Gefeliciteerd met de aankoop, de Ioniq is idd een heerlijke en ondergewaardeerde EV. Ben wel benieuwd wat de dealer heeft gedaan aan het vergrendelingsprobleem.Joriz schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:12:
Inderdaad ideaal weer. Raampje open en lekker rond touren. Zit nu al net boven de 10 Kwh/100 km. Ik ben benieuwd wat ik rij als het nog net iets warmer wordt.
Sinds oktober bezit ik een Ioniq 38 Kwh met alle opties en ook een K-???-ZN nummerplaat (voormalige leasewagen). Ben over algemeen heel tevreden over. Rijdt relaxt en bevat eigenlijk alle luxe die je van een moderne auto verwacht.
Alleen het bekende vergrendelingsprobleem van de laadkabel had ik ook last van. Dat was even stressen tot dat ik er achter kwam dat als je een flink aantal keren aan de handmatige ontgrendeling trekt onderin de kofferbak dat die dan wel goed wil vergrendelen. Hopelijk kan dat meer redden.
De lokale dealer had het gelukkig daarna kosteloos netjes nagelopen en opgelost zodat ik er hopelijk voorlopig geen last meer van heb.
Het snelladen gaat inderdaad niet heel snel. Maar eigenlijk heb je dat voor je dagelijkse ritten nooit nodig. Enkel voor verdere ritten bij Fastned en Tesla wat langer gestaan. Als je met meerdere dan ondertussen bij de McDonalds ofzo wat eet is mijn ervaring dat je allen langer bezig bent met eten en een toiletstop dan je auto nodig heeft om tot 80% vol te komen.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017