Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Piet_Ioniq schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:10:
@Teutlepel Dat is een reden om vooral lang met de Ioniq door te rijden. Dat geeft meer kans op tweedehands onderdelen tegen schappelijke prijzen. Eigenlijk zou ik dat nu al verwachten, omdat de Ioniq er al 5 tot 6 jaar is.

@wian Dat is een goede tip. Ik zal dat navragen bij de volgende beurt.
De extra garantie is hier al eerder voorbij gekomen, koste iets van 600 euro geloof ik.

Met mijn oude auto (Toyota Prius) had ik een kapotte katalysator en heb ik deze laten vervangen door een katalysator van de sloop door een Bovag garage. Bij EVs is dit (nog) geen optie. Er zijn weinig niet-dealer garages die aan je EV kunnen/willen sleutelen.

De jaarlijkse beurten zijn ook aardig aan de prijs. Het lijkt erop dat dealers de lagere kosten van EVs tov benzine auto’s niet willen doorberekenen aan de klant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 22:28
BarryH schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:27:
Vandaag "einde garantieperiode controle" laten doen.

Had beetje de indruk dat je vooral zelf je puntjes moest aangeven. Dus wat gezegd over de gasveren die in de winter de achterklep niet meer omhoog krijgen. Die worden volgende week vernieuwd.

Iemand al de voorwaarden van de garantieverlenging (met 2 jaar) uitgeplozen?
staat iets in over max. kilometrage en dat maximaal 10k aan reparaties wordt vergoed.....

... tja... kost eur 670 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 17:53
De vergelijking van de rem was met de ioniq zelf. Ik was soepel remmen gewend in de uiteindelijke auto en de twee anderen waar ik ook mee had proefgereden.

Bij het vreemde remmen voelde de rem vanaf opstarten al hard en anders dan ik tot dan gewend was (En dan bedoel ik niet "wat harder" maar echt keihard en nul ruimte om in te trappen). En na die paar "noodstops" was ie ook weer als gewend in te trappen en prima doseerbaar.

Ik moet idd echt wennen aan het rijden met 1 voet, en na 2 uurtjes rijden met de ioniq ook weer aan het rijden met koppeling.

Ik houd het in de gaten, dank voor de feedback tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 19:44
SvenHe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:21:
De vergelijking van de rem was met de ioniq zelf. Ik was soepel remmen gewend in de uiteindelijke auto en de twee anderen waar ik ook mee had proefgereden.

Bij het vreemde remmen voelde de rem vanaf opstarten al hard en anders dan ik tot dan gewend was (En dan bedoel ik niet "wat harder" maar echt keihard en nul ruimte om in te trappen). En na die paar "noodstops" was ie ook weer als gewend in te trappen en prima doseerbaar.

Ik moet idd echt wennen aan het rijden met 1 voet, en na 2 uurtjes rijden met de ioniq ook weer aan het rijden met koppeling.

Ik houd het in de gaten, dank voor de feedback tot nu toe.
Met mijn kona electric wel eens meegemaakt dat collision warning (naar mijn mening onterecht) geactiveerd werd. Als ik op dat moment zelf de rem ook intrapte resulteerde dat in een automatische noodstop. In de file krijg je dan meewarige of niet begrijpende blikken van je medeweggebruikers..

Klinkt alsof dat bij jou ook zoiets geweest zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:30
Piet_Ioniq schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:20:
Onderhoudskosten Ioniq en andere EV's zwaard van Damocles?
Ik zie in dit forum soms reparatiebedragen voorbij komen, waarbij ik mij het apelazerus schrik. Ik heb minder dan een jaar garantie en waarschijnlijk geen garantie, omdat de eerste eigenaar (lease maatschappij) geen onderhoud heeft laten uitvoeren in de eerste 2.5 jaar en 26.400 km.
Dan zal men moeten bewijzen dat het defect is voortgekomen door het gebrek aan onderhoud. En als je kijkt wat er te onderhouden valt aan een EV ...

Mijn wagen is tot op heden ook nog nooit onderhouden geweest volgens het schema van Hyundai maar is enkele maanden terug wel binnen geweest voor een herstelling van lakschade. De eerste keer dat deze een garage van binnen zag na 3 jaar en meer dan 75k km. Op dat moment zijn er ook 2 aanpassingen gebeurd vanuit terugroepacties (massakabel ivm onbedoeld accelereren en een beschermhoes voor de EVSE) en is er een herstelling aan de laadpoort uitgevoerd onder garantie. Geen vragen gesteld.

Ik geloof dat het enige waar ik geen recht op zou hebben op dit moment de pechbijstand is die Hyundai aan heeft geboden bij de aankoop van de wagen daar die inderdaad volgens hun regels alleen geldig is bij correct onderhoud. Maar die heb ik ook via mijn autoverzekering en, mocht ik dat willen, kan het ook via mijn werkgever.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:30
SvenHe schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:59:
Afgelopen vrijdag hebben we onze Ioniq uit 2017 opgehaald bij de dealer.
Duidelijk nogal onwennig na 20 jaar diesel rijden in ouderwetse auto's.

Maareh, best een dingetje bij het wegrijden in een parkeergarage.

Voorzichtig achteruitrijden, er komt een auto aan, even remmen SLAM, noodstop. Verder achteruit, remmen SLAM. Vooruit rijden, SLAM. Rempedaal zit heel erg hoog en hard en als ik er maar aan denk om het rempedaal in te trappen staat de auto onaangenaam snel stil.

Heeft een van jullie datzelfde meegemaakt?
Volgens de dealer zou het kunnen dat ik te vroeg ben weggereden, voor de auto volledig opgestart was.Op zich zou dat kunnen, volgens mijn vrouw brandden er nog lampjes die eerder niet aan stonden.

Andere optie is dat ik per ongeluk met twee pedalen probeerde te manoeuvreren. Maar ja, Ioniq is geen diesel..

Na de voorwaartse noodstop geen gedoe meer gehad.
Ik verwacht toch ook ergens dat je per ongeluk, en zonder het te beseffen, probeerde de koppeling in te trappen. Dan heb je inderdaad het effect van een noodremming en ik verwacht dat dat iets is dat we allemaal wel herkennen vanuit onze begindagen.

Kleine tip over het achteruitrijden: je hebt geen auto hold als je in achteruit staat. Dit is met opzet gedaan zodat je je voet niet van het rempedaal moet halen maar in essentie aan one-pedal-driving doet met het rempedaal. Ga dus niet gas geven om dan terug te keren naar dat rempedaal als je in achteruit staat, maar hou je voet gewoon ter plaatse.

De dealer weet spijtig genoeg niet waarover hij spreekt. Niet ongewoon als het op EVs aankomt spijtig genoeg. Je kan een Ioniq EV niet te snel in Drive zetten. De eerste seconden na het indrukken van de start/stop knop weigert de wagen om uit Park te komen. Ik ben zo 1 van die ongeduldige mensen die wel eens te snel op die knop duwt, dus ben het gewoon van daar enkele keren op te moeten duwen ;) . Is bij mij gewoon routine geworden. Instappen, start, auto-hold, stuurverwarming met deze koude ochtenden, drive, drive, drive, drive again, regeneratie naar 0, verwarming uitzetten omdat de wagen die zelf aanzet en vertrekken maar.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 18:43
Mijn Ioniq uit 2017 die ik sinds Januari heb is vandaag voor de eerste keer voor een onderhoudsbeurt naar de garage. Ik was door het lezen hier al aardig op de hoogte van wat dealers proberen om toch nog te verdienen op zo'n beurt.
Ook hier was het direct raak. Ik zag bij binnenkomst al een bedrag staan op de bon van meer dan 200 euro.
Ze hadden er al vast een verlenging op gezet van de privilege pas die pas in Januari afloopt. Ook hebben ze er alvast een vervanging op gezet van de banden reparatie set want die moet elke 5 jaar worden vervangen.

Een beetje eigen initiatief is altijd prettig, maar dit ging mij toch wel net iets te ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Toen ik mijn Ioniq kocht, was deze 2 jaar oud. Volgens de onderhoudshistory van Hyundai heeft er toen nooit onderhoud plaatsgevonden. De onderhoudsbeurt van de Hyundaidealer bij het ophalen staat ook niet in de history (wel "kosten rijklaarmaken" betaald, maar iedereen weet dat dit is om de geadverteerde verkoopprijs te verlagen).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:25
timovd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:49:
Toen ik mijn Ioniq kocht, was deze 2 jaar oud. Volgens de onderhoudshistory van Hyundai heeft er toen nooit onderhoud plaatsgevonden. De onderhoudsbeurt van de Hyundaidealer bij het ophalen staat ook niet in de history (wel "kosten rijklaarmaken" betaald, maar iedereen weet dat dit is om de geadverteerde verkoopprijs te verlagen).
Had ik ook, de onderhoudsbeurt toen ik hem kocht, ook 2jr oud, staat ook niet in de ouderhoudshistorie en er is ook 1 jaar geen onderhoud geweest bij de dealer.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-12-2024
viddie84 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 08:47:
Ik stoor me de laatste tijd aan een soort zacht jankend geluid wat mijn Ioniq maakt tussen de 60-80km/u. Het is niet super hard, mijn vrouw was het niet eens opgevallen, maar ik vind het wel vervelend in een verder stille auto. Herkend iemand dit geluid? Het is te horen in alle regen standjes, zelfs in Neutral.

https://drive.google.com/...Y84CDXY/view?usp=drivesdk
Even hier op terugkomend...heb vorige week een onderhoudsbeurt gehad en dealer gaf aan dat de Gearbox (GCU) defect is en jankend geluid geeft en onder garantie vervangen wordt volgende maand. Ben benieuwd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemI
  • Laatst online: 11:32
WillemI schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:21:
Door een ongelukje met een bal is de 'tankklep' waar de laadaansluiting achter zit afgebroken (is van plastic). Het scharnier zit nog aan de auto vast, het klepje zelf ligt nu los.

Heeft iemand die al eens eerder gehad?
Ik heb de dealer gebeld voor een prijsopgave maar die willen er pas iets over zeggen nadat ik bij hen langs geweest ben, dat ga ik morgen doen.
Parallel heb ik op onderdelenlijn een uitvraag voor een gebruikt klepje gedaan maar dat heeft helaas nog niets opgeleverd.
Voor wie het interesseert nog even hoe dit afgelopen is: De snelste en goedkoopste oplossing bleek om via onderdelenlijn een gebruikt klepje te regelen en dit door het lokale schadeherstel bedrijf in de juiste kleur te laten spuiten en monteren.
Alternatief was een nieuwe klepje maar die is best duur en moet ook gespoten worden omdat deze in 'plastic naturel' kleur geleverd wordt. Verder gaf het schadeherstel bedrijf aan dat het advies is om niet alleen het klepje zelf maar ook de zwarte houder waar deze in zit te vervangen. Het scharnier moet er met flink geweld ingeperst worden en dat gaat vaak mis als het plastic al wat jaren oud is.
Goedkoopste oplossing is om te zoeken naar een gebruikte klep in de juist kleur maar dat zou met mijn kleur ('Intense Blue', blauw/paars) waarschijnlijk erg lang zoeken worden.
In totaal was het nu iets meer dan 200 euro maar het ziet er weer netjes uit en ik ben ook weer van de melding dat de tankklep nog open staat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
viddie84 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Even hier op terugkomend...heb vorige week een onderhoudsbeurt gehad en dealer gaf aan dat de Gearbox (GCU) defect is en jankend geluid geeft en onder garantie vervangen wordt volgende maand. Ben benieuwd...
Mooi dat het onder garantie wordt gerepareerd.. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat de kosten zouden bedragen zonder garantie. Enkele duizenden euro’s schat ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
Piet_Ioniq schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 04:36:
[...]

Mooi dat het onder garantie wordt gerepareerd.. Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat de kosten zouden bedragen zonder garantie. Enkele duizenden euro’s schat ik?
Ja dan ben ik erg blij met de 5 jaar garantie, mijn auto is een dikke 4 jaar oud. Ik las dat deze reparatie zeker rond de 1500 - 2000 euro zou kosten. Nu alleen nog even afwachten of het ook echt de oplossing is aangezien ik ook lees dat bij sommigen het geluid na een paar duizend km weer terugkomt. Of dat de hele motor vervangen moet worden (maar dat kan dan ook nog binnen garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Een hele motor vervangen? Dat klinkt niet erg duurzaam. Zo’n motor heeft geen losse onderdelen die je afzonderlijk kan vervangen? En een nieuwe motor zonder garantie tenminste 10.000 euro? Misschien is twee jaar verlengde garantie voor een kleine 700 euro zo gek niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet_Ioniq op 01-11-2022 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-10 22:12

uFx

Ik heb iets met de 12V accu. Sinds dat ik de auto heb is die regelmatig leeg en kan de auto niet gestart worden. Er is al een nieuwe accu ingezet maar het probleem blijft bestaan. Dus morgen even de dealer bellen en vragen wat ze daarmee kunnen doen. Want nu moet ik elke week de ANWB bellen :(

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:42
@uFx En nog bijzondere verbruikers? (dashcam, exotische odb2 plug?)
En wat heb je ingesteld staan voor het opladen van de 12v accu?

En wellicht een 12v accutje in de kofferbak leggen? als kickstarter.

[ Voor 21% gewijzigd door BarryH op 01-11-2022 22:22 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Nu de “echte” Ioniq niet meer geproduceerd wordt vroeg ik mij af hoeveel elektrische Ioniqs er in Nederland zijn verkocht. Een kleine 5.000 stuks vanaf 2016 t/m 2022.
https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq/

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Ioniq op 02-11-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

BarryH schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:21:
@uFx En nog bijzondere verbruikers? (dashcam, exotische odb2 plug?)
En wat heb je ingesteld staan voor het opladen van de 12v accu?

Helaas geen bijzondere gebruikers. Bewust niets mee gedaan omdat ik weet dat de 12V accu van de Ioniq bijzonder klein is (en er meer gebruikers zijn die last hebben van een gare accu).

Zo'n kickstarter is wel een idee als dit vaak voor gaat komen maar eigenlijk heb ik natuurlijk liever dat de oorzaak gevonden wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Na 48.000 km de Michelin Energy Saver banden vervangen door Michelin E Primacy banden. Daar kan ik 4 tot 5 jaar mee rijden. Ik rijd eigenlijk nooit in het buitenland en zeker niet in de winter. Bij slecht weer (sneeuw) kan ik de auto laten staan, maar een droge koude winter lijkt mij geen probleem met zomerbanden.

De gedachte dat ik bij All Seasons het hele jaar 10% actieradius zou kunnen inleveren vond ik onacceptabel. Bovendien is vanaf 7 graden een zomerband in principe altijd de beste band en dat is een heel groot deel van het jaar in Nederland.

Vroeger (ca. 15 jaar geleden en eerder) had je maar één soort banden ............. zomerbanden.
De Ioniq is "efficiency King" en de E Primacy "rolling resistance King", een mooie combinatie :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Ioniq op 02-11-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:09
Piet_Ioniq schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:46:
Na 48.000 km de Michelin Energy Saver banden vervangen door Michelin E Primacy banden. Daar kan ik 4 tot 5 jaar mee rijden. Ik rijd eigenlijk nooit in het buitenland en zeker niet in de winter. Bij slecht weer (sneeuw) kan ik de auto laten staan, maar een droge koude winter lijkt mij geen probleem met zomerbanden.

De gedachte dat ik bij All Seasons het hele jaar 10% actieradius zou kunnen inleveren vond ik onacceptabel. Bovendien is vanaf 7 graden een zomerband in principe altijd de beste band en dat is een heel groot deel van het jaar in Nederland.

Vroeger (ca. 15 jaar geleden en eerder) had je maar één soort banden ............. zomerbanden.
De Ioniq is "efficiency King" en de E Primacy "rolling resistance King", een mooie combinatie :) .
Ik rijd met 225-40-18 Michelin all season banden en het valt erg mee met rangeverlies. Gemiddeld kan ik zo'n 200km rijden met een lading en dat is naar mijn indruk eerder afhankelijk van rijdgedrag dan de grotere wielen en all season banden.

En ook boven 7 graden en zeker met vochtig weer heb je meer grip dan zomerbanden hoor. Of het noodzakelijk is kan je jezelf afvragen en hangt ook meer af van rijdgedrag dan die extra marge in grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@Piet_Ioniq Dat is een prima keus! Ik heb sinds bijna een jaar noodgedwongen allseason banden onder m'n Ioniq en dat kost me inderdaad ongeveer 10% bereik.
Vorig jaar vertelde de GOM me dat ik 285km kon rijden bij 100% lading, dit jaar heb ik het niet hoger gezien dan 255km, dus dat klopt aardig.

@Sjabba1979 Als je de standaard Michelin Energysavers gaat vergelijken met grip op nat wegdek is zelfs een raceslick bijna nog beter, wat een dramabanden zijn dat bij nat wegdek! Nu met m'n Vredestein allseasons heb ik aanzienlijk meer grip onder alle omstandigheden dan met de Energysavers, maar dat kost me dus wel die 10% bereik.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Ik ben een rustige en voorzichtige rijder en heb nooit problemen gehad met de Energy Saver banden, ook niet in de winter. Dan zullen de E Primacy banden vast gaan bevallen. Maar 285 km heb ik nog nooit op de GOM gehad :) .

[ Voor 17% gewijzigd door Piet_Ioniq op 02-11-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik kom berichten tegen dat de standaard accu gewoon een startaccu is.
Zou een semi-tractie accu niet beter zijn?

En wellicht ten overvloede maar de startaccu kan worden bijgeladen uit de hoofdaccu, maar dat moet wel aanstaan in een menu. Batterysaver of zoiets.

[ Voor 40% gewijzigd door SvenHe op 02-11-2022 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds een week de Goodyear Vector 4Seasons Gen3's. Nog niet veel langs zien komen hier, maar ze worden erg goed beoordeeld en waren in de korting afgelopen week.

De originele banden waren echt op na 5 jaar.
Ik zie op de GOM wel een verschil, maar dat is minimaal (20km) en dat komt volgens mij voornamelijk door het koude weer van deze week :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@uFx ik heb na 5 jaar/150k km een keer met lege accu gestaan. Gewoon met startkabels weer auto aan kunnen zetten en wegrijden. volgende dag voor eur 90 ofzo een agm achtige accu gekocht en gemonteerd en klaar.
Eerder ook over gepost in dit topic.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:38
Niet in de kofferbak leggen want met een lege 12v accu gaat die niet meer open.

@uFx
Ik heb zelf een "NOCO Boost Plus GB40 1000A" die in het dashboardkastje past of het netje achter de stoel en ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat hij goed werkt, hier ook al een nieuwe accu gekregen maar nog steeds soms leeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Niet in de kofferbak leggen want met een lege 12v accu gaat die niet meer open.
Je kan ook van voren in de kofferbak komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

BarryH schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:39:
@uFx ik heb na 5 jaar/150k km een keer met lege accu gestaan. Gewoon met startkabels weer auto aan kunnen zetten en wegrijden. volgende dag voor eur 90 ofzo een agm achtige accu gekocht en gemonteerd en klaar.
Eerder ook over gepost in dit topic.
Alleen wordt dit de derde accu in 1 jaar tijd voor mij. Misschien heb ik pech maar meerdere gare accu's lijkt me wel heel toevallig. Dus ik vermoed dat er toch iets anders aan de hand is.

@Idanue Klinkt goed, bedankt voor de tip! Loopt zoiets snel leeg en moet je hem dus regelmatig opladen of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mocht er morgen iemand bij de winterinspectie gaan kijken bij de dealer, delen van het prijzenoverzicht mag altijd (zelf geen tijd om te gaan) ☺️.

Beetje offtopic, maar niet onbelangrijk.

Verder deze week een behoorlijke steen gekopt met de voorruit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0Cu-8ZbszXiSG7dhgITMYa9kQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FkvIiI5OrSXvwd8RAsuHd9oO.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een foto van dinsdag toen het net gebeurd was, op de weg terug scheurde hij vrij snel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:38
uFx schreef op donderdag 3 november 2022 @ 08:27:
[...]
@Idanue Klinkt goed, bedankt voor de tip! Loopt zoiets snel leeg en moet je hem dus regelmatig opladen of valt dat mee?
De laatste keer dat ik de auto er mee gestart heb heeft hij 3 maanden in het dashboardkastje had gelegen en was nog helemaal vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@uFx 3e accu. Ja, dan is er meer aan de hand. Hoe heb je het opladen van de accu ingesteld staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnold T
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 11:05
uFx schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 21:44:
Ik heb iets met de 12V accu. Sinds dat ik de auto heb is die regelmatig leeg en kan de auto niet gestart worden. Er is al een nieuwe accu ingezet maar het probleem blijft bestaan. Dus morgen even de dealer bellen en vragen wat ze daarmee kunnen doen. Want nu moet ik elke week de ANWB bellen :(
Kan het zijn dat er iets stroom gebruikt, bv iets in de USB connector?
Ik heb ook meerdere keren een lege 12V accu gehad, meestal veroorzaakt door een USB device
De USB aansluiting blijft namelijk aan ook als de auto uitgeschakeld is.
Heb ook 2x een lege 12V accu gehad na een uur lang knipperlichten ingeschakeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Hoe zit het bij de Ioniq na verloop van tijd met de degradatie, een nieuwe video van ElectricDave.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx

uFx

Arnold T schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:25:
[...]

Kan het zijn dat er iets stroom gebruikt, bv iets in de USB connector?
Ik heb ook meerdere keren een lege 12V accu gehad, meestal veroorzaakt door een USB device
De USB aansluiting blijft namelijk aan ook als de auto uitgeschakeld is.
Heb ook 2x een lege 12V accu gehad na een uur lang knipperlichten ingeschakeld te hebben.
Allereerst: bijladen van de 12V staat uiteraard aan. Verder heb ik geen sluipverbruikers zover ik weet. Maar helaas kan er van alles aan de hand zijn. Als je kijkt op ioniqforum.com zie je flink wat gebruikers mopperen over de dingen die mis kunnen gaan. Van vocht tussen de deuren (waardoor de sensoren gek gaan doen) tot aan Bluelink-gedoe. Voor nu heb ik maar even de Noco Genius GB40 klaarliggen voor als het weer mis gaat (dank @Idanue voor de tip!). Een latere optie is nog om een BM2 battery monitor er aan te hangen om zo te achterhalen waar de oorzaak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Heeft een van jullie de bluelink app werkend gekregen op een geroote telefoon?

Bij mij is het niet gelukt, ondanks magisk hide/zygisk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 10:17
SvenHe schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:47:
Heeft een van jullie de bluelink app werkend gekregen op een geroote telefoon?

Bij mij is het niet gelukt, ondanks magisk hide/zygisk te gebruiken.
Nope, bij mij ook niet gelukt. Tot een paar maanden geleden werkte de oude versie van de app nog en daar kreeg ik het wel aan de praat, maar die hebben ze nu gedropt :'( Heb er nog een mailtje aan gewaagd, maar kreeg uiteindelijk een antwoord van: Your phone is currently not supported, maybe in the future. Oftewel, vergeet 't maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
PeterZ(on) schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 22:25:
Hoe zit het bij de Ioniq na verloop van tijd met de degradatie, een nieuwe video van ElectricDave.

[YouTube: Akku Degradtion - Ioniq Electric im Vergleich nach 111.000 km]
Toen ik mijn Ioniq net had in februari 2021 heb ik de accu ongewild helemaal leeg gereden. De laatste kilometers in schildpad modus, maar genoeg om de laadpaal te halen. Helemaal langzaam volladen met temperatuur rond het vriespunt was toen 28,01 Kwh. Dat is natuurlijk wel incl. laadverlies. De auto had toen een kleine 27.000 km gereden en was 2,5 jaar oud.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Ioniq op 08-11-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Goedemorgen.
Ik heb een hulpvraag.

Ik heb een mooie set velgen (afkomstig van een Ioniq) overgenomen (met winterbanden) R15.

Echter heeft de eigenaar de Hyundai wieldoppen los verkocht. Hyundai Zwaag geeft aan deze niet te kunnen leveren. Is er iemand die weet hoe ik deze eventueel zelf zou kunnen bestellen?

Vraag 2: De set heeft geen tpms sensoren. Hyundai Zwaag vraagt €450,-!!!!!!!! Incl. Montage. OMG serieus???
Wat zijn de mogelijkheden om sensoren aan te schaffen maar voor iéts minder?

Hopelijk hebben jullie advies/ervaring etc met deze vragen.

Dank je wel.

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
DrDeJe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:47:
Ik heb een mooie set velgen (afkomstig van een Ioniq) overgenomen (met winterbanden) R15.
Ik heb eens ergens gelezen dat je voor de Ioniq Electric minimaal R16 moet hebben. Weet je zeker dat ze passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
cnsmr schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:07:
Ik heb eens ergens gelezen dat je voor de Ioniq Electric minimaal R16 moet hebben. Weet je zeker dat ze passen?
Staat me ook bij, heeft ofwel te maken met de remschijven voor (die zijn op de EV groter dan op de hybrid) of met de elektronische parkeerrem.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Nu online
Vraag 2: De set heeft geen tpms sensoren. Hyundai Zwaag vraagt €450,-!!!!!!!! Incl. Montage. OMG serieus???
Ik zou gewoon verder zoeken naar een 16" set mét sensoren. Je hebt er nu niets aan maar ter referentie; ik heb mijn set lichtmetalen 16" velgen mét sensoren een paar weken geleden verkocht voor €150.
Hyundai Ioniq Winterset lichtmetalen velgen 205/55 R16H + TP

Ik heb niet heel veel moeite gedaan voor de beste prijs maar het liep ook niet enorm storm, komt vast nog wel eens zoiets voorbij.

Bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n...i-ix20-met-tpms-als-nieuw

[ Voor 31% gewijzigd door assje op 09-11-2022 11:23 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M Raafs
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:08
Goedemorgen.
Ik heb een hulpvraag.

Echter heeft de eigenaar de Hyundai wieldoppen los verkocht. Hyundai Zwaag geeft aan deze niet te kunnen leveren. Is er iemand die weet hoe ik deze eventueel zelf zou kunnen bestellen?

Dank je wel.
Ik had vorig jaar het zelfde dilemma. Ik kon geen duidelijke informatie vinden over het inleren van de TPMS sensoren en heb uiteindelijk gekozen voor een gebruikt setje die de dealer nog had liggen. (ter referentie, voor 4 originele Ioniq velgen met nieuwe A-merk winterbanden en montage heb ik ca. €900 betaald)

Het is trouwens ook bijzonder dat de vorige eigenaar de sensoren uit de velgen verwijderd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:01
Goedemorgen.
Ik heb een hulpvraag.

Dank je wel.
Heb hier op e Niro Tpms sensoren van launch en gaat perfect zelf met een diagnose apparatuur erbij goedkoper. Ook wieldoppen vind je bij Alli

Als je het zelf niet wil doen de bandenboer heeft ook imitatie sensoren en wieldoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
cnsmr schreef op woensdag 9 november 2022 @ 11:07:
[...]

Ik zou bijna zeggen K.K!!!!! Haha
Maar daarom is dit forum dus zo fijn. Ik laat ze maar schieten. Ik wil niet het risico lopen dat ze idd niet passen.

Het is niet anders. Ik houd m'n ogen open.

En zag idd laatst een filmpje van die meneer die ook bij de gele pechhulp werkt. Ook hij had een aftermarket setje sensoren, nieuw mét leermodule (was in dat geval wel voor een Android auto systeem) maar hij had het over ca €50,-

Dank jullie wel allemaal voor het fijne advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraagje aan 38kWh gebruikers. Als ik hem aan de (domme) laadpaal hang en via bluelink het laden pauzeer, krijg ik netjes een melding dat het pauzeren gelukt is, maar vervolgens gaat de auto toch weer doorladen. Dit lijkt me geen normaal gedrag. Heeft iemand anders dit weleens gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:38
@wian Datzelfde had ik ook met mijn Kona en Bluelink bij mijn wallbox thuis. Ik heb er helaas niks mee gedaan aangezien ik nauwelijks nog thuis laad. Het instellen van een periode waarin hij wel laadt, bijv. daluren) werkt wel goed met Bluelink.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:51
Vandaag mijn Classic voor een beurtje naar de dealer, 60900km en over 2 maandjes 5 jaar oud.
Remvloeistof vervangen, en airco zou bijgevuld worden maar ze kwamen er achter dat de condensor stuk is en daar moet dus een nieuwe voor komen. Gelukkig nog binnen de 5 jaar garantie...
Gelijk maar even de 2 extra jaren erbij gekocht, is toch een fijn gevoel.
Je zult zien, nu heb ik 2 jaar niets, maar als ik het niet afneem is na 5 jaar en 2 maanden de motor in de soep gedraaid....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frodo73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-10 15:39
Bluelink reageert bij mij al 2 jaar wat onduidelijk. Ik heb inmiddels opgegeven het te begrijpen. Het resultaat, een opgeladen accu, is het belangrijkst en dat gaat goed. Mijn wallbox is niet slim, maar Bluelink "doet ook maar wat" Het laadschema blijft maar enkele dagen staan, daarna verdwijnt het. Het opladen wordt continu onderbroken en weer opgestart. In de screenprint zie je een deel van de activiteit van afgelopen nacht. Meer dan 10 keer opstarten en weer afsluiten vanaf 9 uur gisteravond...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzZLWEwHiHNHhT5M1nFJcLoAmvM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qvQ3OsfZpglUzv6i1dNJLy3q.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik heb dat met de verwarming, daar snap ik ook niks van. Als ik wil verwarmen met de warmtepomp schakel ik de Airco in en zet de temperatuurknop op de gewenste temperatuur en even later blaast die warme lucht. Doe ik dat bijvoorbeeld de volgende dag of een week later dan blijft het koud. Geen idee waar dat aan ligt.

Afgelopen maandag geen probleem, maar woensdag bleef het weer koud. Nu zou de buitentemperatuur onder de 15gr moeten zijn voordat de warmtepomp warme lucht blaast maar het was woensdagavond 10gr. Uiteindelijk de Heatknop ingedrukt en toen leek de warmtepomp het wel te doen want het gebruikte vermogen bleef ruim onder de 1kW.

Ben ik de enige die dit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemI
  • Laatst online: 11:32
Als je wilt verwarmen gewoon de 'heat' knop gebruiken.

Afgaand op het 'airco verbruik' dat wordt weergegeven is mijn indruk dat als het temperatuur verschil te groot is even kort het verwarmingselement wordt ingeschakeld (verbruik van 2 a 3 kW) maar dat het al snel wordt overgenomen door de warmtepomp. Je ziet dan het airco verbruik terugzakken naar tussen de 0 en 1 kW.

Je kunt de periode dat het element wordt gebruikt nog wat inkorten door de temperatuur eerst wat lager in te stellen en deze heel geleidelijk naar de gewenste temperatuur op te hogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@WillemI Nu heb ik eigenlijk veel te weinig ervaring omdat ik de verwarming maar zelden gebruik. En omdat het verwarmen met alleen de airco de ene keer wel gaat en de andere keer weer niet geeft dat niet zoveel vertrouwen, met andere woorden, is er iets mis.

ElectricDave had het over dat verwarmen met de airco pas werkt onder de 15gr buitentemperatuur, maar ik kom dat ook verder nergens tegen. Misschien is er wel iets anders waardoor het de ene keer wel lukt en de andere keer weer niet.

Volgende week op mijn rit naar Spanje maar eens wat mee spelen en kijken of ik er enige logica in kan ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
Ik denk dat het ook van de luchtvochtigheid af kan hangen in de auto. Dat hij gaat ventileren en niet gaat verwarmen. Ik heb hem op automatisch staan en dan gaat er ook wel opeens een koude luchtstroom komen en even later wordt het weer warm. Ik denk dan dat hij in automatische stand de spiraal gebruik om het warm te krijgen en de warmtepomp om even te koelen om er vervolgens de vochtigheid eruit te krijgen. En als je alleen de wamtepomp gebruik dat hij dan of om moet op koelen of op verwarmen stand blijf en gaat ventileren. Ik kan het verkeerd hebben maar dit is mij gedachten erover.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@evtje Zou kunnen, want luchtvochtigheid is wel iets wat varieert.

Komt die koude luchtstroom niet doordat ADS is ingeschakeld? Ik heb die altijd uit staan, maar stond wel aan toen ik de auto bij de dealer had opgehaald. Maar aan of uit maakte niet uit voor verwarmen met alleen de AC ingeschakeld.

Een paar jaar geleden waren er hier ook berichten over verwarmen met de AC ingeschakeld en ook toen werden er verschillende resultaten gemeld, dus het fenomeen speelt al langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
TwOkkie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:07:

Daarom maar een samenvatting van de afgelopen maanden:

1) Ik heb mijn halogeen grootlicht vervangen door LED grootlicht. Erg fijn.

Ik zou zeggen: AMA 8)
Knipperen je grootlicht led lampen niet? Ik heb mijn lampen ook vervangen voor led, maar ze knipperen soms behoorlijk.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
Vergrendelproblemen met mijn 2018 Ioniq, waardoor ik niet meer kon laden. Actuator moet worden vervangen, maar staat in backorder, dus gaat wel even duren. Nieuwe software geinstalleerd door de dealer, waardoor ik nu ook kan laden zonder vergrendeling. En ja, ook bij Fastnet met 60kw. Opmerkelijk vond ik!

[ Voor 7% gewijzigd door zerocool op 14-11-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tja, het is een veiligheidspuntje, dat je geen vlambogen gaat trekken als je de stekker eruit trekt als je 60 kW aan het laden bent.
Als je dat niet doet (met die stekker spelen tijdens het laden) lijkt het me ook geen enkel probleem.

Goed dat ze dat in de software kunnen regelen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
Ik zou ook geen andere tijdelijke oplossing weten. Tegelijkertijd zou het niet de eerste keer zijn dat er iemand over een laadkabel struikelt, zeker bij snelladers met 1 scherm waarbij je aan beide kant parkeert om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Het verbaasde me ook dat het kon. Relais staat na het AAN zetten van de auto wel 10 sec te tikken, volgens de monteur omdat hij probeert de pin er in te duwen, dat niet lukt, en het dan na 10 sec opgeeft.
Weet iemand iets over de levertijden van deze vergrendelmotor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Maasluip Zou de penlengte niet verschillen, waardoor de signaal pen eerst de verbinding verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 14:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBt3RFzKJ8-JfoCUNOD7lcKcCLA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KTidhHsMlqdN9wWBRkqoaNM0.png?f=fotoalbum_large

Wat voor lampjes moeten dit zijn? :+

Ik dacht dat het achteruitrijverlichting was. Naast dat er wit licht uit de lichtunits op de hoeken komt, zou deze dan ook aan moeten gaan.
Maar dat gebeurd bij mijn Ioniq niet, kortom: dan moet dat gerepareerd worden.
Of doet deze lamp wat anders?

De handleiding doet doodleuk alsof die ledjes niet bestaan, dus daar kan ik het niet in vinden. Wellicht omdat de hybrid ze niet heeft ofzoiets? Nouja, er is hier ongetwijfeld iemand die het weet :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 12:21
Dat is het achter mistlicht

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-10 15:31
Philos31 schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:42:
[...]

Knipperen je grootlicht led lampen niet? Ik heb mijn lampen ook vervangen voor led, maar ze knipperen soms behoorlijk.
is grootlicht led dan? ik heb ook de h7 leds uit het vorige linkje besteld. Dit weekend maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Vanmiddag even gecheckt of het automatisch bijladen van de 12V accu nog is ingeschakeld na het vernieuwen van de 12V accu. En dat was nog het geval want je weet maar nooit of dat wellicht is uitgezet in de garage.

Wat mij verder opviel, om alle onderwerpen van het instellingen scherm te zien moest je vroeger naar links swipen maar dat kan nu niet meer. Althans dat staat mij toch bij. Er daar iets veranderd bij een update?

Gelijk ook weer even het verwarmen met alleen de AC aan, en ja hoor die deed het, terwijl ik er vorige week met geen mogelijkheid warmte uit kreeg. Benieuwd of dat morgen ook zo is als ik naar het zonnige zuiden vertrek. Hopelijk deze reis zonder te stranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:17
daandegoeiste schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:02:
[...]

Ik weet niet precies of jij hetzelfde probleem hebt, maar mijn stuur loopt gewoon niet soepel en met schokjes.
Zie voorbeeld: YouTube: Hyundai Ioniq - klebende Lenkung / sticky steering

Volgende stappenplan is op eigen risico omdat je van de fabrikant specificaties afwijkt (die verkeerd zijn in mijn ogen). Als onderstaand te onduidelijk is dan kun je er beter niet aan beginnen ;)

Stap 1: Zet je stuur recht

Stap 2: Minpool van accu los

Stap 3: Zie foto 1.Plastic zekeringkast eruit. 2. Gebruik tool om zijkant netjes los te halen, hieronder zitten een paar schroeven die los moeten. 3. Schroef onderzijde dashboard eruit. 4. Complete plastic unit (niet airbag) dmv de tool er uit trekken, ook de OBD connector even los maken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stap 4: Verwijder de airbag, deze zit met 3 moeren vast. Plug de airbagstekker er uit. Leg airbag voor de zekerheid met AIRBAG naar boven toe op veilige plek.

Stap 5: Je kijkt nu aan de onderzijde tegen de Mobis stuurcomputer aan (zie foto van Google voor indruk). Handigste is om alle stekkers hiervan er uit te trekken. Sommige zitten met clipjes die je eerst 'uit' moet schuiven alvorens de stekker te verwijderen. De stekkers kunnen er allemaal maar op één manier in dus je hoeft niet iets te markeren. De stuurcomputer zit met 2 bouten vast, deze er uit halen

[Afbeelding]

Stap 6: Je ziet nu onderstaand. Ter oriëntatie is 0. De elektromotor voor stuurbekrachtiging. 1. Rempedaal. 2. Maak kruiskoppeling schoon en spuit in met b.v. PTFE Lithiumspray, let er op dat er nog een kruiskoppeling er boven zit (niet op foto). 3. Schroef deze los met je doppenset zodat je dit ziet (zit te vast, dit is onderdeel van probleem). 4. Deze inbus losmaken en veer er uit pakken (ook dit zit te vast, ook onderdeel van probleem).

[Afbeelding]

Stap 7: Nu alles open is de oplossing: wip het witte kunststof (zie 3 op foto) er uit met een schroevendraaier.
Je kijkt nu tegen de 'worm gear' aan vol met dikke niet soepele olie (laatste onderdeel van het probleem). Maak zoveel mogelijk schoon en spuit vol met nieuw lithiumvet.

[Afbeelding]

Stap 8: Zet witte kunststof weer terug. Nu de bout en inbus uit stap 6 weer terugzetten. Omdat deze te hard vastgedraaid zaten drukken deze te 'hard' op je worm gear wat er voor zorgt dat hij niet soepel ronddraait. Bij terugplaatsen er op letten dat je deze bout en torx NIET hard vast draait zoals in de fabriek. Sticky steering probleem zou nu weg moeten zijn.

Stap 9: Sluit alle stekkers weer aan. Zet je minpool weer op de accu. Start de auto. Resultaat moet je direct al merken bij stilstand. Als hij goed lijkt, de rest weer terugzetten.
Mijn stuur begint weer wat 'plakkerig' gedrag te vertonen. Werkt jouw stuur na deze handeling nog steeds soepel? Wat voor lithiumvet heb je gebruikt en waarom lithiumvet? Dankjewel.

Heeft de laatste update van de auto nog steeds last van een te helder midden display als het donker is?

Klopt het dat de laatste update een probleem met de oplaadkabel actuator kan veroorzaken of is dat onzin? Wel mooi dat de laatste versie het vergrendelen kan uitzetten.
Valt een kapotte actuator onder een terugroepactie? Mijn ioniq classic uit 2017 komt uit Oostenrijk, geen idee of de actuator al vervangen is en de auto heeft geen garantie meer, dus ben ik dan de pineut mocht de actuator stuk gaan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Het blijven toch rijdende computers....

Na het laatste onderhoud twee weken geleden heb ik opeens iets vreemds.
Als ik de auto op mijn werk aan de laadpaal hang geeft de auto enorm lange laadtijden aan.
Vandaag nog 20% in de accu. Hang hem aan de laadpaal en de auto geeft aan dat er meer dan 23 uur geladen moet worden. Lees ik met EVnotify de auto uit geeft deze aan dat er gewoon met ruim 3kW wordt geladen en dat het ongeveer 7,5 uur duurt.
Als ik vervolgens in de auto via het menu de laadsnelheid op laag zet en vervolgens weer naar hoog geeft de auto ook netjes 7,5 uur aan.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is ? Het is me bij een andere laadpaal in Nijmegen niet opgevallen dat dit gebeurde. Foutje in de communicatie tussen paal en auto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-10 12:21
Heeft dat niet te maken met dat het laden niet direct op volle snelheid gaat? Ik heb bij AC regelmatig dat de eerste minuut slechts 60% van de maximale snelheid wordt gehaald. En op zo'n moment laat ie ook zien dat het nog heel lang gaat duren. Terwijl een minuut later de auto weer de juiste laadtijd en snelheid laat zien.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Floris112 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:19:
Heeft dat niet te maken met dat het laden niet direct op volle snelheid gaat? Ik heb bij AC regelmatig dat de eerste minuut slechts 60% van de maximale snelheid wordt gehaald. En op zo'n moment laat ie ook zien dat het nog heel lang gaat duren. Terwijl een minuut later de auto weer de juiste laadtijd en snelheid laat zien.
Nee, het display in de auto blijft dit gewoon aangeven. Heb het na een half uur en na een uur nog eens gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Iedere keer dat je de deur opent valt de laadsnelheid terug naar 500 W, Dat is het vermogen waar (foutief) mee wordt gerekend.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@FranDaMan Of in je EV menu staat de snelheid van laden op minimum? Of de laadpaal is afgeknepen Of je laadkabel heeft een defect.
Kwestie van instellingen nalopen en zaken uitsluiten door ook eens bij een andere lader te laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
daemonix schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:26:
Iedere keer dat je de deur opent valt de laadsnelheid terug naar 500 W, Dat is het vermogen waar (foutief) mee wordt gerekend.
Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan. Dat is dus wel vreemd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
BarryH schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:39:
@FranDaMan Of in je EV menu staat de snelheid van laden op minimum? Of de laadpaal is afgeknepen Of je laadkabel heeft een defect.
Kwestie van instellingen nalopen en zaken uitsluiten door ook eens bij een andere lader te laden
Zoals al eerder beschreven, laden staat gewoon op maximum. De laadpaal is niet afgeknepen want ABRP en EVnotify geven aan dat er 3kW wordt ingevoerd in de auto.
Bij een andere lader is het me in ieder geval niet opgevallen dat dit het geval was. Zal hem nog eens aan een andere paal hangen in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:50
Dit valt mij ook op inderdaad. Mijn zappi thuis begint ook met een laag vermogen om daarna (in 5 seconden) naar het volledige vermogen te gaan. De Zappi kan 32a leveren op 1 fase, dus de lader is het probleem niet en de auto zit ook binnen 6 uur vol.

De auto begint gewoon met rekenen met het eerste vermogen wat hij krijgt van de laadpaal. Sommige laadpalen starten wel sneller op het max vermogen. Als voorbeeld de 22kW palen hier bij de Lidl. Daar geeft hij wel de correcte laadtijd aan.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Da_Poncho schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:01:
[...]

Mijn stuur begint weer wat 'plakkerig' gedrag te vertonen. Werkt jouw stuur na deze handeling nog steeds soepel? Wat voor lithiumvet heb je gebruikt en waarom lithiumvet? Dankjewel.
Ik stond op het punt om de auto in te ruilen door het sticky probleem, maar het is sinds april heerlijk soepel.

Heb lithium spuitvet gebruikt, wordt ook voor lagers gebruikt en heeft goede eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaan999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ben op zoek naar een IONIQ 28kwh occasion. Na het lezen van dit eerder genoemde topic https://www.goingelectric...617567209b581c08da1019805 had ik verwacht dat ik bij de eerste beste proefrit ook zo een mooie SOH van 100% zou zien. Heb met Soul EV Spy de auto uitgelezen en de cellen waren bij aanvang allemaal 4,08 V terwijl de accu voor 98% was opgeladen. De SOH die de app aangeeft is 97,6% wat op zich mij prima lijkt voor een auto met 100.000km op de teller. Nu is mijn vraag is dit een beetje een mooie waarde en hebben die eigenaren in dat duitse forum gewoon heel veel mazzel of is deze auto toch mogelijk niet de beste koop? Of had ik de auto moeten uitlezen bij een accu percentage van 100%?

• Philos31
christiaan999 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:16:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ben op zoek naar een IONIQ 28kwh occasion. Na het lezen van dit eerder genoemde topic https://www.goingelectric...617567209b581c08da1019805 had ik verwacht dat ik bij de eerste beste proefrit ook zo een mooie SOH van 100% zou zien. Heb met Soul EV Spy de auto uitgelezen en de cellen waren bij aanvang allemaal 4,08 V terwijl de accu voor 98% was opgeladen. De SOH die de app aangeeft is 97,6% wat op zich mij prima lijkt voor een auto met 100.000km op de teller. Nu is mijn vraag is dit een beetje een mooie waarde en hebben die eigenaren in dat duitse forum gewoon heel veel mazzel of is deze auto toch mogelijk niet de beste koop? Of had ik de auto moeten uitlezen bij een accu percentage van 100%?
De meeste SOH waarden die je ziet zijn uitgelezen met EVNotify, geen idee of die ook 97,4 aangeeft.
Op zich, van wat ik heb gezien en gelezen, is 100.000km meestal nog een SOH van 100% en begint deze rond de 120-140k pas terug te lopen.
Hoeveel waarde je daar aan moet verbinden weet ik niet,
Als de auto geen taxi is geweest en niet altijd aan de snellader heeft gehangen dan is er meestal geen reden om hem niet te nemen.
Je kunt ook een "echte" accucheck laten doen o.a. bij de ANWB (als dit reclame is dan haal ik het wel weer weg) maar er zijn ook andere aanbieders, dan weet je meer dan alleen maar de SOH zoals de BMS die "liegt"

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:47
@christiaan999 Laatst zag ook voor het eerst <100% SoH in EVnotify bij 80k+ kilometers op de teller. Maar misschien zal er nu weer 100% staan, ik heb maar zelden m'n obd dongle er aan hangen.
Degradatie van de accu is eigenlijk wat je wil weten. Enige manier om daar echt achter te komen is toch van vol tot leeg rijden en dan verbruik/km maal gereden kilometers. Misschien kun je dat nog afspreken met de dealer? Maar schrik niet als je capaciteit dan eigenlijk rond de 25kWh is ipv 28, dat is normaal, zeker bij 100k km-stand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zerocool
Heb inmiddels bijna 150k op de teller en merk geen wijzigingen in de range. Op de GOM nog altijd rond de 200. Mijn auto heeft de eerste 50k wel aardig wat snelladers gezien, maar de laatste 100.000 heel af en toe.
Snelheid is de allesbepalende factor qua range, is mijn ervaring.

• christiaan999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:50
Oké bedankt ik kijk nog even bij een andere auto met een iets lagere tellerstand voor hetzelfde geld. Mocht deze iets vergelijkbaars aangeven dan horen jullie het wel. Gebruik de soul spy app met name omdat ik graag het verschil in cel spanning wil kunnen zien als dat er is.

• assje
  • Nu online
Mijn 28kWh Ioniq gaf bij verkoop met 115km nog 100% SOH aan, ook via Soulspy.

Ik heb een Kia Niro ex-taxi met 170kkm bekeken en die gaf ook nog 100% aan (niet gekocht). De eNiro die ik wel gekocht heb met 115kkm geeft ook nog 100% aan.

Duidelijk zegt die 100% niet alles maar ik vind geen 100% in ieder geval wel opvallend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viddie84
christiaan999 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:56:
Oké bedankt ik kijk nog even bij een andere auto met een iets lagere tellerstand voor hetzelfde geld. Mocht deze iets vergelijkbaars aangeven dan horen jullie het wel. Gebruik de soul spy app met name omdat ik graag het verschil in cel spanning wil kunnen zien als dat er is.
Check ook vooral het verschil in spanning bij een wat lagere SoC. Bij mij zie ik 1 zwakkere cel die vanaf 25% en lager echt meer af gaat wijken dan de rest. Dit zie je niet zo goed bij hogere SoC. Op zich geen ramp als het binnen de perken blijft (bij mij is de afwijking rond de 80mV bij lagere SoC), maar liefst heb je ze nog zo veel mogelijk op 1 lijn zitten. Mijn SOH bij 72k km is echter nog steeds 100%.
FranDaMan schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:00:
[...]

Zoals al eerder beschreven, laden staat gewoon op maximum. De laadpaal is niet afgeknepen want ABRP en EVnotify geven aan dat er 3kW wordt ingevoerd in de auto.
Bij een andere lader is het me in ieder geval niet opgevallen dat dit het geval was. Zal hem nog eens aan een andere paal hangen in de buurt.
Ik heb dat ook altijd bij mijn eigen laadpunt thuis. Die geeft de eerste paar seconden laag vermogen. De auto update dat nou eenmaal niet meer als het laadvermogen daarna verandert dus de berekening is dan al gemaakt. Thuis is bij mij die resterende laadtijd op het display dus altijd foutief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
Auto stond de hele dag stil en op de middag zag ik op de achterruit condens, wat vreemd is. Na wat checken vond ik helemaal onder in de achterbak op het metaal een klein laagje water. Iemand hier als eens iets over gehoord? Ik weet niet waar het water vandaan komt. Zoek suggesties welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Da_Poncho Bij mij condenseert ook vaak de achterruit. Lijkt me de koudste plek, doordat de verwarming vooral voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:38
christiaan999 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:56:
Mijn Ioniq 28 kWh gaf destijds na zo'n 120k km opeens een SoH van 96% aan. Dit bleef maanden gelijk. Toen ik van werkgever veranderde en de auto dagelijks tot 100% moest opladen i.v.m. een grotere reisafstand, ging de SoH opeens weer naar 100%! Dus staar je niet blind op een paar procent minder zou ik zeggen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-10 13:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Philos31 schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:42:

Maar dat bedoelde je waarschijnlijk niet?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
@Da_Poncho Ook ik ontdekte afgelopen weekend (bevroren) condens op de achterruit en een ijsbloem op de voorruit.

Ik heb niet gekeken of er water in de kofferbak lag.

Maar ik vind het wel vreemd dat er überhaupt condens is.
In mijn ervaring tot nu toe heeft condens een bron nodig en komt het niet enkel uit de lucht.
Een lek raamrubber of zoiets lijkt mee een aannemelijker bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hebben jullie met de 28kWh met dit weer ook enorme herrie van de airco/warmtepomp? Ik kan me niet herinneren dat dit vorige jaren zo erg was. Het is nu net een diesel. Mijn auto is net terug van een beurt bij een niet-Hyundai garage (door de leasemaatschappij uitgezocht), dus hopelijk hebben ze niets verprutst.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
zonoskar schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:47:
Hebben jullie met de 28kWh met dit weer ook enorme herrie van de airco/warmtepomp? Ik kan me niet herinneren dat dit vorige jaren zo erg was. Het is nu net een diesel. Mijn auto is net terug van een beurt bij een niet-Hyundai garage (door de leasemaatschappij uitgezocht), dus hopelijk hebben ze niets verprutst.
Bij mijn 28kwh is afgelopen zomer een probleem met de airco verholpen, aantal onderdelen vervangen. Sindsdien vind ik mijn airco ook opvallend luidruchtig, maar heb het altijd aan mijn eigen paranoia geweten.
Functioneert wel nog steeds.. dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-10 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

zonoskar schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:47:
Bij mij wel bij de Hyundai dealer in onderhoud maar ook sinds de laatste beurt (enkele weken geleden) heel veel extra lawaai uit de blazers. Met name standje 4 en hoger levert een hoop herrie terwijl dit vroeger niet zo erg was.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 10:17
Ik heb iets raars gemerkt bij mijn 38kWh, ik gebruik bijna altijd de linker flipper aan het stuur om tot stilstand te komen (ingedrukt houden). Maar soms heb ik nog iets teveel snelheid en dan rem ik bij met het rempedaal en in sommige gevallen rijdt de auto dan een stukje naar achter nadat hij tot stilstand is gekomen. Ik had het al wel vaker gehad, maar het was nooit heel uitgesproken, dus niet zoveel aandacht aan geschonken. Maar gister moest ik dan flink bijremmen en reed de auto daarna echt wel een halve meter als het niet meer is naar achter. Gelukkig zat er niemand achter me, maar ik werd daar niet blij van. Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Lintesir Dat is wel heel vreemd. Laat je dan de rem los als je stilstaat? Ik merk bij mijn 28kWh dat hij soms niet regenereert tijdens het remmen, dan moet ik zelf harder trappen om stil te komen (ik rij altijd met de regen op stand 3). Maar dat ie achteruit rijdt heb ik nog niet gemerkt. Heb je wel auto-hold aan staan op dat moment?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Vandaag de accu wissel van mijn 38kWh. Heb een Kona meegekregen. Het voelt allemaal wel meteen vertrouwd, maar mis toch nu al mijn Ioniq. Eens zien hoe het is als ik straks naar mijn werk ga

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-10 20:12
Lintesir schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:48:
Ik heb iets raars gemerkt bij mijn 38kWh, ik gebruik bijna altijd de linker flipper aan het stuur om tot stilstand te komen (ingedrukt houden). Maar soms heb ik nog iets teveel snelheid en dan rem ik bij met het rempedaal en in sommige gevallen rijdt de auto dan een stukje naar achter nadat hij tot stilstand is gekomen. Ik had het al wel vaker gehad, maar het was nooit heel uitgesproken, dus niet zoveel aandacht aan geschonken. Maar gister moest ik dan flink bijremmen en reed de auto daarna echt wel een halve meter als het niet meer is naar achter. Gelukkig zat er niemand achter me, maar ik werd daar niet blij van. Herkennen mensen dit?
Mijn 38kWh ioniq doet dit ook, auto hold heb ik nooit aanstaan.
Bij heel hard remmen wil de auto daarna na achteren rijden, alsof de negatieve versnelling doorgezet wordt terwijl de auto de 0 km/h al bereikt heeft. ;)
Bij rustig rijden heb ik er geen last van.

Overigens, vorig weekend voor het eerst winterbanden gemonteerd. Wel geschrokken van het meerverbruik van deze banden.... Moet erg mijn best doen om onder de 15 kWh / 100 km te komen (zonder de kachel aan), normaal gesproken was rond de 11 kWh per 100 km prima haalbaar bij een graag of 6/7 en rustig aan doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:47
Tripl3 D schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:47:
[...]

Bij mij wel bij de Hyundai dealer in onderhoud maar ook sinds de laatste beurt (enkele weken geleden) heel veel extra lawaai uit de blazers. Met name standje 4 en hoger levert een hoop herrie terwijl dit vroeger niet zo erg was.
Dit had ik eerder dit jaar, dat kwam uiteindelijk door een paar blaadjes in de ventilator nadat ik het interieurfilter had gecontroleerd, die vallen dan naar beneden als het filter er uit is. Dat vervangen ze ook bij een onderhoudsbeurt dus dat zou het kunnen zijn. Als je je filter er uit haalt kun je zo met je hand er in (auto uit natuurlijk) om de blaadjes weg te halen. Je kan ook eerst een foto maken met je telefoon om even te kijken of er iets in de fan zit.

Uiteindelijk was ik dus blij dat het zoiets klein was terwijl ik me er toch al een tijdje aan stoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
@Lintesir Ik herken het bij mijn 38kw niet. Maar ik rem eigenlijk nooit met de flippers. Regen staat altijd op auto. Lijkt me idd wel een vervelend gevoel. Tot stilstand komen en dan gewoon een stukje naar achter rollen.

@Tromp.et M.b.t. winterbanden: Ik heb ze ook afgelopen vrijdag gemonteerd. Heel herkenbaar. Ik zie nu gewoon 14 ipv 11 en een beetje. Maar goed, laten we hopen op een korte winter. Kunnen de zomerbanden er weer snel onder. (Bedenk wel: Het geeft toch wat extra veiligheid zo met de kou). Dan maar iets meer verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Ik heb wat zitten rekenen aan mijn laadsnelheden.
Ik kom bij het gebruiken van een 11 kw paal op rond de 2300 watt laadvermogen.

Dat lijkt me aan de lage kant, de beloofde 4,5 uur van leeg naar vol red ik niet eens voor meer dan half vol naar helemaal vol (28 kwh).

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
SvenHe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:34:

Dat lijkt me aan de lage kant, de beloofde 4,5 uur van leeg naar vol red ik niet eens voor meer dan half vol naar helemaal vol (28 kwh).

Herkennen jullie dit?
Op het werk ook een "11kw" paal (blauwe EVBox) en daar laad ik ongeveer 11% per uur. Komt wel redelijk overeen met jou.

Zou rond de 3.7kW moeten zijn: https://ev-database.nl/auto/1057/Hyundai-IONIQ-Electric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 24-10 15:06
SvenHe schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:34:

Herkennen jullie dit?
11kW is 3 fase. De IONIQ kan maar op 1 fase laden, dus 1/3 ervan.
Bij een 22kW paal of bij een 1 fase, 32 ampere paal kun je wel die 4,5 uur halen. Publiek zijn die in Nederland allebei niet zo veel voorkomend. In Frankrijk bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Laatst online: 24-10 15:06
Tromp.et schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:29:
[...]

Mijn 38kWh ioniq doet dit ook, auto hold heb ik nooit aanstaan.
Bij heel hard remmen wil de auto daarna na achteren rijden, alsof de negatieve versnelling doorgezet wordt terwijl de auto de 0 km/h al bereikt heeft. ;)
Bij rustig rijden heb ik er geen last van.

Overigens, vorig weekend voor het eerst winterbanden gemonteerd. Wel geschrokken van het meerverbruik van deze banden.... Moet erg mijn best doen om onder de 15 kWh / 100 km te komen (zonder de kachel aan), normaal gesproken was rond de 11 kWh per 100 km prima haalbaar bij een graag of 6/7 en rustig aan doen...
Vergeet niet dat het weer nu ook net een stukje slechter is (nat/koud), dus met je ander banden was het verbruik ook wel omhoog gegaan. Ik heb geen bandenwissel gedaan en ging van 13,1 kWh / 100 km naar 14,4 kWh / 100 km.

[ Voor 1% gewijzigd door orillion op 22-11-2022 18:42 . Reden: Eenheden… ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:38
Lintesir schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 09:48:
Ik rem ook vrijwel altijd af met de flippers en het laatste stukje met het rempedaal maar dat hij daarna een stukje achteruit rijdt heb ik nog niet meegemaakt.Autohold heb ik nooit aan. Zo zijn er vele manieren...

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mana
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 10:35
Vandaag na mijn werk merkte ik dat de auto (38kwh) niet opgeladen had. Net bij thuiskomst de uit aan de lader gehangen, maar hij begint niet met laden en de 3 blauwe lampjes op het dashboard knipperen ook. De laadkabel lijkt ook niet te locken in de laadpoort, als de auto op slot staat kun je die er zo uittrekken. Vermoed dat e.e.a. met elkaar te maken heeft. Is hier iets aan te doen door mijzelf om te forceren dat hij toch gaat laden? Kan morgen nog net op mijn werk komen, maar niet meer thuis met de huidige lading van de accu...
Pagina: 1 ... 129 ... 196 Laatste