xileS schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:48:
[...]
Ik heb geen ING MasterCard, maar volgens mij is het bij Nederlandse kaarten bijna altijd goedkoper om met de Maestro pinpas geld op te nemen.
Ik had destijds idd ook berekend dat bij een grotere bedrag het voordeliger zal zijn om met de ING pinpas geld op te nemen in een buitenlandse valuta. Dit heb ik ook 1 x gedaan in Japan en volgens mij klopte mijn berekening ook gewoon. En heb later een kleinere bedrag opgenomen met N26, volgens mij was er toen wel gewoon 1,7% berekend.
Op site van N26 staat ook duidelijk dat de kosten voor opnames in buitenland 1,7% is, maar bij mijn laatste geld opname in Denemarken zijn er naar mijn verbazing ook helemaal geen kosten berekend. Vind ik helemaal niet erg, maar ik dacht dat de kosten 1,7 % zouden zijn aangezien het ook duidelijk op de site staat. Weet ik dat ook weer dat het niet nodig is om gelijk meer cash op te nemen met de ING pas bv, maar gewoon eerst een kleine opname met de N26 MasterCard proberen

.
Als je de app opent en naar "support center" gaat, zeg maar de grootste grap van de app want het is niets meer dan een First Use Guide, zie je dat Cards>Fees een beetje is geüpdate om duidelijker te maken dat:
1. Jij ("rest of Europe") 5x gratis bij ATMs mag opnemen in je eigen land en "abroad" dus ook buiten EU.
2. Daarna kost het €2.
3. Ze gebruiken MasterCard Conversion Rate.
4. Ze behouden het recht om daarnaast tot 1.7% kosten te heffen.
Dus er wordt helemaal niet standaard 1.7% aan kosten gerekend. Dit is slechts om hun in te dekken bij grote koersschommelingen op momenten dat de banksystemen een Christelijke "pauze" houden (dagelijks na 5u en weekends) terwijl de currency markt 24/7 doorschommelt.
Revolut is dus zo gek nog niet met hun realtime Interbank rates.
Overigens hebben wij elk eigen N26 account en gebruiken het voor alle betalingen (exclusief de vaste lasten, die gaan via ING of Bunq). Gister voor het eerst mee gemaakt dat een betaling van koffie werd "declined" (betaald met NFC), ook bij een 2e poging (met de chip). Uiteindelijk met de andere N26 account een poging gewaagd (NFC) ging goed.
Tot onze grote schrik waren die eerste 2 betalingen wel afgeschreven! Gelukkig zagen we het meteen en gelijk de bonnen gevraagd waarop declined stond. De verkoper moest ze uit de prullenbak vissen..
Tot onze 2e grote schrik is er dus geen Support in de app, nergens staat iets relevant hierover en ook geen contact mogelijkheden.
Het is dat ik eerder ooit hun support@n26.Com had gegokt, die bleek te werken. Dus we hebben ze gemaild.. nu afwachten.
Op mijn email-wisseling over app problemen heb ik 6 weken geleden voor het laatst een reactie gehad nadat ik 3 reminders had gestuurd. Ze hadden toen geen update...
Wat een wereld van verschil met Support van Bunq. Jammer dat je daar voor elke transactie met je pas betaald. Heb het 1 maand geprobeerd en was duurder uit dan ING Oranje.