Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@RobertMe Klopt allemaal ja!

Overboekingen van N26 naar Rabo zijn dan weer niet instant (tenzij je daar 99 cent voor wilt betalen). Vanaf Revolut gaat dat wel zonder extra kosten. Kaarten hebben inderdaad een Nederlandse BIN tegenwoordig (die van Revolut ook) en werken in ieder geval met F1TV. iDEAL wordt ook ondersteund en N26 stond bijvoorbeeld bij wissel.nl gisteren al netjes in het lijstje met banken. Maar het zal best lang duren voordat dat overal geregeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 11-09-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:03
TexMex schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:35:
Overboekingen van N26 naar Rabo zijn dan weer niet instant (tenzij je daar 99 cent voor wilt betalen).
Dat had ik gezien ja, maar is geen probleem (/zal ik niet gebruiken).
Vanaf Revolut gaat dat wel zonder extra kosten.
Wat ik zo leek te zien zou Rabo => Revolut niet (eens) instant zijn. Was een lijstje op hun website waar ik zo snel wel ABN zag staan (eerste in de lijst) maar zoeken op Rabo niks opleverde.
Kaarten hebben inderdaad een Nederlandse BIN tegenwoordig (die van Revolut ook) en werken in ieder geval met F1TV.
Da's goed om te lezen. Na opzeggen Rabo CC, "want heb nu MC Debit van OpenBank", heb ik nog een CC kunnen lenen voor F1TV 8)7
iDEAL wordt ook ondersteund en N26 stond bijvoorbeeld bij wissel.nl gisteren al netjes in het lijstje met banken. Maar het zal best lang duren voordat dat overal geregeld is.
Yes, dat nieuws had ik semi meegekregen "toen al". En op basis van de laatste posts in dit topic ook al opgemaakt dat de betaalproviders" er niet klaar voor zijn".
Maar ik zal N26 dan waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor de MC Debit kaart voor online betalingen. Dus "halve" ideal ondersteuning is dan niet echt een issue (net zoals geen IP uitgaande / alleen betaald geen issue is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:48:
Wat ik zo leek te zien zou Rabo => Revolut niet (eens) instant zijn. Was een lijstje op hun website waar ik zo snel wel ABN zag staan (eerste in de lijst) maar zoeken op Rabo niks opleverde.
Oud lijstje denk. Rabo naar Revolut is heen en terug instant, ABN AMRO ook. ING is helaas de grote achterblijvende bank als het gaat om Europese instant payments.

[ Voor 48% gewijzigd door TexMex op 11-09-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:54
Hier gaat Rabo > N26 (IBAN to IBAN) gewoon instant als ik een overboeking doe. Beide kanten op.

[ Voor 9% gewijzigd door crypt0rr op 12-09-2023 09:12 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:12
TexMex schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:35:
@RobertMe Klopt allemaal ja!

Overboekingen van N26 naar Rabo zijn dan weer niet instant (tenzij je daar 99 cent voor wilt betalen). Vanaf Revolut gaat dat wel zonder extra kosten. Kaarten hebben inderdaad een Nederlandse BIN tegenwoordig (die van Revolut ook) en werken in ieder geval met F1TV. iDEAL wordt ook ondersteund en N26 stond bijvoorbeeld bij wissel.nl gisteren al netjes in het lijstje met banken. Maar het zal best lang duren voordat dat overal geregeld is.
Mooie ontwikkeling dat N26 nu ook iDEAL ondersteunt, overboekingen van mijn ASN rekening naar N26 gingen al via een instant payment. Ik heb net een testje gedaan en door bij ASN een betaalverzoek aan te maken gaat het nu ook de andere kant op direct 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 23:41
Het lukt me niet om mijn N26 MasterCard te gebruiken in de metro van RET in Rotterdam (middels OVpay). Zijn er mensen wie het wel is gelukt?

Ik krijg niet eens een melding dat mijn kaart is geweigerd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
@kindle44
Met de fysieke kaart?
Staat de mogelijkheid voor contactloos betalen wel aan?
Kaart mogelijk defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kindle44
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-09 23:41
Wally2002 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 07:49:
@kindle44
Met de fysieke kaart?
Staat de mogelijkheid voor contactloos betalen wel aan?
Kaart mogelijk defect?
- Fysieke kaart
- Contactloos staat aan
- andere betalingen lukken wel

Ik ga OVpay bellen

[ Voor 3% gewijzigd door kindle44 op 06-10-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvandeW
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-10-2023
Lieve mensen ik waarschuw voor deze bank. Ik heb een standaard account waar ik een jaar salaris op heb staan. Ik heb een hersen verbloeding 2 maanden geleden gehad en weet mijn pincode niet mee, nu na 3 keer verkeerde pincode heeft N26 bank mijn rekening geblokkeerd en kan nu niet meer aan mijn geld komen. Ik heb via de chat met zeker 20 verschillende medewerkers gesproken maar niks helpt ze komen niet met een oplossing. Ze stellen heel veel vragen maar komen niet met een oplossing. Als je vraagt of ze het account kunnen omzetten van standaard naar smart account zodat je dan telefonische ondersteuning krijgt, doen ze dit niet en zeggen dat moet je zelf in de app doen terwijl je niet in de app verder komt als je inlogt omdat het geblokkeerd is. Je staat volkomen machteloos omdat je geen woon adres, geen telefoonnummer en geen email adres heb, om het te regelen. Ik ben nu enorm veel geld kwijt ik heb alles gedaan wat ik maar kan om het op te lossen maar hun geven de rekening niet vrij. Wie heeft dit dit probleem ook of kan mij helpen met dit groot probleem. Dus mensen kijk uit met deze bank het zijn oplichters van groot formaat. als iemand een oplossing weet ik ben te bereiken onder

Tel *knip*

[ Voor 1% gewijzigd door Zr40 op 15-10-2023 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijder zo snel mogelijk je telefoonnummer voordat er echte oplichters beginnen te bellen. En eerlijk gezegd zou ik daar in deze situatie sowieso zeer voorzichtig mee zijn. Ook met dit verhaal kan bv iemand op basis van een persoonlijk bericht je proberen het schip in te helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
RvandeW schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:17:
Lieve mensen ik waarschuw voor deze bank. Ik heb een standaard account waar ik een jaar salaris op heb staan. Ik heb een hersen verbloeding 2 maanden geleden gehad en weet mijn pincode niet mee, nu na 3 keer verkeerde pincode heeft N26 bank mijn rekening geblokkeerd en kan nu niet meer aan mijn geld komen. Ik heb via de chat met zeker 20 verschillende medewerkers gesproken maar niks helpt ze komen niet met een oplossing. Ze stellen heel veel vragen maar komen niet met een oplossing. Als je vraagt of ze het account kunnen omzetten van standaard naar smart account zodat je dan telefonische ondersteuning krijgt, doen ze dit niet en zeggen dat moet je zelf in de app doen terwijl je niet in de app verder komt als je inlogt omdat het geblokkeerd is. Je staat volkomen machteloos omdat je geen woon adres, geen telefoonnummer en geen email adres heb, om het te regelen. Ik ben nu enorm veel geld kwijt ik heb alles gedaan wat ik maar kan om het op te lossen maar hun geven de rekening niet vrij. Wie heeft dit dit probleem ook of kan mij helpen met dit groot probleem. Dus mensen kijk uit met deze bank het zijn oplichters van groot formaat. als iemand een oplossing weet ik ben te bereiken onder

Tel ...
Haal idd je telefoonnummer weg. Blijf proberen gewoon via de klantenservice je situatie uit te leggen. Dat zou toch over moeten komen, je bent niet de eerste die pincode is vergeten. De vraag is of het misschien ook om een andere reden is geblockt?

Tip: schrijf een Engelse of Duitse brief en verstuur deze aangetekend naar N26.

N26 Bank AG
Klosterstr. 62
10179 Berlin
Germany

Andere tip, aldus de algemene voorwaarden is N26 aangesloten bij ODR platform voor geschillenbeslechting. Link met info https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL

Hopelijk helpt dit je een stap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Je hebt geen adres, telefoonnummer en email adres? Apart, want voor een rekening heb je al deze genoemde zaken nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Olifant123 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:39:
[...]

Haal idd je telefoonnummer weg.
offtopic:
Quote het dan ook niet :X
Andere tip, aldus de algemene voorwaarden is N26 aangesloten bij ODR platform voor geschillenbeslechting. Link met info https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL
Dat kan inderdaad ook nog een goede tip zijn. En bij mijn weten is het ook altijd mogelijk om het bij de "lokale" geschillencommissie aan te kaarten (AFM?). Zij sturen het dan door naar de collega's in het juiste land. Maar of zij dan ook een vertaling regelen etc?
xabre16v schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:49:
Je hebt geen adres, telefoonnummer en email adres? Apart, want voor een rekening heb je al deze genoemde zaken nodig.
Ik denk dat je "van de bank" er bij moet denken, lijkt mij evident ;) Maar ook daar lijkt het mij nogal gek dat in ieder geval een postadres ontbreekt (wat dus ook al is benoemd door @Olifant123), en een mailadres zal er ook wel zijn. Telefonische helpdesk is echter duur, en bij N26 blijkbaar alleen bij de betaalde pakketten? Ben zelf geen klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-09 11:01
Heb je ook een Rechtbijstandverzekering misschien? Daar zou je je kwestie ook kunnen voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
RobertMe schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:55:

Ik denk dat je "van de bank" er bij moet denken, lijkt mij evident ;) Maar ook daar lijkt het mij nogal gek dat in ieder geval een postadres ontbreekt (wat dus ook al is benoemd door @Olifant123), en een mailadres zal er ook wel zijn. Telefonische helpdesk is echter duur, en bij N26 blijkbaar alleen bij de betaalde pakketten? Ben zelf geen klant.
Onder 'Legal documents' helemaal onderaan de website, en dan accounts kun je in 'pre-contractual information' deze info vinden.

Maar @RvandeW heeft het specifiek over een woonadres ?

[ Voor 0% gewijzigd door Wally2002 op 16-10-2023 10:09 . Reden: Verkeerde genoemd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Tel [mbr]*knip*[/]
Normaliter zou je via je e-mail de boel kunnen resetten en heb je weer toegang. Kan je dan ook niet meer in je e-mail?

Oftewel: er is altijd een omweg om iets te resetten, zeker bij een bank. Daar zal de helpdesk je ook op hebben gewezen. Maar je moet wel deze omweg wel kunnen bewandelen natuurlijk. Het lijkt me logisch dat ze niks aanpassen als je niet kan bewijzen wie je bent. Iets meer info is handig voordat je overal klachten gaat indienen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dj_ryow
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 19:19

Tel [mbr]*knip*[/]
Is het niet zo dat alleen je pas wordt geblokkeerd na 3 keer een foute pincode i.p.v. je rekening/account? Lijkt mij dat je gewoon nog kan inloggen in de app en in de browser met je emailadres en wachtwoord of vingerafdruk (niet je pincode).

Edit: Heb even gekeken en het klopt wat ik zeg. Dus er klopt iets niet in je verhaal dat je niet verder komt in de app.

[ Voor 6% gewijzigd door dj_ryow op 16-10-2023 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 19:44
Lieve mensen ik waarschuw voor deze bank.//

Tel [mbr]*knip*[/]
Dit klopt niet. Ze stellen vragen om je account weer te herstellen. Ik kreeg 3 vragen, ID-nummer, naam en of ik een fysieke kaart heb. Als je deze correct beantwoord dan kan je je pincode opnieuw kiezen en kan je je account weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
dirk_mec schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:46:
[...]

Dit klopt niet. Ze stellen vragen om je account weer te herstellen. Ik kreeg 3 vragen, ID-nummer, naam en of ik een fysieke kaart heb. Als je deze correct beantwoord dan kan je je pincode opnieuw kiezen en kan je je account weer in.
Zou @RvandeW wel een valide forum member zijn? Ik zie dat hij maar 1 post heeft gemaakt op zijn account, en vermeldde een telefoonnummer. Het kan natuurlijk ook andersom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
Is het iemand al gelukt om een iDeal betaling te doen op een ander device dan die waarop de N26 app staat?

Ik wil iets kopen in een webshop, dit doe ik op mijn PC.
Bij het uitchecken kies ik iDeal en dan N26.
Ik krijg dan een QR-code op mijn PC, maar hoe valideer ik die met de app op mijn (Android) telefoon?

In de N26-app heb ik (nog) geen optie gevonden om een code te scannen.
Als ik Google Lens gebruik om de code te scannen komt er wel tekst uit die met N26 te maken heeft, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te linken aan de N26-app om zo de betaling goed te keuren.

Zie ik iets stoms over het hoofd of kan ik alleen iDeal gebruiken wanneer ik het hele koopproces in de webshop vanaf mijn telefoon doe?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
In de app ga je naar Send money, dan kan je rechtsboven op het icoontje met een qr code klikken.

[ Voor 6% gewijzigd door davegriffejoen op 28-10-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:59
Tja.... Zo simpel kan het zijn dus.
Dank je wel!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:01
Vette73 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:24:
Is het iemand al gelukt om een iDeal betaling te doen op een ander device dan die waarop de N26 app staat?

Ik wil iets kopen in een webshop, dit doe ik op mijn PC.
Bij het uitchecken kies ik iDeal en dan N26.
Ik krijg dan een QR-code op mijn PC, maar hoe valideer ik die met de app op mijn (Android) telefoon?

In de N26-app heb ik (nog) geen optie gevonden om een code te scannen.
Als ik Google Lens gebruik om de code te scannen komt er wel tekst uit die met N26 te maken heeft, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te linken aan de N26-app om zo de betaling goed te keuren.

Zie ik iets stoms over het hoofd of kan ik alleen iDeal gebruiken wanneer ik het hele koopproces in de webshop vanaf mijn telefoon doe?
Ik had hetzelfde probleem, die QR code scannen in send money werkt helemaal niet.
Maar er staat netjes naast die QR code op je scherm dat je de code moet scannen met je CAMERA van het device waar je de N26 app op hebt staan, en dan gaat het dus wel.

Voor het geval iemand anders er naar op zoek is.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
Wat vreemd dat dat bij jou niet werkt, ik heb zojuist nog een Tikkie op die manier betaald. Wellicht een verschil tussen Android en iPhone? Ik heb een Android telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
davegriffejoen schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:53:
Wellicht een verschil tussen Android en iPhone? Ik heb een Android telefoon.
Via iPhone / iOS inderdaad de camera gebruiken en dan de QR link openen, dan wordt in de N26 app de juiste pagina geopend. Lijkt dus een klein verschil te zijn, maar beide handelingen zijn te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 07:15

HSG

Ik heb een tijdje N26 gehad maar was uiteindelijk ontevreden over het feit dat ze geen Nederlandstalige helpdesk hadden. Alleen Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans.

Heb nu een rekening bij Openbank.nl en dat kan wel in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01
Als ik klant wil worden bij N26 en ik doe dat d.m.v. een refferal code, wat krijg ik dan als welkom? Ik kom via Google tegen dat je 6 maanden Amazon Prime krijgt, maar andere sites hebben het over € 25,- of € 50,-

Wat is de meest recente actie?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Geen actie voor refferals op dit moment. Diegene die jou aanbrengt, krijgt wel 25 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

due to factory reset on iphones 8 and 13pro cannot login on both due to pairing 2fa and no sms etc etc pls help

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 11:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:16
digidokter.net schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:16:
due to factory reset on iphones 8 and 13pro cannot login on both due to pairing 2fa and no sms etc etc pls help
Go to: What to do if my phone is lost or broken?

https://support.n26.com/e...two-factor-authentication
What if my phone is lost or broken?

If you’ve lost access to your paired device, but you still have access to your registered phone number, you’ll be able to log into your N26 account and request an authentication code. To do this:

Login to the Webapp
When prompted to confirm your login on your paired device, select Help
Choose Send SMS Code
Once you receive the SMS code, input it into the Webapp

As you've just confirmed the authentication code you’ve successfully completed two-factor authentication, and can now pair your new device with your account.

When you receive our code via SMS and need to copy it, remember not to close the N26 app or the verification process will fail.
What if I have a new phone number, or can’t receive SMS for other reasons?
If you don’t have access to your registered phone number – either because you have a new phone number, or your phone was lost or stolen – please contact our customer service via live chat and we’ll be glad to help you out.

[ Voor 12% gewijzigd door LongBowNL op 05-12-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:01
kamustra schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:25:
Geen actie voor refferals op dit moment. Diegene die jou aanbrengt, krijgt wel 25 euro.
Waar kan ik dat in de gaten houden? Dan wacht ik even met aanmelden tot er wel weer een leuke actie is...

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:00
Even een vraagje. Hebben jullie ervaring met het betalen met ideal bij N26? Bij Revolut moet je met de Android-app de volgende stappen doorlopen:

-Pagina met de ideal link openen, bank selecteren en doorgaan
-Op de site van Revolut inloggen met mijn inlogcode (met een numeriek toetsenbord op het scherm)
-Overschakelen naar de Revolut app (en unlocken met de code of vingerafdruk)
-De authorise knop indrukken
-Terug naar de website, daar weer inloggen met de inlogcode (ditmaal met een wachtwoord-veld en dus het Android-toetsenbord)
-een SMS met code ontvangen en die invullen.
-klaar!

Is dat bij N26 minder omslachtig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
smily01 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:13:

Is dat bij N26 minder omslachtig?
Open app. Klik Send Money. Klik QR pictogram om de camera te openen. Hou toestel voor QR code.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Zoals vermeld in het Spaartopic, biedt N26 nu ook een spaarrekening aan in Nederland.
rechtsherstel in "Het spaartopic - Deel 4"
Om deze 4% te krijgen moet je wel het Metal abonnement afsluiten van €16,90 per maand. Om dus meer rente te halen t.o.v. de standaard rente van 2,8% moet je minimaal €16.900 op de spaarrekening hebben staan.
Als je het spaartopic kijkt, ze je dat de hoogste vrij opneembare rente op dit moment 3,6% is. Dan heb je dus minimaal €50.700 nodig om voordeliger uit te kunnen zijn.

Let wel op! Je moet minimaal 1 jaar een abonnement afnemen. In de tussentijd is het mogelijk dat N26 de rente verlaagd, of dat je zelf je spaargeld nodig hebt natuurlijk.

Neem ook mee in je afweging dat je wellicht je reisverzekering stop kunt zetten, deze is namelijk inbegrepen bij N26 Metal.

[EDIT]
Je kan ook per jaar betalen, wat effectief €13,50 per maand is. Scheelt weer iets.

[ Voor 4% gewijzigd door LongBowNL op 13-03-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
- N26 zegt dat overboekingen naar/van de spaarrekening (semi-)instantaan zijn; totnutoe gebruiken velen een LeasePlanbank spaarrekening (met 2,2%) daarvoor. N26 met 2,8% is dan dus een betere optie, ook in het gratis plan.
- N26 keert rente maandelijks uit, waardoor er rente-op-rente is; bij een spaarbedrag van de DGS-limiet betekent dit effectief een spaarrente van 3,86% (rekening houdend met 16,90EUR kosten per maand) of 3,91% (met 13,50EUR p.m.). Behalve Trade Republic vrij opneembaar (en RUUT 1- of 3-maands deposito) met 4% nominaal zijn er momenteel geen hogere reguliere spaarrentes
- voor nieuwe klanten is een 25EUR bonus mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Globalcitizen schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:18:
- N26 zegt dat overboekingen naar/van de spaarrekening (semi-)instantaan zijn; totnutoe gebruiken velen een LeasePlanbank spaarrekening (met 2,2%) daarvoor. N26 met 2,8% is dan dus een betere optie, ook in het gratis plan.
Als ik het goed herinner is N26 met ABN instant en met ING niet. Ook had ik een x met en opname naar ABN dat het ineens langer duurde, het was toevallig op een feestdag maar normaal moet dat voor instant geloof ik niet uitmaken.

Ik gebruikte precies hiervoor mijn Leasplanbank of bunq (max 2 opnames per maand) rekening, maar nu ik dit zo zie kan ik beter N26 gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
xileS schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:57:
[...]

Als ik het goed herinner is N26 met ABN instant en met ING niet. Ook had ik een x met en opname naar ABN dat het ineens langer duurde, het was toevallig op een feestdag maar normaal moet dat voor instant geloof ik niet uitmaken.
Je kunt ook rechtstreeks met N26 betalen nadat je instantaan geld van N26 spaarrekening naar betaalrekening hebt overgemaakt. N26 biedt zelfs Ideal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Globalcitizen schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:36:
[...]

Je kunt ook rechtstreeks met N26 betalen nadat je instantaan geld van N26 spaarrekening naar betaalrekening hebt overgemaakt. N26 biedt zelfs Ideal.
Yes weet ik, maar ik had volgens mij op 31 december geld terug geboekt naar een andere rekening maar ineens duurde het een paar werkdagen vreemd genoeg.

Zonet 3 test gedaan naar de iban van mijn N26 spaarrekening:
ABN: instant
ING: nog niet ontvangen
Bunq: instant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youtl
xileS schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:44:
[...]

Yes weet ik, maar ik had volgens mij op 31 december geld terug geboekt naar een andere rekening maar ineens duurde het een paar werkdagen vreemd genoeg.

Zonet 3 test gedaan naar de iban van mijn N26 spaarrekening:
ABN: instant
ING: nog niet ontvangen
Bunq: instant
ASN/SNS ook instant erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Thanks voor het checken van de instant payments mogelijkheden, ook hier vanaf een ASN rekening komt het met een instant payment op de N26 spaarrekening terecht!

Ik vind de nieuwe spaarrekening in combinatie met de iDEAL ondersteuning persoonlijk echt een geweldige toevoeging, ik heb al sinds 2017 een rekening bij N26 met name voor de FX fee loze creditcard en later ook voor de Google Pay ondersteuning. Het enige wat ik nu nog mis is Garmin Pay, maar vraag me sterk af of dit er nog komt.

Toevallig zat ik afgelopen weekend te overwegen mijn rekening op te heffen, dit omdat ik de toegevoegde waarde van N26 ten opzichte van mijn Openbank rekening niet meer zo zag in combinatie met Travel+. Binnenkort ga ik op sabbatical, maar heb van Openbank alleen nog de Maestro pas en nog geen Mastercard. Nu kan ik mijn N26 pas weer uit de mottenballen gaan halen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:09:
Thanks voor het checken van de instant payments mogelijkheden, ook hier vanaf een ASN rekening komt het met een instant payment op de N26 spaarrekening terecht!
Door je laatste zinnetje, bedacht ik mij even hoe het andersom zou zijn. Van N26 naar ABN bijvoorbeeld, want ik kon mij herinneren dat het een keer langer duurde.

En nou zie ik het:

Instant bank transfer:
in seconds - €0,99 fee

Standard bank transfer:
1 - working days - Free

En idd mijn test transfer is nog niet binnen op ABN, dus houd hier rekening mee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Youtl
xileS schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Door je laatste zinnetje, bedacht ik mij even hoe het andersom zou zijn. Van N26 naar ABN bijvoorbeeld, want ik kon mij herinneren dat het een keer langer duurde.

En nou zie ik het:

Instant bank transfer:
in seconds - €0,99 fee

Standard bank transfer:
1 - working days - Free

En idd mijn test transfer is nog niet binnen op ABN, dus houd hier rekening mee!
Kun je dit niet passeren via een betaalverzoek/Tikkie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
Youtl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Haha, slimme ingeving! Maar eens testen binnenkort ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Youtl schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Goeie, gelijk getest en mijn euro naar mijzelf is betaald met Tikkie via N26 en krijg gelijk dit te zien:

"It's busy at your bank
Unfortunately, we can't tell yet whether your payment has been successful. Please check in 10 minutes to see if the amount has been debited.

Need help? Please contact Tikkie’s webcare."

En bij de tikkie transactie zie ik in N26 staan dat het 1 of 2 werkdagen kan duren voordat men het ontvangt.

En net tijdens het typen van dit bericht zie ik een melding van Tikkie dat het bedrag betaald is! En idd ook ontvangen op ABN, maar was niet instant (5 min. ofzo). Denk dat het toeval was en dat tikkie het idd even druk had.

/edit
Ook gelijk getest met een ING betaalverzoek:

1,00 voor "Test" staat direct op de rekening

Top, dat werkt ook. Stond er idd direct op.

Houdt dan wel rekening met max €950 bij Tikkie. Bij ING betaalverzoek weet ik niet wat hun limiet is.

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 14-03-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-09 18:27
Op zich is een spaarrekening bij N26 met 2,8% rente flexibeler dan de 2,46% rente bij Bunq. Bij N26 geldt niet de limiet van Max 2 opnames per maand zoals bij Bunq. En bij N26 kun je van willekeurige IBAN daar naar toe storten. Alleen opnemen kan naar de N26 bankrekening. Bij N26 is het maandelijks ook rente op rente.

[ Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 15-03-2024 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:01
Datisraar schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:28:
Op zich is een spaarrekening bij N26 met 2,8% rente flexibeler dan de 2,46% rente bij Bunq. Bij N26 geldt niet de limiet van Max 2 opnames per maand zoals bij Bunq. En bij N26 kun je van willekeurige IBAN daar naar toe storten. Alleen opnemen kan naar de N26 bankrekening. Bij N26 is het maandelijks ook rente op rente.
Hoevaak per maand kan je overmaken heen en weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:39:
[...]

Hoevaak per maand kan je overmaken heen en weer ?
Bij m’n Bunq spaar rekening dus maximaal 2 x per maand opname. Ik heb vandaag een N26 spaar IBAN account geopend en ook al een paar keer gestort en al vandaag meerdere keren opgenomen; onbeperkte opnamen dus volgens mij bij N26.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Datisraar Mooi. Welk plan heb je gekozen bij N26 ? Liep je nog ergens tegenaan ?
Ze zijn wel snel !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
W1ck1e schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:47:
@Datisraar Mooi. Welk plan heb je gekozen bij N26 ? Liep je nog ergens tegenaan ?
Ze zijn wel snel !
Ik heb de gratis N26 standaard rekening, 2,8% procent rente maximaal 100.000€ DGS Duitsland en de spaarrekening was binnen 1 minuutje geopend. Je krijgt een aparte IBAN en ik hebben gemerkt dat je vanaf elke willekeurige IBAN kan overmaken naar je spaarrekening.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 16-03-2024 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:14
Datisraar schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 22:53:
[...]

Ik heb de gratis N26 standaard rekening, 2,8% procent rente maximaal 100.000€ DGS Duitsland en de spaarrekening was binnen 1 minuutje geopend. Je krijgt een aparte IBAN en ik hebben gemerkt dat je vanaf elke willekeurige IBAN kan overmaken naar je spaarrekening.
Wat is de catch? Openbank biedt dit namelijk ook aan, maar doen dit al vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@dutchnltweaker Ik denk dat N26 het saldo wegzet tegen de 4% van de ecb. Net zoals TR. In mijn boekje geen catch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Ja denk ik ook. Best oke zo dan (ook bij het gratis plan de 2,8% rente voor de spaarrekening).

Heb m vanochtend geopend, alleen storten op je n26 spaar ibanreknr kan dus direct vanaf iedere bank/iban-nummer, en opnemen alleen via de eigen n26 betaalrekening als tussenstap, toch? (In "overal" vandaan + uit alleen via je n26 betaalrekening)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
michael4500 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:33:
Ja denk ik ook. Best oke zo dan (ook bij het gratis plan de 2,8% rente voor de spaarrekening).

Heb m vanochtend geopend, alleen storten op je n26 spaar ibanreknr kan dus direct vanaf iedere bank/iban-nummer, en opnemen alleen via de eigen n26 betaalrekening als tussenstap, toch? (In "overal" vandaan + uit alleen via je n26 betaalrekening)?
Zo begrijp ik het ook. Spaargeld opnemen gaat via de betaalrekening. De vraag is dan welke handeling eventueel een dag kost: overschrijven naar of van de betaalrekening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
michael4500 schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:33:

Klopt precies! En als je vervolgens uitboekt vanaf je N26 betaalrekening is bij de keuze, Instant Payment a 0,99€ of gratis overboeken binnen 1 werkdag. Tegenwoordig merk ik dat vanN26 gratis overboeking ‘s ochtends vroeg, het in de loop van dezelfde werkdag, of einde werkdag, elders al bij geboekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Datisraar schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Klopt precies! En als je vervolgens uitboekt vanaf je N26 betaalrekening is bij de keuze, Instant Payment a 0,99€ of gratis overboeken binnen 1 werkdag. Tegenwoordig merk ik dat vanN26 gratis overboeking ‘s ochtends vroeg, het in de loop van dezelfde werkdag, of einde werkdag, elders al bij geboekt is.
En daarbij geldt ook nog eens de op-/aanmerking dat binnen nieuwe SEPA wetgeving Instant Payment niet alleen een vereiste wordt maar ook nog eens tegen dezelfde prijs als een traditionele (SEPA) overboeking. Wat nu bij N26 dus gratis is.
Volgens mij is het de bedoeling dat die wetgeving snel (dit kwartaal wellicht nog?) in gaat, waarna banken een jaar de tijd hebben om te voldoen aan de wetgeving.
Op zijn laatst ergens in 2024 zal het dus gratis IP zijn. Met uiteraard de bijbehorende vraag of N26 de prijs snel laat vallen, omdat het wellicht ook leuk staat ten opzichte van concurrentie, of dat ze het rekken tot de deadline (dus "inngaan wetgeving + 1 jaar").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Voorlopig dus iig gewoon met iDEAL betaalverzoeken werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@michael4500 @Datisraar @xileS

Ik heb vanmorgen een rekening geopend. Bij de vraag mbt TAX-ID stond dat het optioneel was. Ik heb niks ingevuld, omdat ik niet zeker wist/weet wat bedoeld wordt.

wordt het BSN nummer bedoeld ?
is het nodig ?
hoe en waar moet ik dat alsnog invullen ?

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 18-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
W1ck1e schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:18:
@michael4500 @Datisraar @xileS

Ik heb vanmorgen een rekening geopend. Bij de vraag mbt TAX-ID stond dat het optioneel was. Ik heb niks ingevuld, omdat ik niet zeker wist/weet wat bedoeld wordt.

wordt het BSN nummer bedoeld ?
is het nodig ?
hoe en waar moet ik dat alsnog invullen ?
Ja, is wel verstandig.
Gewoon de app. Even browsen in de app. Dan leer je de app + modelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@internet4me Is het het bsn# ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@internet4me Gevonden en gelukt. Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
Is de nieuwe spaarrekening bij N26 een aparte rekening? Of krijg je ook rente op Spaces. Lijkt mij vooral interessant om meerdere gescheiden potjes aan te houden met rente, maar vermoed dat het hetzelfde is als bij bunq - 1 spaarrekening, en op de rest 0% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
Volgens de informatie van N26 zijn Instant Payments gratis voor Premium plans (dus b.v. Metal).
Al met al maakt dit de N26 spaarrekening heel aantrekkelijk (voor grotere bedragen als je 4% wil), al zit je aan Metal een jaar vast als je daarvoor kiest. Nieuwe N26 klanten moeten bovendien niet de mogelijkheid voor een welkombonus vergeten.

(Ik gebruik al jaren gratis N26 tot volle tevredenheid, maar overweeg nu Metal vanwege de 4% rente.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@semve Ik heb 2 ibans. 1 voor de betaal rekening, 1 voor de spaarrekening. overmaken kan naar beide. opnemen van de spaar gaat via de betaal rekening. ik heb wel al saldo maar zie nog geen rente. ik denk (weet niet zeker) dat er op extra rekeningen (al dan niet met iban) ook rente wordt betaald. bij metal zijn de opnames gratis en instant.

@Globalcitizen vergeleken met gratis loont metal vanaf een saldo van 13516,67 (162,20 per jaar contract)

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 26-03-2024 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
semve schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:23:
... Of krijg je ook rente op Spaces. Lijkt mij vooral interessant om meerdere gescheiden potjes aan te houden met rente, maar vermoed dat het hetzelfde is als bij bunq - 1 spaarrekening, en op de rest 0% rente.
uit pdfje
....
As for your N26 Main Account - N26 is not paying any interest for the balance on your Space.
....
Dus alleen rente op "Instant Savings"

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 20-03-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42
W1ck1e schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:32:
@semve Ik heb 2 ibans. 1 voor de betaal rekening, 1 voor de spaarrekening. overmaken kan naar beide. opnemen van de spaar gaat via de betaal rekening. ik heb wel al saldo maar zie nog geen rente. ik denk (weet niet zeker) dat er op extra rekeningen (al dan niet met iban) ook rente wordt betaald. bij metal zijn de opnames gratis en instant.

@Globalcitizen vergeleken met gratis loont metal vanaf een saldo van 13516,67 (162,20 per jaar contract)
Voor zover ik kan zien is de rente bij N26 variabel dus die 2,8/4% kunnen ze gewoon wijzigen. Momenteel krijg ik maandelijks 3,60% bij Santander zonder Metal abonnement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Deezers schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Voor zover ik kan zien is de rente bij N26 variabel dus die 2,8/4% kunnen ze gewoon wijzigen. Momenteel krijg ik maandelijks 3,60% bij Santander zonder Metal abonnement af te sluiten.
Klopt, die rente is variabel. Mijn verwachting is echter dat net als bij TR er een relatie is met de rente van de europese centrale bank. Waar die laatste gevolgd wordt. En andere variabele rentes zullen ook kunnen varieren. Het gaat mij om het verschil met de andere bankrekeningen die ik heb en deposito's die ik heb of open.

Rentewijzigingen bij N26:
verhoging: meteen
verlaging: 2 maanden na de aankondiging

hier
Can N26 change the interest rate?

Yes, N26 may change your interest rate based on the market situation. If we increase your interest rate, we’ll send you a notification informing you of the change which will take immediate effect. In the case that we have to lower the interest rates we will inform you with 2 months notice.

[ Voor 29% gewijzigd door W1ck1e op 12-04-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Die 3,60% bij Santander is ook variabel ;)

Dan moet je bv naar OpenBank of CreditEurope Bank. Nieuwe klanten krijgen daar de eerste 6 maanden een gegarandeerde rente (3,65% bij OpenBank en ik meen 3,75% bij CreditEurope). En zo zijn er nog wat banken met een gegarandeerde actierente voor een bepaalde periode.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:32:

Update: mijn opnames zijn instant tot 2000 euro (per dag). Ik weet niet of die limiet aan te passen is, ik vermoed van niet. Grotere bedragen kost 1 a 2 werkdagen. De meting loopt. ;)

edit: het bedrag is binnen op mijn rekening bij asn. Niet meteen maar wel binnen 4 uur.
snel genoeg !

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 26-03-2024 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand of N26 naar andere Duitse bankrekeningen altijd instant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
xabre16v schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:52:
Ik verwacht dat dat mede aan de ontvangende bank ligt. Opnames van je spaargeld (instant saving) naar je main account (een andere rekening kan niet) (geen rente) zijn instant. Van je main account kan overal naar toe, maar dan instant onder voorwaarden. Instant (gratis bij metal/premium) geld(t) tot 2000 euro per dag. Mijn ING doet daar niet aan mee, mijn ASN wel. Bij ASN kwam vandaag een opname, groter dan 2000 euro binnen een uur of 4 binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Haha, een instant Duitse bank? Ik denk dat ze er nog nooit van gehoord hebben!

Je moet je voorstellen, bankieren in Duitsland is als bankieren in Nederland in de jaren 70. De transactie wordt van kantoor naar regio naar land naar federale clearing, weer naar land, naar regio, kantoor doorgeseind, waarschijnlijk per ezel maar misschien met moderne semaforen.

Nee, mijn ervaring is dat 2 werkdagen (1 voor het verzenden, 1 voor het ontvangen, vandaar dat er in de N26 app ook 1-2 werkdagen staat) best-case is voor transacties met een Sparkasse oid. En als je daar vragen over stelt, zullen ze je aankijken alsof je van mars komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-09 23:19
Nein, duurt altijd 1-2 werkdagen. Als ik overboek op mijn DKB-account staat het er normaal gesproken de volgende ochtend op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Haha natuurlijk niet. Je moet allereerst minimaal een N26 Smart account hebben of 0,99€ betalen. En dan nog…..Als ik ochtends vroeg vanaf N26 overboek wordt Instant niet geaccepteerd want Volkswagen bank kent dat niet. Staat daar als het mee zit, eind van de werkdag daar op. En anders de volgende ochtend bijgeschreven.

Je kunt qua tijd, wellicht sneller vanaf een NL IBAN naar een Duitse bankrekening overboeken. Voorbeeld: van Rabobank naar Consors, op een werkdag duurt 4 uurtjes.

[ Voor 24% gewijzigd door Datisraar op 27-03-2024 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waalkachel
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19-07-2024
Datisraar schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:44:
[...]

Je kunt qua tijd, wellicht sneller vanaf een NL IBAN naar een Duitse bankrekening overboeken. Voorbeeld: van Rabobank naar Consors, op een werkdag duurt 4 uurtjes.
Van Rabobank naar N26 is ook gewoon Instant Payments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Waalkachel schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:21:
[...]

Van Rabobank naar N26 is ook gewoon Instant Payments
Klopt, maar indit geval hierboven gaat het om de vraagstelling N26 naar andere Duitse banken.

Als je bijvoorbeeld van Rabo naar een Duitse bank - niet zijnde N26 - overboekt gaat dat nog meestal sneller qua verwerking, dan van N26 naar een Duitse bank. Instant Payment is overigens bij veel banken in Duitsland nog niet erg ingeburgerd anno 2024.

[ Voor 8% gewijzigd door Datisraar op 31-03-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waalkachel
Vorige week voor het eerst contactloos geld opgenomen van mijn N26 rekening bij een geldmaatwinkel. Nu zie ik in mijn google wallet als omschrijving van de geldopname general motors. Zijn er meer mensen met deze omschrijving bij een N26 geld opname?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Globalcitizen
Ter info voor N26-klanten van het eerste uur: als je upgrade naar een betaald plan verlies je de legacy conditions van je huidige Standard plan (o.a. gratis fysieke card en extra Spaces); die krijg je niet terug als je ooit weer downgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Waalkachel schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:24:
Vorige week voor het eerst contactloos geld opgenomen van mijn N26 rekening bij een geldmaatwinkel. Nu zie ik in mijn google wallet als omschrijving van de geldopname general motors. Zijn er meer mensen met deze omschrijving bij een N26 geld opname?
Ik heb geen ervaring met geldopnames bij N26. Ik denk dat met "general motors" de categorie bedoeld wordt waarover N26 denkt dat het de juiste is. Niet een opname in het kader van een besteding bij "General Motors", de auto toko.
Ik mocht willen dat de categorie die N26 aan een overschrijving koppelt steeds de juiste is. De stortingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan richting mijn spaar space vallen volgens N26 in de categorie "Income". Daar zijn ze wel wat hoog voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 00:38
Ben toch wel een tikje teleurgesteld in N26, zonder aanleiding of bericht is mijn N26 Mastercard verdwenen uit de app, de Maestro is nog wel zichtbaar. In eerste instantie kon ik nog wel online betalingen doen met de fysieke Mastercard maar die verschenen niet in mijn transactieoverzicht. Nu worden die betalingen 2 dagen later alsnog geweigerd, ik kan nog wel gewoon bankoverschrijvingen doen. Je zou zeggen een foutje of een bug maar inmiddels zit ik al bijna 2 dagen te wachten op een reactie van de klantenservice die niet reageert in de chat.

Edit:/ Via de website kreeg ik toch snel een medewerker te spreken, ik heb een half jaar geleden een N26 smart trial gehad van 3 maanden en schijnbaar had de gratis fysieke kaart die ik toen kreeg geblokkeerd moeten worden na het aflopen van de trial, waarom dat nu pas 3 maanden later gebeurde wist hij niet maar je moet dan dus opnieuw 10 euro betalen voor een kaart, beetje geldverspilling en plasticverspilling en ik kon ook niet zomaar een gratis virtuele kaart bestellen omdat die trial er nog instond en je bij de trial van N26 smart geen recht had op een virtuele kaart :+. Uiteindelijk nu wel via de klantenservice een virtuele kaart gekregen maar als advies; bestel geen trial als het niet nodig is want de N26 systemen hebben daar zo te zien moeite mee.

[ Voor 41% gewijzigd door Silvos op 02-04-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Silvos schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:38:
Ben toch wel een tikje teleurgesteld in N26, zonder aanleiding of bericht is mijn N26 Mastercard verdwenen uit de app, de Maestro is nog wel zichtbaar. In eerste instantie kon ik nog wel online betalingen doen met de fysieke Mastercard maar die verschenen niet in mijn transactieoverzicht. Nu worden die betalingen 2 dagen later alsnog geweigerd, ik kan nog wel gewoon bankoverschrijvingen doen. Je zou zeggen een foutje of een bug maar inmiddels zit ik al bijna 2 dagen te wachten op een reactie van de klantenservice die niet reageert in de chat.

Edit:/ Via de website kreeg ik toch snel een medewerker te spreken, ik heb een half jaar geleden een N26 smart trial gehad van 3 maanden en schijnbaar had de gratis fysieke kaart die ik toen kreeg geblokkeerd moeten worden na het aflopen van de trial, waarom dat nu pas 3 maanden later gebeurde wist hij niet maar je moet dan dus opnieuw 10 euro betalen voor een kaart, beetje geldverspilling en plasticverspilling en ik kon ook niet zomaar een gratis virtuele kaart bestellen omdat die trial er nog instond en je bij de trial van N26 smart geen recht had op een virtuele kaart :+. Uiteindelijk nu wel via de klantenservice een virtuele kaart gekregen maar als advies; bestel geen trial als het niet nodig is want de N26 systemen hebben daar zo te zien moeite mee.
Ik herken wel wat je schrijft; ik heb juist een abo gehad op N26 Smart. Toen terug gegaan naar Standard en nu vervalt opeens bij mij ook zonder vooraankondiging mijn fysieke Mastercard. Een nieuwe kaart kost 10€ !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
W1ck1e schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 19:47:
[...]
Ik verwacht dat dat mede aan de ontvangende bank ligt. Opnames van je spaargeld (instant saving) naar je main account (een andere rekening kan niet) (geen rente) zijn instant. Van je main account kan overal naar toe, maar dan instant onder voorwaarden. Instant (gratis bij metal/premium) geld(t) tot 2000 euro per dag. Mijn ING doet daar niet aan mee, mijn ASN wel. Bij ASN kwam vandaag een opname, groter dan 2000 euro binnen een uur of 4 binnen.
Na wat meer handelingen en informatie op de website van N26:

een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg1o8Jg88tH1CwIhN0-b4rJH_j4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aN5YpRxoXZWosm1sZVuNZxY4.png?f=user_large

twee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTxANxeeRzvDUjd_y9Tv7w-STbY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qALefrDnlwetiaauuaeudodz.png?f=user_large

Instant sepa transfers per stuk maximaal 2000 euro en maximaal 5 per 24 uur
dat is toch wat mooier dan ik eerder dacht

dus wanneer ik een bedrag van meer dan 2000 euro meteen nodig heb (maar minder dan 10000). opknippen in delen van max 2000, en losse instant sepa opnames doen. dit ga ik waarschijnlijk volgende week testen, wordt vervolgd.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 05-04-2024 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Globalcitizen schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:07:
Ter info voor N26-klanten van het eerste uur: als je upgrade naar een betaald plan verlies je de legacy conditions van je huidige Standard plan (o.a. gratis fysieke card en extra Spaces); die krijg je niet terug als je ooit weer downgrade.
Goed om te weten. Wil nog (ooit) overwegen om Metal te nemen voor de 4% rente. Ik heb idd nog 2 gratis passen. Bij downgrade is het toch alleen een eenmalige 10 euro betaling voor een kaart?

Hoe kom je aan deze info trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kbus
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-09 22:07
Ik ben van plan om een gratis N26 account te openen. Kan iemand me vertellen wat de kosten zijn van een ATM opname in de USA. Ik heb geprobeerd het te vinden, maar dat is me niet gelukt, ik zie alleen binnen de EU dat er drie opnamen gratis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
xileS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:04:
[...]

Goed om te weten. Wil nog (ooit) overwegen om Metal te nemen voor de 4% rente. Ik heb idd nog 2 gratis passen. Bij downgrade is het toch alleen een eenmalige 10 euro betaling voor een kaart?

Hoe kom je aan deze info trouwens?
Ik geloof ook dat het (naast minder Spaces, die ik persoonlijk niet zo belangrijk vind) alleen de 10euro voor een fysieke card is (onduidelijk of dat eenmalig of elke keer bij een nieuwe card is).
Als iemand anders meer verschillen gevonden heeft, hoor ik het graag.

Ik heb het rechtstreeks van N26 support vernomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waalkachel
kbus schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 17:23:
Ik ben van plan om een gratis N26 account te openen. Kan iemand me vertellen wat de kosten zijn van een ATM opname in de USA. Ik heb geprobeerd het te vinden, maar dat is me niet gelukt, ik zie alleen binnen de EU dat er drie opnamen gratis zijn.
In de app staat dat een ATM opname buiten de eurozone 1,7% kost, exclusief de eventuele kosten van de bank waar je geld pind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
Bij vreemde valuta pinnen opnemen, is N26 niet altijd goedkoper dan een Nederlandse bank. Bij de Rabobank zijn de kosten €3,50 + 1,4% opslag. Dus vanaf €1167 is de Rabobank goedkoper. (Al moet ik toegeven dat dat wel veel is om in 1 keer op te nemen.)

[ Voor 3% gewijzigd door LongBowNL op 05-04-2024 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Globalcitizen schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:27:
[...]

Ik geloof ook dat het (naast minder Spaces, die ik persoonlijk niet zo belangrijk vind) alleen de 10euro voor een fysieke card is (onduidelijk of dat eenmalig of elke keer bij een nieuwe card is).
Als iemand anders meer verschillen gevonden heeft, hoor ik het graag.

Ik heb het rechtstreeks van N26 support vernomen.
10 euro eenmalig zal ik niet wakker om liggen, maar een nieuwe kaart bij upgrade en downgrade is iets irritanter. Ik heb bv wat abos lopen, die ik vanuit het buitenland heb afgesloten. Daar zou ik weer alle kaartnummers weer moeten aanpassen en hopen dat de abo’s nog tegen dezelfde buitenlandse tarief lopen ;p.

Maar als de rente bij N26 Metal zo hoog blijft, dan is het wel interessant om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
xileS schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 20:33:
[...]

10 euro eenmalig zal ik niet wakker om liggen, maar een nieuwe kaart bij upgrade en downgrade is iets irritanter. Ik heb bv wat abos lopen, die ik vanuit het buitenland heb afgesloten. Daar zou ik weer alle kaartnummers weer moeten aanpassen en hopen dat de abo’s nog tegen dezelfde buitenlandse tarief lopen ;p.

Maar als de rente bij N26 Metal zo hoog blijft, dan is het wel interessant om te upgraden.
Ik heb soortgelijke overwegingen: 10 euro (of eventueel een paar keer 10 euro) verdien je rationeel gezien snel terug met de hogere rente. Maar gevoelsmatig wilde ik even een denkpauze inlassen om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zie.

Ik begrijp ook niet goed waarom bij downgrade de card vervangen moet worden (en bij upgrade als je geen Metal card zou hoeven).

Veel kan ik met een (gratis) virtuele card en GooglePay doen, maar in sommige landen zal geld opnemen waarschijnlijk niet werken zonder fysieke card. (En de goede wisselkoersen zijn voor mij de belangrijkste reden om, naast Openbank, N26 te gebruiken).

Voor de 4% rente kijk ik daarom voorlopig in de eerste plaats toch naar Trade Republic en RUUT.

(De andere benefits van Metal hebben wat beperkende voorwaarden, b.v. geldt de telefoonverzekering alleen voor een telefoon die jonger is dan 2 jaar.)

Ik ben ook benieuwd of iemand weet of er promocodes voor upgrade naar Metal plan bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Globalcitizen schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:17:
[...]

Ik begrijp ook niet goed waarom bij downgrade de card vervangen moet worden (en bij upgrade als je geen Metal card zou hoeven).
Is dit letterlijk wat de klantenservice heeft aangegeven?

Je oorspronkelijke post ging erover dat je de gratis kaartoptie verliest zodra je overstapt vanaf het gratis pakket als klant van het eerste uur.
Maar wordt dan een fysieke kaart ook daadwerkelijk, bij een overstap naar een ander pakket, ingetrokken? Ik zou verwachten dat de fysieke kaart gewoon nog geldig blijft. En pas bij het verlopen van de geldigheid een nieuwe noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Als ik het goed begrijp is een kaart voor nieuwe 'gratis' abonnees 10EUR/jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
Wally2002 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:02:
[...]

Je oorspronkelijke post ging erover dat je de gratis kaartoptie verliest zodra je overstapt vanaf het gratis pakket als klant van het eerste uur.
Maar wordt dan een fysieke kaart ook daadwerkelijk, bij een overstap naar een ander pakket, ingetrokken? Ik zou verwachten dat de fysieke kaart gewoon nog geldig blijft. En pas bij het verlopen van de geldigheid een nieuwe noodzakelijk is.
Mijn eerste post ging over de info van de klantenservice; daarna is de discussie verder gegaan.

Dat je Metal card gedeactiveerd wordt en een virtuele card uitgegeven staat op de support-pages van N26.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJUtXZy3iz93ivq2hnySYr2UYY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29NePcQiMMgc2PkhNDByCNwl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
@Silvos en @Datisraar hebben dit hierboven ook uit eigen ervaring gemeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Globalcitizen op 06-04-2024 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cderidder
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44
Wally2002 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 01:02:
[...]

Ik ben vanaf het begin klant en vorige week overgestapt naar Metal. De Mastercard wordt vervangen door de Metal card. Zodra je je nieuwe kaart activeert vervalt de oude. Als je ook een Maestro kaart hebt blijft die wel werken. Die wordt gezien als een extra kaart. Dat en je oude voorwaarden kwijtraken zag ik als enige nadeel van de overstap. Wat ik uit de voorwaarden kon halen is dat die Metal bij downgraden vervalt. Wat er op termijn met de Maestro gaat gebeuren weet ik niet. Misschien vervalt die ook wel omdat ze niet meer uitgegeven worden of krijg je er een Mastercard voor terug wat andere banken ook doen. Wacht het wel af. Heb de gok genomen, de extra rente compenseert voorlopig eventuele kosten van een pas in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
cderidder schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 11:07:
[...]

Ik ben vanaf het begin klant en vorige week overgestapt naar Metal. De Mastercard wordt vervangen door de Metal card. Zodra je je nieuwe kaart activeert vervalt de oude. Als je ook een Maestro kaart hebt blijft die wel werken. Die wordt gezien als een extra kaart. Dat en je oude voorwaarden kwijtraken zag ik als enige nadeel van de overstap. Wat ik uit de voorwaarden kon halen is dat die Metal bij downgraden vervalt. Wat er op termijn met de Maestro gaat gebeuren weet ik niet. Misschien vervalt die ook wel omdat ze niet meer uitgegeven worden of krijg je er een Mastercard voor terug wat andere banken ook doen. Wacht het wel af. Heb de gok genomen, de extra rente compenseert voorlopig eventuele kosten van een pas in de toekomst.
Dank voor je Metal review. Heb je dan het abonnement a 13,50€ per maand betaald ? Ik heb N26 smart gehad om uit te proberen maar met 3,90€ per maand had de Smart variant voor mij niet zoveel toegevoegde waarde.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 07-04-2024 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Net even getest (zondag !) Overschrijven naar andere rekening: in de app krijg ik de keuze instant of binnen een aantal dagen: gekozen voor instant. En komt meteen aan bij asn. Ook even getest vanaf de pc/website: ik kan niet kiezen en is het vervolgens niet instant. Wat niet betekent dat ik het pas na vandaag zie op mijn asn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
Datisraar schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:26:
[...]

Dank voor je Metal review. Heb je dan het abonnement a 13,50€ per maand betaald ? Ik heb N26 smart gehad om uit te proberen maar met 3,90€ per maand had de Smart variant voor mij niet zoveel toegevoegde waarde.
Ja ik heb meteen voor een jaar betaald. Bij jaarbetaling kan je, wat ik uit de voorwaarden begreep, ook tussentijds opzeggen alleen vervalt dan de korting bij verrekening. Heb het puur voor de rente gedaan, voor mij is dat de meerwaarde. Andere aanbieders met gelijke rente hebben constructies waar ik geen zin had en mijn ervaring met N26 is verder erg positief. Overige extra's zijn mooi meegenomen. Mobiele telefoon verzekering en de extra rekening features vind ik ook handig. Beetje extra korting bij de rewards komen misschien nog een keer van pas. Zonder de rente was ik bij standard gebleven, de overige abo's hebben voor mij ook geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
cderidder schreef op zondag 7 april 2024 @ 11:54:
[...]

Ja ik heb meteen voor een jaar betaald. Bij jaarbetaling kan je, wat ik uit de voorwaarden begreep, ook tussentijds opzeggen alleen vervalt dan de korting bij verrekening. ...
Volgens mij is de minimale contractduur voor een nieuwe klant 12 maanden. Dus dat was voor mij de reden om dan maar ook meteen voor een jaar te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cderidder
W1ck1e schreef op zondag 7 april 2024 @ 12:00:
[...]
Volgens mij is de minimale contractduur voor een nieuwe klant 12 maanden. Dus dat was voor mij de reden om dan maar ook meteen voor een jaar te betalen.
Dat is inderdaad 1 jaar. De ontbindende voorwaarden vind ik wat onduidelijk. Elders hebben ze het er namelijk over dat opzeggen altijd kan. Maar ik ga ook uit van 1 jaar dus hele jaar dan in 1x betalen vond ik ook net zo handig en voordelig.
Pagina: 1 ... 45 ... 51 Laatste