Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:46
Vraagje: Ik ga binnenkort naar Denemarken en heb een creditcard van N26. Volgens mij moet het geen probleem zijn om deze kaart daar te gebruiken, toch? De optie ‘betalen in het buitenland’ staat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Je hebt waarschijnlijk een Mastercard debitcard van N26, maar ik verwacht dat je die zonder problemen in Denemarken kunt gebruiken. Tijdens mijn korte verblijf daar een paar jaar geleden kon ik er overal mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ook ik heb recent de sprong gewaagd richting N26, maar dan vooral vanwege hun spaarrente binnen het Metal-account. Natuurlijk even afwachten hoe de rente zich ontwikkeld, maar voorlopig pakt dat, in vergelijking met de ontwikkeling van de spaarrentes van andere rekeningen, positief uit. Die metal debitcard ontvang ik daar dus noodgedwongen bij. Iemand enig idee wat de meerwaarde is van die kaart tov mijn normale bankkaart? Kan ik bv. de metalcard gebruiken bij de Franse tolwegen en bij het boeken van vakantiewoningen? Dan zeg ik gelijk mijn creditcard op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:37
ja je zou het bijna over al moeten kunnen gebruiken waar je normaal je CC voor gebruikt, er kunnen een paar uitzonderingen zijn in de wereld (ik ben die nog niet tegen gekomen)
Mijn vriendin en ik zijn ook overgestapt, ik had Rabo totaal en een E/O bij de Rabobank, ik heb die E/O opgezegd en Totaal om gezet naar Basis, Ik heb hierdoor nog wel de basis CC kaart van de rabobank als toevallig N26 niet geaccepteerd wordt. Mijn vriendin is van ING naar SNS overgestapt en heeft geen CC kaart meer (alleen N26), dus hopelijk kan ze bijna altijd de Debit gebruiken...

Maar door deze opzet heb ik toch redelijk wat bespaard bij de Rabo, kan een Metal er bijna uit ;)

Ik hou de Rabo wel aan want voor bepaalde dingen wel handig om NL IBAN te hebben (en heb nog wat meer lopen) plus geen betaalverzoek kunnen versturen is irritant. en ook IDeal integratie is voor mij gewoon beter bij de Rabo dan met N26 (maar 1 apparaat en ik gebruik heel veel een tablet naast mijn telefoon)

Off topic: als je vaker door Frankrijk of Spanje.Italie rijd: https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus
dat is zo veel beter dan een CC of een DC gebruiken, gewoon beetje af remmen, poortje helemaal links pakken, 1 piepje en gas er op ;)

[ Voor 11% gewijzigd door joco op 18-07-2024 18:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:07

Ves

A gadget addicted Bounty

gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:31:
Ik maak al een aantal jaren gebruik van N26 en nooit problemen gehad. Sinds kort gebruik ik ook de spaarrekening. Binnenkort krijg ik een groot bedrag aan overwaarde van mijn huis. Daarvan wil ik een gedeelte op N26 spaarrekening zetten. Kan ik hier problemen mee krijgen? Ik wil niet dat mijn rekening geblokkeerd wordt. Het komt van een tegenrekening met dezelfde naam. Heeft iemand ervaring met het overboeken van grote bedragen op de N26 spaarrekening? Gaat dat goed?
Ik heb toevallig 2 dagen geleden mijn overwaarde gekregen en deze voor een gedeelte overgeboekt. Geen piep vanuit N26 kant. Wel vanuit ABN Amro, maar dit was binnen 5 minuten weer opgelost, en dat buiten kantoortijden.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 14-09 21:06
Ves schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:11:
[...]

Ik heb toevallig 2 dagen geleden mijn overwaarde gekregen en deze voor een gedeelte overgeboekt. Geen piep vanuit N26 kant. Wel vanuit ABN Amro, maar dit was binnen 5 minuten weer opgelost, en dat buiten kantoortijden.
Goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
Ik ben sedert vorige week begonnen met alles overzetten van MeDirect naar N26 en ook daar valt er wel iets op qua tijd. Eerst een bedrag van 500 euro op de rekening gezet om dat Metal abonnement te betalen. Drie uur na de overschrijving stond het al op de rekening bij N26. Dan begonnen met blokken van 7500 euro en die duren altijd langer dan een werkdag eer het zichtbaar is bij N26. Om mijn vermoeden te bevestigen (of niet niet) tussendoor een overschrijving gedaan van 500 euro en dat stond weer binnen een paar uur op de rekening. Blijkbaar is er toch ergens een mechanisme dat ervoor zorgt dat "grotere" bedragen langer duren. Bij Medirect staan ze eerst enkele uren "in uitvoering" maar dan duurt het nog 24uur eer het op N26 staat.

Maar zolang het allemaal lukt, geen probleem. Eenmaal alles overgezet, moet ik daar geen rekening mee houden

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:49
Kenhas schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:04:
Ik ben sedert vorige week begonnen met alles overzetten van MeDirect naar N26 en ook daar valt er wel iets op qua tijd. Eerst een bedrag van 500 euro op de rekening gezet om dat Metal abonnement te betalen. Drie uur na de overschrijving stond het al op de rekening bij N26. Dan begonnen met blokken van 7500 euro en die duren altijd langer dan een werkdag eer het zichtbaar is bij N26. Om mijn vermoeden te bevestigen (of niet niet) tussendoor een overschrijving gedaan van 500 euro en dat stond weer binnen een paar uur op de rekening. Blijkbaar is er toch ergens een mechanisme dat ervoor zorgt dat "grotere" bedragen langer duren. Bij Medirect staan ze eerst enkele uren "in uitvoering" maar dan duurt het nog 24uur eer het op N26 staat.

Maar zolang het allemaal lukt, geen probleem. Eenmaal alles overgezet, moet ik daar geen rekening mee houden
Kan net zo goed de verzendende bank zijn die de boel "vast houd". Ik meen hier in ieder geval meermaals gelezen te hebben dat instant payments bij N26 prima werkt. Dus dan zal het of niet geïmplementeerd zijn bij de verzendende bank (kan dat rechtstreeks vanaf MeDirect?), of dat MeDirect en N26 geen "overlappende" tussenpartij hebben waardoor IP alsnog niet toegepast kan worden.

En limieten binnen IP is ook niet ongewoon. Bij LeasePlan Bank staat heel duidelijk dat het tot 10k is, bii grotere bedragen doen ze geen IP. Wat je bij hun wel kunt "omzeilen" door meerdere transacties te doen van elk maximaal 10k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
RobertMe schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Kan net zo goed de verzendende bank zijn die de boel "vast houd". Ik meen hier in ieder geval meermaals gelezen te hebben dat instant payments bij N26 prima werkt. Dus dan zal het of niet geïmplementeerd zijn bij de verzendende bank (kan dat rechtstreeks vanaf MeDirect?), of dat MeDirect en N26 geen "overlappende" tussenpartij hebben waardoor IP alsnog niet toegepast kan worden.

En limieten binnen IP is ook niet ongewoon. Bij LeasePlan Bank staat heel duidelijk dat het tot 10k is, bii grotere bedragen doen ze geen IP. Wat je bij hun wel kunt "omzeilen" door meerdere transacties te doen van elk maximaal 10k.
Wou dit ook niet in de schoenen van N26 schuiven. Ik zou zelfs eerder richting MeDirect kijken. Wou eigenlijk meer meegeven dat er een groot verschil in tijd zit tussen een kleine en een "grote" overschrijving.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:57
Kenhas schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Wou dit ook niet in de schoenen van N26 schuiven. Ik zou zelfs eerder richting MeDirect kijken. Wou eigenlijk meer meegeven dat er een groot verschil in tijd zit tussen een kleine en een "grote" overschrijving.
Regelmatig verplaats ik geld van en naar N26. De enige 2 keer dat het wat langer duurde (een aantal uren) betrof het juist een bedrag van een paar honderd euro. Grotere bedragen: opnames van aantal keer 2000 euro en stortingen (allerlei bedragen) waren instant. Mijn tegenrekening bank is ASN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tboynl
  • Laatst online: 15-09 10:57
gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Je hoort soms dat een rekening geblokkeerd wordt omdat er een groot bedrag wordt bijgeboekt en dat er dan onderzoek wordt gedaan naar de herkomst van het geld. Natuurlijk kan ik aantonen waar het geld vandaan komt, maar ik wil niet dat de rekening een aantal weken geblokkeerd wordt. Daarom vroeg ik me af of dat wel eens gebeurd is als je van een rekening met dezelfde naam een groter bedrag overmaakt.
Ik triggerde bij hun de controle naar herkomst van mijn vermogen. Waar het verzoek op neerkwam:

- Please inform us what is your occupation/profession. Please provide us with a current pay slip.
- Please provide us with a bank statement of your external bank account.

Dit verzoek moest je binnen 9 dagen beantwoorden. In de praktijk kwam bij mij na aanlevering de vervolg vraag:

-Please provide us with further information about the origin of the funds you received from your external account. If the funds result from savings, please provide us with documents evidencing the origin of the funds.

Hierna was ik door de controle heen. Ze reageerde telkens binnen een dag wat wel netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
tboynl schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:01:
...
-Please provide us with further information about the origin of the funds you received from your external account. If the funds result from savings, please provide us with documents evidencing the origin of the funds.
...
Ik zou niet precies weten waar ik welke euro van mijn spaargeld ooit van heb ontvangen.
Als ik mij niet vergis heb ik nog steeds een deel van het geld dat ik als tiener verdiende met aardbeien plukken.
Voor mijn geld geldt "last in first out" ;)
En die aardbeienboer heeft inmiddels "een tuintje op zijn buik".

[ Voor 20% gewijzigd door W1ck1e op 19-07-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:05:
[...]
Ik zou niet precies weten waar ik welke euro van mijn spaargeld ooit van heb ontvangen.
Als ik mij niet vergis heb ik nog steeds een deel van het geld dat ik als tiener verdiende met aardbeien plukken.
Voor mijn geld geldt "last in first out" ;)
En die aardbeienboer heeft inmiddels "een tuintje op zijn buik".
Precies, dat vroeg ik mij ook gelijk af, hoe toon je het aan als het oud spaargeld is 8)7. Alsof alles wat er gespaard is weer snel opgemaakt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboynl
  • Laatst online: 15-09 10:57
xileS schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Precies, dat vroeg ik mij ook gelijk af, hoe toon je het aan als het oud spaargeld is 8)7. Alsof alles wat er gespaard is weer snel opgemaakt wordt..
In mijn geval was het grootste deel ook lange termijn spaargeld. Een export van mijn vorige spaarrekening die tot max 2017 terug ging werd geaccepteerd.

Op zich vind ik de vragen niet onredelijk. De boetes aan banken die het net te losjes doen zijn niet mals... Al is het altijd even balen als je de controle triggert, maarja er bestaan grotere problemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:30

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

xileS schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Het gaat ook niet om een 100% sluitende boekhouding, als je maar een aannemelijke verklaring hebt met wat bewijsstukken. Ik kon zeker 10-20% niet zo 1-2-3 verklaren. Mijn idee is dat het de bank niet boeit maar ze zich soort van juridisch moeten indekken dat ze hun poortwachters functie uitvoeren.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 00:26
Neutron schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:50:
De eerste stapjes zijn gezet. Zowel mijn partner als ik hebben ieder een eigen account en daarnaast een gezamenlijk (joint) account. Daarnaast een instant savings account aangemaakt waarbij ik het zo begrijp dat deze aan mijn persoonlijk account en dus niet aan het joint account gekoppeld kan worden. Jammer, aangezien het gezamenlijk spaarbudget betreft.

Maar goed, vervolgens de income sorter aangezet, naar ik dacht op de joint account. In de omschrijving staat echter "Automatically sort money between your main account and one or more spaces sub-accounts.". Nu als volgt ingesteld "All incomes above 0":

50% --> joint account
50% --> instant savings (sparen)
0% --> mijn eigen persoonlijk account

Ik wil hier maandelijks mijn salaris op laten storten echter welk IBAN nummer geef ik nu door aan mijn werkgever? Die van mijn eigen persoonlijke of joint account? Op basis van bovenstaande income sorter zou ik denken de joint echter wekt de omschrijving "Automatically sort money between your main account ..." bij mij de indruk dat het toch mijn eigen account zou moeten zijn. Iemand een idee?
Iemand nog een antwoord hierop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Neutron schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 19:54:
[...]

Iemand nog een antwoord hierop?
Zoals ik al had gezegd, dit kun je toch makkelijk testen? Maar gewoon 100 euro naar je zelf over dan zie je wat er gebeurd.

Maar die automations zijn volgens mij globaal, zitten niet op en account, dus ik gok dat je je main account moet gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Laatst online: 16-09 00:26
joco schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 20:04:
[...]

Zoals ik al had gezegd, dit kun je toch makkelijk testen? Maar gewoon 100 euro naar je zelf over dan zie je wat er gebeurd.

Maar die automations zijn volgens mij globaal, zitten niet op en account, dus ik gok dat je je main account moet gebruiken
Je hebt helemaal gelijk. Net getest en idd moet ik mijn main account gebruiken. Het lijkt erop dat ik vervolgens geen regel kan instellen op de gezamenlijke rekening dat er maandelijks 2 overboekingen moeten plaatsvinden, iedere opdracht 50% van het totaalbedrag van die rekening op dat moment. Jammer, dan maar voor nu 2 scheduled opdrachten met een vast bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
Ik gebruik IDeal meestal op de laptop samen met de telefoon waarbij je de QR code scant vanuit de app om dan de betaling te doen. Nu zie ik dat dit bij N26 niet kan, dat je alleen op de telefoon een betaling kan doen na een re-direct naar de app of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
ratzz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:02:
Ik gebruik IDeal meestal op de laptop samen met de telefoon waarbij je de QR code scant vanuit de app om dan de betaling te doen. Nu zie ik dat dit bij N26 niet kan, dat je alleen op de telefoon een betaling kan doen na een re-direct naar de app of zie ik iets over het hoofd?
Op Send money drukken en daarna rechtsboven op de qr code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
davegriffejoen schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:24:
[...]

Op Send money drukken en daarna rechtsboven op de qr code.
Ah super, ik vond het al vreemd dat de app wel camera toegang had maar dat ik verder geen opties in de app kon vinden om daar gebruik van te maken. Danke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
Ik ben er al een beetje aan gewend dat je met de camera app gewoon de qr code kunt scannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Als ik Metal aanvraag, hoe snel heb ik dan mijn nieuwe pasje binnen? En de 4% op spaarrekening is denk ik gelijk actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
xileS schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:05:
Als ik Metal aanvraag, hoe snel heb ik dan mijn nieuwe pasje binnen? En de 4% op spaarrekening is denk ik gelijk actief?
Je krijgt meteen de virtual card, die je meteen kunt gebruiken. Rente gaat ook meteen in. De fysieke kaart duurt wel een tijdje. Ik heb hem 11 juli aangevraagd, maar is nog niet binnen. Hij komt voor 1 aug volgens de app.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Zit in Maleisië en gebruik mijn N26 metal overal. Vliegtickets, supermarkten, convenience stores, restaurants en ATM.

Bij Maybank ATM zijn er totaal geen kosten zowel bij Maybank of bij N26. Als ik 500 MYR uit de muur trek is er bij mijn rekening +/- 98,50 euro afgehaald. Huidige wisselkoers is 1 euro = 5.06 MYR.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suvastra
  • Registratie: Maart 2022
  • Niet online
Is autohuur in het buitenland mogelijk met N26 Mastercard debetcard? (platinum)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
suvastra schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:11:
Nog maar 3000x gevraagd :+

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

suvastra schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:11:
Even Googlen: Meestal wel. N26 werkt samen met Rentalcars.com. Via hen kun je bij 300 verhuurders in 160 landen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gloopie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 01:57:
[...]

Je krijgt meteen de virtual card, die je meteen kunt gebruiken. Rente gaat ook meteen in. De fysieke kaart duurt wel een tijdje. Ik heb hem 11 juli aangevraagd, maar is nog niet binnen. Hij komt voor 1 aug volgens de app.
Hmm, blijft de oude kaart dan wel gewoon bruikbaar in de tussentijd?

Want ik ga bijna op vakantie en dacht oh ja, eind van de maand verloopt 1 actierente rekening en had nog geen vervanger.

Ik weet nooit of de virtuele kaart overal bruikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
xileS schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:47:
[...]

Hmm, blijft de oude kaart dan wel gewoon bruikbaar in de tussentijd?
Ja ik denk het wel. Mijn kaarten staan nog op actief in de app. Maar ik heb al een tijdje de fysieke kaarten niet gebruikt, dus weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Gebruiken hier mensen nou N26 als primaire rekening? Dus geen andere Nederlandse bank er naast.
Vind de prijzen voor betaalrekeningen steeds hoger worden, terwijl de service ook omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
gloopie schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:26:
[...]

Ja ik denk het wel. Mijn kaarten staan nog op actief in de app. Maar ik heb al een tijdje de fysieke kaarten niet gebruikt, dus weet het niet zeker.
Als je nog je oude kaarten blijft zien in de app, dan denk ik idd dat die blijven werken. Thanks.

Ik wacht dan nog even een paar dagen met aanvragen. Ik zie de nieuwe pas dan wel na mijn vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Zenix schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:37:
Gebruiken hier mensen nou N26 als primaire rekening? Dus geen andere Nederlandse bank er naast.
Vind de prijzen voor betaalrekeningen steeds hoger worden, terwijl de service ook omlaag gaat.
Geen betaalverzoekeb kunnen doen en iets mindere ideal integratie maakt het voor mij wel zo dat ik mijn Rabo rekening niet opzeg.. (nu kan ik n26 op zich wel als primaire rekening gebruiken maar niet als de enige)
Wel kun je naar de kleinste betaalpakket gaan... (Ik ben ook overgestapt naar een goedkopere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
xileS schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 18:47:
[...]
Ik weet nooit of de virtuele kaart overal bruikbaar is.
Ik kan bijna altijd waar ik de laatste paar jaar geweest met mijn telefoon betalen..
Sterker nog.. vorig jaar stapten we in de auto voor een toer door België en Frankrijk, kwam ik na 50km er achter dat ik mijn portemonnee had vergeten mee te nemen.... Ik heb die vakantie alles kunnen betalen met mobiel, behalve bij 2 onbemande tankstations waar nog een erg oud systeem geïnstalleerd was... (Toen moest ik mijn vriendin even lief aankijken)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Wat mij ook wel een probleempje lijkt is het ontbreken van een NL IBAN? Sure, IBAN discriminatie mag niet, maar ten eerste mag het alleen niet tussen betaalrekeningen (succes met een spaarrekening bij LeasePlan Bank / Raisin / ...), en ten tweede kan het proces een stuk ingewikkelder zijn (i.p.v. even banknummer invullen op de website (en een iDeal betalingen doen ter verificatie?) een proces moeten volgen met contacteren klantenservice, opsturen bankafschrift, ... of wat ze ook willen zien als bewijs dat het jouw rekeningnummer is). Om nog te zwijgen over partijen die de IBAN pas accepteren nadat je een klacht hebt ingediend bij DNB.

Concurrent Revolut heeft dat probleem niet (meer). Die hebben nu een goed half jaar een NL IBAN (via een NL vestiging), en sinds kort ondersteunene ze ook SurePay waardoor je bv ook een Tikkie account aan kunt maken met de NL REVO IBAN en wat andere zaken "unlocked" zijn (meen gelezen te hebben dat Centraal Beheer ook moeilijk deed over "geen SurePay" bv). Maar Revolut heeft natuurlijk weer geen "dikke rente" :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Met banken die volledig willekeurig op basis van een ondoorzichtig algoritme je rekening blokkeren ivm de Wft lijkt het mij slim om nog een tweede rekening aan te houden bij een andere bank. Want zo lang je niets illegaals doet komt het wel goed, maar het is toch erg lastig als je een maand geen boodschappen kunt doen.

Daarom heb ik mijn rekening bij mijn traditionele bank aangehouden. Ook omdat de traditionele banken vaak niet direct blokkeren, maar eerst de kans geven om informatie aan te leveren en mocht er geblokkeerd worden dan is het sneller opgelost (met mogelijkheid tot contact met Nederlands sprekend persoon).
Fintech is vaak toch eerst blokkeren, dan vragen stellen en alleen heel traag e-mail contact.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Devil schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 22:54:
Daarom heb ik mijn rekening bij mijn traditionele bank aangehouden. Ook omdat de traditionele banken vaak niet direct blokkeren, maar eerst de kans geven om informatie aan te leveren
Mijn ervaring met een NL grootbank is dat ze er geen probleem van maken om op zaterdagmiddag een rekening te blokkeren met een klantenservice die alleen op "normale" uren bereikbaar is (maandag - vrijdag 8:00 - ???). Maandagmorgen zelf gebeld en was ook weer zo opgeheven. "Ik zie dat het een overboeking naar een rekening op dezelfde naam is dus zal in orde zijn. Ik ga het regelen met de fraude desk, even geduld" en in totaal heb ik geen 5 minuten aan de telefoon gehangen, en na ophangen stond het bedrag een minuut later ook op de andere rekening. Maar (waarschijnlijk) dus wel het hele weekend niet kunnen pinnen of wat dan ook.

Had toen wel ook OpenBank ernaast, maar ironisch genoeg was het juist de overboeking naar de vers aangemaakte OpenBank spaarrekening die de boel blokkeerde (eerst E10 over gemaakt en ging prima via instant payments, daarna een bedrag van xK en die kwam dus niet aan, en op basis van "gedrag" van de grootbank kwam ik er achter dat de rekening geblokkeerd was).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 18:43
Ja, al zeker een jaar of vijf. Vrijwel geen problemen, een enkele keer een melding moeten doen bij IBAN-discriminatie.
Juist vanwege de kosten en de slechte service bij ASN weggegaan, de overstap is makkelijk. De meeste vaste incassanten kun je zelf de bankrekening wijzigen bij de inlog. Moest geloof ik alleen even de RABO mailen ivm de hypotheek-incasso.
Na twee maanden zag ik dat er niks meer geincasseerd werd bij ASN, en die opgeheven.

Voor het maken van Tikkie's heb ik uiteindelijk wel Revolut ernaast genomen, maar N26 blijft mijn hoofdbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie
Jan-Remco schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:29:
[...]

Ja, al zeker een jaar of vijf. Vrijwel geen problemen, een enkele keer een melding moeten doen bij IBAN-discriminatie.
Juist vanwege de kosten en de slechte service bij ASN weggegaan, de overstap is makkelijk. De meeste vaste incassanten kun je zelf de bankrekening wijzigen bij de inlog. Moest geloof ik alleen even de RABO mailen ivm de hypotheek-incasso.
Na twee maanden zag ik dat er niks meer geincasseerd werd bij ASN, en die opgeheven.

Voor het maken van Tikkie's heb ik uiteindelijk wel Revolut ernaast genomen, maar N26 blijft mijn hoofdbank.
Goed om te horen dat dat mogelijk is. Ik heb dat in 2018 ook geprobeerd om alleen N26 te gebruiken voor mijn bankzaken, maar liep toch vast bij een aantal instanties. Ik geloof dat de belastingdienst moeilijk deed over een Duits banknummer. Maar ik deed het in die tijd meer voor de lol, dus ben ook niet verder gegaan om bv IBAN-discriminatie te melden. In die tijd waren de bankkosten ook nog wel redelijk, maar nu vind ik het wel weer interessant om nog eens te proberen om helemaal over te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jan-Remco schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 07:29:
[...]

Ik heb zelf al jaren een rekening bij N26. Heb ook een rekening bij ASN. Ik heb geen ervaring wat service betreft, maar N26 heeft geen goede naam en achter de schermen rommelt het voortdurend, bestuurders gaan en komen, evenals boetes en dwangsommen.
N26 staat daarin niet alleen, het Nederlandse Knab is als frisse bank begonnen, daarna ontstond er onenigheid, de oprichter zwaaide af, nu is het een waardeloze bank wat service betreft. Groei, groei, groei, is het devies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joco
ik ben nu eigenlijk wel benieuwd, over wat voor services praten we hier eigenlijk als we het over een bank hebben?

Ik spreek eigenlijk nooit met een persoon bij een bank... zou niet weten wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb als het puur over bankzaken gaat (dus niet over meer complexere dingen als hypotheken of pensioen/lijfrente)

Voor mij is dat de app gewoon nagenoeg altijd het moet doen, ik moet geld uit kunnen geven en ontvangen. En (daarvoor ben ik naar n26 gegaan) kosten voor betalen, zeker buiten de euro, moet gewoon zo laag mogelijk zijn. Ook kosten voor het algemeen gebruik (met ook een En/Of rekening met extra kaart) wil ik graag wel laag houden en dat komt denk ik door dat ik niet direct service verwacht...
Daarnaast is een mooie rente natuurlijk mee genomen

Maar service van ik ben echt een persoon nodig of dat soort dingen, kan me dat de laatste jaren totaal niet meer herinneren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

joco schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:53:
ik ben nu eigenlijk wel benieuwd, over wat voor services praten we hier eigenlijk als we het over een bank hebben?

Ik spreek eigenlijk nooit met een persoon bij een bank... zou niet weten wanneer ik dat voor het laatst gedaan heb als het puur over bankzaken gaat (dus niet over meer complexere dingen als hypotheken of pensioen/lijfrente)

Voor mij is dat de app gewoon nagenoeg altijd het moet doen, ik moet geld uit kunnen geven en ontvangen. En (daarvoor ben ik naar n26 gegaan) kosten voor betalen, zeker buiten de euro, moet gewoon zo laag mogelijk zijn. Ook kosten voor het algemeen gebruik (met ook een En/Of rekening met extra kaart) wil ik graag wel laag houden en dat komt denk ik door dat ik niet direct service verwacht...
Daarnaast is een mooie rente natuurlijk mee genomen

Maar service van ik ben echt een persoon nodig of dat soort dingen, kan me dat de laatste jaren totaal niet meer herinneren...
Het is net als spullen in China bestellen, het maakt helemaal niets uit dat de leverancier in China zit, want je hebt er toch niets mee te maken, zo lang ze alles maar een beetje vlot verzenden. Totdat je garantie nodig hebt.
Zelfde met banken, niets of niemand nodig, totdat er iets fout gaat.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn zakelijke bank, knab bellen. Dat heeft meestal geen zin want 'alles gaat via de app' en 'die werkt bij anderen'.😤🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Krijgt men met N26 Metal verzekering via RentalCars of krijg men alleen 15% korting hier met N26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

THE_BASE schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:57:
[...]

Ah, ik snap je. Je moet 12 maanden Metal nemen. Ik dacht dat je een maand of 3 kon proberen. Nee, dan ben ik het met je eens dat je beter een jaar vooruit kan betalen.
Klop dit wel? Hier lees ik dat je ook binnen de 12 maanden je het kunt stoppen: https://support.n26.com/e...my-n26-premium-membership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
pelican schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:34:
[...]

Klop dit wel? Hier lees ik dat je ook binnen de 12 maanden je het kunt stoppen: https://support.n26.com/e...my-n26-premium-membership
Neen, alleen na het eerste jaar kan je stoppen en een deel van je geld terugkrijgen. Het wordt dan verrekend alsof je een aantal maanden los zou hebben betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:52:
[...]

Neen, alleen na het eerste jaar kan je stoppen en een deel van je geld terugkrijgen. Het wordt dan verrekend alsof je een aantal maanden los zou hebben betaald.
Het is maar hoe je dit leest:

Cancel your membership at any time

If you want to terminate your membership at any time after the 14-day revocation period, please contact us.

En die 14 dagen is denk ik het wettelijke termijn als je je contract in laat gaan..

Maar ja wanneer dan het contract (en wat je moet betalen) echt eindigt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
joco schreef op zondag 28 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Het is maar hoe je dit leest:

...
Ik lees van boven naar beneden van de eerder genoemde link:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTzsN_L1zu5rSAnUdiYWImVVPDg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JDKHYAmnJruzeiPSC9IhabZF.png?f=user_large

Initial term of one year ....
After this renewal ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Ik lees van boven naar beneden van de eerder genoemde link:

[Afbeelding]

Initial term of one year ....
After this renewal ....
Er staan daar 3 zaken beschreven:
- binnen 14 dagen revoken
- auto renewal cancellen
- cancellen na 14 dagen <-- dit lijkt aan te geven dat je ook binnen het jaar kunt stoppen

Ik zal ze eens benaderen om te vragen hoe dit exact zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@pelican Succes, ik zie je reactie dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Even Googlen: Meestal wel. N26 werkt samen met Rentalcars.com. Via hen kun je bij 300 verhuurders in 160 landen terecht.
https://n26.com/en-eu/rentalcars

Please note that if you pay for your booking with a debit card you will also need a credit card in the main driver’s name when you go to the car rental desk to pick-up your rental. If you do not have a credit card, you can filter car rentals based on those that accept debit cards.

Ik lees dit als : autohuur betalen met N26 debit wel maar borg met een echte credit card.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

W1ck1e schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:53:
@pelican Succes, ik zie je reactie dan wel weer.
Verrassend genoeg zeggen ze zelfs dat als je het jaar vooruit betaald, je zelfs refund krijgt voor de ongebruikte maanden: uit de chat met support "No you will not have to pay.
In the first 14 days if you revoke you get full refund.
After 14 days lets say in your case 3 months you will get refunded the remaining 9 months this is if you choose to be billed annually. If you choose bi-annually 6 months you will be refunded the bi-annual amount and if you choose monthly you will be refunded the next month you didn't use.
"

Ik heb het aan 2 mensen daar gevraagd. Helaas verlies je de conversatie als je uit de chat gaat dus ik heb ze gevraagd de chat transcript nog te sturen.

Maar dit betekent dat je zonder risico de 13,50 per maand extra kunt betalen van metal als dat opweegt tegen bijv de 0,25% extra t.o.v. TradeRepublic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@pelican Dat is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:18
Als een N26 free en een Metal accounthouder een joint account hebben. Kan de metal pass houder deze aan de joint account koppelen en gratis geld kunne opnemen in niet euros? Of moet het geld eerst even naar de rekening van de metal accounthouder?

Op de website kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb een gratis account bij N26 aangemaakt. Om een debitcard van E 10 te bestellen moest ik E 100 overmaken naar N26. Is dit tevens ook een minimuum bedrag voor het overmaken naar N26? Wat is daarna een minimuum bedrag dat ik op N26 moet houden? Kan dat ook E 0 zijn?

Ik lees ook het volgende :

How to top up my account?

6. iDEAL (instant):

Available only in the Netherlands for customer with Dutch T&C and with a iDEAL account
The first deposit is free. The following deposits charge a fee of 3% of the deposit amount.

3% voor het overmaken van geld naar N26 rekening???

[ Voor 37% gewijzigd door Harbo op 29-07-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harbo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:15:
[...]

https://n26.com/en-eu/rentalcars

Please note that if you pay for your booking with a debit card you will also need a credit card in the main driver’s name when you go to the car rental desk to pick-up your rental. If you do not have a credit card, you can filter car rentals based on those that accept debit cards.

Ik lees dit als : autohuur betalen met N26 debit wel maar borg met een echte credit card.
De meeste verhuurders eisen geen cc meer. Mogelijk worden andere documenten gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 12:42
Harbo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:05:
Ik heb een gratis account bij N26 aangemaakt. Om een debitcard van E 10 te bestellen moest ik E 100 overmaken naar N26. Is dit tevens ook een minimuum bedrag voor het overmaken naar N26? Wat is daarna een minimuum bedrag dat ik op N26 moet houden? Kan dat ook E 0 zijn?
Ik heb het niet geprobeerd, maar er is een supportpagina voor het hebben van een negatieve balans dus €0 zou geen probleem moeten zijn.

Voor zover ik weet is het met een debitcard wel nodig om genoeg geld op de rekening te hebben als je er borg mee wilt betalen, en dat dit bedrag geblokkeerd is tijdens de borgperiode. Als je dus een borg van €200 wil dekken met de debitcard is dit het minimum dat er op moet staan (en is dit bedrag niet beschikbaar tot de borg vrijgegeven wordt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

[..]
Ideal is nu eenmaal niet gratis, bij een tikkie of ing betaallink betaald de bank (abn/ing) dit voor je maar n26 heeft 0 nut hierbij (je kan er tenslotte geen betaallinken aanmaken) dus het is puur een extraatje.

Maar je kan gewoon geld overmaken naar de IBAN van je N26, bij een laag bedrag zal als je huidge bank dit toelaat gewoon instantpay gebruikt worden en staat het er ook meteen, gratis, op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gloopie

Ik lees ook het volgende :

6. iDEAL (instant):

Available only in the Netherlands for customer with Dutch T&C and with a iDEAL account
The first deposit is free. The following deposits charge a fee of 3% of the deposit amount.

Je kunt wel op 0 euro staan, maar dan kun je natuurlijk je debit card niet gebruiken.
Je gebruikt toch geen iDeal om geld over te maken van je eigen rekening? Een gewone overschrijving is gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
menzo schreef op zondag 28 juli 2024 @ 20:13:
Als een N26 free en een Metal accounthouder een joint account hebben. Kan de metal pass houder deze aan de joint account koppelen en gratis geld kunne opnemen in niet euros? Of moet het geld eerst even naar de rekening van de metal accounthouder?

Op de website kan ik het niet vinden.
Ik heb een paar maanden geleden contact gehad met n26 hierover. De perks van het betaalde plan zitten op de pas waarmee betaald wordt. Dus ja de metal pass houder kan gartis geldopnemen vanaf het joint account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb ervaring met Revolut en daar doe ik Top Up via mijn Rabo App naar Revolut app. Wat onder water gebeurt intereseert mij niet maar geld is meteen op mijn Revolut rekening. Gisteren werd ik volgens mij door N26 gevraagd wat voor methode wil ik gebruiken en ik heb iDeal gekozen en de rest ging via Rabo App. Dus volgende keer niet voor iDeal kiezen. Ook bij Revolut kan ik E 10 overmaken maar hier is standaard minimuum E 100 of is dit voor de eerste keer alleen? Kosten van E 10 voor de debit card worden later afgeschreven als ik card ontvangen heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz

6. iDEAL (instant):

Daar worstelde ik ook even mee hoe dat zat, ik geloof dat het 1 keer per maand gratis is maar daarnaast kun je gewoon probleemloos een overschrijving doen zonder verdere kosten ongeacht het bedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:26
ratzz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Daar worstelde ik ook even mee hoe dat zat, ik geloof dat het 1 keer per maand gratis is maar daarnaast kun je gewoon probleemloos een overschrijving doen zonder verdere kosten ongeacht het bedrag.
Top-up via Apple/Google Pay of iDeal is alleen de eerste keer gratis - daarna wordt 3% in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Harbo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:30:
Ik heb ervaring met Revolut en daar doe ik Top Up via mijn Rabo App naar Revolut app. Wat onder water gebeurt intereseert mij niet maar geld is meteen op mijn Revolut rekening. Gisteren werd ik volgens mij door N26 gevraagd wat voor methode wil ik gebruiken en ik heb iDeal gekozen en de rest ging via Rabo App. Dus volgende keer niet voor iDeal kiezen. Ook bij Revolut kan ik E 10 overmaken maar hier is standaard minimuum E 100 of is dit voor de eerste keer alleen? Kosten van E 10 voor de debit card worden later afgeschreven als ik card ontvangen heb?
Houdt er rekening mee dat overschrijven vanaf ING naar N26 gaat bij bedragen van 500-1000 (andere bedragen weet ik niet) niet instant gaat. Mijn oplossing is om vanaf de ING direct geld bij n26 te krijgen dit via revolut te doen als het snel moet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18:00
Ja, 1,5 jaar geleden de stap genomen om N26 als primaire rekening te gaan gebruiken en ABN Amro op te zeggen, precies vanwege de redenen die jij noemt. Werkt prima en spaart toch weer €100 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
@groggy "Mijn oplossing is om vanaf de ING direct geld bij n26 te krijgen dit via revolut te doen als het snel moet." Dus ING geld naar Revolut en van Revolut naar N26? De laatste gaat per default snel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:02
Harbo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:51:
@groggy "Mijn oplossing is om vanaf de ING direct geld bij n26 te krijgen dit via revolut te doen als het snel moet." Dus ING geld naar Revolut en van Revolut naar N26? De laatste gaat per default snel?
ING is zo’n beetje de enige bank in Nederland die geen Instant Payment overboekingen doet naar buitenlandse banken. Duurt een paar uur tot 1 werkdag. Van ING naar Revolut is Instant en kent vervolgens op zijn beurt wél instant Payment naar N26.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 29-07-2024 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Harbo schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:51:
Ik doe het met ons gezamenlijke ABN rekening. ING > ABN > N26, dat gaat instant.

En als ik het geld van N26 op mijn ING wil hebben, dan stuur ik een betaalverzoek vanuit ING en betaal die met N26, dat is ook instant.

Ik ga binnenkort Metal nemen, dan is betaling vanuit N26 misschien wel instant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:44

FutureCow

(C) FutureCow

Zaterdag ochtend bedrag overgemaakt van ING naar N26, stond er idd pas maandag in de loop van de ochtend op.

Dit stond op de ING site:
Instant geld overmaken naar het buitenland met Mijn ING en de Mobiel Bankieren App wordt binnenkort mogelijk.

Instant geld ontvangen uit het buitenland is sinds eind 2020 mogelijk indien de bank van de betaler deelneemt in het zelfde instant payment netwerk als ING.
Zal wel om de Europese wetgeving gaan. Maar dan kunnen ze het dus nog rekken tot april 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
FutureCow schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:56:
Zaterdag ochtend bedrag overgemaakt van ING naar N26, stond er idd pas maandag in de loop van de ochtend op.

Dit stond op de ING site:

[...]

Zal wel om de Europese wetgeving gaan. Maar dan kunnen ze het dus nog rekken tot april 2025.
Nog langer dan april. Volgens mij tot oktober. Er staan twee periodes in de wetgeving. Één v.w.b. het ontvangen van IP en één v.w.b. het verzenden van IP. Waarbij het ontvangen van IP veel eerder verplicht is. Alhoewel het waarschijnlijk wel "lastig" wordt om IP vanuit het buitenland wel te ontvangen, en IP binnen Nederland wel te verzenden, maar niet IP naar het buitenland te verzenden. Immers moeten ze aangesloten zijn bij de juiste tussenpartijen om IP uit het buitenland te ontvangen. Dan kunnen ze dus net zo goed IP naar het buitenland verzenden. Tenzij ze het dus actief zouden blokkeren (als landcode NL dan IP anders SEPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
RobertMe schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:09:
[...]

Alhoewel het waarschijnlijk wel "lastig" wordt om IP vanuit het buitenland wel te ontvangen, en IP binnen Nederland wel te verzenden, maar niet IP naar het buitenland te verzenden. Immers moeten ze aangesloten zijn bij de juiste tussenpartijen om IP uit het buitenland te ontvangen. Dan kunnen ze dus net zo goed IP naar het buitenland verzenden. Tenzij ze het dus actief zouden blokkeren (als landcode NL dan IP anders SEPA).
Dat doet OpenBank toch al? Wel IP ontvangen vanuit NL maar niet verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Tenzij de tekst al lang op de website van ING staat ga ik er vanuit dat met "binnenkort" wel een tijdstip nog dit jaar bedoeld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXRZ6Qxpxr7EG36OgT8Xct_KyQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AR6CJAgMtsgk5gYlC5l3Stmb.png?f=user_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:07

Ves

A gadget addicted Bounty

Ik had de eerste stappen genomen om een overstap te maken van bunq naar N26, maar heb het afgebroken.

Had een tijdje geleden de 30 dagen trial voor Smart. Daarna had ik mijn account terug gezet naar Standaard.
Een aantal dagen terug heb ik You genomen, omdat je onbeperkt kan pinnen (geen fee na xx keer opnemen) in het buitenland.
Blijkt dat de spaces die ik destijds had gemaakt van de 10 IBAN limit zijn afgehaald. Dus ik had er nog 5. De spaces die eerder waren aangemaakt waren automatisch gesloten.

Met support bleef ik maar in een vaag rondje hangen hierover, waarbij ik nooit optijd een melding kreeg van een bericht. En wanneer ik reageerde ik eerst weer met hun bot te maken kreeg. Uiteindelijk kreeg ik iemand en die beweerde dat ik de accounts had gesloten. Ik heb hem er op moeten corrigeren.
Niet alleen bij dit, maar ook met een vraag over de virtual pasjes. Gebruik ik de contact form, krijg ik als reactie dat ik een chat moet starten zodat ze mij verder konden helpen.

Andere dingen waar ik mij aan stoorde was het niet kunnen aanpassen van de naam van mijn pasjes. Kreeg alleen generieke namen. (Of ik keek niet goed). Ik heb aparte pasjes voor online aankopen, dagelijkse uitgaven, subscriptions.
Ik kan alleen 1 savings account maken. Ik heb er 3 nodig (nood potje, vakantie, tech/gadgets). Liever bij 1 bank, waar ik ook snel toegang tot heb.
Insight heeft vaste categorieën. Zag geen optie voor customs.

Wat ik wel fijn vind is dat er weinig toeters en bellen zijn in de app ten opzichte van Bunq.
En het onbeperkt opnemen in het buitenland. Helaas niet kunnen testen.

Ik zit voorlopig nog even bij Bunq. Moet even nadenken hoe ik dit verder ga aanpakken.
Denk dat spaargeld dat snel nodig is bij N26 zal blijven. Voor de lange termijn Santander of TR. En Revolut voor de dagelijkse dingen, ook vanwege de NL IBAN.
Maar dit is een discussie voor een ander topic.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Ves schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:34:
Ik kan alleen 1 savings account maken. Ik heb er 3 nodig (nood potje, vakantie, tech/gadgets). Liever bij 1 bank, waar ik ook snel toegang tot heb.
Insight heeft vaste categorieën. Zag geen optie voor customs.
Ik ben gestopt om bank apps te gebruiken om potjes / budgetten bij te houden of inzicht in uitgaven te hebben. Het zijn altijd net niet oplossingen voor mij of dwingen je tot hogere kosten / lagere rente. Ik gebruik aparte software (in mijn geval Gnucash, maar er is een apart topic over programma's om geld te beheren) en importeer hier de informatie van alle banken die ik gebruik: Trade Republic voor kaartbetalingen met saveback, Revolut voor ideal, ASN voor vaste lasten, etc. Budgetten bestaan voor mij puur in Gnucash onafhankelijk van op welke rekening het geld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
alson schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:26:
[...]

Ik ben gestopt om bank apps te gebruiken om potjes / budgetten bij te houden of inzicht in uitgaven te hebben. ...
Niet alleen jij hebt dan inzicht, de bank ook. En dat is voor mij dan weer de reden om het zelf in excel bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Al die potjes ed heb ik zelf persoonlijk nooit behoefte aan gehad. Hier gaat gewoon alles wat ik niet direct/binnenkort nodig heb naar de spaarrekening, waar het nog een beetje rente oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
ja ik heb ook niet veel aan die potjes, spaar niet voor een bepaald iets, en hoef daar niet een speciaal potje voor te hebben, dat kan ik wel in mijn hoofd...

Die spaces hebben dus voor mij niet zo veel zin, de enige space wat ik wel zeer handig zou vinden is een shared space met iban... En dat doen ze nu net niet... (wat denk ik Bunq wel kan)

Want dan kan ik een shared space maken met een aantal personen daar gezamenlijk zeg maar 100 euro op storten en dan kan iedereen er gewoon z'n eigen kaart aan koppelen en betalen wat we dus gezamenlijk doen (bv festival of vakantie)
Nu had ik een shared space op de laatste vakantie, maar moet je dus constant alle betalingen schuiven naar die space, wat alleen maar onhandig en omslachtig is,

Maar goed nu hebben ze wel een shared space met iban gemaakt (joint account) maar daar kun je er maar 1 van hebben en is maar met 1 ander persoon...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 15-09 12:16

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

"voordeel" van spaces met iban is dat je per iban er weer een kaart aan kan koppelen (fysiek of virtueel) die dynamiek vind ik wel prettig, bijv. al je online abbos in een iban met kaart die daar geregistreerd staat zo heb je mooi een duidelijk "potje" wat je kan tracken en mocht die kaart lekken of de abbo 100x ze prijs verhogen dan is de iban rekening het limiet.
bij bunq gebruikte ik dat zo en dit kan dus ook bij n26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
CT schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:01:
"voordeel" van spaces met iban is dat je per iban er weer een kaart aan kan koppelen (fysiek of virtueel) die dynamiek vind ik wel prettig, bijv. al je online abbos in een iban met kaart die daar geregistreerd staat zo heb je mooi een duidelijk "potje" wat je kan tracken en mocht die kaart lekken of de abbo 100x ze prijs verhogen dan is de iban rekening het limiet.
bij bunq gebruikte ik dat zo en dit kan dus ook bij n26
Ja ik denk dat er genoeg publiek voor is, anders doen ze dat ook niet. Alleen voor mij persoonlijk zie ik er geen voordelen in, het gaat mij niet meer rente opleveren. Wel minder rente, aangezien die potjes geen spaarrekening zijn. Heel mijn betaalrekening zie ik als 1 pot en van elke transactie krijg ik al een melding, dus als een prijs ineens toegenomen is, valt dat eigenlijk al best snel op (als ik de aankondiging gemist zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:44
Afgelopen dagen een metal account afgesloten. Kun je hier onbeperkt tegen 4% je geld stallen? Dus ook boven de 100k (los van DGS discussie)?

[ Voor 9% gewijzigd door erniee op 31-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-E
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:47
Vanwege de hoge spaarrente met de N26 Metal heb ik een rekening aangemaakt. Nu ik toch een account heb, dacht ik misschien mijn ING op te zeggen. Door de buitenlandse IBAN van N26 is dit toch een flinke opgave. Bij 2 van de 3 automatische incasso's kan ik het alleen wijzigen via de serviceafdeling.

Wat betreft geld overmaken vanuit ING naar N26 (of Revolut) vind ik het een drama. Alles duurt lang bij mij vanuit ING zijde. Dit motiveert me wel om eens afscheid te gaan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Eric-E schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:38:
Vanwege de hoge spaarrente met de N26 Metal heb ik een rekening aangemaakt. Nu ik toch een account heb, dacht ik misschien mijn ING op te zeggen. Door de buitenlandse IBAN van N26 is dit toch een flinke opgave. Bij 2 van de 3 automatische incasso's kan ik het alleen wijzigen via de serviceafdeling.

Wat betreft geld overmaken vanuit ING naar N26 (of Revolut) vind ik het een drama. Alles duurt lang bij mij vanuit ING zijde. Dit motiveert me wel om eens afscheid te gaan nemen.
Ik heb N26 metal en bewust 2 Nederlandse rekeningen die ik als tegenrekening gebruik, ASN & ING. Ik raad je af ING te beëindigen voordat je een andere rekening hebt die goed werkt in combinatie met N26. ASN werkt beter dan ING.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14
erniee schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:37:
Afgelopen dagen een metal account afgesloten. Kun je hier onbeperkt tegen 4% je geld stallen? Dus ook boven de 100k (los van DGS discussie)?
Ja:
Is there a limit on the amount of money I can deposit into my N26 Instant Savings?

You may deposit as much money as you like into your savings account: you’ll earn interest on the total balance of your Instant Savings account. The sky’s the limit.
Zie: https://n26.com/en-eu/savings-account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-E
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:47
W1ck1e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Ik heb N26 metal en bewust 2 Nederlandse rekeningen die ik als tegenrekening gebruik, ASN & ING. Ik raad je af ING te beëindigen voordat je een andere rekening hebt die goed werkt in combinatie met N26. ASN werkt beter dan ING.
Bedankt voor de tip! Door de buitenlandse IBAN perikelen zie ik het nut wel in van de Nederlandse rekening. Ik houd voorlopig mijn ING rekening zeker nog aan. Voor reizen met andere valuta gebruik ik Revolut. Ik ga voorlopig eens experimenteren met de combinatie van de drie, want Revolut heeft wel een Nederlandse IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Kun je in de app je rente opbouw zien? Een beetje zoals bij Bunq of LPB?
Heb sinds kort ook N26 Metal. Indrukwekkende lijst aan verzekeringen via Allianz dat je ook erbij krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Trishul schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:04:
Heb sinds kort ook N26 Metal. Indrukwekkende lijst aan verzekeringen via Allianz dat je ook erbij krijgt.
Neen, helaas niet. Ik heb daar wel een keer een vraag aan hen over gesteld, maar verder dan "dat is een goed idee" is het niet gekomen.
In de excel sheet die ik bijhoud bereken ik de rente. En dat komt altijd overeen met hun uitkering.

Per 91,25 euro bouw je per dag 1 cent rente op.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 31-07-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14

mwa

Iemand de goudentip voor een jaaroverzicht bij N26 ivm belastingaangifte? Volgens de N26 wiki kun je deze via de 3 puntjes op het hoofdscherm downloaden, maar ik zie enkel maandelijkse afschriften. En de app is up to date (iOS).
https://support.n26.com/e...he-average-annual-balance

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
mwa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:16:
Iemand de goudentip voor een jaaroverzicht bij N26 ivm belastingaangifte? Volgens de N26 wiki kun je deze via de 3 puntjes op het hoofdscherm downloaden, maar ik zie enkel maandelijkse afschriften. En de app is up to date (iOS).
Volgens mij is de BD alleen geïnteresseerd in het saldo aan begin of einde van het jaar. En niet het gemiddelde/average. Of mis ik iets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
mwa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:16:
bij mij stond N26 er zelf al bij (als ik me het goed herinner). Hoefde niks extra's in te vullen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joco
Trishul schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:04:
je ziet de rente opbouw (of eigenlijk gekregen rente) alleen per maand.
niet in de maand zoals anderen dat ook al aangeven.

Ik moet wel zeggen als het per jaar uitbetaald zou worden (zoals ik gewend was van de andere/ouwere banken) dan is het wel interessant om te zien, maar nu maakt het mij persoonlijk niet zo veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
W1ck1e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:22:
[...]
Volgens mij is de BD alleen geïnteresseerd in het saldo aan begin of einde van het jaar. En niet het gemiddelde/average. Of mis ik iets ?
Dat klopt, volgens mij het saldo van 1 januari.

Je moet je BSN doorgeven bij N26 i.v.m. het doorgeven van je financiële gegevens dus ik ga ervan uit dat je saldo al is ingevuld bij je belastingaangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

W1ck1e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:22:
[...]

De accountant vroeg er om. En aangezien ik van mijn Nederlandse banken gewoon netjes een jaaroverzicht kreeg met een begin en eindsaldo, had ik het idee dat dit ook voor N26 het geval is (en ook volgens hun Wiki..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
mwa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:47:
[...]

De accountant vroeg er om. En aangezien ik van mijn Nederlandse banken gewoon netjes een jaaroverzicht kreeg met een begin en eindsaldo, had ik het idee dat dit ook voor N26 het geval is (en ook volgens hun Wiki..)
Volgens mij kan je wel een csv bestand downloaden met alle transacties. En dan een beetje knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
W1ck1e schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 15:54:
[...]

Volgens mij kan je wel een csv bestand downloaden met alle transacties. En dan een beetje knutselen.
volgens mij is dat niet nodig.
als je naar de settings gaat van je main account (of ik gok elke andere space met iban) dan kun je daar "download balance statements" downloaden
Als je je die van december vorig jaar (of jan volgend jaar) pakt dan staat er wat je eind balance is (dec statement) of wat het begin balance was (jan statement) op 1 van de laatste pagina's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Eric-E schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:38:

Klopt, zojuist ook Metal genomen. En wou even als test 1 euro overmaken naar ING om te kijken of dat met Metal sneller gaat. Er stond dat het IP ondersteunde, maar achteraf stond er "failed" omdat ING geen IP ondersteund (vanuit buitenland) blijkbaar.

Dus dan doe ik maar nog steeds een iDEAL betaalverzoek sturen vanuit de ING of het net zoals de heenweg via ABN laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa

mwa

joco schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 16:47:
[...]

volgens mij is dat niet nodig.
als je naar de settings gaat van je main account (of ik gok elke andere space met iban) dan kun je daar "download balance statements" downloaden
Als je je die van december vorig jaar (of jan volgend jaar) pakt dan staat er wat je eind balance is (dec statement) of wat het begin balance was (jan statement) op 1 van de laatste pagina's
Dat is een optie ja, maar dat komt dan niet overheen met wat er in de wiki staat. Staat er bij jullie dan ook geen annual overview onder statements?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
mwa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:21:
[...]

Dat is een optie ja, maar dat komt dan niet overheen met wat er in de wiki staat. Staat er bij jullie dan ook geen annual overview onder statements?
Jawel hoor, want verderop staat
We remind you that the document is only available in Italian and that, in the same section, you will find the average annual balance certificate for all the years in which you have had an active account with N26.
Blijkbaar is in Italië iets van een "gemiddeld jaaroverzicht" verplicht. Whatever that may be. Iets met het gemiddelde van alle saldi per dag... Hier in NL gaat het om het saldo aan het begin van het jaar, dus je maandelijkse statement van januari zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Een ander vraagje. Ik heb nu ook een Joint Account en ik zie dat ik daar een pas aan kan koppelen. Ik ga dan ervan uit dat alle betalingen met de pas en Google/Apple Pay vanaf de Joint rekening gaan (als desbetreffende pas is gelinked).

Alleen hoe zit dit dan met online betalingen via bijv. PayPal. die gaan denk ik gewoon wel van het Main account af? Kan ik dit ook nog ergens aangeven van welke IBAN deze afgeschreven moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:54
xileS schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:33:
Een ander vraagje. Ik heb nu ook een Joint Account en ik zie dat ik daar een pas aan kan koppelen. Ik ga dan ervan uit dat alle betalingen met de pas en Google/Apple Pay vanaf de Joint rekening gaan (als desbetreffende pas is gelinked).

Alleen hoe zit dit dan met online betalingen via bijv. PayPal. die gaan denk ik gewoon wel van het Main account af? Kan ik dit ook nog ergens aangeven van welke IBAN deze afgeschreven moet worden?
Iedere kaart is gekoppeld aan een rekening met iban. Als PayPal is gekoppeld aan de kaart gaat van het van de joint account af.

Dan neem je meerdere kaarten en gebruik je een aparte voor je main en de joint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Deikesu schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 18:43:
[...]

Iedere kaart is gekoppeld aan een rekening met iban. Als PayPal is gekoppeld aan de kaart gaat van het van de joint account af.

Dan neem je meerdere kaarten en gebruik je een aparte voor je main en de joint.
Ah natuurlijk, nu snap ik de logica. Virtuele kaarten zijn gewoon gratis aan te maken zie ik.

Mijn metal kaart is nog niet ontvangen, maar zie wel dat die al virtueel toe te voegen is. Alleen daar is nog geen rekening aan te koppelen.

Als oud klant heb ik al een transparent Mastercard debit en een transparent Maestro kaart, maar door de aanvraag wordt de Mastercard (of beide) vervangen door de nieuwe nog te ontvangen metal kaart?
Pagina: 1 ... 48 ... 51 Laatste