Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
Stephanoff schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:17:
Check even deze post: de smalle palen van Corri-Door deden het wel.
Hartelijk dank voor je advies. Ik heb inmiddels besloten om alle Corri-Door palen langs de A1 maar te schrappen en een alternatieve route te bedenken. Zeker gezien jouw verhaal over 3 Corri-Door zuilen langs de A1 welke het niet doen heb ik geen zin in. Ik ga volledig laden in Kortrijk net voor de grens en dan de eerste stop in Cambrai (https://chargemap.com/intermarche-cambrai.html)

Dit is toch zo'n smalle Corri-Door zuil waar jij het over had die wel goed werken. Mocht deze het niet doen dan is er binnen 10 km nog een normale ABB zuil bij de Lidl welke het sowieso doet: https://chargemap.com/lidl-proville.html. Als ik dan tot 90% laad dan heb ik genoeg om de ABB zuil bij de Lidl in Claye Souilly te bereiken welke ook sowieso werkt: https://chargemap.com/lidl-za-le-clos-guignant.html. Vanaf daar is het nog 40 km van de camping. Heb zelf toch wat meer vertrouwen in een deze route dan de stops langs de A1. Mocht dat niet werken moet je namelijk ook nog moeilijk doen om weer van de snelweg af te komen. En deze route is maar 19 km langer dan die volledig via de A1.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Niks gehoord van de dealer, ik heb zelf maar weer contact opgenomen (waardeloos). Hij blijkt inderdaad in Rotterdam te staan deze week wordt hij verwacht bij de ombouwer, deze heeft 1 dag nodig om het leer in te bouwen (comfort model besteld). Ze verwachten hem binnen nu en 2 weken te leveren maar een definitieve datum kunnen of willen ze nog steeds niet geven... en jij nog wat wijzer kunnen worden?
Nee nog niks gehoord. Ik wacht even tot einde van de maand anders neem ik zelf even contact op. Ik mag mijn lease auto pas in oktober omwisselen dus nog alle tijd. Maar als die van jou er is moet die van mij er ook zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Irritant, die Franse laadpaal perikelen. Hoop dat je reis goed gaat en dat Sodetrel intussen iets doet aan hun palen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 23:52:
[...]

Dus je neemt een 3 fase lader, voor een 1 fase auto?
De ioniq zal 3,6 kw laden (16A), als je 7,2 wilt moet je 1 fase 32A beschikbaar hebben. Verder zou ik newmotion niet adviseren, koop er zelf 1 en declareer hem bij je baas, even duur voor hem/ haar als via de leasemaatschappij.
Waarom adviseer je tegen NewMotion? 32A is helaas niet mogelijk omdat ik al 3x25A heb. Zijn er laders die die 25A optimaal kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Waarom adviseer je tegen NewMotion? 32A is helaas niet mogelijk omdat ik al 3x25A heb. Zijn er laders die die 25A optimaal kunnen gebruiken?
25A is geen werkbare variant, dan kom je uit op 16A wat 3,6 kw is. Je zou naar zo’n omvorm ding kunnen kijken, dan heb je een 3 fase aansluiting die 1 fase laadt door die 3 fases te combineren oid. Zoals gezegd: hij pakt max 7,2. Ookal heb je 22 kw, dat maakt niet uit. Over die omvormer weet ik de details niet van iemand anders heeft hem hier volgend mij wel, maar ik weet wel dat newmotion alleen adviseert richting producten die ZIJ verkoopt. Ik ben voor VeBe gegaan met een zelf gekochte laadpaal (zij konden hem niet leveren), alleen montagekosten betaald.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:41:
[...]

25A is geen werkbare variant, dan kom je uit op 16A wat 3,6 kw is. Je zou naar zo’n omvorm ding kunnen kijken, dan heb je een 3 fase aansluiting die 1 fase laadt door die 3 fases te combineren oid. Zoals gezegd: hij pakt max 7,2. Ookal heb je 22 kw, dat maakt niet uit. Over die omvormer weet ik de details niet van iemand anders heeft hem hier volgend mij wel, maar ik weet wel dat newmotion alleen adviseert richting producten die ZIJ verkoopt. Ik ben voor VeBe gegaan met een zelf gekochte laadpaal (zij konden hem niet leveren), alleen montagekosten betaald.
Omvormer lijkt me niet het meest gangbare optie... Ik vraag me af wat anderen met een 3-fase aansluiting hebben gekozen qua laadpaal en -aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Omvormer lijkt me niet het meest gangbare optie... Ik vraag me af wat anderen met een 3-fase aansluiting hebben gekozen qua laadpaal en -aansluiting?
Knal dan gewoon 3x35a neer. Kost 200 euro voor ombouw en +- 650 per jaar extra netbeheer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:06:
[...]

Knal dan gewoon 3x35a neer. Kost 200 euro voor ombouw en +- 650 per jaar extra netbeheer kosten.
Da’s een optie ja, maar die €650 per jaar extra hakt er nogal in als ik ‘m zelf moet betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Da’s een optie ja, maar die €650 per jaar extra hakt er nogal in als ik ‘m zelf moet betalen.
Dan lekker een diesel nemen of traag laden :+ Verdiep je in die 3->1 fase oplossing, ik denk dat die het beste bij je past en relatief goedkoop is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
jpiscaer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:11:
[...]

Ik heb gewoon een new motion besteld voor thuis. Hij laad dan met 4kW op een 3x25a aansluiting omdat je maar 1 fase gebruikt.
Maar zelfs al zou je met 3,6kW laden dan nog is de batt vol na ongeveer 8uur laden.
(Als je batt al helemaal dood/leeg is)
Mij is beloofd dat het met 4 a 5kW zal gaan als het huis niet veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
heihar schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 13:30:
[...]

Ik heb gewoon een new motion besteld voor thuis. Hij laad dan met 4kW op een 3x25a aansluiting omdat je maar 1 fase gebruikt.
Maar zelfs al zou je met 3,6kW laden dan nog is de batt vol na ongeveer 8uur laden.
(Als je batt al helemaal dood/leeg is)
Mij is beloofd dat het met 4 a 5kW zal gaan als het huis niet veel gebruikt.
Wellicht denk ik ook te moeilijk en wil ik van meet af aan het maximale. Zou ook kunnen beginnen op 3x25A, en ophogen naar 3x35A als de laadtijd me in de weg zit. Dan wel een 3-fase 22kW paal kiezen met Load Balancing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Ik heb begrepen dat de Ioniq sowieso niet hoger dan 6,6kWh wil op een type2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
7000 watt gezien

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Vandaag op snelwegen rond Amsterdam en Haarlem 3 andere Ioniq EV's gezien: rood, wit en zwart.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan Treur op 25-07-2018 19:20 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 16:39
jpiscaer schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Ik heb anderhalf jaar geleden een wall box van EV Company laten plaatsen en aansluiten. Totale kosten 1100 euro (ca. 5 m vanaf de meterkast). Geen backoffice, geen RFID, wel een stroomtelwerk. Wel 3,7 kW maar dat is voor mij prima. Dus laden op 1 fase. Heb wel alvast een 3 fasen kabel laten leggen, voor mogelijke toekomstige toepassingen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Wellicht een gekke vraag... maar als de auto op adaptive cruise (zachtjes) afremt ivm voorganger, gaan de remlichten dan aan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:33

uFx

polpol schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 21:25:
Wellicht een gekke vraag... maar als de auto op adaptive cruise (zachtjes) afremt ivm voorganger, gaan de remlichten dan aan? :?
Volgens mij gaan de remlichten aan vanaf 2 streepjes regeneratie.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die zijn matte delen heeft laten wrappen (After market black pack)? Ik zoek een adresje omgeving Noord Holland (voorkeur, verder ook geen probleem). En wat heeft dit gekost? Nog steeds tevreden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2018 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 01:12:
Iemand die zijn matte delen heeft laten wrappen (After market black pack)? Ik zoek een adresje omgeving Noord Holland (voorkeur, verder ook geen probleem). En wat heeft dit gekost? Nog steeds tevreden?
Goede vraag, ben ik ook benieuwd naar (regio Brabant)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik heb gister de knoop doorgehakt dat ik ook voor een Ioniq EV ga! Na een proefrit te hebben gemaakt in een e-Golf en in de Ioniq was het voor mij al snel duidelijk.

Ik ga voor de premium versie. Waar ik echter nog over twijfel is de kleur en het black pack. Ik ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en of jullie er toevallig een foto van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Sunri5e schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:31:
Ik heb gister de knoop doorgehakt dat ik ook voor een Ioniq EV ga! Na een proefrit te hebben gemaakt in een e-Golf en in de Ioniq was het voor mij al snel duidelijk.

Ik ga voor de premium versie. Waar ik echter nog over twijfel is de kleur en het black pack. Ik ben benieuwd waar jullie voor gekozen hebben en of jullie er toevallig een foto van hebben.
Een blauwe uit voorraad. En vind de grijze vlakken voor/achter prima

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:40

Ik de de Phoenix Orange met Black Pack. Black Pack had ik er gratis bij onderhandeld, leuk voor jezelf en kost de dealer ook niet zoveel als de catalogus prijs.
Foto van vakantie vorig jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y0FUv16sl1OgpWI2rJOPpGQN/full.jpg

Volgens mij is deze kleur nu niet meer verkrijgbaar, maar is ie vervangen door een iets rodere versie.

[ Voor 6% gewijzigd door orillion op 29-07-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zijn er ook mensen die gekozen hebben voor privacyglas achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
orillion schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:23:
[...]

Ik de de Phoenix Orange met Black Pack. Black Pack had ik er gratis bij onderhandeld, leuk voor jezelf en kost de dealer ook niet zoveel als de catalogus prijs.
Foto van vakantie vorig jaar:
[afbeelding]

Volgens mij is deze kleur nu niet meer verkrijgbaar, maar is ie vervangen door een iets rodere versie.
Stel ik lease een voorraad auto. Kan ik dan dat Black Pack er door de dealer erop laten zetten? Of doen ze dat niet? (ja ik kan ze morgen bellen om het te vragen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Sunri5e schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:42:
[...]

Stel ik lease een voorraad auto. Kan ik dan dat Black Pack er door de dealer erop laten zetten? Of doen ze dat niet? (ja ik kan ze morgen bellen om het te vragen :P)
Als je het besteld doet de importeur het, maar lijkt me geen moeilijke klus voor een dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx

uFx

Vandaag even de 350 kW Allego snelladers getest in Eindhoven. Leuk spul! Haalde maximaal 66kW toen de Ioniq rond de 70% vol zat. Verloop was iets in de buurt van:

10% vol -> 55kW
50% vol -> 60kW
70% vol -> 66kW
80% vol -> 64kW

Uiteindelijk 20 minuten gedaan over 10% -> 80%. Werkte prima met de Maingau-pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 05:27
Gisteren ook de premium besteld, levertijd begin November. Blauw, zwart en zilver was midden September levertijd, maar m'n vrouw wou het liefste de rode (en ik toch ook wel). Rood was niet op voorraad bij de importeur en zal dus nog van de band af moeten rollen. Dus helaas moet ik nog wat langer wachten, maar het is niet anders. Verkoper vertelde ook dat hij vorig jaar wachttijden van meer dan een jaar had, zo te zien zijn die aardig terug aan het lopen.

Ben benieuwd, zowel ik als m'n vrouw waren na een proefrit met de Ioniq en de Leaf al snel om voor de Ioniq te gaan. Mochten er nog mensen zijn die meelezen die eventueel wel voor een Leaf willen gaan - levertijd zit ook rond November op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:40:
Niet dealer af, heb dit achteraf laten tinten met Johnson folie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:55
Sunri5e schreef op zondag 29 juli 2018 @ 11:40:
Ik heb dit ook achteraf met folie laten doen. 10% folie geeft geen inkijk vanaf buiten, maar wel goed zicht vanuit binnen. Met premium folie was dit 220,00 voor de gehele achterkant (zijruiten, achterruiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb rond 10 juli een zwarte Premium besteld uiteindelijk; zou rond 11 augustus geleverd moeten worden. Snelle levertijd, terwijl er nog een hoop opties bijbesteld konden worden (volledig geventileerd leder, koper accent interieur). Ik verbaas me over de snelle levertijd en de opties die alsnog bijbesteld konden worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:31:
Ik heb rond 10 juli een zwarte Premium besteld uiteindelijk; zou rond 11 augustus geleverd moeten worden. Snelle levertijd, terwijl er nog een hoop opties bijbesteld konden worden (volledig geventileerd leder, koper accent interieur). Ik verbaas me over de snelle levertijd en de opties die alsnog bijbesteld konden worden..
Bedoelden ze niet 11-8-2019? Ding staat alleen al 6 weken op de boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
jpiscaer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:31:
opties zijn grotendeels inbouw bij dealer. Dit in combinatie met een dealer vooruitbestelling is de manier om snel een auto te krijgen.
koper/wit accent is voor een groot deel 1 op 1 gekoppeld aan de lakkleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Bedoelden ze niet 11-8-2019? Ding staat alleen al 6 weken op de boot...
Nee, het was denk ik een voorraadauto of geluk hebben omdat er een deal door de mand gevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:06:
[...]

Nee, het was denk ik een voorraadauto of geluk hebben omdat er een deal door de mand gevallen is?
Superleuk dan, snel rijden zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiscaer
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:39:
[...]

Superleuk dan, snel rijden zo!
Vertel mij wat :-). Nu alleen nog een Volvo v70 2.4D zien te verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
jpiscaer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 17:06:
[...]

Wouw mazzelaar. Ik heb die van mij al 3 maanden geleden besteld. Levering ergens januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
heihar schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Wouw mazzelaar. Ik heb die van mij al 3 maanden geleden besteld. Levering ergens januari.
Ja, maakte de keuze ook wel erg makkelijk. Leaf: november. Kona: mei 2019. Ioniq: na je zomervakantie 2018 (over een maandje). Ok. Ok. Doe die maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

Even een update met betrekking tot mijn 'beperkt vermogen'-probleem: de auto is totaal 4 dagen bij de dealer geweest. Godzijdank hebben hun zelf het probleem gezien tijdens een proefrit.

Ze hebben in overleg me Hyundai Nederland de instellingen van de elektromotor volledig gereset (?). Inmiddels heb ik dus de auto terug en is het probleem nog niet teruggekomen. Dus ik denk dat het geholpen heeft maar de oplossing kllnkt wat apart :D

[ Voor 25% gewijzigd door uFx op 30-07-2018 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jpiscaer schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:43:
[...]

Vertel mij wat :-). Nu alleen nog een Volvo v70 2.4D zien te verkopen..
Dat kan weleens lastig worden, ik had ook een diesel staan... 3 jaar oud, 75dkm erop. Op marktplaats gezet, gelukkig een liefhebber gevonden (precies naar dat model op zoek en wilde perse diesel). Diesels zijn amper in trek, ook wel begrijpelijk. Dealer wilde er maar 20.500 voor geven, uiteindelijk voor 27.500 via MP verkocht :)
uFx schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:11:
Even een update met betrekking tot mijn 'beperkt vermogen'-probleem: de auto is totaal 4 dagen bij de dealer geweest. Godzijdank hebben hun zelf het probleem gezien tijdens een proefrit.

Ze hebben in overleg me Hyundai Nederland de instellingen van de elektromotor volledig gereset (?). Inmiddels heb ik dus de auto terug en is het probleem nog niet teruggekomen. Dus ik denk dat het geholpen heeft maar de oplossing kllnkt wat apart :D
Fijn om te lezen, mocht iemand anders zoiets een keer ervaren dus duidelijk gelijk naar jouw ervaringen doorverwijzen en dat in één keer doen ipv eerst maar een beetje aanklooien bij die dealer(s)... Hoop dat ‘t niet meer terugkomt!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2018 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
uFx schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:11:

Zeker heel apart.
Ik hoop dat daarmee al je problemen zijn opgelost.
Ps had je er nog een o.b.d dongle ingezet?
Was wel benieuwd naar de warmte enzo.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 20:22
Vanmorgen bij Cluistra in Veenendaal geweest voor de eerste servicebeurt.

Kreeg vooraf de checklijst te zien met de werkzaamheden die uitgevoerd zouden worden en na afloop een werklijst met onderwerpen die gecontroleerd/uitgevoerd waren. Mobilitietispas erbij en de auto was gewassen. Al met al keurig geregeld voor € 68,xx. Ik ben dus dik tevreden over deze manier van werken.

Software, firmware en navigatie op dezelfde versie, kaarten waren wel nieuwer, nu versie 10.41.46.701.002.2[D.D2/E.D1]

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:44
Er is inmiddels een nieuwere software/firmware-versie:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180729/36823a5a7c2a41a0e09543b15108d3a0.jpg

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023

Ik heb sinds 11 juli een zwarte premium met black pack. Staat echt fantastisch. Ben heel blij dat ik de black pack er bij heb gekozen.
Geen idee hoe ik hier een foto kan toevoegen trouwens helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Sinds vandaag gaan mijn spiegels niet meer naar beneden als ik achteruit wil rijden.
Voorbeen drukte ik op R en gingen de spiegels naar beneden zodat ik de stoep of het parkeervak goed kon zien. Nu dus niet meer. Enig idee hoe dit weer in te stellen is?
Ik heb in het menu via mijn stuurbediening gekeken, maar daar kan ik het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiscaer
PapaTomster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:30:
Sinds vandaag gaan mijn spiegels niet meer naar beneden als ik achteruit wil rijden.
Voorbeen drukte ik op R en gingen de spiegels naar beneden zodat ik de stoep of het parkeervak goed kon zien. Nu dus niet meer. Enig idee hoe dit weer in te stellen is?
Ik heb in het menu via mijn stuurbediening gekeken, maar daar kan ik het niet vinden.
't Afstelknopje niet in neutraal, maar in L of R zetten meen ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
jpiscaer schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:45:
[...]

't Afstelknopje niet in neutraal, maar in L of R zetten meen ik?
Je hebt gelijk. Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:28
Tom Paris schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:05:
Er is inmiddels een nieuwere software/firmware-versie:

[afbeelding]
Is hij al ergens te downloaden?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
PapaTomster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:28:
[...]

Ik heb sinds 11 juli een zwarte premium met black pack. Staat echt fantastisch. Ben heel blij dat ik de black pack er bij heb gekozen.
Geen idee hoe ik hier een foto kan toevoegen trouwens helaas
Dan ziet hij er waarschijnlijk ongeveer zo uit (op de velgen na dan neem ik aan):
IONIQ EV Premium BlackPack

Je ziet wel dat de blackpack wat matter is dan de mica lak. Detail, maar wel jammer...

[ Voor 7% gewijzigd door Stephanoff op 31-07-2018 20:41 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Vandaag contact gehad met de Hyundai dealer waar ik waarschijnlijk mijn Ioniq ga bestellen. Toen ik begon over het Black Pack gaven ze aan dat ze een plaatselijk stickerbedrijf dat lieten doen???? Is een Black Pack niet gewoon een ander voorfront en achterplaatje wat gemonteerd wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

evtje schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:35:
[...]

Zeker heel apart.
Ik hoop dat daarmee al je problemen zijn opgelost.
Ps had je er nog een o.b.d dongle ingezet?
Was wel benieuwd naar de warmte enzo.
Helaas niet meer echt aan toegekomen. Ik had nog een oude dongle liggen maar die kreeg ik niet aan de praat. En ondertussen stond hij alweer bij de dealer dus helaas niets uit kunnen lezen.

Overigens heeft Hyundai Nederland op afstand meegekeken via Teamviewer en zo de reset gedaan. Grappig om te horen dat het op die manier werkt :)

Verder geen bekend probleem bij Hyundai maar hopelijk hebben ze er nu ergens een notitie van gemaakt zodat anderen die eventueel dit probleem hebben inderdaad sneller geholpen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:31:
Vandaag contact gehad met de Hyundai dealer waar ik waarschijnlijk mijn Ioniq ga bestellen. Toen ik begon over het Black Pack gaven ze aan dat ze een plaatselijk stickerbedrijf dat lieten doen???? Is een Black Pack niet gewoon een ander voorfront en achterplaatje wat gemonteerd wordt?
Is voor hun wss goedkoper, maar ik dacht dat het black pack standaard werd? Of is dat pas vanaf 2019..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Missen jullie trouwens de achter ruitenwisser niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Het is volop zomer, dik 30°, dus ik ben aan het rondkijken voor......winterbanden. Wat is jullie mening, is het het waard om tpms sensoren te laten monteren, kost al snel 160 voor een set wielen. zonder sensoren zal er een lampje gaan branden, maar verder zal het geen probleem zijn lijkt me. Tot de Ioniq kon ik mijn bandenspanning ook nooit aflezen op het dashboard (wat ik overigens ook wel handig vind)

Weet iemand misschien ook nog een goed / goedkoop adres voor een complete set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Sunri5e schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 08:38:
Missen jullie trouwens de achter ruitenwisser niet?
Ik had het wel verwacht, maar mis hem eigenlijk niet. Behalve dat met dit weer (stof) even sproeien en wissen wel handig kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
PapaTomster schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:30:
Ik kan het niet testen want ik heb geen premium, maar ik dacht begrepen te hebben dat dit alleen werkt als de knop voor het instellen van de spiegelpositie in de veranderstand staat.

/edit: zie net dat het al opgelost is.

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 01-08-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
uFx schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 21:58:

Overigens heeft Hyundai Nederland op afstand meegekeken via Teamviewer en zo de reset gedaan. Grappig om te horen dat het op die manier werkt :)
Hee, dat is interessant, hoe ging dat precies? Zonder dongle? Je moet dan in ieder geval wel verbinding met het internet hebben. Misschien nog interessant om op afstand je laadstatus te kunnen lezen of je verwarming/airco aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
pmiddeld schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Hee, dat is interessant, hoe ging dat precies? Zonder dongle? Je moet dan in ieder geval wel verbinding met het internet hebben. Misschien nog interessant om op afstand je laadstatus te kunnen lezen of je verwarming/airco aan te zetten?
teamviewer, hiermee kan je een PC op afstand overnemen.
PC heeft waarschijnlijk een dongle of iets waamee deze met de auto is verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
pmiddeld schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Ik denk/hoop dat bedoeld wordt dat Hyundai NL via Teamviewer de pc van de Hyundai dealer heeft overgenomen, die vervolgens verbonden was via een dongle/kabel met de auto. Niet Hyundai NL die direct in je auto kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ervaren er meer mensen dat de achterdeuren niet ongrendelen als de rechter voor portier eerst opengaat en dan pas de bestuurderskant. Instellingen zijn dat deuren moeten ontgrendelen als de bestuurdersportier opengaat.
Ik kan dit continu reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Is er eigenlijk een manier om de batterij temperatuur te meten van de Ioniq zonder dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Tom Paris schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

Ik denk/hoop dat bedoeld wordt dat Hyundai NL via Teamviewer de pc van de Hyundai dealer heeft overgenomen, die vervolgens verbonden was via een dongle/kabel met de auto. Niet Hyundai NL die direct in je auto kan.
Maar dat betekent dat er een draadloze verbinding moet zijn tussen de dealer/Hyundai Nederland aan de ene kant en de Ioniq aan de andere kant. WiFi dus. Hebben ze voorafgaand aan de test iets in de auto geplaatst (dongle of zo)? Zo niet, dan zou dat betekenen dat de app die in de US wel gebruikt wordt maar hier niet mag, hier ook zou kunnen werken, d.w.z. dat alle voorwaarden aanwezig zijn, behalve de toestemming van Hyundai..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
pmiddeld schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

Maar dat betekent dat er een draadloze verbinding moet zijn tussen de dealer/Hyundai Nederland aan de ene kant en de Ioniq aan de andere kant. WiFi dus. Hebben ze voorafgaand aan de test iets in de auto geplaatst (dongle of zo)? Zo niet, dan zou dat betekenen dat de app die in de US wel gebruikt wordt maar hier niet mag, hier ook zou kunnen werken, d.w.z. dat alle voorwaarden aanwezig zijn, behalve de toestemming van Hyundai..
de PC heeft wifi, er wordt verbinding gemaakt met de PC, niet met de auto 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Oh, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
pmiddeld schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:44:
[...]

Euhm, nee. uFx zegt dat zijn auto bij de dealer stond terwijl Hyundai NL meekeek. Natuurlijk heeft de dealer een manier om te interfacen met de auto, maar dat zal echt geen WiFi zijn (als dat wel zo zou zijn, zou dat betekenen dat er geen 'firewall' tussen het entertainment-systeem en de CANBUS zou zitten). Dat staat m.i. volledig los van de 'app-functionaliteit' die men in de US biedt, dit zal vast en zeker een module zijn die simpelweg niet geïnstalleerd wordt in auto's voor de EU markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Tom Paris schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:54:
[...]

Euhm, nee. uFx zegt dat zijn auto bij de dealer stond terwijl Hyundai NL meekeek. Natuurlijk heeft de dealer een manier om te interfacen met de auto, maar dat zal echt geen WiFi zijn (als dat wel zo zou zijn, zou dat betekenen dat er geen 'firewall' tussen het entertainment-systeem en de CANBUS zou zitten). Dat staat m.i. volledig los van de 'app-functionaliteit' die men in de US biedt, dit zal vast en zeker een module zijn die simpelweg niet geïnstalleerd wordt in auto's voor de EU markt.
Precies :)

Even ter verduidelijking: de dealer heeft de auto aangesloten aan een PC (bekabeld). Vervolgens heeft Hyundai Nederland via Teamviewer meegekeken op die PC. Gelukkig (?) geen draadloze verbinding direct naar de auto want dat zou ik wat eng vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 07:49:
[...]

Is voor hun wss goedkoper, maar ik dacht dat het black pack standaard werd? Of is dat pas vanaf 2019..?
Dit is standaard geworden voor de 2018 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:17:
[...]

Dit is standaard geworden voor de 2018 modellen.
Dus als ik nu een voorraad auto bestel dan zit er standaard al een black pack op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunri5e schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Dus als ik nu een voorraad auto bestel dan zit er standaard al een black pack op?
Als jou voorraad model uit 2018 komt zou dit standaard vanuit de fabriek er op moeten zitten, dat is wat de dealer aan mij heeft doorgegeven. Echter ben ik nog steeds in afwachting van mijn auto, dit kan ik binnen nu en 2 weken definitief bevestigen als hij wordt afgeleverd. Tevens als je nu een IONIQ EV op de Hyundai site samensteld zie je ook dat er een zwarte gril standaard op zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
rdfeij schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:38:
Ervaren er meer mensen dat de achterdeuren niet ongrendelen als de rechter voor portier eerst opengaat en dan pas de bestuurderskant. Instellingen zijn dat deuren moeten ontgrendelen als de bestuurdersportier opengaat.
Ik kan dit continu reproduceren.
Ik heb het ingesteld staan op de parkeerstand. Wel veilig met laptoptas op de achterbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Stephanoff schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:39:
[...]

Dan ziet hij er waarschijnlijk ongeveer zo uit (op de velgen na dan neem ik aan):
[afbeelding]

Je ziet wel dat de blackpack wat matter is dan de mica lak. Detail, maar wel jammer...
Ziet er idd ongeveer zo uit, maar bij mij is geen verschil te zien tussen de gewone lak en de black pack. Ziet er super strak uit. Is gespoten vertelde de dealer mij.
Dus zeker niet matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Verwijderd schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 19:35:
[...]

Als jou voorraad model uit 2018 komt zou dit standaard vanuit de fabriek er op moeten zitten, dat is wat de dealer aan mij heeft doorgegeven. Echter ben ik nog steeds in afwachting van mijn auto, dit kan ik binnen nu en 2 weken definitief bevestigen als hij wordt afgeleverd. Tevens als je nu een IONIQ EV op de Hyundai site samensteld zie je ook dat er een zwarte gril standaard op zit.
Ik heb volgens mij een 2018 model, maar moest als optie de black pack bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Alexander6501 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:44:
Is er eigenlijk een manier om de batterij temperatuur te meten van de Ioniq zonder dongle?
Ik denk het niet.
Maar met dongle wel.
Hier even een filmpje over laden en rijden en temperatuur en ventilatie van de ioniq.
Wel in het Duits

YouTube: Hyundai IONIQ Electric - Batterie Temperatur - Rapidgate !?!

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Alexander6501 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:44:
Kan 't met EVNotify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nee, is wel een van de te realiseren functies van deze app. Maar die werkt ook met een dongle.

[ Voor 22% gewijzigd door pmiddeld op 03-08-2018 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Hans N schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:46:
[...]

Ik heb het ingesteld staan op de parkeerstand. Wel veilig met laptoptas op de achterbank.
De parkeerstand stel je eerder in dan de deur opendoen? Dan zou dat onveiliger zijn.... Of heb ik het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik kom overigens her en der wat referenties tegen naar Abimex.de (YouTube: I3 6,5kW Ladecontroller, die in staat is om bij 3-fasen twee fasen (16A) om te zetten naar 1x30 (6,6kW). Zou https://www.laadpaal24.nl...7-4-kw-2-fase-vaste-kabel 'tzelfde idee zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
jpiscaer schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:16:
Ik kom overigens her en der wat referenties tegen naar Abimex.de (YouTube: I3 6,5kW Ladecontroller, die in staat is om bij 3-fasen twee fasen (16A) om te zetten naar 1x30 (6,6kW). Zou https://www.laadpaal24.nl...7-4-kw-2-fase-vaste-kabel 'tzelfde idee zijn?
Nee, dit is gewoon 2fases doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Van dat laatste (op 2 fasen laden) kan dacht ik alleen de eGolf gebruik maken.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.at5.nl/artike...-autos-uitgebrand-in-west

Volgens mij is de ene een ioniq, maar ik weet het niet helemaal zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:12:
https://www.at5.nl/artike...-autos-uitgebrand-in-west

Volgens mij is de ene een ioniq, maar ik weet het niet helemaal zeker.
Inderdaad, op de derde foto goed te herkennen aan o.a. de wielen.
Gelukkig geen gewonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Wow ik ben wel heel benieuwd wat daar nu is gebeurd! Spontaan een accu in de fik?

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
Hier ook een aankomend Ioniq eigenaar, en daarmee ga ik mijn eerste stappen in het elektrisch rijden maken.

De keuze was om door te blijven rijden met mijn BMW (~210.000km) en regelmatig onderhoud of een hopelijk eenmalige investering te doen en weer een tijdlang zorgeloos rijden. Na verschillende hybrids te hebben proefgereden (Niro, Prius, Ioniq) nogmaals de rekensom gedaan. En erachter gekomen dat de EV met mijn jaarlijkse kilometrage van ~25.000KM toch eigenlijk wel een reële optie was. Goedkoper zelfs, na verloop van tijd.

Deze keuze is enkele weken geleden gemaakt en sindsdien in afwachting van een witte Ioniq in comfort uitvoering, met als verrassing het black pack. Later begrepen dat dit inmiddels standaard is geworden op de 2018 modellen, maar daar wist de dealer dus ook niets van.

Het valt me op hoeveel hen eigenlijk onbekend is, of met andere woorden: hoe weinig ze weten. Niet enkel in de zin van welke veranderingen er in het huidige modeljaar zijn gemaakt, maar ook in welke type laadstation er gebruikt kan worden ("sowieso 3fase") of wanneer de auto nu eigenlijk aankomt. Het zal voor hen ook een flinke switch zijn van jarenlang brandstofauto's naar elektrisch denken.

Sinds begin vorige week is de auto in ieder geval binnen de Nederlandse grenzen, maar of het verdere transport nu één of twee weken gaat duren kan niemand eigenlijk vertellen.

Komende woensdag komt in ieder geval de laadpaal: de keuze is gevallen op de Zappi, de opties hiervan afgezet tegenover die van een standaard paal en de nauwelijks hogere prijs maakten dit een gemakkelijke keuze. De realisatie was echter iets lastiger, gezien de levering vanuit fabrikant/distributeur niet heel consistent lijkt te verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Ik twijfel enorm tussen een e-golf en een Ioniq. Help mij aub met de keuze en overtuig me waarom ik voor de Ioniq zou moeten gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Sunri5e schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:00:
Ik twijfel enorm tussen een e-golf en een Ioniq. Help mij aub met de keuze en overtuig me waarom ik voor de Ioniq zou moeten gaan. :P
De Ioniq is:
Goedkoper! 8)
Zuiniger! :D
Lelijker! :+

Maar serieus: Ik denk dat de Ioniq als voordeel heeft dat hij echt wat goedkoper is (al scheelt het in de lease denk ik niet zoveel) en heel compleet is (vooral de premium).

Nadeel van de Ioniq is denk ik dat hij niet met meerdere fasen kan laden (max. 1 fase AC tegenover 2 fasen AC bij de e-Golf). Het ligt aan je situatie of je daar ook echt last van hebt. Verder vind ik persoonlijk dat er al genoeg Golfjes over de weg rijden dus met een Ioniq ben je wat unieker.

Zie je, nu weet je nog niets :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarknessAwaits
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 12:41
egolf-vs-ioniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Sunri5e schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:00:
snelladen is bij de IONIQ op de nieuwe laadpalen van oa Fastned een stuk sneller, als je verwacht onderweg veel te moeten snelladen ben je met de IONIQ sneller klaar/thuis.

De Golf rijd beter (volgens zeggen, heb er niet zelf in gereden) en heeft een fase 2 lader aan boord waardoor je op locatie sneller kan laden en hiermee wellicht geen snellader nodig hebt om weer thuis te komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook mijn nieuwe IONIQ een week en ik vind het een heerlijke auto met veel mogelijkheden. Ik heb inmiddels 700km gereden. En wat me opvalt is:
- luxe auto (ik heb de premium versie)
- veel veiligheid in auto
- Android auto bevalt me erg goed (zeker ook de spotify integratie en hoe dat getoond wordt)
- Waze snelheidsaanduiding is kllometer of 3 a 4 langzamer dan wat auto zelf aangeeft
- Actieradius informatie is zeer accuraat (en dat geeft gerust gevoel)
- Mogelijkheid om laadtijden in te stellen thuis erg mooi (en probeer ik zoveel mogelijk te matchen met de productie van mijn zonnepanelen zodat ik echt groen rijd)
- Enige nadeel is geen app, zoals de leaf wel heeft.

Maar al met al zeer tevreden en voel me echt een nieuw tijdperk in rijden.....:-)

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
Ik heb voor een week toegang tot de Hyundai Tech site met alle technische informatie over de Hyundai Ioniq. Als er iemand is die specifieke technische informatie wil hebben (shop manuals), laat het me dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59

KofjeKoppie

Professioneel prutser

FenixOrange schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:59:
Ik heb voor een week toegang tot de Hyundai Tech site met alle technische informatie over de Hyundai Ioniq. Als er iemand is die specifieke technische informatie wil hebben (shop manuals), laat het me dan even weten.
Mag je hele manuals delen? Ik heb niet specifiek interesse in iets maar ben wel nieuwsgierig om er even doorheen te bladeren :P

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Kun je vinden of de Keyless Entry uit gezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
orillion schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Ik heb niet kunnen vinden dat het uitgezet kan worden. Waarom zou je dat eigenlijk willen. De auto is dan alleen met de sleutel te openenen en dat gaat niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
orillion schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:38:
[...]

Ja dat kan uitgezet worden.
Even uit mijn hoofd....denk bij de instellingen via het stuur menu vinkje aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
evtje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:19:
[...]

Ja dat kan uitgezet worden.
Even uit mijn hoofd....denk bij de instellingen via het stuur menu vinkje aan of uit.
Daar staan alleen instellingen voor de spiegels, niet het uitzetten van Keyless Entry.
FenixOrange schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:52:
[...]

Ik heb niet kunnen vinden dat het uitgezet kan worden. Waarom zou je dat eigenlijk willen. De auto is dan alleen met de sleutel te openenen en dat gaat niet zo makkelijk.
Gewoon met de knop op de sleutel? Dat is bij 90% van de auto's niet moeilijk, dus waarom zou dat hier "niet zo makkelijk" zijn?

Ik wil het uit omdat er veel auto-inbraken zijn waarbij een versterker voor de voordeur van je huis wordt gehouden, waarmee het signaal van je sleutel wordt verzonden naar de auto. Ze stappen dan dus in zonder veel moeite. Zie ook bijvoorbeeld: https://www.carblogger.nl...g-handig-voor-autodieven/

[ Voor 4% gewijzigd door orillion op 11-08-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik heb het wel geweten ben nu even de manual aan het door spitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32

Standeman

Prutser 1e klasse

orillion schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 18:58:
[...]

Daar staan alleen instellingen voor de spiegels, niet het uitzetten van Keyless Entry.
[...]

Gewoon met de knop op de sleutel? Dat is bij 90% van de auto's niet moeilijk, dus waarom zou dat hier "niet zo makkelijk" zijn?

Ik wil het uit omdat er veel auto-inbraken zijn waarbij een versterker voor de voordeur van je huis wordt gehouden, waarmee het signaal van je sleutel wordt verzonden naar de auto. Ze stappen dan dus in zonder veel moeite. Zie ook bijvoorbeeld: https://www.carblogger.nl...g-handig-voor-autodieven/
Tja, persoonlijk vind ik het redelijk een non issue en het bericht nogal stemmingsmakend. Er zijn nog nooit zo weinig auto's gestolen de laatste vijftig jaar. En als je paranoïde genoeg bent, kan je altijd nog je sleutel bewaren in een ijzeren blikje.

(Het is een lease auto bij mij. Dat scheelt misschien)

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 11-08-2018 19:59 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
evtje schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 19:08:
Ik heb het wel geweten ben nu even de manual aan het door spitten.
Niet te vinden.
:( heb het ergens gezien dat het kon.en was niet moeilijk.
7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenixOrange
[...]

Ik had je denk ik verkeerd begrepen. 8)7 Ik dacht dat je helemaal de "keyfob" niet wilde gebruiken, maar jij bedoelde dat je alleen met een actie van jezelf de auto kan openen.

Ik vraag me sowieso af waarom iemand een Ioniq zou willen stelen. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat elke ev een uniek nummer heeft dat aan de laadpaal wordt gemeld als je gaat opladen. Dan is je gestolen auto snel weer gevonden. Of het zou alleen om de onderdelen (batterij) moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-09 19:14
[...]

[...]

Ik zou liever hebben dat ze het zo doen, dan inbreken om de sleutel op te halen.....

Anyway ik vind keyless entry geweldig en enorm comfort verhogend, dus ik zou het zelf niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
jerh schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:56:
[...]

Ik zou liever hebben dat ze het zo doen, dan inbreken om de sleutel op te halen.....

Anyway ik vind keyless entry geweldig en enorm comfort verhogend, dus ik zou het zelf niet uitzetten.
Als ze het op deze manier doen moet jij nog maar eens zien aan te tonen dat ie op slot was. De verzekeraar komt er wel erg makkelijk onderuit.

Ik snap jullie standpunten, maar ik wil het uit. Bij Audi,. Mercedes en Ford kan de gebruiker dat zelf doen, hier kan de dealer het niet eens. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Wat ik wel zou willen weten is of je bij dagrijverlichting ook de achterlichten aan kunt zetten. Volgens de dealer kan dat niet. Bij renault kon de dealer dat wel.

Ik heb nu altijd de volledige lichten aan, vind het nogal stom om alleen voor licht te hebben.

Wat betreft die sleutel, moet je die niet tegen de start knop houden en dan iets doen?

[ Voor 7% gewijzigd door afelium op 12-08-2018 19:41 ]

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Pagina: 1 ... 34 ... 195 Laatste