Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq Electric topic

Pagina: 1 ... 130 ... 136 Laatste
Acties:

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-03 16:02
orillion schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:39:
[...]

11kW is 3 fase. De IONIQ kan maar op 1 fase laden, dus 1/3 ervan.
Bij een 22kW paal of bij een 1 fase, 32 ampere paal kun je wel die 4,5 uur halen. Publiek zijn die in Nederland allebei niet zo veel voorkomend. In Frankrijk bijvoorbeeld wel.
Aaaaaaah!
Dat verklaart een hoop.

Ik wil nog een eigen paal hebben, maakt dit verhaal dan nog uit?
Als in, ben ik beter af als ik onze aansluiting (is nu 1 fase 35 A) laat ombouwen naar 3 fase en dan een 22 kwh paal neem?

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.... (ben niet bijster onderlegd in elektra)

• Methew
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40
SvenHe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:54:
[...]

Aaaaaaah!
Dat verklaart een hoop.

Als in, ben ik beter af als ik onze aansluiting (is nu 1 fase 35 A) laat ombouwen naar 3 fase en dan een 22 kwh paal neem?

Ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer.... (ben niet bijster onderlegd in elektra)
Je kunt in het geval van deze Ioniq beter bij 1x35a blijven. Je kunt dan het laadpunt op 25a (geloof ik, vanwege selectiviteit) afzekeren waarmee je dan met 5,7 kW kan laden, dit is bijna de max die deze auto aan kan (is zo'n 6.4 kW)

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 17:34

mvt

ja ik ja

[...]

Aaaaaaah!
Dat verklaart een hoop.

Hij kan hooguit met 1 fase opladen. En met maximaal 32A. Een 3 fase heeft dan ook
geen zin, tenzij je later verwacht een andere auto te kopen.
35A is wel lekker om alleen tijdens laag tarief te laden. Heb je dan ook een grote hoofdzekering thuis, of valt die daar buiten? C

Ik heb trouwens een paal in de straat staan die officieel een 11kw paal is. Maar als ik alleen er op sta schiet hij omhoog tot 5-5,5 kw. Neem aan dat intern het een 32A is die dan dat deels kan aanbieden aan de 1 auto.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 21:38
[...]

Aaaaaaah!
Dat verklaart een hoop.

Voor deze auto is een 1 fase, 32 ampere paal thuis de beste optie (22kW kan alleen met een duurdere netaansluiting). Zo’n paal moet dan op je slimme meter aangesloten worden omdat hij langzamer gaat laden als je andere apparaten aanzet omdat je anders heel snel over de 35 ampere van je aansluiting gaat.

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:36
[...]

Aaaaaaah!
Dat verklaart een hoop.

Ik heb ook gewoon een 1 fase 35A aansluiting.
Mijn laadunit laad met een snelheid van max. 7kWh op een zekering van 32A en loadbalancing aangesloten op de P1 van de slimme meter. 's Avonds mijn 38kWh inpluggen, ruim voor de morgen weer vol ook als deze bijna op 0% staat maar dat komt bijna nooit voor.

Sommigen zeggen dat dit niet mag op deze manier, 32A, maar ik heb het door erkende installateur laten installeren en nog nooit een probleem gehad.

• orillion
wfveennl schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:40:
[...]

Ik heb ook gewoon een 1 fase 35A aansluiting.
Mijn laadunit laad met een snelheid van max. 7kWh op een zekering van 32A en loadbalancing aangesloten op de P1 van de slimme meter. 's Avonds mijn 38kWh inpluggen, ruim voor de morgen weer vol ook als deze bijna op 0% staat maar dat komt bijna nooit voor.

Sommigen zeggen dat dit niet mag op deze manier, 32A, maar ik heb het door erkende installateur laten installeren en nog nooit een probleem gehad.
Precies, zo heb ik het ook.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:13
Inderdaad. Zolang je 1 fase hebt deze lekker blijven houden. Ik heb 1x40A en als ik deze zou omzetten naar 3x25 gaat dat ten koste van de laadsnelheid, behalve als je later een auto hebt die kan laden met 3-fase. Nu gaat het prima met load balancing.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, -Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:32
Lintesir schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:48:
Ik heb iets raars gemerkt bij mijn 38kWh, ik gebruik bijna altijd de linker flipper aan het stuur om tot stilstand te komen (ingedrukt houden). Maar soms heb ik nog iets teveel snelheid en dan rem ik bij met het rempedaal en in sommige gevallen rijdt de auto dan een stukje naar achter nadat hij tot stilstand is gekomen. Ik had het al wel vaker gehad, maar het was nooit heel uitgesproken, dus niet zoveel aandacht aan geschonken. Maar gister moest ik dan flink bijremmen en reed de auto daarna echt wel een halve meter als het niet meer is naar achter. Gelukkig zat er niemand achter me, maar ik werd daar niet blij van. Herkennen mensen dit?
Als je stilstaat dan houd je toch je voet op de rem lijkt me? Dan kun je nooit achteruit rijden.
Ik heb het in ieder geval met rijles geleerd dat je altijd je voet op de rem moet houden bij bijvoorbeeld een verkeerslicht, als er dan iemand achterop klapt dan schiet je niet door.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/998
Een kleine update dit keer; zeker voor de non-W(idescreen)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• Headshot_NL
Zag hem net voorbij komen, is nu bezig met de update voor de non widescreen. Hopelijk is hiermee eindelijk het issue met de helderheid/dimmen opgelost.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, -Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-03 17:54
Zojuist mijn ioniq voorzien van dimlicht H7 led,

Ik had houders voor de ioniq besteld, echter paste deze niet, er zat wat overtollig plastic in de weg. met een Dremel dit verwijderd, waarna de lampen stevig op het kunstof vast zitten.

De afsluitdoppen passen niet helemaal juist meer, ik ga op zoek naar verhoogde versies hiervan. en het stadslichtje wil ik nog vervangen voor led.

De ring van de lamp kun je loshalen, om hem zo in de houder vast te klemmen

Eindresultaat, vanavond maar eens in het donker testen

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 09:17
RonaldPr schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:07:
[...]

Als je stilstaat dan houd je toch je voet op de rem lijkt me? Dan kun je nooit achteruit rijden.
Ik heb het in ieder geval met rijles geleerd dat je altijd je voet op de rem moet houden bij bijvoorbeeld een verkeerslicht, als er dan iemand achterop klapt dan schiet je niet door.
Het fijne van tot stilstand komen met de flipper is dat dat niet hoeft, ik denk dat hij dan wel op de rem blijft staan, want hij rolt bijvoorbeeld niet weg op een helling. Daarom gebruik ik auto-hold ook nooit.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ravenstein Vreemd dat bij jou de afdichtdop niet meer past. Ik had ook LEDs, maar dan met nog een fan erop en die paste precies, met wat geweld gind de dop er op. Die LEDs leken wel een stuk langer dan die van jou. Ik heb ze er weer uitgehaald omdat ik een aanrijding heb gehad en volgens mij zijn die LED koplampen niet legaal, dus om gezeur te voorkomen er maar uit gehaald. Aanrijding was overdag, dus lampen waren niet schuld (als er al schuld was van mijn kant). Ik had andere adapters en die gingen er zo k#t in dat ik nu maar met gewone lampen rondrij. ik had geen zin om weer 1 uur per lamp te klooien :) Geeft wel veel minder licht.

Overigens, de herrie die ik hoor komt van de ventilator voor de binnenventilatie, niet van de airco. Ik had vanmorgen de verwarming en airco uit en de herrie werd luider/zachter als ik de ventilatie stand omhoog/omlaag zette. De herrie komt ook uit het 'motorcompartiment', dus maar eens kijken of er ergens bladeren in gevallen zijn. Op de hoogste stand is het net een helicopter.

[Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 23-11-2022 12:23]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:28
Goedemiddag,
Sinds dit voorjaar rijd ik een Hyundai Ioniq 28KWh, tot nu toe met veel plezier. Onlangs is bij mij de laadpoort actuator vervangen, (onder garantie) omdat het laden af en toe niet lukte, ik moest dan echt een andere paal opzoeken.
Gister had ik het probleem dat de auto weer niet wilde laden, maar dit kon ik verhelpen door de kabel opnieuw in de lader te stoppen.
Een ander probleem is dat het ontgrendelen niet altijd in een keer lukt ik moet dan een paar keer op de auto van het slot afhalen voordat ik de kabel eruit kan halen.

Aangezien de laadpoort is vervangen vraag ik me af waar dit nou door kan komen, misschien de kabel maar ja hoe kom ik daar achter. Optisch zie ik niks raars aan de kabel, en om nou zomaar een nieuwe te kopen is ook een dure grap.

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:16
Misschien weet je het. Misschien ook niet. Maar kan ik er dan vanuit gaan dat men ook binnenkort voor het widescreen een update gaat uitbrengen? (Ti's alweer even gelden - mei 2022 volgens mij zo uit m'n hoofd).

Ioniq 2020 38.8Kwh

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@DrDeJe zelfde link. Voor wide-screen zijn er meer wijzigingen dan voor de gen5 zonder wide.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | todo: SMA 3 fasen + APS micro's

• DrDeJe
timovd schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:12:
@DrDeJe zelfde link. Voor wide-screen zijn er meer wijzigingen dan voor de gen5 zonder wide.
Ik ben te ongeduldig. :'( Ik zie het idd wel in de software staan. Maar wanneer ik hem wil downloaden (voor de Ioniw 38KW) krijg ik een bericht dat de download nog niet beschikbaar is.

Zie trouwens in de "List of eligible vehicles available to download" dat de Ioniq 38 kw er (nog) niet tussen staat. Gaat denk ik dus (nog) niet werken. 8)7

Even wachten dus nog maar. Ben wel erg benieuwd. ;w

[Voor 16% gewijzigd door DrDeJe op 23-11-2022 16:27]

Ioniq 2020 38.8Kwh

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Xplosive schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:47:
Aangezien de laadpoort is vervangen vraag ik me af waar dit nou door kan komen, misschien de kabel maar ja hoe kom ik daar achter. Optisch zie ik niks raars aan de kabel, en om nou zomaar een nieuwe te kopen is ook een dure grap.
Het kan zijn dat je te lang wacht met de kabel. 10 sec na het ontgrendelen van de deuren gaat de laadpoort weer op slot.

• orillion
Mijn ontgrendelknop op de bestuurdersdeur lijkt niet meer te werken. Bij de bijrijder werkt het wel, dus ligt niet aan de batterij van de sleutel. Heeft iemand dit eerder gehad? Wat kan ik nog proberen?

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:07
@orillion Is dit continu of nu een keertje?

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• orillion
Gister en vandaag, keer of 4 en alle 4 de keren werkte het niet.

• BarryH
@orillion wellicht toch een zwak batterijtje? en dat de sensor in de auto niet precies in het midden zit?
Lijkt me in ieder geval een makkelijk af te vinken oorzaak.

2880PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, vloerisolatie, zonnecombiboiler, HR++,dakisolatie, Elga L/W WP, Ioniq EV 2017

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
DrDeJe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:21:
[...]

Ik ben te ongeduldig. :'( Ik zie het idd wel in de software staan. Maar wanneer ik hem wil downloaden (voor de Ioniw 38KW) krijg ik een bericht dat de download nog niet beschikbaar is.

Zie trouwens in de "List of eligible vehicles available to download" dat de Ioniq 38 kw er (nog) niet tussen staat. Gaat denk ik dus (nog) niet werken. 8)7

Even wachten dus nog maar. Ben wel erg benieuwd. ;w
Het zou een grote update kunnen zijn:

https://www.ioniqforum.co...em-update-now-live.43803/

• orillion
BarryH schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:58:
@orillion wellicht toch een zwak batterijtje? en dat de sensor in de auto niet precies in het midden zit?
Lijkt me in ieder geval een makkelijk af te vinken oorzaak.
Dat lijkt me niet, de spiegels klappen wel open, dus hij weet dat ik dichtbij sta. Vorige twee keer dat de batterij leeg was ging dat niet.

Net getest met de reservesleutel: zelfde probleem…

• ravenstein
zonoskar schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:19:
@ravenstein Vreemd dat bij jou de afdichtdop niet meer past. Ik had ook LEDs, maar dan met nog een fan erop en die paste precies, met wat geweld gind de dop er op. Die LEDs leken wel een stuk langer dan die van jou. Ik heb ze er weer uitgehaald omdat ik een aanrijding heb gehad en volgens mij zijn die LED koplampen niet legaal, dus om gezeur te voorkomen er maar uit gehaald. Aanrijding was overdag, dus lampen waren niet schuld (als er al schuld was van mijn kant). Ik had andere adapters en die gingen er zo k#t in dat ik nu maar met gewone lampen rondrij. ik had geen zin om weer 1 uur per lamp te klooien :) Geeft wel veel minder licht.
Ja aan de linkerkant kreeg ik de dop er wel op, aan de rechterzijde met geen mogelijkheid. dat vierkante blokje waar de fan in zit valt precies op de inkepingen van de dop. de lamp 180graden draaien werkte ook niet.

die adapters van mij pasten na modificatie prima, en gingen er vrij gemakkelijk in. De lichtopbrengs s'avonds is ook prima :)

• DrDeJe
Puur ter info. Maar heb nog een korte chat gehad met Hyundai. Kreeg daar door dat men hoopt volgende week ook de update vrij te kunnen geven voor de Ioniq 38kw Widescreen. (In mijn geval 2020).

We wachten rustig af.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• orillion
orillion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:35:
Mijn ontgrendelknop op de bestuurdersdeur lijkt niet meer te werken. Bij de bijrijder werkt het wel, dus ligt niet aan de batterij van de sleutel. Heeft iemand dit eerder gehad? Wat kan ik nog proberen?
Inmiddels bij de dealer geweest. Het onderdeel wat kapot is kunnen ze niet los vervangen, heel de handgreep moet vervangen worden. Onderdeel kost €150, dan nog in kleur spuiten (€75) en monteren… Ongelofelijk, want waarschijnlijk is alleen de schakelaar of hooguit het printplaatje vervangen de oplossing.

• orillion
orillion schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:29:
[...]

Inmiddels bij de dealer geweest. Het onderdeel wat kapot is kunnen ze niet los vervangen, heel de handgreep moet vervangen worden. Onderdeel kost €150, dan nog in kleur spuiten (€75) en monteren… Ongelofelijk, want waarschijnlijk is alleen de schakelaar of hooguit het printplaatje vervangen de oplossing.

Open gemaakt en krijg een luchtbel te zien als ik hem indruk. Puur het knopje zou dus vervangen moeten worden. Die staan in sets van 2 op Ali. Ik zal m’n dealer maandag nog eens bellen of zij die niet gewoon kunnen leveren.

• BarryH
Wordt dan denk ik zelf doen. En als het niet lukt kan je altijd nog naar de dealer.
ps. anders links rechts omwisselen?

• orillion
BarryH schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:12:
Wordt dan denk ik zelf doen. En als het niet lukt kan je altijd nog naar de dealer.
ps. anders links rechts omwisselen?
Verwisselen dacht ik ook eerst, maar de vorm van de knopjes is net anders volgens mij. Soort trapezium, dus ook niet op z’n kop :-(

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Headshot_NL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:33:
[...]

Zag hem net voorbij komen, is nu bezig met de update voor de non widescreen. Hopelijk is hiermee eindelijk het issue met de helderheid/dimmen opgelost.
Is al duidelijk of bovenstaand probleem is opgelost met de update?

• Methew
Het is weer het seizoen van het jaar, dus net bezig om de wielen te wisselen. Echter kom ik er net achter dat er geen krik in de auto ligt, hoort dit niet in de standaard uitrusting of mist die van mijn auto?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Methew schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:08:
Het is weer het seizoen van het jaar, dus net bezig om de wielen te wisselen. Echter kom ik er net achter dat er geen krik in de auto ligt, hoort dit niet in de standaard uitrusting of mist die van mijn auto?
Je hebt toch ook geen reserveband?

Hyundai Kona, Hyundai Ioniq electric in bezit

• BarryH
@Methew Zit er niet bij. Ik heb op MP een thuiskomer met krik gekocht. Was van een kia, maar dezelfde wielmaat.

[Voor 22% gewijzigd door BarryH op 27-11-2022 14:12]

• Methew
daemonix schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:52:
[...]

Je hebt toch ook geen reserveband?
Klopt, echter op de plek waar je de krik moet plaatsen zit je met hoogte verschillen aan beide kanten van de richel. De garage krik is daarmee voor mij niet stabiel te plaatsen. Heb een (beter passende) krik van een andere auto gepakt, maar dat was ook niet alles. Vandaar mijn vraag.
BarryH schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:08:
@Methew Zit er niet bij. Ik heb op MP een thuiskomer met krik gekocht. Was van een kia, maar dezelfde wielmaat.
Ik denk dat ik ook zoiets ga doen.
Bedankt voor de antwoorden 👍!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:27
daandegoeiste schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:44:
[...]

Ik stond op het punt om de auto in te ruilen door het sticky probleem, maar het is sinds april heerlijk soepel.

Heb lithium spuitvet gebruikt, wordt ook voor lagers gebruikt en heeft goede eigenschappen.
Dankjewel voor de reactie.

Ik heb het zelf ook geprobeerd alleen kwam ik niet voorbij het witte plasticje. Best wat kracht op gezet... :/

Helaas zie ik nu pas deze video: YouTube: Hyundai 2020 IONIQ steering wheel noise fix waaruit duidelijk wordt dat ik de kleine pin vergeten was... :/ waarna het plasticje er makkelijk uit zou moeten gaan.

Nou ja, ik kijk wel een week aan en anders weet ik hoe redelijk makkelijk ik er bij kan.

Indien ik het plasticje heb gesloopt ... deze zit mogelijk in deze set (volgens de video): https://hyundai.oempartso...bearing-kit-56359l1aaafff

Helaas niet te koop in EU lijkt het... weet iemand een website?

• DrDeJe
Nee, dat mag niet zoals ook in onze huisregels onder punt 6 vernoemd wordt.

[Voor 77% gewijzigd door Standeman op 30-11-2022 11:52]

Ioniq 2020 38.8Kwh

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:13
DrDeJe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:59:
Hoi.
Ik ben mogelijk van plan onze Ioniq 38kw Premium 2020 te koop te gaan zetten. Weet iemand of het is toegestaan om dat hier te doen? Of mag het op "Vraag & Aanbod" en dan vanaf hier een linkje?
Ik denk dat je de auto hierbij al te koop heb gezet ;)

Hyundai IONIQ EV 2019 38 kWh

• Da_Poncho
Ik heb de nieuwste versie geïnstalleerd op 28kWh editie.

Downloaden naar PC - 30min? (niet gemeten)
Op SD kaartje zetten: ~10 min (niet gemeten)
Installeren op de auto: 10 min (gemeten)

Met auto aan de stekker getest... helaas middenscherm dimt nog steeds niet mee met hoofdscherm... :/

Software: AE_EV.EUR.SOP.015.20.221117
Firmwareversie: AE_EV.EUR.0.5.434.220809.MICOM
Navigatie: COM5.EUR.HMC.221110.a6adca1
Kaartversie: EUR.15.47.67.025.221.5

Heb een 64GB kaartje (Kingston Canvas Go! Plus) geformateerd naar FAT32 met EaseUS Partition Master (van Windows mag FAT32 niet) en de grootte op 31GB gezet. Officieel moet je 32GB (of kleiner) gebruiken, maar dit lijkt tot nu toe te werken. De download is 23,4GB.

Geen idee of iets sneller is - ik gebruik eigenlijk alleen maar Android Auto. :)
Even een snelle test op de PC (zie foto hieronder) en tja... voor leessnelheid hoe je het niet te doen denk ik...

• DrDeJe
DrDeJe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:59:
[mbr]Nee, dat mag niet zoals ook in onze huisregels onder punt 6 vernoemd wordt.[/]
Ik kijk rond naar een andere EV 🤡

Ioniq 2020 38.8Kwh

• Da_Poncho
Oké, laatste update hoop ik over "sticky steering". Zo net gesleuteld en direct een proefrit gedaan en het stuurt nu erg soepel - bij elke snelheid! >:) :9 Zal komende tijd in de gaten houden maar dit voelt als de oplossing.

De oplossing komt van deze post: https://www.ioniqforum.co....34562/page-2#post-436903

Maar je hoeft niet de hele stuurkolom er uit te halen. Je kan dit filmpje volgen: YouTube: Hyundai 2020 IONIQ steering wheel noise fix en hier hoeft de kleine ventilatie er ook niet uit.

Ik heb ook het vet aangepast, maar eerlijk gezegd lijkt mij dat niet het probleem want bij deze temperatuur (1°C) leek het nog gewoon zacht. Wel dus wat zachte klodders weggehaald en er blind lithiumspuitvet in gespoten.

Hier zie je het vet:

Hier is mijn oplossing om te voorkomen dat de druk van één kant (de pin) de as 'buigt'. Idee komt van sysypet op ioniqforum.com. Dikte van stukje metaal is ongeveer 1mm. Het kan trouwens zo zijn dat voor sommige het beetje losdraaien van de pin al helpt, maar de moer voor die pin voelt dan wel erg los.

[Voor 4% gewijzigd door Da_Poncho op 03-12-2022 17:45]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07
Mana schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:23:
Vandaag na mijn werk merkte ik dat de auto (38kwh) niet opgeladen had. Net bij thuiskomst de uit aan de lader gehangen, maar hij begint niet met laden en de 3 blauwe lampjes op het dashboard knipperen ook. De laadkabel lijkt ook niet te locken in de laadpoort, als de auto op slot staat kun je die er zo uittrekken. Vermoed dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. Is hier iets aan te doen door mijzelf om te forceren dat hij toch gaat laden? Kan morgen nog net op mijn werk komen, maar niet meer thuis met de huidige lading van de accu...
Die van mij vertoond ineens hetzelfde gedrag vandaag. 4 palen en 2 passen geprobeerd… soms vergrendeld de kabel wel ineens. Rode logo op het dashboard van kabel aangesloten brand wel gewoon. Maar laden ho maar. Ook de 3 knipperende blauwe lampen iig 1 keer gezien.

Wat was bij jou de oplossing?

iRacing Profiel

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:35
RKD schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:45:
[...]

Die van mij vertoond ineens hetzelfde gedrag vandaag. 4 palen en 2 passen geprobeerd… soms vergrendeld de kabel wel ineens. Rode logo op het dashboard van kabel aangesloten brand wel gewoon. Maar laden ho maar. Ook de 3 knipperende blauwe lampen iig 1 keer gezien.

Wat was bij jou de oplossing?
De dealer heeft de vergrendelingsactuator (mooi scrabblewoord) vervangen, die was kapot. Schijnt een dingetje te zijn bij deze wagens.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sinds vandaag is er een nieuwe update beschikbaar voor degene met een Gen5W systeem.
Was al even aangekondigd, maar vanaf vandaag werkt de download ook.

Auto zojuist aan de update gezet op de oprit.

Tevens gisteren de auto op winterbanden gezet; setje een tijd terug op Marktplaats gekocht met nog prima winterbanden (ik wilde graag originele velgen, geen staal of willekeurige lichtmetalen velgen).
Enige waarbij ik heb zitten snurken is de bandenmaat. De Ioniq staat normaal op 205/60/16, hier zitten echter 205/55/16 banden op. Dus ik kan nu standaard 5% harder rijden op de teller :).

Na montage gaven de TPMS-sensoren echter een foutmelding (na een minuut of 15 rijden). Vervolgens nog 45 minuten doorgereden en de fout bleef. 's Avonds toen ik van werk naar huis vertrok verdween de foutmelding echter (niet eens opgevallen wanneer, was ineens weg). Laten we hopen dat het eenmalig was n.a.v. de wisseling.

Overigens doet de kou de range geen goed. Normaal stond de auto (wanneer volgeladen) op een bereik van 275 km (soms een paar meer). Nu was het echter bij vertrek al direct 230 km. Gisteravond na het sporten dan ook met 90 over de snelweg naar huis gereden in ecostand, het kwam allemaal maar net uit.

[Voor 27% gewijzigd door fredkroket op 06-12-2022 10:45]

• orillion
Wat betreft de bug waarbij het navigatiescherm niet meer wil dimmen: wie heeft dit bij Hyundai gemeld? Ik heb net via de chat een melding gedaan, maar ze beweren dit nooit eerder gehoord te hebben en denken dat mijn sensor kapot is. Aangezien iedereen het lijkt te hebben denk ik dat het toch echt software is, maar als niemand het gemeld heeft dan snap ik dat het nog niet is opgelost.

Chat:
we can escalate and they can run tests but they said this still might turn out as hardware
so il need your VIN
a picture of software information from car
and if you can send them a video
or short video of the display staying the same
from out to in light
Ik heb mijn auto nog niet ge-update sinds begin 2021. Misschien maak ik wel een video voor de update en dan één erna, dan valt het niet langer af te doen als "hardware probleem".

[Voor 39% gewijzigd door orillion op 06-12-2022 11:51]

• Headshot_NL
orillion schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:39:
Wat betreft de bug waarbij het navigatiescherm niet meer wil dimmen: wie heeft dit bij Hyundai gemeld? Ik heb net via de chat een melding gedaan, maar ze beweren dit nooit eerder gehoord te hebben en denken dat mijn sensor kapot is. Aangezien iedereen het lijkt te hebben denk ik dat het toch echt software is, maar als niemand het gemeld heeft dan snap ik dat het nog niet is opgelost.

Chat:

[...]

Ik heb mijn auto nog niet ge-update sinds begin 2021. Misschien maak ik wel een video voor de update en dan één erna, dan valt het niet langer af te doen als "hardware probleem".
Ik dacht ergens te hebben gelezen (buitenlands forum) dat het ze het ooit wel hebben doorgegeven. 100% zeker dat het geen hardwarematig probleem is. Het is direct ontstaan na een update ergens van vorig jaar. Een bekende heb ik het ook laten doen en ook daar is het probleem ontstaan na de update. Misschien wel goed om dit op te pakken en (gezamelijk?) te melden. Dan heeft Hyundai een lijst met auto's, kentekens, VIN nummers, en softwareversies. Ik hoop dat ze dit nog wel oppakken voor ze geen updates meer uitbrengen, geen idee hoe lang ze dat nog doen.

• RKD
Mana schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:27:
[...]

De dealer heeft de vergrendelingsactuator (mooi scrabblewoord) vervangen, die was kapot. Schijnt een dingetje te zijn bij deze wagens.
Hij is inmiddels bij de dealer en die geeft aan dat het bij mij ook het probleem is... Ze gaan hem vervangen onder garantie.

iRacing Profiel

• orillion
Headshot_NL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:58:
[...]

Ik dacht ergens te hebben gelezen (buitenlands forum) dat het ze het ooit wel hebben doorgegeven. 100% zeker dat het geen hardwarematig probleem is. Het is direct ontstaan na een update ergens van vorig jaar. Een bekende heb ik het ook laten doen en ook daar is het probleem ontstaan na de update. Misschien wel goed om dit op te pakken en (gezamelijk?) te melden. Dan heeft Hyundai een lijst met auto's, kentekens, VIN nummers, en softwareversies. Ik hoop dat ze dit nog wel oppakken voor ze geen updates meer uitbrengen, geen idee hoe lang ze dat nog doen.
Zeker handig ja, hoe meer meldingen hoe meer kans dat het wordt opgelost. Ze willen je VIN, je softwareversie scherm (foto) en een video waarin het probleem wordt getoond. Handig om je instrumentcluster er ook op te zetten, zodat ze zien dat die wel dimt. Ze hebben een ticket aangemaakt met mijn omschrijving, onder nummer #35723‬. Misschien handig om die erbij te noemen, dan hoef je niets te herhalen.

[Voor 7% gewijzigd door orillion op 06-12-2022 12:05]

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:35
RKD schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:02:
[...]

Hij is inmiddels bij de dealer en die geeft aan dat het bij mij ook het probleem is... Ze gaan hem vervangen onder garantie.
Ah top. Mooi dat dit nog onder garantie valt. Geen idee wat de kosten anders zouden zijn.
Was nog geen 30 minuten werk bij mij. Rond 16:00 uur werd de auto unlocked, voor half 5 al belletje dat hij klaar stond..

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 14:12

Geckoo

Good news, everyone!

fredkroket schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:41:
Overigens doet de kou de range geen goed. Normaal stond de auto (wanneer volgeladen) op een bereik van 275 km (soms een paar meer). Nu was het echter bij vertrek al direct 230 km. Gisteravond na het sporten dan ook met 90 over de snelweg naar huis gereden in ecostand, het kwam allemaal maar net uit.
Ik verbaas mij er elke keer over...
we hebben de Ioniq vorig jaar november gekregen met een bereik van 275km (was toen vrij warm)
In de zomer ruim over de 300km bereik en gisteren vanuit slagharen terug (188 km en vol weg gegaan) had ik nog maar 35 km over ofzo. Dan is het bereik wel erg laag hoor.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Headshot_NL
Geckoo schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:20:
[...]

Ik verbaas mij er elke keer over...
we hebben de Ioniq vorig jaar november gekregen met een bereik van 275km (was toen vrij warm)
In de zomer ruim over de 300km bereik en gisteren vanuit slagharen terug (188 km en vol weg gegaan) had ik nog maar 35 km over ofzo. Dan is het bereik wel erg laag hoor.
Ligt heel erg aan je rijstijl en het wel of niet gebruik van de kachel.
Vorig weekend 220 kilometer moeten rijden met de 28kWh versie. Bij vertrek (99% battterij) gaf hij aan dat de bestemming te ver was voor de range. Maar door goed rustig te rijden ben ik uiteindelijk zelfs aangekomen met 20% batterij over. Het verbruik met bijna alleen snelweg was 10,4 kWh/100km. In theorie zou ik dan een range moeten hebben van 264km, en dat in de winter. Juist de Ioniq is erg zuinig, zelfs in de winter.

De truc is om echt goed te anticiperen en niet harder te rijden dan 100km/h. De kachel gebruik ik niet heel veel want stoelverwarming en stuurverwarming doen voor mij vaak genoeg. En als de kachel wel aan staat is 17/18 graden i.c.m. stuur en stoelverwarming genoeg.

Winter of all seasonbanden en een lage bandenspanning zullen ook nog een hap uit je range nemen. Zelf rij ik nog op Michelin Primacy 4 S2 (A label verbruik) met een bandenspanning van 2,7 bar.

[Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 06-12-2022 13:40]

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:41
Ben het afgelopen weekend thuisgekomen vanuit Spanje waarbij het vanaf Zuid Frankrijk niet meer boven de +/- 2gr is geweest en vaak ook nog eronder en ik zag mijn bereik met laden tot 94% ook flink afnemen en dat zou ik denk ik zelfs al niet meer halen. Het ging toch wel terug van zo'n 230/240 naar rond de 200km.

Met een gemiddeld verbruik over 4500km van 11,8Wh/km ligt dat toch een stuk hoger dan ik gewend was hier in NL. Maar ik heb nu dan ook met verwarming aan gereden en wat sneller dan gebruikelijk. Hier in NL een uurtje sturen zonder verwarming is nog wel te doen, maar niet als je 12 uur onderweg bent. Zelf had ik vooraf ook gedacht rond de 10 Wh/km uit te komen maar dat zat er nu echt niet in.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• DrDeJe
Ons rijbereik wordt in de zomer aangegeven met ca. 340. Nu loopt het hard terug. Maar ben het met jullie eens: Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf hoe je rijd. (Rijd je veel na 19:00 uur 's avonds (en dan meteen richting de 130km/h?) - Of rijd je overal ca. 110 km/h?)

Ik weet dat er een optie (maar ben de naam even kwijt) iets in de richting van "Winteroptimalisatie". Maar heb nooit van iemand gehoord dat het werkelijk iets doet wat je merkt? Iemand ervaring mee? (Staat ergens bij de accu opties).

Laatste vraag: Weet iemand óf je ook opties voor software aanpassingen kunt/mag aandragen bij Hyundai? Ik denk dan bijvoorbeeld (wat je steeds vaker ziet in software van ev's) dat de auto een voorspelling doet van accu percentage wanneer je naar een bestemming navigeert. Nu kan de auto wel aangeven dat je de afstand niet gaat redden. Maar vandaag de dag kunnen heel veel ev's gewoon uitrekenen met hoeveel procent accu je ergens arriveert.

En zo kan ik er nog wel een aantal verzinnen. "Keep climate on" wanneer je de auto gaat snel laden (en je even een sanitaire stop wilt maken) Dát soort dingen is volgens mij echt handig. En kan puur softwarematig worden toegevoegd.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• fredkroket
  • Niet online
DrDeJe schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:42:
Ons rijbereik wordt in de zomer aangegeven met ca. 340. Nu loopt het hard terug. Maar ben het met jullie eens: Hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf hoe je rijd. (Rijd je veel na 19:00 uur 's avonds (en dan meteen richting de 130km/h?) - Of rijd je overal ca. 110 km/h?)

Ik weet dat er een optie (maar ben de naam even kwijt) iets in de richting van "Winteroptimalisatie". Maar heb nooit van iemand gehoord dat het werkelijk iets doet wat je merkt? Iemand ervaring mee? (Staat ergens bij de accu opties).

Laatste vraag: Weet iemand óf je ook opties voor software aanpassingen kunt/mag aandragen bij Hyundai? Ik denk dan bijvoorbeeld (wat je steeds vaker ziet in software van ev's) dat de auto een voorspelling doet van accu percentage wanneer je naar een bestemming navigeert. Nu kan de auto wel aangeven dat je de afstand niet gaat redden. Maar vandaag de dag kunnen heel veel ev's gewoon uitrekenen met hoeveel procent accu je ergens arriveert.

En zo kan ik er nog wel een aantal verzinnen. "Keep climate on" wanneer je de auto gaat snel laden (en je even een sanitaire stop wilt maken) Dát soort dingen is volgens mij echt handig. En kan puur softwarematig worden toegevoegd.
Ik rij zelf vaak de toegestane snelheid + 10. Dus in de ochtend en avond 110. Wanneer het 130 is, rij ik ook 130 (niet harder). Daarbij, in de avond heb je natuurlijk ook nog je verlichting aan.

Dus ja, zuinig kan hij zeker rijden, maar ik rij er op dit moment niet genoeg naar. Gisteren met heel de weg 90 op Eco+ zat ik op een verbruik van net boven de 11 geloof ik (wel verlichting aan).

Electrisch rijden doe ik goed anticiperend, maar ik wil minder concessies doen qua snelheid (ook al scheelt het in tijd echt niet zoveel op 50km).

Vanmorgen heb ik ook de "wintermodus" aan gezet --> even kijken wat het voordeel is.
(terwijl ik de post aan het typen was, even opgezocht: https://www.ioniqforum.co...c-electric-ev-2020.35018/) Ik denk dat ik het dus weer uit ga zetten, ik sta zelden aan de snellader. Mocht het een dag zo ver komen dan zal ik de optie aanzetten. Het lijkt er dus op dat onder de 33% accu en -5 graden een verwarming van de accu plaats gaat vinden. Maar als je vervolgens gewoon aan de trage (thuis)lader gaat staan dan is de accu eigenlijk voor niets verwarmd.

• orillion
Headshot_NL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:58:
[...]

Treed het eigenlijk ook op als je met de helderheidknoppen die aanpast? Ik heb dus nog de oude versie en dan wijzigt van beide schermen de helderheid. Zou mooi zijn als ik na de update datzelfde kan filmen, makkelijker dan op zoek gaan naar een overgang van licht naar donker waarbij hij moet verspringen als ik film.

• Da_Poncho
orillion schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:06:
[...]

Treed het eigenlijk ook op als je met de helderheidknoppen die aanpast? Ik heb dus nog de oude versie en dan wijzigt van beide schermen de helderheid. Zou mooi zijn als ik na de update datzelfde kan filmen, makkelijker dan op zoek gaan naar een overgang van licht naar donker waarbij hij moet verspringen als ik film.
Zit op laatste update (28kWh) en helderheid aanpassen heeft alleen effect op scherm achter stuur. Deze versie...

Waar meld ik Hyundai software bugs?

Los hiervan: Google Maps op Android Auto weet wel of het donker is en het lijkt alsof dit van de auto komt. Het viel mij een keer op dat toen ik onder een brug door reed de donkere modus van google maps aan ging.
orillion schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:50:
[...]

[Afbeelding]
Open gemaakt en krijg een luchtbel te zien als ik hem indruk. Puur het knopje zou dus vervangen moeten worden. Die staan in sets van 2 op Ali. Ik zal m’n dealer maandag nog eens bellen of zij die niet gewoon kunnen leveren.
Hoe is dit afgelopen? Zelf kunnen repareren? €?

[Voor 11% gewijzigd door Da_Poncho op 07-12-2022 18:27]

• orillion
Da_Poncho schreef op woensdag 7 december 2022 @ 18:22:
[...]

Zit op laatste update (28kWh) en helderheid aanpassen heeft alleen effect op scherm achter stuur. Deze versie...

Waar meld ik Hyundai software bugs?

Los hiervan: Google Maps op Android Auto weet wel of het donker is en het lijkt alsof dit van de auto komt. Het viel mij een keer op dat toen ik onder een brug door reed de donkere modus van google maps aan ging.

[...]

Hoe is dit afgelopen? Zelf kunnen repareren? €?
Ik had de chat geopend op de Hyundai update site tijdens kantooruren. Ze willen een video van het probleem en je VIN + softwareversies. Je kunt het ticket nummer #35723 vermelden dan hoef je minder uit te leggen.

De reparatie die je quote blijkt lastig. Op internet diverse knopjes gevonden die bijna hetzelfde lijken, maar bij geen één staat IONIQ vermeld. Uiteindelijk voor $121 inclusief btw en verzending via EBay een handgreep in originele kleur uit Zuid-Korea besteld. Nu wacht ik op het pakket. Zelf erin monteren schijnt heel makkelijk te zijn op basis van diverse YouTube video’s. Zou mooi zijn, €200 goedkopere oplossing dan de dealer…

• DrDeJe
Na de update zie ik deze knop staan. (Stond deze er al? Dat jullie weten?) Of is dat de knop welke alleen voor de Ioniq 5 van toepassing zal zijn?

Ioniq 2020 38.8Kwh

• orillion
DrDeJe schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:46:
Na de update zie ik deze knop staan. (Stond deze er al? Dat jullie weten?) Of is dat de knop welke alleen voor de Ioniq 5 van toepassing zal zijn?
[Afbeelding]
Stond er altijd al. Die druk je toch in om de update te starten?

• DrDeJe
orillion schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:32:
[...]

Stond er altijd al. Die druk je toch in om de update te starten?
Ah!! Dat wist ik niet. Vandaar m’n vraag.
Overigens begint mijn update altijd met een eigen scherm zodra ik de usb stick invoer.
Thnx.

Ioniq 2020 38.8Kwh

• zerocool
77kw in mijn 28kwh Ioniq…nog niet eerder gezien!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
zerocool schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:59:
77kw in mijn 28kwh Ioniq…nog niet eerder gezien!

[Afbeelding]
Dat is hoog! Heb je recent een update gehad of iets dergelijks? Enige context bij je verhaal zou mooi zijn! :)

• orillion
Ik heb zojuist mijn 28 kWh IONIQ geupdate van de software van 2 jaar geleden naar de nieuwste. Vreemd genoeg ervaar ik niet het probleem met de helderheid. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt:

https://www.icloud.com/ic...UXn9o__PjDtbdq8Q#IMG_2347

Je ziet duidelijk dat beide schermen veranderen van helderheid zodra ik de sensor afdek.
Zo te zien verspringt de helderheid niet meer als je die met de knoppen links van het stuur aanpast:

https://www.icloud.com/ic...o4iv-yuIkO2Wn_Cw#IMG_2343

Wellicht is het dus mogelijk om bij anderen dit op te lossen. Ik zag bij instellingen -> scherm een reset knop en ook als je op automatische helderheid verder klikt zit een reset knop. Als dat niet helpt zou je ook het hele systeem kunnen resetten via de instellingen. Helpt dit wellicht bij iemand?

[Voor 18% gewijzigd door orillion op 09-12-2022 12:42]

• Headshot_NL
orillion schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:37:
Ik heb zojuist mijn 28 kWh IONIQ geupdate van de software van 2 jaar geleden naar de nieuwste. Vreemd genoeg ervaar ik niet het probleem met de helderheid. Ik heb er ook een filmpje van gemaakt:

https://www.icloud.com/ic...UXn9o__PjDtbdq8Q#IMG_2347

Je ziet duidelijk dat beide schermen veranderen van helderheid zodra ik de sensor afdek.

Wellicht is het dus mogelijk om bij anderen dit op te lossen. Ik zag bij instellingen -> scherm een reset knop en ook als je op automatische helderheid verder klikt zit een reset knop. Als dat niet helpt zou je ook het hele systeem kunnen resetten via de instellingen. Helpt dit wellicht bij iemand?
Dat ga ik eens proberen. Het dimmen werkt gaat hier, met dezelfde softwareversie, niet. Misschien helpt een reset wel ja.

• zerocool
its_me_ schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:13:
[...]

Dat is hoog! Heb je recent een update gehad of iets dergelijks? Enige context bij je verhaal zou mooi zijn! :)
Ja, onlangs is de vergrendeling van het laden tijdelijk uitgeschakeld en is er andere laadsoftware opgezet, in afwachting van nieuwe laadvergrendeling. Die is er vandaag ingekomen.

• Da_Poncho
zerocool schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 13:10:
[...]

Ja, onlangs is de vergrendeling van het laden tijdelijk uitgeschakeld en is er andere laadsoftware opgezet, in afwachting van nieuwe laadvergrendeling. Die is er vandaag ingekomen.
Zou je tijdelijk Hyundai Kona (64kWh) laadsoftware hebben gehad? 77kw is max volgens fastned: https://support.fastned.n...les/4405121276945-Hyundai

Is de laadsoftware weer teruggezet? Nu weer max 70kw?

• zerocool
Heb nu een nieuw laadvergrendeling, en ik vermoed ook nieuwe software, maar nog niet getest bij Fastned. Zal ik snel doen!

• SvenHe
Nou, de eerste keer kou en meteen de auto op tilt. Mobiliteitsservice is aangevraagd maar het vermoeden is de startaccu.
Dus ik dacht snel het ding aan de lader, misschien is ie dan nog te redden.

Motorkap wil niet open.....
Scharnieren bevroren?

• djoenez
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:00
SvenHe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:39:
Nou, de eerste keer kou en meteen de auto op tilt. Mobiliteitsservice is aangevraagd maar het vermoeden is de startaccu.
Dus ik dacht snel het ding aan de lader, misschien is ie dan nog te redden.

Scharnieren bevroren?
Precies hetzelfde vanmorgen! Ik heb er een thuiswerk dag van gemaakt, het zonnetje doet zn werk en kijk vanmiddag even of ik hem met de booster wel kan starten.

• ThsAdrns
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:05

ThsAdrns

Be the change!

SvenHe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:39:
Scharnieren bevroren?
Eerder het slot, de bowdenkabel ernaartoe of de rubbers van de motorkap. Springt de kap wel uit de vergrendeling als je deze binnen bedient?

• djoenez
Ik heb hem net opengekregen, zie dat het niet de scharnieren waren maar schuim vlakbij de scharnieren (geluidsdemping?) die is nu een beetje gescheurd..

• TwOkkie
  • Laatst online: 24-03 17:33
Ik kreeg via DM de vraag of ik nog steeds tevreden was met mijn Duracell accu. Het korte antwoord is "Ja", maar ik ben niet goed in korte bondige antwoorden dus werd het toch weer een heel verhaal:
Ik ben er nog steeds tevreden mee, alhoewel het wel een beetje aan me knaagt waarom die polen - ondanks de JIS-adaper - nog steeds te smal waren. Zie het eerste stukje van de post waar ik beschrijf hoe ik met een koperen stripje de boel passend heb gekregen.

De accu zelf heeft me nog niet teleurgesteld, maar:
- Het was sowieso de eerste keer dat de originele accu me in de steek liet. (zero tolerance hiero)
- Ik heb een dashcam draaien die ik op een te laag voltage liet afkappen (11,7 is erg leeg. Wist ik niet)
- De oorzaak van het leeg raken is achteraf niet helemaal zeker aan de accu te wijten.

Kort na dit wissel-avontuur kwam ik er achter dat mijn linkerbuitenspiegel niet altijd in wou klappen maar halverwege bleef hangen. Dit is gelukkig onder garantie opgelost, maar zou het kunnen zijn dat die spiegel in zo'n geval stroom blijft gebruiken tot de ruststand is bereikt? Kan het zijn dat de spiegel die bewuste ochtend nog steeds bezig was met zichzelf in te klappen? Dan heb ik een accu vervangen waar niks mis mee was.

Maar meer waarschijnlijk was het toch de relatief zwakke fabrieksaccu in combinatie met de zuigende dashcam. En dat gaat nu alweer een jaar goed.

• mvt

mvt

ja ik ja

Wel grappig om te zien. Die van mij heeft waarschijnlijk in Frankrijk een andere 12v gekregen, weet alleen even niet welke. Ook daar zat de klem niet goed en heeft iemand hem waarschijnlijk vast gezet met een extra strip. Daags na mijn beurt stond ik leeg en ANWB gebeld. Die heeft hem met een schroef gewoon strak gedraaid. Quick and dirty, maar komt niet meer zomaar los.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• SvenHe
De mobiliteitsservice had de accu aan de booster gehangen, daarna kon ik gewoon starten.
De verwarming kwam er veel forser uit dan bij de eerste poging.
Oh, en ik kon bij aankomst van de mobi-man de auto al weer op slot doen, dus de accuspanning moest al weer opgelopen zijn.

De motorkap zat vastgevroren aan twee rubber blokken een cm of 30 voor de scharnieren.
De rechter liet vlot los bij friemelen, de linker kostte meer moeite.

@djoenez Had je en de bevroren rubbers én de auto op tilt door lage accuspanning?

Weet een van jullie of de startaccu idd een echte start accu is (die dus hoge stromen kan leveren gedurende korte tijd) of een semi tractie accu is? De laatste lijkt me (in mijn misschien beperkte kennis) in deze auto een betere keuze.

• djoenez
SvenHe schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:41:
De mobiliteitsservice had de accu aan de booster gehangen, daarna kon ik gewoon starten.
De verwarming kwam er veel forser uit dan bij de eerste poging.
Oh, en ik kon bij aankomst van de mobi-man de auto al weer op slot doen, dus de accuspanning moest al weer opgelopen zijn.

De motorkap zat vastgevroren aan twee rubber blokken een cm of 30 voor de scharnieren.
De rechter liet vlot los bij friemelen, de linker kostte meer moeite.

@djoenez Had je en de bevroren rubbers én de auto op tilt door lage accuspanning?

Weet een van jullie of de startaccu idd een echte start accu is (die dus hoge stromen kan leveren gedurende korte tijd) of een semi tractie accu is? De laatste lijkt me (in mijn misschien beperkte kennis) in deze auto een betere keuze.
Precies die 2, en vanmiddag startte hij gewoon zonder booster (dus lijkt op te lage spanning, die rubber is iets afgescheurd). Ik heb dit nu al 3x gehad, dus die accu gaat eruit.

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:22
Hier geen last van een accu 's ochtends.
Wel sinds een paar dagen weer de gele EV Systeem Warning. Die volgens mij komt door vocht in de laadpoort? logisch dus als het vriest.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• ravenstein
Hier zat de laadklep gisterenavond vast gevroren. deze maar ontdooit met wat warm water, daarna goed droog gemaakt en ingevet met wat zuurvrije vaseline.

Ik heb overigens een bijzonder euvel: als ik de lader aangesloten heb, vervolgens in de auto ga zitten, de auto aanzet dmv de startknop, dan een tijdschema programmeer voor het voorverwarmen, hierna krijg ik de auto niet meer uit dmv de startknop.

wat ik dan doe is de groep van de laadpaal uitschakelen, dan kan ik de lader loskoppelen en de auto weer afsluiten.

weet iemand hier nog een truc voor, of doe ik iets verkeerds? De auto vergrendelen met de afstandsbediening werkt ook niet.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@ravenstein Ik heb een soortgelijk fenomeen. Als ik de auto start met de laadkabel er nog in (voorverwarmen), dan krijg ik hem ook lastig uit. Wat meestal werkt is niet op de rem trappen en dan op de aan/uit knop. Dan op slot doen met de AB.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:28
Nooit warm water gebruiken, als je het water niet over je hand kan laten lopen is het in essentie te warm. Vooral met glas moet je daarmee oppassen.

Het euvel van de wagen niet meer uit krijgen is mij nog niet voorgevallen, je kan altijd eens proberen de startknop enkele seconden ingedrukt te houden. Dat zou in principe ook het contact moeten uitschakelen.

Zelf ben ik vandaag door de 30k km gegaan voor dit jaar. Geen idee of ik daar blij van moet worden wanneer ik bedenk wat me dat gekost heeft, zowel financieel als in tjid -O-

[Voor 19% gewijzigd door Blokker_1999 op 13-12-2022 20:58]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:38
Ik zal hierbij ook even mijn ervaringen van de afgelopen tijd delen:

Een aantal weken geleden had ik al dat op een bepaald moment de rechterbuitenspiegel niet meer volledig in en uitklapte. Zie: YouTube: Hyundai Ioniq Electric automatische buitenspiegel defect

Afgelopen donderdagavond had ik de auto aan de lader gezet omdat ik de volgende ochtend vroeg naar werk moest, maar ik kwam er na een uurtje achter dat hij helemaal niet wilde opladen. Dus ook niet via een 'commando' via de app om het laden te starten. Ik ontkoppelde de auto van de lader en probeerde de auto aan te zetten, maar toen bleek de startaccu dus leeg te zijn. Gelukkig met hulp van een vriendelijke buurman met startkabels de auto weer aan de praat gekregen. Wachten op de Wegenwacht duurt normaalgesproken al 1,5 uur, maar nu zou het zomaar eens dubbel zo lang kunnen duren omdat het koud weer was.

Gisterochtend ben ik met een volle 400v batterij zonder problemen vertrokken naar mijn werk. Een rit van 1,5 uur. Toen ik zo'n 3 uur na aankomst iets uit de auto wilde pakken kreeg ik hem met geen mogelijkheid open. Uiteindelijk met de fysieke sleutel de deur moeten open maken. Toen ik het klepje over het sleutelgat voorzichtig probeerde te verwijderen, brak ook een van de haakjes/palletjes af waarmee dat klepje normaalgesproken vast zit...

Gelukkig had ik de startkabels in de auto gelegd na het avontuur van een paar dagen daarvoor. Met hulp van de auto van een collega geprobeerd de auto weer aan te slingeren, maar het mocht niet baten. Uiteindelijk weer Hyundai Mobiliteitsservice/Wegenwacht gebeld en die kregen hem met de startkabels wel aan de praat zodat ik in ieder geval weer richting huis kon rijden. Op aanraden van de Wegenwacht, de auto direct bij de Hyundai dealer op het parkeerterrein gezet en door een kennis naar huis gebracht. (om te voorkomen dat ik 30 minuten in mijn kantoor outfit door de vrieskou naar huis zou moeten lopen).

Volgende stap is nu dat ik de dealer ga bellen voor een afspraak dat ze naar de auto gaan kijken.

[rage mode]

Alle problemen met de startaccu zie ik hier in dit topic, maar ook bij andere Hyundai's voorkomen. Ik vind het echt kansloos dat ze dit systeem zo onbetrouwbaar ontwerpen. Dit soort issues zouden toch ook bij een facelift toch al bekend zijn, en gewoon opgelost kunnen worden. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een normaal formaat startaccu in die auto te stoppen. Onder de motorkap zit genoeg ruimte...

Al met al ben ik echt verschrikkelijk pissig hierover. Ik ben ruim driekwartjaar geleden overgestapt van een barrel van 17 jaar oud naar een praktisch nieuwe (2 jaar oude) Ioniq omdat ik het zat was constant met problemen te zitten en niet erop te kunnen vertrouwen dat de auto het gewoon doet wanneer ik hem nodig heb...

[/rage mode]

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb ooit een Peugeot 206SW gehad met allerlei vreemde storingen en foutmeldingen. Ik werd helemaal gestoord van die auto. Eigenlijk toen we al besloten hadden een andere te kopen moesten we in de winter de accu vervangen. Alle electronische probleempjes waren toen ineens verholpen... Toen was het ineens een prima auto eigenlijk :F . Eigenlijk idem met mijn motor; vorige accu was eigenlijk prima genoeg (motor startte goed vond ik), terwijl de druppellader zei dat de accu toch niet helemaal goed was. Nieuw accu deed de motor écht goed starten.

Dus... Zet er desnoods gewoon een nieuwe goede accu in. Helaas hebben accu's niet altijd het eeuwige leven én je weet niet hoe de accu behandeld is voordat jij die auto kocht.

Voor nog geen 100€ heb je gewoon een goede accu: https://www.winparts.nl/m...6-40ah-350a/p1310893.html

Daarbij is het nog de vraag; is het echt een ontwerpfout? Is het wel zo logisch om bv de spiegels via allerlei omvormers aan te laten sturen door een 400V accu? Waarschijnlijk is het ontwerp zo slecht nog niet, maar heb je gewoon pech met de 12V accu.
Ik heb de instelling in de auto wel zo staan dat de 12V accu wordt bijgeladen vanuit het accupakket indien nodig. Zodra je met externe laders aan een accu aan de gang moet, moet je je gewoon afvragen of je niet beter de accu moet vervangen.

[Voor 28% gewijzigd door fredkroket op 14-12-2022 10:55]

• Floris112
fredkroket schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:50:
[...]

Ik heb de instelling in de auto wel zo staan dat de 12V accu wordt bijgeladen vanuit het accupakket indien nodig. Zodra je met externe laders aan een accu aan de gang moet, moet je je gewoon afvragen of je niet beter de accu moet vervangen.
Zou de auto niet ingesteld moeten staan dat dat sowieso gebeurt? Het lijkt me toch dat van een praktisch nieuwe auto verwacht mag worden dat dit soort dingen gewoon goed staan ingesteld. (juiste instellingen in een systeem zie ik ook als design. Het zijn keuzes die ze maken bij het ontwerpen van de auto)

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@fredkroket @Floris112 De EXIDE EA406 heeft JIS (Japanse) polen, dus heb je nog wel adapters naar DIN nodig.

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:12
fredkroket schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:50:
[...]

Dus... Zet er desnoods gewoon een nieuwe goede accu in. Helaas hebben accu's niet altijd het eeuwige leven én je weet niet hoe de accu behandeld is voordat jij die auto kocht.

Voor nog geen 100€ heb je gewoon een goede accu: https://www.winparts.nl/m...6-40ah-350a/p1310893.html
Let er wel op dat het niet altijd aan de accu ligt. Ik ben inmiddels 3 accu's verder en toch gebeurt het nog af en toe. Ergens in die Ioniq zit soms een gekkigheid dat hij de 12V-accu leeg slurpt. Bluelink? Een sensor die gek is geworden? Ik heb geen idee en het ergste is dat je aan de autodealers al helemaal niets hebt ("Er is niets mis met uw auto" - terwijl ik 3x in de week stil stond met een lege accu).

Gek genoeg is het de laatste maand goed gegaan nadat ik zelf een accu-booster heb gekocht O+

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• RKD
Bij mij is een bepaalde module (volgens mij de SOS/Microfoon module geupdate) en sindsdien heb ik geen problemen meer gehad met de 12V accu. Wat we wel opvalt is dat ik vaker het blauwe lampje voor bijladen van de 12V accu vanuit 400V accu zie branden op het dashboard. Paar keer per week zie ik dat lampje wel branden.

iRacing Profiel

• BarryH
@Floris112 Hoe heb je het bijladen van de 12V accu ingesteld staan? (zit in het menu waar ook km/kWh en omgekeerd kan worden ingesteld.)

• zerocool
ravenstein schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:37:
Hier zat de laadklep gisterenavond vast gevroren. deze maar ontdooit met wat warm water, daarna goed droog gemaakt en ingevet met wat zuurvrije vaseline.

Ik heb overigens een bijzonder euvel: als ik de lader aangesloten heb, vervolgens in de auto ga zitten, de auto aanzet dmv de startknop, dan een tijdschema programmeer voor het voorverwarmen, hierna krijg ik de auto niet meer uit dmv de startknop.

wat ik dan doe is de groep van de laadpaal uitschakelen, dan kan ik de lader loskoppelen en de auto weer afsluiten.

weet iemand hier nog een truc voor, of doe ik iets verkeerds? De auto vergrendelen met de afstandsbediening werkt ook niet.
Je moet hem dan uitzetten zonder de rem in te trappen

• PeterZ(on)
BarryH schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:41:
@Floris112 Hoe heb je het bijladen van de 12V accu ingesteld staan? (zit in het menu waar ook km/kWh en omgekeerd kan worden ingesteld.)
Het blijft toch een duister verhaal met het bijladen van de 12V accu. Begin oktober kreeg ik in midden Frankrijk ineens allerlei foutmeldingen die eerst nog wel verdwenen, maar later bij een tolpoort stopte de auto ineens, niets meer, na zeker een kwartier proberen kreeg ik er weer leven in en ben doorgereden naar de geplande snellader om daar niet meer weg te kunnen en werd opgeladen. Uiteindelijk is de auto door mijn eigen dealer gerepareerd, lees de 12V accu vervangen, waarna alle foutmeldingen in het systeem waren verdwenen en de auto het weer gewoon probleemloos deed. Vorige maand de proef op de som genomen door weer naar Spanje te gaan en dat ging probleemloos.

Uiteraard had ik al vanaf het begin dat ik de auto had het bijladen van de 12V accu ingeschakeld staan maar dat heeft kennelijk niet kunnen voorkomen dat ik toch stil kwam te staan met een onvoldoende geladen accu. Waarom krijg je niet op je dashboard te zien dat de accu aan zijn eind komt, kan toch niet zo moeilijk zijn. En waarom zakt de spanning na een stuk rijden en wordt die niet bijgeladen. Dat zoiets gebeurd na een koude vriesnacht zou ook niet mogen gebeuren maar kun je nog verwachten als alles bevroren is.

Die 12V blijft kennelijk een terugkerend probleem en niet alleen bij vorst.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

• fredkroket
  • Niet online
Ik vind het sowieso wat onduidelijk omschreven:

https://storagehyundai.bl...g_IONIQ_Electric_2020.pdf

Pagina 66/67.

Quote: De Aux. Battery Saver+ wordt maximaal 20 minuten geactiveerd. Als de Aux. Battery Saver+ functie
meer dan 10 keer achter elkaar geactiveerd wordt in de automatische modus, wordt de functie niet langer meer geactiveerd en wordt er geconcludeerd dat er een probleem met de accu is. In dat geval zal door het rijden met de auto het activeren weer starten als de conditie van de accu weer normaal is.

Dus al met al, het kan best correct ingesteld zijn, maar als de accu gewoon niet goed is dan stopt hij deze procedure.

• orillion
Floris112 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:04:

[rage mode]

Alle problemen met de startaccu zie ik hier in dit topic, maar ook bij andere Hyundai's voorkomen. Ik vind het echt kansloos dat ze dit systeem zo onbetrouwbaar ontwerpen. Dit soort issues zouden toch ook bij een facelift toch al bekend zijn, en gewoon opgelost kunnen worden. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon een normaal formaat startaccu in die auto te stoppen. Onder de motorkap zit genoeg ruimte...

Al met al ben ik echt verschrikkelijk pissig hierover. Ik ben ruim driekwartjaar geleden overgestapt van een barrel van 17 jaar oud naar een praktisch nieuwe (2 jaar oude) Ioniq omdat ik het zat was constant met problemen te zitten en niet erop te kunnen vertrouwen dat de auto het gewoon doet wanneer ik hem nodig heb...

[/rage mode]
Vervelend, maar ik denk niet dat het een ontwerp fout is. Ben het met je eens dat het hier veel gemeld wordt, maar mensen zonder problemen hoor je natuurlijk niet. Ik zal het afkloppen, maar ik rijd al ruim 5 jaar in een 28 kWh IONIQ en heb nooit problemen gehad met de 12v accu. Ook nooit een standaardinstellingn hoeven veranderen o.i.d. Misschien heeft de vorige eigenaar van jouw iets gedaan waardoor de 12v accu een klap heeft gekregen en erg in capaciteit achteruit is gegaan? Misschien probeert je auto heel de nacht de spiegel verder in te klappen en trekt die zo de 12v accu leeg?

• BarryH
PeterZ(on) schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:10:
[...]

Het blijft toch een duister verhaal met het bijladen van de 12V accu. Begin oktober kreeg ik in midden Frankrijk ineens allerlei foutmeldingen die eerst nog wel verdwenen, maar later bij een tolpoort stopte de auto ineens, niets meer, na zeker een kwartier proberen kreeg ik er weer leven in en ben doorgereden naar de geplande snellader om daar niet meer weg te kunnen en werd opgeladen. Uiteindelijk is de auto door mijn eigen dealer gerepareerd, lees de 12V accu vervangen, waarna alle foutmeldingen in het systeem waren verdwenen en de auto het weer gewoon probleemloos deed. Vorige maand de proef op de som genomen door weer naar Spanje te gaan en dat ging probleemloos.

Uiteraard had ik al vanaf het begin dat ik de auto had het bijladen van de 12V accu ingeschakeld staan maar dat heeft kennelijk niet kunnen voorkomen dat ik toch stil kwam te staan met een onvoldoende geladen accu. Waarom krijg je niet op je dashboard te zien dat de accu aan zijn eind komt, kan toch niet zo moeilijk zijn. En waarom zakt de spanning na een stuk rijden en wordt die niet bijgeladen. Dat zoiets gebeurd na een koude vriesnacht zou ook niet mogen gebeuren maar kun je nog verwachten als alles bevroren is.

Die 12V blijft kennelijk een terugkerend probleem en niet alleen bij vorst.
in onze kangoo (2003) die alleen korte stukjes rijdt heb ik in de sigarettenaansteker een plug die het voltage aangeeft. als die ri. de 12,0-11,8 gaat zet ik de acculader er op.

• Floris112
orillion schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:56:
[...]

Vervelend, maar ik denk niet dat het een ontwerp fout is. Ben het met je eens dat het hier veel gemeld wordt, maar mensen zonder problemen hoor je natuurlijk niet. Ik zal het afkloppen, maar ik rijd al ruim 5 jaar in een 28 kWh IONIQ en heb nooit problemen gehad met de 12v accu. Ook nooit een standaardinstellingn hoeven veranderen o.i.d. Misschien heeft de vorige eigenaar van jouw iets gedaan waardoor de 12v accu een klap heeft gekregen en erg in capaciteit achteruit is gegaan? Misschien probeert je auto heel de nacht de spiegel verder in te klappen en trekt die zo de 12v accu leeg?
De auto was van een Hyundai dealer die hem o.a. als demo-auto heeft ingezet. Het klinkt m.i. plausibel dat het waarschijnlijk o.a. met die automatisch (niet) inklappende spiegels te maken heeft.

• PeterZ(on)
BarryH schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:43:
[...]

in onze kangoo (2003) die alleen korte stukjes rijdt heb ik in de sigarettenaansteker een plug die het voltage aangeeft. als die ri. de 12,0-11,8 gaat zet ik de acculader er op.
Dat is misschien een optie om het voltage in de gaten te houden. Maar die geeft toch alleen het voltage weer als de auto is ingeschakeld, want anders is de sigarettenaansteker stroomloos. Geeft die meter dat voltage van 12,0 -11,8v dan tijdens het rijden aan? Ik zag met bijvoorbeeld met EV-Notify, vzv ik mij herinner, altijd iets van 14V tijdens het rijden of als de auto is ingeschakeld.

• Floris112
timovd schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:02:
@fredkroket @Floris112 De EXIDE EA406 heeft JIS (Japanse) polen, dus heb je nog wel adapters naar DIN nodig.
Net gebeld door de dealer en ze gaven aan dat de startaccu vervangen moet worden. Zou 179 euro worden. Dat gaan we natuurlijk niet doen als ik er gewoon zelf eentje in kan zetten voor 100 euro minder.

Ik sta nu niet naast mijn auto, maar als ik het goed heb ziet de accu in de Ioniq er precies hetzelfde uit als een JIS model: http://www.buddyautoparts.co.nz/nd.jsp?id=7. Er zit in ieder geval geen accu in die op een DIN lijkt. Dan zou de Exide EA406 gewoon moeten passen. Of zie ik iets over het hoofd?

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

• PeterZ(on)
Floris112 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 15:41:
[...]

Net gebeld door de dealer en ze gaven aan dat de startaccu vervangen moet worden. Zou 179 euro worden. Dat gaan we natuurlijk niet doen als ik er gewoon zelf eentje in kan zetten voor 100 euro minder.

Ik sta nu niet naast mijn auto, maar als ik het goed heb ziet de accu in de Ioniq er precies hetzelfde uit als een JIS model: http://www.buddyautoparts.co.nz/nd.jsp?id=7. Er zit in ieder geval geen accu in die op een DIN lijkt. Dan zou de Exide EA406 gewoon moeten passen. Of zie ik iets over het hoofd?
Dure accu/dealer, mijn dealer rekende €102,72 ex btw na mijn akkefietje in Frankrijk.

• Floris112
Ah het heeft dus met de dikte van de polen te maken. Dank!

• DrDeJe
Ik snap zo-wie-zo niet zo goed waarom je als gebruiker een optie aangeboden krijgt m.b.t. het 12V accu onderhoud. Maar goed, het zal ergens goed voor zijn.

Wat ik al eens eerder heb gepost: Schaf zo'n klein kasje aan bij dat goedkope bedrijf van heel ver hier vandaan waarmee je dmv een app met bluetooth de accu in de gaten kunt houden. (ook met terugwerkende kracht).

App heet: Battery Monitor --> En zodra je in de auto bent kun je hem laten synchroniseren met het kastje.

Het geeft iig meer informatie m.b.t. je 12V accu. (En je bent minder afhankelijk van de dealer).

[Voor 22% gewijzigd door DrDeJe op 14-12-2022 20:16]

Ioniq 2020 38.8Kwh

• mvt

mvt

ja ik ja

Als het goed is is de 12v accu hooguit genoeg om de computer te starten en het laadproces van 400v naar 12v in gang te zetten. Als dat eenmaal loopt hoeft hij alleen maar de computers aan te houden.
Startmotor heb je toch niet.
Dus is hij ook niet echt gebouwd op een andere auto op de startmotor te starten.

Verder vertelde de anwb mij dat het hele connected systeem ook gewoon stroom vraagt. Net als bij je telefoon als die continue een verbinding houd

• Nachtwaker055
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-03 08:13
Ik heb in het verleden ook veel problemen met de 12v accu gehad en al 2x vervangen. Dealer had geen idee wat het probleem zou kunnen zijn maar stelde wel vast dat er een hoog stroomverbruik was als de auto is uitgeschakeld.

De oplossing voor mij na flink wat uren doormeten, het uit/aanschakelen van het zekeringenbord. Bij mij bleek het multimediasysteem veel stroom te verbruiken als de auto uitstaat. Zeker als het koud werd, en dus de accucapaciteit een tik kreeg, stond ik vaak met een lege 12v accu.

Door deze zo af en toe te rebooten heb ik geen last meer van een lege accu in mijn 38kWh.
Pagina: 1 ... 130 ... 136 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee