Kodess schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:00:
Vakantie
[
Afbeelding]
2 volwassenen, 2 kinderen onder de drie.
2 weken kamperen in Walcheren.
Na al een weekend proef kamperen met de tent op de trekhaak zijn we voor de 2 weken kamperen toch ook voor een dakkoffer gegaan
De heenweg heb ik het verbruik gereset, en was het 17kWh per 100 km. Met flinke regen en tegewind moet ik wel zeggen. 2x opgeladen bij een Fastned voor de rit van 175km, mede mogelijk gemaakt doordat we vertrokken met minder dan 40%
Tip: Niet het Modula trekhaak rek nemen. Hij zakt ver door aan de achterkant als je er 40kg op legt. Eerste drempel was het nummerbord eraf en het rek beschadigd. Na wat modificaties aan de trekhaak en een spanband van het rek naar de kofferbak sluiting is het wel prima. Het is dat ik het rek voor 120 euro kon krijgen. Maar wie weet hebben andere rekken dit probleem ook.
Op het trekhaak rek zit een waterdichte tas van Amazon, inhoud van 425 liter. Hij kan goed bevestigd worden, niets over te klagen. (Hier zit onze tent van 44 kg in, 2 stoelen en self inflating matjes)
Op de terugweg wel weer wat leuks meegemaakt wat ik nog niet had gehad met de ioniq.
Alles ingepakt in de auto, kostte maar een paar uur, tent nog even inpakken en achterop gelegd. Deuren dicht, start de auto niet. Auto zegt sleutel niet gevonden. De drive selector staan alle lampjes op rood.
Ik vermoedde de 12V accu, zeker toen ik een interieur lampje aandeed en die aan het flikkeren was.
Dus omdat het inpakken zolang duurde en de deuren openstonden is de 12V accu helemaal op gegaan. Gelukkig had de camping startkabels dus waren we maar een kwartier later weg. (Jumpstart powerbank is besteld

voor de zekerheid)
Terugweg was ook ongeveer 17kWh / 100 km. weer weg gereden met minder dan 50% dus weer 2 laadstops. 1 van die stops was bij Tesla, daar moest het bagagerek wel een beetje de bosjes in om bij de kabel te kunnen, maar goed. Wel een stuk 90 km/u gereden, en dan gaat het verbruik echt sterk omlaag (gewoon richting de 12kWh / 100km)
Geslaagde vakantie al met al. Over 3 weken nog een keer maar dan naar Frankrijk voor een week in een huisje. Even nadenken of we de dakkoffer of de trekhaakkoffer meenemen.