Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik rij tegenwoordig een heel stuk rustiger dan voorheen met mn ICE (begonnen vanwege actieradius, en inmiddels vind ik het simpelweg veel relaxter rijden), en haalde in de zomer structureel zo'n 240-250km. Dat is bij mij nu ook zo'n 20% minder inderdaad, mag blij zijn als ik de 200 haal, verbruik ligt momenteel zo rond de 14-15kWh. Maar dan rij ik ook vrij veel provinciale wegen.
Heb standaard verwarming op 20 graden (driver only) en stoel- en stuurverwarming aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-09 09:51
gertk schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:10:
Iemand al ervaring met winterbanden op de Ioniq ? Ik heb de stalen winterwielen nog staan van de Renault, steek (114) en ET (47) waarde lijken bruikbaar.
Ik heb sinds een week de Continental Wintercontact TS860 op de originele velgen, en dat beval tot nu toe prima. Uiteraard komt de echte proef pas bij sneeuw en ijzel, maar is een van de betere winterbanden dus ik verwacht er veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humungus
afelium schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 18:08:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de actie radius bij het huidige koude weer. Het scheelt mij nu 20%.

Ik rij altijd gewoon de maximale toegestane snelheid en houd van snel optrekken. In de zomer haalde ik rond de 190-200km, nu ben ik blij als ik 160 haal.
Mijn actieradius is geslonken van ca. 280 KM naar ongeveer 200 KM, bij uitsluitend secundaire wegen en stadsverkeer. Ik gebruik meestal alleen stoel en stuurverwarming en waar nodig de blower om het beslaan van de ruiten te voorkomen (auto staat in een verwarmde garage, interieur is dus nooit koud, maar dus beslaan de ruiten wel direkt bij het wegrijden ;( ). Driver only functie heb ik wel getest maar lijkt qua verbruik geen echt verschil te maken. Verder rij ik uitsluitend in de sportmodus met recuperatie op nul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Humungus schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:42:
[...]

Mijn actieradius is geslonken van ca. 280 KM naar ongeveer 200 KM, bij uitsluitend secundaire wegen en stadsverkeer. Ik gebruik meestal alleen stoel en stuurverwarming en waar nodig de blower om het beslaan van de ruiten te voorkomen (auto staat in een verwarmde garage, interieur is dus nooit koud, maar dus beslaan de ruiten wel direkt bij het wegrijden ;( ). Driver only functie heb ik wel getest maar lijkt qua verbruik geen echt verschil te maken. Verder rij ik uitsluitend in de sportmodus met recuperatie op nul...
ik denk dat het bij mij 10% scheelt:
van ~200 naar 180
auto altijd voorverwarmd voor vertrek 's morgens
50% snelweg/50% provinciale weg

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-08 14:18
Maar rijden jullie dan ook op winterbanden?
Ik heb de wagen direct met winterbanden gekregen en dus nog geen ervaring met zomerbanden.
Misschien de winterbanden eens op 2.8 bar zetten. Kijken of dit iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik niet.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09 10:55
Bij ijzel helpen winterbanden ook niets meer, bij sneeuw wel.

Vandaag een rit van ruim 160 km voor de boeg en heen gereden op de snelweg met 100 km/h.
Bij vertrek vanaf huis (volgeladen) gaf de Ioniq mij 179 km actieradius. Bij aankomst had ik nog 80 km over.. (4 man in de auto, verwarming op 20 en ECO modus).

Dus op de terugweg toch maar even gaan laden bij Fastned. Ik had mijn ANWB laadpas al gekoppeld aan Fastned dus moest dat zowiezo even testen natuurlijk. Nou, ze doen hun naam eer aan: in minder dan een kwartier had ik bijna 13 kWh er bij. Broodje en koffie genomen en toen weer verder met 110 km/h en ben met 94 km thuis geeindigd.

Maar ik vind wel dat ze die 250 (of soms zelfs 280) km actieradius reclame-uitingen echt moeten schrappen bij Hyundai, die slaan helemaal nergens op. Of ze moeten hem echt gaan waarmaken met een gratis accu-upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
gertk schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:24:
Bij ijzel helpen winterbanden ook niets meer, bij sneeuw wel.
Het verschil zit niet alleen in profiel maar ook in samenstelling rubber en eigenschappen bij verschillende temperaturen.

Maakt dus wel degelijk verschil.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
assje schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:06:
[...]

Het verschil zit niet alleen in profiel maar ook in samenstelling rubber en eigenschappen bij verschillende temperaturen.

Maakt dus wel degelijk verschil.
Ga maar eens een slipcursus doen op een spiegelgladde baan met je topkwaliteit winterbanden, je hebt helemaal niets te vertellen. Vertrouw dus alsjeblieft niet op je winterbanden met ijzel. (echt niet).

Net als ik al aangaf, bij sneeuw en regen in de winter zijn winterbanden absoluut een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:29
gertk schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:47:
[...]

Ga maar eens een slipcursus doen op een spiegelgladde baan met je topkwaliteit winterbanden, je hebt helemaal niets te vertellen. Vertrouw dus alsjeblieft niet op je winterbanden met ijzel. (echt niet).

Net als ik al aangaf, bij sneeuw en regen in de winter zijn winterbanden absoluut een aanrader.
En bij ijzel ook.

Dat een grip die bijvoorbeeld 20% beter is nog altijd heel weinig grip geeft wil niet zeggen dat het geen verschil maakt.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

gertk schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:47:
[...]

Dat ze wel een verschil maken betekent niet "dat je er op moet vertrouwen". Het is onzinnig om van de ene kant te zeggen dat winterbanden een aanrader zijn bij sneeuw en regen en dat je "er niet op moet vertrouwen" bij ijzel.
Je moet er net zo hard niet op vertrouwen bij sneeuw en regen. Winterbanden helpen, maar zijn geen wondermiddel waarmee je evenveel grip hebt als op een droge weg.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
assje schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:08:
[...]

En bij ijzel ook.

Dat een grip die bijvoorbeeld 20% beter is nog altijd heel weinig grip geeft wil niet zeggen dat het geen verschil maakt.
Het maakt misschien wel wat verschil maar het heeft echt geen nut hoor. En omdat mensen met winterbanden gemiddeld toch harder gaan rijden dan op zomerbanden zal dat verschil wel weer opgeheven zijn. Ik heb ook net nieuwe zomerbanden onder m'n auto gezet. Op zich zijn winterbanden wel aan te raden op de lange termijn maar de winters in NL zijn niet zo bijzonder. Vooral niet als je al van die miezerige bandjes hebt als de gemiddelde Ioniq. Vroeger in m'n BMW met 255 achter en RWD moest ik wel winterbanden nemen want je zat overal vast.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08 10:44
Dat is dan zeker vreemd. Wij hebben op verzoek gevraagd of de bestelling door mijn eigen lokale hyundai dealer (klant van ons) mag worden gedaan. Zou dat schelen?
Davidshadow13 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:23:
[...]

:'( Die van mij is in juni besteld maar nog altijd niks van gehoord. Voorlopige datum staat volgens LM op 30 april. Ga toch mijn dealer maar eens wat beter uithoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speediestb
  • Laatst online: 05-08 10:44
Premium met blackpack in platinum zilver
Stephanoff schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:53:
[...]

Heb m ook begin augustus besteld zwarte premium met black pack. Welke uitvoering had jij besteld?

Mijn dealer (Wittenberg) geeft aan nog niets gehoord te hebben en geven een indicatie van februari/maart af op basis van eerdere leveringen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EV-newbie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Klaar!!

De speling van het licht op deze multicolour-wrap is echt schitterend (vinden wij).

Afhankelijk van de hoek en licht zie je een andere kleur.

Voorkant

Achterkant

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem erg mooi geworden en ook wel redelijk uniek zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Geinig, maar denk persoonlijk dat het beter stond op een lichtere kleur of wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
Gisteren 160 km trip gepland met de Ioniq en had bij aankomst (halverwege dus) nog net geen 80 km over.. Dat was met 100 km op de cruisecontrol en 4 man in de auto airco op 20 graden en buitentemperatuur 4 tot 7 graden. Op de terugweg bij Fastned geladen en dat was indrukwekkend snel: in goed 13 minuten hadden we ook ongeveer 13 kW er bij. Dus de terugweg een tikje harder gereden, bij aankomst thuis 90 km over..
Van te voren de ANWB laadpas gekoppeld met Fastned (of net andersom) maar werkte keurig.

Maar actieradius is maar zo zo.. ik zou niet weten hoe je 250 km (laat staan 280 zoals sommige reclames beweren) zou moeten halen (ja met 50 km/h misschien)

Ik zit zo rond de 17.5 tot 18 kW per 100km. Heb vanavond de instellingen van de ECO modus aangepast zodat de airco nu ook in ECO modus staat, benieuwd of dat nog iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 10:31
gertk schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:24: ik zou niet weten hoe je 250 km (laat staan 280 zoals sommige reclames beweren) zou moeten halen (ja met 50 km/h misschien)
Wacht maar tot het 20 graden wordt. Wel bij 100 km/h.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
speediestb schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:07:
Dat is dan zeker vreemd. Wij hebben op verzoek gevraagd of de bestelling door mijn eigen lokale hyundai dealer (klant van ons) mag worden gedaan. Zou dat schelen?
[...]
Ik heb ook gewoon een bestelling gedaan bij mijn eigen lokale dealer en die doorgegeven aan Alphabet. Maar goed misschien dat er bepaalde series worden geproduceerd op kleur waardoor die van mij wat langer duurt. Maar ik hoop hem toch wel in januari/februari te hebben en niet pas april :P

Ik ga verder ook wel even informeren bij Alphabet of ik er Michelin CrossClimate onder mag gaan zetten. Ik heb een winterbandenregeling en meestal moet je dan "echte" winterbanden monteren, maar ik wil natuurlijk zo min mogelijk impact op mijn range. Zijn er verder nog aanraders voor winterbanden met extra lage rolweerstand.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-10-2020

N3D

Wat ik steeds vaker tegen kom is dat mensen gewoon een niet elektrische/plugin auto parkeren op een laadplek in de stad of parkeer garages. Dit is zo frustrerend als je bijvoorbeeld een dagje wilt gaan winkelen of uit eten. Na een aantal keer dit door de vingers te hebben gezien ben ik gaan kijken of er iets tegen gedaan kan worden, maar helaas ben ik er niet veel wijzer op geworden. Maken jullie dit ook mee of ben ik de enigste zo ja wat kan je er tegen doen of wat doen jullie zelf als je zo iemand tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Mijn openbare laadpaal is er gekomen.
De aanvraag geregeld met gemeente-pitpoint-mrae.
+_ half jaar viel achteraf mij nog mee.
Was het even aan het testen i.v.m tijd instelling laden Ioniq.
Ingesteld op laden 1600 uur tot 0700 uur.
Wegrijden op 06.30 uur.
Toen ik in de ochtend aankwam lopen zag ik de blauwe lamp aan van de laadpaal.
En ja hoor hij heeft de auto opgeladen en ook verwarmt .
Nu vraag ik mij alleen af (ze zullen toch niet een uur tarief rekenen) .
Ik denk dat de stroom van Nuon komt en ik zag ergens op een laadkaart staan dat Nuon 1 euro per uur hanteert .
Als dat zo is dan ben ik de sjaak.
10 kw laden a 0.34 + 10 uur a 1Euro…
Dat zal toch niet!

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
N3D schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:10:
Wat ik steeds vaker tegen kom is dat mensen gewoon een niet elektrische/plugin auto parkeren op een laadplek in de stad of parkeer garages. Dit is zo frustrerend als je bijvoorbeeld een dagje wilt gaan winkelen of uit eten. Na een aantal keer dit door de vingers te hebben gezien ben ik gaan kijken of er iets tegen gedaan kan worden, maar helaas ben ik er niet veel wijzer op geworden. Maken jullie dit ook mee of ben ik de enigste zo ja wat kan je er tegen doen of wat doen jullie zelf als je zo iemand tegen komt.
Ik heb een paar briefjes gemaakt met de text iets van dit is een laadplek en wilt uw de auto de volgende keer niet hier parkeren.
die doe ik onden de ruitenwisser.
Maar ook heb ik een briefje met mijn telefoon nummer erop met de text als je erbij wil bel me maar even geen probleem.
Het gebeurt nog wel eens als ik bij de gratis snellader sta in middenwaard .4 E plekken met 1 snellader.
als de auto vol is er iemand anders wil erbij dan haal ik hem weg.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Misschien dat iemand het weet (met google zie ik het zo snel niet): wat is het aanbevolen onderhoudsinterval vd ioniq electric?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
pirke schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:34:
Misschien dat iemand het weet (met google zie ik het zo snel niet): wat is het aanbevolen onderhoudsinterval vd ioniq electric?
15k

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Thx.

Ik twijfel nog tussen deze en de nieuwe Leaf. De nieuwe Leaf heeft wat meer performance en bereik, 30k onderhoudsbeurten en de stekker zit aan de voorkant; huidige laadkabel vd Chevvy Volt op de oprit was op maat gemaakt en is te kort om naar achteren te gaan... De Ioniq ziet er wel mooier uit :)

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 06-12-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
pirke schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:45:
Thx.

Ik twijfel nog tussen deze en de nieuwe Leaf. De nieuwe Leaf heeft wat meer performance en bereik, 30k onderhoudsbeurten en de stekker zit aan de voorkant; huidige laadkabel vd Chevvy Volt op de oprit was op maat gemaakt en is te kort om naar achteren te gaan... De Ioniq ziet er wel mooier uit :)
achteruit inparkeren :) is ook veiliger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
BarryH schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:05:
[...]

achteruit inparkeren :) is ook veiliger
Dat zal ook niet passen: de Volt had de aansluiting bij het linker voorwiel, en de kabel ging vanaf daar ook direct de muur in richting meterkast. Lekker makkelijk: je stapt uit, staat naast de stekker en stopt hem met 1 handeling in de auto. Letterlijk 3 seconde extra werk bij het uitstappen, geen pasjes of andere ongein.

Er zit wel wat marge op de lengte vd kabel zodat ie comfortabel in gebruik is, maar er is geen onnodige lengte wat bij een auto waar de aansluiting ergens anders zit niet echt handig is :(

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/hlsyk62bni99.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pirke schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:23:
[...]

Dat zal ook niet passen: de Volt had de aansluiting bij het linker voorwiel, en de kabel ging vanaf daar ook direct de muur in richting meterkast. Lekker makkelijk: je stapt uit, staat naast de stekker en stopt hem met 1 handeling in de auto. Letterlijk 3 seconde extra werk bij het uitstappen, geen pasjes of andere ongein.

Er zit wel wat marge op de lengte vd kabel zodat ie comfortabel in gebruik is, maar er is geen onnodige lengte wat bij een auto waar de aansluiting ergens anders zit niet echt handig is :(

[afbeelding]
Dus je gaat nu tot in lengte van dagen een auto uitzoeken die de laadplek rechts voorin heeft (of links achterin). Of je laat de kabel even opnieuw aanleggen zodat je nu en in de toekomst kan kiezen uit alle EV modellen ongeacht de laadplek. Zoveel werk is he niet om een nieuwe kabel te trekken, zeker niet als er al een oude ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:35
Ik kom met m'n invalide vriendin nog weleens op plekken (de Ikea in Duiven bijvoorbeeld) waar een goed aantal invalidenparkeerplaatsen heeft moeten wijken voor laadplekken. Als alle invalidenplekken dan vol zijn parkeer ik 'm op zo'n omgetoverde laadplek, ook al heb ik een draadloze HEV.

Overigens leggen we dan wel altijd netjes de gehandicaptenparkeerkaart achter de ruit. Mocht je dus een keer niet kunnen laden omdat er een Ioniq HEV in Iron Grey op een laadplek staat, en er ligt een GPK, alvast mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:39
Als je er last van hebt gewoon melding maken bij de gemeente/BOA.

Hier in Leiden meegemaakt dat er steeds ICE auto's op een laadplek stonden. Toen ik er zelf een keer wilde laden heb ik er een foto van gemaakt en gemeld via "Melding Openbare Ruimte". Die meldingen heb ik 's avonds laat ingezonden en de volgende ochtend om 10u stond de parkeerwacht voor de deur om te melden dat ze ter plekke waren geweest.

Het probleem: Er stond inderdaad een auto bij de laadpaal op het vak met een kruis, maar de bebording was onduidelijk, dus ze konden niet handhaven. Waarschijnlijk had iemand zich dit gerealiseerd en die persoon gebruikte de laadpaal nu als persoonlijke gereserveerde parkeerplek. Via hetzelfde formulier nog een klacht ingediend over de bebording en aan de parkeerwacht gevraagd of ze het gingen doorgeven. Een van de twee heeft gewerkt, want een week later hing er een nieuw bord. Sindsdien heb ik er geen ICE auto meer zien staan.
Robicide schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:38:
[...]

Ik kom met m'n invalide vriendin nog weleens op plekken (de Ikea in Duiven bijvoorbeeld) waar een goed aantal invalidenparkeerplaatsen heeft moeten wijken voor laadplekken. Als alle invalidenplekken dan vol zijn parkeer ik 'm op zo'n omgetoverde laadplek, ook al heb ik een draadloze HEV.

Overigens leggen we dan wel altijd netjes de gehandicaptenparkeerkaart achter de ruit. Mocht je dus een keer niet kunnen laden omdat er een Ioniq HEV in Iron Grey op een laadplek staat, en er ligt een GPK, alvast mijn excuses ;)
Daar is die kaart toch voor? Ik neem aan dat niemand je dat kwalijk neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Robicide schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:38:

Mijn vraag is of die paar meters naar een normale parkeerplaats zoveel scheelt? De Ikea is ook niet erg klein, tenminste ik ga er vanuit dat je niet alleen een hot dog gaat halen met je vriendin. Dan zullen die paar meters dat je dichterbij kan parkeren, en daarmee een arme EV gebruiker naait, toch niet zoveel uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
YoshiBignose schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:20:
[...]

Mijn vraag is of die paar meters naar een normale parkeerplaats zoveel scheelt? De Ikea is ook niet erg klein, tenminste ik ga er vanuit dat je niet alleen een hot dog gaat halen met je vriendin. Dan zullen die paar meters dat je dichterbij kan parkeren, en daarmee een arme EV gebruiker naait, toch niet zoveel uitmaken?
plekken zijn vast ook breder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BarryH schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:51:
[...]

plekken zijn vast ook breder
De EV plekken waar ik weleens kom zijn niet bepaald breder. En al zijn er een paar zo dan is het wel minimaal. Kan ook komen doordat m'n auto zo breed is :P snap wel dat het wat makkelijker in en uitstapt ja. Ik zoek ook vaak plekken op met aan 1 kant maar een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
YoshiBignose schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:55:
[...]

De EV plekken waar ik weleens kom zijn niet bepaald breder. En al zijn er een paar zo dan is het wel minimaal. Kan ook komen doordat m'n auto zo breed is :P snap wel dat het wat makkelijker in en uitstapt ja. Ik zoek ook vaak plekken op met aan 1 kant maar een andere auto.
als het ex- handicapped plekken zijn bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
pirke schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:45:
Thx.

Performance heeft de Ioniq ook wel genoeg maar dat gaat ten koste van je bereik.. Hoeveel kilometers moet je rijden is altijd de vraag. En het snelladen gaat echt snel bij de Ioniq. Thuisladen is wat langzamer dan bij de Leaf maar ik weet niet of je nu een 1 of een 3 fase laadpunt thuis hebt. De Ioninq kan 1 fase laden maar met maximaal 32 Ampere, een combinatie die in Nederland niet heel gunstig is. Meestal heb je of 1 x 35 Ampere of 3 x 25 Ampere netaansluiting. Alles daarboven is fors duurder in vaste kosten.

Ik heb voor de Ioniq een vervangende laadkabel gekocht bij Chargeking, kwaliteit lijkt prima en prijs is goed. Op je foto zag ik dat de kabel onderaan uit de wand komt, loopt daar geen water naar binnen wanneer het regent ?

En de Ioniq ziet er zeker beter uit dan een Leaf, Soul of Ampera-E..

De eerste onderhoudsbeurt is gepland bij 15000 en ik weet niet of dat de standaard interval is of alleen de eerste.

[ Voor 4% gewijzigd door gertk op 07-12-2017 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Vanochtend met de Ioniq Electric mijn vrouw naar Schiphol gebracht en weer terug naar Capelle aan den IJssel gereden, meteen maar eens wat details van het verbruik vastgelegd.

Op 3km na vertrokken met een volle accu
Temperatuur 4 graden
Heenreis kachel op 20 graden 2x stoelverwarming op vol (standje 3) + stuurverwarming en radio
Terugreis kachel op 20 graden 1x stoelverwarming standje 2 + stuurverwarming en radio (gemiddeld zo'n 1kw verbruik inclusief het elektrische systeem)

A12 en A4 130 km/h
N11 110 km/h
N207 85 km/h
Totale rit 113,4 km
Resterend na de rit 36 km
Gemiddeld verbruik tijdens deze rit 17,9 kw / 100km

Max bereik met deze snelheden bij 4 graden 152,4 km

Uit de foto's is wel te halen dat als je 10 of 20km/h langzamer rijdt er flink winst te halen is qua afstand)

Foto's zijn gemaakt op de terugreis bij een constante snelheid (cruise control)

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928798/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/Capelle%3ASchiphol.jpeg

85km/h +/- 12kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928789/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-053901.jpg

100km/h +/- 17kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928791/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-054539.jpg

120km/h / +/- 22kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928787/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-055833.jpg

130km/h +/- 25kw totaal
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928786/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-055242.jpg

Eindstand + wat historie (deze laatste rit wordt pas getoond na het laden)
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/15928795/1024/Hyundai-Ioniq-Electric/IMG-20171207-061351.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mario52 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:56:

Totale rit 113,4 km
Resterend na de rit 36 km
Gemiddeld verbruik tijdens deze rit 17,9 kw/h
Totaalverbruik 17,9 kWh (verbruik 157 Wh/km) of gemiddeld verbruik 179 Wh/km :?

/eenhedenpolitie

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
@Mario52 Je plaatjes doen het helaas niet nu wel weer. Zou ze graag willen zien om in te schatten wat de ideale gemiddelde snelheid is voor woon-werk verkeer straks.

Zo te zien is rond de ~90 km/h een beetje de sweetspot qua snelheid m.b.t. het verbruik met deze temperaturen. Daarna verbaasd mij eigenlijk het relatief kleine verschil tussen 120 km/h en 130 km/h dit had ik veel groter verwacht eerlijk gezegd.

Nu is mijn woon-werk verkeer route al voor ongeveer de helft maximaal 100 km/h (en dit wordt alleen nog maar meer als de spitsstroken straks permanent open blijven. Dus het is goed om te zien dat je zelfs bij kou nog zo'n 17 kWh / 100 km kan halen gecombineerd.

Davidshadow nomineert eenhedenpolitie alvast voor het meest irritante woord van 2018 :X

[ Voor 50% gewijzigd door Davidshadow13 op 07-12-2017 08:43 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Sorry, moet 17,9 kw / 100km zijn.
Maasluip schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
[...]

Totaalverbruik 17,9 kWh (verbruik 157 Wh/km) of gemiddeld verbruik 179 Wh/km :?

/eenhedenpolitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
De foto's zijn moment opnames van wat je +/- mag verwachten bij die snelheden en temperatuur, wil je echt nauwkeurige waarde's moet je eigenlijk de rit 4x doen met elk een vaste andere snelheid.

Had ik vandaag max 85km/h gereden had ik zeker nog een +200km range gehad.
Davidshadow13 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:29:
@Mario52 Je plaatjes doen het helaas niet nu wel weer. Zou ze graag willen zien om in te schatten wat de ideale gemiddelde snelheid is voor woon-werk verkeer straks.

Zo te zien is rond de ~90 km/h een beetje de sweetspot qua snelheid m.b.t. het verbruik met deze temperaturen. Daarna verbaasd mij eigenlijk het relatief kleine verschil tussen 120 km/h en 130 km/h dit had ik veel groter verwacht eerlijk gezegd.

Nu is mijn woon-werk verkeer route al voor ongeveer de helft maximaal 100 km/h (en dit wordt alleen nog maar meer als de spitsstroken straks permanent open blijven. Dus het is goed om te zien dat je zelfs bij kou nog zo'n 17 kWh / 100 km kan halen gecombineerd.

Davidshadow nomineert eenhedenpolitie alvast voor het meest irritante woord van 2018 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit heb ik al een aantal keren mogen meemaken, vooral buitenlanders doen dit. Die begrijpen het niet, logisch. Gelukkig rij ik hybride. Mij maakt het niet heel veel uit. Je kan er weinig aan doen dan je kwaad maken en dan laten gaan.
Waar ik mij aan erger is het volgende:
Hier in Amstelveen heeft de gemeente 2 laadplekken gemaakt maar je kan met anderhalf auto staan dus eigenlijk met één auto.

Ik stond in Maastricht bij een laadpaal op straat in het centrum en na twee uur liep mijn parkeermeter af. Ik kon niet verder opladen en er was ook geen oplader in de buurt. Je kan dan ook niet verder laden. Ik heb een klacht ingediend bij de gemeente. Ze zijn van mening dat het parkeerbeleid voor het milieu gaat dus je hebt echt pech als bezoeker, want de bewoner mag wel de hele dag staan voor opladen maar als bezoeker MOET je na 2 uur weg. Erg jammer.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
YoshiBignose schreef op woensdag 6 december 2017 @ 19:20:
[...]

Het gaat om de instapruimte, niet de afstand ;)

Zoals ik zei gaat het in dit geval om plekken die ooit invalideparkeerplaatsen waren en dus nog wel de breedte hebben die mijn vriendin ook gewoon nodig heeft om vanuit de auto in de rolstoel te kunnen stappen. Als het om EV-plekken met een gewone breedte gaat hebben we er niets aan en parkeren we niet op een laadplek. Als er helemaal geen brede plekken beschikbaar zijn zet ik haar vaak eerst even af op een plaats waar de ruimte er is om in de rolstoel te stappen en parkeer ik 'm daarna ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

itsalex schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:09:
[...]

Dit heb ik al een aantal keren mogen meemaken, vooral buitenlanders doen dit. Die begrijpen het niet, logisch. Gelukkig rij ik hybride. Mij maakt het niet heel veel uit. Je kan er weinig aan doen dan je kwaad maken en dan laten gaan.
Waar ik mij aan erger is het volgende:
Hier in Amstelveen heeft de gemeente 2 laadplekken gemaakt maar je kan met anderhalf auto staan dus eigenlijk met één auto.

Ik stond in Maastricht bij een laadpaal op straat in het centrum en na twee uur liep mijn parkeermeter af. Ik kon niet verder opladen en er was ook geen oplader in de buurt. Je kan dan ook niet verder laden. Ik heb een klacht ingediend bij de gemeente. Ze zijn van mening dat het parkeerbeleid voor het milieu gaat dus je hebt echt pech als bezoeker, want de bewoner mag wel de hele dag staan voor opladen maar als bezoeker MOET je na 2 uur weg. Erg jammer.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/g4n4AG/rsz_img_0103.jpg

Vanacht weer is dat iemand er op stond. Tegengestelde richting in moeten rijden om mijn auto te kunnen toch op te kunnen laden voor vandaag. Gemeente gebeld doen niks, wijkagent gesproken doen niks direct. Krijgt alleen als antwoord ja we zullen er meer op letten :/ Heb expres een foto gemaakt hoe ik mijn auto had moeten parkeren mocht ik een bekeuring krijgen. Nu zullen mensen denken ja maar er staan 2 laadplekken waar zeik je over. helaas is mijn laadkabel niet lang genoeg om aan te sluiten tevens is het een smalle straat dat eenrichtingsverkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Robicide schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:18:
[...]

Het gaat om de instapruimte, niet de afstand ;)

Zoals ik zei gaat het in dit geval om plekken die ooit invalideparkeerplaatsen waren en dus nog wel de breedte hebben die mijn vriendin ook gewoon nodig heeft om vanuit de auto in de rolstoel te kunnen stappen. Als het om EV-plekken met een gewone breedte gaat hebben we er niets aan en parkeren we niet op een laadplek. Als er helemaal geen brede plekken beschikbaar zijn zet ik haar vaak eerst even af op een plaats waar de ruimte er is om in de rolstoel te stappen en parkeer ik 'm daarna ergens anders.
Top :P want ze mogen je gewoon een boete geven als je met een gehandicaptenkaart op een EV plek staat. Zullen ze bij de Ikea niet doen, maar bij een openbare plek wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ik rij normaal 130km snelweg per dag (65 heen en 65 terug), waarvan 75% 130 km/uur (140 op de teller). Op locatie laden is niet mogelijk. Volgens de gegevens hierboven is het bereik hier niet voldoende voor en zou langzamer moeten rijden als ik een ionic zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

pirke schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:33:
Ik rij normaal 130km snelweg per dag (65 heen en 65 terug), waarvan 75% 130 km/uur (140 op de teller). Op locatie laden is niet mogelijk. Volgens de gegevens hierboven is het bereik hier niet voldoende voor en zou langzamer moeten rijden als ik een ionic zou kopen?
Dat zou je makkelijk moeten redden. Als je hem voor vertrek vol geladen hebt. Zelf rij ik ook veel snelweg kilometers en heb ik best een zware rechter voet ik red makkelijk 160+ km op een volle lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 21-09 13:52
pirke schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:33:
Dat lees ik ook, maar gelijk de volgende reactie van @N3D spreekt dat alweer tegen.
Voor mij is dagelijks 120km en incidenteel 190km gebruikelijk, dus de Ioniq is simpelweg nog niet voldoende :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Smobbo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:44:
[...]

Dat lees ik ook, maar gelijk de volgende reactie van @N3D spreekt dat alweer tegen.
Voor mij is dagelijks 120km en incidenteel 190km gebruikelijk, dus de Ioniq is simpelweg nog niet voldoende :(
120 km zou geen enkel probleem moeten zijn: je rijdt immers geen 130 km/h gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Smobbo schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:44:
[...]

je hebt vast een fastned charger in de buurt of waar je langs rijdt als je zoveel km per dag rijdt. 15 min opladen heb je meer dan die incidentele 190km bereik al makkelijk gehaald. Meestal als ik lange ritten moet maken en ik weet dat ik de terug weg niet red maar wel een fastned charger tegen kom dan neem ik daar een rook/koffie pauze binnen die tijd is hij al meer dan genoeg opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
YoshiBignose schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:36:
[...]

Top :P want ze mogen je gewoon een boete geven als je met een gehandicaptenkaart op een EV plek staat. Zullen ze bij de Ikea niet doen, maar bij een openbare plek wel.
Da's niet helemaal waar, met een GPK mag je je auto vrijwel overal dumpen (zelfs bij een parkeerverbod of stopverbod!) zolang je geen gevaar of hinder oplevert voor overig verkeer. Midden op het kruispunt mag dus niet, maar wel op de stoep (mits je daardoor niet de doorgang belemmert). Op een laadplek parkeren mag dus ook gewoon.

Er zitten natuurlijk wel wat restricties aan (parkeren bij verbod mag bijvoorbeeld maar 2 uur, en je moet dan dus ook je parkeerschijf naast je GPK leggen) maar zo'n kaart betekent echt niet alleen maar dat je op invalidenplekken mag parkeren :)

Maar goed, nogmaals, wij zetten 'm alleen op een EV plek als hij extra breed is (wat inderdaad weinig voorkomt, alleen als het ooit een invalidenplek was) en er geen andere bruikbare (invaliden)parkeerplek vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
N3D schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:58:
[...]

je hebt vast een fastned charger in de buurt of waar je langs rijdt als je zoveel km per dag rijdt. 15 min opladen heb je meer dan die incidentele 190km bereik al makkelijk gehaald. Meestal als ik lange ritten moet maken en ik weet dat ik de terug weg niet red maar wel een fastned charger tegen kom dan neem ik daar een rook/koffie pauze binnen die tijd is hij al meer dan genoeg opgeladen.
Nee, plus dat ik thuis wil laden, niet onderweg bij dagelijks woon-werkverkeer. Op zich wel ik best van 140 op de teller terug naar 120-130, maar dat houdt het wel op :)

Bij de Volt ben ik in het begin ook zuiniger gaan rijden, maar vanwege de range extender maakt het toch allemaal niet uit, dus oude gewoontes kwamen weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Robicide schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:19:
[...]

Da's niet helemaal waar, met een GPK mag je je auto vrijwel overal dumpen (zelfs bij een parkeerverbod of stopverbod!) zolang je geen gevaar of hinder oplevert voor overig verkeer. Midden op het kruispunt mag dus niet, maar wel op de stoep (mits je daardoor niet de doorgang belemmert). Op een laadplek parkeren mag dus ook gewoon.

Er zitten natuurlijk wel wat restricties aan (parkeren bij verbod mag bijvoorbeeld maar 2 uur, en je moet dan dus ook je parkeerschijf naast je GPK leggen) maar zo'n kaart betekent echt niet alleen maar dat je op invalidenplekken mag parkeren :)

Maar goed, nogmaals, wij zetten 'm alleen op een EV plek als hij extra breed is (wat inderdaad weinig voorkomt, alleen als het ooit een invalidenplek was) en er geen andere bruikbare (invaliden)parkeerplek vrij is.
Je mag inderdaad parkeren op plekken waar een parkeerverbod geldt, maar daar houdt het ook zo'n beetje mee op. Het geeft je echt geen recht om overal maar je auto neer te zetten. Sterker nog, je mag nooit een auto op de stoep zetten, ook niet met een invalidenparkeerkaart. Misschien dat je wat meer coulance krijgt ermee. Je mag bijv. ook niet op een laden/lossen plek parkeren en dus ook niet op een EV plek waar je verplicht moet laden. Tenminste, dat is wat ik weet, had me er ooit in ingelezen omdat ik iemand mee had met zo'n invalidekaart.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 07-12-2017 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Bij het achteruit rijden valt mij op dat bij een beetje regen (zeker icm met donker) het zicht met de achteruitrijcamera slecht is. Heeft iemand een tip hoe dit te verbeteren? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Ik reed vanmorgen in de sneew, maar ACC en LKAS begonnen moeilijk te doen, de auto was telkens de auto voor hem kwijt en begon regelmatig aan het stuur te trekken.
Ik heb het maar uitgezet en even later heeft de auto het ook uitgezet met de melding dat de sensor geblokeerd is.
BarryH schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:13:
Bij het achteruit rijden valt mij op dat bij een beetje regen (zeker icm met donker) het zicht met de achteruitrijcamera slecht is. Heeft iemand een tip hoe dit te verbeteren? bedankt
Ik zet de dashboard verlichting lager (naar stand 10 ofzo) om dat de druppels op de lens heel fel zijn, het lijkt alsof ik daardoor meer kan zien op de camera en bijkomend voordeel van minder licht in de auto is dat je ook meer ziet in de spiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BarryH schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 00:13:
Dakje erop maken, of een beetje Rain-X erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
pirke schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:27:
[...]

Nee, plus dat ik thuis wil laden, niet onderweg bij dagelijks woon-werkverkeer. Op zich wel ik best van 140 op de teller terug naar 120-130, maar dat houdt het wel op :)

Bij de Volt ben ik in het begin ook zuiniger gaan rijden, maar vanwege de range extender maakt het toch allemaal niet uit, dus oude gewoontes kwamen weer terug.
Ik weet niet hoe je eraan komt maar 120 km afstand haal je met de Ioniq met 140 km/h in hartje winter nog steeds makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:37:
[...]

Ik weet niet hoe je eraan komt maar 120 km afstand haal je met de Ioniq met 140 km/h in hartje winter nog steeds makkelijk.
Verbruikscijfers van Mario52 een pagina terug: 130 op de teller 25kw. Met 28kwh bruikbaar is dat dus net iets meer dan een uur, en dat is nog niet hartje winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3D

N3D

Weet iemand of er bij de premium de LED koplampen in hoogte instelbaar zijn ik weet toen ik de comfort proef had gereden dat er links een draaiknop was ervoor. Maar die had halogeen koplampen. Ik zie namelijk nergens waar ik dat kan doen, vind namelijk dat die van mij in pikken donker behoorlijk laag staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pirke schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:03:
[...]

Verbruikscijfers van Mario52 een pagina terug: 130 op de teller 25kw. Met 28kwh bruikbaar is dat dus net iets meer dan een uur, en dat is nog niet hartje winter.
Kan best. M'n werknemer ziet nu 168 km bij volgeladen. Hij kwam naar kantoor, iets minder dan 35 km en toen stond er nog 110 km. Reed 120 a 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
pirke schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 12:03:
[...]

De foto’s van @Mario52 zijn momentopnames. Verder ben jij een knappe jongen als je 120 km lang 130-140 km/h kan rijden. Je zult toch van huis op de snelweg moeten komen en van de snelweg naar je werk. Op een ritje van 60 km heeft deze “aanloop” een behoorlijke positieve invloed voor je gemiddelde verbruik. Dat is mijn ervaring met 55km enkele reis. En dan praat ik nog niet over drukte op de weg, inhalende vrachtwagens etc.

Verder heeft @Jan Treur een tabel met range van de Ioniq bij verschillende snelheden bij verschillende temperaturen, gebaseerd op vele waarnemingen. Die lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan een momentopname. Jan, kun je die nog eens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
YoshiBignose schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:48:
[...]

Kan best. M'n werknemer ziet nu 168 km bij volgeladen. Hij kwam naar kantoor, iets minder dan 35 km en toen stond er nog 110 km. Reed 120 a 130.
Hoe korter de rit, hoe zwaarder de verwarmingskosten (of liever gezegd “opwarmingskosten”) doortellen in je gemiddelde verbruik. 35 km is kort wat dit betreft. Je zou het eens moeten vergelijken met dezelfde rit met een voorverwarmde auto.

[ Voor 8% gewijzigd door pmiddeld op 08-12-2017 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
https://docs.google.com/s...j9K6d8OYZGMhMQ/edit#gid=0

Is de sheet van Jan (mocht je haast hebben ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door ArchitectOfDoom op 08-12-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Vandaag voor de 30.000 km beurt geweest. Prijs viel me een beetje tegen: € 220,00
Daarbij kwam ook nog 45 euro Hyundai mobiliteitsgarantie voor weer een jaar. Zat dat niet gewoon bij de koop in?
Er was een update van kracht: ze hebben de laadstekker (het deel in de auto) vervangen, iets met een klepje aan de binnenkant die de stekker vrijgeeft was mis. Dus als je problemen met de laadstekker hebt, meteen de update laten uitvoeren! (Ik had er zelf nooit problemen mee, hoop dat ik nu geen problemen KRIJG).

Ben trouwens niet zo tevreden over mijn dealer (Herwers Arnhem). Ik wordt naar mijn gevoel teveel aan het lijntje gehouden over problemen met mijn sleutel (batterij is iedere twee weken leeg) en de verwarming die na verloop van tijd koude lucht gaat blazen. Ook zeiden ze dat ze de olie zouden gaan verversen (!). Ik heb de indruk dat ze elektrisch erbij doen omdat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Mooi. Dat zijn de ruwe data. Volgens mij heeft-ie ook nog wel iets overzichtelijkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:10:
[...]

Hoe korter de rit, hoe zwaarder de verwarmingskosten (of liever gezegd “opwarmingskosten”) doortellen in je gemiddelde verbruik. 35 km is kort wat dit betreft. Je zou het eens moeten vergelijken met dezelfde rit met een voorverwarmde auto.
Zal best. Is ook niet erg omdat ie op kantoor gewoon kan laden.
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:21:
Ben trouwens niet zo tevreden over mijn dealer (Herwers Arnhem). Ik wordt naar mijn gevoel teveel aan het lijntje gehouden over problemen met mijn sleutel (batterij is iedere twee weken leeg) en de verwarming die na verloop van tijd koude lucht gaat blazen. Ook zeiden ze dat ze de olie zouden gaan verversen (!). Ik heb de indruk dat ze elektrisch erbij doen omdat het moet.
Koreaanse dealers heb ik ook geen hoge pet van op uit ervaring. En dat terwijl ik toch bij zowel Kia als Hyundai één van de duurste auto's van ze reed. Gewoon blijven klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Heeft er iemand nog een gebruiksaanwijzing van de standkachel? Ik krijg hem niet aan de praat, als ik afsluit staat het ventilatortje met klokje op Off, terwijl ik wel een geplande airco in heb gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:58
N3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:14:
Weet iemand of er bij de premium de LED koplampen in hoogte instelbaar zijn ik weet toen ik de comfort proef had gereden dat er links een draaiknop was ervoor. Maar die had halogeen koplampen. Ik zie namelijk nergens waar ik dat kan doen, vind namelijk dat die van mij in pikken donker behoorlijk laag staat.
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die automatisch in hoogte verstelbaar, afhankelijk van hoeveel gewicht je in de auto hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
Alexander6501 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:58:
Heeft er iemand nog een gebruiksaanwijzing van de standkachel? Ik krijg hem niet aan de praat, als ik afsluit staat het ventilatortje met klokje op Off, terwijl ik wel een geplande airco in heb gesteld.
Plaats eens een foto van het scherm met tijden? Heb je de auto aangesloten op een laadpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Heb je ook de laadtijden ingesteld (zowel doordeweeks als in het weekend)? Anders kan je de verwarming/airco niet inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaptnie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:21:
Daarbij kwam ook nog 45 euro Hyundai mobiliteitsgarantie voor weer een jaar. Zat dat niet gewoon bij de koop in?
Volgens mij wel:
ARTIKEL 2. DEKKINGSDUUR
De duur van de Hyundai Mobiliteitsgarantie bedraagt
12 maanden en wordt steeds met 12 maanden verlengd
als u het voorgeschreven onderhoud door uw Hyundai
Erkend Reparateur laat uitvoeren.

Ik ga die voor mij donderdag ophalen, dan zal ik het nog eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV-newbie
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03-2024
Alexander6501 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:58:
Alle vinkjes gezet?
Dus ook raam en airco? En kabel aangesloten.

Dan moet het werken.

SolarFrontier 7.140Wp + Hyundai Ioniq Electric + Tesla MY LR= rijden op zonlicht!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
pmiddeld schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 16:24:
[...]
Mooi. Dat zijn de ruwe data. Volgens mij heeft-ie ook nog wel iets overzichtelijkers
Dat is deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.few.vu.nl/~treur/table20170430.jpg

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik heb gisteren in de sneeuwbuien een rit gemaakt o.a. op de snelweg. Binnen de kortste keren werd de AEB uitgeschakeld vanwege een door sneeuw bedekte radar. Volgens mij zit die onder het logo aan de voorkant. Verder heeft de auto zich prima gedragen (op winterbanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
pmiddeld schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:30:
Ik heb gisteren in de sneeuwbuien een rit gemaakt o.a. op de snelweg. Binnen de kortste keren werd de AEB uitgeschakeld vanwege een door sneeuw bedekte radar. Volgens mij zit die onder het logo aan de voorkant. Verder heeft de auto zich prima gedragen (op winterbanden).
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humungus
N3D schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:14:
Koplanpen zijn helaas niet in hoogte verstelbaar, dat gebeurt blijkbaar automatisch aan de hand van de beladingstoestand. Zelf vind ik ze ook vrij laag staan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
orillion schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:00:
[...]

Plaats eens een foto van het scherm met tijden? Heb je de auto aangesloten op een laadpunt?
Dank voor de hulp iedereen, de airco knop had ik blijkbaar niet ingedrukt, nu werkt hij wel!

Ik ben gisteren ook door de sneeuw naar Noord Brabant gereden op een gegeven moment zonder ACC en AEB, maar de auto heeft zich erg goed gehouden! De stuur en stoelverwarming zijn ideaal met dit weer.

• gertk
Heb er inmiddels ook de winterwielen onder zitten (de ex-Renault winterwielen met zelfde ET en steek, moest alleen de boring aanpassen van 66 naar 67 mm) Nu alleen nog de TMPS sensors er in zetten wanneer die binnen komen dan verdwijnt de 'check TPMS' ook weer hopelijk. Heb Hyundai caps besteld om de Renault logo's te vervangen..

Rijden tijdens de 'barre' winterdagen was met de winterbanden heel goed te doen. Verwarming en airco werken perfect, zelfs op de ECO stand. Verbruik met de Conti WinterContact TS850 is niet noemenswaardig anders geworden.

Collega reed vandaag een stuk mee terug en was verbaasd over het comfort en de snelheid waarmee de auto warm was :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario52
Hier de sneeuwdagen zonder winterbanden probleemloos doorgekomen (kwestie van aanpassen), opvallend was het gemak en hoe smooth het vermogen te regelen is bij gladheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Gisteren bij Fastned Bloemheuvel langs geweest. Daar waren 6 december werkzaamheden ivm upgraden van de laders (naar hogere snelheden dacht ik). Was benieuwd hoe snel het nu gaat. Ik heb beide laders met Torque aan geprobeerd bij een 22% volle accu, maar allebei gaven ze maar circa 45 kW. De Ioniq moet 65 kW kunnen laden. Upgrade toch nog niet volledig uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
We krijgen hopelijk deze week onze ioniq.
Heeft iemand een leuke Dash voor torgue ?
En een manier om het in Excel te krijgen?

De odb module hebben we ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
pmiddeld schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:44:
Gisteren bij Fastned Bloemheuvel langs geweest. Daar waren 6 december werkzaamheden ivm upgraden van de laders (naar hogere snelheden dacht ik). Was benieuwd hoe snel het nu gaat. Ik heb beide laders met Torque aan geprobeerd bij een 22% volle accu, maar allebei gaven ze maar circa 45 kW. De Ioniq moet 65 kW kunnen laden. Upgrade toch nog niet volledig uitgevoerd?
In het nieuwsbericht stond "voorbereidende werkzaamheden" volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
FrankDoorhof schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 01:21:
We krijgen hopelijk deze week onze ioniq.
Heeft iemand een leuke Dash voor torgue ?
En een manier om het in Excel te krijgen?

De odb module hebben we ;)
Nou, ik heb er wel een, maar of-tie ook leuk is .... ;)
Zie deze link: https://drive.google.com/...vyln7qH1cJampkUllHa0EtR0E

Edit: De dashboard wijzigt per telefoonmodel, dus het kan dat alles nu door elkaar staat. Moet je het zelf alsnog inrichten.

[ Voor 13% gewijzigd door pmiddeld op 19-12-2017 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
Top ga hem vanavond downloaden thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen gaat het sturen niet meer zo goed met de Ioniq. Als ik op snelwegen en provinciale wegen rijden is er een soort weerstand als ik wil corrigeren waarna hij opeens een stukje verder 'schiet'. Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden? De auto heeft nog geen 10.000 km gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:35:
Sinds een paar dagen gaat het sturen niet meer zo goed met de Ioniq. Als ik op snelwegen en provinciale wegen rijden is er een soort weerstand als ik wil corrigeren waarna hij opeens een stukje verder 'schiet'. Hebben jullie een idee hoe dit opgelost kan worden? De auto heeft nog geen 10.000 km gereden.
Naar de dealer gaan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:35:
Lkas uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Is het ook zo dat Lkas in combinatie werkt met de routeplanner ?ik rij over nieuwe stukken weg dat naast de bestaande is gemaakt maar de Lkas werkt niet of af en toe .En zelfs een recht stiuk weg waar hij gewoon over de middenlijn gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Staat de LKAS wel op actief? Hij kan ook op passief staan, dan doet hij wat minder.

[ Voor 68% gewijzigd door Jan Treur op 20-12-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Jan Treur schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:59:
Staat de LKAS wel op actief? Hij kan ook op passief staan, dan doet hij wat minder.
Ik denk het wel , straks even nazien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
evtje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:30:
[...]

Ik denk het wel , straks even nazien.
Ja staat op actief. Tijdens het rijden net zo nog een paar keer veranderd maar er gebeurt niets.Ik krijg sterk de indruk dat het met de routeplanner te maken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LAKS staat bij mij standaard uitgeschakeld. Maar toch lijkt het alsof hij passief ook 'meestuurt'. Hebben jullie die ervaring ook? Kan de Ioniq de drivermode trouwens automatisch onthouden? Of moet deze telkens opnieuw ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
evtje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:09:
Ja staat op actief. Tijdens het rijden net zo nog een paar keer veranderd maar er gebeurt niets.Ik krijg sterk de indruk dat het met de routeplanner te maken heb.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 17:58:
LAKS staat bij mij standaard uitgeschakeld. Maar toch lijkt het alsof hij passief ook 'meestuurt'. Hebben jullie die ervaring ook? Kan de Ioniq de drivermode trouwens automatisch onthouden? Of moet deze telkens opnieuw ingesteld worden?
Bij mij altijd aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Bij mij blijft hij (ook) altijd op actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
evtje schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:51:
Is het ook zo dat Lkas in combinatie werkt met de routeplanner ?ik rij over nieuwe stukken weg dat naast de bestaande is gemaakt maar de Lkas werkt niet of af en toe .En zelfs een recht stiuk weg waar hij gewoon over de middenlijn gaat.
Gaat het lampje niet groen branden? Dan kan het zijn dat je niet hard genoeg rijdt of dat je camera (de ruit) vies is bijvoorbeeld. Dat al uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Je hebt 4 lkas standen: uit, passief, bijsturen, actief
Bij passief stuurt-ie niet bij maar geeft wel een signaal als je over de lijn gaat. Bij bijsturen stuurt-ie alleen bij als je bijna over de lijn gaat en bij actief stuurt-ie continu bij.

Maar ik denk dat je ruit vies is (sensor geblokkeerd) of dat je lkas kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
orillion schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:55:
[...]

Gaat het lampje niet groen branden? Dan kan het zijn dat je niet hard genoeg rijdt of dat je camera (de ruit) vies is bijvoorbeeld. Dat al uitgesloten?
Het gaat op de snelwegen wel goed .
Maar ik rij ook een autoweg die ze aan het vervangen zijn (hoorn -enkhuizen) weg naast de bestaande weg. Dat is hij soms groen maar meestal niet. Ook nabij avenhorn een bestaande weg vervangen door nieuw naast de bestaande als hij daar groen aangeeft rijd hij vrolijk over de middenlijn heen. Zeker een meter toen heb ik ingegrepen. Dus eigenlijk vraag ik mij af of het te maken kan hebben i.v.m routeplanner? Hebben anderen hier ook last van bij nieuwe wegen die de routeplanner nog niet kend?

• Mario52
Mijn inziens kan de NAV weinig toevoegen aan het Lkas systeem, NAV is veels te onnauwkeurig.

• evtje
Maar als hij groen aangeeft moet ie toch goed tussen de lijntjes blijven? En hoeveel is de minimale snelheid voor LKAS? Ik rij daar 75 km/h.

Pagina: 1 ... 19 ... 195 Laatste