Toon posts:

Discussie over & Ervaringen met N26

Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:41
Belangrijke toevoeging is dat de Maestro-pas niet in Apple Pay gehangen kan worden, alleen de Mastercard kan dat. Maar Maestro komt bijna ten einde dus dat probleem lost zich vanzelf op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Licko schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:49:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een N26 (standaard) kaart gekoppeld aan hun Booking.com account, of Uber bijvoorbeeld? Werkt dat gewoon als zoals je saldo op je rekening hebt staan? Ik ga in september naar Thailand en wil daar voornamelijk mijn N26 gebruiken.
Scheelt als ik me niet vergis ook behoorlijk in kosten als ik betalingen betaal met de N26 kaart ipv eerst contant geld pinnen. Of zie ik iets over het hoofd?

Pinnen kost me 1,7% transactie fees en een betaling in vreemde valuta is gratis toch?
Laatste keer toen ik dit checkte was geld opnemen uit een automaat idd duurder dan direct in de winkel pinnen met de mastercard. Rechtstreeks betalen met de Mastercard kost je idd geen extra fee of koersopslag, maar let wel op dat je voor de lokale valuta kiest! Soms krijg je geloof ik de keus om in euros te betalen en dat is (vaak) nadeliger.

Ik weet niet hoe het in Thailand zit, maar in Japan weet ik nog dat transacties best vreemd gingen, waardoor zowat elke betaling dubbel werd afgeschreven en pas (veel) later weer 1x terug op de rekening kwam. Dus als ik een dure transactie had van 400 euro, koste mij dit eerst 800 euro (ik dacht een paar dagen later of zoiets) en kreeg later 400 euro terug. Iets om rekening mee te houden dat je voldoende tegoed overhoudt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oceanview schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Bij N26 kan je twee passen aanvragen.
De Mastercard deze wordt soms wel en soms niet ondersteund in de supermarkten.
Vervolgens kun je ook een Maestro pas aanvragen deze werkt in NL net zoals je gewend bent van je andere passen.
Twee passen voor 1 rekening is voor zover ik weet (tenzij je mastercard en maestro meerekent) niet mogelijk.
Maestro wordt binnenkort in NL vervangen door MasterCard Debit. Ik denk ergens in 2023.

Nu kost een MasterCard Debit transactie voor een ondernemer gewoon hetzelfde percentage voor een Mastercard Credit transactie, dit is vaak gewoon een paar procent. Dus niet heel gek dat niet overal MasterCard wordt geaccepteerd.

[Voor 17% gewijzigd door xileS op 07-06-2022 11:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:17
JSD00 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:48:
Belangrijke toevoeging is dat de Maestro-pas niet in Apple Pay gehangen kan worden, alleen de Mastercard kan dat. Maar Maestro komt bijna ten einde dus dat probleem lost zich vanzelf op.
Wel raar, bij openbank heb je standaard de optie voor maestro die je kan aanvullen met een Mastercard debit. Beide werken gewoon en staan in Google pay.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-12 17:47
Oke danjewel.
Dan moet ik even uitzoeken welke winkel het wel accepteert en welke niet.
Wil het alleen gebruiken voor de boodschappen.
Nogmaals dank.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
Lennie schild schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:57:
Oke danjewel.
Nogmaals dank.
Vanaf volgend of eind dit jaar moet het nergens geen probleem meer zijn als Mastercard en visa acceptatie groter moet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lennie schild
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-12 17:47
Mastercard is toch een creditcard?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nee, Mastercard is (net als Visa) een bedrijf dat meerdere manieren van betalen aanbiedt, waaronder credit cards, debit cards en wat wij kennen als 'gewone' pinpassen (Maestro).

[Voor 4% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-06-2022 19:33]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-11 20:51
xileS schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:55:
[...]

Maestro wordt binnenkort in NL vervangen door MasterCard Debit. Ik denk ergens in 2023.

Nu kost een MasterCard Debit transactie voor een ondernemer gewoon hetzelfde percentage voor een Mastercard Credit transactie, dit is vaak gewoon een paar procent. Dus niet heel gek dat niet overal MasterCard wordt geaccepteerd.
Volgens de tarieven van ING en ABN kost een mastercard debit transactie even veel als een maestro transactie. Ik kan mij niet voorstellen dat andere betalingverwerkers zulke andere tarieven rekenen.

• xileS
  • Niet online
devices schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:32:
[...]

Volgens de tarieven van ING en ABN kost een mastercard debit transactie even veel als een maestro transactie. Ik kan mij niet voorstellen dat andere betalingverwerkers zulke andere tarieven rekenen.
En toch is/was het zo. Voor pinnen met maestro/vpay kost de ondernemer vaak iets tussen de 5 en 10 cent per transactie. En wordt een Mastercard/visa creditcard dus vaak niet eens standaard geaccepteerd, tenzij de ondernemer hiervoor bv een extra contract heeft via een ander partij. Bij acceptatie van Mastercard dus, wordt/werd er geen onderscheid gemaakt tussen debit en creditcard. Je betaald gewoon dezelfde percentage over het gepinde bedrag wat je altijd betaald.

Dit gaat dus veranderen en vervangt Mastercard Debit als goed is volledig Maestro. Dat mastercard nooit zo populair is geweest hier in NL is denk ik dus de kosten die hiermee gemoeid zijn voor de ondernemer. Naar mijn idee is dat in andere landen anders geregeld aangezien in buitenland juist een hoge Mastercard acceptatie is.

• AlexanderCP
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:54
Stel dat ik mijn telefoon verlies. Hoe kan ik dan weer toegang krijgen tot mijn N26 account?
Ik heb nog wat koud watervrees. Omdat het een niet-Nederlandse bank is voelt het toch minder veilig terwijl dat wrs niet zo is natuurlijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffieboer
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 18:20
Lennie schild schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:57:
https://Cardmapr.nl heeft een redelijk overzicht.

Over het algemeen geldt momenteel nog:
  • Aldi/Lidl accepteren Mastercard en Visa (+Amex bij Aldi)
  • AH accepteert geen Mastercard en Visa (uitzondering: Schiphol, Amsterdam achter de Dam en Weteringschans, AH to Go filialen op stations)
  • Jumbo accepteert vaak Mastercard en Visa (uitzondering: franchisefilialen met afzonderlijk betalingscontract)

• xlanoxe
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 15:06
AlexanderCP schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:32:
Stel dat ik mijn telefoon verlies. Hoe kan ik dan weer toegang krijgen tot mijn N26 account?
Ik heb nog wat koud watervrees. Omdat het een niet-Nederlandse bank is voelt het toch minder veilig terwijl dat wrs niet zo is natuurlijk
Je kunt online inloggen op je N26 account

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:42
Maar het online inloggen moet weer gebeuren met een check via de app. "gelukkig" hebben de Nederlandse grootbanken (of iig ING) hier ook last van, dus an sich is dat niet eens een groot verschil.

Echter zou't dan kunnen betekenen dat je een telefoontje in 't Duits of Engels, ipv Nederlands, moet doen

• Koffieboer
ShitHappens schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:29:
Maar het online inloggen moet weer gebeuren met een check via de app. "gelukkig" hebben de Nederlandse grootbanken (of iig ING) hier ook last van, dus an sich is dat niet eens een groot verschil.

Echter zou't dan kunnen betekenen dat je een telefoontje in 't Duits of Engels, ipv Nederlands, moet doen
Volgens mij kan het enkel wanneer je een andere telefoon hebt waarin je de vervangende simkaart (met zelfde nummer) opnieuw koppelt.

Bij inloggen op de online omgeving moet je alsnog met de app bevestigen. Bij het koppelen van een (nieuwe) telefoon ontvang je een bevestigingscode per SMS: dus zelfde telefoonnummer is nodig.

En telefonische helpdesk, die N26 enkel voor de betaalde accounts heeft, verwijst naar de app, waar je dus niet in kan.

Catch22

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Koffieboer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:08:
[...]

https://Cardmapr.nl heeft een redelijk overzicht.

Over het algemeen geldt momenteel nog:
  • Aldi/Lidl accepteren Mastercard en Visa (+Amex bij Aldi)
  • AH accepteert geen Mastercard en Visa (uitzondering: Schiphol, Amsterdam achter de Dam en Weteringschans, AH Kaatsheuvel ,AH to Go filialen op stations)
  • Jumbo accepteert vaak Mastercard en Visa (uitzondering: franchisefilialen met afzonderlijk betalingscontract)

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Het zijn er inmiddels inderdaad wel wat meer dan het rijtje dat AH al jarenlang op zijn website heeft staan. In Amsterdam zijn er ook nog wel een aantal naast de twee vermelde filialen. Hopelijk kan het aan het eind van het jaar overal, in ieder geval met de debitcards van Mastercard en Visa (en liefst ook creditcards).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:33
xlanoxe schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:19:
[...]

Je kunt online inloggen op je N26 account
Even een gebruikers ervaring om te delen: Wat overigens erg vervelend is bij N26 als je twee telefoons hebt: bij bijna alle andere bank apps kun je onafhankelijk van elkaar steeds op je telefoon als je er twee hebt, direct bij een bank app inloggen. Ik heb een zakelijke en privé telefoon en bij N26 steeds een gedoe met inloggen en moet de andere telefoon ‘goedkeuring’ geven bij inloggen en vooral met overboekingen moet de andere telefoon ‘toestemming’ geven. Wellicht goed voor beveiliging maar dat maakt het gebruik er niet fijner op.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 09-06-2022 12:29]

• Datisraar
[quote]Datisraar schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:23:
[...]

[Voor 72% gewijzigd door Datisraar op 09-06-2022 12:27]

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:33
Klopt. Maar…
Het lijkt mij niet handig cq verstandig om privé bankzaken op je werktelefoon te doen. (Of andersom)

Je hebt het gescheiden of niet.

• xileS
  • Niet online
NY_Giant schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:06:
[...]

Het zijn er inmiddels inderdaad wel wat meer dan het rijtje dat AH al jarenlang op zijn website heeft staan. In Amsterdam zijn er ook nog wel een aantal naast de twee vermelde filialen. Hopelijk kan het aan het eind van het jaar overal, in ieder geval met de debitcards van Mastercard en Visa (en liefst ook creditcards).
Creditcards is onnodig duur (vooral voor grote bedragen) voor de ondernemers in NL, dus dat zie ik niet snel gebeuren. Mastercard/visa debit kaarten worden volgens mij nu langzaam uitgerold, maar een ander probleem is begreep ik een chip tekort voor de pinautomaten ofzo. Bij CCV kan je al een tijdje niet een nieuwe vaste pinapparaat kopen die Mastercard en visa debit kaarten ondersteund als normale pin transacties. Er staat hele tijd niet op voorraad. Als ondernemers er niet aan kunnen komen, dan zal acceptatie daarvan voorlopig ook nog wel uitblijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchnltweaker
xileS schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 01:06:
[...]

Creditcards is onnodig duur (vooral voor grote bedragen) voor de ondernemers in NL, dus dat zie ik niet snel gebeuren. Mastercard/visa debit kaarten worden volgens mij nu langzaam uitgerold, maar een ander probleem is begreep ik een chip tekort voor de pinautomaten ofzo. Bij CCV kan je al een tijdje niet een nieuwe vaste pinapparaat kopen die Mastercard en visa debit kaarten ondersteund als normale pin transacties. Er staat hele tijd niet op voorraad. Als ondernemers er niet aan kunnen komen, dan zal acceptatie daarvan voorlopig ook nog wel uitblijven.
Bij de meeste winkels hebben ze moderne apparatuur voor pinnen, echte oude terminals zie ik zelden nog. Dit betreft toch gewoon een software update?

• xileS
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 06:51:
[...]

Bij de meeste winkels hebben ze moderne apparatuur voor pinnen, echte oude terminals zie ik zelden nog. Dit betreft toch gewoon een software update?
Dat was ook precies wat ik dacht, ons huidige pinapparaat op werk ondersteunt in principe bijna alles. Contactloos pinnen en met wearables enzo, allemaal geen probleem. Voor creditcard is een acceptatiecontract via Paysquare/worldline, dus creditcards werken ook. Dus ik had ook gedacht, komt vast wel een update voor en geen nieuw pin apparaat nodig. Het gaat in ons geval om een VeriFone Vx570. Het blijft wel werken, maar alle Mastercard/Visa debit transacties lopen dan via de creditcardacceptatiecontract waaraan hoge kosten zijn verbonden (denk aan 1,4 t/m 2,5% van het bedrag per transactie) ipv 6 cent wat een normale pin transactie kost (nu is dat Maestro/V-pay en straks Mastercard/Visa debit). Dit gaat afhankelijk van de hoogte van de pintransacties natuurlijk snel aantikken, dus kan je beter een nieuw apparaat kopen/huren. Het probleem is dus dat bepaalde apparaten allemaal niet op voorraad zijn en ik heb geen idee wanneer ze wel op voorraad komen en CCV schijnt het ook niet te weten. Ze bieden wel mobiele varianten aan, maar dat is natuurlijk niet praktisch als het om een toonbankopstelling gaat.

Hier nog een aantal links die wat uitleg geven:
https://www.pintip.nl/blo...rd-door-ccv-voor-uw-vx570
https://www.mypos.com/nl/...-met-maestro-betaalpassen

Voor de consument gaat het uiteindelijk wel voordelen hebben, zoals ook voor N26 klanten die geen iDEAL hebben. Dat is straks wellicht geen probleem meer en kan je gewoon met je Mastercard debit betalen. Nederlands is geloof ik ongeveer het enige land die Maestro/V-pay gebruiken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:15
Ik heb mijn contract opgezegd bij N26. Ik heb te veel slechte dingen vernomen over de gang van zaken. 1 van de auditors van Bafin (de Duitse AFM) is een zakenpartner van mij en hij gaf aan dat N26 in 1 jaar tijd bijna niets gedaan heeft met de bevindingen. Ze zitten op het randje waarbij hun banklicentie ingetrokken wordt. Mijn actieve bankgegevens wil ik daar geen onderdeel van laten zijn.

• dutchnltweaker
Orangelights23 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:00:
Ik heb mijn contract opgezegd bij N26. Ik heb te veel slechte dingen vernomen over de gang van zaken. 1 van de auditors van Bafin (de Duitse AFM) is een zakenpartner van mij en hij gaf aan dat N26 in 1 jaar tijd bijna niets gedaan heeft met de bevindingen. Ze zitten op het randje waarbij hun banklicentie ingetrokken wordt. Mijn actieve bankgegevens wil ik daar geen onderdeel van laten zijn.
Dat is nog wel wat... Niet verwacht van een Duitse bank. Eerder bij andere banken. Heeft hij ook uitgelegd waarom er niks gedaan werd of wordt?

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:52
Dat is geen nieuws wat uitgebreid bekend moet worden. Als er veel mensen lucht van krijgen, kan een bankrun ontstaan en gaat N26 mogelijk failliet.

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:39
Het Berlijnse OM is sinds februari met N26 bezig:
Weiterer Ärger für N26: Staatsanwaltschaft nimmt Führungskräfte ins Visier

Die Staatsanwaltschaft Berlin ermittelt gegen vier Verantwortliche der Bank. Hintergrund sind unter anderem mutmaßlich betrügerische Konten, die womöglich nicht zeitnah gesperrt wurden.
https://app.handelsblatt....-ins-visier/28034740.html

Gaat dit over het N26 management team? https://n26.com/en-eu/team

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LongBowNL
Een Engels talig artikel, niet achter een (semi) pay wall. Die vermeldt inderdaad dat er 4 managers onderzocht worden.
https://www.reuters.com/b...-handelsblatt-2022-02-04/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
dutchnltweaker schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:11:
[...]

Dat is nog wel wat... Niet verwacht van een Duitse bank. Eerder bij andere banken. Heeft hij ook uitgelegd waarom er niks gedaan werd of wordt?
Slecht management. Dit is al het derde jaar dat dit gebeurt. Sinds vorig jaar zijn de wachtlijsten gekomen om een limiet op hun groei te zetten, maar omdat er bijna niets gedaan is, zijn ze nu aan het bekijken wat vervolgstappen zijn. Slechte zaak

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kleine99
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:21
Als de bank niet oppast kunnen ze hun licentie nog eens kwijt gaan raken. Die wachtlijst regeling is in het leven geroepen juist omdat de bank tekort schoot met het screenen van de klanten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Traguardo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:57
Als je dit ziet dan is men toch wel rekeningen aan het blokkeren.
More than 100 N26 bank customers, including a Ukrainian refugee, say their accounts were suddenly terminated in April.
https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T

Het lijkt me niet eenvoudig dit te doen. Mensen afsluiten is ook een hoop gezeik. Je zult ze dus in eerste instantie goed moeten screenen.

Overigens was ik bij Money 20/20 deze week. Daar waren tal van verhalen dat veel mensen vraagtekens hebben bij Revolut. Er gaat enorm veel geld uit, de vraag is wanneer ze geld gaan verdienen. In mijn optiek heeft Revolut nog meerdere manieren iets te verdienen dan N26.

[Voor 7% gewijzigd door Traguardo op 10-06-2022 22:13]

No One Can Predict the Market!

• Koffieboer
Visioenen verkopen en problemen weglachen lijkt de gemeenschappelijke strategie onder het N26 management te zijn. Vond het wel lachwekkend om te lezen dat door het hoofd Benelux/Frankrijk beweerd word dat klanten waarvan hun rekening werd geblokkeerd in de rij staan om weer een rekening bij N26 te openen. Dezelfde man beweerde ook al eerder dat de duizenden Franse klanten waarvan hun account werd gesloten en vervolgens een rechtszaak tegen N26 aanspanden allemaal fraudegevallen waren.

(https://www.tijd.be/onder...n-aanpakken/10393159.html)

Alles bij elkaar opgeteld (problemen met toezichthouder, witwassen, klantenstop in Italië, sluiten van accounts) zijn dit wat mij betreft allemaal topjes van een ijsberg. Een winstgevende bank bouwen die ook aan de regels voldoet lijkt een te grote opgave.

In de Duitse pers is ook te lezen dat de investeerders meer eisen stellen (voorrang op uitbetaling) en de beursgang die zou plaatsvinden weer naar ná volgend jaar (2024) verschoven is. De release van het crypto/tradingplatform (I.s.m. Bitpanda) zou nog de eerste helft van dit jaar moeten plaatsvinden, maar lijkt ook uitgesteld. Er wordt nog een hoop geïnvesteerd geld verbrand zonder voor de klant zichtbare verbeteringen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koffieboer
kleine99 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:54:
Als de bank niet oppast kunnen ze hun licentie nog eens kwijt gaan raken. Die wachtlijst regeling is in het leven geroepen juist omdat de bank tekort schoot met het screenen van de klanten.
Inderdaad, en genoeg mensen die de PR-praatjes "tijdelijke verbeteringen aan ons product" nog voor zoete koek slikken, want "ze hebben een banklicentie". Dat zegt enkel iets over uitkeren van je tegoeden bij bankfaillissement en verplichting zich aan regels te houden.

Ik heb nog een rekening bij N26, maar gebruik deze sinds ik deze verhalen ken al enkel als een soort digitaal zakgeld voor online uitgaven met hoogstens een paar tientjes naast mijn hoofdrekening. Je wilt op de eerste plaats dat een bank betrouwbaar is en je ze kunt bereiken bij grotere problemen. Ik vang steeds meer signalen om daaraan te moeten twijfelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffieboer
Ik heb mijn contract opgezegd bij N26. Ik heb te veel slechte dingen vernomen over de gang van zaken.
Hoe verliep het opzegproces? Heb je je rekening leeg gemaakt en dan nog ergens in de app opzeggen of gaat dit via de chat support?

Edit: gevonden op de Supportpagina: https://support.n26.com/e...a/how-to-close-my-account

[Voor 17% gewijzigd door Koffieboer op 11-06-2022 11:30. Reden: Toevoeging]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koffieboer
U123456 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 20:20:
Het Berlijnse OM is sinds februari met N26 bezig:
[...]

https://app.handelsblatt....-ins-visier/28034740.html

Gaat dit over het N26 management team? https://n26.com/en-eu/team
Ja, je kunt ervan uitgaan dat het de 4 namen die hier (https://n26.com/en-eu/imprint) vermeld staan betreft (de 2 Oostenrijkse oprichters, de Nederlandse COO/CFO en de voormalig Chief Banking, nu Chief Risk Officer). Uit dit artikel blijkt ook dat het gaat om "assisteren bij witwassen".(https://finanz-szene.de/f...ird-und-was-daraus-folgt/

Intern rommelt het al langer bij N26 (https://sifted.eu/articles/n26-employee-exodus/) en wordt een kliek van het management de "Austrian bro club" genoemd.

Wie eens een interview met de oprichter Valentin Stalf ziet kan ook niet anders concluderen dat het een bijzonder van zichzelf overtuigd persoon is. (Recent bij OMR in Hamburg werd hij geïnterviewd: doorontwikkeling van de roadmap en uitbreiden van specifieke producten was alles "flexibel", maar werkelijke toezeggingen, afgezien van verder opschuiven van de beursgang, werden nauwelijks gedaan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffieboer
Traguardo schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:12:
Overigens was ik bij Money 20/20 deze week. Daar waren tal van verhalen dat veel mensen vraagtekens hebben bij Revolut. Er gaat enorm veel geld uit, de vraag is wanneer ze geld gaan verdienen. In mijn optiek heeft Revolut nog meerdere manieren iets te verdienen dan N26.
Revolut-oprichter Storonsky werd recent bij OMR/FFWD22 geïnterviewd https://financefwd.podige...lut-grunder-nik-storonsky (Engelstalig interview) en daar zou je dezelfde conclusie uit kunnen trekken: Breder productaanbod, maar ook moeite dat op lange termijn rendabel te kunnen financieren. En er werd op een banklicentie per land en een Buy Now, Pay Later product gehint. In Duitsland https://portal.mvp.bafin....tAction&institutId=161008) is deze licentie recent al aangevraagd.

• dutchnltweaker
Als je standaard account hebt kan je nu via de app gratis een 60 day trail krijgen voor de smart account die je op elk moment kan opzeggen.
Ever wanted to try out our N26 Smart account, but not sure if it’s for you? Well now you can enjoy 2 whole months for free - And ‘try before you buy’ - to see if our Smart account works for you, with no commitment!

If you want to take part in our N26 Smart free trial, you will have access to our premium banking features included with our Smart account. And see the value by getting more out of your everyday banking.

What is included in our Smart free trial?
Copy link
60 day free trial: Eligible N26 customers can take advantage of our 60 day Smart free trial.
Cancel at any point: At any point during your free trial, you’ll be able to cancel and still enjoy the benefits for the full 60 days (you will be automatically downgraded back to Standard after 60 days)
Continue with Smart: If you decide our N26 Smart account is for you, then you can take no action to continue with our Smart account and pay the monthly fee of 4,90€. If you change your mind after the free trial is over, you can always downgrade back to Standard.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:42

Licko

ZVDK

dutchnltweaker schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:58:
Als je standaard account hebt kan je nu via de app gratis een 60 day trail krijgen voor de smart account die je op elk moment kan opzeggen.

[...]
Blijkbaar niet van toepassing op iedere standaard account. Ik zie de free trial niet in de app..

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• dutchnltweaker
Licko schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:24:
[...]

Blijkbaar niet van toepassing op iedere standaard account. Ik zie de free trial niet in de app..
Heb je al eens smart gehad? kan ook zijn dat het niet gelijk voor iedereen in gaat. Anders kan je met ze contact opnemen via de chat.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:42

Licko

ZVDK

dutchnltweaker schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:42:
[...]

Heb je al eens smart gehad? kan ook zijn dat het niet gelijk voor iedereen in gaat. Anders kan je met ze contact opnemen via de chat.
Nope, altijd een Standaard Account. Ik zal eens contact opnemen via de chat straks.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Datisraar
Licko schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:53:
[...]

Nope, altijd een Standaard Account. Ik zal eens contact opnemen via de chat straks.
Ik ben nu een jaar Smart aan het uitproberen. Bevalt wel hoor. Zelf een debet MasterCard kiezen, telefonische hulplijn, en Instant Payment overboekingen zijn dan wél gratis itt standard account. En je hebt ook nog Spaces potjes met ieder hun eigen IBAN.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 25-06-2022 11:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffieboer
Ik heb nu ook een aanbod gehad om 2 maanden gratis Smart uit te proberen, maar zie er totaal geen meerwaarde in.

Dat N26 dit aan bestaande klanten aanbiedt, maakt duidelijk dat hun vaste inkomsten vanuit abonnementen en kaartgebruik nog onvoldoende rendabel zijn. Met deze actie wordt een poging gedaan betalende klanten te lokken, zodat deze de inkomsten kunnen verhogen.

Dat is vergelijkbaar met de hoop die N26 inzet op de inkomsten uit het cryptotrading-platform. Dat zou ook al in de eerste helft van dit jaar geïntroduceerd worden, maar lijkt gezien de recente bitcoincrash en personeels- en uitbetalingsproblemen bij N26-partner Bitpanda ook niet de nieuwe cashcow te gaan worden.

Ik ben benieuwd hoe N26 verwacht rendabel te zijn/worden, nu er ook geen ontwikkeling lijkt te zitten in zowel de producten als het oplossen van de problemen met de toezichthouder. Ondertussen gaan de geruchten over dat al weer nieuw geld van investeerders nodig is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kleine99
Koffieboer schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:18:
Ik heb nu ook een aanbod gehad om 2 maanden gratis Smart uit te proberen, maar zie er totaal geen meerwaarde in.

Dat N26 dit aan bestaande klanten aanbiedt, maakt duidelijk dat hun vaste inkomsten vanuit abonnementen en kaartgebruik nog onvoldoende rendabel zijn. Met deze actie wordt een poging gedaan betalende klanten te lokken, zodat deze de inkomsten kunnen verhogen.

Dat is vergelijkbaar met de hoop die N26 inzet op de inkomsten uit het cryptotrading-platform. Dat zou ook al in de eerste helft van dit jaar geïntroduceerd worden, maar lijkt gezien de recente bitcoincrash en personeels- en uitbetalingsproblemen bij N26-partner Bitpanda ook niet de nieuwe cashcow te gaan worden.

Ik ben benieuwd hoe N26 verwacht rendabel te zijn/worden, nu er ook geen ontwikkeling lijkt te zitten in zowel de producten als het oplossen van de problemen met de toezichthouder. Ondertussen gaan de geruchten over dat al weer nieuw geld van investeerders nodig is.
Het probleem wat N26 had was dat ze te 'arrogant' waren en dachten dat het product zo goed en mooi was dat dit wel goed zou verkopen.

Ik weet nog van de beginjaren dat ze alleen een basis account hadden en een N26 black pakket, dat waren 2 goede producten voor de consumenten die niet te veel keuze hadden maar wel wisten waar ze aan toe waren.

Als N26 dan ook had ingezet op verzekeringen en beleggingsopties hadden ze waarschijnlijk meer eruit kunnen halen dan waar ze nu zitten.

Revolut heeft het een stuk beter gedaan dan N26 op dit vlak en dat zie je ook aan het feit hoe groot ze nu zijn geworden. Probleem is wel dat als N26 zou omvallen er meteen 'stress' zal zijn in fintech wereld omdat je dan de betrouwbaarheid in het geding krijgt (ondanks de bankgarantie tot 100K) als zo een grote speler omvalt.

[Voor 5% gewijzigd door kleine99 op 08-07-2022 08:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
kleine99 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:41:
[...]

Het probleem wat N26 had was dat ze te 'arrogant' waren en dachten dat het product zo goed en mooi was dat dit wel goed zou verkopen.

Ik weet nog van de beginjaren dat ze alleen een basis account hadden en een N26 black pakket, dat waren 2 goede producten voor de consumenten die niet te veel keuze hadden maar wel wisten waar ze aan toe waren.

Als N26 dan ook had ingezet op verzekeringen en beleggingsopties hadden ze waarschijnlijk meer eruit kunnen halen dan waar ze nu zitten.

Revolut heeft het een stuk beter gedaan dan N26 op dit vlak en dat zie je ook aan het feit hoe groot ze nu zijn geworden. Probleem is wel dat als N26 zou omvallen er meteen 'stress' zal zijn in fintech wereld omdat je dan de betrouwbaarheid in het geding krijgt (ondanks de bankgarantie tot 100K) als zo een grote speler omvalt.
Neem maar van mij aan, fintechs weten heel goed dat N26 niet goed bezig is en hebben dat allang ingecalculeerd. N26 is verre van een serieuze speler in deze markt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:10
Orangelights23 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:04:
[...]

Neem maar van mij aan, fintechs weten heel goed dat N26 niet goed bezig is en hebben dat allang ingecalculeerd. N26 is verre van een serieuze speler in deze markt.
Kun je dit toelichten? Wat hebben fintechs dan ingecalculeerd m.b.t. N26?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koffieboer
[...]

Niet alleen dat, zoals bekend hebben ze ook de compliance om te kunnen voldoen aan wet- en regelgeving en de eerdere activiteiten in de VS en UK totaal onderschat.

Dat ze als een Icesave zomaar om zouden kunnen vallen ga ik echter niet vanuit, een correctie van de marktwaarde (in november 2021 nog geschat op 9 miljard euro) is volgens marktanalysten waarschijnlijker, en zoals @Orangelights23 ook aangeeft is zo'n risico en de betrouwbaarheid allang marktbreed bekend. Uit eerdere cijfers blijkt bovendien dat er gemiddeld €1000 op een N26-rekening staat, dus in geval van een bankrun zou dat geld ook beschikbaar zijn en is de stress beperkt.

Investeerders zullen met de toenemende rente ook hogere eisen gaan stellen en niet blij worden van het enkel verbranden van geïnvesteerd geld. In die verdere groei en het rendabel maken van het huidige systeem zit de pijn voor N26.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Orangelights23
Wally2002 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:45:
[...]

Kun je dit toelichten? Wat hebben fintechs dan ingecalculeerd m.b.t. N26?
Mag ik niets over vertellen - ik weet het, wordt mijn reactie niet sterker van. Ik ben CISO bij een fintech in Denemarken en vanuit deze contacten onder andere te maken hebben met Bafin, de Duitse autoriteit die N26 audit met als doel om te kijken of zij hun banklicentie mogen houden, horen wij genoeg om te weten dat N26 geen serieuze partner is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-12 10:14
@Orangelights23

Moet je daar als consument zijnde daar snel wegwezen?

Ik heb hooguit €100 op die rekening staan. Gebruik het alleen om buitenlandse betalingen mee te doen.

Te koop aangeboden: Mini-box PicoPSU 90 en meer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wally2002
GioStyle schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:59:
@Orangelights23

Ik heb hooguit €100 op die rekening staan. Gebruik het alleen om buitenlandse betalingen mee te doen.
Ik ben niet @Orangelights23 maar doe vooral je eigen onderzoek en maak je eigen afweging. Er worden hier nuttige linkjes gepost naar diverse bronnen. De 'inside' info is natuurlijk niet te verifiëren, maar ik denk dan persoonlijk, waar rook is, is...

Oproepen tot een bankrun is dacht ik strafbaar, of althans men was na het debacle met DSB daar wel mee bezig.

Hoe dan ook is er het deposito garantiestelsel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

GioStyle schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 09:59:
@Orangelights23

Sinds de geruchten rond zingen heb ik al mijn geld er weg gehaald. Gebruik t echt alleen nog als prepaid creditcard (en zelfs daar gebruik ik tegenwoordig Vivid voor omdat die nog een minimale cashback geven van 0.5%)
Grootste voordeel eigenlijk is dat geld vanaf ABN er bij N26 direct op staat terwijl dit bij bv Vivid een halve dag tot een heel weekend duurt.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koffieboer
Tomba schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:49:
[...]

Sinds de geruchten rond zingen heb ik al mijn geld er weg gehaald. Gebruik t echt alleen nog als prepaid creditcard (en zelfs daar gebruik ik tegenwoordig Vivid voor omdat die nog een minimale cashback geven van 0.5%)
Grootste voordeel eigenlijk is dat geld vanaf ABN er bij N26 direct op staat terwijl dit bij bv Vivid een halve dag tot een heel weekend duurt.
Zo gebruik ik het ook nog enkel, ik houd maximaal €20 aan om incidenteel met PayPal of de debitcard, buitenlandse valuta (of in geval van storing bij ABN) te betalen en daarmee het risico voor mijn hoofdrekening te beperken. Is met ABN inderdaad weer snel aangevuld en die €20 kan ik wel een paar maanden missen. Grotere bedragen online betaal ik verzekerd met een creditcard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:51

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ik heb juist n26 in gebruik als mijn hoofd euro-rekening omdat het gratis is. Dan maar de aankomende vakantie het geld dat daar op staat opmaken en op zoek naar een andere bank die gratis Euro rekening + Apple Pay aanbied. Mijn loon wordt in Noorse kronen op een NOK rekening gestort, maar heb altijd 500-800 nog op die euro rekening staan voor als ik weer eens in een euroland zoals Nederland ben. Zodat ik niet heel de tijd aan het wisselen ben.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 12 Pro Max

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
@GioStyle Maak je eigen keuzes op basis van openbare beschikbare informatie. Ze zijn gecoverd door een bankgarantiestelsel, dus je geld is veilig. Waar zij tekort schieten, en wat ook openbare informatie is, is dat zij zeer weinig doen omtrent witwassen. Nu is deze wet- en regelgeving zeer streng, maar dat ontslaat je niet van het feit dat je er simpelweg aan moet voldoen.

Zelf gebruik ik Vivid en Lunar (Deense bank), daar hoor ik tot op heden nog geen slechte berichten over.

Vergeet ook niet dat dit allemaal internetbanken zijn die het graag anders doen dan de ouderwetse en conservatieve banken. Daar horen dit soort situaties ook bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou fintechs voorlopig sowieso nooit als hoofdrekening gebruiken, je hoort 'vaak' zat dat rekeningen worden geblokkeerd en dat het lang duurt voor je er weer bij kunt. Soms gebeurd dit zelfs automatisch en contact zoeken met fintechs blijft lastig. Net zoals met meer van dat soort bedrijven, hetzelfde voor bijv. Google.

Vorige week lid geworden van Revolut, puur zodat ik ook een Visa kaart heb naast Mastercard. Altijd handig in vreemde landen. Maar ik hou max enkele honderden euro's aan (buiten vakanties om) zodat een blokkade nooit een probleem zal vormen.

Overigens is de app van N26 wel echt veel fijner dan Revolut, ook de hele feel is wmb veel beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Aikon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:18:
Ik zou fintechs voorlopig sowieso nooit als hoofdrekening gebruiken, je hoort 'vaak' zat dat rekeningen worden geblokkeerd en dat het lang duurt voor je er weer bij kunt. Soms gebeurd dit zelfs automatisch en contact zoeken met fintechs blijft lastig. Net zoals met meer van dat soort bedrijven, hetzelfde voor bijv. Google.

Vorige week lid geworden van Revolut, puur zodat ik ook een Visa kaart heb naast Mastercard. Altijd handig in vreemde landen. Maar ik hou max enkele honderden euro's aan (buiten vakanties om) zodat een blokkade nooit een probleem zal vormen.

Overigens is de app van N26 wel echt veel fijner dan Revolut, ook de hele feel is wmb veel beter.
De app van N26 is inderdaad heel overzichtelijk en snel.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 21:53
Tot dusverre ben ik al enkele jaren zeer tevreden over N26. Als zzp'er heb ik de gratis business rekening en het werkt altijd vlekkeloos. Zal best dat ze opstart problemen hebben om goed aan de witwas regels te voldoen (en dat ze daar zo min mogelijk tijd/geld aan willen spenderen is ook logisch.
Heb de betaalde features niet nodig, maar mocht er uiteindelijk een eind komen aan de gratis optie dan zal ik zeker overwegen een betaald account te nemen (afhankelijk van het aanbod/prijs).

• Orangelights23
Inmiddels meerdere berichten ontvangen dat N26 accounts sluit en het geld bevroren wordt. Enige wat mogelijk is, is een klacht indienen bij de Duitse autoriteiten. Nóg een signaal dat N26 het niet op orde heeft.

• Koffieboer
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Inmiddels meerdere berichten ontvangen dat N26 accounts sluit en het geld bevroren wordt. Enige wat mogelijk is, is een klacht indienen bij de Duitse autoriteiten. Nóg een signaal dat N26 het niet op orde heeft.
Ik las op Reddit inderdaad ook dat het vaker voorkomt (https://www.reddit.com/r/...t_and_kept_all_my_savings).

• Koffieboer
-Dubbel-

[Voor 98% gewijzigd door Koffieboer op 06-08-2022 15:21]

• internet4me
Lekker bashen omdat jullie niet weten waarom.
Elke bank is namelijk verplicht bij vermoeden van misbruik en of witwas handelingen dit te doen.

Als je papieren in orde zijn en je hebt je bsn nummer doorgegeven in de app. Dan heb je niks te vrezen. Tenzij je iets doet wat niet “normaal” is.

Edit. Bij n26 is dit nu wat meer zichtbaar omdat n26 in het verleden te gemakkelijk was, met de regels.

[Voor 15% gewijzigd door internet4me op 06-08-2022 15:32]

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:47
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Of ze gaan het juist op orde brengen.....
Want de accounts die gesloten worden, zal met een reden zijn neem ik aan.

Zoals @internet4me ook al aangeeft: mensen kunnen wel zeggen dat ze hun rekening "juist" gebruiken, maar is dit ook zo?

• Orangelights23
internet4me schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 15:24:
Lekker bashen omdat jullie niet weten waarom.
Elke bank is namelijk verplicht bij vermoeden van misbruik en of witwas handelingen dit te doen.

Als je papieren in orde zijn en je hebt je bsn nummer doorgegeven in de app. Dan heb je niks te vrezen. Tenzij je iets doet wat niet “normaal” is.

Edit. Bij n26 is dit nu wat meer zichtbaar omdat n26 in het verleden te gemakkelijk was, met de regels.
Lees even mijn eerdere reacties (net als @Soundwork) ;) Makkelijk schieten als je de context niet weet zo. Ik zit in dezelfde branche en heb goed contact met enkele ex-management leden die ontslag hebben genomen bij N26 en de auditors van BaFin (Duitse AFM/DNB), welke niet begrijpen waarom N26 hun banklicentie nog heeft.

Grappig dat je melding van witwassen noemt. 1 van de operationele activiteiten waar N26 ZWAAR tekortschiet, is exact dat onderdeel. Vorig jaar hebben ze voor deze tekortkoming nog een miljoenenboete gehad.

• Soundwork
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Lees even mijn eerdere reacties (net als @Soundwork) ;) Makkelijk schieten als je de context niet weer zo. Ik zit in dezelfde branche en heb goed contact met enkele ex-management leden die ontslag hebben genomen bij N26 en de auditors van BaFin (Duitse AFM/DNB), welke niet begrijpen waarom N26 hun banklicentie nog heeft.

Grappig dat je melding van witwassen noemt. 1 van de operationele activiteiten waar N26 ZWAAR tekortschiet, is exact dat onderdeel. Vorig jaar hebben ze voor deze tekortkoming nog een miljoenenboete gehad.
Maar als ik het dus allemaal goed begrijp is N26 bezig met de ontmanteling waardoor meer en meer rekeninghouders straks niet meer bij hun account en geld kunnen?

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Aikon schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:18:

Zelfs een paar honderd euro is mij al teveel risico. Ik snap zelf ook niet waarom mensen die in Nederland woonachtig zijn, voor een fintech als N26 zouden kiezen als hoofdrekening. Bij bijv. expats die veel met verschillende valuta's te maken hebben of veel van locatie wijzigen kan ik het nog begrijpen.

Als je kiest voor de goedkoopste optie, één rekening bij een Nederlandse grootbank met het goedkoopste pakket, ben je iets meer dan 2 euro kwijt. Daar koop je tegenwoordig 1L benzine voor. Zelfs het goedkoopste Netflix-abonnement (waarbij je in 480p(!) streamt) is ruim 3x zoveel per maand.

Bankzaken is in ieder geval iets waar ik zelf nooit op zou bezuinigen. Alleen de wetenschap dat ik een fysieke locatie kan binnenlopen, mijn geld niet zomaar bevroren wordt en 24/7 in geval van nood met support kan spreken welke de Nederlandse taal beheerst, is mij die paar euro per maand waard.

Het komt op mij een beetje over als penny wise, pound foolish. Maar iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.

En eens wat betreft de rest, de app van N26 komt op mij professioneler over dan die van Revolut.

• Orangelights23
Soundwork schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:43:
[...]

Maar als ik het dus allemaal goed begrijp is N26 bezig met de ontmanteling waardoor meer en meer rekeninghouders straks niet meer bij hun account en geld kunnen?
Niet zozeer een ontmanteling, maar proberen in wanhoop hun zaken op orde te krijgen, wat zich onder meer uit in het zomaar sluiten van rekeningen en bijbehorende accounts.

• Soundwork
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:00:
[...]

Niet zozeer een ontmanteling, maar proberen in wanhoop hun zaken op orde te krijgen, wat zich onder meer uit in het zomaar sluiten van rekeningen en bijbehorende accounts.
En dat snap ik dus niet... Waarom sluiten ze dan "zomaar" accounts van willekeurige mensen?
Ik zou dan verwachten dat ze gaan doen wat ze moeten doen: het sluiten van rekeningen van bankrekeninghouders die geld witwassen of andere illegale praktijken....

• kleine99
Soundwork schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:21:
[...]

En dat snap ik dus niet... Waarom sluiten ze dan "zomaar" accounts van willekeurige mensen?
Ik zou dan verwachten dat ze gaan doen wat ze moeten doen: het sluiten van rekeningen van bankrekeninghouders die geld witwassen of andere illegale praktijken....
Je kan ook actief een hoop rekeningen sluiten die mogelijk een low risk zijn en zo aan je autoriteit laten zien, kijk wij doen echt wel onze best tegen witwassen en zitten er boven op.

In de praktijk is het een ander iets of ze er voor vallen, maar ik kan mij wel voorstellen als N26 binnenkort een licentie kwijtraakt. Ben dan alleen benieuwd wart er met de klanten gebeurd.

• Soundwork
kleine99 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:36:
[...]

Je kan ook actief een hoop rekeningen sluiten die mogelijk een low risk zijn en zo aan je autoriteit laten zien, kijk wij doen echt wel onze best tegen witwassen en zitten er boven op.

In de praktijk is het een ander iets of ze er voor vallen, maar ik kan mij wel voorstellen als N26 binnenkort een licentie kwijtraakt. Ben dan alleen benieuwd wart er met de klanten gebeurd.
Als een (fintech) bank zijn licentie verliest worden alle rekeningen geblokkeerd. Je kan als klant sowieso niet meer inloggen en je kan niet meer betalen, overboeken e.d.

• Aikon
  • Niet online
Soundwork schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 09:16:
[...]

Als een (fintech) bank zijn licentie verliest worden alle rekeningen geblokkeerd. Je kan als klant sowieso niet meer inloggen en je kan niet meer betalen, overboeken e.d.
Hoe weet je dit?
ZXRY schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:49:
[...]

Zelfs een paar honderd euro is mij al teveel risico. Ik snap zelf ook niet waarom mensen die in Nederland woonachtig zijn, voor een fintech als N26 zouden kiezen als hoofdrekening. Bij bijv. expats die veel met verschillende valuta's te maken hebben of veel van locatie wijzigen kan ik het nog begrijpen.

Als je kiest voor de goedkoopste optie, één rekening bij een Nederlandse grootbank met het goedkoopste pakket, ben je iets meer dan 2 euro kwijt. Daar koop je tegenwoordig 1L benzine voor. Zelfs het goedkoopste Netflix-abonnement (waarbij je in 480p(!) streamt) is ruim 3x zoveel per maand.

Bankzaken is in ieder geval iets waar ik zelf nooit op zou bezuinigen. Alleen de wetenschap dat ik een fysieke locatie kan binnenlopen, mijn geld niet zomaar bevroren wordt en 24/7 in geval van nood met support kan spreken welke de Nederlandse taal beheerst, is mij die paar euro per maand waard.

Het komt op mij een beetje over als penny wise, pound foolish. Maar iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken.

En eens wat betreft de rest, de app van N26 komt op mij professioneler over dan die van Revolut.
Ben het wel met je eens, maar het is niet alsof die €2 de enige besparing is. Dat is het niet waard. Ik reis vrij veel, bijvoorbeeld een rondje Balkan laatst, waar je elke paar dagen weer een ander land aan doet. Dan kan je zomaar vele tientjes besparen op pin- en omwisselkosten. Ook scheelt de gratis creditcard tegenwoordig al snel €40 per jaar (vroeger kréég je €40 bij een creditcard :+).

Plus uberhaupt het feit dat ik een 2e bank heb. In Egypte bijv. kon ik nergens terecht met m'n SNS bank, dus was bijzonder blij met de N26 pas.

[Voor 74% gewijzigd door Aikon op 07-08-2022 10:12]

• internet4me
Orangelights23 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:24:
[...]

Lees even mijn eerdere reacties (net als @Soundwork) ;) Makkelijk schieten als je de context niet weet zo. Ik zit in dezelfde branche en heb goed contact met enkele ex-management leden die ontslag hebben genomen bij N26 en de auditors van BaFin (Duitse AFM/DNB), welke niet begrijpen waarom N26 hun banklicentie nog heeft.

Zonder bron is het bashen en kroegpraat. Er kan een vorm van waarheid inzitten maar de conclusie kan volledig fout zijn. Ik zie juist een bank die de regels handhaaft. Leest de regels wil volgen, vandaar de afsluitingen.
(Inclusief huilberichten dat er rekeningen ten onrechte zijn afgesloten. Wat idd foutief gedaan kan zijn maar wel volgens de regels.)

Edit. Ook de grootbanken in Nederland hebben deze fouten begaan. Zoals niet goed handhaven, echter dat heeft nooit aan de grote klok gehangen maar hier en daar een miljoenenboete. Inclusief afsluitingen..

[Voor 9% gewijzigd door internet4me op 07-08-2022 10:27]

• Soundwork
Omdat je als bank zonder vergunning in overtreding bent. Ik heb geen info van de Duitse toezichthouder, maar binnen Nederland geldt er dit:

https://www.dnb.nl/voor-d...-actief-te-zijn-als-bank/

Ik verwacht dat het in Duitsland niet anders zal zijn. Als je doorgaat met je activiteiten, dan kunnen er hoge boetes komen. Je raakt als bank dan zeer waarschijnlijk failliet. Ook wil je een bank run voorkomen, dus dat rekeningen op slot gaan is eigenlijk 100% zeker. Een bank kan ook overgenomen worden door een andere bank, maar met een fintech bank als N26 zie ik dat niet snel gebeuren.

• Orangelights23
internet4me schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:22:
[...]

Zonder bron is het bashen en kroegpraat. Er kan een vorm van waarheid inzitten maar de conclusie kan volledig fout zijn. Ik zie juist een bank die de regels handhaaft. Leest de regels wil volgen, vandaar de afsluitingen.
(Inclusief huilberichten dat er rekeningen ten onrechte zijn afgesloten. Wat idd foutief gedaan kan zijn maar wel volgens de regels.)

Edit. Ook de grootbanken in Nederland hebben deze fouten begaan. Zoals niet goed handhaven, echter dat heeft nooit aan de grote klok gehangen maar hier en daar een miljoenenboete. Inclusief afsluitingen..
Ik ben de bron… ik ken ex werknemers in het management en de auditors die bij N26 geweest zijn. Ik ben zelf CISO bij een fintech in Denemarken met vestigingen in Duitsland, dus wij zijn onderhevig aan dezelfde wetten en regelgeving. Dus ik kan aardig verzekerd stellen dat wat zij doen niet klopt

• ZXRY
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Aikon schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 10:07:
Ben het wel met je eens, maar het is niet alsof die €2 de enige besparing is. Dat is het niet waard. Ik reis vrij veel, bijvoorbeeld een rondje Balkan laatst, waar je elke paar dagen weer een ander land aan doet. Dan kan je zomaar vele tientjes besparen op pin- en omwisselkosten. Ook scheelt de gratis creditcard tegenwoordig al snel €40 per jaar (vroeger kréég je €40 bij een creditcard :+).

Plus uberhaupt het feit dat ik een 2e bank heb. In Egypte bijv. kon ik nergens terecht met m'n SNS bank, dus was bijzonder blij met de N26 pas.
Oh maar N26 is inderdaad ook een hele logische keuze als extra bank voor die functies hoor. Mijn reactie ging over het gebruik als hoofdbank, waar dus al hun inkomsten op binnen komen en hun vaste lasten vanaf gaan, alleen om die 2 euro per maand te besparen. Dat zou mij het nooit waard zijn.

Voor de rest is N26 prima. Gebruik het zelf als prepaid debit card (een echte credit card is het natuurlijk niet, er kan namelijk geen borg vanaf) voor sites waar je alleen met MasterCard/Visa kan betalen. En voor buitenlandse valuta is het ook ideaal, zo loopt mijn goedkope Turks Netflix abonnement via N26. Maar daarom gebruik ik het ook alleen als extra rekening voor functies die niet mogelijk/veel duurder zijn bij een Nederlandse bank. Mocht N26 in de problemen komen (met de nadruk op mocht), stap ik net zo makkelijk naar Revolut over. Als je het als hoofdrekening gebruikt, is dat iets vervelender.

Als je het op die manier gebruikt kan het natuurlijk nooit kwaad om N26 als extra rekening te hebben.

[Voor 3% gewijzigd door ZXRY op 07-08-2022 13:47]

• Datisraar
ZXRY schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Oh maar N26 is inderdaad ook een hele logische keuze als extra bank voor die functies hoor. Mijn reactie ging over het gebruik als hoofdbank, waar dus al hun inkomsten op binnen komen en hun vaste lasten vanaf gaan, alleen om die 2 euro per maand te besparen. Dat zou mij het nooit waard zijn.

Voor de rest is N26 prima. Gebruik het zelf als prepaid debit card (een echte credit card is het natuurlijk niet, er kan namelijk geen borg vanaf) voor sites waar je alleen met MasterCard/Visa kan betalen. En voor buitenlandse valuta is het ook ideaal, zo loopt mijn goedkope Turks Netflix abonnement via N26. Maar daarom gebruik ik het ook alleen als extra rekening voor functies die niet mogelijk/veel duurder zijn bij een Nederlandse bank. Mocht N26 in de problemen komen (met de nadruk op mocht), stap ik net zo makkelijk naar Revolut over. Als je het als hoofdrekening gebruikt, is dat iets vervelender.

Als je het op die manier gebruikt kan het natuurlijk nooit kwaad om N26 als extra rekening te hebben.
Je hebt wel een punt, heb N26 al een paar jaar als extra bankrekening maar zou never nooit als hoofd bankrekening gebruiken voor salaris en automatische incasso’s. Waarom zou je dat doen als je een prima functionerende Nederlandse bankrekening hebt voor 2 a 3€ per maand? Inderdaad gebruik ik N26 alleen voor incidentele niet-euro betalingen. Hooguit staat er een paar tientjes op. Echt niet meer. Ik moet dan denken aan een andere Duitse neo bank Vivid waar iedereen laaiend enthousiast over is behalve ik. Na 1 jaar normaal gebruik werd mijn rekening plotseling daar gesloten en kon niet meer bij mijn rekening. Stond nog 100€ euro op en heb nog na 2 weken moeten wachten om mijn geld teruggestort te krijgen. Moet er niet aan denken dat dit bij mijn N26 onverhoopt zou gebeuren en ik dit als hoofdrekening zou hebben met een paar duizend euro erop.

• Datisraar
[quote]Datisraar schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:22:
[...]

[Voor 83% gewijzigd door Datisraar op 07-08-2022 14:26]

• Soundwork
ZXRY schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Bij mij ook het geval. Ik heb voor mijn hypotheek betaling, overige vaste lasten en salaris een NL rekening bij de ABN-Amro, en daar betaal ik x-bedrag per maand voor. Ik wil altijd een extra rekening ernaast hebben, en dat is dan een fintech / neobank. Mocht N26 over de kop gaan, dan ga ik naar een andere fintech bank. Ik zal mijn centen op de N26 dan wat langer kwijt zijn, want voordat de garantie deposito is afgehandeld ben je een x-aantal maanden verder denk ik.....

• LongBowNL
De DNB probeert binnen 7 dagen een website op te zetten voor de deposito garantie. En dan proberen ze binnen enkele dagen het geld over te maken. Dus het valt te hopen dat de Duitse evenknie, het ook met dat tempo probeert te doen. Als mensen maanden zonder geld zitten, is niet te doen. (Als je theoretisch N26 als hoofd rekening gebruikt.)

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:51

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Orangelights23 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Ik ben de bron… ik ken ex werknemers in het management en de auditors die bij N26 geweest zijn. Ik ben zelf CISO bij een fintech in Denemarken met vestigingen in Duitsland, dus wij zijn onderhevig aan dezelfde wetten en regelgeving. Dus ik kan aardig verzekerd stellen dat wat zij doen niet klopt
Lunar? :)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 12 Pro Max

• Soundwork
Even de berichtgeving mogelijke ondergang N26 daargelaten....
In in de app zie ik bij iedere transactie nu staan "From: Main Account".
Hebben ze bij N26 meerdere rekeningen in een account? Dat kan er toch altijd maar 1 zijn?

[Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 08-08-2022 20:33]

• Soundwork
https://www.netzwelt.de/i...me-login-banking-app.html

Ze spreken van een storing, maar is dat ook zo??
Ik heb zelf vandaag nog in kunnen loggen/betalen.

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:44
Soundwork schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:30:
Even de berichtgeving mogelijke ondergang N26 daargelaten....
In in de app zie ik bij iedere transactie nu staan "From: Main Account".
Hebben ze bij N26 meerdere rekeningen in een account? Dat kan er toch altijd maar 1 zijn?
De "From" is de Space waar het vandaan komt zo te zien. Als ik in de App linksboven van "Main Account" naar "All Activity" switch zie ik ook transacties van andere Spaces waar dan "From: <Space name>" staat.

Als je betaald voor je accounts krijgen de Spaces volgens mij ook hun eigen IBAN. Ik weet alleen niet of je er dan ook direct vanuit kan overmaken.

• Datisraar
Inviscid schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:
[...]

De "From" is de Space waar het vandaan komt zo te zien. Als ik in de App linksboven van "Main Account" naar "All Activity" switch zie ik ook transacties van andere Spaces waar dan "From: <Space name>" staat.

Als je betaald voor je accounts krijgen de Spaces volgens mij ook hun eigen IBAN. Ik weet alleen niet of je er dan ook direct vanuit kan overmaken.
Net even getest, je kunt alleen vanaf ‘main account’ geld overboeken, niet vanaf Spaces.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:16
Nou tweakers, dankzij dit topic dus de gratis N26 gedaan
Heerlijk snel, vanaf ABN in een minuut geld binnen, heb er wat dingen mee besteld en een vriendin mee kunnen helpen die geen credit card heeft, betaling kunnen doen.
Dank.

• Datisraar
Waardeloos als je een nieuwe telefoon hebt, dan moet de mobiel opnieuw gepaird worden om toegang te hebben, c.q om geld over te kunnen maken. Moet via je e-mail verificatie wat het niet doet. Veiligheid is een goed iets, maar dit gaat te ver. En bellen kan niet met ze. Meer mensen die dit probleem hebben?

• internet4me
Geen problemen mee gehad. Al 2 keer. Net zoals andere banken moet je je oude telefoon pas wegdoen als de nieuwe telefoon is ingesteld.

• Datisraar
internet4me schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:04:
Geen problemen mee gehad. Al 2 keer. Net zoals andere banken moet je je oude telefoon pas wegdoen als de nieuwe telefoon is ingesteld.
Inmiddels nu na 1 uurtje op de chat, eindelijk gelukt! Kan er weer in en ook weer geld overmaken. De vorige telefoon was ik kwijt.

• Aikon
  • Niet online
Ook al te vaak van telefoon gewisseld, ook met een defecte telefoon 1x waar ik geen toegang toe had, ging allemaal prima. Welk werken niet alle links in de mails altijd met DuckDuckGo en/of vpn, hou daar rekening mee.

Ook weer met de chat te maken gehad, en echt snel en adequaat geholpen telkens.

Heb nu net 2 maanden gereist weer en zonder enige problemen, nu zal dat bij de meeste banken zo zijn hoor, maar toch :) Jammer van de geruchten over de interne problemen, ben benieuwd of ze waar zijn en/of we er iets van gaan merken.

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:15
Overboekingen vanaf ING naar N26 gaan nu ook instant.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:54
DarkSEDA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:47:
Yes, erg fijn dat het nu instant gaat!

AdGuard Home

• McGarrett
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Yep en met Revolut ook!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-12 23:37
Ook hier nu lid van N26 met een gratis acount!

2 vragen.

1.Hoe doen jullie het met NFC en de ING bankieren appen + N26 op 1 device?
Ik wil de keuze hebben met welke pas hij betaalt namelijk. Is dat mogelijk?

2. Kan ik de rekening ook delen met mijn vriendin?
We hebben de app er al op gezet maar ik moet steeds toegang verlenen via mijn telefoon.
Dat schiet nog niet op

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
C6DL schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:33:
Ook hier nu lid van N26 met een gratis acount!

2 vragen.

1.Hoe doen jullie het met NFC en de ING bankieren appen + N26 op 1 device?
Ik wil de keuze hebben met welke pas hij betaalt namelijk. Is dat mogelijk?
Als je Android gebruikt kan je in de instellingen van je telefoon aangeven of hij altijd de standaard betaalapp moet gebruiken of dat de actieve app wordt gebruikt als dat een betaalapp is.

Je stelt dus één app in als standaard, die pakt hij als je geen app open hebt. Als je de andere betaalmethode wilt gebruiken moet je die eerst starten en dan wordt die gebruikt.

• bluefish007
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:48
crypt0rr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:36:
[...]

Yes, erg fijn dat het nu instant gaat!
Ligt het aan mij of is ING hier weer op terug gekomen?

• BoesBoesX
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:09
bluefish007 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:07:
[...]

Ligt het aan mij of is ING hier weer op terug gekomen?
Nee dat ligt niet aan jou. Ik heb pas sinds kort een N26 rekening erbij, maar bij mij werkt ING ook niet instant.
Overboekingen vanuit Rabo, Bunq en Revolut gaan bij mij wel instant.

[Voor 33% gewijzigd door BoesBoesX op 12-11-2022 09:19]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05
Mensen ervaringen met de verzekeringen van de metal card?
Specifiek dan de huurautoverzekering?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
[...]

Hmm Dit klinkt niet heel positief.

• icecreamfarmer
icecreamfarmer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:20:
Mensen ervaringen met de verzekeringen van de metal card?
Specifiek dan de huurautoverzekering?
Net dit zitten lezen:
https://docs.n26.com/lega...surance-tncs-Feb18-nl.pdf
Reizen moeten volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde betaalkaart(en) om in
aanmerking te komen voor de Verzekering Vertraging Bagage, Verzekering Vertraging Vlucht,
2
Annuleringsverzekering, Verzekering bij Afbreking Reis en Eerdere Terugkeer, Verzekering Buitenlandse
Medische Kosten, H24 Reisongevallenverzekering, Verzekering Ongeval met Openbaar Vervoer en Verzekering
Afkoop Eigen Risico bij Aanrijdingsschade. “Volledig betaald” betekent dat zowel het vervoer als de
accommodatie met het N26 Black Account zijn betaald.

 Ten minste een reisticket of autohuur om naar het Buitenland te reizen (retourreis vanuit het Land van Verblijf) of
accommodatie in het Buitenland moet volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde
betaalkaart(en) om in aanmerking te komen voor Transport Repatriëring Patiënt en Medische Assistance.
 Daarnaast moet een Huurauto volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde
betaalkaart(en) om in aanmerking te komen voor de Verzekering Afkoop Eigen Risico bij Aanrijdingsschade
Dat wordt hem dus niet. Want mijn vliegtickets heb ik al betaald.

https://docs.n26.com/lega...nce-tncs-oct19-ger-de.pdf

Hier staat dus weer iets anders:
Mindestens eine anrechenbare Ausgabe muss mit dem N26 Metal-Konto oder der/den dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt worden sein, um
Anspruch auf Leistungen aus der Reisegepäckverspätungs-Versicherung, Gepäckverlust, -diebstahl- oder –beschädigungs-Versicherung,
Flugverspätungs-Versicherung, Reiserücktritt-Versicherung oder Reiseabbruch-Versicherung zu haben.
Ein Mietwagen oder ein gemeinsam genutztes Mietfahrzeug muss vollständig mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n)
bezahlt worden sein, um Anspruch auf die Kollisions- und Diebstahl-Versicherung und die Shared Mobility-Versicherung zu haben.

 Sie müssen das versicherte Mobiltelefon weder vollständig noch teilweise mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt
haben, um Anspruch auf eine Mobiltelefon-Schaden- und Diebstahl-Versicherung zu haben.
Sie müssen eine Reise weder vollständig noch teilweise mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt haben, um
Anspruch auf die reisemedizinischer Notfall und Assistance-Versicherung (medizinische Notfallkosten und medizinische Rückführung und
Beförderung) sowie auf die Schnee- und Berg-Versicherung zu haben.
2

 Die Folgen der Nutzung von Programmen für Vielreisende oder von Kundenbindungs- und Treueprogrammen sind in den Vertragsdaten und in den
allgemeinen Versicherungsbedingungen definiert.
 Weitere Regelungen bestehen gemäß Vertragsdaten und allgemeinen Versicherungsbedingungen.
Hmm dat wordt steeds slechter:
Welche Einschränkungen des Versicherungsschutzes sind zu beachten?
In den folgenden Fällen besteht kein Versicherungsschutz:
1. Für die in § 5 der Allgemeinen Bestimmungen aufgeführten Risiken und die in den Vertragsdaten festgelegten Bedingungen;
2. Wenn die Versicherte Person betrügerisch oder vorsätzlich gehandelt hat;
3. Wenn Schäden am Mietwagen durch ein anderes Ereignis als eine Kollision oder einen Diebstahl des Mietwagens, z.B. durch Panne, Vandalismus usw.
verursacht wurden;

4. bei Beschlagnahme, Sicherstellung oder Entfernung des Mietwagens durch die Polizei;
5. Jegliche Schäden, die durch den Konsum von Drogen, Rauschgift oder ähnlichen Substanzen durch den Kontoinhaber entstehen oder auf einen
alkoholisierten Zustand zurückzuführen sind, bei dem die Versicherte Person den in dem jeweiligen Land geltenden gesetzlich zulässigen Höchstwert für
das Führen eines Kraftfahrzeuges erreicht oder überschreitet;
6. Schäden, die durch Abnutzung oder einen Konstruktionsfehler des Mietwagens entstehen;
7. Schäden, die durch ein Tier verursacht wurden, das sich im Besitz oder in der Obhut des Kontoinhabers befindet, sowie Schäden, die durch das Rauchen
der versicherten Person entstehen;
8. Schäden, die durch Wetten, Mutproben oder unverkennbar gefährliche Handlungen entstehen;
Je hebt er dus helemaal niets aan. Helpdesk kon mij hier trouwens niet mee helpen 8)7 .

[Voor 53% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2022 17:16]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
Ik heb ook een N26 geopend, en heb nu ook gedl overgemaakt van ing naar n26, maar bij mij is het al uren onderweg. Kan het zijn dat het de eerte keer naar een DE account langer duurt?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25
Ik heb al heel lang N26 niet gebruikt (heb het sinds 2014) en zit nu de limieten en fees te vergelijken voor een reisje buiten de EU. Vergelijken doe ik met Revolut en Curve.
Ik heb het gratis "N26 STANDARD".

Obv info in de app en hun PDF waar hier naar wordt verwezen haal ik:

Betalen vreemde valuta:
Geen limiet én geen fee. Er staat ook niets genoemd over een fee in het weekend. Terwijl N26 vroeger wel een % fee had in het weekend.
Klopt hun informatie wel?

Geld opnemen buiten EU:
geen limiet, altijd %1.7
Terwijl dit juist voor N26 hoge kosten met zich meebrengt. Dus ik had een limiet van bijvoorbeeld (equivalent van) €200/mnd verwacht voor gratis N26 gebruikers.

Ben gewoon even benieuwd of ik mag vertrouwen op deze informatie.. ivm wat nare ervaringen in het verleden (De reden dat ik stopte met N26 paar jaar geleden is omdat er fees werden afgeschreven die nergens waren gedocumenteerd. Bijvoorbeeld €4 toen Netflix afschreef en mijn saldo 1 cent te laag was. En zo wel meer. Heel veel stress met Support en uiteindelijk wel geld terug gehad omdat hun "nieuwe fee policy" was ingegaan maar nog niet was gepubliceerd.. dit was 2017 ofzo).

EDIT:
Inderdaad, de PDF klopt dus echt niet. In de app kan je je MasterCard limieten aanpassen, maar het maximum is max €5000/dag en €20000/mnd betalen en max €1000/dag en €2500/wk opnemen.

EDIT2:
@Wally2002 thanks, weggehaald in plaats daarvan een linkje hieronder.

Voor wie ook binnenkort op vakantie gaat buiten een Euroland, zie vergelijking N26 versus Revolut versus Curve versus ING pinpas versus ICS Euroclix MasterCard (goedkoopste klassieke creditcard):
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"

[Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2022 13:33]

• Wally2002
Jazco2nd schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:46:
Ik heb al heel lang N26 niet gebruikt (heb het sinds 2014) en zit nu de limieten en fees te vergelijken voor een reisje buiten de EU. Vergelijken doe ik met Revolut en Curve.
Mooi overzicht! Past denk ik beter in dit topic .
Pagina: 1 ... 41 42 43 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee