heb je de update al,gedaan? hierin zou volgens de dealer een fix zitten voor de verwarmingJottemJ schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:42:
Deze week naar Parijs geweest! Op 2 stukke laders onderweg in BE en FR ging het verder prima. Uiteraard niet heel hard gereden en vaker gestopt voor de zekerheid ivm defecte laadpalen. Denk ruim 2 uur extra tov een ICE aan reistijd. Jammer genoeg in Parijs de Belib 50kW palen niet kunnen gebruiken, Ioniq wordt daar niet ondersteund aldus de klantenservice
Wat mij wel opviel (eerder ook wel gemerkt maar zit normaal niet uren achter elkaar in de auto) is het bekende probleem dat de temperatuur lijkt te schommelen. De auto wordt maar zeer kort warm en wil daarna eigenlijk alleen maar de a/c gebruiken als ie op auto staat en spuugt dan enkel koude lucht uit. Op een gegeven moment bijna met bevroren tenen moeten rijden... Vrij irritant.
Nog een mooi plaatje:
[afbeelding]
Update helpt niet geloof me gisteren ritje duitsland gehad mijne was vorige week geupdate verwarming blaast steeds koude lucht na enige tijdHim_ schreef op zondag 1 april 2018 @ 17:23:
[...]
heb je de update al,gedaan? hierin zou volgens de dealer een fix zitten voor de verwarming
Nou als ik het allemaal zo lees laat ik die update achterwege. Ik heb tot nu toe geen enkel probleem met mijn ioniq. 36000km al probleemloos genieten. Het enige dingetje is dat instellingen voor regeneratie weer resetten, maar ik speel toch constant met de flippers dus dat is niet zo erg.
[ Voor 31% gewijzigd door afelium op 01-04-2018 23:52 ]
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
Vandaag een obd bluetooth adaptertje gekocht morgen binnen
hoop dat ik daarmee mijn laadproblemen kan achterhalen die ik heb met mijn ioniq. Nu weet ik dat op android de torque app is maar is er een soortgelijk voor se ios dat ook de laadsnelheid kan zien ermee?
Heb er ook al tijden 1 liggen, maar nog niet gebruikt. Voor iOS kwam ik BlueDriver tegen en heb die dus gedownload maar nog niet getest.N3D schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:53:
Nu weet ik dat op android de torque app is maar is er een soortgelijk voor se ios dat ook de laadsnelheid kan zien ermee?
Gasloos sinds 2018.
Het is niet nodig om dit via dongle te doen, ik zie via m'n energiemanager immers dat er 5500W naar de auto gaat.Tom Paris schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:49:
[...]
Probeer zelf ook eens met een OBD dongle te kijken wat de auto 'trekt' via Torque.
Ik ben niet bang dat hij bij me thuis niet laadt, ik vind het alleen irritant dat die laadduur-indicatie niet klopt en vraag me af in hoeverre ik op die aanduiding kan vertrouwen mocht ik wel eens ergens op een 11/22kW paal aangewezen zijn...
Ik zat al te denken dat het misschien komt ik doordat mijn paal op 24A is gezekerd en dat die 5500W bij mij thuis een wellicht ongewone waarde is waar de auto niet wijs uit wordt, zou dit het kunnen zijn?
PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD
Ioniq laadt maar op 1 fase.
Dus tenzij je onderweg de combi stekker gebruikt sta je erg lang.
Liep daar ook tegen aan bij mijn eerste rit en een 11kw paal. Kwam niet boven de 3.6kw terwijl ik thuis dus gewoon op 5.6 laadt. (wij hebben thuis een 22kw versie laten installeren met oog op de toekomst)
Dus tenzij je onderweg de combi stekker gebruikt sta je erg lang.
Liep daar ook tegen aan bij mijn eerste rit en een 11kw paal. Kwam niet boven de 3.6kw terwijl ik thuis dus gewoon op 5.6 laadt. (wij hebben thuis een 22kw versie laten installeren met oog op de toekomst)
Afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald, heerlijk rijden!!

https://1drv.ms/u/s!ArG8KVFClFAChDNH66Alte00zegl
vraagje: wie heeft er ook last van dat je per ongeluk een knopje van de sleutel indrukt als deze in je broekzak zit? ik heb nu meerdere keren met een open kofferklep gereden
vraagje: wie heeft er ook last van dat je per ongeluk een knopje van de sleutel indrukt als deze in je broekzak zit? ik heb nu meerdere keren met een open kofferklep gereden

[ Voor 9% gewijzigd door Henry_tw op 03-04-2018 10:02 ]
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
Mooie kleur! is dat tegenwoordig een optie dat je je gril de zelfde kleur kan laten doen als je auto of heb je het laten wrappen? heb nog geen rood/oranje ioniq gezien met de zelfde kleur gril.Henry_tw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:01:
[afbeelding]
Problemen met knopje indrukken zelf niet toevallig een buurman van mij 2 dagen geleden gehad. Wel een mercedes. Gooide mijn ioniq op de lader ineens staat de kofferbak van de auto voor me opeens open 10 min gewacht kwam niemand. Aardig geweest om aan te bellen en hem te laten weten. Blijkbaar niet alleen jij hebt dat probleem
Ik had het regelmatig, maar doe de sleutel nu niet meer in mijn zak.. Bij mijn vorige auto had ik de sleutel altijd in mijn broekzak zitten, handig, kun je altijd zo instappen en wegrijden (keyless entry). Maar bij de Ioniq drukken de knoppen te makkelijk in. Mijn autolampen gingen de eerste weken de hele avond aan en uit....Henry_tw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:01:
[afbeelding]

@Standeman Als je de rijwind uit de auto wilt houden kun je hem op binnenventilatie zetten.
Ik had zojuist een probleem met de achteruitrijcamera, hij deed het niet
Ik heb de gril laten spuiten, de standaard grijs doet zo plastic aan.N3D schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:21:
[...]
Mooie kleur! is dat tegenwoordig een optie dat je je gril de zelfde kleur kan laten doen als je auto of heb je het laten wrappen? heb nog geen rood/oranje ioniq gezien met de zelfde kleur gril.
dat had ik inderdaad ook, mijn auto staat met de lichten naar de overburen die af en toe 'extra verlichting' in de huiskamer haddensnaptnie schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:09:
[...]
Ik had het regelmatig, maar doe de sleutel nu niet meer in mijn zak.. Bij mijn vorige auto had ik de sleutel altijd in mijn broekzak zitten, handig, kun je altijd zo instappen en wegrijden (keyless entry). Maar bij de Ioniq drukken de knoppen te makkelijk in. Mijn autolampen gingen de eerste weken de hele avond aan en uit....
ben nu toch maar aan het nadenken over een 'sleutel hoesje'. iemand daar al ervaring mee?
Auto onder stroom?
Vanavond raakten mijn kinderen de auto tijdens het laden aan bij de deurstijl overgang naar het raam aan de passagierskant en kregen daar een stroom stoot(je), ik ook voelen en niks aan de hand, totdat ik mijn schoenen uit deed en ook op sokken de auto daar aan raakte en ook stroom voelde. Is iemand hier bekend mee?
Vanavond raakten mijn kinderen de auto tijdens het laden aan bij de deurstijl overgang naar het raam aan de passagierskant en kregen daar een stroom stoot(je), ik ook voelen en niks aan de hand, totdat ik mijn schoenen uit deed en ook op sokken de auto daar aan raakte en ook stroom voelde. Is iemand hier bekend mee?
Statische elektriciteit?
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Het best is de twee sleutels in een (metalen) blik te bewaren, zeker in de nacht. Anders wordt je code op afstand gekopieerd en je auto van binnen gestript, of gewoon gestolen:Henry_tw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:56:
ben nu toch maar aan het nadenken over een 'sleutel hoesje'. iemand daar al ervaring mee?
https://wnl.tv/2018/03/06...r-sleutel-en-kun-ertegen/
Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.
Kan ook aan je schoenen liggen. Heb nu een set waarbij ik altijd een schok krijg als ik uitstap en de stijl aanraak, of het touch screen bij de AH zelfscan kassa, of een deurklink. Altijd weer een verrassingHenry_tw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
Auto onder stroom?
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Gisteren met de hoge temperaturen voor het noodweer een nieuw zuinigheidsrecord op mijn woon-werk rit. 117 km gereden met een gemiddeld verbruik van 12 kWh/100 km. Dit bij 15 graden buiten temperatuur. Dan kom je op een realistisch bereik van 236 km.
Vanmorgen bij 7 graden om 6:45 uur ook een nieuw record op de GOM. 192 km range en ik verwacht dat deze de komende tijd langzaam op zal lopen naar een stabiele 210 km bij 10 tot 15 graden nacht temperatuur.
Inmiddels 11k km op de teller sinds februari, voor eind deze maand een afspraak gemaakt bij de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt en zomerbanden. Kijken of dat nog impact gaat hebben op de range en het verbruik verwacht toch wel zo'n 5% winst eigenlijk. Weet iemand wat er precies gedaan wordt tijdens de beurt, kan dit op de Hyundai site nergens vinden? Volgens mij alleen vloeistoffen bijvullen en interieurfilter toch?
Vanmorgen bij 7 graden om 6:45 uur ook een nieuw record op de GOM. 192 km range en ik verwacht dat deze de komende tijd langzaam op zal lopen naar een stabiele 210 km bij 10 tot 15 graden nacht temperatuur.
Inmiddels 11k km op de teller sinds februari, voor eind deze maand een afspraak gemaakt bij de dealer voor de eerste onderhoudsbeurt en zomerbanden. Kijken of dat nog impact gaat hebben op de range en het verbruik verwacht toch wel zo'n 5% winst eigenlijk. Weet iemand wat er precies gedaan wordt tijdens de beurt, kan dit op de Hyundai site nergens vinden? Volgens mij alleen vloeistoffen bijvullen en interieurfilter toch?
HD4Life @ Full-HD
Kleine beurt was bij mij echt 10 minuten werk interieurfilter idd vervangen. Geen vloeistoffen omdat deze nog goed waren en auto uitgelezen. Tevens op mijn verzoek hadden ze de voorste set banden met de achterste omgewisseld voor gelijkmatige slijtage van het profiel. meer niet. ben benieuwd naar de grote beurt die heb ik over 2 wekenDavidshadow13 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:19:
Gisteren met de hoge temperaturen voor het noodweer een nieuw zuinigheidsrecord op mijn woon-werk rit. 117 km gereden met een gemiddeld verbruik van 12 kWh/100 km. Dit bij 15 graden buiten temperatuur. Dan kom je op een realistisch bereik van 236 km.
laatste 3 dagen ben ik enorm zuinig gaan rijden ook om te zien hoe groot het verschil is als het warmer word. Na +600km een verbruikt van 12,2 kWh bereik schoot opeens van 170km op een volle accu naar vanochtend 216km bij 8 graden. ben benieuwd als het tegen de 20 graden word en ik zo door blijf rijden wat dan het bereik is xD
De aarding al gecheckt? Heb het eens gehad met een wasmachine die op een ongeaard stopcontact was aangesloten.Henry_tw schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:57:
Auto onder stroom?
ik denk dat dat bij mij inderdaad het probleem is, over 2 weken krijg ik een laadpaal geïnstalleerd dan zal het wel over zijn.Pierz schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:42:
[...]
De aarding al gecheckt? Heb het eens gehad met een wasmachine die op een ongeaard stopcontact was aangesloten.
Wat was je gemiddelde snelheid over die 117km?Davidshadow13 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:19:
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Ik heb hier afgelopen maandag geladen. Kwam aan met 8km bereik op de GOM, te weinig om Fastned De Keizer te halen. Hier laden was dus wel een 'moetje'. Toen ik aankwam dacht ik van shit, over deze lader heb ik iets voorbij zien komen op het forum. Uiteindelijk achteruit strak langs de lader ingeparkeerd. Ik heb de kabel over de achterruit heen kunnen aansluiten. Ideaal is het zeker niet, maar het ging net. Tsja, wat mij betreft is de laadaansluiting voor in de grill gewoonweg de meest handige plek.pmiddeld schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:11:
Woensdag op mijn weg naar Mechelen (België) geprobeerd te snelladen bij de Tulip Inn in Oosterhout naast de A27. Tot mijn verbazing was de CCS kabel te kort om bij de laadpoort van mijn Ioniq te komen. Zowel bij vooruit als bij achteruit parkeren. Dwars heb ik niet geprobeerd mede i.v.m. een grote zwerfkei die tussen deze parkeerplaats en de naastliggende plaats ligt. Je kunt het zien op google streetview (Beneluxweg). Laadpoort aan de zijkant heeft dus ook z'n nadelen.
Heeft iemand dit ook opgemerkt?
Had de ACC op 100 km/h gezet en 95% van de rit was over de snelweg, hier en daar wat file dus ik denk dat de gemiddelde snelheid ergens tussen de 80 en 90 km/h was.WilliamGeluk schreef op donderdag 5 april 2018 @ 12:31:
[...]
Wat was je gemiddelde snelheid over die 117km?
HD4Life @ Full-HD
Nog een update gekregen van de dealer. Boot met auto erop wordt 5 mei verwacht in Rotterdam. Levering op 1 mei gaan ze dus helaas niet halen.Gerard S 67 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 15:02:
[...]
Da's ook het tijdsframe wat ik van de leverende dealer (Preuninger) heb gehoord, eind april/begin mei. Alleen was de mijne al in november vorig jaar besteld... Zou Hyundai nu aan het opschalen zijn met de productie van de Ioniq Electric?
Ben benieuwd wanneer het nu zal worden. 1 a 2 weken vanaf haven tot aflevering?
Bij mij waren het er 3.^LuKKie^ schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:38:
[...]
Die van mij mag over twee weken, gelukkig geen recalls op die van mij is allemaal bij aflevering al gedaan vziw. Goed om te zien dat er nieuwe navigatie kaarten zijn in ieder geval. Rij elke dag op de "nieuwe" A1 en daar is hij behoorlijk de weg kwijt, idem voor nieuwe stuk A9.Mario52 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:06:
Vandaag 15K beurt gehad, moet nog wel een keer terug omdat ze een onderdeel voor de recall vwb de laadstekker vergeten waren te bestellen
Ben jij ook meteen gewisseld naar zomerbanden en zo ja welke? Ik krijg als het goed is gewoon de standaard Michelin Energy Savers erop volgens mij.
HD4Life @ Full-HD
Van de website van Hyundai zelf (verkoopaantallen per maand).^LuKKie^ schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:38:
[...]
Nog een update gekregen van de dealer. Boot met auto erop wordt 5 mei verwacht in Rotterdam. Levering op 1 mei gaan ze dus helaas niet halen.
Model Jan. Feb.
Domestic
IONIQ (AE EV) 1.086 949
Export
IONIQ (AE EV) 873 582
Als de productieaantallen daarmee gelijke tred houden.... Zal zelf de dealer ook eens bellen...
[ Voor 3% gewijzigd door Gerard S 67 op 06-04-2018 15:34 ]
Goed nieuws! De dealer meldde mij dat de auto al in NL is!. Aflevering volgende week of de week erop. Staat nu bij de inbouwer van het leer en de stoelventilatie.Gerard S 67 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 15:33:
[...]
Van de website van Hyundai zelf (verkoopaantallen per maand).
Model Jan. Feb.
Domestic
IONIQ (AE EV) 1.086 949
Export
IONIQ (AE EV) 873 582
Als de productieaantallen daarmee gelijke tred houden.... Zal zelf de dealer ook eens bellen...
Morgenochtend om 10:30 mijn nieuwe leaseauto Ioniq EV Premium Black (geen black pakket) ophalen bij de dealer in Katwijk(Z-H). Met dank aan alle hier voor alle informatie. Zondag langere rit naar Eindhoven om weer te kijken naar mijn nieuwe kleindochter. Vrijdagochtend 6 april om 8:42 met de keizersnede ter wereld gekomen. Vandaag nog met de Toyota Auris TS hybride naar Eindhoven gereden. Na 2x Toyota Prius en en Toyota Auris TS nu dus over naar volledig electrisch. Spannende tijden 😀😀
Winterbanden doe ik niet aan, woon niet in Zwitserland 
Davidshadow13 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:24:
[...]
Die van mij mag over twee weken, gelukkig geen recalls op die van mij is allemaal bij aflevering al gedaan vziw. Goed om te zien dat er nieuwe navigatie kaarten zijn in ieder geval. Rij elke dag op de "nieuwe" A1 en daar is hij behoorlijk de weg kwijt, idem voor nieuwe stuk A9.
Ben jij ook meteen gewisseld naar zomerbanden en zo ja welke? Ik krijg als het goed is gewoon de standaard Michelin Energy Savers erop volgens mij.
Nu dat ik binnenkort mijn Ioniq krijg, sta ik voor Het volgende probleem (nouja): eind april ga ik met mijn gezin (5 personen) op vakantie naar Denemarken (rondreis). Ik had er eigenlijk niet op gerekend dat de Ioniq er dan al zou zijn, dus moet ik nu even schakelen. Wat ik me afvraag is welke laadpassen/tags ik daarvoor het beste kan gebruiken. Ook vraag ik me af wat de beste (en snelste) strategie is vwb laden. Als ik op de routeplanner van goingelectric kijk zie ik dat ik niet eens zo heel veel laadstops nodig heb, maar vaak is het wel tot 5% SOC doorrijden (of minder) en daar word ik als newbie toch wel nerveus van (zeker met mijn vrouw en kinderen erbij, je wilt immers niet langs de autobahn stranden met een lege batterij). Ook moet je dan vaak laden tot 94% of over, terwijl ik overal lees dat boven de 80% het laden een stuk langzamer gaat. Iemand al wat meer ervaring met lange trips en wat is jullie advies?
Gebruik de routeplanner van goingelectric en plan meerdere routes mbt maximale afstand per acculading. Daarnaast gebruik de apps van chargemap en plugsurfing.Gerard S 67 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:37:
Nu dat ik binnenkort mijn Ioniq krijg, sta ik voor Het volgende probleem (nouja): eind april ga ik met mijn gezin (5 personen) op vakantie naar Denemarken (rondreis). Ik had er eigenlijk niet op gerekend dat de Ioniq er dan al zou zijn, dus moet ik nu even schakelen. Wat ik me afvraag is welke laadpassen/tags ik daarvoor het beste kan gebruiken. Ook vraag ik me af wat de beste (en snelste) strategie is vwb laden. Als ik op de routeplanner van goingelectric kijk zie ik dat ik niet eens zo heel veel laadstops nodig heb, maar vaak is het wel tot 5% SOC doorrijden (of minder) en daar word ik als newbie toch wel nerveus van (zeker met mijn vrouw en kinderen erbij, je wilt immers niet langs de autobahn stranden met een lege batterij). Ook moet je dan vaak laden tot 94% of over, terwijl ik overal lees dat boven de 80% het laden een stuk langzamer gaat. Iemand al wat meer ervaring met lange trips en wat is jullie advies?
Zorg voor meerdere passen ihgv er eentje niet wordt geaccepteerd.
Mijn beste ervaringen zijn er om rond de 100/125km een stop te maken, accu hoeft dan niet lang te laden en heb je ruimte voor defecte laders op de route.
Welke passen zou je dan adviseren? Heb TNM al aangevraagd en ga PlugSurfing waarschijnlijk ook aanvragen. Voor Denemarken lijkt Clever een goede keuze te zijn. Krijg overigens vanuit Hyundai ook nog een Eneco laadpas meegeleverd.JottemJ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:58:
[...]
Gebruik de routeplanner van goingelectric en plan meerdere routes mbt maximale afstand per acculading. Daarnaast gebruik de apps van chargemap en plugsurfing.
Zorg voor meerdere passen ihgv er eentje niet wordt geaccepteerd.
Mijn beste ervaringen zijn er om rond de 100/125km een stop te maken, accu hoeft dan niet lang te laden en heb je ruimte voor defecte laders op de route.
[ Voor 5% gewijzigd door Gerard S 67 op 07-04-2018 09:24 ]
De Eneco pas wordt volgens mij alleen maar in NL geaccepteerd en misschien maar een paar in België. Dus daar zal je waarschijnlijk weinig aan hebben.
E.on schijnt ook wel een grote speler te zijn.
E.on schijnt ook wel een grote speler te zijn.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Zowiezo een NewMotion pas voor het dagelijks gebruik + Belgie
Voor dagelijks gebruik heb ik in principe geen laadpas nodig. Krijg thuis een eigen laadpaal en op alle vestigingen van het bedrijf (muv Alkmaar) hebben wij ook laadpalen. Zit over het algemeen op het hoofdkantoor (ca 17 km van huis), dus dat zal allemaal wel goed gaan. Moet dan als ik naar Alkmaar ga (totdat ze daar een laadpaal hebben) op de terugweg wel ergens snelladen, zal wel Fastned Akermaat worden denk ik.
Bij mij zijn de laadpassen echt alleen voor de incidentele lange trip en de vakanties.
Bij mij zijn de laadpassen echt alleen voor de incidentele lange trip en de vakanties.
Aha, altijd spannend zo'n eerste verre reis met je EV en zeker als je auto nog zo ongeveer nieuw is.Gerard S 67 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:37:
Ik ben vorige maand heen en weer naar Oostenrijk gereden met de Ioniq en heb daarbij wat ervaring opgedaan.
Van een goede voorbereiding heb je zeker profijt. Je bent al goed bezig geweest m.b.t. de pasjes.
Let op, in Duitsland zijn er langs de Autobahn best wat snelladers van Innogy en die zijn enkel met een app te bedienen. Installeer daarvoor de eCharge app op je smartphone. Deze dien je dan aan een creditcard of PayPal account te koppelen voor de betaling.
Over de werking: kom je bij een Innogy snellader, start de app, selecteer op de kaart de juiste snellader, selecteer vervolgens welke laadaansluiting je wenst te gebruiken (CCS), kies dan in stapjes van 10 minuten hoe lang je wilt laten, zet een schuifje om dat je de voorwaarden accepteert, vervolgens wordt je omgeleid naar b.v. de PayPal website voor de betaling, als dat geregeld is, dan krijg je in de app een melding dat je de laadkabel kunt aansluiten.
Op de goingelectric site kun je bij opties ook het bereik van je auto (zeg het maximale aantal kilometers tussen de snelladers) opgeven. 120km is een mooie waarde, dan hou je wat reserves over om uit te wijken naar een andere snellader voor het geval een lader bezet of defect is.
Mijn beginnersfout was om blind te varen op de via goingelectric voorgestelde laadstops. Maar toen ik bij de tweede snellader moest uitwijken omdat deze defect was klopte er verder niks meer van het schema en moest ik vanaf dat punt improviseren. Beter is het om per geplande laadstop ook een B en een C plan klaar te hebben, dat scheelt tijd en stress als je niet kunt laden op het geplande punt.
Laadstops plannen op punten waar meerdere snelladers staan is ook handig. Dan tref je altijd wel een werkende/beschikbare snellader aan. In Duitsland moet je daar vaak net even de snelweg voor af richting een Autohof. Dan durf ik mijn accu wel flink leeg te rijden als ik weet dat snelladen een zekerheid is bij de volgende laadstop. Via de b.v. de Chargemap website kun je de snelladers langs je route goed in kaart brengen. Daar is ook info te vinden over het aantal snelladers en met welke passen of apps je dient te betalen.
Wat apps op je telefoon om onderweg naar laadpalen te zoeken. TNM, ChareMap e.d. Binnen de app kun je filteren op snelheid van laadpaal, zo kun je b.v. een filter zetten op snelladers.
Bij voorkeur de accu dus niet te leeg rijden ivm wat reserve voor een eventueel noodplan. Verder wil je op de snelweg niet op of onder de 5% acculading komen, want dan gaat de auto in turtle modus en ben je volgens mij gelimiteerd tot een snelheid van 60km. Als de accu voor 80% vol zit zakt de laadsnelheid inderdaad in. Je kunt snelladen tot 94%, daarna wordt het laadproces automatisch door de auto afgebroken. Ik zou tot max 80 - 85% laden en enkel langer als je die extra kilometers echt nodig hebt.
Als je qua tijd zo effectief mogelijk wilt reizen 'verdoe' dan geen tijd als je aan het laden bent. Zorg dat je direct kunt vertrekken als de accu op het door jou gewenste niveau is gekomen.
Het spreekt voor zich dat je met een economische rijstijl het meeste kilometers uit je accu kunt halen. Als je onderweg ziet dat je de volgende snellader makkelijk kunt halen, dan zou je nog wat kunnen versnellen. Gaat de accu was sneller leeg dan verwacht, breng je snelheid dan wat naar beneden.
Als je met 5 man en bagage in de auto zit, dan zou ik de banden op 2.8 bar zetten ipv de voorgeschreven 2.5 bar.
De juiste mindset bij jezelf en de passagiers is ook van belang. Reis relaxed en geniet van het feit dat je zo 1x per anderhalf uur een half uurtje de benen kunt strekken.
Succes met de voorbereidingen en have fun.
Mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een persoonlijk bericht.
Heeft de nieuwe kaart ook de A4 bij Rotterdam erop staan?Mario52 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:06:
Vandaag 15K beurt gehad, moet nog wel een keer terug omdat ze een onderdeel voor de recall vwb de laadstekker vergeten waren te bestellen![]()
Oud,
[afbeelding]
Nieuw,
[afbeelding]
In Denemarken zijn twee grote aanbieders die lijken op Fastned. Ik had een pas van 1: Clever. Kun je prepaid van te voren regelen, krijg je thuisgestuurd. Werkt perfect.Gerard S 67 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:37:
Zoals ik al eerder had gemeld in dit topic: ja.MeTooPV schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:35:
[...]
Heeft de nieuwe kaart ook de A4 bij Rotterdam erop staan?
Heeft iemand al enig inzicht in de afschrijving van een Hyundai Ioniq Electric?
Omdat de MIA niet op tweedehands toepasbaar is, verwacht ik dat de tweedehands prijzen behoorlijk zullen kelderen. Op een nieuwe kun je tot €6000 belastingvoordeel krijgen, waarom dan nog tweedehands rijden?
Als ik kijk naar een Golf 1.0 TSI Business. Zelfde catalogusprijs, hogere MRB, meer kosten voor onderhoud. Toch is het operational leasebedrag per maand gelijk. Is dat omdat de Ioniq meer afschrijft? Waar zitten deze kosten anders in?
Omdat de MIA niet op tweedehands toepasbaar is, verwacht ik dat de tweedehands prijzen behoorlijk zullen kelderen. Op een nieuwe kun je tot €6000 belastingvoordeel krijgen, waarom dan nog tweedehands rijden?
Als ik kijk naar een Golf 1.0 TSI Business. Zelfde catalogusprijs, hogere MRB, meer kosten voor onderhoud. Toch is het operational leasebedrag per maand gelijk. Is dat omdat de Ioniq meer afschrijft? Waar zitten deze kosten anders in?
Ik denk dat er nog altijd angst en conservatisme bij de leasemaatschappijen in zit. Als je een benzine of diesel 150-180.000 km least weet je wat de restwaarde is. De angst is denk ik dat na die afstand de batterijen van een EV zo ver zijn verslechterd dat ze vervangen moeten worden (of de auto is onverkoopbaar), of dat over 3 jaar niemand nog een EV van 3 jaar oud wil omdat je voor hetzelfde geld een auto met 3x zoveel accu en bereik kunt krijgen.
Signatures zijn voor boomers.
Begrijpelijk. Ik gebruik operational leaseprijzen vaak als naslagwerk om inzicht te krijgen in de maandelijkse kosten van een auto, maar dat is dus lastig met elektrische autos.
Verwijderd
Euh, voor een laadpaal thuis kan het (afhankelijk van het type/de uitvoering) ook nodig zijn deze met een laadpas te activeren. Dit geldt vaak ook voor laadvoorziening op de werklocaties. Wij hebben ook een laadvoorziening voor werknemers (en/of bezoekers) maar zonder laadpas gaan ze niets doen hoor.....Gerard S 67 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:10:
Voor dagelijks gebruik heb ik in principe geen laadpas nodig. Krijg thuis een eigen laadpaal en op alle vestigingen van het bedrijf (muv Alkmaar) hebben wij ook laadpalen. Zit over het algemeen op het hoofdkantoor (ca 17 km van huis), dus dat zal allemaal wel goed gaan. Moet dan als ik naar Alkmaar ga (totdat ze daar een laadpaal hebben) op de terugweg wel ergens snelladen, zal wel Fastned Akermaat worden denk ik.
[quote]Mario52 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:06:
Vandaag 15K beurt gehad, moet nog wel een keer terug omdat ze een onderdeel voor de recall vwb de laadstekker vergeten waren te bestellen
Wat voor functioneel verschil merk je van voor en na de update? of staat dat ergens online beschreven?
Wat voor functioneel verschil merk je van voor en na de update? of staat dat ergens online beschreven?
Inderdaad heb ik daar thuis ook een pas voor nodig, ben ook al in overleg met de leasemij daarvoor. Op het werk is het plug&charge, de laadpalen staan ook op een afgesloten terrein dus da's geen probleem.Verwijderd schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:44:
[...]
Euh, voor een laadpaal thuis kan het (afhankelijk van het type/de uitvoering) ook nodig zijn deze met een laadpas te activeren. Dit geldt vaak ook voor laadvoorziening op de werklocaties. Wij hebben ook een laadvoorziening voor werknemers (en/of bezoekers) maar zonder laadpas gaan ze niets doen hoor.....
Voor niet-zakelijke buitenlandse reizen geldt echter dat we de brandstofkosten (of nu dus laadkosten) zelf moeten betalen.
Potverdorie,
Vandaag gebeld door de dealer. De Phoenix Orange gaat eruit, en is niet meer leverbaar als 2018 model.
Nu moet ik op zoek naar een alternatieve kleur.
De kleur Iron Grey is toegevoegd voor de Electric, maar dat vind ik wel een wat grijze muis.....
De kids willen graag een blauwe, maar daar rijden er ook al best veel van rond....
Vandaag gebeld door de dealer. De Phoenix Orange gaat eruit, en is niet meer leverbaar als 2018 model.
Nu moet ik op zoek naar een alternatieve kleur.
De kleur Iron Grey is toegevoegd voor de Electric, maar dat vind ik wel een wat grijze muis.....
De kids willen graag een blauwe, maar daar rijden er ook al best veel van rond....
Gaat lekker met de range deze dagen - ik ben ineens kat in plaats van muis op de snelweg! Morgen ook nog eens mijn winterbanden wisselen, wordt het ook weer wat stiller binnen.
Range ja lekker ik ging vandaag van eco 5 naar eco 7.Alexander6501 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:24:
Gaat lekker met de range deze dagen - ik ben ineens kat in plaats van muis op de snelweg! Morgen ook nog eens mijn winterbanden wisselen, wordt het ook weer wat stiller binnen.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Accu’s is een factor.Maasluip schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:12:
Ik denk dat er nog altijd angst en conservatisme bij de leasemaatschappijen in zit. Als je een benzine of diesel 150-180.000 km least weet je wat de restwaarde is. De angst is denk ik dat na die afstand de batterijen van een EV zo ver zijn verslechterd dat ze vervangen moeten worden (of de auto is onverkoopbaar), of dat over 3 jaar niemand nog een EV van 3 jaar oud wil omdat je voor hetzelfde geld een auto met 3x zoveel accu en bereik kunt krijgen.
Technologische vooruitgang ook. Naarmate nieuwe EV’s een betere range (of range/prijs verhouding) krijgen en tal van nieuwtjes, schaadt dat mogelijk de waarde van de occasions.
Tesla Model S, 60kWh met wat accuslijtage, die range haal je binnenkort met de middenklasse EV’s van 35-40k nieuwprijs. Wat denk je dat dat doet voor de afschrijving van een auto die nieuw boven de 80k heeft gekost?
Introductie van belangrijke features zoals autopilot, geeft ook meteen een klap op de restwaarde van de eerdere series.
Heb even gekeken, maar die zijn wel erg duur per kWh! Heb dus even verder gezocht en via Clever.nu (Zweedse website, Clever is immers een Zweeds bedrijf) een laadpas besteld met achteraf facturatie. Bijkomend voordeel: per kWh nu ‘maar’ Skr 5 ofwel EUR 0,53...orillion schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:02:
[...]
In Denemarken zijn twee grote aanbieders die lijken op Fastned. Ik had een pas van 1: Clever. Kun je prepaid van te voren regelen, krijg je thuisgestuurd. Werkt perfect.
Waar zit iedereen met dit weer kwa range op een volle accu en wat is het verbruik? mijne is 231km range met 12.5kWh/100km gaat best lekker laatste tijd.
Ik tik nog net niet de 200 aan. Gisteren bleef hij steken op 197km.
Ik zit zo rond de 195 km range, maar ik rijd iedere dag een stuk van 110 kilometer snelweg (55 km enkele reis) met een snelheid van 100 km/uur. Verbruik zit op 15.5 kWh/100 km.
[ Voor 6% gewijzigd door Sonicfreak op 11-04-2018 09:55 ]
Vanmorgen 192 km op de GOM. Gemiddeld verbruik deze week 13.9 kWh/100 km. GOM kan wel hoger maar mijn vriend rijd er af en toe in en die trapt hem wel aardig door. Gisteravond met 113 km range, hij een ritje van 40 km retour, 29 km range over bij thuiskomst.
HD4Life @ Full-HD
Ik zie dat de range ca 200 km bedraagt bij circa 100 km / uur op de snelweg.
Wat is de range bij ca 120 km / uur? Dat is de snelheid ik normaal gesproken rijd.
En idem bij 130 km / uur wat ik bv bijna altijd in Duitsland rijd.
Wat is de range bij ca 120 km / uur? Dat is de snelheid ik normaal gesproken rijd.
Ik rij stevig door, stukken 120 km/h en 130 km/h,BOBERJAN schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:08:
vanmorgen 15.2 kWh over 50 KM, gemiddeld verbruik nu 15.5 kWh/100 KM over +8000KM
Vanmorgen op de GOM 175KM bereik bij 95% lading, gisteren bij 100% 185KM
snelheid is niet het enige factor voor het bereik. Als je 100km/u rijdt maar flinke tegenwind hebt verbruikt hij net zoveel als dat je 130/140km/u rijdt paar keer meegemaakt.BOBERJAN schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:08:
Zelf Rij ik dagelijks van thuis naar kantoor 30km enkele reis daarin is het grootste stuk 100km/u kleine stuk 80 traject bij Rotterdam noord en ongeveer 5km 120km/u stuk richting Gouda.
Als het kwa wind rustig is verbruikt de mijne met 100km/u tussen de 9kWh/100km en 12kWh/100km variërend van hoe vlak de weg is maar gemiddeld als je pakt 11kWh/100km met 100km/u bij 120km/u verbruikt hij rond de 15kWh/100km en 17kWh/100km. Dit met buiten temperatuur 15+ graden
hoe zijn je laadproblemen van de afgelopen tijd opgelost?N3D schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:52:
Waar zit iedereen met dit weer kwa range op een volle accu en wat is het verbruik? mijne is 231km range met 12.5kWh/100km gaat best lekker laatste tijd.
Ik heb nu net 1000km gereden en heb met volle accu een bereik van 205km met 14 kWh/100KM gemiddeld.
laadproblemen zijn er helaas nog altijd niet zo vaak meer gelukkig als eerst. Heb wel gelukkig een foto kunnen maken van de melding als bewijs. Heb 2 mei grote beurt zal het er nog eens bij neerleggen heb meer problemen. Mijn rechter koplamp word geel, links is netjes wit kwa kleur en recht word geel een beetje.Henry_tw schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:50:
[...]
hoe zijn je laadproblemen van de afgelopen tijd opgelost?
Ik heb nu net 1000km gereden en heb met volle accu een bereik van 205km met 14 kWh/100KM gemiddeld.
Dus we zullen zien 2 mei anders neem ik contact op met de importeur want het is vervelend als je staat te laden bij fastned lader en je auto kapt 4x toe met laden en dat je telkens opnieuw moet starten. Stel je gaat 20min weg van je auto is er niks bijgeladen heb dat vorige week bij de a4 gehad bij schiphol was wat eten halen kwam terug was ermee gestopt maar geen foutmelding.
Kan het zijn dat je de deur opslot en weer open maak?of dat doe met de AB.dan stop hij ook met laden toch?N3D schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:57:
[...]
laadproblemen zijn er helaas nog altijd niet zo vaak meer gelukkig als eerst. Heb wel gelukkig een foto kunnen maken van de melding als bewijs. Heb 2 mei grote beurt zal het er nog eens bij neerleggen heb meer problemen. Mijn rechter koplamp word geel, links is netjes wit kwa kleur en recht word geel een beetje.
Dus we zullen zien 2 mei anders neem ik contact op met de importeur want het is vervelend als je staat te laden bij fastned lader en je auto kapt 4x toe met laden en dat je telkens opnieuw moet starten. Stel je gaat 20min weg van je auto is er niks bijgeladen heb dat vorige week bij de a4 gehad bij schiphol was wat eten halen kwam terug was ermee gestopt maar geen foutmelding.
B.v de AB zit in je broek en druk er per ongeluk op.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Verwijderd
Zondag na een rit van 138 km nog 49% over. Airco niet aangehad, verder eigenlijk niet op het verbruik gelet onderweg. Zal zo'n 75% provinciaal, 10% snelweg en 15% stad zijn geweest
Afgelopen vrijdag is mijn Hyundai Ionic EV Premium in Aurora Silver afgeleverd en wat een fijne wagen. Moet natuurlijk nog even uitvinden wat de actieradius doet met mijn 'vlotte' rijstijl, maar tot nu toe niet ontevreden. Had zaterdag meteen een ritje van 150km en ging van start met 220km actieradius. Ecostand aan en Airco uit, maar met 130km/uur van start werd het toch wel spannend dus maar wat rustiger aan gedaan.
Kleine opmerkingen:
- Ik ben al drie keer al mijn EV instellingen kwijt geraakt. Best tricky als je regeneratieniveau 3 verwacht en hij weer op 1 staat en het laden van de auto niet meer in het daltarief begint. Schijnt verholpen te zijn met een firmware update?
- Parkeersensoren voorkant gaan automatisch uit (by design). Ik vertrouw op die dingen vanuit mijn vorige auto, wordt dus een kwestie van opletten en wennen.
- Na de 'Sahara-regen' van ma/di druk op zoek naar de schakelaar van de achterruitwisser, maar die zit er helemaal niet op!
- Vandaag (2x) een eng momentje op de Cruise Control waarbij deze na een kleine verhoging (kort tikje van 120 naar 130) ineens 'op hol sloeg'. Cruise control bleek ineens op 180km/uur te staan! Dan schrik je wel als hij door blijft accelereren, maar wat een power!
Kleine opmerkingen:
- Ik ben al drie keer al mijn EV instellingen kwijt geraakt. Best tricky als je regeneratieniveau 3 verwacht en hij weer op 1 staat en het laden van de auto niet meer in het daltarief begint. Schijnt verholpen te zijn met een firmware update?
- Parkeersensoren voorkant gaan automatisch uit (by design). Ik vertrouw op die dingen vanuit mijn vorige auto, wordt dus een kwestie van opletten en wennen.
- Na de 'Sahara-regen' van ma/di druk op zoek naar de schakelaar van de achterruitwisser, maar die zit er helemaal niet op!
- Vandaag (2x) een eng momentje op de Cruise Control waarbij deze na een kleine verhoging (kort tikje van 120 naar 130) ineens 'op hol sloeg'. Cruise control bleek ineens op 180km/uur te staan! Dan schrik je wel als hij door blijft accelereren, maar wat een power!
Hi, had ik ook last van. Vorige maand een firmware update gehad, daarna was het probleem verholpen. Iets terug in dit forum kun je zien wat de meest recente firmware is. Check even of je auto ook op het laatste niveau zit. Zo niet, dan zou dat slordig zijn van de dealer en zou ik hem snel laten updaten.rodyw schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:47:
Afgelopen vrijdag is mijn Hyundai Ionic EV Premium in Aurora Silver afgeleverd en wat een fijne wagen. Kleine opmerkingen:
Ik word er niet echt wijs uit die taal. Er is geen Engelse versie van de site. Kun je zo'n kaart ook gewoon ter plekke kopen? Zal toch wel?Heb even gekeken, maar die zijn wel erg duur per kWh! Heb dus even verder gezocht en via Clever.nu (Zweedse website, Clever is immers een Zweeds bedrijf) een laadpas besteld met achteraf facturatie. Bijkomend voordeel: per kWh nu ‘maar’ Skr 5 ofwel EUR 0,53...
Ik ga begin mei een week naar Denemarken. We hebben een huisje geboekt en kunnen daar na de laatste laad sessie in Duitsland gemakkelijk komen. Er is een carport dus ik plug hem gewoon in het stopcontact.
Toch zullen we wel af en toe onderweg willen snelladen. Is clever de enige optie? Als ik in de newmotion app filter op snel laden en toegankelijk met tnm pas dan komen er een heleboel naar boven.
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
Wat de taal betreft: je kunt de site via google laten vertalen, dan kun je het gewoon in het Nederlands lezen. Werkt heel makkelijk. Je kunt trouwens met de plugsurfing key en de new motion pas ook bij Clever laden, maar dan betaal je ook rond de 1 euro per kwh voor zover ik heb uitgevonden op diverse sites en fora.afelium schreef op woensdag 11 april 2018 @ 23:19:
[...]
Ik word er niet echt wijs uit die taal. Er is geen Engelse versie van de site. Kun je zo'n kaart ook gewoon ter plekke kopen? Zal toch wel?
Ik ga begin mei een week naar Denemarken. We hebben een huisje geboekt en kunnen daar na de laatste laad sessie in Duitsland gemakkelijk komen. Er is een carport dus ik plug hem gewoon in het stopcontact.
Toch zullen we wel af en toe onderweg willen snelladen. Is clever de enige optie? Als ik in de newmotion app filter op snel laden en toegankelijk met tnm pas dan komen er een heleboel naar boven.
Nee die heb ik nog nooit gehad doe wel is vaker als ik hem op de stekker heb af en toe als ik iets vergeet weer de deur open met de AB en weer op slot maar hij blijft gewoon doorladen bij mij altijd. Het gebeurd echt op random momenten. Laadpaal kan het niet zijn heb 2 buren die rijden een plugin prius en volvo v60 plugin en hebben daar ook nooit problemen gehad. Plus op willekeurige fastned/allego snelladers gebeurd het ook. Dan kan het niets anders zijn als de auto neem ik aan. type 2 kabel die meegeleverd is het ook niet, want met CCS stekkers zelfde probleem.evtje schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:17:
[...]
Kan het zijn dat je de deur opslot en weer open maak?of dat doe met de AB.dan stop hij ook met laden toch?
B.v de AB zit in je broek en druk er per ongeluk op.
THX voor de info en nog een vraagje: hoe lang duurt het laden aan een snellader van 10% naar 80%?Him_ schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:13:
[...]
Ik rij stevig door, stukken 120 km/h en 130 km/h,
vanmorgen 15.2 kWh over 50 KM, gemiddeld verbruik nu 15.5 kWh/100 KM over +8000KM
Vanmorgen op de GOM 175KM bereik bij 95% lading, gisteren bij 100% 185KM
+/- 15 min op een 175kWh snellader en +/- 25 min op een 50kWh snellader wat ie aangeeft bij mij.BOBERJAN schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:29:
[...]
THX voor de info en nog een vraagje: hoe lang duurt het laden aan een snellader van 10% naar 80%?
Je heb ook een handige site ervoor
https://www.homechargings...charging-time-calculator/
[ Voor 18% gewijzigd door N3D op 12-04-2018 09:44 ]
Ik heb vandaag exact hetzelfde meegemaakt, was aan het laden bij Fastned en zat in de auto, ineens foutmelding op het dashboard scherm "Snelladerfout!". dit gebeurde na 10kWh laden. Daarna via de app het laden opnieuw opgestart en zonder problemen nog 6kWh toe kunnen voegen (ben dus de auto niet uit geweest:)).N3D schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:19:
[...]
Nee die heb ik nog nooit gehad doe wel is vaker als ik hem op de stekker heb af en toe als ik iets vergeet weer de deur open met de AB en weer op slot maar hij blijft gewoon doorladen bij mij altijd. Het gebeurd echt op random momenten. Laadpaal kan het niet zijn heb 2 buren die rijden een plugin prius en volvo v60 plugin en hebben daar ook nooit problemen gehad. Plus op willekeurige fastned/allego snelladers gebeurd het ook. Dan kan het niets anders zijn als de auto neem ik aan. type 2 kabel die meegeleverd is het ook niet, want met CCS stekkers zelfde probleem.
Op de app van Fastned kreeg ik geen melding, ander zou dat nog handig zijn om je op zoiets te attenderen als je niet in de auto zit.
Ik heb nog niet de laatste firmware, zit op software: 003.17.161212 en firmware 0.5.139.16118.MICOM
Het is idd vervelend vooral als je weg gaat van je auto en niet de app gebruikt of bij een allego lader staat kan je niet zien als je weg loopt van je auto hoe ver die is. Het is bij mij altijd gokken dat het maar goed gaat en voor 15/20min weg kan gaan of in de avond rustig kan gaan slapen en in de ochtend met een volle accu zit. Heb zelf de nieuwste versie op de auto zitten blijft gebeuren helaas.Henry_tw schreef op donderdag 12 april 2018 @ 13:30:
[...]
Ik heb vandaag exact hetzelfde meegemaakt, was aan het laden bij Fastned en zat in de auto, ineens foutmelding op het dashboard scherm "Snelladerfout!". dit gebeurde na 10kWh laden. Daarna via de app het laden opnieuw opgestart en zonder problemen nog 6kWh toe kunnen voegen (ben dus de auto niet uit geweest:)).
Op de app van Fastned kreeg ik geen melding, ander zou dat nog handig zijn om je op zoiets te attenderen als je niet in de auto zit.
Ik heb nog niet de laatste firmware, zit op software: 003.17.161212 en firmware 0.5.139.16118.MICOM
Wat raden jullie aan als maximale belading in de kofferbak van de Ioniq? Moet wat tegels halen... zo'n 300 kg kan dat nog?
Facts don't care about your feelings
Haha die vraag heb ik ook - moet wat betontegens naar de milieustraat brengen.YoshiBignose schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:58:
Wat raden jullie aan als maximale belading in de kofferbak van de Ioniq? Moet wat tegels halen... zo'n 300 kg kan dat nog?
Laat even weten bij welk gewicht je as gebroken is. Kan ik daar wat onder blijven

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
300kg zou makkelijk kunnen ja. Heb een keer met 5 man in de auto en vol geladen kofferbak ongeveer +/- 550kg belasting op de as van de auto. Ik zou alleen oppassen met zware materialen begin stuk tot de helft van je kofferbak zit een plastic bak onder weet niet of die wel makkelijk 100+kg kan houden. Na die helft zit gelijk de metalen frame van de auto dus ik zou het zwaarste gedeelte zo ver mogelijk tegen je achterstoelen plaatsen en de lichtste onderdelen aan het begin van je kofferbak.YoshiBignose schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:58:
LET OP! Kijk eerst eens op de onderkant van bodemplank! Daar staat een maximum gewicht op, ik ven even kwijt hoeveel. Ik heb de auto net een weekje. Maar ik kan (en wil) niet meer tegel en stoepbanden ermee gaan vervoeren. Dat heb ik vorig jaar met met Toyota Aurus station nog wel gedaan.
Mijn advies: meerdere ritten maken.
Mijn advies: meerdere ritten maken.
ik herinner me een youtube filmpje van iemand die een dc fastcharger unit meenam en daarmee op een 3x32A paal de ioniq met 20kw kon laden of zelfs 20kW + 7kW door 2 laadpalen te pakken....
... Maar kan het niet meer vinden.
Wie weet een link?
bedankt
Wie weet een link?
bedankt
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Kan volgende week woensdag eindelijk mijn Ioniq op gaan halen! Nog eventjes geduld oefenen dus...
Ik heb eerder gemeld issues te hebben met de verwarming die steeds uit gaat na plusminus 30min rijden. Gisteren bij de dealer geweest en die heeft geconstateerd dat de temperatuursensor voor het interieur defect was (gaf ver boven de 30 graden aan bij een daadwerkelijke temperatuur van 18 graden).
Nieuw paneel wordt besteld maar kan tot 5 weken duren
Onderdeelnummer 97209-1P000. Op internet zijn een aantal webshops te vinden waar de sensor op voorraad is. Dan kun je dit weekend nog warm rijden.JottemJ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:13:
Ik heb eerder gemeld issues te hebben met de verwarming die steeds uit gaat na plusminus 30min rijden. Gisteren bij de dealer geweest en die heeft geconstateerd dat de temperatuursensor voor het interieur defect was (gaf ver boven de 30 graden aan bij een daadwerkelijke temperatuur van 18 graden).
Mensen die tijdens het rijden een soort tik hoort? Alsof er iets tegen de bodemplaat aan tikt? Vandaag na een lange rit dit een paar keer gehoord. Ook het 2e ritje klonk er wat gebonk.
Nu met 800 km op de teller de eerste 5 dagen, voor de rest een superbak!
Het is gelukt en de Ioniq lijkt nog heelN3D schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:19:
[...]
300kg zou makkelijk kunnen ja. Heb een keer met 5 man in de auto en vol geladen kofferbak ongeveer +/- 550kg belasting op de as van de auto. Ik zou alleen oppassen met zware materialen begin stuk tot de helft van je kofferbak zit een plastic bak onder weet niet of die wel makkelijk 100+kg kan houden. Na die helft zit gelijk de metalen frame van de auto dus ik zou het zwaarste gedeelte zo ver mogelijk tegen je achterstoelen plaatsen en de lichtste onderdelen aan het begin van je kofferbak.
De Ioniq lijkt van buiten misschien een beetje sullig maar het is gewoon een beest
Heb je misschien iemand aangereden en die hangt nu aan de bodemplaat?daniel62638 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:42:
Mensen die tijdens het rijden een soort tik hoort? Alsof er iets tegen de bodemplaat aan tikt? Vandaag na een lange rit dit een paar keer gehoord. Ook het 2e ritje klonk er wat gebonk.
[ Voor 18% gewijzigd door YoshiBignose op 12-04-2018 21:54 ]
Facts don't care about your feelings
Ik hoorde met de koude dagen wel een soort gebonk bij het wegrijden. Dat verdween al snel. Had ook het idee dat de remschijven aan leken te lopen (schurend geluid). Na een paar keer echt remmen was dat ook weg. Nu met het warme weer van beiden geen last meer. Dus wellicht dat er bij jou iets anders aan de hand is.daniel62638 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:42:
Gasloos sinds 2018.
Verwijderd
Klopt, door het regeneren worden remschijven zo weinig gebruikt dat ze kunnen roesten.Stephanoff schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:58:
[...]
Ik hoorde met de koude dagen wel een soort gebonk bij het wegrijden. Dat verdween al snel. Had ook het idee dat de remschijven aan leken te lopen (schurend geluid). Na een paar keer echt remmen was dat ook weg. Nu met het warme weer van beiden geen last meer. Dus wellicht dat er bij jou iets anders aan de hand is.
Ik zie deze, 22.5 kg:BarryH schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:56:
ik herinner me een youtube filmpje van iemand die een dc fastcharger unit meenam en daarmee op een 3x32A paal de ioniq met 20kw kon laden of zelfs 20kW + 7kW door 2 laadpalen te pakken....
Wie weet een link?
bedankt
https://www.designwerk.com/en/mobile-dc-charger-22-kw-mdc22/
Je hebt ook Chinese merken.
[ Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 13-04-2018 05:05 ]
Hmmmmmm ga dat 2 mei dan maar ook melden heb het zelfde probleem namelijk sinds dat ik de auto heb. Na een tijdje blaast de kachel gewoon koude lucht en word het interieur niet meer opgewarmd, zou wel absurd zijn als er zoveel Ioniq's dit defect hebben.JottemJ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:13:
bij een Allego lader gebruik ik de Smoov app, daar kun je de laadsessie mee starten, stoppen en tijdens het laden houd hij ook de voortgang bij.N3D schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:11:
[...]
Het is idd vervelend vooral als je weg gaat van je auto en niet de app gebruikt of bij een allego lader staat kan je niet zien als je weg loopt van je auto hoe ver die is. Het is bij mij altijd gokken dat het maar goed gaat en voor 15/20min weg kan gaan of in de avond rustig kan gaan slapen en in de ochtend met een volle accu zit. Heb zelf de nieuwste versie op de auto zitten blijft gebeuren helaas.
Nog mooier zou zijn als er een Ionic app zou zijn waarmee je de live status van je auto kunt uitlezen, ik ga eens uitzoeken of dat met een OBD module met 4G mogelijk is.
Ik heb / had exact hetzelfde. Zeker bij de eerste bocht naar rechts. Sinds een aantal dagen hoor ik het niet meer. Ik zat nog wel te denken om even mee langs de dealer te gaan er mee. Probleem is dat het lang niet altijd voorkomt.Stephanoff schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:58:
[...]
Ik hoorde met de koude dagen wel een soort gebonk bij het wegrijden. Dat verdween al snel. Had ook het idee dat de remschijven aan leken te lopen (schurend geluid). Na een paar keer echt remmen was dat ook weg. Nu met het warme weer van beiden geen last meer. Dus wellicht dat er bij jou iets anders aan de hand is.
Je kan met een Raspberry Pi dit doen heb er ooit een filmpje van gezien en via 4g kan je hem dan uitlezen op afstand. Was ooit van plan als ik ooit tijd over had om dit te doen.Henry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]
bij een Allego lader gebruik ik de Smoov app, daar kun je de laadsessie mee starten, stoppen en tijdens het laden houd hij ook de voortgang bij.
Nog mooier zou zijn als er een Ionic app zou zijn waarmee je de live status van je auto kunt uitlezen, ik ga eens uitzoeken of dat met een OBD module met 4G mogelijk is.
Heb dit ook gehad, bleek dat de achterste stoel niet goed in de klem zat, na de stoel opnieuw naar voren te hebben gedaan en weer terug was het geluid verdwenen.Standeman schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:43:
[...]
Ik heb / had exact hetzelfde. Zeker bij de eerste bocht naar rechts. Sinds een aantal dagen hoor ik het niet meer. Ik zat nog wel te denken om even mee langs de dealer te gaan er mee. Probleem is dat het lang niet altijd voorkomt.
LeaseautoVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:40:
[...]
Onderdeelnummer 97209-1P000. Op internet zijn een aantal webshops te vinden waar de sensor op voorraad is. Dan kun je dit weekend nog warm rijden.
Heb ik ook last van. Heb je dan ook dat-ie koude lucht gaat blazen? Binnenkort moet mijn auto naar de garage voor de 45000 km beurt. Dan kan ik ze erop wijzen. Top!JottemJ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:13:
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Android app EVNotify + OBD2 dongel + oude mobiel (of Android stick)Henry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]
bij een Allego lader gebruik ik de Smoov app, daar kun je de laadsessie mee starten, stoppen en tijdens het laden houd hij ook de voortgang bij.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Ja, ik heb ongeveer 20/30 minuten warme lucht als de auto nog koud is binnen. Daarna gaat ie over op de a/c (walking fridge!pmiddeld schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:00:
[...]
Heb ik ook last van. Heb je dan ook dat-ie koude lucht gaat blazen? Binnenkort moet mijn auto naar de garage voor de 45000 km beurt. Dan kan ik ze erop wijzen. Top!
Als je met een new motion pasje laad kan je ook je laadstatus in de newmotion app zien. Incl notificaties wanneer die stopt en vol zitHenry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]
Kijk eens naar EVNotify, gebouwd door een Duitse Ioniqrijder: https://play.google.com/s...id=com.evnotify.app&hl=enHenry_tw schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:41:
[...]
Nog mooier zou zijn als er een Ioniq app zou zijn waarmee je de live status van je auto kunt uitlezen, ik ga eens uitzoeken of dat met een OBD module met 4G mogelijk is.
Als je Duits kunt lezen vind je meer info hier: https://www.goingelectric...-elektroautos-t24933.html
Geen idee hoe het inmiddels staat met de ontwikkeling verder, volg het al een tijd niet meer.
Ik heb volgens mij de originele versie, iets met 1612xx. Ik ben maar naar de dichtst bijzijnde Hyundai dealer gegaan om een afspraak te maken voor een update, aangezien de dealer waar de auto vandaan komt 60km verderop zit. Mevrouw achter de balie had uiteraard geen idee waar ik het over had en er was ook niets in het systeem bekend over dit issue. Afwachten dus, kan pas over twee weken terecht.WilliamGeluk schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:57:
[...]
Hi, had ik ook last van. Vorige maand een firmware update gehad, daarna was het probleem verholpen. Iets terug in dit forum kun je zien wat de meest recente firmware is. Check even of je auto ook op het laatste niveau zit. Zo niet, dan zou dat slordig zijn van de dealer en zou ik hem snel laten updaten.