Bij mij ook het geval. Ik heb voor mijn hypotheek betaling, overige vaste lasten en salaris een NL rekening bij de ABN-Amro, en daar betaal ik x-bedrag per maand voor. Ik wil altijd een extra rekening ernaast hebben, en dat is dan een fintech / neobank. Mocht N26 over de kop gaan, dan ga ik naar een andere fintech bank. Ik zal mijn centen op de N26 dan wat langer kwijt zijn, want voordat de garantie deposito is afgehandeld ben je een x-aantal maanden verder denk ik.....ZXRY schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:47:
[...]
Oh maar N26 is inderdaad ook een hele logische keuze als extra bank voor die functies hoor. Mijn reactie ging over het gebruik als hoofdbank, waar dus al hun inkomsten op binnen komen en hun vaste lasten vanaf gaan, alleen om die 2 euro per maand te besparen. Dat zou mij het nooit waard zijn.
Voor de rest is N26 prima. Gebruik het zelf als prepaid debit card (een echte credit card is het natuurlijk niet, er kan namelijk geen borg vanaf) voor sites waar je alleen met MasterCard/Visa kan betalen. En voor buitenlandse valuta is het ook ideaal, zo loopt mijn goedkope Turks Netflix abonnement via N26. Maar daarom gebruik ik het ook alleen als extra rekening voor functies die niet mogelijk/veel duurder zijn bij een Nederlandse bank. Mocht N26 in de problemen komen (met de nadruk op mocht), stap ik net zo makkelijk naar Revolut over. Als je het als hoofdrekening gebruikt, is dat iets vervelender.
Als je het op die manier gebruikt kan het natuurlijk nooit kwaad om N26 als extra rekening te hebben.
De DNB probeert binnen 7 dagen een website op te zetten voor de deposito garantie. En dan proberen ze binnen enkele dagen het geld over te maken. Dus het valt te hopen dat de Duitse evenknie, het ook met dat tempo probeert te doen. Als mensen maanden zonder geld zitten, is niet te doen. (Als je theoretisch N26 als hoofd rekening gebruikt.)
Lunar?Orangelights23 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:33:
[...]
Ik ben de bron… ik ken ex werknemers in het management en de auditors die bij N26 geweest zijn. Ik ben zelf CISO bij een fintech in Denemarken met vestigingen in Duitsland, dus wij zijn onderhevig aan dezelfde wetten en regelgeving. Dus ik kan aardig verzekerd stellen dat wat zij doen niet klopt
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Even de berichtgeving mogelijke ondergang N26 daargelaten....
In in de app zie ik bij iedere transactie nu staan "From: Main Account".
Hebben ze bij N26 meerdere rekeningen in een account? Dat kan er toch altijd maar 1 zijn?
Hebben ze bij N26 meerdere rekeningen in een account? Dat kan er toch altijd maar 1 zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 08-08-2022 20:33 ]
https://www.netzwelt.de/i...me-login-banking-app.html
Ze spreken van een storing, maar is dat ook zo??
Ik heb zelf vandaag nog in kunnen loggen/betalen.
Ze spreken van een storing, maar is dat ook zo??
Ik heb zelf vandaag nog in kunnen loggen/betalen.
De "From" is de Space waar het vandaan komt zo te zien. Als ik in de App linksboven van "Main Account" naar "All Activity" switch zie ik ook transacties van andere Spaces waar dan "From: <Space name>" staat.Soundwork schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:30:
Even de berichtgeving mogelijke ondergang N26 daargelaten....
Als je betaald voor je accounts krijgen de Spaces volgens mij ook hun eigen IBAN. Ik weet alleen niet of je er dan ook direct vanuit kan overmaken.
Net even getest, je kunt alleen vanaf ‘main account’ geld overboeken, niet vanaf Spaces.Inviscid schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:24:
[...]
De "From" is de Space waar het vandaan komt zo te zien. Als ik in de App linksboven van "Main Account" naar "All Activity" switch zie ik ook transacties van andere Spaces waar dan "From: <Space name>" staat.
Als je betaald voor je accounts krijgen de Spaces volgens mij ook hun eigen IBAN. Ik weet alleen niet of je er dan ook direct vanuit kan overmaken.
Nou tweakers, dankzij dit topic dus de gratis N26 gedaan
Heerlijk snel, vanaf ABN in een minuut geld binnen, heb er wat dingen mee besteld en een vriendin mee kunnen helpen die geen credit card heeft, betaling kunnen doen.
Dank.
Heerlijk snel, vanaf ABN in een minuut geld binnen, heb er wat dingen mee besteld en een vriendin mee kunnen helpen die geen credit card heeft, betaling kunnen doen.
Dank.
Waardeloos als je een nieuwe telefoon hebt, dan moet de mobiel opnieuw gepaird worden om toegang te hebben, c.q om geld over te kunnen maken. Moet via je e-mail verificatie wat het niet doet. Veiligheid is een goed iets, maar dit gaat te ver. En bellen kan niet met ze. Meer mensen die dit probleem hebben?
Geen problemen mee gehad. Al 2 keer. Net zoals andere banken moet je je oude telefoon pas wegdoen als de nieuwe telefoon is ingesteld.
Inmiddels nu na 1 uurtje op de chat, eindelijk gelukt! Kan er weer in en ook weer geld overmaken. De vorige telefoon was ik kwijt.internet4me schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:04:
Geen problemen mee gehad. Al 2 keer. Net zoals andere banken moet je je oude telefoon pas wegdoen als de nieuwe telefoon is ingesteld.
Ook al te vaak van telefoon gewisseld, ook met een defecte telefoon 1x waar ik geen toegang toe had, ging allemaal prima. Welk werken niet alle links in de mails altijd met DuckDuckGo en/of vpn, hou daar rekening mee.
Ook weer met de chat te maken gehad, en echt snel en adequaat geholpen telkens.
Heb nu net 2 maanden gereist weer en zonder enige problemen, nu zal dat bij de meeste banken zo zijn hoor, maar toch
Jammer van de geruchten over de interne problemen, ben benieuwd of ze waar zijn en/of we er iets van gaan merken.
Ook weer met de chat te maken gehad, en echt snel en adequaat geholpen telkens.
Heb nu net 2 maanden gereist weer en zonder enige problemen, nu zal dat bij de meeste banken zo zijn hoor, maar toch
Yes, erg fijn dat het nu instant gaat!DarkSEDA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:47:
Overboekingen vanaf ING naar N26 gaan nu ook instant.
Yep en met Revolut ook!DarkSEDA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:47:
Ook hier nu lid van N26 met een gratis acount!
2 vragen.
1.Hoe doen jullie het met NFC en de ING bankieren appen + N26 op 1 device?
Ik wil de keuze hebben met welke pas hij betaalt namelijk. Is dat mogelijk?
2. Kan ik de rekening ook delen met mijn vriendin?
We hebben de app er al op gezet maar ik moet steeds toegang verlenen via mijn telefoon.
Dat schiet nog niet op
2 vragen.
2. Kan ik de rekening ook delen met mijn vriendin?
We hebben de app er al op gezet maar ik moet steeds toegang verlenen via mijn telefoon.
Dat schiet nog niet op
Als je Android gebruikt kan je in de instellingen van je telefoon aangeven of hij altijd de standaard betaalapp moet gebruiken of dat de actieve app wordt gebruikt als dat een betaalapp is.C6DL schreef op zondag 6 november 2022 @ 18:33:
Ook hier nu lid van N26 met een gratis acount!
2 vragen.
Je stelt dus één app in als standaard, die pakt hij als je geen app open hebt. Als je de andere betaalmethode wilt gebruiken moet je die eerst starten en dan wordt die gebruikt.
:strip_exif()/f/image/XLgAqVgp5dwDU1hVXihA4aCi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ligt het aan mij of is ING hier weer op terug gekomen?crypt0rr schreef op woensdag 21 september 2022 @ 09:36:
[...]
Yes, erg fijn dat het nu instant gaat!
Nee dat ligt niet aan jou. Ik heb pas sinds kort een N26 rekening erbij, maar bij mij werkt ING ook niet instant.bluefish007 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:07:
[...]
Ligt het aan mij of is ING hier weer op terug gekomen?
Overboekingen vanuit Rabo, Bunq en Revolut gaan bij mij wel instant.
[ Voor 33% gewijzigd door BoesBoesX op 12-11-2022 09:19 ]
Mensen ervaringen met de verzekeringen van de metal card?
Specifiek dan de huurautoverzekering?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hmm Dit klinkt niet heel positief.Anoniem: 981489 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 08:41:
[...]
Het probleem wat N26 had was dat ze te 'arrogant' waren en dachten dat het product zo goed en mooi was dat dit wel goed zou verkopen.
Ik weet nog van de beginjaren dat ze alleen een basis account hadden en een N26 black pakket, dat waren 2 goede producten voor de consumenten die niet te veel keuze hadden maar wel wisten waar ze aan toe waren.
Als N26 dan ook had ingezet op verzekeringen en beleggingsopties hadden ze waarschijnlijk meer eruit kunnen halen dan waar ze nu zitten.
Revolut heeft het een stuk beter gedaan dan N26 op dit vlak en dat zie je ook aan het feit hoe groot ze nu zijn geworden. Probleem is wel dat als N26 zou omvallen er meteen 'stress' zal zijn in fintech wereld omdat je dan de betrouwbaarheid in het geding krijgt (ondanks de bankgarantie tot 100K) als zo een grote speler omvalt.
Net dit zitten lezen:icecreamfarmer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:20:
Mensen ervaringen met de verzekeringen van de metal card?
https://docs.n26.com/lega...surance-tncs-Feb18-nl.pdf
Dat wordt hem dus niet. Want mijn vliegtickets heb ik al betaald.Reizen moeten volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde betaalkaart(en) om in
aanmerking te komen voor de Verzekering Vertraging Bagage, Verzekering Vertraging Vlucht,
2
Annuleringsverzekering, Verzekering bij Afbreking Reis en Eerdere Terugkeer, Verzekering Buitenlandse
Medische Kosten, H24 Reisongevallenverzekering, Verzekering Ongeval met Openbaar Vervoer en Verzekering
Afkoop Eigen Risico bij Aanrijdingsschade. “Volledig betaald” betekent dat zowel het vervoer als de
accommodatie met het N26 Black Account zijn betaald.
Ten minste een reisticket of autohuur om naar het Buitenland te reizen (retourreis vanuit het Land van Verblijf) of
accommodatie in het Buitenland moet volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde
betaalkaart(en) om in aanmerking te komen voor Transport Repatriëring Patiënt en Medische Assistance.
Daarnaast moet een Huurauto volledig betaald zijn met het N26 Black Account of de daaraan gekoppelde
betaalkaart(en) om in aanmerking te komen voor de Verzekering Afkoop Eigen Risico bij Aanrijdingsschade
https://docs.n26.com/lega...nce-tncs-oct19-ger-de.pdf
Hier staat dus weer iets anders:
Hmm dat wordt steeds slechter:Mindestens eine anrechenbare Ausgabe muss mit dem N26 Metal-Konto oder der/den dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt worden sein, um
Anspruch auf Leistungen aus der Reisegepäckverspätungs-Versicherung, Gepäckverlust, -diebstahl- oder –beschädigungs-Versicherung,
Flugverspätungs-Versicherung, Reiserücktritt-Versicherung oder Reiseabbruch-Versicherung zu haben.
Ein Mietwagen oder ein gemeinsam genutztes Mietfahrzeug muss vollständig mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n)
bezahlt worden sein, um Anspruch auf die Kollisions- und Diebstahl-Versicherung und die Shared Mobility-Versicherung zu haben.
Sie müssen das versicherte Mobiltelefon weder vollständig noch teilweise mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt
haben, um Anspruch auf eine Mobiltelefon-Schaden- und Diebstahl-Versicherung zu haben.
Sie müssen eine Reise weder vollständig noch teilweise mit dem N26 Metal-Konto oder der/n dazugehörigen Zahlungskarte(n) bezahlt haben, um
Anspruch auf die reisemedizinischer Notfall und Assistance-Versicherung (medizinische Notfallkosten und medizinische Rückführung und
Beförderung) sowie auf die Schnee- und Berg-Versicherung zu haben.
2
Die Folgen der Nutzung von Programmen für Vielreisende oder von Kundenbindungs- und Treueprogrammen sind in den Vertragsdaten und in den
allgemeinen Versicherungsbedingungen definiert.
Weitere Regelungen bestehen gemäß Vertragsdaten und allgemeinen Versicherungsbedingungen.
Je hebt er dus helemaal niets aan. Helpdesk kon mij hier trouwens niet mee helpenWelche Einschränkungen des Versicherungsschutzes sind zu beachten?
In den folgenden Fällen besteht kein Versicherungsschutz:
1. Für die in § 5 der Allgemeinen Bestimmungen aufgeführten Risiken und die in den Vertragsdaten festgelegten Bedingungen;
2. Wenn die Versicherte Person betrügerisch oder vorsätzlich gehandelt hat;
3. Wenn Schäden am Mietwagen durch ein anderes Ereignis als eine Kollision oder einen Diebstahl des Mietwagens, z.B. durch Panne, Vandalismus usw.
verursacht wurden;
4. bei Beschlagnahme, Sicherstellung oder Entfernung des Mietwagens durch die Polizei;
5. Jegliche Schäden, die durch den Konsum von Drogen, Rauschgift oder ähnlichen Substanzen durch den Kontoinhaber entstehen oder auf einen
alkoholisierten Zustand zurückzuführen sind, bei dem die Versicherte Person den in dem jeweiligen Land geltenden gesetzlich zulässigen Höchstwert für
das Führen eines Kraftfahrzeuges erreicht oder überschreitet;
6. Schäden, die durch Abnutzung oder einen Konstruktionsfehler des Mietwagens entstehen;
7. Schäden, die durch ein Tier verursacht wurden, das sich im Besitz oder in der Obhut des Kontoinhabers befindet, sowie Schäden, die durch das Rauchen
der versicherten Person entstehen;
8. Schäden, die durch Wetten, Mutproben oder unverkennbar gefährliche Handlungen entstehen;

[ Voor 53% gewijzigd door icecreamfarmer op 19-11-2022 17:16 ]
Ik heb ook een N26 geopend, en heb nu ook gedl overgemaakt van ing naar n26, maar bij mij is het al uren onderweg. Kan het zijn dat het de eerte keer naar een DE account langer duurt?DarkSEDA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 08:47:
Tijd van werken, tijd van rusten
Ik heb al heel lang N26 niet gebruikt (heb het sinds 2014) en zit nu de limieten en fees te vergelijken voor een reisje buiten de EU. Vergelijken doe ik met Revolut en Curve.
Ik heb het gratis "N26 STANDARD".
Obv info in de app en hun PDF waar hier naar wordt verwezen haal ik:
Betalen vreemde valuta:
Geen limiet én geen fee. Er staat ook niets genoemd over een fee in het weekend. Terwijl N26 vroeger wel een % fee had in het weekend.
Klopt hun informatie wel?
Geld opnemen buiten EU:
geen limiet, altijd %1.7
Terwijl dit juist voor N26 hoge kosten met zich meebrengt. Dus ik had een limiet van bijvoorbeeld (equivalent van) €200/mnd verwacht voor gratis N26 gebruikers.
Ben gewoon even benieuwd of ik mag vertrouwen op deze informatie.. ivm wat nare ervaringen in het verleden (De reden dat ik stopte met N26 paar jaar geleden is omdat er fees werden afgeschreven die nergens waren gedocumenteerd. Bijvoorbeeld €4 toen Netflix afschreef en mijn saldo 1 cent te laag was. En zo wel meer. Heel veel stress met Support en uiteindelijk wel geld terug gehad omdat hun "nieuwe fee policy" was ingegaan maar nog niet was gepubliceerd.. dit was 2017 ofzo).
EDIT:
Inderdaad, de PDF klopt dus echt niet. In de app kan je je MasterCard limieten aanpassen, maar het maximum is max €5000/dag en €20000/mnd betalen en max €1000/dag en €2500/wk opnemen.
EDIT2:
@Wally2002 thanks, weggehaald in plaats daarvan een linkje hieronder.
Voor wie ook binnenkort op vakantie gaat buiten een Euroland, zie vergelijking N26 versus Revolut versus Curve versus ING pinpas versus ICS Euroclix MasterCard (goedkoopste klassieke creditcard):
Jazco2nd in "Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2"
Ik heb het gratis "N26 STANDARD".
Obv info in de app en hun PDF waar hier naar wordt verwezen haal ik:
Betalen vreemde valuta:
Geen limiet én geen fee. Er staat ook niets genoemd over een fee in het weekend. Terwijl N26 vroeger wel een % fee had in het weekend.
Klopt hun informatie wel?
Geld opnemen buiten EU:
geen limiet, altijd %1.7
Terwijl dit juist voor N26 hoge kosten met zich meebrengt. Dus ik had een limiet van bijvoorbeeld (equivalent van) €200/mnd verwacht voor gratis N26 gebruikers.
Ben gewoon even benieuwd of ik mag vertrouwen op deze informatie.. ivm wat nare ervaringen in het verleden (De reden dat ik stopte met N26 paar jaar geleden is omdat er fees werden afgeschreven die nergens waren gedocumenteerd. Bijvoorbeeld €4 toen Netflix afschreef en mijn saldo 1 cent te laag was. En zo wel meer. Heel veel stress met Support en uiteindelijk wel geld terug gehad omdat hun "nieuwe fee policy" was ingegaan maar nog niet was gepubliceerd.. dit was 2017 ofzo).
EDIT:
Inderdaad, de PDF klopt dus echt niet. In de app kan je je MasterCard limieten aanpassen, maar het maximum is max €5000/dag en €20000/mnd betalen en max €1000/dag en €2500/wk opnemen.
EDIT2:
@Wally2002 thanks, weggehaald in plaats daarvan een linkje hieronder.
Voor wie ook binnenkort op vakantie gaat buiten een Euroland, zie vergelijking N26 versus Revolut versus Curve versus ING pinpas versus ICS Euroclix MasterCard (goedkoopste klassieke creditcard):
[ Voor 89% gewijzigd door Jazco2nd op 27-11-2022 13:33 ]
Mooi overzicht! Past denk ik beter in dit topic .Jazco2nd schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:46:
Ik heb al heel lang N26 niet gebruikt (heb het sinds 2014) en zit nu de limieten en fees te vergelijken voor een reisje buiten de EU. Vergelijken doe ik met Revolut en Curve.
Het is in de andere bank topics ook al gemeld, maar zojuist met mijn N26 debit Mastercard bij Albert Heijn afgerekend. Toch wel even een magisch momentje na al die jaren verplicht een Maestro kaart meenemen om de bonus aanbiedingen in te kunnen slaan
Whow, dat is inderdaad heel bijzonder....Bigf00t schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:02:
Het is in de andere bank topics ook al gemeld, maar zojuist met mijn N26 debit Mastercard bij Albert Heijn afgerekend. Toch wel even een magisch momentje na al die jaren verplicht een Maestro kaart meenemen om de bonus aanbiedingen in te kunnen slaan
Het viel mij trouwens op sommige betaalautomaten bij andere winkels al iets is toegevoegd in het idle screen, iets met taal aanpassing, zou dat de MasterCard upgrade zijn en er dan ook mogelijkheid is om met deze bankkaarten te betalen?
Zou idd best een upgrade kunnen zijn. De acceptatie is niet echt bijzonder, dit zat er al even aan te komen.Soundwork schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:45:
[...]
Whow, dat is inderdaad heel bijzonder....
Het viel mij trouwens op sommige betaalautomaten bij andere winkels al iets is toegevoegd in het idle screen, iets met taal aanpassing, zou dat de MasterCard upgrade zijn en er dan ook mogelijkheid is om met deze bankkaarten te betalen?
Zonet geprobeerd in een Poiesz supermarkt, werkt inmiddels ook hier. Het lijkt erop dat de 'standaard' betaalterminals inmiddels in rap tempo geschikt gemaakt worden voor Mastercard / Visa debit cards.
Veel discussie en info hierover in dit topic: Mastercard stopt met Maestro
[ Voor 28% gewijzigd door Elandenmelk op 29-12-2022 14:50 ]
Nu (debit) Mastercard inmiddels breed geaccepteerd is in Nederland, ben ik N26 als boodschappenrekening gaan gebruiken. Met de insights functie krijg ik er een mooi overzicht van uitgaven mee. Openbank blijft de hoofdbank voor mij voor de overige zaken.
Ik heb ook voor het eerst hier in een kleine AH met mijn N26 mastercard kunnen betalen. Erg blij mee. De app met de insights is ook echt top.
Enige minpuntje vind ik het adresboek waar je geen aliassen kunt geven aan entiteiten. Ik heb bijvoorbeeld meerdere en/of rekeningen met dezelfde naamhouder, maar die ik voor ander doel gebruik (sparen vs dagelijkse huishoudrekening). In mn adresboek is het altijd gokken welk nummer waar bij hoort.
Enige minpuntje vind ik het adresboek waar je geen aliassen kunt geven aan entiteiten. Ik heb bijvoorbeeld meerdere en/of rekeningen met dezelfde naamhouder, maar die ik voor ander doel gebruik (sparen vs dagelijkse huishoudrekening). In mn adresboek is het altijd gokken welk nummer waar bij hoort.
N26 gaat crypto aanbieden in samenwerking met Bitpanda, maar nog niet in Nederland.
https://n26.com/en-eu/crypto
https://n26.com/en-eu/crypto
N26 Crypto is already available in Austria and coming soon to Germany, Switzerland, Belgium, Ireland, and Portugal! This feature will be gradually rolled out in the coming weeks, so keep your ears open and your app updated! 🎉
Na de enorme lange storing van de ING, ging het triggeren bij mij om toch een reserve bank te hebben. Daarnaast gaan we naar Zwiserland op vakantie met andere koersen en bij ING (mijn enige bank) net uitgezet om kosten te besparen dat ik geld wil kunnen pinnen zonder kosten. Toen kwam ik op deze bank uit.
Zojuist account aangemaakt, maar nu de keuze; 10 euro betalen voor mastercard (ik heb nog nooit een creditcard gehad, ook niet nodig gehad en vakantie is al betaald), maar wil in het buitenland wel boodschappen/bakker kunnen betalen, souvenir bijv, en restaurants. Ook in Duitsland trouwens.
Dus nu de vraag; wat hebben jullie gedaan als tweede bank, qua de fysieke passen echt aanschaffen. De mastercard kan via google pay las ik. Nog nooit gebruikt maar bij ING gebruik ik wel contactloos betalen via ING app. Lijkt me vergelijkbaar, dus als dat kosten scheelt, doe ik dat graag. Maar de maestro kaart? Is dat de 10 euro waard voor komende vakantie en verder voor backup tijdens storingen waarbij ik niets meer kon overmaken online? Ik neem mijn fysieke pinpas nooit meer mee eigenlijk.
Zojuist account aangemaakt, maar nu de keuze; 10 euro betalen voor mastercard (ik heb nog nooit een creditcard gehad, ook niet nodig gehad en vakantie is al betaald), maar wil in het buitenland wel boodschappen/bakker kunnen betalen, souvenir bijv, en restaurants. Ook in Duitsland trouwens.
Dus nu de vraag; wat hebben jullie gedaan als tweede bank, qua de fysieke passen echt aanschaffen. De mastercard kan via google pay las ik. Nog nooit gebruikt maar bij ING gebruik ik wel contactloos betalen via ING app. Lijkt me vergelijkbaar, dus als dat kosten scheelt, doe ik dat graag. Maar de maestro kaart? Is dat de 10 euro waard voor komende vakantie en verder voor backup tijdens storingen waarbij ik niets meer kon overmaken online? Ik neem mijn fysieke pinpas nooit meer mee eigenlijk.
@Hilmo De Mastercard is geen creditcard. Het is een Debit Card en werkt praktisch hetzelfde als de pinpas die je nu gebruikt.
Ik kan slecht inschatten of die 10 euro het waard is. Ik heb zelf het geluk dat mijn account oud genoeg is voor de gratis bankpas. Ik ken de ING app niet, maar ik verwacht dat deze vergelijkbaar werkt met Google Pay.
Wellicht kan je nog kijken naar andere gratis opties, zoals hier besproken: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2
Ik kan slecht inschatten of die 10 euro het waard is. Ik heb zelf het geluk dat mijn account oud genoeg is voor de gratis bankpas. Ik ken de ING app niet, maar ik verwacht dat deze vergelijkbaar werkt met Google Pay.
Wellicht kan je nog kijken naar andere gratis opties, zoals hier besproken: Het Grote Gratis Bankentopic Deel 2
@Hilmo ik prefereer directe betalingen via NFC met je eigen bank, ipv dat Google daartussen zit. Een onnodige middleman tussen je financiële stromen. N26 (en Revolut) ondersteunen helaas alleen Google Pay.
Daar waar maestro geaccepteerd is kan je echter prima betalen met je ING app.
Ik zou als ik jou was zeker Openbank, Revolut en N26 eens vergelijken. Ik heb die laatste 2 al sinds 2014 of 2015 en daar zijn ook vaak genoeg storingen en grote wijzigingen geweest trouwens. Dat heb je met elke bank.
Zonder MasterCard of Visa (debit) ga ik trouwens niet op reis. In de buurlanden kan je vaak veel doen met Maestro maar wereldwijd valt dat tegen.
Dan is een N26, Revolut of Openbank MasterCard of Visa dus wel handig.
Daar waar maestro geaccepteerd is kan je echter prima betalen met je ING app.
Ik zou als ik jou was zeker Openbank, Revolut en N26 eens vergelijken. Ik heb die laatste 2 al sinds 2014 of 2015 en daar zijn ook vaak genoeg storingen en grote wijzigingen geweest trouwens. Dat heb je met elke bank.
Zonder MasterCard of Visa (debit) ga ik trouwens niet op reis. In de buurlanden kan je vaak veel doen met Maestro maar wereldwijd valt dat tegen.
Dan is een N26, Revolut of Openbank MasterCard of Visa dus wel handig.
Als je naar de USA gaat wel handig om fysieke pas te hebben. Het is daar helaas nog altijd de norm om je pas te geven bij het afrekenen in restaurants, ipv een betaalterminal aan je tafel te brengen.Hilmo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:44:
Na de enorme lange storing van de ING, ging het triggeren bij mij om toch een reserve bank te hebben. Daarnaast gaan we naar Zwiserland op vakantie met andere koersen en bij ING (mijn enige bank) net uitgezet om kosten te besparen dat ik geld wil kunnen pinnen zonder kosten. Toen kwam ik op deze bank uit.
@Hilmo
Ik was alweer bijna vergeten dat ik het werk al praktisch voor je heb gedaan. Alleen OpenBank nog vergelijken:
Openbank heeft een Travel Plan module voor €7.99 per maand te activeren/deactiveren. Dan heb je geen kosten bij betalen/geld opnemen. Dus geen last van de limieten die anderen hebben. Maar als je niet veel cash gaat opnemen en al Revolut+N26 hebt, kan je je die 7.99 besparen.. Dat is de "meest gratis" optie.
Het voordeel van Openbank is dus dat je met 1 pasje dan klaar bent ipv met 2 pasjes werken en telkens de limieten in je hoofd houden. Daar betaal je dus wel bijna tientje voor. Maar als je keer in het weekend geld opneemt met N26 of Revolut (free tier) heb je ook kosten.. of als je keer per ongeluk meer dan het equivalent van €200 opneemt heb je ook kosten etc. Dus er wel een goede reden om dan voor het gemak van Openbank te gaan.
Daar tegenover staat dat Revolut (free tier) zowel gratis storten via iDeal ondersteund (dus geld van je ING>Revolut overmaken), zodat je instant geld hebt. En je kan IDeal betalingen doen. N26 vraagt geld om op te waarderen via iDeal of Creditcard en ondersteund iDeal betalingen niet. Dus moet je een handmatige bankoverboeking doen (duurt een dag of 2). Zelfde geldt volgens mij voor Openbank, moet je ook bankoverboeking doen om geld op te storten.
Dus zo zie je, gratis komt altijd met wat compromissen. Ik heb Openbank voor mijn moeder aangevraagd (puur voor op reis), gemak van 1 pas. Ze moet alleen tijdig geld overmaken naar Openbank wanneer saldo laag is.
Zelf gebruik ik nog gewoon Revolut + N26 en alleen in het buitenland. Free tiers.
Ik begin dan met Revolut (max 200/mnd cash opnemen, betalingen tot 1K/mnd). Daarna wanneer de limieten zijn bereikt, verder met N26 (cash opnemen 1.7% en betalingen zijn gratis tot 5K/dag).
Of ik gebruik Revolut eenmalig, alleen ff het equivalent van 200 opnemen, verder alles met N26 zodat ik niet hoef na te denken. N26 heeft immers een veel hogere gratis limiet voor betalingen, die bereik ik toch niet.
Ik was alweer bijna vergeten dat ik het werk al praktisch voor je heb gedaan. Alleen OpenBank nog vergelijken:
Openbank heeft een Travel Plan module voor €7.99 per maand te activeren/deactiveren. Dan heb je geen kosten bij betalen/geld opnemen. Dus geen last van de limieten die anderen hebben. Maar als je niet veel cash gaat opnemen en al Revolut+N26 hebt, kan je je die 7.99 besparen.. Dat is de "meest gratis" optie.
Het voordeel van Openbank is dus dat je met 1 pasje dan klaar bent ipv met 2 pasjes werken en telkens de limieten in je hoofd houden. Daar betaal je dus wel bijna tientje voor. Maar als je keer in het weekend geld opneemt met N26 of Revolut (free tier) heb je ook kosten.. of als je keer per ongeluk meer dan het equivalent van €200 opneemt heb je ook kosten etc. Dus er wel een goede reden om dan voor het gemak van Openbank te gaan.
Daar tegenover staat dat Revolut (free tier) zowel gratis storten via iDeal ondersteund (dus geld van je ING>Revolut overmaken), zodat je instant geld hebt. En je kan IDeal betalingen doen. N26 vraagt geld om op te waarderen via iDeal of Creditcard en ondersteund iDeal betalingen niet. Dus moet je een handmatige bankoverboeking doen (duurt een dag of 2). Zelfde geldt volgens mij voor Openbank, moet je ook bankoverboeking doen om geld op te storten.
Dus zo zie je, gratis komt altijd met wat compromissen. Ik heb Openbank voor mijn moeder aangevraagd (puur voor op reis), gemak van 1 pas. Ze moet alleen tijdig geld overmaken naar Openbank wanneer saldo laag is.
Zelf gebruik ik nog gewoon Revolut + N26 en alleen in het buitenland. Free tiers.
Ik begin dan met Revolut (max 200/mnd cash opnemen, betalingen tot 1K/mnd). Daarna wanneer de limieten zijn bereikt, verder met N26 (cash opnemen 1.7% en betalingen zijn gratis tot 5K/dag).
Of ik gebruik Revolut eenmalig, alleen ff het equivalent van 200 opnemen, verder alles met N26 zodat ik niet hoef na te denken. N26 heeft immers een veel hogere gratis limiet voor betalingen, die bereik ik toch niet.
[ Voor 64% gewijzigd door Jazco2nd op 07-02-2023 12:58 ]
@Jazco2nd & @Hilmo
N26 heeft Instant Payment voor inkomende overboekingen. Als ik geld overmaak van Rabobank naar N26 staat het er direct op. Ik lees in dit topic dat het wel anders is voor ING. BoesBoesX in "Discussie over & Ervaringen met N26"
N26 overboekingen naar andere rekeningen is Instant als je €1 transactiekosten betaalt.
N26 heeft Instant Payment voor inkomende overboekingen. Als ik geld overmaak van Rabobank naar N26 staat het er direct op. Ik lees in dit topic dat het wel anders is voor ING. BoesBoesX in "Discussie over & Ervaringen met N26"
N26 overboekingen naar andere rekeningen is Instant als je €1 transactiekosten betaalt.
[ Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 07-02-2023 13:42 . Reden: Link aangepast ]
@LongBowNL ja dat is het eigenwijze gedoe van NL, dat de NL banken hier eerst hun eigen zelfverzonnen instant SEPA gingen ondersteunen en later stap voor stap (niet met alle andere banken) de Europese standaard. Superirritant. ING doet dus geen instant sepa met veel buitenlandse banken. Vandaar dat het bij mij wel zeker een dag duurt. Dus als ik nu overmaak, heb ik het vaak morgenochtend 9u nog steeds niet op N26 staan.
N26 heeft tov Revolut en Openbank trouwens wel de meeste tarieven. Voor allerlei zaken heb je een tarief.
Ook kan je met N26 ongewenst rood staan. Dit heb ik een paar jaar geleden meegemaakt. Ik had niet door dat mijn saldo vrij laag was door allerlei inkopen. Vervolgens met een Uber naar hotel en die incasseerde meer dan mijn saldo. N26 bracht €3.90 in rekening omdat ik dus "rood" stond. Dit stond indertijd nog nergens in de voorwaarden, nu wel. Sowieso gek, je hebt een debit kaart en nooit voor krediet getekend.
Met Revolut of gewoon ICS creditcard (waar ik ook niet voor krediet heb getekend) kan ik nooit negatief staan. Dus zijn daar ook geen kosten voor.
N26 heeft tov Revolut en Openbank trouwens wel de meeste tarieven. Voor allerlei zaken heb je een tarief.
Ook kan je met N26 ongewenst rood staan. Dit heb ik een paar jaar geleden meegemaakt. Ik had niet door dat mijn saldo vrij laag was door allerlei inkopen. Vervolgens met een Uber naar hotel en die incasseerde meer dan mijn saldo. N26 bracht €3.90 in rekening omdat ik dus "rood" stond. Dit stond indertijd nog nergens in de voorwaarden, nu wel. Sowieso gek, je hebt een debit kaart en nooit voor krediet getekend.
Met Revolut of gewoon ICS creditcard (waar ik ook niet voor krediet heb getekend) kan ik nooit negatief staan. Dus zijn daar ook geen kosten voor.
@Hilmo ontdek net dat Openbank zelfs betalen via telefoon zonder Google Pay ondersteund. Daarnaast niet al die verschillende tarieven en limieten als N26, en Santander zit erachter, dus betrouwbaarder. De Mastercard debit kost maar €2 en als je aanmeld met code VALENTIJN23 ontvang je €70.
Ik ben dus wel over.. sorry N26 topic
[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 07-02-2023 21:06 ]
Ik had afgelopen jaren bij OpenBank spaar- en beleggingsrekeningen ivm de acties die er toen waren. Ik vond dat een drama met de belastingaangifte, het was super onduidelijk wat ik nou moest aangeven. Is dat ook met een betaalrekening? Ik heb toen alles van Open Bank daarna weggegooid en laten opzeggen. Dus ook de ongebruikte bankpasJazco2nd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:54:
@Hilmo ontdek net dat Openbank zelfs betalen via telefoon zonder Google Pay ondersteund. Daarnaast niet al die verschillende tarieven en limieten als N26 en Santander zit erachter. De Mastercard debit kost maar €2 en als je aanmeld met code VALENTIJN23 ontvang je €70.
Die onduidelijkheid komt toch niet van Openbank.. dat is gewoon je eigen verantwoordelijkheid om uit te zoeken wat je moet in vullen en aangeven
Belastingdienst wil gewoon de waarde weten op 31 dec. En of je boven de grens voor spaar/vermogen komt.
Stuk minder werk dan als je in een jaar tijd je hypotheek oversluit trouwens.. of ook nog eens verhuisd.
Belastingdienst wil gewoon de waarde weten op 31 dec. En of je boven de grens voor spaar/vermogen komt.
Stuk minder werk dan als je in een jaar tijd je hypotheek oversluit trouwens.. of ook nog eens verhuisd.
Snap ik, maar ik snap heel wat jaaroverzichten maar dit (Engelstalig geloof ik?) jaaroverzicht met gegevens die ik totaal niet kon rijmen aan de belastingaangifte, ook met google erbij, kon ik niet verder komen en vond ik dat zo naar dat ik dat niet meer wilde. Lag denk ik wel voornamelijk aan het beleggen daar (elk potje was apart oid), dus met een betaalrekening kan dat niet zo ingewikkeld zijn.
Nah ja, dat is niet helemaal waar: "5 keer per maand gratis geld opnemen" Maar je komt het een eind, zeker als je in hetzelfde land blijft (en dus maar 1 valuta nodig hebt)Jazco2nd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:22:
@Hilmo
Openbank heeft een Travel Plan module voor €7.99 per maand te activeren/deactiveren. Dan heb je geen kosten bij betalen/geld opnemen.
Welke kosten komen er in het weekend dan bij met geld opnemen? Kan het zo snel niet vinden bij N26?Maar als je keer in het weekend geld opneemt met N26 of Revolut (free tier) heb je ook kosten.. of als je keer per ongeluk meer dan het equivalent van €200 opneemt heb je ook kosten etc. Dus er wel een goede reden om dan voor het gemak van Openbank te gaan.
Thanks, geen Google Pay heeft ook zo z'n voordelenJazco2nd schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:54:
@Hilmo ontdek net dat Openbank zelfs betalen via telefoon zonder Google Pay ondersteund. Daarnaast niet al die verschillende tarieven en limieten als N26, en Santander zit erachter, dus betrouwbaarder. De Mastercard debit kost maar €2 en als je aanmeld met code VALENTIJN23 ontvang je €70.
Het is idd wel een heel uitzoekwerk met de juiste combinatie van banken om geen kosten te hebben in het buitenland

Zonder beleggen heb je daar inderdaad geen last van. Dan krijg je alleen je betaalrekening en je spaarrekening erbij in het overzicht van de Belastingdienst.Hilmo schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:39:
Snap ik, maar ik snap heel wat jaaroverzichten maar dit (Engelstalig geloof ik?) jaaroverzicht met gegevens die ik totaal niet kon rijmen aan de belastingaangifte, ook met google erbij, kon ik niet verder komen en vond ik dat zo naar dat ik dat niet meer wilde. Lag denk ik wel voornamelijk aan het beleggen daar (elk potje was apart oid), dus met een betaalrekening kan dat niet zo ingewikkeld zijn.
Ik heb eindelijk een standaard N26 account kunnen openen. Ter info, een Instant Payment overboeking kost 0,99€ (bij andere Neo banken gratis), maar als je zoals ik ook bij de Rabo zit, kun je net zo goed kiezen voor de gratis normale overboeking. Als je in de ochtend vanaf N26 overboekt, staat het in de (late) namiddag op de Rabo. Abn amro dacht ik ook dezelfde dag , maar ING en de volksbanken duurt 1 werkdag.
Gefeliciteerd! Als vakantierekening vind ik het een geweldige bank. De betaalde IP zijn jammer idd, maar daar is de EC nu mee bezig, dus dat is eindig. Wat ik waardeer van N26 tov Revolut, is de app. Die is lekker nuchter en duidelijk ontworpen om efficiënt te bankieren. Ik vind die van Revolut erg druk en niet intuïtief. Same for Bunq.Datisraar schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:49:
Ik heb eindelijk een standaard N26 account kunnen openen. Ter info, een Instant Payment overboeking kost 0,99€ (bij andere Neo banken gratis), maar als je zoals ik ook bij de Rabo zit, kun je beter kiezen voor de gratis normale overboeking. Als je in de ochtend vanaf N26 overboekt, staat het in de (late) namiddag op de Rabo. Abn amro dacht ik ook dezelfde dag , maar ING en de volksbanken duurt 1 werkdag.
Wat maakt het als vakantierekening een geweldige bank? Het gratis pakket heeft behalve weinig fees buiten de eurozone weinig voordelen.balken07 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:54:
[...]
Gefeliciteerd! Als vakantierekening vind ik het een geweldige bank.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Geen koersopslag & zonder limiet (ook in het weekend niet, itt Revolut) + een goede app is voor mij ++TheRicolaa10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:00:
[...]
Wat maakt het als vakantierekening een geweldige bank? Het gratis pakket heeft behalve weinig fees buiten de eurozone weinig voordelen.
Same voor OpenBank, die is nog wel ok, maar toch, N26 is wel echt gewoon een superieure app en ervaring.balken07 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:54:
[...]
Gefeliciteerd! Als vakantierekening vind ik het een geweldige bank. De betaalde IP zijn jammer idd, maar daar is de EC nu mee bezig, dus dat is eindig. Wat ik waardeer van N26 tov Revolut, is de app. Die is lekker nuchter en duidelijk ontworpen om efficiënt te bankieren. Ik vind die van Revolut erg druk en niet intuïtief. Same for Bunq.
Overigens is SNS nu (ook letterlijk nu, vrijdagavond) wel instant naar N26.
Ik draai het even om, maar wat zou jij dan nog willen qua vakantierekening?TheRicolaa10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:00:
[...]
Wat maakt het als vakantierekening een geweldige bank? Het gratis pakket heeft behalve weinig fees buiten de eurozone weinig voordelen.
Overigens had ik laatst wel, buiten de eurozone, dat mn kaart werd geblokkeerd vanwege een, zeer terecht, verdachte transactie. Echter was het wel een legitieme transactie. Ben ik blij dat ik nog Revolut en SNS achter de hand heb... De beste vakabtierekening zijn er meerdere, met zowel een mastercard als een visa.
De voordelen van Openbank (Travel+, maandelijks opzegbaar) met de app van N26.Aikon schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:17:
[...]
Ik draai het even om, maar wat zou jij dan nog willen qua vakantierekening?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Das alles wat je kan opnoemen? Dat staat hierboven ook, pas bij meer dan €500 cash opnemen per (kalender?)maand is dat een voordeel...TheRicolaa10 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:32:
[...]
De voordelen van Openbank (Travel+, maandelijks opzegbaar) met de app van N26.
[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 08-04-2023 08:43 ]
Als nieuwe N26 gebruiker valt mij op:
- Instant Payment 0,99€
- Top Up met een andere creditcard 3% opname kosten (soms wil ik wel eens grote bedragen opnemen van mijn andere creditcard, wat normaal gesproken ook opname kosten heeft).
- Fysieke kaart kost gelijk 10€.
Bij concurrent Revolut heb je dat bijvoorbeeld allemaal niet, of is dat zelfs gratis. Revolut heeft IDeal, wat ik mis hier.
10€ gelijk vind ik best wel veel, heb de N26 digitale MasterCard toegevoegd aan mijn Applepay dus voor mij een plastieke kaart niet nodig.
Bij N26 kan ik de standaard rekening upgraden maar in tegenstelling tot Openbank waar je maandelijks een betaald abonnement aan en af kan zetten, zit je bij N26 gelijk vast aan een betaald jaarabonnement. Dus N26 zou daar als gebruikerswens, wat flexibeler in moeten zijn.
Weet iemand zo gauw wat N26 wél heeft en Revolut niet 🤔?
- Instant Payment 0,99€
- Top Up met een andere creditcard 3% opname kosten (soms wil ik wel eens grote bedragen opnemen van mijn andere creditcard, wat normaal gesproken ook opname kosten heeft).
Bij concurrent Revolut heb je dat bijvoorbeeld allemaal niet, of is dat zelfs gratis. Revolut heeft IDeal, wat ik mis hier.
10€ gelijk vind ik best wel veel, heb de N26 digitale MasterCard toegevoegd aan mijn Applepay dus voor mij een plastieke kaart niet nodig.
Bij N26 kan ik de standaard rekening upgraden maar in tegenstelling tot Openbank waar je maandelijks een betaald abonnement aan en af kan zetten, zit je bij N26 gelijk vast aan een betaald jaarabonnement. Dus N26 zou daar als gebruikerswens, wat flexibeler in moeten zijn.
[ Voor 33% gewijzigd door Datisraar op 08-04-2023 12:01 ]
IBAN van bijschrijvingen zichtbaarDatisraar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:51:
Bij Revolut overschrijvingen; zie onderaan je boeking in de app als je doorscrollt, zie je de IBAN van de tegenpartij;
Bij inkomendende bijschrijving op Revolut, zie je op het afschrift, ingekomen IBAN als je download.
Daarom scheef ik ook bijschrijvingen (inkomend dus)Datisraar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:05:
[...]
Bij Revolut overschrijvingen; zie onderaan je boeking in de app als je doorscrollt, zie je de IBAN van de tegenpartij;
Bij inkomendende bijschrijving op Revolut, zie je op het afschrift, ingekomen IBAN als je download.
Elke gebruiker heeft zo zijn wensen en voorkeuren. Punten die jij als nadeel noemt zoals top-up gebruik ik niet. Instant Payments is wel handig maar ik ga er niet extra voor betalen en zal een kwestie van tijd zijn voordat het de standaard is. Een fysieke kaart was in mijn tijd nog kosteloos, maar heb je die tegenwoodig nog nodig met Apple Pay? Bijv. tanken en parkeertickets betalen kan ook steeds vaker contactloos.
Qua iDEAL is Revolut natuurlijk wel uniek als fintech, maar bij de meeste webshops kun je ook met Mastercard/Visa afrekenen. Persoonlijk betaal ik alleen Tikkies/betaalverzoeken via iDEAL, dus ja dat gedeelte kan dan dus niet via N26. Maar ik denk dat de meeste gebruikers hier sowieso meerdere rekeningen en dus een back-up hebben.
De fysieke kaart bij Revolut is gratis, maar €8 verzendkosten. Bij N26 kost 'ie €10, maar gratis verzondenDatisraar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:51:
- Instant Payment 0,99€
Ik denk dat ze elkaar niet echt ontlopen. N26 heeft bijv. geen weekendfee, maar Revolut heeft dan weer meer mogelijkheden met verschillende valuta. De overzichtelijkheid v/d app is al vaak genoeg genoemdWeet iemand zo gauw wat N26 wél heeft en Revolut niet 🤔?
Voor klanten die voor een bepaalde datum een bankrekening geopend hebben, is de eerste uitgifte en vervanging bij expiratie van de fysieke kaart kosteloos. Ik val zelf onder die groep.Datisraar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:51:
- Instant Payment 0,99€
Op de N26 website:
How much does it cost to get a replacement for my expiring or expired card?
Replacement cards are free of charge for all N26 Smart, You or Metal customers.
If you opened your account before the following dates, both the new card and shipping to your address are free of charge within the countries where N26 is available:
16.02.2021 (Customers with legal address in Greater Europe)
25.02.2021 (Customers with legal address in Italy or Spain)
11.03.2021 (Customers with legal address in France)
18.03.2021 (Customers with legal address in Germany, Austria or Switzerland),
If your account was created after that, your replacement card will have the same cost of getting a brand new card.
https://support.n26.com/e...piration-replacement-faqs
Als je bij ING je kaart wil vervangen kost dat ook rond de 5 euro. 10 Euro voor een kaart waarmee je 5 jaar kan doen is toch niks toch? Ik heb het wel gedaan, als Backup erg handig als je telefoon niet werkt of problemen heeft.Datisraar schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:51:
- Instant Payment 0,99€
Nog meer mensen met issues om door de adresverificatie te komen? Is vereist voor 17 mei 2023, anders wordt de dienstverlening van N26 beperkt.
:strip_exif()/f/image/w78PsVuq0NBYmvIOheOSmoDS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cPxLlJn064tBp5p59klk1Lla.jpg?f=fotoalbum_large)
Update: dmv support chat een bericht gekregen om m'n adres door te geven met een document als bewijs.
:strip_exif()/f/image/w78PsVuq0NBYmvIOheOSmoDS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cPxLlJn064tBp5p59klk1Lla.jpg?f=fotoalbum_large)
Update: dmv support chat een bericht gekregen om m'n adres door te geven met een document als bewijs.
[ Voor 77% gewijzigd door Eim op 20-04-2023 11:55 . Reden: dmv support chat een optie gekregen om m'n adres door te geven met een document als bewijs. ]
Voor jou wellicht, maar het is echt geen generieke melding.Eim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:23:
Is vereist voor 17 mei 2023, anders wordt de dienstverlening van N26 voor je beperkt.
Hoelang heb je het account al? bij mij staat het namelijk al er in.Eim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:23:
Nog meer mensen met issues om door de adresverificatie te komen? Is vereist voor 17 mei 2023, anders wordt de dienstverlening van N26 beperkt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lol, geen generieke melding, maar bij mij ook helaas.
Wel met een andere datum, dacht zelf aan iets met de belastingdienst dat ze hiermee komen.
Kan mijn oude adres ook niet herbevestigen, logish want ik woon er niet meer.
Verblijf al geruime tijd in het buitenland.
Lastig dit, ik ga er maar wat geld vanaf halen en dan fingers crossed dat ze me geld niet klauwen als ze een andere adres niet accepteren. Ben er wel een beetje klaar mee om gegijzeld te worden door een bank eerlijk gezegd.
Wel met een andere datum, dacht zelf aan iets met de belastingdienst dat ze hiermee komen.
Lastig dit, ik ga er maar wat geld vanaf halen en dan fingers crossed dat ze me geld niet klauwen als ze een andere adres niet accepteren. Ben er wel een beetje klaar mee om gegijzeld te worden door een bank eerlijk gezegd.
Dus je klaagt over een bank die zijn wettelijke plichten uitvoert terwijl je zelf hebt verzaakt om je echte woonadres door te geven?2hot schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:31:
Maar ik vindt ze redelijk goed met de chat ondersteuning.... kost alleen wel heel veel tijd.
[ Voor 7% gewijzigd door CirclDigital op 20-04-2023 12:58 ]
Hoe ben of word je gegijzeld dan?2hot schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:31:
Lol, geen generieke melding, maar bij mij ook helaas.
Ik zou idd eerst je geld eraf halen, gewoon voor de zekerheid, want je hoort weleens verhalen.
N26 begint nu wel duur te worden tov andere banken omdat ze geen rente betalen
Ja, een spaarrekening, deposito en/of iets met ETF's zou wel prettig zijn wat mij betreft. Krijg je veel rente dan op een betaalrekening bij andere (relatief betrouwbare) banken dan tegenwoordig?
Maar jij betaalt toch zelf ook niks aan N26?continue12345 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:08:
N26 begint nu wel duur te worden tov andere banken omdat ze geen rente betalen
Volgens mij is N26 van plan om bij iedereen de persoonlijke informatie te controleren. Ik kreeg ook de melding. Ik moest mijn adres opnieuw invullen omdat hij het huidige adres niet accepteerde. Alle velden leeghalen en dan beginnen bij de straatnaam. Uiteindelijk hetzelfde adres zo weer kunnen invullen.
Geen melding, maar naar aanleiding van je bericht toch eens mijn adresgegevens gecontroleerd.Eim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:23:
Bleek nog mijn oude adres van 2 jaar geleden in te staan dus via de chat doorgegeven en toen kreeg ik direct een bericht in de app met mogelijkheid om een document te uploaden. Is nu in behandeling door een senior medewerker dus zal binnenkort wel aangepast worden.
Had de vraag bij het Revolut topic gezet omdat ik dit topic niet had gezien, dus tweede poging in juiste topic.
Ik was gestopt met Revolut vanwege de steeds veranderende regels en kosten en over gegaan op N26. Nu moet ik me daar opnieuw verifiëren wat ze als bank beweren te moeten doen, prima, ik wil me best opnieuw legitimeren.
Alleen vragen ze in een derde stap een hele partij persoonlijke vragen, zoals in welke branche ik werk en wat mijn inkomen enzo is. Bij mijn weten is dit niet een van de verplichtingen maar zonder deze vragen in te vullen gaan ze gewoon het account blokkeren.
Al even contact gehad met de chat, die copy/paste de hele tijd dezelfde "legal stuff" en doodleuk dat je dan maar moet opzeggen, want ze moeten het wettelijk vragen.
Meer mensen ervaring hiermee ?
Ik was gestopt met Revolut vanwege de steeds veranderende regels en kosten en over gegaan op N26. Nu moet ik me daar opnieuw verifiëren wat ze als bank beweren te moeten doen, prima, ik wil me best opnieuw legitimeren.
Alleen vragen ze in een derde stap een hele partij persoonlijke vragen, zoals in welke branche ik werk en wat mijn inkomen enzo is. Bij mijn weten is dit niet een van de verplichtingen maar zonder deze vragen in te vullen gaan ze gewoon het account blokkeren.
Al even contact gehad met de chat, die copy/paste de hele tijd dezelfde "legal stuff" en doodleuk dat je dan maar moet opzeggen, want ze moeten het wettelijk vragen.
Meer mensen ervaring hiermee ?
Lijkt iets met nieuwe wetgeving te maken te hebben. Ik heb de afgelopen week rekeningen geopend bij N26, Revolut en Openbank, en alle 3 stelden ze exact diezelfde vragen. Lijkt dus wel degelijk een verplichting voor ze te zijn (geworden).
Open Bank ook niet en die betalen forse rentedutchnltweaker schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:21:
[...]
Maar jij betaalt toch zelf ook niks aan N26?
Ja oké, maar die hebben ook een spaarrekening.continue12345 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:43:
[...]
Open Bank ook niet en die betalen forse rente
Wat een onzin zeg, in welke sector je werkt kan toch geen wettelijke voorwaarde zijn om een bankrekening te openen, of ben ik gek ?Raymon89 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:07:
Lijkt iets met nieuwe wetgeving te maken te hebben. Ik heb de afgelopen week rekeningen geopend bij N26, Revolut en Openbank, en alle 3 stelden ze exact diezelfde vragen. Lijkt dus wel degelijk een verplichting voor ze te zijn (geworden).
Het meest vervelende is dat als je bewust verkeerde gegevens invult je waarschijnlijk fraude pleegt denk ik ?
Geen idee. Mijn baan viel onder geen enkele categorie, dus ik heb maar wat ingevuld. Ik zou je er niet te druk om maken.
Het gaat niet om waar je werkt, maar een onderdeel van KYC om risicoinschattingen te doen. Vind het zelf ook overdreven, is vooral een Amerikaans iets.Pixelmagic schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:34:
[...]
Wat een onzin zeg, in welke sector je werkt kan toch geen wettelijke voorwaarde zijn om een bankrekening te openen, of ben ik gek ?
Het meest vervelende is dat als je bewust verkeerde gegevens invult je waarschijnlijk fraude pleegt denk ik ?
En reken er maar op dat de Nederlandse banken ook (beetje bij beetje) dit soort dingen gaan vragen.Raymon89 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:07:
Ja het is eigenlijk gek dat N26 die niet heeft in deze tijd.dutchnltweaker schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:10:
[...]
Ja oké, maar die hebben ook een spaarrekening.
Bij mij bleek het essentieel een spatie toe te voegen tussen het cijfer- en letterdeel van de postcodeEim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Heeft niets met Amerika te maken maar is gewoon EU regelgeving.Orangelights23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:26:
[...]
Het gaat niet om waar je werkt, maar een onderdeel van KYC om risicoinschattingen te doen. Vind het zelf ook overdreven, is vooral een Amerikaans iets.
Het hele KYC (Know Your Customer) en vooral de angst voor boetes is inderdaad wel volledig doorgeschoten. Dit zagen we eerder ook al bij ICS (creditcards) waar plotseling klanten ook door allerlei hoepels moesten springen.
KYC en anti-witwaswetgeving is denk ik ook de oorzaak van de verhalen die je nog wel eens leest als iemand plotseling niet meer bij z'n fintech bankrekening kan.
Heb je misschien ergens een bron met details over die regelgeving ? Ik kan ook allerlei onzin roepen dat het wettelijk verplicht is, iets waar veel bedrijven tegenwoordig goed in zijn. Het roepen wil echter niet zeggen dat het ook zo is.Wally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:23:
[...]
Heeft niets met Amerika te maken maar is gewoon EU regelgeving.
Het hele KYC (Know Your Customer) en vooral de angst voor boetes is inderdaad wel volledig doorgeschoten. Dit zagen we eerder ook al bij ICS (creditcards) waar plotseling klanten ook door allerlei hoepels moesten springen.
KYC en anti-witwaswetgeving is denk ik ook de oorzaak van de verhalen die je nog wel eens leest als iemand plotseling niet meer bij z'n fintech bankrekening kan.
Het woord 'onzin' gebruik je best veelPixelmagic schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:35:
[...]
Heb je misschien ergens een bron met details over die regelgeving ? Ik kan ook allerlei onzin roepen dat het wettelijk verplicht is, iets waar veel bedrijven tegenwoordig goed in zijn. Het roepen wil echter niet zeggen dat het ook zo is.
En als ze aangeven dat ze een wettelijke grondslag hebben in hun 'legal stuff' reply, kun je voor zover ze dat niet al gelijk deden, natuurlijk best vragen welke wetgeving ze exact op doelen, dan kun je dat verifiëren.
Betaalvereniging Nederland heeft daar een goede pagina over.
Als twee keer iets zeggen veel is dan primaWally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:51:
[...]
Het woord 'onzin' gebruik je best veel. Dat mag je er natuurlijk van vinden, maar banken gaan echt niet zomaar informatie vragen als daar geen grondslag voor is want dan lopen ze tegen privacy wetgeving aan.
En als ze aangeven dat ze een wettelijke grondslag hebben in hun 'legal stuff' reply, kun je voor zover ze dat niet al gelijk deden, natuurlijk best vragen welke wetgeving ze exact op doelen, dan kun je dat verifiëren.
Betaalvereniging Nederland heeft daar een goede pagina over.
Ik heb het uiteraard gevraagd en dan krijg je alleen terug dat ze het wettelijk verplicht zijn, niks meer en telkens in herhaling. De site waar je naar linkt is ook behoorlijk hoog over, zie daar niets staan dat ze moeten vragen in welke sector ik werk en in welke loongroep ik zit.
Ik werk bij een fintech en weet er wel het een en ander vanWally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 20:23:
[...]
Heeft niets met Amerika te maken maar is gewoon EU regelgeving.
okee, dat 'veel' valt idd wel mee...Pixelmagic schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:02:
[...]
Als twee keer iets zeggen veel is dan prima![]()
Ik heb het uiteraard gevraagd en dan krijg je alleen terug dat ze het wettelijk verplicht zijn, niks meer en telkens in herhaling. De site waar je naar linkt is ook behoorlijk hoog over, zie daar niets staan dat ze moeten vragen in welke sector ik werk en in welke loongroep ik zit.
In het artikel wordt het idd samengevat, maar dat is wat handiger dan direct de wetsteksten te linken.
De wettelijke basis wordt in dat artikel direct gelinkt (Wft en Wwft) maar dat heb je al gezien.
Ik ben geen jurist en ken de wetsteksten niet precies, maar waarschijnlijk is daar niet exact in opgenomen wat men wel en niet mag vragen. Men moet een beeld hebben van de klant en daar beleid en procedures voor hebben hoe dat beeld verkregen wordt.
Het lijkt inmiddels gangbaar (wellicht ook door de toezichthouder aangegeven) dat niet alleen NAW en identificatie vereist is, maar ook andere gegevens over je werk (werk je in een 'gevoelige' functie).
Overigens, als N26 ondanks doorvragen geen duidelijk antwoord kan geven, is dat m.i. wel een aanleiding om af te vragen hoe de klantenservice dan is als je klant zou zijn. Krijg je dan ook geen antwoord....
Die kan ik me nog herinneren ja. Ik had nog enkele zaken via N26 lopen maar naar aanleiding van de berichtgeving dat omgezet naar Revolut.Orangelights23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 22:14:
[...]
Ik werk bij een fintech en weet er wel het een en ander vanZie oa mijn eerdere rants over N26.
Ik zag dat ze de afgelopen maanden diverse nieuwe mensen hebben aangenomen op hoge functies. Zou er nu schoon schip gemaakt worden en wel orde op zaken gesteld gaan worden?
Heb jij wellicht nog nieuwe info via je contacten?
Bij mij werd het adres ook niet geaccepteerd.Eim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ben al sinds 2017 rekeninghouder bij hun.
Na een support chat is het allemaal opgelost en kwam ik er wel door heen.
Ik had dat ook in het eerste deel, toen ik een spatie tussen cijfers en letters in de postcode zette werkte alles ineens wel.Tartarus schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 03:15:
[...]
Bij mij werd het adres ook niet geaccepteerd.
Ben al sinds 2017 rekeninghouder bij hun.
Na een support chat is het allemaal opgelost en kwam ik er wel door heen.
Dat was het eerste dat in mij opkwam. Toen dat niet hielp heb ik alles leeggehaald en zelfs mijn huisnummer toevoeging van 2 in II gewijzigd.Pixelmagic schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:08:
[...]
Ik had dat ook in het eerste deel, toen ik een spatie tussen cijfers en letters in de postcode zette werkte alles ineens wel.
Toen werd ik het zat en heb ik gechat.
Ik heb als gratis gebruiker een standaard N26 rekening. Krijg nu de mogelijkheid voor gratis 60 dagen trail voor upgrade naar N26 smart.
Gebruik N26 voor ‘erbij’ maar wat zijn de ervaringen hier van N26 Smart gebruikers. Is het de 4,90€ per maand waard 🤔?
Gebruik N26 voor ‘erbij’ maar wat zijn de ervaringen hier van N26 Smart gebruikers. Is het de 4,90€ per maand waard 🤔?
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 10-05-2023 15:19 ]
Ik gebruik zoveel mogelijk N26, maar niet alle winkels hier accepteren het. De fijnste feature blijft voor mij de nagenoeg realtime notificatie op mijn telefoon icm Apple pay. Ik ontvang eigenlijk altijd tegelijk met de AH kassa een notificatie op m'n phone.Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:18:
Ik heb als gratis gebruiker een standaard N26 rekening. Krijg nu de mogelijkheid voor gratis 60 dagen trail voor upgrade naar N26 smart.
ik gebruik de N26 app ook sinds het begin. is wel fijn. met name voor buitenland(se valuta betalingen)Keyb schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]
Ik gebruik zoveel mogelijk N26, maar niet alle winkels hier accepteren het. De fijnste feature blijft voor mij de nagenoeg realtime notificatie op mijn telefoon icm Apple pay. Ik ontvang eigenlijk altijd tegelijk met de AH kassa een notificatie op m'n phone.
maar die notificatie ontvang ik ook a la seconde met mijn ABN Google Pay. ik merk geen vertraging erin.
zowel N26 ls ABN zijn even snel
Is dat niet bij alle kaarten zo? Met mijn ABN, ASN en Curve iig wel…Keyb schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:39:
[...]
De fijnste feature blijft voor mij de nagenoeg realtime notificatie op mijn telefoon icm Apple pay. Ik ontvang eigenlijk altijd tegelijk met de AH kassa een notificatie op m'n phone.
Ik vind het fijn dat je voor elke space een eigen iban kan aanvragen. Daardoor is het nu makkelijker geworden om met potjes te werken. In plaats van dat ik van ABN AMRO waar mijn salaris binnenkomst naar N26 een bedrag moet overmaken en dan verdelen in die potjes, kan in gelijk meerdere bedragen overmaken naar verschillende potjes.Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:18:
Ook is het fijn om 2 fysieke kaarten te hebben en een virtuele kaart, zodat je uitgaves ook beter geordend zijn.
Ik kan de Round-ups feature ook wel waarderen, al is daar de toegevoegde waarde niet zo heel groot in mijn use case.
Wat mis je nu? Waarvoor gebruik je de kaart nu?Datisraar schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:18:
Zelf gebruik ik hem alleen als (debit) CC. En dan is het nogal bagger dat je niet (gratis) instant geld op de rekening kunt zetten, of (gratis) instant kunt overboeken naar een andere rekening. Bij Revolut kan dat wel, dus voor die paar CC betalingen per jaar ben ik afgelopen weekend overgestapt naar Revolut.
Voordeel met smart, is gratis overboekingen Instant Payment, telefonische hulpdienst, en extra DE ibans. Zijn dat denk ik dé verschillen met N26 standaard?
Als je de rekening wil op toppen vanaf andere creditcard is dat ook nog steeds 3% kosten bij N26 smart?
Overigens een jaar abonnement vooruit betalen komt omgerekend uit op 3,90€ per maand voor N26 smart.
Als je de rekening wil op toppen vanaf andere creditcard is dat ook nog steeds 3% kosten bij N26 smart?
Overigens een jaar abonnement vooruit betalen komt omgerekend uit op 3,90€ per maand voor N26 smart.
[ Voor 41% gewijzigd door Datisraar op 11-05-2023 09:05 ]
Ik heb sinds gisteren een N26 Business account genomen omdat ik binnenkort een project in Duitsland heb en ik de mogelijkheid wil om gratis contant geld op te nemen. Ik mis de mogelijkheid om Cash26 te gebruiken. Moet ik hiervoor fysiek in Duitsland zijn om die mogelijkheid te zien?
Ik heb vandaag geprobeerd om met de NFC funtie van de telefoon geld op te nemen van een Nederlandse pinautomaat maar de pinautomaat reageert er niet op ondanks dat NFC aanstaat en de app actief is. Moet ik nog een extra handeling verrichten? Er staat al geld op de rekening en ik zie dat er een virtuele kaart is met een debitcardnummer.
Ik heb vandaag geprobeerd om met de NFC funtie van de telefoon geld op te nemen van een Nederlandse pinautomaat maar de pinautomaat reageert er niet op ondanks dat NFC aanstaat en de app actief is. Moet ik nog een extra handeling verrichten? Er staat al geld op de rekening en ik zie dat er een virtuele kaart is met een debitcardnummer.
You only live once, so live to the max's
Met een klik op Google kom ik op deze site uit:MORCIK schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:25:
Ik heb sinds gisteren een N26 Business account genomen omdat ik binnenkort een project in Duitsland heb en ik de mogelijkheid wil om gratis contant geld op te nemen. Ik mis de mogelijkheid om Cash26 te gebruiken. Moet ik hiervoor fysiek in Duitsland zijn om die mogelijkheid te zien?
https://n26.com/en-de/cash26 hier staat alles in het Engels duidelijk uitgelegd
Je hebt toch niet de N26 app geopend met NFC aan en tegen de pinautomaat gelegd? Want dan gebeurt er idd helemaal niks.Ik heb vandaag geprobeerd om met de NFC funtie van de telefoon geld op te nemen van een Nederlandse pinautomaat maar de pinautomaat reageert er niet op ondanks dat NFC aanstaat en de app actief is. Moet ik nog een extra handeling verrichten? Er staat al geld op de rekening en ik zie dat er een virtuele kaart is met een debitcardnummer.