastned App voor pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Henry_tw schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Ja dat klopt maar @pmiddeld heeft een mooi overzichtje gemaakt die hier kunt downloaden en via een usb stick kunt importeren in je navigatie. Ik merk zelf dat ik het nauwelijks gebruik en daar dan de Fastned App voor pak.
nadeel is dat de fastned stations op alfabetische volgorde staan ipv op afstand dus niet echt handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:49
PapaTomster schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

^ idem hier. Geen kleurverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Volgende week ga ik proefrijden in een Ioniq electric met het idee om m'n BMW 130i hiermee te vervangen. Met 11L/100km kom ik nu niet lekker uit met m'n km vergoeding.
Ik ben ingeschreven als ZZP'er voor een aantal klusjes per jaar maar ben full time in dienst. Ik krijg helaas geen auto van de zaak.
Wat is in deze verstandig om te doen denken jullie? Liever zit ik niet langer dan 36 maanden vast aan een lease contract. Zijn er goede deals op het moment?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Him_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:10:
[...]

nadeel is dat de fastned stations op alfabetische volgorde staan ipv op afstand dus niet echt handig
Ow, die zal ondertussen ook wel verouderd zijn. Heb m niet bijgehouden. Ik heb er nu een met alle (?) snelladers in NL. Als er interesse is zal ik m posten. Inderdaad jammer dat je niet op afstand kan sorteren. Je kan wel zoeken op plaatsnaam of naam van de snelweg, maar dan moet je wel enige kennis van de locatie van deze laders hebben. Ik gebruik het zelf ook niet veel geef ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik heb er wel interesse in! Kan me voorstellen dat je het niet dagelijks zult gebruiken, maar vooral bij langere ritten langs onbekende snelladers lijkt het me toch wel handig, al is het alleen maar zodat je makkelijk kunt zien hoe ver het nog precies is naar je geplande lader en dus beter kunt inschatten welke snelheid je kunt aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Begin dit jaar een V70 D5 (2012) gekocht, wat echt een superfijne reisauto is, maar ik begin nu toch wel serieuze interesse te krijgen in een Ioniq Electric. Denk dat ik volgende week een proefrit ga proberen te maken om te kijken of ik er met mijn ruim 2 meter lange lijf überhaupt goed in kan zitten (en of mijn eveneens grote zoon een beetje fatsoenlijk achterin kan zitten). Met de actuele private lease aanbieding vanuit Hyundai zou ik eigenlijk een dief van mijn eigen portemonee zijn om die dure diesel te blijven rijden. Een snelle rekensom leert dat die op jaarbasis zo'n 4000 Euro duurder zou zijn, all in.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
2m achterin? Daar vrees ik voor. Het dak loopt daarvoor te veel af en hij zal dan ook niet veel comfort kunnen vinden denk ik. Voorin zou het nog net moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Hoop dat de proefrit gunstig uitpakt. Alternatief is dat we voor langere ritten de auto van mijn vriendin nemen (Saab cabrio). Qua ruimte achterin ook niet ideaal, maar acceptabel. Bovendien is zij een stuk kleiner waardoor ze haar stoel altijd ver naar voren kan schuiven. Wellicht dat de ruimte achterin de Ioniq daardoor ook acceptabel(er) is.

Neemt dat schuifdak van de Premium uitvoering trouwens veel hoofdruimte in beslag?

[ Voor 11% gewijzigd door Marc O. op 25-08-2018 19:51 ]

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motorfret
Heb (met mijn 1.95m) er in ieder geval geen last van en ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Blokker_1999 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:43:
2m achterin? Daar vrees ik voor. Het dak loopt daarvoor te veel af en hij zal dan ook niet veel comfort kunnen vinden denk ik. Voorin zou het nog net moeten lukken.
Mijn zoon (1.95 m) heeft er geen problemen mee om achterin te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Zelf 1.93m maar naar verhouding een langer bovenlijf - achterin pas ik dus echt maar nét, en niet in een positie die je langer dan 10 minuten zou willen volhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephanoff
jerh schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:54:
[...]

Af fabriek black pack (al eerder gepost):

IONIQ EV Premium BlackPack

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Marc O. schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 19:48:
Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Hoop dat de proefrit gunstig uitpakt. Alternatief is dat we voor langere ritten de auto van mijn vriendin nemen (Saab cabrio). Qua ruimte achterin ook niet ideaal, maar acceptabel. Bovendien is zij een stuk kleiner waardoor ze haar stoel altijd ver naar voren kan schuiven. Wellicht dat de ruimte achterin de Ioniq daardoor ook acceptabel(er) is.

Neemt dat schuifdak van de Premium uitvoering trouwens veel hoofdruimte in beslag?
Ik ben zelf 1,97 en ben afgelopen april met mijn gezin (vrouw en 3 tieners) op vakantie geweest naar Denemarken met de Ioniq. Weliswaar zijn mijn kinderen nog niet zo lang als ik, maar ik kan achter mezelf zitten dus lijkt me dat het geen probleem moet zijn.
Deze zomer zijn we met een Golf Variant naar Italië geweest, en mijn kinderen zaten achterin zeker niet ruimer dan in de Ioniq.

Edit: de hoofdruimte is wel minder dan in de Golf denk ik, maar mijn kinderen hadden daar geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerard S 67 op 27-08-2018 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of er hybrid ioniq lezers zijn hier, maar klinkt als een serieus issue:

Door een mogelijke olielekkage tussen het hydraulische en elektrische gedeelte van de hybride aangedreven Hyundai's Ioniq, heeft de Nederlandse importeur besloten om een groot deel van de auto's terug te roepen naar de garage.
Automotive Management kwam de terugroepactie in RDW's 'Terugroepregister' tegen. Een belletje met de importeur leert ons dat door een fabricagefout olie kan lekken, waardoor "in het uiterste geval brand kan ontstaan." De lekkage kan eventueel voorkomen bij een hydraulische pomp tussen de benzine- en elektrische motor. Hyundai Nederland: "Theoretisch gezien kan er daardoor brand ontstaan. Voor de veiligheid hebben we daarom besloten om de eigenaren hun Ioniq terug naar de garage te laten brengen. Daar wordt het euvel kosteloos verholpen."

In een brief worden de 1.388 eigenaren geïnformeerd. Het gaat om hybride en plug-in hybride aangedreven Ioniq's. De volledig elektrische Ioniq beschikt niet over een dergelijke pomp. Sinds 2016 verkocht Hyundai in totaal 3.433 keer een Ioniq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Weet iemand hoe de verschillende vloermatten van de Ioniq te onderscheiden zijn?

Ik had gekozen voor het luxe afleverpakket met de eveneens luxe vloermatten, maar de diefstalbeveiliging voor de kentekenplaten zijn ze ook vergeten en de matjes voelen nou niet bepaald dik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
DarknessAwaits schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:51:
Weet iemand hoe de verschillende vloermatten van de Ioniq te onderscheiden zijn?

Ik had gekozen voor het luxe afleverpakket met de eveneens luxe vloermatten, maar de diefstalbeveiliging voor de kentekenplaten zijn ze ook vergeten en de matjes voelen nou niet bepaald dik aan.
Als de matten na 15.000 km nog knap zijn heb je de luxe matten :P.

De luxe mattenset heeft de stiknaden en IONIQ logo in dezelfde kleur als het dashboard dus bijvoorbeeld bronskleurig.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
De luxe mattenset heeft de stiknaden en IONIQ logo in dezelfde kleur als het dashboard dus bijvoorbeeld bronskleurig.
Kijk, dat is de info die ik zocht. Mag ik weten wat je bron is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
DarknessAwaits schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Kijk, dat is de info die ik zocht. Mag ik weten wat je bron is?
Zie de brochure op de Hyundai website voor de Ioniq EV. Pagina 17 bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarknessAwaits
Thanks!

En is er ook een mogelijkheid om te bekijken met welke opties de auto was uitgerust toen hij van de band kwam rollen? Er was sprake van de aluminium pedalen toen het chassisnummer werd opgevraagd bij de leverancier, maar de auto is afgeleverd met de standaardpedalen.
Pagina: 1 ... 35 ... 195 Laatste