Hmm, inmiddels 3 dagen september en nog steeds 0% rente. Er gaat dan denk ik iets fout, dat wordt weer contact opnemen met de klantenservice. Komt vast wel goed.LongBowNL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:27:
@xileS Hier met het gratis account gewoon de rente binnen gekregen.
Toch gek, volgens mij kunnen ze wel gewoon een betaling van een Mastercard Debit accepteren, aangezien het ook een Mastercard is, ook al is het geen Credit. Het is niet dat ze een groter bedrag dan de borg kunnen vasthouden op de Creditcard dacht ik?Brent schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:46:
[...]
Ik heb dat ook gehad een paar weken terug. Een filiaal van Alamo in Noorwegen. Volgens mij mag dat ook daar helemaal niet, maarja, daar sta je dan na je lange reis aan de balie met kids... Alleen bij afname van het volledig verzekerde pakket mocht met wel met debit CC... (ik was al verzekerd, maarja, dat deerde niet) Pure aftroggeling. Maarja, waar auto's zijn, zijn louche praktijken.
In ieder geval is een Creditcard niet meer noodzakelijk, maar toch nog altijd handig om erbij te hebben. Gezeik hiermee wil je niet tijdens het reizen.
Klopt. Het is een zelfverzonnen regel, 'beleid'. Maar het is onzin. Twee weken laten konden ze ook een factuurfout gewoon corrigeren van mijn debitkaart.xileS schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:04:
[...]
Toch gek, volgens mij kunnen ze wel gewoon een betaling van een Mastercard Debit accepteren, aangezien het ook een Mastercard is, ook al is het geen Credit. Het is niet dat ze een groter bedrag dan de borg kunnen vasthouden op de Creditcard dacht ik?
Ik had tot nu toe altijd de balie weten te overtuigen het gewoon te proberen, maar deze keer niet. Heel irritant. Moet wetgeving voor komen eigenlijk, want in elk geval in de EU mag je niet op betaalmiddel discrimineren, hooguit extra kosten in rekening brengen.In ieder geval is een Creditcard niet meer noodzakelijk, maar toch nog altijd handig om erbij te hebben. Gezeik hiermee wil je niet tijdens het reizen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Misschien een stomme suggestie. De rente wordt uitgekeerd op de spaarrekening "space" en niet op je betaalrekening. Heb je daar gekeken?xileS schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:58:
[...]
Hmm, inmiddels 3 dagen september en nog steeds 0% rente. Er gaat dan denk ik iets fout, dat wordt weer contact opnemen met de klantenservice. Komt vast wel goed.
Ik heb 3 kaarten, Wise, Revolut en N26. Ik heb die van N26 echter nog niet geactiveerd en vertrek binnenkort al. Wellicht toch nog maar even doen (gratis pinnen is fijn).Badtothebone schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 03:23:
[...]
Ik gebruik mijn N26 kaart (Metal) al 6 maanden in Azië. Bij sommige pin apparaten moet je kosten betalen bijvoorbeeld in Thailand maar in Maleisië heb ik geen kosten bij Maybank ATM's.
Een verschil tussen mijn OpenBank kaart en N26 is dat met een OpenBank kaart krijg ik een conversie scherm (Continue without conversion, Continue with conversion) te zien bij de meeste apparaten en met mijn N26 kaart krijg ik die niet te zien. Doorgaans zijn mijn pin opnames gewoon met de basis Mastercard exchange rate, dus vrij goed en dan ook geen extra kosten van de kant van N26.
Leuk te lezen dat de kaart bevalt. Sowieso tof te lezen dat Maleisië eindelijk een beetje ontwikkeld, want 10 jaar terug werd je er voor gek verklaard met je debitcard....
Heb je enig idee of je bij die kraampjes van de Night Market ook met Wise, Revolut of N26 kunt betalen? Ik zag dat er een hoop zijn die contactloos betalen doen....maar dan zie je er meteen zo'n groot Touch 'N Go eWallet logo bij en die eWallet is niet mogelijk als buitenlander. Wel heb ik een Touch 'N Go kaart met tegoed erop, maar heb de indruk dat die dan weer niet werkt....
Wat ik dus het en der lees (en wat hij ook mij probeerde wijs te maken) is dat ze achteraf met een debit slechter kunnen innen (bv als je schade zou hebben gereden)Brent schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:46:
[...]
Ik heb dat ook gehad een paar weken terug. Een filiaal van Alamo in Noorwegen. Volgens mij mag dat ook daar helemaal niet, maarja, daar sta je dan na je lange reis aan de balie met kids... Alleen bij afname van het volledig verzekerde pakket mocht met wel met debit CC... (ik was al verzekerd, maarja, dat deerde niet) Pure aftroggeling. Maarja, waar auto's zijn, zijn louche praktijken.
Dat is misschien dan ook de reden dat hij volledig via hun verzekerd moet zijn, dan hoeven ze nooit op jouw (kan een paar maanden duren) te verhalen
Maar of dat echt zo is.. moet je bv altijd een pin geven bij elke betaling met debit en niet met credit?
Ik zou toch zeggen dat in de basis het gewoon precies het zelfde zou moeten kunnen werken
Ze kunnen gewoon een reservering ter hoogte van de borg plaatsen, dat heb ik ook al een aantal keer zo gedaan. Dan kun je dat geld ook niet uitgeven zolang de reservering er staat, itt een credit CC, maar soit, daar hou ik dus rekening mee.joco schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:08:
[...]
Wat ik dus het en der lees (en wat hij ook mij probeerde wijs te maken) is dat ze achteraf met een debit slechter kunnen innen (bv als je schade zou hebben gereden)
Dat is misschien dan ook de reden dat hij volledig via hun verzekerd moet zijn, dan hoeven ze nooit op jouw (kan een paar maanden duren) te verhalen
Maar of dat echt zo is.. moet je bv altijd een pin geven bij elke betaling met debit en niet met credit?
Ik zou toch zeggen dat in de basis het gewoon precies het zelfde zou moeten kunnen werken
Kan dus best.
[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 03-09-2024 19:19 ]
Ik heb tijdens de vakantie overal met mn n26 metal kunne betalen, enige dat -niet- ging was 1 hotel die bij de online reservering een creditcard wilde hebben, je debit-nummer wordt dan herkend en de interface zegt dan dat het geen creditcard is....
Gelukkig had ik nog mn (lege) bunq account, maar daar heb je dan die gratis virtuele prepaid cc op, die werkte wel..
Enfin, in het hotel zelf moest ik toen 'die creditcard' in de machine doen om in te checken.. dus ik pak m'n telefoon en zeg dat ik dan eerst de kaart aan mn apple-pay moet toevoegen.. maar dat had geen nut want je moet je kaart -in- die machine doen..
DUS ik leg uit dat de reservering toch ook is gedaan met een virtuele kaart? Maar je kan praten als brugman zo'n baliemedewerker voert gewoon een taak uit en is er niet om van een hotel keten de betalingssystemenimplementatie in twijfel te trekken.
Dus uiteindelijk wel mn n26 erin geduwt en dat leek te werken - maar toch een decline.. gelukkig had mn vriendin nog een cc bij zich van de ing (die is leeft nog in 2022
) en was het opgelost.
Maar ik kwam er 15minuten later achter dat ik een notificatie had van n26, ik had dus simpelweg niet genoeg saldo op de rekening om die reservering te doen (miste echt paar cent..) dus ik ga er nu wel vanuit dat de N26 -in- het hotel prima had gewerkt, alleen die online reservering met die cc-check is dan nog een doorn.
Gelukkig had ik nog mn (lege) bunq account, maar daar heb je dan die gratis virtuele prepaid cc op, die werkte wel..
Enfin, in het hotel zelf moest ik toen 'die creditcard' in de machine doen om in te checken.. dus ik pak m'n telefoon en zeg dat ik dan eerst de kaart aan mn apple-pay moet toevoegen.. maar dat had geen nut want je moet je kaart -in- die machine doen..
DUS ik leg uit dat de reservering toch ook is gedaan met een virtuele kaart? Maar je kan praten als brugman zo'n baliemedewerker voert gewoon een taak uit en is er niet om van een hotel keten de betalingssystemenimplementatie in twijfel te trekken.
Dus uiteindelijk wel mn n26 erin geduwt en dat leek te werken - maar toch een decline.. gelukkig had mn vriendin nog een cc bij zich van de ing (die is leeft nog in 2022
Maar ik kwam er 15minuten later achter dat ik een notificatie had van n26, ik had dus simpelweg niet genoeg saldo op de rekening om die reservering te doen (miste echt paar cent..) dus ik ga er nu wel vanuit dat de N26 -in- het hotel prima had gewerkt, alleen die online reservering met die cc-check is dan nog een doorn.
Maar het is niet de borg. Die heb je al terug gekregen (zeg maar 30 dagen) maar met een CC kunnen ze na 3 maanden ook nog innen..Brent schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:15:
[...]
Ze kunnen gewoon een reservering ter hoogte van de borg plaatsen, dat heb ik ook al een aantal keer zo gedaan. Dan kun je dat geld ook niet uitgeven zolang de reservering er staat, itt een credit CC, maar soit, daar hou ik dus rekening mee.
Kan dus best.
Dit jaar in Italië ook mee gemaakt. Daar gebruikte ik een CC om een elektrische Mustang te huren. Daar ook een borg (maar had ook via hun volledige verzekering). Die borg had ik al snel weer terug.. maar zeker 2 maanden later kreeg ik nog een rekening (en wat afgeschreven van mijn cc) van de laadsessie bij een snellader.. zou dat niet zo makkelijk kunnen met een debit?
Logische opmerking, maar ik heb idd overal gekeken. En saldo van mijn spaarrekening is 0.LongBowNL schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:25:
[...]
Misschien een stomme suggestie. De rente wordt uitgekeerd op de spaarrekening "space" en niet op je betaalrekening. Heb je daar gekeken?
Maar ik zie het denk ik al, eind juli heb ik grote bedragen op de spaarrekening gezet vanwege aanvraag van Metal. Alleen alles heb ik weer eraf gehaald op 1 augustus laat in de avond, dus ik weet niet hoe de rente berekening precies gaat. Bedragen hebben langer dan 24 uur opgestaan, maar net voor 2 augustus was het weer eraf gehaald. Wellicht had ik 2 uurtjes langer moeten wachten om wel rente te ontvangen bij N26
Ook grappig dat dat wel weer werkt, want een prepaid is totaal geen CC. Alleen heeft de gratis digitale bunq idd een Mastercard CC label.. Dat N26 niet werkte, zal denk ik idd express uitgesloten zijn door een bepaalde batch aan codes niet te accepteren. In principe kan je met de Mastercard Debit passen ook online betalen waar een Mastercard Credit wordt gevraagd.CT schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 19:17:
In automaat had denk ik idd wel gewerkt, mits je genoeg saldo had. Ik vergat ook weleens mijn N26 app te checken voor meldingen als het mislukt. Bleek een X dat ik bv Atm opnames uit had, sja dan lukt het idd niet om geld op te nemenDus uiteindelijk wel mn n26 erin geduwt en dat leek te werken - maar toch een decline.. gelukkig had mn vriendin nog een cc bij zich van de ing (die is leeft nog in 2022) en was het opgelost.

Saldo aan het eind van de dag (middernacht) geeft rente. Ik neem wel eens geld op en stort dan terug binnen dezelfde dag. Daarbij loop ik geen rente mis. Dus bij "langer dan 24 uur" heb je recht op rente (maar misschien was het saldo te laag voor 1 cent aan rente)xileS schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:58:
[...]
Logische opmerking, maar ik heb idd overal gekeken. En saldo van mijn spaarrekening is 0.
Maar ik zie het denk ik al, eind juli heb ik grote bedragen op de spaarrekening gezet vanwege aanvraag van Metal. Alleen alles heb ik weer eraf gehaald op 1 augustus laat in de avond, dus ik weet niet hoe de rente berekening precies gaat. Bedragen hebben langer dan 24 uur opgestaan, maar net voor 2 augustus was het weer eraf gehaald. Wellicht had ik 2 uurtjes langer moeten wachten om wel rente te ontvangen bij N26.
Op 31 juli en 1 augustus had ik een behoorlijk bedrag erop staan, vanwege de 4% die ik verwachte en de kosten van Metal eruit kon halen, vergeleken met de alternatieven.W1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:12:
[...]
Saldo aan het eind van de dag (middernacht) geeft rente. Ik neem wel eens geld op en stort dan terug binnen dezelfde dag. Daarbij loop ik geen rente mis. Dus bij "langer dan 24 uur" heb je recht op rente (maar misschien was het saldo te laag voor 1 cent aan rente)
1 augustus heb ik wel rente ontvangen zie ik. Alleen op 1 augustus om 22:12 had ik alles er alweer van de spaarrekening eraf gehaald, dus hierbij heeft mijn saldo middernacht niet gehaald. En rente van juli was dus al ontvangen op 1 augustus (wellicht dat hier nog 1 dag 4% erbij zit ;p). Dus als ik het goed begrijp, klopt het misschien toch wel dat ik 0 aan rente heb ontvangen voor de saldo op 1 augustus?
Correct: op 1 augustus kreeg je rente over het saldo in juli. Maar aan het eind van die dag was je saldo alweer nul, dus geen rente voor jou over die dag (bleek op 1 september). En dat is ook volgens mijn verwachting.xileS schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:26:
[...]
Op 31 juli en 1 augustus had ik een behoorlijk bedrag erop staan, vanwege de 4% die ik verwachte en de kosten van Metal eruit kon halen, vergeleken met de alternatieven.
1 augustus heb ik wel rente ontvangen zie ik. Alleen op 1 augustus om 22:12 had ik alles er alweer van de spaarrekening eraf gehaald, dus hierbij heeft mijn saldo middernacht niet gehaald. En rente van juli was dus al ontvangen op 1 augustus (wellicht dat hier nog 1 dag 4% erbij zit ;p). Dus als ik het goed begrijp, klopt het misschien toch wel dat ik 0 aan rente heb ontvangen voor de saldo op 1 augustus?
Dan is er niks aan de hand idd. Ik had onterecht nog een rente betaling verwacht, omdat ik een rentebedrag zag staan. Ik dacht automatisch dat dit een opgebouwde rente is, die ik nog moest ontvangen. Alleen blijkt dit nu de al ontvangen rente te zijn. Helaas een klein bedragje en niet meer van de 4% kunnen profiteren.W1ck1e schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 21:30:
[...]
Correct: op 1 augustus kreeg je rente over het saldo in juli. Maar aan het eind van die dag was je saldo alweer nul, dus geen rente voor jou over die dag (bleek op 1 september). En dat is ook volgens mijn verwachting.
Als ze na 3 maanden nog kunnen innen, waarvoor is dan de borg? Ik dacht juist dat de borg voor zulke zaken was. Van de ontvangen boetes begreep ik dat die ook niet automatisch worden verrekend, maar gewoon worden doorgestuurd.joco schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:44:
[...]
Maar het is niet de borg. Die heb je al terug gekregen (zeg maar 30 dagen) maar met een CC kunnen ze na 3 maanden ook nog innen..
Dit jaar in Italië ook mee gemaakt. Daar gebruikte ik een CC om een elektrische Mustang te huren. Daar ook een borg (maar had ook via hun volledige verzekering). Die borg had ik al snel weer terug.. maar zeker 2 maanden later kreeg ik nog een rekening (en wat afgeschreven van mijn cc) van de laadsessie bij een snellader.. zou dat niet zo makkelijk kunnen met een debit?
Misschien is dit waarom voorkeur uit gaat naar een echte CC. Als er correcties gedaan kunnen worden en het bedrag moest hoger zijn, dan lukt dat denk ik niet als saldo niet toereikend is.Brent schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:08:
[...]
Klopt. Het is een zelfverzonnen regel, 'beleid'. Maar het is onzin. Twee weken laten konden ze ook een factuurfout gewoon corrigeren van mijn debitkaart.
Met CC zal je dit probleem veel minder snel hebben, omdat je altijd een bestedingslimiet hebt.
Ze hadden een fout gemaakt en teveel teruggegeven. Konden ze zonder mijn tussenkomst weer afboeken.joco schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:44:
[...]
Maar het is niet de borg. Die heb je al terug gekregen (zeg maar 30 dagen) maar met een CC kunnen ze na 3 maanden ook nog innen..
Je hebt gelijk: als ik geen saldo had gehad had die afboeking kunnen mislopen, itt een CC.
Evenzogoed: wettelijk gezien moet je elk betaalmiddel accepteren en in dat geval van geen CC gewoon een factuur nasturen.
Maar het is wel logisch dat zulke bedrijven dan voorkeur hebben voor een CC. Op mijn Debitkaart heb ik nooit meer geld op staan dan ik denk nodig te hebben, dus er is idd kans aanwezig dat zo'n betaling dan bij mij mislukt.Brent schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:32:
[...]
Ze hadden een fout gemaakt en teveel teruggegeven. Konden ze zonder mijn tussenkomst weer afboeken.
Je hebt gelijk: als ik geen saldo had gehad had die afboeking kunnen mislopen, itt een CC.
Evenzogoed: wettelijk gezien moet je elk betaalmiddel accepteren en in dat geval van geen CC gewoon een factuur nasturen.
Ik wist niet dat er nog correcties op de originele betaling en/of borg(?) konden plaatsvinden, want ik dacht juist dat de borg dus hiervoor was.
Ze hadden teveel teruggestort (fout denk ik). Dat konden ze alsnog corrigeren met een afboeking.xileS schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:28:
[...]
Maar het is wel logisch dat zulke bedrijven dan voorkeur hebben voor een CC. Op mijn Debitkaart heb ik nooit meer geld op staan dan ik denk nodig te hebben, dus er is idd kans aanwezig dat zo'n betaling dan bij mij mislukt.
Ik wist niet dat er nog correcties op de originele betaling en/of borg(?) konden plaatsvinden, want ik dacht juist dat de borg dus hiervoor was.
Dat het makkelijker is, ja, maar zo werken wetten (eigenlijk) niet
Is er al een wet daarvoor dan?Brent schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:50:
[...]
Ze hadden teveel teruggestort (fout denk ik). Dat konden ze alsnog corrigeren met een afboeking.
Dat het makkelijker is, ja, maar zo werken wetten (eigenlijk) niet
Bij nader inzien in NL niet (wat een verrassing). In verstandiger regionen, zoals BE, wel: Wikipedia: Wettig betaalmiddel
Ik lees in de link alleen iets over contant geld en niks over Credit/Debit kaarten. Vaak geven de autoverhuurders al van te voren aan (tijdens het online boeken of in de voorwaarden) dat de bestuurder een Creditcard moet hebben op zijn naam toch?Brent schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:58:
[...]
Bij nader inzien in NL niet (wat een verrassing). In verstandiger regionen, zoals BE, wel: Wikipedia: Wettig betaalmiddel
Dus tot zo ver, staan ze nog steeds in hun recht om Debitkaarten te weigeren lijkt mij. Alleen volgens mij moet dus een betaling van de borg met een Debitkaart ook altijd prima lukken. Dus gewoon je pas erin steken en pin invoeren, zal de meeste medewerkers niks van merken.
Afgelopen week mijn N26 Debit card gebruikt op Curacao
.
Kwam er snel achter dat de locale Nafl (Antilliaanse gulden) niet geaccepteerd werd door de N26 debit card
.
Dat had ik niet verwacht.
Gelukkig heb je overal de keuze om te betalen in Nafl of US dollar waardoor ik toch gebruik kon maken van de N26 card
.

Kwam er snel achter dat de locale Nafl (Antilliaanse gulden) niet geaccepteerd werd door de N26 debit card

Gelukkig heb je overal de keuze om te betalen in Nafl of US dollar waardoor ik toch gebruik kon maken van de N26 card
Dit heeft niet met N26 te maken. Alleen Maestro en Nafl werken goed samen. Mastercard/Visa ben je afhankelijk van de bank die de verkoper gebruikt. Vaak moet je daardoor in Dollars betalen in het voordeel van de bank overigens want je bent iets minder gunstig uit door de Nafl<>Dollarkoers die de bank gebruikt.fonias schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:23:
Afgelopen week mijn N26 Debit card gebruikt op Curacao.
Kwam er snel achter dat de locale Nafl (Antilliaanse gulden) niet geaccepteerd werd door de N26 debit card.
Gelukkig heb je overal de keuze om te betalen in Nafl of US dollar waardoor ik toch gebruik kon maken van de N26 card.
Anoniem: 201953
Kon je niet met Surinaamse dollars betalen? N26 werkt samen met Wise die de SRD wel omwisselt. De SRD is al twintig jaar de officiële valuta van Suriname.fonias schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:23:
Afgelopen week mijn N26 Debit card gebruikt op Curacao.
Kwam er snel achter dat de locale Nafl (Antilliaanse gulden) niet geaccepteerd werd door de N26 debit card.
Gelukkig heb je overal de keuze om te betalen in Nafl of US dollar waardoor ik toch gebruik kon maken van de N26 card.
Nee, alleen in Nafl of US dollarAnoniem: 201953 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:17:
[...]
Kon je niet met Surinaamse dollars betalen? N26 werkt samen met Wise die de SRD wel omwisselt. De SRD is al twintig jaar de officiële valuta van Suriname.
Ik hoop dat @Anoniem: 201953 wel weet dat Curaçao niet bij Suriname hoort.
Anoniem: 201953
Oeps😊. Antilliaanse gulden als Surinaamse gulden gelezen. Ik zie bij Wise dat alleen de Rabobank ANG wisselt.LongBowNL schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:13:
Ik hoop dat @Anoniem: 201953 wel weet dat Curaçao niet bij Suriname hoort.
Is het iemand al opgevallen dat in de app op het hoofdscherm onder het 2de kopje "Instant Savings" nu ook de "accrued this month" rente is weergegeven (naast "total earned", met daaronder het actieve rentepercentage) ?
Is dat al lang zo ?
Is dat al lang zo ?
Volgens mij is dat nieuw, ik heb het nooit eerder gezien. Maar wel handig.W1ck1e schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:32:
Is het iemand al opgevallen dat in de app op het hoofdscherm onder het 2de kopje "Instant Savings" nu ook de "accrued this month" rente is weergegeven (naast "total earned", met daaronder het actieve rentepercentage) ?
Is dat al lang zo ?
Wat vreemd; misschien komt dit bij mij nog. Ik zie namelijk alleen "total interest earned" en alleen "accrued interest" van de vorige maand in de staafgrafiek... Of ik kijk er helemaal overheen?W1ck1e schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:32:
Is dat al lang zo ?
is je app up2date ?Hpsmart schreef op woensdag 25 september 2024 @ 14:29:
[...]
Wat vreemd; misschien komt dit bij mij nog. Ik zie namelijk alleen "total interest earned" en alleen "accrued interest" van de vorige maand in de staafgrafiek... Of ik kijk er helemaal overheen?
ik zie ook nog niks (android) en ik heb de versie van 6 september versie 4.8W1ck1e schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:32:
Is dat al lang zo ?
Die versie heb ik ook, en ook op android.joco schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:29:
ik zie ook nog niks (android) en ik heb de versie van 6 september versie 4.8
@Hpsmart Het is in het "Home" scherm, niet in het "Finances" scherm.
[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 25-09-2024 20:36 ]
Dank voor je antwoord, maar ik zie het echt niet. Ik heb de nieuwste versie van de N62-app (iOS).W1ck1e schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:32:
[...]
Die versie heb ik ook, en ook op android.
@Hpsmart Het is in het "Home" scherm, niet in het "Finances" scherm.
In het "Home" scherm, waar naast "Main account" & daarnaast "Instant Savings" (met daaronder "Add money", "Send money", "Scheduled" & "Insights") ook "Transactions" (1ste kopje) staat, staat als 2de kopje "Instant savings", met in het kadertje "Total earned" & "Accrued this month"Hpsmart schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:56:
[...]
Dank voor je antwoord, maar ik zie het echt niet. Ik heb de nieuwste versie van de N26-app (iOS).
Ik ga even geen schermpje plaatsen.
Ah ik heb op Home geen Instant savings dat heb ik alleen onder Finance
Naast Main heb ik alleen de Joint Account en als laatste All Activitiy
Vooruit dan maar:joco schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:32:
Ah ik heb op Home geen Instant savings dat heb ik alleen onder Finance
:strip_exif()/f/image/0sW8Ghy21IaKOAN5tXjG2hYg.jpg?f=fotoalbum_large)
@Hpsmart
Bedankt voor je moeite! Ik dacht even dat ik gek werd, maar dit heb ik dus niet op mijn iPhone. Mijn Home ziet er anders uit dan bij jou (alle transacties staan onder elkaar en een zoekknop zweeft erboven).
Er zullen vast goede redenen zijn voor het tegendeel, maar ik zou graag willen dat de apps op Apple en Android er hetzelfde uit zouden zien. Of in ieder geval dezelfde mogelijkheden.Hpsmart schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:09:
[...]
Bedankt voor je moeite! Ik dacht even dat ik gek werd, maar dit heb ik dus niet op mijn iPhone. Mijn Home ziet er anders uit dan bij jou (alle transacties staan onder elkaar en een zoekknop zweeft erboven).
Het ligt niet aan het verschil tussen Android en iOS. Ik heb op mijn Android telefoon ook geen kopje Instant Savings op mijn hoofdscherm. Het zal vast stap voor stap worden uitgerold.
Dat laatste kan natuurlijk ook.LongBowNL schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:20:
Het ligt niet aan het verschil tussen Android en iOS. Ik heb op mijn Android telefoon ook geen kopje Instant Savings op mijn hoofdscherm. Het zal vast stap voor stap worden uitgerold.
Ik heb de nieuwe interface nu ook. Dus home is nu all activities. Waar je alle transacties ziet en een overzicht van je sparen en zo
En naar links ga je nu dus naar main, joint en instance (all is dus nu de eerste)
Wel een verbetering moet ik zeggen.
Home is nu meer en overzicht
En naar links ga je nu dus naar main, joint en instance (all is dus nu de eerste)
Wel een verbetering moet ik zeggen.
Home is nu meer en overzicht
Ik heb de nieuwe interface nu ook. Wel een verbetering moet ik zeggen!W1ck1e schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:11:
[...]
Er zullen vast goede redenen zijn voor het tegendeel, maar ik zou graag willen dat de apps op Apple en Android er hetzelfde uit zouden zien. Of in ieder geval dezelfde mogelijkheden.
Ik vind het geen verbetering. Ik zou graag de keuze hebben dit weer uit te zetten. Ik wil gewoon mijn transacties in de gehele schermruimte kunnen zien. Dat vereist nu een extra stap.
Ik heb heel slechte ervaringen met N26. Vorig jaar plaatste ik 250 euro op mijn betaalrekening, binnen 5 seconden zag ik dat er door een bedrijf 220 euro was afgeschreven. Ik schrok hier natuurlijk van, waarna ik meteen de creditcard heb geblokkeerd. Daarna contact opgenomen, uitgelegd in het Engels wat er aan de hand was en ze vonden het natuurlijk heel erg. Ze gingen het beoordelen. Tot mijn verbazing was hun conclusie dat ik het geld niet terug kreeg want ik had het geld zelf overgemaakt naar die vreemde rekening. Zaak gesloten. Dus ik antwoord naar hun toe dat ik het geld helemaal niet zelf over had gemaakt maar dat het ervanaf gehaald was. Niks meer aan te doen zeiden ze, de zaak was gesloten en als ik er een probleem mee had, moest ik maar naar de politie gaan.
Maar ja, ik betaalde een aantal vaste bedragen per maand met de N26 kaart, dus toch verder gegaan met N26. Nieuwe creditcard gekregen want de oude was geblokkeerd. Gelukkig stond er maar 9 euro op de rekening. Binnen no time kreeg ik automatische incasso's van hele vreemde bedrijven, van 15 euro tot 1500 euro. Deze werden natuurlijk geannuleerd omdat er geen geld op de rekening stond, maar als dit wel zo was geweest, zou ik op zijn minst 4000 euro armer zijn geweest.
En probeer dan maar eens contact te krijgen met de helpdesk. Ik ben nu al 2 dagen aan het wachten in de online chat. Ik krijg niemand er aan. Helemaal niemand.
Op zich is het concept prima van N26. Maar het enige wat ze eigenlijk hoeven te doen, is mijn geld veilig bewaren. En dat lukt ze dus niet. Dat er een hele slechte helpdesk achter zit, heb ik voor lief genomen, dat heb je tegenwoordig. Ik wil iedereen waarschuwen uit te kijken met deze bank. Ze beloven je geld veilig te bewaren, maar daar gaat het helemaal mis.
Maar ja, ik betaalde een aantal vaste bedragen per maand met de N26 kaart, dus toch verder gegaan met N26. Nieuwe creditcard gekregen want de oude was geblokkeerd. Gelukkig stond er maar 9 euro op de rekening. Binnen no time kreeg ik automatische incasso's van hele vreemde bedrijven, van 15 euro tot 1500 euro. Deze werden natuurlijk geannuleerd omdat er geen geld op de rekening stond, maar als dit wel zo was geweest, zou ik op zijn minst 4000 euro armer zijn geweest.
En probeer dan maar eens contact te krijgen met de helpdesk. Ik ben nu al 2 dagen aan het wachten in de online chat. Ik krijg niemand er aan. Helemaal niemand.
Op zich is het concept prima van N26. Maar het enige wat ze eigenlijk hoeven te doen, is mijn geld veilig bewaren. En dat lukt ze dus niet. Dat er een hele slechte helpdesk achter zit, heb ik voor lief genomen, dat heb je tegenwoordig. Ik wil iedereen waarschuwen uit te kijken met deze bank. Ze beloven je geld veilig te bewaren, maar daar gaat het helemaal mis.
Ik heb alleen maar prima ervaringen met N26 (ook n=1). Het contact met hen is ook goed. Ik gebruik de rekening alleen als spaarrekening. Ik betaal er niks mee.TijnGeurts schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:59:
Ik heb heel slechte ervaringen met N26. Vorig jaar plaatste ik 250 euro op mijn betaalrekening, binnen 5 seconden zag ik dat er door een bedrijf 220 euro was afgeschreven. Ik schrok hier natuurlijk van, waarna ik meteen de creditcard heb geblokkeerd. Daarna contact opgenomen, uitgelegd in het Engels wat er aan de hand was en ze vonden het natuurlijk heel erg. Ze gingen het beoordelen. Tot mijn verbazing was hun conclusie dat ik het geld niet terug kreeg want ik had het geld zelf overgemaakt naar die vreemde rekening. Zaak gesloten. Dus ik antwoord naar hun toe dat ik het geld helemaal niet zelf over had gemaakt maar dat het ervanaf gehaald was. Niks meer aan te doen zeiden ze, de zaak was gesloten en als ik er een probleem mee had, moest ik maar naar de politie gaan.
Maar, als ik jouw bericht zo lees, denk ik aan dat jouw pc? gehacked is. Zou dat kunnen spelen ?
Dit heb ik een keer met Paypal gehad, ik zie bij het binnenkomen van mijn kamer het browserscherm veranderen. Ik heb er verder niet bij stil gestaan totdat ik melding kreeg dat de betalingen waren afgerond in paypal. Bleek 2 keer een bedrag van rond de 400 euro te zijn afgeschreven naar een of andere vreemd email. Na googlen kwam ik uit op een facebook pagina met een of andere arabische strijder als profielfoto.W1ck1e schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 11:07:
[...]
Maar, als ik jouw bericht zo lees, denk ik aan dat jouw pc? gehacked is. Zou dat kunnen spelen ?
Ik heb het geld wel netjes terug gekregen, duurde wel ruim een maand. Maar na onderzoek bleek dus inderdaad een virus op mijn pc te zitten. Dit was nog in mijn stoute jaren dat ik vanalles wat los en vast deed downloaden om maar gratis van programmaatjes gebruik te kunnen maken.
Hoe komen willekeurige bedrijven aan jouw 18 cijferige IBAN betaalrekening of 16 cijferige MasterCard Debit kaartnummer? Dat is toch ergens gelekt of ingevoerd door jou. Bij een nep webshop of je bent bijvoorbeeld gehackt op je laptop/telefoon door hergebruik van wachtwoorden of PayPal kan ook. Ik denk dat er wel meer achter zit en om N26 als oorzaak te zien lijkt mij nogal kort door de bocht. Ze hadden het wel anders kunnen oplossen echter iedereen vertellen dat alles door N26 komt is wat simpel en niet het hele verhaal.TijnGeurts schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 10:59:
Als een derde partij de controle over mijn pc/telefoon heeft overgenomen kan die geld overmaken terwijl N26 ziet dat IK dat doe. Voor hetzelfde geld is mijn claim vals.nielsiejjj92 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 12:47:
... Ze hadden het wel anders kunnen oplossen echter iedereen vertellen dat alles door N26 komt is wat simpel en niet het hele verhaal.
Totdat @TijnGeurts reageert blijft het gissen naar de gang van zaken. Het is zijn eerste berichtje dus dat zou maar even kunnen duren.
[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 12-10-2024 13:07 ]
Tijdens mijn vakantie in Azië afgelopen zomer, werden er met mijn virtuele N26 creditcard, opeens kaartjes betaald voor de Eiffeltoren. Dit uiteraard gelijk gemeld waarbij er door N26 een onderzoek werd gestart. Echter, we zijn nu bijna 3 maanden verder en dit onderzoek is nog steeds bezig. De support chat stuurt me iedere keer met een kluitje het riet in en zegt het proces niet te kunnen versnellen.
Hoewel het om een klein bedrag gaat (nog geen 15 euro) vind ik het erg slecht dat N26 dit niet gelijk vergoed en eventueel terug vordert als het toch legitiem blijkt te zijn.
Overigens werd er 1 week later een poging gedaan voor een betaling aan de Royal Gardens, maar mijn credit card was toen uiteraard al geblokkeerd.
Betreft overigens de betaalde "You" versie van N26.
Hoewel het om een klein bedrag gaat (nog geen 15 euro) vind ik het erg slecht dat N26 dit niet gelijk vergoed en eventueel terug vordert als het toch legitiem blijkt te zijn.
Overigens werd er 1 week later een poging gedaan voor een betaling aan de Royal Gardens, maar mijn credit card was toen uiteraard al geblokkeerd.
Betreft overigens de betaalde "You" versie van N26.
Interest update:
Metal 2,5% ↓
You 1,5% ↓
Other 1,3% ↓
Metal 2,5% ↓
You 1,5% ↓
Other 1,3% ↓
en dat niet alleen ze kunnen vanaf Jan ook dus de rates bijna direct aanpassen...Wietsee. schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:09:
Interest update:
Metal 2,5% ↓
You 1,5% ↓
Other 1,3% ↓
Bron, van dat laatste ? Gevonden: berichtje in de app.joco schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:23:
[...]
en dat niet alleen ze kunnen vanaf Jan ook dus de rates bijna direct aanpassen...
Het daalt wel sneller dan de ecb
[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 08-11-2024 18:11 ]
Vanaf januari dus weg daar en die betaalde “dienst” afzeggen.W1ck1e schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 17:24:
[...]
Bron, van dat laatste ? Gevonden: berichtje in de app.
Het daalt wel sneller dan de ecb
Damn… moet ik weer een andere spaarbank zoeken. Maar voor die rente kan ik het ook een tijdje bij Rabo parkeren. Een stuk veiliger.
In januari zit ik in mijn 10de maand en heb ik de bank nog even nodig, Als ik dan opzeg en de 12 maanden niet uitzit kost mij dat 169,50 ipv de 162 die ik betaald heb voor het hele jaar. Ik heb dan dus 2 maanden bedenktijdFlozem schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 04:48:
[...]
Vanaf januari dus weg daar en die betaalde “dienst” afzeggen.
Damn… moet ik weer een andere spaarbank zoeken. Maar voor die rente kan ik het ook een tijdje bij Rabo parkeren. Een stuk veiliger.
Ik trek alvast al mijn geld bij N26 vandaan. De Nederlandse grootbanken geven zelfs meer rente. N26 is nu weer een bank voor gebruik bij andere valuta geworden voor mij.
Ik heb sinds juni 2019 N26 naar tevredenheid en zonder problemen gebruikt. Ik lijk nu echter te maken hebben gekregen met een geblokkeerde rekening, zonder dat mij duidelijk is waarom.
Context:
Vandaag had ik €608 (moest €600 zijn, maar een typo van mij in de overboeking) van mijn SNS rekening naar N26 overgemaakt. In de omschrijving had ik Flight tickets genoteerd. Normaal komen overboekingen vanuit SNS direct aan. Ik had hier dus verder niet op gelet, en was bezig bij Qantas onze vliegtickets te boeken. Tot de N26 app mij vroeg de betaling te bevestigen. Toen zag ik dat het saldo niet was aangevuld met de overboeking vanuit SNS. Ik had daarom geen andere keus dan de betaling vanuit de N26 app te weigeren. Ook een 2e SNS overboeking van €1 met omschrijving test is niet binnengekomen bij N26. Ik heb daarom terwijl ik N26 support chat had opgeroepen met de vraag of alles op mijn rekening in orde was (geen blokkades?) SNS aan de telefoon gehad met dezelfde vraag. Vanuit SNS kreeg ik het antwoord dat er geen blokkades zijn. Vanuit N26 kwamen echter de volgende 2 berichten:
Hey X, thanks for reaching out!
This Omnia, I will be glad to assist you today.
Allow me to check your account carefully.
I'll inform my supervisors. I have no additional information to give you.
We'll come back to you as soon as possible.
Thank you for your patience.
De chat werd vervolgens direct eenzijdig beëindigd door deze medewerker, en een nieuwe medewerker lijkt niet meer opgeroepen te kunnen worden.
Alles lijkt erop dat ik nu met een onterechte blokkade te maken heb.
Enkele overwegingen:
Ik kan mij voorstellen dat een geweigerde online transactie vragen oproept, maar daarom had ik dit in de support chat al onderkend met het volgende bericht:
I was in the process of booking Qantas flight tickets, then I noticed the funds actually weren’t in my N26 account yet. So I had to cancel the online transaction
Wellicht was het niet slim om tijdens de support chat een actief telefoongesprek op de achtergrond te hebben? Zou het kunnen dat de app van N26 dit kan detecteren in het kader van fraude preventie?
De overboekingen van SNS waren al voor dit alles in gang was gezet niet binnengekomen, het is mij daarom niet duidelijk wat nu de trigger is.
Tot slot: deze rekening is een brave vakantierekening, ik doe niet aan bitcoin en andere zaken. De algemene voorwaarden heb ik zeker niet overtreden.
Ik ben benieuwd of iemand hier enig licht op kan schijnen? Ik hoop eigenlijk dat dit een tijdelijke blokkade is in het kader van het waarborgen van de veiligheid, en ik morgen dus mijn SNS overboekingen op de rekening zie worden bijgeschreven.
Context:
Vandaag had ik €608 (moest €600 zijn, maar een typo van mij in de overboeking) van mijn SNS rekening naar N26 overgemaakt. In de omschrijving had ik Flight tickets genoteerd. Normaal komen overboekingen vanuit SNS direct aan. Ik had hier dus verder niet op gelet, en was bezig bij Qantas onze vliegtickets te boeken. Tot de N26 app mij vroeg de betaling te bevestigen. Toen zag ik dat het saldo niet was aangevuld met de overboeking vanuit SNS. Ik had daarom geen andere keus dan de betaling vanuit de N26 app te weigeren. Ook een 2e SNS overboeking van €1 met omschrijving test is niet binnengekomen bij N26. Ik heb daarom terwijl ik N26 support chat had opgeroepen met de vraag of alles op mijn rekening in orde was (geen blokkades?) SNS aan de telefoon gehad met dezelfde vraag. Vanuit SNS kreeg ik het antwoord dat er geen blokkades zijn. Vanuit N26 kwamen echter de volgende 2 berichten:
Hey X, thanks for reaching out!
This Omnia, I will be glad to assist you today.
Allow me to check your account carefully.
I'll inform my supervisors. I have no additional information to give you.
We'll come back to you as soon as possible.
Thank you for your patience.
De chat werd vervolgens direct eenzijdig beëindigd door deze medewerker, en een nieuwe medewerker lijkt niet meer opgeroepen te kunnen worden.
Alles lijkt erop dat ik nu met een onterechte blokkade te maken heb.
Enkele overwegingen:
Ik kan mij voorstellen dat een geweigerde online transactie vragen oproept, maar daarom had ik dit in de support chat al onderkend met het volgende bericht:
I was in the process of booking Qantas flight tickets, then I noticed the funds actually weren’t in my N26 account yet. So I had to cancel the online transaction
Wellicht was het niet slim om tijdens de support chat een actief telefoongesprek op de achtergrond te hebben? Zou het kunnen dat de app van N26 dit kan detecteren in het kader van fraude preventie?
De overboekingen van SNS waren al voor dit alles in gang was gezet niet binnengekomen, het is mij daarom niet duidelijk wat nu de trigger is.
Tot slot: deze rekening is een brave vakantierekening, ik doe niet aan bitcoin en andere zaken. De algemene voorwaarden heb ik zeker niet overtreden.
Ik ben benieuwd of iemand hier enig licht op kan schijnen? Ik hoop eigenlijk dat dit een tijdelijke blokkade is in het kader van het waarborgen van de veiligheid, en ik morgen dus mijn SNS overboekingen op de rekening zie worden bijgeschreven.
Uiteindelijk zal alleen N26 hier duidelijkheid over kunnen geven. Niemand heeft hier inzicht in hoe transacties door N26 worden gemonitord, omdat N26 (en overigens geen enkele bank) daar om logische redenen geen openheid over geeft.balken07 schreef op maandag 11 november 2024 @ 18:23:
Kun je wel gewoon in je N26 rekening, en daar eventueel ook een betaling initiëren?
Is er niet gewoon een storing waardoor betalingen niet instant aankomen? Alhoewel de schatberichten van de medewerker wel bijzonder zijn te noemen.
Het bedrag is nu niet direct 'extreem' te noemen, maar N26 zal vooral ook naar afwijkingen in je normale betaalgedrag kijken.
Tikkies kan ik betalen. Pinbetalingen nog niet geprobeerd.Wally2002 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:20:
[...]
Uiteindelijk zal alleen N26 hier duidelijkheid over kunnen geven. Niemand heeft hier inzicht in hoe transacties door N26 worden gemonitord, omdat N26 (en overigens geen enkele bank) daar om logische redenen geen openheid over geeft.
Kun je wel gewoon in je N26 rekening, en daar eventueel ook een betaling initiëren?
Is er niet gewoon een storing waardoor betalingen niet instant aankomen? Alhoewel de schatberichten van de medewerker wel bijzonder zijn te noemen.
Het bedrag is nu niet direct 'extreem' te noemen, maar N26 zal vooral ook naar afwijkingen in je normale betaalgedrag kijken.
Als je betalingen kunt doen lijkt mij niet dat je rekening geblokkeerd is?balken07 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:01:
[...]
Tikkies kan ik betalen. Pinbetalingen nog niet geprobeerd.
Even een werkdag afwachten of de overschrijvingen bijgeschreven worden zou ik zeggen. Als dit niet zo is dan weer de support contacten.
Zou dan alleen naar de bijschrijving informeren, niet over eventuele blokkade beginnen dat is alleen maar verwarrend. Daar komen ze zonodig dan zelf wel mee en kun je altijd uitleggen wat je gedaan hebt.
Ik vermoed zelf een gedeeltelijke blokkade. Want support kan ik niet meer contacteren en tikkies werden in eerste instantie niet overgeschreven. Die tekst van het #2 bericht en het direct beëindigen van het gesprek sterkt mij in die gedachte. Standaardtekst is het. Ik ga het vooralsnog afwachten idd. Bedankt voor het meedenken!Wally2002 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:12:
[...]
Als je betalingen kunt doen lijkt mij niet dat je rekening geblokkeerd is?
Even een werkdag afwachten of de overschrijvingen bijgeschreven worden zou ik zeggen. Als dit niet zo is dan weer de support contacten.
Zou dan alleen naar de bijschrijving informeren, niet over eventuele blokkade beginnen dat is alleen maar verwarrend. Daar komen ze zonodig dan zelf wel mee en kun je altijd uitleggen wat je gedaan hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 11-11-2024 22:21 ]
@balken07 Gm,
Hoe is het afgelopen, maandje verder nu zoiets? Nog goedgekomen inmiddels + goed of slecht afgehandeld door de klantenservice?
Hoe is het afgelopen, maandje verder nu zoiets? Nog goedgekomen inmiddels + goed of slecht afgehandeld door de klantenservice?
Doen er nog meer mensen mee aan de winactie trouwens? Max 25.000 euro van je bestedingen terugkrijgen? Zie vwd en mail n26.
Nog geldig tot en met (ik geloof) 15dec. Moet je wel de app updaten en voor aanmelden. Krijg je een speciaal venstertje te zien daarna, met het totaalbedrag aan deelnemende bestedingen dat je terug kunt winnen).
Nog geldig tot en met (ik geloof) 15dec. Moet je wel de app updaten en voor aanmelden. Krijg je een speciaal venstertje te zien daarna, met het totaalbedrag aan deelnemende bestedingen dat je terug kunt winnen).
Bedankt voor de tip. Tijd voor wat kerstcadeausmichael4500 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:26:
@balken07 Gm,
Vorige week kwamen de bedragen binnen zonder enige toelichting. De klantenservice benaderen is voor mij echter nog steeds geblokkeerd zo lijkt.michael4500 schreef op maandag 9 december 2024 @ 10:26:
@balken07 Gm,
Weet iemand hoe het werkt met de N26-spaarrekening? Telt het geld op het betaaldeel ook mee of moet het echt op de spaarrekening staan?
140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie
Moet inderdaad op de Instant Savings staan, alleen daar krijg je rente over.vanquishsdiv schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:59:
Weet iemand hoe het werkt met de N26-spaarrekening? Telt het geld op het betaaldeel ook mee of moet het echt op de spaarrekening staan?
Dankje, dan begin ik er niet aan..gloopie schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:27:
[...]
Moet inderdaad op de Instant Savings staan, alleen daar krijg je rente over.
140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie
Ben wel benieuwd waarom niet. Ook bij de concurrenten moet je geld apart zetten op een spaarrekening om rente te ontvangen.
Net zoals @Wally2002 ben ik benieuwd waarom niet. Ik maak mijn geld altijd meteen over naar de spaarrekening. Daar staat het ook iets veiliger, want opnames daarvan moeten wel open staan. Zo'n storting gaat in mijn geval (van ING/ASN) trouwens even snel. Het staat er meteen. Straks ga ik dat weer testen.
Ik ben ook wel benieuwd waarom niet. Bij TR krijg je rente over je rekening en heb je dus geen aparte spaarrekening. Ik vind het ook wel een veiliger idee om een aparte spaarrekening te hebben.
Wally2002 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:04:
[...]
Ben wel benieuwd waarom niet. Ook bij de concurrenten moet je geld apart zetten op een spaarrekening om rente te ontvangen.
Ik wil het niet gebruiken als spaar-, maar als betaalrekening. Dus ik hoopte dat je rente krijgt over die paar euro's. Wat ik bedoelde: ik ga geen losse spaarrekening openen daar. Ik wil een spaarrekening bij een totaal andere bank zoals dat ik nu ook heb.W1ck1e schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:12:
[...]
Net zoals @Wally2002 ben ik benieuwd waarom niet. Ik maak mijn geld altijd meteen over naar de spaarrekening. Daar staat het ook iets veiliger, want opnames daarvan moeten wel open staan. Zo'n storting gaat in mijn geval (van ING/ASN) trouwens even snel. Het staat er meteen. Straks ga ik dat weer testen.
Maar welke spaarbanken accepteren een buitenlandse IBAN én hebben mogelijkheid tot een en/of spaarrekening?
Als ik mij niet vergis krijg je meteen en vanzelf die spaarrekening bij de betaalrekening van N26. Tenminste, ik kan mij niet anders herinneren. Maar ik begrijp dat je rente wil op je betaalrekening, dat kan dan niet. Je kan wel saldo aanhouden op de spaarrekening en realtime geld opnemen (tot 5 keer per dag en tot een max van 10k instant opnemen, en meer maar dan niet instant) richting je betaalrekening. Voor mij (metal account) is dat prima.vanquishsdiv schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:21:
Ik wil het niet gebruiken als spaar-, maar als betaalrekening. Dus ik hoopte dat je rente krijgt over die paar euro's. Wat ik bedoelde: ik ga geen losse spaarrekening openen daar. Ik wil een spaarrekening bij een totaal andere bank zoals dat ik nu ook heb.
...
Vandaag een aantal transacties gedaan, waaronder geld verplaatst van betaal naar spaardeel. In plaats van de vraag voor de geheime pin code crasht de app op de telefoon. Maar bij opnieuw aanloggen is de transactie wel uitgevoerd. Hebben anderen hier ook last van ?
Mogelijk dat iemand me hier verder kan helpen.
Ik had/heb een zakelijk N26 account in gebruik + metal subscription. Ik heb een paar maanden gebruik kunnen maken van de 4% regeling, maar werdt daarna snel 3% rente. Na een enkele maanden begonnen ze moeilijk te doen over mijn inkomen, ik heb meerdere keren mijn facturen etc doorgestuurd maar deze werden maar niet geaccepteerd. Uit frustratie heb ik toen maar gezegd via de chat, sluit het account maar en graag de overige maanden metal refunden. Uit het niets kreeg ik paar dagen later een mailtje dat mijn account zou worden afgesloten. Ik had niet verwacht dat ik dit via de chat zou kunnen bewerkstelligen. Ik heb toen via de N26 chat gevraagd of mijn account daadwerkelijk afgesloten wordt omdat ik in de app niks kon vinden over een komende sluiting. De chat bevestigde me dat dit niet het geval is, het account wordt niet zo maar afgesloten via een chat.
Einde van de maand, account toch afgesloten en al mijn funds (gelukkig had ik het meeste er al afgehaald) zijn niet bereikbaar meer. Via de mail wordt niet gereageerd.
Iemand die me hier kan helpen met een ander mailadres? Of nog liever gewoon een telefoonnummer? Ik kan zelf niet meer in mijn account dus ik heb totaal geen inzicht meer.
Ik had/heb een zakelijk N26 account in gebruik + metal subscription. Ik heb een paar maanden gebruik kunnen maken van de 4% regeling, maar werdt daarna snel 3% rente. Na een enkele maanden begonnen ze moeilijk te doen over mijn inkomen, ik heb meerdere keren mijn facturen etc doorgestuurd maar deze werden maar niet geaccepteerd. Uit frustratie heb ik toen maar gezegd via de chat, sluit het account maar en graag de overige maanden metal refunden. Uit het niets kreeg ik paar dagen later een mailtje dat mijn account zou worden afgesloten. Ik had niet verwacht dat ik dit via de chat zou kunnen bewerkstelligen. Ik heb toen via de N26 chat gevraagd of mijn account daadwerkelijk afgesloten wordt omdat ik in de app niks kon vinden over een komende sluiting. De chat bevestigde me dat dit niet het geval is, het account wordt niet zo maar afgesloten via een chat.
Einde van de maand, account toch afgesloten en al mijn funds (gelukkig had ik het meeste er al afgehaald) zijn niet bereikbaar meer. Via de mail wordt niet gereageerd.
Iemand die me hier kan helpen met een ander mailadres? Of nog liever gewoon een telefoonnummer? Ik kan zelf niet meer in mijn account dus ik heb totaal geen inzicht meer.
Mail of chat is allemaal in de app.psvunited schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:35:
Mogelijk dat iemand me hier verder kan helpen.
Hotline
+31 85 888 02 16
Vanaf 9 januari geen €0,99 kosten meer voor SEPA Instant Credit Transfer (oftewel Instant Payments) vanaf N26.

Oftewel: vanaf 9 januari houdt N26 zich aan de nieuwe Europese wetgeving. Die eist dat SEPA betaalverkeer (tussen betaalrekeningen) verplicht via Instant Payments wordt uitgevoerd én dit is tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA transactie. (Oftewel: als transacties gratis zijn moeten transacties via IP ook gratis zijn).Bigf00t schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:59:
Vanaf 9 januari geen €0,99 kosten meer voor SEPA Instant Credit Transfer (oftewel Instant Payments) vanaf N26.
[Afbeelding]
De verplichting vanaf 9 januari 2025 betreft alleen inkomende instant overboekingen. Vanaf 9 oktober 2025 dienen banken ook voor uitgaande instant overboekingen te voldoen. Wat dat betreft netjes om het al wat eerder gratis te maken.RobertMe schreef op donderdag 19 december 2024 @ 15:20:
[...]
Oftewel: vanaf 9 januari houdt N26 zich aan de nieuwe Europese wetgeving. Die eist dat SEPA betaalverkeer (tussen betaalrekeningen) verplicht via Instant Payments wordt uitgevoerd én dit is tegen dezelfde kosten als een traditionele SEPA transactie. (Oftewel: als transacties gratis zijn moeten transacties via IP ook gratis zijn).
Oh nee, ik bedoelde puur op de wetgeving an zich en dat N26 dit mogelijk (/waarschijnlijk) niet uit liefdadigheid doet. De precieze ingangsdatums wist ik niet, en dus ook niet dat het "toevallig" samenvalt met een van deze datums.balken07 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:24:
[...]
De verplichting vanaf 9 januari 2025 betreft alleen inkomende instant overboekingen. Vanaf 9 oktober 2025 dienen banken ook voor uitgaande instant overboekingen te voldoen. Wat dat betreft netjes om het al wat eerder gratis te maken.
Aha. Ja het is geen toeval. De wet biedt ze geen escape 👍🏻RobertMe schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:34:
[...]
Oh nee, ik bedoelde puur op de wetgeving an zich en dat N26 dit mogelijk (/waarschijnlijk) niet uit liefdadigheid doet. De precieze ingangsdatums wist ik niet, en dus ook niet dat het "toevallig" samenvalt met een van deze datums.
Vandaag al m'n spaargeld van N26 gehaald en verhuist naar Openbank voor 3.25% voor een half jaar. En Metal opgezegd. Blijf het nog wel als betaalrekening gebruiken, dat werkt wel prima. Maar met alle verhalen over onterecht zomaar gesloten accounts en de lage rente zie ik geen reden meer om m'n geld er te laten staan. Als m'n boodschappen rekening opeens gesloten wordt, dan is dat irritant, maar niet onoverkomelijk.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Als ik het vinkje 'online payments' uitzet kan ik dan ook geen iDeal-betalingen meer doen met de N26-bankrekening? Of gaat dit vinkje alleen om het betalen op de creditcardwijze? Dus met kaartnummer + cvc-code?
Wat mij verbaast en ik jammer vind is dat N26 niet meteen als een van de eerste meedoet met Wero in Duitsland.
Heeft iemand nieuws over een nakende implementatie van Wero op N26?
Dit gevonden:GeEkIe schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:56:
Wat mij verbaast en ik jammer vind is dat N26 niet meteen als een van de eerste meedoet met Wero in Duitsland.
"Nog niet alle functies zullen meteen werken. In eerste instantie kunnen de Belgen en Duitsers alleen Tikkie-achtige betalingen tussen gebruikers doen. In het voorjaar van 2025 moet het dan mogelijk worden om Wero in online winkels te gebruiken en de volgende stap is dat het betaalsysteem in fysieke winkels en restaurants te gebruiken is. Tegen die tijd is ook Nederland aan de beurt, dat voor een introductie in 2025 of begin 2026 op de planning staat. De verwachting is dat andere Europese landen de komende jaren zullen volgen, maar het kan dus nog wel meerdere jaren duren voordat Wero in heel Europa is uitgerold."
https://www.iculture.nl/nieuws/wero-betaalsysteem-europa/
Ja, het enige dat ik kan vinden is dit:
Overigens dat NL pas eind 25 begin 26 over gaat op Wero is natuurlijk ook omdat wij de voorloper van Wero, iDEAL, hebben.
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat Europa zijn eigen betaalsysteem onafhankelijk van buitenlandse mogendheden krijgt, vooral in het kader van geopolitieke autonomiteit.
Het verbaast mij dat juist een fintech als N26 niet vanaf het begin betrokken is bij deze nieuwe ontwikkeling.Commerzbank and neo-banks such as N26, which are not participating in EPI and Wero, have been left out.
Overigens dat NL pas eind 25 begin 26 over gaat op Wero is natuurlijk ook omdat wij de voorloper van Wero, iDEAL, hebben.
Ik ben in ieder geval heel erg blij dat Europa zijn eigen betaalsysteem onafhankelijk van buitenlandse mogendheden krijgt, vooral in het kader van geopolitieke autonomiteit.
Zijn er mensen die al eens iets met beleggen via N26 hebben gedaan? Lijkt goedkoop, 90 cent per transactie. Maar ben op zoek naar ervaringen.
omdat het voor mij niet meer loont om een "metal" rekening aan te houden wordt die op mijn verzoek per "next billing date" omgezet naar "standard". tot dan heb ik wel nog de benefits (gebruikte ik niet) en de bijbehorende rente. als het weer lonend wordt om weer metal te nemen dan zal ik dat waarschijnlijk wel weer doen.
zijn er kosten bij stortingen en/of opnames middels overschrijven bij de standard rekening ?
zijn er kosten bij stortingen en/of opnames middels overschrijven bij de standard rekening ?
Hoe is dit anders dan bijv. de GiroCapricia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:04:
Zijn er mensen die al eens iets met beleggen via N26 hebben gedaan? Lijkt goedkoop, 90 cent per transactie. Maar ben op zoek naar ervaringen.
Nee volgens mij niet. Ik ben een half jaar geleden over gegaan naar metal, daarvoor al heel wat jaren standaard, maar nog nooit kosten gehad bij stortingen of bijschrijvingen.W1ck1e schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:10:
Ik ga straks ook weer terug naar standaard, of ze moeten met een heel mooi percentage komen voor metal.
Aantal keer geprobeerd helaas is het nummer niet (meer) ingebruikDeikesu schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:43:
[...]
Mail of chat is allemaal in de app.
Hotline
+31 85 888 02 16
Ik bel ze nu en het nummer werktpsvunited schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:15:
[...]
Aantal keer geprobeerd helaas is het nummer niet (meer) ingebruik
Heb je iets langer gebeld dan 1 seconden? Nummer werkt maar je krijgt geen gehoor. Daarnaast ben ik gaan kijken en is dit een veel voorkomend probleem alleen met een inzet van een advocaat kan je het geld naar meerdere maanden terug krijgen.
Wees dus gewaarschuwd. Ik zou direct weggaan bij deze bank
----
[ Voor 100% gewijzigd door W1ck1e op 15-01-2025 16:02 ]
Account werd geblokkeerd. Nagevraagd in de chat of dit klopt. Gaven aan van niet, account is niet geblokkeerd. Je kan het al raden, wel geblokkeerd. Mijn funds kan ik niet meer bereiken. Via mail, chat, telefoon krijg je geen contact omdat alles via in-app looptW1ck1e schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:00:
[...]
Welk geld is dan weg ?
Ik heb nul problemen gehad met N26.
Kijk even op reddit, dagelijkse cases
Ben even aan het kijken of ik dit met een advocaat kan regelen. Gelukkig heb ik mijn spaargeld van te voren al weggehaald, maar toch staat er nog een paar duizend euro op.
[ Voor 15% gewijzigd door psvunited op 15-01-2025 16:03 ]
Ik heb nu weer gebeld en ik krijg een keuze menu met daarna echt iemand aan de lijn.psvunited schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:57:
[...]
Heb je iets langer gebeld dan 1 seconden? Nummer werkt maar je krijgt geen gehoor. Daarnaast ben ik gaan kijken en is dit een veel voorkomend probleem alleen met een inzet van een advocaat kan je het geld naar meerdere maanden terug krijgen.
Wees dus gewaarschuwd. Ik zou direct weggaan bij deze bank
Ja, ik zag het net. Support heeft mij deze week prima geholpen bij omzetten van metal naar standard. Ik gebruik wel een pc. Gestart met een mail. support@n26.compsvunited schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:01:
[...]
Account werd geblokkeerd. Nagevraagd in de chat of dit klopt. Gaven aan van niet, account is niet geblokkeerd. Je kan het al raden, wel geblokkeerd. Mijn funds kan ik niet meer bereiken. Via mail, chat, telefoon krijg je geen contact omdat alles via in-app loopt
Kijk even op reddit, dagelijkse cases
Sterkte en succes.