Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Weet iemand wanneer joint accounts in Nederland beschikbaar zijn? De support bot weet helemaal niets en de echte support geeft mij heen notification als hij/zij beschikbaar is, leest de oorspronkelijke vraag niet, concludeert dat ik niet beschikbaar ben en zet het weer terug naar de support bot 8)7 |:(

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:25
@Devil Ik kreeg het vandaag in de app aangeboden. En de pagina staat live: https://n26.com/en-eu/joint-bank-account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

LongBowNL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:34:
@Devil Ik kreeg het vandaag in de app aangeboden. En de pagina staat live: https://n26.com/en-eu/joint-bank-account
Ja super! Ik heb meteen een joint account aangemaakt. Nu nog even kijken, want ik kon er meteen een virtuele kaart aan koppelen, maar bij mijn vrouw zegt hij 'something went wrong'. Morgen nog maar even proberen.

Hoop dat ze nu ook met een joint savings account komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
W1ck1e schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:47:
... wanneer ik een bedrag van meer dan 2000 euro meteen nodig heb (maar minder dan 10000). opknippen in delen van max 2000, en losse instant sepa opnames doen. dit ga ik waarschijnlijk volgende week testen, wordt vervolgd.
Getest en correct bevonden. Indien ik met de app op de telefoon het geld overmaak heb ik tot 10000 euro instant beschikbaar voor aankopen. Wel even in 5 delen overmaken naar de betaalrekening. Hierdoor hoef ik op mijn betaalrekening nog minder saldo aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 22:07
Brent schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 09:57:
Als ik het goed begrijp is een kaart voor nieuwe 'gratis' abonnees 10EUR/jaar.
Ik heb er net een rekening geopend en een fysieke kaart aangevraagd.
De kaart heb ik inmiddels in huis, maar (nog) geen €10 ervoor betaald.
Wordt dit aan het eind van de maand afgeschreven van het saldo? Of werkt dit anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwansie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:36
Mbt de aantrekkelijke rente, overweeg ik ook om een spaarrekening te openen bij N26, icm het Metal plan. Het enige wat me doet twijfelen zijn de verhalen op internet (vooral Reddit), waarbij het lijkt alsof er relatief vaak accounts geblokkeerd worden en pas na veel gedoe weer vrijgegeven worden. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:47
kwansie schreef op maandag 22 april 2024 @ 09:16:
Mbt de aantrekkelijke rente, overweeg ik ook om een spaarrekening te openen bij N26, icm het Metal plan. Het enige wat me doet twijfelen zijn de verhalen op internet (vooral Reddit), waarbij het lijkt alsof er relatief vaak accounts geblokkeerd worden en pas na veel gedoe weer vrijgegeven worden. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Vooraf: zelf geen N26 klant.
Maar uiteraard lees je de negatieve verhalen vaker (/wordt daar meer over geschreven) en blijven die beter hangen.
Daarnaast is in ieder geval blokkade an zich een risico dat je bij alle banken loopt (ook door de steeds strengere KYC / Wwft handhaving, waarvoor in NL ook al alle grootbanken beboet zijn dat de controles niet goed genoeg waren, waardoor weer wordt doorgeschoten in controles). Daarom is het sowieso altijd verstandig om te spreiden. Of op zijn minst te zorgen dat je een buffer bij meerdere banken hebt. Zodat je dus ook een aantal weken kunt overbruggen als 1 rekening geblokkeerd is. Als je echt veel spaargeld hebt zou je echter alsnog ervoor kunnen kiezen om het grote geld bij 1 bank te zetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:59
Ik zit volgens mij al ongeveer 5 jaar of langer bij N26 op het free plan. Vaak gebruikt op vakanties vanwege gunstige wisselkoers en diverse online betalingen.
Ik heb nooit issues gehad met N26, online lees je meer negatieve verhalen dan andersom.
Hetzelfde geldt voor Revolut ook daar zie je -relatief- veel geblokkeerde accounts op reddit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Ik gok dat de problemen afnemen naarmate je betalend bent.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Devil schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:19:
[...]

Ja super! Ik heb meteen een joint account aangemaakt. Nu nog even kijken, want ik kon er meteen een virtuele kaart aan koppelen, maar bij mijn vrouw zegt hij 'something went wrong'. Morgen nog maar even proberen.

Hoop dat ze nu ook met een joint savings account komen.
Hoe werkt de joint nou? Krijg je een nieuw IBAN? Blijft je abbo staan, of veranderd dat? Kost het nou eigenlijk nog wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
De drempel om een bericht te plaatsen is lager bij negatieve berichten dan bij positieve. Dus ik zou een positief bericht zwaarder laten wegen. Ik ben in ieder geval blij met mijn rekening met Metal card. Ik verwacht niet dat mijn rekening geblokkeerd wordt. Geld komt en gaat in principe van/naar mijn asn rekening. Dan zijn de overboekingen instant. Dat was toen ik het testte met ing niet het geval. Storten kan naar de betaalrekening van n26 en naar de spaarrekening. Opnames moeten van of via de betaalrekening. Ik heb de rekening om te sparen, ik ga de card niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:50
Al flink aantal jaren klant (gratis) en nog de CC zonder kosten opgestuurd gekregen. Had het account al een tijdje niet meer gebruikt 2 jaar geleden en kreeg 6 maanden lang 10 euro "welcome back" bonus. Daarna voor mijn abonnementen N26 gebruikt dus nu weer elke maand in gebruik. Overschrijven van ASN is inderdaad instant. Erg tevreden met N26.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Vaevictis_ schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:29:
... Overschrijven van ASN is inderdaad instant. Erg tevreden met N26.
Opnames zijn ook instant mits met de app, max 2k per opname, max 10k per dag. Hierdoor hoef ik op mijn normale betaalrekening bijvoorbeeld asn of ing nauwelijks saldo aan te houden.

edit: wanneer het niet instant is (met de pc of meer dan 2k/10k), komen opnames binnen een paar uur aan op mijn tegenrekening. Ook dat is snel genoeg voor mij.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 22-04-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Brent schreef op maandag 22 april 2024 @ 13:58:
[...]

Hoe werkt de joint nou? Krijg je een nieuw IBAN? Blijft je abbo staan, of veranderd dat? Kost het nou eigenlijk nog wat?
Ja nieuwe IBAN voor de joint. Abbo blijft gewoon staan en partner hoeft geen betaald account te hebben (maar dan kan hij/zij ook niet meedoen in een shared space).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Devil schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:30:
[...]

Ja nieuwe IBAN voor de joint. Abbo blijft gewoon staan en partner hoeft geen betaald account te hebben (maar dan kan hij/zij ook niet meedoen in een shared space).
En je hoeft zelf ook niet te upgraden? Zit zelf op free al vanaf het begin, en zou dat verder niet willen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Brent schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:38:
[...]

En je hoeft zelf ook niet te upgraden? Zit zelf op free al vanaf het begin, en zou dat verder niet willen veranderen.
Ik zou het niet weten, want had zelf als metal. Maar anders probeer je er eens op te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Devil schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:47:
[...]

Ik zou het niet weten, want had zelf als metal. Maar anders probeer je er eens op te klikken?
Die flow laat me helaas geen voorwaarden zien alvorens ik akkoord lijk te moeten gaan. Ik kan iemand uitnodigen, maar dan is het proces al gestart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik denk dat het gewoon kan met een gratis account. Op de website staat het ook als feature bij 'standard' account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Devil schreef op maandag 22 april 2024 @ 22:55:
Ik denk dat het gewoon kan met een gratis account. Op de website staat het ook als feature bij 'standard' account.
Juist, ik had gewoon even op de website moeten lezen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
Is duidelijk of er ook een gezamenlijke savingsaccount mogelijk is? Idealiter maak ik gebruik van een joint account en een gezamenlijke spaarrekening met de 4% rente zodat we beide volledig zicht hebben op spaar en betaalrekening, maar ik heb uiteraard geen zin om 2x Metal fees te moeten betalen. Is dit mogelijk met een metal account en partner op een standaard account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
timmie78 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:08:
Is duidelijk of er ook een gezamenlijke savingsaccount mogelijk is? Idealiter maak ik gebruik van een joint account en een gezamenlijke spaarrekening met de 4% rente zodat we beide volledig zicht hebben op spaar en betaalrekening, maar ik heb uiteraard geen zin om 2x Metal fees te moeten betalen. Is dit mogelijk met een metal account en partner op een standaard account?
Als de berichten van @Brent & @Devil niet voldoende zijn (als ik het zo lees kan het) moet je misschien even de vraag aan N26 stellen. En dan hier het antwoord plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:44
W1ck1e schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:14:
[...]

Als de berichten van @Brent & @Devil niet voldoende zijn (als ik het zo lees kan het) moet je misschien even de vraag aan N26 stellen. En dan hier het antwoord plaatsen ;)
Behulpzaam, dank! Ik lees enkel over een joint checking account. Mijn vraag gaat over een joint instant savings account. Mijn aanname is dat dat (helaas) nog niet mogelijk lijkt te zijn, maar mocht ervaring anders dan hoor ik dat graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Het is bepaald niet een nieuw probleem, maar hebben anderen hier ook een lag (frame drop, hoe je het ook wilt noemen) tijdens het langer scrollen door de transacties in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik merk geen lag bij het scrollen. De transacties moeten soms inladen. Als dat is gebeurd, zijn er geen verdere vertragingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
timmie78 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:41:
[...]

Behulpzaam, dank! Ik lees enkel over een joint checking account. Mijn vraag gaat over een joint instant savings account. Mijn aanname is dat dat (helaas) nog niet mogelijk lijkt te zijn, maar mocht ervaring anders dan hoor ik dat graag
Ik zie niets over een joint checking account, dacht ik ook aan idd.

Wat ook niet lijkt te werken is met iDeal vanaf die account betalen, dat is altijd vanaf je main. Vervelend, want tegenwoordig is een 1 cent iDeal betaling hoe je bij veel bedrijven je IBAN aanpast. Op die manier de gezamelijke rekening instellen lukt dus niet. (Ben eerst naar de account gescrollt, dan Send Money, en scan QR. Wie weet op een andere manier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
balken07 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:21:
Het is bepaald niet een nieuw probleem, maar hebben anderen hier ook een lag (frame drop, hoe je het ook wilt noemen) tijdens het langer scrollen door de transacties in de app?
Ik vind het veel relevanter dat de transacties instant zijn. Maar om je vraag te beantwoorden : ik merk geen vertraging in de app. Ik heb wel pas iets meer dan 1 maand een account en transacties.

update 1 mei: ook op deze feestdag zijn de transacties instant

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 01-05-2024 13:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brent
Na een weekje testen ben ik toch niet kapot van de N26 joint account. Overschrijven tussen je accounts is veel lastiger dan zou kunnen. Je moet namelijk gewoon overboeken alsof je naar een willekeurig ander account overmaakt. Maar, standaard staan je eigen rekeningen niet tussen je contacten, dus die moet je er met de hand in zetten. En nu de kicker: de 'naam' wordt totaal genegeerd! N26 geeft de N26 joint account steeds de naam van je partner (wss met het idee: naar jezelf boek je niet over). Dus die staat er dan twee keer in, en moet jij maar weten welk IBAN van welke rekeningen is, de prive of joint.

Plus, betalen via iDeal kan dus slechts maar van je eigen account, ondanks het feit dat de UI op zich makkelijk dat kiesbaar kan maken (er staat al vanwaar je gaat betalen).

Nog ruw op de basic functies dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Brent schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:44:
Na een weekje testen ben ik toch niet kapot van de N26 joint account. Overschrijven tussen je accounts is veel lastiger dan zou kunnen. Je moet namelijk gewoon overboeken alsof je naar een willekeurig ander account overmaakt. Maar, standaard staan je eigen rekeningen niet tussen je contacten, dus die moet je er met de hand in zetten. En nu de kicker: de 'naam' wordt totaal genegeerd! N26 geeft de N26 joint account steeds de naam van je partner (wss met het idee: naar jezelf boek je niet over). Dus die staat er dan twee keer in, en moet jij maar weten welk IBAN van welke rekeningen is, de prive of joint.

Plus, betalen via iDeal kan dus slechts maar van je eigen account, ondanks het feit dat de UI op zich makkelijk dat kiesbaar kan maken (er staat al vanwaar je gaat betalen).

Nog ruw op de basic functies dus.
Nuttige feedback! Bedankt voor het delen 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
N26 Bank, ooit eens gehad voor Apple Pay, daarna nooit meer iets mee gedaan.

Nu lees ik dat je voor 16,90 euro per maand 4% rente kunt krijgen. Openbank biedt 3,2% en Santander nu nog 3,65%.

Is het zo simpel om N26 aan te vragen, abonnement te nemen, hele handel daarheen te storten en maandelijks rente uitgekeerd te krijgen? Of mis ik nog haken en ogen?

Eventueel kan dan ook ING een keer de deur uit.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:33
In de voorwaardes staat:

Deposit Fee for balances more than 50.000 euro, 0.5 % per year (not in Portugal)

Weet iemand of dit klopt? Ik lees ergens anders weer dat dit niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:08
THE_BASE schreef op zondag 19 mei 2024 @ 15:03:
N26 Bank, ooit eens gehad voor Apple Pay, daarna nooit meer iets mee gedaan.

Nu lees ik dat je voor 16,90 euro per maand 4% rente kunt krijgen. Openbank biedt 3,2% en Santander nu nog 3,65%.

Is het zo simpel om N26 aan te vragen, abonnement te nemen, hele handel daarheen te storten en maandelijks rente uitgekeerd te krijgen? Of mis ik nog haken en ogen?

Eventueel kan dan ook ING een keer de deur uit.
De rente is variabel, net als bij Santander en Openbank, alleen heb je daar geen maandelijkse kosten. Dus kan morgen zomaar 1% zijn, dan is 17 euro per maand natuurlijk niet handig. Maar N26 is natuurlijk ook een betaalrekening dus puur voor sparen zijn er betere goedkopere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Deezers schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:43:
[...]

De rente is variabel, net als bij Santander en Openbank, alleen heb je daar geen maandelijkse kosten. Dus kan morgen zomaar 1% zijn, dan is 17 euro per maand natuurlijk niet handig. Maar N26 is natuurlijk ook een betaalrekening dus puur voor sparen zijn er betere goedkopere opties.
Eens, dat zou dan handig zijn om ook de betaalrekening te gaan gebruiken.

Maar andere banken voor 4% vind ik niet prettig, zoals Trade Republic. Openbank daalt nu naar 3,2% bij ons, vandaar dat we overstappen. Zeker ook vanwege de erfbelasting. Dus of Santander of N26. Raisin is volgens mij inmiddels ook stukken lager.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@THE_BASE @Deezers
Ik ervaar geen haken en ogen.

De rente kan morgen niet ineens minder zijn dan die 4%:
W1ck1e schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:10:
...
Rentewijzigingen bij N26:
verhoging: meteen
verlaging: 2 maanden na de aankondiging

hier
Daarnaast zijn de kosten 13,50 per maand als je meteen voor een jaar betaalt. En waarom zou je dat niet doen, je moet toch voor minimaal 1 jaar klant worden.

[ Voor 30% gewijzigd door W1ck1e op 19-05-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:31:
@THE_BASE @Deezers
Ik ervaar geen haken en ogen.

De rente kan morgen niet ineens minder zijn dan die 4%:

[...]

Daarnaast zijn de kosten 13,50 per maand als je meteen voor een jaar betaalt. En waarom zou je dat niet doen, je moet toch voor minimaal 1 jaar klant worden.
Het scheelt 3,40 euro per maand. Als de rente zakt naar 2,8% bijvoorbeeld, dan wordt het al stukken minder gunstig. Maar als het een goede bank is, de rente rond de 4% hangt en maandelijks uit wordt betaald is het prima om eens te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
THE_BASE schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:49:
[...]

Het scheelt 3,40 euro per maand. Als de rente zakt naar 2,8% bijvoorbeeld, dan wordt het al stukken minder gunstig. Maar als het een goede bank is, de rente rond de 4% hangt en maandelijks uit wordt betaald is het prima om eens te proberen.
Als de rente naar 2,8% daalt dan is de kans best aanwezig dat de rente bij de concurrentie ook daalt. De grote vraag is of de verschillen dan gelijk blijven tussen de verschillende banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@THE_BASE Naar mijn mening is er geen reden om die 16,90 euro per maand te gaan betalen. Je moet minimaal 12 maanden klant worden. Betaal dan meteen voor dat jaar (162 euro). De rente wordt maandelijks uitbetaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
W1ck1e schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:55:
@THE_BASE Naar mijn mening is er geen reden om die 16,90 euro per maand te gaan betalen. Je moet minimaal 12 maanden klant worden. Betaal dan meteen voor dat jaar (162 euro). De rente wordt maandelijks uitbetaald.
Ah, ik snap je. Je moet 12 maanden Metal nemen. Ik dacht dat je een maand of 3 kon proberen. Nee, dan ben ik het met je eens dat je beter een jaar vooruit kan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Deikesu schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:20:
In de voorwaardes staat:

Deposit Fee for balances more than 50.000 euro, 0.5 % per year (not in Portugal)

Weet iemand of dit klopt? Ik lees ergens anders weer dat dit niet van toepassing is.
gegoogled op "n26 deposit fee":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-OaB3CaiEfkajmEa4PxhkmesJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/foALdWQCmAB0pWibIeYqwwcZ.png?f=user_large

Dus dat is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:24
THE_BASE schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:57:
[...]

Eens, dat zou dan handig zijn om ook de betaalrekening te gaan gebruiken.

Maar andere banken voor 4% vind ik niet prettig, zoals Trade Republic. Openbank daalt nu naar 3,2% bij ons, vandaar dat we overstappen. Zeker ook vanwege de erfbelasting. Dus of Santander of N26. Raisin is volgens mij inmiddels ook stukken lager.
Waarom vind je TR niet prettig? Heb zelf zowel N26 als TR, maar de de app van TR werkt voor mij prettiger dan de app van N26. Grote voordeel waarom ik een deel spaargeld bij N26 heb staan, is dat ik gebruik kan maken van IP van en naar ABN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Some0ne schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Waarom vind je TR niet prettig? Heb zelf zowel N26 als TR, maar de de app van TR werkt voor mij prettiger dan de app van N26. Grote voordeel waarom ik een deel spaargeld bij N26 heb staan, is dat ik gebruik kan maken van IP van en naar ABN.
Ik besef me dat ik TR vorig jaar eens heb aangevraagd en kon dus zo inloggen in de app. Even uitzoeken dus, vraag me nog altijd af hoe bijvoorbeeld de Belastingdienst naar deze rekening kijkt. Anders zet ik er 50K op en de rest bij Santander en een plukje reserve bij LPB.

[ Voor 27% gewijzigd door THE_BASE op 19-05-2024 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@THE_BASE @Some0ne
N26 effectieve rente is iets lager dan TR (vanwege rente rekenmethode 365 resp. 360 dagen)
N26 (ASN) instant stortingen en opnames (tot 10K, daarboven binnen een paar uur)
TR opnames de volgende dag (rekening houden met werkdagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Some0ne schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Heb zelf zowel N26 als TR, maar de de app van TR werkt voor mij prettiger dan de app van N26.
Oké, je hebt gelijk. In eenvoud wint de app van Trade Republic. Ziet er strak uit.

Denk dat ik tot 50K daar ga stallen en de rest bij Santander. Die hebben een goede mobiele website (app is verschrikkelijk), dus dat werkt dan ook prima om snel geld over te maken. Komt zelden voor dat ik instant veel geld nodig heb (creditcard kan ook altijd nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
Ook ernstig aan het overwegen om over te stappen naar n26 icm het metal plan (ivm rente). Mogelijkheid om dan weer de American Express CC op te zeggen en dat met n26 verder op te pakken, daar zou niet veel verschil in moeten zitten maar zijn er nog mensen die hetzelfde hebben gedaan en praktisch tegen zaken aanlopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Slomy schreef op maandag 20 mei 2024 @ 16:24:
Ook ernstig aan het overwegen om over te stappen naar n26 icm het metal plan (ivm rente). Mogelijkheid om dan weer de American Express CC op te zeggen en dat met n26 verder op te pakken, daar zou niet veel verschil in moeten zitten maar zijn er nog mensen die hetzelfde hebben gedaan en praktisch tegen zaken aanlopen?
Volgens mij is N26 een debit card ipv een credit card en daar kan je bijvoorbeeld geen borgstelling mee laten afboeken bij o.a. autohuur of hotelreserveringen.

Dat is iig wat mij er van weerhoud om mijn mastercard de deur uit te doen. Als het anders is dan lees ik dat graag want dan zeg ik mijn mastercard ook direct op.

[ Voor 12% gewijzigd door Schweino op 21-05-2024 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:47
Duitse toezichthouder legt opnieuw een boete op aan N26 (twv €9,2 miljoen):

https://www.faz.net/aktue...ne-bank-n26-19733086.html

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:59:

Samenvatting? Zeker gezien ook nog een Duitse link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
TheRicolaa10 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:59:

ChatGPT:
De onlinebank N26 moet een boete van 9,2 miljoen euro betalen wegens te laat gemelde verdenkingen van witwaspraktijken. Deze som werd vastgesteld door de financiële toezichthouder Bafin.

De autoriteit heeft vastgesteld dat N26 in 2022 "systematisch verdenkingsmeldingen van witwassen te laat heeft ingediend", meldde Bafin op dinsdag. Banken zijn verplicht om verdenkingen onmiddellijk te melden aan de Financial Intelligence Unit (FIU), die dergelijke gevallen onderzoekt en indien nodig meldt.

Bafin heeft de Berlijnse digitale bank al langer in het vizier. Ze heeft preventieve maatregelen en een personele versterking van de witwasbestrijding geëist en een speciaal vertegenwoordiger gestuurd om de voortgang te monitoren.

Volgens N26 heeft de bank sinds 2022 meer dan 80 miljoen euro geïnvesteerd in personele en technische infrastructuur om financiële criminaliteit en witwassen te bestrijden. Voor een mogelijke boete was een voorziening getroffen, die hoger was dan het nu opgelegde bedrag. De bank zet haar samenwerking met de toezichthouders voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Niks nieuws onder de zon dus. Welke bank heeft nog geen boete gehad i.v.m. de WWFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Niks nieuws onder de zon dus. Welke bank heeft nog geen boete gehad i.v.m. de WWFT.
Eens, niets te zien, doorlopen. Zeker aangezien de boete ingecalculeerd was.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 21-05-2024 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slomy
Schweino schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Volgens mij is N26 een debit card ipv een credit card en daar kan je bijvoorbeeld geen borgstelling mee laten afboeken bij o.a. autohuur of hotelreserveringen.

Dat is iig wat mij er van weerhoud om mijn mastercard de deur uit te doen. Als het anders is dan lees ik dat graag want dan zeg ik mijn mastercard ook direct op.
Je hebt gelijk (en simpele Google zoektocht toont idd aan dat het debit cards zijn), zover had ik nog niet gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
Brent schreef op maandag 29 april 2024 @ 10:44:

Ik heb dit nog eens nagevraagd bij support. Die beweert dat dit wel kan zodra je een kaart toekent aan de Joint Account. Volgens de FAQ kan dat op 2 manieren. Echter! Optie 2, via de Cards tab, kost geld, want je moet akkoord gaan met N26 Spaces, en dus een upgrade naar een betaald abbo (als je dat nog niet had). Via optie 1 (via Finances tab) kun je gratis een kaart aan de Joint Account hangen. En ik kan bevestigen dat dan bij iDeal betalingen wel de optie om de rekening te kiezen bestaat, en dat werkt ook.

Dus, gezien het feit dat je voor veel automatische incasso's eenmalig die cent via iDeal moet voldoen: dan kan toch. Om de een of andere reden heeft N26 dat laten samenhangen met een gekoppelde kaart, terwijl bij mij weten iDeal daar helemaal los van staat.

Je moet dus wel een kaart willen verschuiven naar je Joint, wat ik eigenlijk juist niet wil, maar omdat ik de CC en Maestro heb toch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik wilde vanmorgen wat geld overschrijven naar de rekening die ik de laatste tijd heb gebruikt. Bij de asn. In tegenstelling tot mijn eerdere opnames is hij niet instant aangekomen, en nu bijna 4 uur later nog steeds niet. Twee volgende overschrijvingen van een test bedrag, van en naar diezelfde tegenrekening bij asn werden beide wel instant uitgevoerd.

ik heb vervolgens gechat met n26 en later ook met asn
aan de n26 kant zag alles er goed uit, geen dingen die fout waren.
aan de asn kant werd gezegd dat zij inkomende bedragen niet kunnen zien (?), maar dat enig onderzoek door de verzendende bank moet worden gestart. Aan de asn kant waren ook geen rare dingen te zien

Ik kan nu (maar daar wacht ik even mee) door n26 een onderzoek laten starten.
Please specify the requested action:

- Recall* (N26 Bank will request the receiving bank to return the payment)

- Credit Confirmation (N26 Bank will request the receiving bank to confirm the status of the payment)

Please give a short description of the reason for this Payment Investigation:

N26 Bank charges €15 per investigation*, in addition to potential fees charged by the receiving bank and after your consent.

We charge the fee on your account as soon as we start the investigation.

Please ensure you have sufficient funds in your current main account to cover this.

Please confirm your consent to the €15 charge:

- YES please proceed with a payment investigation

- NO I do not wish to proceed with a payment investigation

Please be aware that we cannot guarantee the outcome of the investigation.

However, you'll receive a status update via email as soon as we have news.

* Please note that investigation fees can’t be refunded for ongoing or completed investigations. However, if the outcome indicates that the mistake was ours, we'll reimburse this fee.

* Request for recall does not guarantee the return of funds as it depends primarily on the receiving bank.
Er staat geen sterretje bij de "credit confirmation" action, wel bij de "recall" action.
Ik heb voorlopig voldoende aan de "credit confirmation". Weet iemand hier of ik toch tegen die "15 euro charge" aanloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
W1ck1e schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 11:40:
Ik wilde vanmorgen wat geld overschrijven naar de rekening die ik de laatste tijd heb gebruikt. Bij de asn. In tegenstelling tot mijn eerdere opnames is hij niet instant aangekomen, en nu bijna 4 uur later nog steeds niet. Twee volgende overschrijvingen van een test bedrag, van en naar diezelfde tegenrekening bij asn werden beide wel instant uitgevoerd.

ik heb vervolgens gechat met n26 en later ook met asn
aan de n26 kant zag alles er goed uit, geen dingen die fout waren.
aan de asn kant werd gezegd dat zij inkomende bedragen niet kunnen zien (?), maar dat enig onderzoek door de verzendende bank moet worden gestart. Aan de asn kant waren ook geen rare dingen te zien

Ik kan nu (maar daar wacht ik even mee) door n26 een onderzoek laten starten.

[...]

Er staat geen sterretje bij de "credit confirmation" action, wel bij de "recall" action.
Ik heb voorlopig voldoende aan de "credit confirmation". Weet iemand hier of ik toch tegen die "15 euro charge" aanloop ?
Het lijkt me voorbarig om nu al een onderzoek aan te vragen voor een bedrag wat je vanochtend hebt overgemaakt. Grootste kans lijkt mij dat het bedrag boven de grens for instant payments zit (meestal iets in de orde van €10k), of dat het instant payment systeem even niet beschikbaar was. En de transactie dus als gewone overschrijving wordt behandeld. Ik zou eerst tot morgen einde van de dag wachten voordat je een onderzoek aanvraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
alson schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:37:
[...]

Het lijkt me voorbarig om nu al een onderzoek aan te vragen voor een bedrag wat je vanochtend hebt overgemaakt. Grootste kans lijkt mij dat het bedrag boven de grens for instant payments zit (meestal iets in de orde van €10k), of dat het instant payment systeem even niet beschikbaar was. En de transactie dus als gewone overschrijving wordt behandeld. Ik zou eerst tot morgen einde van de dag wachten voordat je een onderzoek aanvraagt.
Dank je wel voor je reactie. Ik ben inderdaad niet van plan voor het weekend een onderzoek te laten starten. Het is een bedrag van 500 euro, en ik had eerder vandaag nog niks overgemaakt, dus niet teveel voor instant pay bij n26 (max 5 keer, max 2000 per keer). Maar het instant pay systeem kan inderdaad even niet hebben gewerkt. (en even later wel weer)

Wordt sowieso nog vervolgd.

@alson bij deze:
Geld is aangekomen (na +- 7 uur), niets aan de hand.
Wel even bewust geworden dat het soms wat langer duurt.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Is er een mogelijkheid om binnen Savings een 2de (of nog meer) potje aan te maken die ook de bijbehorende rente krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Slomy schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 21:08:
Is er een mogelijkheid om binnen Savings een 2de (of nog meer) potje aan te maken die ook de bijbehorende rente krijgt?
Volgens mij niet. Alleen rente op het main savings account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Nou, nu een kleine 2 weekjes in gebruik. Nog even wennen tov andere bank-apps (veel functionaliteiten). Rente werd stipt op de eerste overgeschreven, overboekingen vanuit Rabo zijn instant (meerdere boekingen maar wel beneden de 10K) - in een aantal kleinere overschrijvingen getoetst. Metal card binnen, ben benieuwd naar de functionaliteiten binnen dit abo maar dat zijn zaken die mogelijk niet snel gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Slomy schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:29:
Nou, nu een kleine 2 weekjes in gebruik. Nog even wennen tov andere bank-apps (veel functionaliteiten). Rente werd stipt op de eerste overgeschreven, overboekingen vanuit Rabo zijn instant (meerdere boekingen maar wel beneden de 10K) - in een aantal kleinere overschrijvingen getoetst. Metal card binnen, ben benieuwd naar de functionaliteiten binnen dit abo maar dat zijn zaken die mogelijk niet snel gebruikt worden.
Ik heb mijn metal rekening nu een paar maandjes in gebruik. Van asn naar n26-spaarspace-iban gaat instant, ook bedragen groter dan 10K euro. Wanneer ik geld opneem splits ik het deel tot 10k in stukjes van 2k en de rest. Dat komt dan steeds meteen aan (behalve mijn opnames van afgelopen donderdag en vrijdag). Die duurden respectievelijk 7 & 3 uur. Mocht ik meer dan 10K nodig hebben, dan verwacht ik dat het deel boven de 10k als een normale overschrijving wordt uitgevoerd, niet instant maar wel binnen een paar uur.

Voor de renteberekening rekent N26 met het saldo aan het eind van de dag. Dus tijdelijk opnemen en weer storten van eenzelfde bedrag binnen een dag kost je geen rente. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 02-06-2024 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 19-09 06:34

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb nu N26 Metal ( 4% :9 ) en nu is dus ook alle fluff unlocked in m'n app, maar tot mijn verbazing zie ik dat n26 wel ideal ondersteund? althans, dat promoten ze nu in de app, maar tot nu toe zie ik de optie 'N26' nergens terug (handjevol nederlandse incassos geprobeerd zoals hollandsnieuwe).
Wat moet ik precies van hun ideal implementatie verwachten?
Zou -alles- moeten werken? kan ik bijv. hollandsnieuwe bellen en klagen dat n26 niet in hun lijst staat?
ff dubbel check voor ik dus contact opneem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
De betaalprovider moet N26 toevoegen aan de lijst van banken voor iDeal. Maar inderdaad, je kan met iDeal betalen met N26.

https://n26.com/en-eu/blog/ideal-payments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Gaat hier wel om "recurring" betalingen, en wellicht is de implementatie dan nog niet toereikend (en wenselijk).
Denk dat veel nederlandse implementaties alleen iDeal gebruiken om die IBAN verificatie te doen, en dan vervolgens oude-incasso te activeren (?) dus dan is de vraag meer, ondersteund N26 incasso :-)

Heb de aanvraag nu wel gedaan bij hollandsnieuwe (of n26 toegevoegd kan worden) maar aangezien bedrijven niet meer met tickets werken maar alleen domme chats enzo heb ik geen idee wat de terugkoppeling ooit gaat zijn en of incasso het probleem is ... lang leven de vooruitgang :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:37
CT schreef op maandag 3 juni 2024 @ 10:36:
Gaat hier wel om "recurring" betalingen, en wellicht is de implementatie dan nog niet toereikend (en wenselijk).
Denk dat veel nederlandse implementaties alleen iDeal gebruiken om die IBAN verificatie te doen, en dan vervolgens oude-incasso te activeren (?) dus dan is de vraag meer, ondersteund N26 incasso :-)
N26 ondersteunt Direct Debit (ofwel automatische incasso).

Als ze geen N26 willen (laten) toevoegen ten behoeve van de IBAN verificatie via iDeal, dienen ze op een andere manier je IBAN rekeningnummer te wijzigen.
Immers mogen ze niet discrimineren op IBAN (info DNB).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:01
Wel goed om te weten is dat als je een incasso over het hoofd ziet en er geen saldo op je rekening is er €3 word gerekend voor de incasso die geen doorgang kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
In principe kennen zo weinig mogelijk bedrijven/mensen mijn rekening nummers bij mijn N26 account. Ik zie geen reden om betalingen te doen met willekeurige partijen. Daarnaast houd ik mijn geen-rente-account bij N26 zo leeg mogelijk, oftewel een saldo van nul. Ik moet te zijner tijd wel aan de kosten van de rekening denken en dat bedrag op de betaalrekening hebben. Ik ben er voor de rente. Toeters en bellen staan zo veel mogelijk uit.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 03-06-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik heb N26 Business smart nu ruim een jaar en ik ben zeer tevreden. Ik vind vooral die automations superhandig om Automatisch geld apart te zetten voor de BTW aangiften en IB.

Ontbreken van iDeal was een gemis maar inmiddels is dat bijna bij iedere betaalprovider doorgevoerd en kan ik nu eindelijk (bijvoorbeeld) ook mijn simyo koppelen. Wat nog ontbrak was instant savings voor die BTW en IB potjes - dat was vooralsnog alleen voorbehouden voor consumentenrekeningen.

Wel nu, instant savings kwam zojuist te voorschijn in mijn app. Ik kan het nog niet terugvinden op de website maar vanaf vandaag mogen ook wij, N26 freelancers, genieten van wat rente op onze belastingpotjes bij N26 zelf 8)

[ Voor 15% gewijzigd door pimsaint op 06-06-2024 09:18 ]

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:14
Ik ben wel benieuwd of ze na de aankondiging vanmiddag direct de 2.8 en 4 procent verlagen. Ik kijk dat even aan voordat ik ga upgraden naar een metal account.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@HCMarX Kijk eens :
W1ck1e schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:10:

Rentewijzigingen bij N26:
verhoging: meteen
verlaging: 2 maanden na de aankondiging

dit linkje
Can N26 change the interest rate?

Yes, N26 may change your interest rate based on actions of the European Central Bank. We may increase your interest rate, in which case we will send you a notification informing of the change which will take immediate effect. In the case that we have to lower the interest rates we will inform you with 2 months notice.

[ Voor 41% gewijzigd door W1ck1e op 06-06-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Dan doen ze misschien niet direct verlagen, maar wel de aankondiging van verlagen ;) Waarmee de "waarde" voor Metal nog steeds daalt. Immers weet je dan nu al dat over 2 maanden de rente lager is.

Echter kun je dan nog steeds niet veel met die informatie. Immers is Metal met 4% interessant omdat het hoog is ten opzichte van de concurrentie. Als die concurrentie dus ook de rente verlaagd dan kan Metal nog steeds interessant blijven. En het ligt natuurlijk ook aan hoeveel de verlaging is bij N26 / hoe groot de verschillen dan worden. Als N26 naar 3,5% gaat en Trade Republic (ook 4% nu) naar 3% is N26 met Metal in ieder geval in vergelijking met TR nog steeds interessant. Moet wel Santander ook verlagen, die hebben nu 3,60% :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
@RobertMe De reden dat ik mijn berichtje wel vaker citeer is dat die informatie makkelijker door mijzelf en anderen te vinden is, mocht N26 toch eerder dan over 2 maanden te verlagen. In dat geval ga ik wel even contact opnemen en om een uitleg vragen. oops,-i-did-it-again ;)

Of N26 metal dan nog steeds interessant is hangt inderdaad ook af van de concurrentie. Ik zit er nu een jaar aan vast, wat ik ook wist voordat ik het nam, en de kosten zijn ook al betaald voor een jaar, dus zolang zij hogere rente gunnen dan de conculega's blijft mijn geld daar staan.

[ Voor 24% gewijzigd door W1ck1e op 06-06-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
klopt het dat je geen betaalverzoeken kunt doen naar niet n26 klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:52
HCMarX schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:29:
Ik ben wel benieuwd of ze na de aankondiging vanmiddag direct de 2.8 en 4 procent verlagen. Ik kijk dat even aan voordat ik ga upgraden naar een metal account.
Wat voor aankondiging is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
BasZer schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 09:49:
klopt het dat je geen betaalverzoeken kunt doen naar niet n26 klanten?
Klopt, je kunt allen MoneyBeam gebruiken met andere N26 klanten. Andere zullen gewoon moeten overmaken naar je IBAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Ik zie dat je tegenwoordig rente kan krijgen op je betaalrekening via "Instant Savings", maar bij de FAQ staat vermeld dat je zelf belasting moet betalen over deze rente.

Hoe doe je dat? Betekent dit dat je de ontvangen rente moet opgeven bij de Nederlandse Belastingdienst in je jaarlijkse belastingaangifte? En geeft N26 deze rente-inkomsten dan niet automatisch door aan de Belastingdienst?

Waarom moet er anders expliciet toestemming worden gegeven om instant savings te activeren? Iedereen wil toch gratis rente lijkt mij..?

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
@freestyler2 De Nederlandse Belastingdienst kijkt niet naar hoeveel rente je krijgt, maar naar het saldo op de rekening. Dus de rente die je krijgt, hoef je niet door te geven.

In de voor ingevulde aangifte stond bij mij tot nu toe nooit het saldo van de N26 rekening er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
freestyler2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:00:
...
Waarom moet er anders expliciet toestemming worden gegeven om instant savings te activeren? Iedereen wil toch gratis rente lijkt mij..?
Ik weet niet meer of dit bij N26 was, maar zeker wel bij Trade Republic: Door bij TR het betreffende vinkje te plaatsen geef je aan dat je hun voorwaarden hebt gelezen en goedgekeurd. Dat zal ook wel het geval zijn bij N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

LongBowNL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:24:
@freestyler2 De Nederlandse Belastingdienst kijkt niet naar hoeveel rente je krijgt, maar naar het saldo op de rekening. Dus de rente die je krijgt, hoef je niet door te geven.

In de voor ingevulde aangifte stond bij mij tot nu toe nooit het saldo van de N26 rekening er tussen.
Kan het niet zijn dat ze hiermee bronbelasting bedoelen? Maar gezien het een Duitse bank is, lijkt het niet van toepassing voor Nederlandse spaarders.

Meen eerder iets gelezen te hebben dat het bij een bank wel van toepassing was maar ik weet niet meer welke bank. Misschien is deze vraag dan beter voor het spaar topic?

[ Voor 13% gewijzigd door freestyler2 op 09-06-2024 10:03 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
freestyler2 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Kan het niet zijn dat ze hiermee bronbelasting bedoelen? Maar gezien het een Duitse bank is, lijkt het niet van toepassing voor Nederlandse spaarders.

Meen eerder iets gelezen te hebben dat het bij een bank wel van toepassing was maar ik weet niet meer welke bank. Misschien is deze vraag dan beter voor het spaar topic?
Volgens mij heb je als Nederlander bij Duitse banken niet te maken met bronbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-09 13:21
LongBowNL schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:24:

Bij mij wel altijd de N26 IBAN bij vooringevulde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
W1ck1e schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:05:
[...]

Volgens mij heb je als Nederlander bij Duitse banken niet te maken met bronbelasting.
Duitsland heeft sowieso geen bronbelasting:

https://www.raisin.nl/belasting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 13:35
Het was hier even stil. De rente op N26 is vooralsnog nog steeds 4% op hun metal abo. Dit lijkt vandaag de dag een interessant aanbod, zeker omdat Santander en Trade Republic hun rentes reeds verlaagd hebben.

Wat zijn de meningen hier over dit aanbod? Uiteraard alleen interessant bij een significant spaarvermogen (ivm kosten van 16.90 per maand) maar hoe ziet men het hier?

Zover ik zie:
  • Deposito garantie (tot 100.000)
  • Vrij opneembaar
  • Bij renteverlaging duurt dit minstens 2 maanden voordat het wordt doorgevoerd
Nadeel is dat je direct 12 maanden vast zit aan je metal abo, en dat de rente in die tijd dus flink kan veranderen. Na die 12 maanden wordt het metal abo wel dagelijks opzegbaar indien je dat op tijd doorgeeft.
Zou een 'slim/sluw' trucje zijn om nog even te wachten met de verlaging om zo overstappers aan te trekken, en dan 2 weken later het alsnog te wijzigen.

[ Voor 17% gewijzigd door dZinee op 17-06-2024 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
dZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:38:
Het was hier even stil. De rente op N26 is vooralsnog nog steeds 4% op hun metal abo. Dit lijkt vandaag de dag een interessant aanbod, zeker omdat Santander en Trade Republic hun rentes reeds verlaagd hebben.

Wat zijn de meningen hier over dit aanbod? Uiteraard alleen interessant bij een significant spaarvermogen (ivm kosten van 16.90 per maand) maar hoe ziet men het hier?

Zover ik zie:
  • Vrij opneembaar
Nadeel is dat je direct 12 maanden vast zit aan je metal abo, en dat de rente in die tijd dus flink kan veranderen. Na die 12 maanden wordt het metal abo wel dagelijks opzegbaar indien je dat op tijd doorgeeft.
Zou een 'slim/sluw' trucje zijn om nog even te wachten met de verlaging om zo overstappers aan te trekken, en dan 2 weken later het alsnog te wijzigen.
Het is een simpel rekensommetje:

€16,90 per maand, dus €202,80 per jaar, zal je terug moeten verdienen voordat het interessanter is dan bijvoorbeeld Trade Republic.

Het verschil tussen TR (3,75%) en N26 (4%) is 0,25%. Dus je hebt €202,8 / 0,0025 = €81.120 aan spaargeld nodig om überhaupt quitte te spelen. (edit: TR heeft spaarrentelimiet tot 50k, dus dit klopt niet helemaal)

Heb je minder spaargeld dan dat wat je bij N26 wilt stallen, dan is het financieel gezien niet aantrekkelijk. Daar bovenop komen de nadelen die je opnoemt. Dus voor mij is het een makkelijke keuze: ik ga niet zoveel spaargeld op 1 plek bewaren, dus is het niet de moeite waard voor mij om over te stappen van TR naar N26.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:38:

Zover ik zie:
  • Vrij opneembaar
Kosten kunnen 13,50 per maand zijn, als je meteen voor 1 jaar betaalt. Dan is het "TR break even point" 64800 (ook nog steeds veel geld).

Aangezien ze beloven rente verlagingen 2 maanden van te voren aan te kondigen, hebben we minstens 2 maanden die 4%. Dan heb je bij voldoende saldo de kosten al vergoed gekregen.

Zoals ik de rekening gebruik heb ik instant pay heen (ongelimiteerd) en weer (tot 10k per dag). Ik spaar alleen maar, en maak geen gebruik van de rest van de mogelijkheden. Ik ben blij.

@Hahn Niet iedereen wil bij TR sparen, anderen hebben daar weer geen ruimte meer.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 17-06-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Dat de kosten lager zijn wanneer je voor 1 jaar betaald kan ik niet terugvinden?
Zie jij nog andere voordelen in die Metal kaart? Of is het toch echt gewoon de spaarrente die je ontvangt?

Verder nog leuke welkom bonus? Of is dat niet welkom in dit topic :O
---
en @Hahn Je geeft aan niet zoveel spaargeld op 1 plek te zetten? Is dat wegens beperkt vertrouwen in het deposito garantiestelsel? Of vandaar die keuze/uitspraak?

[ Voor 24% gewijzigd door dZinee op 17-06-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
dZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:55:
Dat de kosten lager zijn wanneer je voor 1 jaar betaald kan ik niet terugvinden?
Zie jij nog andere voordelen in die Metal kaart? Of is het toch echt gewoon de spaarrente die je ontvangt?

Ik zal even zoeken ;) @ZiSE Dank je wel.
Het is wel een heel mooie kaart ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:48:
[...]

@Hahn NIet iedereen wil bij TR sparen, anderen hebben daar weer geen ruimte meer.
Ik was de 50k limiet voor rente vergeten bij TR, als je daar boven zit, dan kan N26 interessant worden.

Stel dat je al 50k bij TR hebt staan, dan kunnen we nog bij Santander terecht voor 3,35% vrij opneembaar, en dan wordt de som:

€202,80 per jaar voor N26 Metal, delen door 0,65% verschil (€202,80 / 0,0065) = €31.200 spaargeld. Als je meer dan dat hebt, en bij N26 wilt stallen, dan is het de moeite waard.

en @Hahn Je geeft aan niet zoveel spaargeld op 1 plek te zetten? Is dat wegens beperkt vertrouwen in het deposito garantiestelsel? Of vandaar die keuze/uitspraak?
De 100k garantie geloof ik wel, maar zoveel spaargeld (de eerder genoemde 81k bedoel ik dan) op één plek vind ik zelf zonde. Dat spreid ik liever wat meer, bijvoorbeeld deels naar Meesman Indexbeleggen, of wat andere investeringen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 17-06-2024 14:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59
[...]
Ik heb gisteren de upgrade gedaan - 162,20 in 1x afgeschreven als kosten voor 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
CreditEurope heeft momenteel ook nog een 3,5% voor 6 maanden bonus, dus dan krijg je (202,8 / 0,005) = 40560 spaargeld. Maar dan zit je weer aan 6 maanden vast. Zelfde logica blijft van toepassing uiteraard.

Dank voor het meedenken, fijn om nog wat andere meningen en ideen te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
ZiSE schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:59:
[...]

Ik heb gisteren de upgrade gedaan - 162,20 in 1x afgeschreven als kosten voor 12 maanden.
Met €162,20 per jaar voor N26 Metal komt het uit op:
  • Trade Republic (3,75% rente) interessanter tot ~€65.000 €50.000 spaargeld (TR limiet)
  • Santander (3,35% rente) interessanter tot ~€25.000 spaargeld
Op het moment van schrijven, uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE

[...]
Benefits staan hier: https://support.n26.com/e...the-benefits-of-n26-metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
W1ck1e schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:56:
[...]

Ik zal even zoeken ;) @ZiSE Dank je wel.
Het is wel een heel mooie kaart ;)
Die kaart gaat direct in de la hier - betaal alleen maar mobiel eigenlijk dus ga die kaart weinig zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
ZiSE schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:08:
[...]

Die kaart gaat direct in de la hier - betaal alleen maar mobiel eigenlijk dus ga die kaart weinig zien :9
Zoals gezegd, ik spaar er alleen maar, en doe niks met de kaart (of de andere opties). Hij zit zeker niet in mijn portemonnee (lastig woord ;) ), maar ligt ergens. Ik heb hem ook geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dZinee
Hier staat inderdaad dat je 20% korting krijgt op de metal card bij jaar betaling

https://n26.com/en-fr/1-p...%82%AC10%20delivery%20fee.

"Choose to pay for your N26 Smart, You or Metal account annually and you’ll save 20% — that’s a premium N26 account at much less of a premium."
----
Iemand nog tips voor een welkom bonus of iets dergelijks?

[ Voor 7% gewijzigd door dZinee op 17-06-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
dZinee schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:10:
[…]
Iemand nog tips voor een welkom bonus of iets dergelijks?
Die zijn er niet, zie ook x account van n26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:02:
[...]

• Trade Republic (3,75% rente) interessanter tot ~€65.000 €50.000 spaargeld (TR limiet)
Ter info:
- N26 Metal geeft 4% p.j. effectief, maar nominaal minder. Ik meen dat een van de andere Tweakers heeft geconstateerd dat Trade Republic wel echt rente/365 (of /366) per dag geeft en effectief over een jaar dus meer dan de nominale rente. Nog afgezien van de N26 kosten is het renteverschil dan kleiner. Zie verdere discussie: volgens @W1ck1e hanteren N26 en TR dezelfde berekeningsmethode en mogen de rentes daarom vergeleken worden (afgezien van de kosten bij N26 Metal).
- bij RUUT krijg je nog steeds 4% nominaal op 1- en 3-maands deposito's (onder Duits DGS)

[ Voor 10% gewijzigd door Globalcitizen op 18-06-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ben ik de enige?
Ik gebruik N26 ook voor m'n dagelijkse toestanden, vind 't uiteindelijk handiger in gebruik dan Bunq.

Koppelen van (virt)cards aan spaces(ibans) werkt voor mijn idee logischer dan de 'accounts' van bunq en los je kaarten die je dan koppelt, hoewel het in de basis hetzelfde is, zou ik het ook oplossen zoals N26 het doet.

En debit cards werken in NL beter dan credit van bunq, en bij bunq moest ik dan maestro erbij en soms dus irritant wisselen omdat een winkel geen credit accepteert.

En voor het sparen heb ik dus metal genomen, dus betaal sowieso liever via N26 ivm de verzekeringen.
Wel jammer dan er geen cashback is (nog?)

Ook was bij bunq opnemen vanaf spaar (al betaal je 9,99 p/m) nogsteeds maar 2 of 3x.. de wekelijkse rente uitbetaling vond ik dan weer wel fijner maar dat is puur psychologisch uiteindelijk.

Als N26 nu ook nog betaallinks ('tikkie') ondersteund zou het helemaal top zijn.
en natuurlijk wellicht ook NL ibans maar in de praktijk merk je daar niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Globalcitizen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:38:
[...]

Ter info:
- N26 Metal geeft 4% p.j. effectief, maar nominaal minder. Ik meen dat een van de andere Tweakers heeft geconstateerd dat Trade Republic wel echt rente/365 (of /366) per dag geeft en effectief over een jaar dus meer dan de nominale rente. Nog afgezien van de N26 kosten is het renteverschil dan kleiner.
- bij RUUT krijg je nog steeds 4% nominaal op 1- en 3-maands deposito's (onder Duits DGS)
Bij de rente bij N26 Metal wordt (ook dit schrikkeljaar) gerekend met 365 dagen per jaar. Dit jaar krijg je dus een dag extra rente.
Bij die rente van 4% en een saldo van 100.000 euro (niet doen), waar meteen de kosten van 162,20 worden geïncasseerd heb je met rente op rente (vanwege maandelijkse rente uitkering alsnog na 12 maanden (inclusief schrikkeldag) een saldo van € 103.916,69 euro. Dat is dus 3,91669% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:15:
[...]

Bij de rente bij N26 Metal wordt (ook dit schrikkeljaar) gerekend met 365 dagen per jaar. Dit jaar krijg je dus een dag extra rente.
Bij die rente van 4% en een saldo van 100.000 euro (niet doen), waar meteen de kosten van 162,20 worden geïncasseerd heb je met rente op rente (vanwege maandelijkse rente uitkering alsnog na 12 maanden (inclusief schrikkeldag) een saldo van € 103.916,69 euro. Dat is dus 3,91669% rente.
Volgens de eigen documentatie van N26 is de rente inderdaad niet 4%/365 per dag, maar een lagere rente waardoor je na rente op rente op 4% uitkomt. Het verbaasde mij ook enigszins dat dit nooit eerder hier expliciet gemeld was, maar ik kwam daar kortgeleden achter.
Ik begrijp uit jouw bericht dat er nog wel "maandelijkse" rente op rente is.

Ik dacht dat jij dit ook bekeken had voor TR, of vergis ik me? Is dit hetzelfde bij TR of kent TR "dagelijkse" rente op rente? (waardoor je effectief op zo'n 3,82% uitkomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Globalcitizen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:20:
[...]

Volgens de eigen documentatie van N26 is de rente inderdaad niet 4%/365 per dag, maar een lagere rente waardoor je na rente op rente op 4% uitkomt. Het verbaasde mij ook enigszins dat dit nooit eerder hier expliciet gemeld was, maar ik kwam daar kortgeleden achter.
Ik begrijp uit jouw bericht dat er nog wel "maandelijkse" rente op rente is.

Ik dacht dat jij dit ook bekeken had voor TR, of vergis ik me? Is dit hetzelfde bij TR of kent TR "dagelijkse" rente op rente? (waardoor je effectief op zo'n 3,82% uitkomt)
Wat de er in de documentatie staat is niet wat ik ervaar.

Ik heb een excel sheet waarin ik de rente controlleer.

los van de kosten van de rekening:

elke dag wordt er 4% * saldo / 365 aan rente opgebouwd. Ook in dit schrikkeljaar (met 366 dagen)
Die opgebouwde rente wordt aan het begin van de volgende maand bijgeschreven (geeft dan weer rente op rente)

voor mij klopt deze berekening precies

Ook bij TR is de rente bijschrijving maandelijks, de opbouw echter dagelijks (te volgen in de app). Per 96 euro aan saldo precies 1 cent aan rente.

Ook bij TR is de rente op rente maandelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:36

Ves

A gadget addicted Bounty

Hahn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:02:
[...]

Dit was de reden waarom ik niet voor N26 heb gekozen op dit moment zodra ik kies voor een hoger buffer/nood potje kijk ik weer naar N26
CT schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:57:
Ben ik de enige?
Ik gebruik N26 ook voor m'n dagelijkse toestanden, vind 't uiteindelijk handiger in gebruik dan Bunq.

Koppelen van (virt)cards aan spaces(ibans) werkt voor mijn idee logischer dan de 'accounts' van bunq en los je kaarten die je dan koppelt, hoewel het in de basis hetzelfde is, zou ik het ook oplossen zoals N26 het doet.

En debit cards werken in NL beter dan credit van bunq, en bij bunq moest ik dan maestro erbij en soms dus irritant wisselen omdat een winkel geen credit accepteert.

En voor het sparen heb ik dus metal genomen, dus betaal sowieso liever via N26 ivm de verzekeringen.
Wel jammer dan er geen cashback is (nog?)

Ook was bij bunq opnemen vanaf spaar (al betaal je 9,99 p/m) nogsteeds maar 2 of 3x.. de wekelijkse rente uitbetaling vond ik dan weer wel fijner maar dat is puur psychologisch uiteindelijk.

Als N26 nu ook nog betaallinks ('tikkie') ondersteund zou het helemaal top zijn.
en natuurlijk wellicht ook NL ibans maar in de praktijk merk je daar niks van
Voor mij heeft bunq meer voordelen. 25 accounts. Meer dan 2 digitale pasjes. Meerdere spaarrekeningen met rente ipv 1. Binnen de EU tot 11x in de maand goedkoper om cash op te nemen.

Ik had bijna gekozen voor N26 tot ik las over Santander en TR. Toen mijn eigen berekening gemaakt en gekeken naar wat het uiteindelijk oplevert

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Pagina: 1 ... 46 ... 51 Laatste