Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Goedemiddag.

Ik heb (weer) een vraagje. Vanmorgen kwam mijn meiske bij onze auto (en voor de 2e keer sinds wij de Ioniq hebben (sinds januari dit jaar)) en waren onze beide profielen uit de Ioniq verdwenen. Sterker nog, de auto gaf aan dat de profielen geheel opnieuw aangemaakt moesten worden. (Auto stond op de Engelse taal, radio niet ingesteld etc.). Via de App hebben we beide ons profiel verzonden vanuit de back-up. We krijgen beide de melding toen we de app de 1e keer weer aan zette, dat we ons profiel konden koppelen met de auto.
Al met al dus alles vrij snel hersteld. (En voor de zekerheid maar weer een recente back-up gemaakt).

Zijn er mensen die dit ook ervaren?
Weet iemand waardoor dit kan komen?
Ik weet dat de auto geen OTA updates doet (of nog niet - geen idee) maar zou het kunnen dat het systeem tóch soms iets bijwerkt oid?

@fredkroket Wederom een goed verhaal. Heb je misschien een naam van het park waar je heen was? (Misschien even via een PM)? Ziet er erg goed uit.

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00

uFx

DrDeJe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:18:
Goedemiddag.

Ik heb (weer) een vraagje. Vanmorgen kwam mijn meiske bij onze auto (en voor de 2e keer sinds wij de Ioniq hebben (sinds januari dit jaar)) en waren onze beide profielen uit de Ioniq verdwenen. Sterker nog, de auto gaf aan dat de profielen geheel opnieuw aangemaakt moesten worden. (Auto stond op de Engelse taal, radio niet ingesteld etc.). Via de App hebben we beide ons profiel verzonden vanuit de back-up. We krijgen beide de melding toen we de app de 1e keer weer aan zette, dat we ons profiel konden koppelen met de auto.
Al met al dus alles vrij snel hersteld. (En voor de zekerheid maar weer een recente back-up gemaakt).

Zijn er mensen die dit ook ervaren?
Weet iemand waardoor dit kan komen?
Ik weet dat de auto geen OTA updates doet (of nog niet - geen idee) maar zou het kunnen dat het systeem tóch soms iets bijwerkt oid?
Ik heb helaas ook geen oplossing maar ik heb een soortgelijk iets: bij mij vraagt hij regelmatig of ik de nieuwe voorwaarden wil accepteren vanuit Bluelink. Terwijl ik dat nu inmiddels wel 10x heb gedaan. Ik hoef pas in juli naar de dealer maar ga dan even navragen of daar een oplossing voor is (antwoord zal wel 'nee' zijn de dealer kennende |:( )

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
@DrDeJe "Klinkt als" versleten 12V accu ?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-10 19:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lintesir schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:49:
Ik rijd juist altijd met regen standje 3, voor mij hebben stand 1 en 2 niet zoveel zin, dan heeft mijn voet iets minder ver optillen hetzelfde effect, terwijl ik met 3 wel altijd het volledige regen bereik beschikbaar heb. Maar ik zou me zo voor kunnen stellen dat flipperen handig is als je gewend bent je voet ineens helemaal van het gas te halen.
Ik zat eerst in het 'geen regen' kamp, maar de laatste paar jaar rij ik ook altijd op standje 3. Op 180m voor een rotonde het gas loslaten en dan heb je de perfecte snelheid om de rotonde te nemen (80Km/h weg). Minder regen is gewoon minder ver je voet optillen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
@uFx Ja, die heb ik ook wel eens. Ik denk dan toch iedere keer dat met tóch eea aanpast. (Uiteindelijk heeft de auto z'n eigen verbinding). Maar goed, ik heb er ook (nog) geen passend antwoord op. Ik accepteer ze iig ook maar.

@BarryH Zou kunnen. Hoewel de auto vrijwel nieuw is. Ik geen melding heb over problemen met de accu oid. Maar bij de 15K beurt zal ik vragen of men die bewuste accu wil doormeten. Nog 3K en dan ben ik daar. Dus tot die tijd houd ik het wel voor. (Het is nu een keer of 2 gebeurt met een aantal maanden tussenruimte). Dus zo heel veel "last" heb ik er niet van én het is dmv het terugzetten van de back-up vrij snel op te lossen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:52
DrDeJe schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:09:
@uFx Ja, die heb ik ook wel eens. Ik denk dan toch iedere keer dat met tóch eea aanpast. (Uiteindelijk heeft de auto z'n eigen verbinding). Maar goed, ik heb er ook (nog) geen passend antwoord op. Ik accepteer ze iig ook maar.

@BarryH Zou kunnen. Hoewel de auto vrijwel nieuw is. Ik geen melding heb over problemen met de accu oid. Maar bij de 15K beurt zal ik vragen of men die bewuste accu wil doormeten. Nog 3K en dan ben ik daar. Dus tot die tijd houd ik het wel voor. (Het is nu een keer of 2 gebeurt met een aantal maanden tussenruimte). Dus zo heel veel "last" heb ik er niet van én het is dmv het terugzetten van de back-up vrij snel op te lossen. :-)
Gek genoeg doet het feit dat hij nog vrij nieuw is mij ook vermoeden dat de 12V accu het probleem is: bij mij is deze ook vervangen terwijl de auto net 2 maanden oud was en lees van meerdere mensen met een vrij nieuwe Ioniq dat die vervangen moest worden. Het lijkt erop dat ze ofwel een batch slechte accu's hadden of dat deze auto's lang ergens stil gestaan hebben en de accu te ver ontladen is, waardoor hij beschadigd kan raken.

Je kan de beurt afwachten, maar als hij een keer echt leeg is, kun je dus niet meer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Lintesir schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:22:
[...]

Gek genoeg doet het feit dat hij nog vrij nieuw is mij ook vermoeden dat de 12V accu het probleem is: bij mij is deze ook vervangen terwijl de auto net 2 maanden oud was en lees van meerdere mensen met een vrij nieuwe Ioniq dat die vervangen moest worden. Het lijkt erop dat ze ofwel een batch slechte accu's hadden of dat deze auto's lang ergens stil gestaan hebben en de accu te ver ontladen is, waardoor hij beschadigd kan raken.

Je kan de beurt afwachten, maar als hij een keer echt leeg is, kun je dus niet meer starten.
Het is me al wel eerder opgevallen (dan in mijn beleving) de blauwe leds vaak staan te knipperen (waarvan ik op een gegeven moment heb gelezen dat het, het bijladen van de 12V accu is). En ik vind persoonlijk dat ik dit erg vaak zie gebeuren.

Nou ja, ik zal, zodra hij voor de 15K beurt is geweest, hier even laten weten óf de 12V accu vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-08-2024
Hi
Door het heuvelachtige landschap in Zuid Limburg speel ik steeds tussen regen 0 tot 3.
Puls and glide, zoals het in Prius termen heet gaat hier voortreffelijk. Ik verkreeg 13 km meer dan de 100 km die uit de accu gleden recent.
Na 4 k nog steeds zeer tevreden over deze auto. De rijhulpen pas ik selectief toe. Lane assist uit tenzij snelweg.
De eco stand is favoriet maar ik ga de andere zeker testen om te zien welk effect het op verbruik heeft.
Ik las op n duitse site dat er een Ioniq 6 komt gelijk ons model. Sneller/groter bereik.
De cw waarde van deze auto blijk er dan toch toe te doen.
Tot zover vandaag. Gruss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Hoi,
Ik weet dat ze (blijkbaar) kostbaar zijn. Maar is er iemand die een linkje heeft naar gasveren voor de motorkap (Ioniq 38kw versie).
Dank je wel voor het helpen.
Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@DrDeJe https://a.aliexpress.com/_vFsn7d ik heb deze op mijn 28. Zo te zien het zelfde voor de 38.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
timovd schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 20:09:
@DrDeJe https://a.aliexpress.com/_vFsn7d ik heb deze op mijn 28. Zo te zien het zelfde voor de 38.
Super! Thnx 🤙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
Vandaag "einde garantieperiode controle" laten doen.

Had beetje de indruk dat je vooral zelf je puntjes moest aangeven. Dus wat gezegd over de gasveren die in de winter de achterklep niet meer omhoog krijgen. Die worden volgende week vernieuwd.

Iemand al de voorwaarden van de garantieverlenging (met 2 jaar) uitgeplozen?
staat iets in over max. kilometrage en dat maximaal 10k aan reparaties wordt vergoed.....

... tja... kost eur 670 ofzo...

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BarryH schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:27:
Vandaag "einde garantieperiode controle" laten doen.

Had beetje de indruk dat je vooral zelf je puntjes moest aangeven. Dus wat gezegd over de gasveren die in de winter de achterklep niet meer omhoog krijgen. Die worden volgende week vernieuwd.

Iemand al de voorwaarden van de garantieverlenging (met 2 jaar) uitgeplozen?
staat iets in over max. kilometrage en dat maximaal 10k aan reparaties wordt vergoed.....

... tja... kost eur 670 ofzo...
Toevallig vanmorgen de auto ingeladen en toe was één van de dingen die me opviel inderdaad ook bij mij dat ik de klep voor mijn gevoel wel heel erg moet helpen om omhoog te gaan. Over 13K km gaat hij voor zijn 2e beurt, ik zal het daar ook meenemen.

Verder vanmorgen vanuit de buurt van Winterberg terug naar huis gereden en nabij Bochum heb ik de auto even aan de snellader gehangen. Ik kon na het snelladen iets van 200 km rijden, terwijl het nog 210 km was tot aan huis. Gedurende de rit werd dit verschil kleiner en kreeg ik het idee om eens te kijken of het ook haalbaar was. Uiteindelijk met 3% kwam ik hier aangereden (de kinderen waren enigszins zenuwachtig).
Ik heb me overal aan de snelheid gehouden (130 / 120 / 100 / 80) en dan is de auto echt zuinig (12,6 KWh / 100KM). Ook al heeft de auto zeker niet de grootste accu, door zijn efficiëntie is hij echt heel goed bruikbaar.

Ik heb onderweg de app ABRP gebruikt, maar heel eerlijk... Wat een gedrocht van een app is het als je eenmaal aan het rijden bent. 1x op het scherm tikken en er wordt een alternatief gezocht, maar je oorspronkelijke route vind je nooit meer terug. Als je zelf een goed idee hebt van waar je heen wilt (+ op welke manier), dan is de ingebouwde navigatie van de Ioniq zelf nog niet eens zo slecht. Zeker als je gewoon een simpel overzicht wilt van de laders langs je route (te filteren op AC, DC en HPC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
Ik keek voor mijn verbruik altijd naar de rit samenvatting als ik de auto uitzet, maar nu was ik laatst door de menu's aan het browsen en zag bij ECO driving ook een lijstje met het verbruik van de laatste 30 ritten. Nu viel het mij op dat deze een heel ander verbruik aangeven voor dezelfde rit, bijvoorbeeld 13.0 vs. 7.7 kWh/100km. Iemand een idee waar dit verschil vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVBert
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-10 17:09
Lintesir schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:32:
Ik keek voor mijn verbruik altijd naar de rit samenvatting als ik de auto uitzet, maar nu was ik laatst door de menu's aan het browsen en zag bij ECO driving ook een lijstje met het verbruik van de laatste 30 ritten. Nu viel het mij op dat deze een heel ander verbruik aangeven voor dezelfde rit, bijvoorbeeld 13.0 vs. 7.7 kWh/100km. Iemand een idee waar dit verschil vandaan komt?
13 kWh/100km = 7,7 km/kWh. Misschien is dat het?

BYD Atto 3 Skiwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
EVBert schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:18:
[...]

13 kWh/100km = 7,7 km/kWh. Misschien is dat het?
Oh ja, goed gezien! Op beide plekken staat er wel "kWh/100km" achter, maar dat zal dan bij de 7.7 wel een bugje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:26
BarryH schreef op maandag 2 mei 2022 @ 19:27:
Hé das interessant, daar heb ik ook last van en heb nog 1 maand garantie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Blijft natuurlijk een soort gok. (wbt de extra garantie aankoop). Aan de ene kant best een behoorlijk bedrag. Aan de andere kant, wanneer je in die extra tijd 1x iets groots hebt vervaagt de pijn van die uitgave.....

Iets anders: Heeft er iemand een idee wanneer de volgende software-update in aantocht is? (Gewoon voor het idee.) Komt zoiets 2x per jaar? 3x per jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 13:27
Mijn Ioniq is gisteren voor de recall behandeld + een beurt en software updates.

Nu het volgende: klikkende relais onder het dashboard, laadkabel vergrendeld niet meer, waardoor er vannacht van 40km range naar 136 is geladen. (ipv vol)

De lock knop voor de kabel, is ook orange kwa kleur, ipv blauw.

Morgen maar eens terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-10 14:16
ravenstein schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:36:
Mijn Ioniq is gisteren voor de recall behandeld + een beurt en software updates.

Nu het volgende: klikkende relais onder het dashboard, laadkabel vergrendeld niet meer, waardoor er vannacht van 40km range naar 136 is geladen. (ipv vol)

De lock knop voor de kabel, is ook orange kwa kleur, ipv blauw.

Morgen maar eens terug...
Die klikkende relais na het starten heb ik ook vanonder het dashboard maar dit verdwijnt na 15s ongeveer. Is inderdaad zeer vreemd daar ik dat voor de update ook niet had. Verder heb ik geen laadproblemen maar ben wel zeer benieuwd wat die klikkende relais betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
Rohaatje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Die klikkende relais na het starten heb ik ook vanonder het dashboard maar dit verdwijnt na 15s ongeveer. Is inderdaad zeer vreemd daar ik dat voor de update ook niet had. Verder heb ik geen laadproblemen maar ben wel zeer benieuwd wat die klikkende relais betekenen.
Ik zal het morgen eens navragen, hij is nu wel volgeladen, vanaf 60% - 100% in 4uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
De klikkende relais is blijkbaar normaal, dat is sinds de update een extra controle oid gaf Hyundai aan.

Toeval of niet, maar de laadplug actuator is defect, en gaat vervangen worden (helaas niet onder garantie, 2017 model...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohaatje
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-10 14:16
ravenstein schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:29:
De klikkende relais is blijkbaar normaal, dat is sinds de update een extra controle oid gaf Hyundai aan.

Toeval of niet, maar de laadplug actuator is defect, en gaat vervangen worden (helaas niet onder garantie, 2017 model...)
Ok goed om te horen dat het geen defect is. Heb zelf ook een 2017 model.
Valt dit niet meer onder de garantie of is je 5 jaar al om? Volgens mij is deze bij mij al in het begin uit voorzorg vervangen. Was een terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-10 19:05
ravenstein schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:29:

Ik ben erg benieuwd wat ze ervoor rekenen. Ik adviseer je om coulance te vragen omdat dit een bekend probleem is en je een lange levensduur mag verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-10 11:45
Wat ze moeten doen staat in dit service bulletin. https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2018/MC-10151892-9999.pdf

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 19:39
Wij komen net terug van een tweeweekse rondreis door Noorwegen met de Ioniq. Niet verbazingwekkend dat het natuurlijk prima te doen is, maar ik dacht ik deel toch even mijn ervaringen. Ten eerste is elektrisch rijden echt ideaal voor het bergachtige landschap: nooit hoeven schakelen bij moeilijke haarspeldbochten stijl omhoog, lekker regeneratief remmen als je naar beneden gaat. Als je zo door de bergen rijdt kun je bijna helemaal one-pedal rijden. Ioniq doet dat ook lekker zuinig, over de hele reis zo'n 12 kWh/100km, je ziet echt dat je de extra energie van het omhoog klimmen ook weer grotendeels terugkrijgt naar beneden.

Qua laden had ik al m'n passen mee maar ook nog de Noorse MER laadpas besteld. Die bleek achteraf best beperkt nuttig en heeft het alleen gedaan bij laders van hunzelf. Verder was de Newmotion/Shell pas sterk, en ook de Hyundai MyCharge pas werkte dan weer wel waar de anderen dat niet deden. En natuurlijk Tesla Superchargers, ik wist vooraf al dat er ook in Noorwegen een paar open waren, en wilde die dus ook gaan gebruiken, met abonnement. Maar halverwege onze reis vielen we met onze neus in de boter dat er nog veel meer laders open gingen. Zeker op de lange terugreis van het noorden van het fjordengebied naar het zuiden veel gebruik van gemaakt, uiteindelijk wel een keer of tien in totaal. Werkte ook erg goed, en lekker goedkoop. Gelukkig maar 1 keer de v3 charger tegengekomen, toen moest ik weer even goed duwen voorbij het plastic lipje met het lampje (bekend probleem met de Ioniq).

Dus als je nog ideeën zoekt voor een autovakantie met de Ioniq, Noorwegen zeker doen! Met de Ioniq echt een relaxte en zorgeloze vakantie, doordat het zo makkelijk rijdt en je altijd wel een lader in de buurt hebt.
Met de nieuwe boot vanuit Eemshaven ook ideaal, alleen even daar heen rijden, jezelf een beetje vermaken op de boot en wakker worden in Noorwegen. En het is een prachtig land natuurlijk :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ct3Ok28Mw0ohV35I6S2-_ntrcsI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJT1LnY9KUKmxcsT9qHRHX5G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bowkO-IcAoxyO7W4NEsv6eWlViQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXHbLn5vIDttXIrGP75fixh9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4avlQ_jakRsE2CvP3oUpmVgQHbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP2SRwg1qgyMDtrIXh6hW1fk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMhhTbReiOATLKFApnszOqqnUQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhSDALHHUsJkUrn6pjxUzJRt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VxKnkB6pXaZiw56_rc-Y8N2PbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZVXw6qfGwv46j63i2PpTqYiR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaSFrt6ZOUKfisac8HoBQGipSgg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu85GG7jMCfPXznhX6SokbrU.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had recent mijn navigatiesysteem geüpdatet, en nu dacht ik dat er wederom een update was. Dit opgemaakt uit de volgende link: https://update.hyundai.com/US/EN/updateNoticeView/757. Helaas bleek dat alleen een update voor de US te zijn.

Maar, door te zoeken naar de update viel mij op dat blijkbaar binnenkort de Gen5W systemen OTA geupdate kunnen worden, zie dit bericht: https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/807. Als ik het bericht zo lees, dan zou dit alleen gelden voor de Ioniq 5, terwijl ik eigenlijk geen reden zie waarom dit op de Ioniq niet zou werken.

https://d338d8ftck8b1o.cl...37ea2c9b15412ea_1080p.mp4

Ik ben benieuwd of we dit nu kunnen verwelkomen of niet (eerste update zou van de zomer zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
OTA voor alle Gen5W auto’s wordt al een jaar over gespeculeerd en op gehoopt, maar het lijkt erop dat Hyundai en Kia dit bewust beperken tot de laatste generatie auto’s i.e. Ioniq 5 en EV6. Technisch lijkt het mogelijk. Ik heb een van de eerste Ioniq 5 updates geïnstalleerd op mijn 38kWh facelift en dit werkte prima. De Gen5W head units zijn hetzelfde, maar ik kreeg er geen OTA mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Bakko schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:22:

Dus als je nog ideeën zoekt voor een autovakantie met de Ioniq, Noorwegen zeker doen! Met de Ioniq echt een relaxte en zorgeloze vakantie, doordat het zo makkelijk rijdt en je altijd wel een lader in de buurt hebt.
Met de nieuwe boot vanuit Eemshaven ook ideaal, alleen even daar heen rijden, jezelf een beetje vermaken op de boot en wakker worden in Noorwegen. En het is een prachtig land natuurlijk :D
Ik ben naar dezelfde vakantie aan het kijken (met Kona), lijkt me zeer tof, alleen is de veerboot al ver uitverkocht de komende maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10 20:30
wian schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:31:
OTA voor alle Gen5W auto’s wordt al een jaar over gespeculeerd en op gehoopt, maar het lijkt erop dat Hyundai en Kia dit bewust beperken tot de laatste generatie auto’s i.e. Ioniq 5 en EV6. Technisch lijkt het mogelijk. Ik heb een van de eerste Ioniq 5 updates geïnstalleerd op mijn 38kWh facelift en dit werkte prima. De Gen5W head units zijn hetzelfde, maar ik kreeg er geen OTA mee.
Maar de OTA zit toch alleen in de laatst beschikbare I5 update en niet een van de eerste?

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
wfveennl schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:07:
[...]

Maar de OTA zit toch alleen in de laatst beschikbare I5 update en niet een van de eerste?
Dat klopt. De functionaliteit zat er destijds wel al in en was ook te zien in de logs, maar nog niet geactiveerd. In de logs zag je dat de software checkte welke auto het was alleen bij sommige modellen aangaf dat OTA mogelijk was.

Mij maakt het niet veel uit. De 38kWh facelift heeft een paar keer per jaar gratis updates via USB en online connectiviteit voor routeplanning en points of interest via 4G. Dat is al heel wat tov andere merken. Wekelijkse updates a la Tesla zit er niet in. Hyundai/Kia hebben teveel verschillende modellen te ondersteunen en onze updates zijn 20GB+, dat is te duur om over 4G te verspreiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

Osxy

Holy crap on a cracker

wian schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:59:
[...]

Dat klopt. De functionaliteit zat er destijds wel al in en was ook te zien in de logs, maar nog niet geactiveerd. In de logs zag je dat de software checkte welke auto het was alleen bij sommige modellen aangaf dat OTA mogelijk was.

Mij maakt het niet veel uit. De 38kWh facelift heeft een paar keer per jaar gratis updates via USB en online connectiviteit voor routeplanning en points of interest via 4G. Dat is al heel wat tov andere merken. Wekelijkse updates a la Tesla zit er niet in. Hyundai/Kia hebben teveel verschillende modellen te ondersteunen en onze updates zijn 20GB+, dat is te duur om over 4G te verspreiden.
Het is alleen maar 20GB+ voor updates omdat het niet OTA wordt gedaan. Dit zijn geen updates maar volledige packages, als ze puur incremental updates zouden doen waren ze echt niet zo groot.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ravenstein
Sjabba1979 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:28:
[...]

Ik ben erg benieuwd wat ze ervoor rekenen. Ik adviseer je om coulance te vragen omdat dit een bekend probleem is en je een lange levensduur mag verwachten.
300,70 kost het. Achteraf, gezien dat service bulletin, had ik het ding zelf ook wel durven te vervangen. Maarja geen tijd, en lig bovendien nu op Tenerife in de ☀️ te bakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbinnendijk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Goededag,

Ik kan niet laden bij Tesla in Sassenheim.
Tesla meerdere keren contact mee gehad en meerdere laders geprobeerd. Gaat om de 38 kwh.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Mbinnendijk schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:12:
Goededag,

Ik kan niet laden bij Tesla in Sassenheim.
Tesla meerdere keren contact mee gehad en meerdere laders geprobeerd. Gaat om de 38 kwh.
Zijn er meer mensen die dit ervaren?
Het is mij daar wel eens gelukt. Lees anders even vanaf hier terug, je loopt inderdaad wel tegen problemen aan met het lampje boven de laadpoort (even ervan uitgaande dan 28 en 38 kWh ioniq dat probleem beide hebben):
Bakko schreef op maandag 1 november 2021 @ 18:49:
Hier iemand al de Tesla Supercharger geprobeerd? Dat kan vanaf vandaag op 10 plekken in Nederland. Ik had geen succes met m'n 28, heb in het laadtopic gegooid: Bakko in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2"

Maar nu vind ik toevallig een filmpje op Youtube van iemand die het wel is gelukt met een Ioniq 28, maar die heeft het over het buigen van het LEDje boven de laadpoort. Weet niet of ik dat aandurf... Dus wie wil nog meer proefkonijnen? :Y)
Hard duwen is de oplossing, veel harder dan je zou denken en misschien durft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
Ik heb af en toe dat na het laden de binnenverlichting aan blijft staan bij het wegrijden. Ik moet hem dan weer uitzetten door het lampje zelf in te drukken. Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dan heb je vast het lampje zelf aangezet. :) Het gaat niet uit zichzelf branden voor zover ik weet.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
daemonix schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:10:
Dan heb je vast het lampje zelf aangezet. :) Het gaat niet uit zichzelf branden voor zover ik weet.
Ik was ook niet in de veronderstelling dat dit zo hoort. En als het 1 keertje gebeurd was had ik ook gedacht dat ik hem wel per ongeluk aangedrukt had, maar het gebeurt wel vaker. Het is ook niet heel storend ofzo, ik dacht dat het misschien een bugje ofzo zou kunnen zijn en dus dat misschien meer mensen dit hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrDeJe
Gisteren de app "Bonnet" geïnstalleerd. Daar een account aangemaakt (gratis) en m'n gegevens ingevoerd. Vervolgens 2 actie codes ingevoerd:
ONEFREE
FIRSTCHARGE2
Hierdoor zou ik 1x 100% gratis moeten kunnen laden en 1x 100% gratis (met een verloop datum van 06-06-2022). Overigens gaat het hier om laden bij Fasned of Allego. Vanmorgen vol goede moed naar een Van der Valk hier in de buurt. (Waar diverse Tesla laders staan maar ook laders van Allego). De app geopend. Laden geactiveerd, toen de app het aangaf (en de lader blauw/paars kleurde) deze aangesloten en tot m'n grote verbazing gratis vol gepompt.
Ik weet het, tis misschien niet veel maar mocht je nog geen gebruik hebben gemaakt van deze actie, doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@Bakko Of even met een dremel wat van de kunststof rand afslijpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakko
BarryH schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:12:
@Bakko Of even met een dremel wat van de kunststof rand afslijpen...
Ja inderdaad, als je helemaal dapper bent :D Maar dat heeft iemand inderdaad al gedaan, misschien bedoelde je deze wel:
YouTube: Tesla Supercharger CCS plug doesn't fit the Hyundai Ioniq, Kona or K...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kaZ954Mu9Hcho3X3rV0bBzzOT6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0hBgff1xMUZrsnQc6zix27r.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand dit gemiddelde wel eens gehaald? 8)
To be honest, dit was wel grotendeels bergafwaarts in de Belgische ardennen :+ Heerlijk dat regenereren bij het naar beneden gaan. Soms was het een heel eind naar beneden, regenerate op standje 3. Een keer zag ik aan het eind van de helling dat er 2% bij was gekomen in de accu :P

In Nederland heb ik over een stuk van bijna 20 km (zonder significante hoogteverschillen) wel eens 8.2 kWh/100km gehaald. Er zijn hier vast mensen die nog zuiniger hebben weten te rijden. Ben wel benieuwd naar jullie zuinigste ritten :)

(Overigens heb ik een 2017 Ioniq Premium 28 kWh)

[ Voor 3% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 24-05-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:44:
[Afbeelding]

Heeft iemand dit gemiddelde wel eens gehaald? 8)
To be honest, dit was wel grotendeels bergafwaarts in de Belgische ardennen :+ Heerlijk dat regenereren bij het naar beneden gaan. Soms was het een heel eind naar beneden, regenerate op standje 3. Een keer zag ik aan het eind van de helling dat er 2% bij was gekomen in de accu :P

In Nederland heb ik over een stuk van bijna 20 km (zonder significante hoogteverschillen) wel eens 8.2 kWh/100km gehaald. Er zijn hier vast mensen die nog zuiniger hebben weten te rijden. Ben wel benieuwd naar jullie zuinigste ritten :)

(Overigens heb ik een 2017 Ioniq Premium 28 kWh)
Toevallig gisteren een stukje gereden op mijn nieuwe banden. Thuis volgeladen en verbruik gereset, na thuiskomst was het verbruik 8,3kWh/100km maar dat moet nog wel zuiniger kunnen denk ik.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
Dit soort getallen heb ik helaas nog nooit gehaald. Mijn zuinigste rit was 9.1 kWh/100km en daar heb ik al aardig mijn best voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 11:20
PeterZ(on) schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:15:
[...]

Toevallig gisteren een stukje gereden op mijn nieuwe banden. Thuis volgeladen en verbruik gereset, na thuiskomst was het verbruik 8,3kWh/100km maar dat moet nog wel zuiniger kunnen denk ik.
Nice! Zomerbanden of all-season? En hoeveel bar lucht heb je erin gedaan?
FranDaMan schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:21:
Dit soort getallen heb ik helaas nog nooit gehaald. Mijn zuinigste rit was 9.1 kWh/100km en daar heb ik al aardig mijn best voor moeten doen.
Ik denk dat bandenkeuze en luchtdruk in banden ook best een grote rol kan spelen. Ikzelf heb all-season met beste brandstoflabel eronder zitten en er 2.7 bar lucht in gepompt. Maar denk dat je met goede zomerbanden en wellicht nog ietsje hogere bandendruk nog zuiniger zou kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:24:
[...]

Nice! Zomerbanden of all-season? En hoeveel bar lucht heb je erin gedaan?
Ik heb de MICHELIN PRIMACY 4 S1 205/55 R16 91H gekocht en de bandenspanning verhoogd naar 2,9 bar, overigens gaf de auto gaf 3,0 aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:44:
en wel benieuwd naar jullie zuinigste ritten :)
Op een normale rit over representatieve afstand was dit mijn record (woon-werk hoofdzakelijk snelweg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S2-q2Ss-Mq5sS9H19c5_l-ZUkE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOagaGrf4rdMXm6Bg28DZw9v.jpg?f=fotoalbum_medium

Als je creatief gaat doen met een reset als je eenmaal op snelheid bent op de snelweg of met hoogteverschillen dan is er natuurlijk van alles mogelijk.

Mijn gemiddelde deze maand ligt trouwens op 9,2kWh/100km. Dit is met een Ioniq 28kWh, zomerbanden op 2,9b. Linkerbaan niet veel gezien, hooguit even inhalen als er iemand te dichter achter me komt, verder standaard ca. 85km/u op de rechterbaan. Verwarming en koeling gebruik ik deze maand eigenlijk ook niet. In de ochtend ligt het verbruik altijd iets hoger dan gemiddeld, in de middag vrijwel standaard <9,0kWh/100km.

[ Voor 26% gewijzigd door assje op 24-05-2022 15:40 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuijpie.
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-10 21:56
Charge myHyundai gaat de prijzen verhogen per kWh 😢
“Vandaag willen u mededelen dat wij vanwege gewijzigde marktomstandigheden onze prijzen op uw thuismarkt en enkele roaming-markten per 24 jun. 2022 aanpassen.
Bovendien melden wij u dat de btw, voor de periode van 1 juli tot 31 december 2022, tijdelijk wordt verlaagd van 21 naar 9 procent.
Deze tijdelijke verlaging van de btw zullen wij volledig aan u doorrekenen. Dit resulteert in aangepaste tarieven inclusief Nederlandse btw.
Zodra de btw weer stijgt, zullen de tarieven weer worden aangepast.”

28% prijsverhoging 8)7
Na BTW verlaging wordt het 29 cent. Dan kan ik beter in Den Haag bij Ecotap laden. (33 ct per kWh zonder maandtarief van 9,99).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xd8QBMMDXPSVS32ufET7yEv-SZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2f09jySKEJyobX1JVEazHVji.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
kuijpie. schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 16:17:
Charge myHyundai gaat de prijzen verhogen per kWh 😢
“Vandaag willen u mededelen dat wij vanwege gewijzigde marktomstandigheden onze prijzen op uw thuismarkt en enkele roaming-markten per 24 jun. 2022 aanpassen.
Bovendien melden wij u dat de btw, voor de periode van 1 juli tot 31 december 2022, tijdelijk wordt verlaagd van 21 naar 9 procent.
Deze tijdelijke verlaging van de btw zullen wij volledig aan u doorrekenen. Dit resulteert in aangepaste tarieven inclusief Nederlandse btw.
Zodra de btw weer stijgt, zullen de tarieven weer worden aangepast.”

28% prijsverhoging 8)7
Na BTW verlaging wordt het 29 cent. Dan kan ik beter in Den Haag bij Ecotap laden. (33 ct per kWh zonder maandtarief van 9,99).
[Afbeelding]
Kunnen ze dit zomaar doen? Ik dacht dat er bij easy contract het een jaar contract was . Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Edit:
Nog even in de voorwaarden gekeken en bij mij stond er (onbepaald) bij het contract.
En er staat ook van een opzegtermijn van een maand. Dus ik heb direct opgezegd.
Ben er helemaal klaar mee was net een paar maanden lid van. Prut zooi.

[ Voor 9% gewijzigd door evtje op 26-05-2022 22:07 ]

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbinnendijk
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-01-2023
Heeft iemand ervaring met dakdragers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo allemaal,

Ik ben David en sinds 6 weken eigenaar van een tweedehands Ioniq 28kWh Premium uit 2018 in Platinum Silver met 50k op de teller. Een heerlijke auto, geniet er nog elke dag van. Dit forum heeft me ook veel geleerd voor en na de aanschaf. Ben momenteel ook bezig met een OBD dongle om een en ander uit te lezen qua batterij. Nu wilde ik laadverlies meten maar vraag me af of ik het goed doe, ik kom namelijk maar op 1% uit.

Ik noteer de cumulatieve charged kWh in de app Carscanner bij een lege accu en dan 's ochtends de cumulatieve charged kWh bij 100% SoC. Daarna kijk ik op mijn laadpas gegevens (in mijn geval Eneco) hoeveel kWh deze geregistreerd heeft. Ik dacht het verschil tussen deze 2 waardes is het laadverlies maar ik kom dan maar op 1-2 procent verschil uit. Laad ik gewoon heel efficiënt of is die cumulatieve charged ook inclusief laadverlies?

Ik laad op 16A (rond de 3,5kW)..

[ Voor 3% gewijzigd door viddie84 op 30-05-2022 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-10 11:12
viddie84 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:50:
Hallo allemaal,

Ik ben David en sinds 6 weken eigenaar van een tweedehands Ioniq 28kWh Premium uit 2018 in Platinum Silver met 50k op de teller. Een heerlijke auto, geniet er nog elke dag van. Dit forum heeft me ook veel geleerd voor en na de aanschaf. Ben momenteel ook bezig met een OBD dongle om een en ander uit te lezen qua batterij. Nu wilde ik laadverlies meten maar vraag me af of ik het goed doe, ik kom namelijk maar op 1% uit.

Ik noteer de cumulatieve charged kWh in de app Carscanner bij een lege accu en dan 's ochtends de cumulatieve charged kWh bij 100% SoC. Daarna kijk ik op mijn laadpas gegevens (in mijn geval Eneco) hoeveel kWh deze geregistreerd heeft. Ik dacht het verschil tussen deze 2 waardes is het laadverlies maar ik kom dan maar op 1-2 procent verschil uit. Laad ik gewoon heel efficiënt of is die cumulatieve charged ook inclusief laadverlies?

Ik laad op 16A (rond de 3,5kW)..
Klinkt als een goede methode hoor. Ik heb het ook zelf geprobeerd via OBD maar kwam juist op hoge verliezen (maar dat was gelimiteerd openbaar laden in de kou). Zal het binnenkort nog eens proberen.

In ander nieuws, ik kreeg een notificatie van mijn HomeAssistant automation dat de update site van Hyundai was veranderd. Lijkt er dus op dat de Mei update beschikbaar is maar heb nog niet gekeken voor welke types oid: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

MatsSkoe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:18:
[...]
...
In ander nieuws, ik kreeg een notificatie van mijn HomeAssistant automation dat de update site van Hyundai was veranderd. Lijkt er dus op dat de Mei update beschikbaar is maar heb nog niet gekeken voor welke types oid: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623
Heb je een link naar hoe dit is geintegreerd in HA?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-10 19:49
Ah, zou dat het irritante bugje verhelpen waarbij het scherm 's avonds niet automatisch dimt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
@viddie84 lijkt me de goede manier.
Ik lees m’n kWh meter in m’n laadpaal af en idd kWh charged.
Ik laad op 5,5kW en heb iets van1,8-2procent verlies.

Nb er zit ook nog 3% verlies tussen kWh charged en kWh discharged. En kWh discharged is de basis voor de verbruiksmeting in de auto km/kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik hoop inderdaad dat het dimmen van het scherm eindelijk opgelost is hiermee. Stoor me er wel aan sinds de update van december. Ga hem zo even bijwerken op de 28 versie.

-Edit-
Hij is bijgewerkt. Ik ben bang dat het automatisch dimmen nog niet is opgelost, of dat moet enkel gebeuren in het donker. Nu zie ik niks gebeuren op het scherm als ik de helderheid van de tellers etc. aanpas.

[ Voor 39% gewijzigd door Headshot_NL op 30-05-2022 12:37 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Volgens mij gebeurt dat pas als de lichtsensor op het dashboard waarneemt dat het donkerder is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Headshot_NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:30:
Ik hoop inderdaad dat het dimmen van het scherm eindelijk opgelost is hiermee. Stoor me er wel aan sinds de update van december. Ga hem zo even bijwerken op de 28 versie.

-Edit-
Hij is bijgewerkt. Ik ben bang dat het automatisch dimmen nog niet is opgelost, of dat moet enkel gebeuren in het donker. Nu zie ik niks gebeuren op het scherm als ik de helderheid van de tellers etc. aanpas.
De mijne is in april door de dealer geupdate en het dag/nacht schakelen gaat nog gewoon goed, dus het ligt bij de jouwe wellicht aan een instelling?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
SpongeRob schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:44:
[...]

De mijne is in april door de dealer geupdate en het dag/nacht schakelen gaat nog gewoon goed, dus het ligt bij de jouwe wellicht aan een instelling?
Ook de 28kWh versie? En weet je zeker dat de dealer de nieuwste versie gebruikte? Dealers lopen soms ver achter.
in dit topic lees je veel meer mensen met deze klacht sinds de update uit december vorig jaar.
Het dag/nacht schakelen gaat wel goed. Alleen zou de helderheid van je scherm mee moeten veranderen (net als je tellers) als je het knopje links naast je stuur gebruikt. Dat werkte voor de update wel, daarna niet meer. Dat viel me direct op in december omdat je dan veel vaker in het donker onderweg bent.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
Headshot_NL schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Ook de 28kWh versie? En weet je zeker dat de dealer de nieuwste versie gebruikte? Dealers lopen soms ver achter.
in dit topic lees je veel meer mensen met deze klacht sinds de update uit december vorig jaar.
Het dag/nacht schakelen gaat wel goed. Alleen zou de helderheid van je scherm mee moeten veranderen (net als je tellers) als je het knopje links naast je stuur gebruikt. Dat werkte voor de update wel, daarna niet meer. Dat viel me direct op in december omdat je dan veel vaker in het donker onderweg bent.
Net even getest maar bij het aan/uit schakelen van de verlichting verandert de helderheid van de knoppen wel maar display niet. (38kWh, software update van vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Wil je dat in het donker nog een keer proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:19
zerocool schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:04:
Wil je dat in het donker nog een keer proberen?
Het is donker in mijn garage. :)

Heeft het trouwens niet te maken met zonsopkomst/ondergang tijden?
Zal vanavond als het donker is voor de zekerheid nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
Weten we zeker dat het wel de update is? Zie: https://www.ioniqforum.co...en-down-by-hyundai.41884/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
BarryH schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:29:
@viddie84 lijkt me de goede manier.
Ik lees m’n kWh meter in m’n laadpaal af en idd kWh charged.
Ik laad op 5,5kW en heb iets van1,8-2procent verlies.

Nb er zit ook nog 3% verlies tussen kWh charged en kWh discharged. En kWh discharged is de basis voor de verbruiksmeting in de auto km/kWh
Ook maar even de vraag welke rol regeneratie heeft. Ik denk dat die 3% daarmee verklaart zou kunnen worden of telt dat op bij kWh charged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hier is er zeker een update geweest. Ik kon hem downloaden en na het inpluggen zag de auto direct dat er een update was. Ik zal het even in de gaten houden. Ik kan zo niet echt een changelog te vinden ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Nu online
MatsSkoe schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:09:
[...]

Ook maar even de vraag welke rol regeneratie heeft. Ik denk dat die 3% daarmee verklaart zou kunnen worden of telt dat op bij kWh charged?
Dat telt op bij kWh charged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
De mei update voor de 38kWh staat op de Hyundai update site. Wel erg trage download....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvqA8kBx3J3P0n2ik9ycERKetxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTPSl0tnwDV04IVw9dniSRLs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07:59
wfveennl schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:55:
De mei update voor de 38kWh staat op de Hyundai update site. Wel erg trage download....

[Afbeelding]
Is er al bekend wat er zoal aangepast is?
Als het alleen de navigatie is dan laat ik hem lopen, alles doet het nu prima.

Je leest wel eens van andere merken dat ze met een software update de actieradius kunnen verlengen maar dat zit er bij onze auto’s niet meer in ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
RonaldPr schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Je leest wel eens van andere merken dat ze met een software update de actieradius kunnen verlengen maar dat zit er bij onze auto’s niet meer in ben ik bang.
Ik heb hem nu een dagje erop staan (op de 28kWh) en zie eerlijk gezegd geen verschil. Volgens mij is vooral de routeberekening verbeterd en wat kleine dingen qua navigatie.

Weet iemand of er ook wel eens firmware updates uitkomen en of je die ook zelf kan doen? Ik zie op de Hyundai site alleen software + navigatie updates. Ik stel me zo voor dat firmware verder gaat, bijvoorbeeld ook wat aanpassingen qua dashboard etc. ('software' is alleen voor het infotainment systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
viddie84 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:00:
[...]

Ik heb hem nu een dagje erop staan (op de 28kWh) en zie eerlijk gezegd geen verschil. Volgens mij is vooral de routeberekening verbeterd en wat kleine dingen qua navigatie.

Weet iemand of er ook wel eens firmware updates uitkomen en of je die ook zelf kan doen? Ik zie op de Hyundai site alleen software + navigatie updates. Ik stel me zo voor dat firmware verder gaat, bijvoorbeeld ook wat aanpassingen qua dashboard etc. ('software' is alleen voor het infotainment systeem).
Bij mij liep dat in het verleden altijd gelijk op met USB update thuis.

Softwareversie
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.210603
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.211214
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.220211

Firmwareversie
AE E. PE.EUR.02.210603.MICOM
AE_E_PE.EUR.02.211208.MICOM
AE_E_PE.EUR.02.220127.MICOM

Wel een keer met een onderbroken update wel de nieuwe firmware maar niet de software oid gehad waardoor entertainment en achteruitrijdcamera het niet deden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
MatsSkoe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Bij mij liep dat in het verleden altijd gelijk op met USB update thuis.

Softwareversie
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.210603
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.211214
AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.220211

Firmwareversie
AE E. PE.EUR.02.210603.MICOM
AE_E_PE.EUR.02.211208.MICOM
AE_E_PE.EUR.02.220127.MICOM

Wel een keer met een onderbroken update wel de nieuwe firmware maar niet de software oid gehad waardoor entertainment en achteruitrijdcamera het niet deden :X
Aha, bij die van mij blijft de firmware versie hangen op AE_EV.EUR.0.5.430.210930.MICOM maar dat is waarschijnlijk de laatste versie voor de 28kWh Ioniq..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
RonaldPr schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Ik heb nog niet kunnen vinden wat de aanpassingen zijn (wel gezocht op de site) maar ik heb ook nog geen gelegenheid gehad om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viddie84
wfveennl schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:27:
[...]

Ik heb nog niet kunnen vinden wat de aanpassingen zijn (wel gezocht op de site) maar ik heb ook nog geen gelegenheid gehad om te installeren.
Staat hier: https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticeView/623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ok, dank je.
Wat ik zo zie is de spraakherkenning voor de navigatie wel de moeite waard om het te installeren.

Dit keer wel met een externe ssd schijf, dat gaat veel sneller dan met een stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-10 20:43
Iemand enig idee hoe lang de installatie van de nieuwe software duurt bij een 38kwh Ioniq? Aangezien de auto 'aan' moet blijven staan tijdens de update en ik geen oprit heb waarbij ik gewoon de auto aan/open kan laten staan. Ik zal de update vanaf een externe SSD draaien. Alvast bedankt!

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Floris112 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:06:
Iemand enig idee hoe lang de installatie van de nieuwe software duurt bij een 38kwh Ioniq? Aangezien de auto 'aan' moet blijven staan tijdens de update en ik geen oprit heb waarbij ik gewoon de auto aan/open kan laten staan. Ik zal de update vanaf een externe SSD draaien. Alvast bedankt!
Als je even geduld hebt dan ga ik het voor je timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Ik weet niet hoe het bij de 38 is maar bij de 28 heb ik hem rijdend bijgewerkt, vorige keren ook zo gedaan. Alleen zonder radio, camera en parkeersensoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:58
RonaldPr schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:45:
[...]

Dit keer wel met een externe ssd schijf, dat gaat veel sneller dan met een stick.
Zelf geen ervaring mee hoor, maar op de site staat dat het op de SD kaart moet als je die hebt. Is dat misschien nog sneller klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@orillion dat is voor de 28kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Bij mij 37 minuten vanaf een ssd schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
RonaldPr schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:35:
[...]

Bij mij 37 minuten vanaf een ssd schijf.
Bij mij vrijwel hetzelfde met een stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Hmmm de "update" voor de 38kWh FL Ioniq is nog dezelfde als die van Februari. AE_E_PE.EUR.S5W_L.001.001.220211

Hopelijk is de aankondiging iets te vroeg en komt er de komende week/weken alsnog een Mei update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-10 21:36
viddie84 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:00:
[...]

De laatste keer dat er echt een "verandering" was met extra functionaliteit was toen ze de natuurgeluiden hebben toegevoegd. Dat was echt nodig.
Wat ik niet begrijp is dat Hyundai niet iets als de ABRPtransmitter in de 28 firmware opneemt, dat zou ons niet connected mensen al zo erg helpen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56
Komt niet als een verrassing, maar Hyundai stopt met de Ioniq.

https://www.autoweek.nl/a...ndai-ioniq-uit-productie/

[ Voor 14% gewijzigd door Sonicfreak op 03-06-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Wij zijn al een tijdje op zoek naar een vervanging voor onze 2013 Prius als 2e auto. De ioniq lijkt een goede kandidaat te zijn. Ik had eerst mijn zinnen gezet op een facelift model maar door de absurde prijsstijgingen (en het feit dat het "maar" een 2e auto is die niet dagelijks nodig is) in de tweedehands markt zijn we toch uitgekomen bij een pre-facelift. Ik heb dit topic al even doorgespit maar kan nog niet echt een eenduidig antwoord vinden op 2 vragen, het zou fijn zijn als ik deze helder kan krijgen voordat ik tijd ga verspillen aan een proefrit :)

1. Mag er een trekhaak op de ioniq? Gaat specifiek om een trekhaak voor een fietsendrager. Dit is een harde eis voor ons.

2. Wat is nu de daadwerkelijke, praktische range van het 28kWh model, in de winter en zomer?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
Arfman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:06:
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een vervanging voor onze 2013 Prius als 2e auto. De ioniq lijkt een goede kandidaat te zijn. Ik had eerst mijn zinnen gezet op een facelift model maar door de absurde prijsstijgingen (en het feit dat het "maar" een 2e auto is die niet dagelijks nodig is) in de tweedehands markt zijn we toch uitgekomen bij een pre-facelift. Ik heb dit topic al even doorgespit maar kan nog niet echt een eenduidig antwoord vinden op 2 vragen, het zou fijn zijn als ik deze helder kan krijgen voordat ik tijd ga verspillen aan een proefrit :)

1. Mag er een trekhaak op de ioniq? Gaat specifiek om een trekhaak voor een fietsendrager. Dit is een harde eis voor ons.

2. Wat is nu de daadwerkelijke, praktische range van het 28kWh model, in de winter en zomer?

Als range belangrijk is dan is het facelift model misschien toch wel de moeite, in de winter 250 km. en in de zomer 300+. De prijzen van het eerste model vind ik momenteel erg hoog, het verschil met de facelift valt mee en die heeft meer voordelen.
En sneller als eerste auto te gebruiken wellicht.

Een trekhaak is volgens mij geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
RonaldPr schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:16:
[...]

Als range belangrijk is dan is het facelift model misschien toch wel de moeite, in de winter 250 km. en in de zomer 300+. De prijzen van het eerste model vind ik momenteel erg hoog, het verschil met de facelift valt mee en die heeft meer voordelen.
En sneller als eerste auto te gebruiken wellicht.

Een trekhaak is volgens mij geen probleem.
Succes met zoeken en een proefrit is altijd leuk om te doen en je wordt er altijd wijzer van, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-10 14:59
Bjorn Nyland heeft een flink aantal video's gemaakt met de Ioniq in beide uitvoeringen.
De prijzen van het eerste model vind ik momenteel erg hoog, het verschil met de facelift valt mee en die heeft meer voordelen.
Grootste nadeel lijkt mij de laadsnelheid van de 38kWh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pdcs7T59SFt-CxT3k466HhjXLVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hGPThqh7MTudqabp4JhJ4Ml5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:07
Ja. Op de ioniq mag een trekhaak voor fietsendragers. Als je ook wilt trekken is dat ook mogelijk maar dat moet dan via een constructeur. (zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/62935814#62935814)
Ik haal in de winter 180km, in de zomer zit ik boven de 250.

[ Voor 22% gewijzigd door Kodess op 03-06-2022 13:09 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Carfanatic schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Bjorn Nyland heeft een flink aantal video's gemaakt met de Ioniq in beide uitvoeringen.

[...]

Grootste nadeel lijkt mij de laadsnelheid van de 38kWh
[Afbeelding]
De laadsnelheid is van de facelift inderdaad niet super. Maar door zijn lage verbruik laadt hij bijna net zoveel kilometers in 40 minuten als andere ev’s.
Het is afhankelijk met je rijgedrag, ik rijd nu 4 jaar ev’s maar heb nog maar iets van10 keer snel geladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelder
  • Laatst online: 15-04 16:52
Mijn Praktisch rijbereik met 28kwh:
+-160km winter en 200km in de zomer. bij 105-110 kmh op de snelweg.
Dan zit ie nog niet op 0% maar dat is natuurlijk ook niet het streven.

's zomers op zomerbanden.
's winters op 4 seizoenbanden.

Trekhaak voor fietsendrager is idd geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Gelder op 03-06-2022 14:22 ]

PV 5400wp OZO | EV Ioniq 28kwh Smart EVSE | WP Fujitsu waterstage duo | Gasvrij sinds 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 12:09

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb nu voor het eerst de range van 300km gehaald in de 38kwh versie, begon er met standaard ongeveer 260 maar het bereik wordt steeds meer :)
inmiddels bijna 15k kilometer erop zitten.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatsSkoe
Dit plaatje komt uit de brochure. Had het ook nog bij de dealer nagevraagd of dit op onze auto kon en dat was zo en zat dus in bestelsysteem van onze Hyundai dealer. Waarschijnlijk wel elders goedkoper te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XUIwR77qYh_8waQtOJzXVmqpxTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9e7UccMjXcoDyHhgPzg0ZaQk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
Ik red met mijn 28kwh in de winter zo'n 190km. Veel binnenwegen, weinig snelweg.
Nu in de zomertijd is het ongeveer 250km op een lading.

Heb nu wat tripjes door het land achter de rug en vanwege de relatief hoge laadsnelheid bij de snellader is range voor mij echt geen probleem. Meestal met een minuutje of 10 zit er weer genoeg in om de eindbestemming te bereiken met nog wat extra speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Geckoo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:47:
ik heb nu voor het eerst de range van 300km gehaald in de 38kwh versie, begon er met standaard ongeveer 260 maar het bereik wordt steeds meer :)
inmiddels bijna 15k kilometer erop zitten.
Met de 28kWh Ioniq zou het een prestatie zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 12:09

Geckoo

Good news, everyone!

assje schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:20:
[...]

Met de 28kWh Ioniq zou het een prestatie zijn :9
Ja dat idee had ik ook maar het is de 2020/2021 model van de 38.8 dus vond het ook wat weinig. terwijl het gemiddelde verbruik rond de 13.hangt.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

De 'grap' is dat je door het relatief vlotte snelladen van de pre-facelift (70kw) ongeveer net zo snel in Frankrijk bent, dan met het faceliftmodel die het met 40kw moet doen. De Ioniq is ondanks de kleine accu echt behoorlijk bruikbaar vind ik. Door zijn zuinigheid icm het vlotte snelladen haal je voor het geld behoorlijk wat kilometers per uur aan laadsnelheid (het is geen Tesla of EV6 natuurlijk, maar vergeleken met andere auto's...). Je hoeft ook geen vermogen aan een laadpaal uit te geven; toch maar 1 fase en die 30kwh kan je zelfs aan een gewoon stopcontact op tijd vol krijgen.

Het is onze enige auto en voor woon-werk leg ik 75km enkele reis af :P
Voor lange afstanden moet je wat gaan plannen met snelladers. Maar je komt overal.

1. Heb geen ervaring met een trekhaak zelf, maar ik heb ze wel eens gezien. Met een fietsendrager moet dat kunnen.

2. Als het nabij de 0 graden is, inderdaad zo'n 160km. Haal met de huidige temperaturen een mooie 200km. Met een zware rechtervoet op de snelweg met dikke tegenwind valt het lager uit. Als je een zuinige rijder bent en achter vrachtwagens gaat hangen, kan je extreem zuinig rijden. De Ioniq is een van de zuinigste EV's die er bestaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 03-06-2022 16:17 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag een schroefje in mijn linker voorband ontdekt. Dacht dat ik gezien zo'n mobiliteitspas (gratis bij Hyundai), het beste even bij de Hyundai dealer langs kon wippen om dat op te lossen. Was geen probleem, snel geholopen.

Mocht wel even €27,50 afrekenen voor een prop. :/

Anderhalf jaar geleden was me dat bij mijn vorige auto ook eens overkomen. Bij de Vakgarage (toegegeven, die auto kreeg daar z'n beurten) deden ze dat toen gewoon voor gratis...

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 03-06-2022 16:10 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Pagina: 1 ... 123 ... 196 Laatste