Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Banking by Design
Run your entire financial life from your phone

Het is eindelijk dan zover: N26 is beschikbaar in Nederland en België (en 5 andere nieuwe landen)

Wat is N26?
Net als bunq, een bank in je broekzak. Ontworpen vanaf de grond af aan en met een app als centrale middelpunt. Geen oude legacy systemen die onnodig duur in onderhoud zijn, geen fysieke vestigingen.

Nieuwsartikelen over N26:
https://techcrunch.com/20...to-17-european-countries/
http://venturebeat.com/20...ial-bank-rebrands-as-n26/
http://uk.businessinsider...ernational=true&r=UK&IR=T

Prijzen:
https://n26.com/eu/pricing/
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

Als je registreert voor 1 februari 2017 is de MasterCard (Debit) gratis.

Daarnaast kun je gratis een Maestro kaart aanvragen voor winkels die geen MasterCard accepteren. Enige voorwaarde is dat je minimaal 100€ op je account hebt staan tijdens de aanvraag.

"Note that there is NO fee for the standard Mastercard as long as you complete your identity verification before 1 Feb 2017. It's our thank you to early customers in our newer markets. After that date, a modest monthly fee for the optional Mastercard will apply in these markets to help cover card costs."

Downloaden:
iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/id956857223?l=en
Android: Google Play: N26 – Banking by Design
Online: https://my.number26.de/

[Voor 118% gewijzigd door Whatson op 06-12-2016 21:58]

• TheodoorDG
  • Registratie: november 2011
  • Niet online
JepGambardella schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:13:
[...]

Hoe is je ervaring met dat categorieënsysteem. Herkent het goed het type betaling?
Ik vind het een leuke extra maar als je goed je uitgaven wil bijhouden zou ik het toch echt handmatig doen in een extern softwareprogramma. Een bank kan gewoon nooit zien aan iedere transactie welke categorie die heeft.
U123456 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:54:
[...]
Ook bij onbemande pompen, zoals Tinq, Tango, enz? Lukte dat?
Ja hoor. Onbemande pompen maken altijd een reservering op je kaart van het maximale bedrag wat je kunt tanken. Dit is meestal iets van 125 tot 150 euro. Je hebt een dag later dat bedrag weer terug op je rekening. Aangezien je met N26 ook gewoon rood kunt staan (overdraft) is dat geen enkel probleem. Overdraft wordt automatisch voor iedere rekening berekend en als je je regelmatig inkomsten op je account hebt krijg je een bedrag van 2000 euro wat je in de min kunt staan.

[Voor 13% gewijzigd door TheodoorDG op 08-12-2016 21:52. Reden: Update resolutie plaatje]

• Whatson
  • Niet online
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:32:
[...]
Uniqlo accepteert ook Paypal. Je kunt misschien de N26 Mastercard koppelen aan Paypal?
[...]

Info: http://www.uniqlo.com/eu/...ment.html#faq-payment-q06
Maar goed, wil gewoon direct met MasterCard kunnen betalen...

Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X

Dit is de spiegeling van een foto die ik online vond van de kaart:

[Voor 24% gewijzigd door Whatson op 22-12-2016 13:10]

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
xileS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:36:
In mijn N26 app heb ik nu helemaal geen overzicht. Zie veel dingen nu dubbel staan, waardoor het lijkt dat ik ze dubbel betaald heb. Hopelijk is dat niet het geval. Nu zie ik ook 4 + bedragen, waardoor het lijkt dat ik het geld van die transacties terug heb gehad (en dus niet meer heb betaald). Deze transacties zie ik namelijk niet dubbel. Alleen een afschrijving (wel nog met een blauw bolletje) en nu een bijschrijving. Voor mij is het wel erg onoverzichtelijk iig. Het valt mij ook op, dat het wel lang duurt tot de betalingen definitief zijn.
Idem hier. Ik heb bij Amazon Japan 1 enkele bestelling gedaan, en heb tussen 21 december en 5 januari VIJF af / bijschrijvingen op N26. Dat moet echt anders! Helaas ben ik nog altijd in afwachting van de N26 klantenservice. :( Inmiddels klopt het totale saldo wel weer, maar dat heeft ook een week mogen duren.

Lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Bij jou is het nog redelijk overzichtelijk omdat het 1 betaling is ;p. Maar ik heb zowat de hele vakantie mee betaald en alles staat dus door elkaar op verschillende datums en sommige transacties hebben opeens een andere bedrijfsnaam om nog verwarrender te maken.

Zie nu dat je ook op woorden kan zoeken om een overzicht onder elkaar te krijgen. Hier bv een overzicht van Starbucks:

Lijkt dus dat ik 2x iets gratis heb gehad, maar uiteindelijk zal alles wel kloppen. Maar het duurt wel erg lang en is dus erg onoverzichtelijk.

[Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-01-2017 14:58. Reden: screenshot kleiner gemaakt]

• chronoz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-01 15:18
Ik heb me aangemeld, maar moet ik nu altijd geld overboeken naar mijn N26, voordat ik betalingen kan doen?

Activering op iPhone 7 met iOS 10.1.1 loopt niet echt lekker.

[Voor 35% gewijzigd door chronoz op 12-01-2017 13:27]

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Eleven82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:58:
@zr40, hoe vroeg je die Maestro aan?
Via de app. Settings > Card settings > MasterCard naar links swipen. Maar het zou ook via de website moeten kunnen (dat heb ik zelf niet geprobeerd).

Het is de blauwe kaart waar je op deze afbeelding net de rand van ziet :)

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun

• Jansenn
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Brent schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:04:
Zou dat voor beide kaarten apart gelden?
Zoals ik het lees gaat het per account met afleveradres in Frankrijk, Italië en Spanje.

Dus met een afleveradres in Nederland geldt deze voorwaarde van minimaal gebruik dus ook niet. (?)

Anoniem: 886251

Heeft iemand al enig idee of de Black naar NL gaat komen, aangezien ze mij vertelde dat mocht er genoeg vraag komen uit NL ze de kaart wel zouden gaan uitgeven.

Heb ze een suggestie gestuurd voor een pas met dubbele betaalmigelijkheid (Maestro+Master) en het enige wat Dani mij vertelde was ze nemen het mee naar hun productie team.
Denk dat meer hetzelfde moet sturen zodat het productie team er echt wat van maken zal.

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 18-03-2017 16:01]

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:38
Jansenn schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:17:
Wat is de ervaring met de mensen die buiten de EU-zone cashless gepint hebben of vreemde valuta uit de muur getrokken hebben?
Dit was bij een hotel in Chicago. Het lijkt wel alsof er hier geen extra kosten in rekening zijn gebracht. Ik weet alleen niet wat de koers een week geleden was (toen ik daar zat) :)

Ter vergelijking, mijn ING creditcard deed dit op de zelfde dag:
ING: 1 USD 0,9317381 USD → 1,00€
N26: 1 USD 0,9301000 USD → 1,00€

[Voor 19% gewijzigd door oohh op 06-04-2017 22:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
N26 heeft een artikel gemaakt over de meest aangevraagde features:

En dan het belangrijke: N26 is dus ook bezig met het ontwikkelen van sommige requests. Naast Apple Pay is men bezig met het ontwikkelen van een gedeelde rekening en 3D Secure. :)

[Voor 13% gewijzigd door oohh op 23-06-2017 16:56]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• oohh
N26 heeft nu ook ondersteuning voor MasterCard 3DSecure.

• Whatson
  • Niet online
Blijkbaar hebben sommige klanten een email gehad of ze geïnteresseerd zijn om van black naar black metal over te stappen; een metalen kaart van 18 gram. Prijzen variëren van 8.99 tot 12.99.

https://twitter.com/FayollePierre/status/890219794280189952

[Voor 15% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 11:06]

• Whatson
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Mijn BIN code geeft anders aan dat het een Duitse kaart is (535584)

Bij de Maestro geeft hij aan dat het een kaart uit de UK is (671180).

Beide kaarten zijn dan weer wel geregistreerd onder N26 GmbH
Dan klopt je BIN database niet.

[Voor 7% gewijzigd door Whatson op 03-08-2017 00:11]

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:16
Zie dat er weer veel mensen hier aan N26 beginnen.
Wees echt voorzichtig voordat je helemaal overstapt of de combi N26 (voor pas betalingen) en Bunq (voor afschrijvingen en Ideal) kiest.

Zie ook mijn post hier.

Daarnaast is dit ook echt superirritant. Getankt voor ongeveer €25. Er wordt €125 "afgeschreven". Ik heb al best lang N26 dus ik weet dat dit een reservering is. Maar de N26 app is de enige in de wereld die reserveringen niet markeert. Zelfs de hopeloos verouderde Amex app doet dat. De N26 app is sowieso sinds eind 2015 vrijwel niet verandert. Meest ingrijpende aanpassing was een ander achtergrondafbeelding bij het inloggen. |:(

Maar als je dit dus niet weet, dat het een reservering is, dan sta je wel op je achterpoten dat een tankstation zo'n bedrag afschrijft. (ze doen dus alleen een reservering, om er zeker van de betaling te zijn, aangezien het prepaid tanken is).

Het vervelende is, dit was gisteren. Uit ervaring weet ik dat dit zo 2 maanden kan duren. Kan je dus je geld niet aan andere dingen besteden (en.. rente!).

In NL gaat het meestal snel, dezelfde dag is de reservering ongedaan gemaakt en het juiste bedrag afgeschreven. Dit is voor het eerst dat het in NL langer dan 1 dag duurt.

• crunchytail
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-01 03:01
Karizma schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 23:02:
[...]

Als ik het goed heb, is het ook al voldoende om even je saldo te checken / voordat je cash pint annuleren (dan heb je namelijk al je pincode ingevoerd en wordt het weggeschreven naar je pasje).
Ohja, dat was wellicht handiger geweest. Inmiddels €2,- verder. :+
Overigens wel netjes dat ze adviseren om de Mastercard te gebruiken om de bijkomende kosten te voorkomen.

• johnpeeters
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 05-01 16:35
Zijn ze gestopt met Maestro. Hun support geeft aan mij aan dat Maestro kaarten enkel verkrijgbaar zijn in Duitsland zelf?

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Intussen is gelukt om de incasso van T-Mobile Thuis ook aan te passen. Via de website lukt dit nog niet maar wel via de klantenservice. (Telefonisch.)

Valt mij trouwens op de de vraag om de taal te selecteren bij een Maestro betaling alleen voorkomt op een pinautomaat van het type waarbij je de pas links tegen de automaat moet houden

Bij het type waarbij je de pas bovenop het display moet houden krijg je de vraag nooit.

[Voor 63% gewijzigd door Helga op 05-10-2017 15:04]

• SuidAkrA
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
App update vandaag (iOS)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Klopt dat is idd hoe het normaal werkt, maar helaas niet overal zo.

Ik zou zeggen, snel naar Japan (echt een leuk land trouwens, totaal anders dan andere Aziatische landen) dan kan je het ook meemaken.

Als voorbereiding, zo zien de afschriften er uit, maar dan door elkaar (door grote datum verschillen):

• vooviro
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-01 22:59
xileS schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:05:
Klopt dat is idd hoe het normaal werkt, maar helaas niet overal zo.

Ik zou zeggen, snel naar Japan (echt een leuk land trouwens, totaal anders dan andere Aziatische landen) dan kan je het ook meemaken.

Als voorbereiding, zo zien de afschriften er uit, maar dan door elkaar (door grote datum verschillen): [afbeelding]
Haha, sta er niet op te wachten om dubbele transacties te hebben...

Plus bezoek zuid Korea veel om mijn vriendin haar familie te bezoeken, Japan staat niet echt op het lijstje van landen te bezoeken... volgende land wat betreft vakantie gaat waarschijnlijk Australië worden.

Edit: foto toegevoegd hoe dat eruit ziet met aliexpress ... zo ziet het er tevens ook uit in zuid Korea als ik iets betaald heb.

https://tweakers.net/ext/f/YrYm1UCn7CaUk2Sd5XDSN7YX/thumb.png

[Voor 15% gewijzigd door vooviro op 13-01-2018 17:33]

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Wat een dramatische klantenservice heeft N26. De support via e-mail duurt dagen (als ze al antwoorden) en de support via Twitter is net een krakende grammofoonplaat die elke keer hetzelfde herhaald waar je niets aan hebt. Ze weten het niet, het duurt lang enz..
Lang verhaal kort: ze accepteren geen ID kaart die deels afgeschermd is met de bekende ID covers tegen identiteitsfraude.

Je zou zeggen: op die ID cover staat dat alleen financiële instellingen om je volledige ID mogen vragen. MAAR N26 valt onder Duitse wetgeving en is dus een buitenlands bedrijf. Wie zegt mij dat mijn volledige ID niet voor handelsdoeleinden gebruikt wordt?

[Voor 9% gewijzigd door W00fer op 29-01-2018 18:47]

• W00fer
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
oohh schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:07:
[...]

Als zelfs op de cover staat dat alleen financiële instellingen je volledige ID mogen vragen, dan vraag ik mij af waarom je er zo’n punt van maakt; waarom wil je klant worden als je N26 niet vertrouwt?
Onder Nederlands recht ja. Dat is wat anders dan dat een buitenlandse partij om je ID vraagt. Dit omdat de AVG (nieuwe EU wetgeving rondom privacy) nog niet van kracht is, per 25 mei 2018 is dat pas voor alle Europese lidstaten. Deze strengere regelgeving geeft de eindgebruiker meer mogelijkheden.

Ik denk dat het niet voor niets is dat N26 de video conferentie authentificatie geschrapt heeft (via het bedrijf IDnow). N26 support had mij voor de kerst al aangegeven dat ze de daarmee gemaakte videobeelden voor onbepaalde tijd konden opslaan op hun servers. Dit was voor mij onacceptabel. De huidige ID verificatie is niet veel beter.

Je mag immers geen ID kaart aanleveren die onklaar is gemaakt voor kopiëren

Bijvoorbeeld zo

http://meldpuntmodelfotografie.eu/wp-content/uploads/2017/09/voorbeeld-paspoort-300x209.jpg

Of via de KopieID app

Op Tweakers was er destijds ook een draadje over dat je bij ASN Bank wél een onklaar gemaakte kopie mocht inleveren, als de geboorteplaats, geboortedatum en andere gegevens maar zichtbaar waren.

Cyb in "ASNBank vraagt om kopie identiteitsbewijs via email"

De ID verficiatie van N26 gebeurt NIET door henzelf maar door SafeNED, een Engelse partij. Zij hanteren de volgende regels

Wat in de voorwaarden van N26 staat is dat Duitse klanten niet eens hun ID kunnen opsturen via de app, omdat dat volgens Duitse wetgeving helemaal niet mag. Je mag daar alleen in persoon verifiëren bij een postkantoor. Je kunt dus op je vingers natellen dat als de Duitser zelf het al niet mag, waarom zouden buitenlanders het dan wel moeten?
Before starting the verification of your identity, we’ll ask you which identity document you’d like to use. Based on this information and your country of residency, we’ll offer you the fastest and most suitable method of completing the verification. You can verify your identity directly within the N26 app either through Video Verification with our partner IDnow or through Photo Verification with our partner SafeNed. Photo Verification with our partner SafeNed is not available for customer with German residence. Additionally, in Germany you can verify your identity by visiting a local post office with our partner Deutsche Post AG.
---

Voor de mensen die dachten dat er geen soort BKR registratie was, jawel dus:
8. Consent to credit assessment from SCHUFA HOLDING AG
You hereby consent to N26 Bank GmbH transmitting data about your application, conclusion and termination of this account to SCHUFA Holding AG, Kormoranweg 5, D-65201 Wiesbaden. Irrespective thereof N26 Bank GmbH may also transmit information concerning our outstanding claims against you to SCHUFA. This is permissible according to the German Data Protection Act (Section 28a, Subsection 1, Sentence 1) if I you have not paid the due amount irrespective of the fact it has fallen due for payment; the forwarding is necessary to safeguard legitimate interests of N26 or third parties and the claim is enforceable or you have expressly acknowledged the claim or after the claim fell due for payment you received at least two written reminders, N26 informed you in good time, at the earliest, however, by way of the first reminder, of the pending forwarding after four weeks at least, and you have not contested the claim, or the contractual relationship underlying the claim may be terminated without notice by N26 on the basis of payment arrears, and if N26 has informed you of the pending forwarding.
MichielFRL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:13:
[...]

N26 wil je BSN hebben omdat de Nederlandse Belastingdienst die weer van N26 wil hebben.
Wat je nu doet roept alleen maar wantrouwen op.
Heb je daar bewijs voor dat de Belastingdienst dat wil hebben?
Brent schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:31:
[...]

De voorwaarden die N26 volgens mij op de website heeft staan. Vervelend is dat je de daadwerkelijk wettig toegepaste versie misschien pas krijgt na aanmelding (je op een immer veranderen website beroepen gaat lastig). Daarentegen doet geen enkele bank dat anders, dus niet specifiek minpunt voor N26, maar zeker vervelend.

Banken zijn verplicht jou te identificeren. Een bankrekening openen zonder je te identificeren kan wettelijk gezien niet binnen de EU, en ook in de meeste plaatsen daarbuiten niet. Je zou het evt in de Bahamas kunnen proberen ;)
Ik heb het niet over NIET identificiceren, ik heb het over VEILIG identificeren. Niet voor niets moeten Duitse klanten van N26 langs een postkantoor.

[Voor 13% gewijzigd door W00fer op 29-01-2018 19:49]

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 20:03
Vandaag getankt bij een onbemand tankstation met de N26 MasterKarte en in de app staan nu 2 transacties die verband met elkaar houden.

Weet iemand of het nog 1 transactie wordt?

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Goodwe GW1000-NS | zuid

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-02 10:54
Kwam dit tegen op twitter:
Owen on twitter:
My @n26 journey started and stopped in the first five minutes 🤣
Is ook niet echt een reden om aan te nemen dat ze de zaakjes goed op orde hebben. Hoewel het misschien wel uit te leggen is als "veiligheid boven gemak en nieuwe klanten"? 8)7

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Uffje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:10:
Zo juist de Maestro-kaart van de vriendin binnen, en die is ook zoals de mastercard helemaal transparant. Nog iemand die twee transparante kaarten heeft?
Ik heb deze Maestro:

Heb je een foto van de nieuwe?

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:57
Freakster86 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:34:
@AlbertJP Oh, dacht dat ook via de bankrekening kon. Dan wordt het de Mastercard dus. Wat bedoel je "met wat moeite"? Dat is toch enkel een (verstopte) instelling bij PayPal veranderen?
Klopt! Verander de gebruikte omrekenkoers in je Paypal profiel:

Met deze instelling worden Paypal transacties voortaan afgerekend met de koers van je (N26-) card.

[Voor 35% gewijzigd door U123456 op 09-11-2018 13:05. Reden: Paypal heeft de conversie verder verborgen]

• Thralas
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23:52
Xabre schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:16:
Weet jij misschien of je met die nieuwe Maestro kaart bij bepaalde type pinautomaten nog steeds de taal moet kiezen?
Kan iemand met een nieuwe kaart dit nog even bevestigen danwel ontkrachten?

Wel graag icm. deze terminal, bij een aantal andere speelt het probleem niet.

https://static.webshopapp.com/shops/136932/files/059993342/contactloze-toonbank-betaalautomaat-met-merchant-u.jpg

• Jazco2nd
N26 heeft bij mij nu echt een grens overschreden.

Er wordt zojuist onverwacht door een goed doel 6 euro geïncasseerd terwijl er minder dan €6 op m'n N26 stond. Toch laat N26 dit doorgaan. Vervolgens doet N26 automatisch een stornering en brengen ze €3 administratiekosten hiervoor in rekening.

Dit alles gebeurd direct achter elkaar, ik zag alleen een notificatie van de €3.
Mijn saldo is nu negatief, iets wat sinds ik N26 gebruik (2015) nooit mogelijk was.

Hoe is dit mogelijk? Ik koos juist voor N26 om betere controle te krijgen op wat er precies aan mutaties gebeuren. Zo heb ik juist het omgekeerde.

Ik heb alleen maar dramatische ervaringen met support en zie er al enorm tegenop om dit met hun te bespreken.

Ik ben ik elk geval klaar met N26, maar zie ook geen alternatief. Revolut is te beperkt (kan je bijvoorbeeld niet mee tanken), Bunq Free heb ik voor salaris, maandelijkse afschrijvingen en Ideal.

Ik doe niet aan Bunq pasgebruik, ING en ABN zijn dan veel goedkoper, maar wil niet terug naar een oorlogsbank. Weet iemand nog goede alternatieven?

[Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 25-01-2019 19:37]

• AlbertJP
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 23:30
Jazco2nd schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:31:
Er wordt zojuist onverwacht door een goed doel 6 euro geïncasseerd terwijl er minder dan €6 op m'n N26 stond. Toch laat N26 dit doorgaan. Vervolgens doet N26 automatisch een stornering en brengen ze €3 administratiekosten hiervoor in rekening.
Je hoort 's ochtends een e-mail te krijgen dat je saldo onvoldoende is, 's avonds wordt daarna de afschrijving pas gedaan. Ik heb al een paar keer zo'n mail gehad, voorbeeld:

• atlas1302
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-02 19:00
[url]https://tweakers.net/ext/f/IXENpf87yAqkM84Cb2B9XHXU/thumb.png[/url] Iemand zoiets al meegemaakt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-02 15:21
https://www.apple.com/apple-card/ Ziet er wel gaaf uit!
Het meest onderscheidende vind ik dit: https://www.apple.com/apple-card/security-privacy/

Edit: extra N26 kleuren

[Voor 48% gewijzigd door Odeklontje op 25-03-2019 20:46]

• Jazco2nd
Om maar wat meer on topic te blijven:

Betaald: 240 MX op 24 maart. Blauwe bolletje is weg.
Exchange rate volgens N26: "0.04"
In Euro: €11.30

240 / 0.04 = €9.60

N26 support blijft beweren dat de Exchange rate constant veranderd en we onmogelijk kunnen weten wat de rate was op het moment van betalen. Het duurde al een hele tijd tot we op dat punt kwamen want Support probeerde me te overtuigen dat er 1.7% fee was toegepast.

Echter staat de Exchange rate gewoon bij de betaling. Of de rate klopt niet of ik moet geld terug. Support is nogal vermoeiend.. dat is niet veranderd in de afgelopen 3 jaar.

Erg irritant trouwens dat de chat helemaal gewist wordt zodra je even op je Android device van scherm wisselt. Je krijgt notificaties van nieuwe berichten maar die kan je dus nooit lezen.

[Voor 12% gewijzigd door Jazco2nd op 01-04-2019 15:24]

• CR2032
  • Registratie: juli 2016
  • Niet online
Wally2002 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:10:
@CR2032 Het lijkt me dat dit verouderde info is, in het artikel lees ik onder 'de belangrijkste kosten'

[...]

Update: die 2,90 euro per maand zie je terug in een oude prijslijst
Ik lees op meer sites dat de N26 Mastercard € 34,80 per jaar moet gaan kosten.
Gratis alleen als een tijdelijk lokkertje? Die 2,90 euro gaat over wat anders.

Zoals hier: https://zzpdaily.nl/mijn-n26-ervaring/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-02 15:21
Wally2002 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 06:56:
Bij Revolut was het, toen ING het introduceerde, kort mogelijk de MasterCard toe te voegen. Dat werd toen actief de nek omgedraaid, via de Revolutapp en de Wallet app kwamen pushberichten binnen en de kaart werd er actief uitgegooid.
Men kan dat dus doen los van eventuele blokkeringsstatus van de kaart zelf.
https://i.imgur.com/UZym2HY.png

Het werkte inderdaad wel, tot Apple er een stokje voor stak.

• oohh
N26 komt mogelijk binnenkort met gedeelde Spaces:

The best banking experience around the world
(...) We’re fast approaching the release of Shared Spaces. Building on our popular sub-accounts feature that already lets you set aside and save money, we’ll soon let you share Spaces with up to 10 people to easily split bills, work towards common goals with family and friends, and much more.
Op Reddit heeft iemand al wat aanwijzingen in de app gevonden:

• Napsju
  • Nu online
Sofort kan nu met N26. Komt iDeal er dan ook aan?

Lekker!

• Vinn1985
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-12-2019
Vinnienerd schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:56:
[...]

Ik denk dat je een Mastercard binnen hebt gekregen, geen Maestro. :)
Nee, het is echt een Maestro..

Als je op de site hieronder kijkt zie je ergens ook een Maestro met 16 cijferige code alleen is die pas blauw en ik heb de transparante kaart.

https://www.geldburger.nl/n26-review-bankrekening/

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Vandaag een e-mail gehad van N26 om mee te doen met de "exclusive beta trial" voor Shared Spaces, volgens hen de meest aangevraagde feature.

Het betreft dus geen gedeelde bankrekening, maar een gedeelde Space die je met maximaal 10 anderen kunt delen. Ook moet je N26 You of Metal hebben hiervoor.
It’s finally time to bank with loved ones!

Upgrade to N26 You or N26 Metal to be one of the first to take part in an exclusive beta trial for our new feature Shared Spaces! You’re part of a select group of N26 users invited to try out this latest feature in its “beta phase”, which means it’s not yet available to the public.

What is Shared Spaces?
Shared Spaces is a shared banking feature that lets you invite several people to join the same Spaces sub-account. Once you’ve upgraded to You or Metal and downloaded the latest version of the N26 app, head to the Spaces section, and you’ll be able to create a new space and add up to 10 other N26 users to join!

Shared Spaces lets you create a place where money can be accessed or added to by multiple users. When you invite another user to join your space, you’re giving them Power of Attorney, which means they’ll be able to add and withdraw money between the shared space and their own main accounts.

Organizing a group vacation? Add your friends and start saving together. Need a place where you and your flatmates can share money for bills? Create a space that everyone can add to and spend from.

Wondering who to add to your new shared space? Shared Spaces only works between you and other N26 account holders, so invite friends and family to N26 by using your unique referral code in the app, and then invite them to join your space. As an added bonus, if they sign up and make a payment of €15 or more, we’ll credit your account with €15, too.

[Voor 74% gewijzigd door Tommert38 op 25-11-2019 19:33]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 23:00
Aangezien er in de app nog best wat missende logo's zijn, had ik aan N26 de vraag gesteld of het mogelijk is om deze als user ergens toe te kunnen voegen zodat deze (na review) aan de app toegevoegd kunnen worden. Zeker Action en PostNL zouden er naar mening al wel in moeten staan (zie onderstaand screenshot) maar bijvoorbeeld ook een grote speler zoals PayPal heeft nog geen afbeelding.

Helaas (nog) niet mogelijk, maar ik had wel erg snel een reactie terug d:)b
Hey Marc 👋🏻 thanks for reaching out!

At this moment there is no way to submit any missing logos in the app. This is a great idea though!

We are aware that not all logos are appearing as they should and are working on improving this. Therefore we kindly ask for your patience and understanding :) Best, Wesley

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
Dark mode in de laatste update! (iOS en Android)

En nog wat dingetjes, zoals een IBAN scanner:
3.46 (9 jun. 2020)
This update makes it even easier for you to make payments. Thanks to the integrated IBAN scanner, you no longer have to copy and paste IBANs – just scan them using your smartphone's camera. Additionally, you can now manage how visible you are to other N26 users when receiving or sending funds via MoneyBeam. Just activate your visibility so that you're easily found via your email address or phone number. Enjoy your new update!

[Voor 5% gewijzigd door Bigf00t op 09-06-2020 22:00]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bigf00t
W00fer schreef op maandag 22 juni 2020 @ 01:57:
Je kunt geen QR code scannen dus je moet handmatig die IBAN overtikken met kans op fouten
In de laatste update zit een IBAN scanner. Ook veel overige zaken die je roept kunnen gewoon. Misschien gewoon eerst eens een weekje proberen en de app leren kennen? :)

Edit: IBAN scanner zit blijkbaar alleen nog maar in iOS :?

[Voor 13% gewijzigd door Bigf00t op 22-06-2020 21:45]

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@eggda Ik heb een Android toestel met app versie 3.46.1. Ik ga naar Actions, dan Send Money en kies voor Bank Transfer. vervolgens klik op het icoontje rechtsonderin met een poppetje en een plus. Je komt dan bij "New Recipient" maar daar staat geen cameraatje in het scherm als icoontje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
JeroenE schreef op maandag 22 juni 2020 @ 14:02:
[...]
Waar zit die dan eigenlijk? Ik zie hem in mijn app nergens staan.
Action > Send Money > Bank Transfer > Add new recipient.

Ik gebruik de iOS app, maar volgens mij zou Android normaal gesproken redelijk gelijk moeten lopen? Dark mode hebben ze in ieder geval wel in beide versies toegevoegd. Anders is het wel een beetje verwarrend als iOS gebruikers al wel eerder functionaliteiten hebben, of andersom. In dat geval riep ik misschien iets te snel als iOS gebruiker, maar dan verwacht ik dat het er sowieso ook snel aan komt voor Android. Handige toevoeging d:)b

Zo ziet het er in iOS uit:

• Bigf00t
iOS heeft vandaag een update gehad naar Version 3.48.

Onder andere onderstaande knoppen zijn toegevoegd:

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:39
Ik heb goede hoop dat N26 bezig is met de mogelijkheid om uit verschillende spaces te laten betalen met 1 betaalpas, getuige het pas-icoontje linksonder in de standaard space. Iemand hier toevallig al iets over gehoord/gelezen? Die optie vond ik toch wel erg handig bij MoneYou.

Anoniem: 886251

N26 heeft dit in de app gemeld, vraag me af hoeveel klanten Bunq en Revolut zouden hebben in NL

Nu nog iDeal aanbieden :)

[Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 06-11-2020 20:35]

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Ja ik erger mij ook elke keer weer als ik die leugen op de radio hoor! :(

[Voor 17% gewijzigd door Glup op 13-02-2021 14:09]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True