Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefdebruijn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-01 06:02
wfveennl schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:59:
[...]

Ik gebruik de Iungo P1 splitter met mijn energiemonitor en mijn ICU laadunit op de P1 van mijn slimme meter, geen enkel probleem. 1 van de op de P1 aangelosten apparaten mag maar spanning leveren en dat werkt prime met de L
inungo.
Dank! Zit de paal op de master of op de Slave? Hoe weet je of Alb nog goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 21:10
PapaTomster schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:27:
Morgenmiddag haal ik mijn Ioniq op bij de dealer in Hilversum.
Hebben jullie nog tips over instellingen? Wat wel en wat niet?
Oplaadpas? App voor laadpalen of andere apps wat betreft elektrisch rijden etc?
Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik er in rij.
Lekker gaan rijden met volle accu.
Wat de pas betreft kijk hier maar eens.
http://laadpastop10.nl
En in begin met rijden uitkijken dat je niet te veel op het scherm kijkt.
Veel plezier met je nieuwe auto.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:26:
Ik heb een Hybrid maar denk dat mijn vraag hier wel beantwoord kan worden. Ik heb parkeersensoren, ook aan de voorkant. Maar die moet ik elke keer opnieuw aanzetten met het knopje (naast de pook). Hebben jullie dit ook of heb ik een instelling gemist?
Dat is wel heel gek idd, van de andere kant: in mijn vorige auto werd ik er GEK van dat als ik lekker muziek zat te luisteren en ik voor een stoplicht stond waar iemand overstak ik van ‘dumdiedumdumdiedum’ naar ‘piep-piep-pieperdepieeeeeep’ ging. Neemt niet weg dat het irritant is om altijd bij thuiskomst aan te moeten klikken. Klein spiegeltje bij je muur aan de bovenkant plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 10:51
Gefeliciteerd! Ik weet niet of je een automaat gewend was (ik niet). Ik moest even wennen dat de auto vanzelf begint te rollen als je de voet van de rem haalt. Daar heb je het knopje 'Auto hold' voor maar die moet je na het starten altijd opnieuw aanzetten :) .

Mijn favoriete app in het begin was die van New Motion, later ook Chargemap. Ik moet zeggen dat je die na een tijdje bijna niet meer gebruikt, tenzij je je in nieuw gebied begeeft. In mijn geval komt dat ook omdat ik bijna altijd uit en thuis red met 1 lading en dus gewoon thuis kan laden.

Oh en de dode hoek sensor is top, behalve het gepiep... Hij kan namelijk soms wat traag reageren. Dus ik heb via de instellingen op het stuurwiel het akoestisch signaal uitgezet zodat alleen nog de lampjes in de spiegel oplichten als er iemand in je dode hoek zit. Maar dit merk je snel genoeg :+ .

EDIT:
En vertrouw niet op de snelladers in Frankrijk... Trust me, I've been there 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door Stephanoff op 11-07-2018 09:22 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-05 23:10
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Dat klopt. Maar dat staat zo vreemd bij bijvoorbeeld vooruit inparkeren. Ook als ik mijn oprit op kom wat onpraktisch.
Ik heb de comfort versie. Gewoon: Boem = ho! ;)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:15

Shapeshifter

Get it over with

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:26:
Ik heb een Hybrid maar denk dat mijn vraag hier wel beantwoord kan worden. Ik heb parkeersensoren, ook aan de voorkant. Maar die moet ik elke keer opnieuw aanzetten met het knopje (naast de pook). Hebben jullie dit ook of heb ik een instelling gemist?
Gewoon een tennisbal in je garage ophangen die tegen je ruit aankomt als je voorkant bijna tegen de muur staat... Moet je een keer goed uitzoeken, maar daarna heb je geen knopjes meer nodig :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 20:14
steefdebruijn schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 23:12:
[...]

Dank! Zit de paal op de master of op de Slave? Hoe weet je of Alb nog goed werkt?
Kan het zien in de auto aan de benodigde tijd voor laden. Ik heb een aparte verbruiksmeter op naast automaat voor de laadunit, als de unit laadt dan knippert er een lesdje. Ik kan aan de frequentie knipperen zien of hij snel laadt. Als laatste heb ik een Beeclear verbruiksmeter op de iugo zitten en daar kan ik ook het live verbruik uitlezen. Als de alb niet werkt laad de unit allen maar op lage kWh. Hoop dat dit antwoord is op je vraag.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn zwarte Hyundai Ioniq EV staat vanaf 1 oktober klaar. Het betreft de premium-versie en ik heb enorm veel zin om hem te gaan rijden. Ik overweeg al jaren een overstap naar electrisch rijden, maar tot nu toe wilde mijn werkgever niet meewerken. De range is voor mijn dagelijkse woon-werk-verkeer en privé-uitstapjes meer dan voldoende. Ik heb ook getwijfeld over de Opel Ampera-E en de nieuwe Leaf, maar de ruimte en snellaadmogelijkheden van de Ioniq bij lange ritten trokken me over de streep.

Toch nog een vraag. We willen ergens in november richting Noorwegen. Plan is om bij Kiel met de boot de oversteek te maken om met het gezin een beetje rond te gaan rijden in het zuiden van Noorwegen. De electra-infrastructuur is daar geweldig, dus we zien wel waar onze auto ons brengt.

De afstand naar Kiel is 575 kilometer, dus ik hoop het met drie tot vier snellaadstops van 20 minuten te kunnen doen. Dat is geen enkel probleem omdat we met kleine kinderen reizen en ze de achterbank afbreken als je niet af en toe stopt.

Ik kan alleen nergens een site vinden waar je gewoon je vertrekplaats, bestemming en effectieve range in kunt vullen en dat ie dan gewoon de route voor je berekend. Iemand een tip? Of zit dat gewoon ingebakken in het navigatiesysteem van de Ioniq?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:55

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Zo, das een fijne site. Precies wat ik bedoel. Je kunt zelfs aangeven of je gratis wilt laden. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

uFx

Mijn 'beperkt vermogen' probleem is weer terug. Af en toe krijg ik die melding in verschillende situaties (volle accu, halfvolle accu, diverse snelheden). De schildpad komt in beeld en kan niet harder dan 30 - 50 km/u. Soms kan ik helemaal niet meer rijden. Ook knippert de groene auto met de pijl (die aangeeft dat auto klaar is om te rijden). Als ik de auto dan uit/aan zet dan is het probleem voor 1 minuut 'weg' en dan komt de melding weer terug. Als ik vervolgens later op de dag weer ga rijden komt het probleem niet meer terug.

Vorig jaar heb ik dit probleem ook regelmatig gehad in de zomer en da's ook de enige conclusie die ik kan trekken: het lijkt alleen op te treden bij warmer weer. Ik vermoed dat er wat mis is met het koelen van de batterijen of dat er ergens een sensor vreemde waarden doorgeeft. Twee verschillende dealers hebben niets kunnen vinden door het uitlezen van de auto. Als ze verder moeten kijken ben ik de auto dagen kwijt en dat wil ik niet ;) Ook bij Hyundai Nederland was er (vorig jaar) niets bekend.

Morgen ga ik sowieso naar de dealer voor het onderhoud. Iemand nog tips hoe ik kan zorgen dat de dealer hier goed naar kan kijken? Want Hyundai-dealers en EV is een belabberde combinatie :(

// edit: met foto:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yakGcMp.jpg

Is van vandaag en zoals je ziet ook geen spannende temperatuur buiten.

[ Voor 5% gewijzigd door uFx op 12-07-2018 11:48 ]

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Het zou best kunnen zijn dat hij last heb van warmte.
Rechts achter in de kattebak zit de batterij ventilator zal die wel draaien?
Als ik jouw was zal ik er een obd dongle in zetten om te kunnen zien hoe het gaat met de warmte van je accu.
Daarmee kun je ook zien of de ventilator aan gaat en of in welke stand hij staat.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:02
@uFx naar welke dealer ga je? Ik weet dat er een aantal dealers zijn die vanaf het begin af aan geïnvesteerd hebben in EV en ook al Ioniqs hebben rondrijden met 100.000+ km standen. Misschien dat één van hun jouw beter kan helpen omdat ze meer expertise hebben opgebouwd.

Uit eigen ervaring weet ik sowieso dat Dirk Barten (Amsterdam) heel veel weet van de EV. Die onderhouden o.a. alle Ioniqs uit het Care Sharing project, en Peter Ursem (Zwaag, en rest N-H) waar ik zelf kom verkoopt ook al EV's sinds het eerste uur dus die kunnen je misschien beter helpen?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
En dat Peter ursem zwaag de enige is die ook een batterij service heb .
Dus die mogen daar in sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Nu online

uFx

Bedankt voor de info!

@evtje Bedankt voor de tip! Ik zal eens aan de slag gaan met wat obd-data.

Ik informeer sowieso morgen even bij m'n eigen dealer. Mocht ik daar niet uitkomen zal ik eens contact opnemen met een andere dealer. Helaas zitten de genoemde dealers niet echt om de hoek (woon zelf in Brabant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:20
Davidshadow13 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:59:
@uFx naar welke dealer ga je? Ik weet dat er een aantal dealers zijn die vanaf het begin af aan geïnvesteerd hebben in EV en ook al Ioniqs hebben rondrijden met 100.000+ km standen. Misschien dat één van hun jouw beter kan helpen omdat ze meer expertise hebben opgebouwd.

Uit eigen ervaring weet ik sowieso dat Dirk Barten (Amsterdam) heel veel weet van de EV. Die onderhouden o.a. alle Ioniqs uit het Care Sharing project, en Peter Ursem (Zwaag, en rest N-H) waar ik zelf kom verkoopt ook al EV's sinds het eerste uur dus die kunnen je misschien beter helpen?
iemand ervaringen gezien van gebruikers met capaciteitsafname batterij bij de 100k km+ km standen?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
BarryH schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:33:
[...]

iemand ervaringen gezien van gebruikers met capaciteitsafname batterij bij de 100k km+ km standen?
Ik heb er nog niemand over gehoord, wel een paar gezien al met 100k+ km. Maar ik denk dat het ook wel meevalt aangezien ze een ruime marge in het batterij pakket hebben ingebouwd op slechte cellen op te vangen. Van de 30,5 kWh is er toch maar 28 kWh bruikbaar dus dan heb je al marge om slechte cellen op te vangen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Davidshadow13 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:35:
[...]

Ik heb er nog niemand over gehoord, wel een paar gezien al met 100k+ km. Maar ik denk dat het ook wel meevalt aangezien ze een ruime marge in het batterij pakket hebben ingebouwd op slechte cellen op te vangen. Van de 30,5 kWh is er toch maar 28 kWh bruikbaar dus dan heb je al marge om slechte cellen op te vangen.
Klopt zit nu zelf over de 50k km op de teller op de GOM laat hij als ik zuinig aan doe nog altijd netjes 243km zien met een verbruik van 12.2kWh/100km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Sowieso de Maingau pas aanvragen (ff googlen op einfach strom laden), kost bij Fastned en Allego (en nog meer snelladers) slechts € 0,05 per minuut. Omgerekend naar prijs per kwh ca € 0,06-0,08 terwijl Fastned zelf € 0,59 per kwh rekent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Dexter35 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:40:
[...]

Zo, das een fijne site. Precies wat ik bedoel. Je kunt zelfs aangeven of je gratis wilt laden. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zie ook deze app: https://play.google.com/s...d=at.harnisch.android.efs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Als ik de auto oplaad dan bungelt het dopje van de aansluiting tegen de auto aan. Dit beschadigd de lak. Hebben jullie dat ook? En/of hoe is dat op te lossen?
(Liefst met foto als het mogelijk is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:46
uFx schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:16:
Bedankt voor de info!

@evtje Bedankt voor de tip! Ik zal eens aan de slag gaan met wat obd-data.

Ik informeer sowieso morgen even bij m'n eigen dealer. Mocht ik daar niet uitkomen zal ik eens contact opnemen met een andere dealer. Helaas zitten de genoemde dealers niet echt om de hoek (woon zelf in Brabant)
Ik heb dan geen Ioniq maar kom met mijn Hyundai altijd bij de dealer in Weert, net over de (Zuid-oost) Brabantse grens, bij Peter Janssen. Kundige dealer wat mij betreft en een heel schappelijke kerel. Misschien kun je het probleem daar eens voorleggen. Ik weet niet of dat misschien dichter bij is?

Ik heb daar sinds de introductie in NL ook altijd EV Ioniqs gezien, dus daar moeten er ook vaker terugkomen voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
PapaTomster schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:25:
Als ik de auto oplaad dan bungelt het dopje van de aansluiting tegen de auto aan. Dit beschadigd de lak. Hebben jullie dat ook? En/of hoe is dat op te lossen?
Bungelt wel, geen lakschade

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
@PapaTomster
Ik schuif de dop onder de type2 stekker en de dop die je eraf haal van de thuislader boven de type 2 en alle twee naar onder gericht zodat er geen water in de dop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Dank. Maar dat is nou net wat ik niet bedoel. Dat zijn alle laadpalen langs de hele route. Ik zoek juist een tooltje die de route inclusief stops doorrekent. Eigenlijk precies wat die Duitse site doet.

Oh man. Net even gespiekt bij de Hyundai-dealer. Ik kan niet wachten. Nog 2 1/2 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Voor alle nieuwe mensen hier die wat willen weten over de ioniq en de instellingen .
Kijk even op YouTube. Auto Sangl GmbH .
Hier zijn meerdere video's te vinden. Wel in het Duits maar best te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dexter35 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 19:50:
[...]

Dank. Maar dat is nou net wat ik niet bedoel. Dat zijn alle laadpalen langs de hele route. Ik zoek juist een tooltje die de route inclusief stops doorrekent. Eigenlijk precies wat die Duitse site doet.

Oh man. Net even gespiekt bij de Hyundai-dealer. Ik kan niet wachten. Nog 2 1/2 maand...
De enige app die dit doet is bij mijn weten Electro Station Finder voor Android. Is niet zo goed als de goingelectric website maar is zeer handig onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Zoiets
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33db1hw.jpg
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
O ik zie dat de foto iets gedraaid is. Het is dus echt onder en boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Ik blijf jullie lastigvallen, maar ben op zoek hoe ik spotify kan afspelen waarbij ik bijvoorbeeld ook via mijn touchscreen van de Ioniq een afspeellijst kan zoeken. Dan hoef ik de telefoon niet aan te raken.
Als ik de telefoon aansluit op de auto en android auto selecteer dan zegt ie dat er een fout is bij android auto en projecteert dus niet de telefoon. Ik heb een Huawei P10 trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
PapaTomster schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 13:42:
Ik blijf jullie lastigvallen, maar ben op zoek hoe ik spotify kan afspelen waarbij ik bijvoorbeeld ook via mijn touchscreen van de Ioniq een afspeellijst kan zoeken. Dan hoef ik de telefoon niet aan te raken.
Als ik de telefoon aansluit op de auto en android auto selecteer dan zegt ie dat er een fout is bij android auto en projecteert dus niet de telefoon. Ik heb een Huawei P10 trouwens.
android auto topic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Volgensmij is dit niet echt mogelijk. Als ik mijn telefoon verbind met Android Auto kan ik met Spotify afspelen wat er op dat moment nog aan staat, maar naast volgend en vorig nummer kan ik niks anders selecteren. Op mijn telefoon zelf wel.

Voor wat ik lees op internet ben ik niet de enige die er tegenaan loopt.
Spotify designed it like this. The reason behind it is that you will not be distracted trying to type in a search while driving. This was it is only simple clicks to get to a certain playlist or radio to listen to music and because it is only clicks you will not get as distracted on the wheel.
If you are not driving you can change the music on your phone directly.
Bron: https://community.spotify...-Auto-Search/td-p/4426897

Wat betreft je verbindingsproblemen, staat je telefoon niet op een 'alleen laden' programma? Als je hem inprikt verschijnt dit bij je meldingen.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Je moet Android auto buiten Android play downloaden.
Bij mij werkt Spotify perfect.
Oja ook een origineel usb stekker nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb deze dop van de thuislader afgehaald, zit gewoon op de kabel geklemd.

Ik heb thuis een type2 houder waar de stekker in zit als hij niet wordt gebruikt

Overigens vraag ik me af of de dop op de aansluiting van de auto echt zin heeft, ik zou die het liefst ook verwijderen.

[ Voor 21% gewijzigd door snaptnie op 14-07-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
snaptnie schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:29:
[...]

Ik heb deze dop van de thuislader afgehaald, zit gewoon op de kabel geklemd.

Ik heb thuis een type2 houder waar de stekker in zit als hij niet wordt gebruikt

Overigens vraag ik me af of de dop op de aansluiting van de auto echt zin heeft, ik zou die het liefst ook verwijderen.
volgens mij is het belangrijk vocht bij de laadpinnen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
Gerard S 67 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 16:28:
[...]

Sowieso de Maingau pas aanvragen (ff googlen op einfach strom laden), kost bij Fastned en Allego (en nog meer snelladers) slechts € 0,05 per minuut. Omgerekend naar prijs per kwh ca € 0,06-0,08 terwijl Fastned zelf € 0,59 per kwh rekent...
Ik heb de pas aangevraagd. Toevallig gaat mijn gemeente in zee met Allego. Ben benieuwd of ik die dan ook kan gebruiken met de Maingau pas. Zal vast schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
PapaTomster schreef op zondag 15 juli 2018 @ 11:53:
[...]

Ik heb de pas aangevraagd. Toevallig gaat mijn gemeente in zee met Allego. Ben benieuwd of ik die dan ook kan gebruiken met de Maingau pas. Zal vast schelen.
Als het maar een Fast charger is.
Een laadpaal is niet goedkoper met de Maingau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Het schijnt dat Huawei en AA niet echt goed met elkaar kunnen omgaan. Hier een artikel van afgelopen maart.
https://www.valuewalk.com...awei-phones-android-auto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
Volgens mij is het zo dat als je met 30kwh of sneller kunt laden Maingau in principe goedkoper is, toch? Iemand enig idee of ze ook in Noorwegen actief zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Dexter35 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 13:18:
Volgens mij is het zo dat als je met 30kwh of sneller kunt laden Maingau in principe goedkoper is, toch? Iemand enig idee of ze ook in Noorwegen actief zijn?
Als je snel laadt met ccs kun je gewoon Maingau kaart gebruiken.
Maar als je type 2 gebruik dan laadt de Ioniq hooguit met 7.2 Kw
(Een fase) dat is het een beetje duur.
In Noorwegen hebben ze charge and drive (Fortum) en als ik het goed begrijp is Allego ook Charge and drive dus Maingau zou moeten werken daar.
Kijk op de Maingau side klik map en je selecteer ccs en laadt snelheid op 0 zetten en je kunt zien hoeveel er zijn .
Als je type2 erbij doe zijn het er opeens veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Voor de Kona rijders die hier meelezen: Hyundai Kona Electric :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 20:21
N3D schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Klopt zit nu zelf over de 50k km op de teller op de GOM laat hij als ik zuinig aan doe nog altijd netjes 243km zien met een verbruik van 12.2kWh/100km
Ben ik wel heel benieuwd waar je die vele kilometers dan hebt gereden... Ik doe 5x in de week 95 km snelweg en haal met moeite 185 km actieradius. Wel wordt hij elke nacht geladen (behalve in het weekend) omdat voor twee keer de actieradius wel erg krap wordt en ik dan twee keer zo lang moet laden. Ik ga nu richting de 15000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 12:56
gertk schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:16:
[...]

Ben ik wel heel benieuwd waar je die vele kilometers dan hebt gereden... Ik doe 5x in de week 95 km snelweg en haal met moeite 185 km actieradius. Wel wordt hij elke nacht geladen (behalve in het weekend) omdat voor twee keer de actieradius wel erg krap wordt en ik dan twee keer zo lang moet laden. Ik ga nu richting de 15000 km
ik zit op 9000 KM met gemiddeld 13,4 kwh/100 en mijn Gom is 's ochtends 225. Alles hangt af van je rijstijl, als jij op de snelweg links mee rijd, dan kom je idd niet boven de 200 op de GOM uit. Achter een vrachtwagen hangen of binnendoorweggetjes doet wonderen voor je GOM.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Op mijn factuur van afgelopen maand staat dat ik heb opgeladen met 29,090 kWh

Ik dacht dat je de Ionic tot max 28kWh kon gebruiken maar blijkbaar heb ik er 29kWh uitgehaald, en weer in gestopt? Iemand dezelfde ervaringen?

[ Voor 38% gewijzigd door Henry_tw op 18-07-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:55
@Henry_tw: laadverliezen?

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Henry_tw schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:54:

Ik dacht dat je de Ionic tot max 28kWh kon gebruiken maar blijkbaar heb ik er 29kWh uitgehaald, en weer in gestopt? Iemand dezelfde ervaringen?
Ja is niet gek, ik heb ook wel eens 30,5 kWh geleverd gezien op mijn laadpaal. Je hebt inderdaad laadverliezen aan de paal plus dat de batterij zelf natuurlijk 31,8 kWh groot is waarvan 28 kWh bruikbaar voor de computer van de auto.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje

Het kan zijn dat ook de kleine accu bijgeladen heeft.
Dat heb ik bij mij wel eens gezien.
Dan knippert alleen de middelste led van de 3 in de voorruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

gertk schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:16:
[...]

grotendeels snelweg kilometers maar omgeving Rotterdam is alles toch max 100 op de snelweg haal ik netjes een verbruik van 11 tot 12 kWh/100km. Gisteren totaal 326km gereden kan je zien wat het gemiddelde verbruik van mij is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yLnvhha.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld

Had je misschien de airco aan staan tijdens het (snel)laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Helaas op de snelweg in het noorden is het merendeel 130 waar ik tussen de 110 en 120 meerijdt, is ook 1 streep naar mijn doel dus volledig op de ECO stand, adaptive cruisecontrol, airco en verlichting aan. De minimum vereisten ongeveer. De enige keer dat ik meer dan 200 km op de actieradius zag staan was toen ik de auto ophaalde tijdens de verkoop :-)

Moet toegeven dat ik een paar maanden geleden bij Utrecht moest zijn en na (langzaam) volgeladen te zijn in 1 keer teruggereden ben naar huis (heenweg voor de zekerheid bij Fastned 10 minuutjes geladen). De rit was volgens routenet 145 km en bij aankomst had ik iets meer dan 50 km actieradius over. Bij redelijke snelheid (115 tot 120) en airco aan, twee man in het voertuig. Dus misschien is de aanduiding erg pessimistisch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
pmiddeld schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Had je misschien de airco aan staan tijdens het (snel)laden?
Er staat idd ingesteld dat hij de auto om 08:30 op 21 graden zet, inclusief andere opmerkingen zal het wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Nu online

uFx

gertk schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:29:
Helaas op de snelweg in het noorden is het merendeel 130 waar ik tussen de 110 en 120 meerijdt, is ook 1 streep naar mijn doel dus volledig op de ECO stand, adaptive cruisecontrol, airco en verlichting aan. De minimum vereisten ongeveer. De enige keer dat ik meer dan 200 km op de actieradius zag staan was toen ik de auto ophaalde tijdens de verkoop :-)

Moet toegeven dat ik een paar maanden geleden bij Utrecht moest zijn en na (langzaam) volgeladen te zijn in 1 keer teruggereden ben naar huis (heenweg voor de zekerheid bij Fastned 10 minuutjes geladen). De rit was volgens routenet 145 km en bij aankomst had ik iets meer dan 50 km actieradius over. Bij redelijke snelheid (115 tot 120) en airco aan, twee man in het voertuig. Dus misschien is de aanduiding erg pessimistisch..
Normaal gezien zou je dan inderdaad toch wel meer dan 200 km range moeten halen. Als ik een snelwegrit heb (Eindhoven -> Utrecht) rij ik 115 km/u met adaptive cruise control aan, sportstand en airco op normale stand. En ik haal dan eigenlijk altijd wel iets van 13 kWh/100km. Dat dan neer komt op een range van ongeveer 215 km.

Geen idee of de snelwegen in het noorden misschien meer 'open' zijn (open veld) en je daardoor veel meer last hebt van de wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:58

Thorne

Forrester

Gisteren ook mijn Ioniq EV voor de '15.000 km beur' weggebracht, mag ik daar even over klagen?

Buiten het feit dat ik 15.000 km interval heel erg weinig vind voor servicebeurten in een auto met verrassend weinig mechanische onderdelen, was ik erg ontevreden over de servicebeurt. Wellicht dat ik anderen hiervoor kan waarschuwen/behoeden:

Wat ging er mis (garagebedrijf van Riel Breda):
- update van navigatie gedaan waardoor de navigatie niet meer werkt. Ik krijg nu de melding "Kaart op SD-kaart is incompatibel met deze softwareversie Plaats juiste SD-kaart".
- update van software gedaan; dit heeft als resultaat dat alle instellingen worden gereset (bluetooth-pairing van telefoon, radio, EV-instellingen ,etc.). Je wordt hier niet over geïnformeerd, en zult dus gewoon alles weer opnieuw moeten instellen. Ik krijg het idee dat iemand je gsm terug had gezet naar fabrieksinstellingen... vrij kansloos.
- op de factuur staat "milieubijdrage" à €5,50... uiteraard is er niets vervangen of verwijderd wat dit zou rechtvaardigen.
- banden opgepompt tot 2.9 bar i.pv. de voorgeschreven 2.5 bar... slijten ze wel lekker snel!
- monteur was vergeten de servicemelding te resetten, als je de auto start krijg ik de melding; "servicebeurt over 73 km". Is verholpen, wel slordig...

Wat wel goed is gegaan; de auto is netjes door de wasstraat gehaald!

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Thorne schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:40:
Gisteren ook mijn Ioniq EV voor de '15.000 km beur' weggebracht, mag ik daar even over klagen?

Buiten het feit dat ik 15.000 km interval heel erg weinig vind voor servicebeurten in een auto met verrassend weinig mechanische onderdelen, was ik erg ontevreden over de servicebeurt. Wellicht dat ik anderen hiervoor kan waarschuwen/behoeden:

Wat ging er mis (garagebedrijf van Riel Breda):
- update van navigatie gedaan waardoor de navigatie niet meer werkt. Ik krijg nu de melding "Kaart op SD-kaart is incompatibel met deze softwareversie Plaats juiste SD-kaart".
- update van software gedaan; dit heeft als resultaat dat alle instellingen worden gereset (bluetooth-pairing van telefoon, radio, EV-instellingen ,etc.). Je wordt hier niet over geïnformeerd, en zult dus gewoon alles weer opnieuw moeten instellen. Ik krijg het idee dat iemand je gsm terug had gezet naar fabrieksinstellingen... vrij kansloos.
- op de factuur staat "milieubijdrage" à €5,50... uiteraard is er niets vervangen of verwijderd wat dit zou rechtvaardigen.
- banden opgepompt tot 2.9 bar i.pv. de voorgeschreven 2.5 bar... slijten ze wel lekker snel!
- monteur was vergeten de servicemelding te resetten, als je de auto start krijg ik de melding; "servicebeurt over 73 km". Is verholpen, wel slordig...

Wat wel goed is gegaan; de auto is netjes door de wasstraat gehaald!
toon volledige bericht
O ik zie het !
Je Sd kaart afgevoerd naar de milieustraat hoppa 5 euro 50.

Wat een slechte dealer zeg.
Hoe hoog was je rekening?
Ik vind toch dat de €5.50 eraf moet.
Er wordt namelijk geen olie afgevoerd of iets dergelijks.
Je gaat toch wel even terug om te klagen he.
Ik zou het er niet bij laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
Klink als nog een dealer welke geen verstand van EV's heeft. Vandaag mijn Ioniq weer naar Peter Ursem gebracht voor de 30k beurt. Stond om 8 uur al samen met een andere Ioniq EV rijder die voor zijn 15k beurt kwam.

Software updates zijn altijd een dingetje, ja alles wordt gereset helaas maar er worden wel elke keer kleine bugjes gefixt, bij mij bijvoorbeeld resetten de regeneratie instellingen altijd dat wordt gefixt en het koppelen van de telefoon is zo gebeurd. Navigatie wordt ook meteen geupdate, zonder te vragen en had nog wat kleine dingetjes zoals een niet goed sluitende kofferbak.

Mocht je de auto trouwens in eigendom hebben kun je gewoon makkelijk een keer een beurt overslaan en gewoon 1x per jaar komen of om de 30k km. Ze vervangen toch geen slijtage onderdelen, alleen, interieurfilters, vloeistoffen bijvullen en remmen checken. En wat EV gerelateerde zaken zoals BMS health check en bijvullen koelvloeistof voor het battery pack.

Beter kan je naar een andere dealer inderdaad welke wat beter om kan gaan met de nieuwe technieken en ook monteurs heeft rondlopen met voldoende ervaring van alle computer systemen aan boord.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Davidshadow13 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:10:
Klink als nog een dealer welke geen verstand van EV's heeft. Vandaag mijn Ioniq weer naar Peter Ursem gebracht voor de 30k beurt. Stond om 8 uur al samen met een andere Ioniq EV rijder die voor zijn 15k beurt kwam.

Software updates zijn altijd een dingetje, ja alles wordt gereset helaas maar er worden wel elke keer kleine bugjes gefixt, bij mij bijvoorbeeld resetten de regeneratie instellingen altijd dat wordt gefixt en het koppelen van de telefoon is zo gebeurd. Navigatie wordt ook meteen geupdate, zonder te vragen en had nog wat kleine dingetjes zoals een niet goed sluitende kofferbak.

Mocht je de auto trouwens in eigendom hebben kun je gewoon makkelijk een keer een beurt overslaan en gewoon 1x per jaar komen of om de 30k km. Ze vervangen toch geen slijtage onderdelen, alleen, interieurfilters, vloeistoffen bijvullen en remmen checken. En wat EV gerelateerde zaken zoals BMS health check en bijvullen koelvloeistof voor het battery pack.

Beter kan je naar een andere dealer inderdaad welke wat beter om kan gaan met de nieuwe technieken en ook monteurs heeft rondlopen met voldoende ervaring van alle computer systemen aan boord.
Daar ga ik binnenkort ook heen ik denk in September of zo.
Wat voor update nummers heb je nu?
Kun je ook merken dat bijvoorbeeld de lane assist beter werkt of ander rijgedrag met deze update?
Wat is trouwens het bijvullen van koelvloeistof van het battery pack?
Batterij wordt toch gekoeld doormiddel van een ventilator.
Hoe hoog was je rekening als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Rekening van de beurt van vandaag moet ik nog krijgen. Rekening van de eerste beurt bij 15k km was € 147,32. Update nummers niet naar gekeken deze keer eigenlijk want kreeg pas vanmorgen te horen dat er weer een software update beschikbaar was maar ik zal ze delen naar de beurt.

Er zit inderdaad een ventilator voor batterij koeling. Echter heb je ook het gehele koelsysteem in de auto welke werkt met de warmtepomp welke gebruikt wordt voor de A/C maar ook voor het koelen en verwarmen van het BMS en battery pack. Hiervan wordt ook periodiek de koelvloeistof vervangen / bijgevuld indien noodzakelijk. Weet nog niet of ze dat vandaag gaan doen trouwens. Zal het even vragen vanmiddag.

Er is trouwens helaas geen changelog m.b.t. de software update vanuit Hyundai dus weet niet wat er allemaal aangepast wordt. Maar ga uit van enkel bugs fixen, feature updates zijn auto fabrikanten m.u.v. Tesla nog niet zo van. Die zitten nog wat vast in hun oude manier van software ontwikkelen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11-2023
maingau pas aangevraagd op de website, nog geen bevestiging ontvangen van de aanvraag.
Hoelang duurt het voordat je de registratie mail binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@Davidshadow13
Bedankt voor je info als je nieuws hebt hoor ik het graag.
Ps dat van het koelsysteem verklaard wel als ik de airco op uit heb staan hij toch soms wat stroom verbruikt.
Dat vond ik al raar maar nu verklaard dit.

@Him_ het kan wel een week duren voordat je een mail krijg van MainGau.
Gewoon even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
@evtje kan wel inloggen in de app, zie hier de gegevens staan.

Fastned geeft aan dat de kaart nog niet geactiveerd is dus blijkbaar wel aangemaakt.

Hoe kan ik betalings gegevens invoeren? In de app werkt dit niet.
inloggen op de website lukt (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Him_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:54:
@evtje kan wel inloggen in de app, zie hier de gegevens staan.

Fastned geeft aan dat de kaart nog niet geactiveerd is dus blijkbaar wel aangemaakt.

Hoe kan ik betalings gegevens invoeren? In de app werkt dit niet.
inloggen op de website lukt (nog) niet
Het kan even duren voor dat alles goed werkt.
In de app zie je waarschijnlijk een id nummer aangemaakt.
Als dat zo is kun je bij Allego al laden met de app.
De laadpas krijg je ook per post opgestuurd.
Daarmee kun je dan ook laden bij Allego.
De pas kan een week duren of zo.
Fastned met MainGau is een ander verhaal.
Dat kan alleen met de pas.
De app NOG niet.
Ook is het zo als je de pas binnen gekregen heb hij waarschijnlijk nog niet werkt bij Fastned.
De moet nog in het systeem gezet worden en kan wel een paar weken zowel niet een maand overheen gaan.
MainGau bij Fastned is allemaal nog erg nieuw .
Ik raad je aan om eerst bij Allego te proberen en lukt het niet de volgende week weer proberen.
Komt tijd komt raad weet je wel.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
fastned heeft een faq, hierin staat hoe je maingau toe moet voegen in de app :

https://support.fastned.n...ok-laden-met-een-laadpas-

Wil je je Maingau laadpas koppelen aan je Fastned account? Voer dan je Maingau-nummer in met als formaat DE*MEG*C0001234*5 (dus met drie asteriksen) bij het betaalmenu van de Fastned app. Dit nummer kun je vinden op de Maingau website of de ‘Einfachstromladen’ app. Als je Maingau laadpas geactiveerd is, maar nog niet werkt bij Fastned dan hebben we jouw pasgegevens nog niet ontvangen van Maingau. Dit kan enige tijd duren. Graag je geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
@Him_
Net zoals het daar staat (geduld).
De Nederlandese rekeningnummer (iban) gaat ook nog niet.
Ik wacht al sinds April met het invoeren daarvan.
Nog geen rekening ook gezien van MainGau.
Als je daar niet op kan wachten is het ook mogelijk om een Duitse N 26 rekening aan te maken.
Die kun je wel invoeren bij MainGau als betaalmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
evtje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:44:
@Him_
Net zoals het daar staat (geduld).
De Nederlandese rekeningnummer (iban) gaat ook nog niet.
Ik wacht al sinds April met het invoeren daarvan.
Nog geen rekening ook gezien van MainGau.
Als je daar niet op kan wachten is het ook mogelijk om een Duitse N 26 rekening aan te maken.
ok, dus jij hebt nog niet met de maingau pas kunnen laden?
Heb je al wel de pas ontvangen? Dit ivm de postcode die niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Him_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:17:
[...]

ok, dus jij hebt nog niet met de maingau pas kunnen laden?
Heb je al wel de pas ontvangen? Dit ivm de postcode die niet klopt.
Volgens mij begrijp je mij verkeerd.
Ik probeerde je alles uit te leggen.
Bij mij werkt het goed ik laad met MainGau al sinds April.
Fastned werkt ook bij mij.
Allego ook en Allego laadsessies kan ik ook zien in de app. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:47
evtje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:44:
Ook dan blijft het laden 'gratis'...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
evtje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:24:
[...]

Volgens mij begrijp je mij verkeerd.
Ik probeerde je alles uit te leggen.
Bij mij werkt het goed ik laad met MainGau al sinds April.
Fastned werkt ook bij mij.
Allego ook en Allego laadsessies kan ik ook zien in de app. :)
ok, dus voor de duidelijkheid.

maingau werkt bij jou zonder dat je een betalingsmiddel hebt ingevoerd?
Of heb je een duitse rekening ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Him_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:43:
[...]

ok, dus voor de duidelijkheid.

maingau werkt bij jou zonder dat je een betalingsmiddel hebt ingevoerd?
Of heb je een duitse rekening ingevuld?
Ja .
MainGau onthoudt alles .
En stuurt t.z.t een rekening of als we later wel een rekeningnummer kunnen invoeren wordt het verrekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 20:45
Davidshadow13 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:43:
Rekening van de beurt van vandaag moet ik nog krijgen. Rekening van de eerste beurt bij 15k km was € 147,32. Update nummers niet naar gekeken deze keer eigenlijk want kreeg pas vanmorgen te horen dat er weer een software update beschikbaar was maar ik zal ze delen naar de beurt.

Er is trouwens helaas geen changelog m.b.t. de software update vanuit Hyundai dus weet niet wat er allemaal aangepast wordt. Maar ga uit van enkel bugs fixen, feature updates zijn auto fabrikanten m.u.v. Tesla nog niet zo van. Die zitten nog wat vast in hun oude manier van software ontwikkelen.
De rekening van de 15k beurt van mijn Ioniq bedroeg € 65,95
Ze hebben alles nagelopen en dat was het.
Wat hebben ze bij jou gedaan dat je rekening meer dan het dubbele was?

Ben wel benieuwd naar een screenshot van je huidige firmware software nummers. Bij de 15k beurt twee weken terug was er nog geen update beschikbaar aldus de dealer.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-05 06:39
Him_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:13:
maingau pas aangevraagd op de website, nog geen bevestiging ontvangen van de aanvraag.
Hoelang duurt het voordat je de registratie mail binnen krijgt?
Ik heb hem afgelopen maandag aangevraagd, gisteren bevestigingsmail ontvangen en omdat er geen sprake is van een Duitse IBAN. Moet je ze machtigen d.m.v. een SEPA machtiging.
De laadpas verwacht ik volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Heeft iemand ergens data gezien over laadefficiency?
Ik laad thuis met 5,6kW, en kan dit in het ioniq menu teruggegeven naar 90 of 60%
Maar neemt dan de efficiency af? Of toe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Ha Ioniq rijders! Hoe bevalt het maintenance schedule jullie van de Ioniq ev? Wat ik kan vinden is om de 8000 km?! Benieuwd hoe dat straks bij de kona is. Vergeleken met een opel ampera/ chevrolet bolt is het iig zeer regelmatig...
Bron: https://www.aboutautomobi...WD-Automatic-Transmission

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
414524 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:15:
Ha Ioniq rijders! Hoe bevalt het maintenance schedule jullie van de Ioniq ev? Wat ik kan vinden is om de 8000 km?! Benieuwd hoe dat straks bij de kona is. Vergeleken met een opel ampera/ chevrolet bolt is het iig zeer regelmatig...
15000 en wellicht 20000 voor nieuwste modeljaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
414524 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 08:15:
Wat ik kan vinden is om de 8000 km?! Benieuwd hoe dat straks bij de kona is. Vergeleken met een opel ampera/ chevrolet bolt is het iig zeer regelmatig...
Vermoedelijk haal je hier mijlen en km door elkaar: 8000 mijl is bijna 13000 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

gertk schreef op zondag 22 juli 2018 @ 09:19:
[...]

Vermoedelijk haal je hier mijlen en km door elkaar: 8000 mijl is bijna 13000 km
Om de 5000 miles volgens die site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
414524 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:54:
[...]

Om de 5000 miles volgens die site...
Mijn 2017 ioniq ev elke 15.000
(Eur 180 voor de 15k en 30k beurt samen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

BarryH schreef op zondag 22 juli 2018 @ 11:52:
[...]

Mijn 2017 ioniq ev elke 15.000
(Eur 180 voor de 15k en 30k beurt samen)
Das niet veel, wat doen ze? Ruitenvloeistof, banden checken, remmen checken, wassen? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
414524 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Das niet veel, wat doen ze? Ruitenvloeistof, banden checken, remmen checken, wassen? :+
+
Uitlezen
Update software
Interieurfilter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
WilliamGeluk schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:58:
[...]

De rekening van de 15k beurt van mijn Ioniq bedroeg € 65,95
Ze hebben alles nagelopen en dat was het.
Wat hebben ze bij jou gedaan dat je rekening meer dan het dubbele was?

Ben wel benieuwd naar een screenshot van je huidige firmware software nummers. Bij de 15k beurt twee weken terug was er nog geen update beschikbaar aldus de dealer.
Geen idee, rekening gaat meteen naar de LM dus krijg alleen het totaalbedrag te zien. Bij de 15k beurt zat ook nog wel een bandenwissel naar zomerbanden en vervangend vervoer dus dat zal het verschil wel zijn. Bij de 30k beurt afgelopen vrijdag hebben ze alleen gedaan:
  • Software update
  • Remvloeistof verversen
En verder niks dus dat zal wel een stukje goedkoper moeten zijn dan. Maar dat is even afwachten krijg wss over een paar weken pas bedrag door van de LM. Ik zal in ieder geval vanmiddag nog even naar de software versie kijken en deze hier neerzetten.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
vandaag de mail van maingau gekregen met de bevestiging etc.

Hoe lang duurt het normaal voordat ik de pas bij fastned kan registreren?
Krijg nog steeds de melding dat de pas niet geactiveerd is.
Of werkt dit pas als de pas echt verstuurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Him_ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:40:

Je hoeft niet te registreren bij fastned. Dat is alleen als je laadsessies wil zien in de Fastned app.
Je kunt alleen nog met de laadpas daar laden.
En het kan wel weken duren voordat je laadpas bekend is bij Fastned.
Als je pas binnen gekregen heb probeer het eerst eens bij Allego.
Zodat je weet dat hij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:06
Otteb schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:19:
[...]

Dan hoop ik dat die van mij er naast staat, begin februari besteld. Mijn dealer heeft nog steeds geen informatie... Op de site van eukor worden er 2 boten vanaf ulsan verwacht in de haven van Rotterdam op 11-7 en 19-7.
Nog iets gehoord van je dealer of die op dezelfde boot als mij stond? Als ik het allemaal goed gevolgd heb moet die nu in de haven van Rotterdam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otteb
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-07-2020
gabbel schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Nog iets gehoord van je dealer of die op dezelfde boot als mij stond? Als ik het allemaal goed gevolgd heb moet die nu in de haven van Rotterdam staan.
Niks gehoord van de dealer, ik heb zelf maar weer contact opgenomen (waardeloos). Hij blijkt inderdaad in Rotterdam te staan deze week wordt hij verwacht bij de ombouwer, deze heeft 1 dag nodig om het leer in te bouwen (comfort model besteld). Ze verwachten hem binnen nu en 2 weken te leveren maar een definitieve datum kunnen of willen ze nog steeds niet geven... en jij nog wat wijzer kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 19:51

unclero

MB EQA ftw \o/

BarryH schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:59:
opvallend is dat ik vandaag (vanochtend) ook de onderhoudsbeurt heb laten uitvoeren, waarbij de recall is uitgevoerd van de weigerachtige laadstekker loslater.... :-(
morgen dealer maar bellen
Afloop: vanochtend de net vervangen module weer vervangen en nu werkt alles weer
Dit is een dingetje? :o Ik had een paar dagen geleden een weigerachtige laadstekker. Na 10 minuten prutsen heb ik maar de brommer gepakt. Bij thuiskomst deed 'ie het ineens wel weer. :|
Maar gister wilde ik weer wegrijden, kreeg ik die stekker er wéér niet uit. Toen toch maar het boekje erbij gepakt (ik had deze keer tijd, en wilde écht graag bij een airco zitten ;) ) en dat kabeltje gevonden. Zo te horen moet ik de Hyundai dealer aanspreken?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
unclero schreef op maandag 23 juli 2018 @ 17:08:
[...]

Dit is een dingetje? :o Ik had een paar dagen geleden een weigerachtige laadstekker. Na 10 minuten prutsen heb ik maar de brommer gepakt. Bij thuiskomst deed 'ie het ineens wel weer. :|
Maar gister wilde ik weer wegrijden, kreeg ik die stekker er wéér niet uit. Toen toch maar het boekje erbij gepakt (ik had deze keer tijd, en wilde écht graag bij een airco zitten ;) ) en dat kabeltje gevonden. Zo te horen moet ik de Hyundai dealer aanspreken?
Ja, nieuwe auto: alles moet het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-05 22:05
Otteb schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:23:
[...]

Niks gehoord van de dealer, ik heb zelf maar weer contact opgenomen (waardeloos). Hij blijkt inderdaad in Rotterdam te staan deze week wordt hij verwacht bij de ombouwer, deze heeft 1 dag nodig om het leer in te bouwen (comfort model besteld). Ze verwachten hem binnen nu en 2 weken te leveren maar een definitieve datum kunnen of willen ze nog steeds niet geven... en jij nog wat wijzer kunnen worden?
en jij hebt hem in februari besteld?

Ik eind januari en ze hebben het over 21 augustus leveren. Premium in het zwart, verder geen opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Echt bizar die levertijden: ik heb mijn mica zwarte Premium, met wat extra porno verlichting bij mn voeten en in de onderzijde van de voordeur, op 30 januari 2018 jl besteld bij Alphabet en deze was 9 maart 2018 jl binnen... Ik rij ondertussen al richting de 15.000 km...

[ Voor 32% gewijzigd door polpol op 23-07-2018 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otteb
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-07-2020
jerh schreef op maandag 23 juli 2018 @ 22:43:
[...]

en jij hebt hem in februari besteld?

Ik eind januari en ze hebben het over 21 augustus leveren. Premium in het zwart, verder geen opties.
Jep, deze informatie kwam vanuit het hoofdkantoor echter zoals eerder vermeld nog geen definitieve datum doorgekregen dus niks is zeker. Eind van deze week maar weer is contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Him_ schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:40:

Ik heb hem net ook binnen. Ook een Mandatsreferenz en IBAN gekregen, moet je daar een machtiging voor afgeven? Iemand een idee hoe je dat doet? Zal die brief wel ff door mn buurman laten lezen, want mijn Duits is niet bestaand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
414524 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:20:
[...]

Ik heb hem net ook binnen. Ook een Mandatsreferenz en IBAN gekregen, moet je daar een machtiging voor afgeven? Iemand een idee hoe je dat doet? Zal die brief wel ff door mn buurman laten lezen, want mijn Duits is niet bestaand :+
Ik denk dat dit nieuw is.
Post anders die brief maar even op het ev forum Elektrische auto's - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

evtje schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:43:
[...]

Ik denk dat dit nieuw is.
Post anders die brief maar even op het ev forum Elektrische auto's - Deel 3
Zojuist gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door 414524 op 24-07-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Is er inmiddels al iemand die een hands-on update kan geven m.b.t. de werking van de Corri-Door laadpalen langs de A1 (route Kortrijk - Parijs). Over twee weken een spontaan weekendje Parijs gepland met o.a. mijn schoonmoeder er we moeten met de IONIQ en vooral tussen Lille en Parijs zijn er eigenlijk geen CCS uitwijkmogelijkheden. De Chargemap app biedt wel uitkomst maar dan staat de status op beschikbaar en hebben mensen ook recent nog geladen maar dan zijn er toch zeik comments van mensen dat het niet werkt. Dat geeft de burger geen moed denk ik dan. Het gaat om deze laders die ik overweeg:

https://www.goingelectric...nt-Leger-A1-km-155/23669/
https://www.goingelectric...ce-dHavrincourt-A2/28432/ (Deze moet sws werken met de IONIQ volgens ChargeMap)
https://www.goingelectric...-Autoroute-du-Nord/20278/

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
Ik ben op zoek naar wat meer info omtrendt de laadpaalsituatie.

Ik heb thuis een 3x25A aansluiting. Ik ben van plan een NewMotion Advanced laadpaal op 3-fase aan te laten sluiten. De Ioniq laadt met 1 fase, toch? Is deze paal dan compatible met de auto? Is die NewMotion paal nog in te stellen op 25A, of alleen 16A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
jpiscaer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:22:

Ik heb thuis een 3x25A aansluiting. Ik ben van plan een NewMotion Advanced laadpaal op 3-fase aan te laten sluiten. De Ioniq laadt met 1 fase, toch? Is deze paal dan compatible met de auto? Is die NewMotion paal nog in te stellen op 25A, of alleen 16A?
beetje onduidelijk.
een Fivari of zappi lijkt me beter (3 fase met smart evse (meet je totale verbruik per fase), zeker als je ook zonnepanelen hebt

of een 1 fase 32 A paal, afgeregeld op 24/25A op een vrijgemaakte fase (kan alleen als je verder geen driefase apparatuur hebt.). b.v. laadpaal24 of evchargeking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
jpiscaer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:22:

weet je zeker dat de 3 x 25A hebt?

Bij mij stond dit wel op de jaar afrekening maar bleek een single 1 x 25A te zijn,
kosten zijn hetzelfde dus kan op de jaarafrekening staan hoeft niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
BarryH schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:28:
[...]

beetje onduidelijk.
een Fivari of zappi lijkt me beter (3 fase met smart evse (meet je totale verbruik per fase), zeker als je ook zonnepanelen hebt

of een 1 fase 32 A paal, afgeregeld op 24/25A op een vrijgemaakte fase (kan alleen als je verder geen driefase apparatuur hebt.). b.v. laadpaal24 of evchargeking
Ik zit aan NewMotion vast door de leasemaatschappij. Heb verder geen zonnepanelen.
Him_ schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:31:
[...]

weet je zeker dat de 3 x 25A hebt?

Bij mij stond dit wel op de jaar afrekening maar bleek een single 1 x 25A te zijn,
kosten zijn hetzelfde dus kan op de jaarafrekening staan hoeft niet zo te zijn.
Vrijwel zeker; er is ook een krachtstroomaansluiting in huis. Deze heb ik nooit getest, woon nog maar kort in dit huis. Ik denk dat ik maar ‘s een installateur over de vloer moet vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 15:09:
Is er inmiddels al iemand die een hands-on update kan geven m.b.t. de werking van de Corri-Door laadpalen langs de A1 (route Kortrijk - Parijs). Over twee weken een spontaan weekendje Parijs gepland met o.a. mijn schoonmoeder er we moeten met de IONIQ en vooral tussen Lille en Parijs zijn er eigenlijk geen CCS uitwijkmogelijkheden. De Chargemap app biedt wel uitkomst maar dan staat de status op beschikbaar en hebben mensen ook recent nog geladen maar dan zijn er toch zeik comments van mensen dat het niet werkt. Dat geeft de burger geen moed denk ik dan. Het gaat om deze laders die ik overweeg:

https://www.goingelectric...nt-Leger-A1-km-155/23669/
https://www.goingelectric...ce-dHavrincourt-A2/28432/ (Deze moet sws werken met de IONIQ volgens ChargeMap)
https://www.goingelectric...-Autoroute-du-Nord/20278/
Maandje geleden had ik dus problemen op die route. Wancourt was buiten werking. Bij Saint Leger problemen en mijn alternatief van het alternatief, Ressons Ouest werkte toen ook niet. Ik hoop voor je dat ze werken want wat je zegt; verder geen CCS uitwijkmogelijkheden!

Op de terugweg hebben wij maar overnacht halverwege dit ‘zwarte gat’ bij een EV vriendelijk hotel, Hotel Le Cedre in Noyon, zodat we s ochtends weer vol zaten en bij de Lidl in Kortrijk gratis konden snelladen (tip).

[ Voor 7% gewijzigd door Stephanoff op 24-07-2018 20:27 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Stephanoff schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:24:
[...]

Maandje geleden had ik dus problemen op die route. Wancourt was buiten werking. Bij Saint Leger problemen en mijn alternatief van het alternatief, Ressons Ouest werkte toen ook niet. Ik hoop voor je dat ze werken want wat je zegt; verder geen CCS uitwijkmogelijkheden!

Op de terugweg hebben wij maar overnacht halverwege dit ‘zwarte gat’ bij een EV vriendelijk hotel, Hotel Le Cedre in Noyon, zodat we s ochtends weer vol zaten en bij de Lidl in Kortrijk gratis konden snelladen (tip).
Dat is wel echt ruk inderdaad dan gewoon 3/4 laders op rij die het niet doen. Wat heb je dan in hemelsnaam aan een landelijk dekkend netwerk als het merendeel gewoon structureel faalt. Jammer dat Sodetrel dan het monopolie heeft langs de autoroutes idd.

Ik ga de check-ins in de gaten houden op Chargemap en zoek nog een aantal AC 22 kW uitwijk mogelijkheden zodat ik eventueel sowieso rond Parijs kan komen. Daar zijn dan weer voldoende alternatieven. Maar Sodetrel mag zich diep gaan schamen in ieder geval. Aan zon netwerk heb je gewoon helemaal niets!

Ben je überhaupt wel Corri-Door laders tegengekomen die het wel gewoon doen? En zou je evt de firmware versie van je Ioniq willen delen dan kan ik vergelijken of ik misschien al nieuwe software heb waarin zulke problemen gefixt zijn.

De Ioniq heeft het wel altijd gedaan op die brede Corri-Door palen namelijk. Zijn ook genoeg filmpjes van te vinden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
Davidshadow13 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 20:42:
[...]
Ben je überhaupt wel Corri-Door laders tegengekomen die het wel gewoon doen? En zou je evt de firmware versie van je Ioniq willen delen dan kan ik vergelijken of ik misschien al nieuwe software heb waarin zulke problemen gefixt zijn.

De Ioniq heeft het wel altijd gedaan op die brede Corri-Door palen namelijk. Zijn ook genoeg filmpjes van te vinden.
Check even deze post: de smalle palen van Corri-Door deden het wel. Die stonden bij Charles de Gaulle, duurde alleen ff om daar te komen |:( . Mijn tip: Ga zo vol mogelijk dat stuk tussen Kortrijk-Parijs in, zet ACC aan op 1 streepje achter een vrachtwagen, probeer snel te laden waar het kan en zodra je zeker weet Parijs te halen gewoon lekker doorrijden 8) . Wij moesten dik 3,5 uur laden bij een 22kW paal om Charles de Gaulle te halen (AC op de Ioniq kan max 7kW, ik haalde met mijn 6,6kW kabel ongeveer 5,8kW, 42km/uur). Gratis, dat dan wel...

Die brede palen deden het overigens wel van andere aanbieders. En op de terugweg heb ik ook bij enkele 'brede' palen van Corri-Door kunnen laden terwijl zo'n smalle het dan weer niet deed 8)7 . Lange afstanden rijden in Frankrijk is momenteel nog erg risicovol. Ik hoop van harte dat ze gewoon werken tegen de tijd dat je gaat. Als het lukt zal ik de firmware posten.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

jpiscaer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Ik zit aan NewMotion vast door de leasemaatschappij. Heb verder geen zonnepanelen.

[...]

Vrijwel zeker; er is ook een krachtstroomaansluiting in huis. Deze heb ik nooit getest, woon nog maar kort in dit huis. Ik denk dat ik maar ‘s een installateur over de vloer moet vragen.
Dus je neemt een 3 fase lader, voor een 1 fase auto?
De ioniq zal 3,6 kw laden (16A), als je 7,2 wilt moet je 1 fase 32A beschikbaar hebben. Verder zou ik newmotion niet adviseren, koop er zelf 1 en declareer hem bij je baas, even duur voor hem/ haar als via de leasemaatschappij.
Pagina: 1 ... 33 ... 187 Laatste