Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Man heb er zin in, morgen even met dealer spreken. En dan hopen dat de levertijd geen 6maanden is.
Zo blij dat er eindelijk een beetje een normaal uitziende EV is met een redelijke range. _/-\o_
Bij mijn dealer (Wittenberg De Meern) stond afgelopen zaterdag een witte comfort in de showroom te wachten op een eigenaar... En ik begreep dat er wel meer voorraad modellen waren of kwamen.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Oeps meteen even de naam aangepast :)

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken maar verwant stuur en stoelen dat dit voordeliger is dan 'gewoon' verwarming, dat maakt voor mij wel uit.
Durven jullie trouwens een uitspraak te doen over de range in de winter is die echt veel lager?

Man heb er zin in, morgen even met dealer spreken. En dan hopen dat de levertijd geen 6maanden is.
Zo blij dat er eindelijk een beetje een normaal uitziende EV is met een redelijke range. _/-\o_

@Richh Elektrische stoelen vind ik zelf wel prettig omdat je die vaak net wat nauwkeuriger kan afstellen.
Bij mee scheelt het 50km radius. Waar ik nu 210km op de GOM heb staan was dat in de winter 164.

En wanneer je de verwarming op tropisch zet en van doorrijden houdt kom je op de 150.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat het heerlijk rijd! En als je goede oplaadmogelijkheden hebt (werk/thuis), merk je bijna niks van de beperkte range.

getypt vanaf een fastned laadstation :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
Stephanoff schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:55:
[...]

Bij mijn dealer (Wittenberg De Meern) stond afgelopen zaterdag een witte comfort in de showroom te wachten op een eigenaar... En ik begreep dat er wel meer voorraad modellen waren of kwamen.
Comfort net nu ze me overgehaald hebben een permium te bestellen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:10

uFx

[...]
Durven jullie trouwens een uitspraak te doen over de range in de winter is die echt veel lager?
Die is inderdaad wel wat lager dan in de zomer. Mijn ervaring is:

Zomer: 200km bij korte ritjes, hoog verbruik, 220 - 220km bij langere ritten, laag verbruik
Winter: 160km bij korte ritjes, hoog verbruik, 180-190km bij langere ritten, laag verbruik

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heihar
Ik heb zojuist gekeken voorlopig wordt mijn werkafstand rond de 150km, is nu nog 160km.
Ik ga dus in de winter ook fluitend die afstand halen, dat betekend dat als op mijn werk de palen vol zijn ik zo hup weer naar moeders thuis kan rijden.

Kan niet wachten tot ik hem heb.

Zo nu weet ik zeker dat ik deze auto ga kopen,
YouTube: 2017 Hyundai Ioniq CRASH TESTS

De crasht-tests doen zeer maar de tests van de automatische crash avoidance systemen!!! koel

[ Voor 30% gewijzigd door heihar op 31-05-2018 17:20 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:08:
Ik heb zojuist gekeken voorlopig wordt mijn werkafstand rond de 150km, is nu nog 160km.
Ik ga dus in de winter ook fluitend die afstand halen, dat betekend dat als op mijn werk de palen vol zijn ik zo hup weer naar moeders thuis kan rijden.

Kan niet wachten tot ik hem heb.

Zo nu weet ik zeker dat ik deze auto ga kopen,
YouTube: 2017 Hyundai Ioniq CRASH TESTS

De crasht-tests doen zeer maar de tests van de automatische crash avoidance systemen!!! koel
Als je geen enkel probleem met rustig rijden of hypermilen hebt, red je dat makkelijk.
Persoonlijk hou ik altijd graag een marge van 30km aan.

Een paar weken geleden ben ik naar een fastned station gereden 84km verderop met nog 78km op de gom. Dat was wel spannend. Maar rustig aan hypermilen achter een vrachtwagen had ik nog 7km over bij aankomst. Dat gaf wel een kick 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:39
heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:08:

Zo nu weet ik zeker dat ik deze auto ga kopen
Had je nou nog de Leaf proefgereden? Zoja, hoe was dat?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:47
heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:05:
Beste ioniq rijders. Ik zit er over te denken om een ionic te kopen.
Heb een proefrit gehad met een heel prettig rijdende comfort uitvoering.
Maar nu komt het, gezien de prijs kan ik ook een premium kopen. Echter wat zijn volgens julie de zaken die een premium heeft dat ik zou missen als ik toch voor de comfort ga?
Maw is het het geld waard? Het schuifdak is voor mij leuk maar niet belangrijk.
Naast alles wat al benoemd is meen ik mij te herinneren dat het 2018 Premium model ook stoelventilatie wat mij best fijn lijkt bij warme dagen.

En stuurverwarming is echt goud. Als ik moest kiezen tussen stoelverwarming of stuurverwarming, dan koos ik zonder enige vorm van twijfel voor stuurverwarming. Maar goed, ik heb in de winter dan ook snel en vaak koude handen.

Goed, Comfort of Premium, met de Ioniq Electric maak je sowieso een goede keuze :)

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
pmiddeld schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 20:35:
[...]

Had je nou nog de Leaf proefgereden? Zoja, hoe was dat?
Nee niet gedaan. Mijn vrouw vind het een oerlijke auto. Tja. Ik zelf vond hem mooier maar ja bij de dealer was het eerste wat ze zei. Nee bah. Tja dat was dus kort maar krachtig. De verkopers waren lui of weg, weet niet maar na 5 min kwam er niemand eens kijken. Mijn vrouw had het gezien en zei waarom wil je nog rijden we weten nu al dat het deze toch niet word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Oh, haha ja daar moet je ook rekening mee houden! SWMBO!

[ Voor 6% gewijzigd door pmiddeld op 31-05-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Hou er wel rekening mee dat als hij uit bestelling moet komen er lange wachttijden zijn.
Kan zo maar oplopen tot een jaar.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
evtje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:17:
Hou er wel rekening mee dat als hij uit bestelling moet komen er lange wachttijden zijn.
Kan zo maar oplopen tot een jaar.
Als dat waar is gaat het feestje niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Je kan beter vragen aan je dealer of er binnenkort nog voorraad modellen aankomen.
Ik had er ook een besteld maar duurde mij toen (vorig jaar ) ook te lang .
Maar er kwam net een voorraad model binnen wel een andere kleur maar daar toch voor gegaan.ik ben er erg blij mee en andere kleur wen ik wel aan.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
evtje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:58:
Je kan beter vragen aan je dealer of er binnenkort nog voorraad modellen aankomen.
Maar er kwam net een voorraad model binnen wel een andere kleur maar daar toch voor gegaan.ik ben er erg blij mee en andere kleur wen ik wel aan.
Ga het zo wel horen. Straks ff langs. Zolang het permium is maakt het me ook niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

evtje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:58:
En als je er in zit zie je er niks van :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Standeman schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:52:
[...]

En als je er in zit zie je er niks van :p
Vind kleur ook niet echt belangrijk (tenzij het echt rare kleuren zijn) maar de premium heeft wel wat accentjes buiten die anders zijn. Die maken het net iets luxer qua uitstraling en mooie velgen helpen ook wel mee :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Wilde eerst een witte maar is blauw geworden en eigenlijk vindt is die nu veel mooier.
En net wat je zegt je zit er toch in.😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
evtje schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:03:
Wilde eerst een witte maar is blauw geworden en eigenlijk vindt is die nu veel mooier.
En net wat je zegt je zit er toch in.😂
M'n werknemer wilde eigenlijk ook blauw maar ik had wit gekozen en kon het niet meer wijzigen in de offerte omdat die zo scherp was omdat ze een foutje hadden gemaakt :P Ach, wit is ook netjes met de bronze accenten en het is wel grappig dat ze de velgen ook wit hebben gemaakt deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:54
YoshiBignose schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:08:
[...]
het is wel grappig dat ze de velgen ook wit hebben gemaakt deels.
Haha dat was voor mij juist de reden om niet voor wit te kiezen :P

Maar helaas moet ik afscheid gaan nemen van mijn 5 maanden oude Ioniq, nieuwe werkgever wil het lease-contract bij Alphabet niet overnemen. Nu op zoek naar een collega die hem over wil nemen... helaas veel mensen met anti-EV vooroordelen :/

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tom Paris schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Tja over slechte smaak valt niet te twisten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Paris schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:16:
[...]

Maar helaas moet ik afscheid gaan nemen van mijn 5 maanden oude Ioniq, nieuwe werkgever wil het lease-contract bij Alphabet niet overnemen. Nu op zoek naar een collega die hem over wil nemen... helaas veel mensen met anti-EV vooroordelen :/
Bij mij op het werk (aldus een nieuwsbericht vandaag) proberen ze juist EV aantrekkelijker te maken om te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heihar
Net (bij Alphabet) een nieuwe blauwe ionic premium besteld.
Kan niet wachten. Trouwens de blauwe lak is verandert die nu nog dieper blauw geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
En hoelang is de levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heihar
3-4 maanden zegt men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 30-07 20:14
Afgelopen donderdag voor de eerste servicebeurt geweest. Er is redelijk wat geüpdatet aan de auto (nieuwe radio software, firmware), maar niet de kaart van de navigatie. Kan iemand mij vertellen wat de nieuwste versie van de kaart zou moeten zijn? Ik heb het idee dat er een nieuwere versie moet zijn dan de mijne, maar dat de dealer 'm niet geüpdate heeft. :'( Bij de nieuwe A1 (Muiden) rij ik nog steeds door het weiland volgens de navi, terwijl die weg er nu al een jaar of zo ligt.

Ik heb nu versie EUR 09.47.50.582.002.2(D.C1/E.C1)

[ Voor 13% gewijzigd door Thobon op 02-06-2018 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:46
Thobon schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:44:
Dat is ook de laatste versie die op mijn Ioniq gezet is.
Maar goed, navigatie gebruik ik toch meestal Apple Carplay of Android Auto voor, er gaat niets boven actuele navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
In NL is dat geen probleem. In het buitenland als er geen internet is, gaan zowel Google Maps als Waze heel raar doen. Dan ben je toch wel blij met je ingebouwde navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:17
pmiddeld schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:29:
In NL is dat geen probleem. In het buitenland als er geen internet is, gaan zowel Google Maps als Waze heel raar doen. Dan ben je toch wel blij met je ingebouwde navigatie.
Mwa, als je weet waar je naartoe wil download je toch gewoon de offline mappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
pmiddeld schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:29:
Sinds vorig jaar valt internet in je bundel in de EU, dus dat blijft prima bruikbaar. Tenzij je naar Afrika rijdt natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Otters
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 16:09
Heeft iemand enig idee of de Ioniq al ergens voordelig als occasion te koop is? (particulier) Ik zie overal nog steeds tweedehands prijzen van >30k. Voor dat verschil kan ik net zo goed een nieuwe aanschaffen.

Hyundai Ioniq Executive electric (2018) FR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
orillion schreef op zondag 3 juni 2018 @ 17:45:
[...]

Sinds vorig jaar valt internet in je bundel in de EU, dus dat blijft prima bruikbaar. Tenzij je naar Afrika rijdt natuurlijk :9
Haha, vergis je niet. Duitsland is wat dat betreft net Afrika. Zeer slecht mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 10:47
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de geluiden die bij het in/uitschakelen van de auto worden afgespeeld te elimineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
Thobon schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:44:
Afgelopen donderdag voor de eerste servicebeurt geweest. Er is redelijk wat geüpdatet aan de auto (nieuwe radio software, firmware), maar niet de kaart van de navigatie. Kan iemand mij vertellen wat de nieuwste versie van de kaart zou moeten zijn? Ik heb het idee dat er een nieuwere versie moet zijn dan de mijne, maar dat de dealer 'm niet geüpdate heeft. :'( Bij de nieuwe A1 (Muiden) rij ik nog steeds door het weiland volgens de navi, terwijl die weg er nu al een jaar of zo ligt.

Je kaart loopt achter. De nieuwste versie is momenteel EUR.10.41.46.701.002.2(D.D2/E.D1). Ik zou dus even teruggaan naar de dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
SonataArctica schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:02:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de geluiden die bij het in/uitschakelen van de auto worden afgespeeld te elimineren?
Voor zover op dit Forum bekend kan dit niet.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
Op Ioniqforum.com heb ik net een link gevonden om de nieuwe kaarten zoals hierboven genoemd (EUR 10.41...) te downloaden. Schijnbaar downloaden en op een (FAT32 geformatteerde) 32 Gb SD card wegschrijven. Dan SD kaartje uit auto vervangen door de nieuwe (auto mag niet aan staan), auto aanzetten en je beschikt blijkbaar over de nieuwe kaart...
Voor de mensen die niet op de dealer willen wachten wellicht een optie? Vind het zelf in ieder geval vreemd dat de kaarten in mijn eind april geleverde Ioniq nog niet zijn geüpdatet, terwijl die update toen al wel beschikbaar was.
Download loopt bij mij in ieder geval nu...

[ Voor 3% gewijzigd door Gerard S 67 op 05-06-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:56
Gerard S 67 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:09:
Op Ioniqforum.com heb ik net een link gevonden om de nieuwe kaarten zoals hierboven genoemd (EUR 10.41...) te downloaden. Schijnbaar downloaden en op een (FAT32 geformatteerde) 32 Gb SD card wegschrijven. Dan SD kaartje uit auto vervangen door de nieuwe (auto mag niet aan staan), auto aanzetten en je beschikt blijkbaar over de nieuwe kaart...
Voor de mensen die niet op de dealer willen wachten wellicht een optie? Vind het zelf in ieder geval vreemd dat de kaarten in mijn eind april geleverde Ioniq nog niet zijn geüpdatet, terwijl die update toen al wel beschikbaar was.
voor de kaart lijkt me dat een optie. voor de andere software zou ik het toch door de dealer laten doen.
Overigens blijft de kaart hopeloos achterlopen...dingen die meer dan 1 jaar terug verandert zijn staan nog steeds op de oude situatie.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Stephanoff schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:31:
Van het weekend wat vreemds meegemaakt. Ik stond geparkeerd, netjes de handrem erop gezet en de auto in P stand. Een paar uurtjes later wilde ik vertrekken kreeg ik de melding 'Storing parkeren. Schakel de parkeerrem in bij parkeren'. De handrem functioneerde gewoon maar de motor stond in geen enkele stand (D,N,R of P). Met geen mogelijkheid in een stand te zetten. Auto uitzetten lukte niet volledig want dan kreeg ik de melding dat de auto in P stand moest. Uiteindelijk moest er een sleper aan de pas komen en staat hij nu bij de dealer. De monteur die er direct even naar gekeken had, had geen idee wat er aan de hand was.
Na ruim een week de auto terug gekregen. Software fout aangezien er niets met de motor aan de hand was. Maar de monteur kon de oorzaak niet achterhalen. Lukte hem ook niet om het te reproduceren. Hij had de importeur gemaild maar geen reactie (tot op heden) ontvangen. Over 1,5 week gaan we met de ioniq op vakantie naar Frankrijk. Hoop niet daar hetzelfde probleem tegen te komen!

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
BarryH schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 22:14:
[...]

voor de kaart lijkt me dat een optie. voor de andere software zou ik het toch door de dealer laten doen.
Overigens blijft de kaart hopeloos achterlopen...dingen die meer dan 1 jaar terug verandert zijn staan nog steeds op de oude situatie.
Doe het inderdaad alleen voor de kaart. Die staat immers slechts op de SD kaart, terwijl de firmware 'in de auto' moet worden geinstalleerd. Stel je voor dat je daarbij iets verkloot, kun je zomaar hebben dat de garantie wordt ingetrokken...
En over de kaart: hoewel de laatste versie nog steeds niet helemaal up-to-date is, is 'ie zeker al beter dan wat ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
Op Ioniqforum.com heb ik net een link gevonden om de nieuwe kaarten zoals hierboven genoemd (EUR 10.41...) te downloaden.
Kun je die link hier ook posten?

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Mijn Ioniq is afgelopen vrijdag voor de eersteservice beurt geweest.Nieuwe software en nieuwe navigatie ook meteen gekregen
Wat mij opviel is dat het bereik van de auto met volle accu nu meer is geworden dan voorheen.
Vond dat wel apart :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Iusedto schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:15:
Mijn Ioniq is afgelopen vrijdag voor de eersteservice beurt geweest.Nieuwe software en nieuwe navigatie ook meteen gekregen
Wat mij opviel is dat het bereik van de auto met volle accu nu meer is geworden dan voorheen.
Vond dat wel apart :)
Hoeveel is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
evtje schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Hoeveel is het verschil?
Even uit mijn hoofd, maar ik zat gemiddeld op 229 km in het voorjaar/zomer vorig jaar en nu geeft de accu 254 km aan na een volledige laadsessie en na de software update.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
Hier ook net een 15K behandeling gehad:
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/f21p9c.jpg

Ook wat roestige wielmoeren vervangen, de motor die de stekker vast houdt en andere ruitenwissers.
Dat geluid wat de airco/warmtepomp soms maakt is normaal.

Na de update heb ik nog niet meer range gezien op mijn teller, maar de ACC werkt een klein tikje soepeler met inrijden op een voorganger en het uitzetten met re-gen op stand 3. Dan gaat het allemaal net wat lekkerder. (Of in ieder geval voor je bijrijder)
De intergratie met Android Auto lijkt met betrekking tot de muziek albums en titels wat beter. En hij vergeet geen re-gen en laadtijd instellingen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
Iusedto schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:37:
[...]

Even uit mijn hoofd, maar ik zat gemiddeld op 229 km in het voorjaar/zomer vorig jaar en nu geeft de accu 254 km aan na een volledige laadsessie en na de software update.
waarschijnlijk is de GOM gereset door de software update en moet weer leren wat je gemiddelde verbruik is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Henry_tw schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Kun je die link hier ook posten?
Kaart: https://www.ioniqforum.co...8-available-download.html
Firmware: https://www.ioniqforum.co...e-your-ioniq-ev-home.html

Of je het moet willen en of dat het mag weet ik niet, maar mischien leuk om te kijken of ik het opstart plaatje kan veranderen O-) (EDIT: dat is mischien toch niet zo makkelijk...)

[ Voor 5% gewijzigd door Toettoetdaan op 06-06-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Toettoetdaan schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:45:
[afbeelding]

Ook wat roestige wielmoeren vervangen, de motor die de stekker vast houdt en andere ruitenwissers.

Na de update heb ik nog niet meer range gezien op mijn teller, maar de ACC werkt een klein tikje soepeler met inrijden op een voorganger en het uitzetten met re-gen op stand 3. Dan gaat het allemaal net wat lekkerder. (Of in ieder geval voor je bijrijder)
De intergratie met Android Auto lijkt met betrekking tot de muziek albums en titels wat beter. En hij vergeet geen re-gen en laadtijd instellingen meer :)
Trokken je ruitenwissers al heel snel strepen? Ik heb inmiddels de derde set er al opzitten, steeds binnen 5k km allemaal hapjes eruit. Dealer zegt dat ik de enige in Nederland ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
orillion schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:50:
[...]

Trokken je ruitenwissers al heel snel strepen? Ik heb inmiddels de derde set er al opzitten, steeds binnen 5k km allemaal hapjes eruit. Dealer zegt dat ik de enige in Nederland ben...
Hapjes eruit? Eekhoorntjes in de buurt? Heb zelf eens gehad dat zo’n beestje op mijn auto zat en lekker aan de wissers had zitten proeven.

[ Voor 0% gewijzigd door heihar op 06-06-2018 18:35 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat de dealer geen definitieve datum door kan geven wanneer de ioniq geleverd wordt, er wordt nu gezegd ergens in “juli”. Als dit inderdaad zo is dan zou die nu ergens op een boot staan die richting Rotterdam aan het varen is. Wat is jullie ervaring hiermee, de auto is trouwens begin februari besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
heihar schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:53:
[...]

Hapjes eruit? Eekhoorntjes in de buurt? Heb zelf eens gehad dat zo’n beestje op mijn auto zat en lekker aan de wissers had zitten proeven.
Haha, nee en bij ander merk auto nergens last van. Volgens monteur zagen ze eruit alsof ze al 2 jaar oud waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heihar
orillion schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Haha, nee en bij ander merk auto nergens last van. Volgens monteur zagen ze eruit alsof ze al 2 jaar oud waren.
Bizar.
Hoop dat de mijne straks geen last van heeft.

Hij is of wordt morgen besteld.
Pff ben zo blij als een kind zit de hele dag filmpjes te kijken van de ioniq. Net een epic ioniq vs ampera filmpje gekeken. Heb echt zon zin in nou.
Op de een of andere manier voelt het rijden in mijn diesel als ouderwets nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:14:
Ik blijf het nog steeds vreemd vinden dat de dealer geen definitieve datum door kan geven wanneer de ioniq geleverd wordt, er wordt nu gezegd ergens in “juli”. Als dit inderdaad zo is dan zou die nu ergens op een boot staan die richting Rotterdam aan het varen is. Wat is jullie ervaring hiermee, de auto is trouwens begin februari besteld.
Als ie nog niet op de boot staat gaat het nog zeker 8-9 weken duren.
Ik heb begrepen 6 weken boot 2 weken haven 1 week dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
[afbeelding]

Bedankt voor de diverse reacties op mijn post van de kaart versie.

Afgelopen maandag gebeld en gemaild met de dealer (Autopalace Almere). Die beweert dat ik de nieuwste versie (volgens hen 09.47....) gekregen heb, maar op mijn argument dat het versie nummer van de kaart in mijn auto niet gewijzigd is (foto van voor en na servicebeurt meegestuurd) bracht ze aan het twijfelen. Ze zouden het uitzoeken.
Mijn argument dat er gebruikers van dit forum zijn die aangegeven op versie 10.41... te zitten, werden een beetje weggewuifd met het argument dat er 'op forums zoveel gezegd wordt' . Tot nu toe nog geen reactie gekregen. Morgen maar weer eens bellen met die pannenkoeken en ze jullie reacties met foto's onder de neus duwen. Kijken of ze dan wel in actie gaan komen.

Andere updates heeft men wel gedaan. Met name het media deel is bij mij sterk verbeterd. Die had de nare gewoonte om vaak eerst muziek files te moeten scannen voordat ze afgespeeld werden. Dat is nu opgelost. Ook lijkt de ACC beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13
orillion schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:37:
[...]

Parkeer je in de volle zon (waardoor je ruitenwisser aan je raam plakt) of heb je (erge) steenslag op je voorruit?
Wat ook kan zijn is dat de ruitenwisser in ruststand niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 19:14:
Ik heb de mijne eind januari besteld, levertijd uiterlijk augustus volgens de dealer destijds. Er is op dit moment nog geen levertijd bekend en of hij op de boot staat was ook niet bekend. Dealer gaf aan dat hij wel eens doorkreeg dat de auto op de boot stond als de boot al een paar weken onderweg was.

En hij gaf eveneens aan dat hij geen bericht van vertraging had gekregen, dus augustus was gewoon haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Alle machtig. Als dit waar is krijg ik mijn auto volgend jaar.
Das 8 maanden levertijd.
Ik hoop hem toch voor het aflopen van het kalender jaar te hebben.
Ik wil uit die pruttelende diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
SniperGuy schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:19:
[...]

Parkeer je in de volle zon (waardoor je ruitenwisser aan je raam plakt) of heb je (erge) steenslag op je voorruit?
Wat ook kan zijn is dat de ruitenwisser in ruststand niet goed staat.
Bedankt voor het meedenken, maar ik doe niets bijzonders. Met m'n vorige auto gingen ruitenwissers wel een jaar mee (25k km), dus kan me niet voorstellen dat het aan mijn gebruik/gewoonten ligt. De dealer heeft bij beiden keren vervangen van alles nagekeken en kon niets vinden.

Niemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
orillion schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 17:50:
[...]

Jup ik kreeg de auto in November en dit was de 15K beurt. Ik dacht zelf dat het door de vorst kwam, ik heb twee keer ijs op de ruit gehad omdat de stekker er niet in zat. (De rest van de winter was voorverwarmd :D)

Omdat de regensensor ijs ziet gaan meteen je ruitenwissers aan die mischien wel vastgevroren zaten. Dus daar denk ik aan. Ik heb trouwens nu wel andere ruitenwissers. Van die flexiebele plakken inplaats van wat er originineel op zat.

Ik denk dat mij er rond de 7K aan ging storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Gisteren was de download compleet, heb de bestanden op een SD kaart gezet, de oude eruit en de nieuwe erin en: voila! Het werkt! Nu dus voortaan rondrijden met een wat meer up-to-date kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
Thobon schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:07:
[...]

Bedankt voor de diverse reacties op mijn post van de kaart versie.

Afgelopen maandag gebeld en gemaild met de dealer (Autopalace Almere). Die beweert dat ik de nieuwste versie (volgens hen 09.47....) gekregen heb, maar op mijn argument dat het versie nummer van de kaart in mijn auto niet gewijzigd is (foto van voor en na servicebeurt meegestuurd) bracht ze aan het twijfelen. Ze zouden het uitzoeken.
Mijn argument dat er gebruikers van dit forum zijn die aangegeven op versie 10.41... te zitten, werden een beetje weggewuifd met het argument dat er 'op forums zoveel gezegd wordt' . Tot nu toe nog geen reactie gekregen. Morgen maar weer eens bellen met die pannenkoeken en ze jullie reacties met foto's onder de neus duwen. Kijken of ze dan wel in actie gaan komen.

Andere updates heeft men wel gedaan. Met name het media deel is bij mij sterk verbeterd. Die had de nare gewoonte om vaak eerst muziek files te moeten scannen voordat ze afgespeeld werden. Dat is nu opgelost. Ook lijkt de ACC beter te werken.
Bij mij was dat ook. Dealer zei: "je hebt de nieuwste kaart al want bij updaten gaf de auto de melding is al up-to-date." Ik heb toen foto's gemaild van mijn dashboard en een foto van dit forum met de nieuwste kaartversie. Toen is de dealer het gaan uitzoeken, wat bleek, dealer had van Hyundai Nederland de laatste versie gekregen, maar ze hadden de USB-stick niet bijgewerkt daar stond dus nog de oude versie op. 8)7
Na dit misverstand heeft de dealer daarna alsnog de laatste versie erop gezet. Dealer had dus een foutje gemaakt, kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 22:40
jerh schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 07:46:
[...]

Ik heb de mijne eind januari besteld, levertijd uiterlijk augustus volgens de dealer destijds. Er is op dit moment nog geen levertijd bekend en of hij op de boot staat was ook niet bekend. Dealer gaf aan dat hij wel eens doorkreeg dat de auto op de boot stond als de boot al een paar weken onderweg was.

En hij gaf eveneens aan dat hij geen bericht van vertraging had gekregen, dus augustus was gewoon haalbaar.
Mijn ioniq is om precies te zijn 13 februari besteld en moet volgens dealer in september geleverd worden aan mij. Ben erg benieuwd. 1 troost mijn wallbox hangt vanaf morgen aan de muur dus dat is dan al klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Rijd morgen met de Ioniq naar Knokke vanuit Amsterdam - welke laadplaats raden jullie aan? Ik zag zelf dat de Lidl Halsteren het meest logisch was, maar verder is er op de route bijzonder weinig..

[ Voor 37% gewijzigd door Alexander6501 op 07-06-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Thobon schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:07:

Mijn argument dat er gebruikers van dit forum zijn die aangegeven op versie 10.41... te zitten, werden een beetje weggewuifd met het argument dat er 'op forums zoveel gezegd wordt' .
Misschien even het fotootje ervan meesturen?

Het schijnt dat dealers er niet zo happig op zijn om te updaten omdat het downloaden van een nieuwe versie van Hyundai wel een halve dag kan duren. Maar ik neem aan dat ze dat niet voor elke auto opnieuw moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door pmiddeld op 07-06-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Alexander6501 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:21:
Rijd morgen met de Ioniq naar Knokke vanuit Amsterdam - welke laadplaats raden jullie aan? Ik zag zelf dat de Lidl Halsteren het meest logisch was, maar verder is er op de route bijzonder weinig..
Misschien op de terugweg via de E19/A16? Daar is bij St. Job in t Goor/Brecht een gratis snellader bij de Lidl (zie bijv. Chargemap) vlakbij de snelweg. Moet je wel via Antwerpen, dus in de spits wel files.

/Edit: En houd rekening met openingstijden van de Lidl

[ Voor 5% gewijzigd door pmiddeld op 07-06-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik ga een Hyundai Ioniq Premium zakelijk leasen.
Totdat er een publieke laadpaal geplaatst is in mijn straat, wil ik de auto met 230v opladen.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Wat is de laadtijd tot de accu col is bijvoorbeeld?

Groeten Tom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 09:51
Laden doe ik uitsluitend via 230 volt en tot nu toe (bijna een jaar) geen enkel probleem mee gehad. Omdat ik nog geen 50 km per dag rij hoef ik nooit veel bij te laden, meestal iets onder de twee uur. Van volledig leeg naar volledig vol is wel iets van 13 uur, maar dat heb ikzelf dus nog nooit gedaan.
PapaTomster schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:21:
Ik ga een Hyundai Ioniq Premium zakelijk leasen.
Totdat er een publieke laadpaal geplaatst is in mijn straat, wil ik de auto met 230v opladen.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Wat is de laadtijd tot de accu col is bijvoorbeeld?

Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PapaTomster
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-02-2023
Top. Ben erg benieuwd. Morgen ga ik bestellen. Maximaal een maandje dan kan ik er in rijden als het goed is.
Heb je een aanpassing gedaan aan je stopcontact? Ik las ergens dat het warm kan worden als je langdurig oplaad via 230v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
PapaTomster schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:10:
Top. Ben erg benieuwd. Morgen ga ik bestellen. Maximaal een maandje dan kan ik er in rijden als het goed is.
Heb je een aanpassing gedaan aan je stopcontact? Ik las ergens dat het warm kan worden als je langdurig oplaad via 230v.
Valt wel mee hoor de warmte
Als je het niet vertrouwd kun je het altijd in de auto lager zetten
Ik dacht iets van 8 amp 10 amp en 12 amp.
Ik laad altijd vol vermogen maar zit wel op een 16 amp stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Oeps fout

Even nagezocht maar het is 6 amp 9 amp en 12 amp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij valt dat heel erg mee, ik heb voordat ik de Ioniq kreeg in zo'n 15 maanden 30.000 km gereden in een Nissan Leaf met laden op 230 volt thuis en snelladers onderweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 09:51
Ik heb een aparte groep met automaat in de garage laten aanleggen. Verder goede kwaliteit contactdoos gebruiken. Deze wordt wel warm maar niet echt heet. Continue laden met 12 Amp is dan ook geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Him_
race Ioniq tegen Ampera-e over 500KM

Ampera krijgt voorsprong door de grotere accu maar door lager verbruik en snellere laden van de ioniq is dit een spannende race geworden :

Part 1:
YouTube: Ampera-e vs Ioniq part 1

Part 2:
YouTube: Ampera-e vs Ioniq part 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Him_ schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:10:
race Ioniq tegen Ampera-e over 500KM

Ampera krijgt voorsprong door de grotere accu maar door lager verbruik en snellere laden van de ioniq is dit een spannende race geworden :

Part 1:
YouTube: Ampera-e vs Ioniq part 1

Part 2:
YouTube: Ampera-e vs Ioniq part 2
En dan wordt er in dit geval nog niet eens gebruik gemaakt van 175 kW laders! Ik heb wel eens zitten rekenen dat de Ioniq, als je helemaal gebruik kon maken van 175 kW laders die goed gepositioneerd staan langs de snelweg, net zo snel reist als een Tesla Model S. Enige nadeel is dat de S zo'n 47 tot 72 kWh voorsprong heeft! Ga in augustus met de Ioniq naar Noord-Italië, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Verdomme, mijn dealer heeft mijn kaart weer niet geupdatet nadat ik het toch expliciet vermelde!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thobon
carpebios schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 11:45:
Verdomme, mijn dealer heeft mijn kaart weer niet geupdatet nadat ik het toch expliciet vermelde!
Schijnt toch nogal een dingetje te zijn bij sommige dealers die navigatie kaart updaten. Afgelopen donderdag nog maar een keer met mijn dealer gebeld omdat ik 3 dagen, na mijn telefoontje en gezonden mail, nog steeds geen reactie had ontvangen. Men heeft het nog steeds in onderzoek :?
Dit lijkt me toch geen rocket science en snel met Hyundai Nederland te checken. Als het goed is komt men er begin volgende week op terug. Dat hopen we dan maar...zucht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Ik had het al zelf gedaan met een eigen sd kaart. Maar wilde op de officiële niet kloten en het door de garage laten doen. Ik ga het toch maar zelf doen. Sw + fitmware update had ik ook al zelf gedaan omdat ze het gewoon niet doen of snappen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op Facebook (Hyundai electric groep) dat alle 2018 modellen in Europa standaard een zwarte gril krijgen inplaats van grijs, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Iemand een idee hoeveel acculading er verloren gaat als je de Ioniq drie weken niet gebruikt? Een stuk minder dan Tesla lijkt me, maar hij zal nog wel bijvoorbeeld de 12v accu opladen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2018 @ 16:10:
Ik las op Facebook (Hyundai electric groep) dat alle 2018 modellen in Europa standaard een zwarte gril krijgen inplaats van grijs, klopt dat?
Nou eigenlijk zou ik dat heel prettig vinden. Want die optie was volgens de garage ~800€
En dus heb ik dat niet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd @heihar Volgens mijn informatie is het Black Pack voor + achter op de 2018 modellen inderdaad standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Alexander6501 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 17:21:
Geen makkelijke reis gisteren. Heen: Snellader Lidl Halsteren was buiten gebruik. Terug: accu liep te snel leeg (veel wind en airco) om Fastned Portland (175 kW) te halen, toen naar lader Buttervliet gemoeten (aan de andere kant van de snelweg dus ~10km om). Ging de brug bij het omrijden ook nog open. Conclusie dat er in Zeeland voor nu nog veel te weinig laders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stephanoff
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:29:
@Verwijderd @heihar Volgens mijn informatie is het Black Pack voor + achter op de 2018 modellen inderdaad standaard.
Toen mijn Ioniq laatst werd afgesleept sprak ik even met een verkoopster die 'mijn' blackpack aan een potentiële klant liet zien die er toevallig was. Zij vertelde dat dit inderdaad nu standaard is.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Him_
orillion schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:13:
Iemand een idee hoeveel acculading er verloren gaat als je de Ioniq drie weken niet gebruikt? Een stuk minder dan Tesla lijkt me, maar hij zal nog wel bijvoorbeeld de 12v accu opladen e.d.
Ben vorig jaar november 4 weken op vakantie geweest, lading stond op 92% toen ik wegging and bij terugkomst sprong hij net van 92% naar 91%

Valt erg mee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Alexander6501 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:57:
[...]

Geen makkelijke reis gisteren. Heen: Snellader Lidl Halsteren was buiten gebruik. Terug: accu liep te snel leeg (veel wind en airco) om Fastned Portland (175 kW) te halen, toen naar lader Buttervliet gemoeten (aan de andere kant van de snelweg dus ~10km om). Ging de brug bij het omrijden ook nog open. Conclusie dat er in Zeeland voor nu nog veel te weinig laders zijn.
Fastned heeft toch afgelopen maand weer twee laders geopend aan beide kanten van de N57 tussen Middelburg en Spijkernisse. Was dat geen optie dan om daar langs te gaan?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nou, da's wel heel dicht bij Spijkenisse en heel ver van Middelburg (Vierpolders) en dat is ook geen Zeeland maar Zuid-Holland. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de vakantiegangers onder ons, Fastned is nu ook te vinden in Duitsland: bit.ly/2JvickB

Locatie is in Limburg an der Lahn. Het stations ligt vlak naast de snelweg en in de buurt is een Mc Donalds, een KFC, een Subway, een hotel en ja een sportschool. Interessante locatie voor vakantie richting zuid Duitsland, Oostenrijk, Noord-Italië etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:47
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:42:
Voor de vakantiegangers onder ons, Fastned is nu ook te vinden in Duitsland: bit.ly/2JvickB

Locatie is in Limburg an der Lahn. Het stations ligt vlak naast de snelweg en in de buurt is een Mc Donalds, een KFC, een Subway, een hotel en ja een sportschool. Interessante locatie voor vakantie richting zuid Duitsland, Oostenrijk, Noord-Italië etc.
Komende zomervakantie maar eens stoppen om te laden en de lunchen.
Tegen die tijd is het daar ook vast goedkoop laden via de Maingau pas.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WilliamGeluk schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:04:
[...]

Komende zomervakantie maar eens stoppen om te laden en de lunchen.
Tegen die tijd is het daar ook vast goedkoop laden via de Maingau pas.
Ben benieuwd hoelang Maingau nog blijft werken bij snelladers in Nederland. Ze leveren op elke geladen kWh flink wat geld in, dat moet een keer ophouden. Hopelijk werken ze nog in de zomervakantie, je kunt tot aan Oostenrijk rijden via Allego laders en de Maingau pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Oef vandaag te horen gekregen wanneer de ioniq geleverd wordt. Jan 2019. Au!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
heihar schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:18:
Oef vandaag te horen gekregen wanneer de ioniq geleverd wordt. Jan 2019. Au!
Vanwaar deze ommezwaai?
Het was toch 3 /4 Maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:24:
[...]

Ben benieuwd hoelang Maingau nog blijft werken bij snelladers in Nederland. Ze leveren op elke geladen kWh flink wat geld in, dat moet een keer ophouden. Hopelijk werken ze nog in de zomervakantie, je kunt tot aan Oostenrijk rijden via Allego laders en de Maingau pas.
zal wel meevallen. ook Fastned weet heus wel wat de tariefstelling is. en maingau ook die van fastned.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
evtje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:32:
[...]

Vanwaar deze ommezwaai?
Het was toch 3 /4 Maanden.
Geen idee.
Misschien dat de levering van de kona er tussendoor komt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heihar schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:21:
[...]

Geen idee.
Misschien dat de levering van de kona er tussendoor komt nu.
Dat is balen zeg, de dealer van mij heeft ook nog steeds geen definitieve leverdatum genoemd. Dus ik heb er weinig vertrouwen in dat de auto in de maand Juli komt.... we wachten maar weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 06:44:
[...]

Dat is balen zeg, de dealer van mij heeft ook nog steeds geen definitieve leverdatum genoemd. Dus ik heb er weinig vertrouwen in dat de auto in de maand Juli komt.... we wachten maar weer af.
Het voelt een beetje als een auto bestellen in de DDR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Maar nee. Gewoon alsof je een Volkswagen bestelt.
In de DDR zaten ze 10 jaar op een auto te wachten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

[afbeelding]

Afgelopen maandag de 45k beurt gehad en ik heb precies dezelfde software, firmware, navigatie en kaart nu :) Bij Cluistra Nieuwegein laten doen trouwens. Weekje ervoor hebben ze nog de bodemplaat vastgeschroefd, die was losgeraakt en schraapte over de weg :X

Kreeg eergisteren mijn MainGau pas binnen en ga vanavond naar Münster, ben benieuwd naar hoe de laadpalen in Duitsland geregeld zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Shapeshifter op 15-06-2018 11:35 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Shapeshifter schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:35:
[...]

Afgelopen maandag de 45k beurt gehad en ik heb precies dezelfde software, firmware, navigatie en kaart nu :) Bij Cluistra Nieuwegein laten doen trouwens. Weekje ervoor hebben ze nog de bodemplaat vastgeschroefd, die was losgeraakt en schraapte over de weg :X

Kreeg eergisteren mijn MainGau pas binnen en ga vanavond naar Münster, ben benieuwd naar hoe de laadpalen in Duitsland geregeld zijn.
Snelladers zijn wel redelijk goed te benaderen. Bij bepaalde locaties heb je laadpalen weet even de naam niet ervan die geen pas lezen en alleen via een app werken of via de newmotion app. Maar bij de app van hun moet je 50 euro registratie kosten betalen wat mij een beetje te gek is om er een paar keer te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
YouTube: Hyundai Kona Electric external shots

Filmpje van Bjorn, Hyundai Kona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evtje schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:03:
[...]

Als ie nog niet op de boot staat gaat het nog zeker 8-9 weken duren.
Ik heb begrepen 6 weken boot 2 weken haven 1 week dealer.
Wat ik begrepen heb (betreft een hybrid, maar zal wel op hetzelfde schip staan). Gemiddeld 3 weken op schip. Kan een week langer duren ivm weersomstandigheden, maar kan ook korter. Dan heeft de importeur max 2 weken om hem bij de dealer af te leveren. Kan dus ook sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ioniq heeft weer een beurt gehad. 170927 is dat de laatste versie? Zag ook een kaart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:19:
[...]

Gemiddeld 3 weken op schip. Kan een week langer duren ivm weersomstandigheden, maar kan ook korter.
Dat is echt wel een week of 6 hoor... ik heb vorig jaar de RORO-schepen een beetje gevolgd, toen ik wachtte op mijn eigen Ioniq. :) Je kunt het hier zien wat er momenteel verwacht wordt als je zoekt op departure Ulsan en arrival Rotterdam: https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none

Vervolgens kun je hier bijv. zien waar het bovenste schip van het lijstje zich momenteel bevindt: https://www.marinetraffic...me/shipid:3557933/zoom:10

Uiteindelijk blijft het giswerk want je weet toch niet op welke boot jouw auto staat, maar toch. Ik vond het wel leuk om in de gaten te houden, zo tegen het einde van die 7 maanden wachten!
Pagina: 1 ... 31 ... 195 Laatste