Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Maar Santander en TR zijn toch meer puur sparen?
iig geen flexibel accounts/spaces/iban etc gebeuren ideal/instant/surepay etc. zoals bunq, n26 en revolut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
CT schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:36:
iig geen flexibel accounts/spaces/iban etc gebeuren ideal/instant/surepay etc. zoals bunq, n26 en revolut
De 3,35% rente rekening bij Santander is vooral een spaarrekening, ja.

Maar Trade Republic is zeker niet puur sparen. De 'Trade' in de naam zegt het al ;) Ze bieden een goede spaarrente, om je te overtuigen geld op een TR-rekening te zetten, zodat je daarna makkelijker kan investeren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14:29
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:35:
[...]

Wat de er in de documentatie staat is niet wat ik ervaar.

Ik heb een excel sheet waarin ik de rente controlleer.

los van de kosten van de rekening:

elke dag wordt er 4% * saldo / 365 aan rente opgebouwd. Ook in dit schrikkeljaar (met 366 dagen)
Die opgebouwde rente wordt aan het begin van de volgende maand bijgeschreven (geeft dan weer rente op rente)

voor mij klopt deze berekening precies

Ook bij TR is de rente bijschrijving maandelijks, de opbouw echter dagelijks (te volgen in de app). Per 96 euro aan saldo precies 1 cent aan rente.

Ook bij TR is de rente op rente maandelijks.
Dankjewel voor de verduidelijking! Dan mogen de genoemde rentes dus wel vergeleken worden (afgezien van de N26 kosten).

(Ik heb zelf overigens mijn N26 account nog niet geupgrade, omdat ik mijn legacy privileges nog niet kwijt wil zolang ik bij RUUT nog een iets betere spaarrente krijg en tot 1 oktober gebruik kan maken van een onverslaanbare 5% / 4% bij Vivid (dat laatste is geen sparen maar een geldmarktfondsmix met fixed interest! Wel van een Nederlandse financiële instelling onder AFM-toezicht.) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Globalcitizen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:09:
[...]

Dankjewel voor de verduidelijking! Dan zijn de genoemde rentes dus wel vergelijkbaar (afgezien van de N26 kosten).
...
Voor die cent heb je bij N26 een saldo van 91,25 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 22:23
CT schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:36:
Santander Consumer Bank is echt puur een spaarrekening. Trade Republic een bijzondere hybride van een spaarrekening met een goede rente, een beleggingsplatform en een debit kaart die 1% van je uitgaven via die kaart aan aandelen teruggeeft als je minimaal €50/maand investeert. Geen volwaardige betaalrekening, maar ook geen pure spaarrekening als je die andere functies gebruikt (beide zijn optioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Globalcitizen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:38:
...
volgens @W1ck1e hanteren N26 en TR dezelfde berekeningsmethode en mogen de rentes daarom vergeleken worden (afgezien van de kosten bij N26 Metal).
...
Ahem,

de methode is gelijk, aantal dagen per jaar is verschillend, de rente is verschillend,
beide maandelijkse rente uitkering dus maandelijks rente op rente

Indien zo bedoeld: van mij mag iedereen alles met alles vergelijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is ergens de opgebouwde rente te zien van de instant savings? Of moet je dit handmatig uit gaan zitten rekenen elke dag? Niet heel handig als je vaker wat bijstort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedome
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik had een vraagje over de invite/referral premie. Ik vind online soms referrals van 50€, zijn deze te vertrouwen en correct? Want andere spreken over 25€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Executor16 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:47:
Is ergens de opgebouwde rente te zien van de instant savings? Of moet je dit handmatig uit gaan zitten rekenen elke dag? Niet heel handig als je vaker wat bijstort.
Neen, dat is niet te zien. Ik heb het wel een keer genoemd als verbeterpunt, omdat ze wel suggereren dat de opbouw dagelijks zichtbaar is. Meer dan de reactie "dat is een goed idee" is er nog niet gebeurd, voor zover ik kan zien.

Het is prima bij te houden in een excel sheet (bij een opname of storting het saldo bijwerken, door het vorige saldo te vermenigvuldigen met het aantal dagen van dat saldo, nogmaals met 3,75 % en dan delen door 365) Het saldo aan het eind van de dag is van belang, niet de saldo's door de dag heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
ravedome schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:36:
Ik had een vraagje over de invite/referral premie. Ik vind online soms referrals van 50€, zijn deze te vertrouwen en correct? Want andere spreken over 25€
Volgens mij is 25 euro het gangbare bedrag -- en volgens mij krijgt ook alleen de referrer (van wie je de link hebt) en niet de referral (jij krijgt niks dus) het bedrag van 25 euro.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Globalcitizen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:09:
[...]

...
(Ik heb zelf overigens mijn N26 account nog niet geupgrade, omdat ik mijn legacy privileges nog niet kwijt wil

...
Wat zijn de legacy privileges, ik zie er zo snel geen anders dan dat je zonder upgrade geen rente ontvangt?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
freestyler2 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:03:
[...]

Wat zijn de legacy privileges, ik zie er zo snel geen anders dan dat je zonder upgrade geen rente ontvangt?
Gratis fysieke card, meer spaces, etc.
Niet heel waardevol of belangrijk, maar jammer om op te geven als ik Metal (nog) niet echt nodig heb.
(En ik ontvang nu gratis 2,8% natuurlijk.)

[ Voor 6% gewijzigd door Globalcitizen op 28-06-2024 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Globalcitizen schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 00:26:
[...]

Gratis fysieke card, meer spaces, etc.
Niet heel waardevol of belangrijk, maar jammer om op te geven als ik Metal (nog) niet echt nodig heb.
(En ik ontvang nu gratis 2,8% natuurlijk.)
Geld dit ook voor business accounts? Heb je een bron/url om dit na te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
freestyler2 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 03:39:
[...]

Geld dit ook voor business accounts? Heb je een bron/url om dit na te lezen?
N26 support.
Het hangt af van de regels toen je klant werd (mits je daarna niets veranderd hebt). Maar als je niet al vele jaren klant van N26 bent, is dit niet van toepassing.
Geen idee v.w.b. business accounts (ik dacht dat die aanvankelijk niet bestonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 22:05
Gelukkig al een aantal antwoorden gevonden in dit topic.

Echter nog een aantal vragen over n26 als betaal en spaarrekening:
- op welke officiële site kunnen we zien dat n26 onder het Duitse garantie stelsel valt?
- hoe ervaren jullie een Duitse Iban in het dagelijks leven. Zijn er wel eens problemen waar je tegenaan loopt?
- ik krijg niet helemaal helder of N26 nou een Visa of Mastercard aanbied bij het Metal plan.

[ Voor 9% gewijzigd door StormRider op 01-07-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
StormRider schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:39:
- hoe ervaren jullie een Duitse Iban in het dagelijks leven. Zijn er wel eens problemen waar je tegenaan loopt?
Je kunt Tikkie niet gebruiken (NL IBAN nodig).

Ook zijn er wel eens invulformulieren waar "NL" vast in staat bij IBAN. Voor m'n fietsverzekering moest ik daarom bijvoorbeeld even mailen om 't geregeld te krijgen ipv dat ik het webformulier kon invullen.

Ook als je wilt pensioensparen bij Brand New Day heb je een NL IBAN nodig las ik.

[ Voor 0% gewijzigd door laurensl op 01-07-2024 13:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
laurensl schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:51: Ook als je wilt pensioensparen bij Brand New Day heb je een NL IBAN nodig las ik.
Ook voor sommige gewone spaarrekeningen zoals Raisin. Financiële producten zoals spaarrekeningen zijn volgens mij uitgezonderd van de IBAN discriminatie regels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
...
- op welke officiële site kunnen we zien dat n26 onder het Duitse garantie stelsel valt?
...
Is deze site officieel genoeg ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNXnnJAvcYTDZSGOo1rLh5F13MY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BQuVDzKX2Qkc6LlwgeLJDA26.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-05 17:05
Gelukkig al een aantal antwoorden gevonden in dit topic.

Echter nog een aantal vragen over n26 als betaal en spaarrekening:
- ik krijg niet helemaal helder of N26 nou een Visa of Mastercard aanbied bij het Metal plan.
Vraag 1 en 3 kun je gemakkelijk terugvinden op hun website? Daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:52
alson schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:08:
Financiële producten zoals spaarrekeningen zijn volgens mij uitgezonderd van de IBAN discriminatie regels.
Klopt. IBAN discriminatie kan alleen sprake van zijn tussen twee "vrije" rekeningen (geld overboeken naar en ontvangen van elke willekeurige rekening), AKA betaalrekeningen. Als een van beide een spaarrekening is (oftewel: kan geen geld onvangen van willekeurige rekeningen noch over maken naar willekeurige rekeningen) dan mogen er wel eisen aan een rekening(nummer) gesteld worden.

In het Revolut topic had iemand hier navraag over gedaan bij DNB na introductie van de NL IBANs en LeasePlan Bank die de Revolut IBAN weigerde, en dit was hun antwoord daar op.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 01-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
balken07 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Vraag 1 en 3 kun je gemakkelijk terugvinden op hun website? Daar al gekeken?
Jazeker! Maar ik wil dit officieel terugzien zoals wij dit bij de DNB kunnen opvragen. Niet via de website van N26

Ik kwam tegen dat ze beide aanbieden afhankelijk van het land. Soms kan je kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
StormRider schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Jazeker! Maar ik wil dit officieel terugzien zoals wij dit bij de DNB kunnen opvragen. Niet via de website van N26

Ik kwam tegen dat ze beide aanbieden afhankelijk van het land. Soms kan je kiezen.
Lees de productvoorwaarden door. Als je dit niet kunt vertrouwen, dan maak je het jezelf wel erg lastig. Op die voorwaarden kan jij en N26 je immers beroepen als een klantrelatie is aangegaan.

https://docs.n26.com/lega...deposit-protection-en.pdf

Ik ken niet anders dan N26 gewoon altijd onder Duits DPS valt. Als je geïnteresseerd bent in N26, is de website van N26 hetgeen waar je je het best op kunt baseren naar mijn mening. De informatie bij de bron opzoeken voorkomt misverstanden.

[ Voor 23% gewijzigd door balken07 op 01-07-2024 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Laatst online: 13:51
StormRider schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Gewoon bij de Bafin kijken: N26

Ook bij de Bafin te vinden: Einlagensicherung:
Wie funktionieren Einlagensicherung und Anlegerentschädigung?

Jede Bank, die mindestens die aufsichtliche Erlaubnis zum Betreiben des Einlagen- und Kreditgeschäfts hat, ist automatisch – kraft Gesetzes – Mitglied in einem Einlagensicherungssystem.
Gezien N26 toestemming heeft voor Einlagengeschäft en Kreditgeschäft zoals in de 1e link te lezen is vallen ze onder het stelsel van Duitsland.

Wetteksten zijn ook door te nemen als je het precies wilt weten:
https://www.gesetze-im-internet.de/kredwg/__1.html
https://www.gesetze-im-internet.de/einsig/BJNR078610015.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
DarkSEDA schreef op maandag 1 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Gewoon bij de Bafin kijken: N26

Ook bij de Bafin te vinden: Einlagensicherung:

[...]

Gezien N26 toestemming heeft voor Einlagengeschäft en Kreditgeschäft zoals in de 1e link te lezen is vallen ze onder het stelsel van Duitsland.

Wetteksten zijn ook door te nemen als je het precies wilt weten:
https://www.gesetze-im-internet.de/kredwg/__1.html
https://www.gesetze-im-internet.de/einsig/BJNR078610015.html
Geweldig, dit zocht ik. Thnx voor je toelichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:23
ik meen echt gelezen te hebben in N26 IDEAL aankondigingen dat ze dan ook tikkes/betaalverzoeken zouden kunnen. Nu kan ik daar nu niet echt iets meer over lezen en ik kan het ook niet vinden hoe dat eventueel zou moeten

Ze hebben dat Moneybeam maar dat is niet bruikbaar omdat de andere ook bij N26 moet zitten, in hun app zelf zie ik geen andere opties, en Tikkie werkt ook niet want die wil een NL IBAN.

Dat maakt het toch wel lastig om helemaal over te schakelen, (en er zullen daarnaast ook nog wel corner cases wezen die ook een echte NL IBAN willen hebben, maar ik heb daar tot nu toe niet veel last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
joco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:31:
ik meen echt gelezen te hebben in N26 IDEAL aankondigingen dat ze dan ook tikkes/betaalverzoeken zouden kunnen. Nu kan ik daar nu niet echt iets meer over lezen en ik kan het ook niet vinden hoe dat eventueel zou moeten
Waarschijnlijk kun je er wel Tikkies mee betalen, maar kun je geen Tikkie account / ... aanmaken en is dat wat je wilt.
Ze hebben dat Moneybeam maar dat is niet bruikbaar omdat de andere ook bij N26 moet zitten, in hun app zelf zie ik geen andere opties, en Tikkie werkt ook niet want die wil een NL IBAN.

Dat maakt het toch wel lastig om helemaal over te schakelen, (en er zullen daarnaast ook nog wel corner cases wezen die ook een echte NL IBAN willen hebben, maar ik heb daar tot nu toe niet veel last van)
Tikkie vereist ook niet alleen een NL IBAN, maar ook SurePay (aka "naamcontrole"). Bron: het Revolut topic :P Want Revolut heeft sinds eind vorig jaar wel een NL IBAN, maar Tikkie werkte nog steeds niet. Tikkie heeft toen zelfs hun app aangepast om expliciet een NL..REVO rekeningnummer te "blokkeren" als zijnde "Revolut wordt niet ondersteund". Pas nadat Revolut SurePay ondersteuning heeft toegevoegd heeft Tikkie dit weer "vrijgegeven" en sindsdien kun je ook een Tikkie account aanmaken met een Revolut rekeningnummer. En daarnaast dus uiteraard ook dat alle banken etc ook de melding kunnen geven dat de naam en het rekeningnummer matchen bij een overboeking naar Revolut. En ik meen gelezen te hebben dat ook een aantal overheidsinstanties (/websites) SurePay vereisen als je het rekeningnummer wilt aanpassen.

En vervolgens is er natuurlijik ook nog iDIN ter identificatie (middels de bank). Sommige diensten (verzekering? Mogelijk/optioneel overheid) vragen hier ook naar (/vereisen het?) en ik heb zo'n vermoeden dat N26 dat ook wel niet zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joco
Naam controle werkt voor zo ver ik kan zien bij Rabobank, als ik over maak naar mijn n26 rekening dan zegt Rabo echt bedoel je niet xxx)
Werkt volgens mij niet op andere sub accounts bv de Joint Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

joco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:31:

Tikkie is echt Nederlands, de Duitsers wilden er niet aan (ABN AMRO heeft het in 2018 geprobeerd). Veel landen hebben hun eigen Tikkie-achtige oplossingen, die alleen in dat land werken. Ik verwacht niet dat N26 het gaat implementeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 04-07-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

ING, Bunq etc. hebben een 'eigen' tikkie geïntegreerd (zie het als een omgekeerde iDeal, de bank maakt een betaalpagina en draagt de transactiekosten die hier aan verbonden zijn), probleem met tikkie is dat het dus van ABN is, maar 'open' voor andere banken.
Rare is dat ING, Revolut, Bunq etc. ook gebruik kunnen maken van tikkie, maar elke transactie kost ABN 'geld'.
Zou beter zijn als ING en Bunq klanten gewoon hun eigen app gebruiken ipv ABN's tikkie..
Mijn visie is: op termijn stopt tikkie waarschijnlijk en wordt 't onderdeel van de ABN -app.

Maar hoe dan ook, iDeal staat los van Tikkie.
iDeal wordt gewoon normaal ondersteund door N26.
Elke normale iDeal integratie zal N26 gewoon tonen bij de keuze van de bank.

Uitzonderingen zijn oa. 'nep' recurring betalingen, eg. incasso, waarbij een iDeal transactie gebruikt wordt om te checken of je echt eigenaar van de rekening bent (0,1ct gebeuren). En dan gebruiken ze je rekening nummer voor de incasso. Volgens mij is dit een Mollie-achtige oplossing die niet meer mag?
Dus in de toekomst zal dit niet uitbreiden vermoed ik.

Dit betekend dat ik in mijn geval alleen problemen heb met Hollandsnieuwe, die gebruikt dus deze rare ideal constructie, maar dan kan je gewoon de support je bank nr mailen en fixen ze het als nog (de incasso).

iDin is wel 'een dingetje', geen idee hoe die integratie precies verloopt en/of een buitenlandse IBAN dit ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 201953 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:58:
[...]

Tikkie is echt Nederlands, de Duitsers wilden er niet aan (ABN AMRO heeft het in 2018 geprobeerd). Veel landen hebben hun eigen Tikkie-achtige oplossingen, die alleen in dat land werken. Ik verwacht niet dat N26 het gaat implementeren.
Gelukkig komt er nu een noord en zuid-europese variant voor betaaloplossing. Die van Noord-Europa zal o.b.v. iDEAL zijn, en die van Zuid-Europa o.b.v. het Spaanse Bizum.

https://wero-wallet.eu/ (banken uit Nederland, Duitsland, België en Frankrijk)
https://www.paymentscards...nt-interoperability-deal/ (akkoord tussen de equivalente diensten in Portugal, Spanje en Italië om iets vergelijkbaars te gaan doen).

Niet zo ideaal als een pan-europese oplossing natuurlijk, maar als je van 7 naar 2 systemen gaat is natuurlijk al een grote stap.

[ Voor 7% gewijzigd door Elandenmelk op 05-07-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
cderidder schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:07:
[...]

Ik ben vanaf het begin klant en vorige week overgestapt naar Metal. De Mastercard wordt vervangen door de Metal card. Zodra je je nieuwe kaart activeert vervalt de oude. Als je ook een Maestro kaart hebt blijft die wel werken. Die wordt gezien als een extra kaart. Dat en je oude voorwaarden kwijtraken zag ik als enige nadeel van de overstap. Wat ik uit de voorwaarden kon halen is dat die Metal bij downgraden vervalt. Wat er op termijn met de Maestro gaat gebeuren weet ik niet. Misschien vervalt die ook wel omdat ze niet meer uitgegeven worden of krijg je er een Mastercard voor terug wat andere banken ook doen. Wacht het wel af. Heb de gok genomen, de extra rente compenseert voorlopig eventuele kosten van een pas in de toekomst.
Ik zit weer te overwegen om over te stappen naar Metal en ik ben ook al sinds ongeveer het begin klant. Bij de nieuwe Metal card, krijg je dan een totaal andere kaartnummer of veranderd alleen de geldigheidsdatum en CVC?

Dat over oude voorwaarden kwijtraken las ik dus idd ook eerder hier en had daarom maar nog even gewacht. Als ik het goed begrijp, mocht ik na een jaar weer willen downgraden, dan doet mijn fysieke pas het niet meer en krijg ik er geen nieuwe voor terug.. Als ik €10,- betaal, kan ik wel weer een fysieke pas krijgen dan. Als dat enige nadeel is, dan wil ik Metal nog wel proberen, maar wel weer jammer dat je "benadeeld" wordt terwijl je een betaald product van hun afneemt. Als ik blijf zitten waar ik nu zit (een oude gratis N26 rekening), dan blijf je dezelfde voorwaarden behouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:34
Een nieuwe N26 gebruiker hier. Voor mijzelf heb ik een eigen account aangemaakt, maar de reden om überhaupt mij aan te melden bij N26 is dat ik een Joint Account wil voor mijn partner en mij. Als ik de info op de website doorlees begrijp ik dat je dit account er *bij* krijgt. In geval van mijn partner en mij betekent dit dan dat wij straks 3 (Duitse) iban rekeningen hebben, terwijl het ons in wezen slechts om 1 gezamenlijke gaat.

Klopt dat? Beetje omslachtig als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 23:01
xileS schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Ik zit weer te overwegen om over te stappen naar Metal en ik ben ook al sinds ongeveer het begin klant. Bij de nieuwe Metal card, krijg je dan een totaal andere kaartnummer of veranderd alleen de geldigheidsdatum en CVC?

Dat over oude voorwaarden kwijtraken las ik dus idd ook eerder hier en had daarom maar nog even gewacht. Als ik het goed begrijp, mocht ik na een jaar weer willen downgraden, dan doet mijn fysieke pas het niet meer en krijg ik er geen nieuwe voor terug.. Als ik €10,- betaal, kan ik wel weer een fysieke pas krijgen dan. Als dat enige nadeel is, dan wil ik Metal nog wel proberen, maar wel weer jammer dat je "benadeeld" wordt terwijl je een betaald product van hun afneemt. Als ik blijf zitten waar ik nu zit (een oude gratis N26 rekening), dan blijf je dezelfde voorwaarden behouden..
Je krijgt een pas met een volledig nieuw nummer. Het voelt idd als een soort straf terwijl je juist een premium product af bent gaan nemen bij ze. Ik heb mij er maar overheen gezet. Vooralsnog ben ik te spreken over de rekening en benefits van metal. Zolang ze dat niet veranderen kan ik leven het feit dat ik de oude voorwaarden niet meer heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Neutron schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:09:
Een nieuwe N26 gebruiker hier. Voor mijzelf heb ik een eigen account aangemaakt, maar de reden om überhaupt mij aan te melden bij N26 is dat ik een Joint Account wil voor mijn partner en mij. Als ik de info op de website doorlees begrijp ik dat je dit account er *bij* krijgt. In geval van mijn partner en mij betekent dit dan dat wij straks 3 (Duitse) iban rekeningen hebben, terwijl het ons in wezen slechts om 1 gezamenlijke gaat.

Klopt dat? Beetje omslachtig als je het mij vraagt.
Bij een account hoort eenmaal een IBAN, en beide personen die een gezamelijke pot/rekening willen maken moeten ook een account hebben bij N26 (incl identificatie etc.)

Als je bijv. een gezamelijke mailbox op gmail maakt moet je ook eerst een eigen account openen op gmail incl. mail adres die je dan wellicht nooit gebruikt.

Ik geloof dat sommige banken zonder iban de mogelijkheid hebben om je aan te melden (account te openen) maar 't lijkt er sterk op dat N26 geen IBAN-loze-accounts biedt.

Je kan natuurlijk in de App je persoonlijke IBAN 'uit' zetten, dat er geen betalingen op en af kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
CT schreef op maandag 8 juli 2024 @ 06:57:
[...]
Je kan natuurlijk in de App je persoonlijke IBAN 'uit' zetten, dat er geen betalingen op en af kunnen.
Interessant, dat wist ik niet. Ik heb op dit moment nog niets op mijn eigen persoonlijke IBAN rekening gestort (en dus ook nog geen virtual card). Ik neem aan dat dit nodig is alvorens ik deze rekening uit kan zetten. Maw dat tientje moet ik sowieso storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
Neutron schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:49:
[...]

Interessant, dat wist ik niet. Ik heb op dit moment nog niets op mijn eigen persoonlijke IBAN rekening gestort (en dus ook nog geen virtual card). Ik neem aan dat dit nodig is alvorens ik deze rekening uit kan zetten. Maw dat tientje moet ik sowieso storten?
En kun je dan direct naar je gezamelijke rekening overmaken en nooit meer naar je persoonlijke kijken. Ja dat kan.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Neutron schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:49:
[...]

Zeker Interessant, alleen kan ik de optie nergens terug vinden in de app. :')
Zou toch zweren dat ik deze optie voorbij zag komen, maar ik denk dat de optie niet bestaat zoals ik dacht dat deze zou werken. Je kan bij extra spaces(ibans) wel blokkeren dat deze naar je main account kunnen overmaken(?) verder zie ik niks om de hoofd-iban verder in te stellen... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Schweino schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Volgens mij is N26 een debit card ipv een credit card en daar kan je bijvoorbeeld geen borgstelling mee laten afboeken bij o.a. autohuur of hotelreserveringen.

Dat is iig wat mij er van weerhoud om mijn mastercard de deur uit te doen. Als het anders is dan lees ik dat graag want dan zeg ik mijn mastercard ook direct op.
Ook ik nog een Creditcard, maar in principe moet je ook je borg met N26 Mastercard Debit kunnen betalen? Alleen ben je wel waarschijnlijk even een groot (500 Euro meestal dacht ik) kwijt. Alleen met een Creditcard gaat dit ook gewoon van je besteding af.

Ik houd mijn CC nog wel aan, maar heb het idee dat het niet perse nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
xileS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:48:
Ook ik nog een Creditcard, maar in principe moet je ook je borg met N26 Mastercard Debit kunnen betalen? Alleen ben je wel waarschijnlijk even een groot (500 Euro meestal dacht ik) kwijt. Alleen met een Creditcard gaat dit ook gewoon van je besteding af.

Ik houd mijn CC nog wel aan, maar heb het idee dat het niet perse nodig is.
Ik vind het meer een soort bijgeloof dat autoverhuurders en hotels een CC willen. Natuurlijk valt er van een debitcard met €50 saldo weinig te plukken, maar als je met een CC op €950 van de €1000 bestedingslimiet zit, geloof ik ook niet dat het bedrijf daar die €1000 schade aan beschadigingen van kan afschrijven. Reserveringen geven voor het bedrijf dezelfde zekerheid voor beide typen kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
alson schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:01:
[...]

Ik vind het meer een soort bijgeloof dat autoverhuurders en hotels een CC willen. Natuurlijk valt er van een debitcard met €50 saldo weinig te plukken, maar als je met een CC op €950 van de €1000 bestedingslimiet zit, geloof ik ook niet dat het bedrijf daar die €1000 schade aan beschadigingen van kan afschrijven. Reserveringen geven voor het bedrijf dezelfde zekerheid voor beide typen kaarten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkCimhk8XcIpdjcstS0Z-vBpFhc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MWi2VShXnitkD97ZMjctETBu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
En bij heel veel websites kun je betalen met creditcard maar werkt een Debit MasterCard of Vusa Debit kaart ook prima. In de Nederlandse volksmond is MasterCard (en wellicht Visa) nu eenmaal synoniem voor "creditcard". Dat een willekeurige website aangeeft dat je alleen met creditcard kunt betalen vind ik geen uitsluitsel geven (tenzij expliciet over de verschillende kaarttypen geschreven wordt, wat hier niet aan de orde is "creditcard vs cash". Als er nu stond "alleen creditcard en geen Debit MasterCard / Visa Debit" was het wel helder").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:34:
[...]

En bij heel veel websites kun je betalen met creditcard maar werkt een Debit MasterCard of Vusa Debit kaart ook prima. In de Nederlandse volksmond is MasterCard (en wellicht Visa) nu eenmaal synoniem voor "creditcard". Dat een willekeurige website aangeeft dat je alleen met creditcard kunt betalen vind ik geen uitsluitsel geven (tenzij expliciet over de verschillende kaarttypen geschreven wordt, wat hier niet aan de orde is "creditcard vs cash". Als er nu stond "alleen creditcard en geen Debit MasterCard / Visa Debit" was het wel helder").
Webshops zijn niet vergelijkbaar, aangezien daar de belangen voor de winkelier niet spelen zoals voor autohuur of hotels. Je komt immers een prijs overeen, die met het uitvoeren van de transactie goedgekeurd danwel afgekeurd zal worden. Daarmee is het risico van de winkelier al gedekt. Er is geen noodzaak voor het openhouden van de mogelijkheid voor een eventuele nabetaling. Ik gebruik in vreemde valuta regelmatig een debitcard op webshops :) Ik heb overigens niet beweerd dat een creditcard altijd vereist is. Wel dat het dus geen bijgeloof is in relatie met hotels en autohuur. Zie onderstaande link.

https://www.sixt.com/help...ntal-without-credit-card/

In Canada niet mogelijk, en bepaalde auto categorieën in de USA zijn niet mogelijk om te huren met een debitcard. Daarnaast moet je meer papierwinkel overhandigen als je met een debitcard wilt huren (bij Sixt USA tenminste). Ik zou de moeite niet eens nemen en gewoon een creditcard gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door balken07 op 08-07-2024 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
Ik zei niet dat er geen hotels en verhuurders zijn die dat willen, maar dat het naar mijn idee bijgeloof aan hun kant is dat ze bij een creditcard zoveel minder risico lopen dan met een debitcard. Iemand die krap bij kas zit, zal zeker in de landen waar gespreid betalen nog gebruikelijk is vaak ook dichtbij de limiet van hun creditcard zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Maar heeft men weleens geprobeerd om met hun N26 Debit Mastercard een auto te huren inclusief borg betalen binnen Europa bijvoorbeeld?

Ik heb toevallig voor deze week een auto in Italië gehuurd, wel vooruit betaald met mijn Creditcard. Wellicht kan ik proberen daar ter plekke met mijn N26 Debit Mastercard de borg te betalen (met minstens €500 saldo op de betaalrekening). Moet denk ik gewoon werken, ookal staat er vaak dat je perse een creditcard nodig hebt. Alleen ik zou niet weten waarom, als de betaling/reservering van borg maar lukt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201953

balken07 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:44:
[...]

Webshops zijn niet vergelijkbaar, aangezien daar de belangen voor de winkelier niet spelen zoals voor autohuur of hotels. Je komt immers een prijs overeen, die met het uitvoeren van de transactie goedgekeurd danwel afgekeurd zal worden. Daarmee is het risico van de winkelier al gedekt. Er is geen noodzaak voor het openhouden van de mogelijkheid voor een eventuele nabetaling. Ik gebruik in vreemde valuta regelmatig een debitcard op webshops :) Ik heb overigens niet beweerd dat een creditcard altijd vereist is. Wel dat het dus geen bijgeloof is in relatie met hotels en autohuur. Zie onderstaande link.

https://www.sixt.com/help...ntal-without-credit-card/

In Canada niet mogelijk, en bepaalde auto categorieën in de USA zijn niet mogelijk om te huren met een debitcard. Daarnaast moet je meer papierwinkel overhandigen als je met een debitcard wilt huren (bij Sixt USA tenminste). Ik zou de moeite niet eens nemen en gewoon een creditcard gebruiken.
Niet iedereen is bereid voor alleen het huren van een auto een cc aan te schaffen. Hertz, Dollar and Thrifty staan in Europa ook debetkaarten toe. Ik denk dat in Europa uiteindelijk alle verhuurders overstag gaan. Een cc is on-europees 😂, zeker nu het perfide Albion geen deel meer uit maakt van de EU. Afgaande op de vele commercials daar zijn ze daar gek op krediet.
Ik heb even wat opgezocht: op de meeste luchthavens volstaat een debetkaart van Visa of Mastercard in combinatie met een retourticket.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 201953 op 08-07-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Nu online
xileS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:50:
Maar heeft men weleens geprobeerd om met hun N26 Debit Mastercard een auto te huren inclusief borg betalen binnen Europa bijvoorbeeld?
Vele malen. Het nadeel is dat, omdat het een debit-CC is, de reservering niet kunt uitgeven zolang die er staat. Maar niet altijd doen ze die reservering daadwerkelijk (of ik zie m niet?).

Mits je dus wat extra geld om tegenover die borg kan staan op je rekening hebt, kan het dus. Heb zelf nog nooit problemen gehad.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Brent schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:34:
[...]

Vele malen. Het nadeel is dat, omdat het een debit-CC is, de reservering niet kunt uitgeven zolang die er staat. Maar niet altijd doen ze die reservering daadwerkelijk (of ik zie m niet?).

Mits je dus wat extra geld om tegenover die borg kan staan op je rekening hebt, kan het dus. Heb zelf nog nooit problemen gehad.
Ja geen/weinig verschil met een creditcard dus. Het bedrag gaat gewoon van je bestedinglimiet af. Met mijn ICS Mastercard merkte ik altijd dat het een maand duurt voordat een borg wordt vrijgegeven. Een keer meegemaakt dat KLM 3k teveel had afgeschreven van mijn creditcard en moest daardoor telkens wat tegoed bijstorten om iets met mijn CC te kunnen besteden. Het bedrag stond heletijd als gereserveerd en werd pas na een maand dus vrij gegeven.

Hopelijk is dit bij N26 wel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:58:
[...]

Ja geen/weinig verschil met een creditcard dus. Het bedrag gaat gewoon van je bestedinglimiet af. Met mijn ICS Mastercard merkte ik altijd dat het een maand duurt voordat een borg wordt vrijgegeven. Een keer meegemaakt dat KLM 3k teveel had afgeschreven van mijn creditcard en moest daardoor telkens wat tegoed bijstorten om iets met mijn CC te kunnen besteden. Het bedrag stond heletijd als gereserveerd en werd pas na een maand dus vrij gegeven.

Ik heb liever dat het afgaat van bestedingslimiet dan dat ik daadwerkelijk saldo van mijn betaalrekening zie verdwijnen voor een paar weken. Bestedingslimiet is voor mij gebakken lucht zolang een transactie niet is omgezet in een charge. Behalve hotel en autohuur gebruik ik verder voor alle dagelijkse zaken op vakantie gewoon mijn debit card van N26/Openbank. Die €5000 op de SNS creditcard van ICS is voor mij ruim genoeg voor autohuur en hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Anoniem: 201953 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:27:
[...]

Niet iedereen is bereid voor alleen het huren van een auto een cc aan te schaffen. Hertz, Dollar and Thrifty staan in Europa ook debetkaarten toe. Ik denk dat in Europa uiteindelijk alle verhuurders overstag gaan. Een cc is on-europees 😂, zeker nu het perfide Albion geen deel meer uit maakt van de EU. Afgaande op de vele commercials daar zijn ze daar gek op krediet.
Ik heb even wat opgezocht: op de meeste luchthavens volstaat een debetkaart van Visa of Mastercard in combinatie met een retourticket.
Ik gebruik mijn creditcard het meest voor online aankopen. Iedere aankoop op het web reken ik af met de creditcard vanwege de aflevergarantie. Die creditcard kost €35 per jaar. Dat is uiteraard subjectief, maar dat vind ik geen geld voor wat ik er mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Ik heb liever dat het afgaat van bestedingslimiet dan dat ik daadwerkelijk saldo van mijn betaalrekening zie verdwijnen voor een paar weken. Bestedingslimiet is voor mij gebakken lucht zolang een transactie niet is omgezet in een charge. Behalve hotel en autohuur gebruik ik verder voor alle dagelijkse zaken op vakantie gewoon mijn debit card van N26/Openbank. Die €5000 op de SNS creditcard van ICS is voor mij ruim genoeg voor autohuur en hotel.
Ja oké, als je beide kaarten hebt dan is de voorkeur idd om de borg met CC te betalen. Voor alle andere zaken gebruik ik ook mijn N26 debit card. Vroeg mij alleen af hoe noodzakelijk mijn Creditcard nog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
balken07 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Ik gebruik mijn creditcard het meest voor online aankopen. Iedere aankoop op het web reken ik af met de creditcard vanwege de aflevergarantie. Die creditcard kost €35 per jaar. Dat is uiteraard subjectief, maar dat vind ik geen geld voor wat ik er mee doe.
Met N26 Metal heb je die voordelen geloof ik ook, dus daarom vraag ik mij af of ik mijn echte Creditcard nog wel nodig hebt als ik Metal neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Met N26 Metal heb je die voordelen geloof ik ook, dus daarom vraag ik mij af of ik mijn echte Creditcard nog wel nodig hebt als ik Metal neem.
Als je borg vast zit mis je rente op dat saldo, dus borg op debit card kost ook gewoon geld. Ik heb ook een ICS creditcard voor online en borg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
xileS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:05:
[...]

https://docs.n26.com/lega...ormation-document-NLD.pdf

Hoe ik het lees, betreft het geen aflevergarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
De vraag is hier wat precies met aflevergarantie wordt bedoeld.

ICS gebruikt die term maar dat is feitelijk het betwisten van een transactie oftewel een chargeback.
Het is een standaard procedure die door de kaartschema's wordt gehanteerd met een heel protocol.
Het zit bij alle kaarten en is geen aparte verzekering.

Een aankoopverzekering heeft betrekking op verlies, diefstal of beschadiging van zaken die met de kaart aangekocht zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ICS geeft ook garantie op je product voor 180 of 365 dagen afhankelijk van welke kaart je hebt. Dus niet alleen aflevering, maar ook diefstal en schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Wally2002 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:08:
[...]
De vraag is hier wat precies met aflevergarantie wordt bedoeld.

ICS gebruikt die term maar dat is feitelijk het betwisten van een transactie oftewel een chargeback.
Het is een standaard procedure die door de kaartschema's wordt gehanteerd met een heel protocol.
Het zit bij alle kaarten en is geen aparte verzekering.

Een aankoopverzekering heeft betrekking op verlies, diefstal of beschadiging van zaken die met de kaart aangekocht zijn.
De aflevergarantie is simpelweg het terugdraaien van een betaling indien een bestelling niet geleverd is. Dat is iets anders dan de standaard procedure van kaartschema’s. Die zien op niet geautoriseerde transacties met je kaart. Fraude dus.

[ Voor 30% gewijzigd door balken07 op 09-07-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Als je borg vast zit mis je rente op dat saldo, dus borg op debit card kost ook gewoon geld. Ik heb ook een ICS creditcard voor online en borg.
Als het geld anders op je spaarrekening heeft gestaan, dan klopt dat idd. Laatste keer was mijn huurauto borg maar 1 cent, dus dat had niet veel rente opgeleverd. Deze week als ik mijn auto ga huren, zal borg 200 euro zijn las ik. Als ik daar bijv. 4% rente over mis dan is dat 0,66 Euro mocht ik het pas na een maand terug krijgen. En hopelijk gaat het vrijgeven van de borg sneller dan bij ICS, wat naar mijn ervaring altijd een maand duurt.

Uiteraard als ik een CC heb, dan gebruik ik dus liever mijn CC voor borg. Alleen het lijkt mij minder noodzakelijk om een CC te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Z___Z schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:16:
ICS geeft ook garantie op je product voor 180 of 365 dagen afhankelijk van welke kaart je hebt. Dus niet alleen aflevering, maar ook diefstal en schade.
Diefstal en schade zie ik ook gewoon tussen de voorwaarden (12 maanden) staan bij N26 Metal bij de aankoopbescherming toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
balken07 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:29:
[...]

De aflevergarantie is simpelweg het terugdraaien van een betaling indien een bestelling niet geleverd is. Dat is iets anders dan de standaard procedure van kaartschema’s. Die zien op niet geautoriseerde transacties met je kaart. Fraude dus.
nee. ics noemt het aflever garantie maar als je naar het formulier gaat heet het betwisten van de transactie (vanwege niet leveren of nep product ontvangen is ). Als je in het gelijk wordt gesteld is dat gewoon een chargeback.

Aanvullend: ICS noemt het zelf ook Chargeback (voor zakelijke klanten)

Aanvullend 2: ook het formulier voor consumenten moet naar ICS op het e-mail adres chargeback@... gestuurd worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Wally2002 op 10-07-2024 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:06
Volgt dit topic nu al een tijdje, samen met nog paar andere topics. N26 is me tijdje geleden beginnen opvallen. Ik lees eigenlijk weinig echte problemen met N26 en dat in combinatie met een hoge rente (mits metal). Ben op zoek naar een plaats om een redelijk bedrag te "parkeren" (meer dan voldoende om de extra kost voor Metal te compenseren) en het lijkt toch N26 te gaan worden.

Geld komt vrij binnen week of twee dus kan nog wel beetje verder volgen en eventueel veranderen van idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-05 19:45
Ik heb sinds kort een N26 rekening en probeer nu ook de spaarrekening daarvan uit. Je ziet geen opgebouwde rente klopt dat? En wanneer wordt de rente uitbetaald, er staat iedere maand? Is dat exact op de eerste van de maand of de werkdag erna? Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:39
kbus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:25:
Ik heb sinds kort een N26 rekening en probeer nu ook de spaarrekening daarvan uit. Je ziet geen opgebouwde rente klopt dat? En wanneer wordt de rente uitbetaald, er staat iedere maand? Is dat exact op de eerste van de maand of de werkdag erna? Ik hoor graag jullie ervaringen.
Gewoon de eerste dag of werkdag van de maand. Werkt perfect.
Zelfs met de gratis variant een hogere rente dan de grootbanken in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Wally2002 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:13:
[...]

nee. ics noemt het aflever garantie maar als je naar het formulier gaat heet het betwisten van de transactie (vanwege niet leveren of nep product ontvangen is ). Als je in het gelijk wordt gesteld is dat gewoon een chargeback.

Aanvullend: ICS noemt het zelf ook Chargeback (voor zakelijke klanten)

Aanvullend 2: ook het formulier voor consumenten moet naar ICS op het e-mail adres chargeback@... gestuurd worden.
We zeggen hetzelfde met andere woorden. Het terugdraaien van een betaling door ICS, is nadat je de transactie betwist en ICS je in het gelijk stelt. De feitelijke handeling door ICS is dan een chargeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
xileS schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:24:
[...]

Diefstal en schade zie ik ook gewoon tussen de voorwaarden (12 maanden) staan bij N26 Metal bij de aankoopbescherming toch?
Ja ik zie het, heb pas sinds kort N26 metal en die ICS kaart al vele jaren. Gelukkig nog nooit de verzekering nodig gehad. Maar goed ICS heeft een schade limiet van 50k terwijl N26 maar 2,5K verzekerd. Zal bij de meeste aankopen niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
balken07 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:49:
[...]

We zeggen hetzelfde met andere woorden. Het terugdraaien van een betaling door ICS, is nadat je de transactie betwist en ICS je in het gelijk stelt. De feitelijke handeling door ICS is dan een chargeback.
balken07 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Ik heb je bericht nog een keer gelezen maar daaruit maak ik toch echt op dat je bedoelde dat er verschil is tussen 'terugdraaien van betaling bij niet leveren' en de procedure van het kaartschema (chargeback procedure). Je zegt nu dat het wel hetzelfde is.

Wel met je eens dat de 'chargeback' inderdaad de feitelijke handeling is, en daarvoor de betwisting/procedure zit. In de praktijk wordt het woord 'chargeback' wel voor de hele procedure gebruikt.
ICS vraagt je niet voor niets te mailen naar chargeback@.

Maar dit is nogal een semantische discussie.

Het ging er hier volgens mij om of je bij N26 nu een aflevergarantie hebt (bij metal). Er staat niets over in de verzekeringsvoorwaarden, maar dat is te verwachten omdat het geen aankoopverzekering is maar een betwiste transactie. Daar zijn we het met z'n allen volgens mij wel over eens.

Dan is de vraag: welke voorwaarden biedt N26 mbt niet geleverde producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 17:38

Ves

A gadget addicted Bounty

Kenhas schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:44:
Volgt dit topic nu al een tijdje, samen met nog paar andere topics. N26 is me tijdje geleden beginnen opvallen. Ik lees eigenlijk weinig echte problemen met N26 en dat in combinatie met een hoge rente (mits metal). Ben op zoek naar een plaats om een redelijk bedrag te "parkeren" (meer dan voldoende om de extra kost voor Metal te compenseren) en het lijkt toch N26 te gaan worden.

Geld komt vrij binnen week of twee dus kan nog wel beetje verder volgen en eventueel veranderen van idee
Ik had voor mijzelf een simpel overzicht gemaakt. Met een klein bedrag van 10.000 komt het op jaar basis (ongeveer) zo uit te zien.

(Bunq Easy Bank pro)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1KiDG1Op2xNtugTDp_T3cvBviQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3sWXWkwKGMOAlgyLvMiWLEhZ.png?f=fotoalbum_large

Als je dus alleen een bedrag wil parkeren, kies voor TR of Santander.
Ga je de rekening ook (actief) gebruiken en veel reizen, dan is N26 inderdaad een betere keuze. Gezien de perks die je erbij krijgt.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ves schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Ik had voor mijzelf een simpel overzicht gemaakt. Met een klein bedrag van 10.000 komt het op jaar basis (ongeveer) zo uit te zien.

(Bunq Easy Bank pro)

[Afbeelding]

Ga je de rekening ook (actief) gebruiken en veel reizen, dan is N26 inderdaad een betere keuze. Gezien de perks die je erbij krijgt.
N26 Metal is bij jaarlijkse betaling "maar" 162,50. Dus vanaf 65k (als TR boven de 50k ook rente zou betalen) is het voordeliger om geld bij N26 te stallen, uitgaande dat het verschil van 0.25% rente stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Vandaar ook de tekst, bij een klein bedrag van 10.000.

Ik probeer kosten altijd op het hoogste te laten, en als het minder kan is het meegenomen.
Zo ben je ook niet gebonden en kan je eventueel snel verhuizen van bank/plan zonder dat er (onnodige) kosten zijn gemaakt wanneer de rente zakt naar bijv 3%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Ves schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:33:
Vandaar ook de tekst, bij een klein bedrag van 10.000.

Ik probeer kosten altijd op het hoogste te laten, en als het minder kan is het meegenomen.
Zo ben je ook niet gebonden en kan je eventueel snel verhuizen van bank/plan zonder dat er (onnodige) kosten zijn gemaakt wanneer de rente zakt naar bijv 3%.
Als ik het goed begrepen heb sluit je Metal sowieso voor een jaar af. Je kunt het dus niet tussentijds opzeggen. Als je het geld beschikbaar hebt is het dus altijd voordeliger om in een keer te betalen. Want als je na 2 maanden "vertrekt" moet je nog steeds 10 maanden Metal betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:06
Ves schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:08:
[...]

(Bunq Easy Bank pro)

[Afbeelding]

De meeropbrengst van N26 zou de kost van Metal en renteverschil met Trade Republic compenseren.
Echt actief ermee bezig zijn, zou nu niet direct aan de orde zijn. Ergens neig ik naar N26 maar echte argumenten heb ik niet echt. Gewoon een gevoel na enkele weken meelezen in diverse topics. Ik zou me wel willen bezig houden met zoeken wat ik meer zou kunnen doen met het geld dan parkeren maar daar ontbreekt simpelweg de tijd. Dus dan maar parkeren en hopen dat ik binnen een jaartje meer tijd heb
Z___Z schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:21:
[...]

N26 Metal is bij jaarlijkse betaling "maar" 162,50. Dus vanaf 65k (als TR boven de 50k ook rente zou betalen) is het voordeliger om geld bij N26 te stallen, uitgaande dat het verschil van 0.25% rente stand houdt.
Mijn gevoel wordt ook wel beetje bepaald door eerst te lezen dat er enkel intrest was op de eerste 50.000 bij TR. Als ik het goed voorheb, is dit niet meer van tel. Op hun engelstalige support staat "unlimited cash balances" terwijl op nederlandstalig "tot 50.000" staat. Dus mijn gevoel heeft zich beetje laten leiden door verkeerde info. Maar dit is beetje off topic

[ Voor 22% gewijzigd door Kenhas op 10-07-2024 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

RobertMe schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:37:
[...]

Als ik het goed begrepen heb sluit je Metal sowieso voor een jaar af. Je kunt het dus niet tussentijds opzeggen. Als je het geld beschikbaar hebt is het dus altijd voordeliger om in een keer te betalen. Want als je na 2 maanden "vertrekt" moet je nog steeds 10 maanden Metal betalen.
Je hebt gelijk. Jaarlijks met keuze in 1x betalen of per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Kenhas schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:13:
...
Mijn gevoel wordt ook wel beetje bepaald door eerst te lezen dat er enkel intrest was op de eerste 50.000 bij TR. Als ik het goed voorheb, is dit niet meer van tel. Op hun engelstalige support staat "unlimited cash balances" terwijl op nederlandstalig "tot 50.000" staat. Dus mijn gevoel heeft zich beetje laten leiden door verkeerde info. Maar dit is beetje off topic
Ga er maar voorlopig nog even vanuit dat voor Nederlanders bij TR een maximum van 50k aan rentegevend saldo is. Wanneer dat niet meer zo is dan zal dat zeker in het TR topic worden genoemd. Met de eventuele haken en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
Wally2002 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:04:
[...]

[...]

Ik heb je bericht nog een keer gelezen maar daaruit maak ik toch echt op dat je bedoelde dat er verschil is tussen 'terugdraaien van betaling bij niet leveren' en de procedure van het kaartschema (chargeback procedure). Je zegt nu dat het wel hetzelfde is.
Ik ging er toen vanuit dat je Zero Liability Protection (Mastercard) en Zero Liability (Visa) bedoelde.

Maargoed, laten we het maar weer richten op N26 :9B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Goed nieuws:

https://www.emerce.nl/wir...it-beleggen-aandelen-etfs

Eindelijk ETF's nu ook beschikbaar bij N26 in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01-04 09:06
freestyler2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:55:
Goed nieuws:

Als ik in dit artikel doorklik naar de website van N26, dan staat daar dat N26 Metal 19,90 kost. Wordt deze kaart duurder? Deze kaart was 16,90. In de app staat nog steeds 13,50 bij een jaar vooruit betalen. Ik wilde nog even wachten met aanvragen van N26 Metal, maar als ze de prijs gaan verhogen, kan ik het beter nu aanvragen. Weet iemand of er verschillen zijn in kosten van N26 Metal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Zojuist een mail ontvangen over het bijwerken van mijn gegevens. Niet geklikt op de link, maar zelf aangelogd op mijn pc om er naar te kijken. Dan moet ik wel eerst aanloggen op de app om de aanlog op de pc te bevestigen. Dan blijkt het inderdaad van N26 af te komen dus geen scam. Maar helaas wordt het formulier niet aangeboden op de website. Dan moet ik de vragen beantwoorden in de app. Gelukkig multiple choice, helaas zit mijn situatie er niet precies in. Niets spannends.

@gloopie Dan ben ik blij dat ik het jaarabonnement heb, zodat ik in ieder geval "maar" 12 x 13,50 kwijt ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
freestyler2 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:55:
Goed nieuws:

Potentieel interessant (afhankelijk van assortiment)!
Weet iemand iets over de prijsstelling (b.v. spreads) van Upvest vergeleken met de handelsplatforms van DeGiro en Trade Republic (Gettex, L&S)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb net even snel gekeken, maar de interface is wel heel karig. Zaken als bied, laatkoers en volume worden al niet weergegeven. Ook alleen marktorders en niet zoals bijv TR de mogelijkheid om een limietorder in te leggen. Het aanbod lijkt op dit moment ook nog vrij beperkt, zowel van ETFs als van individuele aandelen. Kan zijn dat ze nog langzaam uitbreiden.

Edit: wat screens toegevoegd Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28_YhemgoCaJbUwTvdoMUPuqc8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DIFAJBLvxhnEF0ODYkc1rsjP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pJ-QywmnRhKSP7G27eN7rFh3fA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iuavKoeVBIseEvFQhyNKp1ea.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipWdJWzCXKRp-Lc-i_qDu7qTeMs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BPnijSq6tTg4WhFBawFjN3b8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZeY9YsFSfQBX4LFmFah32-Bo5oc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3mrs7AHIIubLpyz9D0qPiQ1s.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Rene85 op 11-07-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
US aandelen staan genoteerd in Euro, dus geen enkele manier om te controleren of de koers overeenkomt met de beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Z___Z schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:37:
US aandelen staan genoteerd in Euro, dus geen enkele manier om te controleren of de koers overeenkomt met de beurs.
Je kan valuta instellingen aanpassen in je profiel, alhoewel ik dan niet zeker ben of ze EUR naar USD converteren. Oftewel 2x omrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Kan iemand bevestigen dat je meer dan 1 virtual card kan hebben met een van de premium accounts.
Support gaf aan dat je er 6 kon hebben, maar in de stappen die zij gaven is de optie er niet voor mij met Standaard.

Het is drama om een antwoord op deze vraag te krijgen via support. Gaat 1 uur overeen voor ik een reactie krijg. En dan is de notificatie op mijn telefoon ook niet meteen. Wanneer ik dan reageer krijg ik hun AI bot weer. Of een medewerker die de vraag niet leest die gesteld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ves schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:
Kan iemand bevestigen dat je meer dan 1 virtual card kan hebben met een van de premium accounts.
Support gaf aan dat je er 6 kon hebben, maar in de stappen die zij gaven is de optie er niet voor mij met Standaard.

Het is drama om een antwoord op deze vraag te krijgen via support. Gaat 1 uur overeen voor ik een reactie krijg. En dan is de notificatie op mijn telefoon ook niet meteen. Wanneer ik dan reageer krijg ik hun AI bot weer. Of een medewerker die de vraag niet leest die gesteld is.
Ja kan en is gratis. Get an extra card en dan virtual kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:19
Ves schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 17:27:

Ik heb er meerdere met een metal account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:58:
[...]

Uit nieuwsgierigheid toch dit X de borg met N26 Mastercard Debit betaald bij Avis (in Italië). €228 (ik dacht eerst dat het €200 zou zijn) was er afgeschreven en zonet bij het inleveren heb ik volgens mij instant mijn bedrag al terug op mijn N26 rekening.

Met mijn ICS Gold creditcard duurde dit altijd een maand voordat borg was vrijgegeven. Ik denk dat dit dan aan ICS ligt. Voorheen ook "last" van gehad dus met grotere dubbele/verkeerde betalingen.

Naar mijn idee is mijn creditcard nu minder noodzakelijk om te behouden, maar vast altijd nog handig om als erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
De eerste stapjes zijn gezet. Zowel mijn partner als ik hebben ieder een eigen account en daarnaast een gezamenlijk (joint) account. Daarnaast een instant savings account aangemaakt waarbij ik het zo begrijp dat deze aan mijn persoonlijk account en dus niet aan het joint account gekoppeld kan worden. Jammer, aangezien het gezamenlijk spaarbudget betreft.

Maar goed, vervolgens de income sorter aangezet, naar ik dacht op de joint account. In de omschrijving staat echter "Automatically sort money between your main account and one or more spaces sub-accounts.". Nu als volgt ingesteld "All incomes above 0":

50% --> joint account
50% --> instant savings (sparen)
0% --> mijn eigen persoonlijk account

Ik wil hier maandelijks mijn salaris op laten storten echter welk IBAN nummer geef ik nu door aan mijn werkgever? Die van mijn eigen persoonlijke of joint account? Op basis van bovenstaande income sorter zou ik denken de joint echter wekt de omschrijving "Automatically sort money between your main account ..." bij mij de indruk dat het toch mijn eigen account zou moeten zijn. Iemand een idee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joco
ik gok dat dat op de main account is..
Maar kun je dat niet makkelijk testen? stort gewoon 100 euro op je main account en kijk wat er gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

De income sorter werkt op je eigen persoonlijke account.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
Ik maak al een aantal jaren gebruik van N26 en nooit problemen gehad. Sinds kort gebruik ik ook de spaarrekening. Binnenkort krijg ik een groot bedrag aan overwaarde van mijn huis. Daarvan wil ik een gedeelte op N26 spaarrekening zetten. Kan ik hier problemen mee krijgen? Ik wil niet dat mijn rekening geblokkeerd wordt. Het komt van een tegenrekening met dezelfde naam. Heeft iemand ervaring met het overboeken van grote bedragen op de N26 spaarrekening? Gaat dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005

Perkouw

Moderator General Chat
gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:31:
Ik maak al een aantal jaren gebruik van N26 en nooit problemen gehad. Sinds kort gebruik ik ook de spaarrekening. Binnenkort krijg ik een groot bedrag aan overwaarde van mijn huis. Daarvan wil ik een gedeelte op N26 spaarrekening zetten. Kan ik hier problemen mee krijgen? Ik wil niet dat mijn rekening geblokkeerd wordt. Het komt van een tegenrekening met dezelfde naam. Heeft iemand ervaring met het overboeken van grote bedragen op de N26 spaarrekening? Gaat dat goed?
Wat zou er mis moeten gaan? Je krijgt een legale legitieme betaling. . .of dat nu 1 euro is of 1.000.000. . .
Of het verstandig is het op die betreffende rekening te zetten, dat is natuurlijk weer een hele andere vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik zou er niet meer dan 100k erop zetten (en Metal nemen voor hogere rente). Je kan ook in het Het spaartopic - Deel 4 kijken voor andere opties, mocht je het willen spreiden of voor andere opties willen gaan. Er zijn bijv. een aantal banken met acties voor vrij opneembare rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
Perkouw schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:32:
[...]

Wat zou er mis moeten gaan? Je krijgt een legale legitieme betaling. . .of dat nu 1 euro is of 1.000.000. . .
Of het verstandig is het op die betreffende rekening te zetten, dat is natuurlijk weer een hele andere vraag.
Je hoort soms dat een rekening geblokkeerd wordt omdat er een groot bedrag wordt bijgeboekt en dat er dan onderzoek wordt gedaan naar de herkomst van het geld. Natuurlijk kan ik aantonen waar het geld vandaan komt, maar ik wil niet dat de rekening een aantal weken geblokkeerd wordt. Daarom vroeg ik me af of dat wel eens gebeurd is als je van een rekening met dezelfde naam een groter bedrag overmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gloopie
xileS schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:50:
[...]

Ik zou er niet meer dan 100k erop zetten (en Metal nemen voor hogere rente). Je kan ook in het Het spaartopic - Deel 4 kijken voor andere opties, mocht je het willen spreiden of voor andere opties willen gaan. Er zijn bijv. een aantal banken met acties voor vrij opneembare rekeningen.
Ja, Metal heb ik aangevraagd. Ik kijk ook even naar het spaartopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Je hoort soms dat een rekening geblokkeerd wordt omdat er een groot bedrag wordt bijgeboekt en dat er dan onderzoek wordt gedaan naar de herkomst van het geld. Natuurlijk kan ik aantonen waar het geld vandaan komt, maar ik wil niet dat de rekening een aantal weken geblokkeerd wordt. Daarom vroeg ik me af of dat wel eens gebeurd is als je van een rekening met dezelfde naam een groter bedrag overmaakt.
In jouw geval zou ik eerst even een kleiner bedrag overmaken van die nieuwe rekening. Zodat de rekening bekend is bij n26. En ook even een klein bedrag terugboeken. En zorg dat je saldo bij N26 beneden de ton blijft. (zoals anderen ook al schrijven)

En om samenloop van omstandigheden te vermijden: zorg dat je de overstap naar Metal hebt afgerond.

Behoudens de eerste overschrijvingen heen en weer heb ik nooit grote overboekingen opgesplitst in kleine delen om controles te vermijden.

[ Voor 13% gewijzigd door W1ck1e op 18-07-2024 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:12:
[...]

Houd gewoon rekening dat dit gaat gebeuren, heeft niets met N26 te maken. Als jij ineens een groot bedrag over maakt is de kans groot dat ze vragen stellen. Zorg dat je je koopovereenkomst en nota van de notaris klaar hebt liggen, kan je die gelijk insturen. Heb ik al bij een paar banken gehad en duurde een paar uur tot een of twee dagen.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
ZyMoTiC schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Houd gewoon rekening dat dit gaat gebeuren, heeft niets met N26 te maken. Als jij ineens een groot bedrag over maakt is de kans groot dat ze vragen stellen. Zorg dat je je koopovereenkomst en nota van de notaris klaar hebt liggen, kan je die gelijk insturen. Heb ik al bij een paar banken gehad en duurde een paar uur tot een of twee dagen.
Ik heb alleen een keer bij de ING een vragenlijst moeten invullen, volgens mij niet naar aanleiding van een specifieke transactie. En de ING is mijn tegenrekening bij een aantal spaarrekeningen elders. De ASN tegenrekening gebruik ik voor TR & N26. Dus ik zou de kans niet groot willen noemen.

Bij welke banken heb jij dit dan meegemaakt ?

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 18-07-2024 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Dit kan je natuurlijk net zo goed "andersom" gebeuren. N26 vraagt wellicht waar het geld op de rekening vandaan komt als/nadat het aan komt. Maar de verzendende bank kan net zo goed de boel blokkeren. Of juist weer bij verzenden vanaf N26 dat de ontvangende bank vragen gaat stellen.

Dus zoals @ZyMoTiC aangeeft "prepare for the worst, hope for the best".

Enige dat hoogstens relevant kan zijn zijn ervaringen met het "deblokkeren" bij N26. Of dat binnen een paar uur / dag(en) geregeld is of dat daar maanden overheen gaat. Maar het kan altijd gebeuren dat de transactie of rekening geblokkeerd wordt, bij elke bank, onafhankelijk van bedrag of wat dan ook.

offtopic:
Ik heb dit zelf gehad bij een transactie van mijn huisbank naar een buitenlandse bank. Eerst €10 over gemaakt, die meteen aan kwam middels instant payment, en daarna een groter bedrag. "Later" kwam ik er achter dat de NL grootbank mijn rekening volledig geblokkeerd had. En het was op een zaterdag, en de klantenservice is alleen tijdens normale uren geopend (dus niet in het weekend). Maandagmorgen om 8 uur zelf de bank gebeld en binnen 5 minuten van starten gesprek stond het geld op de andere rekening. "No questions asked". Enige irritante was dus de volledige blokkade in het weekend. Had ik zelf geen actie ondernomen zou normaliter alsnog op maandag of dinsdag de blokkade opgeheven moeten zijn gewoon omdat de fraudedesk/... dan weer aan het werk was en ze dus de geblokkeerde transacties controleren en in geval van twijfel de klant contacteren (en anders gewoon direct de boel deblokkeren en dan zou ik er als klant "niks van merken").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Nu online
Bij mij zijn er vragen gesteld door ING, ICBC, CE, Argenta, Openbank, Centraal Beheer, NN, TR en dan zal ik er nog wel een paar vergeten zijn. Dus zo klein is de kans niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
rechtsherstel schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:47:
Bij mij zijn er vragen gesteld door ING, ICBC, CE, Argenta, Openbank, Centraal Beheer, NN, TR en dan zal ik er nog wel een paar vergeten zijn. Dus zo klein is de kans niet.
Zijn bijna altijd algoritmes die deze vragen triggeren. Dus wellicht verplaats je relatief veel geld voor je leeftijd/inkomen, wat vragen oplevert.

Heb zelf nog geen KYC vragen gekregen en rekeningen bij meerdere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

W1ck1e schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 13:05:
[...]

Ik heb alleen een keer bij de ING een vragenlijst moeten invullen, volgens mij niet naar aanleiding van een specifieke transactie. En de ING is mijn tegenrekening bij een aantal spaarrekeningen elders. De ASN tegenrekening gebruik ik voor TR & N26. Dus ik zou de kans niet groot willen noemen.

Bij welke banken heb jij dit dan meegemaakt ?
Uit mijn hoofd; Rabo, Revolut, advanzia. En allemaal vanwege dezelfde bedragen.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@rechtsherstel @ZyMoTiC Dan ga ik er maar vanuit dat het willekeur en/of toeval is. En dat lijkt mij goed. Zodat het niet door naam of herkomst is.
Pagina: 1 ... 47 ... 51 Laatste