Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:39
BarryH schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:03:
[...]

Mijn feb update had deze versies
Mooi, dan ga ik die ook vragen

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15975752/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/Nieuw.jpg
pmiddeld schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:56:
I.v.m. een kleine beurt a.s. vrijdag: Kan iemand bevestigen dat dit de laatste firmware/navigatiekaart is:

AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.10.41.46.701.002.2 (D.D2 / E.D1)

De dealer probeert er altijd onderuit te komen, vandaar. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 09:47
N3D schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:
[...]

Top heb zelf 2 mei ook een grote beurt en een hele boel gezeik met de auto dus zullen eens zien wat ze er allemaal mee kunnen. Problemen dat auto random stopt met laden ongeacht snellader of op een 11kw/22kw lader. kachel dat random koud gaat blazen. Had trouwens een leuke in Duitsland eerste keer dat ik dat heb meegemaakt. Reed op een bergweg niemand voor me op cruisecontrol. Uit het niets ging de auto vol in de remmen gelukkig had ik op tijd ACC uit kunnen zetten en vol gas kunnen geven zodat de auto vlak achter me niet achterop klapte. Wij schrokken ons enorm zit je rustig in een gesprek maakt je auto uit het niets een noodstop -.- heb zelf al de leasemaatschappij gebeld problemen uitgelegd en dat bij de vorige keer dat ik langs mijn dealer was geweest niks konden vinden en ik zo echt niet kan en ga rijden. Was hun antwoord probeer het nog een keer bij de dealer. Dus woensdag veel Zeiken en hopelijk een wel werkende auto krijgen (Kona electric) :P
Behoorlijk waardeloos dat je zoveel problemen hebt. Vooral die laadproblemen lijken me ruk. Gelukkig heb ik daar hoogst zelden last van. Hoop voor je dat ze het kunnen fixen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:14
Mario52 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:53:
Zou zo maar kunnen dat de auto een aankomende heuvel als stilstaande auto ziet en daardoor in de remmen gaat, het blijft toch gewoon domme elektronica die zonder nadenken reageert op wat de sensoren waarnemen.
Idd, ik gebruik de ACC ook alleen maar op snelwegen en autowegen met fysieke rijstrook scheiding. Voor bergpassen, dijkweggetjes of slingerwegen is die gewoon niet betrouwbaar genoeg. In bochten remt hij soms ook abrupt af terwijl je dat niet wilt bijvoorbeeld. Gewoon lekker zelf gas blijven geven in die gevallen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Mario52 schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:53:
Zou zo maar kunnen dat de auto een aankomende heuvel als stilstaande auto ziet en daardoor in de remmen gaat, het blijft toch gewoon domme elektronica die zonder nadenken reageert op wat de sensoren waarnemen.

[...]
het grappige was dat het een rechte weg was met niks voor me toen het gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

WilliamGeluk schreef op maandag 30 april 2018 @ 21:54:
[...]

Behoorlijk waardeloos dat je zoveel problemen hebt. Vooral die laadproblemen lijken me ruk. Gelukkig heb ik daar hoogst zelden last van. Hoop voor je dat ze het kunnen fixen.
Ik hoop het ook anders heb ik mijn oogje op een i30n performance gericht mochten ze nergens een oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik had het van het weekend in de Westerscheldetunnel. Gewoon fijn 100 op de ACC, gaat dat ding opeens vol in de remmen :|
Schrok me de tyfus en gelukkig zat er niemand (dicht) achter me. Dit is trouwens de eerste keer in de ~5000 km die ik tot nu toe heb gereden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Standeman schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:53:
Ik had het van het weekend in de Westerscheldetunnel. Gewoon fijn 100 op de ACC, gaat dat ding opeens vol in de remmen :|
Schrok me de tyfus en gelukkig zat er niemand (dicht) achter me. Dit is trouwens de eerste keer in de ~5000 km die ik tot nu toe heb gereden.
Gelukkig ben ik niet de enigste met zulke problemen. heb zelf 34k+ op de teller staan had het ook nooit eerder tot vorig weekend meegemaakt. Maar merk wel hoe meer kilometers ik ermee rij hoe meer problemen ik tegen kom helaas :( enigste plus punt wel is dat de accu slijtage amper tot niet te merken is tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is en blijft een computer. Ik heb ACC in mijn Toyota en die ziet ook wel eens dingen die er niet zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
N3D schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:46:
Gelukkig ben ik niet de enigste met zulke problemen. heb zelf 34k+ op de teller staan had het ook nooit eerder tot vorig weekend meegemaakt. Maar merk wel hoe meer kilometers ik ermee rij hoe meer problemen ik tegen kom helaas :( enigste plus punt wel is dat de accu slijtage amper tot niet te merken is tot nu toe.
Dat merk je inderdaad niet omdat eerst de 10% marge tussen bruikbare capaciteit (28 kWh) en totale capaciteit (31 kWh) onmerkbaar opgesnoept wordt. Zolang de totale capaciteit minder dan 3 kWh gedegradeerd is, hou je de 28 kWh beschikbaar als een constante factor. Verwacht mag worden (op basis van vergelijking met andere, bekende situaties) een degradatie van 2 tot 4 a 5% per jaar, mede afhankelijk van hoeveel km's je maakt per jaar en hoe je ermee om gaat. Dat betekent voor de meesten van ons dat het eerste verschil merkbaar zou kunnen zijn na 2 tot 5 jaar, afhankelijk van die factoren dus. Om een merkbare 30% degradatie (= 40% totale degradatie) te bereiken zul je veel langer moeten wachten, zo'n 8 tot 20 jaar...

[ Voor 7% gewijzigd door Jan Treur op 01-05-2018 12:40 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
WilliamGeluk schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:13:
Vraagje:

Gisteren heb ik een lange rit gemaakt van 550km naar de Duitse Eifel en terug.
Op de terugweg ben ik een aantal keren geschrokken door een goed hoorbaar sissend geluid.
Alsof er een drukventiel open springt.
Onlangs had ik het ook al 1x gehoord, maar nu kwam het binnen twee uur een keer of 7 voor.
In mijn beleving komt het ergens links onder de motorkap vandaan, zeg achter het gas-/rempedaal.
Er gaan geen lampjes branden en alles lijkt nog naar behoren te functioneren.
Mogelijk iets met de airco?
Iemand hier die hetzelfde heeft ervaren en/of een idee heeft wat het kan zijn?
Net langs de dealer geweest. Die hadden nog geen soortgelijke meldingen ontvangen in elk geval. Auto uitgelezen, daar kwamen geen meldingen uit. E.e.a. fysiek nagelopen en niks gevonden. Ze gaan in elk geval een melding in schieten bij de Hyundai support.

Nou ja, alles werk nog naar behoren. Afgelopen dagen (korte ritjes) is het ook niet meer voorgekomen.
Als het weer voorkomt, dan moest ik weer van me laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

WilliamGeluk schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:19:
[...]

Net langs de dealer geweest. Die hadden nog geen soortgelijke meldingen ontvangen in elk geval. Auto uitgelezen, daar kwamen geen meldingen uit. E.e.a. fysiek nagelopen en niks gevonden. Ze gaan in elk geval een melding in schieten bij de Hyundai support.

Nou ja, alles werk nog naar behoren. Afgelopen dagen (korte ritjes) is het ook niet meer voorgekomen.
Als het weer voorkomt, dan moest ik weer van me laten horen.
Hahaha same hier was vanochtend ook naar de dealer geweest weer niks kunnen vinden. hebben 3 meldingen gedaan bij Hyundai Nederland. Mijn laadproblemen met foto's, rechterkoplamp dat geel word en links netjes wit blijft. Verwarming dat ineens koud gaat blazen. Auto is meerdere keren uitgelezen maar ze kunnen telkens niks vinden. Afwachten nu op antwoord van Hyundai Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
N3D schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:27:
[...]

Hahaha same hier was vanochtend ook naar de dealer geweest weer niks kunnen vinden. hebben 3 meldingen gedaan bij Hyundai Nederland. Mijn laadproblemen met foto's, rechterkoplamp dat geel word en links netjes wit blijft. Verwarming dat ineens koud gaat blazen. Auto is meerdere keren uitgelezen maar ze kunnen telkens niks vinden. Afwachten nu op antwoord van Hyundai Nederland :)
Tsja, als er niks naar boven komt met uitlezen, dan is het meestal een lastig verhaal.
Zal tzt vast goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

WilliamGeluk schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:49:
[...]

Tsja, als er niks naar boven komt met uitlezen, dan is het meestal een lastig verhaal.
Zal tzt vast goedkomen.
tja we zullen zien gelukkig heb ik genoeg foto's met de melding gemaakt met verschillende tijden en laders dus nu is het afwachten geblazen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:34

Thorne

Forrester

Gerard S 67 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:30:
[...]

Als je even teruggaat naar pag 24 in de thread zie je daar een foto van een zwarte met 18". Is van een eigenaar die op het Duitse forum actief is.
Vandeweek mijn oude Outlander PHEV velgen eronder gehangen! Wat vinden jullie er van?

225-40-R18... rijdt iets minder comfortabel... maar het slippen van de linkervoorband bij het snel optrekken is wel weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qOxexDBQMFqjnhsP9JpQt2Mr/full.jpg

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
Grappig, maar ik denk niet dat het heel erg helpt bij een goed verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
JottemJ schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:06:
Grappig, maar ik denk niet dat het heel erg helpt bij een goed verbruik?
Denk niet dat het hem daarom te doen is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@afelium werkt je Maingau pas al?

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-07 19:21
Nog niet weer geprobeerd. Ik kon mooi aan het stopcontact hier. Bij legoland stonden wel een paar palen, maar daar deed geen enkele pas het.
Wel lekker dichtbij de ingang. 😋
Morgen rijden we terug naar Nederland dan ga ik het weer proberen.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:34

Thorne

Forrester

Gerard S 67 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 12:29:
[...]

Denk niet dat het hem daarom te doen is... :P
Verbruik is merkbaar meer (ca. 5%), banden zijn ook iets breder dan de standaard banden. In de winter ga ik dan ook weer terug naar de originele velgen.

>specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand al een keer in Italië geweest met de Ioniq Electric? Welke laadpassen zijn hiervoor aan te raden? Op basis van ervaringen die ik heb gelezen ben ik van plan via Duitsland te rijden, niet via Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Nee, niet geweest. Maar als je de e-go app van ENEL downloadt heb je al een flink aantal (snel)laders te pakken. Eventueel kun je daarvan ook een laadpas bestellen. Verder had Chargemap sinds kort een roaming met een Italiaans laadpaalbedrijf (weet de naam niet meer). Met de TNM kaart gaan ook een aantal laders vooral in Noord-Italië. Kijk in hun app/website.
Verder kun je in de app Nextcharge veel laadpalen in Italië vinden en ook in het goingelectric forum. Kun je daar kijken welke je nodig hebt en van welke provider ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Vrijdag heb ik mijn Ioniq voor de 45000 km beurt naar de dealer gebracht. Heb de update van de navigatie gekregen. Moest wel mijn favoriete radiozenders op nieuw instellen. Verder hebben ze eindelijk besloten mijn reservesleutel te vervangen. Dit was eerst mijn eerste sleutel, maar daarvan liep opeens het batterijtje binnen een week telkens leeg.
Voor de plotseling koud blazende airco hebben ze geen oplossing gevonden. Alle sensoren waren OK. :? :?

Toen ik gisteren voor het eerst weer de airco aanzette maakte die een behoorlijk luid motorgeluid :(
Shit, moet ik weer terug 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
[b][message=55111161,noline]
Toen ik gisteren voor het eerst weer de airco aanzette maakte die een behoorlijk luid motorgeluid :(
Shit, moet ik weer terug 8)7
Dat is volgens mij wel normaal, heb ik ook als het heel koud is en ik ga verwarmen of heel warm en ik ga koelen... persoonlijk heb ik daar nog geen aanleiding in gezien om ermee terug te gaan naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Tsja, ik heb dit nooit gehad en het gaat ook niet weg na een tijdje. Dus voor mij is het niet normaal. Rijd je eindelijk in een stille auto, moet je het lawaai van de airco aanhoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Vandaag nog een stukje gereden met ac aan .maar ik hoor het totaal niet dat (motor geluid.)
De fan op stand 2 in handbediening .Ik heb nog even in de ev opties gekeken en bij mij staat in eco ,normaal en sport. Ac op normaal.
Staat het bij jou soms in eco ?
Het is wel zo dat met verwarmen de compressor meer geluid maakt. Maar dat is normaal.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Mijn vriendin en één van mijn kinderen klaagt nog wel eens over een irritant hoog geluid wat ze horen als we aan het rijden zijn. Ik heb het idee dat het geluid iets te hoog is voor mijn oren waardoor ik het zelf niet waarneem. Heeft één van jullie die ervaring ook, of meerijders die er iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
pmiddeld schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:55:
Tsja, ik heb dit nooit gehad en het gaat ook niet weg na een tijdje. Dus voor mij is het niet normaal. Rijd je eindelijk in een stille auto, moet je het lawaai van de airco aanhoren!
Gewoon naar dealer gaan: ik hoor helemaal niets in mijn Ioniq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Hoe hard hebben jullie de zomerbanden opgepompt? Heb Michelin Energy Saver eronder gekregen maar merk niet echt dat t verbruik minder is dan met winterbanden. Dealer heeft ze op 2.4 gezet rondom terwijl ik m'n winterbanden zelf op 2.8 heb gezet.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
Davidshadow13 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 22:41:
Hoe hard hebben jullie de zomerbanden opgepompt? Heb Michelin Energy Saver eronder gekregen maar merk niet echt dat t verbruik minder is dan met winterbanden. Dealer heeft ze op 2.4 gezet rondom terwijl ik m'n winterbanden zelf op 2.8 heb gezet.
Ik heb dezelfde banden en zag eerst 2.5 bar staan in het display staan. Maar gisteren tijdens het rijden in het warme weer stond er 2.8...

Ik merk wel veel meer bandengeluid van de energy savers tov mijn winterbanden. Tot bijna storend aan toe :/

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
WilliamGeluk schreef op zondag 6 mei 2018 @ 21:42:
Mijn vriendin en één van mijn kinderen klaagt nog wel eens over een irritant hoog geluid wat ze horen als we aan het rijden zijn. Ik heb het idee dat het geluid iets te hoog is voor mijn oren waardoor ik het zelf niet waarneem. Heeft één van jullie die ervaring ook, of meerijders die er iets over zeggen?
Af en toe hoor ik de wind die een hoog geluid maakt in de auto. Verder nooit iets gehoord, ook geen opmerkingen gehad van meerijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Bij mij heeft de dealer ze op 2.8 bar staan en als ik tijdje rij staan ze rond de 3.0/3.1 bar op de display.
toen ik een schroef in mijn band had gekregen had de man van de ANWB opgezocht en de energy savers moeten rond de 2.8 bar makkelijk aankunnen en word ook aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
N3D schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:15:
[...]

Bij mij heeft de dealer ze op 2.8 bar staan en als ik tijdje rij staan ze rond de 3.0/3.1 bar op de display.
toen ik een schroef in mijn band had gekregen had de man van de ANWB opgezocht en de energy savers moeten rond de 2.8 bar makkelijk aankunnen en word ook aangeraden.
Oké top dan zal ik ze binnenkort ook even op 2.8 zetten. Kom ik toch ook nog eens weer bij de benzinepomp :P

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Bij Tesla pompen ze de banden ook zo hard op, volgens mij zaten die van mij op 3.1 bar. Wist niet dat het zo hard kon eerlijk gezegd. Je merkt het wel in comfort overigens, ik vind het veel lekkerder rijden op 2.5 bar. Volgens mij kan meer dan 3 bar ook niet goed zijn voor je grip, doordat je banden zo hard zijn heb je immers minder contact met het wegdek. Heb verhalen gelezen van 3.4 bar.... ja je verbruik wordt beter maar ten koste waarvan...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

YoshiBignose schreef op maandag 7 mei 2018 @ 13:08:
Bij Tesla pompen ze de banden ook zo hard op, volgens mij zaten die van mij op 3.1 bar. Wist niet dat het zo hard kon eerlijk gezegd. Je merkt het wel in comfort overigens, ik vind het veel lekkerder rijden op 2.5 bar. Volgens mij kan meer dan 3 bar ook niet goed zijn voor je grip, doordat je banden zo hard zijn heb je immers minder contact met het wegdek. Heb verhalen gelezen van 3.4 bar.... ja je verbruik wordt beter maar ten koste waarvan...
Klopt maar ik denk niet dat de meeste Ioniq bestuurders met hun auto bochten gaan hoeken xD. Voordeel wel van de energy saver is dat het rubber redelijk zacht is vergeleken met andere banden waardoor je best nog wat grip hebt nadeel wel is als je vaak hard rijdt en idd ermee gaat scheuren door bochten je banden wel sneller slijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Bij mij stonden ze bij aflevering (3 weken geleden) op 2,7 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43
Gisteren en vandaag viel mij het volgende op:

De Ioniq stond (met geladen accu en niet aangesloten) ineens met het (van voren gezien) meest rechtse 'lampje' van de laadindicator te knipperen (rustig tempo 1 sec aan. 1 sec uit). Ook was de backlight van het dashboard aan en was de 'P' op het scherm zichtbaar. De auto stond niet op slot (stond binnen). Het rode indicatie ledje achter de voorruit stond ook gewoon rustig te knipperen (net als anders).

Iemand dit al eens gezien ? Bij het inschakelen ook verder geen meldingen of iets. Na uitzetten was het weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
gertk schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 00:17:
Gisteren en vandaag viel mij het volgende op:

De Ioniq stond (met geladen accu en niet aangesloten) ineens met het (van voren gezien) meest rechtse 'lampje' van de laadindicator te knipperen (rustig tempo 1 sec aan. 1 sec uit). Ook was de backlight van het dashboard aan en was de 'P' op het scherm zichtbaar. De auto stond niet op slot (stond binnen). Het rode indicatie ledje achter de voorruit stond ook gewoon rustig te knipperen (net als anders).

Iemand dit al eens gezien ? Bij het inschakelen ook verder geen meldingen of iets. Na uitzetten was het weer verdwenen.
Ik denk dat dan je 12v accu wordt geladen door de hoofd accu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Gisteren uitgevonden dat de bak in de middenconsole wordt gekoeld, waarschijnlijk door de airco. Aan het begin van de reis had ik er een warm/lauw blikje ingelegd en een uur later voelde hij gewoon koud aan :*)

Dat was wel leuke verassing :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
Mijn buitenspiegels draaien niet meer automatisch naar beneden bij het achteruit rijden. Iemand een idee hoe ik dat weer aanzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stephanoff
polpol schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:20:
Mijn buitenspiegels draaien niet meer automatisch naar beneden bij het achteruit rijden. Iemand een idee hoe ik dat weer aanzet?
Volgens mij het knopje om je spiegels te stellen op R (of L) zetten, niet in t midden. Zoiets is het ;) .

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

polpol schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:20:
Wat Stephanofff zegt aan de bestuurders deur heb je de schakelaar om je buitenspiegels te kunnen stellen je moet hem op R of L zetten maakt niet uit welke kant dan draaien ze naar beneden. Als je ze in het midden hebt staan draaien ze weer terug naar de normale positie. Speel ik vaak mee, als ik door een nauwe poort moet zet ik ze omhoog is het beter zichtbaar met eruit rijden en bij file parkeren zet ik ze omlaag kan je stoepjes beter zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Geldt dit alleen voor de Premium?

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Thanks, inderdaad, dat was het, hij stond in het midden...!

Of het alleen voor de Premium geldt weet ik niet maar ik rij wel de premium inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik ben gisteren nog even bij de dealer geweest voor dat lawaai van de ventilator. Bleek dat waarschijnlijk tijdens het verwisselen van de pollenfilter een blaadje o.i.d. erin was gevallen, dat tussen de rotors terecht is gekomen. Is nu weer verholpen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmanz72
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik vond de ramen van de Ioniq wat licht, de kinderen mopperde over teveel zon in hun gezicht.
Ik heb dus een set besteld van Solarplexius (solarplexius.nl) dat is een kunststof voorzet raam.
Van buiten af is er niet meer naar binnen te kijken en van binnenuit is het net of je door een zonnebril naar buiten kijkt...en ook niet onbelangrijk: ze kunnen zonder veel moeite geplaatst worden en ook weer verwijderd worden ( handig ivm lease auto).
Ik heb nu een tweede set gewonnen, zijn er misschien liefhebbers die de splinternieuwe set willen overnemen?
Nieuw is het €146,-.... nu €100,- + eventuele verzendkosten ( 2 ramen van de achterklep en de ramen van de achterportieren.)

Groet, Bart (Zaanstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Bartmanz72 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 16:42:
Ik vond de ramen van de Ioniq wat licht, de kinderen mopperde over teveel zon in hun gezicht.
Ik heb dus een set besteld van Solarplexius (solarplexius.nl) dat is een kunststof voorzet raam.
Van buiten af is er niet meer naar binnen te kijken en van binnenuit is het net of je door een zonnebril naar buiten kijkt...en ook niet onbelangrijk: ze kunnen zonder veel moeite geplaatst worden en ook weer verwijderd worden ( handig ivm lease auto).
Ik heb nu een tweede set gewonnen, zijn er misschien liefhebbers die de splinternieuwe set willen overnemen?
Nieuw is het €146,-.... nu €100,- + eventuele verzendkosten ( 2 ramen van de achterklep en de ramen van de achterportieren.)

Groet, Bart (Zaanstad)
En als ze achter de ramen willen openen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Gerard S 67 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 18:19:
[...]

En als ze achter de ramen willen openen??
Ramen kunnen omlaag maar het blijft gewoon dicht. Hi hi.
Zijn er ook niet gewoon donkere stikkers? Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartmanz72
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik doe nooit de achterramen open.. :)

En met folie tinten kan ook, maar ik vind het handiger om met de winterdagen de panelen weer weg te halen voor een helder zicht in het donker, en met folie tinten is ook best prijzig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik had vorige week het laadprogramma ingesteld op in de middag laden.
Nu vanmorgen de stekker erin en laad tegelijk.
Ummm.Ik was wel bij fastned langs geweest van het weekeind.
zal die het programma resetten of zo?Ps de Maingau kaart effe geprobeerd bij fastned maar werkt NOG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Laatst online: 15-09 08:41
evtje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:00:
Ik had vorige week het laadprogramma ingesteld op in de middag laden.
Nu vanmorgen de stekker erin en laad tegelijk.
Ummm.Ik was wel bij fastned langs geweest van het weekeind.
zal die het programma resetten of zo?Ps de Maingau kaart effe geprobeerd bij fastned maar werkt NOG niet.
Mijn auto 'vergeet' het ingestelde laadprogramma ook, schijnt dat het met de nieuwe firmware versie verholpen wordt.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Henry_tw schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:29:
[...]

Mijn auto 'vergeet' het ingestelde laadprogramma ook, schijnt dat het met de nieuwe firmware versie verholpen wordt.
Heb nog even gekeken , programma stond er nog in alleen was ie op stand direct laden gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Vandaag achter gekomen, door een collega de auto uit te leggen, dat ACC in Sport modus voor mij veel fijner reageert dan in Eco modus. Vooral als ik achter een vrachtwagen komt, houd al heel vroeg in, in Sport modus doet hij dit later waarop je makkelijker op dezelfde snelheid de vrachtwagen voorbij kunt zonder heel lang links te rijden. Voor mij dus vanaf nu Sport modus op de snelweg. Verbeterpuntje: Kan dit onderdeel worden van de stoel stand (hoezo lui...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Henry_tw schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:40:
Vandaag achter gekomen, door een collega de auto uit te leggen, dat ACC in Sport modus voor mij veel fijner reageert dan in Eco modus. Vooral als ik achter een vrachtwagen komt, houd al heel vroeg in, in Sport modus doet hij dit later waarop je makkelijker op dezelfde snelheid de vrachtwagen voorbij kunt zonder heel lang links te rijden. Voor mij dus vanaf nu Sport modus op de snelweg. Verbeterpuntje: Kan dit onderdeel worden van de stoel stand (hoezo lui...)
Volgends mij zit er op je stuur een knop waar je de afstand kan inregellen je zie dan dat er blauwe streepjes gaan branden van 1 tot 4.
Dat zal toch niet uit maken (sport)of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
evtje schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Volgends mij zit er op je stuur een knop waar je de afstand kan inregellen je zie dan dat er blauwe streepjes gaan branden van 1 tot 4.
Dat zal toch niet uit maken (sport)of niet?
die staat bij mij al op 1 streepje, het gaat mij erom vanaf welke afstand hij al gaat inhouden (gas los) als ik naar een vrachtwagen toe rijd. in mijn ervaring gaat de Sport stand daar anders mee om dan de Eco stand. Ik zal het nog eens meetbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Henry_tw schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:16:
[...]

die staat bij mij al op 1 streepje, het gaat mij erom vanaf welke afstand hij al gaat inhouden (gas los) als ik naar een vrachtwagen toe rijd. in mijn ervaring gaat de Sport stand daar anders mee om dan de Eco stand. Ik zal het nog eens meetbaar maken.
Ik zal het is uitproberen vanavond heb gelijk een stukje met 120. Als inderdaad in Sport later snelheid mindert dan word dat voor mij ook voortaan in die stand rijden op de snelweg. Rij zelf 95% in Eco en vind het soms wel irritant als je met 120+ komt aanrijden achterop een vrachtwagen dat hij enorm vroeg al snelheid mindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Dit is wel logisch. In de Eco stand staat voorop om zo zuinig mogelijk te zijn, en dat is nu eenmaal lang van tevoren uit laten rijden. Pas veel later gaan afremmen kan je zo'n 20 tot 30% van de energie kosten die dan aan warmte verdwijnt bij het op- en afladen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik rij nooit in eco altijd op normaal soms sport.
Maar de afstand naar je voorligger kun je gewoon instellen me de afstandsknop op het stuurwiel. Lijkt mij dat dat ook zo is in eco mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
Henry_tw schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Heb het vandaag ook uitgeprobeerd, gaat inderdaad in Sport-stand veel soepeler dan in Normaal (rijd zelf nooit in Eco).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat is jullie ervaring met regeneren?

Ik had 'm eerst altijd op stand 3 staan in de veronderstelling dat dat het zuinigste zou moeten zijn. De laatste dagen heb ik 'm standaard op 0 staan en gebruik ik de flippers wanneer ik echt moet afremmen. Ik heb het idee dat ik nu zuiniger rij - ondanks dat ik 80-90% van de tijd op de SCC rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
-erres- schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:55:

Ik had 'm eerst altijd op stand 3 staan in de veronderstelling dat dat het zuinigste zou moeten zijn. De laatste dagen heb ik 'm standaard op 0 staan en gebruik ik de flippers wanneer ik echt moet afremmen. Ik heb het idee dat ik nu zuiniger rij - ondanks dat ik 80-90% van de tijd op de SCC rijd.
Ik zet hem ook meestal op 0 en rijd dan uit naar bijvoorbeeld een stoplicht of rotonde, rem dan af m.b.v. de flippers, ik heb ook de indruk dat het zuiniger is, maar heb dat niet echt vast kunnen stellen op mijn vaste routes (elke rit is anders i.v.m. verkeer en temperatuur) Het verschil is in elk geval niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

het is inderdaad zuiniger als je op regen 0 rijdt en veel met flippers spelen. Je moet is voor de grap het gaspedaal ingedrukt houden op een kwart of iets en voor de grap je linker flipper ingedrukt houden dat ie meteen naar regen 3 springt. Als goed is merk je dat je ineens meer gas moet geven om de zelfde snelheid te rijden. Dat was mij opgevallen na 3 weken erin te hebben gereden. rempedaal gebruik ik amper alleen als moet stoppen bij stoplichten bij de laatste 10/15km/u of als echt een noodstop moet maken en met de regen het niet haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:56

volgens mij is zachtjes/beheerst remmen ook regenereren. Dat werkt soepeler dan de flippers.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
N3D schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:37:
[...]

Je moet is voor de grap het gaspedaal ingedrukt houden op een kwart of iets en voor de grap je linker flipper ingedrukt houden dat ie meteen naar regen 3 springt. Als goed is merk je dat je ineens meer gas moet geven om de zelfde snelheid te rijden.
Dat heb ik dus ook ervaren, vandaar dat ik er ook mee ben gaan spelen en het gevoel heb dat het wat zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
De laatste twee dagen werkt het regenereren 's ochtends de eerste paar minuten niet bij mij. Daarna werkt het gewoon weer normaal. Zowel de flippers als met afremmen wordt er niet geregenereerd. Iemand deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:14
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Het is me nog nooit opgevallen dat dat gebeurt bij een volle accu. Verder is op het Duitse forum een filmpje gepubliceerd waarin iemand met een volle accu een berg af rijdt. Bij het regenereren komt dan de SOC in de auto boven de 100%. Dan zou je dus je "reserve"-accu capaciteit opladen.
Ik zou ernaar laten kijken, maar grote kans dat er niks gevonden wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

pmiddeld schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:58:
Het is me nog nooit opgevallen dat dat gebeurt bij een volle accu. Verder is op het Duitse forum een filmpje gepubliceerd waarin iemand met een volle accu een berg af rijdt. Bij het regenereren komt dan de SOC in de auto boven de 100%. Dan zou je dus je "reserve"-accu capaciteit opladen.
van de bruikbare 28kW heeft de auto als ik het goed heb 30kW totaal misschien daarom. Heb zelf ook een paar keer gehad als hij goed vol zit dat de auto niet regenereert als gaspedaal los laat aan het begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pmiddeld schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:58:
Ik heb het bij m'n Tesla ook hoor als ik vol laad... dan remt ie bijna niet meer af als je gas los laat. Is soms wel even schrikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
Klinkt wel logisch inderdaad: vol = vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Voor de liefhebber, hier zijn nog wat meer bronnen met gegevens over de Ioniq EV batterij bij elkaar gezet.
http://www.automobile-pro...hyundai-ioniq-t10934.html

[ Voor 45% gewijzigd door Jan Treur op 17-05-2018 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
Gisteren had ik een probleem met de oplaadkabel, ik stond in de parkeergarage van het MZH waar je gratis kunt laden, dus gewoon kabel insteken en klaar. Echter toen ik weg wilde was de accu nog niet vol en ik had geen mogelijkheid om het laadproces te stoppen en dus de kabel uit de auto te krijgen. In de auto de tijdinstellingen voor het laden nog aangepast zodat hij stopte met laden maar de kabel bleef vast zitten. uiteindelijk heb ik hem handmatig ontgrendeld met als gevolg dat hij nu helemaal niet meer automatisch ontgrendeld. Auto staat nu bij de dealer. iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Dat zal wel je laadvergrendelingsmotor zijn.
Bij mij ook meerdere keren vast blijven zitten. Ik had daarvoor een terug roep call. Na vervanging geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitsje
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-07-2023
Mijn ioniq komt normaal gezien morgen toe met de boot. Maar ik zou nog een laadpaal voor thuis willen. Wie raad mij welke laadpaal aan. Ik ben van België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:53
Smitsje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:36:
Mijn ioniq komt normaal gezien morgen toe met de boot. Maar ik zou nog een laadpaal voor thuis willen. Wie raad mij welke laadpaal aan. Ik ben van België.
Laadpaal is niet nodig tenzij je meer dan 200km per dag doet, 's nachts opladen en 's morgens kan je weer 200km rijden. Laadpaal doet er ook 4u over. Er zijn ook al heel wat snelladers waar je in 30 min kunt laden, zie Chargemap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:16
-erres- schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:27:
De laatste twee dagen werkt het regenereren 's ochtends de eerste paar minuten niet bij mij. Daarna werkt het gewoon weer normaal. Zowel de flippers als met afremmen wordt er niet geregenereerd. Iemand deze ervaring ook?
Ja dat had ik ook een paar keer bij het wegrijden, pas na 500 meter kan hij weer max regenereeren.
(Wel verwarrend, want hij staat wel ingesteld op max regen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
Smitsje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:36:
Ik heb hem thuis gewoon in het stopcontact zitten, nog niet meegemaakt dat hij 's ochtends niet helemaal vol zat. Bij een lege accu (en wanneer kom je zo thuis?) Duurt het laden ongeveer 12 uur tot 100%.
Mocht een laadpaal een keer echt nodig zijn om tussentijds sneller bij te laden, dan kan ik altijd nog een publieke paal in het dorp pakken, maar dat heb ik nog niet nodig gehad.

Veel rijplezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -erres-
Iemand al ervaring met het Qi draadloos laden van een telefoon?
Ik heb een iPhone 7 Plus met een sticker en met een hoesje geprobeerd. Met beiden gaat het lampje branden, met de sticker gaat ook de oplaadindicator op de telefoon aan (batterijtje wordt groen) maar gaat die oplaadindicator ook steeds weer uit en laad hij dus niet bij. Met het hoesje gaat de oplaadindicator niet eens aan en laad hij dus ook niet.

Ligt het aan het feit dat de telefoon uit zichzelf niet geschikt is voor draadloos laden, ligt het aan de lader in de auto of heb ik gewoon pech met de sticker en het hoesje en functioneren die beiden niet goed? Ik heb thuis (nog) geen Qi lader om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:39
-erres- schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:45:
Iemand al ervaring met het Qi draadloos laden van een telefoon?
Ik heb een iPhone 7 Plus met een sticker en met een hoesje geprobeerd. Met beiden gaat het lampje branden, met de sticker gaat ook de oplaadindicator op de telefoon aan (batterijtje wordt groen) maar gaat die oplaadindicator ook steeds weer uit en laad hij dus niet bij. Met het hoesje gaat de oplaadindicator niet eens aan en laad hij dus ook niet.

Ligt het aan het feit dat de telefoon uit zichzelf niet geschikt is voor draadloos laden, ligt het aan de lader in de auto of heb ik gewoon pech met de sticker en het hoesje en functioneren die beiden niet goed? Ik heb thuis (nog) geen Qi lader om het te testen.
Ik heb een Samsung Galaxy S7 in een plastic case en het draadloos laden werkt probleemloos. Het oranje lampje gaat branden tijdens het laden en als de telefoon helemaal opgeladen is, wordt het lampje groen.
Voor draadloos laden moet de achterkant van de telefoon van glas zijn dacht ik. Aluminium achterkant werkt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sonicfreak op 25-05-2018 11:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pmiddeld
Voor degenen die niet het topic "Elektrische auto's - Deel 3" volgen: een reisverslag.

Op maandag 2e Pinksterdag vertrokken mijn vrouw en ik met de Ioniq voor een paar dagen naar Praag. Vooraf had ik de route uitgestippeld m.b.v. de Goingelectric routeplanner. Tijdens het plannen heb ik alleen laadpalen geselecteerd die of gratis waren (E.ON) of met de Maingau laadpas zouden moeten werken (Allego en EnBW). De eerste etappe zou gaan naar Halle, waar wij bij vrienden zouden overnachten. De volgende dag zouden we verder rijden naar Praag.

De route is te vinden met deze link: https://www.goingelectric...llen/routenplaner/2220228

Om half elf vertrokken we met een volle accu uit Wageningen. Omdat de eerste stop al na circa 120 km gepland was, flink gas gegeven naar Bad Bentheim. Daar bleek dat ik mijn huiswerk niet zo grondig had gedaan, want we reden pardoes de eerste laadstop voorbij omdat ik dacht dat deze bij een Tank und Rast langs de snelweg stond. Achteraf bleek dat we van de snelweg af hadden gemoeten. Plan B was echter wel in orde en zo stonden we 12 km verder bij een ENORM tuincentrum in Emsbüren. Op de parkeerplaats troffen wij alleen maar type 2 connectors aan, balen! Had ik me vergist? Terwijl ik vergeefs probeer dit laadpunt op de website van Goingelectric te bekijken (in Duitsland is het mobiele netwerk vergelijkbaar met dat van, laten we zeggen, de Centraal Afrikaanse Republiek) voor aanwijzingen over de juiste plaats van de snellader, ziet mijn vrouw met adelaarsogen in de verte een paar Tesla Superchargers staan. Zou het daar zijn? We rijden helemaal naar het eind van de parkeerplaats en ja hoor, daar staan een stuk of 4 snelladers op een rijtje. Parkeren we net aan de enige paal van Fast-E, en die doet het niet met de Maingaupas. OK, volgende dan maar, die is wel van Allego. Even wennen in Duitsland, de tijd begint al te lopen als-ie nog aan het verbinden en controleren is, minimaal displaytje dat je amper kan lezen in de zon, maar dan eindelijk wordt er geladen. Aangezien het volgende laadpunt over 165 km is en er een behoorlijk straffe wind tegen staat, maar even doorgeladen tot 90% en weer wegwezen.

Tijdens de volgende etappe blijkt dat we vanwege de wind en de afstand tot de volgende laadstop er inderdaad niet flink doorgereden kan worden. Zo tuffen we met zo'n 105-110 km/u door naar Lauenau, een Autohof net buiten de snelweg. Het blijkt hier behalve een benzinestation een laadparadijs te zijn met 4 snelladers, Tesla superchargers en laadpunten voor elektrische vrachtwagens (maar deze niet gezien, helaas). De eerste Allego-paal accepteert mijn pas niet, gelukkig die ernaast wel. En zo weer een half uurtje stil gestaan, wat gegeten en gedronken. Tijdens deze stop zie ik in mijn Next Plug app dat er de dag ervoor bij de volgende stop, een Euro Rastpark, een storing is geconstateerd, waardoor de snellader het niet zou doen. Dat risico wil ik niet nemen. Met de app Electro Station Finder kies ik een E.ON paal iets eerder op de route (Raststätte Marienborn Süd). Bij aankomst daar blijkt deze paal het prima te doen zonder pas o.i.d. Omdat we door het eerder laden dan gepland wat meer moeten laden om de volgende snellader te halen (de volgende dag) hebben we hier tot het maximum met de CCS (94%) geladen en daarna nog even de 43 kW type 2 aangesloten. Aangezien dat bij de Ioniq maar 6,6 kW max laadt, hadden we het geduld niet om tot 100% te laden en zijn we bij 97% weer vertrokken. Onze vrienden in Halle zaten tenslotte te wachten met de BBQ :)
Zo kwamen wij om kwart over zes in Halle aan. Geen laadpaal in de buurt te bekennen, dus de auto gewoon op de oprit laten staan. We hadden die dag 560 km gereden.

Na een gezellige avond en een korte nacht zijn we dinsdagmorgen om 10.00u vertrokken richting Praag. Aangezien we de dag ervoor toch wat meer sap verbruikt hadden dan gepland had ik onze volgende laadstop wat eerder bedacht: al na 45 km in Taucha. Dit was weer een Allego-paal en de Maingau laadpas deed z'n werk. Ondertussen bij de aanpalende MacDonald's op ons gemak een kopje cappuccino gedronken en daarna weer verder. Aangezien er in Tsjechië onderweg geen snellaadpalen waren die ik zou kunnen gebruiken (ondanks 4 laadpassen en een stuk of 15 apps) had ik het zo gepland dat we zo dicht mogelijk vóór de Tsjechische grens zouden laden. Daarna is het dan nog 150 km naar Praag. Dus op naar de Autobahnraststätte Dresdner Tor Süd, even voor Dresden. Daar gratis geladen (E.ON) en weer verder. De grens ligt in het Erzgebergte en daar moesten we overheen (max. 660 m hoog). Onderweg nog een vignet voor de Tsjechische snelwegen gekocht (wist ik helemaal niet, maar werd gelukkig van tevoren voor gewaarschuwd met borden). Kosten: €13,90. Meer dan alle stroomkosten tot nu toe :D En dat zou ook zo blijven....
Tijdens de klim zo'n 15 km op de GOM verloren, ondanks dat ik met 90 km/u naar boven reed. Achteraf bleek dit helemaal geen probleem want tijdens een mooie afdaling van zo'n 15 km lang kreeg ik de meeste kilometers weer terug. Dus zolang je maar ook weer (op tijd) naar beneden gaat maakt een hoogtestijging niet zoveel uit voor de Ioniq. Uiteindelijk zijn we om 15.15u aangekomen in Praag. Deze dag was goed voor 280 km.

In Praag hebben we de auto niet gebruikt. Ik zag wel dat je met een elektrische auto in Praag gratis kunt parkeren, maar dat is meer iets voor de inwoners, want je moet een pasje op het gemeentehuis aanvragen enz., niet iets voor de kort blijvende toerist.

Op donderdag zijn we weer vertrokken naar huis. Eerst zijn we zo'n 10 km naar het zuiden naar een Lidl gereden om daar te snelladen. We stonden net aan de lader toen er een nieuwe Leaf kwam aanrijden met een Tsjechische auto dealer erin. Terwijl mijn vrouw in de Lidl ging shoppen mocht ik met de goede man gaan kletsen, wat niet heel gemakkelijk ging omdat hij weinig Engels sprak en ik geen Tsjechisch. Toch een leuk gesprek gehad. Omdat we weer dat gebergte over moesten heb ik de auto voor de zekerheid tot 92% laten laden. Toen ik eindelijk afkoppelde, ging die Tsjech er weer vandoor! Ik dacht dat-ie op mij moest wachten, maar blijkbaar kwam hij alleen voor een praatje.

Het schema voor de terugweg is te vinden met deze link: https://www.goingelectric...llen/routenplaner/2168784

Omdat we niet meer langs Halle hoefden, lag deze route iets zuidelijker dan de heenweg. Om 10.00u vertrokken we vanaf de Lidl dan echt naar Nederland. Onderweg zo'n 100-110 km/u gereden totdat we over de heuvels waren. Toen ben ik 120-130 km/u gaan rijden omdat we nog genoeg kilometers naar de eerste laadstop hadden. Aangezien de volgende stop op 172 km verder was gepland en ik wel een beetje door wilde rijden heb ik er nog een laadstop tussen gevonden (na zo'n 90 km) bij Tank und Rast Muldental Nord. Van E.ON dus gratis en geen laadpas nodig. Het laden ging vlot. We hebben ook op de terugreis voornamelijk tot tegen de 90% geladen omdat we altijd wel weer iets hadden waardoor het laden uitliep (toiletbezoek, ijsje kopen, koffie drinken etc.). Daarna telkens weer met 120-130 km/u verder. De terugreis ging behalve via E.ON laders ook via EnBW laders met duidelijke displays zoals we die gewend zijn van Fastned en Allego in /nederland. Het liep verder op rolletjes en volgens plan. Kwartiertje file gehad en een omleiding vanwege een afgesloten weg, die uiteindelijk iets korter in kilometers bleek te zijn. Het vinden van de snelladers langs de snelweg was ook geen moeite. Op veel parkeerplaatsen stonden bordjes met pijltjes naar de snellader. Ook langs de snelweg is de aanwijzing in Duitsland vaak goed voor elkaar. Gewoon een icoontje op het bord van de Tank und Rast met een stekker, net als voor LPG en CNG (was niet overal het geval, maar veel beter dan in NL).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8z4fV7fr0n3wR4Hn4vjOwqqG/medium.jpg

En zo kwamen wij om 21.30u die avond aan in Wageningen met 840 km op de teller. Verbruik was 7,7 km/kWh (13 kWh/100 km) en 9 uur bewegingstijd, de rest was laden (2,5 uur).

Terugdash

Al met al weer een mooie lange reis gehad met de Ioniq en een mooie vakantie. De laadkosten? Die waren alles bij elkaar € 8,65 !!! Voor in totaal 1695 km gereden.

Volgende lange rit wordt die in oktober naar de eRUDA 2018 in de buurt van München met als letterlijk hoogtepunt de Ötztaler Gletscherstraße naar het hoogst met de auto bereikbare punt in de Alpen op 2830 m hoogte! Geïnteresseerd? Kijk op www.eruda.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
pmiddeld schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:15:
[...]

De link is geüpdate. Je kunt ook hier klikken: https://drive.google.com/...NjaUBi0p/view?usp=sharing

Nee, er is geen andere manier dan alfabetisch sorteren. Je kunt wel POI's zoeken. Dan typ je een deel van de plaatsnaam of een snelwegnummer in en dan maakt-ie een selectie.

Het mooiste zou zijn als je de laadpalendatabase van de auto zou kunnen overschrijven met je eigen database zodat je kan sorteren op afstand, maar daar breken de "experts" zich nog steeds het hoofd over.... :?
is er ook nog een manier om de eigen POI op de kaart zichtbaar te krijgen?
bedankt

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Het antwoord is: nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Mijn Ioniq maakt soms een vreemd drukventiel geluid, het klinkt een beetje als een geluidseffect en ik dacht ook eerst dat het uit de speakers kwam als er iets dicht langs de auto komt ofzo... Het klinkt echt alsof je een snelheidje krijgt in een spelletje.

Maar ik denk dat het met de airco/warmtepomp te maken heeft. Over een week gaat hij naar de garage, dus ik zal het daar nog even melden, maar zijn er hier meer mensen die dat geluid herkennen?
pmiddeld schreef op zondag 27 mei 2018 @ 22:19:
De laadkosten? Die waren alles bij elkaar € 8,65 !!! Voor in totaal 1695 km gereden.
:o _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:10

uFx

Toettoetdaan schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:58:
Mijn Ioniq maakt soms een vreemd drukventiel geluid, het klinkt een beetje als een geluidseffect en ik dacht ook eerst dat het uit de speakers kwam als er iets dicht langs de auto komt ofzo... Het klinkt echt alsof je een snelheidje krijgt in een spelletje.

Maar ik denk dat het met de airco/warmtepomp te maken heeft. Over een week gaat hij naar de garage, dus ik zal het daar nog even melden, maar zijn er hier meer mensen die dat geluid herkennen?
Ja, meerdere mensen hebben hier last van. Komt af en toe voor en heeft inderdaad iets met de airco/verwarming te maken. Wat exact weet ik ook niet en het komt bij mij ook steeds minder voor. Maar als je het hoort gewoon even in sportstand zetten en het pedaal indrukken. Lost verder niets op maar het past goed bij het geluid :P

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

[...]

Heb het probleem ook een paar keer gehad komt inderdaad van de airco/verwarming alsof er druk verloren gaat en opnieuw bij gepompt word. Heb zelf 31 mei afspraak bij de dealer voor al mijn problemen zullen eens zien of alles opgelost kan worden. Hoop dat ze in ieder geval mijn laadproblemen fixen :). Wat mij trouwens een paar dagen terug is opgevallen misschien dat ik niet de enigste ben als ik de stuur vol naar links heb staan en weg wil rijden hoor ik een klik of iets elke keer. Hoor ik alleen goed als de radio uit staat en mijn raam open iemand ook zo iets? Het is niet altijd maar 1 op de 4 keer gebeurd het ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is dat niet gewoon het geluid van de VESS? Als de Ioniq wegrijdt klinkt het ook een beetje als een ruimteschip me dat geluidje, van buiten af, maar binnen hoor je het ook wel. Die kan je overigens uitzetten met die knop links van het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
YoshiBignose schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:07:
[...]

Is dat niet gewoon het geluid van de VESS? Als de Ioniq wegrijdt klinkt het ook een beetje als een ruimteschip me dat geluidje, van buiten af, maar binnen hoor je het ook wel. Die kan je overigens uitzetten met die knop links van het stuur.
Het klinkt wel net zo fancy, maar het gebeurt me meestal als ik gewoon aan het rijden ben. Eigenlijk voornamelijk als de lucht vochtig is en de luchtcirculatie wisselt tussen airco en wamtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Van het weekend wat vreemds meegemaakt. Ik stond geparkeerd, netjes de handrem erop gezet en de auto in P stand. Een paar uurtjes later wilde ik vertrekken kreeg ik de melding 'Storing parkeren. Schakel de parkeerrem in bij parkeren'. De handrem functioneerde gewoon maar de motor stond in geen enkele stand (D,N,R of P). Met geen mogelijkheid in een stand te zetten. Auto uitzetten lukte niet volledig want dan kreeg ik de melding dat de auto in P stand moest. Uiteindelijk moest er een sleper aan de pas komen en staat hij nu bij de dealer. De monteur die er direct even naar gekeken had, had geen idee wat er aan de hand was.

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk

[...]

Had het een paar weken terug wel 10x bij een rit vanuit de Duitse Eifel naar huis.

Ben n.a.v. daarvan bij de dealer geweest, die hebben de boel nagelopen en konden niks vinden.

Daarna heb ik het een tijd niet meer gehoord, tot afgelopen weekend tijdens een rit naar de Belgische Ardennen, toen heb ik het geluid 1x gehoord.

Ben benieuwd wat jouw dealer er over weet te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
Stephanoff schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:31:
Van het weekend wat vreemds meegemaakt. Ik stond geparkeerd, netjes de handrem erop gezet en de auto in P stand. Een paar uurtjes later wilde ik vertrekken kreeg ik de melding 'Storing parkeren. Schakel de parkeerrem in bij parkeren'. De handrem functioneerde gewoon maar de motor stond in geen enkele stand (D,N,R of P). Met geen mogelijkheid in een stand te zetten. Auto uitzetten lukte niet volledig want dan kreeg ik de melding dat de auto in P stand moest. Uiteindelijk moest er een sleper aan de pas komen en staat hij nu bij de dealer. De monteur die er direct even naar gekeken had, had geen idee wat er aan de hand was.
Ik zet nooit de handrem erop. Ik zet de auto altijd in P en schakel dan de auto uit. Dan rolt de auto nog een klein stukje naar voren (paar centimeter maar hoor en als je het niet weet is het de 1e keer even schrikken) en dan grijpt de parkeerrem automatisch aan. Dit werkt zelfs als de auto op een beetje schuine helling staat. Nog niet geprobeerd op een hele steile helling, misschien dat je dan wel de handrem erop moet zetten.
Bij een vorige auto die ik heb gehad, Toyota Auris Hybrid (ook automaat), werkte het eigenlijk hetzelfde. Auto in P stand en dan auto uitzetten, auto rolt nog een paar centimeter naar voren en de automatische parkeerrem grijpt aan. Ik gebruikte voor het parkeren met de Auris dan ook nooit de handrem (was nog een ouderwetse handmatige handrem overigens). Met een schakelauto gebruik ik de handrem dan wel altijd omdat ik de auto dan in z'n vrij zet bij parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Je hoeft de auto eigenlijk niet eerst in P te zetten om deze uit te zetten. Wat ik altijd doe is de auto gelijk uitzetten schiet hij alsnog automatisch naar de P. Handrem gaat automatisch erop als nodig is volgens mij de ene keer hoor ik wel het mechanisme dat de handrem erop word gezet en de andere keer weer niks heeft volgens mij te maken hoe vlak of stijl de auto staat. Kan het laatste ook fout hebben xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij gaat de handrem vanzelf als de autoholdfuntie is ingeschakeld. Als je hem dan " stillegt" schakeld de handrem vanzelf in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Mijn werkgever heeft laadpalen van 11kW en 22kW geïnstalleerd. Ik laad op die palen maar op max. 3,6 kW. (Tesla's laden lekker door op diezelfde palen... :'( )

Is er een manier dat ik sneller kan laden met behulp van een losse, "dubbele" stekker? Zoals bij Fastnet?

[ Voor 11% gewijzigd door polpol op 30-05-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
polpol schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:04:
Mijn werkgever heeft laadpalen van 11kW en 22kW geïnstalleerd. Ik laad op die palen maar op max. 3,6 kW. (Tesla's laden lekker door op diezelfde palen... :'( )

Is er een manier dat ik sneller kan laden met behulp van een losse, "dubbele" stekker? Zoals bij Fastnet?
dat is gek. op de 22kW paal zit 3x7,4kW. dus je zou met 6-7kW moeten laden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Op een 22Kw paal laad mijn ioniq 5.5 zal ook wel uitmaken dat ik hem dat tot vol laad.tussen 20 en 80% zal het wel sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
De Ioniq MY2019 krijgt geen grotere accu, wel meer opties.

https://insideevs.com/201...slightly-better-equipped/

Ben benieuwd of Bluelink support ook naar Europa komt want dat is er nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
Beste ioniq rijders. Ik zit er over te denken om een ionic te kopen.
Heb een proefrit gehad met een heel prettig rijdende comfort uitvoering.
Maar nu komt het, gezien de prijs kan ik ook een premium kopen. Echter wat zijn volgens julie de zaken die een premium heeft dat ik zou missen als ik toch voor de comfort ga?
Maw is het het geld waard? Het schuifdak is voor mij leuk maar niet belangrijk.

[ Voor 0% gewijzigd door heihar op 31-05-2018 16:41 . Reden: Foutje in type naam :S ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:05:
Beste ionic rijders. Ik zit er over te denken om een ionic te kopen.
Maar nu komt het, gezien de prijs kan ik ook een premium kopen. Echter wat zijn volgens julie de zaken die een premium heeft dat ik zou missen als ik toch voor de comfort ga?
Het verschil zit 'm qua prijs vooral in het schuifdak. LED-koplampen en je smartphone draadloos opladen zijn leuk, maar imho de prijs niet waard. Elektrisch verstelbare stoelen is wel premium, maar waarschijnlijk doe je dat niet heel veel. Dodehoekdetectie zit ook in de premium-versie.
Wat de prijs wél waard is, is dat die stoelen verwarmbaar zijn. Verwarming kost veel stroom/range in een EV en stoelverwarming is efficiënter daarin, en daarmee prettiger in de winter. Hetzelfde zou je kunnen stellen voor een verwarmd stuur.

Je kan eens kijken of je wellicht de Comfort kan bestellen, maar dan met stoelverwarming. Eventueel kan je eens vragen wat stuurverwarming en dodehoekdetectie los zou kosten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:10

uFx

Sonicfreak schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:50:
De Ioniq MY2019 krijgt geen grotere accu, wel meer opties.

https://insideevs.com/201...slightly-better-equipped/

Ben benieuwd of Bluelink support ook naar Europa komt want dat is er nu nog niet.
Vreemd, in dit bericht staat:
Behind the wheel, Smart Cruise Control allows a constant speed and following distance to be maintained from the vehicle ahead without depressing the accelerator or brake pedals; it is automatically cancelled when speed drops to 5 mph or below.
De Adaptive Cruise Control werkt nu t/m 0 (stilstand). Zijn ze daar dus voor het 2019-model vanaf gestapt?
heihar schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 16:05:
Beste ionic rijders. Ik zit er over te denken om een ionic te kopen.
Ik vond de volgende punten wel van belang bij de premium: Blind-spot Collision Warning (BCW) en stoelverwarming. De overige punten zijn dan verder mooi meegenomen. Of dit het waar is moet je zelf bepalen maar de comfort is al erg compleet.

Het is overigens Ioniq ;-)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heihar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07-2024
Oeps meteen even de naam aangepast :)

Ik heb geen ervaring met dit soort zaken maar verwant stuur en stoelen dat dit voordeliger is dan 'gewoon' verwarming, dat maakt voor mij wel uit.
Durven jullie trouwens een uitspraak te doen over de range in de winter is die echt veel lager?

Man heb er zin in, morgen even met dealer spreken. En dan hopen dat de levertijd geen 6maanden is.
Zo blij dat er eindelijk een beetje een normaal uitziende EV is met een redelijke range. _/-\o_

@Richh Elektrische stoelen vind ik zelf wel prettig omdat je die vaak net wat nauwkeuriger kan afstellen.

[ Voor 8% gewijzigd door heihar op 31-05-2018 16:52 . Reden: meer tekst ]

Pagina: 1 ... 30 ... 195 Laatste