Dat kan wijzen op een slecht contact. Hierdoor ontstaat een hogere overgangsweerstand en bij dat soort stromen krijg je dan al heel snel warmte. Een eerste belangrijke vraag wordt dan al snel: is het de kabel, of is het de wagen. Als het een eigen kabel is, vraag eens rond of je een kabel van iemand kunt lenen om te testen of het probleem zich daar ook mee voordoet. En als het de kabel is. raad ik aan om deze te vervangen.iGadget schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:47:
De afgelopen week viel het me ineens op dat bij het laden in de straat van mijn 28kWh premium, de laadkabel vlak onder de pluggen behoorlijk warm werd. De rest van de kabel voelt normaal / koel aan. Is dit iets om me zorgen om te maken of kan het geen kwaad?
Is het de aansluiting in de wagen die een slecht contact maakt, dan heb je een grotere kostenpost, want dat zijn krengen om aan te werken. De toegang tot de laadpoort is namelijk via de wielkast, en niet via het koffer.
Het grootste probleem is dat als er eenmaal slecht contact ontstaat, het probleem uit zichzelf niet zal verbeteren maar net het risico heeft van op termijn te verslechteren. Dus niets doen zou ik zeker niet aanraden.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
/f/image/n322PFORmKFjpdehZILjJnSc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NTQQrHsiX05bLeOn2jgRElrl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DuKLhqhBFsgAlf6oKDFAaizP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fpoBYu8NgxydvbG7zA6Ew66j.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DkZqWTPDndI0PvIGOQ38hdgG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HqmcABiuzz9NsfGA83PfqGMG.jpg?f=fotoalbum_large)