Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jansenn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05-2018
Brent schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:04:
Zou dat voor beide kaarten apart gelden?
Zoals ik het lees gaat het per account met afleveradres in Frankrijk, Italië en Spanje.

Dus met een afleveradres in Nederland geldt deze voorwaarde van minimaal gebruik dus ook niet. (?)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McM8if3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-07 03:05
Ik had geen €100 op mijn rekening (op zijn hoogst €80 vorige week) en toch kon ik vanmorgen ineens mijn (gratis) Maestro pas aanvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30

icecreamfarmer

en het is

Nu toch een klacht.
In januari had ik de kaart en ging ik proberen te pinnen bij een mobiel ing apparaat.
Dat ging 2x fout (1x €20 en 2x €50). De €20 werd de volgende dag terug gestort de €50 niet.
IK maakte mij geen zorgen en pinde €50 bij de abn amro wat deze keer wel lukte.

Nu checkte ik mijn saldo gisteren en stond ik in de min. De €50 was nog steeds niet terug geboekt.
Heb ondertussen support een email gestuurd maar ben toch benieuwd of andere mensen hier hetzelfde hebben meegemaakt.
icecreamfarmer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 19:17:
Net de mijn nieuwe kaarten getest en bij de kapper en de meastro kaart deed het goed al werkte de nfc functie niet. Daarna bij zo'n mobiele ing atm geld proberen te pinnen maar beide kaarten gaven een storing. Automaat gaf als melding dat ik contact met de bank moest opnemen.

Meer mensen last van?

[ Voor 29% gewijzigd door icecreamfarmer op 21-02-2017 09:57 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:03
inmiddels een paar keer betaald met de mastercard en maestro kaart bij de kruidvat, ikea, supermarkt.. werkt prima. ook de NFC functie van zowel Mastercard als Maestro werkt probleemloos. tevens geld uit de muur getrokken met de mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:56:
Nu toch een klacht.
In januari had ik de kaart en ging ik proberen te pinnen bij een mobiel ing apparaat.
Dat ging 2x fout (1x €20 en 2x €50). De €20 werd de volgende dag terug gestort de €50 niet.
IK maakte mij geen zorgen en pinde €50 bij de abn amro wat deze keer wel lukte.

Nu checkte ik mijn saldo gisteren en stond ik in de min. De €50 was nog steeds niet terug geboekt.
Heb ondertussen support een email gestuurd maar ben toch benieuwd of andere mensen hier hetzelfde hebben meegemaakt.

[...]
Hier hetzelfde meegemaakt bij ING automaat in de AH... Automaat zei 'contacteer bank' en n26 zei 'atm was leeg'... Lijkt niet helemaal met elkaar te kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

WhAsSsAaA schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:22:
[...]

Hier hetzelfde meegemaakt bij ING automaat in de AH... Automaat zei 'contacteer bank' en n26 zei 'atm was leeg'... Lijkt niet helemaal met elkaar te kloppen
Heb jij je geld terug gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat wel, stond direct in de app -20 en +20 maar werd pas een dag later met m'n saldo verrekend.

Werd wel een gekke situatie, had 3 boekingen staan: allereerste storting van 100, minus 20 en plus 20; het resulterende saldo van 80 motiveerde me om toch even te bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

WhAsSsAaA schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:49:
[...]

Dat wel, stond direct in de app -20 en +20 maar werd pas een dag later met m'n saldo verrekend.

Werd wel een gekke situatie, had 3 boekingen staan: allereerste storting van 100, minus 20 en plus 20; het resulterende saldo van 80 motiveerde me om toch even te bellen 8)7
Ik dus nog niet en we zijn een maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:07
Dat heb ik met Revolut gehad bij GWK op Schiphol (aankomst 3). USD 160 weg. Duurde bijna drie maanden en talloze chatsessies voordat het terug was. Uiteindelijk dus wel gekregen.

Lekker!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Het hoort niet helemaal in dit topic thuis, maar omat er hier ook weleens over revolut wordt gesproken vraag ik eht toch maar hier: IK ben er zelf niet zo goed in en daarom schuif ik de vraag doro naar iemand die er beter in is: revolut heeft nog geen eigen topic hier, zoals bunq en n26. Dat zou denk ik wel wenselijk zijn, omdat revolut hard bezig is om ook een bank te worden. betaalrekeningen met een persoonlijke iban in ponden is al mogelijk, in euro's komen ze er binne een paar maanden mee. Dat zal een grote concurent voor n26 gaan worden vermoed ik. Daarom leek een eigen topic voor revolut me wel wenselijk.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Iedereen kan een topic daarvoor aanmaken, jij ook. De discussie over Revolut vindt tot nu toe voornamelijk plaats in Ervaringen met creditcards.

• dicksterk
IK zou het kunnen, maar doordat het teruglezen van teksen voor mij erg lastig werkt met een brailleleesregel, en daardoor vaak de nodige spelfouten ontstaan, en ik geen enkel idee heb van opmaak e.d. vermoed ik niet dat ik de beste startpost voor zo'n topic zou kunnen maken. vandaar dat ik vraag of iemand anders het wil doen, omdat revolut niet meer valt onder de creditcards maar onder de banken en binnenkort ook voor nederlandse gebruikes geschikt zal zijn(zodra iban nummers niet meer aalelen in gbp beschikbaar zijn), ook wordt gesproken over zaken als sparen en kredieten die dit jaar nog gelanceerd zullen worden, dus ene eigen topic lijkt me gewoon ene goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-07 13:14
Afgelopen dinsdag kaart aangevraagd, vrijdag al ontvangen!
Vriend had hetzelfde de week ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 17:41
dicksterk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:54:
IK zou het kunnen, maar doordat het teruglezen van teksen voor mij erg lastig werkt met een brailleleesregel, en daardoor vaak de nodige spelfouten ontstaan, en ik geen enkel idee heb van opmaak e.d. vermoed ik niet dat ik de beste startpost voor zo'n topic zou kunnen maken. vandaar dat ik vraag of iemand anders het wil doen, omdat revolut niet meer valt onder de creditcards maar onder de banken en binnenkort ook voor nederlandse gebruikes geschikt zal zijn(zodra iban nummers niet meer aalelen in gbp beschikbaar zijn), ook wordt gesproken over zaken als sparen en kredieten die dit jaar nog gelanceerd zullen worden, dus ene eigen topic lijkt me gewoon ene goed idee.
Misschien is het een goed idee te wachten tot Revolut al die dingen ook echt beschikbaar stelt. Tot die tijd is de Revolut denk ik niet veel meer interessant dan andere CCs. Als er een IBAN aankomt dan zal de interesse ook wel toenemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Dat lijkt mij dus juist wat laat, omdat nieuwe ontwikkelingen tot die tijd dus tussen de posts over andere creditcards uitgefiltersd moeten worden. en aangezien revolut support zelf spreekt over binnen enkele maanden lijkt het mij niet overbodig.
dan nog even ontopic:
Het doel van het gebruik van iban in alle europese landen is voor zover ik weet dat banken met een vergunning in 1 van de eu-landen nu diensen mogen aanbieden in heel europa. Is een dienst als ideal dan niet in strijd met deze richtlijnen? WAnt ideal beperkt in Nederland de vrijheid van consumenten om hun Nederlandse bankrekening gewoon op te zeggen, en bijvoorbeeld op n26 over te stappen omdat ideal voor somige transacties noodzakelijk is. Wordt eht dan geen tijd voro regelgeven die ideal derote dwingt om elke bank die in nederland diensenn wil leveren aan te koppeeln op het ideal-systeem, zodat ook via die bank ideal transacties gedaan kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Mogelijkheid tot betalen met iDeal is zelfs geen verplichting voor Nederlandse banken... waarom zouden buitenlandse banken dit dan wel verplicht moeten aanbieden?

Overigens zal dit nooit als belemmering van vrijheid van opzeggen gezien kunnen worden, aangezien er voldoende (Nederlandse) banken zijn die het wél aanbieden. Zelfs een paar die het gratis doen: bunq en Knab. Je bent dus zeker niet vanwege iDeal gebonden aan je huidige bank. Je zou kunnen stellen dat je verplicht wordt om een Nederlandse bankrekening te hebben, maar dat is een ander argument en heeft an sich niets met iDeal te maken.

Als laatste: welke webshop accepteert uitsluitend iDeal als betaalmethode? Bij de wat meer bekende webshops is er altijd een alternatieve betaalmethode beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Zr40 op 26-02-2017 16:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:47
@dicksterk
IBAN regelt alleen het identificeren van bankrekeningen. Het kader waar jij op doelt is SEPA (single Euro Payments Area). SEPA heeft tot doel de grensoverschrijdende betalingen in euro efficiënter te laten verlopen, en dus bijvoorbeeld je salaris van een Nederlandse werkgever te ontvangen op je Duitse bankrekeningnummer.
IBAN wordt trouwens ook in non-EU landen gebruikt waaronder Afrika en het Midden-Oosten.

iDeal is een dienst die de Nederlandse banken hebben geïntroduceerd om het online betaalverkeer makkelijk maar vooral tegen lage transactiekosten te kunnen laten verlopen. Voor allerlei partijen die betalingen willen ontvangen (webshops e.d.) is het een ideale dienst omdat de kosten laag zijn en er geen risico is (de betaling is immers gegarandeerd).
iDeal is een van de vele systemen voor online betalen (een PSP = Payment Service Provider) en zoals Zr40 aangeeft wordt dit niet verplicht opgelegd.
Wel zal elke zichzelf respecterende webshop in NL het gebruiken omdat het hier een geliefde betaalmethode is.
Het staat jou als consument vrij om elders producten of diensten af te nemen, je bent niet verplicht om ergens klant te zijn.
Je zou dit kunnen vergelijken met het boodschappen doen bij die ene supermarkt omdat daar wel creditcard wordt geaccepteerd en de andere links laten liggen omdat je alleen kunt pinnen.

Het wordt wat anders als je verplicht wordt een Nederlandse bankrekening te hebben voor het afnemen van producten of diensten, dat zou in principe ingaan tegen SEPA. Maar hoe dit precies juridisch zit is mij niet duidelijk. Mogelijkerwijs zijn er uitzonderingen en mogen bedrijven dit wel verplichten om fraude te voorkomen?

Tenslotte zijn er wellicht nog gevallen waarin je vast zit aan de betreffende partij en geen keuze hebt, in dat geval sta je denk ik sterk bij een rechter als men daar alleen een NL rekeningnummer accepteert en jij met je EU rekening niet kunt/mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-07 16:42
Helaas niet altijd zo. Zelfs onze overheid biedt soms diensten aan die alleen via iDeal te betalen zijn. Zoals online een vog aanvragen. :(

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 26-02-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wally2002 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:55:
Tenslotte zijn er wellicht nog gevallen waarin je vast zit aan de betreffende partij en geen keuze hebt, in dat geval sta je denk ik sterk bij een rechter als men daar alleen een NL rekeningnummer accepteert en jij met je EU rekening niet kunt/mag betalen.
Wellicht, maar ik geloof niet dat dat een juridisch sterk argument is. Je hebt namelijk zelf gekozen om geen NL bankrekening meer aan te houden. Een rechter kijkt niet alleen naar de feitelijke situatie maar ook naar het ontstaan daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Maar het doel van de nieuwe europese richtlijne is toch juist het bevorderen van concurentie/marktwerking bij banken? Dan is het toch onjuist als er een situatie blijft bestaan waarbij het aanhouden van een nederlandse bankrekening noodzaak heeft of erg grote voordelen heeft? Want op deze manier komt er geen concurentie omdat elke n26klant of in de toekomst misschein revolut-klant toch ook nog een nederlandse rekening zal moeten aanhouden. voor een niet-tweaker wordt de keuze om een bank als n26 als enige rekening aan te houden op deze manier ernstig ontmoedigd. Dus of ideal zou moeten worden vervangen door een europese variant, of ideal moet alle banken vrije toegang tot hun systeem geven, of ideal moet worden vervangen door paypal of een dergelijk systeem waar je gewoon je bankrekening/creditcard aan kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het is simpelweg geen probleem in de praktijk. Bij zowat elke webshop is er naast iDeal altijd wel een andere betaalmethode beschikbaar, zoals credit card of overboeking. Daarmee kan je als klant van een buitenlandse bank zoals N26 prima betalen.

[ Voor 53% gewijzigd door Zr40 op 26-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Maar er worden hier ook situaties genomd waarbij dit niet kan, zoals opwaardering ovchipkaart en aanvragen vog. en veel mensen zullen voor het gemak kiezen, in die zin is ideal dus een concurentiebelemmerend fenomeen tenzij het volledig opengesteld wordt voor europese banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Voor wat betreft webshops heeft Zr40 gelijk, mocht een shop alleen iDeal accepteren ga je wel ergens anders kopen, en is het dus geen probleem.

Het gaat dus vooral om de voorbeelden waar je niet kunt kiezen, zoals de overheid.

In het voorbeeld van de VOG (mits digitaal aangevraagd door je werkgever) ben je verplicht om met iDeal te betalen. Er is overigens ook nog de oude procedure, daarbij kun je bij de gemeente betalen voor de VOG (is wel wat duurder).

Nu zou ik niet direct willen zeggen dat iDeal concurentiebelemmerend is, dat is feitelijk de overheid die alleen deze betaalwijze accepteert en daarmee dus betalen via buitenlandse bankrekeningen uitsluit.

Een oplossing zou een EU-breed online betaalsysteem kunnen zijn (zoals jouw voorbeeld om iDeal uit te breiden met EU-banken) maar wat ook zou kunnen is het accepteren van andere betaalmethoden (creditcard, PayPal en overschrijving naar bankrekening).

Wat betreft de OV-chipkaart zijn er voldoende mogelijkheden om een persoonlijke kaart aan te schaffen, NS biedt de mogelijkheid voor mensen 'zonder internetbankieren'. via de site van Translink zelf niet, maar via de loketten van de vervoerders zelf moet je eind kunnen komen. Anonieme kaarten koop je bij de tabakswinkel of supermarkt, of kaartautomaat. Idem voor saldo laden.

Voor dit topic zijn denk ik vooral de voorbeelden van belang waarin je in NL alleen terecht kan met een Nederlands bankrekeningnummer.
- VOG dus (door alleen iDeal betaling), mits deze digitaal door de werkgever is aangevraagd.
- zijn er meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:59
Wally2002 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 21:51:
Voor dit topic zijn denk ik vooral de voorbeelden van belang waarin je in NL alleen terecht kan met een Nederlands bankrekeningnummer.
- VOG dus (door alleen iDeal betaling), mits deze digitaal door de werkgever is aangevraagd.
Een VOG via iDeal betalen wil niet zeggen dat de betaling van jouw bankrekening afkomstig moet zijn. Rekening kan ook van iemand anders zijn, lijkt mij. Maar vanaf een N26 rekening gaat het (nog) niet lukken.

[ Voor 11% gewijzigd door U123456 op 27-02-2017 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik denk dat het feit dat er alternatieven bestaan voor ideal, zoals overschrijving de lading niet dekt. Dit is allemaal beredeneert vanuit onze doelgroep(de tweakers). Die zullen misschien besluiten over te willen stappen op een online buitenlandse bankrekening, en de nadelen oals langer wachten op een pakketje of paypal/creditcardtoeslg betalen bij en betaling, voor lief nemen. De situatie die nu met europese banken ontstaat zou je kunne vergelijken met 2 auto's:
- een goedkope auto van een heel onbekend merk waar goedkope brandstof in gaat. Maar om te tanken meot je wel elke keer 30 kilometer rijden, omdat de meeste gemeentes geen extra vergunningen voor brandstofpompen van deze nieuwe brandstof willen uitgeven.
- of een duurdere auto van een bekend merk waarbij je om de hoek kan tankne, en anders 2 straten verder.
Alleen de idialist of degene die eens iets nieuws wil proberen en daar ook wel wat meer moeite voor wil doen, zal voor de goedkope auto kiezen, terwijl meer mensne dat zouden doen als de overheid elke gemeente zou verplichten ook voor deze nieuwe brandstof een vergunning voor een pomphouder af te geven.
Momenteel is n26 gratis, dus goedkoper dan de nederlandse banken. Maar ik weet zeker dat het missen van ideal de opkomst van n26 zal belemmeren bij niet-tweakers, want alle andere opties(overschrijving, paypal creditcard) hebben nadelen die ideal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:38

Qwerty-273

Meukposter

Wally2002 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:55:
Het kader waar jij op doelt is SEPA (single Euro Payments Area). SEPA heeft tot doel de grensoverschrijdende betalingen in euro efficiënter te laten verlopen, en dus bijvoorbeeld je salaris van een Nederlandse werkgever te ontvangen op je Duitse bankrekeningnummer.
Vaak zie je wel dat de gebruikte salaris / HR software pakketten niet overweg kunnen met een niet Nederlands IBAN nummer - doordat bijvoorbeeld het invoerveld al standaard begint met NL.
Kwa wetgeving is het belangrijk dat het controleerbaar moet zijn of het loon daadwerkelijk is uitbetaald aan de werknemer. De rekening moet dus op naam staan van de werknemer (dit kan dus ook best een en/of rekening zijn waarbij één van de namen overeenkomt met die van de werknemer). Bit belemmert dus niet een salaris betaling naar een buitenlandse bankrekening.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik heb zelf even contact gezocht met ideal(via currence, de vereniging die ideal exploiteert) en het blijkt niet zo te zin dat banken als n26 zich niet kunnen aansluiten bij ideal, dit kan gewoon maar heeft n26 tot op heden zlef nog niet gewild. Misschien dus een goed idee als alle nederlandse kalnten en bericht naar support sturen met het verzoek om ideal toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
dicksterk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
Ik heb zelf even contact gezocht met ideal(via currence, de vereniging die ideal exploiteert) en het blijkt niet zo te zin dat banken als n26 zich niet kunnen aansluiten bij ideal, dit kan gewoon maar heeft n26 tot op heden zlef nog niet gewild. Misschien dus een goed idee als alle nederlandse kalnten en bericht naar support sturen met het verzoek om ideal toe te voegen.
Mja, er zijn bij elkaar minstens 50 iDeal-achtige systemen in Europa in omloop, als ze er 1 ondersteunen zullen ze allemaal moeten/willen doen, en dat zal wel niet zomaar gaan. Bovendien kennen die systemen nogal wat verloop, in veel Europese landen wordt de CC langzaamaan het toonaangevende online betaalmiddel.

Tenslotte is er nog geen enkele niet-Nederlandse bank die iDeal doet. Netzomin als dat Nederlandse banken buitenlandse systemen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:59
Met N26 is bijvoorbeeld Sofort Uberweisung ook niet mogelijk.
Tenminste, dat zeggen ze zelf op Twitter:
Sofortüberweisung wird unsererseits noch nicht offiziell unterstützt. Viele Grüße, NUMBER26

Wann wird es soweit sein? Wollte gerade etwas mit @SOFORTGmbH bezahlen.

Hi! Wahrscheinlich gar nicht, denn an SofortÜberweisung verdient N26 nichts. Bei Zahlung mit Mastercard schon. Liebe Grüße!
Bron: https://twitter.com/n26/status/719463555804893185

[ Voor 4% gewijzigd door U123456 op 28-02-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Daar had ik niet aan gedacht: n26 verdient natuurlijk an e creditcardbetalingen en de mastercard is een belangrijk onderdeel van hun dienst(zeker n hij nog gratis is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:40
dicksterk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:33:
Lijkt me zinvoller dat alle Nederlanders iDEAL boycotten en van hun bank verlangen dat ze online Maestro betalingen ondersteunen zoals de rest van Europa gebruikt.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielFRL
U123456 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:02:
Met N26 is bijvoorbeeld Sofort Uberweisung ook niet mogelijk:
[...]
Bron: https://twitter.com/n26/status/719463555804893185
Sofort werkt wel, heb al eens op due wijze betaald bij een Duitse webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Een belletje naar de N26 heeft mij duidelijk gemaakt dat N26 pas een Black card zou uitgeven indien hier genoeg vraag zou zijn (of dit nu het geval was/is kon mij niet gezegd worden, wel dat de het op de site zou komen mocht het in de toekomst worden uitgegeven)

Dus Tweakers, spammen die handel met het verzoek om een Black Card uit te geven in NL. >:)
Denk dat als alle forumleden een mail sturen naar N26 met de suggestie een Black Card uit te geven in NL ze vast wel wat sneller hier werk van gaan maken

Overigens vind ik het echt een gemak de N26, betalingen van ING naar N26 staan er binnen gemiddeld 5 uur op. ( muv avond dan ochtend erna).

Heb nog een Platinumcard bij de ING (en Visa bij ICS), maar wil die binnenkort opzeggen mocht N26 met een zwarte kaart komen met reisverzekeringen. Omdat ik zelf eerst een ING en Bunq account had en nu ook een N26 heb ik zelf gekozen om Bunq op te zeggen. Waarom? Omdat ik iDeal gewoon gebruik met mijn ING rekening, dus zie de toegevoegde waarde van Bunq niet zozeer (ING+ N26 bied het meest dan Bunq+ING of N26+Bunq)

Gebruik nog altijd mijn ING creditcard voor vakantie boekingen en tickets (ivm de verzekeringen) dan wel de ICS kaart, maar overige aankopen doe ik steeds meer met N26.
Het missen van een aankoopverzekering, en SecureCode mogen ze zeker toevoegen om de veiligheid beter te waarborgen!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 27-02-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lucatoni schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:54:
[...]

Zijn inderdaad goede aanvullende opties. Een krediet vraag ik echter af of dit bij N26 ooit zal kunnen. Met name de regels waaraan banken moeten voldoen om een krediet aan te bieden denk ik dat het voor de komende jaren onmogelijk is. En dan heb ik het nog niet eens over de extra kosten wat betreft debiteuren beheer, fraude, klant acceptatie.
Omdat de EU-lidstaten binnen de grenzen hun financiele producten kunnen aanbieden denk ik dat er wel veel mogelijk is. Omdat het een online dienst is vallen ze niet onder de WFT of BKR (kijk maar naar Ferratum een minilening aanbieder die ook door de mazen van de wet komt).

In de praktijk word het wel lastig ben ik het met je eens. Echter zou het wel mooi zijn om limieten van 100-250 aan te bieden op de Mastercards, om zo de debit functie eruit te halen en er ook een creditcard van te maken, zo kunnen wij namelijk het gemak van een echte creditcard ervaren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Anoniem: 886251 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:11:
[...]
Omdat de EU-lidstaten binnen de grenzen hun financiele producten kunnen aanbieden denk ik dat er wel veel mogelijk is. Omdat het een online dienst is vallen ze niet onder de WFT of BKR (kijk maar naar Ferratum een minilening aanbieder die ook door de mazen van de wet komt).
Nou ja, een buitenlandse bank heeft natuurlijk wel te maken met vergelijkbare wetten in het vestigingsland.

Maar ik heb bijvoorbeeld al jaren bij de Duitse DKB de mogelijkheid om fors rood te staan (tegen ongeveer de helft van wat het in Nederland kost, nieuwe rekening openen uit Nederland schijnt niet meer mogelijk te zijn), en ik heb er ook drie Duitse kreditkaarten bij (vanwege verschillende loyaliteitsprogramma's). Bij elkaar heb ik ongeveer 3 netto maandsalarissen krediet beschikbaar, maar in Duitsland € 0 inkomsten.

Ongetwijfeld heb ik wel iets in mijn Schufa staan, maar bij de BKR ben ik brandschoon, alsof ik geen enkel krediet zou hebben.

Overigens heb ik tot nu toe de kredietkaart1 van N26 nog nauwelijks gebruikt, nog maar nauwelijks buiten de Eurozone geweest, dan pak ik liever de punten op een andere kaart. De app vind ik niet erg handig, dat doet bunq naar mijn idee beter.

1 Waar ik hier kredietkaart schrijf, bedoel ik een betaalkaart met een logo van Mastercard, VISA, AMEX, Diners, Discover, JCB of een ander merk, niet zijnde een Maestro/V-Pay 'PIN pas'. De laatste categorie wordt internationaal aangeduid als debitcard. Dit geldt feitelijk óók voor de in het dagelijks taalgebruik als kredietkaart aangeduide Mastercard die met de N26 bankrekening wordt geleverd. Aangezien iedere betaling direct van de gekoppelde rekening-courant wordt afgeboekt, is de term kredietkaart hier semantisch niet juist en kan beter over een 'debitcard' gesproken worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 27-02-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Nou ja, een buitenlandse bank heeft natuurlijk wel te maken met vergelijkbare wetten in het vestigingsland.

Maar ik heb bijvoorbeeld al jaren bij de Duitse DKB de mogelijkheid om fors rood te staan (tegen ongeveer de helft van wat het in Nederland kost, nieuwe rekening openen uit Nederland schijnt niet meer mogelijk te zijn), en ik heb er ook drie Duitse kreditkaarten bij (vanwege verschillende loyaliteitsprogramma's). Bij elkaar heb ik ongeveer 3 netto maandsalarissen krediet beschikbaar, maar in Duitsland € 0 inkomsten.

Ongetwijfeld heb ik wel iets in mijn Schufa staan, maar bij de BKR ben ik brandschoon, alsof ik geen enkel krediet zou hebben.

Overigens heb ik tot nu toe de kredietkaart van N26 nog nauwelijks gebruikt, nog maar nauwelijks buiten de Eurozone geweest, dan pak ik liever de punten op een andere kaart. De app vind ik niet erg handig, dat doet bunq naar mijn idee beter.
Eerlijk moet ik zijn dat heb je goed geregeld. Heb namelijk in NL door mijn roodstaan een BKR notitie(wel positief) maar heb liever een duitse optie voor roodstaan om in NL clean te blijven voor een hypotheek later. Overigens zijn de rentes bij duitsland ook veel gunstiger maar goed dats offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Anoniem: 567735 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:57:
[...]
Overigens heb ik tot nu toe de kredietkaart van N26 nog nauwelijks gebruikt, nog maar nauwelijks buiten de Eurozone geweest, dan pak ik liever de punten op een andere kaart. De app vind ik niet erg handig, dat doet bunq naar mijn idee beter.
De kaart van N26 is een debitcard en geen creditcard.

Verder herkenbaar m.b.t. de punten van creditcards binnen de eurozone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:05
Ik gebruik nu ruim 3 maanden vrijwel alleen maar N26. Mijn conclusie:

Goed:
1. Extreem snelle verwerking van af- en bijschrijvingen. Ook interbancair is binnen 12 uren (heb meerdere malen met ING en Revolut dit kunnen testen).
2. Debitcreditcard is direct aan je saldo gekoppeld, perfect. Niks geen krediet nonsens en ook geen maandelijkse afschrijving.
3. Kosten: vrijwel gratis.

Verder ook heel duidelijke nadelen:
1. Verschrikkelijk slechte Support, volgens mij een 3rd party ingehuurde club die verder niks kan. Geen communicatie tussen hun en de app bouwers (die in de Play store vragen over welke Bugs gebruikers het hebben..)
2. Middelmatig tot zelfs slechte app. Alle websites die de app hypen praten elkaar maar na. Slechte design keuzes en bugs die na maanden nog niet zijn opgelost (wel erkend). Niet intuïtief en vaak onduidelijk, bij het inloggen weet je al niet of je nog een keer je patroon moet invullen of dat dat niet meer hoeft. Geen indicatie (en zo nog 4 andere punten die wat vervelender zijn en ik al eerder heb genoemd). Ik heb vaak geen razendsnelle WiFi of 4G verbinding maar N26 is de enige app die daar echt last van heeft.
3. Geen indicatie dat de app en Support punten korte of middellange termijn zullen verbeteren.

Dus kies voorzichtig. Ik gebruik het echt ivm de bovenste 3 punten. Heb ook Bunq en ING ook nog maar beide gebruik ik nauwelijks, wel handig om te vergelijken.
Bunq is voor mij te duur, ik pin zo vaak per week dat zelfs ING stuk goedkoper was.

Bunq is wel heel lekker bezig maar mij spreekt het business model van N26 meer aan (een platform bieden voor financiële producten van allerlei aanbieders en het doen van betalingen gratis houden).

Dat ze ook zelf kredieten beginnen aan te bieden vind ik persoonlijk jammer maar begrijp het volkomen. Het is de manier om makkelijk geld te verdienen om de boel te bekostigen (en er is helaas veel vraag naar), puur op de exchange rates verdienen gaat ze niet lukken. Het platform bevat nu alleen nog het Allianz product (Black) wat ik totaal oninteressant vind.

Ik heb daarnaast ook nog Amex maar als die al geaccepteerd wordt ben je vaak minimaal 2% kwijt aan kosten en dat is teveel, dat zijn de Rewards niet waard dus die bewaar ik vooral voor online aankopen, restaurants, autohuur en soms vliegtickets maar alleen wanneer het gratis is om met Amex te betalen.

Verder jammer dat dit topic vooral gaat om het 100x uitleggen hoe een debitcreditcard werkt. Ik heb nog geen enkel pompstation meegemaakt waar de MasterCard niet werkt. Net zoals bij je vertrouwde pinpas moet je gewoon voldoende saldo hebben. Zelfs in middle of nowhere in Australië werkte het. In de Thalys niet maar die doet alleen aan swypen van de magneetstrip en verwerkt de betalingen 1x in de week (niet online dus).
Het is gewoon een pinpas die overal werkt waar MasterCard logo staat. Alleen voor ons kikkerlandje is de Maestro kaart wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 06:48
Je vergelijkt nu wel appels met peren. N26 is een bank, heeft ook een bankvergunning om uberhaupt bankproducten aan te bieden (zie: http://www.thepaypers.com...ed-by-bafin-ecb/765443-12). Wat je zelf al zegt Ferratum is een maas in de wed, en zou nooit bankproducten kunnen aanbieden zoals N26. Die hebben ook geen bank licentie.

Het zijn mooie toevoegingen, ben ik met je eens. Maar zoals ik al eerder zei, hoe ga je om met mensen die niet betalen? Ze richten zich op de Europese markt, dus dan moet je ook incassoprocessen inrichten, deurwaarders hebben etc etc. Want helaas zijn er altijd weer mensen die misbruik maken van dit soort producten.
Anoniem: 886251 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:11:
[...]

In de praktijk word het wel lastig ben ik het met je eens. Echter zou het wel mooi zijn om limieten van 100-250 aan te bieden op de Mastercards, om zo de debit functie eruit te halen en er ook een creditcard van te maken, zo kunnen wij namelijk het gemak van een echte creditcard ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lucatoni schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 14:33:
Je vergelijkt nu wel appels met peren. N26 is een bank, heeft ook een bankvergunning om uberhaupt bankproducten aan te bieden (zie: http://www.thepaypers.com...ed-by-bafin-ecb/765443-12). Wat je zelf al zegt Ferratum is een maas in de wed, en zou nooit bankproducten kunnen aanbieden zoals N26. Die hebben ook geen bank licentie.

Het zijn mooie toevoegingen, ben ik met je eens. Maar zoals ik al eerder zei, hoe ga je om met mensen die niet betalen? Ze richten zich op de Europese markt, dus dan moet je ook incassoprocessen inrichten, deurwaarders hebben etc etc. Want helaas zijn er altijd weer mensen die misbruik maken van dit soort producten.

[...]
Daar ben ik het met je mee eens!
Naja we zullen zien wat voor creatiefs ze te bieden hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

-

Vind dat de black snel mag komen

[ Voor 180% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 17-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand ervaring met de chargebacks van N26, er zijn van mijn kaart 3x (versxhillende) bedragen afgeschreven zonder autorisatie. Heb de kaart geblokkeerd en de formulieren ingevuld. Iemand enig idee hoe dit werkt bij N26 verder( betalen ze gelijk terug of duurt t een tijd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 19:47

MiliaanR

Just for fans.

Ik twijfel toch of ik wel een N26 account wil aanmaken. Zou het vooral aanvragen om af en toe betalingen te doen aan amazon, en ander dingen die alleen CC's accepteren.
De reviews op trustpilot zijn ook echt heel belabberd... Zit er een kern van waarheid in die reviews?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-07 16:42
Zelf zeer goede ervaringen met n26.
Bedenk wel dat je tot de doelgroep moet behoren. Als je alleen valt voor het gratis deel en je verwachtingen zijn anders dan ze aanbieden. Ja dan zijn de reviews "slecht"

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 04-03-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
MiliaanR schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 17:46:
Ik twijfel toch of ik wel een N26 account wil aanmaken. Zou het vooral aanvragen om af en toe betalingen te doen aan amazon, en ander dingen die alleen CC's accepteren.
De reviews op trustpilot zijn ook echt heel belabberd... Zit er een kern van waarheid in die reviews?
Ik gebruik N26 nu al een hele tijd, eerst op een Duits adres en heb nog nooit problemen ondervonden. Transactieverwerking gaat lekker snel, de debit MasterKarte is handig bij online shoppen en het is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-07 08:04

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb laatst (vond ik zelf) 2 exoten betaald en dat ging gewoon helemaal goed:

-Inflight aankoop bij EasyJet (MasterCard debit)
-Automatische Incasso voor Valentijnskaartje @ Greetz :P
Heb overigens van beide transacties geen pushnotifications gekregen; en ze waren ook niet realtime.

Verder had ik laatst een website van een verzekeraar waar ik mijn IBAN alvast in moest vullen; en NL hard-coded in de website zat.
En...ik had wat geld tegoed voor verkeerde OV-Chipkaart transactie; en toen ze om mijn IBAN vroegen kreeg ik het volgende antwoord: "Graag ontvangen wij van u het juiste IBAN nummer. Wij hebben nu: DExxxxxxxxxxxxxx ontvangen, dit is geen geldig IBAN nummer."

Jammer, maar niet aan te rekenen vij N26

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat van het IBAN nummer vind je helaas overal in Europa terug. De meeste bedrijven zien de 'I' in IBAN over het hooft geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 14:09
Na 2,5 maand N26 ben ik tevreden. Ik gebruik de rekening naast mijn NL rekening. Salaris en vaste lasten lopen dus nog via mijn reguliere rekening.

Inflight betaling werkte gewoon (Delta).
Op wisselkoersen al ruim €100,- bespaard t.o.v. opslagen Rabo (Turkije, US, Zwitserland en UK).
Gratis Mastercard gebruik is fijn, heb inmiddels geen reguliere CC meer.

Alleen de acceptatie Mastercard in NL is matig, maar daar is de Maestro voor. Kortom ik vindt het een aanrader!

Nadeel vind dat de categorisatie van uitgaven in buitenlandse valuta zinloos is voordat de koers definitief bepaald is (tot 4 dagen na betaling). Wat je ook toewijst, nadat de definitieve afschrijving wordt bepaald verandert de categorie weer terug naar de oorspronkelijke door N26 bepaalde categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 23:40
Ik hoor hier veel mensen over de rappe transactietijden tussen NL banken en N26. Ik had besloten om de N26 nu maar eens in gebruik te nemen en €100 over te maken om de maestro card aan te vragen maar ik heb gisteravond overgeboekt vanaf mijn BUNQ en nu 24 uur later staat het er nog niet op, moet zeggen dat ik dat wel teleurstellend vind (rekeningnummer klopt uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Silvos schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:47:
Ik hoor hier veel mensen over de rappe transactietijden tussen NL banken en N26. Ik had besloten om de N26 nu maar eens in gebruik te nemen en €100 over te maken om de maestro card aan te vragen maar ik heb gisteravond overgeboekt vanaf mijn BUNQ en nu 24 uur later staat het er nog niet op, moet zeggen dat ik dat wel teleurstellend vind (rekeningnummer klopt uiteraard).
Van alle transacties die rondgaan komt het wel eens voor dat sommige er langer over doen, als het in de ochtend er niet opstaat zou ik zeker bij N26 gaan vragen waar het is .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Na het nieuws van Bunq over de API was ik ook benieuwd naar een eventuele API van N26. Er schijnt er al eentje te zijn, maar hier kan ik weinig officiële informatie over vinden. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitrivisser
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:06
Silvos schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:47:
ik heb gisteravond overgeboekt vanaf mijn BUNQ en nu 24 uur later staat het er nog niet op
Mijn ervaringen zijn prima wat dit betreft. Had een keer 's morgens overgeboekt vanaf een SNS rekening naar N26, en het was halverwege de middag al bijgeschreven. Het leek voor mij net een overschrijving binnen Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier met bunq naar N26 staat het er ook binnen enkele uren op.

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 09-03-2017 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-07 23:40
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 00:08:
[...]
Van alle transacties die rondgaan komt het wel eens voor dat sommige er langer over doen, als het in de ochtend er niet opstaat zou ik zeker bij N26 gaan vragen waar het is .
dimitrivisser schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:19:
[...]
Mijn ervaringen zijn prima wat dit betreft. Had een keer 's morgens overgeboekt vanaf een SNS rekening naar N26, en het was halverwege de middag al bijgeschreven. Het leek voor mij net een overschrijving binnen Nederland.
Zr40 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:26:
Hier met bunq naar N26 staat het er ook binnen enkele uren op.
Lekker die reacties van jullie haha, ik begon m serieus te stressen dat mn geld verdwenen was. Maar na een belletje over en weer met zowel BUNQ als N26 bleek er een storing te zijn in een betalingsbatch bij BUNQ, de betaling wordt vandaag alsnog verwerkt en zou er nu binnnen een dag op moeten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Silvos schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:35:
[...]

[...]

[...]

Lekker die reacties van jullie haha, ik begon m serieus te stressen dat mn geld verdwenen was. Maar na een belletje over en weer met zowel BUNQ als N26 bleek er een storing te zijn in een betalingsbatch bij BUNQ, de betaling wordt vandaag alsnog verwerkt en zou er nu binnnen een dag op moeten staan :+
Hoop toch wel dat ze al op de hoogte waren, en niet juist jouw belletje ze wakker heeft gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kosten voor een cashopname in een andere valuta zijn toch 1,7 % met de MasterCard? Want vreemd genoeg lijkt mijn opname al definitief (geen blauw bolletje meer), maar ik zie eigenlijk helemaal geen kosten erin verwerkt. Niet dat ik dat erg vind ;p.

Merkte wel op de airport dat de automaat je al gelijk probeerde af te zetten door gelijk hun koers voor te laten stellen, wat natuurlijk veeel duurder is. Gelukkig had ik geen haast en alsnog kunnen kiezen om N26 de koersbepaling te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
xileS schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:43:
Kosten voor een cashopname in een andere valuta zijn toch 1,7 % met de MasterCard? Want vreemd genoeg lijkt mijn opname al definitief (geen blauw bolletje meer), maar ik zie eigenlijk helemaal geen kosten erin verwerkt. Niet dat ik dat erg vind ;p.
Ik dacht ook juist dat het 0% was...
Merkte wel op de airport dat de automaat je al gelijk probeerde af te zetten door gelijk hun koers voor te laten stellen, wat natuurlijk veeel duurder is. Gelukkig had ik geen haast en alsnog kunnen kiezen om N26 de koersbepaling te laten doen.
Ja, en het irritante is dat restaurants nogal een handje hebben van alvast op 'Ja' te klikken, zodat je meteen je code kunt typen. Altijd even op letten (als je buiten de Eurozone gaat dan) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:20:
[...]

Ik dacht ook juist dat het 0% was...

[...]

Ja, en het irritante is dat restaurants nogal een handje hebben van alvast op 'Ja' te klikken, zodat je meteen je code kunt typen. Altijd even op letten (als je buiten de Eurozone gaat dan) ;)
Op hun site staat duidelijk dat voor andere valuta's 1,7 % aan kosten wordt berekend. Dus vind het dan vreemd dat mij niks berekend is, of het moet nog komen.

Gelukkig heb ik met rechtstreekse pin/MasterCard betalingen nooit een valuta hoeven te kiezen, waarschijnlijk pakt N26 automatisch de lokale valuta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
xileS schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Op hun site staat duidelijk dat voor andere valuta's 1,7 % aan kosten wordt berekend. Dus vind het dan vreemd dat mij niks berekend is, of het moet nog komen.

Gelukkig heb ik met rechtstreekse pin/MasterCard betalingen nooit een valuta hoeven te kiezen, waarschijnlijk pakt N26 automatisch de lokale valuta?
Juist, ik was in de war met gewone betalingen (waar het wel 0% is). Op veel terminals, maar misschien niet alle, krijg je een keuze, waar je altijd nee op moet zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Lekker verwarrend hierboven. ATM olbames en betalingen door elkaar. ATM niet-€ kan tot 1.7% kosten worden gerekend. Betalingen in alle currencies zijn gratis.

En sowieso moet je als een ATM dat vraagt nooit kiezen voor hun valutaomrekening. Ook niet als je met je gewone ING pas ofzo geld opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Ik had het idd over ATM opnames in niet Euros, dat zou dus 1,7 % kosten. Alleen zie ik bij mijn laatste cashopname bij een ATM op een airport in het buitenland vreemd genoeg eigenlijk helemaal geen kosten berekend (nog). Dus qua kosten lijkt het ineens een normale betaling, ipv opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Sowieso is het verschil tussen cash opname en een betaling verwarrend: er is toch helemaal geen verschil van het perspectief van de bank? Geld moet van a naar b, das alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-07 23:56
Iemand haalt geld uit de geldautomaat en geeft dit uit in een winkel. De winkelier stort dit geld (met een waardetransport of in een sealbagautomaat) af en dit geld wordt vervolgens door de bank geteld en op echtheid gecontroleerd. Een groot deel van dit geld wordt weer door een waardetransport in de geldautomaat gedaan. De (dure) cirkel is rond. Onderhoud van geldautomaten kost geld, om over ram- en plofkraken nog maar te zwijgen. Chartaal geld is gewoonweg duur. Bij een pinbetaling gaat alles digitaal en is dus vele malen goedkoper, sneller én veiliger. Er is dus zeker een verschil vanuit het perspectief van de bank gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tommert38 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 12:35:
Iemand haalt geld uit de geldautomaat en geeft dit uit in een winkel. De winkelier stort dit geld (met een waardetransport of in een sealbagautomaat) af en dit geld wordt vervolgens door de bank geteld en op echtheid gecontroleerd. Een groot deel van dit geld wordt weer door een waardetransport in de geldautomaat gedaan. De (dure) cirkel is rond. Onderhoud van geldautomaten kost geld, om over ram- en plofkraken nog maar te zwijgen. Chartaal geld is gewoonweg duur. Bij een pinbetaling gaat alles digitaal en is dus vele malen goedkoper, sneller én veiliger. Er is dus zeker een verschil vanuit het perspectief van de bank gezien.
Als dit de reden is, dan zou het niet N26's tarief zijn, maar dan van het interbancaire systeem. Is dat ergens aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
-verkeerd gekeken-

[ Voor 96% gewijzigd door rr7r op 11-03-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zr40 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:59:
[...]

Nee, N26 is al een tijd onafhankelijk van Wirecard Bank. Sinds juli heeft N26 een eigen bankvergunning en vanaf oktober worden bestaande klanten overgezet van Wirecard naar N26.

https://support.n26.com/read/000001253?locale=en
N26 heeft wel een eigen bankvergunning, maar de Mastercards lopen nog via Wirecard Bank!
Dat zie je ook terug als je online een betaling maakt en er word doorgelinkt naar securecode (en dan naar de site met betaling geslaagd) hier staat ook Wirecard.

Ben persoonlijk nog altijd voorstander van een Visa met V-pay option, hoop echt dat dit in de toekomst mogelijk word. (of een debit Amex als extra optie :9 maar dat lijkt me onmogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 13:37
Werkt N26 ook goed met pre-auth? Of heb je hier nog wel een "normale" CC voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Krijg je nog steeds zowel de Mastercard als de Maestro card gratis binnen Nederland?
En vraag me af; Als je nu dus voor 1 april 2017 registreert is de Mastercard gratis in plaats van €2,90 per maand. Blijft deze dan ook oneindig gratis te gebruiken na deze datum? Of moet je na 1 april gewoon betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 00:51:
Krijg je nog steeds zowel de Mastercard als de Maestro card gratis binnen Nederland?
En vraag me af; Als je nu dus voor 1 april 2017 registreert is de Mastercard gratis in plaats van €2,90 per maand. Blijft deze dan ook oneindig gratis te gebruiken na deze datum? Of moet je na 1 april gewoon betalen?
Zover ik weet niet, maar ze kunnen dit later aanpassen als ik hunvoorwaarden mag geloven.
Zolang t gratis is zou ik t gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
Kun je de Mastercard ook gebruiken om bij hotels in Nederland te reserveren en bijvoorbeeld bij Airbnb voor appartementen in het buitenland?

Ik twijfel om een rekening bij N26 te openen. Dit zou ik dan voornamelijk doen voor de gratis Mastercard. Ik was namelijk eerst van plan om bij mijn eigen bank, ING, de studenten creditcard aan te vragen. Maar ik ben bang dat deze studenten creditcard gewoon krediet geregistreerd wordt bij het BKR, net als een gewone creditcard. Het is tenslotte een lopend krediet en een eventuele lening/schuld. Ookal zegt ING zelf dat dit niet het geval is, ik ben er een beetje huiverig over. Een creditcard blijft tenslotte een creditcard, niet ING zegt dat het niet zo is, aangezien het verbruikte bedrag elke maand van de rekening wordt afgeschreven en zolang je netjes betaald, het niet geregistreerd wordt bij BKR. Gezien ik hier niet zeker over ben, neig ik naar de N26 Mastercard. Ik wil namelijk over een paar jaar nog wel een fatsoenlijke hypotheek aan kunnen vragen.

Kan iemand met meer kennis hierover wat duidelijkheid bieden?

[ Voor 3% gewijzigd door cordonbleu op 16-03-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 13:48:
Kun je de Mastercard ook gebruiken om bij hotels in Nederland te reserveren en bijvoorbeeld bij Airbnb voor appartementen in het buitenland?

Ik twijfel om een rekening bij N26 te openen. Dit zou ik dan voornamelijk doen voor de gratis Mastercard. Ik was namelijk eerst van plan om bij mijn eigen bank, ING, de studenten creditcard aan te vragen. Maar ik ben bang dat deze studenten creditcard gewoon krediet geregistreerd wordt bij het BKR, net als een gewone creditcard. Ookal zegt ING zelf dat dit niet het geval is, ik ben er een beetje huiverig over. Een creditcard blijft tenslotte een creditcard, niet ING zegt dat het niet zo is, aangezien het verbruikte bedrag elke maand van de rekening wordt afgeschreven en zolang je netjes betaald, het niet geregistreerd wordt bij BKR. Gezien ik hier niet zeker over ben, neig ik naar de N26 Mastercard. Ik wil namelijk over een paar jaar nog wel een fatsoenlijke hypotheek aan kunnen vragen.

Kan iemand met meer kennis hierover wat duidelijkheid bieden?
Je kan de N26Card (vrijwel) overal gebruiken en deze doet het ook gewoon.

Ik heb zelf ook een CC via ING lopen en ICS. Beide niet geregistreerd bij het BKR. ING zal je nooit bij het BKR laten registreren, ze schrijven het saldo ALTIJD af (of je nou 1cent of 1000e hebt) je gaat alleen wel in het rood(als je te lang rood blijft zonder toestemming, en je niet aanvult krijg je een notering vaak A/A1 die als je gelijk inloopt de H code)

Voorlopig zou ik een CC bij de ING nemen daar waar deze beter verzekerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
Anoniem: 886251 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 14:54:
[...]

ING zal je nooit bij het BKR laten registreren, ze schrijven het saldo ALTIJD af (of je nou 1cent of 1000e hebt) je gaat alleen wel in het rood(als je te lang rood blijft zonder toestemming, en je niet aanvult krijg je een notering vaak A/A1 die als je gelijk inloopt de H code)
Is dit nu wel echt werkelijk zo? Een creditcard is en blijft natuurlijk een krediet. Dus bij het afsluiten van een creditcard lijkt mij dat dit sowieso aan het BKR wordt doorgegeven. Dus alleen het feit dat je er een hebt. Als je niet afbetaalt krijg je hiernaast dan ook nog een negatieve registratie, maar de registratie dat je de kaart hebt, heb je dus sowieso. Net als met een telefoonabonnement, deze is ook bij het BKR bekend vanaf het moment van afsluiten. En als je niet betaalt krijg je daarnaast een negatieve registratie.
Als ik het niet juist heb, zou ik graag van iemand horen hoe het dan wel precies zit. O-) Want hoe dit BKR verhaal bij de ING studentenkaart nu precies zit snap ik nog steeds niet, gezien je daar elke maand gewoon 100% moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Is dit nu wel echt werkelijk zo? Een creditcard is en blijft natuurlijk een krediet. Dus bij het afsluiten van een creditcard lijkt mij dat dit sowieso aan het BKR wordt doorgegeven. Dus alleen het feit dat je er een hebt. Als je niet afbetaalt krijg je hiernaast dan ook nog een negatieve registratie, maar de registratie dat je de kaart hebt, heb je dus sowieso. Net als met een telefoonabonnement, deze is ook bij het BKR bekend vanaf het moment van afsluiten. En als je niet betaalt krijg je daarnaast een negatieve registratie.
Als ik het niet juist heb, zou ik graag van iemand horen hoe het dan wel precies zit. O-) Want hoe dit BKR verhaal bij de ING studentenkaart nu precies zit snap ik nog steeds niet, gezien je daar elke maand gewoon 100% moet betalen.
Voor het BKR is dit geen krediet aangezien je aan het eind van de maand de rekening betaalt, wanneer je in termijnen betaalt word hij geregistreerd (positief) en wanneer je niet betaalt gaat er een a codering op.

Als je echt twijfelt bel ING

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
cordonbleu schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Het is inderdaad wel een krediet, maar de looptijd is (korter dan) een maand en daarom wordt deze niet geregistreerd door het BKR. Zie ook informatie van het BKR zelf: BKR: Wijziging kredietinformatie per 1 december 2016 en BKR: Wanneer wordt mijn creditcard geregistreerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heeft iemand al enig idee of de Black naar NL gaat komen, aangezien ze mij vertelde dat mocht er genoeg vraag komen uit NL ze de kaart wel zouden gaan uitgeven.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/20kf1jl.png
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2m5nk75.png

Heb ze een suggestie gestuurd voor een pas met dubbele betaalmigelijkheid (Maestro+Master) en het enige wat Dani mij vertelde was ze nemen het mee naar hun productie team.
Denk dat meer hetzelfde moet sturen zodat het productie team er echt wat van maken zal.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 886251 op 18-03-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-07 16:22
Cadezo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Het is inderdaad wel een krediet, maar de looptijd is (korter dan) een maand en daarom wordt deze niet geregistreerd door het BKR. Zie ook informatie van het BKR zelf: BKR: Wijziging kredietinformatie per 1 december 2016 en BKR: Wanneer wordt mijn creditcard geregistreerd?
Heb zelf enige tijd een ING Studentencreditcard en vorige maand een BKR overzicht opgevraagd. Daar stond de creditcard iig niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remcoboy1479 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Heb zelf enige tijd een ING Studentencreditcard en vorige maand een BKR overzicht opgevraagd. Daar stond de creditcard iig niet op.
Het is zoals American Express het mooi noemt een charge card, eind van de maand krijg je de rekening die je dient te betalen. Geen gespreid betalen of iets anders. Daarom krijg je m nie op je BKR te zien. Was ook zo met het kwartaallimiet van de ING maar dats aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Nu online
Cadezo schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:13:
[...]

Kijk, dit maakt het een stuk duidelijker. Bedankt! Ik wil namelijk de beste opties voor een hypotheek (over een aantal jaren) openhouden.

Nog even voor de goede orde. De Mastercard creditcard die je bij de N26 rekening krijgt is een 'debit' creditcard toch? Dus de creditcard van N26 wordt dan ook sowieso niet geregistreerd bij het BKR? N26 heeft natuurlijk wel je gegevens, gezien je een rekening bij ze opent. Terwijl je bij andere 'debit' creditcard aanbieders minder gegevens hoeft op te geven of zelfs bijna anoniem een debit kaart kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cordonbleu schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:08:
[...]

Kijk, dit maakt het een stuk duidelijker. Bedankt! Ik wil namelijk de beste opties voor een hypotheek (over een aantal jaren) openhouden.

Nog even voor de goede orde. De Mastercard creditcard die je bij de N26 rekening krijgt is een 'debit' creditcard toch? Dus de creditcard van N26 wordt dan ook sowieso niet geregistreerd bij het BKR? N26 heeft natuurlijk wel je gegevens, gezien je een rekening bij ze opent. Terwijl je bij andere 'debit' creditcard aanbieders minder gegevens hoeft op te geven of zelfs bijna anoniem een debit kaart kan kopen.
N26 is een Duits bedrijf
Die hebben geen toegang tot het BKR, wel tot de Duitse variant van het BKR genaamd Schufa .
Dus nee ze kunnen niet bij het BKR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Weet iemand waar je de jaaropgave van 2016 kan downloaden in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

dwarsdrijver schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:19:
Weet iemand waar je de jaaropgave van 2016 kan downloaden in de app?
Die is er (nog?) niet. Je kan wel de maandelijkse statements downloaden. Current Balance > Balance Statements.

Overigens heb je die alleen nodig als je op 1 januari 2016 al een N26 rekening had. Toen waren ze nog niet beschikbaar in Nederland :)

Voor volgend jaar kan je nu alvast de statement van januari 2017 klaarzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Zr40 op 18-03-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
Toch vroeg mijn accountant erom. Bijzonder dat ze het niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaringen met Monese?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Anoniem: 886251 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:25:
[...]

Die hebben geen toegang tot het BKR, wel tot de Duitse variant van het BKR genaamd Schufa .
Dus nee ze kunnen niet bij het BKR!
Krijg je als Nederlander dan ook een registratie bij Schufa? Kun je dat ergens inzien?

--

Mijn ervaring tot nu toe:

"Verify your identity" (via https://www.idnow.eu)

De camera in mijn telefoon had een te lage resolutie, lukte dus niet.
Ook de webcam in de Macbook Retina was niet geschikt omdat deze geen autofocus had.

Uiteindelijk gelukt door in te loggen op de N26-app op een andere telefoon.

Verificatie gedaan op zaterdag 18 maart, kaart per post ontvangen op woensdag 22 maart 2017.

Saldo overschrijven:
  • Woensdag 22 maart, 18:19 uur vanaf tegenrekening.
  • Donderdag 23 maart, 08:19 uur ontvangen.
Na het ontvangen kwam de optie om de Maestro-pas aan te vragen, aangevraagd en nu afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jansenn schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:14:
[...]

Krijg je als Nederlander dan ook een registratie bij Schufa? Kun je dat ergens inzien?

--

Mijn ervaring tot nu toe:

"Verify your identity" (via https://www.idnow.eu)

De camera in mijn telefoon had een te lage resolutie, lukte dus niet.
Ook de webcam in de Macbook Retina was niet geschikt omdat deze geen autofocus had.

Uiteindelijk gelukt door in te loggen op de N26-app op een andere telefoon.

Verificatie gedaan op zaterdag 18 maart, kaart per post ontvangen op woensdag 22 maart 2017.

Saldo overschrijven:
  • Woensdag 22 maart, 18:19 uur vanaf tegenrekening.
  • Donderdag 23 maart, 08:19 uur ontvangen.
Na het ontvangen kwam de optie om de Maestro-pas aan te vragen, aangevraagd en nu afwachten.
Je krijgt zover ik weet geen registratie bij het Schufa, immers ga je geen lening aan en natuurlijk kun je dat opvragen alhoewel dit moeilijker zal zijn aangezien alles in duits gaat. Overigens kun je als je het toch wil uitsluiten voor 5eu een overzicht aanvragen bij de bank over je BKR.
Ik gebruik alleen maar de Maestro en werkt prima, samen met de mastercard is het een prima ding. Wel is er helaas tot 2x toe geld afgeschreven van mijn Mastercard zonder mijn toestemming en wacht nu het dispute gebeuren af om te kijken hoe veilig de boel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Ik heb net mijn identiteit geverifieerd, ging vrij soepel op mijn iPhone 7.

Werkt pre-authorization ook met de CC, zoals bijv. hotels dat doen (mits er genoeg geld op staat) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het nog niet geprobeerd maar denk van wel.

Vanochtend om kwart voor 9 een bedrag overgeschreven van ING, twee min geleden bijgeschreven op bij N26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb ooit in dit topic of die over creditcards geschreven dat je voor geldopnames buiten Eurolanden, de eerste €200 (per maand) het beste met Revolut kunt pinnen (gratis). Vervolgens is N26 voor opnames (niet per maand) tot een bedrag van €285 het goedkoopst en voor grotere opnames is ING MasterCard goedkoper.

Dat is dus niet zo. Alle geldopnames die ik tot nu toe met N26 heb gedaan waren gratis. De "up to 1.7% cost" zat er dus niet bij. N26 is dus altijd goedkoper dan je conventionele bank CC.

Ik vermoed dat N26 wel de mogelijkheid wil om kosten in rekening te brengen voor als je bijvoorbeeld in het weekend geld opneemt (ivm koersschommelingen) of bij bepaalde currencies (zoals Thai Bhat).

Ik heb dus nog nooit in het weekend gepind, expres (en ik hou daarbij rekening met tijdsverschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jansenn
Jazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:50:
... (en ik hou daarbij rekening met tijdsverschil).
Waar kijk je dan naar? De tijd in Berlijn/Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Ik ben op dit moment in de VS en heb de Mastercard op vrij veel verschillende plekken gebruikt. Tot nu toe werkt het overal, behalve op de Citi bike bike rental in New York City. Ik denk dat dit ligt aan het feit dat je een deposit/pre-auth van 110 dollar moet doen.

Misschien dat ik het later nog even bij een hotel probeer. Maar heb ook mijn ING Mastercard mee, voor dit soort dingen.

EDIT: vanavond voor mijn vriendin nog wat proberen te kopen bij de Topshop, maar de cashier gaf aan dat er niet genoeg geld op de rekening had. Er stond echter meer dan genoeg op? Ik kan de declined payment ook niet terugvinden in de app.

[ Voor 42% gewijzigd door oohh op 25-03-2017 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jansenn schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:16:
[...]

Waar kijk je dan naar? De tijd in Berlijn/Amsterdam?
Yes.

Trouwens, besef dat je N26 saldo je CC limiet is. Als je dat in gedachten houd kan je altijd en overal ermee werken zelfs de onbemande prepaid petrol stations. Die doen idd een pre auth van bijv 100 of meer. Logisch als je niet genoeg saldo hebt dat het niet werkt. Bij je gewone MasterCard heb je ook een limiet. Die is alleen niet hetzelfde als je saldo

Zolang er internetverbinding is werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:50:
Ik heb ooit in dit topic of die over creditcards geschreven dat je voor geldopnames buiten Eurolanden, de eerste €200 (per maand) het beste met Revolut kunt pinnen (gratis). Vervolgens is N26 voor opnames (niet per maand) tot een bedrag van €285 het goedkoopst en voor grotere opnames is ING MasterCard goedkoper.

Dat is dus niet zo. Alle geldopnames die ik tot nu toe met N26 heb gedaan waren gratis. De "up to 1.7% cost" zat er dus niet bij. N26 is dus altijd goedkoper dan je conventionele bank CC.

Ik vermoed dat N26 wel de mogelijkheid wil om kosten in rekening te brengen voor als je bijvoorbeeld in het weekend geld opneemt (ivm koersschommelingen) of bij bepaalde currencies (zoals Thai Bhat).

Ik heb dus nog nooit in het weekend gepind, expres (en ik hou daarbij rekening met tijdsverschil).
Ik heb geen ING MasterCard, maar volgens mij is het bij Nederlandse kaarten bijna altijd goedkoper om met de Maestro pinpas geld op te nemen.

Ik had destijds idd ook berekend dat bij een grotere bedrag het voordeliger zal zijn om met de ING pinpas geld op te nemen in een buitenlandse valuta. Dit heb ik ook 1 x gedaan in Japan en volgens mij klopte mijn berekening ook gewoon. En heb later een kleinere bedrag opgenomen met N26, volgens mij was er toen wel gewoon 1,7% berekend.

Op site van N26 staat ook duidelijk dat de kosten voor opnames in buitenland 1,7% is, maar bij mijn laatste geld opname in Denemarken zijn er naar mijn verbazing ook helemaal geen kosten berekend. Vind ik helemaal niet erg, maar ik dacht dat de kosten 1,7 % zouden zijn aangezien het ook duidelijk op de site staat. Weet ik dat ook weer dat het niet nodig is om gelijk meer cash op te nemen met de ING pas bv, maar gewoon eerst een kleine opname met de N26 MasterCard proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Net geprobeerd om een aankoop te doen bij Saks Fifth Avenue, maar weer werd de kaart geweigerd. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Ook geen notificatie van declined payment dit keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
xileS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Ik heb geen ING MasterCard, maar volgens mij is het bij Nederlandse kaarten bijna altijd goedkoper om met de Maestro pinpas geld op te nemen.

Ik had destijds idd ook berekend dat bij een grotere bedrag het voordeliger zal zijn om met de ING pinpas geld op te nemen in een buitenlandse valuta. Dit heb ik ook 1 x gedaan in Japan en volgens mij klopte mijn berekening ook gewoon. En heb later een kleinere bedrag opgenomen met N26, volgens mij was er toen wel gewoon 1,7% berekend.

Op site van N26 staat ook duidelijk dat de kosten voor opnames in buitenland 1,7% is, maar bij mijn laatste geld opname in Denemarken zijn er naar mijn verbazing ook helemaal geen kosten berekend. Vind ik helemaal niet erg, maar ik dacht dat de kosten 1,7 % zouden zijn aangezien het ook duidelijk op de site staat. Weet ik dat ook weer dat het niet nodig is om gelijk meer cash op te nemen met de ING pas bv, maar gewoon eerst een kleine opname met de N26 MasterCard proberen :).
Als je de app opent en naar "support center" gaat, zeg maar de grootste grap van de app want het is niets meer dan een First Use Guide, zie je dat Cards>Fees een beetje is geüpdate om duidelijker te maken dat:

1. Jij ("rest of Europe") 5x gratis bij ATMs mag opnemen in je eigen land en "abroad" dus ook buiten EU.
2. Daarna kost het €2.
3. Ze gebruiken MasterCard Conversion Rate.
4. Ze behouden het recht om daarnaast tot 1.7% kosten te heffen.

Dus er wordt helemaal niet standaard 1.7% aan kosten gerekend. Dit is slechts om hun in te dekken bij grote koersschommelingen op momenten dat de banksystemen een Christelijke "pauze" houden (dagelijks na 5u en weekends) terwijl de currency markt 24/7 doorschommelt.

Revolut is dus zo gek nog niet met hun realtime Interbank rates.

Overigens hebben wij elk eigen N26 account en gebruiken het voor alle betalingen (exclusief de vaste lasten, die gaan via ING of Bunq). Gister voor het eerst mee gemaakt dat een betaling van koffie werd "declined" (betaald met NFC), ook bij een 2e poging (met de chip). Uiteindelijk met de andere N26 account een poging gewaagd (NFC) ging goed.

Tot onze grote schrik waren die eerste 2 betalingen wel afgeschreven! Gelukkig zagen we het meteen en gelijk de bonnen gevraagd waarop declined stond. De verkoper moest ze uit de prullenbak vissen..

Tot onze 2e grote schrik is er dus geen Support in de app, nergens staat iets relevant hierover en ook geen contact mogelijkheden.
Het is dat ik eerder ooit hun support@n26.Com had gegokt, die bleek te werken. Dus we hebben ze gemaild.. nu afwachten.

Op mijn email-wisseling over app problemen heb ik 6 weken geleden voor het laatst een reactie gehad nadat ik 3 reminders had gestuurd. Ze hadden toen geen update...

Wat een wereld van verschil met Support van Bunq. Jammer dat je daar voor elke transactie met je pas betaald. Heb het 1 maand geprobeerd en was duurder uit dan ING Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
Jazco2nd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:04:
[...]

Als je de app opent en naar "support center" gaat, zeg maar de grootste grap van de app want het is niets meer dan een First Use Guide, zie je dat Cards>Fees een beetje is geüpdate om duidelijker te maken dat:

1. Jij ("rest of Europe") 5x gratis bij ATMs mag opnemen in je eigen land en "abroad" dus ook buiten EU.
2. Daarna kost het €2.
3. Ze gebruiken MasterCard Conversion Rate.
4. Ze behouden het recht om daarnaast tot 1.7% kosten te heffen.

Dus er wordt helemaal niet standaard 1.7% aan kosten gerekend. Dit is slechts om hun in te dekken bij grote koersschommelingen op momenten dat de banksystemen een Christelijke "pauze" houden (dagelijks na 5u en weekends) terwijl de currency markt 24/7 doorschommelt.

Revolut is dus zo gek nog niet met hun realtime Interbank rates.

Overigens hebben wij elk eigen N26 account en gebruiken het voor alle betalingen (exclusief de vaste lasten, die gaan via ING of Bunq). Gister voor het eerst mee gemaakt dat een betaling van koffie werd "declined" (betaald met NFC), ook bij een 2e poging (met de chip). Uiteindelijk met de andere N26 account een poging gewaagd (NFC) ging goed.

Tot onze grote schrik waren die eerste 2 betalingen wel afgeschreven! Gelukkig zagen we het meteen en gelijk de bonnen gevraagd waarop declined stond. De verkoper moest ze uit de prullenbak vissen..

Tot onze 2e grote schrik is er dus geen Support in de app, nergens staat iets relevant hierover en ook geen contact mogelijkheden.
Het is dat ik eerder ooit hun support@n26.Com had gegokt, die bleek te werken. Dus we hebben ze gemaild.. nu afwachten.

Op mijn email-wisseling over app problemen heb ik 6 weken geleden voor het laatst een reactie gehad nadat ik 3 reminders had gestuurd. Ze hadden toen geen update...

Wat een wereld van verschil met Support van Bunq. Jammer dat je daar voor elke transactie met je pas betaald. Heb het 1 maand geprobeerd en was duurder uit dan ING Oranje.
Ben benieuwd hoe de mail support tegenwoordig is. Ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van Twitter, binnen paar uur antwoord. Ze hebben ook een livechat als je inlogt via je PC op n26.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Gisteren mijn N26 kaart binnen gekregen, meteen geld erop gezet met Bunq en vanmorgen om 8:22 stond het er al op!

Vorige week vrijdag aangevraagd en 6 dagen later binnen dus. Ik ga de kaart eerst gebruiken voor online aankopen aangezien ik ook nog een Rabobank CC heb

[ Voor 4% gewijzigd door GrooV op 31-03-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
michaelw1998 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:01:
[...]

Ben benieuwd hoe de mail support tegenwoordig is. Ik heb tot nu toe altijd gebruik gemaakt van Twitter, binnen paar uur antwoord. Ze hebben ook een livechat als je inlogt via je PC op n26.com
Twitter al 2jr geleden mee gestopt en ik ben lang op reis, geen toegang tot een pc. Heb poosje geleden 40min lang geprobeerd met 4 verschillende browsers (desktop mode) op Android7.0 tablet hun site te openen, maar als je wil inloggen stuurt hij je hardnekkig naar de play store (ondanks dat de app al is geïnstalleerd). De zoveelste misser van ze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Jazco2nd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:04:
Wat een wereld van verschil met Support van Bunq.
Geen goede beurt voor N26 qua support.

Bunq is op dat vlak ook niet altijd geweldig. Zo liep ik daar er tegen aan dat na een update, de app op android niet meer kon inloggen omdat ze gebruik van third party software van een grote adverteerder plicht stelden.

Die derde partij verzamelde o.a. gegevens over, contacten, berichten, agenda, via de microfoon, lichaamssensors en opslag. Ter behoeve van o.a. het gericht adverteren.

Ook toen, kon ik net als bij N26 geen contact opnemen met bunq omdat, je bij bunq altijd eerst ingelogd moet zijn. Omdat m'n prive gegevens mij iets meer waard waren dan de euro's bij bunq gekozen om ze maar te laten staan.

Maar dat een app toegang tot al je rekeningen en contact met hen blokkeert, omdat ze een derde partij 'play services' die data verzameld verplichten.. vind ik nogal vergaand.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Bunq heeft toch al je gegevens al? Zelfs een kopie van je PP/ID/RB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Revolut komt binnenkort ook met IBAN, zou deze dan beter zijn dan N26 wat betreft de voordelen (ze hebben intussen ook premium vo 7.99)
Pagina: 1 ... 5 ... 51 Laatste