Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:00
Reductiebak verversen is veel te duur bij de dealer. Eens maar nooit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke22
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:32
blijft fascinerend dat meerdere merken doen alsof er zoies is als eeuwige olie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 08:41
Trokken schreef op maandag 11 november 2024 @ 11:51:
[...]

Het advies om reductiebak olie te vervangen heb ik al meerdere keren voorbij zien komen van verschillende bronnen. Volgens de dealer hoeft het niet, maar ik zit er aan te denken om het bij een lokale garage te laten doen. Ik heb alleen niet veel verstand van dit soort technische aspecten van auto's. Ik vraag me af of elke garage dit kan uitvoeren. Ik las goede verhalen over Vanderwou, ik heb alleen geen zin om naar Dongen op en neer te rijden vanaf regio Den Haag. :P
Zie deze 2 video's over het vervangen van de olie, vooral het verschil tussen de olie kleur in beide video's is zo groot dat er voldoende aanleiding is om inderdaad olie te gaan vervangen.

YouTube: How to change the reduction gear oil in a Hyundai Ioniq Electric 28k...
YouTube: Gear oil change in a Hyundai Ioniq Electric 28kWh & fitting magnetic...

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:11
Vanmiddag proefgereden in de nieuwe Renault R5e maar ben niet overtuigd want de oude Ioniq rijdt zoveel lekkerder, misschien een kwestie van wennen, maar toch. Bij de eerste rit in de Ioniq was ik wel direct overtuigd.

Meest teleurstellende is toch wel de herrie van de VESS, het is net een schurend geluid bij het wegrijden terwijl de Ioniq doodstil is dan wel amper hoorbaar met ingeschakelde VESS. Ook gasgeven gaat veel soepeler in de Ioniq net als het remmen.

Ook het verbruik is een stuk hoger. Op een stuk van een kleine 50km over de snelweg was dat een 15Wh/km tegen 11Wh/km wat ik met de Ioniq zou hebben onder dezelfde omstandigheden. Dan kan de accu wel groter zijn en wat sneller laden maar het voordeel daarvan verdwijnt dan weer grotendeels door het hogere verbruik.

Dan de inruilprijs voor de Ioniq, die is met 7k euro veel te laag, wel gebaseerd op maart 2025. Maar toch, voor mij iig veel te laag om de Ioniq daarvoor in te ruilen. De R5e is daardoor niet direct een no-go maar maar een koop is nog ver weg. Benieuwd naar de Inster en hoe die bevalt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:25
PeterZ(on) schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:53:
Vanmiddag proefgereden in de nieuwe Renault R5e maar ben niet overtuigd want de oude Ioniq rijdt zoveel lekkerder, misschien een kwestie van wennen, maar toch. Bij de eerste rit in de Ioniq was ik wel direct overtuigd.

Meest teleurstellende is toch wel de herrie van de VESS, het is net een schurend geluid bij het wegrijden terwijl de Ioniq doodstil is dan wel amper hoorbaar met ingeschakelde VESS. Ook gasgeven gaat veel soepeler in de Ioniq net als het remmen.

Ook het verbruik is een stuk hoger. Op een stuk van een kleine 50km over de snelweg was dat een 15Wh/km tegen 11Wh/km wat ik met de Ioniq zou hebben onder dezelfde omstandigheden. Dan kan de accu wel groter zijn en wat sneller laden maar het voordeel daarvan verdwijnt dan weer grotendeels door het hogere verbruik.

Dan de inruilprijs voor de Ioniq, die is met 7k euro veel te laag, wel gebaseerd op maart 2025. Maar toch, voor mij iig veel te laag om de Ioniq daarvoor in te ruilen. De R5e is daardoor niet direct een no-go maar maar een koop is nog ver weg. Benieuwd naar de Inster en hoe die bevalt.
Ja het is zo jammer om te zien dat er nog zo weinig autos en modellen beschikbaar zijn die een beetje in de buurt komen van de Ioniq qua verbruik.
Een model 3 is aardig vergelijkbaar. Maar je zou zeggen dat een 5e toch een redelijk netjes verbruik zou moeten kunnen halen. De Ioniq is alweer heel wat jaren oud en niet eens oorspronkelijk ontworpen als EV. Toch is het (een van) de zuinigste ev's. Dat is erg netjes.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Headshot_NL schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:30:
[...]

Ja het is zo jammer om te zien dat er nog zo weinig autos en modellen beschikbaar zijn die een beetje in de buurt komen van de Ioniq qua verbruik.
Een model 3 is aardig vergelijkbaar. Maar je zou zeggen dat een 5e toch een redelijk netjes verbruik zou moeten kunnen halen. De Ioniq is alweer heel wat jaren oud en niet eens oorspronkelijk ontworpen als EV. Toch is het (een van) de zuinigste ev's. Dat is erg netjes.
Denk dat het hem vooral zit in dat de Ioniq vrij laag is, terwijl er toen al een trend was naar hogere auto's, "want dat stapt zo makkelijk in". En de stroomlijn in combinatie met de lage auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classiq Ioniq
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 17-05 11:53
Herkennen jullie bij deze weersomstandigheden ook condens aan de binnenkant van de ramen van de achterdeuren en klep bij het voorverwarmen van de Ioniq?
Ik heb gezocht naar vocht in de auto / onderin de kofferbak, maar nergens een druppel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Herkenbaar, zoek er hier maar eens op.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Classiq Ioniq schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:54:
Herkennen jullie bij deze weersomstandigheden ook condens aan de binnenkant van de ramen van de achterdeuren en klep bij het voorverwarmen van de Ioniq?
Ik heb gezocht naar vocht in de auto / onderin de kofferbak, maar nergens een druppel.
Jep, al sinds het begin. Geen idee of de garage mij weer gegaslight heeft maar die zeggen dat het normaal is.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:55
Ik heb last van vocht aan de buitenkant. Waar een gekende 'ruitje open, ruitje toe' normaal soelaas brengt, is dit in die Ioniq met moeite effectief vlak aan de A-stijl. Na het openen van de ruit heb ik de bovenkant van de deur even 'samen geduwd', maar dit heeft nauwelijks impact.
Normaal verwarm ik de auto voor en is dit geen probleem. Maar deze keer sprong ik eens voor de timer in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKKJdabcw0tvZFFeP9_7LOolseM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QME8BEtvh8UdrcThG0rrXnGj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Classiq Ioniq
Voor vertrek een wissertje erover en klaar, heb ik bij elke auto nog gehad dat raampje open en dicht niet werkt (Skoda, Honda’s en nu ook bij de Ioniq).

Voordeel van t wissertje; je ramen zijn direct lekker schoon, want de dauw/condens maakt vuil makkelijk verwijderbaar.

Edit: rare “auto correctie” verwijderd.

[ Voor 7% gewijzigd door Classiq Ioniq op 13-11-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:09
Classiq Ioniq schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:39:
Voor vertrek een wissertje erover en klaar, heb ik bij elke auto nog gehad dat raampje open en dicht niet werkt (Skoda, Honda’s en nu ook bij de Ioniq).

Voordeel van t wissertje; je ramen zijn direct lekker schoon, want de dauw/condens maakt vuil makkelijk verwijderbaarheid.
Dat doe ik ook! Ik gebruik zo'n water/dry blade ding zodat ik niet kan krassen met het handvat. Met 2 vegen is 1 raam zo goed als droog en stukje schoner. Ook handig voor achterruit. Die ik gebruik ziet er ongeveer zo uit en zit bij mij standaard achter de bestuurdersstoel in dat netje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:19
Dat niet specifiek, wel over het algemeen meer condens van binnen dan in mijn vorige auto (Ford Focus). Ook wordt de voorruit dan vaak een beetje vlekkerig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTnZwYq1Amu-AfgqA99kr69lrEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BcqPPMU43d7iGtrGeL2srkqU.jpg?f=fotoalbum_large
Het lijkt dat de ruit vies is, maar na schoonmaken blijft dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:53
Lintesir schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:47:
[...]

Dat niet specifiek, wel over het algemeen meer condens van binnen dan in mijn vorige auto (Ford Focus). Ook wordt de voorruit dan vaak een beetje vlekkerig:
[Afbeelding]
Volgens mij echt een Ioniq dingetje. De mijne heeft het ook.
Al zo veel geprobeerd om die vlekken weg te krijgen, maar no way helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
FranDaMan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:51:
[...]

Volgens mij echt een Ioniq dingetje. De mijne heeft het ook.
Al zo veel geprobeerd om die vlekken weg te krijgen, maar no way helaas.
Dat heb ik ook, maar dan meer aan de rechter kant. Heb ook al van alles geprobeerd om het weg te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat. Benieuwd of er iemand is die weet waar dit vandaan komt en hoe het weg te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 22:40
Klopt en dit herken ook zeer zeker van de Renault Zoe. Bij voorverwarmen wordt de ventilatie op recirculatie gezet waardoor de auto het snelst warm wordt, zeker bij koud weer. Maar, omdat de auto flink is afgekoeld, ook het interieur, heeft zich vocht opgehoopt in de auto. Door te verwarmen verdampt dat vocht maar blijft dat vocht in de auto vanwege de recirculatie stand. Na een tijdje is het warm geworden in de auto, de lucht is flink vochtig (want warme lucht kan meer vocht bevatten) en vocht begint dan te condenseren op de ruiten die nog koud zijn of koud blijven als het vriest.

Tenminste dat is mijn theorie. Dit merk je ook als je instapt na voorverwarmen, het voelt niet alleen warm aan maar ook vochtig warm.

Wat volgens mij typisch een EV probleem is, is dat je sneller beslagen ruiten krijgt. Ik heb het in de Ioniq al meegemaakt als je met 5 man erin zit en het is koud ( < 6 graden), de ruiten beslaan langzaam en zijn niet schoon te krijgen. De klimaatregeling kan of koelen, of verwarmen. En een brandstofauto doet beide volgens mij, eerst koelen en dan verwarmen, waardoor de lucht veel droger is.
In de Zoe deed ik dan de airco aan, dus zo koud mogelijk, maar als het buiten al 5 graden is gaat deze maar even aan.

Oh, hier nog een link die ik net vond: What they don't tell you about before buying an EV: Fogging windows

[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 13-11-2024 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Als ik condens aan de buitenkant van de ruiten heb doe ik het raam open en duw de ruit naar buiten waardoor de raamlikker (ja, zo heten die dingen écht!) z'n werk doet en het raam schoon en droog is. Bij het sluiten van het raam doe ik overigens hetzelfde zodat het raam zo schoon mogelijk is.
Tegen de condens ín de auto heb ik twee vochtvreters waarvan ee eentje altijd in de auto ligt, die ik omwissel wanneer de zak verzadigd is en dat werkt erg goed. Ik heb iets vergelijkbaars als deze.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvenHe
Ik heb een standaard raamwisser ingekort zodat ie ook op de spiegels past.

Mijn eigen ioniqwissertje.
Of mijn ioniqs eigen wissertje.

Condens binnenin heb ik ook. Nog geen oorzaak kunnen ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Classiq Ioniq
Arnout schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:35:
[...]

Klopt en dit herken ook zeer zeker van de Renault Zoe. Bij voorverwarmen wordt de ventilatie op recirculatie gezet waardoor de auto het snelst warm wordt, zeker bij koud weer. Maar, omdat de auto flink is afgekoeld, ook het interieur, heeft zich vocht opgehoopt in de auto. Door te verwarmen verdampt dat vocht maar blijft dat vocht in de auto vanwege de recirculatie stand. Na een tijdje is het warm geworden in de auto, de lucht is flink vochtig (want warme lucht kan meer vocht bevatten) en vocht begint dan te condenseren op de ruiten die nog koud zijn of koud blijven als het vriest.

Tenminste dat is mijn theorie. Dit merk je ook als je instapt na voorverwarmen, het voelt niet alleen warm aan maar ook vochtig warm.

Wat volgens mij typisch een EV probleem is, is dat je sneller beslagen ruiten krijgt. Ik heb het in de Ioniq al meegemaakt als je met 5 man erin zit en het is koud ( < 6 graden), de ruiten beslaan langzaam en zijn niet schoon te krijgen. De klimaatregeling kan of koelen, of verwarmen. En een brandstofauto doet beide volgens mij, eerst koelen en dan verwarmen, waardoor de lucht veel droger is.
In de Zoe deed ik dan de airco aan, dus zo koud mogelijk, maar als het buiten al 5 graden is gaat deze maar even aan.

Oh, hier nog een link die ik net vond: What they don't tell you about before buying an EV: Fogging windows
Thx voor je reactie en link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:52

uFx

PeterZ(on) schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:21:
[...]

Dat heb ik ook, maar dan meer aan de rechter kant. Heb ook al van alles geprobeerd om het weg te krijgen maar tot nu toe zonder resultaat. Benieuwd of er iemand is die weet waar dit vandaan komt en hoe het weg te krijgen.
Hier hetzelfde verhaal. Veel kleine vlekjes en heb het zelfs ooit door een dealer helemaal schoon laten maken. Geen resultaat helaas en het probleem bestaat nog steeds. Komt niet heel vaak voor (ligt aan de condities, temperatuur en vochtigheid) maar als het voor komt kun je in het donker ook bijna niets zien en moet je wachten totdat het d.m.v. verwarmen / blazen weg is.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Arnout schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:35:
[...]

Ik heb daar weinig tot geen last van, maar ik gebruik binnencirculatie echt alleen als ik achter een stinkbus rij oid. ADS voorkomt het meeste beslaan, maar als ik het toch een keertje heb (pas geleden met 3 meiden achterin de auto met natte kleding en nee, het is niet wat je denkt) kun je de aanjager een minuutje aanzetten en dan is het ook weg.

De airco staat feitelijk 95% van de tijd op 'auto' en 19-20 graden en dat gaat zomer en winter goed. Alleen als ik favorable conditions heb voor een hypermile run gooi ik de boel uit of op custom settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:56

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Henry_tw schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:35:
[...]

Om hoeveel paar ski's gaat het? heb je al geprobeerd deze over middensteun over de achterbank te leggen, bij 1 paar moet het zeker lukken, een 2e wordt misschien wat krap.
We reizen met 4 personen (2 kinderen van 5 en 7), de kleine skietjes passen nog in de achterbak. Twee paar grote skies midden bovenlangs gaat misschien net lukken, als ik ze vastsnoer aan de hoofdleuning (veiligheid). Zitten ze in de kofferbak 'laag' of juist bij de armsteun voorin 'laag' in jouw voorstel?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

BarryH schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:49:
[...]

Ik had de langlauflatten in de auto tegen het plafond.
In de kofferbak 'laag' en dan rond waar bij mij het open dakje zit tegen het plafond dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

SvenHe schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:45:
Bestaan er geen zuignap dragers voor ski's?
Dan scheelt het denk ik niet zo veel, frontaal oppervlak is de voornaamste factor voor luchtweerstand.
Die bestaan zeker, ik kan ze vinden onder de naam 'SeaSucker' dat kostwel meteen even €500. En mijn ervaring met van die zuignapjes om handdoekjes aan te hangen geeft mij een spannend gevoel bij 130km/h 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry_tw
Scatman_II schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:52:
[...]

We reizen met 4 personen (2 kinderen van 5 en 7), de kleine skietjes passen nog in de achterbak. Twee paar grote skies midden bovenlangs gaat misschien net lukken, als ik ze vastsnoer aan de hoofdleuning (veiligheid). Zitten ze in de kofferbak 'laag' of juist bij de armsteun voorin 'laag' in jouw voorstel?
Laag bij de Armsteun, en dan zover mogelijk naar voren, het is een beetje passen en meten, met 2 paar wordt het denk ik wel krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:26
Scatman_II schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:53:
[...]

In de kofferbak 'laag' en dan rond waar bij mij het open dakje zit tegen het plafond dan neem ik aan?
yep.
Met een klein spanbandje wat bleef hangen in het dichtgeschoven plafondluik werden de latten omhoog gehouden.
Eventueel lager kan ook, maar dan heb je wat minder aan de armsteun.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Poncho
Ik kan het 398V verhaal nog niet helemaal loslaten en zal dus wat dingen posten die mij opvallen. Als het te veel wordt, graag even zeggen.

De vrijdag snelladen van 17 naar 61% (SOC display) voor 12min bij Tesla snellader.
Wat trouwens erg makkelijk, goedkoop en snel ging - bedankt voor de Tesla suggesties in dit topic.

Daarna de nacht opgeladen met de granny (stand H) van 46 naar 100%. Auto gaf laadtijd aan van 9:50h. Dit was vanuit auto ingesteld op reduced (tussen snel en langzaamste in).

De ochtend gaf CarScanner 397V aan, auto zeurde over "12V loopt leeg", dus auto 'gestart' en spanning zakte naar 396.8V.

De spanning per cel is niet nauwkeurig genoeg en staat meestal op 4.12V (bij 100% SOC disply), maar 4.12V x 96 cellen is maar 395.5V. Dus totale DC spanning is nauwkeuriger.

De ochtend bij '[BMS] Maximum Cell Voltage' stond deze kort heen en weer te springen tussen 4.12 en 4.14V. Helaas geen 4.13V meetbaar? De spanning van 396.8 / 96 = 4.1333 wat dus afgerond meestal geen 4.14 haalt.

Het laden volgens de slimme meter (met home assistant) op Fase L2 ging van ~1900W continu naar 1000W voor ~8 min, toen ~8 min op 800 Watt en daarna kort naar 200W of zeg maar gewoon gestopt. L2 is niet alleen dus geen perfecte meting.

Dit alles bij buitentemperatuur rond 10 graden en de ochtend meting was de accu 14°C.
Lintesir schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik ook last van bij binnenkant voorruit. Ik maak schoon met een zeem en een wisser (met opzuiging), maar de aanslag komt helaas na een week of twee al weer terug. Vooral zichtbaar met tegenlicht of condens. Ben eigenlijk wel benieuwd waar de aanslag van gemaakt is. Je zou zeggen dat het interieurfilter dit moet voorkomen (ik heb deze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 10:15
Scatman_II schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:55:
[...]

Die bestaan zeker, ik kan ze vinden onder de naam 'SeaSucker' dat kostwel meteen even €500. En mijn ervaring met van die zuignapjes om handdoekjes aan te hangen geeft mij een spannend gevoel bij 130km/h 8)7
Ik doe dat soms met een fiets. Tot nu toe nooit eraf gevlogen :P ook 1400 km naar de Pyreneeën niet. Ik hou het wel bij max 110 trouwens, anders is het verbruik echt extreem.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Ik heb sinds gisteren vloerverwarming in de Ioniq gehobbied. In de winter krijgen we doorgaans koude voeten en dat is niet erg makkelijk te verhelpen zonder de verwarming hoger te zetten.
Daarom heb ik een setje voor stoelverwarming besteld en ik heb de verwamingsmatjes onder vloermatten gelegd.
De schakelaar heb ik in plaats van de stroomaansluiting links van de USB aansluiting gemaakt en heb dus die draden kunnen gebruiken voor de voeding.
Ik ben benieuwd of het gaat werken tegen de koude voeten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPSJVBGWnaP4Xiy0fa5-Fo-MKAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKVgz2inC3GX0p6D0j4VsKdb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
SpongeRob schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:40:
Ik heb sinds gisteren vloerverwarming in de Ioniq gehobbied. In de winter krijgen we doorgaans koude voeten en dat is niet erg makkelijk te verhelpen zonder de verwarming hoger te zetten.
Daarom heb ik een setje voor stoelverwarming besteld en ik heb de verwamingsmatjes onder vloermatten gelegd.
De schakelaar heb ik in plaats van de stroomaansluiting links van de USB aansluiting gemaakt en heb dus die draden kunnen gebruiken voor de voeding.
[Afbeelding]
Nou dat werkt prima, heb het ook al een paar jaar liggen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPyajySxRzUk8Rc3wmGP65NGeLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ykg7wN1OQEs1vn1yzIPft4RU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door PeterZ(on) op 16-11-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:47
[Afbeelding]
Wel een goed idee, ik heb eens gezocht of er auto’s zijn waar zoiets al in zit. Hyundai en Kia zijn er mee bezig en in een Lexus zitten infraroodpanelen her en der. Dus je bent een voorloper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:15
PeterZ(on) schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 23:22:
[...]

Nou dat werkt prima, heb het ook al een paar jaar liggen. :)
[Afbeelding]
De mijne ligt ook klaar na jouw tip, wel via een sigarettenaansteker plug met schakelaar zodat ik het kan weghalen. :)

Hyundai Ioniq 28kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:30
[Afbeelding]
Dit ziet er toch wel heel netjes uit hoor. Kan je hier iets meer over vertellen? Welke verwarming heb je gebruikt en hoe ging het inbouwen? Want dit is iets wat ik je graag na zou doen. Met losse draden enzo vind ik maar
niets namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Methew schreef op zondag 17 november 2024 @ 06:40:
[...]

De mijne ligt ook klaar na jouw tip, wel via een sigarettenaansteker plug met schakelaar zodat ik het kan weghalen. :)
Ik heb hem ook via de plug aangesloten, tegen de winter erin en tegen de zomer er weer uit. Het verbruik is zo weinig dat je dat toch niet merkt. Maar met zo'n schakelaar ziet het er wel mooier uit @SpongeRob

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Silvin schreef op zondag 17 november 2024 @ 09:25:
[...]

Dit ziet er toch wel heel netjes uit hoor. Kan je hier iets meer over vertellen? Welke verwarming heb je gebruikt en hoe ging het inbouwen? Want dit is iets wat ik je graag na zou doen. Met losse draden enzo vind ik maar
niets namelijk.
De verwarming is een setje uit China. De schakelaar heeft de perfecte diameter voor het gat dat je overhoudt wanneer je de plug eruit haalt.
De middenconsole is heel makkelijk te demonteren door een flinke ruk aan de bovenkant te geven (zie Youtube). Daar zie je dan de stekker voor het onderste deel van de middenconsole waar ik de aansluitingen heb gemaakt.
Daar zitten ook 2 M6 boutjes die je los dient te halen.
Onderin de armsteun moet je het matje eruit halen om daaronder dan de resterende 2 M6 boutjes eruit te draaien.
De middenconsole kan er dan uit gehaald worden en je kunt de schakelaar monteren en de aansluitingen maken.
De foto is van de stekker aan de auto, maar ik heb de aansluitingen achter de stekker van de middenconsole gemaakt zodat ik niet in de kabelboom van de auto heb hoeven solderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPjHbeVjuXwW7oLGgvWf0NGXBwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKlWmBx88bnafdZlIIhNggjm.jpg?f=fotoalbum_large

De stekker met de gele draad is waar je de voeding en massa aan kunt sluiten, maar ik heb 'm gewoon los laten hangen omdat ik de draden achter de stekker van de middenconsole heb gesoldeerd, omdat daar ook de verlichtingsdraad zit om de schakelaar op te laten lichten wanneer het donker is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dr-Kj9YbupKWhbJcc-cPMcGVNco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN54iXn2Hvcknc0kLmTsnCNU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 22:28
PeterZ(on) schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:53:
Vanmiddag proefgereden in de nieuwe Renault R5e maar ben niet overtuigd want de oude Ioniq rijdt zoveel lekkerder, misschien een kwestie van wennen, maar toch. Bij de eerste rit in de Ioniq was ik wel direct

Dat roept bij mij de vraag op waarom zou je de Ioniq wegdoen als je er slechts een schijntje voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Piet_Ioniq schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:37:
[...]

Dat roept bij mij de vraag op waarom zou je de Ioniq wegdoen als je er slechts een schijntje voor krijgt.
Nou daar gaat ie ook echt niet voor weg, denk eerder aan het dubbele. :) Ik heb er ook nog niet echt over nagedacht want dat was niet aan de orde. Bovendien moet de opvolger toch minstens net zo lekker rijden en dat deed de R5e tijdens de proefrit iig niet. Ik vraag mij af of er ooit wel een waardige vervanger komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 11:35
PeterZ(on) schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:43:
[...]

Nou daar gaat ie ook echt niet voor weg, denk eerder aan het dubbele. :) Ik heb er ook nog niet echt over nagedacht want dat was niet aan de orde. Bovendien moet de opvolger toch minstens net zo lekker rijden en dat deed de R5e tijdens de proefrit iig niet. Ik vraag mij af of er ooit wel een waardige vervanger komt.
Ik keek ook met een schuin oog naar de R5e maar vind hem erg duur. En de Ioniq is inderdaad nogal ondergewaardeerd. Terwijl de auto zeer compleet is, betrouwbaar, en zeer prettig rijdt.
Inster is leuk maar moet hem in het echt zien, vrees voor een BMW i3 look, dan ziet de Ioniq er wel wat volwassener uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Sjabba1979 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:19:
[...]

Ik keek ook met een schuin oog naar de R5e maar vind hem erg duur. En de Ioniq is inderdaad nogal ondergewaardeerd. Terwijl de auto zeer compleet is, betrouwbaar, en zeer prettig rijdt.
Inster is leuk maar moet hem in het echt zien, vrees voor een BMW i3 look, dan ziet de Ioniq er wel wat volwassener uit.
Ja de R5e is niet goedkoop maar dat maakt mij niet zo uit als die verder helemaal is wat ik er van verwacht. Die prijs vergeet je maar als er iets aan de auto is dat je niet bevalt stoort dat voor altijd, dus de auto moet daarom echt naar mijn zin zijn. Daarom wil ik eerst de Inster zien en rijden. Dus nu bestellen omdat er subsidie op zit is echt een no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
[Afbeelding]
en helpt het tegen koude voeten?

dit brengt mij op het idee om dit ook te doen en als de midden console er dan toch uit ligt meteen ook 2 usb poort voor de achter passagiers maken, handig voor de kids op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ik heb voor de koude voeten laatst een paar verwarmde sokken gekocht op amazon. Zit een soort powerbankje in een vakje op de sok, en wordt goed warm. Op lage stand gaat ie heel lang mee en is precies het verschil tussen kleumen en comfortabele temperatuur voor de voeten.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Henry_tw schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:28:
[...]

en helpt het tegen koude voeten?

dit brengt mij op het idee om dit ook te doen en als de midden console er dan toch uit ligt meteen ook 2 usb poort voor de achter passagiers maken, handig voor de kids op vakantie.
Geen idee, ik heb nog geen langere ritten gemaakt dan 10 minuten, dus dan warmt het niet genoeg op.
Maar @PeterZ(on) gaf al aan dat het bij hem al jaren prima werkt. :)

• Jan1337
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-09 20:39
Mijn verwarming doet het afgelopen tijd soms gewoon helemaal niet. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Om te ontwasemen druk ik op 'Front', dan gaat A/C en Heat aan, en de fans op volle stand. Prima, en meestal zet ik 'm op 21 graden om te boel dan te verwarmen. Meestal werkt dat, maar af en toe zit ik na een kwartier nog steeds in de kou. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik zat er de laatste ritten ook mee.
Ik zag "auto" op het scherm staan maar de boel wilde niet warm worden, behalve bij ontwasemen en alle ledjes aan.

Gisteren verwarming op 30: Geen verwarming. Op 15, geen kou.
Toen a/c aan, op 20 graden. Ahum. Toen werd het wel warm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:04
Als je in de ECO stand rijdt wordt de verwarming behoorlijk geknepen. Dit i.c.m. de automatische ontwaseming kan het vrij fris aanvoelen in de IONIQ.

Ik heb een poosje gekeken of de AC of Heat functie zuiniger waren dan de AUTO optie. Dat is bij mij niet het geval. AUTO is altijd zuiniger, maar soms wel iets frisser of in zomer warmer dan je zou willen. Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

fx500 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:33:
Als je in de ECO stand rijdt wordt de verwarming behoorlijk geknepen. Dit i.c.m. de automatische ontwaseming kan het vrij fris aanvoelen in de IONIQ.

Ik heb een poosje gekeken of de AC of Heat functie zuiniger waren dan de AUTO optie. Dat is bij mij niet het geval. AUTO is altijd zuiniger, maar soms wel iets frisser of in zomer warmer dan je zou willen. Maar ja, zoveel mensen, zoveel wensen.
Dit gedrag kon je toch instellen in hetzelfde menu als waar je kunt instellen hoeveel regeneratie elke stand moet hebben? Misschien is het mogelijk om de ECO stand zo in te stellen dat hij de verwarming niet knijpt. Weet het niet goed want ik gebruik de verwarming eigenlijk nooit, enkel om de voorruit ijsvrij te krijgen. Dan druk ik gewoon op front en 27 graden ofzo, 2 minuten later alles weer uit en kan ik weg :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Waarom zou je eigenlijk in de Eco stand willen rijden want dat is volgens mij niet echt zuiniger bij gelijke snelheid en comfort. Zuinig rijden doe je m.i. alleen met je rechter voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bloedirritant, het wordt weer kouder en de schildpad melding doet zich weer voor.

Omstandigheden zijn altijd: koud (rond vriespunt of kouder, snelheid zo rond de 130/135 voor een km of 25 (minimaal). Dan komt deze melding af en aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CR-pCAfvEEitwFs8gqYQWl1VQc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7b6zDbx9VP4JGl4D0C4aQhMP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door fredkroket op 22-11-2024 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:56:
Waarom zou je eigenlijk in de Eco stand willen rijden want dat is volgens mij niet echt zuiniger bij gelijke snelheid en comfort. Zuinig rijden doe je m.i. alleen met je rechter voet.
Ik ben eraan gewend, de andere standen voelen qua respons extreem nerveus nu en zeker met nat weer slippen de voorbanden steeds. Eigenlijk maakt de stand niet zo veel uit, ik rijd naar de snelweg en dan cruise control, klaar.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Shapeshifter schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:19:
[...]

Ik ben eraan gewend, de andere standen voelen qua respons extreem nerveus nu en zeker met nat weer slippen de voorbanden steeds. Eigenlijk maakt de stand niet zo veel uit, ik rijd naar de snelweg en dan cruise control, klaar.
Dat is mij nog nooit opgevallen. :) Alleen als ik vanaf een verhoogd woonerf kom en dan direct de bocht om ga wil het wiel in de binnenbocht nog wel eens even doorslippen als ik te snel weer gas geef, meer situaties ken ik eigenlijk niet. En nerveus voelt het zeker niet. Een kwestie van wennen misschien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
PeterZ(on) schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 08:56:
Omdat de ECO stand er voor zorgt dat de gaspedaal respons trager is, andere respons-curve, dus je geeft minder snel teveel gas, en dat bespaart energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Ik gebruik de ECO stand nooit, ik vind dat trage reageren op het gaspedaal helemaal niks, de sport stand is dan weer te zenuwachtig, dus ik rij altijd in de normale stand en dat bevalt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:02

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

zerocool schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:05:
[...]

Omdat de ECO stand er voor zorgt dat de gaspedaal respons trager is, andere respons-curve, dus je geeft minder snel teveel gas, en dat bespaart energie.
Twee bevindingen vandaag: airco-setting van de eco modus aangepast van 'eco' naar 'normaal' en dat verwarmt een heel stuk sneller. En twee: de airco verwarmt vervolgens pas (a/c aan, heat uit, 21,5 graad) als 'front' is aangevinkt.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik zat vandaag weer verwarmd met airco uit dus ik moet ook even in de instellingen morrelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Goudvis schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 19:52:
[...]

Twee bevindingen vandaag: airco-setting van de eco modus aangepast van 'eco' naar 'normaal' en dat verwarmt een heel stuk sneller. En twee: de airco verwarmt vervolgens pas (a/c aan, heat uit, 21,5 graad) als 'front' is aangevinkt.
Vandaag weer ff met de Ioniq weggeweest en alleen de AC aan en de temperatuur op 22gr en dat verwarmt prima. Verbruik was 0,61kW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Het klinkt alsof de airco van Goudvis stuk is. Front aanzetten zet de PTC verwamer aan om de ruit snel ontwassemen.

Bij mij was het ook altijd snel warm zonder Front aan te zetten

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:46
Vanavond wilde ik mijn Ioniq (40kWh) opladen. Zoals gebruikelijk aan onze thuislader. Maar deze keer werkt het niet :
- Bluelink zegt dat hij is aangesloten, maar het laden start simpelweg niet
- accu is nu 50% en oplaadlimiet is ingesteld op 100%
- ik heb meerdere trage openbare laders geprobeerd : zowel de ANWB als de Shell laadpas geven 2 piepjes en verder gebeurt er niks
- ik heb een snellader geprobeerd en die meldt "charging error / communications error"
Kortom : ik heb het idee dat de handshake mislukt. Het regent buiten flink maar de laadpoort ziet er droog uit.
Wat kan er aan de hand zijn? Morgenochtend crossed fingers opnieuw proberen? Maandag de dealer bellen? Of zie ik iets over het hoofd en is er een simpele oplossing?
Ps: morgen willen we op pad en dus is een volle accu / betrouwbare charging noodzakelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door digilb op 23-11-2024 20:38 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@digilb Het klinkt als een laadkabel vergrendeling die niet meer werkt. Je zou kunnen proberen een paar keer flink aan de noodontgrendeling te trekken in de kofferbak, soms vergrendelt deze dan weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
SpongeRob schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:42:
@digilb Het klinkt als een laadkabel vergrendeling die niet meer werkt. Je zou kunnen proberen een paar keer flink aan de noodontgrendeling te trekken in de kofferbak, soms vergrendelt deze dan weer zoals het hoort.
DAT WAS HET!! Super bedankt voor je snelle (en goede!) reactie. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
digilb schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 20:55:
[...]

DAT WAS HET!! Super bedankt voor je snelle (en goede!) reactie. _/-\o_
Het is een elektrisch motortje die de laadkabel vergrendeld. Best kans dat deze op termijn vervangen moet worden. Genoeg mensen in dit topic zijn je voorgegaan geloof ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digilb
Dank voor de tip, bij de volgende APK zal ik het doorgeven. Zal wel onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fredkroket schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 09:13:
Bloedirritant, het wordt weer kouder en de schildpad melding doet zich weer voor.

Omstandigheden zijn altijd: koud (rond vriespunt of kouder, snelheid zo rond de 130/135 voor een km of 25 (minimaal). Dan komt deze melding af en aan.

[Afbeelding]
Is het niet zo dat turtle mode de Ioniq variant van de 'reserve' is bij een benzineauto? Ik vind het niet raar dat die aanschiet bij 35km range resterend, en daar zit je vrij snel aan als je gaat jakkeren met dat ding :P ik zit er echt zelden mee boven de 105.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

zerocool schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 15:05:
[...]

Dat geld voor mij ook ja. Ik kan veel subtieler rijden op eco. Normal gaat ook prima maar sport is echt te twitchy voor dagelijks rijden. Op eco zet hij ook de airco wat zuiniger (minder output) maar dat kun je bij de 38kwh veranderen per rijmodus als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:26:
[...]

. Op eco zet hij ook de airco wat zuiniger (minder output) maar dat kun je bij de 38kwh veranderen per rijmodus als je wilt.
Dat kan bij de 28kwh versie ook. :)
Nu alleen hopen dat onze airco niet kaduuk is. Zo wel, dan heb ik verkeerd gegokt door geen extra garantie te kopen. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Goudvis schreef op zondag 24 november 2024 @ 08:37:
[...]

Dat kan bij de 28kwh versie ook. :)
Nu alleen hopen dat onze airco niet kaduuk is. Zo wel, dan heb ik verkeerd gegokt door geen extra garantie te kopen. :')
Misschien een kwestie van bijvullen, was bij mijn 2017 deze zomer ook het geval, was voor de helft leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13-09 11:35
PeterZ(on) schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:55:
[...]

Ja de R5e is niet goedkoop maar dat maakt mij niet zo uit als die verder helemaal is wat ik er van verwacht. Die prijs vergeet je maar als er iets aan de auto is dat je niet bevalt stoort dat voor altijd, dus de auto moet daarom echt naar mijn zin zijn. Daarom wil ik eerst de Inster zien en rijden. Dus nu bestellen omdat er subsidie op zit is echt een no-go.
Ik ben ook benieuwd naar de Inster. Wie weet komt er volgend jaar alsnog ene subsidie maar dan met een lager max aanschafbedrag. De lege pot is dit jaar ook een keer ineens gevuld. Of zit er een ruime marge op de Inster nu vanwege die subsidie. Maar laat je idd niet gek maken, zoiets kopen zonder erin gereden te hebben zou ik ook nooit doen.
Gaat wel lastig worden om een goede vervanger voor de Ioniq te vinden. wat een comfortabele en ruime auto is het toch. Zeker als je ziet wat men ervoor terug geeft is die echt ondergewaardeerd momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

PeterZ(on) schreef op zondag 24 november 2024 @ 09:00:
[...]

Misschien een kwestie van bijvullen, was bij mijn 2017 deze zomer ook het geval, was voor de helft leeg.
Dat zal ik doen. Want zelfs op 24gr met alleen airco ingeschakeld krijg ik geen warme lucht. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Goudvis schreef op zondag 24 november 2024 @ 12:35:
[...]

Dat zal ik doen. Want zelfs op 24gr met alleen airco ingeschakeld krijg ik geen warme lucht. }:|
Just in case: je kunt op o.a. Amazon goedkoop bijvulsetjes kopen, is hier volgens mij ook al eens langsgekomen. Scheelt veel knaken in vergelijking met zo'n aircobijvulbedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
boozzz schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:41:
[...]

Just in case: je kunt op o.a. Amazon goedkoop bijvulsetjes kopen, is hier volgens mij ook al eens langsgekomen. Scheelt veel knaken in vergelijking met zo'n aircobijvulbedrijf.
Klopt, heb ik deze zomer al eens gepost. Ik zou het voor mijn auto niet zo snel doen denk ik, tenzij je echt voor goedkoop gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 21:25:
[...]

Is het niet zo dat turtle mode de Ioniq variant van de 'reserve' is bij een benzineauto? Ik vind het niet raar dat die aanschiet bij 35km range resterend, en daar zit je vrij snel aan als je gaat jakkeren met dat ding :P ik zit er echt zelden mee boven de 105.
Deels...

Die schildpad krijg je normaal te zien bij 6%. Dat is idd een soort van reserve.

Maar, bij bepaalde omstandigheden krijg ik die gewoon te zien. Vorige winter ook gehad met bv nog rond de 40% accu. Altijd is het dan rond het vriespunt, rij ik een tijdje iets harder (en laten we eerlijk zijn, met 130 ben je geen hooligan) en dan komt de melding zo af en toe naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Laatst online: 16:41
Aarg vanmorgen hadden we ook de waarschuwingslampjes die duiden op een defecte ABS sensor: (disclaimer: de foto werd niet genomen door de bestuurder)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrnxlaPOPAstZJV3Nfhxu_SXLPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kYxR5zwOuuQMjTdkSCfw0IY.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdens de tweede rit brandden de lampjes nog steeds. Bij de derde waren ze verdwenen. Hierna heb ik de ODB foutcodes gescanned, waar eentje over de ABS-sensor tevoorschijn kwam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Car Scanner ELM OBD2
Version: 1.112.9/401129/GP
DTC report
Connection profile: Hyundai Ioniq EV (OBDII + EV)  (2016-2020)Date: 26-11-2024 13:39:23

...

============================
ABS control unitABS control unit
DTCs: 1
----------------------------
C1210(02) [0x521002] Archive (inactive)
Status: Confirmed

Hij geeft de code wel aan als Archive (inactive), maar misschien omdat het probleem al weer weg was tijdens de scan.
Ik twijfel nu om gelijk naar de dealer te gaan of te wachten totdat het probleem zich weer voor doet.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdwaal
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-09 23:35
Trokken schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:01:
Aarg vanmorgen hadden we ook de waarschuwingslampjes die duiden op een defecte ABS sensor: (disclaimer: de foto werd niet genomen door de bestuurder)

[Afbeelding]

Tijdens de tweede rit brandden de lampjes nog steeds. Bij de derde waren ze verdwenen. Hierna heb ik de ODB foutcodes gescanned, waar eentje over de ABS-sensor tevoorschijn kwam:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Connection profile: Hyundai Ioniq EV (OBDII + EV)  (2016-2020)Date: 26-11-2024 13:39:23

...

Hij geeft de code wel aan als Archive (inactive), maar misschien omdat het probleem al weer weg was tijdens de scan.
Ik twijfel nu om gelijk naar de dealer te gaan of te wachten totdat het probleem zich weer voor doet.
uit mijn ervaring zal hij telkens terugkomen na 2/3 ritten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fredkroket schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:00:
[...]

Deels...

Die schildpad krijg je normaal te zien bij 6%. Dat is idd een soort van reserve.

Maar, bij bepaalde omstandigheden krijg ik die gewoon te zien. Vorige winter ook gehad met bv nog rond de 40% accu. Altijd is het dan rond het vriespunt, rij ik een tijdje iets harder (en laten we eerlijk zijn, met 130 ben je geen hooligan) en dan komt de melding zo af en toe naar voren.
Nou, als je standaard accubereik 190km is bij normaal/zuinig rijden en dat zou invallen naar 120km bereik bij planken, kan ik me goed voorstellen dat je geprojecteerde 'reserve' rijbereik bij 40% accu onder de norm valt (die volgens mij 50km is, iig bij een benzineauto). Dus ik vind hem nog niet zo vreemd, al doe ik natuurlijk wel een hoop aannames nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Trokken schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:01:

[Afbeelding]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Car Scanner ELM OBD2
DTC report

...

Mijn ervaring is ook dat dit uiteindelijk gewoon weer terugkomt. Ik had soms een paar dagen geen problemen en dan ineens weer wel.
Als je nog (verlengde) fabrieksgarantie hebt gewoon een afspraak maken. Anders de sensor los bestellen en door je lokale garage laten monteren en 1-2x een uurloon betalen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 21:57
Had de afgelopen dagen een knalrode Ioniq uit 2017 voor slechts 11.500 euro in het vizier, maar helaas voor mijn neus weggekaapt door iemand die sneller toesloeg. Nu heb ik in het bijzonder deze twee exemplaren op het oog:

Ioniq uit 2019 voor 12.000 euro: ruim 130.000 op de teller wat mij persoonlijk niet écht afschrikt. Staat wel al sinds maart te koop en bovendien toont het scherm een bereik van slechts 102 km bij een accu dat voor 2/3e vol lijkt te zijn.

Ioniq uit 2018 voor 13.950 euro: een krappe ton op de klok. Dit exemplaar lijkt al ruim een jaar (!) te koop te staan. Ziet er afgaande op de foto's wel ietsje netter uit als de goedkopere Ioniq.

Het prijsverschil vind ik wel vrij fors, aangezien er geen schokkende verschillen lijken te zijn tussen de beide auto's. Hoe kijken jullie als ervaringsdeskundigen hier tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Leeftijd maakt niet veel uit, november 2018 tegen februari 2019 maar heeft wel minder gelopen. Het aangegeven bereik zegt niet zo heel veel want dat hangt van zoveel factoren af, het beste is volladen en en leegrijden en dan de capaciteit bepalen. Verder kijken of alle terugroepacties zijn uitgevoerd en of het geen taxi is geweest ivm garantie. Hoe zijn de banden en welke garantie krijg je en bij welke garage heb je een goed gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:47
1rr1tantemug schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:15:
Had de afgelopen dagen een knalrode Ioniq uit 2017 voor slechts 11.500 euro in het vizier, maar helaas voor mijn neus weggekaapt door iemand die sneller toesloeg. Nu heb ik in het bijzonder deze twee exemplaren op het oog:

Ioniq uit 2019 voor 12.000 euro: ruim 130.000 op de teller wat mij persoonlijk niet écht afschrikt. Staat wel al sinds maart te koop en bovendien toont het scherm een bereik van slechts 102 km bij een accu dat voor 2/3e vol lijkt te zijn.

Ioniq uit 2018 voor 13.950 euro: een krappe ton op de klok. Dit exemplaar lijkt al ruim een jaar (!) te koop te staan. Ziet er afgaande op de foto's wel ietsje netter uit als de goedkopere Ioniq.

Het prijsverschil vind ik wel vrij fors, aangezien er geen schokkende verschillen lijken te zijn tussen de beide auto's. Hoe kijken jullie als ervaringsdeskundigen hier tegenaan?
Die uit 2018 heeft geen logische km. stand volgens de RDW, misschien is er een foutje gemaakt maar het is wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rupie99
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16:42
@1rr1tantemug de 2018 is sowieso duurder ivm dealer.

De 2019 hebben we in mei laten staan ivm vreemd geluid remmen, wat lakschade rondom (niet zichtbaar foto), geen onderhoudsgegevens en SoH rond 94%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 16:18:
[...]

Nou, als je standaard accubereik 190km is bij normaal/zuinig rijden en dat zou invallen naar 120km bereik bij planken, kan ik me goed voorstellen dat je geprojecteerde 'reserve' rijbereik bij 40% accu onder de norm valt (die volgens mij 50km is, iig bij een benzineauto). Dus ik vind hem nog niet zo vreemd, al doe ik natuurlijk wel een hoop aannames nu.
Klopt, erg veel aannames ;). Die 6% + schildpad is inderdaad ervoor om te zorgen dat je bij een laadpaal komt zonder dat je dan nog de hoonigan met hard optrekken of hoge snelheid aan kunt komen. De melding van het beperkt vermogen met een vollere accu is gewoon

Iedere keer is de situatie vergelijkbaar (koud, paar verbruikers aan, snelheid van rond de 130). Ik snap dat er in het topic mensen zitten die altijd rond de 100 km/u rijden en dan niet tegen dit probleem aan lopen. Immers is de belasting van de accu dan lager of bij mij hoger. Echter, 130 is nou niet exceptioneel ondanks dat het buiten de EV-gedachte valt van 90-110 km/u.

Ik zal eens een betere OBD-dongle bestellen en met Carscanner eea vastleggen.
Het zou een issue kunnen zijn met bv de oliepomp: https://www.ioniqforum.co...es-at-75-mph.45194/page-2

Ik ga het beter bijhouden wanneer het voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Headshot_NL schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 17:14:
[...]

Mijn ervaring is ook dat dit uiteindelijk gewoon weer terugkomt. Ik had soms een paar dagen geen problemen en dan ineens weer wel.
Als je nog (verlengde) fabrieksgarantie hebt gewoon een afspraak maken. Anders de sensor los bestellen en door je lokale garage laten monteren en 1-2x een uurloon betalen.
Helaas geen garantie meer. Ik heb even terug zitten lezen en ik zie dat er verschillende onderdelen zijn voor linksachter en rechtsachter, ik weet niet of voor ook nog mogelijk is. Hoe weet om welke positie het bij mij gaat?
Ik heb ook de Hyundai dealer even gebeld, die hebben in januari pas tijd. Kan ik net zo goed een onderdeel bestellen en bij de lokale garage laten installeren eventueel.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Trokken schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:48:
[...]

Helaas geen garantie meer. Ik heb even terug zitten lezen en ik zie dat er verschillende onderdelen zijn voor linksachter en rechtsachter, ik weet niet of voor ook nog mogelijk is. Hoe weet om welke positie het bij mij gaat?
Ik heb ook de Hyundai dealer even gebeld, die hebben in januari pas tijd. Kan ik net zo goed een onderdeel bestellen en bij de lokale garage laten installeren eventueel.
Code 1210 is RR (Right Rear).
Deze hebben andere tweakers gekocht geloof ik, deze is voor rechts en linksachter: https://nl.aliexpress.com/item/1005006942944609.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
fredkroket schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:45:
[...]

Klopt, erg veel aannames ;). Die 6% + schildpad is inderdaad ervoor om te zorgen dat je bij een laadpaal komt zonder dat je dan nog de hoonigan met hard optrekken of hoge snelheid aan kunt komen. De melding van het beperkt vermogen met een vollere accu is gewoon

Iedere keer is de situatie vergelijkbaar (koud, paar verbruikers aan, snelheid van rond de 130). Ik snap dat er in het topic mensen zitten die altijd rond de 100 km/u rijden en dan niet tegen dit probleem aan lopen. Immers is de belasting van de accu dan lager of bij mij hoger. Echter, 130 is nou niet exceptioneel ondanks dat het buiten de EV-gedachte valt van 90-110 km/u.

Ik zal eens een betere OBD-dongle bestellen en met Carscanner eea vastleggen.
Het zou een issue kunnen zijn met bv de oliepomp: https://www.ioniqforum.co...es-at-75-mph.45194/page-2

Ik ga het beter bijhouden wanneer het voor komt.
Ja er moet echt iets aan de hand zijn, of dat nou software of hardwarematig is. 130 moet je prima langere tijd kunnen rijden. In Duitsland heb ik tussen 2 laadstops wel eens een hele tijd de topsnelheid gereden met een paar dipjes naar 130. Maar dat is echt geen enkel probleem. Na een half uurtje 160 heb je gewoon nog alle power en uiteraard geen waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Headshot_NL schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:05:
[...]

Code 1210 is RR (Right Rear).
Deze hebben andere tweakers gekocht geloof ik, deze is voor rechts en linksachter: https://nl.aliexpress.com/item/1005006942944609.html
Aangezien het uurloon meestal hoger is dan de sensor zelf kan ik misschien beter de wielnaaf+ABS laten vervangen.
Eerder gelinkte producten op winparts.nl zijn niet meer leverbaar. Volgens mij zou deze ook voldoen: https://www.auto-onderdelenexpert.nl/denckermann-18758923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Trokken schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:26:
[...]

Aangezien het uurloon meestal hoger is dan de sensor zelf kan ik misschien beter de wielnaaf+ABS laten vervangen.
Eerder gelinkte producten op winparts.nl zijn niet meer leverbaar. Volgens mij zou deze ook voldoen: https://www.auto-onderdelenexpert.nl/denckermann-18758923
Ja voor zover ik zie is dat ook gewoon geschikt. Bijkomend voordeel is dat je dan ook direct een nieuw wiellager hebt. Al hoeft een nieuw wiellager van een ander merk natuurlijk niet perse beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boozzz

Die range zegt niet veel, behalve dat de laatste ritjes voor het maken van de foto niet zuinig gereden is. Op mijn 2019 Ioniq met 123.000 km (gekocht met 103.000), merk ik tussen toen en nu geen verschil in range. Ik denk dat ik nog op zo'n 88% van de originele accu zit (haal alleen onder mooie omstandigheden met zuinig rijden 200+ km). Dit is vrij typisch als ik de spreadsheet van deze dude mag geloven: https://app.spreadshare.c...2e6064ddc94a3df0998e7911e

Enige wat je kunt doen om die range wat te testen is vragen of ze hem naar 100% laden, en dan een lange proefrit doen (naar onder de 50%). Kijk dan wat je verbruik is geweest, aantal km's gereden en resterend percentage. Dat dan in die spreadsheet invullen. Dit dan bij allebei doen.

Edit: zie hierboven dat die 2019 nog maar 94% SoH heeft. Dat is wel matig, want die is vaak gewoon nog 100%, ook bij hoge kilometrages, en in het algemeen dus nietszeggend. Behalve als ie lager dan 100% is :D

[ Voor 6% gewijzigd door boozzz op 27-11-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH

1/ Als je een auto met verlengde garantie kan kopen (dus de hyundai jaar 6-7, of waar nog de eerste 5 jaar garantie opzit en je de verlenging er bij kan kopen voor eur 700) of de bovag garantie iets vergelijkbaar dan is dat een voordeel
Wat kapot kan gaan obv ervaringen in dit forum: Verdamper vd airco (eur 1500,-), lagers van de motor (eur 1800), ABS sensor rechtsachter (eur 100 tot eur 500) en soms geeft de actuator (Vergrendeling laadstekker) problemen.

Verder zou ik idd er een flink eind mee rijden EN me realiseren dat de GOM een Guess O Meter is (hoeveel bereik over op basis van rijgedrag en omstandigheden de afgelopen 100-500 km ofzo)
Met een obd2 dongle en car scanner kan je snel wat statistieken zien. SOH zou ik eigenlijk altijd op ca. 100% verwachten te zien

Zo snel naar de advertenties kijkend weet ik niet of beide auto's dezelfde garantie erbij hebben.....

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarryH
Vandaag 200.037 aangetikt. In ca. 7,5 jaar gereden.
Reparaties tot nu toe: RA ABS sensor, verdamper, motorlagers, naast de bekende recalls

Ben benieuwd hoe de komende 100k km gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da_Poncho

Beide auto's zijn een comfort, ik stel voor ook de premium te overwegen want stoel- en stuurverwarming zijn fantastisch. Je kan ook een (stoel)matje na de tijd er in gooien, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Of je moet toevallig een import comfort vinden met stuur- en stoelverwarming, zo eentje heb ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1rr1tantemug
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 21:57
PeterZ(on) schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 23:36:
Leeftijd maakt niet veel uit, november 2018 tegen februari 2019 maar heeft wel minder gelopen. Het aangegeven bereik zegt niet zo heel veel want dat hangt van zoveel factoren af, het beste is volladen en en leegrijden en dan de capaciteit bepalen. Verder kijken of alle terugroepacties zijn uitgevoerd en of het geen taxi is geweest ivm garantie. Hoe zijn de banden en welke garantie krijg je en bij welke garage heb je een goed gevoel.
Idd, dacht al dat het weergegeven bereik sterk beïnvloed kan worden door actueel verbruik. Ik zie het ook vaak bij mijn huidige auto 8)
RonaldPr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 00:40:
[...]

Die uit 2018 heeft geen logische km. stand volgens de RDW, misschien is er een foutje gemaakt maar het is wel vreemd.
Huh, normaliter ben ik nogal scherp op dit soort dingen maar ditmaal helemaal gemist. Heb toch wel sterk de voorkeur voor een auto met 'logische' kilometerstand.
rupie99 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 08:44:
@1rr1tantemug de 2018 is sowieso duurder ivm dealer.

De 2019 hebben we in mei laten staan ivm vreemd geluid remmen, wat lakschade rondom (niet zichtbaar foto), geen onderhoudsgegevens en SoH rond 94%.
Aah, kijk eens aan! Bedankt voor de terugkoppeling. Dit bespaart me een retourtocht van dik 150 km. Dit kan (deels) verklaren waarom dit exemplaar al een flinke tijd te koop staat voor een vrij lage prijs.
boozzz schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:12:
[...]

Die range zegt niet veel, behalve dat de laatste ritjes voor het maken van de foto niet zuinig gereden is. Op mijn 2019 Ioniq met 123.000 km (gekocht met 103.000), merk ik tussen toen en nu geen verschil in range. Ik denk dat ik nog op zo'n 88% van de originele accu zit (haal alleen onder mooie omstandigheden met zuinig rijden 200+ km). Dit is vrij typisch als ik de spreadsheet van deze dude mag geloven: https://app.spreadshare.c...2e6064ddc94a3df0998e7911e

Enige wat je kunt doen om die range wat te testen is vragen of ze hem naar 100% laden, en dan een lange proefrit doen (naar onder de 50%). Kijk dan wat je verbruik is geweest, aantal km's gereden en resterend percentage. Dat dan in die spreadsheet invullen. Dit dan bij allebei doen.

Edit: zie hierboven dat die 2019 nog maar 94% SoH heeft. Dat is wel matig, want die is vaak gewoon nog 100%, ook bij hoge kilometrages, en in het algemeen dus nietszeggend. Behalve als ie lager dan 100% is :D
Bedankt voor de link naar de spreadsheet! Het lijkt er idd wel op dat de auto die voor 12.000 euro te koop staat kampt met een bovengemiddelde accudegradatie. Samen met de andere punten die hierboven zijn benoemd lijkt het erop dat deze kar toch al een vrij zwaar leven heeft gehad. Vaak snelladen in de lease neem ik aan ;)
BarryH schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:39:
[...]

1/ Als je een auto met verlengde garantie kan kopen (dus de hyundai jaar 6-7, of waar nog de eerste 5 jaar garantie opzit en je de verlenging er bij kan kopen voor eur 700) of de bovag garantie iets vergelijkbaar dan is dat een voordeel
Wat kapot kan gaan obv ervaringen in dit forum: Verdamper vd airco (eur 1500,-), lagers van de motor (eur 1800), ABS sensor rechtsachter (eur 100 tot eur 500) en soms geeft de actuator (Vergrendeling laadstekker) problemen.

Verder zou ik idd er een flink eind mee rijden EN me realiseren dat de GOM een Guess O Meter is (hoeveel bereik over op basis van rijgedrag en omstandigheden de afgelopen 100-500 km ofzo)
Met een obd2 dongle en car scanner kan je snel wat statistieken zien. SOH zou ik eigenlijk altijd op ca. 100% verwachten te zien

Zo snel naar de advertenties kijkend weet ik niet of beide auto's dezelfde garantie erbij hebben.....
De genoemde prijzen van de reparaties zullen gebaseerd zijn op werkzaamheden uitgevoerd bij Van der Wou in Dongen? Heb deze topicreeks deels doorgelezen en het lijkt erop dat dit bedrijf een prima en goedkoper alternatief is t.o.v. een dealer in het geval van ernstige gebreken. Niettemin potentiëel pittige kosten maar als het eenmaal per 3-4 jaar fout gaat is het afgezet tegen de overige lage(re) gebruikerskosten dan ook weer geen ramp ...
Da_Poncho schreef op woensdag 27 november 2024 @ 18:38:
[...]

Beide auto's zijn een comfort, ik stel voor ook de premium te overwegen want stoel- en stuurverwarming zijn fantastisch. Je kan ook een (stoel)matje na de tijd er in gooien, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee. Of je moet toevallig een import comfort vinden met stuur- en stoelverwarming, zo eentje heb ik. :)
Premium zou een mooie meevaller zijn maar niet iets dat voor mij prioriteit heeft. Ik heb het nu ook niet en dat bevalt me ook prima. Zou wel zomaar kunnen zijn dat als ik het wél heb, nadien liever geen auto meer heb zonder deze zaken want luxe went ongetwijfeld ;)

Maar alles samengevat laat ik deze twee exemplaren om verschillende redenen links liggen, mede dankzij jullie informatie (waarvoor dank!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:00
Hi allemaal, sta ook op het punt een Ioniq te kopen (facelift model). Ben ook voornemens verlengde garantie af te nemen voor twee jaar extra zekerheid. Enig idee wat de voorwaarden hiervoor zijn? De dealer is niet eager genoeg om binnen een dag terug te bellen dus hopelijk hebben de mensen hier een antwoord?

Thanks alvast! Zodra ik hem heb zal ik mij uiteraard even melden hier :)

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
1rr1tantemug schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:05:
[...]

Huh, normaliter ben ik nogal scherp op dit soort dingen maar ditmaal helemaal gemist. Heb toch wel sterk de voorkeur voor een auto met 'logische' kilometerstand.
In hun beschrijving hebben ze het wel over een NAP vermelding, dus misschien zoals reeds opgemerkt een foutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
skaffa schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:01:
Hi allemaal, sta ook op het punt een Ioniq te kopen (facelift model). Ben ook voornemens verlengde garantie af te nemen voor twee jaar extra zekerheid. Enig idee wat de voorwaarden hiervoor zijn? De dealer is niet eager genoeg om binnen een dag terug te bellen dus hopelijk hebben de mensen hier een antwoord?

volgens mij afsluiten 1 maand voor einde fabrieksgarantie en onderhoud gehad hebben volgens het onderhoudsschema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:00
BarryH schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:49:
[...]

volgens mij afsluiten 1 maand voor einde fabrieksgarantie en onderhoud gehad hebben volgens het onderhoudsschema
Thanks, dan valt eentje die ik op het oog had af omdat het onderhoud niet 100% sluitend is. Dan wordt het dus geen premium helaas. Keep you posted!

*psnprofiles* Ioniq Electric 38kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:00
skaffa schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:01:

In België doet men het niet in ieder geval. 2 dealers aangeschreven met negatief antwoord, Hyundai zelf reageert überhaupt niet. Voor Nederland las ik hier eerder vandaag een prijs van +-€700. Veel succes met de zoektocht!

• steps67
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:59

Kopen bij dealer met 12 maanden garantie is niet verkeerd, spreek wel af wat dat inhoudt! de verdamper is al eens vervangen? accu rapport? zelf testen door rijden uiteraard , verder ziet de witte er netjes uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinDH1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:00
Wij hebben met het koudere weer wat last van hardnekkig condens op de buitenspiegels die er ruim 10 km (tot op de snelweg) op blijft hangen. Met vorige auto’s eigenlijk nooit last van gehad. Is dit iets eigen aan de vormgeving van de Ioniq? Zou wat RainX of dergelijke waterafvoerende coating hiertegen helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
RobinDH1 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 12:38:
Wij hebben met het koudere weer wat last van hardnekkig condens op de buitenspiegels die er ruim 10 km (tot op de snelweg) op blijft hangen. Met vorige auto’s eigenlijk nooit last van gehad. Is dit iets eigen aan de vormgeving van de Ioniq? Zou wat RainX of dergelijke waterafvoerende coating hiertegen helpen?
Ja dat werkt, heb ik ervaring mee. Maar even de achterruit verwarming aan (inclusief de spiegels dus) en het is ook zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II

Scatman_II

Afgelopen keren heb ik de zomer > winterbanden op velgen laten wisselen door de garage, omdat ik 1 geen tijd had en 2 de krikpunten onduidelijk vond. Zat nu eens te kijken of ik het zelf wil doen, maar ik snap de krikpunten nog steeds niet, ik zie alleen dit flimsy randje staan.
Mijn oude Dacia had een dik stuk plaatstaal op deze plek en dat ging prima met onderstaande krik, bij de IONIQ voelt het alsof het met de hand om te vouwen is.
Rand = krikpunt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJ4169iPviA3Z8jIkamxPX4LFYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bmKbcl2DiSKRUyPf2gfBq3n5.png?f=fotoalbum_large

En ik heb een krik die sterk lijkt op deze krik (tot 1500kg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AE0IX7Lhq23AyNNg_ZOpfzLtePc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wSQZKsxAmjOQwsMUFO2TfBhW.png?f=user_large

Dus die rand onderaan de IONIQ moet in de gleuf van de krik, correct?
Gaat dat samen of moet ik een andere krik of opzetstuk kopen, snap ik de krikpunten wel goed? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boozzz
Scatman_II schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 15:00:
Dus die rand onderaan de IONIQ moet in de gleuf van de krik, correct?
Ja. Ik vond het ook wat flimsy ogen, maar ik heb de Ioniq op de brug gezet met die vier punten. Brug had gewoon 4 simpele stalen schijven met beetje rubber aan de bovenkant, dus hij leunde echt recht op dat randje (x4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik krik de auto ook al 2 jaar op op die punten voor de zomer/winterbandenwissel, geen problem. Wel met garagekrik en goed mikken (gezond verstand gebruiken).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 178 ... 195 Laatste