Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Weet iemand of er een snellaad punt is op de snelweg Antwerpen - Zaventem? (Heen en terug) Ik kom er op de laadpaal sites niet echt uit....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:53
polpol schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:40:
Weet iemand of er een snellaad punt is op de snelweg Antwerpen - Zaventem? (Heen en terug) Ik kom er op de laadpaal sites niet echt uit....
Kijk eens op Chargemap, tussen afrit 7 en 8 op de E19 in beide richtingen, met Lunchgarden Waarloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-09 16:39
Klopt, en het zijn ook nog Allego snelladers. Lekker goedkoop met de Maingau pas.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 16:40
VmarcV schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:23:
[...]

Kijk eens op Chargemap, tussen afrit 7 en 8 op de E19 in beide richtingen, met Lunchgarden Waarloos.
Ik heb daar weleens geladen op terugweg naar NL. Het EV vak zat precies aan de verkeerde kant voor de Ioniq, dus was wel even strak parkeren om de kabel erin te kunnen doen. Zie foto's hier https://www.plugshare.com/location/129279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
pmiddeld schreef op zondag 17 juni 2018 @ 23:25:
Klopt, en het zijn ook nog Allego snelladers. Lekker goedkoop met de Maingau pas.
Kan ik daar ook laden met de mtc kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
polpol schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Kan ik daar ook laden met de mtc kaart?
Bij Allego kun je met heel veel kaarten terecht.
Maar wil je ook goedkoop .? Dan kun je beter even de MainGau app downloaden en een account aan maken.Dan kun je met de app laden en ze sturen je later ook een laadpas op.
MainGau kun je ook later over een maand of zo goedkoop laden bij Fastned. Wil je meer weten kun je ook even kijken op de forum elektrische auto's deel 3 .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Gisteren naar Hamburg geweest met de ioniq. Heenweg ging vlekkeloos terugweg was een drama in de buurt van Wildeshausen een snellader van Innogy problemen gehad. Eerst een app van Inoggy moeten downloaden daarin kon je alleen aanmelden met een paypal account of creditcard. Nauw dus ik een paypal account aangemaakt geld erop gezet. laden koste 7,99 per sessie dus niet zoals hier in NL per kWh. Pakte de lader mijn auto niet de eerste keer weg 8 euro :/ telefoonnummer dat op de snellader stond was niet in gebruik. Hotline van RWE gebeld kreeg je een nummer voor een engelse support line. Die gebeld krijg je weer iemand in het Duits dat de zelfde nummer geeft dat je net mee belt. na een minuut of 45 daar al gestaan te hebben. Opnieuw geprobeerd weer geen verbinding met de auto nog een keer 8 euro kwijt. Bij de 2e keer gaf mijn auto wel snellader fout aan. Na meer dan anderhalf uur daar gestaan te hebben en verschillende apps geprobeerd te hebben en support lijnen. Had ik mijn leasemaatschappij gebeld om te gaan slepen. Gelukkig kreeg ik de tip van degene die ik aan de lijn had om het met de AC adapter van mijn eigen te proberen gelukkig pakte deze de sessie wel. Na bijna 2 uur daar gestaan te hebben en 24 euro armer was de auto wel aan het laden (wel met 7kWh) xD. Iemand eerder al zulke snelladers gezien in Duitsland van het merk Innogy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
N3D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:51:
Gisteren naar Hamburg geweest met de ioniq. Heenweg ging vlekkeloos terugweg was een drama in de buurt van Wildeshausen een snellader van Innogy problemen gehad. Eerst een app van Inoggy moeten downloaden daarin kon je alleen aanmelden met een paypal account of creditcard.
Had je geen andere laadpassen bij je welke zouden werken op die palen van Inoggy dan? Met bijv de app/pas van PlugSurfing kun je ook laden bij de Innogy snelladers, helaas MainGau nog niet.
Nauw dus ik een paypal account aangemaakt geld erop gezet. laden koste 7,99 per sessie dus niet zoals hier in NL per kWh.
Volgens de Duitse ijkwet is het niet toegestaan om per eenheid, in dit geval dus kWh af te rekenen als de kWh meter in de lader niet officieel is geijkt en aangezien dit heel duur is kiezen uitbaters er voor om dan per minuut of fixed price af te rekenen aangezien dit veel makkelijker is.
Pakte de lader mijn auto niet de eerste keer weg 8 euro :/ telefoonnummer dat op de snellader stond was niet in gebruik. Hotline van RWE gebeld kreeg je een nummer voor een engelse support line. Die gebeld krijg je weer iemand in het Duits dat de zelfde nummer geeft dat je net mee belt. na een minuut of 45 daar al gestaan te hebben. Opnieuw geprobeerd weer geen verbinding met de auto nog een keer 8 euro kwijt. Bij de 2e keer gaf mijn auto wel snellader fout aan. Na meer dan anderhalf uur daar gestaan te hebben en verschillende apps geprobeerd te hebben en support lijnen. Had ik mijn leasemaatschappij gebeld om te gaan slepen. Gelukkig kreeg ik de tip van degene die ik aan de lijn had om het met de AC adapter van mijn eigen te proberen gelukkig pakte deze de sessie wel. Na bijna 2 uur daar gestaan te hebben en 24 euro armer was de auto wel aan het laden (wel met 7kWh) xD. Iemand eerder al zulke snelladers gezien in Duitsland van het merk Innogy?
Waarom ben je na de eerste keer niet meteen doorgereden naar de volgende snellader, eventueel door eerst even een halfuurte AC te laden als je niet voldoende marge gehouden hebt. Zeker in het buitenland heb ik rond elke laadstop een back-up gepland voor als de lader defect is of er problemen zijn met de lader. In NL is dat bij FastNed gelukkig niet nodig, die doen het altijd maar in het buitenland geef overbodig luxe.

21 km verder op jouw route stond nog een snellader van EWE waar je gewoon met je NewMotion pas had kunnen laden, waarschijnlijk zonder problemen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Davidshadow13 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Had je geen andere laadpassen bij je welke zouden werken op die palen van Inoggy dan? Met bijv de app/pas van PlugSurfing kun je ook laden bij de Innogy snelladers, helaas MainGau nog niet.

[...]

Volgens de Duitse ijkwet is het niet toegestaan om per eenheid, in dit geval dus kWh af te rekenen als de kWh meter in de lader niet officieel is geijkt en aangezien dit heel duur is kiezen uitbaters er voor om dan per minuut of fixed price af te rekenen aangezien dit veel makkelijker is.

[...]

Waarom ben je na de eerste keer niet meteen doorgereden naar de volgende snellader, eventueel door eerst even een halfuurte AC te laden als je niet voldoende marge gehouden hebt. Zeker in het buitenland heb ik rond elke laadstop een back-up gepland voor als de lader defect is of er problemen zijn met de lader. In NL is dat bij FastNed gelukkig niet nodig, die doen het altijd maar in het buitenland geef overbodig luxe.

21 km verder op jouw route stond nog een snellader van EWE waar je gewoon met je NewMotion pas had kunnen laden, waarschijnlijk zonder problemen.
de enigste app die er mee kon laden heet echarge is van hun zelf. laadpassen pakt ie niet is uitgeschakeld of zo iets. Newmotion support gebeld maar die konden ook niets doen want de snellader stond niet bij hun in het syteem.

Ik kon teven helaas niet verder naar een andere laadpaal rijden aangezien mijn auto maar 3% accu over had :( mijn eerste instantie was ook om iets verder te gaan naar de volgende lader van Allego maar dat redde ik niet

[ Voor 4% gewijzigd door N3D op 18-06-2018 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

Davidshadow13 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:07:
[...]

Ik heb anders eergisteren nog aan een Innogy paal in Münster gestaan die ik aan heb gezet met de MainGau app...

Wel jammer dat ik maar 6.6kWh heb kunnen laden in een uur omdat de Ioniq maar met 6.6kW AC kan laden. Het was alsnog net goedkoper dan The New Motion pas met hun starttarief en € 0.54 per kWh :')_!

Overigens was het überhaupt niet nodig, wilde even kijken of het werkte. Heb zo'n 500km gereden en door bij de LIDL in Hengelo lunch te halen en te laden heb ik daar welgeteld € 0,- voor betaald :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
N3D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:51:
Gisteren naar Hamburg geweest met de ioniq. Heenweg ging vlekkeloos terugweg was een drama in de buurt van Wildeshausen een snellader van Innogy problemen gehad. Eerst een app van Inoggy moeten downloaden daarin kon je alleen aanmelden met een paypal account of creditcard. Nauw dus ik een paypal account aangemaakt geld erop gezet. laden koste 7,99 per sessie dus niet zoals hier in NL per kWh. Pakte de lader mijn auto niet de eerste keer weg 8 euro :/ telefoonnummer dat op de snellader stond was niet in gebruik. Hotline van RWE gebeld kreeg je een nummer voor een engelse support line. Die gebeld krijg je weer iemand in het Duits dat de zelfde nummer geeft dat je net mee belt. na een minuut of 45 daar al gestaan te hebben. Opnieuw geprobeerd weer geen verbinding met de auto nog een keer 8 euro kwijt. Bij de 2e keer gaf mijn auto wel snellader fout aan. Na meer dan anderhalf uur daar gestaan te hebben en verschillende apps geprobeerd te hebben en support lijnen. Had ik mijn leasemaatschappij gebeld om te gaan slepen. Gelukkig kreeg ik de tip van degene die ik aan de lijn had om het met de AC adapter van mijn eigen te proberen gelukkig pakte deze de sessie wel. Na bijna 2 uur daar gestaan te hebben en 24 euro armer was de auto wel aan het laden (wel met 7kWh) xD. Iemand eerder al zulke snelladers gezien in Duitsland van het merk Innogy?
Innogy snelladers kun je het beste vermijden, zoals je gemerkt hebt.De snelladers gaan niet met de Maingau pas. Daarnaast zijn er geregeld problemen met laden gemeld met de eCharge app (zie Duitse formum). De Innogy snelladers hebben volgens mij ook geen kaartlezer, dus alles moet via het internet en dat is best brak in Duitsland. Ik hou me zelf in Dld aan Allego, EnBW (allebei met de Maingau pas) en E.ON (gratis en zonder pas). En daar kom je best ver mee, zelfs met een plan B voor als er een niet werkt of bezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Heeft iemand hier ervaring met een Zappi laadpunt?
Zie
https://www.zappi.info/

Lijkt interessante mogelijkheden te hebben.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Die is in de Elektrische auto's deel 3 topic een paar keer langsgekomen. Kijk daar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
OK, ik kom daar eigenlijk nooit meer. Bedankt voor de tip.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:47
N3D schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Ik kon teven helaas niet verder naar een andere laadpaal rijden aangezien mijn auto maar 3% accu over had :( mijn eerste instantie was ook om iets verder te gaan naar de volgende lader van Allego maar dat redde ik niet
Tsja, gegokt en verloren is dan mijn conclusie. Persoonlijk zou ik hem enkel zo leeg rijden als ik weet dat er minimaal 2 snelladers staan ivm het verkleinen van het risico dat die ene snellader of bezet is of niet werkt. In dit geval had je er verstandig aan gedaan als je nog voldoende bereik had overgehouden om de volgende paal te halen. Ach ja, zoiets overkomt je één keer. Mooie ritje in elk geval zo'n retourtje Hamburg. Ik kijk al uit naar mijn komende vakantie waarbij ik weer de nodige Autobahn kilometers hoop weg te tikken met de Ioniq.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
gabbel schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Mijn ioniq is om precies te zijn 13 februari besteld en moet volgens dealer in september geleverd worden aan mij. Ben erg benieuwd. 1 troost mijn wallbox hangt vanaf morgen aan de muur dus dat is dan al klaar :P
Gisteren te horen gekregen dat mijn Ioniq premium marina blue op de boot staat en half juli in NL wordt verwacht. Levertijd van bijna 5 maand niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
gabbel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Gisteren te horen gekregen dat mijn Ioniq premium marina blue op de boot staat en half juli in NL wordt verwacht. Levertijd van bijna 5 maand niet gek.
O nice het aftellen kan beginnen dan.
Mijn Ioniq staat nog voor Jan 2019. Hoop dat hij er iets voor die tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabbel schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:26:
[...]

Dan hoop ik dat die van mij er naast staat, begin februari besteld. Mijn dealer heeft nog steeds geen informatie... Op de site van eukor worden er 2 boten vanaf ulsan verwacht in de haven van Rotterdam op 11-7 en 19-7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Zijn er nog Ioniq bezitters in het noorden van Nederland? Misschien leuk om mee te doen aan: http://elfwegentocht.nl/recordpoging/ Ik doe iig mee met mijn Zero SR elektrische motor.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Heeft iemand een tip welke app ik op mijn telefoon kan zetten om te zien waar er (snel)laders zijn en of deze eventueel bezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Chargemap is redelijk compleet. NewMotion kan ook. Next Plug kan voor snelladers ook. Voor al deze apps moet je dan een filter voor snelladen aanzetten, bijvoorbeeld door alleen de CCS stekker te selecteren en/of de laadsnelheid op >43 kW te zetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik ben inmiddels op vakantie in Frankrijk. Tot de Franse grens liep alles soepeltjes (Allego in Belgie + MainGau = top!). Eenmaal de grens over tussen Kortrijk en Parijs ging het nogal bergafwaarts. Achteraf gezien kan mijn Ioniq blijkbaar niet communiceren met een specifieke lader van Corri-Door die bijna overal staat. Heb met Chargemap assistance gebeld, met Corri-Door hotline... Laadpas accepteerde hij gewoon (New Motion, Chargemap, en Eneco) maar zodra hij begon met laden kon er geen communicatie plaatsvinden tussen de lader en de auto (volgens het mannetje van Corri-Door die live mee keek).Het gaat om dit type:

Corri_Door

Hier had @FrankDoorhof volgens mij ook last van.
Mijn advies, mijd deze! We hebben via allerlei omwegen en AC laden 15 uur gedaan over 600km. Langs bijna alle snelwegen zie je deze laders, en op sommige plekken ben je er bijna afhankelijk van. Plan dus je reis het liefst niet bij deze stations. Corri-Door heeft ook smallere zuilen (bij Charles de Gaulle bijv.) die werkte wel weer goed! Deze dus:

charles

Buiten dat gaat snelladen verder goed. Ik kwam een hele nieuwe tegen die zelfs MainGau accepteerde en waar ik op de piek met 54kW laadde: https://chargemap.com/parking-peage-1.html

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 18:10

uFx

Stephanoff schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:19:
Het gaat om dit type:

[afbeelding]

Hier had @FrankDoorhof volgens mij ook last van.
Erg vreemd inderdaad. Ik heb deze laders vorig jaar september gebruikt tijdens een rit naar Nantes en ze werkten allemaal :? Zou het aan de firmware van de Ioniq liggen?

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
uFx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Erg vreemd inderdaad. Ik heb deze laders vorig jaar september gebruikt tijdens een rit naar Nantes en ze werkten allemaal :? Zou het aan de firmware van de Ioniq liggen?
Wellicht, ik heb er 3 getest (toen was ik echt helemaal leeg en moest ik AC laden bij een McDonalds... Gratis, dat dan weer wel..).

Ik kwam gister dit type lader tegen van een andere aanbieder en die werkte wel vlekkeloos... Dus weet jij het? :?

EDIT:

Deze: https://chargemap.com/la-...scule-rue-de-riberac.html

[ Voor 8% gewijzigd door Stephanoff op 19-06-2018 20:27 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik heb frank al een tijdje niet meer gezien op het forum . Hij zal toch niet zijn ioniq hebben verkocht na zijn vakantie in frankrijk?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Ik ben nog steeds in de slag met mijn dealer over de nieuwste versie van de kaart software. :'(
Deze is niet vernieuwd bij de 15k beurt. Na diverse telefoontjes en mailtjes is men er nog steeds niet uit. |:(
Heeft iemand een suggestie voor een dealer die de update wel meteen goed uitgevoerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:56
Thobon schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:04:
Ik ben nog steeds in de slag met mijn dealer over de nieuwste versie van de kaart software. :'(
Deze is niet vernieuwd bij de 15k beurt. Na diverse telefoontjes en mailtjes is men er nog steeds niet uit. |:(
Heeft iemand een suggestie voor een dealer die de update wel meteen goed uitgevoerd heeft?
klantenservice importeur bellen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 15:46
Dirk Barten in Amsterdam. Doet ook onderhoud voor de 100 Ioniqs die in de stad rijden van ioniqcarshare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
^LuKKie^ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:12:
[...]

Dirk Barten in Amsterdam. Doet ook onderhoud voor de 100 Ioniqs die in de stad rijden van ioniqcarshare
Niet per ongeluk naar Dirk Barten in Zaandam rijden, die hebben niet eens een laadpaal :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:06
uFx schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:24:
[...]

Vreemd, ik heb ze ook gebruikt voor de trip naar Parijs in maart en bij mij werkten ze allemaal (uitgezonderd 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
BarryH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:07:
[...]

klantenservice importeur bellen
Ik heb de klantenservice van Hyundai via chat om info over meeste recente versie gevraagd, maar die verwijzen terug naar de dealer. Dus dat schiet totaal niet op.

Mijn dealer heeft vandaag gereageerd met de mededeling dat men de vraag aan de importeur heeft gesteld, maar nog geen antwoord heeft ontvangen. Dit duurt nu al drie weken...zucht. Ik ben tot nu toe niet erg onder de indruk van de service van Hyundai en dealer. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
^LuKKie^ schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:12:
[...]

Bedankt, ik zal mijn dealer (Autopalace) maar eens verwijzen naar hun collega Dirk Barten. Misschien dat er dan wat schot in de zaak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Ioniq rijders, een - binnenkort - mede hyundai rijder hier. Ik heb in maart een Kona Electric (64 kwh) gekocht.

Ik probeer mij te verdiepen in de apps en voorbereidingen die jij de hyundai tijdens het opladen kunt laten doen. Zouden jullie mij daar op basis van jullie Ioniq ervaringen wat meer over kunnen en willen vertellen? Ik heb ook een volvo, die kan ik de voorruit laten ontdooien, de AC op XX graden instellen en alvast de navigatie inladen via de app. Ondersteund hyundai zoiets ook? Ik zag dat hij apple carplay heeft, dus stel dat navigatie inladen niet kan vanuit huis dan is het alsnog zo gedaan, maar toch zou wel lekker zijn.

Hoe komen jullie uit je kilometers? Ik weet dat de Ioniq volgens de 'oude' methode is gemeten (NEDC 280 km), maar waar kom je grofweg op neer? Totale kilometrage of kwh per 100 km +-?

Tot slot zag ik dat de Ioniq over een 30,5 kwh accu beschikt, hiervan is als het goed is 28 kwh beschikbaar om mee te rijden. Zal dit bij de Kona ook als zodanig worden afgeslagen? Dus +- 60 kwh ipv 64 kwh of is de standaard accu nog wat groter dan die 64 kwh, aangezien ze de Ioniq presenteren als 28 kwh en de Kona als 64 kwh...

Dank, beperkt ervaringen met electrische voertuigen (d6 hybrid die ik nooit aan de stekker doe... en weleens in een Tesla gereden maar al snel doorverkocht ivm die 0% bijtellingsoverbiedingen) dus ik ben nog zoekende :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
De Ioniq en Kona hebben voor zover ik weet nog geet app support aangezien's Hyundai's BlueLink systeem dat hier voor gebruikt wordt nog niet beschikbaar is in Europa helaas. Je kunt je auto wel gewoon op een vaste tijd laten voorverwarmen mits deze op een laadpaal aangesloten is via een tijdklok in de auto. Je kunt hier per dag een tijd en A/C temperatuur opgeven en ook je voorruit laten ontdooien en ontwasemen indien je dat wilt.

Ingebouwde navigatie wil je eigenlijk niet gebruiken want die vind ik niet zo overzichtelijk. Carplay of Android Auto werkt verder goed en dan kun je gewoon je favoriete navigatie app zoals Maps of Waze gebruiken.

Qua kilometers haal ik in de zomer bij 25 graden maximaal zo'n 230 km. Verbruik ligt zo tussen de 12 kWh / 100 km (bij gemiddeld 90 km/uur) tot 14 kWh / 100 km (bij gemiddeld 110 km/uur). Bij hogere snelheden neemt het verbruik vrij snel toe. Ik verwacht dat de Kona hier wel boven gaat zitten omdat deze een hogere wrijvingscoefficient heeft en dus meer last van luchtweerstand zal hebben. Maar zo'n 16 kWh / 100 km moet je zeker kunnen halen denk ik wat in de praktijk dus uitkomt op 400 km range ongeveer.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
Davidshadow13 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:34:
...

Ingebouwde navigatie wil je eigenlijk niet gebruiken want die vind ik niet zo overzichtelijk. Carplay of Android Auto werkt verder goed en dan kun je gewoon je favoriete navigatie app zoals Maps of Waze gebruiken.

...
Ik vind de ingebouwde navigatie fijner dan Android Auto. Bij Android Auto komt de kaart namelijk redelijk klein in beeld, waardoor je bijvoorbeeld niet duidelijk kunt zien of je nou de tweede of derde rechts moet. Verder kun je op het scherm achter je stuur ook de instructies zien met de ingebouwde navigatie, dat kan niet met Android Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
Ik lees zojuist op het "elektrische auto's Deel 3 forum" : "Op het zusje van de KONA de IONIQ EV kan wel al een trekhaak besteld worden en die kost inclusief kabelboom €820,- incl. Btw. "

dit is wel interessant nieuws, iemand hier al meer over gehoord? en welk gewicht mag hij dan trekken?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:27:
Beste Ioniq rijders, een - binnenkort - mede hyundai rijder hier. Ik heb in maart een Kona Electric (64 kwh) gekocht.

Ik probeer mij te verdiepen in de apps en voorbereidingen die jij de hyundai tijdens het opladen kunt laten doen. Zouden jullie mij daar op basis van jullie Ioniq ervaringen wat meer over kunnen en willen vertellen? Ik heb ook een volvo, die kan ik de voorruit laten ontdooien, de AC op XX graden instellen en alvast de navigatie inladen via de app. Ondersteund hyundai zoiets ook? Ik zag dat hij apple carplay heeft, dus stel dat navigatie inladen niet kan vanuit huis dan is het alsnog zo gedaan, maar toch zou wel lekker zijn.

Hoe komen jullie uit je kilometers? Ik weet dat de Ioniq volgens de 'oude' methode is gemeten (NEDC 280 km), maar waar kom je grofweg op neer? Totale kilometrage of kwh per 100 km +-?
Je kan alleen voorverwarmen in de Ioniq zelf en alleen als ie aan de laadpaal staat.

M'n werknemer haalt de laatste weken zo'n 190/200 km range en hij rijdt voornamelijk snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Henry_tw schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:24:
Ik lees zojuist op het "elektrische auto's Deel 3 forum" : "Op het zusje van de KONA de IONIQ EV kan wel al een trekhaak besteld worden en die kost inclusief kabelboom €820,- incl. Btw. "

dit is wel interessant nieuws, iemand hier al meer over gehoord? en welk gewicht mag hij dan trekken?
Volgens mij mag je er helemaal niets mee trekken, je mag vziw er alleen een fietsendrager opzetten (of iets vergelijkbaars)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XTybnfVDhSOkhJeTx75y1QFf/medium.png
;(

Tegen een stoepje aangereden en een scheur in de band. Vanwege het ontbreken van een reservewiel ben ik weggesleept. Als vervanger heb ik nu een Kia Cee'd op dinosap. Wat rijdt dat ruk zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Je kan alleen voorverwarmen in de Ioniq zelf en alleen als ie aan de laadpaal staat.

M'n werknemer haalt de laatste weken zo'n 190/200 km range en hij rijdt voornamelijk snelweg.
Vreemde manier van voorverwarmen, zelfs in Zweden had ik een 10 jaar oude v70 die het met de druk van een knop kon. Die EV’s zijn toch zo hypermodern? Hup, met je sleutel of met een app :+ Verbruik ligt wel hoog op de snelweg zo te zien. We hebben ook een yaris hybrid waar m’n vrouw 1/28 mee rijdt, komt denk ik door de provinciale wegen hier (zit +- 30 minuten van de A2 af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:19:
[afbeelding]
;(

Tegen een stoepje aangereden en een scheur in de band. Vanwege het ontbreken van een reservewiel ben ik weggesleept. Als vervanger heb ik nu een Kia Cee'd op dinosap. Wat rijdt dat ruk zeg :X
Dat is zuur! Bizar dat ze er niet ff een thuiskomertje op gooien en je naar de garage laten rijden. Kost jij €500 per uur ofzo? ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:43:
[...]

Vreemde manier van voorverwarmen, zelfs in Zweden had ik een 10 jaar oude v70 die het met de druk van een knop kon. Die EV’s zijn toch zo hypermodern? Hup, met je sleutel of met een app :+ Verbruik ligt wel hoog op de snelweg zo te zien. We hebben ook een yaris hybrid waar m’n vrouw 1/28 mee rijdt, komt denk ik door de provinciale wegen hier (zit +- 30 minuten van de A2 af).
Yep snap dat ook niet. In US heb je wel een app waar het mee kan maar hier werkt dat niet. Luiheid dus weer. In m'n Tesla verwarm ik in de winter altijd lekker voor met m'n telefoon.

Ja als je 80 op prov.wegen rijdt dan heb je een beter verbruikt dan 130 snelweg. M'n werknemer rijdt gewoon door en gaat niet achter vrachtwagens hangen. Maar goed, hoeveel scheelt het uiteindelijk in euro's? Volle accu van 30 kWh = € 6,60 voor die 200 km. Dat is 4 liter benzine, zelfs met je 1/28 Yaris ben je nog duurder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Dat is zuur! Bizar dat ze er niet ff een thuiskomertje op gooien en je naar de garage laten rijden. Kost jij €500 per uur ofzo? ;) :+
Als dat zo was, ging ik direct bij mijn baas een salarisverhoging vragen :p

Maar het is (uiteindelijk) geregeld bij Hyundai Mobiliteitsgarantie. Dat ze niet met een thuiskomertje aankomen, tja. Ze wisten al dat ik niet meer door kon rijden vanwege de scheur. Blijkbaar doe ze daar niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
Voor de werknemerd: MAINGAU pas. Nu ook bij FASTNED te gebruiken. Even op Google'n.
Wel schijn je je normale pas uit de Fastned-app te moeten gooien.

https://larsboelen.nl/tag/maingau/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Hans N schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:11:
Voor de werknemerd: MAINGAU pas. Nu ook bij FASTNED te gebruiken. Even op Google'n.
Wel schijn je je normale pas uit de Fastned-app te moeten gooien.

https://larsboelen.nl/tag/maingau/
Even een correctie.
Werkt nog niet bij Fastned .
Maar gaat volgends de helpdesk van MainGau half juli worden.
Dus nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:21
Ik lees hier ontzettend veel "geklaag" over het niet updaten van de kaarten. Is er ook bekend wat er daadwerkelijk ge-update word of wil men per se de nieuwste kaart hebben "omdat het kan" :?
Wat maakt het uit als je die paar laatste polderweggetjes in groningen niet helemaal juist op de kaart hebt staan :?
Misschien wat kort door de bocht, maar vroeger met een Tomtom, checkte je daar ook elke week of er updates waren :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thobon
ybos schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:39:
[...]

Ik lees hier ontzettend veel "geklaag" over het niet updaten van de kaarten. Is er ook bekend wat er daadwerkelijk ge-update word of wil men per se de nieuwste kaart hebben "omdat het kan" :?
Wat maakt het uit als je die paar laatste polderweggetjes in groningen niet helemaal juist op de kaart hebt staan :?
Misschien wat kort door de bocht, maar vroeger met een Tomtom, checkte je daar ook elke week of er updates waren :?
Hyundai adverteert met het updaten van de navigatiekaart bij een servicebeurt. Dan moet men het ook wel doen. Daarnaast gebruik ik de auto door heel Nederland voor mijn werk. Dan is het dus wel irritant als de software verouderd is en je hoort (en ziet op dit forum) dat er een nieuwere versie beschikbaar is die je eventueel sneller/beter naar je bestemming kan brengen.
Maar als je altijd hetzelfde rondje rijdt, zal het je inderdaad minder interesseren.

Voor mijn Garmin mobiele navigatie (voor onze andere auto) wordt automatisch een update per internet aangeboden zodra die beschikbaar is, ca. 1 keer per maand. Dus het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
[...]

Het is wel erg handig om het nieuwe stuk A4 tussen Rotterdam en Den Haag te hebben als je daar in de buurt woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-09 11:19
evtje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Even een correctie.
Werkt nog niet bij Fastned .
Maar gaat volgends de helpdesk van MainGau half juli worden.
Dus nog even afwachten.
Bij sommige FASTNED station al mogelijk volgens: http://goedkoperrijden.bl...g-ultra-goedkoop.html?m=1
Kan je je voordeel meedoen voordat het officieel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Dat is tot nu toe één keer in heel Nederland gelukt (Mandelân) en daarna niet meer. Ik zou er niet op rekenen voorlopig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Thobon schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:58:
[...]

Hyundai adverteert met het updaten van de navigatiekaart bij een servicebeurt. Dan moet men het ook wel doen. Daarnaast gebruik ik de auto door heel Nederland voor mijn werk. Dan is het dus wel irritant als de software verouderd is en je hoort (en ziet op dit forum) dat er een nieuwere versie beschikbaar is die je eventueel sneller/beter naar je bestemming kan brengen.
Maar als je altijd hetzelfde rondje rijdt, zal het je inderdaad minder interesseren.
Na de 30k beurt kwam er netjes in het scherm dat de navigatie geüpdatet was en er 200.000 km nieuw wegdek was toegevoegd ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

A4 tussen Schiedam en Delft staat er niet eens op. Dat asfalt ligt er 3 jaar. Net zoals de N279 tussen Den Bosch en Helmond, daar kan hij ook geen kaas van maken. En dat zijn alleen de routes die ik rij en bepaald geen polderweggetjes.

Daarbij vind ik het van de zotte dat wanneer je een auto aanschaft voor 35K, dat de navigatiesoftware niet eens van deze tijd is. Of stel jij je windows updates ook altijd drie jaar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Standeman schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:15:
[...]

A4 tussen Schiedam en Delft staat er niet eens op. Dat asfalt ligt er 3 jaar. Net zoals de N279 tussen Den Bosch en Helmond, daar kan hij ook geen kaas van maken. En dat zijn alleen de routes die ik rij en bepaald geen polderweggetjes.

Daarbij vind ik het van de zotte dat wanneer je een auto aanschaft voor 35K, dat de navigatiesoftware niet eens van deze tijd is. Of stel jij je windows updates ook altijd drie jaar uit?
Dat nieuwe stuk A4 is al een paar maanden beschikbaar in een update, ik heb hem sinds m'n laatste onderhoudsbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Ik denk erover om een Brodit plaatje te kopen om daar mijn telefoonhouder op vast te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://broditnederland.nl/contents/media/l_855285%5B1%5D_.jpg

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Niet. Je hebt toch handsfree en Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Henry_tw schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
Ik denk erover om een Brodit plaatje te kopen om daar mijn telefoonhouder op vast te zetten.

[afbeelding]

Hoe doen jullie dit?
Ik heb deze laatste gekocht: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5f3e4c4d719ScQ

Kost geen drol en werkt goed. Enige nadeel is dat je dus een magneetje op je telefoon moet plakken, maar ja achterkant van m'n telefoon kijk ik toch nooit naar. In de Tesla is het wel handig om google maps af en toe te gebruiken ipv die irritante navi 8)7

In de Ioniq is het minder handig want je hebt juist zo'n mooi bakje om je telefoon draadloos te laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
als ik zo op autotrack kijk is het levertijd probleem aardig over. een jaar geleden waren er 1-3 dealers waar je er een uit voorraad kon halen, nu flink meer

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
BarryH schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:33:
als ik zo op autotrack kijk is het levertijd probleem aardig over. een jaar geleden waren er 1-3 dealers waar je er een uit voorraad kon halen, nu flink meer
Ja met de introductie van de Kona EV is de aandacht nu verlegd natuurlijk. Die heeft nu al weer een levertijd van 1+ jaar. En omdat Hyundai de productie van de Ioniq EV heeft opgeschroefd t.o.v. de Hybrid zie je dat de levertijden nu weer redelijk normaal naar de 3-6 maanden zijn.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry_tw schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:24:

@Henry_tw De EV versie met een trekhaak? Dat lijkt mij sterk. De HEV (hybrid) model 2018 mag tot 750 KG geremd trekken. De Plug-In Hybrid wellicht ook maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloos opladen in de Ioniq: mijn vrouw heeft een iPhone SE met een Nillkin Magic case cover om draadloos te kunnen laden (omdat de SE dit niet als functie heeft). Dit werkt thuis prima op een draadloos laadpunt (Energizer) en werkt ook prima in de daarvoor bedoelde oplaadplaats in mijn elektrische Ioniq.

Nu heeft ze sinds kort zelf ook een Ioniq (hybrid model 2018) met ook een oplaadplaat(s). Mijn iPhone 8 doet het daar prima maar zodra zij die van haar erop legt begint het laden wel maar kort daarna gaat het lampje langzaam knipperen en daarna uit (en stopt ook het laden).

Iemand een verhelderde verklaring/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Over die trekhaak:

Mag dat in Duitsland gewoon?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:35:
Draadloos opladen in de Ioniq: mijn vrouw heeft een iPhone SE met een Nillkin Magic case cover om draadloos te kunnen laden (omdat de SE dit niet als functie heeft). Dit werkt thuis prima op een draadloos laadpunt (Energizer) en werkt ook prima in de daarvoor bedoelde oplaadplaats in mijn elektrische Ioniq.

Nu heeft ze sinds kort zelf ook een Ioniq (hybrid model 2018) met ook een oplaadplaat(s). Mijn iPhone 8 doet het daar prima maar zodra zij die van haar erop legt begint het laden wel maar kort daarna gaat het lampje langzaam knipperen en daarna uit (en stopt ook het laden).

Iemand een verhelderde verklaring/oplossing?
Van auto verwisselen?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Maasluip schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:39:
Over die trekhaak:
[video]

Mag dat in Duitsland gewoon?
Blijkbaar xD Hij heeft ook een filmpje op youtube staan hoe hij de trekhaak helemaal van begin tot eind op de Ioniq schroeft best knap gedaan. Had het een tijdje terug gezien idd stond ook versteld dat het zomaar zou mogen aangezien er geen test zijn gedaan of op papier staat hoeveel de auto geremd mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ligt eraan of je een fietsdrager voeren "trekken" noemt. Weet niet hoe dat in de wet staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

pmiddeld schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:34:
Ligt eraan of je een fietsdrager voeren "trekken" noemt. Weet niet hoe dat in de wet staat.
denk niet dat je dit een fietsendrager kan noemen :P

BTW in dit filmpje laat ie zien hoe hij de trekhaak op de ioniq monteert.

[ Voor 10% gewijzigd door N3D op 26-06-2018 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:59:
[...]

Ja met de introductie van de Kona EV is de aandacht nu verlegd natuurlijk. Die heeft nu al weer een levertijd van 1+ jaar. En omdat Hyundai de productie van de Ioniq EV heeft opgeschroefd t.o.v. de Hybrid zie je dat de levertijden nu weer redelijk normaal naar de 3-6 maanden zijn.
Een jaar? 25 maart besteld, krijg hem woensdag 1 augustus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:36:
[...]

Een jaar? 25 maart besteld, krijg hem woensdag 1 augustus :)
Ik zeg toch ook als je hem nu besteld. Jij hebt in maart waarschijnlijk een reservering geplaatst zonder überhaupt de prijs en specifieke opties van de auto te weten in de hoop hem snel te hebben dus ben je een van de 1500 die hem dit jaar nog krijgt. De rest mag vrolijk een jaar wachten hoor als het niet langer is.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Ik zeg toch ook als je hem nu besteld. Jij hebt in maart waarschijnlijk een reservering geplaatst zonder überhaupt de prijs en specifieke opties van de auto te weten in de hoop hem snel te hebben dus ben je een van de 1500 die hem dit jaar nog krijgt. De rest mag vrolijk een jaar wachten hoor als het niet langer is.
Alsnog: betwijfel het...
Noorwegen krijgt er 6500 dit jaar, NL sowieso 1.750, maar kan me voorstellen dat ze dat nog gaan ophogen ivm de verkoopboost/ subsidie hier...
Van de 1750 zijn er 1500 preorders, de overige 250 komen GEWOON eind augustus bij de dealer te staan, dus als je er een wilt kopen dan kan dat gewoon (wees dan wel snel).

Kleine impressie (helaas in het duits, ik spreek het beperkt):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Die 6500 voor Noorwegen schijnt totaal onjuist te zijn. Waarschijnlijk niet meer dan 2500. Zie de bijdrage van onze Koreaanse collega JejuSoul hier:
https://www.ioniqforum.co...24122-new-kona-ev-10.html
Hij heeft vaak inside info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
http://elfwegentocht.nl/parade/

Doet iemand hier nog aan mee? Ik heb me aangemeld, lijkt me wel grappig.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
N3D schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:50:
[...]

denk niet dat je dit een fietsendrager kan noemen :P

[video]

BTW in dit filmpje laat ie zien hoe hij de trekhaak op de ioniq monteert.
Tja naar mijn mening is een EV juist de beste auto voor het trekken van caravans e.d. Alleen qua range niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joels
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
afelium schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 18:53:
http://elfwegentocht.nl/parade/

Doet iemand hier nog aan mee? Ik heb me aangemeld, lijkt me wel grappig.
Waarschijnlijk wel met mijn premium black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
pmiddeld schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:01:
Niet. Je hebt toch handsfree en Android Auto?
Ik heb een iPhone en Apple Carplay werkt alleen via de USB kabel, en daarmee laad hij al op. Daarnaast is in sommige gevallen de bediening van iPhone net even iets handiger dan Apple Carplay en heb ik hem graag naast mijn stuur.

@YoshiBignose Bedankt voor de tip, ik heb er ook één besteld alhoewel ik mij afvraag of dit gaat werken met mijn hoesje, maar dat zien we dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
weet iemand hoe je de navigatie in de ioniq in kan zoomen? Als ik de auto zoom uitzet kan ik niet terug vinden hoe je zelf in kan zoomen, of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Met de rechter draaiknop bij het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Jan Treur schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:21:
Met de rechter draaiknop bij het scherm.
lol, dacht dat ik dat al geprobeert had 8)7 . probeerde al met touchscreen maar dat werkt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik was even bij Fastned te laden.
Trok mijn telefoon los van de laadstekker die gekoppeld was met Android auto.
Auto uit en daarna weer aan .
Wat verbaast mij dat de muziek van Spotify gewoon weer doorgaat maar dan via bluetooth .
Voor de goede orde de kabel was dus niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
evtje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:41:
Wat verbaast mij dat de muziek van Spotify gewoon weer doorgaat maar dan via bluetooth .
Gebruik van Android Auto vereist toch dat Bluetooth aan is? Zal wel audio via Bluetooth doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

evtje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:41:
heb ik met mijn iphone ook als ik mijn telefoon aansluit op de usb dan gaat de bluetooth automatisch aan. en zodra je hem loskoppelt van de usb dan koppelt de telefoon zich automatisch weer met bluetooth naar de auto dus yup je muziek gaat verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik snap dat via Bluetooth er muziek uit je telefoon naar je auto kan maar had dat niet verwacht met Spotify. Maar zal ook wel logisch zijn. klikte nog een YouTube video aan en dat geluid ging toen ook over de auto installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Nu ik er even over aan het nadenken ben.
Spotify was nog wel op het autoscherm .
Dat doet hij toch niet al je met je telefoon alleen met Bluetooth ga verbinden .
Dus dat is toch Android auto die dat weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefdebruijn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-07 09:00
Hoi mederijders,

Ik ben een vakantie naar centraal Duitsland aan het plannen. Maak de eerste hop richting nl-de grens op dag 1 en wil de resterende 400 km doen op dag 2 met 2 geplande tussenstops met 2 backup laadplekken per stop. Heb een newmotion pas van mijn werk en een Plugsurfing key en een maingau pas is aangevraagd. Ik red normaliter op dit moment 230km+ per volle lading maar dat zal met 4 man en volle bepakking wel anders wezen dan alleen :-). Zou 2 tussenstops toch genoeg zijn of beter voor 3 gaan? Andere tips ter voorbereiding? (Milieusticker reeds in bezit en flitspalen uit alle navigatie apps gehaald).

Op de bestemming zijn de laadpalen schaars. Het vervelende is dat alle apps die ik heb gechecked verschillende palen laten zien. Tnm app ziet de ene wel maar een andere niet, Chargemap andersom, maingau app EinfachStromLaden ziet er alleen een paar 23km verderop die tnm en chargemap ook zien, NEXTCHARGE ziet dezelfde als tnm maar weer niet die van 23km verderop, idem voor eCharge. Iemand tips voor een wat consistenter beeld van de laadpalen?

Tenslotte: volgens de kaarten zijn er geen laadvoorzieningen op de camping. Ik ga er nog een mail aan wagen maar iemand tips of ervaring hoe daarmee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
steefdebruijn schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 05:56:
Hoi mederijders,

Ik ben een vakantie naar centraal Duitsland aan het plannen. Maak de eerste hop richting nl-de grens op dag 1 en wil de resterende 400 km doen op dag 2 met 2 geplande tussenstops met 2 backup laadplekken per stop. Heb een newmotion pas van mijn werk en een Plugsurfing key en een maingau pas is aangevraagd. Ik red normaliter op dit moment 230km+ per volle lading maar dat zal met 4 man en volle bepakking wel anders wezen dan alleen :-). Zou 2 tussenstops toch genoeg zijn of beter voor 3 gaan? Andere tips ter voorbereiding? (Milieusticker reeds in bezit en flitspalen uit alle navigatie apps gehaald).

Op de bestemming zijn de laadpalen schaars. Het vervelende is dat alle apps die ik heb gechecked verschillende palen laten zien. Tnm app ziet de ene wel maar een andere niet, Chargemap andersom, maingau app EinfachStromLaden ziet er alleen een paar 23km verderop die tnm en chargemap ook zien, NEXTCHARGE ziet dezelfde als tnm maar weer niet die van 23km verderop, idem voor eCharge. Iemand tips voor een wat consistenter beeld van de laadpalen?

Tenslotte: volgens de kaarten zijn er geen laadvoorzieningen op de camping. Ik ga er nog een mail aan wagen maar iemand tips of ervaring hoe daarmee om te gaan?
Kijk hier maar even in de opties kun je je laadpassen ingeven .
Erg handig.
https://www.goingelectric.de/stromtankstellen/
Verder een tip laad je auto tot 85 % dat is het snelst. En zorg altijd dat je meer laadplekken heb voor als er een lader stuk is of niet werkt met de passen.
Verder een goede vakantie toegewenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefdebruijn
Dank @evtje ik had die al eens voorbij zien komen maar niet meer verder aan gedacht. Zo te zien loont het de moeite daar nog eens goed naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Ik zou hem op een camping / huisje gewoon aan het stopcontact hangen. Je betaalt daar vaak ook per kwh. Als je snachts laadt is ie sochtends vol. Ik heb dat ook gedaan, werkt prima.

[ Voor 43% gewijzigd door afelium op 04-07-2018 22:15 ]

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidshadow13
Zo ik heb de Ioniq Premium inmiddels een krap halfjaartje en de eerste 30.000 km zitten er alweer op. Tijd om de balans op te maken. De auto rijd nog steeds erg goed en superfijn. Elektrische aandrijving geeft gewoon zoveel rust. Had toevallig twee weken geleden wegens reparatie 2 dagen een stinkdiesel mee (Kia Cee'd) met handbak. Echt wat een ondingen zijn dat. Stationair tril je je stoel uit en de bakovergangen zijn veel te lomp. Verder kan ik met de Ioniq veel preciezer rijden ook achteruit omdat het vermogen zo goed te doseren is. Een Elektrische Drivetrain is by far beter dan welke ICE drivetrain dan ook. Zelfs de Audi A7 van mijn partner is nog niet zo verfijnd en dat is een 3L V6 benzine.

Maar goed toch merk je wel dat met name op de kwaliteit van de afwerking en het interieur Hyundai echt heeft moeten bezuinigen om de auto betaalbaar te houden. Dat merk je met intensief gebruik wel. Na 30.000 km zijn namelijk:
  • De vloermatten voor echt helemaal op. De bestuurdersmat is al losgekomen en zowat doorgesleten. De passagiersmat is gewoon lelijk en de haren hangen eraan.
  • De kofferbak klep wil alleen helemaal dicht als je hem hard dichtgooit anders valt hij niet in het slot.
  • Er is niks "Premium" aan het Premium Audio System van Infinity, het klinkt als een natte krant.
  • .
  • De achterbumper ligt erg verdiept bij de kofferbakruimte met als gevolg dat na een halfjaar de bumberrand al vol krassen zit vanwege spul dat je in en uit de kofferbak haalt. Plastic en lak zijn ook erg zacht. [\li]
Mocht je nu een Ioniq aanschaffen dan zou ik altijd de bumperstootrand of beschermfolie mee bestellen, zeker voor die 85 euro. Verder rij ik met een groots plezier in de auto maar wanneer hij er over 2 jaar uitgaat hoop ik dat er toch ook C-segment EV's zijn met een iets beter afgewerkt interieur. Vergeleken met mijn Lexus bijvoorbeeld kan Hyundai hier nog heel veel winnen, zeker op de duurdere modellen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefdebruijn
Dank voor de reacties aangaande vakantie. Ben benieuwd hoe het gaat. Zal eind augustus wel een update met ervaringen posten :-)

Nog een vraag van heel andere orde. Ik heb in deze draad een verwijzing naar de P1 aansluiting op de slimme meter gezien maar ik heb een aanvullende vraag. Mijn NewMotion laadpaal zit met dynamic load balancing (DLB) op de P1 poort van mijn slimme meter. Ik wil de poort zelf ook gebruiken en wil er zo'n Iungo P1 splitter tussen zetten. TNM zegt echter dat dat niet kan en dat ik dan een aparte DLB module moet kopen. Ik vind het echter een raar verhaal. Zo'n splitter geeft toch het signaal aan de twee aansluitingen door? Uit zo'n splitter komen wel een master en slave poort (heeft iets met stroomdoorgifte te maken dacht ik).

Was eigenlijk niet van plan om een peperdure DLB module te kopen.

Iemand inbreng en/of ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Davidshadow13 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:09:
Zo ik heb de Ioniq Premium inmiddels een krap halfjaartje en de eerste 30.000 km zitten er alweer op. Tijd om de balans op te maken. De auto rijd nog steeds erg goed en superfijn. Elektrische aandrijving geeft gewoon zoveel rust. Had toevallig twee weken geleden wegens reparatie 2 dagen een stinkdiesel mee (Kia Cee'd) met handbak. Echt wat een ondingen zijn dat. Stationair tril je je stoel uit en de bakovergangen zijn veel te lomp. Verder kan ik met de Ioniq veel preciezer rijden ook achteruit omdat het vermogen zo goed te doseren is. Een Elektrische Drivetrain is by far beter dan welke ICE drivetrain dan ook. Zelfs de Audi A7 van mijn partner is nog niet zo verfijnd en dat is een 3L V6 benzine.

Maar goed toch merk je wel dat met name op de kwaliteit van de afwerking en het interieur Hyundai echt heeft moeten bezuinigen om de auto betaalbaar te houden. Dat merk je met intensief gebruik wel. Na 30.000 km zijn namelijk:
Haha ja de matten zijn bij m'n werknemer ook al helemaal naar de kloten na 30.000 km. Is denk ik iets Aziatisch, want ik had dat in m'n Toyota ook heel snel. Je kan van die duurdere matten kopen die gaan wel veel langer mee.

Ik had Infinity speakers in m'n Kia Optima en dat klonk echt heel goed ondanks de matige isolatie van de auto. In de Ioniq heb ik niet heel veel gereden maar het klonk inderdaad niet heel bijzonder. Het scheelt wel als je gewoon Spotify luister ipv radio (en even aan de equalizer zitten).

Het blijft toch een Hyundai hé, dan kan je geen Lexus kwaliteit verwachten (zelfs nog maar net Toyota kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 13:33
Hoi mederijders,
...
Ik zou het volgende doen; bij aankomst vragen waar de stroom op afgezekerd is (nog niks zeggen over je auto, puur ook dat je het niet zou overbelasten met je apparatuur). Soms is dit maar 6A, en wisselend 10A of 16A.

Indien 10 of 16A: gewoon laden aan stopcontact als je niks anders gebruikt. Indien buurveld vrij is, dan rechtstreeks op paal inpluggen.

Indien 6A: vragen naar een stopcontact bij een gebouw oid, waar je mer je auto kunt laden. Geef aan dat je dit eventueel contant, buiten de kassa om doet.

En neem een kwalitatief goede, lange verlengkabel mee. Dan moet het goedkomen.

Eventueel mail je ze om te vragen naar zekering (bijv ivm je senseo/waterkoker). 6A is maar 1380w namelijk. Dan maak je zeker geen slapende honden wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Davidshadow13 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:09:
  • De vloermatten voor echt helemaal op. De bestuurdersmat is al losgekomen en zowat doorgesleten. De passagiersmat is gewoon lelijk en de haren hangen eraan.
  • De kofferbak klep wil alleen helemaal dicht als je hem hard dichtgooit anders valt hij niet in het slot.
YoshiBignose schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Haha ja de matten zijn bij m'n werknemer ook al helemaal naar de kloten na 30.000 km. Is denk ik iets Aziatisch, want ik had dat in m'n Toyota ook heel snel. Je kan van die duurdere matten kopen die gaan wel veel langer mee.
Vreemd, vloermatten zien er bij mij na 22k km nog als nieuw uit, kreeg toevallig vorige week nog een opmerking dat ze zo netjes eruit zien.

Wat betreft de klep van de kofferbak ging dat bij mij ook niet helemaal lekker (bleef halverwege open staan). De dealer heeft dit opgelost door iets aan te passen aan de cilinders ervan, misschien voor jou ook een oplossing @Davidshadow13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
orillion schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 20:38:
Wat betreft de klep van de kofferbak ging dat bij mij ook niet helemaal lekker (bleef halverwege open staan). De dealer heeft dit opgelost door iets aan te passen aan de cilinders ervan, misschien voor jou ook een oplossing @Davidshadow13?
Auto gaat volgende week weer voor de beurt naar de dealer. Ze gaan er dan even naar kijken en hopelijk fixen idd.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
Wij hebben een week op een camping in Frankrijk gestaan. In een stacaravan, dat wel. Van te voren even een mailtje gestuurd en de situatie uitgelegd. Ik kreeg veel begrip en bewondering vanuit de eigenaren aangezien de laadinfrastructuur nogal sub-optimaal is. Zij vertelden mij dat een aantal velden/caravans op een 32A groep stonden en per aansluiting 16A. Dus met mijn 20m Action verlengkabel van 20 euro kon ik mijn auto gewoon voor de stacaravan opladen en had ik elke ochtend een volle accu!

ladenOpCamping

Gewoon een mailtje sturen, situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn 8) .

[ Voor 9% gewijzigd door Stephanoff op 06-07-2018 12:51 ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefdebruijn
Dank @ErgoStijn en @Stephanoff ben weer wat wijzer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephanoff schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:06:
[...]

Wij hebben een week op een camping in Frankrijk gestaan. In een stacaravan, dat wel. Van te voren even een mailtje gestuurd en de situatie uitgelegd. Ik kreeg veel begrip en bewondering vanuit de eigenaren aangezien de laadinfrastructuur nogal sub-optimaal is. Zij vertelden mij dat een aantal velden/caravans op een 32A groep stonden en per aansluiting 16A. Dus met mijn 20m Action verlengkabel van 20 euro kon ik mijn auto gewoon voor de stacaravan opladen en had ik elke ochtend een volle accu!

[afbeelding]

Gewoon een mailtje sturen, situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn 8) .
Leuk om te lezen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:22
steefdebruijn schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:30:
Dank voor de reacties aangaande vakantie. Ben benieuwd hoe het gaat. Zal eind augustus wel een update met ervaringen posten :-)

Nog een vraag van heel andere orde. Ik heb in deze draad een verwijzing naar de P1 aansluiting op de slimme meter gezien maar ik heb een aanvullende vraag. Mijn NewMotion laadpaal zit met dynamic load balancing (DLB) op de P1 poort van mijn slimme meter. Ik wil de poort zelf ook gebruiken en wil er zo'n Iungo P1 splitter tussen zetten. TNM zegt echter dat dat niet kan en dat ik dan een aparte DLB module moet kopen. Ik vind het echter een raar verhaal. Zo'n splitter geeft toch het signaal aan de twee aansluitingen door? Uit zo'n splitter komen wel een master en slave poort (heeft iets met stroomdoorgifte te maken dacht ik).

Was eigenlijk niet van plan om een peperdure DLB module te kopen.

Iemand inbreng en/of ervaring hiermee?
Ik gebruik de Iungo P1 splitter met mijn energiemonitor en mijn ICU laadunit op de P1 van mijn slimme meter, geen enkel probleem. 1 van de op de P1 aangelosten apparaten mag maar spanning leveren en dat werkt prime met de L
inungo.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Morgenmiddag haal ik mijn Ioniq op bij de dealer in Hilversum.
Hebben jullie nog tips over instellingen? Wat wel en wat niet?
Oplaadpas? App voor laadpalen of andere apps wat betreft elektrisch rijden etc?
Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik er in rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Hybrid maar denk dat mijn vraag hier wel beantwoord kan worden. Ik heb parkeersensoren, ook aan de voorkant. Maar die moet ik elke keer opnieuw aanzetten met het knopje (naast de pook). Hebben jullie dit ook of heb ik een instelling gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:26:
Ik heb een Hybrid maar denk dat mijn vraag hier wel beantwoord kan worden. Ik heb parkeersensoren, ook aan de voorkant. Maar die moet ik elke keer opnieuw aanzetten met het knopje (naast de pook). Hebben jullie dit ook of heb ik een instelling gemist?
bij eerst even achteruit rijden gaan ze automatisch aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarryH schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:33:
[...]

bij eerst even achteruit rijden gaan ze automatisch aan
Dat klopt. Maar dat staat zo vreemd bij bijvoorbeeld vooruit inparkeren. Ook als ik mijn oprit op kom wat onpraktisch.
Pagina: 1 ... 32 ... 195 Laatste