Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Banking by Design
Run your entire financial life from your phone

Het is eindelijk dan zover: N26 is beschikbaar in Nederland en België (en 5 andere nieuwe landen)

Wat is N26?
Net als bunq, een bank in je broekzak. Ontworpen vanaf de grond af aan en met een app als centrale middelpunt. Geen oude legacy systemen die onnodig duur in onderhoud zijn, geen fysieke vestigingen.

Nieuwsartikelen over N26:
https://techcrunch.com/20...to-17-european-countries/
http://venturebeat.com/20...ial-bank-rebrands-as-n26/
http://uk.businessinsider...ernational=true&r=UK&IR=T

Prijzen:
https://n26.com/eu/pricing/
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

Als je registreert voor 1 februari 2017 is de MasterCard (Debit) gratis.

Daarnaast kun je gratis een Maestro kaart aanvragen voor winkels die geen MasterCard accepteren. Enige voorwaarde is dat je minimaal 100€ op je account hebt staan tijdens de aanvraag.

"Note that there is NO fee for the standard Mastercard as long as you complete your identity verification before 1 Feb 2017. It's our thank you to early customers in our newer markets. After that date, a modest monthly fee for the optional Mastercard will apply in these markets to help cover card costs."

Downloaden:
iOS: https://itunes.apple.com/nl/app/id956857223?l=en
Android: Google Play: N26 – Banking by Design
Online: https://my.number26.de/

[Voor 118% gewijzigd door Whatson op 06-12-2016 21:58]

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Kan je hier ook een en/of rekening aanvragen? En dan ook twee pinpassen krijgen? Ik kon deze informatie online niet vinden. Aanmelden lukt ook helaas niet.

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-05 20:11
Dit is blijkbaar een soort bank? En 35 euro voor een jaar mastercard is goedkoop? :? ik snap 'm niet zo

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:29
N26 is een Duitse geldinstelling met een eigen bankvergunning en o.a. de volgende productkenmerken:
+ gratis bankrekening met IBAN nummer (*)
+ gratis debit Mastercard (*)
+ gratis Maestro pinpas (alleen in DE, AT, NL) (*)
+ geen koersopslag op Maestro en Mastercard betalingen buiten eurozone

- beperkt aantal gratis geldopnames in EUR met Mastercard
- geldopname met Maestro kost altijd 2 EUR extra
- geldopname in vreemde valuta altijd 1,7% koersopslag
- geen iDeal
- Mastercard niet overal in NL (o.a. niet bij AH)
- geen en/of rekeningen
- goedkeuren overschrijvingen alleen via de app
- alleen online en via app te openen
- Duits garantiestelsel (100000 EUR)
- geen website, app of klantenservice in het Nederlands

(*) zie prijslijst voor tarieven en kosten: https://docs.n26.com/lega...3account-pricelist-en.pdf

[Voor 90% gewijzigd door U123456 op 17-09-2019 10:22. Reden: MasterCard nu blijvend gratis, kosten tzt niet meer in prijslijst]

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07:23
Deze kan wel eens interessant zijn als backup voor de Revolut kaart. Ik kom alleen nog niet door de identificatieprocedure heen. Ze zullen het wel druk hebben.

Lekker!

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Napsju schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:11:
Deze kan wel eens interessant zijn als backup voor de Revolut kaart. Ik kom alleen nog niet door de identificatieprocedure heen. Ze zullen het wel druk hebben.
Het is mij zojuist gelukt, na een kwartier wachten.
quote:
U123456 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:10:
- gratis bankrekening met IBAN nr
Let wel, een Duits IBAN nummer. Er zijn in Nederland nog steeds bedrijven met systemen die niet overweg kunnen met niet-Nederlandse rekeningnummers, en instanties die een Nederlandse bankrekening vereisen.

[Voor 35% gewijzigd door Zr40 op 06-12-2016 20:13]

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• U123456
Receiving a Mastercard
For all customers with primary delivery address in Austria, Germany, France, Italy and Spain
Free

Receiving an optional Mastercard
For all customers with primary delivery address outside Austria, Germany, France, Italy or Spain
2.90 € per month (for customers completing identity verification after 31.01.2017)
Update 10/05/2019:

Mastercard debit card is nu blijvend gratis bij N26.
Een eventuele fee voor de card in de toekomst is verdwenen uit de actuele prijslijst.

Daarnaast is de Maestro debit card nog steeds gratis beschikbaar:
Maestro card availability: customers with shipping address in the Netherlands can order an additional Maestro card (min. €100 account balance required).

[Voor 45% gewijzigd door U123456 op 10-05-2019 15:07]

• MichielFRL
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 12:16
Ik ben al bijna een jaar klant bij N26 (Number26 in het begin) en ze zijn wel duidelijk zoekende wat en hoe ze de producten aanbieden.
In het begin was alles onbeperkt en gratis, maar vanwege misbruik zijn ee diverse beperkingen gekomen. Zolang de bankrekening met Maestro en MasterCard gratis zijn is het een mooi alternatief voor een Nederlandse bankrekening. Je kan bijvoorbeeld bij Bunq een gratis NL IBAN nemen voor de maandelijkse incasso's om geen gezeur te hebben met bedrijven die oude systemen gebruiken.
Sinds het N26 is worden overboekingen snel verwerk (was tijdens de Wirecard periode nog wel eens anders).

Tot nu toe ben ik een tevreden N26 klant.

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• U123456
quote:
sambalbaj schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:16:
Is me nog niet helemaal duidelijk hoe het met Maestro pinnen in winkels zit qua kosten.
Van de prijsljst:
quote:
Cashless payments with Mastercard & Maestro Card in all currencies around the world:
Free
Conversion to real exchange rate without foreign currency surcharge
ik heb ook een Maestro card (met NFC) aangevraagd.
Voorwaarde: je saldo is tenminste 100 EUR, optie staat dan onder het kopje CARD in de online omgeving.

[Voor 15% gewijzigd door U123456 op 06-12-2016 21:36]

• MichielFRL
quote:
sambalbaj schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:16:
Ook geen Ideal acceptatie.
Is me nog niet helemaal duidelijk hoe het met Maestro pinnen in winkels zit qua kosten.

Hou het nog maar even bij Bunq + Revulot.
Maestro pinnen is gratis.
Het oude pasje was cool, met de skyline van Berlijn erop _/-\o_

4x Solar Frontier SF150 | Steca 500 | zuid-west & 4x ZnShine Solar ZXM5-96-260ms | Omnik 1.0K TL | zuid

• Whatson
  • Niet online
quote:
naitsoezn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:05:
Beetje vaag topic zo.... Mist imho nogal wat info in de TS. Als ze alleen een creditcard bieden is het aanbod nogal mager.
quote:
Wijnands schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:00:
Dit is blijkbaar een soort bank? En 35 euro voor een jaar mastercard is goedkoop? :? ik snap 'm niet zo
Who is behind N26?

N26 is the brand name of NUMBER26 GmbH, a Berlin FinTech company. Launched as NUMBER26 in January 2015, more than 200.000 customers have joined N26 since then. A team of financial experts, partners and internationally renowned investors helps us to realize the vision to create Europe's easiest and fastest banking experience.

Does N26 have a banking license?

In July 2016, N26 Bank GmbH, a wholly owned subsidiary of NUMBER26, achieved official recognition as a licensed bank by the European Central Bank, with all the regulatory safety and competency required by the regulators.

Starting in October 2016, we asked our existing customers to transfer their NUMBER26 accounts from our old partner bank Wirecard Bank AG to N26 Bank. The account transfer period will conclude in early 2017, this will also mark the end of the cooperation with our old banking partner.

• Whatson
  • Niet online
quote:
straydog_50 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:57:
Heb me ook aangemeld, het is druk vanavond dus je moet even een kleine 20 min. wachten.
Heb ook Revolut, maar ik zie hier meer voordelen

- Brexit, het is nog niet duidelijk wat Revolut hier mee gaat doen ( omdat ze in de UK zitten )
- N26, eigen bankrekening wat toch wel een plus is
- Garantie deposit stelsel. Duitsland heeft net als Nederland een soort geld security. de eerste 10.000 euro is altijd safe mocht de toko gaan klappen. dat is iets wat ik niet bij Revolut zie.

Daarnaast is de app wel zeer strak. ik ga het eens proberen baat het niet schaad het niet :)
€100.000 ;)

https://docs.n26.com/lega...deposit-protection-en.pdf

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Klopt. Sommige dingen kan je wel via de website doen, maar je hebt een iPhone (4S of nieuwer) of een Android (4.3 of nieuwer) nodig, bijvoorbeeld om de kaart te kunnen activeren:

https://support.n26.com/read/000001251?locale=en

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:42
quote:
Brent schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:32:
Goed, dan houd mijn interesse op. Een bank die een bepaald OS vereist, het lijkt wel weer de jaren 90 met Internet Explorer ;)
Haha. Beetje kortzichtig. Andere banken eisen het zelfde als je wilt bankieren met een smarttelefoon.
Deze bank kijkt naar de toekomst en wil geen oude onrendabele legacy ondersteunen. Ja dan mag een bank eisen stellen.

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:20
quote:
Je kon gewoon op het jaartal klikken, dan krijg je een overzicht van jaartallen :) Is trouwens standaard Android design, niet een design van N26.
quote:
Brent schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:41:
[...]

Zei men eind jaren 90 ook in de browseroorlogen. Je bent zeker jong ;)

[...]

Alleen Bunq vziw. Verre van alle banken dus.

Overigens zou een website die alles kan nog makkelijk voor ze zijn.
Die vergelijking gaat echt helemaal niet op. Ze ondersteunen 99.5% van de smartphones in hun doelgroep. Een app bouwen kost makkelijk richting de 100K. Om aparte apps voor <1% van hun huidige doelgroep te gaan bouwen, slaat nergens op voor een startup.

Het hele idee is juist dat je niks anders nodig hebt dan een App. Zo doet Revolut het ook. Je kan wel zeggen "alleen Revolut en Bunq" maar dat is precies waar we nu staan: begin van disruptie.

Vrijwel elke app die voor disruptie zorgt moet beginnen bij de belangrijkste platformen.

En als je het specifiek over Windows Phone hebt, zelfs Microsoft neemt dat niet serieus, hun eigen apps voor de WP's lopen altijd achter op die van Android. Skype wordt zelfs niet meer ondersteund op 80% van de Windows Phones. Waarom?? Omdat Microsoft de Win10 update nooit actief gepushed heeft naar de meeste Lumia's. Je moet maar uit je hoofd verzinnen dat je naar de App Store moet, daar een app downloaden, vervolgens 6 uren besteden om je telefoon 2x of 3x volledig te laten updaten. Dat weet niemand, dus zit 80% nog op Win8, en dat wordt sinds een paar maanden niet meer ondersteund door oa Skype.

Ontopic: Ik kon gister via de app heel snel registreren. Geen idee of ik er echt blij van ga worden, maar wil wel profiteren van de korting nu :) En vervolgens vergelijken met Bunq en ING.

Ben wel erg benieuwd of je automatische incasso's kan whitelisten, dat is de #1 ergernis bij Bunq. Als ik op reis ben, wordt niks betaald als ik een week of 2 offline ben. Daarom (oa) is het naar mijn idee te vroeg om volledig over te gaan op Bunq. En je mist en/of rekeningen.

• stier
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
De enige reden die ik me kan bedenken waarom dit soort diensten zo populair zijn (want ze schieten met paddenstoelen uit de grond) is omdat de Nederlandse bankpassen te beperkend zijn. Standaard heb je wel Maestro maar kun je online niet mee shoppen, dan ben je wel genoodzaakt om een creditcard aan te schaffen. Geen zin om allerlei salarisgegevens met de bank te overleggen, dan is een prepaid cc wel erg handig.

Als die banken nou slim zijn maken ze maestro net zo toegankelijk als MasterCard, of elke bankpas standaard voorzien van een MasterCard i.p.v. maestro.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
PlayBox schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:14:
Heeft het wel zin om een maestro kaart aan te vragen? Geld opnemen kost 2 euro extra.
Met de Maestro kaart moet je ook geen geld opnemen, de MasterCard is daar prima voor. De Maestro kaart is nuttig als je in de meeste Nederlandse winkels wil kunnen betalen, want MasterCard wordt in Nederland aan de kassa niet zo vaak geaccepteerd.

[Voor 11% gewijzigd door Zr40 op 07-12-2016 12:26]

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 07:03
quote:
internet4me schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:26:
Waarom heb je dan een ouderwetse nederlandse bankrekening nodig???

Als je ideal betalingen bedoelt. waarom zou je ideal betalingen doen.. Dat geeft geen meerwaarde voor jou als klant zijnde. Het biedt geen meerwaarde tov een overboeking. even veel rechten. of ben je te lui om de overboeking zelf in te tikken. (is de enige "meerwaarde" van ideal in mijn ogen..)

Of mis ik iets.
Dat is toch júíst waarom je überhaupt een moderne bank wilt gebruiken? Dat stukje gemak? Anders kun je je geld ook wel in een oude sok bewaren, zeker met die rentestanden van tegenwoordig.

iDeal is gewoon makkelijk en toegankelijk en als je producten bestelt krijg je die snel geleverd in plaats van dat je nog een extra dag op de sepa-betaling moet wachten.

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Tot voor kort was N26 ook niet in Nederland beschikbaar ;)

De support pagina's vermelden het inderdaad niet, maar voor Nederlandse klanten is de Maestro kaart gewoon beschikbaar. Het is mij in ieder geval gelukt om er een te bestellen.

• U123456
Van de prijslijst:
quote:
Receiving a Maestro card
Only for customers with primary delivery address in Austria, Germany and the Netherlands
Free
Minimum €100 account balance required to order the additional Maestro card.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 00:46
Nee, deze Mastercard is dus een debitcard en geen creditcard. Je kunt er dus (voor zover ik weet) niet alles mee doen wat je met een creditcard zou kunnen, zoals bijv. een auto huren.

Die Maestro (ook debitcard) kun je dus aanvragen omdat Mastercard bij lang niet alle winkels hier geaccepteerd wordt.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Wat we in Nederland een pinpas of bankpas noemen is een Maestro kaart. De N26 MasterCard is weliswaar een debit MasterCard, dat wil zeggen dat er geen kredietfunctie aan gekoppeld is, en dat houdt in dat reserveringen (zoals voor hotels of huurauto's) lastig zijn, maar je kan hem verder gewoon gebruiken voor betalingen waar MasterCard geaccepteerd wordt.

[Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 08-12-2016 08:36]

• Jazco2nd
quote:
dieselb0y schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:02:
[...]

Enig idee hoe beperkend dat is? Een mastercard gratis voor in het buitenland is wel handig natuurlijk. Maar als je er geen hotel etc. Mee kan boeken. Andere mensen nog inzichten? En wat als je er gwn 5000 euro op zet?

Ik dacht zelf: Bunq voor de NL zaken. Asnbank voor de spaarrekening en het groen beleggen. En dan misschien N26 voor de eventuele buitenlandse kaarten. Zou dat handig zijn? Of ben ik dan beter af met een echte creditcard? (20/jaar bij de asnbank).
Dit is niet helemaal correct, een prepaid creditcard is niet beperkender dan een normale creditcard omdat het een prepaid creditcard is maar omdat de terminal geen internetverbinding heeft om te checken of je voldoende tegoed hebt.

Simpel voorbeeld:
Bij de Revolut (en elke andere prepaid creditcard) kaart zal je merken dat je prima alles kan doen, ook een auto huren. Waar het mis gaat:
apparaten zonder online verbinding. Zo kan je in de Thalys geen eten of drinken kopen omdat hun betaalautomaat alleen offline werkt. Zo kan er niet gecheckt worden of je kaart voldoende saldo heeft.

Bij een non-prepaid creditcard is die check niet nodig, want je koopt op krediet.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
dieselb0y schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:15:
[...]
Duidelijk! En in het geval je van plan bent nog een hypotheek te nemen binnen een aantal jaren zal je waarschijnlijk op dit moment beter af zijn met de prepaid credit card.
Ook een gewone credit card hoeft geen invloed te hebben op een hypotheekaanvraag. Bij ICS bijvoorbeeld wordt de kaart alleen geregistreerd bij BKR als je kiest voor de "Gespreid Betalen Faciliteit". (Hoe het bij andere aanbieders zit weet ik niet.) Zonder deze faciliteit heeft de kaart nog steeds een kredietfunctie en is dus bij offline terminals bruikbaar, maar telt deze niet als lening die bij BKR geregistreerd moet worden.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
TheodoorDG schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:48:
Aangezien je met N26 ook gewoon rood kunt staan (overdraft) is dat geen enkel probleem.
Rood staan is alleen beschikbaar als je in Duitsland woont. Dus niet voor de meesten hier.

• TheodoorDG
  • Registratie: november 2011
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:55:
[...]

Rood staan is alleen beschikbaar als je in Duitsland woont. Dus niet voor de meesten hier.
Goed om te weten, ik heb inmiddels mijn woonadres bij N26 gewijzigd in een Nederlands adres maar heb mijn overdraft limiet gehouden. Mijn legal adres staat nog wel op mijn adres in Duitsland.
quote:
U123456 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:58:
[...]
Ja hoor, genoeg. Ga het uitproberen als mijn N26 Mastercard binnen is.
Het kan ook nog zijn dat alleen mijn N26 Maestro kaart heeft gewerkt. Ik gebruik in Nederland meestal automatisch mijn N26 Maestro kaart omdat er toch nog vaak winkels zijn die geen Mastercard accepteren. In Duitsland heb ik dit weinig meegemaakt, wel zijn er daar nog steeds een paar winkels die helemaal geen passen accepteren die niet aan het Duitse Girocard/EC-Karte systeem hangen.

Update: Volgens de TINQ website wordt Mastercard niet geaccepteerd, alleen Maestro: https://www.tinq.nl/veelgestelde-vragen#v_6_5

[Voor 47% gewijzigd door TheodoorDG op 08-12-2016 22:15]

• U123456
quote:
Zr40 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:24:
[...]

Dus je hebt niet per se een smartphone nodig, alleen een apparaat met een geschikte iOS of Android versie.
Daar lijkt het wel op wanneer je N26 iPhone app mag gebruiken op een iPad.
Wat ik bedoelde is dat ik een iPad gebruikt heb ipv een Smartphone.
De app zal je namelijk ALTIJD nodig hebben om een overboeking goed te keuren.

Om dat te bevestigen heb ik zojuist een overboeking proberen te doen vanuit online bankieren en dat lukte NIET zonder akkoord te geven in de N26 app op mijn iPad.

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 09-12-2016 10:20]

• MichielFRL
quote:
JepGambardella schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:11:
Zijn er mensen actief op dit forum die N26 gebruiken als hoofdrekening (dus geen ING/RABO/ABN)?
N26 en Bunq 8)

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Voordeel van N26 is wat ik begrepen dat ze een garantiestelsel hebben als de bank failliet gaat, volgens mij heeft Revolut dat niet zover ik weet.

Op de N26 Play store pagina zag ik dit staan: Send money in 19 currencies (USD, GBP, CAD, SEK, INR, AUD, HUF, CHF, PLN, BGN, DKK, GEL, NOK, RON, CZK, AED, CNY, NZD, UAH) with the real exchange rate, powered by TransferWise

Dus ik dacht even dat ze niet alle currencies ondersteunden, maar als ik op hun site kijk zie ik weer staan: "Can I use the Mastercard worldwide?
Yes - everywhere that accepts Mastercard will accept the N26 Mastercard. You can use it at over 36 million locations worldwide with no additional fees."

Dus hierin zal dan ook geen verschil zitten denk ik dan.

Ik heb zelf met beide nog geen ervaring en om nou beide aan te vragen vind ik ook een beetje too much. Maar gezien de garantiestelsel, kan ik denk ik beter voor N26 Mastercard gaan, maar ik weet niet hoe het zit qua gemak/snelheid met het opwaarderen van de kaarten. Bij Revolut kost het geloof ik geld om de kaart met een andere Creditcard op te waarderen en bij N26 is het geloof ik alleen mogelijk dmv een bankoverschrijving.

• Jazco2nd
quote:
xileS schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:48:
Voordeel van N26 is wat ik begrepen dat ze een garantiestelsel hebben als de bank failliet gaat, volgens mij heeft Revolut dat niet zover ik weet.

Op de N26 Play store pagina zag ik dit staan: Send money in 19 currencies (USD, GBP, CAD, SEK, INR, AUD, HUF, CHF, PLN, BGN, DKK, GEL, NOK, RON, CZK, AED, CNY, NZD, UAH) with the real exchange rate, powered by TransferWise

Dus ik dacht even dat ze niet alle currencies ondersteunden, maar als ik op hun site kijk zie ik weer staan: "Can I use the Mastercard worldwide?
Yes - everywhere that accepts Mastercard will accept the N26 Mastercard. You can use it at over 36 million locations worldwide with no additional fees."

Dus hierin zal dan ook geen verschil zitten denk ik dan.

Ik heb zelf met beide nog geen ervaring en om nou beide aan te vragen vind ik ook een beetje too much. Maar gezien de garantiestelsel, kan ik denk ik beter voor N26 Mastercard gaan, maar ik weet niet hoe het zit qua gemak/snelheid met het opwaarderen van de kaarten. Bij Revolut kost het geloof ik geld om de kaart met een andere Creditcard op te waarderen en bij N26 is het geloof ik alleen mogelijk dmv een bankoverschrijving.
Revolut is geen bank, dus dat voordeel is niet van toepassing. Het garantiestelsel geldt alleen voor rekeningen. Bij Revolut krijg je geen rekening dus is sowieso geen garantiestelsel-dekking mogelijk. Ik kan me goed voorstellen dat het bedrag wat op je N26 debit Mastercard staat, niet gedekt is door het deposito-garantiestelsel. Alleen het bedrag wat op je N26 rekening staat. Wat dat betreft dus geen verschil met Revolut.
Los daarvan, heeft Mastercard wellicht wel een soort dekking voor al hun debit kaarten wanneer je pas gestolen wordt.

Ik gebruik nu een poosje Revolut en vind het extreem handig. Hét voordeel tov N26 is wel dat je precies ziet wat je aankoop gaat kosten (vooraf en achteraf) in de lokale en eigen currency. Het is (dankzij de app) echt een multi-currency CreditCard. Dat is de kracht van Revolut.
Opwaarderen kan gratis door gewoon een overboeking te doen. Als je dat correct uitvoert staat het er de volgende dag op.

Dan de valuta's: Revolut zou geen toeslag hebben op de meeste van de 120 currencies. Alleen in weekenden, om verschillen/risico's te dekken, hebben ze per currency een opslag die varieert van 0.5 tot 1.5%. Volgens onderstaand artikel lost N26 dat anders op, die heeft een minder variabele conversie en vangt daardoor het risico op. Daardoor is het advies van dat artikel om doordeweeks Revolut te gebruiken en weekends N26 :)

https://metabubble.net/pa...han-any-other-mastercard/
De test die deze schrijver doet is helaas enorm beperkt. Maar het legt wel goed uit wat het verschil is (of was, beide systemen zijn nog in ontwikkeling natuurlijk) tussen de berekeningen die N26 en Revolut maken.

Maar heb je Revolut nodig?
Als je eenmaal kiest om over te stappen van je huidige bank op N26, biedt de Revolut kaart voor de meesten niet veel extra's denk ik. Dan ben je met N26 klaar.
Maar als je de app van Revolut graag gebruikt om je uitgaven in verschillende valuta beter te begrijpen, heb je er wel wat aan. Bovendien kan je ook gewoon de app gebruiken zonder fysieke kaart (je hebt dan alleen een virtuele kaart).

[Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 12-12-2016 11:51]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:49:
[...]
Revolut is geen bank, dus dat voordeel is niet van toepassing. Het garantiestelsel geldt alleen voor rekeningen. Bij Revolut krijg je geen rekening dus is sowieso geen garantiestelsel-dekking mogelijk. Ik kan me goed voorstellen dat het bedrag wat op je N26 debit Mastercard staat, niet gedekt is door het deposito-garantiestelsel. Alleen het bedrag wat op je N26 rekening staat. Wat dat betreft dus geen verschil met Revolut.
Los daarvan, heeft Mastercard wellicht wel een soort dekking voor al hun debit kaarten wanneer je pas gestolen wordt.
Dit klopt niet helemaal. De N26 MasterCard is alleen een betaalmiddel. Je kan geen geld op de N26 MasterCard zetten, alleen op de achterliggende N26 rekening. Als je vervolgens met de kaart betaalt gaat het rechtstreeks van de rekening af. Het werkt in dat opzicht net zoals een pinpas.

Verder is het depositogarantiestelsel niet uitsluitend voor bankrekeningen, het heeft betrekking op alle tegoeden die je bij de betreffende instelling hebt staan. Als de instelling een bankvergunning heeft dan is het depositogarantiestelsel van toepassing. Revolut heeft geen bankvergunning, N26 wel. ICS trouwens ook, dus als je vooraf geld stort op een ICS creditcard dan wordt deze ook gedekt door het depositogarantiestelsel.

Het depositogarantiestelsel heeft sowieso geen betrekking op diefstal. Wordt je pas gestolen, dan moet je die zo snel mogelijk blokkeren. Ook Nederlandse banken vergoeden geen schade door diefstal die is ontstaan voordat je de pas geblokkeerd hebt.

[Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 12-12-2016 12:04]

• PlayBox
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06:25
Maestro kaart ontvangen. Mastercard nog niet.

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:15
Hier vandaag ook de Maestro ontvangen, Mastercard ook nog niet. Terwijl ik de Maestro-kaart een dag of 3 later heb aangevraagd.
Overigens gaat het activeren van de kaart erg gemakkelijk: 10-cijferige token-nr van de achterkant van de kaart overnemen in de app en een pincode instellen.

• U123456
Klopt! Staat in de prijslijst onder het kopje Withdrawals / Deposits:
quote:
Mastercard withdrawals at ATMs in EUR
Customers with primary delivery address outside Germany:
5 free ATM withdrawals per calendar month, 2.00 € per additional withdrawal

Mastercard withdrawals at ATMs in other currencies:
For Business and Current Account 1.7% of amount drawn
https://docs.n26.com/lega.../n26-016-pricelist-en.pdf

Dus voor Mastercard in vreemde valuta: altijd alleen de 1.7% koersopslag.

[Voor 95% gewijzigd door U123456 op 15-12-2016 12:23]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het heeft ook geen voordeel ten opzichte van pinbetalingen met je huidige bank, maar het geeft een extra mogelijkheid die je zonder de kaart niet zou hebben: pinnen vanaf de N26 rekening. Ikzelf ga de kaart gebruiken wanneer mijn bank een pinstoring heeft.

[Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 15-12-2016 12:58]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ja, de optie is alleen zichtbaar als je minimaal € 100 op de rekening hebt staan maar zit dan nog steeds redelijk verstopt. Ga naar settings -> Card settings en swipe de MasterCard naar links om de optie tevoorschijn te halen.

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 02:19
Ik heb me meteen op 6 december aangemeld en op 7 december 's avonds de legitimatie gedaan.

Ik heb vandaag de MasterCard ontvangen, dat heeft bij mij dus ongeveer anderhalve week geduurd. De Maestro kaart moet ik nog aanvragen.

• PlayBox
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06:25
Ik heb ook vandaag mijn Mastercard ontvangen. 7 december legitimatie gedaan.

• MichielFRL
quote:
Mamafais schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:02:
Hoi,

Ik probeer ook een account aan te vragen bij N26.
Alleen begrijp ik niet wat ik bij Tax Information moet invullen.
Je BSN

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 00:43
quote:
Zr40 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:22:
Heeft iemand al contactloos kunnen betalen met de Maestro kaart? Ik heb nu al een paar keer met chip betaald, vandaag bij de Albert Heijn geprobeerd contactloos te betalen maar de terminal weigerde dat. Moest met de chip (of met magneetstrip, wist niet eens dat dat nog actief was in Nederland :P)
Af en toe vraagt de Yomani pinterminal om een magneetstrip, als het niet lukt om contactloos te betalen. Maar volgens mij werkt het helemaal niet meer. Tenminste, ik heb nooit iemand meer met een magneetstrip zien betalen. :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het grappige is dat het wel lukte om iets te communiceren, want de terminal gaf de melding in het Engels. Met chip blijft ie gewoon Nederlandse meldingen geven :P

[Voor 36% gewijzigd door Zr40 op 19-12-2016 21:46]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Mauritio schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:26:
Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of je alle 'perks' van de World Elite card ook krijgt zoals bijvoorbeeld de Priority Pass en concierge service?
Nee, je hebt alleen de voordelen die op https://n26.com/black/ genoemd zijn. Het heeft verder geen verband met andere credit cards die ook 'black' heten of een bepaalde status hebben.

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
quote:
Jazco2nd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:
[...]

Je hebt over alle tarieven helemaal gelijk.
Maar ik vraag me ook sterk af of je werkelijk buiten de EU evenveel of meer geld krijgt als je met ING buiten de EU opneemt tov N26. N26 claimt namelijk betere conversietarieven te hanteren. Op zijn beurt claimt Revolut dat zelfs als je meer dan €200 buiten de EU opneemt, je beter af bent dan alle andere banken omdat hun conversie het gunstigst is (de enige partij die Interbank rate gebruikt). Op hun forum staat een interessant voorbeeld hierover... maar ja wij van wc eend...

Dit kan je maar op 1 manier achterhalen: testen!
Ik ga dus zeker op reis op 1 dag met zowel ING, N26 als Revolut een bedrag pinnen :) Mocht iemand anders dit kunnen doen ben ik erg benieuwd naar het cash bedrag dat je ontving en de afschrijving die je in de apps ziet.
Interessant, houd er wel rekening mee dat het ook nog verschil maakt of je in het weekend pint of een doordeweekse dag (ivm de koersopslag van Revolut in het weekend)

• Nickk93
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 02:19
quote:
Whatson schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 18:41:
Probeerde net iets online te betalen met N26, werd gebounced omdat ze geen MasterCard SecureCode ondersteunen. (Of omdat de kaart geissued is in Duitsland, en ik op het Nederlandse deel van de website ermee wilde betalen)...

Edit: het gaat om Uniqlo, die vereisen dat de kaart is geissued in het land waar je besteld 8)7
In de FAQ van N26 staat dat de kaart geissued zou zijn in het land van het afleveradres:

The N26 Mastercard is issued as local in the country of your shipping address, so you will not experience acceptance restrictions based on your location.

Volgens mij wordt dit bepaald aan de hand van het BIN nummer (de eerste 6 cijfers van je kaartnummer). Dat zou bij Nederlandse kaarten 535584 moeten zijn.

Nu is het zo dat deze reeks kaartnummers pas sinds twee a drie weken wordt uitgegeven. Voorheen was deze reeks, voor zover ik kan vinden, in gebruik door een Amerikaanse bank.

Acceptanten maken gebruik van lijsten waarin bij elk BIN nummer de bank, het land en het type kaart (debit, credit of prepaid) staat. Het schijnt vaker voor te komen dat er verouderde lijsten gebruikt worden.

• Whatson
  • Niet online
quote:
U123456 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:32:
[...]
Uniqlo accepteert ook Paypal. Je kunt misschien de N26 Mastercard koppelen aan Paypal?
[...]

Info: http://www.uniqlo.com/eu/...ment.html#faq-payment-q06
Maar goed, wil gewoon direct met MasterCard kunnen betalen...

Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X

Dit is de spiegeling van een foto die ik online vond van de kaart:

[Voor 24% gewijzigd door Whatson op 22-12-2016 13:10]

• Jazco2nd
quote:
Whatson schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:54:
[...]
Wat wel een nadeel is van die nieuwe doorzichtige MasterCard: de CVV code kun je van de voorkant zien :X
Bij Amex staat die (het equivalent ervan) altijd gewoon op de voorkant. Hoezo is dat een issue?
De voorkant van een pas is niet meer zichtbaar dan de achterkant hoor.

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Ik had eerder in Het 'Welke bank?' topic N26 genoemd zien worden, nu kwam ik het weer tegen: (en ik was niet de eerste smartbit in "Discussie over & Ervaringen met N26")

Shut Up and Take My Money!
FinTechs increasingly cut the ground from under long-established banks’ feet. With a "Mobile First" strategy, many set their sights on bringing all financial tasks—checking the account balance, making transactions, arranging investments, and ordering an overdraft—on your smartphone. In a business area that was once entirely committed to security, Fintechs make a hip design and outstanding user experience their one and only priority. Even though this strategy is rewarded by rapidly increasing customer numbers, it also reveals a flawed understanding of security. With the example of the pan-European banking startup N26 (formerly Number26), we succeeded independently from the used device to leak customer data, manipulate transactions, and to entirely take over accounts to ultimately issue arbitrary transactions—even without credit.

Men was er nog niet klaar voor?

[Voor 67% gewijzigd door begintmeta op 28-12-2016 20:47]

• mcDavid
Haha niet dat ze een keus hadden. Als iemand meldt dat'ie een shitload aan exploits gevonden heeft en die op de CCC gaat presenteren, heb je 2 keuzes: Als een malle patchen; of gelijk maar een faillisementscurator bellen.

zcflevo.nl

• xileS
  • Niet online
quote:
xileS schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 06:47:
Als een transactie in de app een blauw/groen bolletje heeft, betekend een reservering neem ik aan? Want ik zie 2 bedragen die nogal op elkaar lijken onder elkaar (scheelt 10 euro cent), die precies hetzelfde original amount hebben in Yen. Beide hebben een andere naam, maar ik kan mij maar 1 ervan herinneren (en had geloof ik destijds ook maar 1 push melding gekregen) en vind het heel toevallig dat ze beide precies hetzelfde original amount hebben. 1 ervan heeft dus nog een bolletje (reservering) en de andere niet. Dus misschien vervalt die nog? Anders vind ik het een beetje vreemd (lijkt dan dat ik dubbel betaald heb. Ik weet nog dat de betaling via een iPad ging, met zo'n klein dingetje in de headphone plug. Scande bij deze transactie geloof ik de chip.
Bij de meeste transacties in Japan gebruiken ze de magneet strip (vaak zonder pincode). Moest mijn kaart altijd neerleggen in een klein bakje waar ze geld in overhandigen, dus mijn kaart lag dan vaak altijd voor een tijdje goed zichtbaar. Lijkt mij erg fraude gevoelig. Een paar nrs onthouden is niet zo moeilijk (of een foto maken).
Ik zie nu meerdere transacties ineens dubbel staan. Ik neem aan dat het dan idd reserveringen zijn en nog gecorrigeerd gaan worden?

Zie vreemd genoeg dat ik 2 bedragen (bij de Starbucks en
Seven-Eleven) terug heb gekregen. Ze zijn gemarkeerd als miscellaneous.

Vind het een beetje onoverzichtelijk worden nu, bij ics zie ik wel gewoon duidelijke transacties (altijd als 1 regel)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Bij jou is het nog redelijk overzichtelijk omdat het 1 betaling is ;p. Maar ik heb zowat de hele vakantie mee betaald en alles staat dus door elkaar op verschillende datums en sommige transacties hebben opeens een andere bedrijfsnaam om nog verwarrender te maken.

Zie nu dat je ook op woorden kan zoeken om een overzicht onder elkaar te krijgen. Hier bv een overzicht van Starbucks:

Lijkt dus dat ik 2x iets gratis heb gehad, maar uiteindelijk zal alles wel kloppen. Maar het duurt wel erg lang en is dus erg onoverzichtelijk.

[Voor 3% gewijzigd door xileS op 08-01-2017 14:58. Reden: screenshot kleiner gemaakt]

• Whatson
  • Niet online
quote:
FDR_ schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:18:
Ik ben een beetje huiverig geworden voor N26. Ik heb de eerste € 100 succesvol kunnen besteden omdat ik graag de Maestro kaart wilde aanvragen. Echter door alle negatieve reacties, zoals op Facebook en het feit dat ik al bijna een maand wacht op een reactie van hun klantenservice laat ik N26 nu even voor wat het is. Geeft niet echt vertrouwen. Straks is er echt wat aan de hand en is er totaal geen adequate followup aan de kant van N26.
Je kunt gewoon je vraag stellen via Twitter, binnen een uur antwoord

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
chronoz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:23:
Ik heb me aangemeld, maar moet ik nu altijd geld overboeken naar mijn N26, voordat ik betalingen kan doen?
Ja, het is gewoon een betaalrekening met een debit MasterCard. Zonder saldo kan je niet betalen.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

quote:
Sideways schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Bovenstaand heb ik niet gedaan maar wel betaald bij een winkel, dit ging zonder probleem.

De Maestrokaart inmiddels ook binnen, deze zal ik deze week wel een keer gebruiken.
Dat komt omdat die live is in dan direct online checkt.
Zie hier: https://support.n26.com/read/000001254?locale=en 'Pincode is not working' onderaan.

Steam Profile

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Whatson schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:58:
[...]

Je kunt hem na verificatie meteen gaan gebruiken. IBAN wordt meteen aangemaakt. (Staat ook niet op je MasterCard / Maestro kaart)
De IBAN staat wel vermeld op beide kaarten, achterop boven de magneetstrip.

[Voor 5% gewijzigd door Zr40 op 22-01-2017 21:20]

• MichielFRL
quote:
[b]Whatson schreef op zondag 22 januari 2017 @ 22:48:
Heeft dat Maestro kaart nummer ook nog een functie?
Zekers!
Je kan met het Meastro kaart nummer veelal online aankopen doen, net zoals met het MasterCard nummer. In NL gebruiken we helaas iDEAL ipv Maestro voor online betalingen.

• Jazco2nd
Ik was nog vriendelijk over de klantenservice van N26 maar ze hebben de afgelopen tijd mij zulke enorm idiote "corporate" reacties gestuurd dat ik nu wel klaar ben met hun. Zal later wat voorbeelden posten. Erg jammer. ING opzeggen doe ik voorlopig zeker niet. Tegenvaller zeg.

• Wally2002
quote:
chronoz schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:51:
Is geld terugboeken naar je Nederlandse bankrekening ook gratis?
Of begrijp ik het verkeerd en hoef je er niet prepaid geld op te zetten, maar wordt het live van je lopende rekening afgeboekt?
Als ik jou was zou ik eerst even goed de informatie van N26 zelf lezen. Het lijkt nu net alsof je de N26 bankrekening hebt zonder te weten wat je precies hebt afgesloten/aangevraagd.

Eerder is op een bericht van jou al het antwoord op jouw vraag gepost:
quote:
Zr40 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Ja, het is gewoon een betaalrekening met een debit MasterCard. Zonder saldo kan je niet betalen.
betalingen met de debit MasterCard gaan dus van je N26 betaalrekening af. Daar moet dus voldoende saldo op staan.

Geld overmaken naar IBAN-rekeningen is gratis.

• MichielFRL
quote:
sugarlee89 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:16:
Wow maar 5x pinnen per maand. te weinig. Pin nog zo vaak @ atm
Waarom zovaak geld opnemen?
Doe ik bijna nooit, maximaal 2x per jaar.

• U123456
Even ter herinnering: vandaag laatste dag voor gratis Mastercard Debit bij aanmelding bij N26.
Morgen (1 februari 2017) niet meer.
quote:
Standard Mastercard
Optional: €2,90 / month (WAIVED for customers who complete identity verification before 1 Feb 2017)

[Voor 36% gewijzigd door U123456 op 31-01-2017 14:41]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het is nog steeds nuttig als je principieel niet (of zo min mogelijk) wil betalen voor bankdiensten. N26 met de Maestro kaart + bunq voor een NL IBAN en iDeal is gratis voor alle basisfunctionaliteit die je nodig hebt. En eventueel Knab (of een andere bank waar je kan sparen zonder betaalpakket) voor een spaarrekening.

Als dat niet voor jou geldt, dan heeft het inderdaad geen meerwaarde met de tarieven voor nieuwe klanten. Een Nederlandse bankrekening met creditcard (van de bank of van ICS) is goedkoper.

edit: de deadline voor de gratis N26 MasterCard is verzet naar 1 april 2017 volgens https://n26.com/eu/pricing/.

[Voor 61% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2017 11:58]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
Eleven82 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:58:
@zr40, hoe vroeg je die Maestro aan?
Via de app. Settings > Card settings > MasterCard naar links swipen. Maar het zou ook via de website moeten kunnen (dat heb ik zelf niet geprobeerd).

Het is de blauwe kaart waar je op deze afbeelding net de rand van ziet :)

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:31
quote:
stane schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 23:41:
Ik zit er aan te denken (ook) een N26-rekening te openen. De gratis Mastercard spreekt me toch wel erg aan.
Dan ben je volgens mij te laat. Na 31 januari gaat het geld kosten...

Edit: ze hebben verlengd tot april!

[Voor 6% gewijzigd door Titusvh op 03-02-2017 23:53]

• dadek16
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 24-04-2017
Zojuist mijn eerste reis gemaakt maar Kaapverdie met de N26 kaarten. Gebruik van de Mastercard was toch problematisch, ofwel, werkte niet bij restaurants waar Mastercard wel geaccepteerd werd! Ik moest elke keer naar een ATM zoeken in de buurt om met diezelfde Mastercard geld te pinnen, wat gelukkig wel werkte.
Met de N26 Maestro (daar waar Maestro geaccepteerd werd) lukte het wel weer om te betalen in winkels.

Iemand enig idee? Blijkbaar wordt er verschil gemaakt tussen de Mastercards & een verschil tussen betalen en ATM geldopname. (Ik had in mijn APP beide op 'allow payments' staan)

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
quote:
dadek16 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:20:
Zojuist mijn eerste reis gemaakt maar Kaapverdie met de N26 kaarten. Gebruik van de Mastercard was toch problematisch, ofwel, werkte niet bij restaurants waar Mastercard wel geaccepteerd werd! Ik moest elke keer naar een ATM zoeken in de buurt om met diezelfde Mastercard geld te pinnen, wat gelukkig wel werkte.
Met de N26 Maestro (daar waar Maestro geaccepteerd werd) lukte het wel weer om te betalen in winkels.

Iemand enig idee? Blijkbaar wordt er verschil gemaakt tussen de Mastercards & een verschil tussen betalen en ATM geldopname. (Ik had in mijn APP beide op 'allow payments' staan)
Dat zie je vaak, zo heb ik weleens problemen in Belgie met Rabobank pinpas bij Carrefour, dat ik niet kan pinnen. Pak ik mijn ING pas, werkt het probleemloos. Toevallig zit ING ook in Belgie, Rabobank niet. Er wordt nogal selectief gedaan denk ik stiekem bij Banken.

Heb voor vakantie altijd een CC bij ICS. Geen gedoe, rechtstreeks bij de maatschappij. Geen tussenpartijen, is er wat kun je ze direct contacteren. Daar nog nooit problemen mee gehad.

• mcDavid
quote:
RedOneBox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Denk echt dat het (ook) aan de kaart ligt die gebruikt wordt.
Ik heb bij hetzelfde tankstation de N26 Maestro en de ING Maestro gebruikt. De N26 werd geweigerd ivm een reservering die niet gemaakt kon worden, van 125 euro. De ING Maestro waar ca 25 euro op stond werd wel geaccepteerd...
Dat kan wel kloppen. Als je in het buitenland tankt moet je altijd dat minimale reserveringsbedrag hebben, en (mocht je tank zo groot zijn) slaat de pomp ook af als je dat bedrag bereikt hebt. Andersom zal dat dus wel het zelfde werken.

In NL met een NL rekening geldt dat minimum niet. Volgens mij wordt van binnenlandse rekeningen gewoon het volledige saldo gereserveerd, want de pomp slaat wel af als je je max saldo bereikt hebt.

zcflevo.nl

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

quote:
dadek16 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Nu heb ik gisteren ook bij een onbemand tankstation getankt. Nu kijk ik toevallig naar mijn afrekeningen, tot mijn schrik is er 125 euro afgeboekt, zonder de bijboeking of correctie! Lijkt er dus op dat die terugboeking fout is gegaan! Heb geen bonnetje..... Houd dit dus in de gaten!
Ik wacht het nog heel even af (misschien wordt dit nog gecorrigeerd). Zal dan melding maken bij servicedesk (trage reactie), maar ben dan wel mijn vertrouwen kwijt......
Ongebruikte reserveringen verdwijnen vanzelf, maar dit kan alleen versneld worden door de acceptant (het betaalsysteem van het tankstation in dit geval). Bij andere credit cards (en ook gewone Nederlandse pinpassen!) gebeurt precies hetzelfde, alleen is het bij N26 extra zichtbaar gemaakt.

Staat er een blauw bolletje bij de afboeking? Dan is het alleen een reservering.

[Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 14-02-2017 10:22]

• xileS
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:19:
[...]

Ongebruikte reserveringen verdwijnen vanzelf, maar dit kan alleen versneld worden door de acceptant (het betaalsysteem van het tankstation in dit geval). Bij andere credit cards (en ook gewone Nederlandse pinpassen!) gebeurt precies hetzelfde, alleen is het bij N26 extra zichtbaar gemaakt.

Staat er een blauw bolletje bij de afboeking? Dan is het alleen een reservering.
Blauwe bolletjes horen te verdwijnen? Want bij mij staan ze er nog steeds vanaf eind december. Ik weet niet hoe lang die zichtbaar horen te blijven, maar ik zie dat ze ondertussen wel gecorrigeerd zijn. Veel is tijdens mijn vakantie dubbel afgeschreven (hierdoor is er ook minder geld beschikbaar om uit te geven) en daarna is er telkens een betaling terug geboekt. Dus vaak 3 transacties per betaling (wat ik nog steeds erg onoverzichtelijk vind).

• MichielFRL
quote:
dadek16 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Nu heb ik gisteren ook bij een onbemand tankstation getankt. Nu kijk ik toevallig naar mijn afrekeningen, tot mijn schrik is er 125 euro afgeboekt, zonder de bijboeking of correctie! Lijkt er dus op dat die terugboeking fout is gegaan! Heb geen bonnetje..... Houd dit dus in de gaten!
Ik wacht het nog heel even af (misschien wordt dit nog gecorrigeerd). Zal dan melding maken bij servicedesk (trage reactie), maar ben dan wel mijn vertrouwen kwijt......
Heel vervelend als dit gebeurt. De bank kan er niks aan doen, is een probleem bij de acceptant. Had het laatst met de gewone pinpas van Bunq en na ruim een werkdag was het gecorrigeerd.

Google er maar eens op. In Frankrijk is het nogal standaard om een reservering pas laat terug te boeken en sommige onbemande tankstations boeken €300 af als reservering. Motorrijders welke naar zuid Frankrijk rijden zijn opeens dagen €1.000 bestedingsruimte kwijt omdat er elke keer €300 gereserveerd wordt.

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:24
Wat betreft die Tankstation discussie, dat is niet N62 specifiek. Ik zat vroeger altijd bij de Abn Amro bank en daar kon ik (zonder rood te staan) gewoon tanken met weinig saldo, apart genoeg altijd tot maximaal -10.00 euro. Dus stond er 1 euro op mijn rekening kon ik 11 euro tanken ongeveer. Stond er 40 euro op de rekening kon ik 50 euro tanken enzovoorts.

Toen ik onder andere Bunq en Knab heb gebruikt liep ik inderdaad tegen het probleem aan dat sommige (niet alle) onbemande tankstations een reservering in rekening brachten van 125 euro. Dit is me laatst ook weer een paar keer gebeurd bij Bunq. Ik heb de Knab klantenservice hier wel eens over gebeld waarom dat bij Knab wel zo was en bij Abn amro niet en dit scheen te maken te hebben met een afspraak of interne koppeling tussen de bank en de tankstation keten, ik heb ook wel eens zonder problemen getankt bij Knab met een saldo lager dan 125 euro maar daar later ook wel weer eens problemen mee gehad.

Wat betreft N62, ik kwam er vandaag in een andere topic achter dat dit bestond en ik heb het gelijk aangevraagd en vooralsnog ben ik redelijk enthousiast. Ik vind de app wat intuïtiever werken en overzichtelijker dan de Bunq app en de prijsstelling (zeker nu je nog een gratis creditcard krijgt) is gewoon zeer scherp. Het kost in wezen gewoon niks op contant geld opnames na maar daar krijg je er bij de creditcard 5 per maand gratis van. Maar ook al zou de creditcard 2,90 euro per maand kosten is het in mijn ogen nog steeds de moeite waard vergeleken met Bunq MITS je regelmatig credit card betalingen doet (online) en/of wel eens contant geld opneemt.

3vcard bestaat niet meer, DB card werkt opzich prima maar de online omgeving en de app laten te wensen over en het 3v alternatief de Pay2d card is omslachtig in aanvraag en best prijzig in gebruik om dat met name extra kosten worden gerekend voor opwaarderen.

Het enige nadeel tov van Bunq en wat dat betreft alle andere banken is dat Bunq een hele handige optie heeft om via Ideal op te waarderen zodat je gelijk over de saldi beschikt en je tussen Nederlandse banken meestal wel binnen 1 werkdag over je geld beschikt, dat duurt in dit geval een dagje langer gok ik.

Ik ben voorzichtig enthousiast over deze service eens kijken hoe het in de praktijk bevalt.

• celshof
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02:17
quote:
Silvos schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:52:
Toen ik onder andere Bunq en Knab heb gebruikt liep ik inderdaad tegen het probleem aan dat sommige (niet alle) onbemande tankstations een reservering in rekening brachten van 125 euro. Dit is me laatst ook weer een paar keer gebeurd bij Bunq. Ik heb de Knab klantenservice hier wel eens over gebeld waarom dat bij Knab wel zo was en bij Abn amro niet en dit scheen te maken te hebben met een afspraak of interne koppeling tussen de bank en de tankstation keten,
Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Een onbemande tank werkt namelijk meestal als volgt:

- Tankstation (werkt vaak met IFSF protocol) vraagt reservering aan voor €125 bij je bank
- Bank stuurt een antwoord terug. Als ze het aankunnen (zoals bijv. de ABN AMRO), kunnen ze je beschikbare saldo meesturen ipv die €125 goed- of afkeuren, zodat je wel kunt tanken als je minder beschikbaar hebt
- Aan het eind van de tankbeurt stuurt het tankstation het getankte bedrag. Zodra de bank dit ontvangt (wat bij bijv. ABN AMRO, maar ook bij Rabo, Triodos, ING, etc direct is), vervangen ze de reservering van het originele bedrag voor het uiteindelijke bedrag.

En er zijn echt geen afspraken tussen de ABN AMRO tussen de banken en de tankstation (althans, als die er wel zijn, heeft dat geen effect op de reservering).

Ik vermoed dat het te maken heeft met de implementatie bij Knab, Bunq en/of N26 of de implementatie bij de processor die zij gekozen hebben.

Trouwens, als ze gebruik maken van Maestro of MasterCard, dan zullen ze toch ook over het netwerk van MasterCard gaan en in het CIS protocol (protocol van MC), is een onbemande tankbeurt ook zoals hierboven beschreven. Je krijgt dus als issuer/bank aan het einde een boekingsbericht met het uiteindelijke bedrag.

• U123456
quote:
oohh schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Nog niet. Volgende maand ga ik de N26 creditcard wel gebruiken in de VS. Ik zal mijn ervaringen hier delen :)
Misschien een open deur: het zijn N26 DEBITcards, zowel de Maestro als de Mastercard.
Een creditcard is het echt niet, al is daar wat aan te doen :)

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 17-02-2017 17:56]

• oohh
quote:
U123456 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:44:
[...]
Misschien een open deur: het zijn N26 DEBITcards, zowel de Maestro als de Mastercard.
Een creditcard is het echt niet, al is daar wat aan te doen :)
Ik weet dat het niet hetzelfde is. Ik bedoelde, zoals @Zr40 al aangaf, de niet-Maestro kaart. Maar het is goed dat je aangeeft dat het geen echte creditcard is :)

Waarom zou je zoveel moeite doen om het woord debit weg te halen... :P

• dimitrivisser
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-03 15:13
quote:
Zr40 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:13:
Je kan het natuurlijk altijd proberen. Als je op tijd reserveert en de debit MasterCard wordt toch niet geaccepteerd, dan heb je nog genoeg tijd om een echte creditcard aan te vragen.

Wat vaak niet werkt met een kaart zonder kredietfunctie is offline betalingen. Bijvoorbeeld catering in een vliegtuig.
Wat ook niet werkt met een debit Mastercard is betalen bij tolpoortjes in Frankrijk en Spanje. Betalingen met een debit Mastercard zijn alleen mogelijk als de terminal waar je betaalt je saldo op de kaart kan checken. Schijnbaar is dat met tolpoortjes niet mogelijk. En hoog in de lucht lukt het ook niet ;)

• Jansenn
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
quote:
Brent schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:04:
Zou dat voor beide kaarten apart gelden?
Zoals ik het lees gaat het per account met afleveradres in Frankrijk, Italië en Spanje.

Dus met een afleveradres in Nederland geldt deze voorwaarde van minimaal gebruik dus ook niet. (?)

• michaelw1998
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:34
Afgelopen dinsdag kaart aangevraagd, vrijdag al ontvangen!
Vriend had hetzelfde de week ervoor.

• dicksterk
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10-05 17:24
Dat lijkt mij dus juist wat laat, omdat nieuwe ontwikkelingen tot die tijd dus tussen de posts over andere creditcards uitgefiltersd moeten worden. en aangezien revolut support zelf spreekt over binnen enkele maanden lijkt het mij niet overbodig.
dan nog even ontopic:
Het doel van het gebruik van iban in alle europese landen is voor zover ik weet dat banken met een vergunning in 1 van de eu-landen nu diensen mogen aanbieden in heel europa. Is een dienst als ideal dan niet in strijd met deze richtlijnen? WAnt ideal beperkt in Nederland de vrijheid van consumenten om hun Nederlandse bankrekening gewoon op te zeggen, en bijvoorbeeld op n26 over te stappen omdat ideal voor somige transacties noodzakelijk is. Wordt eht dan geen tijd voro regelgeven die ideal derote dwingt om elke bank die in nederland diensenn wil leveren aan te koppeeln op het ideal-systeem, zodat ook via die bank ideal transacties gedaan kunnen worden?

• Wally2002
@dicksterk
IBAN regelt alleen het identificeren van bankrekeningen. Het kader waar jij op doelt is SEPA (single Euro Payments Area). SEPA heeft tot doel de grensoverschrijdende betalingen in euro efficiënter te laten verlopen, en dus bijvoorbeeld je salaris van een Nederlandse werkgever te ontvangen op je Duitse bankrekeningnummer.
IBAN wordt trouwens ook in non-EU landen gebruikt waaronder Afrika en het Midden-Oosten.

iDeal is een dienst die de Nederlandse banken hebben geïntroduceerd om het online betaalverkeer makkelijk maar vooral tegen lage transactiekosten te kunnen laten verlopen. Voor allerlei partijen die betalingen willen ontvangen (webshops e.d.) is het een ideale dienst omdat de kosten laag zijn en er geen risico is (de betaling is immers gegarandeerd).
iDeal is een van de vele systemen voor online betalen (een PSP = Payment Service Provider) en zoals Zr40 aangeeft wordt dit niet verplicht opgelegd.
Wel zal elke zichzelf respecterende webshop in NL het gebruiken omdat het hier een geliefde betaalmethode is.
Het staat jou als consument vrij om elders producten of diensten af te nemen, je bent niet verplicht om ergens klant te zijn.
Je zou dit kunnen vergelijken met het boodschappen doen bij die ene supermarkt omdat daar wel creditcard wordt geaccepteerd en de andere links laten liggen omdat je alleen kunt pinnen.

Het wordt wat anders als je verplicht wordt een Nederlandse bankrekening te hebben voor het afnemen van producten of diensten, dat zou in principe ingaan tegen SEPA. Maar hoe dit precies juridisch zit is mij niet duidelijk. Mogelijkerwijs zijn er uitzonderingen en mogen bedrijven dit wel verplichten om fraude te voorkomen?

Tenslotte zijn er wellicht nog gevallen waarin je vast zit aan de betreffende partij en geen keuze hebt, in dat geval sta je denk ik sterk bij een rechter als men daar alleen een NL rekeningnummer accepteert en jij met je EU rekening niet kunt/mag betalen.

• dicksterk
Maar er worden hier ook situaties genomd waarbij dit niet kan, zoals opwaardering ovchipkaart en aanvragen vog. en veel mensen zullen voor het gemak kiezen, in die zin is ideal dus een concurentiebelemmerend fenomeen tenzij het volledig opengesteld wordt voor europese banken.

• dicksterk
Ik heb zelf even contact gezocht met ideal(via currence, de vereniging die ideal exploiteert) en het blijkt niet zo te zin dat banken als n26 zich niet kunnen aansluiten bij ideal, dit kan gewoon maar heeft n26 tot op heden zlef nog niet gewild. Misschien dus een goed idee als alle nederlandse kalnten en bericht naar support sturen met het verzoek om ideal toe te voegen.

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-05 19:05
quote:
dicksterk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
Ik heb zelf even contact gezocht met ideal(via currence, de vereniging die ideal exploiteert) en het blijkt niet zo te zin dat banken als n26 zich niet kunnen aansluiten bij ideal, dit kan gewoon maar heeft n26 tot op heden zlef nog niet gewild. Misschien dus een goed idee als alle nederlandse kalnten en bericht naar support sturen met het verzoek om ideal toe te voegen.
Mja, er zijn bij elkaar minstens 50 iDeal-achtige systemen in Europa in omloop, als ze er 1 ondersteunen zullen ze allemaal moeten/willen doen, en dat zal wel niet zomaar gaan. Bovendien kennen die systemen nogal wat verloop, in veel Europese landen wordt de CC langzaamaan het toonaangevende online betaalmiddel.

Tenslotte is er nog geen enkele niet-Nederlandse bank die iDeal doet. Netzomin als dat Nederlandse banken buitenlandse systemen aanbieden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• MichielFRL
quote:
dicksterk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
Lijkt me zinvoller dat alle Nederlanders iDEAL boycotten en van hun bank verlangen dat ze online Maestro betalingen ondersteunen zoals de rest van Europa gebruikt.

• MichielFRL
quote:
U123456 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:02:
Met N26 is bijvoorbeeld Sofort Uberweisung ook niet mogelijk:
[...]
Bron: https://twitter.com/n26/status/719463555804893185
Sofort werkt wel, heb al eens op due wijze betaald bij een Duitse webshop.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 04:03
quote:
Jilalf schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:11:
[...]
Omdat de EU-lidstaten binnen de grenzen hun financiele producten kunnen aanbieden denk ik dat er wel veel mogelijk is. Omdat het een online dienst is vallen ze niet onder de WFT of BKR (kijk maar naar Ferratum een minilening aanbieder die ook door de mazen van de wet komt).
Nou ja, een buitenlandse bank heeft natuurlijk wel te maken met vergelijkbare wetten in het vestigingsland.

Maar ik heb bijvoorbeeld al jaren bij de Duitse DKB de mogelijkheid om fors rood te staan (tegen ongeveer de helft van wat het in Nederland kost, nieuwe rekening openen uit Nederland schijnt niet meer mogelijk te zijn), en ik heb er ook drie Duitse kreditkaarten bij (vanwege verschillende loyaliteitsprogramma's). Bij elkaar heb ik ongeveer 3 netto maandsalarissen krediet beschikbaar, maar in Duitsland € 0 inkomsten.

Ongetwijfeld heb ik wel iets in mijn Schufa staan, maar bij de BKR ben ik brandschoon, alsof ik geen enkel krediet zou hebben.

Overigens heb ik tot nu toe de kredietkaart1 van N26 nog nauwelijks gebruikt, nog maar nauwelijks buiten de Eurozone geweest, dan pak ik liever de punten op een andere kaart. De app vind ik niet erg handig, dat doet bunq naar mijn idee beter.

1 Waar ik hier kredietkaart schrijf, bedoel ik een betaalkaart met een logo van Mastercard, VISA, AMEX, Diners, Discover, JCB of een ander merk, niet zijnde een Maestro/V-Pay 'PIN pas'. De laatste categorie wordt internationaal aangeduid als debitcard. Dit geldt feitelijk óók voor de in het dagelijks taalgebruik als kredietkaart aangeduide Mastercard die met de N26 bankrekening wordt geleverd. Aangezien iedere betaling direct van de gekoppelde rekening-courant wordt afgeboekt, is de term kredietkaart hier semantisch niet juist en kan beter over een 'debitcard' gesproken worden.

[Voor 19% gewijzigd door Siask op 27-02-2017 22:35]

• Jazco2nd
Ik gebruik nu ruim 3 maanden vrijwel alleen maar N26. Mijn conclusie:

Goed:
1. Extreem snelle verwerking van af- en bijschrijvingen. Ook interbancair is binnen 12 uren (heb meerdere malen met ING en Revolut dit kunnen testen).
2. Debitcreditcard is direct aan je saldo gekoppeld, perfect. Niks geen krediet nonsens en ook geen maandelijkse afschrijving.
3. Kosten: vrijwel gratis.

Verder ook heel duidelijke nadelen:
1. Verschrikkelijk slechte Support, volgens mij een 3rd party ingehuurde club die verder niks kan. Geen communicatie tussen hun en de app bouwers (die in de Play store vragen over welke Bugs gebruikers het hebben..)
2. Middelmatig tot zelfs slechte app. Alle websites die de app hypen praten elkaar maar na. Slechte design keuzes en bugs die na maanden nog niet zijn opgelost (wel erkend). Niet intuïtief en vaak onduidelijk, bij het inloggen weet je al niet of je nog een keer je patroon moet invullen of dat dat niet meer hoeft. Geen indicatie (en zo nog 4 andere punten die wat vervelender zijn en ik al eerder heb genoemd). Ik heb vaak geen razendsnelle WiFi of 4G verbinding maar N26 is de enige app die daar echt last van heeft.
3. Geen indicatie dat de app en Support punten korte of middellange termijn zullen verbeteren.

Dus kies voorzichtig. Ik gebruik het echt ivm de bovenste 3 punten. Heb ook Bunq en ING ook nog maar beide gebruik ik nauwelijks, wel handig om te vergelijken.
Bunq is voor mij te duur, ik pin zo vaak per week dat zelfs ING stuk goedkoper was.

Bunq is wel heel lekker bezig maar mij spreekt het business model van N26 meer aan (een platform bieden voor financiële producten van allerlei aanbieders en het doen van betalingen gratis houden).

Dat ze ook zelf kredieten beginnen aan te bieden vind ik persoonlijk jammer maar begrijp het volkomen. Het is de manier om makkelijk geld te verdienen om de boel te bekostigen (en er is helaas veel vraag naar), puur op de exchange rates verdienen gaat ze niet lukken. Het platform bevat nu alleen nog het Allianz product (Black) wat ik totaal oninteressant vind.

Ik heb daarnaast ook nog Amex maar als die al geaccepteerd wordt ben je vaak minimaal 2% kwijt aan kosten en dat is teveel, dat zijn de Rewards niet waard dus die bewaar ik vooral voor online aankopen, restaurants, autohuur en soms vliegtickets maar alleen wanneer het gratis is om met Amex te betalen.

Verder jammer dat dit topic vooral gaat om het 100x uitleggen hoe een debitcreditcard werkt. Ik heb nog geen enkel pompstation meegemaakt waar de MasterCard niet werkt. Net zoals bij je vertrouwde pinpas moet je gewoon voldoende saldo hebben. Zelfs in middle of nowhere in Australië werkte het. In de Thalys niet maar die doet alleen aan swypen van de magneetstrip en verwerkt de betalingen 1x in de week (niet online dus).
Het is gewoon een pinpas die overal werkt waar MasterCard logo staat. Alleen voor ons kikkerlandje is de Maestro kaart wel handig.

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:36
-

Vind dat de black snel mag komen

[Voor 180% gewijzigd door Iemt op 17-03-2017 10:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:42
Zelf zeer goede ervaringen met n26.
Bedenk wel dat je tot de doelgroep moet behoren. Als je alleen valt voor het gratis deel en je verwachtingen zijn anders dan ze aanbieden. Ja dan zijn de reviews "slecht"

[Voor 4% gewijzigd door internet4me op 04-03-2017 17:53]

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
cordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Is dit nu wel echt werkelijk zo? Een creditcard is en blijft natuurlijk een krediet. Dus bij het afsluiten van een creditcard lijkt mij dat dit sowieso aan het BKR wordt doorgegeven. Dus alleen het feit dat je er een hebt. Als je niet afbetaalt krijg je hiernaast dan ook nog een negatieve registratie, maar de registratie dat je de kaart hebt, heb je dus sowieso. Net als met een telefoonabonnement, deze is ook bij het BKR bekend vanaf het moment van afsluiten. En als je niet betaalt krijg je daarnaast een negatieve registratie.
Als ik het niet juist heb, zou ik graag van iemand horen hoe het dan wel precies zit. O-) Want hoe dit BKR verhaal bij de ING studentenkaart nu precies zit snap ik nog steeds niet, gezien je daar elke maand gewoon 100% moet betalen.
Het is inderdaad wel een krediet, maar de looptijd is (korter dan) een maand en daarom wordt deze niet geregistreerd door het BKR. Zie ook informatie van het BKR zelf: BKR: Wijziging kredietinformatie per 1 december 2016 en BKR: Wanneer wordt mijn creditcard geregistreerd?

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 20:36
Heeft iemand al enig idee of de Black naar NL gaat komen, aangezien ze mij vertelde dat mocht er genoeg vraag komen uit NL ze de kaart wel zouden gaan uitgeven.

Heb ze een suggestie gestuurd voor een pas met dubbele betaalmigelijkheid (Maestro+Master) en het enige wat Dani mij vertelde was ze nemen het mee naar hun productie team.
Denk dat meer hetzelfde moet sturen zodat het productie team er echt wat van maken zal.

[Voor 55% gewijzigd door Iemt op 18-03-2017 16:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
quote:
xileS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Ik heb geen ING MasterCard, maar volgens mij is het bij Nederlandse kaarten bijna altijd goedkoper om met de Maestro pinpas geld op te nemen.

Ik had destijds idd ook berekend dat bij een grotere bedrag het voordeliger zal zijn om met de ING pinpas geld op te nemen in een buitenlandse valuta. Dit heb ik ook 1 x gedaan in Japan en volgens mij klopte mijn berekening ook gewoon. En heb later een kleinere bedrag opgenomen met N26, volgens mij was er toen wel gewoon 1,7% berekend.

Op site van N26 staat ook duidelijk dat de kosten voor opnames in buitenland 1,7% is, maar bij mijn laatste geld opname in Denemarken zijn er naar mijn verbazing ook helemaal geen kosten berekend. Vind ik helemaal niet erg, maar ik dacht dat de kosten 1,7 % zouden zijn aangezien het ook duidelijk op de site staat. Weet ik dat ook weer dat het niet nodig is om gelijk meer cash op te nemen met de ING pas bv, maar gewoon eerst een kleine opname met de N26 MasterCard proberen :).
Als je de app opent en naar "support center" gaat, zeg maar de grootste grap van de app want het is niets meer dan een First Use Guide, zie je dat Cards>Fees een beetje is geüpdate om duidelijker te maken dat:

1. Jij ("rest of Europe") 5x gratis bij ATMs mag opnemen in je eigen land en "abroad" dus ook buiten EU.
2. Daarna kost het €2.
3. Ze gebruiken MasterCard Conversion Rate.
4. Ze behouden het recht om daarnaast tot 1.7% kosten te heffen.

Dus er wordt helemaal niet standaard 1.7% aan kosten gerekend. Dit is slechts om hun in te dekken bij grote koersschommelingen op momenten dat de banksystemen een Christelijke "pauze" houden (dagelijks na 5u en weekends) terwijl de currency markt 24/7 doorschommelt.

Revolut is dus zo gek nog niet met hun realtime Interbank rates.

Overigens hebben wij elk eigen N26 account en gebruiken het voor alle betalingen (exclusief de vaste lasten, die gaan via ING of Bunq). Gister voor het eerst mee gemaakt dat een betaling van koffie werd "declined" (betaald met NFC), ook bij een 2e poging (met de chip). Uiteindelijk met de andere N26 account een poging gewaagd (NFC) ging goed.

Tot onze grote schrik waren die eerste 2 betalingen wel afgeschreven! Gelukkig zagen we het meteen en gelijk de bonnen gevraagd waarop declined stond. De verkoper moest ze uit de prullenbak vissen..

Tot onze 2e grote schrik is er dus geen Support in de app, nergens staat iets relevant hierover en ook geen contact mogelijkheden.
Het is dat ik eerder ooit hun support@n26.Com had gegokt, die bleek te werken. Dus we hebben ze gemaild.. nu afwachten.

Op mijn email-wisseling over app problemen heb ik 6 weken geleden voor het laatst een reactie gehad nadat ik 3 reminders had gestuurd. Ze hadden toen geen update...

Wat een wereld van verschil met Support van Bunq. Jammer dat je daar voor elke transactie met je pas betaald. Heb het 1 maand geprobeerd en was duurder uit dan ING Oranje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• oohh
quote:
bulle bas schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 14:34:
Is het een probleem als je naam op de credit card niet overeenkomt met die van je paspoort? De telefoniche support heeft kennelijk mijn naam verkeerd opgeschreven en bij de paspoortcontrole is dat niet opgemerkt.

Ik krijg ws binnenkort mijn credit card met een spelfout in de naam. Maar heb geen zin om te laat te zijn met de aanbieding als ik weer door de mallemolen moet.
Lijkt mij wel handig. Soms, wordt er in het buitenland gecontroleerd als je wil betalen. Tevens denk ik dat men wel coulant is als je het laat aanpassen. :)
quote:
U123456 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 17:53:
Verder is men gestart met Inviting Friends to N26:
- https://support.n26.com/read/000001297?locale=en
Ik kreeg er een e-mail over.
Kreeg hier ook een mail over, maar eigenlijk is dit niet eens zo interessant. Nieuwe klanten moeten gewoon betalen, en waarom zou je je geld bij een onbekende Duitse bank stallen als er weinig tegenover staat?

• oohh
quote:
Jansenn schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:17:
Wat is de ervaring met de mensen die buiten de EU-zone cashless gepint hebben of vreemde valuta uit de muur getrokken hebben?
Dit was bij een hotel in Chicago. Het lijkt wel alsof er hier geen extra kosten in rekening zijn gebracht. Ik weet alleen niet wat de koers een week geleden was (toen ik daar zat) :)

Ter vergelijking, mijn ING creditcard deed dit op de zelfde dag:
ING: 1 USD 0,9317381 USD → 1,00€
N26: 1 USD 0,9301000 USD → 1,00€

[Voor 19% gewijzigd door oohh op 06-04-2017 22:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mcDavid
...En je denkt dat een partij die zo ongelooflijk veel zó basale fouten maakt, waterdicht is zodra dit topje van de ijsberg afgedekt is?

Ik heb iig niet de behoefte er achter te komen en vind het sowieso een goed argument om niet onnodig slapende rekeningen aan te houden.

zcflevo.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dicksterk
We moeten ook van het idee af dat er een verdienmodel moet bestaan dat personeel aan het werk houdt. Ik las pas ergens dat bunq 60 medewerkers heeft, hoeveel n26 er heeft weet ik niet. Maar hetis totaal belachelijk dat een bank als bunq 60 mensen in dienst heeft. De kracht van een fintech zou juist moeten zijn dat enkle mensen een systeem ontwerpen dat alles zoveel mogelijk automatisch en zonder mankracht kan draaien. EEn bank zou dan bestaan uit een paar servers in een datacentrum en een stuk of 3 programmeurs die de bugfixes uitvoeren en nieuwe features toevoegen. Over een jaar of 20 kan ene groot dele van het werk dat mensen nu nog doen door robots worden gedaan. Maar er heerst een tendens om dat tegen te houden omdat de overheden er nog niet aan willen dat het systeem dat er in prinipe voor alle mensen werk zou moeten zijn waarmee zee geld verdienen om in hun levensonderhoud te voorzien verouderd is. Neem bijvoorbeeld de belastingdienst. In principe zou een correct ingevulde aangifte volledig door een computer moeten kunnen worden verwerkt: inclusief de berekening van de op te leggen aanslag en het digitaal versturen daarvan naar de belastingplichtige. Maar de darvoor ontwikkelde programma's komen nooit van de grond, het berichtensysteem mijn overheid werkt nogsteeds niet goed, en dsu zijn er honderden misschienw el duizenden banen aanwezig die in een computertijperk als dit allang verdwenen hadden moeten zijn. Het engie wat wij als consument kunnen doen om de wereld vooruit te dwingen is nooit genoegen nemen met iets dat duurder is als het goedkoopste, waardoor dure(bekende) spelers omvallen en bedrijven worden gedwongen alles zo goedkoop mogelijk te regelen. Ik vind het prima als mijn bank speculeert, 3 medewerkers heeft en af en toe een dagje storing heeft, zolagn het maar gratis is en heel nederland klant wordt zodat het signaal duidelijk wordt afgegeven dat we enkel nog genoegen nemen met het allergoedkoopst haalbare.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• mcDavid
@dicksterk not sure if trolling or just stupid... Anyway tegen zo'n verdraaid wereldbeeld kan ik niet op discussiëren denk ik. Een bank runnen met 3 man... _O-. Behalve dat je al verplicht bent een board of advisors te hebben groter dan dat, hoe zie je dat voor je? De app-ontwilkelaar doet ook de hardware inkopen en de advocaat doet het serveronderhoud?

Edit: als het zo makkelijk is, waarom richt je dan zelf niet ff een bank op? Ik beloof bij deze dat ik je eerste klant ben.

[Voor 15% gewijzigd door mcDavid op 09-04-2017 11:17]

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dicksterk
Ik weet niet hoeveel medewerkers n26 heeft. Maar ik las dat bunq er 60 heeft en dat valt voor mij dan bijna al niet meer onder fintech, wnat de klanten zullen ook het loon voor die 60 medewerkers moeten opbrengen. Misschien is 3 medewerkers overdreven maar meer dan 10 zou toch niet hoeven. Als je bijvoorbeld kijkt naar betamax/dellmont(het bedrijf achter voipbuster en alle talloze clones die daaruit voorgekoomen zijn) tijdens een graaftoch naar meer informatie kwam ik erachter dat er toendertijd zo'n 8 of 9 mensen werkten. Daaronder vallen ook nog carier(pre)select deinsten zols 1601 en 1649 die al ruim 15 jaar draaien, ik betwijfel zelfs of er nog veel klanten voor zijn maar toch kunnen dei diensten blivjen draaien omdat alles zodanig geautomatiseerd werkt dat het in de lucht houden ervan nauwelijks kosten met zich meebrengt.
Overigens vind ik mijn wereldbeled zo vreemd niet. ik heb zelf een tijdje hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden verkocht, die importeerde ik zelf uit china. simpele sprekende horloges kostten 1,50(qua import en ik vroeg er 10 euro voor). duurdere sprekende horloges kostten 12 euro, daar vroeg ik 20 of 25 euro voor. De gevestigde verkopers van hulpmiddelen voor blinden en slechtzienden kochten die duurdere sprekende horloges ook in, bij exact dezelfde fabriek als ik tegen dezelfde inkoopprijzen, maar die vroegen voor die horloges van 12 euro inkoop 129,50. Ik had wel wat klatnen maar het grootste deel koos voor de bekende shop en betaalde 129,50, "omdat de naam van dat bedrijf zo bekend was".
Kpn werd een paar jaar geleden bijan overgenomen door een mexicaans bedrijf, maar dat ketste af omdat er dan 5000 mensen zouden worden ontslagen en dat wilden de vakbonden niet. met andere woorden, kpn moest blijven zoals het was omdat er dan werkgelegenheid was voor de werknemers, terwijl het bedrijf met ene betere en strakkere organisatie blijkbaar prima zonder die mensen zou kunen functioneren. En wie betaald die 5000 salarissen? De klant.
Als er veel echte fintehcs bijkomen, zowle in de bankensecotr als ind e verzekeringssector, fintechts met het absolute minimum ana kosten en medewerkers, dan is het te hopeen dat mesne eindelijk durven keizen voor het goedkoopste. Doen ze dat neit, dan is over 10 jaar alles weer 20% duurdeer dan nu.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• mcDavid
200 man is al behoorlijk lean. En 60 al helemaal. Bij de grootbanken werken al snel tienduizenden mensen.

Ik werk zelf bij een ICT bedrijf en 3 of 10 is echt gewoon idioot. Een app als die van bunq, daar kun je zo al 3 ontwikkelaars fulltime op zetten. En dan hebben ze 2 apps (iOS en Android) dus dat zijn er al 6. Doe nog maar zo'n handje vol voor de backend en API. Dan heb je waarschijnlijk nog ontwerpers en beheerders nodig. Kortom een mannetje of 15 puur op de techniek zit je al gauw aan.

Dan heb je natuurlijk als bank ook nog een legertje advocaten/legal advisors, financieel experts, en natuurlijk de eerder genoemde board of advisors nodig. Vergeet verder niet de marketeers en supporters, en natuurlijk de HR, facilities, etc. Echt, 60 man... Zou het héél knap vinden als ze het daarmee rond krijgen... En medelijden met de overuren.

Overigens zit ik ook júíst bij Bunq (en daarvoor bij Triodos) omdat ik niet wil betalen voor al die sjieke kantoorpanden vol met middle management die een "klassieke" bank onderhoudt. Daar ben ik het dus roerend mee eens. Alleen het idee dat je met 3 of zelfs 10 man een bank kunt runnen is gewoon alle realiteitszin ver voorbij. Evenals die vorige post dat alles in de wereld gratis zou moeten zijn. Zo werkt het leven niet. Sterker nog, die drang om alles maar gratis te willen is mijn inziens een grote bedreiging van onze privacy en vrijheid.

[Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 09-04-2017 21:51]

zcflevo.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
quote:
AlbertJP schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 19:55:
Heeft iemand hier ervaringen met overmaken van ABN AMRO naar N26? Ik heb geen idee wat er fout gaat, heb niet gezien wat voor melding ze krijgen.
Betaalprofiel staat niet goed?
quote:
Uw rekening moet geschikt zijn om een overboeking naar het buitenland te kunnen doen. Pas daarvoor eventueel uw betaalprofiel aan.
Bron: website ABNamro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:42
Apart. Ik heb geen foto van mijn paspoort laten zien waar het BSN nummer staat. Aangezien je belastingplichtig bent in Nederland hebben ze wel je BSN nodig.

Zie: https://www.rijksoverheid...en-bankrekening-te-openen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:42
Ik heb het nummer wel doorgegeven hoor. Het was iets met 'tax number' als ik mij niet vergis.

Ze hebben alleen niet een foto gemaakt van het nummer. Misschien toeval ;-) Hadden ze wel mogen doen, want ik had het al doorgegeven.

Wat betreft je zorgen. Tsja, het is een kwestie van vertrouwen. Ik kan bevestigen dat andere banken ook kopieën maken. Hoe slaan zij die gevoelige data op? Geen idee en daar ga je ook geen inzicht in krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:14
quote:
Sirhc_95 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:25:
Net ook maar een account geopend vanwege de Mastercard, die zal ik toch alleen gebruiken om wat dingen op internet te betalen. Ik snap dat ze je ID gegevens nodig hebben, maar dat ze ook een foto van de achterkant van je ID met BSN nummer en zo nodig hebben zit me toch niet helemaal lekker, wat als dit op straat komt :S
Banken zijn verplicht om dit te hebben, Rabobank maakt ook gewoon een niet afgeschermd kopie
Pagina: 1 2 3 ... 10

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True