Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@Richh
Ik heb ook een keer een lekke band gehad en Hyundai heeft dat gewoon gratis gerepareerd bij mij. En volgens valt dat onder de
mobiliteitsgarantie van Hyundai.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:18
Nee, dan moet je de Eur 50 per jaar service pas hebben

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
BarryH schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:40:
Nee, dan moet je de Eur 50 per jaar service pas hebben
Oke dan zal dat het wel geweest zijn.👍

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 23:43

Arfman

Drome!

Dank voor alle inzichten iedereen!

Ik heb liever het faceliftmodel (zoals gezegd) maar ik vind het prijsverschil nogal fors. Volgens gaspedaal is de goedkoopste pre-facelift (die ik incl. BTW kan vinden) net geen €20K (ik laat de ene voor 17K die bijna 2 ton heeft gelopen even terzijde). De goedkoopste facelift is €28K, dat is 8K verschil voor wat extra range
en langzamere laadsnelheid best fors. We hebben zelf al een laadpaal op eigen terrein dus de Ioniq volgeladen laten staan is geen enkel probleem.

Binnenkort maar eens een proefrit plannen ergens, maar ik weet nu in ieder geval dat hij op papier aan al onze eisen voldoet!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 20:30
2. Wat is nu de daadwerkelijke, praktische range van het 28kWh model, in de winter en zomer?

Ik hoor graag jullie ervaringen!
[/quote]

Op mijn 38kWh heb ik een trekhaak laten monteren. Ik gebruik die voor een fietsendrager maar mag er volgens het certificaat van de installateur ook een lichte aanhanger mee trekken, iets wat ik tot op heden niet nodig heb gehad.
Info trekhaak op certificate: Kogeldruk 75 kg; Geremd trekken: 1250 kg; Ongeremd trekken 750 kg.

Ik heb ook nog bij het RDW geïnformeerd en zij reageerden als volgt:
"Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het monteren van een trekhaak zonder trekgewichten op uw kentekenbewijs.
Het is toegestaan om een trekhaak te monteren ten behoeve van een last- en/of fietsendrager. Voor uw voertuig geldt dat er geen trekgewichten bekend zijn, daarom mag er geen aanhangwagen getrokken worden. Wel dient u rekening te houden met de maximale kogeldruk van uw trekhaak en/of voertuig. De fabrikant kan u hierover informeren. Wanneer hierover geen gegevens bekend zijn dan hanteert de wetgever maximaal 75 kg kogeldruk."

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
wfveennl schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:18:
2. Wat is nu de daadwerkelijke, praktische range van het 28kWh model, in de winter en zomer?

[/quote]

Op mijn 38kWh heb ik een trekhaak laten monteren. Ik gebruik die voor een fietsendrager maar mag er volgens het certificaat van de installateur ook een lichte aanhanger mee trekken, iets wat ik tot op heden niet nodig heb gehad.
Info trekhaak op certificate: Kogeldruk 75 kg; Geremd trekken: 1250 kg; Ongeremd trekken 750 kg.

Ik heb ook nog bij het RDW geïnformeerd en zij reageerden als volgt:
"Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het monteren van een trekhaak zonder trekgewichten op uw kentekenbewijs.
Het is toegestaan om een trekhaak te monteren ten behoeve van een last- en/of fietsendrager. Voor uw voertuig geldt dat er geen trekgewichten bekend zijn, daarom mag er geen aanhangwagen getrokken worden. Wel dient u rekening te houden met de maximale kogeldruk van uw trekhaak en/of voertuig. De fabrikant kan u hierover informeren. Wanneer hierover geen gegevens bekend zijn dan hanteert de wetgever maximaal 75 kg kogeldruk."
Heb je ook aan je verzekering gevraagd wat er nu mag (qua aanhanger)?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrdefrost
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-07 07:19
Beste forumleden, recent hoorde ik bij het rijden van de ioniq 28kw uit 2017 een vreemd bijgeluid bij het versnellen. Aangezien ik al een afspraak had staan bij de garage voor het vervangen van de massakabel direct dit maar aangegeven. Nu blijkt de GDU kapot te zijn en vervangen te moeten worden. Erg bijzonder en vervelend in mijn ogen. Gezien het feit dat de auto nog maar 48000 km heeft gereden en de auto net 2 maanden geleden uit zijn 5 jaar garantie is gelopen. Reparatie schijnt rond de 3500 euro te moeten kosten, maar ze wilden nog kijken of ze wat konden doen met deze prijs ...
Overigens wel een einde garantie keuring laten doen en toen was er nog niets aan de hand, aldus de garage. Alhoewel ik erg tevreden ben met de garage (een officiële dealer), twijfel ik of ze het hier bij het rechte eind hebben. Nu lees ik in dit forum dat meer gebruikers dit hebben gehad bij een lage km stand, en na reparatie een aantal nog steeds met klachten zitten/ nieuwe klachten krijgen. Dus vraag me af of ik dit wel moet laten doen, zeker als ik de volle mep moet betalen Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit punt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VmarcV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-10 20:13
Met mijn ioniq uit 2017, iets vergelijkbaar gehad, had een vreemd geluid bij het uitremmen op lage snelheid.
De GDU moest idd vervangen worden, maar wat mij betreft is het probleem nooit opgelost geweest, heb dit geluidje steeds blijven horen, nu 63000 km en hoor het nog steeds. Ik heb nooit begrepen dat de GDU iets te maken heeft bij het uitremmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-12-2024
Mrdefrost schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:26:
Beste forumleden, recent hoorde ik bij het rijden van de ioniq 28kw uit 2017 een vreemd bijgeluid bij het versnellen. Aangezien ik al een afspraak had staan bij de garage voor het vervangen van de massakabel direct dit maar aangegeven. Nu blijkt de GDU kapot te zijn en vervangen te moeten worden. Erg bijzonder en vervelend in mijn ogen. Gezien het feit dat de auto nog maar 48000 km heeft gereden en de auto net 2 maanden geleden uit zijn 5 jaar garantie is gelopen. Reparatie schijnt rond de 3500 euro te moeten kosten, maar ze wilden nog kijken of ze wat konden doen met deze prijs ...
Overigens wel een einde garantie keuring laten doen en toen was er nog niets aan de hand, aldus de garage. Alhoewel ik erg tevreden ben met de garage (een officiële dealer), twijfel ik of ze het hier bij het rechte eind hebben. Nu lees ik in dit forum dat meer gebruikers dit hebben gehad bij een lage km stand, en na reparatie een aantal nog steeds met klachten zitten/ nieuwe klachten krijgen. Dus vraag me af of ik dit wel moet laten doen, zeker als ik de volle mep moet betalen Ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen op dit punt. Thanks!
Vervelend! Zou je geluid kunnen omschrijven? Ik heb namelijk ook soort zoevend geluid rond de 30 en rond de 70 km/u die ik eerder volgens mij niet had. Vraag me ook af wat dat is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrdefrost
viddie84 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:47:
[...]

Vervelend! Zou je geluid kunnen omschrijven? Ik heb namelijk ook soort zoevend geluid rond de 30 en rond de 70 km/u die ik eerder volgens mij niet had. Vraag me ook af wat dat is…
Oei omschrijven is lastig. Klinkt als een licht bijgeluid, net of er iets aanloopt. Hoor het met name bij lage snelheid t/m 80 km/u en bij versnellen. Kan niet zeggen dat het echt iets zoevends is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrdefrost
VmarcV schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:33:
Met mijn ioniq uit 2017, iets vergelijkbaar gehad, had een vreemd geluid bij het uitremmen op lage snelheid.
De GDU moest idd vervangen worden, maar wat mij betreft is het probleem nooit opgelost geweest, heb dit geluidje steeds blijven horen, nu 63000 km en hoor het nog steeds. Ik heb nooit begrepen dat de GDU iets te maken heeft bij het uitremmen.
Bijzonder, neem aan dat dat toen nog in de garantie was die reparatie en dat je dan wat minder kritisch bent. Goed om te horen dat je geen problemen hebt gehad meer, echter raar dat dat geluid er nog steeds is.
Garage vertelde me dat er ook weinig kapot kan gaan in deze auto's, dus wellicht wijzen ze daarom snel naar de gdu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19
Nav bovenstaande berichten begin ik mij toch weer af te vragen of het afsluiten van de verlengde garantie voor mijn 2017 model misschien toch wel verstandig is. Al is deze niet zaligmakend als ik de voorwaarden een beetje goed begrijp.

Wie, hier, heeft er wel voor gekozen? Of overweegt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:38
mrturk76 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:35:
Nav bovenstaande berichten begin ik mij toch weer af te vragen of het afsluiten van de verlengde garantie voor mijn 2017 model misschien toch wel verstandig is. Al is deze niet zaligmakend als ik de voorwaarden een beetje goed begrijp.

Ik heb een 28kwh 2018 premium, ik ga het zeker doen.
Momenteel heb ik een probleem met de airco dat de dealer niet opgelost krijgt, hij heeft daar al drie keer een hele dag gestaan. Verschillende onderdelen vervangen, maar de airco koelt niet. Hij gaat over een week weer een dag. Gelukkig alles netjes onder garantie, maar moet er niet aan denken wat dit gekost had als er geen garantie op zat. een maand voor de vijf jaar om is ga ik verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
Arfman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:06:
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een vervanging voor onze 2013 Prius als 2e auto. De ioniq lijkt een goede kandidaat te zijn. Ik had eerst mijn zinnen gezet op een facelift model maar door de absurde prijsstijgingen (en het feit dat het "maar" een 2e auto is die niet dagelijks nodig is) in de tweedehands markt zijn we toch uitgekomen bij een pre-facelift. Ik heb dit topic al even doorgespit maar kan nog niet echt een eenduidig antwoord vinden op 2 vragen, het zou fijn zijn als ik deze helder kan krijgen voordat ik tijd ga verspillen aan een proefrit :)

1. Mag er een trekhaak op de ioniq? Gaat specifiek om een trekhaak voor een fietsendrager. Dit is een harde eis voor ons.

Ik heb bewust voor de 28kwh gekozen. De kleine accu en het snellere laden was voor mij doorslaggevend. Ik laad thuis in het stopcontact en door de kleine accu is dat prima te doen. Voor dagelijks gebruik is voor ons een range van 150km in de winter ruim voldoende. Als we verder weg gaan is dat minder dan 250 kilometer, 1 keer snelladen en laden op locatie is dan voldoende.

We rijden ook regelmatig naar Polen en dat lukt door het vlottere snelladen ook prima, je moet dan wel een dag uittrekken voor de 1000 kilometer. Ik heb dit traject in het verleden ook gereden met een kona electric en daarna met een E-Niro, en die deden het sneller. Maar ik vind het met de Ioniq prettiger, je stopt vaker maar korter. Nu stop ik 8 of 9 keer een kwartier, met de Kona en E-Niro was dat drie keer vijftig minuten.

Het nadeel van de Ioniq is wel dat je minder marge hebt als er een lader niet werkt of als er laadfiles zijn. En doordat je vaker stopt meer kans hebt dat je ergens een keer moet wachten. Maar tot nu toe is dat bij ons nog nooit uit de hand gelopen, vooral omdat wij niet de drukke routes volgen en er richting polen voldoende laadmogelijkheden zijn. In polen is het spannender, maar ook dat wordt steeds beter nu Ionity daar ook aan het uitbreiden is.

I

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
mrturk76 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:35:

Wel overwogen, niet gedaan
Kosten Eur 670, uitkering Max 10.000
Geldt tot 200k km
Voor mij is dat 55k km, ik neem het risico zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BarryH schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:28:
[...]

Wel overwogen, niet gedaan
Kosten Eur 670, uitkering Max 10.000
Geldt tot 200k km
Voor mij is dat 55k km, ik neem het risico zelf
Ik heb een Ioniq die door de eerste eigenaar nooit voor onderhoud is gebracht bij de dealer. Geen garantie dus, mijne heeft 110.000 gelopen. Mij lijkt Eur 670 wel redelijk voor 2 jaar extra eerlijk gezegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 22:28
Mijn Ioniq heeft ook geen onderhoudsbeurten gehad de eerste 2.5 jaar, totdat ik de 2e eigenaar werd. Inmiddels 2x de jaarlijkse beurt laten uitvoeren. Is de garantie dan echt afgelopen? Misschien afhankelijk van coulance van Hyundai Nederland? Benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
BarryH schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Heb je ook aan je verzekering gevraagd wat er nu mag (qua aanhanger)?
Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik wissel ook vaak van verzekering, dus als ik plannen heb met een aanhanger dan informaar ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Mrdefrost schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:26:
Ik heb nu een 38kWh maar zijn voorganger was een 28kWh. Ook de GDU vervangen waarna er een soort van jankend geluid in zat bij bepaalde snelheden. De dealer heeft van alles geprobeerd om het te verhelpen maar dat is uiteindelijk niet gelukt dus heb ik de 38kWh gekocht.

Is in dit geval geen wettelijk garantie van toepassing? Je mag toch verwachten dat de levensduur van de GDU langer is dan net over de 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Kan het kloppen dat problemen met de GDU hoofdzakelijk voorkomen bij Ioniqs met bouwjaar 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Ik heb de software update gedaan, op mijn 38kwh. Maar nu blijft mijn scherm zwart. Knoppen er onder lichten wel blauw op, maar scherm niet. Ook niet als ik de achteruitrij camera aan zet.
Met een pen kan ik het wel resetten en gaat hij wel weer aan. Maar de volgende rit staat hij weer uit.

De update is wel volledig uitgevoerd, zij het in meerdere keren. Maar volgens het instellingen menu is de update gisteren uitgevoerd

[ Voor 12% gewijzigd door mvt op 07-06-2022 17:18 ]

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Hoi,
Misschien is het al eens gevraagd. Maar weet iemand of de laadschema's (en daar bedoel ik mee: bij hoeveel % lading de snelheid van laden telkens wordt aangepast) wel eens worden aangepast door Hyundai (middels software aanpassingen)? Bijvoorbeeld door de garage bij onderhoud oid?
Groetjes

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
Nee, nog nooit van gehoord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10 11:12
mvt schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:18:
Ik heb de software update gedaan, op mijn 38kwh. Maar nu blijft mijn scherm zwart. Knoppen er onder lichten wel blauw op, maar scherm niet. Ook niet als ik de achteruitrij camera aan zet.
Met een pen kan ik het wel resetten en gaat hij wel weer aan. Maar de volgende rit staat hij weer uit.

De update is wel volledig uitgevoerd, zij het in meerdere keren. Maar volgens het instellingen menu is de update gisteren uitgevoerd
Ik heb echt precies hetzelfde gehad in februari. Bij mij waren de versies firmware en software niet ‘in sync’. Zou je die eens kunnen posten? Ik heb het opgelost door nogmaals te updaten, volgens mij kon je destijds nog kiezen tussen snel en volledig updaten. En heb toen eerst snel en daarna volledig gedaan voor de zekerheid. Zorg ook dat de auto altijd in bedrijf is tijdens updaten, dus met groene auto in het dashboard. Hoop dat het voor jou ook zonder garagebezoek verholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelder
  • Laatst online: 15-04 16:52
@DrDeJe

Bedoel je zoiets? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NbaI6n4TSBUfTVPcUzRAGI8Z-F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LgJtNcQ6ExTSmxrYEnTb5kI.jpg?f=fotoalbum_large

PV 5400wp OZO | EV Ioniq 28kwh Smart EVSE | WP Fujitsu waterstage duo | Gasvrij sinds 2016

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Ja, dat bedoel ik idd. Ik dacht ooit eens ergens gezien te hebben dat een gebruiker op een gegeven moment er achter kwam dat de momenten van overgang aangepast waren door de fabrikant.

(Zou bijvoorbeeld kunnen dat men eerst redelijk voorzichtig is geweest hoe snel en hoe een bepaalde accu belast mag/kan worden - en dat men na verloop van tijd zegt van: de tijdsduur dat de accu op ca 50kw mag worden geladen verlengen we van 50% naar 65%. Daardoor zou de auto toch iets langer, sneller laden).

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

MatsSkoe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:44:
[...]

Ik heb echt precies hetzelfde gehad in februari. Bij mij waren de versies firmware en software niet ‘in sync’.
ik zie er idd 2 verschillende.
Staat nu weer te updaten. Even een hamburger tussendoor zodat ie zeker klaar is.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:35
DrDeJe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:34:
[...]

Ja, dat bedoel ik idd. Ik dacht ooit eens ergens gezien te hebben dat een gebruiker op een gegeven moment er achter kwam dat de momenten van overgang aangepast waren door de fabrikant.

(Zou bijvoorbeeld kunnen dat men eerst redelijk voorzichtig is geweest hoe snel en hoe een bepaalde accu belast mag/kan worden - en dat men na verloop van tijd zegt van: de tijdsduur dat de accu op ca 50kw mag worden geladen verlengen we van 50% naar 65%. Daardoor zou de auto toch iets langer, sneller laden).
De laadsnelheid wordt bepaald door de BMS en volgens mij speelt de accutemperatuur daar een grote rol in. Afhankelijk van de buitentemperatuur en hoe lang je onderweg bent verandert de laadcurve enigszins. Volgens mij ligt dat niet aan bepaalde instellingen tenzij je bedoelt dat er aan de BMS iets veranderd wordt, geen idee.
Overigens geldt dit vooral voor de 38 kWh versie. De 28 kWh auto knallen meteen naar de 65-70 kW ongeacht de temperatuur.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22-10 19:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de laatste tijd als het warm is dat mijn USB stick niet wil werken. Ook niet als de stick zelf koel is, maar de auto 8 uur in de zon heeft gestaan. Het lijkt dus aan de auto te liggen. Als de airco een minuut of 10 aan staat, wordt de stick wel herkend. Klinkt dat bekend? Het gaat om een 28kWh model uit 2018, USB stick is een generiek ding met 8GB.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• viddie84
viddie84 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:50:
Hallo allemaal,

Ik ben David en sinds 6 weken eigenaar van een tweedehands Ioniq 28kWh Premium uit 2018 in Platinum Silver met 50k op de teller. Een heerlijke auto, geniet er nog elke dag van. Dit forum heeft me ook veel geleerd voor en na de aanschaf. Ben momenteel ook bezig met een OBD dongle om een en ander uit te lezen qua batterij. Nu wilde ik laadverlies meten maar vraag me af of ik het goed doe, ik kom namelijk maar op 1% uit.

Ik noteer de cumulatieve charged kWh in de app Carscanner bij een lege accu en dan 's ochtends de cumulatieve charged kWh bij 100% SoC. Daarna kijk ik op mijn laadpas gegevens (in mijn geval Eneco) hoeveel kWh deze geregistreerd heeft. Ik dacht het verschil tussen deze 2 waardes is het laadverlies maar ik kom dan maar op 1-2 procent verschil uit. Laad ik gewoon heel efficiënt of is die cumulatieve charged ook inclusief laadverlies?

Ik laad op 16A (rond de 3,5kW)..
Nog even hier op terugkomend.... Ik lees in onder andere het Duitese goingelectric forum, en ook volgens Bjørn Nyland, dat die cumulatieve charged en discharged (CEC en CED) niet kloppen met de realiteit. Die zijn rechtstreeks gerelateerd aan de SoC en je komt dan van 0-100% altijd op 28kWh uit, ook al is dat maar 25kWh (door degradatie) in het echt. Het is dus geen goede manier om je laadverlies te meten én ook niet om eventueel je degradatie te willen meten. Verklaard ook gelijk waarom ik op zo weinig laadverlies kwam a.d.h.v. die waardes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

MatsSkoe schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:44:
[...] Ik heb het opgelost door nogmaals te updaten
Firmware is na opnieuw te updaten gelijk gebleven, software is nu wel anders

Voor :
Software
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.210303
Firmware
AE_E_PE.EUR.02.220127.MICOM

En na :
Softwareversie AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.220211
Firmwareversie AE_E_PE.EUR.02.220127.MICOM

Alles werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelder
  • Laatst online: 15-04 16:52
viddie84 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:39:
[...]

Nog even hier op terugkomend.... Ik lees in onder andere het Duitese goingelectric forum, en ook volgens Bjørn Nijland, dat die cumulatieve charged en discharged (CEC en CED) niet kloppen met de realiteit. Die zijn rechtstreeks gerelateerd aan de SoC en je komt dan van 0-100% altijd op 28kWh uit, ook al is dat maar 25kWh (door degradatie) in het echt. Het is dus geen goede manier om je laadverlies te meten én ook niet om eventueel je degradatie te willen meten. Verklaard ook gelijk waarom ik op zo weinig laadverlies kwam a.d.h.v. die waardes :)
Verbaasd me niet. Laats kwam ik uit op een kleine laadwinst ipv laadverlies toen ik het laadverlies wilde berekenen aan de hand van de cumulative charged en het verbruik op de kwh-meter.

PV 5400wp OZO | EV Ioniq 28kwh Smart EVSE | WP Fujitsu waterstage duo | Gasvrij sinds 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@viddie84
Bij mij niet hoor.

b.v. 6 mei:
SoC 2% bij aankomst thuis
laadpaal 28,44 kWh verbruik
charged: 28,6 omhoog (dus meer dan 28!)
laadpaal meet ook honderdste kWh en auto slechts tienden.
100% SoC komt dan op 29kWh. en met de 3% verschil tussen charged en discharged kom ik dan op 28,2 beschikbaar voor de auto (motor+12V accu)
(nb. 28kWh model uit 2017 met 145k km gereden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Hi all,

Ik rij een Ioniq uit 2019 (facelift) en heb erg veel last van een storrende radio. Het gaat om DAB. Het geluid valt regelmatig voor een secode weg. Ik vermoed zelf dat het aan slecht signaal ligt en niet zozeer aan de auto. Toch de vraag of dit een bekend probleem is met deze auto? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
BarryH schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:06:
@viddie84
Bij mij niet hoor.

b.v. 6 mei:
SoC 2% bij aankomst thuis
laadpaal 28,44 kWh verbruik
charged: 28,6 omhoog (dus meer dan 28!)
laadpaal meet ook honderdste kWh en auto slechts tienden.
100% SoC komt dan op 29kWh. en met de 3% verschil tussen charged en discharged kom ik dan op 28,2 beschikbaar voor de auto (motor+12V accu)
(nb. 28kWh model uit 2017 met 145k km gereden)
Maar het kan toch al niet dat je charged waarde hoger is dan je laadpaal waarde? Dat zou altijd andersom moeten zijn i.v.m. laadverlies. En meer dan 28kWh kan denk ik sowieso niet. Alleen als accu net geproduceerd is heb je dat misschien nog even, maar zal snel zakken, zeker in het begin... En met 145k zeker!

Op hoeveel kom je uit als je (km's gereden) * (verbruik rit) / 0,98 doet?

Ik kom zelf met mijn 2018 50k model dan altijd rond de 25,5kWh uit (dus zo'n 10% degradatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@viddie84 die 28,6 vs 28,44 is volgens mij meetonnauwkeurigheid.

is de 28,6 obv 100,49 en 129,0? etc

Gemiddeld over meerder laadbeurten is het 2,4% verlies.

Ben nu niet bij mn auto, maar zal die andere som binnenkort een paar keer maken en dan hier posten.
Overigens is accucapaciteit niet zo'n hard getal als je lijkt te denken.
het is anders dan een maatbeker waar xxx ml in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:26
JaICTDronten schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:33:
Hi all,

Ik rij een Ioniq uit 2019 (facelift) en heb erg veel last van een storrende radio. Het gaat om DAB. Het geluid valt regelmatig voor een secode weg. Ik vermoed zelf dat het aan slecht signaal ligt en niet zozeer aan de auto. Toch de vraag of dit een bekend probleem is met deze auto? Iemand een idee?
Dat kan zeker in de ontvangst zitten, DAB+ is volgens mij nog steeds niet 100% uitgerold.
Bij mijn auto is het me nog niet opgevallen, maar ik heb niet vaak de radio aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:35
Hi all,

Met de ioniq 28 merk ik juist dat het DAB bereik erg goed is, veel beter dan bij mijn vorige auto. Ook toevallig in de regio Dronten, neem aan dat jij het daar ook hebt gemerkt.
Ik weet niet of het DAB bereik per zender nog anders is.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Hi all,

Nee, nooit gehad, werkt prima zonder onderbrekingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

RonaldPr schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:03:
[...]

Dat kan zeker in de ontvangst zitten, DAB+ is volgens mij nog steeds niet 100% uitgerold.
Bij mijn auto is het me nog niet opgevallen, maar ik heb niet vaak de radio aan.
Heb ik ook. Mijn vorige auto had een Pioneer, met een ontvanger achter de voorruit. Tussen Hoorn en Enkhuizen geen ontvangst. Stond ook bijna niet aan daardoor. Nu perfect ontvangst. Kan zijn dat ze in de tussentijd hebben uitgerold, maar viel me wel meteen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrdefrost
wfveennl schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Ik heb nu een 38kWh maar zijn voorganger was een 28kWh. Ook de GDU vervangen waarna er een soort van jankend geluid in zat bij bepaalde snelheden. De dealer heeft van alles geprobeerd om het te verhelpen maar dat is uiteindelijk niet gelukt dus heb ik de 38kWh gekocht.

Is in dit geval geen wettelijk garantie van toepassing? Je mag toch verwachten dat de levensduur van de GDU langer is dan net over de 5 jaar?
Dat belooft niet veel goeds, hoop dat het bij ons beter gaat verlopen. Vooralsnog zijn ze aan het overleggen met de importeur, we wachten af...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Laatst online: 10-10 14:16
Sjabba1979 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat ze ervoor rekenen. Ik adviseer je om coulance te vragen omdat dit een bekend probleem is en je een lange levensduur mag verwachten.
Ik heb vernomen van het Duitse goingelectric forum dat sommige laadklep actuators niet meer werken met de nieuwe software en daardoor vervangen moeten worden. Dit staat zelfs in het servicebulletin van de importeur dus dit moet zeker onder garantie vervangen worden. Het klikken zou daarna dus ook weg moeten zijn.
Ik heb zelf een afspraak volgende week om dit opgelost te krijgen.
Erg slordig van de dealers dat ze daar niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Laatst online: 10-10 14:16
Rohaatje schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Ik heb vernomen van het Duitse goingelectric forum dat sommige laadklep actuators niet meer werken met de nieuwe software en daardoor vervangen moeten worden. Dit staat zelfs in het servicebulletin van de importeur dus dit moet zeker onder garantie vervangen worden. Het klikken zou daarna dus ook weg moeten zijn.
Ik heb zelf een afspraak volgende week om dit opgelost te krijgen.
Erg slordig van de dealers dat ze daar niet op letten.
Check dit bericht maar eens:

Das jetzige Problem, dass wurde mir am Samstag bei der Abholung meines Ioniq Classic nochmals bestätigt, lag eindeutig am Softwareupdate das mit dem Stellmotor zur Verriegelung nicht zurecht kam. Das hat Hyundai verbockt, obwohl er auch sagte, dass auf der mehrseitigen Info zum Update (für den Mechaniker, nicht für den Kunden) angeführt ist, dass eine bestimmte Charge von Stellmotoren Probleme bereiten. Nur wer liest das, diese "Warnung" sollte rot und in Fettschrift auf der ersten Seite ins Auge stechen. So wie ich es verstanden habe betrifft es nicht alle Classic, ob auch FL betroffen sind kann ich nicht sagen. Auf jeden Fall wäre imo jeder gut beraten beim nächsten Serviceterminen auf das Stellmotorproblem hinzuweisen und noch im Autohaus danach mal DC Ladung (oder auch AC Ladung, die geht, aber verriegelt nicht) zu testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
Mijn achteruitrijcamera flikkert/schakelt niet goed in. Iemand dat al eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:42
zerocool schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 17:56:
Mijn achteruitrijcamera flikkert/schakelt niet goed in. Iemand dat al eens gehad?
Waarschijnlijk is je achteruitrijcamera dan defect. Mijn achteruitrijcamera gaf een hele tijd geleden geen beeld meer. Toen bleek die defect te zijn en is onder garantie vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Werkt bij jullie de Bluelink app nog? Ik krijg steeds 'network error'. Ik gebruik wel de vorige versie van de app, want de nieuwe werkt niet op mijn telefoon (zegt dat mijn telefoon geroot is, terwijl dat niet zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Lintesir schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:38:
Werkt bij jullie de Bluelink app nog? Ik krijg steeds 'network error'. Ik gebruik wel de vorige versie van de app, want de nieuwe werkt niet op mijn telefoon (zegt dat mijn telefoon geroot is, terwijl dat niet zo is).
In de oude versie krijg ik de melding dat ik de nieuwe moet installeren en die werkt gewoon bij mij.
Dus het lijkt er op dat de oude versie inderdaad niet meer werkt.

Misschien e.e.a. opnieuw op je telefoon installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Ioniq
Net met een technische man gesproken van Van Mossel Leeuwarden over problemen met de Gear Drive Unit [GDU] en mogelijke hoge kosten. Een kapotte GDU komt zo nu en dan inderdaad voor, maar niet persé vaker bij de Ioniq Classic tov de Facelift. Niet direct iets om je zorgen over te maken, maar als het gebeurt zonder garantie kan het flink in de papieren lopen. Dat is een nadeel van nieuwe[re] auto's, onderdelen kunnen ontzettend duur zijn. Hiervoor 17 jaar in een Opel Corsa gereden [nieuw gekocht] en het gemiddelde onderhoud per jaar was zeker beneden de 500 euro bij 10.000 km per jaar en 169.212 totaal. Normaal gesproken duikt de Ioniq daar onder, tenzij er gekke dingen gebeuren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 14:19
Beste Forumleden,

ik heb een ioniq uit 2020 38kw en heb nu al 5 keer met een lege accu gestaan.
auto is bij de garage geweest en heeft daar een nachtje gelogeerd hebben alles doorgemeten en op lekstroom gecontroleerd maar was allemaal in orde.
zijn er forum bezoekers die hier ook last van hebben?

gr marchel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
4Speed schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 06:30:
Beste Forumleden,

auto is bij de garage geweest en heeft daar een nachtje gelogeerd hebben alles doorgemeten en op lekstroom gecontroleerd maar was allemaal in orde.

gr marchel
Bij mijn auto is het 1 keer gebeurd, ik heb toen de accu er uit gehaald en met een speciale acculader goed opgeladen en hersteld. Daarna gelukkig geen last meer van gehad, dat was ongeveer een jaar geleden.

Ik heb wel een spanningsmeter op de usb poort zitten en daar houd ik de accuspanning mee in de gaten maar die blijft goed

Misschien rijd je vaak korte stukjes, dan laadt hij niet voldoende bij, als het goed is doet hij dat ook aan de stekker maar dat gaat wel eens mis, met laden van de 12 Volt gaat je middelste blauwe lampje op je dashboard knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-10 17:09
Beste Forumleden,

gr marchel
Ik heb ook een 38KW en in 2,5 jaar een keer met een lege accu gestaan. Dat gebeurde op vakantie nadat ik ter plekke gebruik had gemaakt van de grannylader en daarna de auto een paar dagen niet gebruikt had. Misschien de laadcyclus verkeerd gestopt of zo. Ik maak anders nooit gebruik van de grannylader.

[ Voor 3% gewijzigd door EVBert op 14-06-2022 08:22 ]

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:52

timovd

Voorsprong door techniek

@4Speed Je hebt het over de 12V accu, neem ik aan?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
Lintesir schreef op maandag 13 juni 2022 @ 09:38:
Ja werkt prima.... Vervelend dat het niet werkt maar ik heb helaas geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22-10 19:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Beste Forumleden,

Je hebt de optie om de 12V accu bij te laden wel aan staan?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
Beste Forumleden,

gr marchel
Twee keer gehad. Eerste keer toen ik net was vertrokken van huis wordt uit het niets 112 gebeld. LED-je bij het knopje bleef maar knipperen. De dealer gebeld en de volgende dag kon ik langs komen want de SOS optie moest volgens hen ge-reset worden. Volgende morgen de accu leeg. De hulpdienst kwam om te boosten en toen was het LED-je ook weer uit dus ben ik uiteindelijk niet naar de dealer geweest.

Toen van een "verre" site voor een paar tientjes een booster gekocht.

Daarna toch om onverklaarbare reden een keer een legen accu gehad maar toen in 2 weer aan de praat m.b.v. de booster. Dus Don't leave home without it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Rijden jullie veel korte stukken? Ik maak best wat kilometers en heb nog geen problemen gehad. Heel af en toe zie ik bij het instappen dat de 12V accu tijdens het parkeren is bijgeladen (doet hij ook zonder lader). Dat is meestal als ik een weekend thuis ben gebleven.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

RKD

Beste Forumleden,

gr marchel
Bij mij werkte de microfoon niet meer en de 112 werd spontaan gebeld. Ik zal al heel vaak het bijladen van 12v accu lampje op het dashboard aanstaan vanuit huis. Het niet werken van de microfoon en 112 bellen schijnt bij een falende 12v accu te horen. Ze hebben toen bij mij wat firmware (ik dacht BMS of 112 module) geupdate en sindsdien is het niet meer voorgekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
Bij mij werkt sinds laatste update het ‘Bereik’ scherm niet meer in het EV menu. Ik zie niet meer zo’n mooie cirkel hoe ver ik ongeveer kan komen, alleen maar de kaart met m’n huidige positie, hoe ver ik ook uit-zoom. Meer mensen hier last van? (28kWh versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
EVBert schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:20:
[...]

Ik heb ook een 38KW en in 2,5 jaar een keer met een lege accu gestaan. Dat gebeurde op vakantie nadat ik ter plekke gebruik had gemaakt van de grannylader en daarna de auto een paar dagen niet gebruikt had. Misschien de laadcyclus verkeerd gestopt of zo. Ik maak anders nooit gebruik van de grannylader.
Dat is opvallend. Ik rij een 28kwh en gebruik de granny bijna dagelijks. Ik zie ook bijna dagelijks de mededeling dat de 12v accu is bijgeladen. Ik heb daarom recent de 12v accu bij de dealer laten doormeten, maar die zou nog prima zijn. :/

Momenteel wel problemen met de airco niet wil koelen. Hij is al 3 keer bij de dealer geweest, airco bijgevuld, compressor vervangen maar hij weigert nog steeds koud te worden. Vrijdag gaat hij opnieuw, ben benieuwd wat ze nu gaan proberen... lang leve fabrieksgarantie. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
Beste Forumleden,

gr marchel
Heb ik ook meerdere keren gehad. Eerste keer was de diagnose een storing in het e-call systeem, dus hebben ze dat gereset. Ook de accu doorgemeten en die zou nog goed zijn. Daarna in dezelfde week nog twee keer een lege accu gehad, toen hebben ze hem maar vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
Lintesir schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:35:
[...]

Heb ik ook meerdere keren gehad. Eerste keer was de diagnose een storing in het e-call systeem, dus hebben ze dat gereset. Ook de accu doorgemeten en die zou nog goed zijn. Daarna in dezelfde week nog twee keer een lege accu gehad, toen hebben ze hem maar vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Spontane noodmelding en niet werkende microfoons zijn blijkbaar de eerste tekenen dat de 12 Volt accu slecht wordt. Het is mij ook overkomen. Op andere forums wordt hier ook melding van gemaakt.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Speed
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-07 14:19
Timo het gaat inderdaad om de 12v accu.
het opladen van de 12v accu gaat toch automatisch?
heb nu een klein draagbaar accuutje in de auto liggen want als hij leeg is sluit ik die even op de accu aan en dan kan ik de auto weer aanzetten en laad hij de accu gelijk weer op.
volgens de garage is de 12v accu nog in goede staat dus vervangen zij hem niet.
heb inderdaad wel eens spontaan een noodoproep gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 21:36
Vorige week op de terugweg uit Duitsland naast mijn vrouw gezeten en uit verveling eens naar de auto gekeken.
Heb ik iets ontdekt wat ik nog niet wist. In het plafond onder de zonneklep zit een lampje, een zogenaamde "vanity light" die je met een knopje aan moet zetten. Doe je de zonneklep weer dicht dan drukt deze automatisch het lichtknopje uit.

Erg leuk bedacht, ik wist niet eens dat die lampjes daar zaten, want ten eerste gebruik ik geen make-up en ten tweede ben ik degene die meestal achter het stuur zit.
Zo vind ik soms gewoon weer nieuwe dingen uit in mn autotje....

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:03
Philos31 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:12:
Vorige week op de terugweg uit Duitsland naast mijn vrouw gezeten en uit verveling eens naar de auto gekeken.
Heb ik iets ontdekt wat ik nog niet wist. In het plafond onder de zonneklep zit een lampje, een zogenaamde "vanity light" die je met een knopje aan moet zetten. Doe je de zonneklep weer dicht dan drukt deze automatisch het lichtknopje uit.

Erg leuk bedacht, ik wist niet eens dat die lampjes daar zaten, want ten eerste gebruik ik geen make-up en ten tweede ben ik degene die meestal achter het stuur zit.
Zo vind ik soms gewoon weer nieuwe dingen uit in mn autotje....
Ja, zit vol slimmigheden, zeker voor de prijs. Ik verbaas vrienden en familie ook als ik m’n hoedenplank opberg in de speciale uitsparing onder de vloer in de kofferbak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
orillion schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 18:59:
[...]Ik verbaas vrienden en familie ook als ik m’n hoedenplank opberg in de speciale uitsparing onder de vloer in de kofferbak.
Ah, is die uitsparing daar voor bedoeld! Ik heb die volgepropt met andere zooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvt

mvt

ja ik ja

Ik heb dat net ook. Start hem, waarschuwing dat de ruitenwisser vloeistof bijgevuld moet worden. En dat er nog wat in het inductie laadvlak zat toen ik hem uitzette.

Wel meteen gekeken naar dat lampje ja. En straks dat opbergvak zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
Ok, ik sta nu op een camping en heb geen stroom om oa mijn mobiel op te laden. De auto zit nog 50 % vol. Kan ik gewoon de auto aanzetten en tijdje aan laten staan om power bank en mobiel op te laden. Of gaat ie dat niet leuk vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orillion
mrturk76 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:31:
Ok, ik sta nu op een camping en heb geen stroom om oa mijn mobiel op te laden. De auto zit nog 50 % vol. Kan ik gewoon de auto aanzetten en tijdje aan laten staan om power bank en mobiel op te laden. Of gaat ie dat niet leuk vinden?
Echt aanzetten dan kan het geen kwaad, dus groene autootje in beeld. In andere gevallen gaat je 12v accu leeg zonder bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
orillion schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:33:
[...]

Echt aanzetten dan kan het geen kwaad, dus groene autootje in beeld. In andere gevallen gaat je 12v accu leeg zonder bijladen.
Check, jammer van de dagrij verlichting en auto kan niet op slot hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22-10 23:43

Arfman

Drome!

Heeft een Ioniq geen "utility mode" zoals de Niro misschien? Dan kan dat wel (en kan hij ook op slot volgens mij, maar weet ik niet zeker).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 19:39
Versnelling in de P stand en lichtschakelaar op uit, dan gaat je dagrijverlichting uit trouwens. En dan hou je de sleutel natuurlijk bij je, kunnen ze er iig niet mee wegrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Bakko schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:45:
Versnelling in de P stand en lichtschakelaar op uit, dan gaat je dagrijverlichting uit trouwens. En dan hou je de sleutel natuurlijk bij je, kunnen ze er iig niet mee wegrijden :+
Volgens mij moet de handrem er ook op om de dagrijverlichting echt uit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Arfman schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:07:
Heeft een Ioniq geen "utility mode" zoals de Niro misschien? Dan kan dat wel (en kan hij ook op slot volgens mij, maar weet ik niet zeker).
Klopt, dat zit er op.
Ik kwam het onlangs nog tegen maar heb het verder nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
Bakko schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 22:45:
Auto aan zonder sleutel in de auto is toch pieperdepiep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
orillion schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:04:
[...]

Volgens mij moet de handrem er ook op om de dagrijverlichting echt uit te krijgen.
Dit wordt dan de eerste keer dat ik de handrem ga gebruiken :) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
FranDaMan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:07:
[...]

Auto aan zonder sleutel in de auto is toch pieperdepiep ?
1 lange piep, die de hele camping overgaat. Ik spreek uit een recente ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrturk76
RonaldPr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 07:17:
[...]

Klopt, dat zit er op.
Ik kwam het onlangs nog tegen maar heb het verder nooit gebruikt.
Hoe dan? Kan het niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
mrturk76 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:23:
[...]

Hoe dan? Kan het niet vinden
Als je de website van Hyundai moet geloven dan is de Kona de eerste EV van Hyundai die een utility mode heeft.

Op de classic Ioniq zit niet echt een utility mode want de airco gaat niet aan, maar er zit wel een modus op waarbij de radio aangaat en de draadloze oplader en de USB poort werken en stroom geven.

Die modus activeer je door de startknop in te drukken ZONDER de rem in te drukken. De auto staat dan wel soort van aan want bij het uitstappen en sluiten van de deur krijg je de piep dat de sleutel niet aanwezig is.

Ik weet alleen niet of deze modus aan blijft staan of dat die na enige tijd vanzelf weer uitschakelt dat zou je even moeten testen. Ik heb zelf alleen even kort getest om te kijken of je een mobiel kon opladen in die modus en dat kan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrturk76
Sonicfreak schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:47:
[...]

Als je de website van Hyundai moet geloven dan is de Kona de eerste EV van Hyundai die een utility mode heeft.

Op de classic Ioniq zit niet echt een utility mode want de airco gaat niet aan, maar er zit wel een modus op waarbij de radio aangaat en de draadloze oplader en de USB poort werken en stroom geven.

Die modus activeer je door de startknop in te drukken ZONDER de rem in te drukken. De auto staat dan wel soort van aan want bij het uitstappen en sluiten van de deur krijg je de piep dat de sleutel niet aanwezig is.

Ik weet alleen niet of deze modus aan blijft staan of dat die na enige tijd vanzelf weer uitschakelt dat zou je even moeten testen. Ik heb zelf alleen even kort getest om te kijken of je een mobiel kon opladen in die modus en dat kan. :)
ah ok, die modus ken ik De auto helemaal inschakelen inclusief handrem is dan toch de beste optie. Kan dan helaas niet op slot maar ja Ben nog nooit met zo'n grote powerbank op vakantie geweest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
[...]

Is dat niet die modus die na een paar minuten iets aangeeft van "accu loopt leeg, start auto" o.i.d.? Het lijkt er op dat je dan wel verbruikers hebt van je 12V accu zonder dat hij deze gaat bijladen. Je wil er niet tijdens je vakantie er achter komen dat je 12V accu leeg is.
Volgens mij werkt alles inclusief airco alleen als hij aan de snellader staat. Dan kan je hem ook "starten" met je voet op het rempedaal zodat alles werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 16-06-2022 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
Headshot_NL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Is dat niet die modus die na een paar minuten iets aangeeft van "accu loopt leeg, start auto" o.i.d.? Het lijkt er op dat je dan wel verbruikers hebt van je 12V accu zonder dat hij deze gaat bijladen. Je wil er niet tijdens je vakantie er achter komen dat je 12V accu leeg is.
Volgens mij werkt alles inclusief airco alleen als hij aan de snellader staat. Dan kan je hem ook "starten" met je voet op het rempedaal zodat alles werkt.
Exact, dat is de gevaarlijke modus die je moet vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
Headshot_NL schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:53:
[...]

Je hebt gelijk. Na een paar minuten komt de melding "accu loopt leeg, start auto".

Als je echter nog een keer op de startknop drukt wederom zonder de rem in te drukken dan kom je wel in een soort utility mode waarbij de auto aan gaat, maar je ziet niet het groene lampje van ready branden. De auto kun je dan ook niet in drive zetten.
De airco gaat wel aan en je zit linksboven bij power een icoontje van de accu branden. Hierbij kreeg ik niet de melding dat de accu leeg loopt.

Volgens mij is dat de dezelfde modus die je aan de snellader krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Sonicfreak schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:58:
[...]

Je hebt gelijk. Na een paar minuten komt de melding "accu loopt leeg, start auto".

Als je echter nog een keer op de startknop drukt wederom zonder de rem in te drukken dan kom je wel in een soort utility mode waarbij de auto aan gaat, maar je ziet niet het groene lampje van ready branden. De auto kun je dan ook niet in drive zetten.
De airco gaat wel aan en je zit linksboven bij power een icoontje van de accu branden. Hierbij kreeg ik niet de melding dat de accu leeg loopt.

Volgens mij is dat de dezelfde modus die je aan de snellader krijgt.
Binnenkort eens proberen. Dat de airco aan de snellader aan kan is al heel fijn. Ik kan me herinneren dat niet elke auto dit kon. Sta je in 35 graden een tijdje te wachten in een bloedhete auto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:13

RKD

[...]

De 38 heeft deze modus wel. Zit in het dashboardmenu handig geloof ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EVBert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTESYG1I6I4E6nHU-SkQmz6QFTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tqlVe7uK4DKVeDs3VI8GEL55.png?f=fotoalbum_large
Gaat lekker zo! Na een aantal keren een gemiddeld verbruik van rond de 9,5 kWh/100km is dit de GOM bij 100% vol.

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
EVBert schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:29:
[Afbeelding]
Gaat lekker zo! Na een aantal keren een gemiddeld verbruik van rond de 9,5 kWh/100km is dit de GOM bij 100% vol.
Met een zuinige rit haalde ik vorige week ook 9,5 verbruik en haalde op 1 lading inderdaad precies 410 km. Ik had 370 gereden en had nog 40 over.
Niet te geloven hoe zuinig hij rijdt met de perfecte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
RKD schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:15:
[...]

De 38 heeft deze modus wel. Zit in het dashboardmenu handig geloof ik.
De 28 kWh heeft het helaas niet.
Na nog wat langer getest te hebben komt ook met 2x de startknop indrukken op een gegeven moment de melding dat de 12 volt accu leegloopt.
De enige manier is dan toch om de auto op de normale manier aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTrex2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-01 17:51
Roper schreef op maandag 6 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Ik heb een 28kwh 2018 premium, ik ga het zeker doen.
Momenteel heb ik een probleem met de airco dat de dealer niet opgelost krijgt, hij heeft daar al drie keer een hele dag gestaan. Verschillende onderdelen vervangen, maar de airco koelt niet. Hij gaat over een week weer een dag. Gelukkig alles netjes onder garantie, maar moet er niet aan denken wat dit gekost had als er geen garantie op zat. een maand voor de vijf jaar om is ga ik verlengen.
Mijn airco is er ook mee gestopt. Vorige week donderdag nagekeken, geen lek gevonden en bijgevuld. Maandag was het weer over. Weer langs geweest, ze denken dat het aan de binnenkant van de auto zit, maar het gaat een flinke klus worden volgens de garage, minimaal 8 uur.

Ik hoop dat het onder de garantie valt, dat zou een hoop schelen.

5400Wp op SE5k, 3960 Wp op SE3680H, 40 heat pipes met 300L buffer, Hyundai Ioniq, Zappi laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McTrex2
Bij welke dealer was jij?

[ Voor 93% gewijzigd door McTrex2 op 17-06-2022 12:11 ]

5400Wp op SE5k, 3960 Wp op SE3680H, 40 heat pipes met 300L buffer, Hyundai Ioniq, Zappi laadpaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McTrex2
Dat mag dus inderdaad niet, met als uitzondering Vraag & Aanbod overig. Het opnemen in je signature is ook toegestaan.

[ Voor 79% gewijzigd door Standeman op 17-06-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:51:
[...]

Met een zuinige rit haalde ik vorige week ook 9,5 verbruik en haalde op 1 lading inderdaad precies 410 km. Ik had 370 gereden en had nog 40 over.
Niet te geloven hoe zuinig hij rijdt met de perfecte omstandigheden.
Maar... dan heb je wel héél rustig gereden. Deze week was ik overdag naar Amsterdam geweest en heb toen zo'n 240 km gereden met een verbruik van 11,8kWh/100km. Dit was dan wel met de CC steady op (meestal) 105.

Maar inderdaad... Zuinigheid is de Ioniq niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
fredkroket schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 00:55:
[...]

Maar... dan heb je wel héél rustig gereden. Deze week was ik overdag naar Amsterdam geweest en heb toen zo'n 240 km gereden met een verbruik van 11,8kWh/100km. Dit was dan wel met de CC steady op (meestal) 105.

Maar inderdaad... Zuinigheid is de Ioniq niet vreemd.
Klopt, ik probeerde ook eens onder de 10 uit te komen en toen dat lukte kon er zelfs nog wat meer van af.
Maar dat is alleen mogelijk door achter vrachtwagens te rijden. Wel had ik mijn schuifdak open en de navigatie aan, dus het kan zelfs nog iets lager.

Ik vind het wel jammer dat je bij de Ioniq niet exact kunt zien wat je huidige verbruik is, dat kon bij mijn E-Golf wel. En het valt me op dat het verbruik op N wegen wel hoger lijkt dan op de snelweg met een wat hogere snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 11:45
RonaldPr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 15:52:
[...]

Ik vind het wel jammer dat je bij de Ioniq niet exact kunt zien wat je huidige verbruik is, dat kon bij mijn E-Golf wel.
Dat kun je toch zien in het energiescherm waar het is uitgesplitst in, rijden, airco en systeem?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
McTrex2 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:06:
[...]

Mijn airco is er ook mee gestopt. Vorige week donderdag nagekeken, geen lek gevonden en bijgevuld. Maandag was het weer over. Weer langs geweest, ze denken dat het aan de binnenkant van de auto zit, maar het gaat een flinke klus worden volgens de garage, minimaal 8 uur.

Ik hoop dat het onder de garantie valt, dat zou een hoop schelen.
Vrijdag middag gebeld of ze hem tot a.s. maandag einde dag mochten houden, ze hebben een nieuwe "ppc heater" (?) besteld en als ze die maandag kunnen monteren hoeven ze niet opnieuw van alles te demonteren. Op dit moment is de theorie dat een defecte in dit onderdeel er voor zorgt dat de airco ook niet aan wil slaan.
We gaan het maandag zien, zal een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
PeterZ(on) schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Dat kun je toch zien in het energiescherm waar het is uitgesplitst in, rijden, airco en systeem?
Kun je daar je huidige verbruik zien? Ik zal het eens bekijken. Bij de Golf was het zeer prominent aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 11:45
RonaldPr schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:26:
[...]

Kun je daar je huidige verbruik zien? Ik zal het eens bekijken. Bij de Golf was het zeer prominent aanwezig.
Dat scherm heb ik altijd voor staan, je ziet het actuele verbruik en ook hoeveel kW je regenereert.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgersson
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Dat scherm heb ik altijd voor staan, je ziet het actuele verbruik en ook hoeveel kW je regenereert.
Ik ook. Jammer dat het niet direct onder de EV-knop zit maar wat verder in het menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strela3133
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-10 21:18
Vandaag een stukje wezen rijden. Met 100% vertrokken, 232 km gereden en met 30km op de gom weer aangekomen. Dakje open, wisselend ramen stukje open of airco aan op 18 of 19 graden, wel op laagste stand. Evengoed niet verkeerd voor een 28 kWh, maar zou nog zuiniger kunnen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
Strela3133 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 20:26:
Vandaag een stukje wezen rijden. Met 100% vertrokken, 232 km gereden en met 30km op de gom weer aangekomen. Dakje open, wisselend ramen stukje open of airco aan op 18 of 19 graden, wel op laagste stand. Evengoed niet verkeerd voor een 28 kWh, maar zou nog zuiniger kunnen 😄
Wauw wat is je verbruik dan wel geweest? Ik kom echt niet verder dan 220 bereik met 12,5 kwh/100km verbruik. Maar mijn auto heeft volgens mij wel wat last van degradatie en ik heb niet de meest zuinige banden denk ik….zelfs vandaag met het warme weer en met 100 op snelweg naar Amsterdam en terug kwam ik niet onder de 12,5 verbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
viddie84 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:45:
Wauw wat is je verbruik dan wel geweest? Ik kom echt niet verder dan 220 bereik met 12,5 kwh/100km verbruik. Maar mijn auto heeft volgens mij wel wat last van degradatie en ik heb niet de meest zuinige banden denk ik….zelfs vandaag met het warme weer en met 100 op snelweg naar Amsterdam en terug kwam ik niet onder de 12,5 verbruik..
100 op de teller of GPS? Ik rij doorgaans achter een vrachtwagen aan, dan rij ik dus net boven de 80 op de GPS, dat scheelt nog 20% snelheid (en dus 36% luchtweerstand).

Mijn gemiddelde verbruik ligt in de zomer onder de 10.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1 ... 124 ... 196 Laatste