De Ioniq kan max 50 kW DC laden, dus 150kW is voor "ons" niet nodig. Heb je uiteindelijk die 40 min. geladen, of eerder afgekoppeld?albert04 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:48:
ben ik toch een dingetje vergeten en dat is dat de Fastned palen maar tot 50kW gaan.Een upgrade naar 150kW is gepland dit jaar, maar 2017 is bijna voorbij. ..
65kW volgens specs, 69kW volgens YouTubesnaptnie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:03:
[...]
De Ioniq kan max 50 kW DC laden, dus 150kW is voor "ons" niet nodig. Heb je uiteindelijk die 40 min. geladen, of eerder afgekoppeld?
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Zal morgen de kabel even doormeten en de weerstand waarde posten.
Als het goed is stopt hij bij 94% dacht ik.
Sowieso gaat laden van 0-30 en 80-100 trager dan van 30-80.
Advies is volgens mij ook niet verder dan 30% leeg te rijden met fastned.
Maar goed ik moet die van mij nog krijgen dus dit is allemaal info die ik van het net gehaald heb.
Sowieso gaat laden van 0-30 en 80-100 trager dan van 30-80.
Advies is volgens mij ook niet verder dan 30% leeg te rijden met fastned.
Maar goed ik moet die van mij nog krijgen dus dit is allemaal info die ik van het net gehaald heb.
Heb de weerstand gemeten tussen de PP pen en de PE(aarde) pen, en is 220 ohm. Wat mij verder opvalt is dat de CP pen van de auto connector erg diep naar binnen zit, veel meer dan de PP pen, en bij de kabel connector zie ik dit ook.BarryH schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:00:
[...]
Heb je de weerstand tussen aarde en signaal ader al gemeten ? Dan wil ik mijn kabel ook wel doormeten
Kun je eens kijken of dit bij jou ook is? kan me voorstellen dat dit ook problemen kan geven.
Ik weet er niet meer van anders dan dat Fastned wel eens planningen roept (ook over stations die ze willen bouwen), maar ze die in de praktijk nog nooit gehaald hebben.albert04 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:48:
Ik lees verder ook niet waar ze de palen hebben aangepast. Iemand hier die hier meer over weet?
Zoals @Him_ al schreef kan je bij Hellevliet Harmelen ook laden bij MisterGreen. Bij Bodegraven kan je ook laden, maar dan moet je wel de snelweg af. Rij dan richting de Mac maar als je daar bent moet je niet de Mac inrijden, maar rechts om de TulipInn heen en aan het einde van het parkeerterrein staat daar ook een snellader (van Allego meen ik).Op de A12, tussen Utrecht en Gouda, is dat best lastig. De enige Fastned is dus bij Zoetermeer of ik moet een klein ommetje maken naar Rotterdam.
Mijn Kia Soul zegt trouwens zelf niet hoe lang het snelladen duurt (die zegt alleen "snel"). De snelladers zelf laten vaak wel een tijd zien, maar dat is tot aan 100% (en dat kan je met de Kia Soul niet eens al zou je willen). Tot 80% gaat het echt snel, daarna loopt het snel af.
Dat een snellader 50kW is wil trouwens niet zeggen dat je ook met 50kW kan laden. De meeste snelladers zijn 500V met 100A. Maar een Soul (en ook de Ioniq) kan helemaal niet met 500V laden. Die laden met 400V (plus een beetje). Omdat de snellader niet meer dan 100A kan leveren zit je dan met maximaal ongeveer 40kW te laden (in de praktijk heb ik wel eens 42kW gezien maar ik let er tegenwoordig niet meer op). Dat gaat dan ook nog maar eens op een stukje van de laadcurve dus je bent nooit 100% van de tijd bezig met laden met 40kW.
Ik denk eerder dat je laadpaal op een maximum van 24A staat ingesteld ipv 32A. Dat er iets niet goed staat ingesteld in een laadpaal hoor ik in ieder geval veel vaker dan dat de kabel stuk is.Rohaatje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:05:
Nu vermoed ik dat de kabel niet in orde is en wil ik de weerstand ervan doormeten die bepaalt met hoeveel stroom de kabel belast mag worden. Die zou tussen de PP pen en de aardpool zitten.
Heb je wel minimaal een 35A netaansluiting?
Zit de laadpaal misschien aan je slimme meter gekoppeld? In dat geval schakelt de laadpaal vanzelf terug al naar gelang hoeveel de rest van je huis gebruikt om te voorkomen dat de hoofdzekering er uit klapt.
Dat is juist expres zodat de laadpaal of de auto kan detecteren dat de kabel eruit getrokken wordt. Die kunnen dan het laden stoppen om te voorkomen dat je vonken krijgt bij het loskoppelen van de connectoren waar (potentieel veel) stroom overheen loopt.Rohaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:22:
Wat mij verder opvalt is dat de CP pen van de auto connector erg diep naar binnen zit, veel meer dan de PP pen, en bij de kabel connector zie ik dit ook.
in mijn laadpaal thuis zat eerst ook een 220 ohm weerstand, en toen was de laadsnelheid max 3600 VA....Rohaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:22:
[...]
Heb de weerstand gemeten tussen de PP pen en de PE(aarde) pen, en is 220 ohm. Wat mij verder opvalt is dat de CP pen van de auto connector erg diep naar binnen zit, veel meer dan de PP pen, en bij de kabel connector zie ik dit ook.
Kun je eens kijken of dit bij jou ook is? kan me voorstellen dat dit ook problemen kan geven.
ik zal vanavond mn kabel doormeten
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
De weerstand zit in de laadkabel connector en niet in de laadpaal zelf. Heb nog even wat gevonden wat de weerstands waarde moet zijn bij 16A (1k5) en 680ohm bij 20A. De waarde voor de 32A Kabel heb ik nog nergens gezien maar 220ohm zou zomaar kunnen kloppen. Ben benieuwd naar jouw waarde. Alvast bedankt voor de moeite.
hier staat een tabel, blijkbaar vergis ik me met mijn 220ohm = 16ARohaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:17:
De weerstand zit in de laadkabel connector en niet in de laadpaal zelf. Heb nog even wat gevonden wat de weerstands waarde moet zijn bij 16A (1k5) en 680ohm bij 20A. De waarde voor de 32A Kabel heb ik nog nergens gezien maar 220ohm zou zomaar kunnen kloppen. Ben benieuwd naar jouw waarde. Alvast bedankt voor de moeite.
Wikipedia: IEC 62196
Resistance, PP-PE Max. current Conductor size
Open, or ∞ Ω[61] 6 A 0.75 mm²
1500 Ω 13 A 1.5 mm²
680 Ω 20 A 2.5 mm²
220 Ω 32 A 6 mm²
100 Ω 63 A 16 mm²
50 Ω, or < 100 Ω[61] 80 A 25 mm²
Ik heb een 35A hoofdzekering en een 32A laadpaal automaat. Heb ook 4000wp zonnepanelen en een slimme meter die gekoppeld is met de laadpaal. Het terugregelen doet de paal prima maar de max. Vermogen komt nooit hoger dan 5.5KWh. Zelfs als de panelen maximaal terugleveren kom ik niet hoger uit. Persoonlijk denk ik ook dat de eve mini niet goed is ingesteld maar wil even deze andere zaken uitsluiten. De leverancier van de paal (nlmab) zegt dat alles goed is ingesteld maar kan dit lastig zelf controlleren. De paal is trouwens een 22KWh versie waarvan maar 1 fase aangesloten is. Zou volgens de leverancier 32A moeten kunnen leveren. De indicatie op het display heeft ook 7.4KWh aan.
Wij krijgen ook de miniev gekoppeld aan een maxem. Maar laat hem wel op 3 fases aansluiten.
Hoop het over 2 weken aangesloten te hebben. Nu wachten op de auto
Hoop het over 2 weken aangesloten te hebben. Nu wachten op de auto
De problemen die je hebt klinken allemaal heel bekend. Ook daar bleek uiteindelijk dus de laadpaal verkeerd ingeregeld.Rohaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:27:
Persoonlijk denk ik ook dat de eve mini niet goed is ingesteld maar wil even deze andere zaken uitsluiten.
Mijn laadpaal leverde eerst 16A, toen 32A en uiteindelijk de gewenste 24/25ARohaatje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:30:
Dan klopt die 220ohm in ieder geval.
Dan nog maar eens met de leverancier bellen.
Langzaam komt koning Winter weer in het land. Voor degene die denken over winterbanden, maar geen zin hebben in het 2 maal per jaar wisselen of om monteren...ik heb sinds 2 weken Michelin Cross Climate+ banden onder mijn Ioniq gemonteerd. Dit zijn 4 seizoenenbanden met winterband indicatie. Mijn ervaringen zijn tot nu toe positief en vergelijkbaar met de standaard gemonteerde Michelin Energy banden. De actieradius is eveneens vergelijkbaar en ook qua geluid en comfort.
Voor iedereen die benieuwd is hoe de Ioniq er uit ziet zonder wielen:
Gisteren de winterbanden laten monteren (zitten in m'n leasecontract). Ben benieuwd of het nog veel gaat schelen qua geluid en actieradius.
Gisteren de winterbanden laten monteren (zitten in m'n leasecontract). Ben benieuwd of het nog veel gaat schelen qua geluid en actieradius.

10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)
Verwijderd
Vandaag een proefrit gemaakt in een Ioniq hybride. Ik moet zeggen dat het erg goed beviel. Een zee van luxe voor een eerlijke prijs.
Ik kom van een 308 af en heb nu tijdelijk een Cactus. Iemand hier die is overgestapt van een 308 naar een Ioniq en zijn/haar ervaringen wil delen? Qua comfort, stoelen, geluid, afwerking enz.
Ik kom van een 308 af en heb nu tijdelijk een Cactus. Iemand hier die is overgestapt van een 308 naar een Ioniq en zijn/haar ervaringen wil delen? Qua comfort, stoelen, geluid, afwerking enz.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2017 18:05 ]
Ik ga van een Audi A6 quatro TD 3ltr naar een ioniq. We wilden perse een EV ivm de besparingen en ook wel het "avontuur".
Heb eerst in andere EVs gereden als proefrit en moet zeggen dat ik eigenlijk wel wat teleurgesteld was. Leuk auto's maar wel een HELE stap terug.
Ik ga niet zeggen dat de ioniq net zo goed is als de audi die we nu rijden (is wel 10 jaar oud trouwens) maar ik vond hem voor het geld wel heel erg compleet en het zit comfort is fantastisch. Helemaal vergeleken met andere in deze prijsklasse.
Ik zou bijna zeggen niets komt in de buurt. Plus het is tenminste een beetje een auto.
Heb eerst in andere EVs gereden als proefrit en moet zeggen dat ik eigenlijk wel wat teleurgesteld was. Leuk auto's maar wel een HELE stap terug.
Ik ga niet zeggen dat de ioniq net zo goed is als de audi die we nu rijden (is wel 10 jaar oud trouwens) maar ik vond hem voor het geld wel heel erg compleet en het zit comfort is fantastisch. Helemaal vergeleken met andere in deze prijsklasse.
Ik zou bijna zeggen niets komt in de buurt. Plus het is tenminste een beetje een auto.
M'n compagnon heeft een 308 station en m'n werknemer een Ioniq EV. Ik vind de Ioniq echt niet onderdoen qua design en afwerking voor de Peugeot. Nou is die 308 wel iets ouder al. Stoelen zijn wel wat beter, die in de Ioniq zijn vrij matig. Zo'n Cactus lijkt me ook wel geinig, rijdt dat een beetje?Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 18:05:
Vandaag een proefrit gemaakt in een Ioniq hybride. Ik moet zeggen dat het erg goed beviel. Een zee van luxe voor een eerlijke prijs.
M'n ouders reden een Audi A4 uit 2002 en dat reed zelfs 10x beter dan de Ioniq. Stiller zelfs, ondanks de 18" velgen. Hyundai's rijden echt heel suf, stuur heeft totaal geen gevoel. Geen probleem hoor als je gewoon een normale rijder bent.. en de auto is op zich vrij stil, maar het is toch echt wel een andere klasse.FrankDoorhof schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:08:
Ik ga van een Audi A6 quatro TD 3ltr naar een ioniq. We wilden perse een EV ivm de besparingen en ook wel het "avontuur".
[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 18-11-2017 22:15 ]
Facts don't care about your feelings
Stuur van de audi is indirect dus ook anders als wat je gewend bent.
De A6 is een beest van een auto maar de ioniq is een nieuwe uitdaging. Kom van Volvo's en een Espace (grote fout) naar de A6 en nu de ioniq.
In de proefrit vond ik het fantastisch.
Moet wel bekennen dat ik een rijder ben die gewoon van a-b wil komen met zo min mogelijk stress. En ik ben niet een racer die het leuk vind met piepende banden door de bocht te gaan.
De A6 is een beest van een auto maar de ioniq is een nieuwe uitdaging. Kom van Volvo's en een Espace (grote fout) naar de A6 en nu de ioniq.
In de proefrit vond ik het fantastisch.
Moet wel bekennen dat ik een rijder ben die gewoon van a-b wil komen met zo min mogelijk stress. En ik ben niet een racer die het leuk vind met piepende banden door de bocht te gaan.
Verwijderd
Van mijn ioniq is afgelopen donderdag de zijruit ingetikt, maandag is er als het goed is een nieuwe.
Wat ik heel erg vind is dat de “premium leder look” bekleding zo vol zit met glas stukjes je er dit onmogelijk uit krijgt.
Stofzuigen helpt niet omdat alles in de kleine gaatjes is gaan zitten. Maandag wordt na het plaatsen van de nieuwe ruit de auto ook schoongemaakt, maar ik denk niet dat ze het schoon krijgen.
Tweede punt, ik heb sinds kort een Apple Watch series 3 en wanneer ik op mijn auto radio op media druk en daarna play hoor ik ineens door mijn telefoon muziek afspelen. Pas na dat ik op mijn telefoon pause en weer play doe komt het door de speakers.
Wat ik heel erg vind is dat de “premium leder look” bekleding zo vol zit met glas stukjes je er dit onmogelijk uit krijgt.
Stofzuigen helpt niet omdat alles in de kleine gaatjes is gaan zitten. Maandag wordt na het plaatsen van de nieuwe ruit de auto ook schoongemaakt, maar ik denk niet dat ze het schoon krijgen.
Tweede punt, ik heb sinds kort een Apple Watch series 3 en wanneer ik op mijn auto radio op media druk en daarna play hoor ik ineens door mijn telefoon muziek afspelen. Pas na dat ik op mijn telefoon pause en weer play doe komt het door de speakers.
Ik moest van de week in Den Haag zijn en heb geparkeerd bij de P+R van treinstation Ypenburg. Er waren zes laadplekken aanwezig. Eentje was er gelukkig nog vrij voor mij. Heb even gekeken. Er stonden al 4 hybrides en 1 Tesla. Van deze auto's was er maar 1 actief aan het laden (niet de Tesla).
Het is toch zonde dat de laadpalen zo ineffectief gebruikt worden.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Dit is natuurlijk een beetje onoverkomelijk.pmiddeld schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:15:
Ik moest van de week in Den Haag zijn en heb geparkeerd bij de P+R van treinstation Ypenburg. Er waren zes laadplekken aanwezig. Eentje was er gelukkig nog vrij voor mij. Heb even gekeken. Er stonden al 4 hybrides en 1 Tesla. Van deze auto's was er maar 1 actief aan het laden (niet de Tesla).
Je parkeert daar om ergens anders heen te gaan. Na 6 uur ben je terug. Je auto was na 2 uur weer vol.
Kortom: ik denk dat meer laadpalen die samen zijn aangesloten op een beperkte capaciteit de oplossing kan zijn. En in ieder geval beter dan maar 2 paalpunten op 1 paal omdat er toch maar beperkte netcapaciteit is.
Verwijderd
Ik was wel zeer te spreken over de afwerking, rijeigenschappen en comfort van mijn 308 hatchback uit 2014. Ik denk echter dat de Ioniq (hybride) goed in de buurt komt en bovendien een fijne automaat heeft. De matige stoelen heb ik niet zo ervaren, vond ze eigenlijk vrij fijn zitten in de premium. Maar hoeveel is daarover te zeggen na slechts een half uurtje rijden. Het was wel goed en makkelijk (elektrisch) instelbaar. Een andere zitpositie is dus vrij snel gerealiseerd. Zo'n Cactus bied ook gewoon waar voor het geld, je merkt wel duidelijk dat het een b-segment auto is, oa in isolatie en weggedrag.YoshiBignose schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 22:13:
[...]
M'n compagnon heeft een 308 station en m'n werknemer een Ioniq EV. Ik vind de Ioniq echt niet onderdoen qua design en afwerking voor de Peugeot. Nou is die 308 wel iets ouder al. Stoelen zijn wel wat beter, die in de Ioniq zijn vrij matig. Zo'n Cactus lijkt me ook wel geinig, rijdt dat een beetje?
Waarom? Stond je dubbel geparkeerd?Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:43:
Van mijn ioniq is afgelopen donderdag de zijruit ingetikt, maandag is er als het goed is een nieuwe.
Voor wie het leuk vind.
We hebben de eerste vlog gemaakt over de EV.
YouTube: Electrifying the DOORhofs Part I
Zou leuk zijn als je lid word en liked
Goed gedaan hoor ik ga je volgen . Duim up.FrankDoorhof schreef op zondag 19 november 2017 @ 22:29:
Voor wie het leuk vind.
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Verwijderd
Ik ben een tevreden Ioniq rijder sinds januari maar erger me vanaf dag 1 aan de accuraatheid van het navigatie systeem. Hoe kan het zijn dat er vanaf de aanschaf van mijn auto de A4 Midden Delfland, geopend december 2015, er niet op staat?
Vandaag heb ik er mijn winterbanden op laten leggen en wederom een update van de navigatie gevraagd maar helaas ..... er is nog steeds geen nieuwere versie beschikbaar.
Voor 100 euro koop ik een losse navigatie die wel up to date is!
Hoe ervaren jullie dit?
Vandaag heb ik er mijn winterbanden op laten leggen en wederom een update van de navigatie gevraagd maar helaas ..... er is nog steeds geen nieuwere versie beschikbaar.
Voor 100 euro koop ik een losse navigatie die wel up to date is!
Hoe ervaren jullie dit?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2017 00:03 ]
Gratis updates is een mooi verkoopargument als de klant nog niet weet dat die niet komen. Het lijkt hetzelfde als bij sommige telefoonmodellen. Bij de Kia hebben ze ook nog steeds geen update.Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:00:
Hoe ervaren jullie dit?
Maar eigenlijk gebruik ik die navigatie ook nooit. Alleen tijdens de proefrit heb ik hem gebruikt en toen werkte het wel redelijk. Maar Waze, Google Maps, Osmand+ etc op de telefoon doen het allemaal veel en veel beter.
De auto heeft toch Apple car play en Android auto?
Wij krijgen hem eind van het jaar. En het plan was om navigatie via android.auto te laten lopen.
Het is natuurlijk rot dat ingebouwde satnav niet accuraat is. Maar om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nog nooit een satnav gehad die up.to date was. Behalve op mijn telefoon.
Wij krijgen hem eind van het jaar. En het plan was om navigatie via android.auto te laten lopen.
Het is natuurlijk rot dat ingebouwde satnav niet accuraat is. Maar om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk nog nooit een satnav gehad die up.to date was. Behalve op mijn telefoon.
Ik vind de navigatie eigenlijk best fijn. Ben tot nu toe ook weinig missende/niet-kloppende dingen tegen gekomen. Ik had verwacht dat ik alleen nog maar Android Auto zou gebruiken maar de navigatie is goed genoeg om zo te gebruiken. Ik gebruik wel een hotspot op m'n telefoon om live verkeer te krijgen en bij langere ritten zet ik ook Google Maps aan op m'n telefoon.
Stuk beter dan wat er in mijn Volvo V40 zat
Stuk beter dan wat er in mijn Volvo V40 zat
I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass
Als je Android Auto al aan de praat krijgt, dan is de kaart van Google Maps redelijk klein vergeleken met de ingebouwde navigatie (half scherm met boven en onder nog randen eraf). Ik vind Google Maps daarom veel minder overzichtelijk en gebruik de ingebouwde navigatie icm hotspot voor verkeersinformatie.FrankDoorhof schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:26:
De auto heeft toch Apple car play en Android auto?
Ik vind die navigatie in de Ioniq opvallend goed en soepel werken... nog geen wegen gehad die er niet waren.uFx schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:51:
Ik vind de navigatie eigenlijk best fijn. Ben tot nu toe ook weinig missende/niet-kloppende dingen tegen gekomen. Ik had verwacht dat ik alleen nog maar Android Auto zou gebruiken maar de navigatie is goed genoeg om zo te gebruiken. Ik gebruik wel een hotspot op m'n telefoon om live verkeer te krijgen en bij langere ritten zet ik ook Google Maps aan op m'n telefoon.
De nieuwe A1 (tussen Naarden en Amsterdam) staat er niet eens op.. Dus idd, de kaart is erg oud.
Ik moet zeggen dat Waze ook lekker werkt via Android Auto. Alleen jammer dat je dan geen instructies vanuit het dashboard meer kreegt.
Ik moet zeggen dat Waze ook lekker werkt via Android Auto. Alleen jammer dat je dan geen instructies vanuit het dashboard meer kreegt.
Verwijderd
Dat is dan ook een vrij recente weg. Als er eens per jaar een update wordt gegeven en die wordt er bij je jaarlijkse beurt opgezet heb je grote kans dat je hem nog niet hebt. Dat is eigenlijk bij vrijwel alle automerken zo.albert04 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:26:
De nieuwe A1 (tussen Naarden en Amsterdam) staat er niet eens op.. Dus idd, de kaart is erg oud.
Mijn auto gaat vrijdag voor winterbanden, ze zouden dan ook kijken naar de update, maar ik hoor hier dat er nog steeds geen update is? Of is er wel iemand die hem al heeft gehad?Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:39:
[...]
Dat is dan ook een vrij recente weg. Als er eens per jaar een update wordt gegeven en die wordt er bij je jaarlijkse beurt opgezet heb je grote kans dat je hem nog niet hebt. Dat is eigenlijk bij vrijwel alle automerken zo.
Er schijnt in het eerste kwartaal een kaartupdate te komen.Alexander6501 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:43:
[...]
Mijn auto gaat vrijdag voor winterbanden, ze zouden dan ook kijken naar de update, maar ik hoor hier dat er nog steeds geen update is? Of is er wel iemand die hem al heeft gehad?
Android auto zou moeten werken als je gewoon de apk download en installeert. Ik heb de auto nog niet dus heb dat van horen zeggen.
Ik gebruik een note 8 dus scherm is redelijk groot. Maar als het goed is zal Google maps toch fullscreen getoond worden op het scherm van de auto bij Android auto ? Of mis ik iets. (nogmaals 0 ervaring. Wel met Apple car play en dat was full screen)
Wat ik geniaal aan Google maps vind is de mate waarin hij samenwerkt met assistant. Ik heb jaren Apple gehad en siri is super maar kan niet tippen bij navigatie aan Google
Ik gebruik een note 8 dus scherm is redelijk groot. Maar als het goed is zal Google maps toch fullscreen getoond worden op het scherm van de auto bij Android auto ? Of mis ik iets. (nogmaals 0 ervaring. Wel met Apple car play en dat was full screen)
Wat ik geniaal aan Google maps vind is de mate waarin hij samenwerkt met assistant. Ik heb jaren Apple gehad en siri is super maar kan niet tippen bij navigatie aan Google
Werkt inderdaad met de apk, maar alleen met sommige kabels (vooral niet te lange kabels, minder dan 1 meter).FrankDoorhof schreef op woensdag 22 november 2017 @ 15:51:
Android auto zou moeten werken als je gewoon de apk download en installeert. Ik heb de auto nog niet dus heb dat van horen zeggen.
Qua interface zit het een beetje onhandig in elkaar wmb: onderin zit altijd een knoppen balk, die verlies je dus al. Bovenin zit ook een soort statusbalk. Dan heb je de linkerkant van het scherm wat info zoals aankomst tijd, km nog te gaan, volgende afslag etc. Zoals je begrijpt is er dan nog maar een half scherm over voor de kaart. Zeker als je in een grote stad rijdt met veel afslagen is het dan lastig te zien op die kaart. De ingebouwde navigatie is een stuk overzichtelijker.
Hier zie je een voorbeeld: (met weinig zijstraten)
https://lh3.googleusercon...Ep3XrIp3y0nkghWiGMGA=h900
De linkerkant van het scherm bij Google Maps kun je minimaliseren tot de essentiële info. De rest vind je in de statusbalk
Indedaad links kan helemaal weg of geminimaliseerd worden. Tenminste op de tablets kan dat zonder probleem.
De balk onderin zou ik niet weten maar android kennende zal daar vast ook wel een optie voor zijn. Aan de andere kant ik kom van een audi A6 met ik dacht een 6" screen dus alles is groter
De balk onderin zou ik niet weten maar android kennende zal daar vast ook wel een optie voor zijn. Aan de andere kant ik kom van een audi A6 met ik dacht een 6" screen dus alles is groter
Hoe doe ik dat? Ik krijg de kaart niet groter in beeld.pmiddeld schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:09:
De linkerkant van het scherm bij Google Maps kun je minimaliseren tot de essentiële info. De rest vind je in de statusbalk
Verwijderd
Zijn er hier mensen die ook in de detachering werken (en dus wisselende opdrachten hebben op wisselende afstanden) en de elektrische versie hebben? Zo ja, hoe bevalt dat? Is er een overzicht met laadplekken in Nederland waar (vrijwel) alle aanbieders in Nederland op staan. Ik zit nu namelijk ipv de hybride de electric te bekijken omdat het toch wel heel veel geld scheelt maandelijks.
Ik heb nog geen ervaring, maar de EV is nu besteld voor mij. De klant waar ik nu zit heeft een paal staan waar ik op aan kan sluiten, dus dat zou geen probleem zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:54:
Zijn er hier mensen die ook in de detachering werken (en dus wisselende opdrachten hebben op wisselende afstanden) en de elektrische versie hebben? Zo ja, hoe bevalt dat? Is er een overzicht met laadplekken in Nederland waar (vrijwel) alle aanbieders in Nederland op staan. Ik zit nu namelijk ipv de hybride de electric te bekijken omdat het toch wel heel veel geld scheelt maandelijks.
Echter, wordt het misschien wel lastig als ik naar een klant moet waar dit niet mogelijk is en ik ook nog eens >100km voor zou moeten rijden enkele reis. Maar goed, dat probleem los ik wel op wanneer het zich voordoet.
Mijn werkgever moest er ook over nadenken, maar is uiteindelijk toch overstag gegaan.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
De Ioniq laat op de navigatie zelf veel laadplekken zien.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:54:
Verder zijn er zat sites zoals deze: https://www.oplaadpalen.nl/
Verwijderd
Ook die van bijvoorbeeld fastned?YoshiBignose schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:50:
[...]
De Ioniq laat op de navigatie zelf veel laadplekken zien.
Verder zijn er zat sites zoals deze: https://www.oplaadpalen.nl/
Ja, als je zelf even kijkt zie je het ook
Op het kruisje van de (pop-up)window drukken die je wilt sluiten, net zolang tot er niets overblijft.orillion schreef op donderdag 23 november 2017 @ 06:08:
[...]
Hoe doe ik dat? Ik krijg de kaart niet groter in beeld.
Ik heb het nu wel over het scherm van de auto.
[ Voor 7% gewijzigd door pmiddeld op 23-11-2017 12:22 ]
Verwijderd
Dat die website het aangeeft zie ik.pmiddeld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:18:
[...]
Ja, als je zelf even kijkt zie je het ook
En kan de routeplanner in Nederland/Europa ook rekening houden met het bereik en dat hij je over een route stuurt waar je een tussenstop moet maken als de afstand te groot is? Of is het net zoals in andere auto's een 'domme' navigatie?
Maar zo te zien wordt het steeds aantrekkelijker om EV te rijden. Er zijn volgens mij al behoorlijk wat snellaad plekken, en als dat daadwerkelijk maar een minuutje of 20 duurt is dat ideaal voor een tussenstop om even de benen te strekken en wat mail te checken.
M'n werknemer zegt dat Fastned niet in de Ioniq staat en dat het ook een domme navigatie is, dus geeft niet aan dat je je doel bijv. niet haalt en een tussenstop moet maken om te laden.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:56:
[...]
Dat die website het aangeeft zie ik.Maar geeft de navigatie van de Ioniq dat ook aan?
En kan de routeplanner in Nederland/Europa ook rekening houden met het bereik en dat hij je over een route stuurt waar je een tussenstop moet maken als de afstand te groot is? Of is het net zoals in andere auto's een 'domme' navigatie?
https://lh3.googleusercon...Ep3XrIp3y0nkghWiGMGA=h900pmiddeld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:20:
[...]
Op het kruisje van de (pop-up)window drukken die je wilt sluiten, net zolang tot er niets overblijft.
Ik heb het nu wel over het scherm van de auto.
Dat kruisje linksonder sluit de navigatie af toch? Of krijg je dan een grotere kaart in beeld?
ik heb een keer een melding gehad, dat mn bestemming te ver weg was.YoshiBignose schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:59:
[...]
M'n werknemer zegt dat Fastned niet in de Ioniq staat en dat het ook een domme navigatie is, dus geeft niet aan dat je je doel bijv. niet haalt en een tussenstop moet maken om te laden.
daarna moet je zelf een handig laadpunt bepalen.
ik zie wel tussen de routeaanwijzingen de stations met laadpaal staan.
Ik heb in Google Earth een kml-file gemaakt van alle Fastned stations in NL, die je in de navigatie van de Ioniq kunt importeren.YoshiBignose schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:59:
[...]
M'n werknemer zegt dat Fastned niet in de Ioniq staat en dat het ook een domme navigatie is, dus geeft niet aan dat je je doel bijv. niet haalt en een tussenstop moet maken om te laden.
Volgens mij kun je deze downloaden met deze link: https://drive.google.com/...zIzf0jYl/view?usp=sharing
Verder geeft de navigatie WEL aan wanneer je je doel waarschijnlijk niet of zeker niet haalt. Hij vraagt dan meteen of de dichtstbijzijnde laadpaal wil opzoeken. Dat laatste boeit mij dan weer eigenlijk niet omdat ik een laadpaal bij de locatie waar de accu opraakt wil zien.
[ Voor 23% gewijzigd door pmiddeld op 23-11-2017 16:18 ]
Oh, dan is mijn werknemer de domme, niet de navigatieBarryH schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:05:
[...]
ik heb een keer een melding gehad, dat mn bestemming te ver weg was.
daarna moet je zelf een handig laadpunt bepalen.
ik zie wel tussen de routeaanwijzingen de stations met laadpaal staan.
Maar goed het werkt dus niet zo smooth als de Tesla, de precies de route met tussenstops en laadtijden laat zien. Die hebben daarentegen weer een achterlijk navigatie systeem dat vaak de kortste route ipv de snelste doet.
[ Voor 23% gewijzigd door YoshiBignose op 23-11-2017 16:40 ]
Dat zou je toch moeten kunnen instellen, dat kan zelfs bij de IoniqYoshiBignose schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:40:
[...]
Oh, dan is mijn werknemer de domme, niet de navigatie
Maar goed het werkt dus niet zo smooth als de Tesla, de precies de route met tussenstops en laadtijden laat zien. Die hebben daarentegen weer een achterlijk navigatie systeem dat vaak de kortste route ipv de snelste doet.
Mijn Ioniq wordt de eerste week van januari geleverd, ik moet dan gelijk winterbanden laten monteren.welke winterband hebben jullie??
Ik lease via LeasePlan, dus heb niet alle keuze....volgens mij is Michelin een band die als eerste keuze staat bij leaseplan, maar volgens de testen is dit een band met een hoge rijweerstand....niet echt geweldig voor de range dus
Ik lease via LeasePlan, dus heb niet alle keuze....volgens mij is Michelin een band die als eerste keuze staat bij leaseplan, maar volgens de testen is dit een band met een hoge rijweerstand....niet echt geweldig voor de range dus
Er zijn een paar b en c label winterbanden. Bv continental t860Bartmanz72 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:02:
Mijn Ioniq wordt de eerste week van januari geleverd, ik moet dan gelijk winterbanden laten monteren.welke winterband hebben jullie??
Ze maken een baanbrekend stukje auto met een gigantisch scherm en software updates on the fly..... maar de navigatie is crap en heeft totaal geen instellingen. Je gelooft het inderdaad bijna nietpmiddeld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:33:
[...]
Dat zou je toch moeten kunnen instellen, dat kan zelfs bij de Ioniq

@ Bartmanz72
Ik heb gekozen voor de Michelin Cross Climate+. Dit zijn 4 seizoenen banden met een winterband indicatie. Label B. Mijn Ioniq zal het buitenland niet zien en in NL valt er over het algemeen niet veel sneeuw. Door de winterband indicatie zijn ze prima te gebruiken onder de 7 graden grens.
Ik heb deze banden er nu 3 weken onder zitten en ben er zeer tevreden mee. Qua geluid en actieradius doen ze niet onder voor de Michelin Energy banden die standaard af fabriek onder de Electric zitten. Voordeel is ook nog eens dat je niet ieder jaar 2 keer de boel om moet monteren. De meeste lease maatschappijen (ook de mijne) doen niet aan een extra set winterwielen (of tegen een fikse vergoeding), dus je originele wielen worden er meestal niet mooier van na een keer of wat ommonteren. Nu ben ik pas weer aan de beurt als ze versleten zijn.
Ik heb gekozen voor de Michelin Cross Climate+. Dit zijn 4 seizoenen banden met een winterband indicatie. Label B. Mijn Ioniq zal het buitenland niet zien en in NL valt er over het algemeen niet veel sneeuw. Door de winterband indicatie zijn ze prima te gebruiken onder de 7 graden grens.
Ik heb deze banden er nu 3 weken onder zitten en ben er zeer tevreden mee. Qua geluid en actieradius doen ze niet onder voor de Michelin Energy banden die standaard af fabriek onder de Electric zitten. Voordeel is ook nog eens dat je niet ieder jaar 2 keer de boel om moet monteren. De meeste lease maatschappijen (ook de mijne) doen niet aan een extra set winterwielen (of tegen een fikse vergoeding), dus je originele wielen worden er meestal niet mooier van na een keer of wat ommonteren. Nu ben ik pas weer aan de beurt als ze versleten zijn.
Ik zit niet in de detachering, maar reis wel regelmatig door heel Nederland om klanten te bezoeken. Sinds ca. 2 maanden heb ik een Ioniq Electric. Mijn ervaring is dat het prima te doen is. Van te voren wel even plannen waar een Fastned station zit of een andere snellader (Mr. Green, NLE, bij een McDonalds restaurant, bij een Van der Valk hotel, enz.). Daarnaast gebruik ik de New Motion app om een lader te vinden.Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:54:
Tot nu toe nog niet in de problemen gekomen vanwege te weinig stroom.
Ik ontdek zojuist dat je het knopje van het dakraam niet alleen naar boven en naar beneden lunt schuiven, maar ook kunt indrukken. Dan gaat het dakraam in een soort tocht stand.
Ik blijf dingen ontdekken in deze auto
Ik blijf dingen ontdekken in deze auto
Ik heb het zelf even geprobeerd. Excuus, je hebt gelijk, dan kun je niet navigeren. Ik was in de war met Apple CarPlay, daar kun je wel verschillende displays wegtikken, terwijl de navigatie gewoon doorgaat.orillion schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:35:
[...]
https://lh3.googleusercon...Ep3XrIp3y0nkghWiGMGA=h900
Dat kruisje linksonder sluit de navigatie af toch? Of krijg je dan een grotere kaart in beeld?
Thanks Pmiddeld, ik kon de KML file gewoon downloaden van je Google drive.pmiddeld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:08:
[...]
Ik heb in Google Earth een kml-file gemaakt van alle Fastned stations in NL, die je in de navigatie van de Ioniq kunt importeren.
Volgens mij kun je deze downloaden met deze link: https://drive.google.com/...zIzf0jYl/view?usp=sharing
Verder geeft de navigatie WEL aan wanneer je je doel waarschijnlijk niet of zeker niet haalt. Hij vraagt dan meteen of de dichtstbijzijnde laadpaal wil opzoeken. Dat laatste boeit mij dan weer eigenlijk niet omdat ik een laadpaal bij de locatie waar de accu opraakt wil zien.
Maar hoe importeer ik die nu in de Ioniq. Want die fastned laders staan er nu niet in inderdaad, dat is wel een gemis.
Alvast dank!
10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)
Zet file op een USB stick en stop die in de USB poort in de auto. Ga naar Instellingen -> Navigatie en tik dan op Gegevens. Dan op Importeer persoonlijke USB gegevens o.i.d. De rest wijst zich vanzelf (ik doe het even uit mijn hoofd). Je kunt de stations oppvragen in Map -> Nav -> mijn POI en dan Fastned.kml kiezen. Er zijn er overigens alweer een stuk of 10 fastned stations bijgekomen. Ik zal de kml- file eens updaten.
Gisteren mijn Ioniq Electric Comfort (wit) opgehaald.
Nu had ik in de garage een oplaadpunt met vaste kabel met een type 1 stekker en heb een nieuwe kabel daarvoor besteld bij EVChargeking. Mooie kabel alleen zit er geen knop op de stekker aan de auto. Hij stond vanmorgen netjes volgeladen en dus was het laadpunt (SmartEVSE) afgeschakeld en kon ik zonder problemen de stekker uit de auto trekken maar ik vraag mij af hoe dit gaat wanneer ik tussendoor het laadproces zou willen onderbreken. Bij de type 1 stopte de auto het laadproces zodra ik de ontgrendelknop op de stekker indrukte.
Nu had ik in de garage een oplaadpunt met vaste kabel met een type 1 stekker en heb een nieuwe kabel daarvoor besteld bij EVChargeking. Mooie kabel alleen zit er geen knop op de stekker aan de auto. Hij stond vanmorgen netjes volgeladen en dus was het laadpunt (SmartEVSE) afgeschakeld en kon ik zonder problemen de stekker uit de auto trekken maar ik vraag mij af hoe dit gaat wanneer ik tussendoor het laadproces zou willen onderbreken. Bij de type 1 stopte de auto het laadproces zodra ik de ontgrendelknop op de stekker indrukte.
De stekker wordt door de auto vergrendeld. Zodra hij vol is wordt hij automatisch ontgrendeld (tenzij je dat uit hebt gezet met een knop links van je stuur). Zodra je de auto opent met de keyfob wordt hij ook ontgrendeld (voor 10 seconden). Als de stekker ontgrendeld is kun je hem er gewoon uittrekken.gertk schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:04:
Gisteren mijn Ioniq Electric Comfort (wit) opgehaald.
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Klopt, dat had ik vanmorgen idd ontdekt, hij was vol en de stekker liet zich probleemloos verwijderen.Shapeshifter schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:32:
[...]
De stekker wordt door de auto vergrendeld. Zodra hij vol is wordt hij automatisch ontgrendeld (tenzij je dat uit hebt gezet met een knop links van je stuur).
Maar trek ik hem er dan niet uit terwijl hij aan het laden is ? Ik neem aan dat het systeem op zich hier wel tegen beveiligd is maar toch. Het is mijn eerste ervaring met een type 2 aansluiting aan de auto :-)Zodra je de auto opent met de keyfob wordt hij ook ontgrendeld (voor 10 seconden). Als de stekker ontgrendeld is kun je hem er gewoon uittrekken.
Alternatief is natuurlijk om op de SmartEVSE iets te maken wat het laden onderbreekt, de enige laagspanningsdraad die ik daarop heb is de CP lijn, zou daar een soort E-Stop knop op kunnen zetten. Maar ik ga in ieder geval eens wat proberen met de functies die al in de auto zitten.
Heb al een deel van de 582 pagina's van de manual doorgeworsteld..
Volgens ChargeKing is de kabel verder volgens specs, het enige type 2 kabel met een knop die ze hebben is de Tesla variant (om het klepje open te krijgen). Had vanmorgen daar de vraag gesteld en is ook al beantwoordt. Zij gaven aan dat ofwel de auto het laden kon stoppen of het laadpunt maar dat was/is bij mij 'plug and charge' (knoploos dus).
Je kan vaak het laden stoppen op de laadpaal. Bij openbare laadpalen die je moet activeren met ene pasje kan dat altijd door het pasje er weer tegen te houden. Bij prive laadpalen wisselt het, soms is het een knopje.gertk schreef op zondag 26 november 2017 @ 10:48:
Maar trek ik hem er dan niet uit terwijl hij aan het laden is ? Ik neem aan dat het systeem op zich hier wel tegen beveiligd is maar toch. Het is mijn eerste ervaring met een type 2 aansluiting aan de auto :-)
Als dat bij jouw laadpaal helemaal niet kan is dat dus niet zo heel handig
Maar in de stekker zitten twee pinnen voor de communicatie. 1tje daarvan is expres veel korter. Deze wordt dan onderbroken en het idee is dat zowel de auto als de laadpaal dan het laden onmiddellijk stoppen. Hier staat dat iets uitgebreider.
Als je Yazaki aansluiting hebt dan verbreekt het indrukken van de knop op de stekker die aansluiting en stoppen de auto en laadpaal dus met laden. Er zijn trouwens ook kabels in omloop waarbij dat niet zo is.
Bij een 'plug & charge' systeem heb je dus geen knoppen...JeroenE schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:14:
[...]
Je kan vaak het laden stoppen op de laadpaal. Bij openbare laadpalen die je moet activeren met ene pasje kan dat altijd door het pasje er weer tegen te houden. Bij prive laadpalen wisselt het, soms is het een knopje.
Bij de oude type 1 stekker zat er een schakelaar gekoppeld aan de ontgrendelknop die netjes aan de auto meldde dat er iemand een stekker wilde verwijderen. Bij een niet vergrendelde stekker schakelde de auto dan netjes het laden uit.Als dat bij jouw laadpaal helemaal niet kan is dat dus niet zo heel handig
Ah, hier heb ik inderdaad gevonden dat de Hyundai dan ook het laden onderbreekt wanneer de stekker ontgrendeld is. Dat is wat ik wilde weten.Maar in de stekker zitten twee pinnen voor de communicatie. 1tje daarvan is expres veel korter. Deze wordt dan onderbroken en het idee is dat zowel de auto als de laadpaal dan het laden onmiddellijk stoppen. Hier staat dat iets uitgebreider.
Dat is de oude type 1 stekker zoals de Renault Fluence had, nu heb ik de type 2 stekker (Mennekes)Als je Yazaki aansluiting hebt dan verbreekt het indrukken van de knop op de stekker die aansluiting en stoppen de auto en laadpaal dus met laden. Er zijn trouwens ook kabels in omloop waarbij dat niet zo is.
Technisch gezien kan je dan nog steeds een knop maken om het laden te stoppen natuurlijk. Maar dan moet je laadpaal ook wel wat logica hebben om dan niet na 2 seconden weer te starten.gertk schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 00:43:
Bij een 'plug & charge' systeem heb je dus geen knoppen...
Eventueel kan je het er wel in knutselen, maar dan moet je dus wel een knop hebben die pas na verloop van tijd zelf weer omschakelt of alsnog wel zelf die knop gebruiken om het laden te starten en stoppen.
https://support.fastned.n...0a7b-218ad78993-327135141
Het is mij niet duidelijk om welke bestaande snelladers het gaat.. Er komen ook 3 nieuwe stations bij:
De Watering, Oostzaan: A8 Zaandam → Amsterdam (let op: geen AC stekker aanwezig)
Portland, Rhoon: A15 Europoort → Ridderkerk
Jutphaas, Nieuwegein: A2 Den Bosch → Utrecht
Deze worden dan verzien van de nieuwe generatie CCS stekker.. Met de IONIQ kunnen we straks sneller laden
Het is mij niet duidelijk om welke bestaande snelladers het gaat.. Er komen ook 3 nieuwe stations bij:
De Watering, Oostzaan: A8 Zaandam → Amsterdam (let op: geen AC stekker aanwezig)
Deze worden dan verzien van de nieuwe generatie CCS stekker.. Met de IONIQ kunnen we straks sneller laden
@orillion hoe is het met de update?of heb je het nog niet kunnen testen?
Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020
Tof. Hoe snel zou de Ioniq dan ongeveer laden denk je? 175 kW is sneller dan superchargers, maar haal je dat ook met een kleinere accu?albert04 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 10:00:
https://support.fastned.n...0a7b-218ad78993-327135141
@YoshiBignose Dat haalt de IONIQ weer niet. Begreep dat de auto tot 70kW kon laden. Dus 20kW meer en dat zou ongv in 24/28 minuten duren.
YouTube: Charging Hyundai Ioniq on 100 kW CCS
Als het laden ruim over de helft is dan pas 70Kw en daarna gaat het snel terug.
Als het laden ruim over de helft is dan pas 70Kw en daarna gaat het snel terug.
Tot nu toe niet meer vergeten :-Devtje schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 20:14:
@orillion hoe is het met de update?of heb je het nog niet kunnen testen?
Ik heb vernomen dat mijn Ioniq die ik in augustus heb besteld al op de boot staat. Levering voor 22 februari gaat dus lukken. Dat is toch nog opmerkelijk snel ondanks de tegenstrijdige berichten (6-8 maanden levertijd)
speediestb schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:10:
Ik heb vernomen dat mijn Ioniq die ik in augustus heb besteld al op de boot staat. Levering voor 22 februari gaat dus lukken. Dat is toch nog opmerkelijk snel ondanks de tegenstrijdige berichten (6-8 maanden levertijd)
HD4Life @ Full-HD
De Ioniq heeft vandaag z'n eerste onderhoudsbeurt 15.000 km
Totaal niet interessant volgens mij maar oke. Kun je ergens een beetje zien wat het gemiddelde verbruik enzo is? Als ik op het schermpje achter het stuur kijk zag ik dat Trip A op 8.500 km stond met daarbij 15 kWh / 100 km. Dat is het gemiddelde neem ik aan? Of is er ergens een betrouwbaarder cijfer te vinden.
Dat is het gemiddelde van die 8.500 km ja. Als je het over je totaal wil weten kun je ook nog in het EV menu kijken, vervolgens vind je het bij 'ECO rijden'.YoshiBignose schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:21:
De Ioniq heeft vandaag z'n eerste onderhoudsbeurt 15.000 kmTotaal niet interessant volgens mij maar oke. Kun je ergens een beetje zien wat het gemiddelde verbruik enzo is? Als ik op het schermpje achter het stuur kijk zag ik dat Trip A op 8.500 km stond met daarbij 15 kWh / 100 km. Dat is het gemiddelde neem ik aan? Of is er ergens een betrouwbaarder cijfer te vinden.
Heb m ook begin augustus besteld zwarte premium met black pack. Welke uitvoering had jij besteld?speediestb schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:10:
Mijn dealer (Wittenberg) geeft aan nog niets gehoord te hebben en geven een indicatie van februari/maart af op basis van eerdere leveringen...
Gasloos sinds 2018.
Ik heb mijn blauwe Premium (lease bij Alphabet) met meegespoten voor- en achterbumper in blauw ook besteld bij Wittenberg in Amersfoort. Deze is op 7 juli definitief besteld en de leverdatum staat op 10 januari.Stephanoff schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:53:
[...]
Heb m ook begin augustus besteld zwarte premium met black pack. Welke uitvoering had jij besteld?
Mijn dealer (Wittenberg) geeft aan nog niets gehoord te hebben en geven een indicatie van februari/maart af op basis van eerdere leveringen...
Vorige week nog gebeld met de dealer en die gaf aan al een chassisnummer te hebben en ging er vanuit dat de auto 28 december bij hen staat. Dan wordt die niet meer uitgeleverd (regels leasemaatschappij) en de bumpers moeten nog gespoten worden en de lederen bekleding nog geplaatst dus leverdatum moet te halen zijn.
Hier ook Alphabet. Als ik uitga van dezelfde tijdlijn dan zal die van mij een maandje later geleverd worden.Sonicfreak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:19:
[...]
Deze is op 7 juli definitief besteld en de leverdatum staat op 10 januari.
Goede keuze om de plastic delen te laten spuiten in dezelfde kleur
Gasloos sinds 2018.
Jij hebt ook een goede keuze gedaan om een zwarte Premium met black pack te nemen, dan heb je in principe hetzelfde effect.Stephanoff schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:34:
[...]
Hier ook Alphabet. Als ik uitga van dezelfde tijdlijn dan zal die van mij een maandje later geleverd worden.
Goede keuze om de plastic delen te laten spuiten in dezelfde kleur.
De leverancier heeft de gegevens van de ICU Eve mini op afstand aangepast en nu werkt het. Kan nu op maximaal 6.8kW/h laden en hij regelt ook netjes terug als er extra verbruikers worden ingeschakeld.JeroenE schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:49:
[...]
De problemen die je hebt klinken allemaal heel bekend. Ook daar bleek uiteindelijk dus de laadpaal verkeerd ingeregeld.
Over 2 weken krijg't de auto de software update en dan hoop ik dat de instellingen niet meer verloren gaan.
Die van mij wordt over twee weken geleverd, kun je ergens zien welke software versie er in zit en welke is de laatste? Dan kan ik vooraf laten checken of ik niet direct terug hoef voor een update.
De laatste update is van 27 september 2017.snaptnie schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:53:
Die van mij wordt over twee weken geleverd, kun je ergens zien welke software versie er in zit en welke is de laatste? Dan kan ik vooraf laten checken of ik niet direct terug hoef voor een update.
Dit kun je hier zien:
https://www.goingelectric...versionen-t22772-150.html
De navigatie schijnt nog geen update te hebben.
.
[ Voor 151% gewijzigd door EV-newbie op 01-12-2017 20:09 ]
SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!
Ah... na het tinten van mijn ramen was dit het volgende op mijn verlanglijstje maar "mijn tinter" wilde er € 400,00 voor hebben met de opmerking erbij dat het niet mogelijk was om de "vinnen" aan de achterkant mee te nemen omdat het materiaal na verloop van tijd los zou komen. Is het in Apeldoorn goedkoper?EV-newbie schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:09:
Komt een update aan voor de Ioniq van mijn vrouw.
Werk uitgevoerd door Tint your car! uit Apeldoorn.
[afbeelding]
[afbeelding]
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
Ik kan geen uitspraak doen over kosten, wil kwaliteit zonder gezeur hebben. Daarom voor deze firma gekozen met een ervaring en staat van dienst waar je "U" tegen zegt.wfveennl schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:33:
[...]
Ah... na het tinten van mijn ramen was dit het volgende op mijn verlanglijstje maar "mijn tinter" wilde er € 400,00 voor hebben met de opmerking erbij dat het niet mogelijk was om de "vinnen" aan de achterkant mee te nemen omdat het materiaal na verloop van tijd los zou komen. Is het in Apeldoorn goedkoper?
Men heeft hier dus ook gelijk de achterruiten gedaan.
Qua "vinnen"; bekend probleem bij te stugge folie. Een goede wrapper kan je vertellen wat wel en niet zonder problemen kan.
Wij hebben ook de deurstrips laten doen. De basis is dezelfde folie als voor en achter. De bies dus in rood. Dit is nu rondom zo:

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!
Verwijderd
Ik vind het gaaf gedaan iig. Leuk om zo de auto te personaliseren. Dan heb je straks echt een uniek exemplaar.
Iemand al ervaring met winterbanden op de Ioniq ? Ik heb de stalen winterwielen nog staan van de Renault, steek (114) en ET (47) waarde lijken bruikbaar.
ik heb de hyundai set, met continental winterbanden (label C, dat is niet standaard), en dat rijdt prima..gertk schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:10:
Iemand al ervaring met winterbanden op de Ioniq ? Ik heb de stalen winterwielen nog staan van de Renault, steek (114) en ET (47) waarde lijken bruikbaar.
als steek en ET kloppen zou het goed moeten gaan
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de actie radius bij het huidige koude weer. Het scheelt mij nu 20%.
Ik rij altijd gewoon de maximale toegestane snelheid en houd van snel optrekken. In de zomer haalde ik rond de 190-200km, nu ben ik blij als ik 160 haal.
Ik rij altijd gewoon de maximale toegestane snelheid en houd van snel optrekken. In de zomer haalde ik rond de 190-200km, nu ben ik blij als ik 160 haal.
Tesla model 3 LR AWD 2019, Tesla model Y rwd sr 2025
Bij mij hetzelfde, net alleen maar autoweg 120km/h, precies 130 km gehaald met 10 km range over. Rij op vredestein winterbanden op de originele velgen.
19Kwh verbruik gaf de boord computer aan.
19Kwh verbruik gaf de boord computer aan.