De ioniq kan de lijnen niet goed vast houden (gaat ping pongen) en gaat eigenlijk alleen proberen de lijnen niet te raken, niet echte bochten maken en begint erg snel met piepen en moet je kracht zetten zodat ie weet dat je vasthoud. En hij reageert te snel of te sloom.fredkroket schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:24:
[...]
De app is natuurlijk ook iets dat de 38kWh versie wel heeft, maar wat is er met de ACC/Travel Assist? Werkt dat beter of anders? Ik ben over het algemeen niet zo'n ACC fan, maar ieder systeem heeft wel zo zijn plussen en minnen. Vooral het niet rechts inhalen bij VAG vind ik een fijne eigenschap.
Bij de Enyaq zet ik het altijd aan als ik meer dan 30km/u rij. Hij kan rijbanen perfect volgen, bochten nemen, ik hoef niet meer te sturen. En met 1 hand los op de onderkant van het stuur weet ie al dat ik hem vasthoud dus geen irritante meldingen meer. Ook kan ik zien welke auto's hij ziet, en inderdaad hij herkent op de rijbanen links en rechts ook al het verkeer en of het een fietser/motor, auto of vrachtwagen/bus is. Hij geeft ook aan of hij bijna gaat afremmen voor je voorligger zodat je al kan gaan inhalen. De ioniq ging gewoon in de ankers en dan moest ik weer gas geven bij het inhalen.
Kortom: natuurlijker.
Als ik op ACC iemand rechts inhaal moet diegene is goed gaan nadenken of hij wel op de juiste plek rijdt
Enyaq iV 80 - 5135 Wp