• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 00:40

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:24:
[...]

Met een klik op Google kom ik op deze site uit:
https://n26.com/en-de/cash26 hier staat alles in het Engels duidelijk uitgelegd ;). Het werkt alleen in Duitsland.
Ik was intussen erachter gekomen dat je met een Nederlands account geen Cash26 kunt gebruiken. Best wel jammer.
Je hebt toch niet de N26 app geopend met NFC aan en tegen de pinautomaat gelegd? Want dan gebeurt er idd helemaal niks. :o je moet de kaart wel koppelen met Google pay als je een Android telefoon hebt https://n26.com/en-eu/Google-pay of Apple pay https://n26.com/en-eu/blog/how-to-use-apple-pay-with-n26 als je een iPhone hebt..
Eh ja |:( Ik ben nogal anti-Google dus ik had geen koppeling met Google pay, maar het moet dus maar. Maar nu ik de koppeling heb, zou het dan moeten werken of heb ik nog een Wallet app van Google nodig? (eek!)

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:14
MORCIK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:47:
[...]

Ik was intussen erachter gekomen dat je met een Nederlands account geen Cash26 kunt gebruiken. Best wel jammer.

[...]

Eh ja |:( Ik ben nogal anti-Google dus ik had geen koppeling met Google pay, maar het moet dus maar. Maar nu ik de koppeling heb, zou het dan moeten werken of heb ik nog een Wallet app van Google nodig? (eek!)
Ahh dat zou kunnen, heb me niet zo erg verdiept in cash26.

Google wallet is hetzelfde als Google pay (rebranding). Je moet bij je nfc instellingen wel selecteren dat er met Google pay wordt betaald. Weet niet of je nu een Nederlandse bank hebt ingesteld namelijk. Maar je bent anti Google, maar hebt wel een Android telefoon? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:20
MORCIK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:25:
Ik heb vandaag geprobeerd om met de NFC funtie van de telefoon geld op te nemen van een Nederlandse pinautomaat maar de pinautomaat reageert er niet op ondanks dat NFC aanstaat en de app actief is. Moet ik nog een extra handeling verrichten? Er staat al geld op de rekening en ik zie dat er een virtuele kaart is met een debitcardnummer.
Da's niet zo gek hoor, er staat wel een "contactloos"symbool op de automaten maar die doet het nog niet. Alleen ABN klanten kunnen contactloos opnemen, maar dat gaat dan weer met een QR code in plaats van NFC 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:27:
[...]

Ahh dat zou kunnen, heb me niet zo erg verdiept in cash26.

Google wallet is hetzelfde als Google pay (rebranding). Je moet bij je nfc instellingen wel selecteren dat er met Google pay wordt betaald. Weet niet of je nu een Nederlandse bank hebt ingesteld namelijk. Maar je bent anti Google, maar hebt wel een Android telefoon? :)
Nadat ik de Wallet app geïnstalleerd had was N26 al als standaard ingesteld omdat ik geen andere heb. Ik ben nog echt van de contanten, dus geld pinnen met plastic en dan contant uitgeven. De profileringsdrang van banken en andere bedrijven komt mij de keel uit. Wat dat betreft voel ik me in Duitsland als vis in het water waar nog veel contant betaald wordt.

Tsja, Symbian is een beetje uit de gratie :+ Anders was ik nooit aan Android begonnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dixet schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Da's niet zo gek hoor, er staat wel een "contactloos"symbool op de automaten maar die doet het nog niet. Alleen ABN klanten kunnen contactloos opnemen, maar dat gaat dan weer met een QR code in plaats van NFC 8)7
Dat had ik dus ook! Ik zie daar een plek voor contactloos, maar daar gebeurde niks mee. Ik zie de mogelijkheid om kaartloos te binnen begint die over een QR-code van ABN of ING als ik me niet vergis. Ik denk eh.... Toen de rij achter me te lang werd snel weer met plastic gepind van mijn huidige bank :+

• Tim_1998
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-06 12:32
Heb gisteren een account bij n26 aangemaakt. Ben door het verificatieproces en ze zouden mijn gegevens controleren. Heb dan vandaag een mail gekregen dat ze me op basis van hun “actuele verificatieprocessen” geen rekening kunnen aanbieden.

Heeft iemand dit al eens gehad of weet waardoor dat komt? Had ergens gelezen dat ze te weinig capaciteit voor de hoeveelheid nieuwe klanten hebben, bieden ze misschien momenteel helemaal geen nieuwe rekeningen aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55
Tim_1998 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:22:
Heb gisteren een account bij n26 aangemaakt. Ben door het verificatieproces en ze zouden mijn gegevens controleren. Heb dan vandaag een mail gekregen dat ze me op basis van hun “actuele verificatieprocessen” geen rekening kunnen aanbieden.

Heeft iemand dit al eens gehad of weet waardoor dat komt? Had ergens gelezen dat ze te weinig capaciteit voor de hoeveelheid nieuwe klanten hebben, bieden ze misschien momenteel helemaal geen nieuwe rekeningen aan?
Wat zei N26 toen je ze hier naar gevraagd heb?

Er was wel een wachtlijst volgens mij maar dan zou je überhaupt niet met de verificatieprocedure kunnen starten lijkt mij.

Wat de reden is zal voor ons gissen zijn. Kan zijn dat ze je identiteit niet goed hebben kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:17

KYC is zeer streng nadat N26 boetes heeft gekregen omdat ze vele processen niet op orde hadden. 1 verdachte indicatie en je mag niet mee meedoen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim_1998
Wally2002 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 05:17:
[...]

Wat zei N26 toen je ze hier naar gevraagd heb?

Er was wel een wachtlijst volgens mij maar dan zou je überhaupt niet met de verificatieprocedure kunnen starten lijkt mij.

Wat de reden is zal voor ons gissen zijn. Kan zijn dat ze je identiteit niet goed hebben kunnen vaststellen.
Heb de support een mail gestuurd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen. Ik heb ook nergens de mogelijkheid om de verificatieprocedure te kunnen herhalen, mocht het hieraan gelegen hebben.
Orangelights23 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:49:
[...]

KYC is zeer streng nadat N26 boetes heeft gekregen omdat ze vele processen niet op orde hadden. 1 verdachte indicatie en je mag niet mee meedoen.
Heb nog nooit problemen gehad bij financiële instellingen, dus zou niet weten wat voor indicatie ze bij mij als verdacht inschatten |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:17
Tim_1998 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:28:

Heb nog nooit problemen gehad bij financiële instellingen, dus zou niet weten wat voor indicatie ze bij mij als verdacht inschatten |:(
Ze kijken onder meer naar credit score (leningen, achteraf betalen, hypotheek), inkomsten, of je handelt in crypto, enzovoort. Nu is N26 daar heel streng in geworden omdat ze praktisch niets deden tegen witwassen. Ik zou me geen zorgen maken, N26 is geen stabiele bank en wordt niet goed gemanaged (zie eerdere comments van mij hier).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:18
Orangelights23 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:10:
[...]

Ze kijken onder meer naar credit score (leningen, achteraf betalen, hypotheek), inkomsten, of je handelt in crypto, enzovoort. Nu is N26 daar heel streng in geworden omdat ze praktisch niets deden tegen witwassen. Ik zou me geen zorgen maken, N26 is geen stabiele bank en wordt niet goed gemanaged (zie eerdere comments van mij hier).
Hier zijn ook eerder artikelen in het FD over geweest, nare werkcultuur etc.
Wie naar de vele bestuurswissels kijkt — recent trad risicodirecteur Thomas Grosse af —, heeft weinig verbeeldingskracht nodig om de oorzaak te vinden: ruzie in de top. Lang was dat het laatste stukje vuile was dat N26 binnenskamers wist te houden.

Tot nu. Het Duitse Managers Magazin wist de hand te leggen op een in februari 2022 verstuurde mail van zes topbestuurders van N26. Het discussiestuk bevat een expliciete waarschuwing aan de twee oprichters van de onlinebank: 'We zitten in een neerwaartse spiraal.'

We zijn nu een jaar verder. De klachten werden óf niet gehoord óf niet opgevolgd óf de opstellers van het discussiestuk worden gestraft. Feit is dat inmiddels meer dan de helft daarvan het bedrijf verlaten heeft.

Een hoge manager bij het bedrijf fluisterde schrijver dezes ooit in dat bij N26 de helft van de nieuwe medewerkers het korter dan een jaar volhoudt.

Zo gaat dat, zullen sommigen zeggen. Een giftige bedrijfscultuur bij techondernemingen is namelijk niets nieuws. Bij Amazon plassen werknemers in een potje wegens gebrek aan pauzes, bij Twitter slaapt het personeel op een matje onder het bureau en bij Meta, het voormalige Facebook, vechten zij om de beste projecten.

'Cultuur van angst' kopt zakenblad Managers Magazin als het spreekt over het beleid van N26-oprichters Valentin Stalf en Max Tayenthal. Beiden zijn nog geen veertig. Ze wisten in tien jaar acht miljoen klanten aan hun bank te binden en haalden in die periode minstens €1,7 mrd investeringskapitaal op. Iedereen zal begrijpen dat onmenselijke prestaties ook met enig onmenselijk gedrag gepaard gaat.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-...-soap-aan-de-klosterstrae

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:13

Niet te druk over maken denk ik inderdaad over N26. Ik bankier zelf ook al 40 jaar in binnen en buitenland en nooit problemen gehad met banken. Behalve bij de Duitse Vivid /Solaris bank. Deed er niets bijzonders maar opeens werd daar mijn bankrekening zomaar opgeheven, zonder toelichting (toelichting waarom hoeven ze niet te doen maar je voelt je gelijk een crimineel op zo’n moment ‘wat heb ik dan gedaan?).
Maw Fin-tech banken kunnen soms raar reageren bij acceptatie of (plotselinge) royement van klanten.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 26-05-2023 11:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:09
Ik heb bij N26 niet een soortgelijke ervaring maar bij Vivid bank wel.
Nadat ik het draadje hier had gevonden over de bank en de mogelijke cashback acties had ik mij ook ingeschreven om inderdaad een halve dag later te horen te krijgen dat ik geweigerd ben.

Soms gebeurt het helaas random en als je doorvraagt krijg je altijd zo'n standaard reactie met interne policies blabla mogen we niet naar buiten delen. :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim_1998
Hmm jammer, had net het gevoel een goede bank gevonden te hebben. Had een voorkeur voor N26 aangezien je dan een Duitse IBAN krijgt en ik in Duitsland werk. Bij een Spaanse IBAN van Openbank of eentje uit Litouwen van Revolut word ik waarschijnlijk enigszins argwanend aangekeken als die moet doorgeven haha

Had N26 toch nog even gecontacteerd en "ze kijken ernaar" oftewel: daar hoor je niks meer van. Dan maar op zoek naar een ander alternatief

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Ter info, vanaf N26 zag ik vandaag dat een overboeking naar ING via Instant Payment gaat. Dat is mooi. Nu andersom nog, want dat is nog steeds (binnen) 1 werkdag.

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06 18:57
Datisraar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:00:
Ter info, vanaf N26 zag ik vandaag dat een overboeking naar ING via Instant Payment gaat. Dat is mooi. Nu andersom nog, want dat is nog steeds (binnen) 1 werkdag.
Dat gaat niet gebeuren, omdat N26 voor de Standard rekeninghouders kosten in rekening brengt voor een overboeking vanaf de N26 naar een NL bankrekening. Het is dus al langer mogelijk instant payment te doen, tegen extra betaling.

• Datisraar
Soundwork schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Dat gaat niet gebeuren, omdat N26 voor de Standard rekeninghouders kosten in rekening brengt voor een overboeking vanaf de N26 naar een NL bankrekening. Het is dus al langer mogelijk instant payment te doen, tegen extra betaling.
Aha, dat is het. Ik heb sinds kort als proef het betaalde N26 Smart en dan zijn de Instant Payment overboekingen altijd ingegrepen in het abonnement en betaal ik dan niet nog eens extra.

Maar helaas zal vanaf ING naar N26 voorlopig nog steeds niet Instant Payment gaan. Navraag leert dat ING ‘nog mee bezig is’ om (uitgaande) IP naar Europese banken te implementeren. En dat voor een bank met 9 miljoen klanten in NL.

[Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2023 13:45]

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee