Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:10
Folkert schreef op maandag 28 april 2025 @ 12:19:
Ik rij sinds kort ook een Hyundai Ionic (2e auto ivm werk) en ben er zeer tevreden mee! Ik heb een vraagje over de verlichting en kon dat niet hier terug vinden, mogelijk verkeerd gezocht.
Ik ben gewend dat ik een seintje krijg, als ik de lampen laat branden en de motor uitzet. Gaan de lampen vanzelf uit als deze op de 'Auto' stand staan zodra ik de auto afsluit? Ook als het donker is?
Bij mij blijven de lampen branden bij het afsluiten, is dat by design?
De lampen gaan als het goed is vanzelf uit. Ze blijven even branden en gaan daarna uit. Door nog een keer extra op afsluiten te drukken van je sleutel gaan ze ook uit trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:21

WCA

Ik rij sinds kort ook een Hyundai Ionic (2e auto ivm werk) en ben er zeer tevreden mee! Ik heb een vraagje over de verlichting en kon dat niet hier terug vinden, mogelijk verkeerd gezocht.
Ik ben gewend dat ik een seintje krijg, als ik de lampen laat branden en de motor uitzet. Gaan de lampen vanzelf uit als deze op de 'Auto' stand staan zodra ik de auto afsluit? Ook als het donker is?
Blijven even aan, en gaan daarna uit. Kan je in het menu op je instrumentencluster instellen, heet iets van "coming home lights" oid

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:45
@WCA en @FranDaMan dank! Ik ga dit even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdwaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 08:36
Goudvis schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:04:
Weet iemand of Van Der Wou zo'n lager-wissel in één dag kan uitvoeren? Zou net even schelen, en ik kan desnoods in een hoekje gaan zitten werken.

[...]

Dat is ook weer waar natuurlijk. De foto op hun contactpagina is goedgekozen :P
[Afbeelding]
Zeker, vorig jaar nog gedaan. 2,5 uur is het gedaan! Wel even aangeven of dat mogelijk is ivm planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
De lampen gaan inderdaad automatisch uit als je de AUTO stand gebruikt van de verlichting. Ook in het donker. Je hebt wel de optie om coming home verlichting te gebruiken, dat kan je instellen in het schermpje naast je tellers. Dan blijven ze een x aantal secondes aan nadat je de auto uitgezet hebt. Door 2x op de lock knop te drukken van de afstandsbediening gaan ze gelijk uit.
Omdat ik hem altijd op de AUTO stand gebruik weet ik niet of de auto piept als je de lampen aan laat staan en je uitstapt.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 14:41

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Nickvdwaal schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:30:
[...]

Zeker, vorig jaar nog gedaan. 2,5 uur is het gedaan! Wel even aangeven of dat mogelijk is ivm planning.
Ik doelde op een motorlagerwissel, maar volgens mij doel jij op de wiellager cq. ABS-sensor wissel. Klopt dat? :)

Voor een motorlagerwissel is een dag wellicht te ambitieus, maar dat gaan we horen. Best case en meest realistisch is misschien: ze doen de klus met allerlei slagen om de arm ('je weet niet wat je tegenkomt' enz). :7

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdwaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04 08:36
Goudvis schreef op maandag 28 april 2025 @ 13:46:
[...]

Ik doelde op een motorlagerwissel, maar volgens mij doel jij op de wiellager cq. ABS-sensor wissel. Klopt dat? :)

Voor een motorlagerwissel is een dag wellicht te ambitieus, maar dat gaan we horen. Best case en meest realistisch is misschien: ze doen de klus met allerlei slagen om de arm ('je weet niet wat je tegenkomt' enz). :7
Ah! Sorry, ik had het inderdaad over de wiellager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-04 13:57
BarryH schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:30:
[...]
Ik zou trouwens niet te lang doorrijden met het bijgeluid.
Ik twijfel over het geluid bij mijn Ioniq, ik hoor een hele zachte ratel als ik zonder VESS rond de 15km/u heel zachtjes accelereer. En ik hoor een licht fluitend geluid als ik van 60 naar 50km/ uitrol zonder regeneratie. Klinkt zoiets herkenbaar of is het veel erger bij een versleten lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:34
Auto weer terug van de dealer (Kia, notabene, dichtstbijzijnde Van Mossel waar ik terecht kon zonder gedoe). Airco bleek gewoon leeg te zijn ipv defect, maar toch merkwaardig en ik zou me niets verbazen als het een lek is. Maar ik ga er vanuit dat ze het systeem hebben getest. Mocht het probleem terugkomen werd ik wel vriendelijk verzocht naar Hyundai ermee te gaan, terwijl juist de verkopende VM Hyundai dealer zei pak gewoon de dichtstbijzijnde vestiging van ons.

Nouja, blijft garantiewerk dus ik klaag niet. Hopelijk geen kwaaltjes meer voordat ik hem straks een jaar in bezit heb en de garantie verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50
sigmundfreund schreef op maandag 28 april 2025 @ 19:09:
Auto weer terug van de dealer (Kia, notabene, dichtstbijzijnde Van Mossel waar ik terecht kon zonder gedoe). Airco bleek gewoon leeg te zijn ipv defect, maar toch merkwaardig en ik zou me niets verbazen als het een lek is. Maar ik ga er vanuit dat ze het systeem hebben getest. Mocht het probleem terugkomen werd ik wel vriendelijk verzocht naar Hyundai ermee te gaan, terwijl juist de verkopende VM Hyundai dealer zei pak gewoon de dichtstbijzijnde vestiging van ons.

Nouja, blijft garantiewerk dus ik klaag niet. Hopelijk geen kwaaltjes meer voordat ik hem straks een jaar in bezit heb en de garantie verloopt.
Wat is leeg, echt helemaal leeg of te weinig om te kunnen werken? Het systeem verliest elk jaar een bepaald percentage totdat het niet meer werkt. En ze zullen toch wel een druktest doen alvorens het te vullen. Bij mijn Ioniq was na 7 jaar ook de helft verdwenen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:34
PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:36:
[...]

Wat is leeg, echt helemaal leeg of te weinig om te kunnen werken? Het systeem verliest elk jaar een bepaald percentage totdat het niet meer werkt. En ze zullen toch wel een druktest doen alvorens het te vullen. Bij mijn Ioniq was na 7 jaar ook de helft verdwenen.
Ik heb geen specificatie gehad van hoeveel ze erin hebben gedaan en de werkplaats receptioniste was er ook niet heel spraakzaam over, alles was een beetje gehaast. Moet het nog maar zien, voor nu werkt het. Moet wel zeggen dat als ik de geschiedenis van de auto bekijk dat hij in elk geval vorig jaar vanaf ongeveer maart t/m december stil stond dus wellicht heeft het er iets mee te maken dat er niet mee gereden werd.

[ Voor 15% gewijzigd door sigmundfreund op 29-04-2025 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:36:
[...]

Bij mij was ie na 8 jaar zodanig leeg dat het systeem bijgeluiden begon te maken. Zat nog een kleine 100g in volgens de aircoboer

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:50
WCA schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:11:
[...]

Bij mij was ie na 8 jaar zodanig leeg dat het systeem bijgeluiden begon te maken. Zat nog een kleine 100g in volgens de aircoboer
Dat is wel erg weinig, dan zal die ook wel weinig koelen schat ik. De aircoboer waar ik het liet doen zei dat je het onder 50% of zoiets wel gaat merken. Ben ook wel benieuwd hoe dat uitwerkt op de verwarming met de warmtepomp want dat lijkt mij toch met hetzelfde systeem te gebeuren, alleen omgekeerd.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

PeterZ(on) schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:18:
[...]

Dat is wel erg weinig, dan zal die ook wel weinig koelen schat ik. De aircoboer waar ik het liet doen zei dat je het onder 50% of zoiets wel gaat merken. Ben ook wel benieuwd hoe dat uitwerkt op de verwarming met de warmtepomp want dat lijkt mij toch met hetzelfde systeem te gebeuren, alleen omgekeerd.
Ja, dat zei ie bij mij ook. En ik maar bij de Hyundai garage aangeven dat ik de airco/warmtepomp maar matig vind werken. Maar nee, dat is normaal. Maar goed die garage is erg goed in klanten wijsmaken dat een gebrek aan de auto 'een producteigenschap' is. Geen spijt van de aankoop van de auto, maar ik ga nooit meer naar die garage terug.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 00:51

matroosoft

Lone Christian

Paar dagen terug ging het in dit topic over een rammelend geluid in de Ioniq. Vandaag schoot me ineens iets te binnen, ik dacht dat moet ik nog even posten. Ik heb een tijdlang een krakend / trillend geluid gehad, maar dan voorin. Eerst dacht ik aan de middenconsole of het dashboard.

Na een tijdje viel het me op dat het zich alleen met koude ochtenden voordeed. Het bleek dat ding te zijn waar je je gordel in klikt, als die tegen het koude leer van je stoel beweegt, bijvoorbeeld door een drempel, geeft dat een krakend geluid. Er zit wel wat zacht materiaal op maar dat is denk ik na 225k km zover afgesleten dat dat niet genoeg meer helpt.

Ik dacht ik post het even, misschien kan ik er iemand mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:08

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

matroosoft schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:16:
Paar dagen terug ging het in dit topic over een rammelend geluid in de Ioniq. Vandaag schoot me ineens iets te binnen, ik dacht dat moet ik nog even posten. Ik heb een tijdlang een krakend / trillend geluid gehad, maar dan voorin. Eerst dacht ik aan de middenconsole of het dashboard.

Na een tijdje viel het me op dat het zich alleen met koude ochtenden voordeed. Het bleek dat ding te zijn waar je je gordel in klikt, als die tegen het koude leer van je stoel beweegt, bijvoorbeeld door een drempel, geeft dat een krakend geluid. Er zit wel wat zacht materiaal op maar dat is denk ik na 225k km zover afgesleten dat dat niet genoeg meer helpt.

Ik dacht ik post het even, misschien kan ik er iemand mee helpen.
Na 225k op de teller vergeef ik het je dat je dacht dat het misschien een motorlager kon zijn :P. Zelf erop gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45

Arfman

Drome!

Ik heb last van een krakend deurpaneel (bestuurderskant). Als ik er tegen druk tijdens het rijden is de rammel meteen weg. Iemand een idee hoe ik dat paneel eraf kan halen zodat ik kan kijken of er misschien een clipje losgeschoten is oid?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 00:51

matroosoft

Lone Christian

HTT-Thalan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:42:
[...]

Na 225k op de teller vergeef ik het je dat je dacht dat het misschien een motorlager kon zijn :P. Zelf erop gezet?
Motorlager? Geen idee of ze al aangepakt zijn, ik heb hem sinds 170k, zou kunnen dat ze al vervangen zijn. Althans dat hoop ik eigenlijk ;)
Pagina: 1 ... 186 187 Laatste