Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:50
Standeman schreef op maandag 19 maart 2018 @ 09:14:
@WilliamGeluk Mooi verhaal. Op vakantie gaan met een EV blijkt toch wel een heel avontuur. Wat wel duidelijk is: als de reis niet een onderdeel is van je vakantie is, kan je dus beter een ICE of het vliegtuig pakken :p
Helemaal juist. En een beetje stressbestendig en flexibel zijn is ook niet verkeerd.
Maar met een goede voorbereiding en weinig tot geen tegenslag onderweg is het echt prima te doen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
N3D schreef op maandag 19 maart 2018 @ 12:21:
Ik had gisterenavond mijn billen geknepen. 1,5km voor een fastned lader was mijn accu helemaal leeg gelukkig heb ik hem helemaal kunnen coasten tot de afrit naar de benzinestation. net 5 meter voor de lader stond ik daar stil gelukkig had ik 2 mannen die zo aardig waren en de auto mee hielpen duwen tot de lader.
Dat is inderdaad billen knijpen. Hoe kwam het zo? Verkeerde inschatting? De GOM die harder terugliep dan ingeschat door kou/tegenwind? Te laat begonnen met eco rijden?
O man, die laatste 5 meter. Wat zou het gaaf geweest zijn als je precies naast de lader tot stilstand was gekomen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

WilliamGeluk schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Dat is inderdaad billen knijpen. Hoe kwam het zo? Verkeerde inschatting? De GOM die harder terugliep dan ingeschat door kou/tegenwind? Te laat begonnen met eco rijden?
O man, die laatste 5 meter. Wat zou het gaaf geweest zijn als je precies naast de lader tot stilstand was gekomen :-)
Haha ja ik was precies bij het inrijden van de laders stil komen te staan. Ik had 17KM bereik toen ik begon met rijden en de lader was 12km van mijn locatie vandaan maar het was idd 2 graden buiten en veel tegenwind. Heb grotendeels 100 gereden tot dat ik 5km bereik te zien kreeg ben ik 90 achter een vrachtwagen gaan rijden voor de slipstream xD maar dat had niet geholpen zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Wat mij is opgemerkt laatste tijd geeft mijn auto vaak snellader fout aan en heb al 2x gehad dat ik mijn ioniq bij een openbare paal in de avond op de lader zet. Geeft netjes tijd aan hoe lang hij nodig heeft en dat de auto aan het laden is maar de volgende ochtend als ik naar mijn auto loop zie ik dat de auto nog aan het laden is via de 3 lampjes en heeft letterlijk 0% bijgeladen. Voorverwarming die ik standaard om 8 uur in de ochtend heb staan heeft ie wel gedaan. Verder niks aan de instellingen gezeten. En laad altijd op de zelfde laadpaal thuis. Iemand ook ooit zo iets gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-05 16:16
Was vanmorgen bij Heijmans Wegen in Rosmalen. Zag twee lichtgrijze Ioniqs op de parkeerplaats. Iemand van dit forum?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-05 22:10
Vandaag Technibeurs in Utrecht bezocht, 330km gedaan thx to FastNed. _/-\o_ Op parking 1 zwarte Ionig gezien en vele Teska's :).
Gemiddeld gebruik over 8.000 km (oktober) 13.2 Kw

[ Voor 20% gewijzigd door VmarcV op 20-03-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Zo raar vandaag , auto 100 % geladen . Bij het weg willen gaan op het scherm een hele grote melding dat de auto niet gestart kan worden vanwege een lege batterij . Maar ik had hem al aan en in D . En gaat ook gewoon rijden. Iemand dit wel eens gehad ? Ps kleine accu wordt geladen door de grote (aangevinkt).

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Him_ schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:47:
[...]

Zie dat de Konnwei KW902 OBDII ook automatisch uit gaat na 30 minuten dus zal de accu ook niet leegtrekken.
Kan je dit bevestigen?
Vandaag gecheckt. Dongle in de auto laten zitten voor 4 uur. Bij terugkomst was de dongle nog steeds aan.
De dongle heeft afgelopen nacht ook nog per ongeluk aan gestaan (in verbinding met smartphone) van 11 uur ‘s avonds tot half acht ‘s ochtends. Auto was in beide gevallen niet ingeplugd. Kon gewoon de auto in en starten.

Dus niet bevestigd maar zonder gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
evtje schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:50:
Zo raar vandaag , auto 100 % geladen . Bij het weg willen gaan op het scherm een hele grote melding dat de auto niet gestart kan worden vanwege een lege batterij . Maar ik had hem al aan en in D . En gaat ook gewoon rijden. Iemand dit wel eens gehad ? Ps kleine accu wordt geladen door de grote (aangevinkt).
Dat heb ik ook ooit een keertje gehad ja, redelijk in de beginmaanden. Bij mij toen auto uit en weer aan en toen was het weg ook. Ik heb toen wel een foto gemaakt van de melding en aan Hyundai doorgegeven, zij kenden dit ook niet en vonden het erg vreemd. Sindsdien nooit meer voorgekomen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
juupke schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 00:03:
[...]

Dat heb ik ook ooit een keertje gehad ja, redelijk in de beginmaanden. Bij mij toen auto uit en weer aan en toen was het weg ook. Ik heb toen wel een foto gemaakt van de melding en aan Hyundai doorgegeven, zij kenden dit ook niet en vonden het erg vreemd. Sindsdien nooit meer voorgekomen gelukkig.
Heb je die foto nog ? Ik heb het vergeten een te maken.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

evtje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:32:
[...]

kijk op pagina 96 van het forum op 23 feb heb ik dat probleem ook gehad heb foto erbij ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Gisteren te horen gekregen dat mijn zwarte premium bij de dealer is aangekomen en maandag kan worden opgehaald! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-01 10:22
SonataArctica schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:47:
Gisteren te horen gekregen dat mijn zwarte premium bij de dealer is aangekomen en maandag kan worden opgehaald! *O*
Gefeliciteerd! Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
Gerard S 67 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer heb je besteld?
Begin november. De verwachte levertijd was 6 tot 8 maanden, dus de levering bleek uiteindelijk een stuk sneller dan verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-05 20:13
Gisteren bij de dealer geweest om de actuator van de stekker te laten vervangen. Ik heb het probleem nooit gehad dat ik de stekker niet kon verwijderen maar als ze je bellen om hiervoor even langs te komen, dan doe je dat natuurlijk. De dealer heeft meteen de navigatie bijgewerkt naar de uitgaven van half februari.

Over een paar weken onze eerste lange rit: we gaan een lang weekend naar Berlijn, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat gevallen ;)

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 998369

Voor de mensen die regelmatig snelladen, ik las over een laadkaart waarmee je voor € 45,-/maand onbeperkt kan laden bij enorm veel aanbieders in Europa. Ook Fastned en The New Motion zijn hier op aangesloten:

https://www.entega.de/ladekarte-elektroauto-flatrate/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
evtje schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 07:32:
[...]

Heb even gekeken, maar die is helaas slachtoffer geworden van een telefooncrash een tijd geleden vrees ik... maar met de tip van @N3D kun je die andere foto vast terug vinden in het topic! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
SonataArctica schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Begin november. De verwachte levertijd was 6 tot 8 maanden, dus de levering bleek uiteindelijk een stuk sneller dan verwacht :)
Welke dealer als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonataArctica
Gerard S 67 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:54:
[...]

Welke dealer als ik vragen mag?
Wittenberg De Meern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard S 67
De mijne moet van Preuninger komen en is 23 november besteld. Zou dus zomaar vrij snel kunnen komen... fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 12:22
Helaas staat er bij:

Exklusiv für Ökostrom-Kunden:
Nur 40 € pro Monat

Alleen voor klanten van Okostrom :'(
Anoniem: 998369 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:20:
Voor de mensen die regelmatig snelladen, ik las over een laadkaart waarmee je voor € 45,-/maand onbeperkt kan laden bij enorm veel aanbieders in Europa. Ook Fastned en The New Motion zijn hier op aangesloten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
speediestb schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:09:
Helaas staat er bij:

Exklusiv für Ökostrom-Kunden:
Nur 40 € pro Monat

Alleen voor klanten van Okostrom :'(

[...]
Mijn Duits is uiterst slecht, maar ik lees dit als:
exclusief voor Ökostrom klanten maar €40, terwijl deze normaal €45 kost.. Overigens laad ik niet bij snelladers voor €540 per jaar, dus het is voor mij niet interessant. Al zou 1 maand tijdens vakantie een optie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
snaptnie schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Mijn Duits is uiterst slecht, maar ik lees dit als:
exclusief voor Ökostrom klanten maar €40, terwijl deze normaal €45 kost.. Overigens laad ik niet bij snelladers voor €540 per jaar, dus het is voor mij niet interessant. Al zou 1 maand tijdens vakantie een optie kunnen zijn.
Helaas, minimale contractduur is 1 jaar.

Voor meer info: https://goedkoperrijden.b...ssen-onbeperkt-laden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Kunnen wij dit ook bestellen als Nederlander zijnde? Dit zou wel erg interessant zijn voor bedrijven zoals bij mij die veel zakelijke kilometers maken met elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
N3D schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Kunnen wij dit ook bestellen als Nederlander zijnde? Dit zou wel erg interessant zijn voor bedrijven zoals bij mij die veel zakelijke kilometers maken met elektrische auto's.
De schrijver van het artikel heeft de pas aan kunnen vragen.

Las op een ander forum een bericht van hem m.b.t. de NL postcode die je niet kunt invullen het volgende:

Gebruik 00000. Achter je woonplaats kun je 'Niederlande' zetten.

Proberen maar zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N3D

N3D

WilliamGeluk schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:49:
[...]

De schrijver van het artikel heeft de pas aan kunnen vragen.

Las op een ander forum een bericht van hem m.b.t. de NL postcode die je niet kunt invullen het volgende:

Gebruik 00000. Achter je woonplaats kun je 'Niederlande' zetten.

Proberen maar zou ik zeggen.
Oke dankjewel, Zal het overleggen op de zaak zou flink goedkoper uitkomen dan per kW te betalen. Rij zelf namelijk ongeveer 2500km/3000km per maand met mijn auto. ben ongeveer 160 euro per maand kwijt aan fastned :( dus 45 is een flink goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
N3D schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Oke dankjewel, Zal het overleggen op de zaak zou flink goedkoper uitkomen dan per kW te betalen. Rij zelf namelijk ongeveer 2500km/3000km per maand met mijn auto. ben ongeveer 160 euro per maand kwijt aan fastned :( dus 45 is een flink goedkoper :)
Dan gaat dat zeker schelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
juupke schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:53:
[...]

Heb even gekeken, maar die is helaas slachtoffer geworden van een telefooncrash een tijd geleden vrees ik... maar met de tip van @N3D kun je die andere foto vast terug vinden in het topic! d:)b
Gevonden hoor bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
N3D schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Oke dankjewel, Zal het overleggen op de zaak zou flink goedkoper uitkomen dan per kW te betalen.
In de voorwaarden staat wel dat deze laadpas alleen voor particulieren (Privatkunden) is.

Overigens heb ik hem gisteravond aangevraagd, ben eens benieuwd. Aangezien ik niet thuis kan laden en door de leasemaatschappij met de duurste laadpas uit de markt opgezadeld ben, gaat dit alsnog voordeliger uitpakken voor mij, ondanks dat ik dan mn kilometers uit mn nettosalaris ga betalen ipv bruto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard S 67
juupke schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:44:
[...]

In de voorwaarden staat wel dat deze laadpas alleen voor particulieren (Privatkunden) is.

Overigens heb ik hem gisteravond aangevraagd, ben eens benieuwd. Aangezien ik niet thuis kan laden en door de leasemaatschappij met de duurste laadpas uit de markt opgezadeld ben, gaat dit alsnog voordeliger uitpakken voor mij, ondanks dat ik dan mn kilometers uit mn nettosalaris ga betalen ipv bruto.
Toch gewoon een kwestie van privé aanvragen en betalen en dan vervolgens declareren bij je werkgever? Zolang de werkgever daardoor goedkoper uit is zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
Gerard S 67 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:42:
[...]

Toch gewoon een kwestie van privé aanvragen en betalen en dan vervolgens declareren bij je werkgever? Zolang de werkgever daardoor goedkoper uit is zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren...
Mijn werkgever is niet goedkoper uit, want bij ons komt zowel leasebedrag als brandstof gewoon uit het (hiervoor verhoogde) brutosalaris, en als de kosten lager uitpakken krijg ikzelf gewoon het restant bruto erbij. En declareren mag niet als je een leasewagen rijdt, alleen als je privé rijdt. Maar goed, desondanks ben ik met deze flatrate echt wel gunstiger uit, dus ik klaag niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb net de eerste 1500 fijne km'ers er op zitten in mijn mica zwarte premium Ionic. De laatste dagen rond de 150 a 165 km radius bij een volle accu. Is dat niet wat weinig?

Verder zit de stoel vrij hoog naar mijn idee, kan deze niet lager? Het is die elektrisch verstelbare variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-05 22:10
Is inderdaad weinig, met temperaturen rond 12° kom ik nu ongeveer 220 km .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
polpol schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 22:22:
De laatste dagen rond de 150 a 165 km radius bij een volle accu. Is dat niet wat weinig?
Je houdt waarschijnlijk van wat hogere snelheden van 120 en 130 km/h?
Of zijn het allemaal korte ritjes waardoor een groot deel op gaat aan steeds opnieuw opwarmen?

[ Voor 15% gewijzigd door Jan Treur op 25-03-2018 05:58 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel62638
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Eindelijk een afleverdatum! 7 april staat de Ionioq klaar bij de dealer, een maand later dan oorspronkelijk gepland. Was begin december besteld, verwachtte levering was op dat moment eind februari.

We kunnen niet wachten!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Naar Oostenrijk en weer terug, deel 2

Na een paar dagen op de lange latten in de sneeuw gespeeld te hebben was het tijd voor de terugreis (inmiddels 2 weken geleden). In Oostenrijk zelf had ik beperkt gereden en niet geladen. Ik had nog 50% accu capaciteit over. De strategie was om de eerste Duitse snellader te pakken net over de grens en vervolgens elke keer tijdens het laden de volgende laadstop te bepalen. Dit ook omdat we rond het vriespunt zouden vertrekken, maar het die dag plaatselijk tot 19 graden kon oplopen in Duitsland. Ik had nog geen ervaring met wat het verschil in temperatuur zou betekenen voor de range. We vertrokken om 05.30 uur. Als het wat zou tegenzitten, dan kwamen we alsnog op een acceptabele tijd thuis. De dag erna moest er tenslotte weer gewerkt worden.

Met een koude accu en het e.e.a. aan hoogtemeters wat overwonnen moest worden zag ik de kilometers op de GOM sneller verdampen dan ik had gehoopt en ik wenste dat ik met een volle accu was vertrokken. Maar goed, de snelheid wat naar beneden bijstellen en maar hopen dat de laadpaal zonder problemen zou werken. De laadpaal werkte prima en dat zorgde voor enige opluchting. We reden München voorbij, hadden wederom een succesvolle pitstop en kwamen bij de volgende snellader aan ergens onder Neurenberg. Helaas, de lader stond in storing. En omdat je met je Nederlandse mobiele abonnement geen Duits 0800-nummer kunt bellen zat er niks anders op dan de volgende snellader op te zoeken. De ChargeMap app werd opgestart voor het B-plan. De volgende snellader op de route was vlot gevonden. Maar ja, daar zouden we aankomen met hooguit nog 10km bereik in de accu. En als je naast een niet werkende snelladers staat, dan kruip er toch iets in je hoofd van ‘en wat als de volgende snellader het ook niet doet’. Als het B-plan niet zou werken, dan hadden we te weinig range over om een C-plan in werking te stellen. We durfden het niet aan. Terug naar de tekentafel voor een beter plan. Het nieuwe plan was om 5km van de route af te wijken naar een snellader bij een autodealer op een bedrijventerrein. Pasje ervoor houden, blieb. Gewenste lader selecteren, check. Kabel aansluiten, done. Wachten, wachten en constateren dat het laadproces niet wil starten. De boel nog een keer loskoppelen en het proces herhalen. Tevergeefs. De AC lader werkte wel, dus die uit nood maar aangesloten. Het was zondag en de dealer was gesloten, dus was het een kwestie van de opties nog eens doornemen. De snellader op de route net voorbij Neurenberg gaf nog steeds hetzelfde ‘wat als die ook niet werkt’ dilemma. We besloten om 10km terug richting München te rijden naar de snellader tegenover de niet werkende snellader. Konden we er laden, dan was er kort daarna een op-/afrit waardoor we weer vlot richting Neurenberg konden. Stel we konden er niet laden, dan zat er nog 20km verder richting München een Autohof met 4 snelladers. Toen we de snellader in het oog kregen zag ik een BMW i3 staan. Zucht, dat betekende waarschijnlijk wachten tot die klaar zou zijn met laden. De auto ernaast geparkeerd en uitgestapt. De BMW eigenaar stond beteuterd naar het scherm van de snellader te kijken. Ik had aan een half blik genoeg … storing. Op naar het noodplan van het noodplan van het noodplan. Op het Autohof met de 4 snelladers was het aangenaam laden. Ik denk dat we minimaal anderhalf uur kwijt zijn geweest en 50km hebben omgereden vanwege 3 niet werkende snelladers op rij.

Toen ik bij de volgende laadstop bij een gratis snellader stond te laden kwam de BMW i3 aangereden die ik eerder bij de niet werkende laadpaal was tegengekomen. Leuk praatje mee gehad over elektrisch rijden in het algemeen en specifieker over zijn i3 en mijn Ionic Electric. Het was een drukke zondag op de weg met veel terugkerende vakantieganger. Bij één van de volgende stops werd de snellader helaas bezet gehouden door een NL ICE. De parkeerplaats naast de snellader was ook bezet. In beide gevallen was de bestuurder niet te bekennen. Dan maar even in het zonnetje op bankje in de wachtstand. Op een gegeven moment kwam de plek naast de snellader vrij. Achteruit insteken en net voldoende dichtbij kunnen komen om de laadkabel aan te sluiten. Ook hier weer een EV praatje met een Duitser die zijn camper had laten ombouwen tot een EV met een acceradius van circa 200km. Toen de laadpaalbezetter bij zijn auto terugkwam heb ik hem vriendelijk aangesproken. Ik kreeg een lullige reactie terug. Ik had het min of meer al verwacht van iemand die er geen moeite mee heeft zijn ICE voor een snellader te zetten. Het koste ons circa 20 minuten extra reistijd. Na een aantal succesvolle laadstops koersten we af op onze laatste laadstop in Duitsland. Hier liepen we voor de 2e keer tijdens de reis aan tegen een ICE die de snellader blokkeerde. Het was inmiddels avond, donker en een stuk frisser, dus zin om te wachten hadden we niet. Het B-plan lag al klaar en dus reden we direct door. Het B-plan was een Allego snellader bij een kantoorlocatie van Allego in Erkrath. Het was een paar kilometer van de snelweg af, net buiten een dorp. Een oude voormalige watermolen/papierfabriek was met behoud van de oude stijl omgevormd tot bedrijvenverzamelgebouw. Een prima locatie om tijdens het laden even rond te neuzen. Al met al had de Duitser die de snellader blokkeerde ons weer een minuut of 20 extra reistijd gekost. Met voldoende bereik in de accu om een Fastned locatie net over de grens te halen werd het nog even fijn ouderwets Autobahn knallen. Het laden bij Fastned voelde als thuis komen. 16,5 uur nadat we uit Oostenrijk vertrokken kwamen we thuis aan. Een reisduur van 14 uur was haalbaar geweest als er niks had tegen gezeten.

Binnenkort deel 3 over de ervaringen met de auto en de verdere overdenkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Wat een gedoe zeg dat buitenland.als van deze verhalen lees dan heb ik al geen zin meer om een keer te gaan naar het buitenland met de E.V
of Fastned moet snel uitbreiden in Europa.
Ps in Noorwegen hebben ze het veel beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Pffft mijn ioniq geeft steeds vaker snellader fout aan ook op 22kW laadpaal bij mij thuis. Net dealer gebeld in de middag een afspraak om auto uit te lezen. Iemand ook dit probleem. Gisteren avond op de lader gezet vanochtend toen naar werk ging stond hij nog steeds op 11km bereik :( en de zelfde dag 4x geladen alle 4x snellader fout zowel op fastned DC lader als op een AC in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
hier geen probleem met laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
N3D schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:13:
Pffft mijn ioniq geeft steeds vaker snellader fout aan ook op 22kW laadpaal bij mij thuis. Net dealer gebeld in de middag een afspraak om auto uit te lezen. Iemand ook dit probleem. Gisteren avond op de lader gezet vanochtend toen naar werk ging stond hij nog steeds op 11km bereik :( en de zelfde dag 4x geladen alle 4x snellader fout zowel op fastned DC lader als op een AC in de stad.
Ik heb het gehad na de recall waarbij bij de laadstekker op de auto een onderdeel vervangen is. Deze is weer opnieuw vervangen door de dealer toen ging het goed.

Op mn laadpaal thuis bleef de foutmelding komen tot ik die (met auto niet aangesloten) stroomloos had gemaakt en weer stroom op had gezet...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Jan Treur schreef op zondag 25 maart 2018 @ 05:57:
[...]

Je houdt waarschijnlijk van wat hogere snelheden van 120 en 130 km/h?
Of zijn het allemaal korte ritjes waardoor een groot deel op gaat aan steeds opnieuw opwarmen?
Ik rij met name snelweg kilometers, rond de 115 op de cruise. Maar als ik hem oplaad dan ontkoppelt hij rond de 90% en dan staat er een radius van rond de 150 a 160 km, dus feitelijk nog minder kilometers in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
polpol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Ik rij met name snelweg kilometers, rond de 115 op de cruise. Maar als ik hem oplaad dan ontkoppelt hij rond de 90% en dan staat er een radius van rond de 150 a 160 km, dus feitelijk nog minder kilometers in de praktijk
Ontkoppeld bij 90%, hoe doe je dat?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
BarryH schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:47:
[...]

Ontkoppeld bij 90%, hoe doe je dat?
en vooral waarom? De laatste 10% gebruik je liever ook niet, dus zo mis je 20% = 50 km, zonde, daar maken ze geen 28kWh accu voor...

Hier overigens geen snelldader foutmeldingen.

GOM stond vanmorgen op 205 km, zaterdag naar Renesse gereden over de N59 daar rijd je ongeveer 90 km/uur, dat had als resultaat een verbruik van 8.9 km/kWh. Ik kwam overigens een zwarte Ioniq EV tegen (net als ik heb) op die weg leuk dat er steeds meer rondrijden!

[ Voor 35% gewijzigd door snaptnie op 26-03-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
polpol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:58:
[...]

Als je bij 90% 150-160 km hebt, dan heb je bij 100% 167-177 op de GOM staan. Dat is niet zo vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
snaptnie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:01:
[...]

en vooral waarom? De laatste 10% gebruik je liever ook niet, dus zo mis je 20% = 50 km, zonde, daar maken ze geen 28kWh accu voor...

GOM stond vanmorgen op 205 km, zaterdag naar Renesse gereden over de N59 daar rijd je ongeveer 90 km/uur, dat had als resultaat een verbruik van 8.9 km/kWh. Ik kwam overigens een zwarte Ioniq EV tegen (net als ik heb) op die weg leuk dat er steeds meer rondrijden!
Ik laad m liever ook 100% naar hij ontkoppelt vanzelf, zowel bij fastnet als de thuislader. Ik start hem nooit op 100%... Zit het daar in? Ff naar de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:48

Standeman

Prutser 1e klasse

polpol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Ik laad m liever ook 100% naar hij ontkoppelt vanzelf, zowel bij fastnet als de thuislader. Ik start hem nooit op 100%... Zit het daar in? Ff naar de garage?
Bij mij stopt fastned met laden bij ~96%. Maar de paal op mijn werk (3,7KW) laad gewoon tot 100%. Ik denk dat wel een goed idee is om de dealer te bellen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Zondag bij een 175kW CCS geladen van Fastned (bij Rotterdam) na 1 uur rijden met 5 graden celcius buitentemperatuur:
van 44%-> 69%: 77kW gemiddeld
van 69% -> 80%: 66kW gemiddeld
van 80% -> 84%: 35kW gemiddeld
(obv kWh geladen versus tijd)

[ Voor 12% gewijzigd door BarryH op 26-03-2018 17:11 . Reden: temperatuur/condities vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
polpol schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:58:
[...]

De 220v schuko lader geprobeerd? Die gebruik ik thuis altijd. Overigens had ik ook eens 90 a 95%, toen was de 12v accu bij geladen. Maar hij zou anders ook tot 100% moeten komen bij een laadpaal thuis of publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
snaptnie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:41:
[...]

De 220v schuko lader geprobeerd? Die gebruik ik thuis altijd. Overigens had ik ook eens 90 a 95%, toen was de 12v accu bij geladen. Maar hij zou anders ook tot 100% moeten komen bij een laadpaal thuis of publiek.
Kun je dat zien dat de 12v accu wordt geladen?
220v lader gaat gewoon tot 100%
En ook de Laadpaal van 22Kw tot 100%
Dc laden tot 94%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
evtje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:33:
[...]

Kun je dat zien dat de 12v accu wordt geladen?
220v lader gaat gewoon tot 100%
En ook de Laadpaal van 22Kw tot 100%
Dc laden tot 94%
Als de accu bij laad knipperd de middelste blauwe led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
snaptnie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:22:
[...]

Als de accu bij laad knipperd de middelste blauwe led.
Middelste blauwe led is toch tijdladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
evtje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:12:
Wat een gedoe zeg dat buitenland.als van deze verhalen lees dan heb ik al geen zin meer om een keer te gaan naar het buitenland met de E.V
of Fastned moet snel uitbreiden in Europa.
Ps in Noorwegen hebben ze het veel beter voor elkaar.
Ach valt mee, het is deels ook de onervarenheid. Dit was mijn eerste buitenlandse EV trip. Op basis van mijn opgedane ervaring en wat tips die ik van ervaren EV avonturiers gekregen heb zou ik met een gerust hart de reis nog een keer maken en dan gaat die reis soepeler verlopen door een iets aangepaste strategie.
Feit is en blijft wel dat een soepele reis voor een groot deel afhangt van een goede voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712637

evtje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:43:
[...]

Middelste blauwe led is toch tijdladen.
Klopt, moet derde LED zijn, zie pag. H14 van het instructieboek(je).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
WilliamGeluk schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:58:
Toen de laadpaalbezetter bij zijn auto terugkwam heb ik hem vriendelijk aangesproken. Ik kreeg een lullige reactie terug. Ik had het min of meer al verwacht van iemand die er geen moeite mee heeft zijn ICE voor een snellader te zetten. Het koste ons circa 20 minuten extra reistijd.
Je zou je EV eens bij een benzinepomp moeten parkeren en na een uur terugkomen en zo reageren, ik ben bang dat je dan naar de EHBO kunt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
Weet iemand toevallig hoe lang het normaal duurt dat je de Plugsurfing kaart ontvangt na bestelling? Ik vraag het even omdat ik er al ruim een maand op wacht en hun service-afdeling niet bepaald vlot is met reageren op e-mails van mijn kant...

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
zwakie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:23:
Weet iemand toevallig hoe lang het normaal duurt dat je de Plugsurfing kaart ontvangt na bestelling? Ik vraag het even omdat ik er al ruim een maand op wacht en hun service-afdeling niet bepaald vlot is met reageren op e-mails van mijn kant...
Ik had hem volgens mij na circa 1 week in huis. Dat was afgelopen februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
snaptnie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:38:
[...]

Je zou je EV eens bij een benzinepomp moeten parkeren en na een uur terugkomen en zo reageren, ik ben bang dat je dan naar de EHBO kunt :'(
Precies. Ik kreeg helaas niet de kans dit vergelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:27
Anoniem: 998369 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:20:

No dice:
Sehr geehrter Herr van Schouwen,

danke für Ihr Interesse an unseren Produkten.
Bitte haben Sie Verständnis, dass wir unsere ENTEGA Ladekarte nur innerhalb Deutschland anbieten.
Bei Fragen erreichen Sie uns unter der Servicenummer 06151 4938630 oder einfach im Internet unter entega.de.

Freundliche Grüße

Ihre ENTEGA
i. A. Martina Abt
Kundenbetreuerin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

Hoe komen jullie aan zoveel bereik? Sinds ik mijn Ioniq heb, heb ik de gom nooit boven de 175km uit zien komen :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 20:10

uFx

LcsRaw schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:12:
[...]
Hoe komen jullie aan zoveel bereik? Sinds ik mijn Ioniq heb, heb ik de gom nooit boven de 175km uit zien komen :? :/
Hoe lang heb je hem nu?

Mijn bereik in de winter zat rond de 160 km en in de zomer tussen de 200 en 240km.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegeltje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
[...]
Ik kwam overigens een zwarte Ioniq EV tegen (net als ik heb) op die weg leuk dat er steeds meer rondrijden!
Misschien was ik het wel @snaptnie Ik woon op Schouwen-Duiveland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
uFx schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Hoe lang heb je hem nu?

Mijn bereik in de winter zat rond de 160 km en in de zomer tussen de 200 en 240km.
Sinds half februari :9
Ik vraag me best wel af bij wat voor temperatuur die range dan omhoog gaat? Is dat bij 20 graden pas of ergens rond de 10-15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 20:10

uFx

LcsRaw schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:
[...]
Ik vraag me best wel af bij wat voor temperatuur die range dan omhoog gaat? Is dat bij 20 graden pas of ergens rond de 10-15?
Ik begin nu te merken dat het bereik weer omhoog gaat met de huidige temperaturen. Gisteren na een volgeladen batterij gaf hij 189km aan :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
LcsRaw schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:29:
[...]

Probeer hem maar eens tot 5of 10% leeg rijden en dan weer opladen tot 100% kan zomaar wat range bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LcsRaw
evtje schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:34:
[...]

Probeer hem maar eens tot 5of 10% leeg rijden en dan weer opladen tot 100% kan zomaar wat range bijkomen.
Ik heb morgen weer een redelijk rit gepland staan dus ga dat maar eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thobon
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-03 23:35
Bij mij loopt de range nu ook richting 187 / 189 km bij een 100% geladen accu. Verbruik loopt nu ook terug. Tijdens een lange rit afgelopen zondag, was een theoretische afstand van 195 km mogelijk. Langzamerhand gaan we weer de goede kant op. Weg met die kouwe zooi! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:14
Vandaag 194 km gedaan en nog 7km over bij terugkomst. Niet boven de 100 geweest dat wel.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Vandaag 99% geladen op het werk, 159 km bereik in eco.

Dealer maar even bellen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ktHsC7/20180327_171906.jpg
upload images

[ Voor 207% gewijzigd door polpol op 27-03-2018 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
polpol schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:31:
Vandaag 99% geladen op het werk, 159 km bereik in eco.

Dealer maar even bellen?

[afbeelding]
upload images
Veel snelweg kilometers? Kijk eens met ventilatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
Ja, 125 km op snelweg iedere dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
polpol schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:39:
range hangt van je gemiddelde verbruik af, met 125 km/u zal je geen 200km halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afelium
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:14
Nee als ik normaal rij (120-130) dan haal ik ook maar 160km. Om die 200 te halen moet je wel achter vrachtwagens hangen met deze temperaturen.

Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
snaptnie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:38:
Veel snelweg kilometers? Kijk eens met ventilatie uit.
Ventilatie zelf kost niet veel, als je heater en AC uit laat. Dat doe ik vaak in de zomer bij temperaturen van 20 tot 25 graden: alleen ventilatie aan.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

Jan Treur schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:30:
[...]

Ventilatie zelf kost niet veel, als je heater en AC uit laat. Dat doe ik vaak in de zomer bij temperaturen van 20 tot 25 graden: alleen ventilatie aan.
Sterker nog, het wordt zeer aangeraden om de ventilatie aan te houden omdat de lucht in je auto anders bederft. In mijn LEAF had ik hem altijd uitstaan omdat die niet aan kon staan zonder veel vermogen te gebruiken, maar op een gegeven moment hing er toch niet zo'n prettige lucht in.

In de Ioniq verbruikt hij gelukkig amper vermogen zolang de heater en AC uit staat inderdaad, dus gewoon altijd aan laten staan. Tevens helpt dat ook met het ontwasemen van je ramen e.d.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
Jan Treur schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 07:30:
[...]

Klopt, alleen ventileren doe ik inderdaad ook vaak, verbruikt niet / nauwelijks meer dan de radio, maar op de foto van @polpol zag ik dat de heater aan staat, dat kan bij een volle accu zo 10 a 15 km schelen. En dan wordt die 159 ruim 170 km.

Range hangt samen met rijgedrag etc. ik sprak een Tesla S85D rijder, welke 140 km/uur, op nat wegdek en met dakkoffer reed, die verbruikte daarmee bijna dubbel het normale verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:48

Standeman

Prutser 1e klasse

Shapeshifter schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Sterker nog, het wordt zeer aangeraden om de ventilatie aan te houden omdat de lucht in je auto anders bederft. In mijn LEAF had ik hem altijd uitstaan omdat die niet aan kon staan zonder veel vermogen te gebruiken, maar op een gegeven moment hing er toch niet zo'n prettige lucht in.

In de Ioniq verbruikt hij gelukkig amper vermogen zolang de heater en AC uit staat inderdaad, dus gewoon altijd aan laten staan. Tevens helpt dat ook met het ontwasemen van je ramen e.d.
Sterker nog, ik kan de ventilatie niet eens helemaal uitzetten. Wanneer ik op "off" druk, voel ik nog steeds lucht stromen bij het rjiden (rijwind).
Ergens vind ik dat wel vervelend omdat mijn opgewarmde auto dan sneller afkoelt dan noodzakelijk en ik de verwarming weer aan moet zetten.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
WilliamGeluk schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:13:
[...]
Ik had hem volgens mij na circa 1 week in huis. Dat was afgelopen februari.
Lucky you... dank voor de reactie!

Vandaag geprobeerd ze telefonisch te pakken te krijgen, ook geen succes |:(

Naast de kaart ook de sleutel maar besteld, nu maar hopen dat ik hem binnen een week binnen heb... als dat niet lukt, dan geef ik het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilliamGeluk
zwakie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Lucky you... dank voor de reactie!

Vandaag geprobeerd ze telefonisch te pakken te krijgen, ook geen succes |:(

Naast de kaart ook de sleutel maar besteld, nu maar hopen dat ik hem binnen een week binnen heb... als dat niet lukt, dan geef ik het op.
Ik hoop dat je e.e.a. vlot in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
[quote]snaptnie schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:28:
[...]

Klopt, alleen ventileren doe ik inderdaad ook vaak, verbruikt niet / nauwelijks meer dan de radio, maar op de foto van @polpol zag ik dat de heater aan staat, dat kan bij een volle accu zo 10 a 15 km schelen. En dan wordt die 159 ruim 170 km.

Bij mij scheelt het doorgaans zo'n 5 - 7 km op een volle accu met de klimaatregeling op eco modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
polpol schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 23:39:
Met zoveel snelweg kilometers elke dag vind ik het geen vreemde range.
Als ik in de winter veel snelwegkilometers vlot met het verkeer mee rij zonder al te veel eco maatregelen, dan klap ik in mijn handjes als ik de 140km haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Eergisteren bij de dealer geweest voor mijn laadproblemen. Ze konden niks terug vinden tijdens het uitlezen en hebben hem maar geupdate. Gisteren en vanochtend weer zelfde problemen kan weer met 20km range naar de fastned lader gaan rijden met 80 op de a15 -.-. Hele nacht op de lader geweest weer niks bijgeladen en leds op de laadpaal blijven netjes blauw branden dat de auto word opgeladen maar gebeurt niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
Heb je al geprobeerd om direct laden aan te zetten ipv via de timer?

Wat voor laadstation gebruik je? Zijn hier nog instellingen die je aan moet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Maakt niet uit bij fastned doet ie het zelfde. Thuis gebruik ik de meegeleverde kabel en op de zaak zit er een al vast op de laadpaal bij alle zelfde probleem dat ie ermee kapt na enige tijd of gewoon niet oplaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Him_ schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:41:
Heb je al geprobeerd om direct laden aan te zetten ipv via de timer?

Wat voor laadstation gebruik je? Zijn hier nog instellingen die je aan moet passen?
Instellingen voor laden nooit aan gezeten nooit problemen gehad pas na de recall fix kwam dit probleem na paar weken en komt nu steeds vaker voor na loop van tijd. Word er zelf echt helemaal gek van het is elke ochtend gokken of je met een volle accu weg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
N3D schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:18:
[...]

Maakt niet uit bij fastned doet ie het zelfde. Thuis gebruik ik de meegeleverde kabel en op de zaak zit er een al vast op de laadpaal bij alle zelfde probleem dat ie ermee kapt na enige tijd of gewoon niet oplaad.
Bij mij heeft de dealer gelijk de unit die met de recall vervangen was opnieuw vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
N3D schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Instellingen voor laden nooit aan gezeten nooit problemen gehad pas na de recall fix kwam dit probleem na paar weken en komt nu steeds vaker voor na loop van tijd. Word er zelf echt helemaal gek van het is elke ochtend gokken of je met een volle accu weg kan.
Dat is echt balen, lijkt me duidelijk dat er iets mis is. Volgens mij zijn (veel) dealers nog veel te onervaren met ev's en bijbehorende mogelijke problemen. Feit is wel dat je eigenlijk met een onbruikbare auto zit. Ik zou "eisen" dat je een vergelijkbare vervangende auto krijgt en dat je de Ioniq ophaalt zodra het is opgelost. Als je eigen dealer dit niet wilt of kan zou ik bij een andere navraag doen en eventueel via de importeur een oplossing proberen te regelen. Een EV met laadproblemen is als een ICE met een tankdop die regelmatig niet open kan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

snaptnie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:53:
[...]

Dat is echt balen, lijkt me duidelijk dat er iets mis is. Volgens mij zijn (veel) dealers nog veel te onervaren met ev's en bijbehorende mogelijke problemen. Feit is wel dat je eigenlijk met een onbruikbare auto zit. Ik zou "eisen" dat je een vergelijkbare vervangende auto krijgt en dat je de Ioniq ophaalt zodra het is opgelost. Als je eigen dealer dit niet wilt of kan zou ik bij een andere navraag doen en eventueel via de importeur een oplossing proberen te regelen. Een EV met laadproblemen is als een ICE met een tankdop die regelmatig niet open kan.

Succes!
Dankjewel,

Ik ga vanaf nu bijhouden en foto’s maken elke keer als ik hem op de lader zet als bewijs. Aangezien de dealer niks kan zien van de laad problemen -.- en zonder auto zitten is voor mij geen optie ik rij denk ik als het mag zeggen waarschijnlijk de meeste kilometers met een ioniq van nederland 26k op de teller in minder dan 5 maanden tijd ;) de dealer had het idee om de auto daar te houden en te laden of ze het probleem konden nabootsen. Probleem is ze hebben geen ioniq daar als leen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:14
Zo de Ioniq vandaag precies twee maanden in bezit, inmiddels 10500 km verder en eigenlijk zo goed als probleemvrij. Alleen een keer gehad dat mijn 12 volt accu leeg getrokken werd tijdens het laden dus kon de auto 's ochtends niet open. Verder werkt alles bijzonder goed, ik ga alleen vragen of de Dealer de sensor die registreert of je je handen wel aan het stuur hebt iets minder strict kan afstellen. Je moet je handen nu echt precies op de plekken houden waar de sensoren zitten of in je stuur knijpen om het alarm niet af te laten gaan en dat is echt super irritant.

Verbruik is gemiddeld 15,9 kWh/100 KM en dat komt neer op 2,7 cent brandstofkosten per kilometer en dat tegenover 7,2 cent per kilometer met mijn CT200h hiervoor. En vanochtend bij 5 graden mijn hoogste range op de GOM sinds de aflevering, 184 km. De laatste weken kruipt hij langzaam omhoog van 171 km in de vorstperiode naar 184 nu. Als het straks ook 's nachts +- 10 graden blijft verwacht ik wel door de 200 km range heen te kunnen gaan.

Eind van de maand maar eens de zomerbanden monteren en kijken of dat nog invloed heeft op het verbruik!

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
Davidshadow13 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:40:

Verbruik is gemiddeld 15,9 kWh/100 KM en dat komt neer op 2,7 cent brandstofkosten per kilometer en dat tegenover 7,2 cent per kilometer met mijn CT200h hiervoor. En vanochtend bij 5 graden mijn hoogste range op de GOM sinds de aflevering, 184 km. De laatste weken kruipt hij langzaam omhoog van 171 km in de vorstperiode naar 184 nu. Als het straks ook 's nachts +- 10 graden blijft verwacht ik wel door de 200 km range heen te kunnen gaan.

Eind van de maand maar eens de zomerbanden monteren en kijken of dat nog invloed heeft op het verbruik!
Jij bent een aardige kilometervreter dan met je EV. Heb hem zelf 2,5 maanden met 6600km.

Is er ergens een overzicht waar je het groot gemiddelde vanaf kilometer 0 kunt zien?
Ben het niet zo 1-2-3 tegen gekomen.
Kan bij het eco rijden menu wel per dag het gemiddelde zien, maar een totaaloverzicht zou ook interessant zijn.

De GOM kruipt bij mij ook mooi op naar de 180km. Ben benieuwd waar dat nog verder heen gaat als het warmer wordt.

Ik zit nu bij de dealer voor de zomerbanden. Ben benieuwd naar het effect. Zou het een procentje of 5 schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
N3D schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:15:
[...]
26k op de teller in minder dan 5 maanden tijd
Dat is inderdaad pittig! Je bent dus de EV testrijder voor Hyundai Nederland, dan mogen ze je dankbaar zijn dat je deze problemen voor ze hebt gevonden...

Bewijzen verzamelen snap ik, maar zou niet nodig moten zijn: de dealer zal toch niet zeggen dat je liegt zeker, bovendien kunnen ze het blijkbaar niet vinden / uitlezen en hebben ze geen ervaring wat de oorzaak kan zijn. Dus als jij foto's hebt hebben ze nog altijd geen idee hoe ze het op moeten lossen.

Als het echt veel voorkomt, en dit de auto eigenlijk gewoon onbetrouwbaar maakt, dan zou ik echt een degelijke en snelle oplossing vragen, kan de dealer het niet, dan direct contact met importeur opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaptnie
Davidshadow13 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:40:
Je moet je handen nu echt precies op de plekken houden waar de sensoren zitten of in je stuur knijpen om het alarm niet af te laten gaan en dat is echt super irritant.
Er zitten geen sensoren in het stuur! Hij "kijkt" of het stuur vrij kan bewegen, of dat je het iets tegenhoud doordat je armen "eraan hangen". Er zijn trucjes te vinden op youtube waarbij er een waterfles in het stuur wordt gedaan, zodat er licht aan het stuur wordt getrokken, zodat hij zonder handen kan rijden. Al zou ik het niet proberen, want daar is de Ioniq niet op gemaakt. YouTube: Autonomous driving on IONIQ Hybrid v1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Standeman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Sterker nog, ik kan de ventilatie niet eens helemaal uitzetten. Wanneer ik op "off" druk, voel ik nog steeds lucht stromen bij het rjiden (rijwind).
Ergens vind ik dat wel vervelend omdat mijn opgewarmde auto dan sneller afkoelt dan noodzakelijk en ik de verwarming weer aan moet zetten.
Heb je dan ook toevallig het probleem dat de climate control na een tijdje koude lucht gaat blazen terwijl de heater gewoon aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
N3D schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:18:
[...]

Ik heb zoiets één keer gehad bij de lader op mijn werk. Toen had ik de stekker niet goed in de auto geduwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
Ik heb iets vreemds met het laden thuis aan mijn laadpaal: als ik het laden start dan geeft de auto laadtijden aan van meer dan 18 uur als ik het laden start met een accu-capaciteit van plm. 50%. De laadpaal is afgezekerd op 24A en ik zie via mijn energiemanager ook daadwerkelijk zo'n 5500W richting laadpaal gaan, dus die 18 uur kan niet kloppen.

Pas wanneer ik in de instellingen van de laadsnelheid voor de normale lader verander springt die naar normale tijden. Het maakt hierbij niet uit vanaf welke stand ik hem verander naar een andere stand, de tijden die ik dan krijg te zien lijken wel in orde te zijn.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is hem gewoon laten staan op die lange laadtijden, dus ik weet niet of dit zich vanzelf hersteld. Ik heb hem een paar keer 10-15 minuten laten staan voordat ik de laadsnelheid heb aangepast, dus zo'n automatische correctie zou dan in ieder geval langer dan een kwartier op zich laten wachten...

Heeft iemand van jullie dit ook gezien en weet je misschien hoe dit opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31
zwakie schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:37:
Heeft iemand van jullie dit ook gezien en weet je misschien hoe dit opgelost kan worden?
Ik heb dit soms ook, bij openbare palen. Welliswaar wat minder extreme tijden, maar door de laadsnelheid aan te passen in het EV menu gaat het dan naar een normalere laadtijd. Ik heb het nog niet goed kunnen repliceren om er conclusies uit te kunnen trekken (en had ook geen OBD dongle bij de hand).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:29
Deze week naar Parijs geweest! Op 2 stukke laders onderweg in BE en FR ging het verder prima. Uiteraard niet heel hard gereden en vaker gestopt voor de zekerheid ivm defecte laadpalen. Denk ruim 2 uur extra tov een ICE aan reistijd. Jammer genoeg in Parijs de Belib 50kW palen niet kunnen gebruiken, Ioniq wordt daar niet ondersteund aldus de klantenservice :(

Wat mij wel opviel (eerder ook wel gemerkt maar zit normaal niet uren achter elkaar in de auto) is het bekende probleem dat de temperatuur lijkt te schommelen. De auto wordt maar zeer kort warm en wil daarna eigenlijk alleen maar de a/c gebruiken als ie op auto staat en spuugt dan enkel koude lucht uit. Op een gegeven moment bijna met bevroren tenen moeten rijden... Vrij irritant.

Nog een mooi plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9bYXhvy4nUp1nCjDRItFap72/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door JottemJ op 31-03-2018 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
Tom Paris schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:27:
[...]
Ik heb dit soms ook, bij openbare palen. Welliswaar wat minder extreme tijden, maar door de laadsnelheid aan te passen in het EV menu gaat het dan naar een normalere laadtijd. Ik heb het nog niet goed kunnen repliceren om er conclusies uit te kunnen trekken (en had ook geen OBD dongle bij de hand).
Heb je het gezien bij snelladers of waren dat van die 11/22kWh palen?
Mocht je de oorzaak ooit vinden, dan hoor ik het graag!

Ik blijf ondertussen zoeken, want een beetje irritant is dit wel (dit gebeurt bij mij dus bij iedere laadsessie).
Als ik mijn vinger erachter krijg laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31
zwakie schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:24:
[...]

Heb je het gezien bij snelladers of waren dat van die 11/22kWh palen?
Mocht je de oorzaak ooit vinden, dan hoor ik het graag!

Ik blijf ondertussen zoeken, want een beetje irritant is dit wel (dit gebeurt bij mij dus bij iedere laadsessie).
Als ik mijn vinger erachter krijg laat ik het hier weten.
11/22 palen idd. Volgensmij kun je zelf de laadsnelheid niet reguleren bij snelladers?

Probeer zelf ook eens met een OBD dongle te kijken wat de auto 'trekt' via Torque.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje

Pagina: 1 ... 27 ... 188 Laatste