Nog een vierde: de vergrendeling van de laadkabel. Bij defect komt dit op zo'n 350-400 euro. Je hoort het als je een kabel vergrendelt: de nieuwe vergrendeling maakt een snel 'zwiep' geluid, de oude een traag 'prrrt' geluid.
Ik heb dit weekend na 2 jaar en 8 maanden 50 000km mijn mn Ioniq 28kWh gebold. Het totaal staat nu op 122 000km. De auto is 1 keer op onderhoud geweest, en één keer binnen voor herstelling van de laadpoort. Die heeft de garage (in Vlaanderen) zo onkundig aangepakt dat ze me daar niet meer terug zien.
Voor de fun heb ik m'n Ioniq onlangs leeggereden tot 1% (in Car Scanner, dus niet met het risico op 1,5%). Ik maakte voor de eerste keer kennis met de turtle mode. Effe schrikken, maar viel wel mee.
Van 1 tot 94% laden leverde 25,22 kWh op. Omgerekend naar een volle batterij is dat 26,54 kWh. Vervolgens naar een AC-lader vlakbij gereden, toch een procentje verloren, en hem daar over de nacht laten bijladen van 93 naar 100%, oftewel 1,75 kWh.
Conclusie: mijn SoH is nog dik in orde, en TeslaBjorn heeft gelijk, de Ioniq heeft een batterij van 26 kWh.
@
Jacco91 Goed opletten met die SoH rapporten. Ik zag onlangs eentje passeren van een e-Niro, 100%! Maar de batterij was 'getest' op een procent of 63 dacht ik. Er stond niets over ontladen-opladen, wat als ik het goed heb toch echt nodig is om een deftige SoH score te kunnen bepalen?