Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:34
Deikesu schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:04:
[...]

Ik heb nu weer gebeld en ik krijg een keuze menu met daarna echt iemand aan de lijn.
Currently our phone line is unavailable is de eerste zin die de bot uitspreekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18
psvunited schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:15:
[...]

Currently our phone line is unavailable is de eerste zin die de bot uitspreekt
Bij mij is de eerste zin "Welcome to N26. Thank you for your call". Dan kan ik door in het keuze menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-04 08:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bzRPhL4YtlouMaLyDrbGBvGXRrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzEVAQoLPRGm5AnMFf0u4x8L.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist kwam ik er achter (in de lijst met tarieven) dat cashless betalingen 0,7% kosten per betaling. Dit wist ik niet. Stom, niet goed gelezen, maar je moet wel de pdf openen /downloaden om hierachter te komen..

Dit geldt dus voor alle pinbetalingen?

[ Voor 3% gewijzigd door vanquishsdiv op 17-01-2025 19:31 ]

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
vanquishsdiv schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:31:
[Afbeelding]

Zojuist kwam ik er achter (in de lijst met tarieven) dat cashless betalingen 0,7% kosten per betaling. Dit wist ik niet. Stom, niet goed gelezen, maar je moet wel de pdf openen /downloaden om hierachter te komen..

Heh wat is dat? Ik betaal al sinds 2016 ofzo regelmatig op vakantie met N26 en heb nooit extra kosten gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-04 13:02
[Afbeelding]

Wauw goed gevonden. Je hebt gelijk. Wat sneaky van ze. Nou, bye bye N26. Dit was de enige reden dat ik ze gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:46
@vanquishsdiv @xileS @balken07 Jullie vinden het niet raar dat in het plaatje "Business Standard" 2 maal wordt genoemd, met 0,7% & 0,5% ?

link naar pdfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
xileS schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 20:58:
[...]

Heh wat is dat? Ik betaal al sinds 2016 ofzo regelmatig op vakantie met N26 en heb nooit extra kosten gezien.
Op Reddit was hier ook wat verwarring over. In de praktijk blijkt er geen toeslag te zijn boven op de Mastercard-exchange. Support wist ook van niets.

https://www.reddit.com/r/...ses_now_on_standard_plan/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15:17
[Afbeelding]

Is dit nieuw? Heb dit nog nooit gezien en ook nog nooit extra kosten gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
W1ck1e schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:28:
@vanquishsdiv @xileS @balken07 Jullie vinden het niet raar dat in het plaatje "Business Standard" 2 maal wordt genoemd, met 0,7% & 0,5% ?

link naar pdfje
Don’t shoot the messenger. Het leek mij een terechte zorg van @vanquishsdiv. En ik vertrouw het nog steeds niet dat het niet later alsnog opeens doorgevoerd zal worden. Voorheen stond het veel duidelijker in de voorwaarden omschreven als ‘free’.

[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 18-01-2025 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
balken07 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:27:
[...]

Don’t shoot the messenger. Het leek mij een terechte zorg van @vanquishsdiv. En ik vertrouw het nog steeds niet dat het niet later alsnog opeens doorgevoerd zal worden. Voorheen stond het veel duidelijker in de voorwaarden omschreven als ‘free’.
Zo staat het op de website zelf ook nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
PindakaasPiraat schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:32:
[...]

Zo staat het op de website zelf ook nog steeds
Het staat op de website tegenstrijdig, en in de voorwaarden zou het geld moeten kosten. Terwijl in de praktijk nog geen kosten berekend worden. Maximale verwarring dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
balken07 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 00:27:
[...]

Zo is mijn bericht helemaal niet bedoeld. De pdf is volgens mij tegenstrijdig. Ik vroeg mij af of jullie het opgemerkt hadden. Ik zou bij "Business Standard" niet weten wat de kosten zijn. Ikzelf ga over een tijdje over naar standard en ik wilde voordat ik overschrijf weten dat het gratis is. Die vraag heb ik hier reeds gesteld en is bevestigend beantwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
W1ck1e schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:37:
[...]

Zo is mijn bericht helemaal niet bedoeld. De pdf is volgens mij tegenstrijdig. Ik vroeg mij af of jullie het opgemerkt hadden. Ik zou bij "Business Standard" niet weten wat de kosten zijn. Ikzelf ga over een tijdje over naar standard en ik wilde voordat ik overschrijf weten dat het gratis is. Die vraag heb ik hier reeds gesteld en is bevestigend beantwoord.
Excuus dan, verkeerd opgevat 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:33:
[...]

Op Reddit was hier ook wat verwarring over. In de praktijk blijkt er geen toeslag te zijn boven op de Mastercard-exchange. Support wist ook van niets.

https://www.reddit.com/r/...ses_now_on_standard_plan/
Niks aan de hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
Dus N26 houdt zich niet aan de PDF met voorwaarden/tarieven :)

[ Voor 20% gewijzigd door vanquishsdiv op 19-01-2025 09:01 ]

140m2 2-onder-1-kap 1953 | Quatt | 4800Wp SE | Slechts HR++ en HR+ glas, geen spouwmuur- en/of vloerisolatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
Inmiddels heb ik contact via de mail betreft mijn case over mijn n26 rekening die is stopgezet (met funds). Via Instagram was de enige weg waar ze direct reageerde - zij hebben mij verder geholpen.

Reactie vandaag:
Once there is an update we will reach out to you.
Please be aware that providing documentation to the Bank is not confirmation or a guarantee that the payout of the funds will be possible. N26 Bank adheres to the strict rules and regulatory guidelines required of as a fully licensed bank.

Nogmaals een waarschuwing voor de rest hier. Ik had ook altijd goede ervaringen tot dat mijn account werd gesloten en ik geen contact kon leggen met de bank. Op Reddit staan cases waar mensen tientallen duizenden euros kwijt zijn. Gelukkig gaat het bij mij "maar" om een paar duizend euro. Maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
psvunited schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:45:
Op Reddit staan cases waar mensen tientallen duizenden euros kwijt zijn. Gelukkig gaat het bij mij "maar" om een paar duizend euro. Maar toch...
Als jij weet niets illegaals te hebben gedaan, dan hoef je daar niet mee akkoord te gaan. Op al die fora staan ook genoeg reacties van mensen die na dreigen met een rechtsgang of een daadwerkelijke rechtsgang hun geld terugkregen. De bank mag jouw geld niet houden. Punt.

1: geef ze een termijn om je geld over te maken naar een door jou gespecificeerde rekening.

2: bij geen ontvangst van je tegoeden —> in gebreke stellen met een termijn waarbinnen gereageerd en gehandeld moet worden. Ook aangeven dat indien de tegoeden niet zijn ontvangen binnen de gestelde termijn, je over zult gaan tot dagvaarding.

3: na afloop van laatstgenoemde termijn een dagvaarding laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder.

4: de zaak komt voor de rechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19:22
balken07 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Als jij weet niets illegaals te hebben gedaan, dan hoef je daar niet mee akkoord te gaan. Op al die fora staan ook genoeg reacties van mensen die na dreigen met een rechtsgang of een daadwerkelijke rechtsgang hun geld terugkregen. De bank mag jouw geld niet houden. Punt.

1: geef ze een termijn om je geld over te maken naar een door jou gespecificeerde rekening.

2: bij geen ontvangst van je tegoeden —> in gebreke stellen met een termijn waarbinnen gereageerd en gehandeld moet worden. Ook aangeven dat indien de tegoeden niet zijn ontvangen binnen de gestelde termijn, je over zult gaan tot dagvaarding.

3: na afloop van laatstgenoemde termijn een dagvaarding laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder.

Stap drie zou eigenlijk moeten zijn om eerst naar BaFin te stappen. Kan geld besparen (gratis dienst) en het probleem al oplossen. Als dit niet de juiste oplossing is zou ik voor een gang naar de rechter kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
Youtl schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 18:57:
[...]

Stap drie zou eigenlijk moeten zijn om eerst naar BaFin te stappen. Kan geld besparen (gratis dienst) en het probleem al oplossen. Als dit niet de juiste oplossing is zou ik voor een gang naar de rechter kiezen.
Dat is voorkeur, maar persoonlijk zou ik gewoon naar de rechter stappen. Als de rechter je in het gelijk stelt is het gebruikelijk (niet altijd) dat de andere partij veroordeeld zal worden tot het betalen van de proceskosten. Ik wil snel resultaat en de druk er maximaal op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psvunited
balken07 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 17:38:
[...]

Klinkt leuk om theorie, in de praktijk is het allemaal toch wat lastiger. Nogmaals als het zo simpel was waren er niet zoveel cases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
psvunited schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 09:59:
[...]

Klinkt leuk om theorie, in de praktijk is het allemaal toch wat lastiger. Nogmaals als het zo simpel was waren er niet zoveel cases.
Ik heb niet gezegd dat het simpel is. Ik heb deze werkwijze driemaal in praktijk gebracht bij luchtvaartmaatschappijen in de coronaperiode, en driemaal succes gehad. Dus nee het is geen theorie, het is een kwestie van dit doen. En daar tijd in steken, want je moet het wel onderbouwen met de juiste rechtsgrond.

[ Voor 8% gewijzigd door balken07 op 22-01-2025 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21
Ik heb sinds een tijdje een N26 (standard, dus gratis) bank account, vooral om in vreemde valuta te kunnen betalen zonder extra kosten.
Nu heb ik zelf ING, maar zie (helaas) nog steeds dat instant payments vanuit ING niet goed werkt - de klantenservice via de chat wilde het niet begrijpen (>1u aan besteed), terwijl het vanuit N26 wel instant op de ING rekening staat.
Gelukkig heb ik via Revolut nu de work-around, maar vreemd vind ik het wel. Of is het niet zo vreemd dat dit (nog steeds niet) via IP te doen is als je een ING rekening hebt...

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Sjowhan schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:27:
Ik heb sinds een tijdje een N26 (standard, dus gratis) bank account, vooral om in vreemde valuta te kunnen betalen zonder extra kosten.
Nu heb ik zelf ING, maar zie (helaas) nog steeds dat instant payments vanuit ING niet goed werkt - de klantenservice via de chat wilde het niet begrijpen (>1u aan besteed), terwijl het vanuit N26 wel instant op de ING rekening staat.
---
Van en naar ING is bij mij NIET instant. ASN & N26 wel. Terwijl ik zelfs nu Metal heb (loopt binnenkort af)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Sjowhan schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:27:
Gelukkig heb ik via Revolut nu de work-around, maar vreemd vind ik het wel. Of is het niet zo vreemd dat dit (nog steeds niet) via IP te doen is als je een ING rekening hebt...
Zoals altijd: ING is extreem hardnekkig in geen IP doen (naar buitenlandse en kleinere banken). Dit is dus geen N26 probleem maar een ING probleem.

En dat zou in oktober opgelost moeten zijn. Aangezien banken dan wettelijk verplicht zijn om uitgaande SEPA transacties middels IP uit te voeren. Naar alle banken binnen SEPA dus, oftewel: geheel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamfield
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-04 17:56
W1ck1e schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:40:
[...]

Van en naar ING is bij mij NIET instant. ASN & N26 wel. Terwijl ik zelfs nu Metal heb (loopt binnenkort af)
Naar ING is bij mij wel instant, van ING niet. Al zo vaak contact gezocht met ING over het ondersteunen van IP naar het buitenland, maar elke keer dezelfde reactie: "we zijn er mee bezig, het komt snel!"

17 maart 2022(!):
Als alles meezit, hebben we dat vóór de zomer geregeld :) ^Lysanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
Hamfield schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:44:
[...]

Naar ING is bij mij wel instant, van ING niet. Al zo vaak contact gezocht met ING over het ondersteunen van IP naar het buitenland, maar elke keer dezelfde reactie: "we zijn er mee bezig, het komt snel!"

17 maart 2022(!):
[...]
Zomer 2028?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Als dat het geval is levert het ze hopelijk* flink wat boetes op. Intussen ligt er een Europese verordening dat alle banken in het SEPA gebied IP moeten gaan ondersteunen. Ingangsdatum voor binnenkomende betalingen was deze maand (ik meen de 9e). Ingangsdatum voor uitgaande betalingen is 9 maanden later, 9 oktober dus.

En mag toch hopen dat ze niet weg komen met een smoesje dat ze wel IP doen naar 1% van de banken in SEPA gebied en ze daarmee wel zouden voldoen.

* Of eigenlijk..., ik ben helemaal geen ING klant en heb er geen last van. Ik hoop het meer voor diegene die wel klant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
RobertMe schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Als dat het geval is levert het ze hopelijk* flink wat boetes op. ...

* Of eigenlijk..., ik ben helemaal geen ING klant en heb er geen last van. Ik hoop het meer voor diegene die wel klant zijn.
Die boetes zullen waarschijnlijk minstens voor een deel moeten worden opgehoest door de klanten. Linksom of rechtsom. Ik heb echter geen idee hoe ING (of welke andere systeembank dan ook) in zo'n geval op een andere manier gestraft kan worden zonder dat de klanten het betalen.

Wellicht dan maar de boete niet betalen aan de overheid maar uitdelen aan de klanten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21
Dank allen voor de reacties.
ING gaf inderdaad aan dat het bv. een storing was aan de kant van N26. Nou, dat kon ik weerleggen omdat het (IP) via de Revolut rekening wel werkte. Ze vonden het allemaal lastig te begrijpen :'),
Gelukkig kan ik via Revolut nog wel instant overmaken waardoor de haast er niet is. maar handig is het niet.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanquishsdiv
W1ck1e schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:34:
[...]

Die boetes zullen waarschijnlijk minstens voor een deel moeten worden opgehoest door de klanten. Linksom of rechtsom. Ik heb echter geen idee hoe ING (of welke andere systeembank dan ook) in zo'n geval op een andere manier gestraft kan worden zonder dat de klanten het betalen.

Wellicht dan maar de boete niet betalen aan de overheid maar uitdelen aan de klanten ;)
Ik heb de overstap gemaakt naar een andere bank :). Dat zal ze leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
En ook vanwege de (spook)verhalen van gesloten N26-rekeningen denk ik ook de N26 op te zeggen.

Hoe groot is de kans dat ik zomaar onterecht afgesloten word en het weken duurt tot ik bij mijn geld kan? Ik ben regelmatig in het buitenland waar ik juist met de N26 betaal. Ik doe niet aan crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
vanquishsdiv schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:48:
En ook vanwege de (spook)verhalen van gesloten N26-rekeningen denk ik ook de N26 op te zeggen.

Hoe groot is de kans dat ik zomaar onterecht afgesloten word en het weken duurt tot ik bij mijn geld kan? Ik ben regelmatig in het buitenland waar ik juist met de N26 betaal. Ik doe niet aan crypto.
Dat is het gouden antwoord. Niemand weet het. Ik los het zelf op door in het buitenland met € 500 of maximaal € 1000 per keer op de N26 bij te boeken. Zo houd ik het financieel belang klein als het misgaat.

[ Voor 4% gewijzigd door balken07 op 27-01-2025 14:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
vanquishsdiv schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:44:
[...]

Ik heb de overstap gemaakt naar een andere bank :). Dat zal ze leren..
Goed bezig 👌🏻 Als ik vragen mag, naar welke bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:18
balken07 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Ik ben ook wel nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:22
https://n26.com/en-eu/pre...akes-trading-free-for-all

Beetje vreemd dat ze dit niet per email laten weten want dit is wel echt groot nieuws. Weet iemand of er een adder onder het gras zit of is dit nu echt de goedkoopste manier om te beleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16
vanquishsdiv schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:48:
En ook vanwege de (spook)verhalen van gesloten N26-rekeningen
Hoeveel verhalen zijn dat nou? En komen die alleen uit dit topic of ook elders?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanquishsdiv
balken07 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:55:
[...]

Deikesu schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:56:
[...]

Ik ben ook wel nieuwsgierig :)
ASN Bank

[ Voor 3% gewijzigd door vanquishsdiv op 27-01-2025 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanquishsdiv
Brent schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:58:
[...]
Hoeveel verhalen zijn dat nou? En komen die alleen uit dit topic of ook elders?
Ook op Reddit. En zulke verhalen zie ik minder voorbij komen dan van banken als ING, ABN, (en Revolut).
Terwijl N26 naar mijn idee minder klanten heeft, of ik heb het compleet mis.

[ Voor 28% gewijzigd door vanquishsdiv op 27-01-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16
vanquishsdiv schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:23:
[...]

Ook op Reddit. En zulke verhalen zie ik minder voorbij komen dan van banken als ING, ABN, (en Revolut).
Terwijl N26 naar mijn idee minder klanten heeft, of ik heb het compleet mis.
Zeker weet ik het ook niet, maar kan me voorstellen dat een grote fractie N26 'erbij' heeft, itt een ING of Rabo rekening. Op 'erbij' rekeneningen is het natuurlijk ook eenwat minder stabiel transactiebeeld, dus misschien een grotere kans in de risico-groep te komen. Althans, zo zou ik het doen ;)

Plus, N26 klanten lijken me wat sneller de weg te vinden naar fora en reddit e.d.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
dj_ryow schreef op maandag 27 januari 2025 @ 15:50:

Beetje vreemd dat ze dit niet per email laten weten want dit is wel echt groot nieuws. Weet iemand of er een adder onder het gras zit of is dit nu echt de goedkoopste manier om te beleggen?
Waarschijnlijk waren ze die nog aan het typen:
"Ding ding ding! The stock exchange bell is ringing in some good news. You can now officially trade over 4,000 stocks and ETFs for free and with no limits! Start investing in a few taps, and with as little as €1."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14

Ik zag het ook pas voorbij komen (op Reddit geloof ik) en vroeg me ook al af waarom ik hier geen e-mail over heb ontvangen. Toevallig nu vanavond wel een notificatie via de app ontvangen.

Waarschijnlijk zullen ze tot 2026 gebruik maken van PFOF, zoals veel/alle Duitse aanbieders nu nog doen. Daar halen ze dan hun inkomsten uit.

Zelf ben ik geen voorstander van beleggen via een app en ik houd dit liever gescheiden van mijn bankzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-04 19:08
Als ik in mijn N26 app 'Your membership' -> 'N26 Standard benefits' -> 'Free payments worldwide' klik, word ik naar een foutmelding pagina gestuurd.
EDIT: inmiddels heb ik contact gehad met N26 support en bevestigd gekregen dat "N26 doesn't charge any extra fees for foreign transactions!" Toch staat het in de nieuwe N26 T&C die ik op 17-12-2024 in mijn N26 inbox heb ontvangen.

[ Voor 28% gewijzigd door ivanwmc op 28-01-2025 19:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17:13

Ik las het ook en het leek me aantrekkelijk, maar...vanaf april lijkt er een maintenance fee te komen van 0,5% voor het standaard plan. (Zie supportcentrum, How do funds work).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
ivanwmc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Als ik in mijn N26 app 'Your membership' -> 'N26 Standard benefits' -> 'Free payments worldwide' klik, word ik naar een foutmelding pagina gestuurd.
EDIT: inmiddels heb ik contact gehad met N26 support en bevestigd gekregen dat "N26 doesn't charge any extra fees for foreign transactions!" Toch staat het in de nieuwe N26 T&C die ik op 17-12-2024 in mijn N26 inbox heb ontvangen.
Ja, een rare bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivanwmc
Ik vermoed dat N26 dit op den duur wel degelijk door zal voeren en dan erbij zegt dat ze het al eerder hebben ingevoerd, maar een periode niet hebben gehandhaafd. Het staat er tenslotte niet voor niets in. Waarschijnlijk zal N26 dan beweren dat klanten dit willen. Dat lijkt de huidige standaard om ongunstige wijzigingen te beargumenteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
ivanwmc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 20:42:
[...]

Ik vermoed dat N26 dit op den duur wel degelijk door zal voeren en dan erbij zegt dat ze het al eerder hebben ingevoerd, maar een periode niet hebben gehandhaafd. Het staat er tenslotte niet voor niets in. Waarschijnlijk zal N26 dan beweren dat klanten dit willen. Dat lijkt de huidige standaard om ongunstige wijzigingen te beargumenteren.
Ik denk exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Als "Cashless payments with Mastercard & Maestro Card in all currencies around the world" op termijn voor Standard en Business Standard "0.7% of the transaction value" gaan kosten, dan biedt N26 dus de facto geen gratis pasgebruik meer, op 2 gratis MasterCard ATM geldopnamen/maand na. Zelfs gebruik via Curve zal dan geen gratis workaround zijn.

Een N26 standard account is voor mij dan alleen nog interessant als gratis bank- en spaarrekening met DE IBAN en DE DGS voor gratis SEPA en SEPA Instant overschrijvingen. Wie weet heb ik daar tezijnertijd nog wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akiranon
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
ivanwmc schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Heb vandaag een update gehad van de N26 app op Android. De pagina deed het eerder idd niet, maar sinds de update van vandaag werkt het weer. Je komt dan terecht op de supportpagina "How to use my card to pay abroad?" Op deze pagina wordt nog steeds bevestigd dat er geen extra kosten worden gerekend.

Uiteraard is dit een momentopname en kan dit later alsnog worden aangepast door N26. Het blijft namelijk raar dat er een percentage wordt genoemd in de bijgewerkte voorwaarden, maar dat dit (nog) nergens anders wordt vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
Akiranon schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:43:
[...]

Heb vandaag een update gehad van de N26 app op Android. De pagina deed het eerder idd niet, maar sinds de update van vandaag werkt het weer. Je komt dan terecht op de supportpagina "How to use my card to pay abroad?" Op deze pagina wordt nog steeds bevestigd dat er geen extra kosten worden gerekend.

Uiteraard is dit een momentopname en kan dit later alsnog worden aangepast door N26. Het blijft namelijk raar dat er een percentage wordt genoemd in de bijgewerkte voorwaarden, maar dat dit (nog) nergens anders wordt vermeld.
Bij het bericht in de N26 inbox met de gewijzigde T&C wordt wel vermeld dat Instant Payments voortaan gratis zijn, maar niets over de 0,7% wisselkoersopslag. Het eerste is verplicht vanaf 09-01-2025 en geen vrijwillige keuze van N26. De 0,7% zal wel bedacht zijn ter compensatie van de te derven inkomsten van de nieuwe verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
ivanwmc schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Bij het bericht in de N26 inbox met de gewijzigde T&C wordt wel vermeld dat Instant Payments voortaan gratis zijn, maar niets over de 0,7% wisselkoersopslag. Het eerste is verplicht vanaf 09-01-2025 en geen vrijwillige keuze van N26. De 0,7% zal wel bedacht zijn ter compensatie van de te derven inkomsten van de nieuwe verplichting.
Dat eerste is toch wel vrijwillig, want eigenlijk zijn ze pas verplicht IP gratis te maken vanaf oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivanwmc
PindakaasPiraat schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 20:39:
[...]

Dat eerste is toch wel vrijwillig, want eigenlijk zijn ze pas verplicht IP gratis te maken vanaf oktober?
Het is welgeteld 9 maanden vrijwillig. Vanaf 9 oktober is het inderdaad verplicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
Rente dalingen per 5 februari. Staat in de mail :

1,05% standard
1,05% smart
1,25% you
2,25% metal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-04 22:38
Naast abn en Revolut nu meer dan 2 jaar ervaring met N26 en zeer tevreden hierover. Gebruik het voor alle shopuitgaven vakantie sparen en beleggen. Door alles in 1 app werkt dat perfect. Heb goede ervaring met de chatservice ook. Ondertussen negatieve ervaring met Revolut. Daar had ik een „gratis“ business account en kwam erachter dat ze ineens maandelijks 10 euro kosten gingen berekenen zonder enige aankondiging. Je kan ze vervolgens niet te pakken krijgen. Dus Revolut opgezegd. En voor de zakelijke transacties een Space met iban op n26 geopend. Heb bij n26 het Metal account. De kosten ervan worden gedekt door de hogere rente en de reisverzekering met goede dekking van Allianz. Dus hier een 👍 voor N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Misschien een domme vraag, maar werkt de pinpas bij (het gratis account) van N26 altijd en overal? Ik overweeg een rekening te openen bij N26, eigenlijk speciaal/vooral om mijn boodschappen beter te budgetteren (een aparte rekening leek me daarvoor een goede optie, mocht iemand iets beters weten let me know). Ik kan ook een extra rekening bij ING openen, maar dat is uiteraard niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:21
mirod schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:31:
Misschien een domme vraag, maar werkt de pinpas bij (het gratis account) van N26 altijd en overal? Ik overweeg een rekening te openen bij N26, eigenlijk speciaal/vooral om mijn boodschappen beter te budgetteren (een aparte rekening leek me daarvoor een goede optie, mocht iemand iets beters weten let me know). Ik kan ook een extra rekening bij ING openen, maar dat is uiteraard niet gratis.
Ja hoor, het is gewoon een Mastercard Debetcard, net als alle Nederlandse banken tegenwoordig uitgeven als betaalpas. Toen maestro nog de standaard was werd de mastercard debet niet overal geaccepteerd, maar tegenwoordig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
mirod schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 07:31:
De betaalkaart van N26 is een Mastercard Debit en werkt op alle plekken waar het Mastercard debit kaartschema geaccepteerd wordt. De acceptatie ervan is wereldwijd wel goed te noemen. Mogelijk dat hotels en autoverhuurbedrijven een creditcard vereisen voor de borg (of je krijgt een hoge reservering op je debit kaart die van je saldo afgaat).
In NL zou je inmiddels ook overal met MasterCard Debit moeten kunnen betalen. Zie anders het topic over de introductie daarvan voor evt (recente) ervaringen met het niet kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Debet cards zijn soms best handig. Ik heb N26 Metal maar dat doet er niet veel toe in dit geval.

Paar weken geleden in India en moest een hotel eindafrekening betalen van 1934 rupees (21 euro)
Het hotel probeerde echter 19340 rupees (210 euro) af te halen, wat niet lukte omdat ik gelukkig maar 50 euro op de main account had.

Bij een 'normale' CC zou je dat misschien pas veel later opmerken. Ik heb ook een Visa van ICS maar gebruik het zeldzaam tenzij mijn N26 niet werkt.

Mijn grote tip is dus net zoveel op je main account te plaatsen als je denkt nodig te hebben, vooral in India ;-)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimirene
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 13:01
Iemand ook problemen momenteel met N26. Kan wel inloggen maar niets overmaken. Krijg error melding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:53
Pimirene schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:29:
Iemand ook problemen momenteel met N26. Kan wel inloggen maar niets overmaken. Krijg error melding.
nee geen problemen hier, alles werkt normaal

• Pimirene
Hier werkt het nog steeds niet.

• Pimirene
En support krijg ik ook niet te pakken, al uren in de wacht bij de chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-04 19:51
Ik zag inderdaad een melding in mijn scherm dat er problemen waren met SEPA. Nu is de melding weer weg.

En, heb je ze nog te pakken gekregen? Ik had ze ook nodig, duurde idd even, maar ze waren er uiteindelijk wel. Was wel voor iets anders: Ik krijg een nieuwe pas opgestuurd.
"There has been an incident where a big populace of Mastercard holders have had their cards compromised."
Krijgt iemand anders hier ook een nieuwe pas?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:30
Weeral een mail dat de rente zakt
Starting March 12, 2025, N26 Metal customers will earn 2% p.a., N26 You customers will earn 1% p.a., and N26 Standard and Smart customers will earn 0.8% p.a.
Wat is dat dan voor Metal? Van 3,5% naar 2% in maand of acht?

Ik heb indertijd mijn eerste stapjes gezet met aandelen met N26. Is er eigenlijk een mogelijkheid om dat over te zetten naar Bolero? Of is de enigste mogelijkheid verkopen en op ander platform terugkopen?

[ Voor 27% gewijzigd door Kenhas op 06-03-2025 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-04 11:00
Hebben ze een jaaropgaaf bij N26?

Ik vind via Settings -> Account details -> Statements wel maandelijkse overzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Puister
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
XxdutchXx schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 03:47:

Ik vind via Settings -> Account details -> Statements wel maandelijkse overzichten.
Het enige wat volgens mij mogelijk is een overzicht van het hele jaar.

[ Voor 56% gewijzigd door Henk Puister op 09-03-2025 11:17 . Reden: verkeerd gelezen :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Is daar niet onlangs een bericht van geweest in de app van N26 dat je daarvoor bij de website moet inloggen? Van de keuzes die je daar maakt m.b.t. de info die je wilt krijg je dan weer een bestand in je app met de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online

Heb ik tot nu toe nooit kunnen vinden. Voorgaande jaren gewoon altijd idd een maand overzicht gebruikt. Uiteindelijk gaat het om de saldo op 1 januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Rente dalingen per 23 april. Staat in de mail :

0,55% standard
0,55% smart
0,75% you
1,75% metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op zondag 9 maart 2025 @ 20:44:
[...]

Heb ik tot nu toe nooit kunnen vinden. Voorgaande jaren gewoon altijd idd een maand overzicht gebruikt. Uiteindelijk gaat het om de saldo op 1 januari.
Mocht je trouwens ook een spaarrekening en gezamenlijke rekening enzo daar hebben, moet je daarvoor weer een andere maandoverzicht pakken. 1 jaaroverzicht waar alles op staat heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:07
W1ck1e schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:41:
Rente dalingen per 23 april. Staat in de mail :

0,55% standard
0,55% smart
0,75% you
1,75% metal
Grappig. Ik ben een nieuwere Metal-klant en krijg hogere rentetarieven:

Starting April 23, 2025, N26 Metal customers will earn 2.25% p.a., N26 You customers will earn 0.75% p.a., and N26 Standard and Smart customers will earn 0.55% p.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
JSD00 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:09:

Grappig. Ik ben een nieuwere Metal-klant en krijg hogere rentetarieven:

Starting April 23, 2025, N26 Metal customers will earn 2.25% p.a., N26 You customers will earn 0.75% p.a., and N26 Standard and Smart customers will earn 0.55% p.a.
Ik was in het verleden metal klant, maar nu standard. Voor mij loont het niet om iets te gaan betalen voor de N26 rekening. Andere rekeningen zijn voor mij interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:07
W1ck1e schreef op donderdag 17 april 2025 @ 20:16:
[...]

Ik was in het verleden metal klant, maar nu standard. Voor mij loont het niet om iets te gaan betalen voor de N26 rekening. Andere rekeningen zijn voor mij interessanter.
De combinatie van ECB-rente, gratis traden op de beurs en wat inbegrepen verzekeringen was voor mij redelijk voordeling toen ik het eens onder elkaar zette. Ik betaalde nu bij een grootbank bijna hetzelfde bedrag, maar dan voor slechts 3 losse rekeningen (waar ik minder mee kon).

Moet zeggen dat het me goed bevalt! App is goed en minder rare fratsen dan bij bunq, waar ik tot een tijd geleden lang klant was. N26 komt wat volwassener over dan bunq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
JSD00 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:11:
[...]
...App is goed en minder rare fratsen dan bij bunq, waar ik tot een tijd geleden lang klant was. N26 komt wat volwassener over dan bunq.
De app is inderdaad een verademing bij N26 t.a.v. Bunq. Alles oogt gewoon wat stabieler, ook het beleid erom heen. Ik heb gewoon een standaard account met een fysieke kaart en gebruik de rekening als erbij dus niet als primaire rekening. De rente was in het begin mooi meegenomen en voor de rest moet je een gegeven paard niet in de bek kijken.
Pagina: 1 ... 50 51 Laatste