• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 14:47
Floris112 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:53:
[...]

Ah het heeft dus met de dikte van de polen te maken. Dank!
En zelfs bij mij pastte dat nog voor geen meter, die aansluitingen van de Hyundai bekabeling lijkt nog een maatje groter.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:54
Hier ook, dus koperdraad ertussen geklemd

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10
Da_Poncho schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:22:
[...]

Zit op laatste update (28kWh) en helderheid aanpassen heeft alleen effect op scherm achter stuur. Deze versie...

Waar meld ik Hyundai software bugs?

Los hiervan: Google Maps op Android Auto weet wel of het donker is en het lijkt alsof dit van de auto komt. Het viel mij een keer op dat toen ik onder een brug door reed de donkere modus van google maps aan ging.

[...]

Hoe is dit afgelopen? Zelf kunnen repareren? €?
Inmiddels de handgreep binnen en gemonteerd. Het is letterlijk 1 schroef en 1 stekker. Stelt niets voor. Totaal nieuwe handgreep in originele kleur voor $120 in plaats van meer dan €300 met op maat gespoten bij de dealer 8)7

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02 21:49
Lintesir schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:48:
Ik heb iets raars gemerkt bij mijn 38kWh, ik gebruik bijna altijd de linker flipper aan het stuur om tot stilstand te komen (ingedrukt houden). Maar soms heb ik nog iets teveel snelheid en dan rem ik bij met het rempedaal en in sommige gevallen rijdt de auto dan een stukje naar achter nadat hij tot stilstand is gekomen. Ik had het al wel vaker gehad, maar het was nooit heel uitgesproken, dus niet zoveel aandacht aan geschonken. Maar gister moest ik dan flink bijremmen en reed de auto daarna echt wel een halve meter als het niet meer is naar achter. Gelukkig zat er niemand achter me, maar ik werd daar niet blij van. Herkennen mensen dit?
Ik doe dit ook altijd en het lijkt erop dat hij dan in de versnelling blijft hangen ahw. Dus wat je hebt met een schakelbak als je de motor uitzet en hem in een versnelling laat staan. Zo voelt het iig. En het is ook best logisch, want een elektromotor draait niet stationair, je hebt hem in D staan (in de versnelling) en niet op de rem. Normaal zou hij dan creepen, maar doordat je de flippers hebt gebruikt is dat dus uitgezet.

Moest er ook aan wennen en houd er nu ook rekening mee als er iemand dicht achter me zit. Maar over het algemeen valt het wel mee.

Wat eigenlijk veel gevaarlijker is, is dat je best hard kan rennen zonder dat de remlichten het doen als je gelijktijdig de linker flipper ingedrukt houdt en een klein beetje gas bij geeft. Zo kan je heel precies tot stilstand komen, maar ben erachter gekomen dat de remlichten dan uitgaan (reed een bus achter me dus kon de reflectie van de achterkant zien).

2020 M3 SR+ MiC

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-02 11:19
fredkroket schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:50:
[...]

Dus... Zet er desnoods gewoon een nieuwe goede accu in. Helaas hebben accu's niet altijd het eeuwige leven én je weet niet hoe de accu behandeld is voordat jij die auto kocht.

Voor nog geen 100€ heb je gewoon een goede accu: https://www.winparts.nl/m...6-40ah-350a/p1310893.html
Ik ben de accu wat verder aan het bestuderen en kwam ook deze accu tegen.
Wat mij betreft kan dit nooit een echt goede accu zijn voor toepassing in een ev; het is nog steeds een echte startaccu voor kleine motoren, voor kortstondige hoge stroom, in plaats van langdurig lage stroom leveren.

Ik heb met het zoeken nog geen semi-tractie accu gevonden die een drop-in vervanger is.
De manier waarop de standaard accu vast zit vraagt een uitstekende rand langs de bodem, die hebben semi tractie accu's niet.

Verder heb ik drie jaar garantie op de auto, ik denk dat de garage niet zomaar een andere accu laat plaatsen...
Al helemaal niet als dat gesleutel aan de montageplaat betekend.

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-02 20:07
SvenHe schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:33:
[...]

Wat mij betreft kan dit nooit een echt goede accu zijn voor toepassing in een ev; het is nog steeds een echte startaccu voor kleine motoren, voor kortstondige hoge stroom, in plaats van langdurig lage stroom leveren.

Ik heb met het zoeken nog geen semi-tractie accu gevonden die een drop-in vervanger is.
De manier waarop de standaard accu vast zit vraagt een uitstekende rand langs de bodem, die hebben semi tractie accu's niet.

Verder heb ik drie jaar garantie op de auto, ik denk dat de garage niet zomaar een andere accu laat plaatsen...
Ik heb vorige jaar deze erin gezet. Weet even niet of ik toen nog adaptersetje heb gehaald bij de lokale autozaak. Op de factuur van de accu stonden ze niet in elk geval. Paste prima en zit er dus al een jaartje in;
Yuasa YBX5056
PS ik heb een 28Kw Ioniq (weet niet of dat uitmaakt).

• TwOkkie
  • Laatst online: 21:04
Floris112 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:04:
Ik zal hierbij ook even mijn ervaringen van de afgelopen tijd delen:
[...]
Hey, spiegel blijft hangen. Accu leeg. Kans om een theorietje van mij te testen... O-)

Is de spiegel al gefixed? Bij mij heb ik dat de volgende beurt onder garantie laten doen. In de tussentijd had ik hem van de automatische stand af gehaald.

Maar dat spiegelprobleem merkte ik op, kort nadat ik een keer bij een lege auto kwam die toch de hele nacht met de granny had staan laden. Ik kan achteraf niet meer herinneren of mijn spiegel toen ook (voor het eerst dan) was blijven hangen. Ik heb diezelfde week nog wel preventief mijn accu vervangen.

Mocht jouw spiegel nog niet gerepareerd zijn, zou je dan eens kunnen kijken of die misschien toch nog stroom trekt als hij halverwege blijft hangen?

Als jij hem gewoon zo half ingeklapt laat staan, en hij daardoor de hele nacht een beetje stroom trekt, dan kan dat wel eens verklaren waarom je accu leeg raakt.

[Voor 8% gewijzigd door TwOkkie op 18-12-2022 20:10. Reden: linkje toegevoegd]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Tip: Hyundai Ioniq Hybrid-banden passen NIET op een Ioniq Electric :/
Blijkbaar lopen de 15" velgen van een Hybrid tegen de remschijven aan want die zijn groter uitgevoerd op een EV.

Heb ze nog op elkaar gelegd met het idee dat het wel zou passen, maar nu ik ein-de-lijk bij de dealer terecht kan voor een bandenwissel blijkt het toch echt (net) niet te kunnen :(

Iemand nog winterbanden voor een Hybrid Ioniq kopen? :P

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05:50
TwOkkie schreef op zondag 18 december 2022 @ 20:07:
[...]

Hey, spiegel blijft hangen. Accu leeg. Kans om een theorietje van mij te testen... O-)

Is de spiegel al gefixed? Bij mij heb ik dat de volgende beurt onder garantie laten doen. In de tussentijd had ik hem van de automatische stand af gehaald.

Maar dat spiegelprobleem merkte ik op, kort nadat ik een keer bij een lege auto kwam die toch de hele nacht met de granny had staan laden. Ik kan achteraf niet meer herinneren of mijn spiegel toen ook (voor het eerst dan) was blijven hangen. Ik heb diezelfde week nog wel preventief mijn accu vervangen.

Mocht jouw spiegel nog niet gerepareerd zijn, zou je dan eens kunnen kijken of die misschien toch nog stroom trekt als hij halverwege blijft hangen?

Als jij hem gewoon zo half ingeklapt laat staan, en hij daardoor de hele nacht een beetje stroom trekt, dan kan dat wel eens verklaren waarom je accu leeg raakt.
De buitenspiegel lijkt nu gewoon weer te werken. Het is ook maar af en toe. Inmiddels zelf dit weekend er een nieuwe 12v accu in gezet (had tot die tijd het automatisch inklappen uitgezet) en een 12v jumpstarter powerbank gekocht voor het geval ik weer stil kom te staan. Ik zal de spiegels eens goed in de gaten houden of ze nog moeilijk gaan doen.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Ik heb vanaf het begin die spiegelfunctie uitgezet, je hoort en voelt gewoon dat dat best veel stroom trekt, en bij een toch al niet al te grote accu en stevige kou is het vragen om problemen. De afgelopen jaren dan ook nog nooit problemen gehad met de 12v accu. (Knock on wood!)

• Floris112
SvenHe schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:33:
[...]

Ik heb de Exide Accu Premium EA406 40Ah 350A erin gezet en het werkt goed tot dusver. Je hoeft er overigens geen JIS adaptersetje bij te bestellen, er zitten namelijk al adapters op zodat het op DIN moet passen.

Wat betreft garantie: ik had het nagevraagd bij de dealer, en die gaven aan dat het geen probleem is voor de garantie op de auto zelf.

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:27
DrDeJe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:16:
Ik snap zo-wie-zo niet zo goed waarom je als gebruiker een optie aangeboden krijgt m.b.t. het 12V accu onderhoud. Maar goed, het zal ergens goed voor zijn.

Wat ik al eens eerder heb gepost: Schaf zo'n klein kasje aan bij dat goedkope bedrijf van heel ver hier vandaan waarmee je dmv een app met bluetooth de accu in de gaten kunt houden. (ook met terugwerkende kracht).

App heet: Battery Monitor --> En zodra je in de auto bent kun je hem laten synchroniseren met het kastje.

Het geeft iig meer informatie m.b.t. je 12V accu. (En je bent minder afhankelijk van de dealer).[Afbeelding]
Heb vandaag deze https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10037598 gekocht in Tilburg voor €24,99 dus daar hoef je hem niet voor uit het verre oosten te halen. Aansluiten en app installeren en je weet precies wat het voltage is. Krijg zelfs verbinding als ik binnen in huis ben, handig om te realtime te kijken als het bijvoorbeeld vriest. Bedankt nogmaals voor de tip.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:55
PeterZ(on) schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:08:
[...]

Heb vandaag deze https://www.louis.nl/nl/p...r_article_number=10037598 gekocht in Tilburg voor €24,99 dus daar hoef je hem niet voor uit het verre oosten te halen. Aansluiten en app installeren en je weet precies wat het voltage is. Krijg zelfs verbinding als ik binnen in huis ben, handig om te realtime te kijken als het bijvoorbeeld vriest. Bedankt nogmaals voor de tip.
Nice 👍 Ga je veel plezier van hebben.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:08:
[...]

Let wel op dat het ook weer stroom kost zo'n apparaatje ;).

Verder kreeg ik gisterenmiddag toen ik bijna thuis was ineens de melding "koelvloeistof bijvullen". Ik zag in het topic dat meerdere mensen die met een 38 kWh versie die melding hier gehad hebben, maar dat het allemaal verschillend is opgelost (bijvullen, onder garantie spoelen, niet onder garantie spoelen). Eerst de dealer maar eens contacteren.

• PeterZ(on)
fredkroket schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 08:29:
[...]

Let wel op dat het ook weer stroom kost zo'n apparaatje ;).
Dat stroomverbruik lijkt mij niet zo'n probleem want er zijn meer stroomverbruikers die continu aan staan, zoals de ontvanger voor de afstandsbediening of het systeem dat zorgt voor het bijladen van de 12V accu. Het wordt pas een probleem als de 12V accu zijn spanning niet meer kan vasthouden tussen het laden door en dat kun je dan in die app zien en wordt het tijd voor een nieuwe accu.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 16:57
PeterZ(on) schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:21:
[...]

Dat stroomverbruik lijkt mij niet zo'n probleem want er zijn meer stroomverbruikers die continu aan staan, zoals de ontvanger voor de afstandsbediening of het systeem dat zorgt voor het bijladen van de 12V accu. Het wordt pas een probleem als de 12V accu zijn spanning niet meer kan vasthouden tussen het laden door en dat kun je dan in die app zien en wordt het tijd voor een nieuwe accu.
Maar ik denk dat de meeste die hier 12V-problemen hebben niet geholpen zijn met een nieuwe accu. Het zit vaak in een vage lekstroom vanuit bijvoorbeeld de spiegels of Bluelink. Zoals gezegd zit ik nu op de derde nieuwe accu. Gelukkig afgelopen anderhalve maand geen problemen gehad maar er hoeft maar iets geks te gebeuren met Bluelink en je staat weer stil :D

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• PeterZ(on)
uFx schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:43:
[...]

Maar ik denk dat de meeste die hier 12V-problemen hebben niet geholpen zijn met een nieuwe accu. Het zit vaak in een vage lekstroom vanuit bijvoorbeeld de spiegels of Bluelink. Zoals gezegd zit ik nu op de derde nieuwe accu. Gelukkig afgelopen anderhalve maand geen problemen gehad maar er hoeft maar iets geks te gebeuren met Bluelink en je staat weer stil :D
Als er andere oorzaken zijn zal een nieuwe accu idd niet helpen, maar met die monitor krijg je wel meer inzicht in abnormale verbruikers waarmee je dan wel de echte oorzaak kunt vinden. Als er plotseling iets afwijkends is in de laadspanning hoef je dat in de dagelijkse praktijk niet direct te merken, met die monitor valt dat wel direct op en kun je op zoek gaan naar de oorzaak. Ik denk dat als ik die monitor voor mijn pech in Frankrijk had gehad, ik voor die tijd al had gezien dat de accu slecht was en deze had vervangen.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-02 16:57
PeterZ(on) schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:01:
[...]

Als er andere oorzaken zijn zal een nieuwe accu idd niet helpen, maar met die monitor krijg je wel meer inzicht in abnormale verbruikers waarmee je dan wel de echte oorzaak kunt vinden. Als er plotseling iets afwijkends is in de laadspanning hoef je dat in de dagelijkse praktijk niet direct te merken, met die monitor valt dat wel direct op en kun je op zoek gaan naar de oorzaak. Ik denk dat als ik die monitor voor mijn pech in Frankrijk had gehad, ik voor die tijd al had gezien dat de accu slecht was en deze had vervangen.
Ja, dat zeker! Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd of je met zo'n monitoring ook snel kunt zien als er lekstroom is (of de accu bv. aan het leeglopen is). Want dan kun je misschien meteen een dealer bellen en vragen of ze komen kijken zodat ze de oorzaak van de lekstroom kunnen vinden.

Ah wie hou ik voor de gek; die dealer komt echt niet naar me toe en gaan 0,0 moeite doen om de klant goed te helpen ;(

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• PeterZ(on)
uFx schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:22:
[...]

Ja, dat zeker! Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd of je met zo'n monitoring ook snel kunt zien als er lekstroom is (of de accu bv. aan het leeglopen is). Want dan kun je misschien meteen een dealer bellen en vragen of ze komen kijken zodat ze de oorzaak van de lekstroom kunnen vinden.

Ah wie hou ik voor de gek; die dealer komt echt niet naar me toe en gaan 0,0 moeite doen om de klant goed te helpen ;(
Misschien dat @DrDeJe daar iets over kan zeggen, hij heeft de monitor tenslotte al langer. Ik heb er nog te weinig ervaring mee. Maar een constante (lek)stroom zul je er denk ik niet mee kunnen ontdekken, alleen plotselinge afwijkingen. En natuurlijk als je ziet dat de rustspanning onder de grenswaarde (12,4V dacht ik) komt.

• DrDeJe
Ik kan alleen zeggen dat, doordat je op een gegeven moment geschiedenis hebt opgebouwd, je snel afwijkingen gaat zien. En je herkent zaken. Loop ik met de sleutel in m'n zak langs de auto (omdat ik de hond ga uitlaten etc) dan klappen de spiegels open en later weer dicht. Dit zie je werkelijk soms terug in de tijdlijn. Maar in mijn geval is er op een gegeven moment ook duidelijkheid gekomen dat de 12v accu vaker wordt bij geladen. (Maar dat komt dan weer doordat ik nu al een tijdje voor- en achter een camera heb geïnstalleerd). Toen ik de monitor net had, en de auto nogwel eens een par dagen stil stond, zag je dat de 12v bijna niet werd bij geladen. Maar later is dit proces (zo begreep ik) door een aanpassing in de software ook verscherpt. (Dit zag je na de update ook terug).
Denk dus dat het inzichtelijk maken en trends gaan zien heel veel oplevert per geval.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 14 april 2022 @ 22:01:
[...]
Ik heb sinds enkele weken een Ioniq uit 2017. Er zaten winterbanden onder. Ik heb er nu nieuwe all season banden onder laten zetten. Heb specifiek gezocht naar de banden met A label brandstofefficiency. Ik heb de Goodyear Vector 4season Gen3 eronder laten zetten.

[Afbeelding]

Heb er nu 2.7 bar in gepompt. Hiermee haalde ik 9.4 kWh/100km, waar ik met de winterbanden krap op 11.5 kWh/100km uitkwam. Scheelt dus een hoop, goede banden.
Vorig week had mijn Ioniq Premium 2018 28kWh zijn 105k km beurt. Alles in orde en met ruitenspoeiervloeistof, het updaten van de software, een wasbeurt en weer een jaar Hyundai Pechhulp (Europa) is €131,30 voor een kleine beurt bij de dealer te overzien.

Wel werd geconstateerd dat mijn banden aan vervanging toe zijn (1,6mm voor en 2,6mm achter). Nu liggen er Michelin Crossclimate banden onder (205 / 55 R 16). Ik geef de voorkeur aan all-season banden en kwam na het nodige zoekwerk ook uit bij de "Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 205/55 R16 94 V XL", die brandstofefficiëntieklasse A scoren: https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/531059

Ik ga die door een lokale bandenboer erop laten leggen, voor €123 euro all-in per stuk, dus inclusief montage/balanceren/ventielen/verwijderingsbijdrage en btw. Dat is voor vier banden in totaal €120 voordeliger dan bij KwikFit.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:37
Laat achteraf maar weten of je tevreden bent met die banden.

Heb er zelf begin dit jaar net de Crossclimate 2 op laten leggen, Ik merk wel dat het verbruik net dat tikkeltje hoger is dan bij de originele EV banden die erop lagen, maar voor de rest heb ik er niet echt te klagen over. Ik zie dat die Goodyears ook het 3PMS symbool hebben, wat mij betreft ook steeds belangrijker, ook bij een all-season band omdat je anders in winterse omstandigheden op steeds meer plaatsen het risico loopt een bekeuring te krijgen zonder.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nou, ik ga dit draadje helaas verlaten. Na twee jaar met heel veel plezier in een Ioniq Premium 38kWh gereden te hebben, kreeg ik een zodanig goed inruilaanbod dat mijn lang gekoesterde droom (Tesla Model 3) in vervulling kon gaan.

Na een paar honderd km kan ik zeggen dat de Ioniq op bepaalde vlakken de meerdere is:
  • Efficientie - de Ioniq is duidelijk zuiniger dan de M3. Ik rij zuinig (19 graden airco, Adaptive Cruise Control op 105km/u, stoelverwarming indien nodig) en kwam deze tijd van het jaar nog steeds 300km met de Ioniq (12,7kWh/100km). Met de M3 kom ik op 420km (14,3kWh/100km).
  • Rijhulp systemen - ik vertrouwde 100% op de de Ioniq. Tesla heeft besloten om over te stappen van radar naar cameras voor ACC. Ik moet de M3 natuurlijk nog leren kennen, maar hij gaat af en toe flink op de rem omdat ie een snelheidsaanduiding van een parallelweg ziet, of omdat een vrachtwagen invoegt, of omdat ie een flauwe bocht inrijdt. De rijhulp van de Ioniq maakt soms een hoop lawaai, maar geen onverwachte rem acties. Als je met de Ioniq achteruit een parkeerplaats uitrijdt heb je een uitstekend overzicht van langsrijdend verkeer. In de M3 is het overzicht ondanks alle cameras veel slechter.
  • Fysieke knopjes - you don't miss them until they're gone. In de Ioniq kun je op de tast de ruitenwissers, licht en entertainment bedienen. In de M3 een kwestie van wennen en shortcuts leren, maar voorlopig zit ik als nieuwe M3 rijder vaak tijdens het rijden door submenus te scrollen en klikken.
  • Geluidsinstallatie - de M3 heeft veel meer ruimte binnen, maar helaas komt dit de geluidskwaliteit niet ten goede. De Ioniq was ook geen ster ondanks de "premium audio", maar wel beter dan de M3 met "standard audio".
  • Vering - de vering van de M3 is erg stug. Als je over klinkers rijdt (stuitert) heb je het idee dat je in een go kart zit.
Ik heb geen spijt van de aankoop, want de M3 heeft natuurlijk ook voordelen, maar die bewaar ik voor een ander draadje.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:34:
Nou, ik ga dit draadje helaas verlaten. Na twee jaar met heel veel plezier in een Ioniq Premium 38kWh gereden te hebben, kreeg ik een zodanig goed inruilaanbod dat mijn lang gekoesterde droom (Tesla Model 3) in vervulling kon gaan.

Ik heb geen spijt van de aankoop, want de M3 heeft natuurlijk ook voordelen, maar die bewaar ik voor een ander draadje.
Gefeliciteerd met je Tesla! Daar ga je veel plezier mee beleven. Het spookremmen heb ik sporadisch ook met mijn Ioniq, maar hij gaat nooit vol op de rem. Alsof ie denkt: ik zie iets, maar weet nog niet zeker ;)

Heel ander punt met de Model 3 waar ik mij aan ergerde: is het geluid als je de deur dicht doet doet al 'zwaarder' en 'doffer' geworden? Ik moest altijd denken aan de Opel die mijn ouders vroeger hadden uit de jaren 80, allemaal dun blik :>

De Ioniq deur klinkt al een stuk beter, maar is nog niet op het niveau van nieuwe Franse/Duitse auto's.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38

timovd

Voorsprong door techniek

Een van de grootste ergernissen aan mijn Ioniq is het spookremmen. Best irritant af en toe.
De Model 3 zou niet geschikt zijn voor mij, omdat het een sedan is en ik echt een liftback wil. Dan zou ik uitkomen bij de Model Y. De oude vertrouwde Ioniq blijft wel een zuinigheidswonder. Tesla heeft wel weer een betere cw-waarde door o.a. verzonken portiergrepen en geen antenne/vin.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als spookremmen in de Ioniq je stoort, hou je dan maar vast in de Tesla, dat schijnt nog 10x erger te zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:05
timovd schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:09:
Een van de grootste ergernissen aan mijn Ioniq is het spookremmen. Best irritant af en toe.
De Model 3 zou niet geschikt zijn voor mij, omdat het een sedan is en ik echt een liftback wil. Dan zou ik uitkomen bij de Model Y. De oude vertrouwde Ioniq blijft wel een zuinigheidswonder. Tesla heeft wel weer een betere cw-waarde door o.a. verzonken portiergrepen en geen antenne/vin.
Ruil even een paar dagen om met een Leaf, daarna kun je de Ioniq wel weer waarderen.
Man, mijn dochter en ik worden soms nog wakker vanwege de verschillende moordpogingen die de Leaf met ons heeft uigehaald....

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:30
Enige momenten waarop de Ioniq bij mij ooit onnodig geremd heeft is bij verkeer voor me dat de rijbaan verlaat. Als bestuurder zie je dat die auto af gaat slaan en behoud je daardoor meer snelheid, de auto ziet een (bijna) stilstaand object. Dit zou ik zelf geen spookremmen noemen, dit is verklaarbaar gedrag waar je op kunt anticiperen.

Buiten dat nooit last van spookremmen gehad met de Ioniq, ben dus wel benieuwd in welke situaties jij dit ervaart?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-02 14:47
Ik rij nu een jaar in een 2021 38kWh en heb volgens mij nog nooit een spookrem gehad. Dat van @assje herken ik ook wel maar dat is eerder onvolwassen dan ongewenst/hinderlijk. Verkeerd gelezen, dat heb ik ook niet. Dacht dat hij bedoelde als op de snelweg de auto voor je de rijbaan verlaat (om in te halen) en jij voegt daar vlak achter in dat hij dan een nieuw object voor je herkent en daarom vermogen terugneemt.

Enige wat 2 of 3 keer is voorgekomen is in 30km/u gebied tijdens donker/schemer dat hij in een flauwe bocht een verkeerszuil (een woord dat ik net geleerd heb; zie afbeelding) aanziet voor een voetganger. Akoestische waarschuwingen waar je u tegen zegt maar het eromheen sturen waar je toch al mee bezig was is dan afdoende en hij remt niet.

@timovd Welk model en firmware versie heb jij dan?

[Voor 14% gewijzigd door MatsSkoe op 30-12-2022 14:34]

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:20
Hallo, ik lees hier al ruim en jaar mee en heb een dik jaar geleden de overstap gewaagd van een Focus clipper 1.0 Ecoboost (2017) naar een Ioniq Premium 28kWh (2017) met 71k km. Intussen zijn er al 22k km bijgekomen en ben ik erg tevreden van de Ioniq.
Echter heb ik sinds deze week ook last van het 'sticky steering'/slechte, plakkende stuurgevoel rond het middelpunt. Hier passeerden enkele oplossingen die je als eigenaar zelf kan uitvoeren, maar valt dit aan te raden aan een leek die nog nooit wat gesleuteld heeft aan een auto? Ik zie toch dat verschillende schroeven in moeilijke hoeken zitten en met (voor mij) niet alledaags gereedschap worden losgeschroefd. Of neem ik best contact op met de garage en bezorg ik hun desnoods de 'how to' om de auto wat later binnen te brengen?
Hij zou eveneens binnen moeten voor 'onderhoud', maar echt veel urgentie daartoe voel ik niet. Heb weinig zin om >200 euro te betalen voor wat nazicht. Die filter vervangen zal me wel lukken.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:21
Zoals assje ook zegt, wat is spookremmen volgens jou?
Ik houd mijn hart vast als ik op de ACC met 70 richting een stilstaande auto bij stoplicht aan kom rijden. Sterker nog, ik rem altijd zelf, ik heb de auto nog nooit zelf zien remmen.
Ik kom op de stilstaande auto af bij het stoplicht met ACC op 70, ik zie dat hij de auto ziet. De auto begint te piepen dat er kans is op een ongeluk, ik trap de rem.
Ik ga er maar vanuit dat het in theorie wel werkt en dat de auto dan hard de rem in trapt om het ongeluk te voorkomen en dat ik daardoor het nooit mee maak, omdat zo hard remmen nooit de bedoeling is bij normaal rijden

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• PeterZ(on)
assje schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:58:
[...]

Enige momenten waarop de Ioniq bij mij ooit onnodig geremd heeft is bij verkeer voor me dat de rijbaan verlaat. Als bestuurder zie je dat die auto af gaat slaan en behoud je daardoor meer snelheid, de auto ziet een (bijna) stilstaand object. Dit zou ik zelf geen spookremmen noemen, dit is verklaarbaar gedrag waar je op kunt anticiperen.

Buiten dat nooit last van spookremmen gehad met de Ioniq, ben dus wel benieuwd in welke situaties jij dit ervaart?
Het gekke is dat als het andersom is de Ioniq wel heel beheerst reageert. Dus als ik op de snelweg rij en een auto invoegt tussen mij en mijn voorganger en daarbij gelijk naar de tweede rijbaan gaat is er geen sprake van sterk afremmen.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

assje schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 13:58:
[...]

Meerdere keren gehad dat er geen auto voor mij rijdt, maar dat er ineens geremd wordt. Situaties zoals jij beschrijft maak ik uiteraard ook mee, maar dan wordt er minder hard geremd.

@MatsSkoe 28kWh met firmware van november 2022, maar dat is toch alleen voor je MM/nav-scherm?

[Voor 6% gewijzigd door timovd op 30-12-2022 18:14]

• MatsSkoe
timovd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:08:
[...]

Meerdere keren gehad dat er geen auto voor mij rijdt, maar dat er ineens geremd wordt. Situaties zoals jij beschrijft maak ik uiteraard ook mee, maar dan wordt er minder hard geremd.

@MatsSkoe 28kWh met firmware van november 2022, maar dat is toch alleen voor je MM/nav-scherm?
Dat zijn verschillende dingen ... de software versie is bij mij S5W_L.001.001.221129 en dit is MM en navigatie inderdaad. Maar firmware (boordcomputer/dashboard menu) is bij mij 02.221124.MICOM. Bijna altijd gaat dit hand in hand met updates en ging er eigenlijk vanuit dat daarin ook wel aanpassingen aan rijhulp gedaan kunnen worden.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@MatsSkoe bij mij is het 220809. Lijkt mij vrij recent en zal anders zijn dan van de 38kWh.

• Philos31
Is er eigenlijk een manier om je licht helemaal uit te zetten als de auto aan staat?
Ik moest vanmorgen heel vroeg mijn dochter ophalen en moest in een straat op haar wachten tot de bus kwam, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de dagrijverlichting uit. Dan val je opeens wel heel erg op in een donkere straat.

Hyundai Ioniq 28kWh, 3250Wp AEG PV2800, 3.5 kW Daikin Ururu Sarara, Homeautomation by Homey

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:38
Philos31 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:46:
Is er eigenlijk een manier om je licht helemaal uit te zetten als de auto aan staat?
Ik moest vanmorgen heel vroeg mijn dochter ophalen en moest in een straat op haar wachten tot de bus kwam, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de dagrijverlichting uit. Dan val je opeens wel heel erg op in een donkere straat.
Volgens mij gaat de DRV uit als de handrem is geactiveerd?

• BarryH
Philos31 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:46:
Ik dacht door de schakelaar naar “off” te draaien?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Philos31
its_me_ schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 20:50:
[...]

Volgens mij gaat de DRV uit als de handrem is geactiveerd?
Serieus, ik heb nog NOOIT de handremknop gebruikt, ik gebruik alleen de P knop bij de D/R/N/P knoppen.
Maar inderdaad, lampen op OFF en dan de parkingbrake ((P)) knop omhoog en dan gaan de lampjes uit.
Na bijna 3 jaar is dit de eerste keer dat ik die knop heb gebruikt 8)7

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-02 18:16
timovd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:08:
[...]

Is dat dan als je op ACC rijdt, of zonder? Heb nog nooit meegemaakt dat de auto uit zichzelf remt zonder ACC. Wel af en toe mét ACC, maar dan is het altijd wel duidelijk waarom, maar is de auto gewoon niet slim genoeg om de situatie goed in te schatten.

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Lintesir uiteraard rijd ik dan met ACC.

• DrDeJe
Vraagje:
Is er hier iemand die ervaring heeft met het electrisch uitvoeren van zijn/haar achterklep (Ioniq 38kw)?
Zo ja: zelf gedaan of laten doen?
Misschien een bedrijf die dat heeft kunnen uitvoeren?

Ioniq 2020 38.8Kwh

• BarryH
Mijn laadpoort heeft af en toe moeite om de stekker of los te laten of vast te zetten. De kabel onderin de kofferbak flink aantrekken helpt dan.
Heeft iemand dit meegemaakt en weet die de oplossing? Wellicht kan ik ergens iets schoonmaken of smeren?

• zonoskar
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@BarryH Als bij jouw de laadkabelvergrendelmotor nog niet vervangen is, zou ik maar even navragen bij de dealer. Deze gaat nogal eens kapot (bij mij ook) en laden gaat dan niet meer. Al ging deze bij mij kapot zonder waarschuwing.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• BarryH
zonoskar schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:40:
@BarryH Als bij jouw de laadkabelvergrendelmotor nog niet vervangen is, zou ik maar even navragen bij de dealer. Deze gaat nogal eens kapot (bij mij ook) en laden gaat dan niet meer. Al ging deze bij mij kapot zonder waarschuwing.
Nee, die is volgens mij in 2018 ofzo vervangen.

• orillion
BarryH schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Nee, die is volgens mij in 2018 ofzo vervangen.
Bij mij ook, maar toch ging ie in 2022 kapot.

• BarryH
orillion schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:08:
[...]

Bij mij ook, maar toch ging ie in 2022 kapot.
Hoeveel kostte dat?

• orillion
Het was gelukkig garantie.

• ravenstein
Bij mij 239,63 incl montage.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-02 18:20
Ik ga mijn Ioniq Premium 28 kWh na 5 jaar zakelijke lease morgen inleveren voor een MG4 Luxury.
Het is een hele fijne auto die ik graag weer had gekozen, maar "helaas" moet ik van de werkgever een auto met meer range nemen.
Ik denk dat de MG4 mij ook prima gaat bevallen. Meer vermogen, achterwielaandrijving en een grotere accu.
Maar zaken als stoelen met geheugenfunctie en regensensor zal ik denk ik wel gaan missen. ;)
Gelukkig heeft de MG4 ook een warmtepomp in de Luxury uitvoering. En stoel- en stuurverwarming. :)

Na een proefrit met de MG4 kan ik wel zeggen dat het geen straf is om daar in te mogen rijden. Wat een fijn onderstel en wegligging heeft die auto.

In ieder geval is de Ioniq mij de afgelopen 5 jaar heel goed bevallen en ik zal dit topic af en toe nog wel eens bekijken, maar ik zal voornamelijk in het MG EV topic te vinden zijn.

Iedereen nog veel plezier met jullie Ioniq.

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-02 21:49
zonoskar schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:44:
Als spookremmen in de Ioniq je stoort, hou je dan maar vast in de Tesla, dat schijnt nog 10x erger te zijn.
Ik heb hiervoor inderdaad een M3 in de lease gereden (nu een 38kwh Ioniq zelf gekocht), en het verschil is als volgt:

In de Ioniq rijdt ik in de cruise control met de voet boven de rem, omdat hij soms wat laat remt, en in de M3 zat ik standaard boven het gaspedaal om elke noodstop gelijk te corrigeren. Het ergste was een keer een fietser die wat veel naar links kwam en ik in 2 meter van 30 per uur volledig stilstond. Dat was het moment dat vrouwlief mij aankeek van: WTF doe je nu! Ja, dat deed ik dus niet. En de M3 stond toen niet eens in cruise…

2020 M3 SR+ MiC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 06-02 12:42

Arfman

Drome!

Ik heb al in dit topic gezocht (en lees al lang mee) maar kon het niet vinden, dus ik vraag het maar even. Ik ben namelijk op zoek naar een stuk aankoopadvies.

Ik ben voornemens een Ioniq 28kWh te kopen, bouwjaar 2017. Premium uitvoering.

Wat zijn zaken waar ik op moet letten? Ik lees verhalen over de oplaadpoort die problemen kan geven na een update, is er ergens een lijstje met firmwareversies van alle onderdelen die ik aan de dealer kan overhandigen of iets dergelijks? En zijn er mechanische zaken waar ik op moet letten? Zwakke punten ergens?

Alle suggesties/opmerkingen zijn welkom. Ook als ik niet goed gezocht heb en dit al ergens beantwoordt is hoor ik dat graag :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760Wp |

• MatsSkoe
Arfman schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:29:
Ik heb al in dit topic gezocht (en lees al lang mee) maar kon het niet vinden, dus ik vraag het maar even. Ik ben namelijk op zoek naar een stuk aankoopadvies.

Ik ben voornemens een Ioniq 28kWh te kopen, bouwjaar 2017. Premium uitvoering.

Wat zijn zaken waar ik op moet letten? Ik lees verhalen over de oplaadpoort die problemen kan geven na een update, is er ergens een lijstje met firmwareversies van alle onderdelen die ik aan de dealer kan overhandigen of iets dergelijks? En zijn er mechanische zaken waar ik op moet letten? Zwakke punten ergens?

Alle suggesties/opmerkingen zijn welkom. Ook als ik niet goed gezocht heb en dit al ergens beantwoordt is hoor ik dat graag :)
- Onderhoudgeschiedenis ivm behouden fabrieksgarantie
- Merk banden bekijken (C-Merk zit je niet op te wachten)
- Kijken of alle naden het body work evenredig aan elkaar lopen
- Checken of deze uitvoering van terugroepactie massakabel valt en of hierna gehandeld is
- Vragen of de laadkabelactuator al (preventief) vervangen is
- Volgens mij was er ook nog een probleem met granny-chargers en hevige regen, waarbij je een extra regenhoes van Hyundai kreeg ofzo (dat moet je even terugzoeken)

Verder is binnen dit topic de zoekterm "letten" wel een goede tip. Die 7 pagina's kunnen verder nog nuttig zijn.

• zerocool
- kijk of de achteruitrijcamera nog goed werkt (bij mij onder garantie vervangen)
- laadvergrendeling inderdaad ( maar die werkt of werkt niet, kan je niet iets aan zien)
verder is eigenlijk alles redelijk probleemloos....

• PeterZ(on)
Voor de liefhebber. ElectricDave is weer onderweg naar de Noordkaap met een 28kWh Ioniq, YouTube: Ioniq Classic to North - Tag 1

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02 16:35
Vanochtend trof ik dus een levenloze Ioniq 28 KWh aan toen ik naar het werk wilde... 12v accu leeg, ik snap het nog steeds niet helemaal. Auto had een week stil gestaan. Grote accu 90% vol.

Follow me verlichting staat aan, verlichting staat op 'auto', auto bijladen functie staat aan, auto was op slot, moest met de fysieke key aan de gang.

Langslopende buurman zei dat de lichten laastst lang aanstonden?!

Als ik vergeten zou zijn de auto af te sluiten, had hij open moeten zijn, of gaat hij automatisch na zoveel tijd op slot?

Als ik niet vergeten zou zijn de auto af te sluiten, zouden de lichten niet na 30 seconden of zo uit gegaan zijn, zoals altijd? (meestal wacht ik zelfs even...)

Pechhulp heeft 'start'kabel aangesloten en toen werkte het allemaal weer, volgens hem reageerde de 12v accu goed op de lader en was die niet aan zijn eind.

ik gebruik de auto de laatste jaren weinig (max 2x per week) en zie bijna altijd de 'hulpaccu laden actief' melding bij aanzetten.

Ik neig er toch naar om preventief de 12v accu te laten vervangen?

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
UniMatrix schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:05:
Vanochtend trof ik dus een levenloze Ioniq 28 KWh aan toen ik naar het werk wilde... 12v accu leeg, ik snap het nog steeds niet helemaal. Auto had een week stil gestaan. Grote accu 90% vol.

Follow me verlichting staat aan, verlichting staat op 'auto', auto bijladen functie staat aan, auto was op slot, moest met de fysieke key aan de gang.

Langslopende buurman zei dat de lichten laastst lang aanstonden?!

Als ik vergeten zou zijn de auto af te sluiten, had hij open moeten zijn, of gaat hij automatisch na zoveel tijd op slot?

Als ik niet vergeten zou zijn de auto af te sluiten, zouden de lichten niet na 30 seconden of zo uit gegaan zijn, zoals altijd? (meestal wacht ik zelfs even...)

Pechhulp heeft 'start'kabel aangesloten en toen werkte het allemaal weer, volgens hem reageerde de 12v accu goed op de lader en was die niet aan zijn eind.

ik gebruik de auto de laatste jaren weinig (max 2x per week) en zie bijna altijd de 'hulpaccu laden actief' melding bij aanzetten.

Ik neig er toch naar om preventief de 12v accu te laten vervangen?
Vreemd dat de lichten aan stonden, dat zou niet moeten als hij op auto staat. Als ze wel aanstonden is je accu inderdaad vrij vlot leeg, helemaal met de kleine 12V accu die er in zit.

Ik zou de accu niet al te snel vervangen. Zelf heb ik het idee dat het bijladen van de accu maar erg langzaam gaat. wanneer ik geen grote afstanden maak zie ik de melding ook regelmatig staan. Als ik grotere afstanden maak, langer dan een half uur per keer, zie ik hem vaak een tijdje niet. Verder geen probleem want hij heeft mij nog nooit laten staan, ook niet na 2 weken vakantie.
Als de accu volgens de wegenwacht niet aan vervanging toe is zou ik hem niet wisselen. Straks heb je een zelfde issue met je verlichting en is je 12V accu weer leeg en eventueel met schade. Een te lege accu kan voor permanente schade zorgen.

Misschien is het nuttiger om een kleine acculader te kopen zodat je wel weer weg kunt in het geval van een lege accu. Maar het onderzoeken van de oorzaak van de verlichting lijkt mij het belangrijkste.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 2175Wp oost, 1005Wp zuid, 2175Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• UniMatrix
Headshot_NL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:20:
[...]

Vreemd dat de lichten aan stonden, dat zou niet moeten als hij op auto staat. Als ze wel aanstonden is je accu inderdaad vrij vlot leeg, helemaal met de kleine 12V accu die er in zit.

Ik zou de accu niet al te snel vervangen. Zelf heb ik het idee dat het bijladen van de accu maar erg langzaam gaat. wanneer ik geen grote afstanden maak zie ik de melding ook regelmatig staan. Als ik grotere afstanden maak, langer dan een half uur per keer, zie ik hem vaak een tijdje niet. Verder geen probleem want hij heeft mij nog nooit laten staan, ook niet na 2 weken vakantie.
Als de accu volgens de wegenwacht niet aan vervanging toe is zou ik hem niet wisselen. Straks heb je een zelfde issue met je verlichting en is je 12V accu weer leeg en eventueel met schade. Een te lege accu kan voor permanente schade zorgen.

Misschien is het nuttiger om een kleine acculader te kopen zodat je wel weer weg kunt in het geval van een lege accu. Maar het onderzoeken van de oorzaak van de verlichting lijkt mij het belangrijkste.
Ik heb morgen maar een afspraak gemaakt met de dealer om de accu door te meten en evt te vervangen. Followme heb ik even uitgezet zodat de lichten meteen uit gaan als de auto uit gaat.

Vorige week had de auto twee weken stil gestaan en toen reageerde de welcome-verlichting niet en moest (kon) ik de auto unlocken door op de knop van de keyfob te drukken. Ik dacht toen 'by design' omdat hij zo lang stil had gestaan.

Ik heb overigens precies hetzelfde soort problemen gehad met een Nissan Leaf en een 12v accu van 5 jaar oud. Ook vervangen en geen problemen meer.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
UniMatrix schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb morgen maar een afspraak gemaakt met de dealer om de accu door te meten en evt te vervangen. Followme heb ik even uitgezet zodat de lichten meteen uit gaan als de auto uit gaat.

Vorige week had de auto twee weken stil gestaan en toen reageerde de welcome-verlichting niet en moest (kon) ik de auto unlocken door op de knop van de keyfob te drukken. Ik dacht toen 'by design' omdat hij zo lang stil had gestaan.

Ik heb overigens precies hetzelfde soort problemen gehad met een Nissan Leaf en een 12v accu van 5 jaar oud. Ook vervangen en geen problemen meer.
Hmm dat hij toen al niet open ging lijkt me niet "by design". Ik kon hem na 15 dagen nog gewoon open maken met de sleutel in de jaszak. Misschien is de accu dan toch niet helemaal lekker.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 2175Wp oost, 1005Wp zuid, 2175Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• UniMatrix
Headshot_NL schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Hmm dat hij toen al niet open ging lijkt me niet "by design". Ik kon hem na 15 dagen nog gewoon open maken met de sleutel in de jaszak. Misschien is de accu dan toch niet helemaal lekker.
Google zegt 5 a 6 jaar levensduur en laat hij nou over twee maanden 6 worden :)

En zo hoog zijn de kosten nou ook weer niet om er een nieuwe in te zetten.

• maarte997
Hoe zit het eigenlijk met het automatisch sluiten van de Ioniq? Ik heb het thuis vaak voor dat hij in de garage staat, auto mag open blijven, volgende ochtend wanneer ik in de koffer moet zijn, blijkt hij zichzelf te hebben gesloten.
Wanneer ik hem op een parking achterlaat, merk ik dat hij soms open is blijven staan (vergeten te sluiten, niet dat ik ervan uitga dat hij zelf sluit).
Ik sluit de auto nochtans steeds op dezelfde manier af. Uitschakelen, radio valt uit bij het openen van de deur. Het Ioniq deuntje dat hij uitstaat. Waarom gaat hij soms wel, soms niet vanzelf op slot?

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05:54
Ik heb tegenwoordig het in en uitklappen van de spiegels uitgezet, naar aanleiding van een opmerking in dit forum. Sindsdien merk ik dat ik zelden nog de melding krijg dat de auto de 12v accu heeft bijgeladen. Mogelijk dat dit ook meespeelt?

• UniMatrix
maarte997 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:14:
Hoe zit het eigenlijk met het automatisch sluiten van de Ioniq? Ik heb het thuis vaak voor dat hij in de garage staat, auto mag open blijven, volgende ochtend wanneer ik in de koffer moet zijn, blijkt hij zichzelf te hebben gesloten.
Wanneer ik hem op een parking achterlaat, merk ik dat hij soms open is blijven staan (vergeten te sluiten, niet dat ik ervan uitga dat hij zelf sluit).
Ik sluit de auto nochtans steeds op dezelfde manier af. Uitschakelen, radio valt uit bij het openen van de deur. Het Ioniq deuntje dat hij uitstaat. Waarom gaat hij soms wel, soms niet vanzelf op slot?
Vroeg ik me dus ook af? Gaat hij vanzelf op slot? (na een bepaalde tijd)

• UniMatrix
Roper schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:14:
Ik heb tegenwoordig het in en uitklappen van de spiegels uitgezet, naar aanleiding van een opmerking in dit forum. Sindsdien merk ik dat ik zelden nog de melding krijg dat de auto de 12v accu heeft bijgeladen. Mogelijk dat dit ook meespeelt?
Geen automatisch in / uitklappende spiegels hier :)

• PeterZ(on)
Bij mij staat de Ioniq op eigen afgesloten terrein en ik doe hem eigenlijk nooit op slot. Nu het er hier over gaat, inderdaad, soms is de auto op slot en soms ook niet. Ik heb ook geen idee waar dit aan ligt. Misschien de parkeerrem erop of op P zetten, maar meestal staat hij in z'n achteruit en schakel alleen de auto uit met de aan/uit knop.

• Floris112
Roper schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:14:
Bij mij blijft ook de rechterspiegel regelmatig vastlopen en niet volledig in of uitklappen. Ik heb het automatisch inklappen ook maar even uitgezet. Eind januari zal de auto weer voor onderhoud naar de dealer gaan en ze zullen er dan weer naar kijken. Ben benieuwd wat daaruit gaat komen. Verwacht er niet te veel van, maar ik zal het resultaat hier op het forum delen.

• DrDeJe
Zet een meter op je 12v accu en je krijgt binnen een paar dagen inzicht via je app in het gedrag van (bij)laden etc. Tis die par Euro's echt waard kan ik je zeggen.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• PeterZ(on)
Ik heb de batterymonitor nu een aantal weken draaien en van dat bijladen zie ik niet veel. Zo is er de eerste 8 dagen van dit jaar niet bijgeladen en zakte de spanning tot 12,27V. Ik zou wel eens willen weten welk schema er wordt aangehouden voor het bijladen van de 12V accu.

• Arfman

Arfman

Drome!

Dank @MatsSkoe en @zerocool , ik heb een lijstje gemaakt met de meest voorkomende zaken. Morgen gaan we kijken bij een 28kWh Ioniq, ben benieuwd :)

• BarryH
Vanmiddag bleven er na wegrijden allerlei lampjes branden:

Allerlei functies (b.v. autohold, ACC, ABS) werkten niet.

Gelukkig was bij een nieuwe rit ca. 3 uur later alles weer normaal.

Iemand weleens gehad?

• zerocool
Meestal is dat het einde van de 12v accu.....dan krijg je allerlei onverklaarbare storingen in het deel van de auto dat op 12v draait.

• Arfman

Arfman

Drome!

Arfman schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 13:58:
Dank @MatsSkoe en @zerocool , ik heb een lijstje gemaakt met de meest voorkomende zaken. Morgen gaan we kijken bij een 28kWh Ioniq, ben benieuwd :)
Nou, kwartiertje gereden en toen waren we er wel uit. Zaterdag handtekening gezet onder het koopcontract, dus binnen nu en 2 weken (gok ik) rijden we in een Ioniq!

Nogmaals dank voor de aankooptips. Massakabel was al vervangen, morgen hoor ik meer over laadactuator e.d.

Welke navigatie/infotainmentsoftware kan ik het beste gebruiken? Is de nieuwste versie simpelweg de beste of moet ik op zoek naar een specifieke? Ik heb nu via de navigation updater AE_EV.EUR.SOP.015.20.221117 gedownload en een 32GB SD kaartje is ook onderweg, is dit een goede versie? Ik hoor graag!

• BarryH
zerocool schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:28:
Meestal is dat het einde van de 12v accu.....dan krijg je allerlei onverklaarbare storingen in het deel van de auto dat op 12v draait.
Hmmm, die accu heb ik net 6 maanden

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 16:07
Iemand anders ook issues met meldingen over koelvloeistof die bijgevuld zou moeten worden? Voor mij nu de tweede keer dat ik deze melding regelmatig krijg. Auto uit en weer aan en de melding is dan weg. Vorige keer heeft de dealer het systeem leeggehaald en opnieuw gevuld. Was toen weer weg, maar afgelopen weken was het weer raak. Omdat afgelopen vrijdag de auto toch naar de dealer moest voor de terugroepactie hoofdbatterij meteen even onderhoud uit laten voeren en gemeld dat het koelvloeistof issue weer terug is. Einde dag de auto weer opgehaald en meteen de melding gekregen dat hij nog een keer terug moet komen. Iets over dat de pompen van het koelsysteem vervangen moeten gaan worden. De auto is nog geen 3 jaar oud en als ik zie wat er allemaal al kapot is gegaan. Valt me een beetje tegen. Nou is het lease (en garantie neem ik aan), dus geen kosten, maar toch. Net 65000 km op de teller

• opt1mus1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-02 09:57
Daar is mijn leasebak al 1,5jr mee bezig, dealer krijgt het niet voorelkaar om het opgelost te krijgen.
Volgens zeggen zijn de 2! waterpompen bij de mijne ook al vervangen door een vernieuwde variant, heeft niet mogen baten....

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
Mana schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:29:
Iemand anders ook issues met meldingen over koelvloeistof die bijgevuld zou moeten worden? Voor mij nu de tweede keer dat ik deze melding regelmatig krijg. Auto uit en weer aan en de melding is dan weg. Vorige keer heeft de dealer het systeem leeggehaald en opnieuw gevuld. Was toen weer weg, maar afgelopen weken was het weer raak. Omdat afgelopen vrijdag de auto toch naar de dealer moest voor de terugroepactie hoofdbatterij meteen even onderhoud uit laten voeren en gemeld dat het koelvloeistof issue weer terug is. Einde dag de auto weer opgehaald en meteen de melding gekregen dat hij nog een keer terug moet komen. Iets over dat de pompen van het koelsysteem vervangen moeten gaan worden. De auto is nog geen 3 jaar oud en als ik zie wat er allemaal al kapot is gegaan. Valt me een beetje tegen. Nou is het lease (en garantie neem ik aan), dus geen kosten, maar toch. Net 65000 km op de teller
Hmm ik heb de melding ook al heel erg vaak gehad, hij is al 4 of 5x gespoeld. En toevallig heb ik hem net bij Wittenberg in Amersfoort gebracht voor het vervangen van de pomp. (en hij belt weer spontaan 112 met daarna een niet werkende microfoon....)

Wel met de 38 versie.

[Voor 65% gewijzigd door RKD op 16-01-2023 08:59]

iRacing Profiel

• ravenstein
BarryH schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:52:
Vanmiddag bleven er na wegrijden allerlei lampjes branden:
[Afbeelding]

Allerlei functies (b.v. autohold, ACC, ABS) werkten niet.

Gelukkig was bij een nieuwe rit ca. 3 uur later alles weer normaal.

Iemand weleens gehad?
Yup, bij mij was het de abs sensor rechtsachter. Die is gemaakt van goud (denk ik) en kostte inclusief vervangen 300,12 euro :)

• Nachtwaker055
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02 03:52
Yes heb ik ook gehad. De technische uitleg die ik heb gekregen is dat er een of twee kleine propellertjes zitten in een van de slangen. Die meten de weerstand van de vloeistof. Koelvloeistof aanwezig = hogere weerstand en dus lagere toerental draaien bij input X. Als er lucht aanwezig is dan is de weerstand lager en het toerental hoger bij dezelfde input X. Als toerental te hoog wordt krijg je de melding. Probleem is dus dat het vrij storingsgevoelig is en je dus meldingen kan krijgen terwijl er genoeg koelvloeistof is. Na twee keer vervangen is het probleem bij mij weg.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al flink wat gezeik heb gehad met mijn Ioniq 38kWh met 86k km. Heb hem nieuw gekocht en zit nu aan mijn 3de motor en 2de GDU, 12v accu issues heb ik ook gehad, afbladderende verf van grijze strip in grill, stabilisatorstang vervangen, hulpveren die steeds kantelen in de hoofdveer en dan het koelvloeistofprobleem. ;( Alles wel netjes onder garantie vervangen.

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 16:07
Nachtwaker055 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:08:
[...]

Yes heb ik ook gehad. De technische uitleg die ik heb gekregen is dat er een of twee kleine propellertjes zitten in een van de slangen. Die meten de weerstand van de vloeistof. Koelvloeistof aanwezig = hogere weerstand en dus lagere toerental draaien bij input X. Als er lucht aanwezig is dan is de weerstand lager en het toerental hoger bij dezelfde input X. Als toerental te hoog wordt krijg je de melding. Probleem is dus dat het vrij storingsgevoelig is en je dus meldingen kan krijgen terwijl er genoeg koelvloeistof is. Na twee keer vervangen is het probleem bij mij weg.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al flink wat gezeik heb gehad met mijn Ioniq 38kWh met 86k km. Heb hem nieuw gekocht en zit nu aan mijn 3de motor en 2de GDU, 12v accu issues heb ik ook gehad, afbladderende verf van grijze strip in grill, stabilisatorstang vervangen, hulpveren die steeds kantelen in de hoofdveer en dan het koelvloeistofprobleem. ;( Alles wel netjes onder garantie vervangen.
Dat zijn dan wel weer meer problemen dan ik heb tot nu toe.. heb nog geluk dus als ik dat zo lees.. Toch maar eens over nadenken wat ik ga doen als de lease afloopt op deze Ioniq..

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mana schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Dat zijn dan wel weer meer problemen dan ik heb tot nu toe.. heb nog geluk dus als ik dat zo lees.. Toch maar eens over nadenken wat ik ga doen als de lease afloopt op deze Ioniq..
Ja, want andere auto's hebben nooit problemen, toch? ;)

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Nachtwaker055
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-02 03:52
daemonix schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Ja, want andere auto's hebben nooit problemen, toch? ;)
Noem mij een brandstofauto van de afgelopen 20 jaar waar je 3 motoren en 2 versnellingsbakken nodig hebt om 86 000 kilometer af te leggen.. Misschien heb ik een maandagochtendauto, maar toch heb ik de reparatie wel nodig gehad om mijn auto draaiende te houden.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
En dat zou niet te maken kunnen hebben met een slechte dealer die geen idee heeft waar hij mee bezig is?

O, en probeer eens Peugeot. Gedurende 2 jaar letterlijk iedere week naar de garage wegens problemen. Of Audi, na 5000 km een kapotte motor (scheur in blok) die de dealer probeerde te ontkennen. Ik stond achter hem terwijl hij met de hoofdmonteur overlegde hoe dit te negeren. Ik heb de leasemaatschappij maar verteld wat er aan de hand was.

[Voor 35% gewijzigd door daemonix op 17-01-2023 07:32]

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• DrDeJe
Arfman schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:20:
[...]

Nou, kwartiertje gereden en toen waren we er wel uit. Zaterdag handtekening gezet onder het koopcontract, dus binnen nu en 2 weken (gok ik) rijden we in een Ioniq!

Nogmaals dank voor de aankooptips. Massakabel was al vervangen, morgen hoor ik meer over laadactuator e.d.

Welke navigatie/infotainmentsoftware kan ik het beste gebruiken? Is de nieuwste versie simpelweg de beste of moet ik op zoek naar een specifieke? Ik heb nu via de navigation updater AE_EV.EUR.SOP.015.20.221117 gedownload en een 32GB SD kaartje is ook onderweg, is dit een goede versie? Ik hoor graag!
Zelf gebruik ik altijd gewoon de app van Hyundai "Navigation Updater" en download ik de nieuwste (Maar ik heb een facelift Ioniq). Maar ik ga er vanuit dat dit de algemene stelregel is. Daarnaast weet ik niet óf je met de 28kw ook bijvoorbeeld Google Maps kunt gebruiken op het info scherm maar dat gebruik ik meer dan de navigatie van Hyundai zelf. Blijft een beetje een persoonlijke smaak.
Ook wel eens de navigatie van ABRP gebruikt - werkt ook. Beetje proberen en uitvinden.

Veel veilige km's iig! (En plezier).

Ioniq 2020 38.8Kwh

• DrDeJe
Vraagje.
Weet iemand (kan iemand bevestigen) dat de Ioniq facelift batterij verwarming heeft?
Zag maandag in Car Scanner (tijdens het laden) dat "Battery Heater 1 Temperarure" op 40 graden stond.
Kan dat kloppen? (Was ca. 6 graden buiten overigens.

Mijn vraag komt n.a.v. het volgende:
Ik was, met de laatst update er vanuit gegaan dat, wanneer ik de navigatie van Hyundai gebruik om naar een DC lader te navigeren bij koud weer, de accu misschien wel zou worden voorverwarmd. Maar in het energie scherm heb ik hier niets van terug gezien. Wintermodus stond aan. En de DC lader was dus gezocht middels de interne navigatie.
Of moet het misschien onder 0 graden zijn oid?

iemand een idee hierbij? Of ervaring hiermee?

Ioniq 2020 38.8Kwh

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DrDeJe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:25:
Vraagje.
Weet iemand (kan iemand bevestigen) dat de Ioniq facelift batterij verwarming heeft?
Zag maandag in Car Scanner (tijdens het laden) dat "Battery Heater 1 Temperarure" op 40 graden stond.
Kan dat kloppen? (Was ca. 6 graden buiten overigens.

Mijn vraag komt n.a.v. het volgende:
Ik was, met de laatst update er vanuit gegaan dat, wanneer ik de navigatie van Hyundai gebruik om naar een DC lader te navigeren bij koud weer, de accu misschien wel zou worden voorverwarmd. Maar in het energie scherm heb ik hier niets van terug gezien. Wintermodus stond aan. En de DC lader was dus gezocht middels de interne navigatie.
Of moet het misschien onder 0 graden zijn oid?

iemand een idee hierbij? Of ervaring hiermee?
fredkroket in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

Volgens mij werkt het zo.

• MatsSkoe
DrDeJe schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Zelf gebruik ik altijd gewoon de app van Hyundai "Navigation Updater" en download ik de nieuwste (Maar ik heb een facelift Ioniq). Maar ik ga er vanuit dat dit de algemene stelregel is. Daarnaast weet ik niet óf je met de 28kw ook bijvoorbeeld Google Maps kunt gebruiken op het info scherm maar dat gebruik ik meer dan de navigatie van Hyundai zelf. Blijft een beetje een persoonlijke smaak.
Ook wel eens de navigatie van ABRP gebruikt - werkt ook. Beetje proberen en uitvinden.

Veel veilige km's iig! (En plezier).
Hier vind je het overzicht met recente software per type: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/998/pop2 (dus volgens mij heb je de goede)

Verder gebruik ik Waze (van Google btw) via Apple CarPlay. Vooral vanwege de community functies erin die voor (gebruikers ingevoerde) gevaren waarschuwen zoals auto op vluchtstrook, voorwerp op weg, mist, etc.

Verder ben ik ook wel benieuwd wat en wanneer die 'winter mode' nou wat en wat niet doet.

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:50
Ik gebruik eigenlijk de interne navigatie niet. heeft het dan enig zin om updates uit te voeren? (mijn vraag is eigenlijk: Zijn het alleen map updates, of worden er ook nog echt dingen veranderd aan hoe de auto zich gedraagd?)

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-02 16:56

PinusRigida

I put the p in pool.

Edit: er is blijkbaar een Ionic 5 topic. :D

[Voor 120% gewijzigd door PinusRigida op 19-01-2023 16:21]

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@djoenez naast de kaarten en software van de navigatie, wordt ook het multimediasysteem geüpdatet.

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
timovd schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:23:
@djoenez naast de kaarten en software van de navigatie, wordt ook het multimediasysteem geüpdated.
De mijne draait nog op een oude versie (het scherm dimt netjes als het moet).
Aangezien ik eigenlijk altijd android auto gebruik voor navigatie en multimedia lijkt het me niet verstandig om hem dan te updaten ?

• maarte997
FranDaMan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:19:
[...]

Aangezien ik eigenlijk altijd android auto gebruik voor navigatie en multimedia lijkt het me niet verstandig om hem dan te updaten ?
Doe ik ook niet. De mijne is nog nooit geüpdatet zover ik weet. En dat hou ik zo. De grote wijzigingen die wel impact hebben op de Ioniq facelift (andere GUI) zijn niet van toepassing op de 28kWh, ik gebruik het weinig tot niet én het doet wat ie moet doen.
Ik las online wel dat je de nieuwe software best op een apart kaartje zet zodat je steeds terug kan naar de oude. Maar is het effectief mogelijk om bij problemen de oude kaart er weer in te steken en de nieuwe software terug te draaien? Draait het systeem vanaf de SD-kaart? Of gebruikt hij deze locatie enkel voor het updaten van nieuwe software en kaarten?

• orillion
maarte997 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:40:
[...]

Doe ik ook niet. De mijne is nog nooit geüpdatet zover ik weet. En dat hou ik zo. De grote wijzigingen die wel impact hebben op de Ioniq facelift (andere GUI) zijn niet van toepassing op de 28kWh, ik gebruik het weinig tot niet én het doet wat ie moet doen.
Ik las online wel dat je de nieuwe software best op een apart kaartje zet zodat je steeds terug kan naar de oude. Maar is het effectief mogelijk om bij problemen de oude kaart er weer in te steken en de nieuwe software terug te draaien? Draait het systeem vanaf de SD-kaart? Of gebruikt hij deze locatie enkel voor het updaten van nieuwe software en kaarten?
Dat kan niet, hij installeert ook iets in de auto.

Ik heb geen problemen met dimmen, dus wellicht jij ook niet.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-02 14:54
Hyundai en Kia zijn met hun gezamelijke concern meesters in garantie, die echt de garatie markt bij auto's hebben opgeschud. Waar 1 jaar de norm was, dwong de EU 2 jaar garantie af. En door o.a. Hyundai en Kia gaan de meeste andere merken nu ook naar minstens 3 of 4 jaar garantie. Ook bij Volkswagen, op de electrische ID modellen na die ze toch slechts 2 jaar vertrouwen.

.......maar ......helaas betekent dat niet dat er niets stuk gaat aan de auto's. Er gaat bij deze merken best veel stuk, maar doordat dit allemaal onder garantie vervangen wordt zijn de klachten er nauwelijks. Alleen de verslijtdelen komen de eerste 5 jaar in aanmerking voor zelf betalen bij Hyundai (en 7 jaar bij Kia)

NB. Toyota/Lexus komt met 10 jaar garantie. Bij EV's moeten garagehouders het vooral van dure inspectiebeurten, 12 volt accu's, koelvloeistoffen, remvloeistof en remschijven hebben.

[Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 20-01-2023 13:13]

• Refiik
  • Registratie: Maart 2012
RKD schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:59:
[...]

Hmm ik heb de melding ook al heel erg vaak gehad, hij is al 4 of 5x gespoeld. En toevallig heb ik hem net bij Wittenberg in Amersfoort gebracht voor het vervangen van de pomp. (en hij belt weer spontaan 112 met daarna een niet werkende microfoon....)

Wel met de 38 versie.
Dat spontaan 112 bellen met daarna niet werkende microfoon!? W T f , ik heb dit dus al 3,4x gehad. Echt zwaar, mega onwijs ...

• Arfman

Arfman

Drome!

FranDaMan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:19:
[...]

Is er met nieuwe software dan een probleem met dimmen van het scherm?

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:43
Arfman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:06:
[...]

Dat is wat ik hier veelvuldig voorbij heb zien komen. Dat bij nieuwere versies van de software het scherm niet meer automatisch dimt ?

• Arfman

Arfman

Drome!

FranDaMan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Dat is wat ik hier veelvuldig voorbij heb zien komen. Dat bij nieuwere versies van de software het scherm niet meer automatisch dimt ?
Gek, toen ik een aantal dagen geleden vroeg naar de nieuwste softwareversie (Arfman in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic") kwam dit niet naar voren.

Als ik terugzoek in het topic op "dimmen" komen er wel meldingen voorbij, onduidelijk is het of het nu opgelost is/wordt. Ik laat dan de softwareversie maar even voor wat het is.

• orillion
Arfman schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:06:
[...]

FranDaMan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Klopt, ik heb daarom ook ruim een jaar niet ge-update en direct de allernieuwste versie geïnstalleerd. Voor en na filmpjes gemaakt om op te sturen aan Hyundai Nederland zodat ze die bug konden gaan oplossen, maar ik blijk er dus gelukkig geen last van te hebben.

Zie ook vanaf dit bericht: orillion in "Het grote Hyundai Ioniq Electric topic"

[Voor 7% gewijzigd door orillion op 20-01-2023 18:30]

• PeterZ(on)
Die accumonitor is toch wel erg handig om de laadtoestand van de 12V te monitoren. Mijn laatste ritje met de Ioniq was afgelopen maandag en heeft sindsdien stil gestaan. Zojuist de accumonitor bekeken en toen bleek het voltage gezakt naar 12,17V en dat is dus te laag. Uit de logging bleek dat de accu al die tijd niet is bijgeladen en dat zou m.i. toch wel moeten lijkt mij. Uiteraard is die functie ingeschakeld maar die lijkt het niet echt te doen. Nu de auto aan de HV lader hangt wordt de 12V accu wel geladen, dus dat werkt wel goed. Iemand nog een idee waarom het voltage zo laag is en anders maar eens de dealer die vraag voorleggen.

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
Ik heb nu ook EVNotify, leuk om wat data te zien.

Vreemd genoeg bij 3 graden van de accu zegt de BMS 94% vol en dash 99%. Oh, ik lees in dit forum dat dit vaker voorkomt. SOH is nu 99.2%.

Cumulative charged is 13497kWh en discharged is 13089kWh. Staat ongeveer 84000 km op de teller.

Beetje offtopic, maar hoeveel data verbruikt EVNotify? Anders wil ik wel een simkaartje voor alleen evnotify in een oude mobiel zodat ik op afstand de state of charge kan uitlezen. ;-) Iemand een idee wat handig is? Prepaid only data?
Pagina: 1 ... 131 132 133 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee