Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 20:27

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dutchnltweaker schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:24:
[...]

Met een klik op Google kom ik op deze site uit:
https://n26.com/en-de/cash26 hier staat alles in het Engels duidelijk uitgelegd ;). Het werkt alleen in Duitsland.
Ik was intussen erachter gekomen dat je met een Nederlands account geen Cash26 kunt gebruiken. Best wel jammer.
Je hebt toch niet de N26 app geopend met NFC aan en tegen de pinautomaat gelegd? Want dan gebeurt er idd helemaal niks. :o je moet de kaart wel koppelen met Google pay als je een Android telefoon hebt https://n26.com/en-eu/Google-pay of Apple pay https://n26.com/en-eu/blog/how-to-use-apple-pay-with-n26 als je een iPhone hebt..
Eh ja |:( Ik ben nogal anti-Google dus ik had geen koppeling met Google pay, maar het moet dus maar. Maar nu ik de koppeling heb, zou het dan moeten werken of heb ik nog een Wallet app van Google nodig? (eek!)

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
MORCIK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:47:
[...]

Ik was intussen erachter gekomen dat je met een Nederlands account geen Cash26 kunt gebruiken. Best wel jammer.

[...]

Eh ja |:( Ik ben nogal anti-Google dus ik had geen koppeling met Google pay, maar het moet dus maar. Maar nu ik de koppeling heb, zou het dan moeten werken of heb ik nog een Wallet app van Google nodig? (eek!)
Ahh dat zou kunnen, heb me niet zo erg verdiept in cash26.

Google wallet is hetzelfde als Google pay (rebranding). Je moet bij je nfc instellingen wel selecteren dat er met Google pay wordt betaald. Weet niet of je nu een Nederlandse bank hebt ingesteld namelijk. Maar je bent anti Google, maar hebt wel een Android telefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:33
MORCIK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:25:
Ik heb vandaag geprobeerd om met de NFC funtie van de telefoon geld op te nemen van een Nederlandse pinautomaat maar de pinautomaat reageert er niet op ondanks dat NFC aanstaat en de app actief is. Moet ik nog een extra handeling verrichten? Er staat al geld op de rekening en ik zie dat er een virtuele kaart is met een debitcardnummer.
Da's niet zo gek hoor, er staat wel een "contactloos"symbool op de automaten maar die doet het nog niet. Alleen ABN klanten kunnen contactloos opnemen, maar dat gaat dan weer met een QR code in plaats van NFC 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dutchnltweaker schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:27:
[...]

Ahh dat zou kunnen, heb me niet zo erg verdiept in cash26.

Google wallet is hetzelfde als Google pay (rebranding). Je moet bij je nfc instellingen wel selecteren dat er met Google pay wordt betaald. Weet niet of je nu een Nederlandse bank hebt ingesteld namelijk. Maar je bent anti Google, maar hebt wel een Android telefoon? :)
Nadat ik de Wallet app geïnstalleerd had was N26 al als standaard ingesteld omdat ik geen andere heb. Ik ben nog echt van de contanten, dus geld pinnen met plastic en dan contant uitgeven. De profileringsdrang van banken en andere bedrijven komt mij de keel uit. Wat dat betreft voel ik me in Duitsland als vis in het water waar nog veel contant betaald wordt.

Tsja, Symbian is een beetje uit de gratie :+ Anders was ik nooit aan Android begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

dixet schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Da's niet zo gek hoor, er staat wel een "contactloos"symbool op de automaten maar die doet het nog niet. Alleen ABN klanten kunnen contactloos opnemen, maar dat gaat dan weer met een QR code in plaats van NFC 8)7
Dat had ik dus ook! Ik zie daar een plek voor contactloos, maar daar gebeurde niks mee. Ik zie de mogelijkheid om kaartloos te binnen begint die over een QR-code van ABN of ING als ik me niet vergis. Ik denk eh.... Toen de rij achter me te lang werd snel weer met plastic gepind van mijn huidige bank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22:56
Heb gisteren een account bij n26 aangemaakt. Ben door het verificatieproces en ze zouden mijn gegevens controleren. Heb dan vandaag een mail gekregen dat ze me op basis van hun “actuele verificatieprocessen” geen rekening kunnen aanbieden.

Heeft iemand dit al eens gehad of weet waardoor dat komt? Had ergens gelezen dat ze te weinig capaciteit voor de hoeveelheid nieuwe klanten hebben, bieden ze misschien momenteel helemaal geen nieuwe rekeningen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:39
PindakaasPiraat schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:22:
Heb gisteren een account bij n26 aangemaakt. Ben door het verificatieproces en ze zouden mijn gegevens controleren. Heb dan vandaag een mail gekregen dat ze me op basis van hun “actuele verificatieprocessen” geen rekening kunnen aanbieden.

Heeft iemand dit al eens gehad of weet waardoor dat komt? Had ergens gelezen dat ze te weinig capaciteit voor de hoeveelheid nieuwe klanten hebben, bieden ze misschien momenteel helemaal geen nieuwe rekeningen aan?
Wat zei N26 toen je ze hier naar gevraagd heb?

Er was wel een wachtlijst volgens mij maar dan zou je überhaupt niet met de verificatieprocedure kunnen starten lijkt mij.

Wat de reden is zal voor ons gissen zijn. Kan zijn dat ze je identiteit niet goed hebben kunnen vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:03

KYC is zeer streng nadat N26 boetes heeft gekregen omdat ze vele processen niet op orde hadden. 1 verdachte indicatie en je mag niet mee meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
Wally2002 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 05:17:
[...]

Wat zei N26 toen je ze hier naar gevraagd heb?

Er was wel een wachtlijst volgens mij maar dan zou je überhaupt niet met de verificatieprocedure kunnen starten lijkt mij.

Wat de reden is zal voor ons gissen zijn. Kan zijn dat ze je identiteit niet goed hebben kunnen vaststellen.
Heb de support een mail gestuurd, maar tot nu toe geen antwoord gekregen. Ik heb ook nergens de mogelijkheid om de verificatieprocedure te kunnen herhalen, mocht het hieraan gelegen hebben.
Orangelights23 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 06:49:
[...]

KYC is zeer streng nadat N26 boetes heeft gekregen omdat ze vele processen niet op orde hadden. 1 verdachte indicatie en je mag niet mee meedoen.
Heb nog nooit problemen gehad bij financiële instellingen, dus zou niet weten wat voor indicatie ze bij mij als verdacht inschatten |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
PindakaasPiraat schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:28:

Heb nog nooit problemen gehad bij financiële instellingen, dus zou niet weten wat voor indicatie ze bij mij als verdacht inschatten |:(
Ze kijken onder meer naar credit score (leningen, achteraf betalen, hypotheek), inkomsten, of je handelt in crypto, enzovoort. Nu is N26 daar heel streng in geworden omdat ze praktisch niets deden tegen witwassen. Ik zou me geen zorgen maken, N26 is geen stabiele bank en wordt niet goed gemanaged (zie eerdere comments van mij hier).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
Orangelights23 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:10:
[...]

Ze kijken onder meer naar credit score (leningen, achteraf betalen, hypotheek), inkomsten, of je handelt in crypto, enzovoort. Nu is N26 daar heel streng in geworden omdat ze praktisch niets deden tegen witwassen. Ik zou me geen zorgen maken, N26 is geen stabiele bank en wordt niet goed gemanaged (zie eerdere comments van mij hier).
Hier zijn ook eerder artikelen in het FD over geweest, nare werkcultuur etc.
Wie naar de vele bestuurswissels kijkt — recent trad risicodirecteur Thomas Grosse af —, heeft weinig verbeeldingskracht nodig om de oorzaak te vinden: ruzie in de top. Lang was dat het laatste stukje vuile was dat N26 binnenskamers wist te houden.

Tot nu. Het Duitse Managers Magazin wist de hand te leggen op een in februari 2022 verstuurde mail van zes topbestuurders van N26. Het discussiestuk bevat een expliciete waarschuwing aan de twee oprichters van de onlinebank: 'We zitten in een neerwaartse spiraal.'

We zijn nu een jaar verder. De klachten werden óf niet gehoord óf niet opgevolgd óf de opstellers van het discussiestuk worden gestraft. Feit is dat inmiddels meer dan de helft daarvan het bedrijf verlaten heeft.

Een hoge manager bij het bedrijf fluisterde schrijver dezes ooit in dat bij N26 de helft van de nieuwe medewerkers het korter dan een jaar volhoudt.

Zo gaat dat, zullen sommigen zeggen. Een giftige bedrijfscultuur bij techondernemingen is namelijk niets nieuws. Bij Amazon plassen werknemers in een potje wegens gebrek aan pauzes, bij Twitter slaapt het personeel op een matje onder het bureau en bij Meta, het voormalige Facebook, vechten zij om de beste projecten.

'Cultuur van angst' kopt zakenblad Managers Magazin als het spreekt over het beleid van N26-oprichters Valentin Stalf en Max Tayenthal. Beiden zijn nog geen veertig. Ze wisten in tien jaar acht miljoen klanten aan hun bank te binden en haalden in die periode minstens €1,7 mrd investeringskapitaal op. Iedereen zal begrijpen dat onmenselijke prestaties ook met enig onmenselijk gedrag gepaard gaat.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-...-soap-aan-de-klosterstrae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:32

Niet te druk over maken denk ik inderdaad over N26. Ik bankier zelf ook al 40 jaar in binnen en buitenland en nooit problemen gehad met banken. Behalve bij de Duitse Vivid /Solaris bank. Deed er niets bijzonders maar opeens werd daar mijn bankrekening zomaar opgeheven, zonder toelichting (toelichting waarom hoeven ze niet te doen maar je voelt je gelijk een crimineel op zo’n moment ‘wat heb ik dan gedaan?).
Maw Fin-tech banken kunnen soms raar reageren bij acceptatie of (plotselinge) royement van klanten.

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 26-05-2023 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oceanview
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:17
Ik heb bij N26 niet een soortgelijke ervaring maar bij Vivid bank wel.
Nadat ik het draadje hier had gevonden over de bank en de mogelijke cashback acties had ik mij ook ingeschreven om inderdaad een halve dag later te horen te krijgen dat ik geweigerd ben.

Soms gebeurt het helaas random en als je doorvraagt krijg je altijd zo'n standaard reactie met interne policies blabla mogen we niet naar buiten delen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
Hmm jammer, had net het gevoel een goede bank gevonden te hebben. Had een voorkeur voor N26 aangezien je dan een Duitse IBAN krijgt en ik in Duitsland werk. Bij een Spaanse IBAN van Openbank of eentje uit Litouwen van Revolut word ik waarschijnlijk enigszins argwanend aangekeken als die moet doorgeven haha

Had N26 toch nog even gecontacteerd en "ze kijken ernaar" oftewel: daar hoor je niks meer van. Dan maar op zoek naar een ander alternatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ter info, vanaf N26 zag ik vandaag dat een overboeking naar ING via Instant Payment gaat. Dat is mooi. Nu andersom nog, want dat is nog steeds (binnen) 1 werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 23:40
Datisraar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:00:
Ter info, vanaf N26 zag ik vandaag dat een overboeking naar ING via Instant Payment gaat. Dat is mooi. Nu andersom nog, want dat is nog steeds (binnen) 1 werkdag.
Dat gaat niet gebeuren, omdat N26 voor de Standard rekeninghouders kosten in rekening brengt voor een overboeking vanaf de N26 naar een NL bankrekening. Het is dus al langer mogelijk instant payment te doen, tegen extra betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Soundwork schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Dat gaat niet gebeuren, omdat N26 voor de Standard rekeninghouders kosten in rekening brengt voor een overboeking vanaf de N26 naar een NL bankrekening. Het is dus al langer mogelijk instant payment te doen, tegen extra betaling.
Aha, dat is het. Ik heb sinds kort als proef het betaalde N26 Smart en dan zijn de Instant Payment overboekingen altijd ingegrepen in het abonnement en betaal ik dan niet nog eens extra.

Maar helaas zal vanaf ING naar N26 voorlopig nog steeds niet Instant Payment gaan. Navraag leert dat ING ‘nog mee bezig is’ om (uitgaande) IP naar Europese banken te implementeren. En dat voor een bank met 9 miljoen klanten in NL.

[ Voor 17% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
Heb sinds een tijdje de N26 Standaard rekening en tot nu toe alleen een digitale pas. Net zie ik dat er de mogelijkheid bestaat om voor 2 maanden gratis N26 Smart te testen.

Bij Smart krijg je normaal een gratis fysieke pas, terwijl die bij Standaard €10 kost. Je kunt dus tijdens je testfase gratis een fysieke pas bestellen, maar als je je abonnement stopt en Smart na de 2 maanden niet verder betalen wilt, dan betaal je alsnog €10 voor je pas. Ik vroeg me nu dus af, of die oude fysieke pas na de downgrade wel nog werkt. De passen waaruit je kunt kiezen bij Smart zien er namelijk een stuk mooier uit dan de €10-pas die je bij Standaard krijgt. Iemand ervaring of meer kennis hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
PindakaasPiraat schreef op zondag 2 juli 2023 @ 18:10:
Heb sinds een tijdje de N26 Standaard rekening en tot nu toe alleen een digitale pas. Net zie ik dat er de mogelijkheid bestaat om voor 2 maanden gratis N26 Smart te testen.

Bij Smart krijg je normaal een gratis fysieke pas, terwijl die bij Standaard €10 kost. Je kunt dus tijdens je testfase gratis een fysieke pas bestellen, maar als je je abonnement stopt en Smart na de 2 maanden niet verder betalen wilt, dan betaal je alsnog €10 voor je pas. Ik vroeg me nu dus af, of die oude fysieke pas na de downgrade wel nog werkt. De passen waaruit je kunt kiezen bij Smart zien er namelijk een stuk mooier uit dan de €10-pas die je bij Standaard krijgt. Iemand ervaring of meer kennis hiervan?
Klopt, ik zit momenteel dus ook in de Smart testfase en heb die gekleurde kaart nu al bijna twee maanden in gebruik. Mijn proef abonnement loopt nog tot 9 juli. Als ik doorga moet ik 47€ voor gelijk een heel jaar aftikken als ik N26 Smart aanhoudt, en als ik terug downgrade naar N26 standaard, wordt er na 9 juli 10€ ingehouden voor de kaart en mag deze blijven gebruiken in dat geval. Ik moet dus een dezer dagen beslissen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindakaasPiraat
Ah oké, wilde alleen weten of je die kaart van je Smart-abonnement verder kunt gebruiken of dat die dan geblokkeerd wordt, want in dat geval zou je dubbele kosten hebben.

Dan kan ik dus gerust de testfase starten, de Smart-kaart bestellen en daarna weer terug naar Standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
PindakaasPiraat schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 11:47:
Ah oké, wilde alleen weten of je die kaart van je Smart-abonnement verder kunt gebruiken of dat die dan geblokkeerd wordt, want in dat geval zou je dubbele kosten hebben.

Dan kan ik dus gerust de testfase starten, de Smart-kaart bestellen en daarna weer terug naar Standaard
Zekers, probeer het de komende maanden gerust uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamfield
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 13:13
Datisraar schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:40:
[...]
Maar helaas zal vanaf ING naar N26 voorlopig nog steeds niet Instant Payment gaan. Navraag leert dat ING ‘nog mee bezig is’ om (uitgaande) IP naar Europese banken te implementeren. En dat voor een bank met 9 miljoen klanten in NL.
Dit is voor mij een van de weinige minpunten die ik nog heb wat betreft N26. Inmiddels 2,5 jaar klant en alles werkt tot nu toe vlekkeloos.

Instant Payments vanuit ING werkte een tijdje wel, alleen toen zijn ze ermee gestopt omdat
"Er is gebleken dat internationale instant payments in Europa nog niet op het niveau is dat onze klanten mogen verwachten."
.

Daarnaast is een klein minpuntje dat je geen iDeal kunt gebruiken om te betalen. Je kunt gelukkig steeds vaker een CC of PayPal gebruiken bij webshops, alleen soms daarvoor helaas extra kosten.

Ook een beetje huiverig om m'n spaargeld op N26 aangezien je soms spookverhalen voorbij ziet komen over geblokkeerde accounts.

Contant geld storten kan helaas ook niet in Nederland. Er is hier ook nog (helaas) geen CASH26 beschikbaar. Zou fijn zijn als dat in de nabije toekomst beschikbaar is.

Vanwege het spaargeld, iDeal en storten dus nog een ING rekening aangehouden.
TIP voor de studenten onder ons: Laat je DUO-geld overmaken op je ING rekening, dan is je rekening gratis. Kun je daarnaast lekker gebruik maken van N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Zijn er mensen met ervaring in Italië en tol? Is het geen probleem om tol te betalen met de N26 Mastercard? ANWB is lekker vaag namelijk.
Betalen kan bij veel tolstations in Italië ook met een Nederlandse bankpas, zonder het ingeven van de pincode. Dit is doorgaans herkenbaar aan borden met het Maestrologo. Maar het kan niet overal, daarom kun je het beste altijd contant geld of een creditcard achter de hand houden.

Tip: vraag om een betaalbewijs en bewaar dit.
Ik gok dat ze met een "creditcard", gewoon een Mastercard of VISA kaart bedoelen, dus ook gewoon debit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Paar jaar geleden een aantal keer tol betaald in Noord Italië met een N26 Mastercard, dat werkte toen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Weet iemand wat het TIN belastingnummer is?

Volgens de website zou het bsn nummer moeten zijn maar dat word niet geaccepteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Ajacied10 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:31:
Weet iemand wat het TIN belastingnummer is?

Volgens de website zou het bsn nummer moeten zijn maar dat word niet geaccepteerd.
Bij Tax information heb ik Nederland gekozen en mijn BSN ingevuld. Dat gaat al 6 jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tartarus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:36:
[...]

Bij Tax information heb ik Nederland gekozen en mijn BSN ingevuld. Dat gaat al 6 jaar goed.
Ik heb nooit iets ingevuld. Dat gaat ook al ruim 6 jaar goed.😁 Ze krijgen die al bij de identificatie, daarom heb ik er waarschijnlijk ook geen problemen mee gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esaxum
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 18:05
LongBowNL schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:19:
Zijn er mensen met ervaring in Italië en tol? Is het geen probleem om tol te betalen met de N26 Mastercard? ANWB is lekker vaag namelijk.

[...]

Ik gok dat ze met een "creditcard", gewoon een Mastercard of VISA kaart bedoelen, dus ook gewoon debit.
N26 Mastercard eerder deze maand nog gebruikt op het stuk tussen Brennerpas en Rovereto Sud.

Op de Brennerpas zelf pakt de terminal 'm alleen als je contactloos betaalt (i.p.v. kaart in de sleuf drukken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik heb een tijd de n26 pas gebruikt en ben afgelopen jaar geswitched naar Revolut ivm niet kunnen afrekenen bij de appie met de n26’pas. Ik begrijp dat MasterCard per 1-7-23 stopt met uitgeven maestropassen en dat betaalautomaatleveranciers verzoeken om de automaten snel geschikt te maken voor MasterCard. Iemand ervaring of de n26 inmiddels wel gewoon werkt bij de appie en de jumbo?

Sowieso raar toch dat deze reuzen geen MasterCard accepteren alsof dat kleine beetje provisie opweegt tegen de kosten van cashafwikkkeling en verlies klanten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Link123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:22:
Ik heb een tijd de n26 pas gebruikt en ben afgelopen jaar geswitched naar Revolut ivm niet kunnen afrekenen bij de appie met de n26’pas. Ik begrijp dat MasterCard per 1-7-23 stopt met uitgeven maestropassen en dat betaalautomaatleveranciers verzoeken om de automaten snel geschikt te maken voor MasterCard. Iemand ervaring of de n26 inmiddels wel gewoon werkt bij de appie en de jumbo?

Sowieso raar toch dat deze reuzen geen MasterCard accepteren alsof dat kleine beetje provisie opweegt tegen de kosten van cashafwikkkeling en verlies klanten…
N26 heeft (had?) in NL ook een Maestro pas, daarvoor moet je wel 100 euro op je rekening hebben staan om hem aan te vragen (Wellicht is men hier inmiddels al mee gestopt of gaat men wel stoppen met uitgeven van Maestro in NL gezien het uitfaseren van dat kaartschema).

In Nederland zijn zo goed als alle POS-automaten inmiddels geschikt voor debit Mastercard en debit VISA kaarten. Op een enkele uitzondering na. Maar de grote jongens zouden inmiddels de nieuwe debetkaarten moeten accepteren.

Jumbo accepteerde sowieso al jarenlang Mastercard en VISA (zelfs American Express), echter franchise ondernemers hebben soms hun eigen afwegingen wat ze wel en niet accepteerden.

Van de 'grote' jongens is eigenlijk AH duidelijk de uitzondering geweest door alleen Maestro te accepteren, en slechts enkele vestigen Amsterdam, schiphol, AH to Go) VISA en MasterCard. Dirk, Aldi, Lidl kun je al een tijd terecht met creditcards.

Zie verder het draadje over uitfasering van Maestro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Link123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:22:

Albert Heijn accepteert al bijna meer dan een half jaar MasterCard Debit. De Jumbo heeft deze altijd al geaccepteerd naar mijn weten.
De Vomar was in hetzelfde rijtje als de AH, maar ook deze accepteerd al lange tijd ook MC Debit.

Alleen een enkele snackbar en andere eenmanszaken willen nog wel eens geen ondersteuning voor de MC Debit hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Tartarus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Albert Heijn accepteert al bijna meer dan een half jaar MasterCard Debit. De Jumbo heeft deze altijd al geaccepteerd naar mijn weten.
De Vomar was in hetzelfde rijtje als de AH, maar ook deze accepteerd al lange tijd ook MC Debit.

Alleen een enkele snackbar en andere eenmanszaken willen nog wel eens geen ondersteuning voor de MC Debit hebben.
Het hangt echt van de vestiging af, ook bij AH, Jumbo etc.
Bij de AH hier werkte de laatste keer dat ik het probeerde de N26 kaart niet. (franchise)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
JvdW schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Het hangt echt van de vestiging af, ook bij AH, Jumbo etc.
Bij de AH hier werkte de laatste keer dat ik het probeerde de N26 kaart niet. (franchise)
Oh dan heb ik geluk in mijn woonplaats.

Alleen in de bedrijfskantine bij de blikjes en koffieautomaten heb ik mijn maestro kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 21:26
Hmm als ik dit zo lees misschien toch maar weer de overstap van Revolut naar n26 maken… ik kwam vorige week in Berlijn langs t kantoor van n26. Ik tis een eindje uit de buurt maar voelt toch wel wat beter dan Revolut. En… wat een gaaf pand zitten ze in daar zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Link123 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:26:
Hmm als ik dit zo lees misschien toch maar weer de overstap van Revolut naar n26 maken… ik kwam vorige week in Berlijn langs t kantoor van n26. Ik tis een eindje uit de buurt maar voelt toch wel wat beter dan Revolut. En… wat een gaaf pand zitten ze in daar zeg..
Of doe het geleidelijk. Dat je een poosje allebei de rekeningen aanhoudt en als N26 je bevalt, dat je dan Revolut opzegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Als je wat precies leest? Ik heb N26 er daar sinds kort juist Revolut bijgenomen. :+
Waarom 'voelt' het beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
Ik weet nog dat ik bij N26 op bezoek was (werk zelf ook in de fintech) nadat ze een miljoenenboete hadden ontvangen en met stakeholders wilden overleggen en bespreken hoe zij hun processen beter in konden richten. Lang verhaal kort: ze zijn er nog lang niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Ik zou deze keuze persoonlijk niet alleen baseren op een pand, maar als het voor jou goed voelt waarom niet? Ik gebruik zelf inmiddels best een tijd N26 als betaalrekening, ondanks dat dit onder de Tweakers wat minder populair lijkt te zijn en er af en toe wat wilde geruchten rondgaan.

Elke maand boek ik zo'n 1K over dus het risico is voor mij beperkt, en als ze ineens om zouden vallen heb ik nog 2 back-ups beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
@Link123 Waarom zou je een overstap maken (en eventueel opzeggen)? Ik heb al jarenlang N26 en Revolut naast elkaar. Vullen elkaar prima aan (en af en toe gebruik ik ook nog Wise). Handig hoor om meerdere (fin tech) banken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wally2002 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:38:
[...]

N26 heeft (had?) in NL ook een Maestro pas, daarvoor moet je wel 100 euro op je rekening hebben staan om hem aan te vragen (Wellicht is men hier inmiddels al mee gestopt of gaat men wel stoppen met uitgeven van Maestro in NL gezien het uitfaseren van dat kaartschema).
Ze zijn er niet mee gestopt. Mijn N26 Maestropas is onlangs vernieuwd. Die 100 euro is misschien nodig bij het aanvragen. Ik heb al tijden minder dan €100 op mijn rekening staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2023 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-09 00:52
In een ander topic schreef een medetweaker:
Corrigan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:11:
[...]

N26 heeft nu ook volledig iDEAL.
https://www.pay.nl/actueel/n26-nu-ook-beschikbaar-via-ideal

Nu nog een goede rente en ze zijn Die Bank. :P
Dat is mooi nieuws.
Weet iemand of via N26 ook betaalverzoeken zijn te versturen via iDeal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Olifant123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:22:

[...]

Dat is mooi nieuws.
Betalen met iDEAL en betaalverzoeken versturen zijn twee verschillende functionaliteiten, voor de één moet je kunnen betalen met iDEAL (dan ben je als aanbieder volgens Currence een Issuer), en voor de ander moet je betalingen kunnen ontvangen (dan ben je volgens Currence een Acquirer).

Bij Revolut kan je ook alleen betalen met iDEAL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
Elandenmelk schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:52:
[...]

Betalen met iDEAL en betaalverzoeken versturen zijn twee verschillende functionaliteiten, voor de één moet je kunnen betalen met iDEAL (dan ben je als aanbieder volgens Currence een Issuer), en voor de ander moet je betalingen kunnen ontvangen (dan ben je volgens Currence een Acquirer).

Bij Revolut kan je ook alleen betalen met iDEAL.
Bedankt. Ik heb N26 gemaild met de suggestie om ook acquirer te worden. De fintech die als eerste betaalverzoeken mogelijk maakt, zou echt een streep voor hebben wat mij betreft. Ben benieuwd of die optie er gaat komen.

En verder ben ik benieuwd of Rabobank-betaalverzoeken straks in hun bankenlijst N26 hebben (Revolut hebben ze nog steeds niet in hun lijst staan). Dat zou ook een mooie vooruitgang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
Update, op de site van N26 lees ik:

https://support.n26.com/e...hopping-online-with-ideal
iDEAL is a Dutch payment platform which allows users to pay for goods and services and payment requests between friends and family, in a secure and easy way through the N26 app. Please note that sending payment requests is currently not supported.
Het woord 'currently' biedt hoop dat het in de toekomst wel wordt gesupport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Olifant123 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:22:

[...]

Dat is mooi nieuws.
Bedankt voor het attenderen.

Zojuist een ideal betaling gedaan.
Het viel me alleen op dat je vanuit de app geen QR-code kunt scannen.
Ik moest met de camera-app van m'n telefoon zelf een QR-code moet scannen en wordt dan naar de N26 app gelinkt.

Dit kan bij bijv. de Rabo app wel zo.

Maar goed, ben blij dat dit werkt :)

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
iDEAL moet hun website nog bijwerken. N26 staat er nog niet tussen:
https://www.ideal.nl/partners/issuers/
De volgende organisaties hebben een licentieovereenkomst iDEAL voor de rol van Issuer:
  • ABN AMRO
  • ASN Bank
  • bunq
  • ING
  • Knab
  • Rabobank
  • RegioBank
  • Revolut
  • SNS
  • Triodos Bank
  • Van Lanschot
  • Yoursafe
Laatste update: 6 februari 2023
Ik heb zo'n vermoeden dat het aankopen van iDEAL door het European Payment initiative. Het populairder heeft gemaakt om te ondersteunen. Er is een kans dat iDEAL (of de opvolger) Europees breed uitgerold kan gaan worden in de (verre) toekomst.
https://www.ideal.nl/actueel/nieuws/ideal-wordt-idealer/

[ Voor 24% gewijzigd door LongBowNL op 02-08-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
henkNL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:31:
[...]

Bedankt voor het attenderen.

Zojuist een ideal betaling gedaan.
Het viel me alleen op dat je vanuit de app geen QR-code kunt scannen.
Ik moest met de camera-app van m'n telefoon zelf een QR-code moet scannen en wordt dan naar de N26 app gelinkt.

Dit kan bij bijv. de Rabo app wel zo.

Maar goed, ben blij dat dit werkt :)
Ik snap deze even niet. Waarom moest je een QR code scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
@Tartarus
Via een webshop iets besteld.
Bij het betaalscherm kon ik kiezen voor N26 Ideal.
Vervolgens was er een QR-code zichtbaar welke mij doorlinkte naar de N26 app.

Normaliter deed ik de Rabo app openen en hieruit de ideal QR-code scannen, maar dat werkt bij N26 dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door henkNL op 02-08-2023 21:58 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
henkNL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:55:
@Tartarus
Via een webshop iets besteld.
Bij het betaalscherm kon ik kiezen voor N26 Ideal.
Vervolgens was er een QR-code zichtbaar welke mij doorlinkte naar de N26 app.

Normaliter deed ik de Rabo app openen en hieruit de ideal QR-code scannen, maar dat werkt bij N26 dus niet.
Apart. Als ik op de iPhone via iDeal wil betalen selecteer ik de bank en de bank app gaat vanzelf open om akkoord te geven.
Ik moet de eerste keer dat ik via iDeal een QR moet scannen nog meemaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Denk dat het verschil is dat ik via Windows een shop heb bezocht, en dan via mobiel betaald heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
henkNL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:18:
Denk dat het verschil is dat ik via Windows een shop heb bezocht, en dan via mobiel betaald heb.
Ja dat verklaart het (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:36
Met de iDeal support word deze bank ook weer interessant samen met Revolut.

Grote plus bij N26 is dat je ook in het weekend geen kosten hebt en onbeperkt kan betalen in het andere valuta, iets wat ik bij Revolut dan weer mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Let wel dat Revolut een eigen wisselkoers gebruikt die dan vaak weer voordeliger is dan de Mastercard wisselkoers die N26 gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keyb
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:22
Tartarus schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:27:
[...]

Dit verschilt per AH filiaal. Hier bij de lokale pakt hij wel mijn N26 debit card, maar in het 'grotere' dorp hiernaast nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 11:25
LongBowNL schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:06:
iDEAL moet hun website nog bijwerken. N26 staat er nog niet tussen
Ik denk dat er wel wat meer sites zijn die dat nog bij moeten werken, het lijkt wel alsof het lijstje met banken hardcoded of in ieder geval erg lang gecached in betaalpagina's verwerkt zit.

Zou zelf heel graag m'n Simyo abo laten afschrijven van N26 maar dat gaat niet zonder eerst 1 cent te hebben betaald via iDeal. In dat lijstje van banken dook N26 vandaag in ieder geval nog niet op.

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
pimsaint schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Zou zelf heel graag m'n Simyo abo laten afschrijven van N26 maar dat gaat niet zonder eerst 1 cent te hebben betaald via iDeal. In dat lijstje van banken dook N26 vandaag in ieder geval nog niet op.
Daar heb je iDeal niet voor nodig, althans Simyo mag volgens EU wetgeving niet je buitenlandse DE IBAN weigeren. Dat ze het niet automatisch kunnen/willen verwerken via de iDeal 0,01 euro betaling is tot daar aan toe, maar dan moeten ze het wel op een andere manier voor je verwerken (lees: via klantenservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
pimsaint schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:02:
[...]

Ik denk dat er wel wat meer sites zijn die dat nog bij moeten werken, het lijkt wel alsof het lijstje met banken hardcoded of in ieder geval erg lang gecached in betaalpagina's verwerkt zit.

In de toekomst met het Nieuwe iDEAL zal de bank keuze niet meer door de webwinkel geregeld hoeven worden. Dan wordt dat onderhouden door iDEAL zelf. Zie: https://www.ideal.nl/het-nieuwe-ideal/
De nieuwe centrale technische infrastructuur, de iDEAL Hub en de nieuwe iDEAL-betaalpagina maken deze uitbreidingen mogelijk. Voor ondernemers wordt het eenvoudiger om iDEAL aan te bieden, omdat de bankkeuze wordt overgenomen door de iDEAL-betaalpagina. Ook zorgt de aanpassing er voor dat er sneller ingespeeld kan worden op veranderingen in betaalgedrag en nieuwe wensen uit de markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Raymon89 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:24:
Let wel dat Revolut een eigen wisselkoers gebruikt die dan vaak weer voordeliger is dan de Mastercard wisselkoers die N26 gebruikt.
Niet altijd zo, het scheelt niet veel maar wisselt elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:09
Vandaar ook de "vaak". Inderdaad niet altijd, maar, in mijn ervaring in elk geval (met USD en Japanse Yen), meestal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Ter info voor de meesten van ons die de gratis, standard N26 account hebben:
Voor Instant Payment overboekingen moet je 0,99€ per keer betalen. Een gratis IBAN overboeking is echter binnen Nederland en ook bij Europese banken, vrijwel bijna altijd nog dezelfde werkdag bijgeschreven of soms duurt het maar 2 uur zoals naar Revolut op een werkdag. Dus tenzij je dringend geld moet overboeken in het weekend kun je dus beter voor de gewone, gratis overboekingen kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 09-08-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Volgens mij is iDeal weer weg bij N26.
Althans, vorige week zag ik in de N26 FAQ uitleg over hoe iDeal te gebruiken tijdens online aankopen doen en vandaag kan ik dat vervolgens nergens vinden.

Ook op de website van iDeal staat N26 er niet tussen als licentiehouder voor issuer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamfield
De supportpage geeft inderdaad nu een 404...

Enige partij die er wat over zegt is Pay.nl https://www.pay.nl/actueel/n26-nu-ook-beschikbaar-via-ideal, maar als ik op verschillende websites iets wil betalen met iDeal, staat N26 er niet tussen.

Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Tartarus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:46:

Ook op de website van iDeal staat N26 er niet tussen als licentiehouder voor issuer.
Daar heeft N26 er nooit tussen gestaan. Die lijst is voor het laatst februari ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Wally2002 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:04:
[...]

Daar heeft N26 er nooit tussen gestaan. Die lijst is voor het laatst februari ge-update
Neemt niet weg dat ik bij meerdere iDeal betalingen geen N26 zag om uit te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
6 augustus kreeg ik N26 als optie te zien bij een iDeal betaling. Die betaling liep via Pay.nl, als ik het afschrift bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
Tartarus schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Neemt niet weg dat ik bij meerdere iDeal betalingen geen N26 zag om uit te kiezen.
Iedere webshop moet handmatig de bankenlijst updaten om een nieuwe bank toegevoegd te krijgen, heb ik ooit eens begrepen. Dus dat vraagt handmatige handeling... Denk dat we even geduld moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Olifant123 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 17:32:
[...]

Iedere webshop moet handmatig de bankenlijst updaten om een nieuwe bank toegevoegd te krijgen, heb ik ooit eens begrepen. Dus dat vraagt handmatige handeling... Denk dat we even geduld moeten hebben.
Ik heb ervaring met Magento (Adyen, Buckaroo). In principe kun je via de payment provider die geïnstalleerd is de betaalmethodes activeren. Het is niet zo dat je een bank kunt uitsluiten of selecteren.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• Datisraar
Nog een voorbeeld: Net een rekening gekregen van info.medics om via IDeal te betalen. Revolut staat wel in het rijtje maar N26 helaas niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youtl
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 21:36
Datisraar schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:16:
Nog een voorbeeld: Net een rekening gekregen van info.medics om via IDeal te betalen. Revolut staat wel in het rijtje maar N26 helaas niet.
Revolut is ook al sinds begin 2021 om en N26 heeft het pas onlangs aangekondigd, geeft het nog tijd (weken/maanden) voor iedereen over is en N26 accepteert.

Ook bij Revolut kom ik wel eens tegen dat het niet geaccepteerd word in het lijstje iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Per eind augustus moeten alle acquirers N26 ondersteunen. Maar de merchants moeten zelf hun betaalpagina updaten. Het kan dus nog even duren tot je N26 overal ziet. Net als dat Handelsbanken nog steeds niet overal verwijderd is. Als je na die tijd N26 ergens mist, meldt dat dan vooral bij N26

@Datisraar
Handelsbanken is gestopt, maar Yoursafe (voorheen Bitsafe) is juist pas net begonnen. Zij zijn de jongste fintech met niet alleen een issuer maar ook een acquirer licentie voor iDEAL.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 17-08-2023 12:42 ]

• Datisraar
frickY schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:16:
Per eind augustus moeten alle acquirers N26 ondersteunen. Maar de merchants moeten zelf hun betaalpagina updaten. Het kan dus nog even duren tot je N26 overal ziet. Net als dat Handelsbanken nog steeds niet overal verwijderd is.
Ja, wie in Nederland heeft nog een bankrekening bij Handelsbanken en Yoursafe (die dus op lijstjes IDeal nog voorkomen)🤔?

• Olifant123
Ik ben heel benieuwd of Rabobank-betaalverzoeken straks ook betaald kunnen worden met N26.
Immers, de Rabobank ondersteunt nog steeds Revolut niet. Iemand toevallig al gecheckt of N26 er tussen staat bij de Rabobank?

[ Voor 18% gewijzigd door Olifant123 op 17-08-2023 11:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hamfield
FEEST!

N26 staat in het rijtje van banken op de betaalpagina van Tikkie! Vooralsnog de eerste plek waar ik het ben tegengekomen...

• Olifant123
Hamfield schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:15:
FEEST!

N26 staat in het rijtje van banken op de betaalpagina van Tikkie! Vooralsnog de eerste plek waar ik het ben tegengekomen...
Yes, ik heb eergister (15 augustus) al een Tikkie betaald via N26.

• Hamfield
Olifant123 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Yes, ik heb eergister (15 augustus) al een Tikkie betaald via N26.
Bij Rabobank werkt het ook. Zojuist een betaalverzoek betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:37
Hamfield schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:15:
FEEST!

Net een SNS betaalverzoek voldaan met N26, super!

• Olifant123
Hamfield schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:02:
[...]

Bij Rabobank werkt het ook. Zojuist een betaalverzoek betaald.
Wow, dan is N26 sneller dan Revolut bij Rabobankverzoeken. Super.

Rabobank-betaalverzoeken van vrienden kunnen betalen was één van de twee redenen waarom ik nog een Nederlandse betaalrekening aanhield (de tweede reden is Raisin-tegenrekening).

• balken07
N26 is nu weer van de lijst af.. (bij SNS betaalverzoek)

• Wally2002
Aangezien er nog geen enkele officiële mededeling is gedaan door N26 over de ondersteuning van iDeal (ik heb althans daar nog geen mail over gehad) lijkt het nu nog in de testfase te zitten.
frickY schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:16:
Per eind augustus moeten alle acquirers N26 ondersteunen. Maar de merchants moeten zelf hun betaalpagina updaten. Het kan dus nog even duren tot je N26 overal ziet. Net als dat Handelsbanken nog steeds niet overal verwijderd is. Als je na die tijd N26 ergens mist, meldt dat dan vooral bij N26
Wat is de bron hiervan?

• Soundwork
balken07 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:42:
N26 is nu weer van de lijst af.. (bij SNS betaalverzoek)
Ik heb het idee dat N26 een test heeft gedaan met iDeal maar het niet permanent gaat invoeren.
Zal ook wel met kosten te maken hebben en aangezien er in het verleden wat "onrust" was aangekondigd binnen N26 denk ik ook niet dat hier de ruimte voor is. Dan zou N26 zijn gratis rekening moeten opdoeken....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tartarus
Soundwork schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

Ik heb het idee dat N26 een test heeft gedaan met iDeal maar het niet permanent gaat invoeren.
Zal ook wel met kosten te maken hebben en aangezien er in het verleden wat "onrust" was aangekondigd binnen N26 denk ik ook niet dat hier de ruimte voor is. Dan zou N26 zijn gratis rekening moeten opdoeken....
Dat zie ik toch anders. Als N26 met ondersteuning voor iDeal komt, zullen meer mensen het aantrekkelijk vinden om een N26 rekening te hebben. Hierdoor zal N26 meer voet op Nederlandse bodem zetten en uiteindelijk is dat beter onder de streep voor hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Tartarus schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 22:37:
Als N26 met ondersteuning voor iDeal komt, zullen meer mensen het aantrekkelijk vinden om een N26 rekening te hebben. Hierdoor zal N26 meer voet op Nederlandse bodem zetten en uiteindelijk is dat beter onder de streep voor hen.
Ja die 25 extra Tweakers als klant zal echt voor grote veranderingen gaan zorgen daar :P

We hebben in het verleden bijvoorbeeld ook Moneyou gehad en zelfs met NL IBAN werd dit geen succes en is het vrij snel opgedoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elandenmelk
Bigf00t schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

Ja die 25 extra Tweakers als klant zal echt voor grote veranderingen gaan zorgen daar :P

We hebben in het verleden bijvoorbeeld ook Moneyou gehad en zelfs met NL IBAN werd dit geen succes en is het vrij snel opgedoekt.
Maar Moneyou was behalve gratis, helemaal niet innovatief. Geen onderscheidende functies van de traditionele banken, zoals de fintechs die nu beschikbaar zijn wel hebben (maar die hebben dan weer allemaal veel vergelijkbare functies).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balken07
Met tikkie verzoeken zie ik nu N26 in de lijst staan, maar met die van SNS niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:33
Wally2002 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 17:52:
Aangezien er nog geen enkele officiële mededeling is gedaan door N26 over de ondersteuning van iDeal (ik heb althans daar nog geen mail over gehad) lijkt het nu nog in de testfase te zitten.
Ik zie wel deze support pagina waarin wordt gezegd dat iedereen met een DE IBAN ideal betalingen kan doen.
https://support.n26.com/e...hopping-online-with-ideal

Ik had wel een onhandige ervaring met N26. Ik wilde mijn N26 rekening omzetten van business naar privé en daarom moest ik een nieuwe rekening openen. Toen kreeg ik de mogelijkheid om te kiezen voor een gratis smart trial van 2 maanden. Nu blijkt echter dat als je specifiek voor die trial kiest dat je geen virtuele card krijgt terwijl je die wel krijgt bij een standard of een smart abonnement :?. Nu moet ik dus 2 weken wachten op een fysieke kaart voor ik de rekening kan gebruiken. Op zich niet heel erg maar wel een beetje onhandig en de klantenservice was hierover ook niet echt duidelijk. Wellicht handig om te weten als je een N26 rekening wilt openen.

Verder ben ik tevreden klant bij N26 en zeker als ze iDeal gaan aanbieden is het voor mij een ideale rekening voor hobby uitgaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:35
Kun je nu zowel een business als een prive rekening tegelijkertijd hebben bij N26?
Vorig jaar kon dit niet, maar misschien is het aangepast?

heb het gechecked met support en helaas kan niet

[ Voor 15% gewijzigd door raven22 op 23-08-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:35
Ondersteunen ING en ABN beide instant payment naar N26? Dus via een handmatige overschrijving ipv een ideal topup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
qwasd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:07:
Ondersteunen ING en ABN beide instant payment naar N26? Dus via een handmatige overschrijving ipv een ideal topup.
Van ABN naar N26 gaat instant. Al jaren bye the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:04

Mr Pingu

Professioneel Prutser

IDeal was het enige wat ik nog miste aan N26, fantastisch dat dit nu komt.

Jammer dat Tikkie niet beschikbaaar is in de Noorse Appstore…

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
qwasd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:07:
ING, gaat nog steeds en al jarenlang via een normale overboeking binnen 1 werkdag naar N26. Daar hebben ze nog nooit van Instant Payment naar buitenlandse, EU banken gehoord 😉. Dan kun je beter Rabo of Abn hebben wat dat betreft (om naar N26 over te boeken).

[ Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 26-08-2023 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 01:19
N26 zag ik zojuist in de lijst met banken staan bij een iDeal betaling bij ING (betaalverzoek).
De app opent ook netjes, je moet eenmalig akkoord gaan met de voorwaarden en kan daarna door. Zie N26 nog niet staan bij beschikbaarheid.ideal.nl maar dat zal een kwestie van tijd zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
N26 heeft 24 augustus 2023 iDeal officieel gelanceerd, het persbericht suggereert een geleidelijke rollout in de komende dagen/periode.

Overigens: in Nederland al meer dan 300.000 klanten voor N26 volgens het persbericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hamfield
Datisraar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

ING, gaat nog steeds en al jarenlang via een normale overboeking binnen 1 werkdag naar N26. Daar hebben ze nog nooit van Instant Payment naar buitenlandse, EU banken gehoord 😉. Dan kun je beter Rabo of Abn hebben wat dat betreft (om naar N26 over te boeken).
ING heeft het vorig jaar een tijdje ondersteund (lees: 2 weken). Het is toen stopgezet omdat, ik citeer, het nog niet op het niveau was dat de klanten van hen konden verwachten.
Wel gaven ze toen aan (maart 2022) dat het als alles meezat voor de zomer geregeld zou zijn. Inmiddels anderhalf jaar verder en nog steeds niet geregeld...

Verder lees ik in het persbericht van N26 alleen dat je nu gemakkelijker vrienden kunt betalen via Tikkie. Echter mis ik nog echt een goede betaalverzoekoptie voor N26. Weet iemand of met de implementering van N26 en iDEAL het binnenkort ook mogelijk wordt om je N26 rekening toe te voegen aan de Tikkie app? En anders zou een N26-betaalverzoek met de optie om met iDEAL te betalen ook ideal zijn (pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:35
Hamfield schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

ING heeft het vorig jaar een tijdje ondersteund (lees: 2 weken). Het is toen stopgezet omdat, ik citeer, het nog niet op het niveau was dat de klanten van hen konden verwachten.
Wel gaven ze toen aan (maart 2022) dat het als alles meezat voor de zomer geregeld zou zijn. Inmiddels anderhalf jaar verder en nog steeds niet geregeld...

Verder lees ik in het persbericht van N26 alleen dat je nu gemakkelijker vrienden kunt betalen via Tikkie. Echter mis ik nog echt een goede betaalverzoekoptie voor N26. Weet iemand of met de implementering van N26 en iDEAL het binnenkort ook mogelijk wordt om je N26 rekening toe te voegen aan de Tikkie app? En anders zou een N26-betaalverzoek met de optie om met iDEAL te betalen ook ideal zijn (pun intended).
Lijkt me toch niet, omdat Tikkie een Nederlandse IBAN wenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamfield
qwasd schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:48:
[...]
Lijkt me toch niet, omdat Tikkie een Nederlandse IBAN wenst?
Snap alleen niet zo goed waarom. Is dat dan weer geen IBAN discriminatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Hamfield Nee, want Tikkie is een dienst die "geldtransfer" aanbied en dat valt buiten deze regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Vandaag bij een Nederlandse webshop iets besteld en met IDeal betaald, maar ik zag toch N26 er niet tussen staan als bank. Dus ik vraag me af in hoeverre dan al is uitgerold.... heeft de webwinkel in kwestie dan zelf zijn database van banken dan nog niet geupdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Soundwork schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:40:
Vandaag bij een Nederlandse webshop iets besteld en met IDeal betaald, maar ik zag toch N26 er niet tussen staan als bank. Dus ik vraag me af in hoeverre dan al is uitgerold.... heeft de webwinkel in kwestie dan zelf zijn database van banken dan nog niet geupdated?
Webwinkel zelf heeft niets te zeggen over welke bank wel/niet ondersteund wordt. Dat ligt echt aan de betaalprovider (bijv. Mollie/Adyen/Buckaroo). Ik kwam N26 laatst wel tegen in de opties bij Steam.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
TheRicolaa10 schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:21:
[...]

Webwinkel zelf heeft niets te zeggen over welke bank wel/niet ondersteund wordt. Dat ligt echt aan de betaalprovider (bijv. Mollie/Adyen/Buckaroo). Ik kwam N26 laatst wel tegen in de opties bij Steam.
Ok, dus Multi-Safepay waar de betreffende webwinkel zaken mee doet, die heeft dan N26 dan niet toegevoegd aan hun portfolio?

Edit / toevoeging:
Een CPSP dus.......
https://www.ideal.nl/partners/acquirers-en-cpsps/

[ Voor 9% gewijzigd door Soundwork op 03-09-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:04
Klopt het dat ik met N26 een gratis betaalrekening kan krijgen, met een virtuele Debit kaart (MasterCard?) waarmee ik online aankopen kan doen. Waarbij de kaart onder een Nederlandse BIN geregistreerd staat? Ik heb sinds begin dit jaar OpenBank, maar hun MasterCard Debit kaart wordt niet geaccepteerd door bv F1TV & AppleTV doordat deze een Spaanse BIN heeft. En daarnaast de optie om voor eenmalig €10 een fysieke kaart te kopen?

Waarbij als ik het goed begrijp ik geld onmiddellijk kan overboeken naar de N26 rekening, middels Instant Payments (vanaf Rabo)? En iDeal support voor online aankopen ook aanwezig is (met de aantekening uit voorgaande posts dat nog niet alle payment providers N26 hebben opgenomen).

Dus als opsomming:
  • Gratis rekening
  • Gratis virtuele Debit kaart (online gebruik, Google Pay wil ik niet)
  • Kaart met Nederlandse BIN (geen regioblokkades met afwijkende registratie van kaart vs opgegeven land etc)
  • Optioneel voor eenmalig €10 een fysieke kaart
  • Instant Payments voor "opladen" (Rabo => N26)
  • iDeal betalingen met N26 rekening in webshops (voor zover betaalproviders up to date zijn)
Pagina: 1 ... 44 ... 51 Laatste