Ik zal hierbij ook even mijn ervaringen van de afgelopen tijd delen:
Een aantal weken geleden had ik al dat op een bepaald moment de rechterbuitenspiegel niet meer volledig in en uitklapte. Zie:
YouTube: Hyundai Ioniq Electric automatische buitenspiegel defect
Afgelopen donderdagavond had ik de auto aan de lader gezet omdat ik de volgende ochtend vroeg naar werk moest, maar ik kwam er na een uurtje achter dat hij helemaal niet wilde opladen. Dus ook niet via een 'commando' via de app om het laden te starten. Ik ontkoppelde de auto van de lader en probeerde de auto aan te zetten, maar toen bleek de startaccu dus leeg te zijn. Gelukkig met hulp van een vriendelijke buurman met startkabels de auto weer aan de praat gekregen. Wachten op de Wegenwacht duurt normaalgesproken al 1,5 uur, maar nu zou het zomaar eens dubbel zo lang kunnen duren omdat het koud weer was.
Gisterochtend ben ik met een volle 400v batterij zonder problemen vertrokken naar mijn werk. Een rit van 1,5 uur. Toen ik zo'n 3 uur na aankomst iets uit de auto wilde pakken kreeg ik hem met geen mogelijkheid open. Uiteindelijk met de fysieke sleutel de deur moeten open maken. Toen ik het klepje over het sleutelgat voorzichtig probeerde te verwijderen, brak ook een van de haakjes/palletjes af waarmee dat klepje normaalgesproken vast zit...
Gelukkig had ik de startkabels in de auto gelegd na het avontuur van een paar dagen daarvoor. Met hulp van de auto van een collega geprobeerd de auto weer aan te slingeren, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk weer Hyundai Mobiliteitsservice/Wegenwacht gebeld en die kregen hem met de startkabels wel aan de praat zodat ik in ieder geval weer richting huis kon rijden. Op aanraden van de Wegenwacht, de auto direct bij de Hyundai dealer op het parkeerterrein gezet en door een kennis naar huis gebracht. (om te voorkomen dat ik 30 minuten in mijn kantoor outfit door de vrieskou naar huis zou moeten lopen).
Volgende stap is nu dat ik de dealer ga bellen voor een afspraak dat ze naar de auto gaan kijken.
[rage mode]
Alle problemen met de startaccu zie ik hier in dit topic, maar ook bij andere Hyundai's voorkomen. Ik vind het echt kansloos dat ze dit systeem zo onbetrouwbaar ontwerpen. Dit soort issues zouden toch ook bij een facelift toch al bekend zijn, en gewoon opgelost kunnen worden. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een normaal formaat startaccu in die auto te stoppen. Onder de motorkap zit genoeg ruimte...
Al met al ben ik echt verschrikkelijk pissig hierover. Ik ben ruim driekwartjaar geleden overgestapt van een barrel van 17 jaar oud naar een praktisch nieuwe (2 jaar oude) Ioniq omdat ik het zat was constant met problemen te zitten en niet erop te kunnen vertrouwen dat de auto het gewoon doet wanneer ik hem nodig heb...
[/rage mode]