Vandaag is het 1 augustus en dat is de datum dat er rente bijgeschreven zou moeten zijn. Ik heb nog niet zo lang deze rekening en dit zou de eerste rente bijschrijving moeten zijn. Echter er is geen rente bijgekomen. In het voorlopige overzicht van juli zie ik bij “earned interest” € 0 staan. Ik heb het standaard account, maar daar staat 2,8% bij voor de spaarrekening. Iemand een idee waar dit fout gaat?
Ze zijn inderdaad wat later vandaag, bij mij staat hij ook nog niet. Voorgaande maanden staat de transactietijd ergens tussen 4:30 en 6:00. Maar de dag is nog niet voorbij hè, zou me nog niet direct zorgen makenkbus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:43:
Vandaag is het 1 augustus en dat is de datum dat er rente bijgeschreven zou moeten zijn. Ik heb nog niet zo lang deze rekening en dit zou de eerste rente bijschrijving moeten zijn. Echter er is geen rente bijgekomen. In het voorlopige overzicht van juli zie ik bij “earned interest” € 0 staan. Ik heb het standaard account, maar daar staat 2,8% bij voor de spaarrekening. Iemand een idee waar dit fout gaat?
Bij mij was het vandaag wat vroeger dan ik mij van eerder herinner. Misschien ben ik voor gekropen. Maar de dag is nog lang. @kbusdixet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:49:
[...]
Ze zijn inderdaad wat later vandaag, bij mij staat hij ook nog niet. Voorgaande maanden staat de transactietijd ergens tussen 4:30 en 6:00. Maar de dag is nog niet voorbij hè, zou me nog niet direct zorgen maken
Bij het activeren van mijn metal kaart werd mijn virtuele kaart gekoppeld aan mijn main account vervangen.xileS schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 22:03:
[...]
Ah natuurlijk, nu snap ik de logica. Virtuele kaarten zijn gewoon gratis aan te maken zie ik.
Mijn metal kaart is nog niet ontvangen, maar zie wel dat die al virtueel toe te voegen is. Alleen daar is nog geen rekening aan te koppelen.
Als oud klant heb ik al een transparent Mastercard debit en een transparent Maestro kaart, maar door de aanvraag wordt de Mastercard (of beide) vervangen door de nieuwe nog te ontvangen metal kaart?
De virtuele kaart die was gekoppeld aan mijn joint account bleef actief.
De rente wordt vandaag bijgeschreven, maar de dag is toch nog niet voorbij?kbus schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 08:43:
Vandaag is het 1 augustus en dat is de datum dat er rente bijgeschreven zou moeten zijn.
Ik dacht dat alleen bij bunq iedereen nerveus werd als de rente iets later op de dag maar hier is het blijkbaar niet anders.
het is vrij random, volgens mij hebben ze soort van uitbetaal lijsten die ze gewoon langzaam afwerken
vorige maand had ik het al toen ik wakker werd en bij mijn vriendin duurde het nog een tijdje (ergens op de dag)
Deze maand is het precies andersom, mijn vriendin had het vanmorgen al maar ik heb tot nu toe nog niks.
Ik denk met al de nieuwe Nederlanders, die allemaal verzot zijn op een hoge rente, dat het lijstje maar langer en langer wordt die ze moeten afwerken
vorige maand had ik het al toen ik wakker werd en bij mijn vriendin duurde het nog een tijdje (ergens op de dag)
Deze maand is het precies andersom, mijn vriendin had het vanmorgen al maar ik heb tot nu toe nog niks.
Ik denk met al de nieuwe Nederlanders, die allemaal verzot zijn op een hoge rente, dat het lijstje maar langer en langer wordt die ze moeten afwerken
Het is beter dat die klanten daar hier over berichten dan dat ze de bank er mee lastig vallen. Kijk ook eens in het Trade Republic draadje.ratzz schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:04:
Ik dacht dat alleen bij bunq iedereen nerveus werd als de rente iets later op de dag maar hier is het blijkbaar niet anders.
Bij de banken gaat het gelukkig meestal wel goed, maar we willen nu eenmaal zelf zien dat dat zo is.
je moet natuurlijk wel blijven sparen en elke maand flink wat storten!dixet schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:34:
[Afbeelding]
Speciaal voor mensen die wel zenuwachtig worden, de next payout date staat al wel op 1 september
Volgens mij is de rente op een N26 Metal account verlaagd naar 3%: https://n26.com/en-eu/metal
"N26 Metal customers enjoy our highest interest rate: 3%* p.a.". Is daar wel vrij duidelijk in lijkt me jajurianv schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:18:
Volgens mij is de rente op een N26 Metal account verlaagd naar 3%: https://n26.com/en-eu/metal
Edit:
En het sterretje is nog duidelijker:
"as of 1.8.2024". En de overige dus ook verlaagd. Standaard zelfs van 2,8% naar 1,7%.*N26 Instant Savings account interest rates are based on your main N26 Membership: 1.7% p.a. for Standard and Smart, 2% for You, and 3% p.a. for Metal (before taxes), as of 1.8.2024. Interest rates p.a. are equivalent to AER in Ireland and TANB in Portugal (before taxes). Please note that rates per membership are variable and can be changed by N26 over time.
Dan hoef ik niet meer te denken of ik klant wil worden
[ Voor 36% gewijzigd door RobertMe op 01-08-2024 11:26 ]
Ik heb echt net een Metal card aangevraagd en toen zag ik die 4%, maar in de app staat nu 3%. Helaas.jurianv schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:18:
Bij mij staat nog 4%. Maar ik heb hem al wat langer. Zolang ik nog geen bericht heb gehad, zal het de komende 2 maanden nog wel 4% blijven.Hpsmart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:35:
[...]
Ik heb echt net een Metal card aangevraagd en toen zag ik die 4%, maar in de app staat nu 3%. Helaas.
Can N26 change the interest rate?
Yes, N26 may change your interest rate based on the market situation. If we increase your interest rate, we’ll send you a notification informing you of the change which will take immediate effect. In the case that we have to lower the interest rates we will inform you with 2 months notice.
Ja, klopt. Ik had de website van gisteren nog openstaan (stom). Maar ik vind de verzekeringen erbij ook handig en volgens mijn berekeningen haal ik nog steeds een positief rendement (vergeleken met mijn vorige internetspaarbank). Dus niet helemaal teleurgesteld, hahagloopie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:41:
[...]
Bij mij staat nog 4%. Maar ik heb hem al wat langer. Zolang ik nog geen bericht heb gehad, zal het de komende 2 maanden nog wel 4% blijven.
Can N26 change the interest rate?
Yes, N26 may change your interest rate based on the market situation. If we increase your interest rate, we’ll send you a notification informing you of the change which will take immediate effect. In the case that we have to lower the interest rates we will inform you with 2 months notice.
Wow wat een domper haha. Dacht alles neer te zetten bij N26 vanwege de 4%. Verlaging naar 3% meteen is wel fors.
Eens kijken wat ik ga doen, zit nog in de bedenktijd periode voor Metal en bij mij staat nog 4%. Als die 4% dan aanhoudt tot 1 oktober is dat ok, maar niet denderend. Aan de andere kant kan ik een verzekering bij een andere bank weer opzeggen vanwege de verzekeringen bij Metal.
Eens kijken wat ik ga doen, zit nog in de bedenktijd periode voor Metal en bij mij staat nog 4%. Als die 4% dan aanhoudt tot 1 oktober is dat ok, maar niet denderend. Aan de andere kant kan ik een verzekering bij een andere bank weer opzeggen vanwege de verzekeringen bij Metal.
Heeft iemand een digitaal scherm printje van de de betreffende faq over ? :
Eens kijken/volgen hoe netjes N26 hier mee omgaat. Het moment om te "shinen"
het linkje bestaat niet meer.Can N26 change the interest rate?
Linkje bestaat nog wel als je naar https://n26.com/en-eu/savings-account gaat, en dan onderaan de FAQ staat hij er nog tussen.W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:14:
Heeft iemand een digitaal scherm printje van de de betreffende faq over ? :
[...]
het linkje bestaat niet meer.
Zo ziet het er nu bij mij uit. Metal kaart staat al in de app, maar ik kan deze (nog) niet aan mijn Joint of andere accounts toevoegen. Wel kon ik de Metal kaart aan mijn Google Wallet toevoegen, dus deze is neem ik aan dan al bruikbaar (gekoppeld met Main account).Deikesu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:37:
[...]
Bij het activeren van mijn metal kaart werd mijn virtuele kaart gekoppeld aan mijn main account vervangen.
De virtuele kaart die was gekoppeld aan mijn joint account bleef actief.
Zoals je ziet zijn mijn oude passen (Transparent Mastercard Debit & Transparent Maestro) ook nog actief. Ik hoop dat deze actief blijven, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze vervangen gaan worden en dus gedeactiveerd worden? Want ik las ergens dat je bij een downgrade vanaf Metal dan alle pasjes het niet meer deden..
:strip_exif()/f/image/wdV7MSOVEQW6uc0WoEPH0VpY.jpg?f=fotoalbum_large)
Koen, goed bezig.Koen179 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Linkje bestaat nog wel als je naar https://n26.com/en-eu/savings-account gaat, en dan onderaan de FAQ staat hij er nog tussen.
Tip voor iedereen : maak even een schermafdrukje van die pagina.
Hier is een voorbeeld
/f/image/xwDoA3p6ifVnR0dY8J0RRpHA.png?f=fotoalbum_large)
In de chat is mij toegezegd dat voor bestaande klanten (ik weet even niet hoe lang je klant moet zijn) de rente pas per 1 oktober daalt naar 3% en we daar nog een mail over krijgen.
LOL, vanuit N26 is er iig nog geen informatie gestuurd*. Ik heb precies gisteren 31-07 Metal genomen (en een groot bedrag erop gezet) en ik zie nog wel 4% in de app staan..RobertMe schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:23:
[...]
[...]
"as of 1.8.2024". En de overige dus ook verlaagd. Standaard zelfs van 2,8% naar 1,7%.
Dan hoef ik niet meer te denken of ik klant wil worden3,00% is lager dan andere opties. En 1,70% zelfs gelijk aan mijn NL grootbank
Alleen als het naar 3% gaat vind ik het helemaal niet meer interessant en wil ik niet mijn oude pasjes kwijt
/edit
*oh toch wel zie ik in de app (geen melding van gehad):
We’re writing to let you know that starting October 1, 2024, your Instant Savings account’s interest rate will change.
From this date, the new Instant Savings interest rates will be 3% p.a. for N26 Metal customers, 2% for N26 You customers, and 1.7% for N26 Smart and Standard customers.
This means that from October 1, 2024, you’ll earn 3% interest p.a. on your N26 Metal Instant Savings account.
Please note that interest rates are subject to change over time.
Your N26 Team
[ Voor 24% gewijzigd door xileS op 01-08-2024 13:28 ]
Je hebt er dan ook lang over nagedacht.xileS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:37:
... Ik heb precies gisteren 31-07 Metal genomen (en een groot bedrag erop gezet) en ik zie nog wel 4% in de app staan..
...
Mja, toevallig liep de actierente bij Credit Europe gisteren af en had ik gisteren alles opgenomen en ook toevallig dat deze week een deposito bij Raisin is vrijgekomen, welke ik ben vergeten te verlengen. Ik twijfelde eigenlijk nog wel, want de 4% is maar 2 maanden gegarandeerd. Een daling naar 3% is wat mij betreft wel te fors.
N26 had ik al en overstap naar Metal was zo geregeld en geld was ook zo erop gestort. Eigenlijk meer uit gemak/luiheid gedaan. Voor de andere opties, had ik wat eerder een account moeten openen.
Ik heb vanochtend om 07:30 het Metal abonnement afgesloten, toen er nog overal 4% stond. Via de chat gevraagd of die 4% dan nog 2 maanden voor mij van toepassing is. Ik kreeg dit als antwoord:
Als je nog helemaal geen Instant Savings account had, en deze vandaag hebt geopend, dan zal je als nieuwe klant gezien worden (en dus 3% rente met Metal).
Voor degene die al eerder een Instant Savings account hadden (voor 1 augustus), en toevallig ook vandaag het Metal abonnement hebben afgesloten, dan zou je dus in de groep bestaande klanten vallen.The new rates apply to all customer who opened their Instant Savings after and including August 1st, 2024. If you opened your Instant Savings account before that date, the new interest rates will apply starting October 1st, 2024.
Als je nog helemaal geen Instant Savings account had, en deze vandaag hebt geopend, dan zal je als nieuwe klant gezien worden (en dus 3% rente met Metal).
Klopt. Ik wilde een soortgelijk bericht hier typen, maar toen zag ik de jouwe. Ik heb mijn account in juli jl. geopend, dus ik val binnen de groep "oude" klanten. Echter zie ik nog steeds 3% staan, omdat ik vandaag mijn Metal Card heb aangevraagd. De support agent in de chat zei dat dit percentage binnenkort verandert naar 4%. Dit percentage geldt dan tot en met oktober.Koen179 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:33:
Ik heb vanochtend om 07:30 het Metal abonnement afgesloten, toen er nog overal 4% stond. Via de chat gevraagd of die 4% dan nog 2 maanden voor mij van toepassing is. Ik kreeg dit als antwoord:
[...]
Voor degene die al eerder een Instant Savings account hadden (voor 1 augustus), en toevallig ook vandaag het Metal abonnement hebben afgesloten, dan zou je dus in de groep bestaande klanten vallen.
Wel jammer dat het gelijk zo een grote daling is. Had rond de 3,5% verwacht. Ben dan wel benieuwd hoe lang de 3% stand houdt. Verwachting is dat ECB per 2 maanden 0,25% verlaagt. Dus dat zou mogelijk 6 maanden betekenen, dan is zelf het actietarief
van bunq interessanter
van bunq interessanter
[ Voor 11% gewijzigd door CR9 op 01-08-2024 14:09 ]
Ik kon hem ook nog niet koppelen. Heb eerst een andere virtuele aangemaakt en gekoppeld aan het main account. Toen bij activatie ging die weg. Ik weet dus niet of het al werkt.xileS schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:23:
[...]
Zo ziet het er nu bij mij uit. Metal kaart staat al in de app, maar ik kan deze (nog) niet aan mijn Joint of andere accounts toevoegen. Wel kon ik de Metal kaart aan mijn Google Wallet toevoegen, dus deze is neem ik aan dan al bruikbaar (gekoppeld met Main account).
Zoals je ziet zijn mijn oude passen (Transparent Mastercard Debit & Transparent Maestro) ook nog actief. Ik hoop dat deze actief blijven, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze vervangen gaan worden en dus gedeactiveerd worden? Want ik las ergens dat je bij een downgrade vanaf Metal dan alle pasjes het niet meer deden..
[Afbeelding]
Verder heb ik geen idee of die oude blijven bestaan. Dat denk ik niet als ik zie dat die metal kaart over mijn virtuele ging. In ieder geval succes!
Nee dat klopt, ik vroeg het me alleen af wanneer de bijschrijving was. Bij veel banken als je inlogt op de eerste staat het er al, hier kan het kennelijk wat langer duren.gloopie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 09:39:
[...]
De rente wordt vandaag bijgeschreven, maar de dag is toch nog niet voorbij?
Dit is de eerste keer dat er rente bijgeschreven wordt, ik heb pas sinds kort hier een spaarrekening.
Dank allen voor de terugkoppeling.
Volgens een zinnetje ergens in de voorwaarden, is google/apple pay wel al werkbaar als je pas nog niet ontvangen hebt.Deikesu schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
Ik kon hem ook nog niet koppelen. Heb eerst een andere virtuele aangemaakt en gekoppeld aan het main account. Toen bij activatie ging die weg. Ik weet dus niet of het al werkt.
Verder heb ik geen idee of die oude blijven bestaan. Dat denk ik niet als ik zie dat die metal kaart over mijn virtuele ging. In ieder geval succes!
Vanochtend voor zessen aangevraagd en bij mij staat 4%. Ik ga wel overwegen of ik metal na die twee maanden nog aan houd… 3% is nou niet echt een groot verschil met andere banken, en die rentestappen doe ze plots maken slaan echt nergens op.Hpsmart schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:35:
[...]
Ik heb echt net een Metal card aangevraagd en toen zag ik die 4%, maar in de app staat nu 3%. Helaas.
[ Voor 7% gewijzigd door Flozem op 01-08-2024 18:25 ]
En als je een oud N26 klant bent met de "legacy privileges" (gratis fysieke kaarten), dan moet je even overwegen of je dat die 2 maanden wel waard vind.Flozem schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:24:
[...]
Vanochtend voor zessen aangevraagd en bij mij staat 4%. Ik ga wel overwegen of ik metal na die twee maanden nog aan houd… 3% is nou niet echt een groot verschil met andere banken, en die rentestappen doe ze plots maken slaan echt nergens op.
Ik was ook van plan om Metal 2 maanden te houden voor die 4%, maar ga het nu toch opzeggen, zodat ik mijn oude voorwaarden kan behouden. Deze raak je anders kwijt, als je niet binnen 14 dagen je aanvraag annuleert.
@xileS
Gelukkig geen last van Legacy Privileges. Maar wel bedankt voor de tip!
Ja, dan zou ik ook de 2 maanden lekker uitzitten. Bij mij is het een beetje zonde om die na jaren ineens te verliezen door even 2 maanden hogere rente te ontvangen.Flozem schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 18:36:
@xileS
Ik had het voor een jaar in het voren betaald in de hoop dat ze de ECB rente zouden volgen of in ieder geval daar dicht in de buurt zouden blijven. Win-win, hun krijgen meer klanten voor het duurste pakket en wij een mooie rente. Maar helaas, het bleek dus een lokkertje, 1% daling is wel fors.
Vanmiddag een mail ontvangen van N26, de rente bij de gratis spaarrekening gaat helaas ook omlaag:
Your interest rate is changing
Our Instant Savings account interest rates will soon be changing.
Starting from October 1, 2024, your interest rate will change to 1.7% p.a. Until then, you’ll continue to earn 2.8% p.a. on all your Instant Savings.
Why the change?
The European Central Bank regularly adjusts interest rates to keep the economy in balance. As a German bank, the interest rates we offer can be influenced by these adjustments.
It also means your interest rate may change in the future — but we’ll always let you know before this happens.
Goh, toch jammer dat ik dan nu gelijk op 1,7% wordt gezet alleen omdat ik gisteren Metal had aangevraagd en nu toch maar intrek vanwege de 1% daling.AntonV schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:43:
Vanmiddag een mail ontvangen van N26, de rente bij de gratis spaarrekening gaat helaas ook omlaag:
[...]
Onverwacht dat de Metal en gratis rente met 1 of 1,1 procentpunt omlaag gaan, en niet met de 0,25 procentpunt dat de ECB rente omlaag is gegaan. Blijkbaar hebben ze geen behoefte meer aan spaargeld en vinden ze het niet erg om een aanzienlijk deel van het spaargeld te verliezen.
Als dat laatste zo is (waarschijnlijk wel) waarom zouden ze dan meer kosten willen hebben dan inkomsten ? Ik vind het nogal logisch.alson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:16:
Onverwacht dat de Metal en gratis rente met 1 of 1,1 procentpunt omlaag gaan, en niet met de 0,25 procentpunt dat de ECB rente omlaag is gegaan. Blijkbaar hebben ze geen behoefte meer aan spaargeld en vinden ze het niet erg om een aanzienlijk deel van het spaargeld te verliezen.
De meeste mensen blijven vaak zitten, overstappers zijn ruim in de minderheid. Zo is bijvoorbeeld maar 6,5% van de mensen vorig jaar van zorgverzekering verandert. Ze verdienen nu denk ik niks aan die 4% rente. Met 3% is het wel rendabel en niet iedereen zal zijn biezen pakken. Is gewoon goedkope marketing geweest.alson schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:16:
Vergeet ook niet de ongetwijfeld flinke influx aan afgesloten metal abbonementen, dat is goed voor de cijfers. Waarschijnlijk hebben ze een hoop daarvan binnengehaald m.b.v. de 4% rente lokker, dat is goed voor het bedrijfsresultaat en wellicht targets die ze hadden voor afgesloten abbonementen.
ECB rente zal alleen nog maar omlaag gaan voorlopig dus ze zullen het wel goed overwogen hebben.
Ik blijf wel in ieder geval tot oktober vanwege die 4% rente. Daarna kijk ik wel verder. Vind overigens die rits verzekeringen en atm opnames ook wel interessant.
ECB rente zal alleen nog maar omlaag gaan voorlopig dus ze zullen het wel goed overwogen hebben.
Ik blijf wel in ieder geval tot oktober vanwege die 4% rente. Daarna kijk ik wel verder. Vind overigens die rits verzekeringen en atm opnames ook wel interessant.
[ Voor 16% gewijzigd door Trishul op 02-08-2024 00:23 ]
1% minder rente is niet leuk maar voor mij persoonlijk blijft Metal toch handig. Ben vaak buiten de EU, vooral Azië en met Metal heb ik bijna nooit kosten met geld opnames en de wisselkoers is altijd prima. Ook is de verzekering handig. Geld overmaken naar buitenlandse rekeningen zijn de kosten ook vrij laag.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik heb N26 Smart ivm de gratis Instant Payment overboekingen en de 10 extra ibans, maar ik heb de spaarrekening afgesloten. 1,7% spaarrente gaan we natuurlijk niet doen heh. Dan maar alles naar Santander België waar ik 2 x hogere rente kan krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Datisraar op 02-08-2024 10:27 ]
Met de gratis N26 rekening is buiten EU met de pas betalen even goedkoop geloof ik, maar idd geldopnames herinner ik mij dat het 1,7% kost, wat volgens mij ook nog wel meevalt. Als ik een groter bedrag wou opnemen, keek ik even of het wellicht goedkoper was met pas van mijn hoofdbank (1% en een vast bedrag zo uit mijn hoofd). Als je idd vaak cash opneemt zal het wel voordelig zijn, maar naar mijn ervaring kan je op veel plekken gewoon met je pas betalen.Badtothebone schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 09:17:
1% minder rente is niet leuk maar voor mij persoonlijk blijft Metal toch handig. Ben vaak buiten de EU, vooral Azië en met Metal heb ik bijna nooit kosten met geld opnames en de wisselkoers is altijd prima. Ook is de verzekering handig. Geld overmaken naar buitenlandse rekeningen zijn de kosten ook vrij laag.
Verzekeringen zijn idd de extra voordelen, maar ik weet niet of dat altijd 13,50 per maand waard is. Ik denk eigenlijk de meeste mensen het puur namen voor de 4% rente en de rest is gewoon lkr extra.
16,90 euro volgens de website.xileS schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
...
Verzekeringen zijn idd de extra voordelen, maar ik weet niet of dat altijd 13,50 per maand waard is.
...
Als je in één keer voor een heel jaar betaalt kost het minder, wat neerkomt op €13,50 per maand.
The devil is in the details.
Ik heb vorige week zaterdag verificatie gedaan, maar nog steeds geen goedkeuring, terwijl er staat twee werkdagen. Meer mensen hier ervaring mee dat het zolang kan duren?
Ik had hem eigenlijk instant.Zenix schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:46:
Ik heb vorige week zaterdag verificatie gedaan, maar nog steeds geen goedkeuring, terwijl er staat twee werkdagen. Meer mensen hier ervaring mee dat het zolang kan duren?
Ik had hier ook last van. Toen ik contact opnam met support via de mail werd ik verwezen naar de chat in the app. Maar daar kwam ik niet in.Zenix schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:46:
Uiteindelijk was het wel gelukt. Volgens mij binnen 5-7 dagen. Ik begon met mijn aanvraag in het weekend.
Ik heb me ongeveer een maand geleden geregistreerd en identiteit geverifieerd. Heeft ongeveer 8min geduurd eer ik bevestiging kreeg dat verificatie gelukt was. Ik heb dus geen klagen over de snelheid van dat proces 
Wel jammer van de aankondiging van verlaging van de rente. Maar ja, metal is betaald voor een jaar dus zal het voorlopig gewoon zo laten. Zal dan later wel eens uitkijken naar alternatieven. Maar 3% is nog altijd meer dan wat ik bij medirect had.
Wel jammer van de aankondiging van verlaging van de rente. Maar ja, metal is betaald voor een jaar dus zal het voorlopig gewoon zo laten. Zal dan later wel eens uitkijken naar alternatieven. Maar 3% is nog altijd meer dan wat ik bij medirect had.
MeDirect is al sinds november 2023 3,17%, dus die situatie is veranderd.Kenhas schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 10:54:
Maar 3% is nog altijd meer dan wat ik bij medirect had.
Dat ga ik nog eens moeten bekijken. Laatste wat ik zag een maandje geleden was rond 2,5%.GroteVoet459 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:12:
[...]
MeDirect is al sinds november 2023 3,17%, dus die situatie is veranderd.
Was paar jaar geleden absoluut koploper maar opeens de rente zwaar gezakt zonder mail of bericht.
Maar dat doet er nie veel meer toe. Alles zit nu bij n26 en deze week alles bij medirect opgezegd
Zie dat je België woont - daar is het een hele aparte bank, met inderdaad andere diensten en veel lagere rentes dan in de rest van Europa (en dus ook NL).Kenhas schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Dat ga ik nog eens moeten bekijken. Laatste wat ik zag een maandje geleden was rond 2,5%.
Terug naar onderwerp "N26" ...
Hi allemaal, ik vertrek over 3 weken voor 2 maanden naar Azië en ik probeer uit te zoeken welke bank het voordeligst is qua pinnen etc. in Azië. Klopt het dat N26 hier uitstekend voor is, en dat ik dan niets hoef te betalen als ik geld wil opnemen? Ik heb op dit moment Knab, maar daar betaal je iedere keer dat je geld wilt opnemen.
https://www.bankenvergeli...%E2%82%AC2%20per%20opname).Marleytjuh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:15:
Hi allemaal, ik vertrek over 3 weken voor 2 maanden naar Azië en ik probeer uit te zoeken welke bank het voordeligst is qua pinnen etc. in Azië. Klopt het dat N26 hier uitstekend voor is, en dat ik dan niets hoef te betalen als ik geld wil opnemen? Ik heb op dit moment Knab, maar daar betaal je iedere keer dat je geld wilt opnemen.
Bij Trade Republic betaal je geen koers opslag of pin-kosten als je meer dan 100 euro pint. Dat is volgens mij de voordeligste optie.
Ik gebruik mijn N26 kaart (Metal) al 6 maanden in Azië. Bij sommige pin apparaten moet je kosten betalen bijvoorbeeld in Thailand maar in Maleisië heb ik geen kosten bij Maybank ATM's.Marleytjuh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:15:
Een verschil tussen mijn OpenBank kaart en N26 is dat met een OpenBank kaart krijg ik een conversie scherm (Continue without conversion, Continue with conversion) te zien bij de meeste apparaten en met mijn N26 kaart krijg ik die niet te zien. Doorgaans zijn mijn pin opnames gewoon met de basis Mastercard exchange rate, dus vrij goed en dan ook geen extra kosten van de kant van N26.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Ik zat afgelopen winter 4 maanden in Azië. Openbank i.c.m. Travel+ is veruit het voordeligst als je ook contant geld opneemt.Marleytjuh schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:15:
De Visa koers die Trade Republic hanteert is echter ongunstiger dan de Mastercard koers die N26 (en OpenBank met Travel+) hanteren.Schweino schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 23:39:
[...]
Bij Trade Republic betaal je geen koers opslag of pin-kosten als je meer dan 100 euro pint. Dat is volgens mij de voordeligste optie.
[ Voor 25% gewijzigd door alson op 10-08-2024 14:15 ]
OpenBank met Travel+ (a €2,99/maand) biedt dezelfde Mastercard wisselkoers als N26. Het enige voordeel dat ik zie is gratis opnames bij Santander automaten. Zijn die er veel Santander automaten in de landen in Azië waar je geweest bent?kwon schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:54:
[...]
Ik zat afgelopen winter 4 maanden in Azië. Openbank i.c.m. Travel+ is veruit het voordeligst als je ook contant geld opneemt.
Ik ben geen enkele Santander-automaat tegengekomen. Daarom is het fijn dat je met Travel+ ook 5 keer per maand de eventuele kosten die geldautomaten van andere banken in rekening brengen vergoed krijgt. In Thailand betaal je bijvoorbeeld standaard 220 THB, omgerekend € 5,72 per opname. Bij N26 en vrijwel iedere andere bank in Nederland moet je die gewoon betalen. Dit komt nog bovenop de kosten die je eigen bank eventueel in rekening brengt.alson schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
OpenBank met Travel+ (a €2,99/maand) biedt dezelfde Mastercard wisselkoers als N26. Het enige voordeel dat ik zie is gratis opnames bij Santander automaten. Zijn die er veel Santander automaten in de landen in Azië waar je geweest bent?
Om het even te verduidelijken, bij geldopnames in het buitenland spelen vaak 3 kostencomponenten een rol:
Rabobank
Kosten Rabobank: € 3,50
Koersopslag (1,4%): € 7,00
Kosten Thaise bank: 220 THB / € 5,72
Totaal: € 16,22
N26
Kosten N26: 1,7% * 500 euro = € 8,50
Koersopslag: 0% / € 0
Totaal: € 14,22
Openbank i.c.m. Travel+
Kosten Openbank: € 0
Kosten Thaise bank: € 0
Totaal: € 0
- De (vaste) kosten die je eigen bank rekent
- De koersopslag die je eigen bank rekent
- De (vaste) kosten van de bank bij wie je geld opneemt
Rabobank
Kosten Rabobank: € 3,50
Koersopslag (1,4%): € 7,00
Totaal: € 16,22
N26
Openbank i.c.m. Travel+
Kosten Openbank: € 0
Kosten Thaise bank: € 0
Totaal: € 0
Als je metal al hebt dan geen je die 1.7% niet dus dat scheelt behoorlijkN26
Hoe kom je daar bij?alson schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
De Visa koers die Trade Republic hanteert is echter ongunstiger dan de Mastercard koers die N26 (en OpenBank met Travel+) hanteren.
:strip_exif()/f/image/1ViM44hGwm2ei1f5R4wa3tlK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NAILhwxiijLc6GsDtvem5CLe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Schweino op 11-08-2024 00:21 ]
Elke vergelijking op basis van historische data die ik heb kunnen vinden geeft aan dat Mastercard gemiddeld voordeliger is dan Visa voor de meeste valuta. Het verschil is vooral hoe groot het verschil is. Sommige bronnen geven een verschil van 1%, andere 0.2-0.3%. Toch in dezelfde orde van grootte als de andere kosten die hier besproken werden.
https://www.thinmargin.co...ves-better-exchange-rates
https://nomadgate.com/visa-vs-mastercard-exchange-rate/
https://www.moneyhub.co.nz/mastercard-vs-visa.html
https://onemileatatime.co...ernational-exchange-rate/
YouTube: What is the best Exchange Rate? | Interbank vs Mastercard vs Visa e...
N26 gebruik ik als ditjes en datjes rekening, dus ik had niet eerder goed naar de beveiliging gekeken. Er staat bij mij bijna nooit een groot bedrag op. Alleen het vakantiebudget... U raadt het al...
Een paar weken geleden is, op de eerste dag van onze vakantie, mijn N26 MasterCard gestolen. Ik kwam er pas na een uur achter, toen was er al maximaal gestolen.
Vreemd genoeg zie ik normaal direct een notificatie op mijn telefoon bij iedere betaling, dit werkte blijkbaar even niet. Slechte wifi ofzo, ik snap er niks van.. De eerste notificatie was een geweigerde betaling, de daglimiet was bereikt
Ik had daglimiet van 500 euro ingesteld (ATM limit 200 euro). Dit heeft de schade iets beperkt... toch hebben ze de volledige daglimiet kunnen stelen. Er is bij N26 geen limiet op het aantal contactloze betalingen per dag. Bij Nederlandse grootbanken is na een aantal betalingen de pincode nodig, bij N26 blijkbaar niet. "There’s no limit to the amount of contactless payments you can make per day, provided you stay under the daily card limit of €5,000 or the monthly card limit of €20,000."
Er zijn tientallen betalingen gedaan. Een grotere online betaling en gelijktijdig veel kleine betalingen bij een supermarkt (een half uur lang steeds kleine bedragen (zelfscan?). Toen was de daglimit bereikt.
Mijn ervaringen met N26:
- Contact via de App (Chat) is nogal beperkt, standaard antwoorden
- Kaart gelocked en en nieuwe aangevraagd (10 euro). Hierdoor werd ook overal Google Wallet en Apple Pay gereset. Leuk: De nieuwe kaart kon ik al wel direct toevoegen en gebruiken in Google Wallet (zonder fysieke activatie van de nieuwe MasterCard)
- Alle ongeautoriseerde transacties gemeld via de App, inclusief het Politie rapport. Hier heb ik nog geen reactie op gehad (2 weken al)
Dus wat interessante lessons learned... Maatregelen die ik heb genomen:
1: CVC code van de debitcard afgehaald (met een mesje)
2: Contactloos betalen met de debitcard uitgeschakeld in de app.
Nu is het alleen mogelijk om met de debitcard te betalen als je CVC code of de PIN weet.
3: Contactloos betalen met telefoon (Google Wallet op Pixel telefoon) -> ingesteld "Require device unlock for NFC". Dit is een NFC instelling, Google Wallet verificatie is niet afdoende. "If this setting is on, you must unlock your screen for every NFC transaction."
Met deze 3 maatregelen voel ik mij iets veiliger op reis. Want ik wil toch gewoon risico blijven nemen in het leven
Ik had trouwens niet voor N26 Metal gekozen (met de verzekering) omdat het abonnement 200 euro per jaar kostte (minimale contractduur) en een nieuwe Metal card 45 euro! Dit vind ik eigenlijk nog steeds niet de moeite waard, wat denken jullie?
Hebben jullie nog andere tips? Hoop niet dat dit overkomt als een zielig verhaal. Ik overleef het wel, maar vind echt dat dit soort diefstal moet stoppen
Een paar weken geleden is, op de eerste dag van onze vakantie, mijn N26 MasterCard gestolen. Ik kwam er pas na een uur achter, toen was er al maximaal gestolen.
Vreemd genoeg zie ik normaal direct een notificatie op mijn telefoon bij iedere betaling, dit werkte blijkbaar even niet. Slechte wifi ofzo, ik snap er niks van.. De eerste notificatie was een geweigerde betaling, de daglimiet was bereikt
Ik had daglimiet van 500 euro ingesteld (ATM limit 200 euro). Dit heeft de schade iets beperkt... toch hebben ze de volledige daglimiet kunnen stelen. Er is bij N26 geen limiet op het aantal contactloze betalingen per dag. Bij Nederlandse grootbanken is na een aantal betalingen de pincode nodig, bij N26 blijkbaar niet. "There’s no limit to the amount of contactless payments you can make per day, provided you stay under the daily card limit of €5,000 or the monthly card limit of €20,000."
Er zijn tientallen betalingen gedaan. Een grotere online betaling en gelijktijdig veel kleine betalingen bij een supermarkt (een half uur lang steeds kleine bedragen (zelfscan?). Toen was de daglimit bereikt.
Mijn ervaringen met N26:
- Kaart gelocked en en nieuwe aangevraagd (10 euro). Hierdoor werd ook overal Google Wallet en Apple Pay gereset. Leuk: De nieuwe kaart kon ik al wel direct toevoegen en gebruiken in Google Wallet (zonder fysieke activatie van de nieuwe MasterCard)
- Alle ongeautoriseerde transacties gemeld via de App, inclusief het Politie rapport. Hier heb ik nog geen reactie op gehad (2 weken al)

Nu is het alleen mogelijk om met de debitcard te betalen als je CVC code of de PIN weet.
3: Contactloos betalen met telefoon (Google Wallet op Pixel telefoon) -> ingesteld "Require device unlock for NFC". Dit is een NFC instelling, Google Wallet verificatie is niet afdoende. "If this setting is on, you must unlock your screen for every NFC transaction."
Met deze 3 maatregelen voel ik mij iets veiliger op reis. Want ik wil toch gewoon risico blijven nemen in het leven
Ik had trouwens niet voor N26 Metal gekozen (met de verzekering) omdat het abonnement 200 euro per jaar kostte (minimale contractduur) en een nieuwe Metal card 45 euro! Dit vind ik eigenlijk nog steeds niet de moeite waard, wat denken jullie?
Hebben jullie nog andere tips? Hoop niet dat dit overkomt als een zielig verhaal. Ik overleef het wel, maar vind echt dat dit soort diefstal moet stoppen
Snap ik het is heel vervelend... maar als je bekijkt ING bank dit vergoedt nu zelf Debit Visa/Mastercard bij fraude en ik zou niks om zorgen en hoeft ook geen cvc-code krassen.Teutlepel schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:17:
N26 gebruik ik als ditjes en datjes rekening, dus ik had niet eerder goed naar de beveiliging gekeken. Er staat bij mij bijna nooit een groot bedrag op. Alleen het vakantiebudget... U raadt het al...
Vreemd genoeg zie ik normaal direct een notificatie op mijn telefoon bij iedere betaling, dit werkte blijkbaar even niet. Slechte wifi ofzo, ik snap er niks van.. De eerste notificatie was een geweigerde betaling, de daglimiet was bereikt![]()
Mijn ervaringen met N26:
- Alle ongeautoriseerde transacties gemeld via de App, inclusief het Politie rapport. Hier heb ik nog geen reactie op gehad (2 weken al)![]()
Je zou kunnen proberen N26 betwisten ? het is waard...
@Teutlepel Dankjewel voor je report en heads-up!
Goede reminder om preciezer naar de instellingen van (het groeiende aantal) cards te kijken.
Misschien zou ik mijn nog overgebleven Maestro-cards uit moeten zetten en default bij allemaal ATM-opnames en contactloze betalingen uit (goede tip van je: als ik toch meestal met telefoon betaal, hoeven cards dat niet meer te kunnen).
Ik kan er niet veel aan toevoegen, behalve wellicht om zoveel mogelijk (in ieder geval van vakantiebudget) op spaarrekening I.p.v. betaalrekening te zetten. Daarvandaan kunnen dieven die alleen de card hebben niet overhevelen.
Ik denk dat ik zelf, om praktische redenen, dit als belangrijkste dagelijkse bescherming zal gebruiken (saldo normaliter lager dan daglimiet), omdat ik dan bij betalingen alleen hoef te checken of saldo voldoende is en niet verschillende, enigszins verborgen instellingen.
Verder kun je bij b.v. Openbank de geografische locaties beperken (maar dat zou in dit geval niet geholpen hebben).
Goede reminder om preciezer naar de instellingen van (het groeiende aantal) cards te kijken.
Misschien zou ik mijn nog overgebleven Maestro-cards uit moeten zetten en default bij allemaal ATM-opnames en contactloze betalingen uit (goede tip van je: als ik toch meestal met telefoon betaal, hoeven cards dat niet meer te kunnen).
Ik kan er niet veel aan toevoegen, behalve wellicht om zoveel mogelijk (in ieder geval van vakantiebudget) op spaarrekening I.p.v. betaalrekening te zetten. Daarvandaan kunnen dieven die alleen de card hebben niet overhevelen.
Ik denk dat ik zelf, om praktische redenen, dit als belangrijkste dagelijkse bescherming zal gebruiken (saldo normaliter lager dan daglimiet), omdat ik dan bij betalingen alleen hoef te checken of saldo voldoende is en niet verschillende, enigszins verborgen instellingen.
Verder kun je bij b.v. Openbank de geografische locaties beperken (maar dat zou in dit geval niet geholpen hebben).
Inmiddels heb ik van N26 het gestolen geld vergoed gekregen. Echter super!
[ Voor 10% gewijzigd door Teutlepel op 15-08-2024 20:20 ]
Ik heb van N26 ook een keer geld terug gekregen. Een chargeback heet dat geloof ik. Het ging om een klein bedrag, waarvan een abo vroegtijdig was beëindigd. Na wat documenten sturen en maanden wachten had ik het ook terug gekregen. Niet dat het voor een klein bedrag de moeite waard is, maar ik was wel benieuwd of het ging lukken.
Dat is super! Ben je eigenlijk met metal verzekerd hiervoor? Ik zie namelijk alleen iets over aankopen die je met je kaart hebt gemaakt, maar niets over diefstal van de kaart zelf.Teutlepel schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 20:20:
Inmiddels heb ik van N26 het gestolen geld vergoed gekregen. Echter super!
Ik heb N26 free en geen Metal.Deikesu schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:34:
[...]
Dat is super! Ben je eigenlijk met metal verzekerd hiervoor? Ik zie namelijk alleen iets over aankopen die je met je kaart hebt gemaakt, maar niets over diefstal van de kaart zelf.
Met "MasterCard gestolen" bedoelde ik diefstal van de kaart. De "aankopen" die na de diefstal gedaan zijn, heb ik dus niet gemaakt, waardoor ze in aanmerking komen voor een chargeback vanuit MasterCard.
[ Voor 12% gewijzigd door Teutlepel op 16-08-2024 16:08 ]
Mede-tweakers! Ik heb lang een Bunq travel card gehad maar die is inmiddels verlopen en ben dus op zoek naar een goede kaart voor gebruik in het buitenland. Zag ik het nu goed in de voorwaarden dat je bij de gratis N26-kaart geen (extra) wisselkoersopslag hebt tov de Mastercard-midrate, plus dat je niets betaald voor atm withdrawals in niet euros? Want er staat ook een en ander over wel kosten bij sommige abonnementen of passen. Kon er niet helemaal duidelijk wijs uit worden in de voorwaarden, wellicht hebben jullie ervaringen?
Bij het gratis standaard plan betaal je sowieso 1,7% aan kosten over het opgenomen bedrag, plus nog de eventuele kosten die de bank waarbij je geld opneemt in rekening brengt.B_Swinkels schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:48:
Mede-tweakers! Ik heb lang een Bunq travel card gehad maar die is inmiddels verlopen en ben dus op zoek naar een goede kaart voor gebruik in het buitenland. Zag ik het nu goed in de voorwaarden dat je bij de gratis N26-kaart geen (extra) wisselkoersopslag hebt tov de Mastercard-midrate, plus dat je niets betaald voor atm withdrawals in niet euros? Want er staat ook een en ander over wel kosten bij sommige abonnementen of passen. Kon er niet helemaal duidelijk wijs uit worden in de voorwaarden, wellicht hebben jullie ervaringen?
Goed dat ik het nog even navraag dan. In de voorwaarden staat dit volgens mij(?) niet heel duidelijk vermeld, of kijk ik ergens overheen?kwon schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 20:53:
[...]
Bij het gratis standaard plan betaal je sowieso 1,7% aan kosten over het opgenomen bedrag, plus nog de eventuele kosten die de bank waarbij je geld opneemt in rekening brengt.
Screenshotje uit de voorwaarden:
:strip_exif()/f/image/Slu1yoCjzlY3soIGvxAdmFqM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door B_Swinkels op 20-08-2024 21:02 ]
Het staat er inderdaad niet duidelijk vermeld.B_Swinkels schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 21:01:
[...]
Goed dat ik het nog even navraag dan. In de voorwaarden staat dit volgens mij(?) niet heel duidelijk vermeld, of kijk ik ergens overheen?
Screenshotje uit de voorwaarden:
[Afbeelding]
In de app zelf staat het duidelijker, daarin kun je doortikken naar 'ATM usage' en daar staat hoeveel (gratis) opnames je nog hebt en welke kosten er zijn. Ik kan helaas geen screenshot maken.
Het staat hier wel wat duidelijker:
https://support.n26.com/e...-i-withdraw-cash-for-free
[ Voor 9% gewijzigd door kwon op 20-08-2024 21:09 ]
Trad Republic zegt er het volgende over:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZRfsheWshyXVHruYMuQ7sBfF.png?f=user_large)
Nog nooit geprobeerd, maar wel een mooie optie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZRfsheWshyXVHruYMuQ7sBfF.png?f=user_large)
Nog nooit geprobeerd, maar wel een mooie optie.
Ben inderdaad ook bij TR uitgekomen. "Nadeel" is dan wel dat je betaalkaart gekoppeld zit aan een rekening met (een van de) hoogste rentes van het moment. Tegelijkertijd, puur voor het sparen al het aanvragen waard, me dunkt.
Je kan voor je betaalkaart dagelijkse en maandelijkse betalingslimieten instellen die dan ook gelden voor Apple Pay en Google Pay. En de online betaalfunctie uitschakelen.B_Swinkels schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:52:
Ben inderdaad ook bij TR uitgekomen. "Nadeel" is dan wel dat je betaalkaart gekoppeld zit aan een rekening met (een van de) hoogste rentes van het moment. Tegelijkertijd, puur voor het sparen al het aanvragen waard, me dunkt.
In fact.. de betaalkaart moest ik zelf aanvragen. Dus zonder kaart kan misschien ook. Je kan m ook blokkeren in de app. Maar dan loop je wel de 1% saveback mis.
[ Voor 15% gewijzigd door rr7r op 22-08-2024 14:44 . Reden: 2e alinea aanvulling ]
Dat is toch juist een voordeel dat je een hoge rente hebt? Of lees ik je zin nou verkeerd.B_Swinkels schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:52:
Ik denk dat bedoeld wordt dat als je geen limieten instelt en de kaart door een ander leeggetrokken wordt je dan ook alles kwijt bent. Waarschijnlijk dan ook een fors bedrag omdat het een aantrekkelijke rekening is maar direct gekoppeld aan je card.xileS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 18:59:
[...]
Dat is toch juist een voordeel dat je een hoge rente hebt? Of lees ik je zin nou verkeerd.
N26 heeft die koppeling niet, daar is de card gekoppeld aan je main rekening en niet je spaarrekening die overigens alleen toelaat het geld over te maken naar je main rekening en niet zomaar een willekeurige andere rekening.
Ah zo, dat is wel bijzonder. Als ik het nu goed begrijp is bij TR de spaarrekening ook gelijk de betaalrekening en heb je geen keus om dit te splitsen.ratzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:42:
[...]
Ik denk dat bedoeld wordt dat als je geen limieten instelt en de kaart door een ander leeggetrokken wordt je dan ook alles kwijt bent. Waarschijnlijk dan ook een fors bedrag omdat het een aantrekkelijke rekening is maar direct gekoppeld aan je card.
N26 heeft die koppeling niet, daar is de card gekoppeld aan je main rekening en niet je spaarrekening die overigens alleen toelaat het geld over te maken naar je main rekening en niet zomaar een willekeurige andere rekening.
Ook wel weer een voordeel dat je op je betaalrekening rente ontvangt. Dit heb ik geloof ik al 25 jaar niet gezien.
Alleen betreft veiligheid snap ik dat dit niet zo prettig voelt, maar dat zou je dan idd kunnen oplossen door limieten in te stellen.
Nu de rentes bij N26 omlaag gaan is TR idd wel een interessante (tot 50k).
Heb ik ook zitten te overwegen maar zitten daar niet wat haken en ogen aan zoals het zelf moeten opgeven van je kapitaal aan de belastingdienst omdat zei dat niet doen?xileS schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:15:
[...]
Nu de rentes bij N26 omlaag gaan is TR idd wel een interessante (tot 50k).
N26 heb ik ook volgens mij vaak zelf moeten opgeven bij de IB, zo'n grote moeite is dat niet.ratzz schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:22:
[...]
Heb ik ook zitten te overwegen maar zitten daar niet wat haken en ogen aan zoals het zelf moeten opgeven van je kapitaal aan de belastingdienst omdat zei dat niet doen?
Dat is vreemd want ze geven zelf aan dat ze 2 keer per jaar jou financiën doorgeven aan het land waar je je belastingen verschuldigd bent. Dat is ook de reden dat je je bsn moet opgeven. Waarschijnlijk heb je dit nagelaten?xileS schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 06:12:
[...]
N26 heb ik ook volgens mij vaak zelf moeten opgeven bij de IB, zo'n grote moeite is dat niet.
Heb mijn bsn bij het openen gewoon door gegeven. Is wel lang geleden.ratzz schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 08:51:
[...]
Dat is vreemd want ze geven zelf aan dat ze 2 keer per jaar jou financiën doorgeven aan het land waar je je belastingen verschuldigd bent. Dat is ook de reden dat je je bsn moet opgeven. Waarschijnlijk heb je dit nagelaten?
Herinner mij dat een aantal X dat er van N26 helemaal niks automatisch vermeld was bij IB aangifte, en/of dat er geen bedrag was ingevuld.
Alsnog moet je elk bedrag nakijken of het klopt. Dat vind ik bij N26 wel lastig. Ik kon geen jaaropgave vinden. En de maand afschriften geven (soms) een andere saldo aan dan in de app zelf.
Vanmorgen is de rente bijgeschreven. Inderdaad nog de 4% waar ik als metal klant van juli 2024 of eerder recht op heb.W1ck1e schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:47:
@xileS @Koen179 Bedankt voor de bevestiging. Het is natuurlijk niet meer dan netjes dat N26 inderdaad voor bestaande klanten de rente pas 1 oktober verlaagt. Een soort van bestaande klanten bonus.
@Concurrentie: lees je mee ?
Ik had dus 1 dag voordat de rentewijziging bekend was Metal aangevraagd en de dag erna gelijk opgezegd. Rente zou volgens de klantenservice gelijk naar de nieuwe 1,7% gaan ipv 2,8% (oude rente). Met deze informatie heb ik alles er gelijk eraf gehaald.W1ck1e schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:25:
[...]
Vanmorgen is de rente bijgeschreven. Inderdaad nog de 4% waar ik als metal klant van juli 2024 of eerder recht op heb.
In de app staat bij mij idd 1,7%, maar een andere medewerker zegt ineens dat dit waarschijnlijk niet klopt en dat ik nog wel de oude 2,8% rente krijg tot 1 oktober. Daar doelde ik namelijk ook eerst op, aangezien mijn spaarrekening ruim voor 1 augustus actief was..
Helaas dat ik hoogstwaarschijnlijk verkeerd geïnformeerd ben en daardoor heb ik onnodig geld gestald bij Leaseplan Bank, met een minder hoge rente percentage.
Ik zit nu met 4 pasjes van N26, 2 oude (Mastercard transparante & Maestro) en 2 nieuwe (Metal & Transparante). Nieuwe Metal kaart activeren in de app heeft voor mij denk ik weinig zin, aangezien die ik al opgezegd heb en de nieuwe transparante kaart snap ik eigenlijk ook niet aangezien ik al een oude heb. Ik denk dat ik het voorlopig maar lekker zo houdt, zonder de nieuwe pasjes te activeren.
Maximale Instant opname is 10k sinds 29 augustus. Dus niet meer nodig om te splitsen in delen van 2k.
Alleen voor Metal (of een ander betaalde rekening) neem ik aan.W1ck1e schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:02:
Maximale Instant opname is 10k sinds 29 augustus. Dus niet meer nodig om te splitsen in delen van 2k.
Geen ideexileS schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:06:
[...]
Alleen voor Metal (of een ander betaalde rekening) neem ik aan.
Hier staat de rente ook nog op 2,8% tot 1 okt volgens de app zie ik net. Had ik het geld nog even rustig kunnen laten staan maar had het vanochtend gelijk al van de spaarrekening gehaald om ergens anders te plaatsen (gesplitst Santander en TR).
Overigens moet ik zeggen dat N26 wel een verademing is t.o.v. bunq, het is een aangename in het gebruik of zoals de Duitsers zeggen een "eindwandfrien" ervaring.
Overigens moet ik zeggen dat N26 wel een verademing is t.o.v. bunq, het is een aangename in het gebruik of zoals de Duitsers zeggen een "eindwandfrien" ervaring.
[ Voor 25% gewijzigd door ratzz op 01-09-2024 12:41 . Reden: Toevoeging ]
Voor de standaard rekening wordt 0,99 cent in rekening gebracht.xileS schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:06:
[...]
Alleen voor Metal (of een ander betaalde rekening) neem ik aan.
Mensen ervaring met de business model van N26? Omdat ik nog geen inkomen heb vanuit bedrijf. heb ik expres N26 de gratis account genomen.
Zijn er mensen die ook ervaring hiermee hebben?
Zijn er mensen die ook ervaring hiermee hebben?
Ah ja dat was het, anders jezelf een betaalverzoek/Tikkie (iDEAL) versturen. Voor kleinere bedragen gaat dat prima en gratis.ratzz schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:42:
[...]
Voor de standaard rekening wordt 0,99 cent in rekening gebracht.
Dus hier in Albanië is de debit card bij de auto huur dus niet te gebruiken... (Bij de maatschappij waar ik de auto van heb gehuurd)
Volgens hem komt dat door dat ze de borg niet terug kunnen storten (wel afhalen), dat lijkt mij toch gewoon onzin of werkt dat echt anders?
Volgens hem komt dat door dat ze de borg niet terug kunnen storten (wel afhalen), dat lijkt mij toch gewoon onzin of werkt dat echt anders?
Geen idee, maar in Italië ging dit prima met mijn fysieke transparante pas.joco schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:47:
Dus hier in Albanië is de debit card bij de auto huur dus niet te gebruiken... (Bij de maatschappij waar ik de auto van heb gehuurd)
Ik denk ook niet dat ze überhaupt door had dat dit geen creditcard was. Bij jou zagen ze dit wel en toen mocht je het niet meer door de pinautomaat halen? Het moet naar mijn idee denk ik gewoon werken, zolang je genoeg saldo hebt.
Klinkt meer als onwil om een debit card te accepteren.joco schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:47:
Het valt mij op wat ik nog geen rente heb ontvangen. Meerdere mensen last van?
Heb het idee dat het door mijn annulering van Metal komt.
Heb het idee dat het door mijn annulering van Metal komt.
@xileS Hier met het gratis account gewoon de rente binnen gekregen.
Ik heb dat ook gehad een paar weken terug. Een filiaal van Alamo in Noorwegen. Volgens mij mag dat ook daar helemaal niet, maarja, daar sta je dan na je lange reis aan de balie met kids... Alleen bij afname van het volledig verzekerde pakket mocht met wel met debit CC... (ik was al verzekerd, maarja, dat deerde niet) Pure aftroggeling. Maarja, waar auto's zijn, zijn louche praktijken.balken07 schreef op maandag 2 september 2024 @ 18:52:
[...]
Klinkt meer als onwil om een debit card te accepteren.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos