bubbelbart schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Bij aankoop is mij door de Hyundai dealer aangegeven dat je tot 1 maand voor verloop van huidige garantie met maximaal twee jaar kunt verlengen.
Dit staat ook op de Hyundai
website uitgelegd. Ik zou even bij je Hyundai dealer informeren.
Nou, wat een gepruts is dit geworden zeg
Gisteren gebeld met de lokale Hyundai dealer (dealer X), die zou me terugbellen. Niet gebeurd helaas. Dus vandaag nogmaals contact gezocht.
De auto is altijd in onderhoud geweest bij Hyundai zelf, bij dealer Y. Vorige eigenaar heeft de auto namelijk ingeruild voor een Renault Zoe bij de Renault dealer aan de overkant van de straat

Bij die Renault dealer heb ik de Ioniq dan ook aangekocht. Dat de auto altijd netjes en nog recent onderhoud heeft gehad bij dealer Y kon die telefoniste van dealer X ook direct inzien op basis van het kenteken.
Echter: omdat ze bij de Renault dealer nu de auto even netjes poetsen voor het afleveren, zegt Hyundai nu "de auto heeft geen 100% historie bij ons, dus voordat we garantie kunnen verlenen, moet de auto door ons gekeurd worden". En die keuring moet dus vóórdat 'ie 5 jaar oud wordt, uitgevoerd worden.
Morgen kan ik de auto ophalen en morgen is z'n 5e verjaardag
Ergo, ik heb geen optie om de fabrieksgarantie 2 jaar te verlengen voor 600 euro

er is ook geen coulance mogelijkheid tot een paar dagen, helaas.
Aan de ene kant zou het allemaal niet stuk moeten kunnen en heb je natuurlijk sowieso 8 jaar garantie op de accu, maar toch. Enig meedenken zou Hyundai hierin wel sieren en wellicht beide partijen blij maken.