LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
https://www.alibaba.com/showroom/10kw-dc-fast-charger.html
Of deze voor 20 kW:
https://www.alibaba.com/p...-dc-fast_60545096560.html:
https://www.alibaba.com/p...-DC-fast_60625256796.html
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Komt dat bekend voor? ik vind het wel heel snel..
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Ach hier na 13k km al de normale automatten waarbij de stiksels weg slijten en langs de randen gaan rafelen. Mijn bestuurderstoel mat is zelfs kapot want één van de ophangpunten in de auto zit los (moeten ze bij de beurt maar fixen). Ik maak me er zelf niet druk om want het is een leaseauto maar je kunt wel duidelijk zien dat het een van de puntjes is waar ze op bezuinigd hebben om de kosten te drukken, net als de paneel afwerking van het interieur bijvoorbeeld.BarryH schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:18:
Na 23k km al een gat in de extra rechthoek stof die bij de pedalen gestickt zit in de "luxe automatten".
Komt dat bekend voor? ik vind het wel heel snel..
HD4Life @ Full-HD
Facts don't care about your feelings
Er rijdt wel een blauwe hybrid in de rondteYoshiBignose schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:05:
Wie werken er in Wormerveer, ik zie veel Ioniq EV's rijden hier. Een zwarte met zwart gespoten bumper en een grijzige.
ehhhh..HOI
https://www.autozine.nl/h...l-in-op-groene-mobiliteit
Al 1500 pre-orders voor de Kona EV.
[ Voor 11% gewijzigd door Jan Treur op 16-04-2018 19:05 ]
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Heenreis erg conservatief gepland, 5 stops met langste leg van 130 km, omdat ik weinig snelwegkilometers en hoogtemeters maak en dus extra marge heb ingebouwd voor deze grote onbekenden. Laadstops gemaakt in Bad Bentheim, Melle, Lehrte, Höherwarsleben en Ziesar. Afgezien van klein foutje in navigatie bij Lehrte en een niet-werkende CSS in Ziesar (waar ik overigens maar klein beetje wilde bijladen, dus kon wel even via de Type2 stekker) ging het erg soepel. Conclusie van de heenreis: de planning was wel érg conservatief, dat doen we op de terugweg niet meer zo en moet makkelijk met een stop minder kunnen, en een beetje meer snelheid dan de 120 op de ACC moet ook kunnen.
Zo gezegd, zo gedaan: vanmorgen rond 9 uur vertrokken uit Berlijn. Laadstops gemaakt in Möckern, Lehrte, Melle en bij Fastned in Deurningen. Zo goed als de hele weg de ACC op 130 gehad, en dat pakte goed uit met afstanden tussen laadstops van 121, 150, 131 en 110 km. Tussen Melle en Deurningen ook nog even uitgevonden dat de wagen op 170km/u begrenst is
Gebruikte laadpassen waren van NewMotion en Plugsurf (ja, die laatste kreeg ik tot mijn verrassing toch nog op tijd binnen). Gemiddeld verbruik over beide ritten net boven de 13kWh/100km, dat valt mij enorm mee.
Op de snelweg continu de lane keeping assistant aangehad, was in begin even uitvissen hoe we het aantal meldingen dat je je handen aan het stuur moet houden minimiaal kunt houden maar wat maakt dat het reizen toch lekker ontspannend. Wel 1x een raar momentje met LKAS beleefd tijdens een behoorlijke regenbui: tijdens het inhalen van een vrachtwagen gaf hij een behoorlijk forse stuur-input naar rechts en ik voelde me geroepen om hem tot de orde te roepen. Dit was wel een goed bewijs dat dit systeem niets meer is dan een ASSISTENT en je ten alle tijde klaar moet zijn om hem te over-rulen!
Persoonlijke ('softe') conclusies na dit 'avontuur':
- onze eerste volledig-elektrische-trip kunnen we rustig een plezierige noemen. Geen noemenswaardige problemen en zelfs het vrouwtje was positief. Oké, het vergt meer planning vooraf, maar dat is met deze ervaring op zak de komende trips alleen maar makkelijker geworden.
- ik was al erg blij met mijn keuze voor een Ioniq, maar ik ben de auto door deze trip nog meer gaan waarderen
- de infrastructuur is Duitsland is duidelijk veel beter dan die in Frankrijk als ik op de videos van @FrankDoorhof af ga
PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD
Ik rij rond in de Zaanstreek met een Aurora grijze IoniqYoshiBignose schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:05:
Wie werken er in Wormerveer, ik zie veel Ioniq EV's rijden hier. Een zwarte met zwart gespoten bumper en een grijzige.
Heb je nog tips hiervoor. Ik wordt soms echt kriegel van die meldingen terwijl je gewoon je handen aan het stuur houdt. Vooral als je gewoon lang rechtdoor moet rijden.zwakie schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:50:
Op de snelweg continu de lane keeping assistant aangehad, was in begin even uitvissen hoe we het aantal meldingen dat je je handen aan het stuur moet houden minimiaal kunt houden maar wat maakt dat het reizen toch lekker ontspannend.
HD4Life @ Full-HD
van het weekend toevallig ook met mijn Ioniq naar duitsland geweestzwakie schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:50:
Afgelopen weekend onze eerste langere trip gemaakt met de Ioniq voor een lang weekendje Berlijn. Mijn ervaringen zijn super, in het kort:
Heenreis erg conservatief gepland, 5 stops met langste leg van 130 km, omdat ik weinig snelwegkilometers en hoogtemeters maak en dus extra marge heb ingebouwd voor deze grote onbekenden. Laadstops gemaakt in Bad Bentheim, Melle, Lehrte, Höherwarsleben en Ziesar. Afgezien van klein foutje in navigatie bij Lehrte en een niet-werkende CSS in Ziesar (waar ik overigens maar klein beetje wilde bijladen, dus kon wel even via de Type2 stekker) ging het erg soepel. Conclusie van de heenreis: de planning was wel érg conservatief, dat doen we op de terugweg niet meer zo en moet makkelijk met een stop minder kunnen, en een beetje meer snelheid dan de 120 op de ACC moet ook kunnen.
Zo gezegd, zo gedaan: vanmorgen rond 9 uur vertrokken uit Berlijn. Laadstops gemaakt in Möckern, Lehrte, Melle en bij Fastned in Deurningen. Zo goed als de hele weg de ACC op 130 gehad, en dat pakte goed uit met afstanden tussen laadstops van 121, 150, 131 en 110 km. Tussen Melle en Deurningen ook nog even uitgevonden dat de wagen op 170km/u begrenst isTerugweg is geheel volgens plan verlopen.
Gebruikte laadpassen waren van NewMotion en Plugsurf (ja, die laatste kreeg ik tot mijn verrassing toch nog op tijd binnen). Gemiddeld verbruik over beide ritten net boven de 13kWh/100km, dat valt mij enorm mee.
Op de snelweg continu de lane keeping assistant aangehad, was in begin even uitvissen hoe we het aantal meldingen dat je je handen aan het stuur moet houden minimiaal kunt houden maar wat maakt dat het reizen toch lekker ontspannend. Wel 1x een raar momentje met LKAS beleefd tijdens een behoorlijke regenbui: tijdens het inhalen van een vrachtwagen gaf hij een behoorlijk forse stuur-input naar rechts en ik voelde me geroepen om hem tot de orde te roepen. Dit was wel een goed bewijs dat dit systeem niets meer is dan een ASSISTENT en je ten alle tijde klaar moet zijn om hem te over-rulen!
Persoonlijke ('softe') conclusies na dit 'avontuur':
- onze eerste volledig-elektrische-trip kunnen we rustig een plezierige noemen. Geen noemenswaardige problemen en zelfs het vrouwtje was positief. Oké, het vergt meer planning vooraf, maar dat is met deze ervaring op zak de komende trips alleen maar makkelijker geworden.
- ik was al erg blij met mijn keuze voor een Ioniq, maar ik ben de auto door deze trip nog meer gaan waarderen
- de infrastructuur is Duitsland is duidelijk veel beter dan die in Frankrijk als ik op de videos van @FrankDoorhof af ga.
Tevens een leuk iets meegemaakt. 20km lang op de snelweg ergens rond de eifel in duitsland richting keulen bleef de auto regenereren terwijl ik 130km/u mijn bereik ging van 12,6kWh/100km naar 11,9kWh/100km
Hij ziet/voelt je handen niet. Hij kan alleen meten of je het stuur beweegt.Davidshadow13 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:36:
[...]
Heb je nog tips hiervoor. Ik wordt soms echt kriegel van die meldingen terwijl je gewoon je handen aan het stuur houdt. Vooral als je gewoon lang rechtdoor moet rijden.
Dus met enige regelmaat een hele kleine stuurbeweging is voldoende
Blijkbaar zit je in fase 2.Davidshadow13 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:36:
Heb je nog tips hiervoor. Ik wordt soms echt kriegel van die meldingen terwijl je gewoon je handen aan het stuur houdt. Vooral als je gewoon lang rechtdoor moet rijden.
Fase 1: Je stuurt actief zoals je gewend was; geen meldingen
Fase 2: Je bent gewend geraakt aan wat de auto zelf doet en houdt je handen nu zo relaxt aan het stuur dat de auto ze niet merkt; veel meldingen
Fase 3: Je houdt je handen nog steeds relaxt aan het stuur maar laat ze ontspannen met hun gewicht erop rusten zodat de auto bij zijn stuuracties een klein beetje weerstand merkt, zonder dat dat tot obstructie leidt; weinig tot geen meldingen
Advies: probeer door te ontwikkelen naar fase 3, een kwestie van geconditioneerd worden door de auto.
Een flesje water tussen het stuur klemmen schijnt ook te werkenDavidshadow13 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:36:
[...]
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Zelf met meerdere flessen geprobeerd verschillende plekken aan het stuur geplaatst werkt bij mijne niet blijft piepen na 30 seconden xDpmiddeld schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:48:
[...]
Een flesje water tussen het stuur klemmen schijnt ook te werken
Dit is exact wat ik uit gevogeld hebt gisteren, dat werkt inderdaad perfect.Jan Treur schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:45:
[...]
Fase 3: Je houdt je handen nog steeds relaxt aan het stuur maar laat ze ontspannen met hun gewicht erop rusten zodat de auto bij zijn stuuracties een klein beetje weerstand merkt, zonder dat dat tot obstructie leidt; weinig tot geen meldingen
Advies: probeer door te ontwikkelen naar fase 3, een kwestie van geconditioneerd worden door de auto.
PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD
Bedoel je toevallig InterCharge? Zo ja, die ben ik ook tegengekomen en heb daar (veel te duur!) geladen na het downloaden van hun app met betaling via credit card.N3D schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:12:
[...], maar de normale laders ben eventjes de naam kwijt iets met evcharge. hadden geen passcanner en werkten alleen via 2 apps dat ik kon uitvinden Newmotion en evcharge.
Als ik meteen wat beter had gekeken, had ik gezien dat het niet nodig was: hun RFID lezer was goed gecamoufleerd tussen de instructie-plaatjes (waarschijnlijk een truc om toch maar vooral maar via de app te werken). Die lezer accepteerde naar later bleek ook gewoon de Plugsurf sleutel
Leuke tip om via de ACC nog die 5km/u exta eruit te persen
Kan geen goede app vinden die werkt met de torque PIDs nu torque niet meer in de appstore staat
Heb hier exact het zelfde probleem helaasHim_ schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:25:
Iemand hier die een ODB dongle heeft in combinatie met Apple/IOS?
Kan geen goede app vinden die werkt met de torque PIDs nu torque niet meer in de appstore staat

Morgen meteen weer een lange rit voor de boeg (heen en weer naar Alkmaar) met dan ook meteen de eerste snellaadstop op de terugweg (geen laadpaal aanwezig op onze vestiging aldaar).
Volgende week vrijdag meteen een 'wat' grotere uitdaging: vakantietrip naar Denemarken met het gezin. Heb voor zover ik het kan overzien alles goed voorbereid en denk met de MainGau pas zo'n beetje alle snellaadsessies te kunnen doen, maar heb ook TNM en Plugsurfing achter de hand.
[ Voor 20% gewijzigd door Gerard S 67 op 18-04-2018 16:14 ]
Stoelventilatie is dat nieuw voor MY2018 modellen ofzo? Ik heb een premium uit februari maar heb die optie nog niet kunnen ontdekken helaas.Gerard S 67 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:11:
Yes! Het is eindelijk zover! Vanmorgen mijn zwarte Ioniq Premium op mogen halen bij Preuninger Den Haag. Eerste rit meteen 115 km naar mijn werk, gewoon 120 en 130 gereden waar dat mocht en bij aankomst nog bijna 100 km op de GOM over. Wel zonder airco gereden (want dakje open) en stoelventilatie aan gehad. Dat goede weer van vandaag helpt daar natuurlijk wel bij.
Morgen meteen weer een lange rit voor de boeg (heen en weer naar Alkmaar) met dan ook meteen de eerste snellaadstop op de terugweg (geen laadpaal aanwezig op onze vestiging aldaar).
Ook komt mijn GOM niet verder dan 192km en dat terwijl ik maar maximaal 106 km/h rijdt. Ach volgende week bij de dealer de zomerbanden eronder en dan zal de GOM ook wel gereset worden. Enige keer dat daar 200+ op stond was in februari bij aflevering
HD4Life @ Full-HD
Stoelventilatie heb ik icm volleder apart besteld. Tellen beide daarom (zijnde accessoires) ook niet mee voor de bijtelling... Hoe leuk wil je het hebben...Davidshadow13 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:14:
[...]
Stoelventilatie is dat nieuw voor MY2018 modellen ofzo? Ik heb een premium uit februari maar heb die optie nog niet kunnen ontdekken helaas.![]()
Ook komt mijn GOM niet verder dan 192km en dat terwijl ik maar maximaal 106 km/h rijdt. Ach volgende week bij de dealer de zomerbanden eronder en dan zal de GOM ook wel gereset worden. Enige keer dat daar 200+ op stond was in februari bij aflevering
Stoelventilatie zit inderdaad op het MY2018 model. Ik kreeg mijn Ioniq in januari 2018, maar omdat het een MY2017 is (besteld in juni 2017) heb ik ook geen stoelventilatie. Maar denk dat ik het niet echt ga missen, de airco koelt behoorlijk goed, zo goed zelfs dat ik die soms uitzet.Davidshadow13 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:14:
[...]
Stoelventilatie is dat nieuw voor MY2018 modellen ofzo? Ik heb een premium uit februari maar heb die optie nog niet kunnen ontdekken helaas.![]()
Wit is lekkerder met dit weer, wordt het ook niet zo warmGerard S 67 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:11:
Yes! Het is eindelijk zover! Vanmorgen mijn zwarte Ioniq Premium op mogen halen bij Preuninger Den Haag.
Tnm werkt in Duitsland prima is mijn ervaring.Gerard S 67 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:11:
Volgende week vrijdag meteen een 'wat' grotere uitdaging: vakantietrip naar Denemarken met het gezin. Heb voor zover ik het kan overzien alles goed voorbereid en denk met de MainGau pas zo'n beetje alle snellaadsessies te kunnen doen, maar heb ook TNM en Plugsurfing achter de hand.
Werkt die maingau ook in Denemarken?
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
Jawel er staan een paar Allego laders.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Voor de gene die het interview van MainGau nog niet gezien heeft hier de link.
YouTube: Interview zur Maingau-Ladekarte: Elektroauto laden für 5 ct/min ohne...
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Hint: was gevaarlijk.

Aan de andere kant, op een zonnig dag in de winter hoef je een zwarte Ioniq niet voor te verwarmenYoshiBignose schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:36:
[...]
Wit is lekkerder met dit weer, wordt het ook niet zo warm
Gasloos sinds 2018.
Deels goed, ik bleef hangen toen ik wilde remmen, maar niet aan de mat.evtje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:39:
Je bleef hangen aan de mat.
veter zat zeker vast op het rem of gaspedaal. Dat is best gevaarlijk als opeens een pedaal blijft hangen door je veter. Heb het een keer meegemaakt met een vloermat die achter het rempedaal was gekropen en de auto niet goed wou afremmen gelukkig snel met mijn voeten het matje terug kunnen trekken. Maar hopelijk niks ergs gebeurd? Behalve een kappote veterJan Treur schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:41:
[...]
Deels goed, ik bleef hangen toen ik wilde remmen, maar niet aan de mat.
Jullie zitten in de richting, maar die veter was gewoon sterk, en de dingen die jullie noemen kunnen die niet zomaar doormidden krijgen, lijkt me.
Ik doe tijdens het rijden weleens wat gym- en ontspanningoefeningen met armen en schouders (handig zo'n LKAS systeem dan), maar niet met mijn benen...evtje schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:56:
Je broekspijp aan de hendel van de stoel of zo?
[ Voor 5% gewijzigd door Jan Treur op 19-04-2018 13:06 ]
Je kreeg de voet ook niet van het gas? Remmen met links?Jan Treur schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:53:
Nee, niets gebeurd, met veel kracht kon ik mijn voet op tijd vrij krijgen.
Jullie zitten in de richting, maar die veter was gewoon sterk, en de dingen die jullie noemen kunnen die niet zomaar doormidden krijgen, lijkt me.
Signatures zijn voor boomers.
Nu las ik gisteren in de handleiding dat je dat kunt uitzetten door drie seconden lang het voorruit ontwasem knopje in te drukken. Heeft iemand dat al eens getest hier? (Het is nu zo mooi weer dat ik voorlopig geen ontwaseming nodig heb
Hij stond in ACC, geen voet op het gas. Mijn primaire reactie was om mijn rechtervoet vrij te krijgen, dat is zo ingetraind; mijn linkervoet gebruiken was nog niet bij me opgekomen.Maasluip schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:16:
Je kreeg de voet ook niet van het gas? Remmen met links?
Remmen met links is heel gevaarlijk! Omdat je je linkervoet normaal gesproken voor de koppeling gebruikt en die meestal diep moet intrappen trap je dus met links vaak harder op de rem dan je zou denken. Geloof me, ik heb het een keer geprobeerd en je schrikt je kapot.Maasluip schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:16:
[...]
Je kreeg de voet ook niet van het gas? Remmen met links?
Ja, dat werkt.Toettoetdaan schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:20:
Ik stoor me vaak aan de automatische ontwaseming, die zorgt er soms voor dat de binnesirculatie niet aan gaat. (Dan knippert dat lampje van de voorruit met auto erop)
Nu las ik gisteren in de handleiding dat je dat kunt uitzetten door drie seconden lang het voorruit ontwasem knopje in te drukken. Heeft iemand dat al eens getest hier? (Het is nu zo mooi weer dat ik voorlopig geen ontwaseming nodig heb)

Toen is er dan blijkbaar dit gebeurd:

[ Voor 50% gewijzigd door Jan Treur op 19-04-2018 20:17 ]

Misschien kun je ook even checken hoe hij bij jou in de houder zit.
Heeft er iemand instap verlichting in de voetenruimte van zijn Ioniq?
Is die meebesteld, of is het een kwestie van een houder waar geen lampje in zit?
Ik heb het meebesteld, dus geen idee of je gewoon zelf een lampje er in kan draaien.Ronaldpvandijk schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:43:
Vraagje,
Heeft er iemand instap verlichting in de voetenruimte van zijn Ioniq?
Is die meebesteld, of is het een kwestie van een houder waar geen lampje in zit?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Bij mij zit hij met de sticker omlaag erin, maar dus wel met de gorder snijder richting de pedalen.Jan Treur schreef op donderdag 19 april 2018 @ 20:16:
Ik heb nog even een reconstructie gedaan. Zo zat de noodhamer in zijn houder:
[afbeelding]
Toen is er dan blijkbaar dit gebeurd:
[afbeelding]
Ik wil heel graag die pas gebruiken over een week als ik door Duitsland naar Denemarken ga. Ik neem aan dat je toch eerst je betalingsgegevens moet invoeren.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik had het zelfde na het invoeren van de Nederlandse banknummer krijg je een fout melding .afelium schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:15:
Nog even over die MainGau pas. Ik heb het aangevraagd en wil nu mijn IBAN in de app invoeren, maar hij zegt dat die ongeldig is.
Ik wil heel graag die pas gebruiken over een week als ik door Duitsland naar Denemarken ga. Ik neem aan dat je toch eerst je betalingsgegevens moet invoeren.
Maar er gebeurt wel wat je krijg een klantnummer en de postcode staan twee nullen voor.
Ik heb alles afgewacht kijken wat er gaat gebeuren.
Het zit zo na een week of zo krijg je een mail van MainGau met gebruiksvoorwaarden. Ze geven aan dat je klant bent geworden.
En dat ze spoedig een pasje gaan opsturen per post.
Als je die binnen krijg kun je gaan laden.
Maar om dat je al klant bent geworden kun je al laden voodat je pasje binnen heb doormidden van/met de app.
Dus geen probleem alles komt goed.😀
Ik twijfel of ik via de dealer leren bekleding (in mijn gewenste kleur) moet laten inbouwen. Ik ben wat bang dat de standaard bekleding gaat zweten.....
Verder nog een vraag over de kleur van het dashboard, is dit nu zwart of grijs?? (Dit in verband met het kiezen van de kleur van de lederen bekleding.
DonkergrijsRonaldpvandijk schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:54:
Nog even een vraag. Is de standaard lederlook bekleding erg zweterig?
Ik twijfel of ik via de dealer leren bekleding (in mijn gewenste kleur) moet laten inbouwen. Ik ben wat bang dat de standaard bekleding gaat zweten.....
Verder nog een vraag over de kleur van het dashboard, is dit nu zwart of grijs?? (Dit in verband met het kiezen van de kleur van de lederen bekleding.
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Die lederlook bekleding lijkt me inderdaad zweterig. Ik heb zelf gekozen voor volleder icm stoelventilatie, dat laatste met name om zweet in mijn bilnaad te voorkomen op warme dagen...Ronaldpvandijk schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:54:
[ Voor 4% gewijzigd door Gerard S 67 op 21-04-2018 08:24 ]
Tot nu toe (heb hem sinds september) weinig last van plakkerigheid. M'n vorige auto met niet-geperforeerd echt leer was irritanter.Ronaldpvandijk schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:54:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Maar mis de stoelventilatie wel, gebruikte dat in m'n Kia toch regelmatig op warme dagen. Krijg altijd droge ogen en keelpijn van airco dus die zet ik nooit zo hoog.
Dat dus. Heb ik ook last van.YoshiBignose schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:31:
Krijg altijd droge ogen en keelpijn van airco dus die zet ik nooit zo hoog.
Ik kreeg de gedownloade kml-file niet geopend in google earth, zat een fout in zei-die.René! schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:11:
Zojuist een script geüpload naar GitHub, zodat je de Fastned locaties kunt omzetten naar een kml bestand. Het script maakt gebruik van de Fastned website, dus de locaties zouden spot on moeten zijn. Als je interesse hebt kun je hier het script of de kml file downloaden: https://github.com/ren-e/fastned-kml .
Overigens zie ik dat de locatie "De Geffense Barriere" weg gehaald en "De Vonken" toegevoegd is. Het lijkt erop dat dit station tijdelijk afgesloten is, dus blijkbaar halen ze 'm dan helemaal van de site af.
[ Voor 13% gewijzigd door René! op 22-04-2018 16:16 ]
Openen van bestand 'C:\Users\Peter\Downloads\fastned-2018-04-22.kml' is mislukt: Er is een fout opgetreden bij het parseren van het bestand C:/Users/Peter/Downloads/fastned-2018-04-22.kml in regel 8, kolom 0:
Onverwacht element "html"
Ik heb de file uit github opgeslagen met rechtermuisknop --> Link opslaan als...
Zo moet dat toch?
Edit: Toch gelukt! Heb eerst op de link geklikt en daarna de link naar "raw" met rechtermuisknop gedownload. Sorry, ik snap eigenlijk niet veel van Github

[ Voor 16% gewijzigd door pmiddeld op 22-04-2018 18:35 ]
De conclusie is een scheur in een lasnaad van één van de chassis balken, deze klapperen zo nu en dan dus op elkaar. Omdat de garage er niet direct een oplossing voor kon bedenken zijn foto's naar Hyundai Nederland gestuurd. Overigens is de auto nog veilig te berijden volgens de garage.
Aankomende week komt er een update!
Stephanoff schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:58:
[...]
Ik hoorde met de koude dagen wel een soort gebonk bij het wegrijden. Dat verdween al snel. Had ook het idee dat de remschijven aan leken te lopen (schurend geluid). Na een paar keer echt remmen was dat ook weg. Nu met het warme weer van beiden geen last meer. Dus wellicht dat er bij jou iets anders aan de hand is.
@afelium Heb je de pas al binnen?Laat even weten hoe het gaat in Duitsland en Denemarken.afelium schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:15:
Nog even over die MainGau pas. Ik heb het aangevraagd en wil nu mijn IBAN in de app invoeren, maar hij zegt dat die ongeldig is.
Top.en net optijd dus.afelium schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:26:
De pas is vandaag binnen gekomen. Zaterdag vertrekken we. Ik zal naderhand verslag doen.
De auto heeft op 94 % beëindigd en kan je de stekker eruit trekken dat werkt dus ook .
In de app krijg ik de sessie te zien na 5 minuten of zo.
Wel werkt de live status niet in de app van MainGau.
Ik was er 30 minuten maar gaf geen bezet aan.
In Smoov app zag ik dat wel.
Ps een fijne vakantie toegewenst. Rij voorzichtig.
Dank. Werkt die pas/app al zonder betaal gegevens? Of heb je dat ergens anders nog ingevoerd?evtje schreef op donderdag 26 april 2018 @ 23:46:
Ik was vandaag nog even aan het laden met de MainGau pas.
De auto heeft op 94 % beëindigd en kan je de stekker eruit trekken dat werkt dus ook .
In de app krijg ik de sessie te zien na 5 minuten of zo.
Wel werkt de live status niet in de app van MainGau.
Ik was er 30 minuten maar gaf geen bezet aan.
In Smoov app zag ik dat wel.
Ps een fijne vakantie toegewenst. Rij voorzichtig.
Werkt gewoon zonder betaal gegevens hoor. Ze onhouden je verbruik dat je later mag afrekenen .afelium schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 06:26:
[...]
Dank. Werkt die pas/app al zonder betaal gegevens? Of heb je dat ergens anders nog ingevoerd?
Ze wachten tot je de nederlandse iban kan invullen of ze sturen je per mail of post de rekening die je dan mag overmaken.
In de app krijg je de laad sessie te zien met de hoeveelheid je verbruikt hebt maar de prijs op 0.
9:30 vertrek uit zwolle met volle accu. 211km in de accu.
11:12 eerste laadstop in Rhede na 134 km rijden. Nog 86 over. De cruise op 100km/h gehad.
De pas van MainGau wil niet, er moet eerst een betaalmiddel ingesteld worden.
De pas van NewMotion geeft een laadfout. gelukkig heb ik nog een sleutelhanger van evbox een die wordt wel geaccepteerd.
11:54 weer verder rijden met 212km in de accu. Nu zet ik de cruise op 110.
13:30 tweede laadstop bij Gandenkesee. De teller staat op 248km een er zit nog 99km in de accu. Ook hier wil de pas van MainGau niet. De pas van Newmotion doet het wel.
13:50 bijgeladen tot 201km rijden we weer verder.
15:10 354km van zwolle en nog 99 km over. Maingau toch even proberen, maar die doet het echt niet. Er wordt weer gezegd dat er eerst een betaalmiddel moet worden ingesteld. Via de app lukt dat niet. Dus weer Newmotion, die het meteen doet.
15:30 weer bijgeladen tot 201km.
17:30 veel file rond Hamburg. Er zijn veel laad mogelijkheden op dit stuk. Maar degene die wij uitgekozen hadden bleek 'in maintainance'. We konden nog 93km dus weer verder.
17:45 nog 75 km in de accu en 499km van huis. De pas van Maingau toch even erlangs halen, maar die doet het echt nog niet. Newmotion start het laadproces direct.
18:15 Ook even een hapje gegeten. Er kan weer 214km gereden worden., wat meer dan genoeg is om de eindbestemming te halen.
Nu gaan we maar 120 rijden, de kleine van 7 had er zo langzamerhand wel genoeg van.
19:40 aankomst op de plek van bestemming, na 619km rijden en 4x laden met nog 53km over.
Het huisje heeft een carport met stopcontact waar zonder verloop de stekker in past. Morgenochtend 8 uur is ie weer vol.
Kortom: we hebben het save gedaan, ongeveer 100km rijden dan laden en niet te hard rijden. Met 4 mensen en bagage valt het me erg mee wat dat voor het verbruik doet. De terugweg gaan we wat langere etappes maken.
Wat opviel is dat de meeste lokaties slechts 1 laadpaal hebben. Er was er maar 1 waar 3 laders stonden. Toevallig genoeg was dat ook de enige lokatie waar nóg een auto stond te laden.
Het rijden met de ioniq was voor iedereen in het gezelschap heel goed vol te houden, 10 uur onderweg. Ik weet nog van vroeger met die ouderwetse oliestokers dat je dan nog uren een trillende sensatie in je hele lijf had. Nu heerlijk ontspannen uitgestapt en helemaal niet het gevoel dat we 10 uur gereden hebben. Zelfs mijn 7 jarige zoon heeft het zonder gemekker volgehouden.
[ Voor 29% gewijzigd door Jan Treur op 29-04-2018 11:34 ]
Vroeger ging ik te skiën in de alpen 1000 km rijden met een gewone plof auto en hard rijden waar het kan .pirke schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:40:
10 uur voor 600km... Dat had je ook in 4 uur kunnen redden als je op de Autobahn doorgereden had met een fatsoenlijke brandstoftankFiles daargelaten natuurlijk.
Kapot aankomen en er toch 10 uur over doen. Effe rekenen 1000 delen door 10 ja
Jouw Quote slaat nergens op.
Snap niet wat je ermee wil bereiken in de EV club.
Het kan zijn dat het een dag of 3 kan duren voor het werkt heb ik ergens gelezen op de EV forum.afelium schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:20:
Trip naar Denemarken.
De pas van MainGau wil niet, er moet eerst een betaalmiddel ingesteld worden.
Bij mij ben ik na een week er mee begonnen te laden.
Dus kan ik dat niet bevestigen.
Je kan ook de storingsnummer bellen van MainGau.
Waarschijnlijk kan je wel een beetje Duits of Engels.
Ik weet zeker dat MainGau je probleem oplost.
Ps mooi verslag.
Vandaag 151 km gereden, nog 112 km over. Verbruik van 9.4 Kw wat neer komt op € 2.4 per 100km. Daar kan je met een benzine wagen alleen van dromen.pirke schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:40:
10 uur voor 600km... Dat had je ook in 4 uur kunnen redden als je op de Autobahn doorgereden had met een fatsoenlijke brandstoftankFiles daargelaten natuurlijk.
Wat voor gemiddelde snelheid of kruissnelheid? Ik heb nog nooit een rit gehad die enigszins bij dat verbruik in de buurt komt - ook geen 80 op de ring Amsterdam. Ik haal rond de 15 kWh/100km met het verkeer mee op dit moment...VmarcV schreef op zondag 29 april 2018 @ 21:10:
[...]
Vandaag 151 km gereden, nog 112 km over. Verbruik van 9.4 Kw wat neer komt op € 2.4 per 100km. Daar kan je met een benzine wagen alleen van dromen.
Gisteren heb ik een lange rit gemaakt van 550km naar de Duitse Eifel en terug.
Op de terugweg ben ik een aantal keren geschrokken door een goed hoorbaar sissend geluid.
Alsof er een drukventiel open springt.
Onlangs had ik het ook al 1x gehoord, maar nu kwam het binnen twee uur een keer of 7 voor.
In mijn beleving komt het ergens links onder de motorkap vandaan, zeg achter het gas-/rempedaal.
Er gaan geen lampjes branden en alles lijkt nog naar behoren te functioneren.
Mogelijk iets met de airco?
Iemand hier die hetzelfde heeft ervaren en/of een idee heeft wat het kan zijn?
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Effectief 8 uur gereden, excl. stops, vooral door flinke files. Een stuk 100, een stuk 110 en een stuk 120. Met mijn vorige auto, een volvo s80, zou dat misschien 7,5 uur geweest zijn. Meer win je echt niet met 150 rijden, wat nooit lang achter elkaar lukt door langzame inhalers etc.pirke schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:40:
Maar ook dan zouden we zeker 2 stops gedaan hebben dus zo 9 uur onderweg geweest zijn. Kwa tijd maakt het echt niet zo veel uit. Kwa relaxed en zuinig rijden wel. Zelfs tov de s80!
Inderdaad. Mijn huidge record is 12,7 kWh / 100 km afgelopen week over een traject van 154 km in de spits over de A27 > A1 > A10 > A8 > A7. Dat met 106 km/h gemiddeld op de ACC maar door drukte vaak ook een stuk lager. Gemiddelde snelheid zal ergens rond de 95 km/h gelegen hebben denk ik zo.Jan Treur schreef op maandag 30 april 2018 @ 06:03:
Ik haal beneden de 10 kWh/100km alleen in de zomer met temperaturen richting 20 graden. Met de huidige temperaturen zit ik meer rond de 11 of 12 kWh/100km (90 a 100 km/h, met verwarming aan).
HD4Life @ Full-HD
Speaking about the devil ik heb dat probleem gisteren toevallig gehad exact het zelfde. Ik hoorde het eerst niet mijn vriendin zei als eerste ik hoor al een paar keer iets sissen alsof iets leeg loopt. Heb het gisteren van een ritje van 130km wel meer dan 20x gehoord ook geen meldingen of lampjes. Komt tevens ook bij de bestuurders kant ergens links onder of bij de ventilator sleuf naast het stuur lijkt het wel wou het opnemen maar was telkens random dat het gebeurde.WilliamGeluk schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:13:
Vraagje:
Op de terugweg ben ik een aantal keren geschrokken door een goed hoorbaar sissend geluid.
Onlangs had ik het ook al 1x gehoord, maar nu kwam het binnen twee uur een keer of 7 voor.
In mijn beleving komt het ergens links onder de motorkap vandaan, zeg achter het gas-/rempedaal.
Ik heb zoiets ook een aantal keren gehad en volgens mij heeft het met de airco of verwarming te maken. Overigens is het bij mij al enige tijd niet voorgekomen. Of dit hetzelfde is weet ik niet maar je bent volgens mij niet de enige: uFx in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"WilliamGeluk schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:13:
Vraagje:
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Rit van Hasselt naar Maastricht -Vaals- Aubel-Wezet-Tongeren-Hasselt. Snelheid 50/ 70/90 zonder autostrades. Mooie wegen en heuvelachtig, remmen met de peddels. Na 9000 km gemiddeld verbruik 13 kWh/100km ( oktober-april ).Alexander6501 schreef op zondag 29 april 2018 @ 22:24:
[...]
Wat voor gemiddelde snelheid of kruissnelheid? Ik heb nog nooit een rit gehad die enigszins bij dat verbruik in de buurt komt - ook geen 80 op de ring Amsterdam. Ik haal rond de 15 kWh/100km met het verkeer mee op dit moment...
Ik was vooral aan het trollenafelium schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:17:
[...]
Effectief 8 uur gereden, excl. stops, vooral door flinke files. Een stuk 100, een stuk 110 en een stuk 120. Met mijn vorige auto, een volvo s80, zou dat misschien 7,5 uur geweest zijn. Meer win je echt niet met 150 rijden, wat nooit lang achter elkaar lukt door langzame inhalers etc.
Maar ook dan zouden we zeker 2 stops gedaan hebben dus zo 9 uur onderweg geweest zijn. Kwa tijd maakt het echt niet zo veel uit. Kwa relaxed en zuinig rijden wel. Zelfs tov de s80!
Heb mijn dealer gebeld. Die had ook zo 1-2-3 geen idee. Vandaag of morgen rij ik er even langs.N3D schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:01:
[...]
Speaking about the devil ik heb dat probleem gisteren toevallig gehad exact het zelfde. Ik hoorde het eerst niet mijn vriendin zei als eerste ik hoor al een paar keer iets sissen alsof iets leeg loopt. Heb het gisteren van een ritje van 130km wel meer dan 20x gehoord ook geen meldingen of lampjes. Komt tevens ook bij de bestuurders kant ergens links onder of bij de ventilator sleuf naast het stuur lijkt het wel wou het opnemen maar was telkens random dat het gebeurde.
Beetje googelen op internet doet vermoeden dat het iets is met de airco.
Als ik meer weet meld ik me weer.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Top heb zelf 2 mei ook een grote beurt en een hele boel gezeik met de auto dus zullen eens zien wat ze er allemaal mee kunnen. Problemen dat auto random stopt met laden ongeacht snellader of op een 11kw/22kw lader. kachel dat random koud gaat blazen. Had trouwens een leuke in Duitsland eerste keer dat ik dat heb meegemaakt. Reed op een bergweg niemand voor me op cruisecontrol. Uit het niets ging de auto vol in de remmen gelukkig had ik op tijd ACC uit kunnen zetten en vol gas kunnen geven zodat de auto vlak achter me niet achterop klapte. Wij schrokken ons enorm zit je rustig in een gesprek maakt je auto uit het niets een noodstop -.- heb zelf al de leasemaatschappij gebeld problemen uitgelegd en dat bij de vorige keer dat ik langs mijn dealer was geweest niks konden vinden en ik zo echt niet kan en ga rijden. Was hun antwoord probeer het nog een keer bij de dealer. Dus woensdag veel Zeiken en hopelijk een wel werkende auto krijgen (Kona electric)WilliamGeluk schreef op maandag 30 april 2018 @ 12:35:
[...]
Heb mijn dealer gebeld. Die had ook zo 1-2-3 geen idee. Vandaag of morgen rij ik er even langs.
Beetje googelen op internet doet vermoeden dat het iets is met de airco.
Als ik meer weet meld ik me weer.
Ben benieuwd naar wat de dealer zegt over dat koude lucht blazen. Ik moet zelf de auto op 4 mei brengen voor een kleine beurt en heb hetzelfde euvel. Ik laat ze in ieder geval de interieur-temperatuursensor checken. Als jouw dealer een verklaring heeft dan zou ik het graag donderdagavond weten.N3D schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:
[...]
Top heb zelf 2 mei ook een grote beurt en een hele boel gezeik met de auto dus zullen eens zien wat ze er allemaal mee kunnen. Problemen dat auto random stopt met laden ongeacht snellader of op een 11kw/22kw lader. kachel dat random koud gaat blazen. Had trouwens een leuke in Duitsland eerste keer dat ik dat heb meegemaakt. Reed op een bergweg niemand voor me op cruisecontrol. Uit het niets ging de auto vol in de remmen gelukkig had ik op tijd ACC uit kunnen zetten en vol gas kunnen geven zodat de auto vlak achter me niet achterop klapte. Wij schrokken ons enorm zit je rustig in een gesprek maakt je auto uit het niets een noodstop -.- heb zelf al de leasemaatschappij gebeld problemen uitgelegd en dat bij de vorige keer dat ik langs mijn dealer was geweest niks konden vinden en ik zo echt niet kan en ga rijden. Was hun antwoord probeer het nog een keer bij de dealer. Dus woensdag veel Zeiken en hopelijk een wel werkende auto krijgen (Kona electric)
N3D schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:29:
[...]
Top heb zelf 2 mei ook een grote beurt en een hele boel gezeik met de auto dus zullen eens zien wat ze er allemaal mee kunnen. Problemen dat auto random stopt met laden ongeacht snellader of op een 11kw/22kw lader. kachel dat random koud gaat blazen. Had trouwens een leuke in Duitsland eerste keer dat ik dat heb meegemaakt. Reed op een bergweg niemand voor me op cruisecontrol. Uit het niets ging de auto vol in de remmen gelukkig had ik op tijd ACC uit kunnen zetten en vol gas kunnen geven zodat de auto vlak achter me niet achterop klapte. Wij schrokken ons enorm zit je rustig in een gesprek maakt je auto uit het niets een noodstop -.- heb zelf al de leasemaatschappij gebeld problemen uitgelegd en dat bij de vorige keer dat ik langs mijn dealer was geweest niks konden vinden en ik zo echt niet kan en ga rijden. Was hun antwoord probeer het nog een keer bij de dealer. Dus woensdag veel Zeiken en hopelijk een wel werkende auto krijgen (Kona electric)
AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.10.41.46.701.002.2 (D.D2 / E.D1)
De dealer probeert er altijd onderuit te komen, vandaar. Alvast bedankt!
Mijn feb update had deze versiespmiddeld schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:56:
I.v.m. een kleine beurt a.s. vrijdag: Kan iemand bevestigen dat dit de laatste firmware/navigatiekaart is:
AE_EV.EUR.SOP.005.3.170927
AE_EV.EUR.0.5.222.170920.MICOM
STD_AVN_MID.EUR.HMC.170927.a803344
EUR.10.41.46.701.002.2 (D.D2 / E.D1)
De dealer probeert er altijd onderuit te komen, vandaar. Alvast bedankt!