Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
YoshiBignose schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

Ja transferium, daar hoort ie gewoon te werken. Dan ligt het aan je pas misschien.
Ik ga het binnekort nog wel eens proberen. Lijkt met sterk dat de pas hier niet werkt en in de stad wel. Volgends mij zijn het allemaal de zelfde laders. En volgends Ev Company kan je bijna overal terecht .

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
evtje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:19:
[...]

Ik ga het binnekort nog wel eens proberen. Lijkt met sterk dat de pas hier niet werkt en in de stad wel. Volgends mij zijn het allemaal de zelfde laders. En volgends Ev Company kan je bijna overal terecht .
Ik wilde laatst een Tesla laden en de pas die ik erbij kreeg werkte niet. Toen mijne gebruikt en die werkte wel. Ze zeggen allemaal dat je overal terecht kan maar blijkbaar werkt het toch niet altijd 8)7

Soms kan het ook liggen aan de kabel trouwens. Dan moet je het even opnieuw erin en eruit doen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:56
Thobon schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:11:
@ pmiddeld

Heb je al een naar Michelin Cross Climate+ gekeken. Dat zijn 4 seizoenen banden met winterband indicatie.
Goeie tip, bedankt!

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-06 20:05
BarryH schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:33:
[...]

ik rijd in eco met regeneratie op nul en dan veel uit laten rijden en minimaal/zacht remmen. gebruik de flippers nauwelijks meer.
En als ik haast heb op sport icm max regeneratie. zo lang mogelijk gas erop houden en dan snel vaart minderen
Afgelopen maandag mijn witte premium opgehaald. Eerst driftig geflipperd maar vandaag op max. regeneratie gezet en het lukt om het goed te regelen door het elektrapedaal heel langzaam te bedienen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
De laatste tijd hoor ik een "geluidje" in de auto. Lijkt wel of het de wiellagers zijn.
Even naar de Dealer gereden maar die wist natuurlijk weer van niets.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 10:05

Shapeshifter

Get it over with

Ik gebruik de flippers eigenlijk bijna nooit, rijd meestal in eco stand met regeneratie op niveau 2. Ik zit te overwegen naar een lager niveau te gaan, want nu het vroeger donker begint te worden is het me opgevallen dat hij op niveau 2 al zijn remlichten aan zet als je het gas los laat. Dit in combinatie met de cruise control die ook meteen gaat remmen als je harder rijdt dan het setpoint zonder dat er ook maar een auto voor je zit (bijvoorbeeld wanneer je net een auto ingehaald hebt) levert vast een hoop irritatie op voor medeweggebruikers achter me. Had liever gezien dat de auto uitrolt naar zijn setpoint (tenzij er echt een auto voor zit natuurlijk).

Hebben anderen nog kleine irritaties? Ik heb bijvoorbeeld dat als ik muziek luister via bluetooth (telefoon) en ik skip naar het volgende nummer, dan verschijnt de titel van het vorige nummer in beeld (de vertraging is gewoon te lang). Heel verwarrend en irritant. Ook het opstartgeluidje wat je niet uit kunt zitten begint me te vervelen en dat hij gelijk begint te piepen als je je gordel nog niet om hebt terwijl je stil staat en dat hij niet onthoudt dat je scherm uit stond... Licht vervelend dat hij meteen naar radio schakelt bij het opstarten als hij de telefoon niet kan vinden, maar een stuk minder naar nu ik AM eruit heb gegooid. Het is irritant dat de comfort geen knopje heeft om de spiegels in te klappen (hoe moeilijk kan het zijn, ze zijn al elektrisch verstelbaar).

Oh, kwam er laatst achter dat als je de belknop ingedrukt houdt hij het laatst gebelde nummer belt, plus dat wanneer je je display uit hebt staan hij het display daarna weer netjes uitzet :)

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:59
Shapeshifter schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:15:
Ik gebruik de flippers eigenlijk bijna nooit, rijd meestal in eco stand met regeneratie op niveau 2. Ik zit te overwegen naar een lager niveau te gaan, want nu het vroeger donker begint te worden is het me opgevallen dat hij op niveau 2 al zijn remlichten aan zet als je het gas los laat.
...
Dan kun je toch je pedaal niet helemaal los laten als er iemand achter je zit? Zo rijd ik ook een afrit bij de snelweg af, regeneratie op 3 en een beetje op laten komen.

Ik vind het irritant dat de auto hold iedere keer uit gaat en de VESS steeds aan. Als ik m'n pedaal los laat wil ik niet dat de auto gaat rijden en bijv in de file vind ik de VESS een onnodig geluid. Snap dat die laatste verplicht is, maar waarom niet voor hybrides?

[ Voor 18% gewijzigd door orillion op 04-10-2017 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-04 13:46
Toettoetdaan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:33:
[...]

Wat is je range dan zo grofweg?
Mij bereik ligt rond de 250 KM, althans bij goed weer. Ik verplaats mij echter uitsluitend op secundaire wegen, nooit snelweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humungus
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-04 13:46
Shapeshifter schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:15:

Hebben anderen nog kleine irritaties?....
Ik hoor steeds meer rammeltjes in dashboard en deuren. Weet nog niet waar het precies vandaan komt, maar irrritant is het wel. Verder valt de geluidsweergave mij echt tegen. Wel veel volume, maar erg vlak, veel te weinig bas geen al te zuiver hoog. Ronduit teleurstellend. Verder ook jammer dat ik niet standaard in sportmodus kan starten met regeneratie op nul. En inderdaad, VESS stoort mij ook, die zet ik altijd als eerste uit. Verder echter een top auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
orillion schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

Dan kun je toch je pedaal niet helemaal los laten als er iemand achter je zit? Zo rijd ik ook een afrit bij de snelweg af, regeneratie op 3 en een beetje op laten komen.

Ik vind het irritant dat de auto hold iedere keer uit gaat en de VESS steeds aan. Als ik m'n pedaal los laat wil ik niet dat de auto gaat rijden en bijv in de file vind ik de VESS een onnodig geluid. Snap dat die laatste verplicht is, maar waarom niet voor hybrides?
Hoezo is dat verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is nog niet verplicht. M'n Tesla heeft bijv. geen mogelijkheid tot geluid maken. Maar maakt wel wat meer bandengeluid dan een Ioniq :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-06 10:05

Shapeshifter

Get it over with

orillion schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:48:
[...]

Ik rijd eigenlijk 90% van de tijd op cruise control (veel 80-wegen en snelwegen), heerlijk als de auto zichzelf rijdt. Om dan weer gas te moeten geven belast me weer, heb liever dat een auto mij ontlast. Ik gebruik de auto hold eigenlijk ook maar heel weinig, omdat mijn cruise control me meestal stil zet (en houdt).
Humungus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Ik hoor steeds meer rammeltjes in dashboard en deuren. Weet nog niet waar het precies vandaan komt, maar irrritant is het wel. Verder valt de geluidsweergave mij echt tegen. Wel veel volume, maar erg vlak, veel te weinig bas geen al te zuiver hoog. Ronduit teleurstellend. Verder ook jammer dat ik niet standaard in sportmodus kan starten met regeneratie op nul. En inderdaad, VESS stoort mij ook, die zet ik altijd als eerste uit. Verder echter een top auto :)
De geluidsweergave kun je nog enigszins aanpassen in het menu, bij mij staat alles in het midden, behalve de bas, die staat op +7 anders maakt het inderdaad weinig indruk. Je kunt in het eco menu overigens wel de standen (eco, normaal, sport) aanpassen zodat hij automatisch de goede hoeveelheid regeneratie heeft, die van mij start altijd op in eco mode (is dat ook de default?) en daar rijd ik ook het meest in dus daar heb ik dan weer geen last van. Van mij mag bijvoorbeeld cruise control standaard aan staan. VESS is bij mij ook een van de eerste dingen die ik uitzet. Klinkt een beetje als een ziek ruimteschip, ik wil gewoon stilte.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 09:35
Ik heb de auto nog niet maar ik vind het geluid wat uit de auto komt wel leuk klinken. Die Outlanders hebben dat ook en is toch wel handig in een drukke woonwijk. Bij het uitlaten van de hond hoor je toch de auto aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Vraag over opladen.

Afgelopen maandag mijn witte premium opgehaald. Had een paar weken geleden al een laadunit laten installeren en dat werkt, stekker erin en laden maar.

De volgende stap was het instellen van vertrektijd om 's nachts te laden en voor te verwarmen, dit laatste als een test omdat dit qua temperatuur nog niet echt nodig is.

Ik had dus mijn vertrek tijd ingesteld op 7.00 maar de volgende morgen was de auto niet geladen. Ik had nog voldoende lading om de dag door te komen dus was het geen probleem. Alleen snap ik niet waarom hij niet heeft geladen. Ik had niets ingesteld bij de tijdsinstellingen buiten piekuren, is dat een voorwaarde voor laden of heb ik een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 18:53
ik heb dal uren ingesteld met vertrek tijd en dat werkt, wel dat de auto af en toe de instellingen kwijt raakt en meteen begint met laden als ik de laadkabel aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik ben al een paar uur aan het uitzoeken hoe dat werkt met het tijd laden. Ik krijg het maar niet aan de praat. Ook het boek meerdere keren ingezien maar ik snap er denk ik niets van. Ik wil om 12.00 weg stel dat in . (de tijd nu 8.30 uur) en dan naar de schedule start tijd 9.00 uur en stoptijd 12.00 uur. Daarna op oke gedrukt. Maar gaf de melding van iets, stop tijd mag niet het zelfde zijn dan eind tijd. Daarna van 12.00 11.50 gemaakt ook niet 9.uur naar 8.00 uur ook niet en meer tijden geprobeerd maar deze melding blijft hij geven. Ook het vinkje boven aan aan en uit geprobeerd naar niets helpt. Dus ik denk dan maar op verwijderen onder drukken . Dan zegt hij opgeslagen en de start en stop velden zijn weer leeg. Ik nu weer proberen tijden erin zetten maar nu kan ik niet op oke drukken de oke knop blijft weg . Ik kan nu alleen nog drukken op annuleren en verwijderen.
Ik heb van alles geprobeerd contact uit en aan en nog weer de rijtijd veranderen maar niets helpt.
Kan iemand me Helpen ?of is er een Bug…..

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Je moet niet alleen de doordeweekse dagen instellen, maar ook de weekend dagen (andere tab op het scherm) anders pikt-ie het niet. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Humungus schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:14:
[...]

Je kunt de bas etc. instellen op de radio. 't Is geen volledige equalizer , maar toch. Verder kun je tenminste instellen dat als je de sport modus aanzet, dat je meteen regeneratie 0 hebt. Ik weet niet zo uit mijn hoofd hoe dat moet, maar het is redelijk intuïtief te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Je moet niet alleen de doordeweekse dagen instellen, maar ook de weekend dagen (andere tab op het scherm) anders pikt-ie het niet. Succes!
tegen wie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
_/-\o_ Dank U ....ik er even niet bij..... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

YoshiBignose schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:26:
[...]

Ik wilde laatst een Tesla laden en de pas die ik erbij kreeg werkte niet. Toen mijne gebruikt en die werkte wel. Ze zeggen allemaal dat je overal terecht kan maar blijkbaar werkt het toch niet altijd 8)7

Soms kan het ook liggen aan de kabel trouwens. Dan moet je het even opnieuw erin en eruit doen.
Helaas werken niet alle pasjes overal, dit ben ik ook tegen gekomen. Sommige laad palen vereisen een app o.i.d. (Fastned b.v.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
629110 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Helaas werken niet alle pasjes overal, dit ben ik ook tegen gekomen. Sommige laad palen vereisen een app o.i.d. (Fastned b.v.)
Dat is toch waardeloos. We zijn 1 Europa maar geen standaarden.
Verschillende palen,pasjes,aansluitingen,snelheden en aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

evtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:01:
[...]

Dat is toch waardeloos. We zijn 1 Europa maar geen standaarden.
Verschillende palen,pasjes,aansluitingen,snelheden en aanbieders.
Europa moet je helemaal niet naar kijken, ik had het nog over Nederland. In het buitenland heb je helemaal geen garantie dat je pas werkt. Ook is het in het buitenland zo dat er veel palen zijn die overdag alleen 'open' zijn. In de avonden zijn ze dan ' gesloten '. Je kunt er wel fysiek bij maar er staat dan geen elektriciteit op.

Dit is wel heel erg cool:
http://www.at5.nl/artikel...rd-deelautos-in-amsterdam

[ Voor 8% gewijzigd door 629110 op 05-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
pmiddeld schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 11:21:
Wat houdt dat in "anders pikt-ie het niet"? Bij mij staat de configuratie van 1 of 2 dagen er gewoon in, dus die verdwijnt niet. Hij geeft ook geen foutmelding of zo...Of is de OS misschien MS Windows.... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 21:13
Ik heb zojuist op het werk de Ioniq binnengekregen als huurauto, maar hij vindt geen laadpalen in de navigatie. Alle vinkjes staan aan bij type, aanbieder etc. Iemand enig idee hoe ik 'm de POI database kan laten updaten? Mijn eigen Leaf kan dat gewoon op commando...

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
wfveennl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 14:17:
[...]

Wat houdt dat in "anders pikt-ie het niet"? Bij mij staat de configuratie van 1 of 2 dagen er gewoon in, dus die verdwijnt niet. Hij geeft ook geen foutmelding of zo...Of is de OS misschien MS Windows.... pfff
Dat betekent dat dan precies gebeurt wat @evtje beschrijft:
"Maar gaf de melding van iets, stop tijd mag niet het zelfde zijn als eind tijd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Veneficus schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 15:31:
Ik heb zojuist op het werk de Ioniq binnengekregen als huurauto, maar hij vindt geen laadpalen in de navigatie. Alle vinkjes staan aan bij type, aanbieder etc. Iemand enig idee hoe ik 'm de POI database kan laten updaten? Mijn eigen Leaf kan dat gewoon op commando...
Database updaten kan alleen bij de dealer helaas. Maar als er helemaal geen palen in staan dan heb je waarschijnlijk in de instellingen van de navigatie iets toch niet goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:25:
[...]

Database updaten kan alleen bij de dealer helaas. Maar als er helemaal geen palen in staan dan heb je waarschijnlijk in de instellingen van de navigatie iets toch niet goed gedaan.
O hier heb ik ook een tijdje zitten te verbazen dat er geen laadpalen op het scherm komt.
Dat moet eerst gedownload worden. Maar voor dat je dat kan doen moet je auto eerst verbinden met internet.
Dat gaat doormiddel wifi . Dan moet je eerst je telefoon als hotspot instellen . Als je auto dan verbonden is met je telefoon dan ga je naar de apps van je auto en naar instellingen dan naar navi instellingen . Daar kan je laadpalen aanvinken en meer b.v radars , hotels parkeerplaatsen enzo. Zal nog even een filmpje zoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
YouTube: Hyundai Ioniq Elektro: Navigation, DAB-Radio/ Ioniq Electric: naviga...

Kijk hier maar eens rond 10 minuten staat het.maar je kan ook het hele filmpje bekijken nartuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Nou ik was lekker bezig vandaag na het probleem tijdladen instellen ben ik gaan laden zonder tijd instelling.
Toen ben ik gaan laden en vertrek tijd laten staan. En dat werkte de auto wordt verwarmt op de opgegeven tijd. Maar ik dacht toen wat gebeurt er al ik de lader laat doorladen . Nou dat heb ik geweten. Een uur verder wilde ik stoppen met laden . Maar de kabel wilde niet unlocken . Op a.b deur open drukken maar helaas . 10 keer op en dicht maar niets . Knop van de schema laadtijd overbruggen ook niet. Op gegeven moment de stekker uit het stopcontact gehaald . Ook niet . Ab. Unlock ook niet . Auto aan en uit nikst wil.
Toen aan het veiligheids kabel trekken in de kofferbak . Ook niet . Dan ab maar weer indrukken en plup open. Daarna naar de dealer geweest te vragen wat ik verkeerd doe . Hij wist het niet en had ook niet zoveel tijd voor mij . Dus ben weer weg gegaan. Ik moet het maar eerst een paar keer krijgen zegt de dealer.
Ik vraag me nu af of het probleem niet aan toch te maken heeft met het laadtijd instelling kan liggen. Zo ja hoe kan je dat anuleren. En of wat gebeurd er als je de auto laat verwarmen op de aangegeven tijd er niet bent lock hij dan opnieuw en hoe dan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik neem aan dat je weet dat unlocken maar voor een paar seconden gebeurt. Heb je hem er niet uit in die paar seconden dan is hij gewoon opnieuw gelockt.

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 22:27

uFx

evtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:
Nou ik was lekker bezig vandaag na het probleem tijdladen instellen ben ik gaan laden zonder tijd instelling.
Toen ben ik gaan laden en vertrek tijd laten staan. En dat werkte de auto wordt verwarmt op de opgegeven tijd. Maar ik dacht toen wat gebeurt er al ik de lader laat doorladen . Nou dat heb ik geweten. Een uur verder wilde ik stoppen met laden . Maar de kabel wilde niet unlocken . Op a.b deur open drukken maar helaas . 10 keer op en dicht maar niets . Knop van de schema laadtijd overbruggen ook niet. Op gegeven moment de stekker uit het stopcontact gehaald . Ook niet . Ab. Unlock ook niet . Auto aan en uit nikst wil.
Toen aan het veiligheids kabel trekken in de kofferbak . Ook niet . Dan ab maar weer indrukken en plup open. Daarna naar de dealer geweest te vragen wat ik verkeerd doe . Hij wist het niet en had ook niet zoveel tijd voor mij . Dus ben weer weg gegaan. Ik moet het maar eerst een paar keer krijgen zegt de dealer.
Ik vraag me nu af of het probleem niet aan toch te maken heeft met het laadtijd instelling kan liggen. Zo ja hoe kan je dat anuleren. En of wat gebeurd er als je de auto laat verwarmen op de aangegeven tijd er niet bent lock hij dan opnieuw en hoe dan unlocken.
Als de kabel er niet uit gaat is bij mij tot nu toe de oplossing geweest: alle deuren van de auto dicht, contact van de auto uit en vervolgens twee keer op de afstandsbediening drukken om de deuren te openen. Tot nu toe is dan altijd de kabel losgegaan, mits hij natuurlijk niet aan het laden is.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
Zo doe ik het ook. Bij de eerste keer gaan de deuren van slot, bij de tweede keer gaat de stekker los, voor even, dus dan moet je er wel bij staan om hem onmiddellijk te kunnen grijpen.

Deze tweetrapsprocedure heeft als voordeel dat je door 1 keer te drukken even de auto kunt openen zonder het laadproces te beinvloeden.

[ Voor 27% gewijzigd door Jan Treur op 05-10-2017 20:44 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
evtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 18:11:
Toen ben ik gaan laden en vertrek tijd laten staan. En dat werkte de auto wordt verwarmt op de opgegeven tijd. Maar ik dacht toen wat gebeurt er al ik de lader laat doorladen .
Welke optie heb je nu uiteindelijk ingesteld om het werkend te krijgen want bij mij werkt het nog steeds niet.

Als ik thuis de stekker er niet uit zou krijgen ben ik wel aan de aap gelogeerd want ik heb een vaste kabel aan mijn laadunit. Hoop dat mij dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Ik unlock de stekker altijd door op het knopje op de deur voor het openen van de auto te drukken (1x drukken). Dan hoef je niet je sleutel telkens uit je zak te vissen. Werkt uiteraard ook maar voor een aantal seconden, daarna zit de stekker weer vast.

Voor het unlocken via de noodkabel in de achterbak schijn je behoorlijk hard te moeten trekken. Maar die heb ik zelf gelukkig nog niet hoeven te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
pmiddeld schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:59:

Voor het unlocken via de noodkabel in de achterbak schijn je behoorlijk hard te moeten trekken. Maar die heb ik zelf gelukkig nog niet hoeven te gebruiken.
Ja, je moet er behoorlijk hard aan trekken en ook in de juiste richting (niet omhoog maar meer opzij, van de lader van de auto af, zeg maar). Ik spreek hierbij wel uit eigen ervaring, ik kreeg namelijk na een maand ook het probleem dat de auto de laadkabel niet meer los wilde laten. Het was laat op de avond, voor mijn huis en ik moest de volgende dag gewoon gaan werken, en aangezien het me op geen enkele manier lukte om de kabel los te krijgen, heb ik uiteindelijk de 24-uurs-service van Hyundai gebeld, en kwam vervolgens een mannetje langs. Hem is het uiteindelijk gelukt om d.m.v. het noodkabeltje de laadkabel los te krijgen, en toen ik eenmaal gezien had hoe hij het deed, lukte het mijzelf gelukkig ook. Heb deze methode uiteindelijk nog een paar keer moeten gebruiken.
Bij mij had dit niks te maken met op tijdschema laden (doe ik thuis namelijk niet), en het is ook een vaker voorkomend probleem; dat vertelde zowel de dealer me als mijn zoektocht op internet.

Men heeft toen een bepaald onderdeel van de lader vervangen, en sindsdien heeft zich dit probleem nooit meer voorgedaan, gelukkig.

Lang verhaal kort: probeer toch dat noodkabeltje nog eens, en trek daarbij echt hard (ik had haast het idee dat ik de boel kapot ging trekken voordat het pas lukte) en meer horizontaal naar rechts ipv omhoog, in tegengestelde richting van de lader van de auto. Dit zou echt moeten werken. En dan dus richting dealer om het te laten fiksen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Jan Treur schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:34:
Ik neem aan dat je weet dat unlocken maar voor een paar seconden gebeurt. Heb je hem er niet uit in die paar seconden dan is hij gewoon opnieuw gelockt.
Jazeker Jan Treur, ik sta erbij en hoor ook geen klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
uFx schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:24:
[...]

Als de kabel er niet uit gaat is bij mij tot nu toe de oplossing geweest: alle deuren van de auto dicht, contact van de auto uit en vervolgens twee keer op de afstandsbediening drukken om de deuren te openen. Tot nu toe is dan altijd de kabel losgegaan, mits hij natuurlijk niet aan het laden is.
Auto dicht contact uit en wel 10 keer op open gedrukt ook dicht/open meerdere keren.
Maar ik was niet klaar met laden (90%).Dat moet toch niet uit maken? of moet je met de thuislader wachten tot hij klaar is met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
wfveennl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:29:
[...]

Welke optie heb je nu uiteindelijk ingesteld om het werkend te krijgen want bij mij werkt het nog steeds niet.

Hoe bedoel je wat werk er niet bij jou?

Als ik thuis de stekker er niet uit zou krijgen ben ik wel aan de aap gelogeerd want ik heb een vaste kabel aan mijn laadunit. Hoop dat mij dit niet gaat gebeuren.
Ik had aan de nood kabel in de kofferbak getrokken.Maar ik wist niet dat je daarmee met z'n tween moet zijn .dus daarmee moet het altijd lukken .(denk ik :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:59:
Ik unlock de stekker altijd door op het knopje op de deur voor het openen van de auto te drukken (1x drukken). Dan hoef je niet je sleutel telkens uit je zak te vissen. Werkt uiteraard ook maar voor een aantal seconden, daarna zit de stekker weer vast.

Als je 1x druk op de deur dan gaat toch alleen de deur op en niet het laden stoppen?Of is je deur al open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Lang verhaal kort: probeer toch dat noodkabeltje nog eens, en trek daarbij echt hard (ik had haast het idee dat ik de boel kapot ging trekken voordat het pas lukte) en meer horizontaal naar rechts ipv omhoog, in tegengestelde richting van de lader van de auto. Dit zou echt moeten werken. En dan dus richting dealer om het te laten fiksen!
[/quote]

Lukte je dat alleen of doe je dat met 'z'n twee?
En hoor je een klik dat hij los komt?

[ Voor 5% gewijzigd door evtje op 06-10-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Mischien werkt die noodkabel het makkelijkst als je de laad stekker even extra aanduwt.

Als je er al veer aan getrokken hebt, dan zou het ook weer stroever kunnen gaan, dus even aanduwen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 21:13
evtje schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:35:
[...]

O hier heb ik ook een tijdje zitten te verbazen dat er geen laadpalen op het scherm komt.
Dat moet eerst gedownload worden. Maar voor dat je dat kan doen moet je auto eerst verbinden met internet.
Dat gaat doormiddel wifi . Dan moet je eerst je telefoon als hotspot instellen . Als je auto dan verbonden is met je telefoon dan ga je naar de apps van je auto en naar instellingen dan naar navi instellingen . Daar kan je laadpalen aanvinken en meer b.v radars , hotels parkeerplaatsen enzo. Zal nog even een filmpje zoeken hoe dat moet.
Ah, kijk. Mijn Leaf heeft z'n eigen dedicated verbinding hiervoor (helaas niet voor ander gebruik). Maar dan ga ik dat maandag eens proberen.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
evtje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:43:
[...]

Als je 1x druk op de deur dan gaat toch alleen de deur op en niet het laden stoppen?Of is je deur al open?
Deur is op slot. 1x drukken en het laden stopt en de stekker is vrij. Bij mij althans. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juupke
evtje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:03:

Lukte je dat alleen of doe je dat met 'z'n twee?
En hoor je een klik dat hij los komt?
Ja, dat lukte mij alleen; het is niet nodig dat je tegelijkertijd aan de laadkabel en het noodkabeltje trekt.

De ontgrendeling via het kabeltje is anders dan regulier dmv de sleutel; zeg maar meer mechanisch en niet elektrisch. Je hoort dus sowieso niet die 'zoem' die je bij regulier ontgrendelen wel hoort. Het is al een tijdje geleden, dus ik weet eerlijk gezegd niet meer heel precies hoe het klonk, maar zoals ik me het herinner is het meer dat je voelt aan het kabeltje dat hij loskomt, dan dat je echt een klik hoort (maar misschien hoor je het wel en is dat gewoon niet in mijn geheugen blijven hangen 8) ).
Ik weet in ieder geval dat ik wel elke keer duidelijk doorhad dat hij los was, dat merk je wel.

[ Voor 11% gewijzigd door juupke op 06-10-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Zo ik heb de thuislader er weer aanhangen.
Ik ben het weer gaan doen als gisteren.
naar de tijd instelling en de weekdagen instellen wat mij opviel dat de (ok) knop er weer is.
Nu ook weekend tijd ingesteld.
Vertrektijd 12.30 vink vrijdag vink airco en warmte knop aan.
Daltarief op werkdagen starttijd 10.10 stoptijd 12.40 vink bij Alleen tijdens onderstaande tijd.
Daltarief weekend starttijd 13.00 stoptijd 23.00 vink bij Alleen tijdens onderstaande tijd.

Zo stekker erin en de thuislader start op (JA) 10.10 uur.
Nu wachten op 12.30 uur of ik hem kan unlocken.
En anders om 12.40 uur op stop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
juupke schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Ja, dat lukte mij alleen; het is niet nodig dat je tegelijkertijd aan de laadkabel en het noodkabeltje trekt.

De ontgrendeling via het kabeltje is anders dan regulier dmv de sleutel; zeg maar meer mechanisch en niet elektrisch. Je hoort dus sowieso niet die 'zoem' die je bij regulier ontgrendelen wel hoort. Het is al een tijdje geleden, dus ik weet eerlijk gezegd niet meer heel precies hoe het klonk, maar zoals ik me het herinner is het meer dat je voelt aan het kabeltje dat hij loskomt, dan dat je echt een klik hoort (maar misschien hoor je het wel en is dat gewoon niet in mijn geheugen blijven hangen 8) ).
Ik weet in ieder geval dat ik wel elke keer duidelijk doorhad dat hij los was, dat merk je wel.
Dan heb ik waarschijnlijk nog niet hard genoeg eraan getrokken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
pmiddeld schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:22:
[...]

Deur is op slot. 1x drukken en het laden stopt en de stekker is vrij. Bij mij althans. :*)
Nu even getest ,klopt hoor 1 keer drukken op deur open en je kan hem eruit halen.
Deur opslot en hij zit weer vast en lijkt gewoon weer te laden ook.
Zal hij dat ook doen bij een openbare laadpaal?
En bij Fastned?stel je gaat naar de pompstadtion voor een koffie en kom terug maar hij laad nog.
Je gaat in je auto zitten dan stop hij met laden maar dat wil je niet .
start hij dan weer vanzelf ?hoe zit dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
evtje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Nu even getest ,klopt hoor 1 keer drukken op deur open en je kan hem eruit halen.
Deur opslot en hij zit weer vast en lijkt gewoon weer te laden ook.
En bij Fastned?stel je gaat naar de pompstadtion voor een koffie en kom terug maar hij laad nog.
Volgens mij stopt ie pas met laden als je hen eruit haalt, niet bij van slot halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
orillion schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:04:
[...]

Volgens mij stopt ie pas met laden als je hen eruit haalt, niet bij van slot halen.
Is dat veilig om te doen?stekker eruit bij b.v fastned terwijl je laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:34

Lulukai

God's gift to women

https://www.laatsterijbew...ektrische-gezinsdeelauto/
Interessante ontwikkeling! Terwijl de gewone klanten wachten op hun Ioniq Eletric, kunnen ze er daar honderd neerplempen ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Lulukai op 06-10-2017 13:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

evtje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Is dat veilig om te doen?stekker eruit bij b.v fastned terwijl je laad.
De snellader stopt zo ver ik weet met opladen als de stekker slot eraf gaat. Zo heb ik dus een paar keer bij fastned voor niks staan wachten omdat het laden tussen tijds was gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Zo ik heb gekeken om 12.30 uur deur indrukken en ja open.
Deur weer opslot en weer vergrendeld. 12.40 uur auto laat de lader afslaan (tijdklok) en de stekker kan eruit.
Het lijkt nu vandaag allemaal goed te gaan.PFFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Iemand van het forum hier die vanochtend zwaaide naar een andere witte Ioniq in Hoorntje? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Is er eigenlijk een manier om je verbruik van je rit te zien zonder het verbruik te resetten? Zeg maar zoals je ziet als je hem uitzet, alleen dan tijdens de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
evtje schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Ja hoor!
Nee, daar moet je laadsessie op de paal of in de app stoppen.
Als je deur hebt geopend, en zelfs open laat staan, gaat-ie vanzelf na een aantal seconden weer door met laden. Je kunt ook horen dat de stekker weer vergrendeld wordt. Volgens mij laadt de auto trouwens alleen als de stekker vergrendeld is. Anders zou het veel te gevaarlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Laatst online: 25-05 16:29
Ik ben wel gecharmeerd van de Ioniq en zoek nu naar de mogelijkheid om er zsm een vanuit de leasemij te krijgen (die openstaat er een vanuit een dealer te betrekken). Ben al wat aan het rondbellen geweest maar heb nog niet heel veel gehoord over nog vrije auto's. Iemand die toevallig nog iets weet over beschikbare modellen? Comfort of premium maakt mij niet uit. kleur moet metallic zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door JottemJ op 06-10-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:41
JottemJ schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:25:
Ik ben wel gecharmeerd van de Ioniq en zoek nu naar de mogelijkheid om er zsm een vanuit de leasemij te krijgen (die openstaat er een vanuit een dealer te betrekken). Ben al wat aan het rondbellen geweest maar heb nog niet heel veel gehoord over nog vrije auto's. Iemand die toevallig nog iets weet over beschikbare modellen? Comfort of premium maakt mij niet uit. kleur moet metallic zijn.
zie autotrack.nl

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Bedankt voor de suggestie, uiteraard heb ik de verkoopsites bekeken maar dat zijn allemaal auto's die nog binnen moeten komen of niet meer beschikbaar zijn. Mijn ervaring is dat bellen of via-via toch meer succes oplevert.

Barten, Wittenberg en Herwers al gesproken en hebben pas op z'n vroegst in januari weer iets op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
JottemJ schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 08:17:
[...]

Bedankt voor de suggestie, uiteraard heb ik de verkoopsites bekeken maar dat zijn allemaal auto's die nog binnen moeten komen of niet meer beschikbaar zijn. Mijn ervaring is dat bellen of via-via toch meer succes oplevert.

Barten, Wittenberg en Herwers al gesproken en hebben pas op z'n vroegst in januari weer iets op voorraad.
en autogroep twente?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Wit is nog wel ergens te vinden, maar de andere kleuren hebben meestal een levertijd :( (1~4 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Die 1-4 maanden valt reuze mee, vergeleken met wachttijden van een half tot een heel jaar die je regelmatig op internationale forums leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Klopt, maar dat is enkel voor auto's die al in de pijplijn zitten. Nieuw bestellen en achterin de rij komen duurt wel even volgens diverse dealers (hoorde iets van 8-12 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Dan kun je beter maar niet een al te uitgesproken voorkeur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
JottemJ schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:15:
Klopt, maar dat is enkel voor auto's die al in de pijplijn zitten. Nieuw bestellen en achterin de rij komen duurt wel even volgens diverse dealers (hoorde iets van 8-12 maanden).
Hyundai zelf zegt 12 tot 14 maanden dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Jan Treur schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:40:
Dan kun je beter maar niet een al te uitgesproken voorkeur hebben.
Zou je geen voorang krijgen als je het Hyundai logo als deurverlichting neemt? O-)

Afbeeldingslocatie: http://hyundai-ioniq.sgpetch.co.uk/admin/system-content/accessory_images/Hyundai/IONIQ/LED_Door_Projectors_with_Hyundai_logo_large.jpg (geen grap, dit is een officiele optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Toettoetdaan schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:18:
[...]

Zou je geen voorang krijgen als je het Hyundai logo als deurverlichting neemt? O-)

[afbeelding] (geen grap, dit is een officiele optie)
dat wordt er door de dealer ingeklikt. Je kan natuurlijk ook je eigen avatar erin plaatsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:13
VmarcV schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:37:
[...]

Mijn ioniq gekregen op 14/9. Bij het laden gemerkt dat de koeling van de batterij bleef draaien. Wagen terug in de garage (15/9) , zijn er mee bezig met ingenieurs van Duitsland en Korea. Tot op heden (30/9) nog geen nieuws. :-(
Eindelijk, wagen teruggekregen, er was een probleem met de module van de koeling voor de batterij. Nog nooit voorgekomen in Europa, module moest overgevlogen worden van Zuid-Korea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Vandaag weer laden met de thuislader. Type 2 erin en stekker in stopcontact. En gaat laden. In de auto staat 6.10 uur laden . Bij naderen van het einde ( nog 25 minuten ) wil ik de lading stoppen doormiddel de deurknop in drukken maar helaas stopt niet en krijg de type 2 er niet uit. Ook met de ab lukt het niet. Dan maar door laden tot hij vol is en zelf afslaat. Hij is gestopt met laden dat is te zien op de brick. Maar helaas de type2 gaat er niet uit daarna met de deur open knop ook niet en ook niet als ik 2 keer druk.
Meerdere keren op ab open knop gedrukt ook niet. In de auto contact aan gedaan krijg ik de melding haal de stekker eruit. Maarja dat lukt niet vlak daarna een melding van controleer je elektrische systeem. Contact weer uit. En weer proberen maar nee lukt niet. Ik denk zou dan eerst de stekker uit het stopcontact moeten ?
Dus dat maar gedaan maar ook dat maakt niet uit. Ik dacht laat ik anders een video maken wat er gebeurt op het scherm. Ik hoorde iets achter me klikken . Dus maar weer uit de auto kijken of hij losgekomen is. Maar nee dat waren de pastic dopjes dat tegen de auto rammelt . Ik sta nog even mij telefoon op te starten en de video camera te openen om weer in de auto te gaan om een filmpje te maken . Maar opeens hoor ik klik en de type 2 kan eruit . Ik sta er gewoon naast en doe niets grrrrrrr. Ik snap er helemaal niets van! Zou eerst de stekker uit het stopcontact moeten soms? Of is er een software bug. Later nog even in het tijd schema gekeken wat mij daar op viel dat de tijden die ik vorige week had ingesteld er allemaal eruit zijn zowel dagen als weekeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ik zou zeggen dat de stroom eraf halen voordat je de stekker eruit haalt (uit de auto), altijd een goed idee is. Zo gaat het ook bij laadpalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan Treur op 10-10-2017 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Jan Treur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:20:
Ik zou zeggen dat de stroom eraf halen voordat je de stekker eruit haalt (uit de auto), altijd een goed idee is. Zo gaat het ook bij laadpalen.
En als je voordat het laden klaar is ook eerst de stekker van het stroom af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja zo doe je dat bij een laadpaal ook: met je pasje schakel je die paal uit om het laden te stoppen en daarna haal je de stekkers van de kabel uit de auto en uit de laadpaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan Treur op 10-10-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Jan Treur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:34:
Ja zo doe je dat bij een laadpaal ook: met je pasje schakel je die paal uit om het laden te stoppen en daarna haal je de stekkers van de kabel uit de auto en uit de laadpaal.
ik kan ook wel bij de auto aankomen, ontgrendelen, stekker bij auto eruit, dan naar de laadpaal en daar pas aanbieden, en kabel ontkoppelen. werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
BarryH schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:09:
[...]

ik kan ook wel bij de auto aankomen, ontgrendelen, stekker bij auto eruit, dan naar de laadpaal en daar pas aanbieden, en kabel ontkoppelen. werkt ook prima
Dat lukt mij idd ook, en niet alleen als de accu vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Het gaat bij mij om de thuis druppel lader. Hoe ga je daar het beste mee om .vrijdag ging bij mij alles goed . Zowel voor het einde als door laten laden en dan stoppen.
Vandaag lukt het totaal niet. Dat maakt mij onzeker ik wil graag weten waarom het de ene keer wel en andere keer niet gaat.
Ik wil dus graag weten hoe andere het doen . Bij eerder stoppen met laden danwel tot het einde laden. Dan kan ik dat ritueel volgen en uit proberen. Om het uit te sluiten dat ik het niet fout doe . Ik ben bang dat er iets mis is met het systeem. Bij de dealer hebben ze nog al eens een auto gehad met dit probleem. Ook met de druppel lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
BarryH schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:09:
Ja, dat kan ook wel, maar dan krijgt de paal de bibbers, met rood licht en zo, overkomt mij ook een enkele keer als ik even niet oplet; niet de aanbevolen route.

[ Voor 52% gewijzigd door Jan Treur op 10-10-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
evtje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:45:
Het gaat bij mij om de thuis druppel lader. Hoe ga je daar het beste mee om .vrijdag ging bij mij alles goed . Zowel voor het einde als door laten laden en dan stoppen.
Vandaag lukt het totaal niet. Dat maakt mij onzeker ik wil graag weten waarom het de ene keer wel en andere keer niet gaat.
Ik wil dus graag weten hoe andere het doen . Bij eerder stoppen met laden danwel tot het einde laden. Dan kan ik dat ritueel volgen en uit proberen. Om het uit te sluiten dat ik het niet fout doe . Ik ben bang dat er iets mis is met het systeem. Bij de dealer hebben ze nog al eens een auto gehad met dit probleem. Ook met de druppel lader.
Ik gebruik de druppellader zelf nooit omdat ik thuis een laadpaal heb. Dus geen ervaring daarmee. Dat geldt voor veel anderen ook, denk ik. Lukt het bij jou wel goed bij een laadpaal? Heb je dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Jan Treur schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Ik gebruik de druppellader zelf nooit omdat ik thuis een laadpaal heb. Dus geen ervaring daarmee. Dat geldt voor veel anderen ook, denk ik. Lukt het bij jou wel goed bij een laadpaal? Heb je dat geprobeerd?
Laadpaal een paar keer geladen en geen probleem. In het weekend gebuik ik een snellader en door de week een druppel lader. Ik heb een aanvraag lopen bij de gemeente voor een laadpaal . Maar dat heeft z'n tijd nodig. Al 4 maanden loopt de aanvraag.dus voorlopig even drup drup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Gegeven wat ik lees van jouw kant, zou ik je het advies geven om eerst de stekker uit het stopcontact te halen, dan even een tijdje te wachten tot de spanning weggevloeid is en dan de stekker uit de auto proberen los te koppelen. Maar nogmaals, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
evtje schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:45:
Het gaat bij mij om de thuis druppel lader. Hoe ga je daar het beste mee om
Ik gebruik de druppellader ook zeer regelmatig, en daar had ik dus datzelfde probleem mee. En zoals ik al eerder aangaf, dit is een bekend probleem bij Hyundai. Hij hoort het gewoon goed te doen, ongeacht welke volgorde je de handelingen doet of hoe vol de accu is. Daarom zeg ik nogmaals: ga naar de dealer om te laten fixen! Ze moeten er een onderdeel voor bestellen, dat kan best even duren voor het binnen is (paar weken), de reparatie zelf was vervolgens binnen een dag klaar.

Als ik me goed herinner speelde het probleem bij mij vooral als ik de lader probeerde af te koppelen op het moment dat de auto al ontgrendeld was (bv. omdat ik even iets anders wilde doen in de auto, met settings klooien ofzo). Bij het ontgrendelen van de auto ontgrendelt in principe ook de laadkabel, maar als die er dan niet uit wordt gehaald binnen x seconden, dan vergrendelt de kabel weer. En dan weigerde de auto bij mij hem vervolgens nog te ontgrendelen. Wat mij in afwachting van de reparatie wel hielp, was om zodra ik bij de auto was direct als eerste handeling t ontgrendelen door op Open op de ab te drukken, en vervolgens direct de kabel eruit te trekken; de auto dus geen kans geven hem weer te vergrendelen. Pas daarna trok ik dan de stekker uit het stopcontact en/of maakte ik een portier open.

Geen idee of het bij jou hetzelfde werkt, maar wellicht heb je er wat aan.

Overigens, als je een beetje Duits leest, zou ik ook echt eens gaan zoeken op het Going Electric forum, want daar waren de nodige mensen die dit probleem ook hebben gehad (en die dus ook het noodkabeltje hebben moeten gebruiken EN die het vervolgens ook door Hyundai hebben laten oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Ik hier nog een paar linkjes daarover gevonden.

YouTube: Hyundai IONIQ Elektro - Chargeport Verriegelung

YouTube: Hyundai IONIQ - Verriegelung Chargeport mit Hyundai Schuko ICCB

Het lijkt zo simpel maar ja er zijn meer mensen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Iemand vroeg hier om de ervaring met de wallbox van Eneco/Hyundia. Ik zit nu nog steeds de bestelfase. De auto wordt op 1-11 geleverd en dan hoop ik dat k die wallbox al aan mijn muur heb. Gisteren kreeg ik een mail van Eneco, geïnitialiseerd vanuit de dealer, in mijn mailbox. Via de link kon ik de wallbox bestellen. Je hebt diverse opties, zoals de zwaarte (16a of 32a), zonder of met poot en de kleur.

Ik ben voor de 32a variant gegaan, want ja ik wil dat ie natuurlijk snel oplaad. 8 vs 4,5 uur, dan is je keuze snel gemaakt toch? Na het bestellen kreeg ik 10 minuten later een belletje vanuit Eneco. Zij hadden wat vraagtekens bij de keuze in zwaarte. Ze vroegen zich af of de wallbox niet te zwaar zou zijn want de meeste huizen hebben 1x32A of 3x25A aansluiting. Dit betekent dat die 32A variant helemaal niet op ons past of in ieder geval is niet veilig genoeg om de auto op 32A op te laden.

Uiteindelijk kreeg ik 2 opties. 1) voor de 16A variant gaan en dan de auto in 8 uur opladen of 2) alsnog voor de 32A maar dan “begrenzen” (softwarematig) ze het apparaat op 25A. Omdat de auto eigenlijk tot 28A kan laden heb ik voor de 2e opties gekozen. Op deze manier zal hij 5/6 uur nodig hebben om op te laden.

Echter heb ik even gekeken bij mijn netwerkbeheerder Enexis. Ik was even benieuwd wat de kosten zijn van het upgraden naar een 3x35A, want ik heb 1x 35A. Hier schrok ik echt van. Je betaald rond 60 euro in de maand aan vastrecht en daarnaast moet je nog eens 244 euro betalen voor de aanpassing.

Enige optie is dan toch het begrenzen van het apparaat, zodat de auto binnen 6 uur opgeladen is. 4,5 uur is gewoon binnen NL niet haalbaar, tenzij de aansluiting is geüpgraded naar 3x35A of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Treur
Ja, dit is inderdaad het probleem. Die 32A waar vaak mee geschermd wordt, is voor velen gewoon geen optie. Zie ook de discussie over de absurd grote prijsverschillen die de netwbeheerders rekenen voor iets zwaardere aansluitingen in het algemene topic Jan Treur in "Elektrische auto's - Deel 2"
Het wordt tijd dat de overheid hier regulerend optreedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
albert04 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:47:
Iemand vroeg hier om de ervaring met de wallbox van Eneco/Hyundia. Ik zit nu nog steeds de bestelfase. De auto wordt op 1-11 geleverd en dan hoop ik dat k die wallbox al aan mijn muur heb. Gisteren kreeg ik een mail van Eneco, geïnitialiseerd vanuit de dealer, in mijn mailbox. Via de link kon ik de wallbox bestellen. Je hebt diverse opties, zoals de zwaarte (16a of 32a), zonder of met poot en de kleur.

Ik ben voor de 32a variant gegaan, want ja ik wil dat ie natuurlijk snel oplaad. 8 vs 4,5 uur, dan is je keuze snel gemaakt toch? Na het bestellen kreeg ik 10 minuten later een belletje vanuit Eneco. Zij hadden wat vraagtekens bij de keuze in zwaarte. Ze vroegen zich af of de wallbox niet te zwaar zou zijn want de meeste huizen hebben 1x32A of 3x25A aansluiting. Dit betekent dat die 32A variant helemaal niet op ons past of in ieder geval is niet veilig genoeg om de auto op 32A op te laden.

Uiteindelijk kreeg ik 2 opties. 1) voor de 16A variant gaan en dan de auto in 8 uur opladen of 2) alsnog voor de 32A maar dan “begrenzen” (softwarematig) ze het apparaat op 25A. Omdat de auto eigenlijk tot 28A kan laden heb ik voor de 2e opties gekozen. Op deze manier zal hij 5/6 uur nodig hebben om op te laden.

Echter heb ik even gekeken bij mijn netwerkbeheerder Enexis. Ik was even benieuwd wat de kosten zijn van het upgraden naar een 3x35A, want ik heb 1x 35A. Hier schrok ik echt van. Je betaald rond 60 euro in de maand aan vastrecht en daarnaast moet je nog eens 244 euro betalen voor de aanpassing.

Enige optie is dan toch het begrenzen van het apparaat, zodat de auto binnen 6 uur opgeladen is. 4,5 uur is gewoon binnen NL niet haalbaar, tenzij de aansluiting is geüpgraded naar 3x35A of meer.
Ik heb hem niet genomen, dan kreeg ik 2500 euro terug. Daarvan heb ik voor 1400 euro een ICU EVE mini oid gekocht, die via de P4 port van mijn slimme meter kan load-balancen. Als ik m'n elektrische kookplaat aan doe gaat ie gewoon wat langzamer laden. Als alles uit is haalt ie de max van de auto. Ideaal en veel goedkoper (er vanuit gaande dat je al een slimme meter hebt en een 35A aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
orillion schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Ik heb hem niet genomen, dan kreeg ik 2500 euro terug. Daarvan heb ik voor 1400 euro een ICU EVE mini oid gekocht, die via de P4 port van mijn slimme meter kan load-balancen. Als ik m'n elektrische kookplaat aan doe gaat ie gewoon wat langzamer laden. Als alles uit is haalt ie de max van de auto. Ideaal en veel goedkoper (er vanuit gaande dat je al een slimme meter hebt en een 35A aansluiting).
Als ik dat eerder had geweten dan had ik dat ook gedaan. Nu heb ik voor 300 euro minder een langzame wallbox (3,7 kW). In 19 van de 20 gevallen ook geen probleem hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uFx

uFx

Heeft iemand ook wel eens dat hij heel soms een 'woosh' van een seconde hoort in de auto? Lijkt te komen van de luchtcirculatie en is volgens mij alleen als de verwarming aan staat. Net alsof er ergens de druk vanaf gehaald wordt en dat er daardoor lucht vrij komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArchitectOfDoom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-03-2023
uFx schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:10:
Heeft iemand ook wel eens dat hij heel soms een 'woosh' van een seconde hoort in de auto? Lijkt te komen van de luchtcirculatie en is volgens mij alleen als de verwarming aan staat. Net alsof er ergens de druk vanaf gehaald wordt en dat er daardoor lucht vrij komt.
Ja. Geen idee wat het is. Je bent in ieder geval niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
orillion schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

Bij mij precies dezelfde situatie. Ook een ICU EVE gekocht. Had al een wijziging in de elektra aansluiting besteld maar later weer geannuleerd en toen gezekerd met 32A en aangesloten op de P1 van de slimme meter. Heb de laadunit in de meterkast gehangen en alleen de kabel via de kruipruimte naar buiten dus zo min mogelijk apparaten aan de buitenmuur van het huis.

Mijn vraag is alleen hoe en waar kun je het verschil in de laadsnelheid controleren om te zien of het systeem ook echt werkt, want daar ben ik nu benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
albert04 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:47:

Ik heb gekozen voor 1x40A, zelfde kosten per maand als 1x32 of 3x25, eenmalige kosten 470 euro maar dan kan ik wel op volle snelheid opladen.

1x35 had ook gekunt (was gratis) maar toch voor de 1x40 gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Him_
wfveennl schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:59:
[...]

Bij mij precies dezelfde situatie. Ook een ICU EVE gekocht. Had al een wijziging in de elektra aansluiting besteld maar later weer geannuleerd en toen gezekerd met 32A en aangesloten op de P1 van de slimme meter. Heb de laadunit in de meterkast gehangen en alleen de kabel via de kruipruimte naar buiten dus zo min mogelijk apparaten aan de buitenmuur van het huis.

Mijn vraag is alleen hoe en waar kun je het verschil in de laadsnelheid controleren om te zien of het systeem ook echt werkt, want daar ben ik nu benieuwd naar.
ook getwijfeld over de EVE maar uiteindelijk voor de wallbox commander gekozen.
De commander is met een app te regelen en met de 1x40 hoofdzekering vond ik dat de beste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Him_ schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb gekozen voor 1x40A, zelfde kosten per maand als 1x32 of 3x25, eenmalige kosten 470 euro maar dan kan ik wel op volle snelheid opladen.

1x35 had ook gekunt (was gratis) maar toch voor de 1x40 gekozen
Helaas is dat bij Enexis niet mogelijk. Ik heb alleen als optie de 3 fases en dat vanaf 25A. Geen enkele fase is beschikbaar.. Ik vind dat gewoon te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 932947

@albert04 Hoe weet jij dat je auto geleverd wordt op 1-11? Is deze al bij de dealer? Mijn dealer zegt dat hij pas weet wanneer de auto er is als die bij hem voor de deur staat. Dat lijkt mij nogal ongeloofwaardig. Ik wacht overigens al sinds 31 maart dus ben wanhopig op zoek naar wat meer concrete informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
@Anoniem: 932947 Betreft een voorraadauto en de bestelling eind september door mijn werkgever gedaan. Om het nog erger te maken voor je :P. De auto kon gisteren al geleverd worden maar ik zit nog met mijn huidige auto die per 1-11 verloopt. Vandaar die 1-11 anders had ik hem nu al..

Ik kon hem ook wel bestellen, maar dan was de levertijd Q2-2018.. Wachten is niets voor mij en zoveel keuzes heb je niet bij die auto. Je hebt maar een comfort en premium uitvoering, met een aanpassing zodat je de front en back in zwarte kleur hebt. Voor mij niet de moeite waard om daar zo lang op te zitten wachten.

Succes, ik hoop dat je hem snel krijgt!

[ Voor 3% gewijzigd door albert04 op 11-10-2017 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@albert04 Ik zie het inderdaad...wat goed voor jou. Beetje irritant om te lezen inderdaad maar super fijn toch? Dank voor je reactie, ik ga weer verder met wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Anoniem: 932947 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:28:
@albert04 Ik zie het inderdaad...wat goed voor jou. Beetje irritant om te lezen inderdaad maar super fijn toch? Dank voor je reactie, ik ga weer verder met wachten....
Na zoveel wachten zou ik toch eens een andere dealer bellen om te vragen of dat normaal is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Anoniem: 932947 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:28:
Ter info: mijn Ioniq heb ik midden maart besteld en rij er sinds begin juli in. Dus ik heb het idee dat er wat mis gaat bij je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@uFx Ja dat idee heb ik ook heel sterk maar dat zal natuurlijk nooit worden toegegeven door hen
....Mag ik weten wie jou dealer was?
Pagina: 1 ... 15 ... 189 Laatste