gloopie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:31:
Ik maak al een aantal jaren gebruik van N26 en nooit problemen gehad. Sinds kort gebruik ik ook de spaarrekening. Binnenkort krijg ik een groot bedrag aan overwaarde van mijn huis. Daarvan wil ik een gedeelte op N26 spaarrekening zetten. Kan ik hier problemen mee krijgen? Ik wil niet dat mijn rekening geblokkeerd wordt. Het komt van een tegenrekening met dezelfde naam. Heeft iemand ervaring met het overboeken van grote bedragen op de N26 spaarrekening? Gaat dat goed?
Dit kan je natuurlijk net zo goed "andersom" gebeuren. N26 vraagt wellicht waar het geld op de rekening vandaan komt als/nadat het aan komt. Maar de verzendende bank kan net zo goed de boel blokkeren. Of juist weer bij verzenden vanaf N26 dat de ontvangende bank vragen gaat stellen.
Dus zoals @
ZyMoTiC aangeeft "prepare for the worst, hope for the best".
Enige dat hoogstens relevant kan zijn zijn ervaringen met het "deblokkeren" bij N26. Of dat binnen een paar uur / dag(en) geregeld is of dat daar maanden overheen gaat. Maar het
kan altijd gebeuren dat de transactie of rekening geblokkeerd wordt, bij elke bank, onafhankelijk van bedrag of wat dan ook.
offtopic:
Ik heb dit zelf gehad bij een transactie van mijn huisbank naar een buitenlandse bank. Eerst €10 over gemaakt, die meteen aan kwam middels instant payment, en daarna een groter bedrag. "Later" kwam ik er achter dat de NL grootbank mijn rekening volledig geblokkeerd had. En het was op een zaterdag, en de klantenservice is alleen tijdens normale uren geopend (dus niet in het weekend). Maandagmorgen om 8 uur zelf de bank gebeld en binnen 5 minuten van starten gesprek stond het geld op de andere rekening. "No questions asked". Enige irritante was dus de volledige blokkade in het weekend. Had ik zelf geen actie ondernomen zou normaliter alsnog op maandag of dinsdag de blokkade opgeheven moeten zijn gewoon omdat de fraudedesk/... dan weer aan het werk was en ze dus de geblokkeerde transacties controleren en in geval van twijfel de klant contacteren (en anders gewoon direct de boel deblokkeren en dan zou ik er als klant "niks van merken").