Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-07 22:57
Da_Poncho schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 21:36:

Offerte opgevraagd bij de Hyundai dealer en die komt op afgerond 660 euro. Bij de blauwe grote garage die rijmt op quick-pit is nu een actie en kom ik op 482 euro... Andere aanbieders zitten rond de 550. Nog al een verschil hier en daar. Deze prijzen zijn voor 4x Michelin CrossClimate 2 M+S XL 94V 205/55 R16, balanceren en monteren.

Ik heb uiteindelijk voor 'quick-pit' gekozen met ook uitlijnen erbij, is wel goed denk. :)

Ben heel benieuwd hoe het gaat rijden binnenkort. :)
Mag ik vragen hoe de banden je bevallen? Binnenkort moeten hier de banden van de Ioniq ook vervangen worden en ik overweeg de Michelin CrossClimate 2 banden eronder te laten zetten.

Ook anderen die ervaring met deze band hebben mogen natuurlijk reageren :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Da_Poncho
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:33
bubbelbart schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 18:47:
[...]

Mag ik vragen hoe de banden je bevallen? Binnenkort moeten hier de banden van de Ioniq ook vervangen worden en ik overweeg de Michelin CrossClimate 2 banden eronder te laten zetten.

Ook anderen die ervaring met deze band hebben mogen natuurlijk reageren :).
Ik heb het idee dat het wel stiller is dan mijn vorige banden, maar de auto blijft in mijn "ogen" best luid. Ik heb een comfort, misschien dat premium qua geluid anders is, maar dat weet ik niet.

Het hangt ook zo ontzettend veel af van de weg. Mooi, redelijk nieuw asfalt en de auto zoeft eroverheen - maar op snelweg (bijvoorbeeld A7) is het geluid sterk aanwezig. Het voelt alsof er tussen de banden en de passagiersruimte maar een dun wandje zit. Ik had meer verwacht van een dure elektrische auto - bij de proefrit niet goed opgelet. Misschien komt het ook omdat er geen motorgeluid is dat maskeert en het bandgeluid nu meer opvalt als je van stil(stand) naar rol-geluid gaat. Ik weet niet of alle banden dit hebben, maar deze banden geven duidelijk meer geluid bij stevige bochten zoals rotondes. Niet heel erg. Haha, nee, ik ga niet zo snel dat de banden piepen.

Ik hoop dat iemand anders je beter kan helpen, ik ben niet zo'n banden kenner. Qua wegligging rijdt het fijn, maar heb geen idee hoe dat vergelijkt met andere banden is.

De laatste tijd (buiten temp is 1 à 9 °C) rijd ik 23km snelweg + 7km buiten bebouwde kom naar werk. Hierbij regen op stand 0, beetje uitrollen naar bijv. rotondes en op de snelweg vaak achter vrachtwagens hangen met adaptieve cruise control op stand 2 (is ongeveer 90 a 95 km/h) -- dan haal ik 12 à 13 kWh/100km. Dus ik vermoed dat de banden wel efficiënt zijn. Achter een vrachtwagen slipstreamen leek vroeger saai, maar vind het nu wel prima. Als het druk is op de snelweg kan je al de gehaaste mensen en bumperklevers links van je mooi voorbij zien gaan. Misschien word ik wel gewoon oud. :)
WillemI schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 19:04:
[...]

Bedankt voor deze info, ik ga ook eens proberen of dit helpt. Het is bij mij heel minimaal aanwezig, niet genoeg om naar de garage te gaan maar soms wel 'irritant'.

Het middelste punt is volgens mij waar de stuurkolom in elkaar kan schuiven t.b.v. botveiligheid. Het lijkt me niet dat het smeren hiervan invloed heeft op het 'stuurgevoel'?
Heb je hier een update over Willeml?

Ik merk het helaas nu steeds vaker op de snelweg. Correctie vanuit middenstand geeft weerstand en gaat in 'schokjes' waardoor ik soms voorbij de benodigde stuurcorrectie ga. "Sticky steering" benoemt het probleem goed. Het is lichtelijk irritant aan het worden. Lijkt echt met de snelheid te maken. Lagere snelheid = geen last. Begin steeds meer te denken dat het niet door smeren komt maar iets in de aansturing/software is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:11
Er blijft maar condens in mijn achterlichten zitten, zelfs nu na een aantal dagen vol in de zon. Zijn er meer mensen die dit hebben en zal het onder garantie vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:17
@RonaldPr Nee, geen probleem hier. Lijkt me wel onder garantie vallen.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 19:05
RonaldPr schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:36:
Er blijft maar condens in mijn achterlichten zitten, zelfs nu na een aantal dagen vol in de zon. Zijn er meer mensen die dit hebben en zal het onder garantie vallen?
Sinds ik mijn 2020 Ioniq ongeveer een maand geleden heb opgehaald heb ik ook last van condens in de lichtunits zoals op de foto's te zien. Ik heb het voor de zekerheid nagevraagd (en daarmee vastgelegd dat dit al was toen ik de auto kocht) bij de dealer en kreeg de volgende reactie:
Goedemorgen Floris,

Ik heb jouw mail doorgestuurd naar onze werkplaatsreceptie en zij geven aan dat dit natuurlijke codensvorming en niet iets om je zorgen over te maken.

Als je rijd dan verdwijnt het.

Met vriendelijke groet,
Ik vindt het wel vreemd, want ik heb het nog nooit bij nieuwe auto's gezien. Behalve de achterlichtunits van Tesla's. Want die lijken zo lek als een mandje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c4Sb448N3z7LI0J5H9gdMjpvbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uURYZ3QpoKSkkT73EgBy3jrE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWZXpdyQnY9JiQRNZeKBs83VvO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTV173wKy4NdoNAXuVAOqcum.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmenAIXbG8DJUTv6uQstmXsBtTg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQpTejAjaeZJuycX0CE2HyeZ.jpg?f=fotoalbum_tile

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@Floris112 @RonaldPr Ik heb nog even gecheckt, en ik zie ook heel licht iets in die reflector aan de achterzijde-zijkant. maar niet in de rest vd lampen.
Ik heb in de winter wel vaak condens op de binnenzijde achterruit als ik de auto laat voorverwarmen.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard1950
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-04-2024
Volgend week woensdag haal ik mijn Ioniq 28 op.
Weet iemand of ik dan bij de Teslasuperchargers kan laden en zo ja, met welek pasje, dan wel welke (IOS) app?

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-08 22:25
Gerard1950 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:00:
Volgend week woensdag haal ik mijn Ioniq 28 op.
Weet iemand of ik dan bij de Teslasuperchargers kan laden en zo ja, met welek pasje, dan wel welke (IOS) app?

Gerard
Gewoon met de Tesla app! Van tevoren alvast installeren zodat je hem alvast kan instellen met de juiste betalingsgegevens.
En de plug zou bij de ioniq wat moeilijk inpluggen zijn.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:15
Gisteren mijn Ioniq 28kWh uit 2017 voor jaarlijkse beurt gebracht, 107.000km op de klok. Werd ik gisteren gebeld dat er olielekkage zichtbaar was tussen gearbox en tractiemotor, dat ze dat wilde inspecteren dus of ze hem een dag langer mochten houden.

Vandaag werd ik gebeld dat de gearbox kapot is en vervangen moet worden. Ze hebben contact opgenomen met Hyundai voor toestemming, het zou garantie moeten zijn.

Toch wel blij dat er nog garantie op zit met zo'n incident, zoiets zou wel een flinke impact hebben op lange termijn onderhoudskosten. Datum op kenteken is juli 2017 dus wel aardig kantje boord met 5 jaar garantie.

Auto zal naar verwachting niet voor maandag klaar zijn, is het gebruikelijk in zo'n situatie (kosteloos) vervangend vervoer te krijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door assje op 10-03-2022 17:33 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01:02

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Kodess schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:14:
En de plug zou bij de ioniq wat moeilijk inpluggen zijn.
Op dit moment laad ik bij Tesla met het abonnement goedkoper dan thuis, dus ik kom daar nu regelmatig. De plug van de V3 chargers past inderdaad slecht. Het lampje boven de laadpoort blokkeert de iets dikkere behuizing van die plug. Met een slijpsteen op de accuboormachine is dat echter gauw opgelost:

YouTube: Tesla Supercharger CCS plug doesn't fit the Hyundai Ioniq, Kona or K...

Maar ook zonder deze fix past het wel. Je moet alleen een beetje wrikken.

Je herkent de V3's in de Tesla App aan een vermogen van 250 kW ipv 150 kW en ter plekke aan de enkele CCS kabel. De V2's hebben twee kabels. Een CCS en de oude Type 2 voor Model S/X.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
assje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:14:
Auto zal naar verwachting niet voor maandag klaar zijn, is het gebruikelijk in zo'n situatie (kosteloos) vervangend vervoer te krijgen?
Ja, volgens de Mobiliteitsgarantie heb je daar recht op, maar officieel wel maximaal 4 dagen binnen Nederland.

Bij het zusterbedrijf (Kia) heb ik wel eens een paar maanden in een leenauto gereden omdat mijn auto moest wachten op onderdelen uit Korea. Ik weet niet hoe de dealer dat met de importeur had geregeld, maar ik hoefde er in ieder geval niet voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
TwOkkie schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 23:50:
[...]

Op dit moment laad ik bij Tesla met het abonnement goedkoper dan thuis, dus ik kom daar nu regelmatig. De plug van de V3 chargers past inderdaad slecht. Het lampje boven de laadpoort blokkeert de iets dikkere behuizing van die plug. Met een slijpsteen op de accuboormachine is dat echter gauw opgelost:

YouTube: Tesla Supercharger CCS plug doesn't fit the Hyundai Ioniq, Kona or K...

Maar ook zonder deze fix past het wel. Je moet alleen een beetje wrikken.

Je herkent de V3's in de Tesla App aan een vermogen van 250 kW ipv 150 kW en ter plekke aan de enkele CCS kabel. De V2's hebben twee kabels. Een CCS en de oude Type 2 voor Model S/X.
dat is balen. Betaal je nu thuis meer dan 0,35? Ik heb het geluk dat de Vattenfall/Nuon laders in mijn dorp allemaal op 0,21 vast staan ;)
Maar die gebruik ik ook pas als mijn zonne overschot op is.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
JeroenE schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:02:
[...]
Ja, volgens de Mobiliteitsgarantie heb je daar recht op, maar officieel wel maximaal 4 dagen binnen Nederland.
Die had ik gevraagd, dat gaat dus alleen op als je onderweg met pech komt te staan; niet voor zaken die bij onderhoud aan het licht komen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@assje Vreemd. Jij bent toch onderweg met je auto? Dat je toevallig bij de dealer bent doet er niet aan af dat je niet thuis bent. Het vervangend vervoer is om op je bestemming en/of huisadres te komen.

Ik snap niet dat dealers zo met hun klanten omgaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:35
assje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:14:
Gisteren mijn Ioniq 28kWh uit 2017 voor jaarlijkse beurt gebracht, 107.000km op de klok. Werd ik gisteren gebeld dat er olielekkage zichtbaar was tussen gearbox en tractiemotor, dat ze dat wilde inspecteren dus of ze hem een dag langer mochten houden.

Vandaag werd ik gebeld dat de gearbox kapot is en vervangen moet worden. Ze hebben contact opgenomen met Hyundai voor toestemming, het zou garantie moeten zijn.

Toch wel blij dat er nog garantie op zit met zo'n incident, zoiets zou wel een flinke impact hebben op lange termijn onderhoudskosten. Datum op kenteken is juli 2017 dus wel aardig kantje boord met 5 jaar garantie.

Lijkt mij wel aangezien het garantie is. Ik zou voor die paar dagen wel een auto eisen. Als het langer duurt (je leest wel eens dat iemand enkele weken zijn auto kwijt is) dan zou ik ook een EV eisen.

Ik heb dit trouwens vaker gelezen dat die gearbox (ik dacht selector) defect raakt. Kan je toevallig foto's maken of het defecte onderdeel mee krijgen? En/of eens vragen in de werkplaat of er een slechte serie is van deze onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
JeroenE schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:34:
@assje Vreemd. Jij bent toch onderweg met je auto? Dat je toevallig bij de dealer bent doet er niet aan af dat je niet thuis bent. Het vervangend vervoer is om op je bestemming en/of huisadres te komen.

Ik snap niet dat dealers zo met hun klanten omgaan :(
Ik had de auto bij hun achtergelaten voor de beurt, zou hem einde van de dag weer op komen halen. Ik maak tijdens onderhoud nooit gebruik van vervangend vervoer aangezien dat ook tegen betaling is.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 11-03-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Sjabba1979 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:53:
Lijkt mij wel aangezien het garantie is. Ik zou voor die paar dagen wel een auto eisen. Als het langer duurt (je leest wel eens dat iemand enkele weken zijn auto kwijt is) dan zou ik ook een EV eisen.
Woensdag gebracht, ziet er naar uit dat het tot maandag sowieso gaat duren. Nu ben ik dit weekend een weekend weg en heb ik al een auto geregeld, daarna zou het wel vervelend worden. Nu moet ik zeggen dat ik de vraag alleen maar heb gesteld aan de man van de werkplaats die ik sprak, ik heb nog niet echt moeite gedaan iets voor elkaar te krijgen.

Sowieso zou ik wel een EV als vervangend vervoer willen anders hoeft het niet.
Ik heb dit trouwens vaker gelezen dat die gearbox (ik dacht selector) defect raakt. Kan je toevallig foto's maken of het defecte onderdeel mee krijgen? En/of eens vragen in de werkplaat of er een slechte serie is van deze onderdelen?
Zal dit onderdeel zijn "Hyundai 44500-18AA0Gear Drive Unit Assembly":
Afbeeldingslocatie: https://www.hyundaipartsdeal.com/resources/encry/diagram/hpd/2020/medium/70e7304f31b16408ec9131573b335ca4/147b64d1a0e8532a639e48dda260a791.png
https://www.hyundaipartsd...nit-assy~44500-18aa0.html

Als ik hem ga halen zal ik eens kijken of ik hem nog te zien kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 11-03-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 18:47
assje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Zal dit onderdeel zijn "Hyundai 44500-18AA0Gear Drive Unit Assembly":
[Afbeelding]
https://www.hyundaipartsd...nit-assy~44500-18aa0.html

Als ik hem ga halen zal ik eens kijken of ik hem nog te zien kan krijgen.
Ay....gezien de link is dit geen fijne reparatie qua kosten :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:11
Even nog een vraag, de laatste tijd werkt de lka en lfa wat vreemd. De rijbaansymbolen blijven wit en het stuur gaat alleen aan met cc aan. Wanneer ik de auto uit en aan zet doet hij het wel weer, maar hij stuurt niet mee en volgens mij deed hij dat eerst wel zonder cc aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Sjabba1979 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Net even langs geweest om portemonnee uit de auto te halen. Monteur gaf aan dat er wel vaker defecten aan gearbox waren. Bij mij was het probleem echter olielekkage langs de seal (van de as), dat had hij nog nooit eerder gezien. Gearbox is geheel gesloten en moet dan vervangen worden (wellicht dat zo'n gearbox wel nog gereviseerd wordt.

Had een beetje haast maar snel fotootje geschoten van de defecte gearbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/567CuaRATBwtD0Dpuelay4Y0_u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VH73Wt52xqupmCU9So4tbDjR.jpg?f=fotoalbum_large

Het is ook wel een ingrijpend klusje lijkt het:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBdWOscPPPp4PsBc7fwvtQv_SKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RleGAgm96EQQbnru9oaEmRBC.jpg?f=fotoalbum_large
FranDaMan schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:44:
[...]

Ay....gezien de link is dit geen fijne reparatie qua kosten :'(
Dat kan je wel zeggen ja..... als het goed is allemaal garantie; er is nog met geen woord gerept over kosten. Auto zou in july 5 jaar oud geweest zijn, net binnen de garantietermijn. Ik weet niet of daarbuiten er misschien nog ruimte voor garantie/coulance geweest zou zijn maar anders is dit wel een pijnlijke inderdad.

Ik heb tot nu toe nooit zoveel waarde gehecht aan garantie; daar ga je toch wel anders tegenaan kijken met zo'n incidentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 13:35
Thanks voor de foto, is dus het gehele onderdeel.

Tip voor jou @assje Je kan extra garantie bijkopen als de originele garantie nog niet is verstreken. 1 of 2 jaar (weet niet of je eerst 1 jaar kan doen en later nog eens 1 jaar).
Misschien wel verstandig na zo'n ervaring? Kost alleen wel weer aardig geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
assje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:17:
[...]

Net even langs geweest om portemonnee uit de auto te halen. Monteur gaf aan dat er wel vaker defecten aan gearbox waren. Bij mij was het probleem echter olielekkage langs de seal (van de as), dat had hij nog nooit eerder gezien. Gearbox is geheel gesloten en moet dan vervangen worden (wellicht dat zo'n gearbox wel nog gereviseerd wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Dat kan je wel zeggen ja..... als het goed is allemaal garantie; er is nog met geen woord gerept over kosten. Auto zou in july 5 jaar oud geweest zijn, net binnen de garantietermijn. Ik weet niet of daarbuiten er misschien nog ruimte voor garantie/coulance geweest zou zijn maar anders is dit wel een pijnlijke inderdad.

Ik heb tot nu toe nooit zoveel waarde gehecht aan garantie; daar ga je toch wel anders tegenaan kijken met zo'n incidentje.
Jeetje, zo'n kapotte gearbox/selector ziet er wel duur uit. Ik hoop dat het inderdaad onder garantie valt - kan je misschien nog wel vragen hoeveel het zonder garantie zou kosten? Ben wel benieuwd. Als ik mag gokken... 1500 2000 euro?

Is het ergens aan te merken? Serienummer, geluid en/of OBD meldingen?

Kunnen ze misschien al eerder de status van de gearbox/selector controleren? Dan kan iemand het met (extra) garantie op tijd laten repareren.

Jammer dat het stuk gaat, ik had verwacht dat het bij een elektrische auto minder gauw stuk gaat - minder bewegende onderdelen enzo.

Als ik de rem aanraak (of intrap) dan hoor ik wel een zacht klik geluid. Dat is gewoon de remklauw toch? Geen gearbox/selector...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Da_Poncho schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:03:
Ben wel benieuwd. Als ik mag gokken... 1500 2000 euro?
Ik denk eerder het dubbele eerlijk gezegd.

Ik vind nu ook wat discussie fora die gaan over problemen met de reduction gear op Ioniq/Kona. Issue zou zijn dat er geen magnetische plug in de bak zit. Sommige mensen kiezen ervoor olie te wisselen en magnetische plug te installeren.

https://www.ioniqforum.co...ly-gear-oil-change.39175/

https://www.hyundaikonafo...a-must-in-a-kona-ev.5198/

https://www.insideevsforu...s.7097/page-9#post-152395

Dat zou niet zoveel met mijn probleem te maken hebben uiteraard. Ga het maar eens onderzoeken, houd de nieuwe graag optimaal.

[ Voor 66% gewijzigd door assje op 11-03-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gino.martens
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-11-2023
Da_Poncho schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:18:
[...]

Ik merk het helaas nu steeds vaker op de snelweg. Correctie vanuit middenstand geeft weerstand en gaat in 'schokjes' waardoor ik soms voorbij de benodigde stuurcorrectie ga. "Sticky steering" benoemt het probleem goed. Het is lichtelijk irritant aan het worden. Lijkt echt met de snelheid te maken. Lagere snelheid = geen last. Begin steeds meer te denken dat het niet door smeren komt maar iets in de aansturing/software is.
Ik ervaar dit inderdaad ook, heb de auto nu iets meer dan een maand (de 38,3 kWh variant), en dan met name als ik in de stad ca 60 rijd. Ik heb dan de limiter aanstaan en geef vol “gas”. Wat me opvalt is dat wanneer ik iets minder “gas” geef (maar wel voldoende om 60 te blijven rijden), dat het dan minder/weg is. Iemand anders die hetzelfde ervaart?

Weet niet of ik er direct mee naar de dealer ga, vind het zelf nog niet zo heel vervelend en is me eigenlijk pas opgevallen toen ik er op ging letten na het lezen in dit forum. Ik ervaar het zelf alleen naar rechts, waardoor ik eerst dacht dat het de lane keeping was.

2020 M3 SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerard1950
Pasjes, dongle binnen. Apps geïnstalleerd. Nu nog wachten op mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
assje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Ik denk eerder het dubbele eerlijk gezegd.

Ik vind nu ook wat discussie fora die gaan over problemen met de reduction gear op Ioniq/Kona. Issue zou zijn dat er geen magnetische plug in de bak zit. Sommige mensen kiezen ervoor olie te wisselen en magnetische plug te installeren.

https://www.ioniqforum.co...ly-gear-oil-change.39175/

https://www.hyundaikonafo...a-must-in-a-kona-ev.5198/

https://www.insideevsforu...s.7097/page-9#post-152395

Dat zou niet zoveel met mijn probleem te maken hebben uiteraard. Ga het maar eens onderzoeken, houd de nieuwe graag optimaal.
Dubbele? :o

Interessante topics, bedankt voor delen.

Ik gok dat mijn gearbox nog wel goed blijft, maar wat ik zo lees gaat deze vaker stuk dan je zou verwachten van een 'domme' gearbox.

Wanneer wordt de olie volgens onderhoudsschema vervangen? Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden. Staat niet in het instructieboekje. De gearbox wordt daarin reductieoverbrenging genoemd.

Op basis van bovenstaande topics overweeg ik nu eerder de olie te laten vervangen en ook een sample. Mogelijk de sample laten testen, geen idee wat dat kost en waar dat kan. Ben wel benieuwd, meer kan ik ook niet echt doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_huYAeQO6BvTH7vQIaTF7GV44DI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jyGG3K7T6J0DI1KurMEQy4M5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GbLCIK5AGKNSnrntTTDG5QSpXRA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pEnmoiXkFoqLt863cgFJvLPO.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 21% gewijzigd door Da_Poncho op 12-03-2022 23:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:44
Ik mag binnenkort echt meepraten in dit topic :+

Woensdagmiddag mag ik mijn Ioniq Electric ophalen *O* het is een Premium uit 2017, en hij is precies 5 jaar oud op die dag.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
Richh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:04:
Ik mag binnenkort echt meepraten in dit topic :+

Woensdagmiddag mag ik mijn Ioniq Electric ophalen *O* het is een Premium uit 2017, en hij is precies 5 jaar oud op die dag.
Gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen. Ik heb de auto ruim een half jaar en geniet nog dagelijks. En met de huidige brandstofprijzen is het dubbel genieten. ;)

Heb je overwogen de garantie met twee jaar te verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
bubbelbart schreef op zondag 13 maart 2022 @ 12:06:
[...]

Gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen. Ik heb de auto ruim een half jaar en geniet nog dagelijks. En met de huidige brandstofprijzen is het dubbel genieten. ;)

Heb je overwogen de garantie met twee jaar te verlengen?
Nope, hoe/waar kan je dat doen? De auto is wel bij een Hyundai dealer onderhouden, maar niet aangeschaft door mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
Richh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Nope, hoe/waar kan je dat doen? De auto is wel bij een Hyundai dealer onderhouden, maar niet aangeschaft door mij.
Bij aankoop is mij door de Hyundai dealer aangegeven dat je tot 1 maand voor verloop van huidige garantie met maximaal twee jaar kunt verlengen.

Dit staat ook op de Hyundai website uitgelegd. Ik zou even bij je Hyundai dealer informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
bubbelbart schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Bij aankoop is mij door de Hyundai dealer aangegeven dat je tot 1 maand voor verloop van huidige garantie met maximaal twee jaar kunt verlengen.

Dit staat ook op de Hyundai website uitgelegd. Ik zou even bij je Hyundai dealer informeren.
Goed om te weten. Ik ga morgen direct contact opnemen, lijkt me niet heel gek namelijk. Hebben je hier zelf ook voor gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
Richh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Goed om te weten. Ik ga morgen direct contact opnemen, lijkt me niet heel gek namelijk. Hebben je hier zelf ook voor gekozen?
Nog niet, garantie op mijn Ioniq (uit 2018) loopt nog tot in 2023. Tegen die ben ik zeker van plan te verlengen, wel prettig idee. Ook handig bij eventuele (door)verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Poncho
Volgens mijn Duitse papieren instructieboekje, dit staat niet in de NL online versie, is er een olie wissel bij 60k en 120k voor de reductieoverbrenging. Of 48 maanden en dan 96 maanden - wat respectievelijk eerder komt.

Ik ga even navragen bij de dealer en verkoper.

Op mijnhyundai kan ik het onderhoud downloaden, maar alleen van dat voor mijn aflevering. Weten jullie of ik onderhoud van de vorige eigenaar (dat is uitgevoerd bij een Hyundai dealer) kan vinden/downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@Da_Poncho Alleen in Nederland hebben ze het suffe digitale onderhoudsboekje. Bij mijn Franse Ioniq zat ook een papieren boekje waar de Nederlandse dealer vervolgens niets mee doet....
Je kunt dus bij de beurt aangeven dat je graag ook het fysieke boekje ingevuld wilt hebben, wellicht vullen ze het dan netjes in voor je.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Afgelopen zaterdag een rondje gedaan in den lande om het volgende te bekijken;

Citroen e-C4 Feel Edition 03-2021, 20.xxx km
Hyundai Ioniq Premium 2020, 6.xxx km
MG ZS

Alle auto's stonden in Purmerend, waarvan de laatste 2 bij GoGreenCars. De ë-C4 was een prettig rijdende auto, welke kwalitatief echt meer dan prima aan voelde. Nadeel vond ik de ietwat compactere kofferbak en er zaten 2 lelijke deukjes in de deur. Tevens ergerde ik me behoorlijk aan de bedienbaarheid van het infotainmentsysteem, voelde traag. De achterbank had denk ik net iets meer beenruimte dan de Ioniq. Met de huidige acties die Citroën heeft ben ik er bij dit model van overtuigd dat private lease de haast beste optie is voor deze auto. Net maandbedrag, 6 cent per meer-kilometer. Dus de auto had echt perfect moeten zijn wilde ik hem kopen. Voordeel was de boordlader van 3-fasen.

Vervolgens in de Ioniq gaan rijden en ik voelde me meteen meer thuis in deze auto. Ook de displays en de menu's waren stukken prettiger, evenals dat er meer hulpsystemen op deze auto zitten. Tevens is de uitvoering wat luxer, waardoor je gewoon meer comfort hebt (stoelverwarming, stuurverwarming, stoelkoeling, keyless start, 3 standen regeneratie). (Grote) nadeel is het tragere laden wat thuis in de praktijk neer gaat komen op 3,7kW. Met mijn ex had ik een i30CW die inmiddels al 11 jaar in het bezit is en oerdegelijk is. Mijn horizon met de auto is dan ook 5+ jaar en ik wilde hem daarom ook kopen. Ik verwacht dat er op zich een prima restwaarde aan de auto zal zitten over een jaar of 6/7 zodat ik er onder de streep geen spijt van heb dat ik niet een private lease deal gedaan heb met een ë-C4.

Tot slot nog gereden in de MG ZS, echter heb ik daar meteen het probleem dat ik ook in mijn Talisman heb; de stoel is niet verstelbaar genoeg om lekker te zitten. Ik erger me nu al 4 maanden aan ditzelfde in mijn Talisman, dus deze viel voor mij eigenlijk direct af. Daarnaast kraakte in die (specifieke?) MG ZS ook het hele interieur en maakte de auto gewoon veel geluid.

Knoop uiteindelijk doorgehakt en het is de Ioniq geworden, ophalen laatste week maart. Zelf heb ik altijd wat moeite gehad met een geïmporteerde auto, echter is het aanbod gewoon laag en scheelt het gewoon aanzienlijk. Prijzen bij dealers liggen 10% hoger (minimaal), terwijl vaak de kilometerstanden nog een stuk hoger zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
bubbelbart schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:35:
[...]

Nou, wat een gepruts is dit geworden zeg 8)7

Gisteren gebeld met de lokale Hyundai dealer (dealer X), die zou me terugbellen. Niet gebeurd helaas. Dus vandaag nogmaals contact gezocht.

De auto is altijd in onderhoud geweest bij Hyundai zelf, bij dealer Y. Vorige eigenaar heeft de auto namelijk ingeruild voor een Renault Zoe bij de Renault dealer aan de overkant van de straat :+
Bij die Renault dealer heb ik de Ioniq dan ook aangekocht. Dat de auto altijd netjes en nog recent onderhoud heeft gehad bij dealer Y kon die telefoniste van dealer X ook direct inzien op basis van het kenteken.

Echter: omdat ze bij de Renault dealer nu de auto even netjes poetsen voor het afleveren, zegt Hyundai nu "de auto heeft geen 100% historie bij ons, dus voordat we garantie kunnen verlenen, moet de auto door ons gekeurd worden". En die keuring moet dus vóórdat 'ie 5 jaar oud wordt, uitgevoerd worden.

Morgen kan ik de auto ophalen en morgen is z'n 5e verjaardag :')

Ergo, ik heb geen optie om de fabrieksgarantie 2 jaar te verlengen voor 600 euro :'( er is ook geen coulance mogelijkheid tot een paar dagen, helaas.

Aan de ene kant zou het allemaal niet stuk moeten kunnen en heb je natuurlijk sowieso 8 jaar garantie op de accu, maar toch. Enig meedenken zou Hyundai hierin wel sieren en wellicht beide partijen blij maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

timovd

Voorsprong door techniek

@Richh bel naar of ga langs bij dealer Z en kijk of dat bij hun wel mogelijk is en geef aan dat je tweedehands een Ioniq hebt gekocht en je de fabrieksgarantie wil verlengen. Er is een groot verschil in kundigheid en prijzen bij Hyundai dealers. Ik ga zelf liever ook naar een dealer die iets verder op zit, maar waarvan ik weet dat ze ervaring hebben en ik netjes vooraf een prijsopgave krijg.
Je hebt sowieso Bovaggarantie voor een paar maanden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• opt1mus1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06-2023
Re_BH_24 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:24:
Hellow,,

Mijn IOniq 38kwh geeft melding Koelmiddel bijvullen.
Koelvloeistof is op peil en voor de zekerheid bijgevuld door dealer. Kom zojuist bij dealer vandaan en kan zo snel niets vinden. Feit is; melding is elke keer bij aanzetten auto aanwezig. Dan zet ik hem uit en weer aan, melding weg tijdens rijden.
Nergens lekkage.
Er word eind van de maand uitgebreid naar gekeken, maar vroeg me af of er misschien mensen waren met ook deze melding of ervaring?
Wat was hier de oplossing?
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en bij mijn dealer zetten ze het issue door naar Hyundai omdat men zelf de oplossing niet weet....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
Richh schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:58:
Aan de ene kant zou het allemaal niet stuk moeten kunnen en heb je natuurlijk sowieso 8 jaar garantie op de accu, maar toch. Enig meedenken zou Hyundai hierin wel sieren en wellicht beide partijen blij maken.
Zo stond ik er ook altijd een beetje in maar zoals te lezen in mijn post eerder deze week viel dat toch even tegen voor mij.

Desalniettemin denk ik niet dat ik er voor zou kiezen de fabrieksgarantie te verlengen. Verwachtingswaarde lijkt me negatief en ik verzeker me liever voor dingen die ik zelf niet kan betalen. Ik ga dit in mijn overwegingen tussen verschillende opties de leeftijd/garantie en lease/eigendom in ieder geval wel iets zwaarder mee laten wegen.

[ Voor 10% gewijzigd door assje op 16-03-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
opt1mus1973 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan en bij mijn dealer zetten ze het issue door naar Hyundai omdat men zelf de oplossing niet weet....
Wel vreemd dat iedere dealer hier weer anders mee om gaat. In ons geval ook deze melding gemeld. Vervolgens vroeg de dealer zelf of ik onder gerantie een afspraak wilde maken om het systeem door te laten spoelen. Kreeg nog vervangend vervoer ook!
Men zei in Zwaag dat het vaker voor kwam (mogelijk door verkeerde koelvloeistof vanaf de fabriek). (Zat toen nog geen 4000 kilometer op de teller).
Melding niet meer gehad.

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

RKD

[...]

Heb hem ook een paar gehad. Na de spoelactie is het niet meer terug gekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-08 08:57
[...]

Bij mij hebben ze dus ook gespoeld, melding na 1 week weer terug.
Uiteindelijk onder garantie een of andere koelpomp (geen idee welke, of wat voor een) , vervangen.

Probleem is nu al ruime tijd weg bij mij.
Inmiddels ook al bijna 130k km op mijn 38kwh Ioniq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:26
Iemand een goed zonnescherm voor de achterportieren gevonden? De bekende bedrijven lijken geen schermen voor speciaal de Ioniq te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
t0mmiiiii schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:35:
Iemand een goed zonnescherm voor de achterportieren gevonden? De bekende bedrijven lijken geen schermen voor speciaal de Ioniq te hebben.
Ik heb via Ali wat zonneschermpjes die op maat zijn en daardoor gewoon goed klemmen. Ze zijn alleen niet super strak.

Persoonlijk zou ik de ramen laten tinten, ben ik ook van plan ergens dit jaar ook al heb ik nu dus zonneschermen voor achter.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Wie kan mij helpen?

Ik krijg het niet voor elkaar om de https://www.amazon.com/Vg...atible/dp/B06XGB4873?th=1
te koppelen aan de ABRP.

Ik heb een iPhone 8, meest recente upgrade.

Als ik de Vgate inplug, laat hij heel kort (1 tot 2 seconden) de ledjes branden. Soms blijft het rode ledje iets langer branden.

Ik heb de wat schimmige instructies in de verpakking van de Vgate zo goed mogelijk gevolgd. Bracht geen oplossing.

Daarna deze opgevolgd:
https://iternio.com/index...on-for-live-vehicle-data/

Scan uitgevoerd met de nRF Connect for Mobile App, maar deze herkende noch iets met als tekst “Vgate” of “ODB”.

Diverse pogingen, zonder of met contact aan, andere volgorde qua inpluggen, contact aan, app starten, etc.

Zou toch zonde zijn van de € 32, als het helemaal niet zou lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Gerard1950 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 14:45:
Wie kan mij helpen?

Ik krijg het niet voor elkaar om de https://www.amazon.com/Vg...atible/dp/B06XGB4873?th=1
te koppelen aan de ABRP.

Ik heb een iPhone 8, meest recente upgrade.

Als ik de Vgate inplug, laat hij heel kort (1 tot 2 seconden) de ledjes branden. Soms blijft het rode ledje iets langer branden.

Ik heb de wat schimmige instructies in de verpakking van de Vgate zo goed mogelijk gevolgd. Bracht geen oplossing.

Daarna deze opgevolgd:
https://iternio.com/index...on-for-live-vehicle-data/

Scan uitgevoerd met de nRF Connect for Mobile App, maar deze herkende noch iets met als tekst “Vgate” of “ODB”.

Diverse pogingen, zonder of met contact aan, andere volgorde qua inpluggen, contact aan, app starten, etc.

Zou toch zonde zijn van de € 32, als het helemaal niet zou lukken.
Heb je de dongle ook voorzien van de meest recente firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Ik zag dat er een verwijzing is naar https://www.vgatemall.com/downloadcenter

Ik zag daar de iCar Pro in een paar versies voorbijkomen. Dus welke moet ik nemen?
En:
Hoe krijg die firmware in de Dongle???

Ik ben geen techneut, dus laat het me graag uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
@Gerard1950
Normaal gesproken klik je lang op het Bluetooth verbinding icoontje en dan zoeken . Daarna zou er iets van obd of v-gate moeten zien in de lijst en openen zodat je daarna de pincode in kunt vullen. Als dat gebeurt is kan je b.v hem aan abrp koppelen. Het lijkt mij sterk dat je hem moet updaten. En als dat zou moeten dan moet je toch eerst het werkend krijgen.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
evtje schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:00:
@Gerard1950
Normaal gesproken klik je lang op het Bluetooth verbinding icoontje en dan zoeken . Daarna zou er iets van obd of v-gate moeten zien in de lijst en openen zodat je daarna de pincode in kunt vullen. Als dat gebeurt is kan je b.v hem aan abrp koppelen. Het lijkt mij sterk dat je hem moet updaten. En als dat zou moeten dan moet je toch eerst het werkend krijgen.
Dit heb ik ook een paar keer geprobeerd maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
Volgens mij kun je niet zo verbinding maken met de Icar pro.
Zowel EVnotify als ABRP proberen verbinding te zoeken en haken daar de Icar pro mee uit zijn slaap stand.

Ik heb het werkend, maar het is erg lastig om dat zo uit te leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Gerard1950 Ik zou evnotify downloaden en daarmee proberen te verbinden. LET OP: dat doe je vanuit het settings menu in de app (nadat je met je account bent ingelogt).

Dan weet je of de dongle icm je iphone werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Gerard1950 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 15:14:
Ik zag dat er een verwijzing is naar https://www.vgatemall.com/downloadcenter

Ik zag daar de iCar Pro in een paar versies voorbijkomen. Dus welke moet ik nemen?
En:
Hoe krijg die firmware in de Dongle???

Ik ben geen techneut, dus laat het me graag uitleggen.
Even goed lezen welke versie je nodig hebt.
Software op je laptop installeren. Dongle aansluiten in de auto. Laptop verbinden. Firmware upgraden.
Alles los koppelen. Daarna kijken of eea wél werkt en verbind zoals het zou moeten.

YouTube: Vgate iCar Pro Firmware Update / Upgrade

[ Voor 7% gewijzigd door DrDeJe op 20-03-2022 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
DrDeJe schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:19:
[...]

Even goed lezen welke versie je nodig hebt.
Software op je laptop installeren. Dongle aansluiten in de auto. Laptop verbinden. Firmware upgraden.
Alles los koppelen. Daarna kijken of eea wél werkt en verbind zoals het zou moeten.
Dank je wel.
Laptop verbinden, zeg je. Waarmee? En hoe?
Nogmaals, ik ben geen techneut :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:19
Jaja, zaterdag de premium variant gekocht uit 2018.
Over ong 3 weken zal ik er dagelijks in rijden.

Proefritje was heerlijk (komende van een peugeot 108). Wat heerlijk stil en dat je snel kan optrekken maakt dingen ook makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Verbind het via Bluetooth (of WiFi. Afhankelijk van wat voor dongle je van ze hebt). Bij mij zat er een instructieboekje bij hoe je het ook met een pc kan verbinden. Ik weet niet of je een Mac of Windows computer gebruikt. Maar dat moet met een kleine Google zoekopdracht wel gevonden kunnen worden. Als je computer geen bluetooth heeft kan je een USB dongle aanschaffen. Misschien ben je sneller geholpen door even om je heen te kijken of iemand dat wel op zijn pc/laptop heeft.
Wat ik ook had begrepen is dat je niet vanuit de iPhone instellingenmenu de verbinding moet opzetten, maar vanuit de applicatie die je gebruikt (ABRP). Wellicht dat dat helpt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@DrDeJe Wanneer is firmware upgrade nodig? Ik heb mijn dongle nu 3-4 jaar en hij functioneert stabiel. Op de site staat geen uitleg over de wijzigingen per FW update oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Het is me wel eens gelukt mijn laptop via BT ergens mee te verbinden. Nu is mijn concrete vraag: Als ik dan de nieuwe firmware op mijn laptop heb, dan maak ik een BT verbinding van de laptop met…..met wat precies?
chou3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:51:
Wat ik ook had begrepen is dat je niet vanuit de iPhone instellingenmenu de verbinding moet opzetten, maar vanuit de applicatie die je gebruikt (ABRP). Wellicht dat dat helpt.
Sterker nog, alles wijst in de richting dat je eigenlijk niks hoeft te doen. De youtubers die ik zag vertelden niks over verbinden. Heel simpel plug and play. Dongle inpluggen, 30 - 60 seconden wachten, dan open je op je IPhone de ABRP app, gaat naar instellingen en daar zie je dan: “connected” en een boel andere gegevens.
Ik heb in de instellingen van de ABRP app ook niks kunnen vinden over connectie met Bluetooth.

Bij mij gebeurt dat plug and play dus niet. Als ik de dongle inplug, dan lichten de 3 ledjes 1 of 2 seconden op en doven dan weer. Ik vraag me af of dit op zich al een indicatie is dat er iets mis is met de dongle zélf.

Misschien zie ik iets heel simpels, maar wel essentieel over het hoofd. Is me eerder gebeurd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• its_me_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:33
Gerard1950 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Het is me wel eens gelukt mijn laptop via BT ergens mee te verbinden. Nu is mijn concrete vraag: Als ik dan de nieuwe firmware op mijn laptop heb, dan maak ik een BT verbinding van de laptop met…..met wat precies?

[...]

Sterker nog, alles wijst in de richting dat je eigenlijk niks hoeft te doen. De youtubers die ik zag vertelden niks over verbinden. Heel simpel plug and play. Dongle inpluggen, 30 - 60 seconden wachten, dan open je op je IPhone de ABRP app, gaat naar instellingen en daar zie je dan: “connected” en een boel andere gegevens.
Ik heb in de instellingen van de ABRP app ook niks kunnen vinden over connectie met Bluetooth.

Bij mij gebeurt dat plug and play dus niet. Als ik de dongle inplug, dan lichten de 3 ledjes 1 of 2 seconden op en doven dan weer. Ik vraag me af of dit op zich al een indicatie is dat er iets mis is met de dongle zélf.

Misschien zie ik iets heel simpels, maar wel essentieel over het hoofd. Is me eerder gebeurd 8)7
Je auto moet aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Ook dan lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
@Gerard1950 En met evnotify (als het met meerdere app's niet lukt heb je de indicatie dat het aan de dongle ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:06
Gerard1950 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:56:
[...]

[...]

Zoals eerder al gezegd zou ik eerst ev-notify installeren. Dan gaat het volgens mij als volgt. Dongel erin, auto aan doen. Op je telefoon BT inschakelen en vervolgens een nieuwe verbinding met de dongel maken. En dan ev-notify opstarten. Als de ledjes aan gaan lijkt de dongel mij niet stuk.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-08 13:49
@Gerard1950 Bij mijn Android toestel moet ik soms mijn telefoon even uit en weer aan zetten, voordat de verbinding lukt. Misschien ook het geval met jouw iPhone?

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
En alle apps uitzetten. De dongle kan maar aan 1 actieve app gekoppeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Ik heb van alles geprobeerd. Alle apps gekilld, dongle opnieuw inpluggen, IPhone uit en aan, contact uit > ACC > AAN, BT uit en aan. Opnieuw downloaden ABRP en genoemde apps.

EVnotivy reageert nergens op, bij instellingen kun je met een andere dongle pairen. Als ik daarop klik dan verschuift het beeld en kom ik in een loop.

Het instructieboekje van de dongle adviseert een paar apps, die allemaal weinig of niks doen. Alleen Auto Doctor kon een paar keer een verbinding maken (vanuit de app natuurlijk), maar leest dan geen gegevens. Ik zie dan wel de blauwe en rode ledjes ook flikkeren. ABRP reageert ook hier niet op. Maar net zo vaak ook geen verbinding.

Ook nog Bimmercode geprobeerd, die geeft als enige een keuzemenu waar deze Vgate genoemd wordt. Ik kreeg weer war hoop, onterecht uiteindelijk, want ook na een update van deze app, kwam de waarschuwing: Fail to connect. Ook Aut Doctor geeft die melding. EVnotify laat het ook daar afweten.

Je zou toch zeggen dat als één app verbinding kan maken, dat het dan niet aan de dongle ligt?

Is er nog een andere escape route? Wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Ik kreeg nog een beetje hoop bij het zien van YouTube: Review: Vgate iCar Pro OBD-II scan tool, Bluetooth 4 BLE Deze meneer laat zijn inlogscherm van zijn (android) telefoon zien. Hij klikt op “Android Vlink”, maar de keuze “IOS Vlink” zag ik ook. Kwam op een scherm waar hij een password kon maken en hoppa.
Weer naar de auto, motor aan, dongle inpluggen EVnotify opstarten > instellingen > BT verbinding.
Niks hoppa. Daar liep ik weer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
De ledjes reageren in YouTube: Review: Vgate iCar Pro OBD-II scan tool, Bluetooth 4 BLE op dezelfde manier als de ledjes van mijn dongle, direct na het inpluggen.
Dus tóch niks mis met de dongle.
Wie het weet, mag het zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@Gerard1950 En de auto in P tijdens het testen?
Waar woon je? ik woon in Hilversum/Bussum, je zou wel even fysiek kunnen testen met mijn Vgate iCar... dongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
BarryH schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:35:
@DrDeJe Wanneer is firmware upgrade nodig? Ik heb mijn dongle nu 3-4 jaar en hij functioneert stabiel. Op de site staat geen uitleg over de wijzigingen per FW update oid.
Ik ben dan wel ict'er maar in dit geval zou ik zeggen: werkt het en werkt het stabiel..... Niets mee doen.
(Anders dan ik veelal adviseer in de ict) 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
lijkt me niet echt een applicatie om perse op N-1 te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
BarryH schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:49:
@Gerard1950 En de auto in P tijdens het testen?
Waar woon je? ik woon in Hilversum/Bussum, je zou wel even fysiek kunnen testen met mijn Vgate iCar... dongle
Dat zou mooi zijn :) Ik woon in Vleuten, is te doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_Poncho
assje schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:17:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb de lokale Hyundai dealer gevraagd en die zegt het volgende:
Ik heb het een en ander voor u nagevraagd.

Vraag 1: het vervangen van de reductiebak olie gebeurt in de regel niet preventief . Wij zien hier in de werkplaats ook zelden tot nooit problemen met deze versnellingsbak.

Er is dus geen service interval voor het vervangen van deze olie.
..."vaker defecten" ...of ... "zelden tot nooit problemen" .... 8)7

Bij een andere dealer, de verkoper van de auto, heb ik het ook gevraagd en die zei dat het vervangen van de olie 55 euro kost incl btw.

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opt1mus1973
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-06-2023
RKD schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:10:
[...]

Heb hem ook een paar gehad. Na de spoelactie is het niet meer terug gekomen.
Inmiddels bericht van de dealer gekregen; de mijne wordt ook gespoeld, 80K op de teller

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Future Ioniq-rijder meldt zich.... Komende dinsdag haal ik (als alles meezit) mijn Ioniq Premium (2018) en kan eind-de-lijk de ICE de deur uit :D
Ongetwijfeld kom ik hier dan nog met vragen - dus tot snel :+

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fayt64
  • Laatst online: 15-06 11:43

fayt64

WC Eendje

Gefeliciteerd 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Ik heb een vraagje over onze laadkabel(s).

Bij onze Ioniq 2020 38,8 kwh hebben wij een laadkabel gekregen (zo'n wokkel). Daarnaast heb ik zelf een kabel van ca 10 meter gekocht (omdat wij niet altijd dicht in de buurt van onze laadrobot kunnen parkeren).

Thuis laden wij altijd met de lange kabel. 25A --> 5,4 kwh. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de wokkel kabel maar ca 4,3 kwh doorgeeft. Waar ligt dat aan?

En een 2e vraag: ik ging als test vanmorgen bij een openbare 11 kwh paal even laden om te kijken wat dat doet. Maar met m'n lange kabel krijg ik daar (Net als thuis) 5,4 kwh.

De Ioniq zou toch met 7,4 moeten kunnen laden op zo'n paal? Of zie ik iets over het hoofd?

In België hadden we dit probleem ook al. Overal staan daar zgn 11 kwh palen. Maar nergens kreeg ik een beetje knappe snelheid.

Oh, vanmorgen was m'n auto ca 60% vol. In België was dat een stuk lager en waren we echt al even opzoek naar een lader. (Vind overigens dat het laad netwerk in België nog verre van optimaal is vergeleken bij Nederland of andere landen om ons heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCRhDjn1N0z3J6UyZVymdA79f9w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qA1ArwYWLxz2SQirtphlP2SI.png?f=user_large

De laadsnelheden voor de Ioniq 38kw. 7.4kw haal je dus alleen bij een 32A paal zo te zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 19:05
DrDeJe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:

Bij onze Ioniq 2020 38,8 kwh hebben wij een laadkabel gekregen (zo'n wokkel). Daarnaast heb ik zelf een kabel van ca 10 meter gekocht (omdat wij niet altijd dicht in de buurt van onze laadrobot kunnen parkeren).

Thuis laden wij altijd met de lange kabel. 25A --> 5,4 kwh. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de wokkel kabel maar ca 4,3 kwh doorgeeft. Waar ligt dat aan?

En een 2e vraag: ik ging als test vanmorgen bij een openbare 11 kwh paal even laden om te kijken wat dat doet. Maar met m'n lange kabel krijg ik daar (Net als thuis) 5,4 kwh.

De Ioniq zou toch met 7,4 moeten kunnen laden op zo'n paal? Of zie ik iets over het hoofd?

In België hadden we dit probleem ook al. Overal staan daar zgn 11 kwh palen. Maar nergens kreeg ik een beetje knappe snelheid.
Ik denk dat die kabel het gewoon niet aankan. Hij is waarschijnlijk ook dunner dan die kabel die wel 'snel' laad. Op de website van Ecotap kom ik de volgende beschrijving tegen bij hun wallbox met 'wokkel' kabel:
Ecotap Homebox met kabel
Deze thuislader is gebruiksvriendelijk en voorzien van een flexibele laadkabel (tot 11kW) of gladde kabel (tot 22kW) met stekker type 1 of 2 die direkt aan uw elektrische auto kan worden aangesloten. Vervaardigd uit 2 mm staal. De Homebox is te bevestigen aan de wand of aan een stalen staander (optioneel).

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DrDeJe schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:

Oh, vanmorgen was m'n auto ca 60% vol. In België was dat een stuk lager en waren we echt al even opzoek naar een lader. (Vind overigens dat het laad netwerk in België nog verre van optimaal is vergeleken bij Nederland of andere landen om ons heen.
Je nieuwe laadkabel zal een 16 A kabel zijn (reken maar uit: 16*230=3,7 kW).
Bij een 11 kW laadpaal kun je enkelfasig maar op 11/3= 3,7 kW laden, maar meestal zijn die palen hoger afgezekerd an kun je dus met 5,4 kW laden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curapica
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:19
Heerlijke auto.
Heb hem donderdag kunnen ophalen ipv 3 weken wachten eerst.

Vraagje, is er een manier op mijn android phone wireless aam te sluiten aan android car?
Voelt heel lame om deze elke x met een kabel te connecten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Curapica AAWireless is wel mogelijk, maar is volgens mij betaald en je moet een apk installeren op je head unit. Andere optie is om een kastje te installeren. Voor mij sowieso niet de moeite waard.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

Ondertussen ook Ioniq rijder, nadat iemand mijn geparkeerde auto in de prak had gereden. Nu zonder problemen, maar het begon even met problemen.

Franse import. Had een storing bij het ophalen over de koelvloeistof. Is hij voor naar de dealer gegaan. Die hebben het gemaakt, maar ze moesten even wat nakijken. Maakte teveel lawaai. Zal wel.

Dag later kwam het bericht dat de motor en bak vervangen moesten worden. Heeft anderhalve maand geduurd voordat de onderdelen er waren. Kon ook van de koop af zien. Maar heb een Zoë meegekregen (wat een verademing toen ik die Ioniq eenmaal had) en verder geen kosten.

Dus dank je wel Hyundai.

Maar heb nu dus een 2,5 jaar oude 38KwH met nieuwe bak en motor. Ben echt blij dat ik nu die diesel prijzen niet heb. En zo met de afstand nog geen last. Geen eigen paal, maar kan laden op het werk en in de straat. Maar dat is meer voor als ik weet dat ik wat ga doen.

Ben nu alleen wel aan het oriënteren op een fietsendrager. Of een goede klep drager of de officiële afneembare trekhaak. Iemand ervaring met een vd 2?

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

[...]

Die van mij had dit dus ook. De garage waar ik hem had gekocht had hem bij de dealer in Purmerend gebracht. Verhaal wat ik kreeg was dat het een bekende storing was en een terugroepactie was mits mensen er problemen mee hebben. Systeem moest geleegd worden en wat daarna alweer vergeten.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loetje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik zocht op dodehoek sensoren aftermarket.
Bij parkeersensoren.nl zag ik dat het gemonteerd kan worden. Kost ongeveer > € 300.
Heeft iemand dit al eens laten doen??
Zo ja, tevreden?

Welke smart laadpalen worden er thuis gebruikt?
Werkt de eco+ zoals beloofd.

Ik heb de eerste 3k gereden en de Ionic bevalt boven verwachting.
De rust onderweg is fijn. De audio geeft goed geluid en dat overtreft iig de JBL uit de Prius.
De laatste 30% gaan sneller uit de accu dan verwacht. Is ff opletten dus en lijkt op de oude benzinemeterskwaal.
Het is nog wennen aan ingrepen vanuit de vele ondersteuning ook al om te snappen waarom iets zo reageert. De kennis groeit per onderweg zijn.
Daarnaast is file rijden met de ACC heel fijn. Zo ook lane assist op de snelweg.
Dat het groot licht zo hoog schijnt, kon niet bij geregeld worden.
Vind ik wel vreemd, dus vergt gewenning.
De plastic grill vind ik het lelijkste deel vd auto.
Zou graag foto,s willen zien van veranderingen die rijders hebben gedaan.
Overweeg zelf nog enkele streepjes om de lijnen te accentueren, echter nog niet gekozen waar. We zien wel.
Genoeg voor vandaag.
Lees jullie reacties graag.
Gruss

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
Loetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:25:

Welke smart laadpalen worden er thuis gebruikt?
Trust me. Je gaat het alleen maar leuker vinden. Zeker als je meer en meer gaat wennen aan het gedrag van de auto.

Ik heb zelf een laadrobot van Easee thuis. (Ook zelf gemonteerd). Kan zoveel verschillende configuraties aan. Is klaar voor de toekomst. Etc. Lees je even in. Ik heb hem om 1 fase staan. Heeft een e-sim en kan op wifi. Kan natuurlijk ook op 3-fase. Met een extra unit kun je ook eennmodule toevoegen welke in je meterkast de belasting per fase in de gaten houd.

Heb hem ook voor m'n ouders gemonteerd op 1 fase (voor een Citroën ec4). Beide overigens op 25A. Dus ik laad thuis met ca 5,4 kwh. Zeer tevreden. Af en toe software updates. Heel veel mogelijkheden om rapporten uit te draaien etc.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Ps is wel een systeem zonder "vaste" laadkabel (iets waar wij specifiek naar hebben gekeken). Wij gebruiken namelijk een laadkabel van ca 10 meter lengte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 08:47
Loetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 17:25:

Zou graag foto,s willen zien van veranderingen die rijders hebben gedaan.
Ik heb mijn achterramen laten tinten en mijn achterlichten. Verder heb ik Hyundai en Electric verwijderd voorr een "cleanere" look.
De lampen zijn trouwens alweer zonder folie, want ik heb een van mijn achterlichten stuk gereden (DOE DAT NIET DURE GRAP)
Verder heb ik een frunk ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fwWhkSDuufuHdA6aomF053VhJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4RajEzzSyCcZbrbw2IEEVNx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PipmLyEFTZtvLY9_WKxdK7Y4_cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PK00KNYftD69NwZbFs4BRe8F.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2OSmgexFjr9iAvyC_wSOYHq_Vw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4n2RQFQB2oiNpOwwpK6KsAJQ.jpg?f=fotoalbum_large

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayt64
  • Laatst online: 15-06 11:43

fayt64

WC Eendje

Ziet er leuk uit zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:08
Chique hoor Philos, wat kost dat geintje als ik vragen mag?'
Nog 1 ding wat je zou kunnen doen (heb ik ook gedaan) is een cleane kentekenplaathouder kopen, zonder onderrand, loop je geen reclame meer te maken voor je dealer. Was echt een paar euro en zo gebeurd. Ik heb m'n Ioniq dan ook van Carnext dus dat lelijke oranje logo stond er bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Bakko schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:52:
Chique hoor Philos, wat kost dat geintje als ik vragen mag?'
Welk geintje, die frunk is veel te duur, maar goed, wel leuk voor de heb geloof 170 euro
Dat tinten heb ik via een groupon gedaan, ik geloof dat ik 170 euro ofzo moest betalen.
Die letters haal je er zelf af, fohn erop, flosdraadje ertussen en langzaam verwarmen en aan het draadje trekken. Daarna met een gum (gewoon een potlootgum) de restjes eraf en op poetsen met een beetje was.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeJe
Philos31 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:19:
[...]

Welk geintje, die frunk is veel te duur, maar goed, wel leuk voor de heb geloof 170 euro
Dat tinten heb ik via een groupon gedaan, ik geloof dat ik 170 euro ofzo moest betalen.
Die letters haal je er zelf af, fohn erop, flosdraadje ertussen en langzaam verwarmen en aan het draadje trekken. Daarna met een gum (gewoon een potlootgum) de restjes eraf en op poetsen met een beetje was.
Heb je misschien een linkje naar daar waar je die frunk vandaan hebt? (Ook al is het veel te geld! 😄 - Laten we eerlijk zijn: ti's wel handig!).
En dan kan m'n tas achterin de kofferbak weg (Want die ligt continue in de weg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb wat plastidip op de letters gespoten zodat je ze minder ziet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxte2ty6Thx6OWK7GYgku0B6bR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gNYEYclQPGYcKhgUKpyQjVZb.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 13:53
DrDeJe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Heb je misschien een linkje naar daar waar je die frunk vandaan hebt? (Ook al is het veel te geld! 😄 - Laten we eerlijk zijn: ti's wel handig!).
En dan kan m'n tas achterin de kofferbak weg (Want die ligt continue in de weg).
Niet OP, maar ik en een aantal anderen in dit forum hebben hem van een Ierse webshop

Ondanks de prijs ben ik er zelf ook erg blij mee, gewoon prettig om die kabel niet in je achterbak te hebben slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roper
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 13:53
Philos31 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb mijn achterramen laten tinten en mijn achterlichten. Verder heb ik Hyundai en Electric verwijderd voorr een "cleanere" look.
De lampen zijn trouwens alweer zonder folie, want ik heb een van mijn achterlichten stuk gereden (DOE DAT NIET DURE GRAP)
Verder heb ik een frunk ingebouwd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Chique hoor! Erg strak. Zou bijna overwegen mijn witte Ioniq zwart te wrappen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joes
  • Laatst online: 28-08 00:20
Ook ik ben sinds een aantal weken de gelukkige eigenaar van een Ioniq Premium uit 2018. ;-) Echt een heerlijke auto! Maar ik irriteer me vanaf het begin aan die laadkabels in mijn kofferbak. Dus ik had de Frunk van die shop uit Ierland ook op het oog. Ik weet niet of het mag maar ik zag op een Amerikaans forum de volgende kortingscodes die nog steeds geldig zijn bij die webshop:

DAVIDFRUNK10 of HAPPYEV10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FranDaMan
Ik vraag me wel iets af bij de mensen die gebruik gaan maken van een frunk. Is het niet heel irritant dat je steeds de motorklep open moet doen ? Ontgrendelen, zoeken naar dat lipje dat je nooit kan vinden ?
Ook vraag ik me af of de scharnieren van de motorklep het fijn vinden als ze zo vaak open gaan ?

Ik heb hem nu nog in een vouwkrat in de kofferbak liggen. Gaat voor mij in ieder geval prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@FranDaMan Voor een kabel die ik bijna niet gebruik, is de frunk ideaal. Thuis laad ik op middels een vaste kabel. Hier het resultaat van mijn frunk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
FranDaMan schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:15:
Ik vraag me wel iets af bij de mensen die gebruik gaan maken van een frunk. Is het niet heel irritant dat je steeds de motorklep open moet doen ? Ontgrendelen, zoeken naar dat lipje dat je nooit kan vinden ?
Ook vraag ik me af of de scharnieren van de motorklep het fijn vinden als ze zo vaak open gaan ?

Ik heb hem nu nog in een vouwkrat in de kofferbak liggen. Gaat voor mij in ieder geval prima.
Dat valt wel mee hoor, je legt de spullen die je minder vaak nodig hebt in de frunk. Bij mij de 6 meter 32amp kabel, de granny en de accu-jumper (die ik nog nooit nodig heb gehad)
Ik heb een 2 meter kabel die ik meestal gebruik, alleen als ik er met die korte kabel niet bij kom gaat de frunk open. Dat lipje weet je na 2 keer wel te vinden, ik heb ook gasveren in de voorklep, dus die blijft lekker open staan. Ideaal. Te duur.. maar ideaal...
DrDeJe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 20:39:
[...]

Zoals al eerder aangegeven hierboven: https://www.evaccessories...iq-28kw-front-storagr-box

Er staan ook kortingscodes. Inbouw is fluitje van een cent.

[ Voor 12% gewijzigd door Philos31 op 31-03-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranDaMan
timovd schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:21:
@FranDaMan Voor een kabel die ik bijna niet gebruik, is de frunk ideaal. Thuis laad ik op middels een vaste kabel. Hier het resultaat van mijn frunk.
Ach natuurlijk :)
Ik laad eigenlijk altijd op mijn werk, dus ik heb de losse kabel vaak nodig. Maar in jouw geval is het inderdaad een prima oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatsSkoe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:50
Joes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:57:
Ook ik ben sinds een aantal weken de gelukkige eigenaar van een Ioniq Premium uit 2018. ;-) Echt een heerlijke auto! Maar ik irriteer me vanaf het begin aan die laadkabels in mijn kofferbak. Dus ik had de Frunk van die shop uit Ierland ook op het oog. Ik weet niet of het mag maar ik zag op een Amerikaans forum de volgende kortingscodes die nog steeds geldig zijn bij die webshop:

DAVIDFRUNK10 of HAPPYEV10
Bij mij past de Type 2 kabel zonder tas onder de bodemplaat van de kofferbak en de Granny lader laat ik thuis. Wat hebben jullie onder die bodemplaat liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
MatsSkoe schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:52:
[...]

Bij mij past de Type 2 kabel zonder tas onder de bodemplaat van de kofferbak en de Granny lader laat ik thuis. Wat hebben jullie onder die bodemplaat liggen dan?
neopreen verlengkabel van 10m :9 eerstehulp tasje, brandblusser, gevarendriehoek
zo'n lekke band schuim kit

Mijn 8m type 2 past daar niet.
Thuis laad ik via een extra granny lader die sneller kan.
In de frunk heb ik dus de 8m type 2 kabel en de granny

[ Voor 18% gewijzigd door Kodess op 31-03-2022 13:19 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelder
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15-04 16:52
Mogelijk staat het al ergens op dit forum maar ik kan het nergens vinden:
Weet iemand hoeveel stroom het bms gebruikt tijdens het laden?
Gebruik je minder elektriciteit als je de Ioniq snel (6.6kw) laadt ipv 2.3kw met de granny charger?

PV 5400wp OZO | EV Ioniq 28kwh Smart EVSE | WP Fujitsu waterstage duo | Gasvrij sinds 2016

Pagina: 1 ... 120 ... 194 Laatste