Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Banking by Design
Run your entire financial life from your phone

Het is eindelijk dan zover: N26 is beschikbaar in Nederland en België (en 5 andere nieuwe landen)

Wat is N26?
Net als bunq, een bank in je broekzak. Ontworpen vanaf de grond af aan en met een app als centrale middelpunt. Geen oude legacy systemen die onnodig duur in onderhoud zijn, geen fysieke vestigingen.

Nieuwsartikelen over N26:
https://techcrunch.com/20...to-17-european-countries/
http://venturebeat.com/20...ial-bank-rebrands-as-n26/
http://uk.businessinsider...ernational=true&r=UK&IR=T

Prijzen:
https://n26.com/eu/pricing/
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

Als je registreert voor 1 februari 2017 is de MasterCard (Debit) gratis.

Daarnaast kun je gratis een Maestro kaart aanvragen voor winkels die geen MasterCard accepteren. Enige voorwaarde is dat je minimaal 100€ op je account hebt staan tijdens de aanvraag.

"Note that there is NO fee for the standard Mastercard as long as you complete your identity verification before 1 Feb 2017. It's our thank you to early customers in our newer markets. After that date, a modest monthly fee for the optional Mastercard will apply in these markets to help cover card costs."

Downloaden:
iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/id956857223?l=en
Android: Google Play: N26 – Banking by Design
Online: https://my.number26.de/

[Voor 118% gewijzigd door Whatson op 06-12-2016 21:58]

• Whatson
  • Niet online
quote:
naitsoezn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:05:
Beetje vaag topic zo.... Mist imho nogal wat info in de TS. Als ze alleen een creditcard bieden is het aanbod nogal mager.
quote:
Wijnands schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:00:
Dit is blijkbaar een soort bank? En 35 euro voor een jaar mastercard is goedkoop? :? ik snap 'm niet zo
Who is behind N26?

N26 is the brand name of NUMBER26 GmbH, a Berlin FinTech company. Launched as NUMBER26 in January 2015, more than 200.000 customers have joined N26 since then. A team of financial experts, partners and internationally renowned investors helps us to realize the vision to create Europe's easiest and fastest banking experience.

Does N26 have a banking license?

In July 2016, N26 Bank GmbH, a wholly owned subsidiary of NUMBER26, achieved official recognition as a licensed bank by the European Central Bank, with all the regulatory safety and competency required by the regulators.

Starting in October 2016, we asked our existing customers to transfer their NUMBER26 accounts from our old partner bank Wirecard Bank AG to N26 Bank. The account transfer period will conclude in early 2017, this will also mark the end of the cooperation with our old banking partner.

• Whatson
  • Niet online
quote:
straydog_50 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:
Heb me ook aangemeld, het is druk vanavond dus je moet even een kleine 20 min. wachten.
Heb ook Revolut, maar ik zie hier meer voordelen

- Brexit, het is nog niet duidelijk wat Revolut hier mee gaat doen ( omdat ze in de UK zitten )
- N26, eigen bankrekening wat toch wel een plus is
- Garantie deposit stelsel. Duitsland heeft net als Nederland een soort geld security. de eerste 10.000 euro is altijd safe mocht de toko gaan klappen. dat is iets wat ik niet bij Revolut zie.

Daarnaast is de app wel zeer strak. ik ga het eens proberen baat het niet schaad het niet :)
€100.000 ;)

https://docs.n26.com/lega...deposit-protection-en.pdf

• Whatson
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:05:
[...]

Met die idiote datepicker waarbij ik 12x26 keer opzij moet swipen om m'n geboortejaar te kiezen?
Gebruik de app. Heb je toch nodig voor ID verificatie.

• Whatson
  • Niet online
Vandaag ook MasterCard ontvangen, 6 december aangevraagd. Koppelen aan App, pincode kiezen in app en je kunt hem gebruiken.

• Whatson
  • Niet online
Probeerde net iets online te betalen met N26, werd gebounced omdat ze geen MasterCard SecureCode ondersteunen. (Of omdat de kaart geissued is in Duitsland, en ik op het Nederlandse deel van de website ermee wilde betalen)...

Edit: het gaat om Uniqlo, die vereisen dat de kaart is geissued in het land waar je besteld 8)7

[Voor 18% gewijzigd door Whatson op 20-12-2016 18:46]

• Whatson
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:34:
[...]
Ik krijg inderdaad zeer verschillende resultaten uit onderstaande BIN databases:
- http://www.findbinnumbers.com.au/535584
- https://www.bincodes.com/bin-checker/
- https://www.bindb.com/bin-database.html

Alleen de laatste heeft op dit moment gegevens van N26.
Bin: 535584

Card Brand: MasterCard
Issuing Bank: N26 Bank GMBH
Card Type: Debit
Card Level: Standard
Iso Country Name: Germany
Iso Country A2: DE
Iso Country A3: DEU
Iso Country Number: 276

Dus wel een Duitse kaart...

• Whatson
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:32:
[...]
Uniqlo accepteert ook Paypal. Je kunt misschien de N26 Mastercard koppelen aan Paypal?
[...]

Info: http://www.uniqlo.com/eu/...ment.html#faq-payment-q06
Maar goed, wil gewoon direct met MasterCard kunnen betalen...

Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X

Dit is de spiegeling van een foto die ik online vond van de kaart:

[Voor 24% gewijzigd door Whatson op 22-12-2016 13:10]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:19:
Hier is het inderdaad ook zichtbaar, maar ik vind het niet extra gevaarlijk. De achterkant van een betaalkaart is namelijk gewoon zichtbaar wanneer je deze bij een betaalterminal gebruikt. Daarnaast bestaan er credit cards waarbij de CVV zelfs op de voorkant afgedrukt is en dat wordt niet onveilig geacht.

Scherm je in het openbaar ook het kaartnummer af? Daar kan je namelijk veel meer mee, zelfs zonder CVV ;)
N26 heeft geen SecureCode, dus met kaartnummer en CVV kun je online betalingen uitvoeren. Als iemand 1 foto weet te maken van je kaart onder de juiste hoek hebben ze meteen kaartnummer een cvv te pakken ;)

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:29:
[...]

Nee hoor, zelfs bij een kaart met SecureCode is het zonder SecureCode mogelijk om online betalingen te doen. Ik kom dit vaak genoeg tegen met mijn ICS kaart.

Zelfs de CVV is niet verplicht. Het aantal acceptanten waarbij dit toegestaan is wordt wel steeds minder, maar ze bestaan nog steeds.
Zonder CVV is wel heel zeldzaam lijkt mij. ;)

• Whatson
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op maandag 26 december 2016 @ 16:01:
In Frankrijk werd mijn N26 Mastercard echt overal geweigerd, terwijl de kaart in NL wel werkte.
Mogelijk is dit de oplossing:
[...]
Bron: http://www.finanztip.de/girokonto/number26-girokonto/#c38695

Gelukkig kon ik als alternatief wel de N26 Maestro gebruiken:
- op een tolweg (SANEF)
- bij een onbemande benzinepomp (Carrefour)
- bij kaartautomaat van de Metro in Parijs
- enz.
Toevallig mijn MasterCard gebruikt voor de Metro in Parijs, was geen probleem.

Maar wat daar staat is niet helemaal waar, je moet je kaart 1x gebruiken in een automaat die wel met internet is verbonden en dan zal de automaat de pincode op de kaart updaten.

[Voor 13% gewijzigd door Whatson op 26-12-2016 17:37]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Whatson schreef op maandag 26 december 2016 @ 17:35:
[...]

Toevallig mijn MasterCard gebruikt voor de Metro in Parijs, was geen probleem.

Maar wat daar staat is niet helemaal waar, je moet je kaart 1x gebruiken in een automaat die wel met internet is verbonden en dan zal de automaat de pincode op de kaart updaten.
Kreeg trouwens direct een notificatie, dus was met internet verbonden

• Whatson
  • Niet online
quote:
xileS schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:47:
Vandaag in het buitenland een paar keer gebruikt gemaakt van mijn N26 MasterCard, werkt prima. Maar wat ik een beetje vreemd/onwennig vind is dat je je CC moet geven (bv bij Starbucks) en dat ze het gewoon alleen maar 1 x langs het scherm swypen. En dan heb je betaald, verder geen pincode ofzo nodig. Weet niet hoe veilig dit is, maar snel is het wel.
Ook geen handtekening?

• Whatson
  • Niet online
quote:
begintmeta schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:43:
Ik had eerder in Het 'Welke bank?' topic N26 genoemd zien worden, nu kwam ik het weer tegen: (en ik was niet de eerste smartbit in "Discussie over & Ervaringen met N26")

Shut Up and Take My Money!
FinTechs increasingly cut the ground from under long-established banks’ feet. With a "Mobile First" strategy, many set their sights on bringing all financial tasks—checking the account balance, making transactions, arranging investments, and ordering an overdraft—on your smartphone. In a business area that was once entirely committed to security, Fintechs make a hip design and outstanding user experience their one and only priority. Even though this strategy is rewarded by rapidly increasing customer numbers, it also reveals a flawed understanding of security. With the example of the pan-European banking startup N26 (formerly Number26), we succeeded independently from the used device to leak customer data, manipulate transactions, and to entirely take over accounts to ultimately issue arbitrary transactions—even without credit.

Men was er nog niet klaar voor?
Kan natuurlijk altijd gebeuren. N26 Bank valt nu onder toezicht van de ECB dus geloof maar dat ze alles goed op orde hebben.
Filmpje helemaal gekeken en man wat een amateurisme... raar dat ECB gewoon een bank licentie heeft afgegeven voor dit... Als hij kwaad had gewild had hij mooi die hele bank om zeep kunnen helpen.

[Voor 6% gewijzigd door Whatson op 29-12-2016 01:08]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:06:
[...]

Alles staat aan en de limieten staan op max.
Heeft N26 geen minimum van 50€? Dat je minimaal 50€ moet opnemen? Weet niet hoeveel geld je op je account hebt en hoeveel je precies wilde opnemen?

• Whatson
  • Niet online
quote:
mcDavid schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:44:
Hmmm net die CCC conference over N26 gekeken... Was eerst nog vaag van plan een rekening te openen voor de gratis MasterCard, maar denk dat ik er toch maar van af zie... Zulke ignorance, krijg je toch het ongemakkelijke gevoel van dat het slechts het topje van de ijsberg is wat die Haupert blootgelegd heeft...
Nou ja, hij heeft nu wel alles uitgeprobeerd wat hij kon bedenken. En in NL kun je niet roodstaan.

[Voor 3% gewijzigd door Whatson op 03-01-2017 23:17]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Tommert38 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:58:
offtopic:
Uit eigen ervaring weet ik dat AH2go creditcardbetalingen accepteert, zowel met de chip als contactloos.

Weet iemand of je daadwerkelijk geld moet pinnen met je creditcard om de pincode in de chip te laten zetten? Of zou je pincode intoetsen en vervolgens de geldopname afbreken voldoende zijn?
Bij de betaalautomaat van Hema op Rotterdam CS kon ik gewoon betalen met de MasterCard met zelf ingestelde pincode. Geen idee of dit nu dan ook op de kaart is veranderd. Kan nu iig wel contactloos betalen met de kaart. (ook met Maestro, ook daar voor het eerst gebruikt). Bij Revolut (MasterCard) moest ik wel eerst een bedrag pinnen bij een ATM voordat het werkte (ABN AMRO).

[Voor 6% gewijzigd door Whatson op 04-01-2017 16:50]

• Whatson
  • Niet online
quote:
FDR_ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
Ik ben een beetje huiverig geworden voor N26. Ik heb de eerste € 100 succesvol kunnen besteden omdat ik graag de Maestro kaart wilde aanvragen. Echter door alle negatieve reacties, zoals op Facebook en het feit dat ik al bijna een maand wacht op een reactie van hun klantenservice laat ik N26 nu even voor wat het is. Geeft niet echt vertrouwen. Straks is er echt wat aan de hand en is er totaal geen adequate followup aan de kant van N26.
Je kunt gewoon je vraag stellen via Twitter, binnen een uur antwoord

• Whatson
  • Niet online
quote:
lithoijen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:23:
Vraagje, Ik heb zowel mijn debit card als mijn pinpas binnen. Beide werken prima. Getest met pinnen uit een automaat (debit card) en betalen in een winkel (maestro card).

Gisteren een betaling gedaan met de debit card voor een internet aankoop, maar zojuist ontvang ik onderstaand bericht:

Bedankt voor uw bestelling. Uw betaling kan niet vrij worden gegeven door Mastercard, hierdoor hebben we de betaling moeten annuleren.

De winkel kon niet met 100% zekerheid de reden voor afkeur aangeven, maar vermoede het volgende probleem:

Aankoop bij een Nederlandse webwinkel, met een Amerikaanse kaart (hoezo Amerikaans?) vanuit een Frans IP adres (proxy op het werk). Het plaatje klopt niet, dus wordt de transactie afgekeurd. Klinkt logisch, is het dat ook volgens jullie en hoe komen ze bij een Amerikaanse kaart?

Geld staat in de app overigens wel als afgeboekt, maar dat zal nog wel gecorrigeerd moeten worden. Zal het vanavond thuis nogmaals proberen (scheelt een Frans ip adres), kijken of dat helpt.
Omdat het blok met MasterCard nummers eerst Amerikaans was. Nu is het Nederlands, maar winkels moeten wel hun database updaten.

• Whatson
  • Niet online
quote:
dicksterk schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:29:
Ik vroeg em af: moet de maestro kaart ook voor 31 januari aangevraagd zijn om gratis te zijn, of geldt dit alleen voor de mastercard?
Maestro is dacht ik altijd gratis bij N26, maar alleen in Duitsland, Oostenrijk en Nederland aan te vragen.
quote:
dicksterk schreef op zondag 22 januari 2017 @ 19:46:
Wat ik ook nog graag wil weten is wanneer de rekkening bruikbar is. moet je dan wachten tot de mastercard is geactiveerd? of krijg je je iban numer al eerder? en kan je (alls je er geld o stort) dan ook al betalen aan andere iban bankrekeningen voordat de mastercard aankomt?
Je kunt hem na verificatie meteen gaan gebruiken. IBAN wordt meteen aangemaakt. (Staat ook niet op je MasterCard / Maestro kaart)

[Voor 53% gewijzigd door Whatson op 22-01-2017 21:00]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:19:
[...]

De IBAN staat wel vermeld op beide kaarten, achterop boven de magneetstrip.
fair enough, maar niet zoals bij NL Maestro kaarten, prominent op de voorkant

Heeft dat Maestro kaart nummer ook nog een functie?

[Voor 9% gewijzigd door Whatson op 22-01-2017 22:49]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Destrega schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 10:22:
Kan iemand mij vertellen waar op de site deze optie staat?
Ik heb vorige week succesvol de verificatie afgerond maar kan nergens de creditcard aanvraag vinden.
Je hebt de App daarvoor nodig

• Whatson
  • Niet online
Blijkbaar hebben sommige klanten een email gehad of ze geïnteresseerd zijn om van black naar black metal over te stappen; een metalen kaart van 18 gram. Prijzen variëren van 8.99 tot 12.99.

https://twitter.com/FayollePierre/status/890219794280189952

[Voor 15% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 11:06]

• Whatson
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:41:
[...]
Een Amex Platinum weegt ook 18 gram: YouTube: Amex Platinum METAL CARD
Een gewone (N26) card weegt meestal zo'n 5 gram.
Maar waarom zou ik als klant trouwens zoiets willen hebben?
Die plastic slijten zo hard als je hem veel gebruikt :)

Maar zonder gekheid: is van oudsher voor vermogende klanten bestemd, extra premium gevoel.

https://www.ing.nl/privat...imited-edition/index.html
45€ per jaar, alleen op uitnodiging van ING

• Whatson
  • Niet online
quote:
Napsju schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Lijkt me niet dat je je ergens zorgen om hoeft te maken. Betaalde betaalrekeningen zijn toch iets Nederlands. In alle landen om ons heen zie je gratis betaalrekeningen. De ene bank met nog betere voorwaarden dan de andere. Ik gebruik al een jaar of 8 de Duitse DKB. Volledig kosteloos en ik heb in de ruim 80 landen waar ik er mee betaald heb nog nooit transactiekosten of koersopslagen betaald. Uitzondering zijn dan de kosten die de eigenaar van de ATM soms in rekening brengt. Voorheen kon je zelfs die kosten terugvragen, maar daar zijn ze mee gestopt.
Jup, N26 heeft in Duitsland o.a. concurrentie van https://fidor.de

• Whatson
  • Niet online
quote:
alwaysleft schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:05:
Laatste vraag eer ik N26 pasje ga aanvragen, wordt de debet mastercard van N26 ook geaccepteerd bij alle grote webshops van NL? ( Coolblue, Bol enz)?

Aangezien het een buitenlandse iban nummer is.
N26 geeft een MasterCard uit die zich identificeert als Nederlands (nummer uit een Nederlandse reeks)
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Is dit een concurrent van N26? Als ik snel kijk op de Franse ING Direct en ik de voorwaarden juist interpreteer moet je in Frankrijk wonen? Kun je als NL überhaupt een rekening openen bij ING in het buitenland/binnen EU?
Het is bijna onmogelijk om een Frankrijk een rekening te openen, zelfs al woon je daar.

[Voor 34% gewijzigd door Whatson op 02-08-2017 21:47]

• Whatson
  • Niet online
quote:
oohh schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:52:
[...]

Mijn BIN code geeft anders aan dat het een Duitse kaart is (535584)

Bij de Maestro geeft hij aan dat het een kaart uit de UK is (671180).

Beide kaarten zijn dan weer wel geregistreerd onder N26 GmbH
Dan klopt je BIN database niet.

[Voor 7% gewijzigd door Whatson op 03-08-2017 00:11]

• Whatson
  • Niet online
quote:
Sandermm schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:00:
Best een snelle reactie:

Hey Sander,

Thanks for getting in touch!

As we are an international bank it can happen with some cards that such a message appears, there is nothing much to do about it because it is set up also for our foreign customers.

I hope I have answered your question, but if you have any others, please do not hesitate to contact us. You can also always check out our support center to find answers right away: https://support.n26.com/

Have a great day,

Leila

Jammer dat ze hem dus niet naar het adres/land van de klant "bakken"
Dat deden ze eerst wel...
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True